abonnement Unibet Coolblue
pi_99661799
Ik ben onlangs afgestudeerd in hbo-elektrotechniek en ben nu Ing. GekkeNoodles *O*

Echter, ik ben met hakken over de sloot geslaagd. Ik hekelde projectmatig werken, en helemaal nadat ik van projecten van 6 man naar 3 man ging... iedereen ging weg van de opleiding, het was niets voor hen.

Zelf merk ik ook dat ik spijt heb van mijn keuze. Ingenieur verdienen relatief weinig, bovendien is het werk vrij saai :r
Daarnaast zie ik mijzelf niet hier werken, ik wil ervaring opdoen in het buitenland, dus niet voor de salaris maar voor de ervaring :)

Nou is mijn studieadviseur niet de meest geweldige: neee! Je mag niet naar buitenland je hebt alleen zevens op je rapport en je bent als starter dan ook vrij waardeloos (ik dacht dat ingenieurs altijd waardevol waren :{ ), het was ook de type die mij niet naar het buitenland liet gaan om stage te lopen, terwijl ik het TOCH deed zonder haar toestemming (en een 9 haalde voor mijn stage in Duitsland O+ ), dus haar neem ik niet serieus.

Het lijkt me lastig om de eerste stap te zetten. Ik heb geen master, ik wil ook geen master in de techniek en met mijn richting KAN ik dit enkel doen. Dus dan maar aan de slag, maar wel naar het buitenland, geen ervaring hier opbouwen enzo, anders kom ik opeens in mijn comfortzone en vind ik het best... en kom ik 10 jaar later uithuilen dat ik te oud ben om te vertrekken :'(

Ik neem aan dat veel ingenieurs hier in het buitenland werken? :P
pi_99661944
Doe het op precies dezelfde manier als jij je stage hebt gevonden, alleen is het nu voor iets langere tijd waarschijnlijk!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:12:28 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99662093
Wat een adviseur die je de grond intrapt als je ideeen hebt! Lekker motiverend.

In het buitenland kun je vaak relatief meer verdienen. Ook denk ik dat je in het buitenland een relatief voordeel hebt tov lokale werknemers, zeker in niet-Europese landen.

Duitsland is natuurlijk helemaal goed. Economie trekt aan, veel techniek, goedkoop levensonderhoud en dichtbij. Als je al wat Duits spreekt en ook goed Engels, zeker doen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_99662209
In duitsland verdien je bruto vaak wat meer, maar helaas blijft daar netto bar weinig van over. En goedkoop qua levensonderhoud is duitsland ook niet echt trouwens!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:17:44 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99662316
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:15 schreef Hiya het volgende:
In duitsland verdien je bruto vaak wat meer, maar helaas blijft daar netto bar weinig van over. En goedkoop qua levensonderhoud is duitsland ook niet echt trouwens!
Nou, huisvesting, autorijden, uit eten. Dat scheelt toch allemaal wel behoorlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_99662792
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:09 schreef Hiya het volgende:
Doe het op precies dezelfde manier als jij je stage hebt gevonden, alleen is het nu voor iets langere tijd waarschijnlijk!
Dit was visum aanvragen en op hun kosten in een appartement wonen, dat gaat bij een stagiar makkelijk, een werknemer wat moeilijker :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:15 schreef Hiya het volgende:
In duitsland verdien je bruto vaak wat meer, maar helaas blijft daar netto bar weinig van over. En goedkoop qua levensonderhoud is duitsland ook niet echt trouwens!
Het gaat mij eerlijk gezegd ook niet om het geld, meer om de ervaring.
Als ik voor het geld ging was ik nu mijn kont achter het station gaan verkopen.

Maar goed je hebt gelijk, ingenieurs in Nederland en hun salaris :r
pi_99669101
Heb je pm gelezen maar dacht laat ik hier maar even antwoorden.

Een BSc zonder ervaring heeft niet heel veel waarde in het buitenland. Tenzij je een goede prater bent, een mooi afstudeeronderzoek hebt gedaan of een netwerk hebt in het buitenland.

Vaak is het wel mogelijk om naar het buitenland te gaan als je 1 a 2 jaar werkervaring hebt. Veel ingenieurbureau's zitten te springen om mensen die in de zandbakken willen werken, maar Kazachstan en dergelijken behoren ook tot de mogelijkheden. Je kunt het natuurlijk proberen bij een bedrijf in NL met het verzoek om direct in het buitenland te starten maar dat wordt lastig (het is namelijk best duur voor een onderneming en ik neem niet aan dat je voor een Oostblok salaris wilt werken).

Maar eerst nog even een wedervraag, wat verwacht jij van in het buitenland werken en wonen?
pi_99675609
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:55 schreef Den_Haag het volgende:
Heb je pm gelezen maar dacht laat ik hier maar even antwoorden.

Een BSc zonder ervaring heeft niet heel veel waarde in het buitenland. Tenzij je een goede prater bent, een mooi afstudeeronderzoek hebt gedaan of een netwerk hebt in het buitenland.

