abonnement Unibet Coolblue
pi_101712505
"Beste verzekeringsmaatschappij, bij het omvallen is mijn krukas beschadigt...."

:) opgelost!
Hoor ik die Griekse melodie...
  donderdag 8 september 2011 @ 16:14:35 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_101712774
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:37 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Nee inderdaad, gaan niet zomaar kapot.

Volgens de garagehouder (éénmanszaak) kunnen het een paar dingen zijn, maar hij is voor 95% zeker dat het de krukaslager is die je hoort. Dan kan het zijn dat er misschien net een verkeerde maat lager gebruikt is.. Maar daardoor kan ook de krukas nu beschadigt zijn en dan is hij sowieso afgeschreven.

Om dat te bekijken moet het blok er onderuit en uit elkaar, dat kost hem minstens een halve dag aan werk (en mij dus aan arbeidsloon). Hij zegt zelf dat dat zonde van het geld zou zijn, omdat de kans gewoon heel erg groot is dat die beschadigt is. Ik kreeg het advies om proberen de motor te verkopen aan iemand die het leuk vind om hem op te knappen of er onderdelen af wil halen. En dat ik maar moet accepteren dat het mij gewoon geld gekost heeft. Dat doe ik ook, ga hem nu proberen te verkopen.

Maar nu werd ik vanmiddag door hem gebeld dat iemand tegen de motor is aangereden bij het keren op zijn terrein (de motor staat buiten) en daarbij is de motor omgevallen. Nu zit er schade aan de kant waar hij op gevallen is, ik weet niet waar precies of hoe erg het is. Maar het kan erg in mijn voordeel zijn nu dit gebeurd is. Schadeformulieren worden ingevuld enzo.

Vandaag wordt niks meer, morgen even kijken hoe het is! :)
Hmkay, ik zie het voordeel niet helemaal, maargoed, hij ging toch weg, dus een krasje meer of minder kan ook geen kwaad, zeker als je daar de hoofdprijs van de verzekering voor kunt vangen op een 'overleden' motorfiets.

Welke mongeaul keert er nou zijn auto met zijn kont richting een geparkeerde motorfiets? :N :|W

Anders moet je Cocktailprikkert eens contacten, of je zet je verhaal in het MC topic, daar zitten sleutelaars zat ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 september 2011 @ 16:15:52 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_101712814
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef mark_dabomb het volgende:
"Beste verzekeringsmaatschappij, bij het omvallen is mijn krukas beschadigt...."

:) opgelost!
Ze zien je aankomen _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_101714372
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef mark_dabomb het volgende:
"Beste verzekeringsmaatschappij, bij het omvallen is mijn krukas beschadigt...."

:) opgelost!
_O-

quote:
14s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmkay, ik zie het voordeel niet helemaal, maargoed, hij ging toch weg, dus een krasje meer of minder kan ook geen kwaad, zeker als je daar de hoofdprijs van de verzekering voor kunt vangen op een 'overleden' motorfiets.

Welke mongeaul keert er nou zijn auto met zijn kont richting een geparkeerde motorfiets? :N :|W

Anders moet je Cocktailprikkert eens contacten, of je zet je verhaal in het MC topic, daar zitten sleutelaars zat ;)
Dat (vetgedrukte) is nou juist het voordeel :+

Maar er zaten geen krassen op, dus elk krasje dat er nu wel op zit is daardoor gekomen. Het enige gebrek was een stuurgewichtje en de motor die dan niet (goed) werkt. Verder zag ze er helemaal gaaf uit aan de buitenkant. Ik ben benieuwd :o
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:02:45 #255
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_101769122
Over ruim een week is het zo ver, de eerste FOK! Newbie rit gaat van start!! Ik heb er veel zin in en zou het erg leuk vinden wat gezichten achter de naampjes te zien volgende week zaterdag.

Nog even wat tips en hints voor deze rit en een samenvatting van (wie ik denk) de deelnemers.

