abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:05:07 #1
290586 Totaalzinloos
Köning der Zinloosheid
pi_99699675
Hallo mede FOK!-ers,

Mijn vrienden hadden het geweldige idee *kuch kuch* om in de vakantie een treinreis te maken en dan langs drie steden te gaan: venetië, parijs en rome (wij zijn allemaal 16 btw). Deze treinreis kost 169 euro en dan ben je in totaal 7 dagen onderweg.

Nou denken zij dat ze voor 169 euro klaar zijn. Kan iemand mij helpen uitleggen dat dat niet het geval is? Je moet tenslotte eten kopen, zorgen voor een slaapplek en voor bepaalde activiteiten moet je ook nog betalen (vergeet ik nog een kosten post?). En dan heb je nog niks gedaan: je hebt nog niks bezocht en niks gedaan in zo'n stad.

Hoeveel zou zo'n reis dus ongeveer kosten? (Inclusief de treinreis van 169 euro).

-Even terzijde: we zijn allemaal 16, dus is voor ons in zo'n stad sowieso geen reet te doen: je mag 's avonds nergens naar binnen aangezien de legal drink age in Frankrijk en Italië 18 is. Ook ben je dan in elke stad 1 dag, en voor de rest besteed je het grootste deel van je dag aan een treinreis. Heeft iemand nog meer argumenten dat een leuke camping in slechts één land zonder treinreis veel leuker voor ons is?-


Mvg,
Totaalzinloos.
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:11:03 #2
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_99699852
Stedentrip is alleen weggelegd voor mensen met smaak. Geef dat maar als argument op.
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:12:39 #3
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_99699902
Je zegt het zelf al:
quote:
Je moet tenslotte eten kopen, zorgen voor een slaapplek en voor bepaalde activiteiten moet je ook nog betalen (vergeet ik nog een kosten post?). En dan heb je nog niks gedaan: je hebt nog niks bezocht en niks gedaan in zo'n stad.
Daar komt nog bij dat steden (vooral Venetië) echt ontzettend duur zijn. Je moet dan echt opzoek gaan naar een hostel in plaats van een hotel, tenzij je veel gewerkt hebt/rijke vader hebt.

Je vrienden zijn wel echt naīef trouwens. :P
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_99699997
Een slaapplek in de steden die je noemt is niet goedkoop. Zelfs een hostel vraagt al hoge prijzen imo. Een camping is ook duur, m.n. in Frankrijk en Italië en ook vaak vrij onbereikbaar met het openbaar vervoer omdat bijvoorbeeld in Frankrijk de bussen amper tot niet rijden vanwege de zomervakantie.


Toch denk ik dat je beter 1 camping kunt zoeken en die, mochten de bussen niet rijden, gewoon met de taxi vanuit het dichtstbijzijnde treinstation te bereiken. Kun je ook meer eten e.d. meenemen waar je dus makkelijk op kunt besparen.

Verder is 7 dagen wel erg kort. Waarom maak je er niet gewoon 3 weken van? Alsof je iets beters te doen hebt als je 16 bent.
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:15:39 #5
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_99700012
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Stedentrip is alleen weggelegd voor mensen met smaak. Geef dat maar als argument op.
Goei'n.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_99700055
Ga lekker kamperen in Renesse, Terschelling, Texel dat is wat meer voor jullie leeftijd. Parijs is leuk maar een biertje op het terras is ruim 8 euro :). Daarbij kom je overal aan op het station nog taxi, overnachting, eten. Naar Terschelling kan je denk ik voor 250 euro prima een weekje vermaken...
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:18:10 #7
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_99700080


[ Bericht 100% gewijzigd door dabadbass op 20-07-2011 12:18:35 ]
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:18:20 #8
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_99700087
Laat die mongolen gewoon gaan zonder extra geld en ga zelf als een echte baas mee met je ouders naar de camping.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_99700111
Om antwoord te geven op je dikgedrukte vraag:

treinreis: 169 euro
openbaar vervoer in steden per dag zo'n 5 euro dus pakweg 35 euro totaal.
hostel: 15 euro x 7 = 105 (camping is pakweg 30 euro per plaats, dus dat scheelt wel wat)
eten en drinken: 10 x 7 = 70
dingen doen, entrees, dagtripjes e.d.: 70 euro

En dan zit je echt minimaal. Dus je bent al snel een euro of 400 kwijt. En dan heb ik echt minimaal gerekend, ik zou zelf veel meer op maken. Maar zelf zou ik ook sowieso niet voor 7 dagen de route doen die jij gaat doen. Dat laat ik aan de Chinezen over.
pi_99700155
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:18 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Laat die mongolen gewoon gaan zonder extra geld en ga zelf als een echte baas mee met je ouders naar de camping.
Dit is sowieso het beste wat je kunt doen. Gratis reis erheen. Gratis eten. Gratis entree en dagtripjes. Gratis plaats op de camping. Enige kosten zijn je drank en stapavonden. Ideaal toch? Misschien mag je wel een vriend van je meenemen naar de camping. Dan kun je voor 169 euro een hele mooie vakantie hebben.
pi_99700166
Naief..

