Hee allemaal, had een 'eigen' topic aangemaakt waarin doorgelinkt werd hiernaar toe.
Kort het verhaal;
heb 1,5 jaar geleden een nacht niet geslapen van kiespijn, het was gru-we-lijk, echt een hel. Kiespijn waarbij ik liever uit het raam wilde springen dan nog wachten. Heb ondertussen 2 sessies gehad en sindsdien is m'n algehele stressniveau veel lager. Ik merk ook dat als ik nu een steekje of een pijntje voel ik niet gelijk in de stress schiet, dat is erg prettig.
Echter; ik merk dat ik heel onrustig slaap, heel, heeeeel veel droom. Wakker worden doe ik nog net zo vaak als vroeger. Nu is dit niet meer 'gelinkt' aan gelijk voelen of ik kiespijn heb, maar ik word nog steeds wakker dan.
Wat echter nog veel erger voor me is, is dat ik me soms weer zo hopeloos voel! Dat ik ga twijfelen aan alles; aan m'n studie, aan wie m'n vrienden zijn, waarom ik het nog allemaal doe. Ik heb vorig jaar een lichte depressie gehad. Die is over 'gewaaid' toen omdat de situatie met school, gescheiden ouders etc. ten goede veranderde. Ben in september begonnenm et fysiotherapie en bevalt uitstekend. Nu heb ik vaak dat ik 's avonds opeens zo neerslachtig word.
Ik heb dan NIET zo'n 'allesomvattende' nevel over 'de wereld' heenhangen als wat ik toen had, meer dat ik eigenlijk niets voel, alleen maar een soort van wanhoop. Heb zelfs geen eens 'verdriet' meer, terwijl ik toen in die depressieve periode bijna elke dag in huilen uitbarsten. Ik heb nu al in 2, 3 maanden niet gehuild.
Mijn vraag; is dit herkenbaar? Hoort dit bij EMDR? De 2 sessies zijn eigenlijk al 90% van het probleem opgelost, heb over 2 weken nog een gesprek om te kijken of er misschien nog eentje nodig is, daarom de vraag nu hier.
Only the strong survive