abonnement Unibet Coolblue
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 14:39:15 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99663136
Domheid heeft een naam gekregen ( domheid is helaas een vrouw ja) en ze heet:Sabine Uitslag

Ooit begonnen als lief zangeresje bij coverband Spinrock, sinds 2008 kamerlid voor het CDA en later. in 2010, door de Veronica-lezers verkozen tot de meest sexy politicus.
Waar ik gewoon niks op zeg en al helemaal geen domme- edoch -sexy- blondjes- opmerking ga maken.
Ik zou daarmee namelijk een hoop domme edoch sexy blondjes tekort doen...

Maar goed, deze dame houdt zich voor het CDA bezig met:
zorgbeleid (verpleeghuizen, Wmo, Awbz), alcohol- en drugsbeleid en jeugdbeleid. Zij werkte onder meer als verpleegkundige, docent en kwaliteitscoördinator in de zorg.

Nu weten ook jullie een klein beetje wie deze dame is.

Het meiske heeft een column geschreven, zo slecht, zo tenenkrommend, zo totaal te achterlijk voor woorden, niets van de materie snappend, woorden ontbreken me.

De waardevolle samenleving
quote:
Iets doen voor een ander: is dat waardevol of kost het vooral tijd? Laatst was ik in het weekend een ontbijtje aan het klaar maken voor mezelf en m’n lief en ik vroeg me af: ben ik nu aan het mantelzorgen? Wat is eigenlijk de definitie van mantelzorg? Want wat is ‘normale zorg’ voor een ander en wat is extra? Is dat dan niet voor iedereen anders? Dat zijn zo van die vragen die me de hele week kunnen bezighouden.

Wat ik overal lees en hoor is dat de groep mantelzorgers heel groot is en dat ze het enorm zwaar hebben. Maar hoe ging dat ‘vroeger’ dan? Was het, toen er nog geen computer, skype, robot-stofzuiger en wasmachine was, dan niet nog veel zwaarder?

En wie is dan die mantelzorger? Als jij je oude vader helpt met de steunkousen en je kookt zijn potje (gewoon wat extra’s van wat jezelf kookt voor je gezin of jezelf), is dat dan mantelzorg? Valt daar dan ook het bezoekje op zaterdag of zondag onder? Of valt dat gewoon onder de noemer ‘gezelligheid’? Is een moeder die een baby voor de derde keer in een nacht uit bed haalt om te verzorgen een mantelzorger? De baby is immers zeer kwetsbaar en afhankelijk. Als moeder kan je moeilijk na drie keer uit bed te zijn gegaan zeggen: nee, nu is de maat vol, ik raak totaal overbelast, ik bel de thuiszorg! Als ik die vraag wel eens stel, vragen moeders me of het wel goed met me gaat.

Inmiddels ben ik in mijn speurtocht wel wat wijzer geworden. Mijn conclusie is dat we mantelzorg tegenwoordig kwantificeren en daarmee wordt datgene wat altijd vanzelfsprekend was opeens iets waar eisen en verwachtingen aan worden gesteld. Maar mijn boodschap is dat het juist hartstikke waardevol is als je de yogales moet afzeggen omdat je gaat koken voor een doodzieke vriendin. Veel mensen hebben het zo nog niet bekeken. Je bent waardevol als mens als je voor niets iets doet voor een ander. Dan is je zoon, je buurman of moeder van onschatbare waarde, die absoluut niet te kwantificeren is!
Sabine Uitslag (1973) is sinds 2008 lid van de Tweede Kamerfractie voor het CDA. Zij houdt zich bezig met zorgbeleid (verpleeghuizen, Wmo, Awbz), alcohol- en drugsbeleid en jeugdbeleid. Zij werkte onder meer als verpleegkundige, docent en kwaliteitscoördinator in de zorg.

http://www.zorgwelzijn.nl(...)olle-samenleving.htm

Achterlijkheid, nieteens meer domheid, heeft een naam en gezicht: Sabine Uitslag.

