abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 juni 2002 @ 13:23:13 #1
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_4778137
Mijn BX start niet meer!!! Boehoe!

Nou wil ik mijn autootje graag maken, maar weet absoluut geen goedkope garages of een leuke beun in de buurt van Utrecht.

Weet iemand er eentje?

Ben nog student en heb dus erg weinig geld, maar wil wel graag dat mijn autootje nog kan rijden ivm vakantieplannen.

Ohja, waarschijnlijk is de startmoter kapot.

Dus als er iemand een garage of beun weet in de buurt van Utrecht hoor ik het graag.

  donderdag 27 juni 2002 @ 13:37:05 #2
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_4778459
Op de sloop een startmotor halen, vraagbaak citroen bx uit de bieb en zelf doen
Het zou ook het startrelais kunnen zijn, dat zit naast de startmotor. Daar ff een flinke tik op geven en misschien doet ie het dan wel weer (tijdelijk).
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
  donderdag 27 juni 2002 @ 13:56:26 #3
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_4778877
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 13:37 schreef pr0f het volgende:
Op de sloop een startmotor halen, vraagbaak citroen bx uit de bieb en zelf doen
Het zou ook het startrelais kunnen zijn, dat zit naast de startmotor. Daar ff een flinke tik op geven en misschien doet ie het dan wel weer (tijdelijk).
als je een klik hoort bij het omdraaien van de sleutel is het realis nog goed en zou het de startmotor kunnen zijn. bij doods stilte kan het de accus zin, het startrelais, kabelbreuk, corrosie op aansluitpunten accus, etc etc
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  donderdag 27 juni 2002 @ 19:09:40 #4
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_4783989
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 13:56 schreef speedcore het volgende:

[..]

als je een klik hoort bij het omdraaien van de sleutel is het realis nog goed en zou het de startmotor kunnen zijn. bij doods stilte kan het de accus zin, het startrelais, kabelbreuk, corrosie op aansluitpunten accus, etc etc


Ik hoor inderdaad nog een klik (denk ik). Heb het idee dat ie 1 keer of misschien een halve keer ronddraait. Hij heeft er erg veel moeite mee, hoor ik, en dan houdt ie ermee op.

Maarre, ikke vrouw en dus niet zo handig. En ik vertrouw mijn vrouwenverstand van auto's niet echt toe aan mezelf een een boekje uit de bieb, dus toch maar een beun ofzo. Weet er echt niemand een goeie in Utrecht, of in de buurt ofzo. Als ik hem eenmaal aan de praat krijg (ANWB) dan kan ie wel een stukkie rijden, maar waarnaartoe, da's 't probleem. 't Is mijn eerste autootje dus ik heb nog nooit een garage ofzo hoeven zoeken... Jullie kunnen mij niet vertellen dat hier geen autobezitters uit de provincie Utrecht op dit forum komen! Nou, waar gaan jullie naartoe?

  vrijdag 28 juni 2002 @ 09:43:30 #5
1535 Hawkwind
Rory fan....
pi_4791579
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 19:09 schreef Midori het volgende:

[..]

Ik hoor inderdaad nog een klik (denk ik). Heb het idee dat ie 1 keer of misschien een halve keer ronddraait. Hij heeft er erg veel moeite mee, hoor ik, en dan houdt ie ermee op.

Maarre, ikke vrouw en dus niet zo handig. En ik vertrouw mijn vrouwenverstand van auto's niet echt toe aan mezelf een een boekje uit de bieb, dus toch maar een beun ofzo. Weet er echt niemand een goeie in Utrecht, of in de buurt ofzo. Als ik hem eenmaal aan de praat krijg (ANWB) dan kan ie wel een stukkie rijden, maar waarnaartoe, da's 't probleem. 't Is mijn eerste autootje dus ik heb nog nooit een garage ofzo hoeven zoeken... Jullie kunnen mij niet vertellen dat hier geen autobezitters uit de provincie Utrecht op dit forum komen! Nou, waar gaan jullie naartoe?


Sorry hoor, maar je doet heel veel vrouwen errug tekort met de uitspraak, "ikke vrouw dus niet zo handig".

Maar je kunt het proberen bij autosloopbedrijf Stomphorst, op de utrechtseweg.
Bel ze even of ze een ruilstartmotor hebben, en vraag of ze die kunnen inbouwen.
succes

Ik ben online
  vrijdag 28 juni 2002 @ 11:04:16 #6
20991 Sheriff2
Hetgeen u leest is waarheid!!!
pi_4792331
als de startmotor nog wel iets doet van draaien dus echt nog dit 1 of 2x doet " ieeehng, iiiiiieeeeng ...-stil- "

dan lijkt het erop dat je accu leeg is.. dat hij geen stroom genoeg meer krijgt om nog rond te gaan. Probeer eerst eens met een buurman oid te kijken of je iets met startkabels kunt proberen ( dan sluit hij zijn accu aan op jouw accu en kun je wel starten )

Als dit helpt, moet je gewoon naar een kwikfit dealer rijden en de accu laten vervangen voor een nieuwe goedkoopie

kost ongeveer 60 70 €

The Truth, The Whole Truth And Nothing But The Truth [url=http://zifter.net]Hier[/url] niet klikken!
  zaterdag 29 juni 2002 @ 18:27:05 #7
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_4811018
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 09:43 schreef Hawkwind het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je doet heel veel vrouwen errug tekort met de uitspraak, "ikke vrouw dus niet zo handig".