-probeer zoals je in de les geleerd hebt in baksteenformatie te rijden en hou genoeg afstand tot je voorligger.
-niet onnodig inhalen, kies positie en blijf daar tot de volgende stop.
-er zijn totaal 3 stops, de eerste zal een korte tankstop zijn, daarna gaan we door naar het echte werk. De tweede stop zal een lange zijn met gelegenheid tot een lunch op een (hopelijk) zonnig terras. De derde stop zal ongeveer op het punt zijn dat we weer richting het beginpunt in Soestdijk gaan en hier kunnen we even een kwartiertje een peukie roken enz.
-het tempo zal normaal zijn, al is het op sommige delen erg verleidelijk even aan het gas te jengelen. Geen paniek als dit gebeurt, bij de volgende afslag wachten we altijd even met de kopgroep op het peloton en gaan we weer vrolijk verder.
-geen stunts tijdens de route, zeker met beginnende rijders is dit een te groot risico, doe je het wel dan weet ik nog wel een sloot waar je met motor en al in kunt gaan zwemmen! :+
-meenemen: rijbewijs, papieren, genoeg peut in de tank, zon, een goed humeur.
-hieronder de voorlopige deelnemerslijst, mocht dit anders zijn update even de spreadsheet
-Edit: De route is zoals eerder besloten nog even geheim en dat is met opzet zo. De reden is dat het een route is die ik graag wil delen, maar als ik hem bekend zou maken is het "surprise effect" er vanaf. Komen dus!
-bij te barre weersomstandigheden zal ik de rit afgelasten, lijkt me helder we zitten niet te wachten op een nat pak.
-tot slot: iedereen rijdt voor eigen kosten en risico, lijkt me overbodig, maar wil het wel genoemd hebben.

Deelnemers:
-Bynnad
-rene90
-HeetBoven
-Anne(?)
-SoundDragon (?)
-ArnosL(?)
Cyberterrorist(?)
-whY(?)
-Markdabomb
-Clupea
-Blackviper
-Crutch
-BLADEZZ

[ Bericht 3% gewijzigd door HeetBoven op 10-09-2011 01:05:09 ]
  zondag 11 september 2011 @ 11:42:33 #256
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_101809879
Wat een enthousiasme :')
  zondag 11 september 2011 @ 12:20:07 #257
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_101811014
haha idd ;)
Bla Bla Bla :P
  zondag 11 september 2011 @ 14:21:00 #258
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_101815441
Even over die route... Hoe lang duurt ie, waar begint ie en zit er veel snelweg in? Harder dan 125 lukt me niet met mijn ding :D.
Maar moet niet te laat terug zijn, want ik moet m'n verjaardag dan nog vieren!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_101816061
Ik mag mijna zaterdag de 17de ophalen, dus misschien dat ik onderweg nog ergens mee kan rijden..

Is er nou al iets van een echte route bekend? zag niks..
pi_101816078
ik kan van de lijst af omdat ik niet kan dat weekend helaas. was volgens mij al bekend. hopelijk is het goed weer en heel veel plezier!
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 11 september 2011 @ 15:26:19 #261
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_101818048
quote:
3s.gif Op zondag 11 september 2011 14:21 schreef oshiro het volgende:
Even over die route... Hoe lang duurt ie, waar begint ie en zit er veel snelweg in? Harder dan 125 lukt me niet met mijn ding :D.
Maar moet niet te laat terug zijn, want ik moet m'n verjaardag dan nog vieren!
Startlocatie staat in OP ;)
  zondag 11 september 2011 @ 16:02:31 #262
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_101819755
quote:
3s.gif Op zondag 11 september 2011 14:21 schreef oshiro het volgende:
Even over die route... Hoe lang duurt ie, waar begint ie en zit er veel snelweg in? Harder dan 125 lukt me niet met mijn ding :D.
Maar moet niet te laat terug zijn, want ik moet m'n verjaardag dan nog vieren!
Er zit geen snelweg in, alles is binnendoor, het startpunt is het parkeerterrein tegenover paleis Soestdijk en is iets meer dan 100 km..
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:37 schreef Yreal het volgende:
Ik mag mijna zaterdag de 17de ophalen, dus misschien dat ik onderweg nog ergens mee kan rijden..