Beste Sabine
Mantelzorg is geen hippe hobby, het is in veel gevallen levenslang
Het is niet een keer yogales afzeggen, het is gewoonweg nooit naar yogales kúnnen!
Het is niet een ontbijtje maken voor jezelf en je lief.
Voor je dementerende moeder, of je vader met een nieuwe heup is de steunkousen doen of dat potje koken allang niet gezellig meer.
Je kómt niet op visite, je komt hulp op verdomd hoog niveau geven.
Als moeder ( let je even op het woord MOEDER) zorg je logischerwijze voor je kinderen, ook die 6 keer in de nacht uit je bed, hoort erbij.
Ouderschap

Maar je dementerende vader/moeder 6 keer per nacht van straat plukken, verschonen, verzorgen, troosten is goddomme mantelzorg van het hoogste kaliber.
En er dan graag óók nog even aan denken dat kinderen van oudere ouders, ondertussen ook al 50-60+ zijn.

Er is niet één mantelzorg, het komt in alle vormen denkbaar.
En jij ziet het niet,
je bent ziende blind.

Of, beste Sabine , ben je toch slimmer dan we denken en is dit een leuk onderdeel van de strategie ivm de pgb-discussie.

Je weet het niet,
ik twijfel..

quote:
Activiteiten als Tweede Kamerlid

Na haar beëdiging op 8 april 2008 nam ze direct deel aan een debat over zwerfjongeren[5]. Uitslag wilde in deze vier maanden een stem zijn in Den Haag voor de verpleegkundigen. Haar maidenspeech hield ze een week later, op 16 april[6].
Op 13 juni 2009 ging Uitslag bij de 35e EO-Jongerendag in debat met onder meer Prem Radhakishun, Joël Voordewind en Roelof Bisschop.
Op 24 september 2009 vroeg Uitslag aan minister André Rouvoet of zijn ministerie kan onderzoeken of jongeren door middel van een keurmerk gewaarschuwd kunnen worden voor gephotoshopte modellen[7]. In april 2010 kwam zij met een tienpuntenplan dat zij aanbood aan minister Ab Klink. In oktober 2010 gaf Uitslag in een debat met minister Edith Schippers aan dat er ingezet moet worden op gezondheidspreventie om goed te moeten kijken naar de kosten in de gezondheidszorg. Daarbij adviseerde zij preventie te koppelen aan de belevingswereld van de diverse doelgroepen.
Ook het rookverbod, dat sinds het Kabinet-Rutte wordt versoepeld, vind Uitslag het onduidelijk waar wel en niet mag worden gerookt: "Dat is funest. Overal staan weer asbakken op tafel" en daarom pleit zij voor een speciaal telefoonnummer, een kliklijn, dat tegen het illegaal roken wordt ingezet waarmee bezoekers de Voedsel- en Warenautoriteit direct kunnen waarschuwen[8]. In mei kwam ze in het nieuws door het ondersteunen van het pleidooi van het Regionaal College van de politieregio Twente om de drug GHB op lijst 1 van de Opiumwet te plaatsen. Dit betekent dat GHB dan niet langer wordt aangemerkt als softdrug en de politie er tegen kan optreden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sabine_Uitslag

Ik ben dolblij dat je van de werkvloer afbent, ik moet er niet aan denken om met zo'n collega te moeten werken,
maar dat je je met zorgbeleid.verpleeghuizen, Wmo, Awbz) alcohol- en drugsbeleid en jeugdbeleid" voor het CDA bezighoudt baart me enorme zorgen.


Ander goed stuk te lezen bij de collega's van Retecool:
Mantelzorg? Dat is ontbijt maken voor je vriendje.
http://retecool.com/post/(...)ken-voor-je-vriendje

Nog een puike column:
Mantelzorgers in de zeik gezet
http://www.zeeuwmeeuw.nl/mantelzorgers-in-de-zeik-gezet/

Het baart op Twitter ook nogal ophef:
https://twitter.com/#!/search?q=%23sabineuitslag

Had je niet beter zangeresje kunnen blijven?

[ Bericht 1% gewijzigd door yvonne op 19-07-2011 15:16:25 ]
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:40:45 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_99663189
Net als minister Schippers die vindt dat mensen psychische problemen "thuis moeten uitvogelen". Wat een droevige achterlijkheid :')
pi_99663432
Dit soort achterlijke, domme koeien maken dus gewoon het beleid he. Oa door deze achterlijke trien zit mijn vrouw straks zonder werk omdat mantelzorgers helemaal geen begeleiding nodig hebben bij het uitvoeren van hun taak :').