Je hebt gelijk!
Maar ik dacht dat het bij mannen wel algemeen zo gedacht werd dat vrouwen niets aan auto's konden doen.

Bij het krijgen van starthulp van de wegenwacht kon die man me vertellen dat mijn accu waarschijnlijk het probleem was, want hij laadde nog wel bij. Ben vervolgens naar automaterialenzaak Co Dynamo in Overvecht gereden die de accu kon leveren voor 43 euro en hem voor dat geld er ook nog even voor me in wilde zetten! Wat een service!

En dan te bedenken dat de kwikfit voor dit klusje zo'n 70 euro vraagt!

Maar inmiddels weet ik nog steeds geen fatsoenlijke garage in de buurt van Utrecht voor het geval er echt iets stuk gaat. Waar onderhouden jullie je auto?

  zaterdag 29 juni 2002 @ 20:44:34 #8
25864 Dhr-WM
Gambrinus Pivo
pi_4812800
wat voor BX heb je?

ik heb net mijn BX (1.4i Deauville uit '93) laten maken, voor de grote reis naar Praag over 3 weken. Koste me €666,71.
Uitlaat vervangen, draagarmen vervangen, en nog meer
die BX bevalt me qua rijgedrag/comfort zo goed, dat geld geen rol speelt.
Alleen het blijft duur

succes met je motorisch probleem

[Dit bericht is gewijzigd door Dhr-WM op 29-06-2002 20:49]

Praag -> bierwalhalla
  zondag 30 juni 2002 @ 19:44:32 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4822567
Tip: met een hamer erop rammen, )op de startmotor dan he.. )dan verdraait de rotor en zal hij weer pakken. Hoogst Waarschijnlijk zijn de koolborstels in de startmotor versleten. Gewoonstartmotor erafschroeven, stekkers eraf en wegbrengen. Een beetje garage zet er voor 10-20 euro nieuwe borstels in. Zet hem er weer op en klaar.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 2 juli 2002 @ 11:47:51 #10
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_4845584
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 20:44 schreef Dhr-WM het volgende:
wat voor BX heb je?
Net als jij ook een 1.4i Deauxville op gas. Hij heeft al 314.000 km gelopen, maar is 100.000 km geleden gereviseerd. Ik mag hem laten genieten van z'n ouwe dag en hem oprijden, maar ik zou dat graag nog een paar maandjes doen. Dit keer was het de accu en kon ik er een nieuwe accu in laten zetten bij een automaterialenzaakje (kwikfit was 2 keer zo duur) maar als er de volgende keer weer iets mis is zou ik graag een adresje willen weten waar ze goed maar vooral goedkoop aan de auto kunnen sleutelen.

Waar heb jij het laten maken?
Zoek iets in de buurt van Utrecht, provincie Utrecht dus.

  dinsdag 2 juli 2002 @ 12:19:31 #11
22271 BooZe
Hoe eerder dood, hoe beter!
pi_4846079
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 11:04 schreef Sheriff2 het volgende:
als de startmotor nog wel iets doet van draaien dus echt nog dit 1 of 2x doet " ieeehng, iiiiiieeeeng ...-stil- "

dan lijkt het erop dat je accu leeg is.. dat hij geen stroom genoeg meer krijgt om nog rond te gaan. Probeer eerst eens met een buurman oid te kijken of je iets met startkabels kunt proberen ( dan sluit hij zijn accu aan op jouw accu en kun je wel starten )

Als dit helpt, moet je gewoon naar een kwikfit dealer rijden en de accu laten vervangen voor een nieuwe goedkoopie

kost ongeveer 60 70 €


Ga nooit naar Kwikfit !!! Dit is de enigste tip die ik je wel kan geven. Wat een oplichters zijn dit!!! Zijn al vaak in allerlei programma's geweest doordat zij gewoon puur in geld denken en totaal niet klant gericht zijn.
[i]The greatest trick the devil ever pulled was convincing people he didn't exist[/i]
  dinsdag 2 juli 2002 @ 12:24:08 #12
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_4846157
Hey, grappig. Ik heb een Citroen AX, en hetzelfde probleem met de accu. Nou kan ik hem er wel zelf weer in krijgen, maar WAAR kan je zo een losse accu kopen?!?!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 4 juli 2002 @ 18:35:06 #13
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_4886327
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 12:24 schreef k_i_m het volgende:
Hey, grappig. Ik heb een Citroen AX, en hetzelfde probleem met de accu. Nou kan ik hem er wel zelf weer in krijgen, maar WAAR kan je zo een losse accu kopen?!?!
Zoek bij automaterialen zaakjes in de gouden gids of telefoongids op internet. Zo heb ik zo'n zaakje gevonden.

Co Dynamo op de autoboulevard in Utrecht Overvecht. Hij legde hem er zelfs 'even' in voor me! Goede service dus!

Verder heeft Halfords ook accu's, die zit overal wel. Mijn accu kostte iets van 38 euro daar, maar toen ik na nog wat bellen hoorde dat Co 'm er zo inlegde voor 42 euro had ik zoiets van voor 4 euro mag hij het doen.

Succes!

  zaterdag 6 juli 2002 @ 20:30:43 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4910823
en... doet ie het alweer?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 10 juli 2002 @ 15:42:38 #15
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_4956103
quote:
Op zaterdag 06 juli 2002 20:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en... doet ie het alweer?
Ja hoor! Als vanouds! Wel fijn met dat K*Tweer!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')