Is er nou al iets van een echte route bekend? zag niks..
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:02 schreef HeetBoven het volgende:
-Edit: De route is zoals eerder besloten nog even geheim en dat is met opzet zo. De reden is dat het een route is die ik graag wil delen, maar als ik hem bekend zou maken is het "surprise effect" er vanaf. Komen dus!

  zondag 11 september 2011 @ 16:25:58 #263
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_101820739
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:37 schreef Yreal het volgende:
Ik mag mijna zaterdag de 17de ophalen, dus misschien dat ik onderweg nog ergens mee kan rijden..

Is er nou al iets van een echte route bekend? zag niks..
Deze niet te ver dan? ;) Even vanuit gaande dat jij dezelfde Yreal bent van MF ;)
Bla Bla Bla :P
pi_101821407
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 16:25 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Deze niet te ver dan? ;) Even vanuit gaande dat jij dezelfde Yreal bent van MF ;)
ja maar dan ben ik toch in uithoorn om hem te halen , dat is al een goed stuk in de richting ;) en ik zei dat het ver was, niet te ver ;)
  maandag 12 september 2011 @ 18:23:44 #265
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_101865181
Ook hier maar even.. Ik weet niet of ik het ga redden zaterdag..

copy plak van MF

Vandaag op mijn plaat gegaan bij de snelweg oprit..

Trok op bij het stoplicht.. enorme windvlaag bam ik lag motor bovenop mij..

Ding ging niet meer aan na paar keer motor aan uit en kill switchen ging hij weer aan..

Schakelen loopt naar mijn menig wat stroef maar kon de stress zijn..

Iedereen helpen natuurlijk.. *not*.. In alle adrenaline dat ding gewoon opgepakt.. voel ik wel aardig nu..

Toen moest ik nog naar huis rijden.. JeeJ fijnste rit van mijn leven..

Had al wat meegemaakt van spontane sneeuw en harde regenbuien.. maar die windvlagen van vandaag sloegen echt alles..
Bla Bla Bla :P
  maandag 12 september 2011 @ 18:47:13 #266
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_101866111
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 18:23 schreef Blackviper het volgende:
Ook hier maar even.. Ik weet niet of ik het ga redden zaterdag..

copy plak van MF

Vandaag op mijn plaat gegaan bij de snelweg oprit..

Trok op bij het stoplicht.. enorme windvlaag bam ik lag motor bovenop mij..

Ding ging niet meer aan na paar keer motor aan uit en kill switchen ging hij weer aan..

Schakelen loopt naar mijn menig wat stroef maar kon de stress zijn..

Iedereen helpen natuurlijk.. *not*.. In alle adrenaline dat ding gewoon opgepakt.. voel ik wel aardig nu..

Toen moest ik nog naar huis rijden.. JeeJ fijnste rit van mijn leven..

Had al wat meegemaakt van spontane sneeuw en harde regenbuien.. maar die windvlagen van vandaag sloegen echt alles..
shit, da's slecht nieuws, sterkte ermee! Vanmorgen was idd winderig en ik moest ook mijn best doen de scooter op de weg te houden, maar het is gelukt. Heb het ook gehad met nieuw asfalt waar ze een beste grint laag overheen hadden gegooid en dat voor de deur bij mijn werk :') die denken nu meteen dat ik niet kan rijden. Je rijdt tig keer 200+ en er gebeurt niets, stapvoets over zo'n grint laag en je ligt, het leven zit vol verrassingen.

Zaterdagavond heb ik even 7 kleuren gescheten, midden op de afsluitdijk barstte het onweer los.. ben niet snel bang, maar dat was toch wel even het gevoel hoe het is om een schietschijf te zijn :). Toch maar doorgereden en de eerste stop na de dijk eraf om te schuilen :X
pi_101867030
Wat mijn ervaring is met die wind is dat je het beste losjes op de motor kan zitten. Als je juist al je spieren aanspant reageert je motor direct als de wind ook jou raakt. Als je dit niet doet vangt je lichaam al wat wind op zodat die niet op de motor overslaat.

