abonnement Unibet Coolblue
pi_99540701
Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Japan op TV.



[USA] The Pacific #5 - Schedels en steentjes.

Wie is wanneer in Japan?
koffiegast: 28-6 t/m ~12-8
Igen: 21-7 t/m 10-8
happynjitram: 22-7 t/m een maand later
Melochan: midden augstus 2011 - eind februari 2012

Strolie75: 17-7 t/m 9-8
Kabuto_Raiger: 17-7 t/m 16-8
Pheno & _Arual: 9-5 t/m 23-5.
happynjitram: 16-7 t/m 31-8
Melochan: 23-12 t/m 11-1


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2011 22:18:56 ]
pi_99540836
een nieuwe ! :)
pi_99540848
Zo, woensdag vertrek ik en ik ben gisteren toch eindelijk eens overnachtingen gaan regelen.

Ging best goed, behalve voor Kochi, waar maar precies één jeugdherberg is. Die blijkt namelijk dat weekend afgehuurd door een baseball-klas. Andere officiële opties voor goedkoop overnachten zijn (a) een tentje opzetten op de 'camping' bij het daklozenkamp onder de brug, of (b) de camping van het 'kinderbos'. Naar die laatste heb ik maar eens een mailtje gestuurd, en omdat de website alleen Japanstalig was heb ik daarbij ook m'n eerste echte woorden Japans geschreven. Spannend... :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2011 14:44:05 ]
  Eindredactie Games zaterdag 16 juli 2011 @ 16:17:33 #4
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_99544455
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:42 schreef Igen het volgende:
Zo, woensdag vertrek ik en ik ben gisteren toch eindelijk eens overnachtingen gaan regelen.

Ging best goed, behalve voor Kochi, waar maar precies één jeugdherberg is. Die blijkt namelijk dat weekend afgehuurd door een baseball-klas. Andere officiële opties voor goedkoop overnachten zijn (a) een tentje opzetten op de 'camping' bij het daklozenkamp onder de brug, of (b) de camping van het 'kinderbos'. Naar die laatste heb ik maar eens een mailtje gestuurd, en omdat de website alleen Japanstalig was heb ik daarbij ook m'n eerste echte woorden Japans geschreven. Spannend... :)
Ik ben blij dat mijn budget wat groter is en ik gewoon wat hotelletjes van rond de 50 euro per nacht heb geregeld :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_99545138
DIe wie-is-wanneer-in-Japan-data in de OP kloppen niet meer. :P
pi_99546157
Dag 18 onderhand in Japan. School is vrij makkelijk qua grammatica. Zit in een klas met 2 fransen, 1 zweed en 13 chinezen en 2 koreanen. Meeste hebben nog magere pronunciation. Ik vermaak me verder wel. Het jammere is dat de klassen in de middag zijn en dat er dus niet zoveel te sightseeen is. Vandaag naar Tokyo disney land geweest met groep mensen van de school. Uitermate vermaakt, enkel beetje verbrand. Gek genoeg blijken de jappen daar geen enkel last van te hebben.
pi_99549561
Vrijdag ga ik voor een maand! Kan echt niet wachten :D
pi_99550020
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:17 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ik ben blij dat mijn budget wat groter is en ik gewoon wat hotelletjes van rond de 50 euro per nacht heb geregeld :)
Prima. ^O^

Maar als het echt moet doe ik dat ook wel hoor, ik ga natuurlijk niet in een daklozenkamp slapen. :D

Het is meer dat bij mijn volgende bestemming kamperen sowieso de enige optie is, dus als ik daarmee in Kochi ook wat geld kan besparen en ook meteen kan uitproberen of ik wel echt al het nodige bij me heb, waarom niet?
pi_99550105
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:32 schreef Melochan het volgende:
DIe wie-is-wanneer-in-Japan-data in de OP kloppen niet meer. :P
O ja, zo te zien allemaal van vorig jaar nog?

Voor wie wil kan ik wel de goeie data in de OP editten.

Edit: Heb de data die ik zo gauw in het topic kan terugvinden erin gezet. Als iemand bezwaar heeft of juist ontbreekt, zeg het dan vooral! :)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2011 18:29:56 ]
pi_99551306
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:52 schreef koffiegast het volgende:
Uitermate vermaakt, enkel beetje verbrand. Gek genoeg blijken de jappen daar geen enkel last van te hebben.
ik weet wel dat je allemaal goedjes daar kan kopen om je huid te bleken en extreem te beschermen tegen zonlicht.
pi_99557511
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:23 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, zo te zien allemaal van vorig jaar nog?

Voor wie wil kan ik wel de goeie data in de OP editten.

Edit: Heb de data die ik zo gauw in het topic kan terugvinden erin gezet. Als iemand bezwaar heeft of juist ontbreekt, zeg het dan vooral! :)
Melochan: midden augstus 2011 - eind februari 2012

Edit: en als je dan toch in de OP zit, plak deze links ook even onderaan het rijtje

1
2
[*] [url=http://forum.fok.nl/topic/1562904]Japan deel 19[/url]
[*] [url=http://forum.fok.nl/topic/1619590]Japan deel 20[/url]

Ze verkopen in Japan vooral sunblock factor 50+, en Japanners hebben vaak ook UV-werende kleding aan. En parapluutjes O+ en hoedjes O+
pi_99557786
Goed gedaan, jochie :+
pi_99557914
quote:
[knip]

ETEN :Y) :Y) :Y) [/b]

[...]

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O*

[knip]

Wie dit in de OP heeft gezet, heeft geen smaakpapillen. Yakitori in Japan smaakt niet naar karton met een zoete drab :')
pi_99557927
KWARTET! *O*
pi_99559316
Over eten gesproken:

Ik ben ook erg benieuwd naar de 'ekiben'. In Mihara en Fukuyama schijnen ze bijvoorbeeld deze te verkopen:

:D

Nu maar hopen dat de shinkansen geen vertraging heeft en ik genoeg tijd heb om er eentje te kopen. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2011 22:19:29 ]
pi_99559548
Agos! O+ voor dat potje alleen al zou ik het kopen :')
pi_99570726
Ik ga vandaag boeken voor mij en mijn vrouw: begin september tot einde gamebeurs. Must. Go. Again. En dan weer richting party van Capcom _O_

[ Bericht 6% gewijzigd door Pheno op 17-07-2011 08:31:17 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 17 juli 2011 @ 09:00:31 #18
17979 MissMSX
Knightmare
pi_99570905
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:17 schreef Igen het volgende:
Over eten gesproken:

Ik ben ook erg benieuwd naar de 'ekiben'. In Mihara en Fukuyama schijnen ze bijvoorbeeld deze te verkopen:
[ afbeelding ]
:D

Nu maar hopen dat de shinkansen geen vertraging heeft en ik genoeg tijd heb om er eentje te kopen. :P
Ik zou het alleen voor het potje kopen :P
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 08:20 schreef Pheno het volgende:
Ik ga vandaag boeken voor mij en mijn vrouw: begin september tot einde gamebeurs. Must. Go. Again. En dan weer richting party van Capcom _O_
Waarom maak je me toch altijd zo jaloers Pheen? ;(
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_99571051
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:00 schreef MissMSX het volgende:

Waarom maak je me toch altijd zo jaloers Pheen? ;(
Ik ga te vaak. Nou ja, naar Japan is nooit 'te'.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 17 juli 2011 @ 09:23:43 #20
17979 MissMSX
Knightmare
pi_99571075
quote:
9s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik ga te vaak. Nou ja, naar Japan is nooit 'te'.
Nou ja, ik hou het voorlopig wel klein. Ben maar weer eens begonnen met kanji erin stampen :')
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_99571193
Had ik de tijd maar om dat weer op te pakken. Nou ja, september begin ik vast weer met de taalcursus op de uni. Het blijft toch leuk.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Eindredactie Games zondag 17 juli 2011 @ 14:24:14 #22
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_99577885
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Prima. ^O^

Maar als het echt moet doe ik dat ook wel hoor, ik ga natuurlijk niet in een daklozenkamp slapen. :D

Het is meer dat bij mijn volgende bestemming kamperen sowieso de enige optie is, dus als ik daarmee in Kochi ook wat geld kan besparen en ook meteen kan uitproberen of ik wel echt al het nodige bij me heb, waarom niet?
Ach, ik weet niet hoe de zwervers in kochi zijn, maar bij de soepbus in tokyo zijn ze iig aardig :P Maar neem je een tentje mee het vliegtuig in of koop je het daar?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_99580185
quote:
4s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ach, ik weet niet hoe de zwervers in kochi zijn, maar bij de soepbus in tokyo zijn ze iig aardig :P
Naja, het wordt hem toch niet, want ik wou naar Kochi o.a. vanwege zo'n vuurwerkspektakel, maar 's avonds na afloop gaat er dan geen bus terug meer naar die camping.

quote:
Maar neem je een tentje mee het vliegtuig in of koop je het daar?
Eigenlijk al het kampeerspul is al aangeschaft. Is ook een aansporing om bij m'n plan te blijven, als ik nu zou terugkrabbelen zou het veel te zonde van het geld zijn. :P
pi_99587690
Wij gaan ook langzaam weer kijken naar een hotel en vluchten. Nog geen haast, want we gaan pas in december. Wordt onze derde keer oud en nieuw vieren.. en de derde keer nieuwjaarsuitverkoop. M'n vriendin heeft al een heel shoppingplan uitgewerkt, zodat ze niet één lucky bag mist :+

Hier trouwens al eens mensen naar het Ghibli museum geweest? Hoe was het?
pi_99590972
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:50 schreef IntensiveGary het volgende:

Hier trouwens al eens mensen naar het Ghibli museum geweest? Hoe was het?
Geniaal. Klein van opzet, maar heel tof.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 17 juli 2011 @ 21:04:29 #26
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99590988
Ik ben naar het Ghibli museum geweest, is wel leuk ja. :)

Ze hebben er ook films die nooit zijn uitgebracht die in het filmtheater, je weet van te voren niet welke je gaat zien. Je mag maar een film zien op je entreekaartje.