Echt we kunnen allemaal lachen om drollen als Wilders, Teeven en dit trieste excuus voor een politica maar ondertussen staan zij wel aan het roer... Echt heel beangstigend dit.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:47:35 #4
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_99663467
Ze heeft een keer gesproken bij mij op school. Ik was met stomheid geslagen. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:47:53 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99663471
Ik zou haar wel een keer vreselijk hard geven. Dat dan weer wel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99663518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:47 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou haar wel een keer vreselijk hard geven. Dat dan weer wel.
Met een splinterig stuk hout met een roestige spijker erin?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:51:52 #7
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_99663646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:47 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou haar wel een keer vreselijk hard geven. Dat dan weer wel.
Vervolgens ruimt zij het kwakje op en noemt het mantelzorg. Weer een goede daad verricht O+.

:r
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_99663684
Maar goed, door dit soort dramatische bezuinigingen kunnen we wel 5000 animal cops inzetten he.

Want dat willen we kennelijk. Toch?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_99663690
Ongelooflijk artikel, ik kan me bijna niet voorstellen dat ze zó dom is.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Admin dinsdag 19 juli 2011 @ 14:53:11 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99663692
Gaat het heren?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:53:39 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99663712
Ja prima dankje
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99663713
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:47 schreef Id_do_her het volgende:
Ze heeft een keer gesproken bij mij op school. Ik was met stomheid geslagen. :')
Ik ben nu ook met stomheid geslagen.

Zó dom is toch niemand. Het is een trol-column, toch? -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Boks-Chick dinsdag 19 juli 2011 @ 14:54:58 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_99663768
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben nu ook met stomheid geslagen.

Zó dom is toch niemand. Het is een trol-column, toch? -O-
Blijkbaar toch niet... Het bestaat toch nog. Zulke kortzichtigen en domme mensen die totaal los van het echte leven en de wereld staan...
Eigenlijk heeft ze zelf een vorm van mantelzorg nodig. :{w
lolwut
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:56:28 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_99663835
Zulke wereldvreemde mensen zitten er nu in de kamer, met zo'n kut als Edith Schippers en haar achterbakse smoelwerk zelfs als minister. Ik weet iig dat ik ze niet in de kamer geholpen heb.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_99663848
Nog onbegrijpelijker is dat dit uit de mond komt van iemand die zelf betaalde zorg heeft verleend.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:57:33 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_99663875
Ze is een nog dommere muts dan ik al dacht :N

Het CDA zou zich voor haar moeten schamen. Maar zoals we weten schaamt het CDA zich tegenwoordig nergens meer voor.
pi_99664050
Dat begin ook:
quote:
Laatst was ik in het weekend een ontbijtje aan het klaar maken voor mezelf en m’n lief
Duidelijk waar voor mevrouw de prioriteiten liggen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:01:42 #18
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99664064
Ik vraag me af of het nou echt beter was ontvangen als ze kortweg had gezegd "mantelzorg is geen financiële prioriteit".
pi_99664108
LOL :D.
I´m back.
pi_99664132
Die snapt er dus echt niets van. :')
pi_99664188
Triest.
pi_99664194
En om advocaat van de duivel te spelen:
Wanneer ze bedoelt dat wat haar betreft zorg voor je naasten niet allemaal gekwalificeerd hoeft te worden als mantelzorg, omdat het dan aan allemaal regeltjes moet voldoen wat weer afschrikkend kan werken, dan heeft ze een punt. We willen in NL tegenwoordig teveel reguleren, onder protocollen onderbrengen en kapotrubriceren. De spontaniteit gaat er zo wel af.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_99664233
Maar ja, eigenlijk is een groot deel van kiezers gewoon dom :')
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:06:08 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99664263
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:53 schreef Misstique het volgende:
Ongelooflijk artikel, ik kan me bijna niet voorstellen dat ze zó dom is.
dát dus. Godsklere zeg :D Dit is gewoon zo sneu dat het haast aandoenlijk is.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_99664291
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:57 schreef remlof het volgende:
Ze is een nog dommere muts dan ik al dacht :N

Het CDA zou zich voor haar moeten schamen. Maar zoals we weten schaamt het CDA zich tegenwoordig nergens meer voor.
Het CDA is allang de weg kwijt :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')