Wanneer willen jullie gaan? Dit weekend?
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:22:15 #12
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_99700192
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:17 schreef Brembo het volgende:
Ga lekker kamperen in Renesse, Terschelling, Texel dat is wat meer voor jullie leeftijd. Parijs is leuk maar een biertje op het terras is ruim 8 euro :). Daarbij kom je overal aan op het station nog taxi, overnachting, eten. Naar Terschelling kan je denk ik voor 250 euro prima een weekje vermaken...
Lol dat gaat veel sneller hoor.

Ik denk dat je per dag minimaal wel 100-150 euro kan rekenen, van wat ik uit eigen ervaring kan herinneren, exclusief campingkosten. Sowieso al kom je daar moet je nog borg lappen. Daarnaast moet je elke dag een paar keer vreetwerk halen, zuipwerk voor in de tent, taxi voor heen naar de kroeg (gemiddeld 10e per rit), muntjes in de kroegen, vreetwerk na het zuipen, taxi terug naar Appelhof, en nog een eventuele boete voor wildplassen op de camping.

Per dag.
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:23:09 #13
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_99700220
Heb het voor drie dagen uitgerekend zie ik nu dat je 7 dagen weg bent.

Reken maar op een kleine 1000¤ in drie grote steden is het er zo doorheen
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_99700257
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:22 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Lol dat gaat veel sneller hoor.

Ik denk dat je per dag minimaal wel 100-150 euro kan rekenen, van wat ik uit eigen ervaring kan herinneren, exclusief campingkosten. Sowieso al kom je daar moet je nog borg lappen. Daarnaast moet je elke dag een paar keer vreetwerk halen, zuipwerk voor in de tent, taxi voor heen naar de kroeg (gemiddeld 10e per rit), muntjes in de kroegen, vreetwerk na het zuipen, taxi terug naar Appelhof, en nog een eventuele boete voor wildplassen op de camping.

Per dag.
150 euro per dag minimaal exclusief campingkosten? Jezus man, wat vreet en drink jij wel niet? 10 euro per persoon per rit? In mijn tijd reden er pendelbussen waar je gratis mee kon gaan. Hoe krijg je als 16jarige trouwens 100 euro op in een kroeg? Of geef je gewoon 50 euro fooi?
pi_99700301
je gaat 7 dagen weg , dan zou ik denk wel 500 euro meenemen.
je zit 3 dagen in ene leuke stad wat duur is, je moet ook nog eten inslaan voor in de trein
of zit dat erbij (niet gelezen) en drinken natuurlijk.
gemiddels is een vakantie 75 - 100 euro per dag voor mij en dat bovenop de reiskosten zelf.
dat is voor eten/drinke/souvenirs/ biertje op zn tijd/ slaap plek
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:30:05 #16
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_99700384
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

150 euro per dag minimaal exclusief campingkosten? Jezus man, wat vreet en drink jij wel niet? 10 euro per persoon per rit? In mijn tijd reden er pendelbussen waar je gratis mee kon gaan. Hoe krijg je als 16jarige trouwens 100 euro op in een kroeg? Of geef je gewoon 50 euro fooi?
Toen ik 16 kwam haalde je die kosten met gemak als je buiten de deur eet (lees: snackbar / pannekoekenhuis). Voor wat degelijks te eten en drinken ben je zo rond de 10-15 euro kwijt, en dan zit je nog niet in een restaurant. Je gaat ook elke dag boodschappen doen. Daarnaast ga je ook niet de hele dag niks doen, overal waar je komt ga je geld uitgeven. Wij hadden altijd een vaste taxi op Terschelling, die reed overal naartoe voor 10 euro (via de meter was altijd duurder).

Het kan denk ik ook wel veel goedkoper als je erop let, maar ga er maar vanuit dat je meer uitgeeft, zeker als je non-stop bier drinkt.
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:31:35 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99700418
Per persoon
Reis ¤ 169
Slapen per nacht 7 * ¤ 40 (met zn 3-en op een hotelkamer, als je geluk hebt. Anders duurder pp
Eten/drinken/dag 7* ¤ 40
Museum 3 * ¤ 15
Onvoorzien ¤ 100

Totaal ¤ 874 'per persoon
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_99700530
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:30 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Toen ik 16 kwam haalde je die kosten met gemak als je buiten de deur eet (lees: snackbar / pannekoekenhuis). Voor wat degelijks te eten en drinken ben je zo rond de 10-15 euro kwijt, en dan zit je nog niet in een restaurant. Je gaat ook elke dag boodschappen doen. Daarnaast ga je ook niet de hele dag niks doen, overal waar je komt ga je geld uitgeven. Wij hadden altijd een vaste taxi op Terschelling, die reed overal naartoe voor 10 euro (via de meter was altijd duurder).