Maar genoeg Ghibli spul te zien om je wel een tijdje bezig te houden, ik ging vooral mee met m'n broertje die Ghibli fan is maar heb me er ook wel goed weten te vermaken. Wel ruim op tijd een kaartje kopen bij Lawson.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_99720257
Whoei, ik mag ook weer! Vijf weken vrij gekregen vanaf 14 November tot 16 December. Sorry Sinterklaas, ik ga herfstblaadjes bekijken in Kyoto.

Als ik zo lees op internet is de laatste week van November een goede tijd om een kleurexplosie te zien in Kyoto.
Aan de andere kant, als ik de filmpjes van Shikoku hierboven zie, dan is de boel nu al rood? Of was dat vorig jaar?

[ Bericht 9% gewijzigd door kleinisfijn op 21-07-2011 12:03:03 ]
pi_99828292
Net aangekomen in tokyo, nu eerst maar even de langste dag zien te overleven.
pi_99947851
De eerste en tweede dag viel ik zo rond 16:00 bijna in slaap, een keer zakte ik bijna door de knieën staand in de trein :D

En dat terwijl ik onderweg was naar een wandeling van een uur, de waterval van Minoh bekijken. Was uiteindelijk wel heel mooi, zeker de moeite waard als je in Osaka bent. :)
pi_99948576
Iemand tips hoe ik hotels kan vinden in kyoto, als in goeie websites? Of anders nog acties wat betreft een shinkansen trip naar kyoto. Ik heb er een gevonden, maar als ik er paar dagen verblijf, kost dat me klauwen met geld en veel info over het verblijf vind ik niet..
  dinsdag 26 juli 2011 @ 06:58:48 #33
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_99949662
ik kan http://travel.rakuten.com aanraden. Die biedt redelijk goede prijzen en het is een Japanse site. Dus je vindt er ook kleinere hostels op.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:51:13 #35
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_99951593
OP mag trouwens wel eens worden bijgewerkt. ;)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_99952563
Japan O+

Het is nu bijna vijf jaar geleden dat ik daar op vakantie was; en mijn vrouw en ik denken nog steeds met weemoed terug; meer dan dat ik met andere landen heb. Het zal een long-time goal worden, maar ik ga zeker terug! Ga ik mijn kinderen er ook mee opvoeden :)

Verder niets nuttigs toe te voegen :P
pi_100006272
Jaja, het is Koffiegast gelukt om ziek te worden in Japan. Wat ik heb? Een lopende neus, zwaartranende ogen, opkomende koortslip... de hoofdpijn is iig al weg.

Wellicht was een trip op een piratenschip bij mountain hakone (westen van Tokyo) waar het best fris is, in enkel mijn shirt+korte broek toch niet zo verstandig.
pi_100006311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:09 schreef koffiegast het volgende:
Jaja, het is Koffiegast gelukt om ziek te worden in Japan. Wat ik heb? Een lopende neus, zwaartranende ogen, opkomende koortslip... de hoofdpijn is iig al weg.

Wellicht was een trip op een piratenschip bij mountain hakone (westen van Tokyo) waar het best fris is, in enkel mijn shirt+korte broek toch niet zo verstandig.
Geniaal is dat schip _O_ Al was ik geloof ik de attractie daar :X
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_100084525
Japanican is ook een goede website. Veel hotels en tempels :)

Ik ga in november, na aankomst in vladivostok met de transsiberie express..

02-11 tot 06-11 Tokyo
06-11 tot 07-11 Takayama
07-11 tot 09-11 Kanazawa
09-11 tot 13-11 Kyoto
13-11 tot 14-11 Mount Koya
14-11 tot 16-11 Hiroshima/Miyajima
16-11 tot 18-11 Nagasaki

Overigens waren een aantal hotels in Kyoto voor deze periode nu al volgeboekt. Dus als je in november gaat. het is dan erg druk..
pi_100117771
Wat denken jullie van dit idee:

3 aug: Shinkansen: Tokyo->Kyoto
4 aug: Sightseeing Kyoto
5 aug: Sightseeing Kyoto
6 aug: Sightseeing Kyoto
7 aug: Kyoto -> Kobe, sightseeing
8 aug: Kobe sightseeing -> Oosaka
9 aug: Oosaka sightseeing
10 aug: Oosaka -> Tokyo
11 aug: Tokyo -> Narita
12 aug: in ochtend terug naar huis

Ik weet dat Oosaka veel groter is dan Kyoto enzo, maar ik denk dat Kyoto wat interessanter voor me is, en dat Oosaka later nog wel eens doe.
pi_100117848
Overnachten in Kobe lijkt me wat onnodig, lijkt me dat je daar gauw klaar bent. Of heb je een paar echte must-sees?

Verder prima schemaatje denk ik. Kyōto is zeker interessanter dan Ōsaka, zeker als het gaat om sightseeing. Ik, als meisje, zou wel voor Ōsaka gaan, maar das vanwege de winkels :+
pi_100117886
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 08:54 schreef Melochan het volgende:
Overnachten in Kobe lijkt me wat onnodig, lijkt me dat je daar gauw klaar bent. Of heb je een paar echte must-sees?

Verder prima schemaatje denk ik. Kyōto is zeker interessanter dan Ōsaka, zeker als het gaat om sightseeing. Ik, als meisje, zou wel voor Ōsaka gaan, maar das vanwege de winkels :+
Ik heb een kamer aangeboden gekregen van iemand die ik heb leren kennen, vandaar :')
  zaterdag 30 juli 2011 @ 11:58:55 #43
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100120622
Ik heb in Osaka 2 dagen gespendeerd en in Kyoto een week, dus inderdaad, Kyoto heeft meer te bieden denk ik. :P

(In die week maakte ik dan wel dagtripjes naar oa Nara en Kobe)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100125377
Ik zou eerlijk gezegd bedanken voor die kamer, en een dagje extra spenderen in Kyōto. Of ga maar Mt. Koya, een eckte must-see :7

En in Kyōto naar Arashiyama enzo ook he! En foto's posten!
pi_100125874
of ga vanuit kobe nog even in himeji kijken, mooi kasteel.
verder goed schema. ik ben wel eens bijna een week in osaka geweest, er is een hoop te zien maar kyoto is veel mooier, osaka is leuk als mega stad.
pi_100125964
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:56 schreef Thaitanium het volgende:
Japanican is ook een goede website. Veel hotels en tempels :)

Ik ga in november, na aankomst in vladivostok met de transsiberie express..

02-11 tot 06-11 Tokyo
06-11 tot 07-11 Takayama
07-11 tot 09-11 Kanazawa
09-11 tot 13-11 Kyoto
13-11 tot 14-11 Mount Koya
14-11 tot 16-11 Hiroshima/Miyajima
16-11 tot 18-11 Nagasaki

Overigens waren een aantal hotels in Kyoto voor deze periode nu al volgeboekt. Dus als je in november gaat. het is dan erg druk..
hoe kom je op kanazawa en takayama? verder, leuke route. :)
pi_100126002
Himeji castle staat in de steigers, is op dit moment niks leuks aan imo. Ga dan naar Ōsaka castle, kun je tenminste echt wat zien. :)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:16:44 #48
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100126126
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 16:17 schreef donald_dick het volgende:

Ik ben blij dat mijn budget wat groter is en ik gewoon wat hotelletjes van rond de 50 euro per nacht heb geregeld :)
Hmm dat is niet duur. Ik dacht dat Japan veel duurder was.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_100127383
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:12 schreef Melochan het volgende:
Himeji castle staat in de steigers, is op dit moment niks leuks aan imo. Ga dan naar Ōsaka castle, kun je tenminste echt wat zien. :)
ah... tja dan beter niet inderdaad..
  Eindredactie Games zaterdag 30 juli 2011 @ 16:51:45 #50
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100128649
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:11 schreef okiokinl het volgende:

[..]