Vaak is het wel mogelijk om naar het buitenland te gaan als je 1 a 2 jaar werkervaring hebt. Veel ingenieurbureau's zitten te springen om mensen die in de zandbakken willen werken, maar Kazachstan en dergelijken behoren ook tot de mogelijkheden. Je kunt het natuurlijk proberen bij een bedrijf in NL met het verzoek om direct in het buitenland te starten maar dat wordt lastig (het is namelijk best duur voor een onderneming en ik neem niet aan dat je voor een Oostblok salaris wilt werken).

Maar eerst nog even een wedervraag, wat verwacht jij van in het buitenland werken en wonen?
Ik heb niet eens BSc maar BEng, hbo je weet :@
Ik verwacht zelf lange uren maken en vrij formeel contact, echter de avonduren is niet iedereen hier om 6 uur al voor de tv maar buiten aan het genieten O+

Plus de weekenden kan ik ook het land verkennen :P

Al met al, hard werken, maar een mooie ervaring opbouwen in het buitenland... zodat ik achteraf kan zeggen: kijk, in mijn vrije tijd zat ik niet te FOK!ken hele avond :{w

Dus dat :)
pi_99681361
In het midden-oosten ben je om 6u gewoon nog aan het werk. Plus er is geen ene reet te doen en je bent niet buiten met 45gr in de schaduw.

En land verkennen? Welk land??

Je gaat naar de zandbank om veel te leren en veel knaken te verdienen. Vrije tijd is geen reet aan als je het al hebt (45 uur werken per week staat al in je contract, en tel er dan nog zo'n 15 uur bij op).

Even hard in zetten maar je beeld van het buitenland is een beetje verkeerd.
pi_99681475
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:07 schreef Den_Haag het volgende:
In het midden-oosten ben je om 6u gewoon nog aan het werk. Plus er is geen ene reet te doen en je bent niet buiten met 45gr in de schaduw.

En land verkennen? Welk land??

Je gaat naar de zandbank om veel te leren en veel knaken te verdienen. Vrije tijd is geen reet aan als je het al hebt (45 uur werken per week staat al in je contract, en tel er dan nog zo'n 15 uur bij op).

Even hard in zetten maar je beeld van het buitenland is een beetje verkeerd.
Dan maar het land verkennen na mijn contract, ik wil toch wel een ander werksfeer snuiven, wil in een ander bed slapen, ander land, ander kamer... dan maar hard werken, like duh! Maar ik ben dan wel elders *O*

Lijkt me beter dan backpacken zelfs :@
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:12:08 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99681580
In ieder geval is het wel min of meer "nu of nooit". Als je gewoon hier gaat werken dan komt er vanzelf een vriendin, een huis, kinderen, een hond, de behoefte aan zekerheid en kom je nooit meer weg.
Het kan sowieso nooit kwaad om het een paar jaar te proberen, het is een nuttige ervaring waar je niet slechter van wordt. Je kunt altijd nog terug!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_99681795
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:10 schreef GekkeNoodles het volgende:

[..]

Dan maar het land verkennen na mijn contract, ik wil toch wel een ander werksfeer snuiven, wil in een ander bed slapen, ander land, ander kamer... dan maar hard werken, like duh! Maar ik ben dan wel elders *O*

Lijkt me beter dan backpacken zelfs :@
Niet om je ontmoedigen maar een groot aantal landen ben je niet welkom na je contract. Geen contract betekent per direct het land uit.

Maar wat wil je nu? Zandbak, oost-europa, Azie, Afrika?
pi_99681804
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:12 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval is het wel min of meer "nu of nooit". Als je gewoon hier gaat werken dan komt er vanzelf een vriendin, een huis, kinderen, een hond, de behoefte aan zekerheid en kom je nooit meer weg.
Het kan sowieso nooit kwaad om het een paar jaar te proberen, het is een nuttige ervaring waar je niet slechter van wordt. Je kunt altijd nog terug!
Precies, daarom wil ik het doen nu ik nog jong ben ^O^
Echter weet ik niet hoe ik daar kan komen, het is niet meer zo als vroeger dat je er effe ging en zo langs bedrijven ging en solliciteren ;(
pi_99681840
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:16 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Niet om je ontmoedigen maar een groot aantal landen ben je niet welkom na je contract. Geen contract betekent per direct het land uit.

Maar wat wil je nu? Zandbak, oost-europa, Azie, Afrika?
En the states, Engeland ook niet te vergeten :Y
pi_99681967
States moet je iets toe te voegen hebben aan de economie daar wat lokaal niet beschikbaar is.

Zandbak geen ik je het meeste kans maar verwacht geen gezelligheid en geen leuk leven. Oman is nog het beste in die regio (maar daar is niet heel veel werk).
pi_99688493
Lijkt me wel interessant om bvb 6 maanden in een zandbank te werken. ff flink sparen en dan een master beginnen.
pi_99694431
Precies, dat moet een beetje je insteek zijn. Niet dat het gezellig wordt en dat je een beetje het land kan gaan verkennen. Dat kan slechts bij een select aantal landen daar.
  Redactie Frontpage woensdag 20 juli 2011 @ 08:33:59 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99694599
Ik heb mijn stage ook in het buitenland gelopen. Werk nu gewoon in Nederland.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')