Heeft voor mij toen wel veel gescheeld.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 12 september 2011 @ 21:06:48 #268
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_101874413
I know ;)

Rest van de rit ook knietjes tegen de tank en losjes vast houden. Toch werd ik nog steeds heen en weer geslingerd en moest ik regelmatig corrigeren.

Dit was helaas bij optrekken meteen een vlaag en ik was te laat met mijn voet neerzetten. Had ook nog niet genoeg vaart om overeind te blijven blijkbaar..

Nou ja shit happens.. Schade valt zo te zien mee.. krasje op de kuip, spiegel, hendel, koppelingsdeksel en stuurgewicht..

Ben all risk verzekerd morgen ff informeren wat dit betekend voor mijn premie als ik het laat fixen..
Bla Bla Bla :P
pi_101881067
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:06 schreef Blackviper het volgende:
I know ;)

Rest van de rit ook knietjes tegen de tank en losjes vast houden. Toch werd ik nog steeds heen en weer geslingerd en moest ik regelmatig corrigeren.

Dit was helaas bij optrekken meteen een vlaag en ik was te laat met mijn voet neerzetten. Had ook nog niet genoeg vaart om overeind te blijven blijkbaar..

Nou ja shit happens.. Schade valt zo te zien mee.. krasje op de kuip, spiegel, hendel, koppelingsdeksel en stuurgewicht..

Ben all risk verzekerd morgen ff informeren wat dit betekend voor mijn premie als ik het laat fixen..
Wel echt klote man, laat maar even weten wat je verzekering kan betekenen. Wat voor motor had je ook alweer?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 13 september 2011 @ 08:49:37 #270
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_101889913
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:46 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wel echt klote man, laat maar even weten wat je verzekering kan betekenen. Wat voor motor had je ook alweer?
Ik heb een fazer 600cc abs uit 2006 ;)

Heb hem nog steeds hij is niet helemaal stuk :P

Spierpijn is wel erger geworden.. Maar kan nog lopen enzo :P
Bla Bla Bla :P
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:54:21 #271
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_101897777
Nou claimen ga ik dus mooi niet doen.

Ik heb 90 euro eigen risico vervolgens val ik terug van 60% korting naar 40% wat mij dus 304 euro op jaar basis gaat schelen. Terwijl ik over een maand naar 65% korting ga als ik niet claim.

Komt dus over een maand neer op een bedrag van 380 euro wat ik weer terug kan verdienen op mijn premie in 4 jaar..

1ste jaar terug naar 50%
2de jaar terug naar 55%
3de jaar terug naar 60%
4de jaar terug naar 65%
Bla Bla Bla :P
pi_101900744
Balen Blackviper :o

Ik heb bij mijn verzekering een 'bonusopbouwbeschermer' of iets in die richting. Kost 2,50 per maand ofzo, maar daarmee kan/kon ik één keer per jaar een claim doen zonder dat mijn premie verhoogd werd. Dat heb jij dus niet denk ik? :o

Werd vanmiddag gebeld door de garage waar m'n motor nu staat. De schade expert is langs geweest en mijn motor word total loss verklaard. Ik krijg een bedrag uitgekeerd en mag de motor houden. Dat komt er op neer dat ik het bedrag wat ik voor de motor betaald heb eigenlijk helemaal terug heb *D
pi_101901346
Maar wel het bedrag van het gereviseerde blok 'kwijt' bent?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_101901440
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:55 schreef mark_dabomb het volgende:
Maar wel het bedrag van het gereviseerde blok 'kwijt' bent?
Yep, dat wel. Maar ik had eerder al 'vrede' met dat ik het hele bedrag kwijt zou zijn, dus dit is een geweldige meevaller :)
  dinsdag 13 september 2011 @ 16:07:46 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_101901802
Da's kut Vipert, maar wat is er nou kapoet aan je brommer dan?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')