hoe kom je op kanazawa en takayama? verder, leuke route. :)
Takayama wordt groots geprezen in de Lonely Planet. Het oude gedeelte is wel mooi, de Folk Village is wel aardig, maar om er een dag van je vakantie aan te besteden...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 30 juli 2011 @ 16:55:15 #51
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100128761
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:16 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Hmm dat is niet duur. Ik dacht dat Japan veel duurder was.
Een maand geleden gingen hotelkamers voor 60% korting bij expedia en booking.com weg. Zal wel met de hoge stand van de Yen en de kernramp te maken hebben.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 30 juli 2011 @ 16:55:40 #52
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100128775
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:12 schreef Melochan het volgende:
Himeji castle staat in de steigers, is op dit moment niks leuks aan imo. Ga dan naar Ōsaka castle, kun je tenminste echt wat zien. :)
thanks for the heads up!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_100150403
Okayama heeft ook een mooi kasteel en een mooi park, en is niet zo ver van Osaka vandaan. Aanrader!
pi_100184984
Op het moment het volgende geboekt:

3 aug - 7 aug kyoto (3 nachte in 1 hotel, laatste nacht in een sjieke ryokan)

Daarna:
8 aug- 11 aug tokyo (nog regelen, op nacht 11->12 wellicht naar narita gaan)
12 aug thuis

Shinkansen in japans besteld, ging als een tierelier.
pi_100193205
Hoi Nega Sado, ik had vanochtend even niets te doen en heb je laatste 2 video's gezien !

Onze reis naar Japan hadden we eigenlijk dit jaar kunnen maken, maar er kwam van alles tussen waardoor het echt een lange termijn planning is geworden. Ik heb nu op de pc een document aangemaakt met de naam Japan 2014 als doel. Van de tempels die je tot nu toe bezocht heb, wat zijn visueel gezien de mooiste/beste tempels die je gezien moet hebben in Japan ?

De vakantie naar Japan wil ik zeker niet vol plannen met tempel bezoeken, maar toch zeker wel een stuk of 10. Van je laatste filmpje kwam de tempel Senyuuij (nummertje 58) erg mooi over.

Trouwens erg veel respect voor je voettocht... De Nijmeegse vierdaagse zal voor jou wel een lachertje zijn ? :D
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:19:29 #56
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100195102
Ben je al eens in Japan geweest Meike? :)

Anders kun je voor tempels je lol waarschijnlijk ook wel op in Kyoto, Nara en Nikko.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100198998
kyoto heeft ook wel een paar van de mooiste die ik gezien heb in japan.
pi_100203186
Nee, nog nooit in Japan geweest, was het maar waar !

Een tijdje geleden via via aan de serie Japanorama gekomen, erg leuke serie maar toch nog te weinig van Japan zelf gezien. Binnenkort wil ik het seizoen Wie Is De Mol terugkijken die in Japan is opgenomen, komen vast ook nog wel leuke stukjes in voorbij !

We willen raag een combinatie reis maken van tech en cultuur. Tempels, Ghion Kobu in Kyoto en Mount Aso bijvoorbeeld, maar ook Akihabara en eventueel de Japanse Autoshow in Oktober als het goed is, en als dat niet te combineren valt, lijkt mij de game-beurs ook erg gaaf om mee te maken. IK ben net een ekstertje af en toe, hudt wel van lampjes, glimmende en nieuwe dingen.
Tokyo zal dan ook wel overweldigend zijn :D

Maarja, zoals al gezegd, we hebben Japan een beetje op de lange termijn planning gezet. 2014 is een voorzichtige schatting. 2012 zal het zeker niet worden, maar met wat geluk kunnen we in 2013 al gaan. Eigenlijk, omdat ik nu weer in dit topic loop te lurken, zit ik mij toch weer te bedenken om misschien wat basis Japans te gaan leren. Ik heb er nog wel even de tijd voor in iedergeval :D
pi_100225039
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:16 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Hmm dat is niet duur. Ik dacht dat Japan veel duurder was.
Ik ben dus uiteindelijk in een 'business hotel' uitgekomen, keurige eenpersoonskamer voor 5300 yen ofwel inderdaad zo'n 50 euro. Wel ex. ontbijt.

Al met al vind ik Japan trouwens sowieso niet zo heel duur, het zijn echt geen Zwitserse prijzen ofzo.
pi_100225177
Zwitserland is over het algemeen duurder inderdaad...al is dat weer spotgoedkoop om heen te rijden, 3 tankjes bezine bij een gemiddelde auto is goed te doen :)

Met de auto naar Japan toe of terug lijkt me ook wel het summum van avontuur ! Maar met 3 tankjes zal ik het dan wel niet redden.... :')
pi_100227574
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:11 schreef okiokinl het volgende:

[..]

hoe kom je op kanazawa en takayama? verder, leuke route. :)
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:51 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Takayama wordt groots geprezen in de Lonely Planet. Het oude gedeelte is wel mooi, de Folk Village is wel aardig, maar om er een dag van je vakantie aan te besteden...
Ik heb eigenlijk pas nadat ik mijn route een beetje vast had staan de lonely planet bekeken. Ik heb vooral via www.japan-guide.com mijn reis zitten bekijken. Echt een hele goede site met over elk klein plaatsje of activiteit wel een beschrijving. Ook is daar een zeer nuttig forum waar ik met een aantal vragen makkelijk terecht kon.

Overigens heb ik nu al mijn hotels geboekt en ik kom uit op een totaal van 630 euro. Daar zit alleen in Kanazawa een hostel bij en verder zijn het business hotels en ryokans die allemaal goed aangeschreven staan op tripadvisor. Prima prijs dus voor 16 nachten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Thaitanium op 02-08-2011 11:58:00 (.) ]
pi_100233378
japan hoeft helemaal niet duur te zijn, toen ik er 5 jaar geleden was, waren de meeste dingen zelfs de halve prijs van wat we er hier voor betalen. het is een hele tijd wel duur geweest, maar nu geloof ik weer niet meer.
pi_100234599
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:01 schreef okiokinl het volgende:
japan hoeft helemaal niet duur te zijn, toen ik er 5 jaar geleden was, waren de meeste dingen zelfs de halve prijs van wat we er hier voor betalen. het is een hele tijd wel duur geweest, maar nu geloof ik weer niet meer.
Ongeveer 90 euro voor 10.000 yen. Da's duur ;(
Voorjaar 2008 was iets van 60 euro voor 10.000 yen meen ik me te herinneren. Of nog wat minder zelfs.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_100234636
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:31 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ongeveer 90 euro voor 10.000 yen. Da's duur ;(
Voorjaar 2008 was iets van 60 euro voor 10.000 yen meen ik me te herinneren. Of nog wat minder zelfs.
Dat was de beste tijd inderdaad. Echt voor weinig op vakantie geweest toen tov een jaar later :X
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_100234815
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat was de beste tijd inderdaad. Echt voor weinig op vakantie geweest toen tov een jaar later :X
Oktober was ook al geen pretje kan ik me nog erg goed herinneren :(
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_100235901
10.000 yen is nu iets van 82 euro.

Verblijf hier nu een maand en heb denk ik maar in totaal 500 euro uitgegeven (toegegeven, mijn ouders hebben mijn school (630e), vlucht(830) en verblijf (700) betaald, maar zelfs dan klinkt het prima te doen...)
pi_100236257
Ik vind het knap dat jullie zo weinig uitgeven in zo'n shopwalhalla.
Ik ben na 3 maanden nog steeds aan het herstellen van een zeer lokale economische crisis. :P

Maar inderdaad, hotels in Japan (buiten Tokyo dan) zijn goed betaalbaar. Had in Hiroshima bijv. een business hotel inclusief zeer uitgebreid ontbijtbuffet voor 50 euro p/n (Urbain Executive).
pi_100237827
ik zat toen in tokyo voor 22 euro, dat is nu 23 euro.
pi_100242415
Ik zat laatst een beetje persoonlijke administratie bij te houden en zag op een oud afschrift staan dat in 2007 ik voor een euro 166 yen kreeg. Nu mag je blij zijn als je er 110 voor krijgt. Japan is enorm duur geworden maar ik ben zelf gewoon veel zuiniger gaan reizen. Je duim opsteken in plaats van een rail pass, ook eens gewoon ergens je tentje opzetten of in een internetcafe slapen, dat scheelt al bergen geld. Media shoppen zoveel mogelijk bij de bookoff en dergelijke zaakjes scheelt ook een hoop poen. Vroeger wilde ik nog weleens wat via YesAsia bestellen maar tegenwoordig dan spaar ik al dat geld gewoon op, je kunt in Japan toch 2e hands hetzelfde op de kop tikken voor veel minder. Als je jezelf klem wil zuipen het doen tijdens de freetime in de karaoke, ben je vaak voor 2000 yen helemaal blij.

Lijkt er op dat we voorlopig nog wel rond de ~110 yen voor een euro blijven hangen, als het niet slechter wordt.
pi_100244992
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:05 schreef koffiegast het volgende:
10.000 yen is nu iets van 82 euro.