Het kan denk ik ook wel veel goedkoper als je erop let, maar ga er maar vanuit dat je meer uitgeeft, zeker als je non-stop bier drinkt.
Voor 10 euro in totaal dus. Dat is per persoon dus niks. Non-stop bier drinken kost geen zak. Een krat bier kost een tientje en die krijg je als 16jarige in een dag met moeite op. Als je die al op krijgt zul je met stappen daarna echt geen 30 euro meer op kunnen krijgen.
pi_99700581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:30 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Toen ik 16 kwam haalde je die kosten met gemak als je buiten de deur eet (lees: snackbar / pannekoekenhuis). Voor wat degelijks te eten en drinken ben je zo rond de 10-15 euro kwijt, en dan zit je nog niet in een restaurant. Je gaat ook elke dag boodschappen doen. Daarnaast ga je ook niet de hele dag niks doen, overal waar je komt ga je geld uitgeven. Wij hadden altijd een vaste taxi op Terschelling, die reed overal naartoe voor 10 euro (via de meter was altijd duurder).

Het kan denk ik ook wel veel goedkoper als je erop let, maar ga er maar vanuit dat je meer uitgeeft, zeker als je non-stop bier drinkt.
Off topic maar:

Gemiddeld 150 euro per dag uitgeven op Terschelling :')!
pi_99700735
Ontopic:

Als geld uberhaupt een issue is, zou ik het sowieso niet doen. Je gaat minimaal een eurootje of 500 uitgeven.

Vergeet ook niet de reserveringen voor bv nachttreinen of hogesnelheidstreinen (zeker in Italie vrij duur, volgens mij 15 euro pp per reservering voor een hogesnelheidstrein).

Als je besluit een week te gaan zou ik sowieso niet deze steden aandoen, die zo ver van elkaar liggen. Kan me voorstellen dat het allemaal heel avontuurlijk klinkt, maar 3 of 4 keer in 1 week zon lompe treinreis die de hele dag in beslag neemt lijkt mij wat vervelend worden.
pi_99700790
wacht lekker een paar jaar met deze steden te bezoeken en ga dan lekker met je vriendin als je die dan hebt!
Voor nu, pak bijv. te trein naar Berlijn! Geweldige stad en veel te doen! en ook goedkoop!
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:48:07 #22
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_99700894
TS wil met allochtonen die denken dat alles gratis is op vakantie :')
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:08:48 #23
290586 Totaalzinloos
Köning der Zinloosheid
pi_99701580
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik link ze dit topic wel ff :')

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Om antwoord te geven op je dikgedrukte vraag:

treinreis: 169 euro
openbaar vervoer in steden per dag zo'n 5 euro dus pakweg 35 euro totaal.
hostel: 15 euro x 7 = 105 (camping is pakweg 30 euro per plaats, dus dat scheelt wel wat)
eten en drinken: 10 x 7 = 70
dingen doen, entrees, dagtripjes e.d.: 70 euro

En dan zit je echt minimaal. Dus je bent al snel een euro of 400 kwijt. En dan heb ik echt minimaal gerekend, ik zou zelf veel meer op maken. Maar zelf zou ik ook sowieso niet voor 7 dagen de route doen die jij gaat doen. Dat laat ik aan de Chinezen over.
Vielen malen dank :)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:21 schreef _MejIk het volgende:
Naief..

Wanneer willen jullie gaan? Dit weekend?
Nee, ongeveer aan het einde van de vakantie, maar dat moet wel nu gepland worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:43 schreef Fukjoeman het volgende:
Als je besluit een week te gaan zou ik sowieso niet deze steden aandoen, die zo ver van elkaar liggen. Kan me voorstellen dat het allemaal heel avontuurlijk klinkt, maar 3 of 4 keer in 1 week zon lompe treinreis die de hele dag in beslag neemt lijkt mij wat vervelend worden.
Dat dacht ik dus ook al. Niks doen kan ik ook zonder een trein en dan helemaal gratis.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:44 schreef hvan het volgende:
wacht lekker een paar jaar met deze steden te bezoeken en ga dan lekker met je vriendin als je die dan hebt!
Voor nu, pak bijv. te trein naar Berlijn! Geweldige stad en veel te doen! en ook goedkoop!
Berlijn ben ik zelf ook al eens geweest, inderdaad leuke stad. En Duits ligt ook iets gemakkelijker voor de meesten dan Italiaans.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zelf dacht ik ook nog dat het sowieso niet handig is zo ver op vakantie te gaan op deze leeftijd. Als er dan wat gebeurt (o.a. diefstal, ongeluk, etc) is de weg naar huis redelijk lang, en je moet jezelf maar zien te redden met de autoriteiten daar.
pi_99701670
In die steden die TS noemt, betaal je in een hostel zo ¤25 p.p. per nacht, en dan slaap je in een stapelbed op een slaapzaal (dorm room).
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:20:53 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99702005
Je hebt ook gelijk wat betreft het laatste. Als je dan toch ver weg gaat, kies dan een plaats waar heel veel Nederlanders komen. De spaanse costa's ofzo (moet je er wel van houden natuurlijk)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')