abonnement Unibet Coolblue
pi_99701497
Goed waar zal ik beginnen.
Sinds 2 maanden rij ik met een Seat Ibiza 6L FR 1.8 20VT van 2007.
Opzich al een motorische vooruitgang vergeleken met mijn Ibiza 1.4 100 PK die ik hiervoor had.
Qua specs:

1.8 20V Turbo 150 PK.
0-100 in 8,4 seconden
Topsnelheid van 216 km/h

Zo was ze:



Zo staat ze er nu bij:





Wat heb ik tot nu toe gedaan:

Engine:
-Forge 007P Diverter Valve
-Seat Sport Veerpootbrug
-FR logo onder de motorkap
-Audi R8 olie dop

Exterieur:
-Cupra spiegelkappen
-17 inch New RS4 velgen
-Seat naafkapjes
-Letters van de achterklep gehaald
-32MM Antenne
-LED stadslichten
-LCR Splitter
-Chrome knipperlichtlampjes
-Alarm sticker verwijderd

Interieur:
-Cupra ventilatiestelarmpjes
-Cupra Handremhoes
-Seat Sport mattenset


Mijn vorige liefde:



[ Bericht 0% gewijzigd door kefje op 20-07-2011 13:15:59 ]
pi_99701561
O+
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_99701641
Das in ieder geval een positieve reactie :P
pi_99701677
Ik vind hem echt GE-WEL-DIG! Serieus.

Alleen die Audi dop is jammer..
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_99701766
Behalve die Turbo-terugleider zou ik
-Seat Sport Veerpootbrug
-FR logo onder de motorkap
-Audi R8 olie dop
Niet onder 'engine' zetten. Ik houd sowieso niet van dat soort gadgets, maargoed is mijn mening.

Zeker wel een mooie auto om te zien met leuk blok.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_99701798
Hahah kijk tenminste iemand die mijn mening over de auto deelt ;)
R8 oliedop vind ik mooier dan de originele :D
Inmiddels trouwens alweer mijn 3e Ibiza :)
@kluupkluup zo verschilt iedereen gelukkig van smaak :)
Krijg ook op andere fora negatieve reacties over de RS4 velgen
pi_99702020
Ik wilde niet heel negatief overkomen hoor :D.. Mocht willen dat ik een dergelijke auto had.. :D
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:21:46 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_99702037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:14 schreef kefje het volgende:
Krijg ook op andere fora negatieve reacties over de RS4 velgen
En terecht, die horen onder een Audi. :P

Ik heb ze zelf ook, maar dan onder een 20VT A3. Daarom volg ik dit topic ook maar even, mocht je nog wat aan de motor gaan veranderen. :7 Wat is trouwens het nut van die valve?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_99702215
Nut van de divertervalve is het behouden van de turbo druk bij overschakelen of gas los laten waardoor hij iets allerter reageerd.
Motorisch zijn er nog wel wat plannen:

FMIC
Chip op maat bij JD
Wellicht een Milltek uitlaatsysteem vanaf de turbo
  Forum Admin woensdag 20 juli 2011 @ 13:27:21 #10
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_99702230
Dat je die letters verwijderd hebt is een pluspunt wat mij betreft. De rest van je "optische" werk valt me niet zo op.
Ga je het motorblok nog laten chippen?
pi_99702330
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Dat je die letters verwijderd hebt is een pluspunt wat mij betreft. De rest van je "optische" werk valt me niet zo op.
Ga je het motorblok nog laten chippen?
25 seconden geleden nog wel. Leuk autootje, ben benieuwd na het chippen. Wat verwachten ze/ wil je?
pi_99702350
Chip op maat ga je naar +/- 200 PK.
Als ik de uitlaat mee pak naar 220
pi_99702368
Waarom deze aanpassingen?
-FR logo onder de motorkap
-Audi R8 olie dop
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:35:00 #14
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_99702470
Ik blijf de Ibiza FR een geweldige auto vinden. Had er zelf destijds bijna één besteld.
Jammer van de Audi velgen. Ik vind de standaard FR velgen mooier.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:36:15 #15
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_99702520
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:31 schreef kefje het volgende:
Chip op maat ga je naar +/- 200 PK.
Dat lijkt me iets te optimistisch. Een maat van mij heeft het ook laten doen, die zit rond de 185. Van wat er op internet te vinden valt heb ik ook weinig anderen gevonden die boven de 190 uit komen met alleen chip.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_99702596
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:36 schreef mstx het volgende:

[..]

Dat lijkt me iets te optimistisch. Een maat van mij heeft het ook laten doen, die zit rond de 185. Van wat er op internet te vinden valt heb ik ook weinig anderen gevonden die boven de 190 uit komen met alleen chip.
Mijn Golf IV GTi kwam na het chippen en ander uitlaatsysteem op 193 PK uiteindelijk inderdaad. :)
pi_99702613
Chip op maat is zonder problemen 200 PK uit te halen.
Maatje van mijn heeft een rollerbank uitdraai van 204,2 PK
En zo zijn er meerdere
pi_99702767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:39 schreef kefje het volgende:
Chip op maat is zonder problemen 200 PK uit te halen.
Maatje van mijn heeft een rollerbank uitdraai van 204,2 PK
En zo zijn er meerdere
Ja, maar niet op de wielen. Zelfs JD Engineering haalt met 215 krukas PK's maar 188 PK's op die wielen...
110720_50772_jdpriv.jpg
pi_99702820
Ik heb het over krukas he.
Zelfde als fabrikanten over praten.
WHP word amper over gesproken
pi_99702853
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:46 schreef kefje het volgende:
Ik heb het over krukas he.
Zelfde als fabrikanten over praten.
WHP word amper over gesproken
Het lijkt me anders veel belangrijker om te zien wat je op de wielen hebt... Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk...
pi_99702997
Rijd een 1.8 20VT FR rond met de originele turbo en alleen chip op maat en milltek met 218 aan de wielen.
Dus het moet te doen zijn :)
pi_99703050
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef kefje het volgende:
Rijd een 1.8 20VT FR rond met de originele turbo en alleen chip op maat en milltek met 218 aan de wielen.
Dus het moet te doen zijn :)
Er rijdt ook ergens een R32 met 600 PK. Alles is te doen natuurlijk. ;)
pi_99703242
Dat zeker :)
Overigens heb ik met dat exemplaar gereden (die FR).
Maar goed maar is afwachten wat er te halen valt :)
pi_99705354
Vet ding!
Rs4 velgen zijn mooi, maar vindt ze niet zo geslaagd onder een Ibiza ;)
Veerpootbrug is ook nice, voel je het verschil of niet?

Owja, ik zou m wel 40-40 verlagen, staat net wat beter vindt ik zelf!

Vindt de oliedop wel mooi, maar hij springt zo uit het geheel, krijgt heel de tijd het gevoel dat er iets niet klopt onder de kap en dat is voornamelijk die glimmende dop :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_99705399
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Behalve die Turbo-terugleider zou ik
-Seat Sport Veerpootbrug
-FR logo onder de motorkap
-Audi R8 olie dop
Niet onder 'engine' zetten. Ik houd sowieso niet van dat soort gadgets, maargoed is mijn mening.

Zeker wel een mooie auto om te zien met leuk blok.
Veerpootbrug vindt ik nou niet echt onder ''gadgets'' vallen aangezien deze werkelijk nuttig is en een glimmende dop en FR logo niet.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')