Verblijf hier nu een maand en heb denk ik maar in totaal 500 euro uitgegeven (toegegeven, mijn ouders hebben mijn school (630e), vlucht(830) en verblijf (700) betaald, maar zelfs dan klinkt het prima te doen...)
Leen mij je ouders even :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:24 schreef NegaSado het volgende:
Media shoppen zoveel mogelijk bij de bookoff en dergelijke zaakjes scheelt ook een hoop poen. Vroeger wilde ik nog weleens wat via YesAsia bestellen maar tegenwoordig dan spaar ik al dat geld gewoon op, je kunt in Japan toch 2e hands hetzelfde op de kop tikken voor veel minder. Als je jezelf klem wil zuipen het doen tijdens de freetime in de karaoke, ben je vaak voor 2000 yen helemaal blij.

Lijkt er op dat we voorlopig nog wel rond de ~110 yen voor een euro blijven hangen, als het niet slechter wordt.
bk1.jp is goedkoper als yesasia maar tweedehands in japan zelf is nog goedkoper jah. Het scheelt ook als je allleen boeken besteld dat je gewoon seashippinh kan gebruiken wat erg veel kwa prijs scheelt. nadeel is wel weer dat je bij bk1.jp perce een CC moet gebruiken...
pi_100246293
Vandaag eerste beetje Japans geleerd :D Het is nog wel LBO-Japans.

Meike desú, dõzo yoroshiku ;)

Te danken aan 2 video's op YT, ik ga binnenkort eens kijken naar goede woordenboeken enz. Ook al is het nog erg lang voordat we gaan, als het plotseling eerder kan (financieel + vrije tijd) dan heb ik al de voorsprong :)
pi_100256458
Dacht dat het beter met me ging gister... nou vannacht amper een oog dichtgedaan en over 2 uur en 20 mins betreed ik de shinkansen... ben benieuwd of mensen aanstoot gaan nemen van mijn snuiven en kuchen.
pi_100257863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:46 schreef koffiegast het volgende:
Dacht dat het beter met me ging gister... nou vannacht amper een oog dichtgedaan en over 2 uur en 20 mins betreed ik de shinkansen... ben benieuwd of mensen aanstoot gaan nemen van mijn snuiven en kuchen.
als je een goede japanner bent, dan koop je bij de familymart even van die mondkapjes, zodat je anderen niet besmet. :) dus ja, ik denk wel dat mensen dat vervelend vinden.
pi_100257889
Als je maar een mondkapje om doet? :P

Alhoewel... hier in Kansai en zuidelijker lijkt men sowieso niet zo paniekerig hiermee. Je ziet hier nauwelijks mondkapjes en de paar mensen die ze wel dragen zijn ook niet per se de kuchende mensen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2011 01:45:53 ]
pi_100258406
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 01:44 schreef Igen het volgende:
Als je maar een mondkapje om doet? :P

Alhoewel... hier in Kansai en zuidelijker lijkt men sowieso niet zo paniekerig hiermee. Je ziet hier nauwelijks mondkapjes en de paar mensen die ze wel dragen zijn ook niet per se de kuchende mensen.
ja misschien is t iets van tokyo of grote steden, kweet niet. ik zag het net nog in een japanse film, die was ook verkouden.
pi_100260074
Ik moest 1x hoesten in de trein (de meneer naast me gek genoeg meerdere keren die er gezonder uit zag dan ik zelf). Ja inmiddels zit ik in Kyoto, en blijkbaar hebben ze hier geeneens internet op de kamer (ik internet via me phone nu). Kyoto lijkt een stuk minder goed geregeld qua openbaar vervoer, ik heb het hele station doorgelopen en geen kaart gezien, op perrons wordt niet aangegeven welke trein welke richting gaat, dingen worden een keer aangegeven en daarna niet meer, etcetera. Uiteindelijk wel gelukt, dankzij mijn phone die internet heeft en hyperdia.com kon bereiken.

Ik zie er op het moment als een wrak uit, ik had al pandaogen van het vele werk dat ik voor deze vakantie had gedaan, maar het is nu nog extremer door 2-3 nachten amper te slapen. Naja, wie weet helpt het Kyoto'se weer me er weer bovenop.
pi_100260107
Kyoto moeilijk? No way. Naast het station zit de ´VVV´ op verdieping x (even geen idee meer, sorry). Daar zit in ieder geval ook het postkantoor. Als je de trap afloopt en met je rug naar het station is dat aan je linkerhand. De Cube-kant van het station graag :P The cube is een winkelcentrum onder het station, waar ook een lekkere all you can eat vegi-lunchtent zit :~

En het OV in Kyoto is juist prima geregeld, gewoon alles per bus doen _O_ Op het station en anders bij de VVV zijn er kaarten met de busroutes te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pheno op 03-08-2011 07:59:01 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Eindredactie Games woensdag 3 augustus 2011 @ 08:37:32 #78
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100260519
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:05 schreef koffiegast het volgende:
10.000 yen is nu iets van 82 euro.

Verblijf hier nu een maand en heb denk ik maar in totaal 500 euro uitgegeven (toegegeven, mijn ouders hebben mijn school (630e), vlucht(830) en verblijf (700) betaald, maar zelfs dan klinkt het prima te doen...)
Het bedrijfsleven in Japan klaagt dat de Yen veels te duur is ten opzichte van dollar. Aankomende vrijdag gaan ze ook beslissen als ze extra flappen aan bijdrukken om de stijging van je Yen te drukken.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_100260683
Openbaar vervoer in Kyoto _O_ Raku Bus _O_ 20x bussen naar alle touristische plekken _O_

Maar beterschap Koffiegast, en veel plezier in Kyoto!
pi_100270301
ja ik vond kyoto ook een ramp qua vervoer, overvolle langzame bussen en een metro lijntje dat nergens komt. vandaar dus fiets huren, is ook nog veel leuker, stad is maatje amsterdam dus dat is goed te doen.

er zit een vvv bovenin het station.
pi_100271602
Inderdaad. Bij goed weer gewoon op de fiets, als het regent de bus pakken (tenzij je graag door regen fietst natuurlijk).

Metro nooit van binnen gezien daar.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Eindredactie Games donderdag 4 augustus 2011 @ 07:33:26 #82
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100303428
Good news everyone!

http://www.nu.nl/economie/2581550/interventie-japan-dure-yen.html

net met 3 punten omhoog geschoten, de yen staat nu op 1 euro=113,5 :P ipv 109 :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_100311617
Ik heb nog geen fietsverhuringen gezien, maar het lijkt wel leuk om er mee te fietsen aangezien het ietwat minder druk is. Dat gezegd, ik heb juist de temples nu bezocht die op zich in de buurt waren mijn hotel (beetje heel oostkant gelopen, naja niet alles gezien, maar wel stuk of 6 temples, waaronder de Heian en Yosaka als ik me goed herinner). Ik ben benieuwd of ik iets als een suica pass kan vinden, zou toch wel een stuk beter zijn dan met coins lopen strooien (alhoewel ik nu iets van 50 1yen coins heb en geen hond ze wilt).
pi_100312147
op het plein voor het station kan je in een huisje buskaarten kopen, en als je naar de vvv in het station gaat, kunnen ze je wel zeggen waar je een fiets kan huren. misschien zit er wel eentje in het station, ik heb toen bij een hostel vlak bij het station een fiets gehuurd, ik sliep daar niet maar dat maakte niet uit.
of vraag bij je hotel, die weten ongetwijfeld iets. :)
pi_100314340
Zit nu toevallig ook in Kyoto en bij dit hostel verhuren ze ook fietsen ja (of zou ik in hetzelfde hostel zitten waar okiokinl heeft gehuurd?). Ik zag volgens mij trouwens ook huurfietsen bij een benzinestation aan de Shichijo-douri(?), niet zo ver van het station, maar dat was wel behoorlijk prijzig, alhoewel de fietsen er ook wel mooi uitzagen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2011 14:58:10 ]
pi_100319115
Hier zit nu ook een fietsverhuurdertje :+ viel me op toen ik er laatst voorbij liep.
pi_100340316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:32 schreef koffiegast het volgende: Ik ben benieuwd of ik iets als een suica pass kan vinden, zou toch wel een stuk beter zijn dan met coins lopen strooien (alhoewel ik nu iets van 50 1yen coins heb en geen hond ze wilt).
Ah, die 1 yen coins zijn verschrikkelijk. Tip; gebruik die 1 yen coins om kleine bedragen af te ronden op veelvouden van 10 yen en je krijgt er niet nog meer terug. Die 10 yen's kan je makkelijk kwijt in automaten. Ik had er vorig jaar ook zeker 100 over, dit jaar maar 3.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 07:37 schreef koffiegast het volgende:
Ik moest 1x hoesten in de trein (de meneer naast me gek genoeg meerdere keren die er gezonder uit zag dan ik zelf). Ja inmiddels zit ik in Kyoto, en blijkbaar hebben ze hier geeneens internet op de kamer (ik internet via me phone nu). Kyoto lijkt een stuk minder goed geregeld qua openbaar vervoer, ik heb het hele station doorgelopen en geen kaart gezien, op perrons wordt niet aangegeven welke trein welke richting gaat, dingen worden een keer aangegeven en daarna niet meer, etcetera. Uiteindelijk wel gelukt, dankzij mijn phone die internet heeft en hyperdia.com kon bereiken.
Stelt me enigszins gerust dat ik niet de enige ben die het niet snapt, JR West is als enige echt onduidelijk.

Ik ben trouwens dit jaar maar 1 dag in Kyoto geweest, de hitte (vallei, helaas) en het niet fijne OV is reden genoeg voor mij om andere dingen te bezoeken.

Nog een ander iets, zijn er hier meer mensen die (e.v.t. in de maand juli) niet kunnen pinnen bij JP Bank/7 Eleven met een Rabobank Wereldpas? Ik niet namelijk, had gelukkig wel een creditcard bij me.
pi_100342110
Ik heb nauwelijks onduidelijkheid bij JR West gemerkt. Wel altijd bij het loket een reisschema gevraagd, want daar staat ook telkens de eindbestemming van elke trein in kanji op en dat is echt onmisbaar bij snelle overstaps.

Waarom dan 'nauwelijks'? Laat ik zeggen dat jullie nog een foto'tje van informatie bij verstoringen tegoed hebben. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2011 03:06:00 ]
pi_100351768
Inmiddels 2 maps in me bezit. En een pas voor 2k yen dat ik alles kan gebruiken voor 2 dagen. Morgen naar een luxe hotel en dan moet ik snel hotel fixen in tokyo en een shinkansen anders gaar het feest niet door.
pi_100497274
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 01:31 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Ah, die 1 yen coins zijn verschrikkelijk. Tip; gebruik die 1 yen coins om kleine bedragen af te ronden op veelvouden van 10 yen en je krijgt er niet nog meer terug. Die 10 yen's kan je makkelijk kwijt in automaten. Ik had er vorig jaar ook zeker 100 over, dit jaar maar 3.

[..]

Stelt me enigszins gerust dat ik niet de enige ben die het niet snapt, JR West is als enige echt onduidelijk.

Ik ben trouwens dit jaar maar 1 dag in Kyoto geweest, de hitte (vallei, helaas) en het niet fijne OV is reden genoeg voor mij om andere dingen te bezoeken.

Nog een ander iets, zijn er hier meer mensen die (e.v.t. in de maand juli) niet kunnen pinnen bij JP Bank/7 Eleven met een Rabobank Wereldpas? Ik niet namelijk, had gelukkig wel een creditcard bij me.
Waar zijn dan die automaten waar ik 1 yen in kan droppen, want elke jidouhanbaiki die ik hier zie accepteert enkel munten 10 of hoger en 1000 biljetten.
pi_100503366
Niet bij de automaat, gewoon in de winkel. Voorbeeldje: Een bedrag van 195 yen betalen met 200 yen plus 5 losse yen, 10 yen terug. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 12:22:07 ]
pi_100514439
Mja, ik ben veel te lief voor dat... wellicht dat ik morgen een drankje koop met 90 1yen cents..
  Eindredactie Games woensdag 10 augustus 2011 @ 12:15:04 #93
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100546297
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:26 schreef koffiegast het volgende:
Mja, ik ben veel te lief voor dat... wellicht dat ik morgen een drankje koop met 90 1yen cents..
kan je dan ook mvoor mij kijken hoeveel een pakje marlboro kost :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_100547037
Misschien ook wle leuk om hier nog even neer te zetten. Afgelopen weekend weer wat met de Japanse taal bezig geweest en alles in mij opgenomen wat tellen betreft. Afgezien van Kanji en/of andere leestekens natuurlijk :P

De cijfers 1 t/m 9 ook gelijk even in het hoofd gestampt door een Sudoko te maken :



De rode "cijfers" overgenomen van een Sudoku puzzeltje (een erg makkelijke ook :P), de blauwe "cijfers" er vervolgens in gezet. 1 tot 9 zit er dus wel in. En als ik het goed heb, is dit post

San Zen Hyaku Roku Juu Yon volgens mijn profiel ? :)
pi_100547178
Haha, ik zie nu pas dat ik onderin dat rijtje had neergezet, lijkt dit op valsspelen, of niet ? :')
pi_100547380
In dat kader (spelenderwijs japans leren) is dit misschien ook nog een handige link voor dit topic:

http://lrnj.com/

Een RPG waar je vecht door middel van kanji, hiragana en katakana te vertalen. Voorbeeldje:

pi_100547731
Grappig :) Misschien ga ik het nog wel doen, eerst wil ik het nog even dit jaar proberen "gratis" m'n basis bij elkaar te leren door bijvoorbeeld Youtube video's. Er is een reeks van ca 30-filmpjes van iemand die Engels-Japans doet, nog best wel humoristisch ook.

Ook nog even kijken of er ergens een Nederlands/Japans (Engels Japans mag ook natuurlijk). woordenboek te vinden is, in de winkel en dus tastbaar, geen online woordenboek :)
pi_100558390
Ik heb een vraag over vliegtickets.

Ik zat gisteren te kijken naar tickets van Frankfurt naar Tokyo...583 euro, kijk ik vandaag weer, kost dezelfde ticket ineens 857 euro, heeft iemand enig idee hoe dat kan?

Ik snap er helemaal niets van....
pi_100558835
ze worden duurder ongeveer 2-3 weken voor de vliegdatum. op tijd boeken dus.
pi_100559056
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:32 schreef okiokinl het volgende:
ze worden duurder ongeveer 2-3 weken voor de vliegdatum. op tijd boeken dus.
Ja maar het gaat om een reis eind November...heeft het misschien met de financiele crisis te maken?? Ja ik roep maar wat?
pi_100561418
Of er zijn meer mensen geweest die de voordelige prijs zagen gister die wel gelijk geboekt hebben ?? Het heeft ook deels te maken met bezetting. Hoe minder stoelen ter beschikking, des te duurder een stoel word. Wel een fikse stijging natuurlijk t.o.v. gister.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:03:09 #102
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100562051
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:47 schreef zatoichi het volgende:
In dat kader (spelenderwijs japans leren) is dit misschien ook nog een handige link voor dit topic:

http://lrnj.com/

Een RPG waar je vecht door middel van kanji, hiragana en katakana te vertalen. Voorbeeldje:

[ afbeelding ]
Goede tip ja, heb dit een paar jaar geleden geprobeerd en het is echt leuk :D Alleen een beetje simplistisch natuurlijk (spelgedeelte), het is geen BoF of zo :')

Past misschien ook wel hier Japans. [Deel drie.] ;)
AFC AJAX
pi_100562735
_O_ Dank dank,

Ik was al op zoek geweest naar dat 3e deel. Deel 2 kon ik wel vinden :?
pi_100562757
Morgen één-na-laatste dag...
heb besloten om naar Narita te gaan en daar te overnachten om vervolgens op me dooie akkertje vliegtuig te vinden.
pi_100563197
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:23 schreef koffiegast het volgende:
Morgen één-na-laatste dag...
heb besloten om naar Narita te gaan en daar te overnachten om vervolgens op me dooie akkertje vliegtuig te vinden.
Heb ik ook gedaan toen ik vanaf Narita terugvloog, lekker hotel, en 's ochtends met de shuttlebus naar het vliegveld.

Leuke tijd gehad? Post wat foto's als je tijd hebt, altijd leuk :)
pi_100563281
Ik las het net in dat Japans topic, dat je overmorgen weer terug vliegt :)

Wel goede vakantie gehad ? Is de "zomer" niet ontzettend benauwd om in Japan te zijn ? Niet het meest gunstigste jaargetijde om daar te vertoeven, toch ?
pi_100563284
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:35 schreef Melochan het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan toen ik vanaf Narita terugvloog, lekker hotel, en 's ochtends met de shuttlebus naar het vliegveld.

Leuke tijd gehad? Post wat foto's als je tijd hebt, altijd leuk :)
ik heb bij hotel nikko narita geboekt. Probeer nu beetje uit te goochelen hoe/wat ik daar kom en welke station ik moet uitstappen.. vind het beetje oenig dat ze niet echt een example uitleg erbij hebben staan, want die kaarten zijn echt onleesbaar (staat ook niet welke halte je eruit moet enzo... kom op zeg).

Update:
Mijn vakantie was geweldig, ik wou dat ik hier langer kon blijven.. maar dan had ik het wel anders moeten aanpakken, ik heb het voornamelijk best ruim genomen qua hotels b.v..

De zomer is wellicht wat ongelukkig gekozen. Ik heb me nooit benauwd gevoeld, wel momenten dat ik me te erg kapotzweette, maar dat is wel logisch als je in lange broek bent, op de warmste dag, 20 kg rondsjouwt en je de weg kwijt bent (eerste dag hehe). Op zich is het nog wel te doen, maar koop goeie deodorant en goeie kleding uit japan die wat beter met hitte kunnen omgaan. Het enige wat het net iets teveel maakt is dat het hier zowat windstil is. Elke keer als er een windhoosje was, voelde ik me weer herboren. Dat belooft nog wat in Nederland... waar het altijd waait.

Wordt ook waarschijnlijk wennen dat er geen aircons zijn (de laatste keer dat ik uit USA kwam en naar NL kwam.. moest ik de eerste week flink wennen dat de lucht wat meer stofjes had.. veel gekuch).


Wat betreft fotos en filmpjes, ik heb ze op me hdd en geen ruimte/tijd waar ik het gemakkelijk op internet kan dumpen. Wellicht dat ik een paar later hier plaatst, maja eerst maar even thuiskomen en een beetje wennen straks.

[ Bericht 37% gewijzigd door koffiegast op 10-08-2011 19:47:09 ]
pi_100563370
Nu Melochan het zo zegt, valt het mij inderdaad op dat dit topic uit de Japan-reeks wel erg weinig foto's bevat !

Filmpjes mogen ook natuurlijk :D
pi_100563452
Mja, als je me sponsort ga ik weer een dagboek op FOK! bijhouden hoor :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_100563518
Hmmm.. ik wil zelf naar Japan, dan ga ik niet iemand anders sponsoren natuurlijk....

Hoe goed en leuk je verslag ook was over o.a. de game beurs vorig jaar ;)
pi_100563783
Ik wil ook best een soort van online dagboek bijhouden als ik tijd heb. :)
pi_100563893
Koffiegast, in dat hotel zat ik ook :D allemaal KLM-personeel daar ook. Ik ben daar toen gekomen met de limousine bus vanuit Tokyo volgens mij.

En rustig aan hoor! Kom veilig thuis aan enzo, goede reis alvast!

Uitgebreidere reply komt later, zit nu in de trein. Helaas geen shinkansen, maar de Nederlandse ripoff, de Fyra. :')
pi_100564641
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:54 schreef Melochan het volgende:
Koffiegast, in dat hotel zat ik ook :D allemaal KLM-personeel daar ook. Ik ben daar toen gekomen met de limousine bus vanuit Tokyo volgens mij.

En rustig aan hoor! Kom veilig thuis aan enzo, goede reis alvast!

Uitgebreidere reply komt later, zit nu in de trein. Helaas geen shinkansen, maar de Nederlandse ripoff, de Fyra. :')
Dat had ik dus stilgehouden...;) Wat een onogelijk gedrocht is dat zeg :')
pi_100564926
Schiet ook niet echt op, nog steeds niet opSchiphol :')
pi_100565154
Over treinen he, hebben ze in Japan ook zoiets als studentenkorting? Iemand die dat weet?
pi_100565368
Voor treinen? Wellicht, ik heb niet echt opgelet omdat ik hier niet als student ben. Voor museums/bezienswaardigen wel heel vaak korting.
pi_100570611
Oh, ja voor het OV oid. Nouja, nu vind ik het al niet bijzonder duur daar (vergeleken met hier), maar you never know. Zal het eens vragen als ik d'r ben.
pi_100572015
Zo, net terug thuis aangekomen. 18 graden, bewolkt, een beetje regen. En alle supermarkten natuurlijk dicht zo laat op de avond.. ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:30 schreef koffiegast het volgende:
Voor treinen? Wellicht, ik heb niet echt opgelet omdat ik hier niet als student ben. Voor museums/bezienswaardigen wel heel vaak korting.
Ja? Eigenlijk altijd wanneer er korting voor 'students' was stond er in het Japans '中学校' bij, alleen voor middelbare scholieren dus en niet voor universiteitsstudenten. Of zouden ze voor buitenlanders andere maatstaven hanteren? Tsja, ik heb het niet uitgeprobeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2011 22:47:41 ]
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:44:52 #119
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_100575013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:45 schreef Igen het volgende:
Zo, net terug thuis aangekomen. 18 graden, bewolkt, een beetje regen. En alle supermarkten natuurlijk dicht zo laat op de avond.. ;(

[..]

Ja? Eigenlijk altijd wanneer er korting voor 'students' was stond er in het Japans '中学校' bij, alleen voor middelbare scholieren dus en niet voor universiteitsstudenten. Of zouden ze voor buitenlanders andere maatstaven hanteren? Tsja, ik heb het niet uitgeprobeerd.
die korting is zeg maar voor middleschool(basisschool) leerlingen aka Chuugakusei
de kanji die je zoekt is 大学校' das voor studenten aan de universiteit lol ;)
pi_100576794
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:45 schreef Igen het volgende:
Zo, net terug thuis aangekomen. 18 graden, bewolkt, een beetje regen. En alle supermarkten natuurlijk dicht zo laat op de avond.. ;(

[..]

Ja? Eigenlijk altijd wanneer er korting voor 'students' was stond er in het Japans '中学校' bij, alleen voor middelbare scholieren dus en niet voor universiteitsstudenten. Of zouden ze voor buitenlanders andere maatstaven hanteren? Tsja, ik heb het niet uitgeprobeerd.
Ben dus niet de enige die zich ergert dat supermarkten hier vaak dicht zijn. ;(

Ik heb soms weleens kortingen gezien voor 大学生 (bij ons HBO en hoger) maar ze accepteren alle studentenpassen wel. Vooral bij parken en tuinen krijgen studenten nog wel eens korting, als in 2/3 van de prijs voor volwassenen.

Studentenkortingen voor de trein niet gezien, en aan de jaloerse blik van vrienden als ik vertel dat studenten hier gratis OV krijgen vermoed ik dat die er ook niet zijn.

Voor treinen zijn wel regelmatig reguliere kortingsacties, meestal in de treinen zelf als reclame of via het display waar ook de ritinformatie op komt. Je zal alleen wel Japans moeten spreken. Bijv. op bepaalde dagen de Kodama voor half geld of met het gezin een regiodagkaart, dat soort dingen.

Ik zal later nog wel foto's posten om de boel op te fleuren hier ;)
pi_100581338
wat foto's uit 2007/2008


minami senjiu, tokyo


tokyo


tempel, tokyo


tempel, tokyo


nara, okinawa


metro


okayama


iwami


yakushima eiland


yamanote lijn


osaka subway


nog meer? :)

[ Bericht 30% gewijzigd door okiokinl op 11-08-2011 02:41:42 ]
pi_100587208
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:55 schreef okiokinl het volgende:
nog meer? :)
Altijd :)

Ben zelf in 2006 geweest en zie me in korte tijd nog niet terug gaan (verwacht mijn eerste kind in september).
Mijn vrouw en ik hebben elkaar in ieder geval beloofd zeker nog een keer terug te gaan; Japan heeft echt een speciale plek in ons hart veroverd (en mijn vrouw is niet eens een Japanofiel (ik ook niet echt heftig; behalve dan dat ik altijd de cultuur erg vond aanspreken (hence mijn nick hier op fok!)).

Mij lijkt het echt fantastisch om straks met mijn pakweg 10-jarige kinderen een keer naar Japan te gaan; hopelijk red ik dat financieel en krijg ik kinderen die er een beetje voor open staan :D
pi_100587348
Oh, mochten oude foto's ook :+ Daar heb ik er genoeg van, die kan ik in het weekend wel even dumpen. 2007, 2008, 2010 (x2) Al staan die van de laatste keer al op fok in dat dagboektopic, dus die hebben de meesten hier wel gezien. Tenminste, ik zag wat bekende usernames voorbij komen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_100588557
Leuke foto's okioki! Ik heb ook nog wel wat foto's uit 2008 denk ik, deze zijn van april/mei vorig jaar.


Glico Man, Osaka


Kinkaku-ji, Kyoto


Fushimi Inari Taisha, Kyoto


Fushimi Inari Taisha, Kyoto


Arashiyama, Kyoto


Mount Koya, Wakayama-ken


Mount Koya, Wakayama-ken


Tokyo Disneyland, in paassferen


De zeven dwergen van Sneeuwwitje als paaseieren O+ , Tokyo Disneyland


Voorkant van een gebouw in Ikebukuro, volgens mij was/is het een electronicawinkel :')Bic Camera dus, staat erop :')
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:07:40 #125
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_100590577
Harajuku


Fuji


Hiroshima Peace Park


Himeji


Asakusa


Kyoto


Shizuoka
Haters everywhere but I don't really care.
pi_100594237
Ik kom er net achter dat m'n harde schijf niet genoeg ruimte heeft voor alle foto's en filmpjes die ik in Japan heb gemaakt. :X

Wat die Fushimi Inari tempel betreft, ik vind het wel grappig dat op al die torii niks geen poëtische teksten staan ofzo, maar gewoon de naam van de sponsor en het bouwjaar. :D

(Ja, had me niet goed ingelezen, maar het 株式会社 (BV / NV) op bijna elke torii viel al gauw op en een Japanner heeft me toen de rest uitgelegd)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2011 12:46:53 ]
pi_100598408
coole fotos, volgende keer moet ik toch echt eindelijk eens die gouden tempel gaan bekijken..
nog een paar dan:


ueno park tokyo, bijna sakura


sakura


shinjuku park


only in akiba..


akiba


akiba zangeresje met fans


shibuya


roodkapjes


yojogi park, miesjes met otaku fans


subway

shinjuku

gothic schoolgirls

[ Bericht 1% gewijzigd door okiokinl op 11-08-2011 14:09:53 ]
pi_100598857
Hey, boven in het linkergebouw heb ik nog een week mogen slapen!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_100598906
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:11 schreef Strolie75 het volgende:
Hey, boven in het linkergebouw heb ik nog een week mogen slapen!
niet slecht.. :)
pi_100599865
Leuke foto's! :)
pi_100600554
Volgend jaar april mag ik weer. Waarschijnlijk gebied rond Kanazawa verkennen. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:37:49 #132
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100605710
Wooooow, prachtige foto's zeg! _O_ Werkt erg motiverend om zelf een keer te gaan, en de meisjes zien er nog leuker uit dan ik dacht :@
AFC AJAX
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:02:29 #133
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_100606588
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:47 schreef Strolie75 het volgende:
Volgend jaar april mag ik weer. Waarschijnlijk gebied rond Kanazawa verkennen. :)
Wij ook weer in april/mei, ff wachten op de KLM wereldweken *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_100607118
ik heb geldgebrek, helaas. zie mezelf voorlopig niet teruggaan..
pi_100628032
Over paar uur vlieg ik dan naar huis. Veel zin in huis eigenlijk weer, maar weinig zin in de reis zelf. :D

Over kleine 24 uur post ik weer van thuis.
pi_100634584
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:02 schreef matthijst het volgende:

[..]

Wij ook weer in april/mei, ff wachten op de KLM wereldweken *O*
Wanneer zijn die weer?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:17:16 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_100636100
Als het goed is in september. 2009 was het vanaf 1 september, 2010 vanaf 15 september.

Zijn d'r nog mensen hier die Japanse 'dingen' sparen trouwens, speelgoed bijvoorbeeld?
Of gaan jullie er puur als vakantieland heen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_100638066
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef matthijst het volgende:
Zijn d'r nog mensen hier die Japanse 'dingen' sparen trouwens, speelgoed bijvoorbeeld?
Of gaan jullie er puur als vakantieland heen?
Vrouwen, maar de teller staat nu op 1 en ik mag er helaas niet meer van haar. :(
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_100638233
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef matthijst het volgende:
Als het goed is in september. 2009 was het vanaf 1 september, 2010 vanaf 15 september.

Zijn d'r nog mensen hier die Japanse 'dingen' sparen trouwens, speelgoed bijvoorbeeld?
Of gaan jullie er puur als vakantieland heen?
Vrouw spaart bentostuff
Ik heb iets met modeltreintjes. Dus erg blij met mijn Shin 500, 700N en wat modelhuisjes, waaronder de niet te missen 7Eleven.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_100638887
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:21 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik heb iets met modeltreintjes. Dus erg blij met mijn Shin 500, 700N en wat modelhuisjes, waaronder de niet te missen 7Eleven.
Ik heb niks met modeltreintjes, maar ik kon het toch niet laten om een Hankyu-treinstel en een paar huisjes mee te nemen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2011 13:39:44 ]
pi_100640684
ik kwam 2 keer terug met een lading manga en anime robot poppetjes en bouwpakketten, haha. ben niet eens een anime fan.
pi_100642183
Forummers lopen bij mij ook wel eens te mouwen dat ik zo'n Anime fan ben, afgaande op mijn afbeelding. Lekker makkelijk gedacht. Ja ik ken ene paar titels, maar daar is ook alles mee gezegd. Een beeltje lijkt me anderzijds ook wel weer leuk, of gewoon zo'n totale onzinnige gadget, liefst zelf gekocht in Akihabara :D
pi_100642991
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:05 schreef Meike26 het volgende:
Forummers lopen bij mij ook wel eens te mouwen dat ik zo'n Anime fan ben, afgaande op mijn afbeelding. Lekker makkelijk gedacht. Ja ik ken ene paar titels, maar daar is ook alles mee gezegd. Een beeltje lijkt me anderzijds ook wel weer leuk, of gewoon zo'n totale onzinnige gadget, liefst zelf gekocht in Akihabara :D
ja, is ook leuk. die winkels daar, fantastisch.. je kan je helemaal suf kopen als je zin hebt. :)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:05:52 #144
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_100671706
Iemand ervaring met KLM via Parijs?
Ik zie dat de overstaptijd maar 1,5 uur is, dat lijkt me krap, of is dat wel te doen?

Lufthansa via Munchen of Frankfurt lijkt me dan beter, daar heb je +/- 3 uur de tijd?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_100671761
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:05 schreef matthijst het volgende:
Iemand ervaring met KLM via Parijs?
Ik zie dat de overstaptijd maar 1,5 uur is, dat lijkt me krap, of is dat wel te doen?

Lufthansa via Munchen of Frankfurt lijkt me dan beter, daar heb je +/- 3 uur de tijd?
toevallig gister aangekomen via de tour: tokyo narita -> parijs -> 2 uur wachten -> amsterdam (45min-1hr). Ik had gewild dat ik directe vlucht had, was ik 3 uur eerder thuis :P . De 2 uur wachten was ietwat aan de ruime kant tbh, dus 1.5uur is geen punt. in CDG moest ik 15-20mins lopen ofzo, vervolgens had ik dikke uur om te niksen en rond te lopen en dan heb je nog zo 20 mins om in te stappen. Zat dus.


Tevens 'ik ben weer thuis bericht'.
pi_100673733
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:05 schreef matthijst het volgende:
Iemand ervaring met KLM via Parijs?
Ik zie dat de overstaptijd maar 1,5 uur is, dat lijkt me krap, of is dat wel te doen?

Lufthansa via Munchen of Frankfurt lijkt me dan beter, daar heb je +/- 3 uur de tijd?
Ben begin dit jaar op die manier teruggereist van Osaka naar Amsterdam (KIX - CDG - AMS dus). Hoewel ik de service van Air France wel 10 keer beter vond dan die van KLM, denk ik niet dat ik het nog een keer zal doen. Helemaal gaar na 11 uur vliegen naar Parijs, daar 3 uur gewacht, en toen nog naar A'dam. Nee, ik betaal liever wat meer voor een rechtstreekse vlucht. :)

Okaeri koffiegast!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:31:42 #147
336938 YbKg7
bestaat niet meer
pi_100674323
zeg. ik ben niet in japan geweest. maar als jullie je vervelen moeten jullie een keer dit artikel lezen als je je verveelt. http://kotaku.com/5484581/japan-its-not-funny-anymore
goed geschreven (engels) maar ik denk dat het wel overdreven is. volgens mij valt het wel allemaal mee daar. in japan.
account wordt niet meer gebruikt
pi_100674915
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:31 schreef YbKg7 het volgende:
zeg. ik ben niet in japan geweest. maar als jullie je vervelen moeten jullie een keer dit artikel lezen als je je verveelt. http://kotaku.com/5484581/japan-its-not-funny-anymore
goed geschreven (engels) maar ik denk dat het wel overdreven is. volgens mij valt het wel allemaal mee daar. in japan.
Hij maakt wel paar puntjes zoals het geschreeuw en samen 'onderuit gaan' en 'altijd je best doen', maar dat hoeft op zich geen drama te zijn.. verder zijn jongeren tegenwoordig wel wat socialer dan voorheen. Overdreven? absoluut
pi_100675362
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:31 schreef YbKg7 het volgende:
zeg. ik ben niet in japan geweest. maar als jullie je vervelen moeten jullie een keer dit artikel lezen als je je verveelt. http://kotaku.com/5484581/japan-its-not-funny-anymore
goed geschreven (engels) maar ik denk dat het wel overdreven is. volgens mij valt het wel allemaal mee daar. in japan.
lol, die gast is er al te lang.. na een paar maanden japan begon ik me ook te ergeren aan sommige dingen, maar ja, dat heb je overal. wel herkenbaar, sommige van zijn ergernissen. :p

welkom terug, koffiegast!
pi_100675395
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:31 schreef YbKg7 het volgende:
zeg. ik ben niet in japan geweest. maar als jullie je vervelen moeten jullie een keer dit artikel lezen als je je verveelt. http://kotaku.com/5484581/japan-its-not-funny-anymore
goed geschreven (engels) maar ik denk dat het wel overdreven is. volgens mij valt het wel allemaal mee daar. in japan.
Gefrustreerd mannetje :') Al heeft hij wel een punt met dat alcohol. Die Japanners blijven er altijd maar op aandringen dat je alcohol drinkt :') Rot op, ik drink geen alcohol. En dan vinden ze je vreemd :r
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:14:26 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_100677336
Mensen die geen alcohol drinken zijn ook vreemd en absoluut klachtwaardig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:29:59 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_100677789
En vegetariers ook, dus die vent is dubbel klachtwaardig (alhoewel hij schijnbaar allergisch is voor alcohol)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Eindredactie Games zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:21:51 #153
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100679416
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:14 schreef speknek het volgende:
Mensen die geen alcohol drinken zijn ook vreemd en absoluut klachtwaardig.
sommige mensen willen zichzelf niet vergiftigen...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_100680025
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:53 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Hij maakt wel paar puntjes zoals het geschreeuw en samen 'onderuit gaan' en 'altijd je best doen', maar dat hoeft op zich geen drama te zijn.. verder zijn jongeren tegenwoordig wel wat socialer dan voorheen. Overdreven? absoluut
Als je kijkt naar het 'things I love about Japan' dan zie je al waar het fout gaat. Muziek en games? Welke idioot gaat er emigreren om de games en muziek?

edit: en ik ben geen manga fan maar om nu te zeggen dat het tegenwoordig vooral pedofielen zijn die dat leuk vinden... :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100681092
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:41 schreef Jabberwocky het volgende:

edit: en ik ben geen manga fan maar om nu te zeggen dat het tegenwoordig vooral pedofielen zijn die dat leuk vinden... :')
hij heeft wel een beetje gelijk, het is een grote markt in japan. ga maar eens op de bovenste verdiepingen van manga stores in japan kijken, echt shocking soms.
maar goed, zoals ik al zei, ik ben geen manga/ anime fan, maar mn broer kwam laatst met deze, moest ik kijken van hem.
episode 10, beste plot wending aller tijden. geniaal.

  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:29:04 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_100685245
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:21 schreef donald_dick het volgende:

[..]

sommige mensen willen zichzelf niet vergiftigen...
Moet je juist alcohol drinken, leef je vijf jaar langer.

Ik was vroeger een fan van anime, maar kan het inmiddels niet meer uitstaan. Misschien wel omdat ik in Japan ben geweest, dat je weet dat ze in het echt helemaal niet zo debiel praten. Maar hoeveel echt toffe mangas zijn er nog, naast de enkele Ghibli? Mondiaal zijn natuurlijk tekenfilms kut geworden. Vroegah was alles beter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_100685714
Ghibli is inderdaad de enige waarvan ik soms nog een anime kijk, maar ook daarvan lang niet alles.
En Barefoot Gen is goed, maar die stamt ook alweer uit de jaren '80. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:20 schreef okiokinl het volgende:

[..]

hij heeft wel een beetje gelijk, het is een grote markt in japan. ga maar eens op de bovenste verdiepingen van manga stores in japan kijken, echt shocking soms.
Ja hentai inderdaad, als je dat er bij rekent (ik zet dat altijd apart, maar de tekenstijl is inderdaad wel gewoon hetzelfde) dan wordt het niet fraai. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100692071
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:42 schreef Jabberwocky het volgende:


Ja hentai inderdaad, als je dat er bij rekent (ik zet dat altijd apart, maar de tekenstijl is inderdaad wel gewoon hetzelfde) dan wordt het niet fraai. :P
ja misschien is het ook wat anders.. als je alleen nar 'gewone'manga kijkt, is het een beetje onzin, dat alles voor pedos zou zijn. homo- erotische mangas zijn bijvoorbeeld weer enorm populair bij vrouwen. en mangas als death note hebben nog recent de hele wereld veroverd, en dat is een zeer intelligent geschreven thriller.

kut nou weet ik toch stiekum wel wat van mangas af, lol. mn broer is een fan. :)
pi_100692283
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:31 schreef YbKg7 het volgende:
zeg. ik ben niet in japan geweest. maar als jullie je vervelen moeten jullie een keer dit artikel lezen als je je verveelt. http://kotaku.com/5484581/japan-its-not-funny-anymore
goed geschreven (engels) maar ik denk dat het wel overdreven is. volgens mij valt het wel allemaal mee daar. in japan.
Mên, wat hij alleen al voor een eindeloos gezever schrijft over 'irasshaimase'. :o

Ik bedoel, het hoort er gewoon bij, zo gaat het nou eenmaal in Japan, en na twee weken had ik er al geen erg meer in of had ik zelfs zoiets van 'Ben ik niet welkom ofzo?' als het 'irasshaimase' ontbrak. En hij maakt zich er nog steeds druk over terwijl hij al zo heel lang in Japan woont?

Lijkt erop dat hij gewoon niet kan wennen aan dingen die anders zijn dan hij van vroeger gewend is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2011 22:28:52 ]
pi_100697279
Ik heb het artikel geprobeerd te lezen, maar op de helft was ik het gezever beu, en heb niet serieus meer echt verder gelezen. Volgens mij klopt zijn eigen idee wel, dat hij een quarter-life crisis zit. Hoe kan je je ZO druk maken dat je in een supermarkt een sticker op je flesje wordt geplakt als je geen tasje wil? En inderdaad ook over de beleefdheid, ik heb liever dat men 100 keer zijn/haar excuses aanbiedt, gemeend of niet, dan hier, waar je na een helpdeskgesprek verslag kunt doen van het humeur van diegene die jou moest helpen.

Hij maakt inderdaad wel een paar punten, zeker over het bedrijf en de werkcultuur, maar het meeste is gewoon problemen opzoeken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:09 schreef Melochan het volgende:

[..]

Gefrustreerd mannetje :') Al heeft hij wel een punt met dat alcohol. Die Japanners blijven er altijd maar op aandringen dat je alcohol drinkt :') Rot op, ik drink geen alcohol. En dan vinden ze je vreemd :r
Ik heb toch ook best wat mensen meegemaakt zie zelf geen druppel drinken omdat ze na 2 glazen al ladderzat zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door Kyoshi op 14-08-2011 01:00:52 ]
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:09:08 #161
336938 YbKg7
bestaat niet meer
pi_100708851
haha. grappig dat iedereen erop reageert ;)
ben blij dat het allemaal overdreven is. japan lijkt me een geweldig en mooi land. en heb zelfs erover nagedacht te emigreren. (wat het nu toch echt niet gaat worden) maar ik ga er zeker nog een keer op naar vakantie
account wordt niet meer gebruikt
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:12:55 #162
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100717004
Tja, overdreven. Het hangt er vanaf, als je je ook kapot zou ergeren aan het geroep in winkels, mensen die pachinko spelen in hun vrije tijd, het feit dat je er nog mag roken in restaurants en treinen en een stukje tape op je flesje drinken ( :')! ) dan vind je het net zo kut als hij. Maar anders valt het wel mee ja.

Hoewel ik wel denk dat emigreren naar Japan ook voor mij moeilijk aarden zou zijn, vooral om de werk ethos daar, dat lijkt me inderdaad erg moeilijk om in te komen. Maar ik heb het niet gedaan dus weet het verder ook niet. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100721789
Het enige waar ik me aan ergerde van dat irrashaimase, is dat ik altijd de drang had om iets terug te zeggen.. maar dat hoort dan weer niet :')
pi_100746444
Ik had nog wat foto's beloofd:


JR Spoorwegmusem in Nagoya, model van de Maglev


Ik blijf me amuseren over de Japanse manier van boodschappen duidelijk maken... :)
Overigens toen pas ontdekt dat automobilisten in Japan verplicht zijn om te stoppen bij spoorwegovergangen, ook al zijn de spoorbomen open, en dat ze net als hier in de bosjes erop controleren. :D


Japanse tuin in Shibamata 柴又 (Tokyo 東京)




Rivierbank, uiteraard met aangeklede honden (buiten beeld)




Edo-Tokyo museum in Koganei (小金井)




Inclusief pokemon centre deuntje in een loop :D






Mensen slapen werkelijk overal!


Vanuit het reuzenrad in Kasairinkaikouen (葛西臨海公園)


Persoonlijk record van aantal drankautomaten bij elkaar!


Modelspoorbaan in het Modern Transport Museum in Osaka




Hikone (彦根)


Genbakudome in Hiroshima






Ryoanji in Kyoto (龍安寺)


Als kattenliefhebber geen klagen in Japan!






Dejima (出島)


Nagasaki


Niet onnodig het alarmnummer bellen








Walvis


Yamadadenki


Ramen museum in Yokohama










Uitzicht vanuit Inuyama Castle (犬山城)
pi_100748679
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:14 schreef speknek het volgende:
Mensen die geen alcohol drinken zijn ook vreemd en absoluut klachtwaardig.
quote:
En vegetariers ook, dus die vent is dubbel klachtwaardig (alhoewel hij schijnbaar allergisch is voor alcohol)
_O_
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_100749150
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef matthijst het volgende:


Zijn d'r nog mensen hier die Japanse 'dingen' sparen trouwens, speelgoed bijvoorbeeld?
Of gaan jullie er puur als vakantieland heen?
Mijn meisje is bento-gek, vindt de lokale kleding prachtig en is weg van alles van Ghibli. Ondergetekende is begonnen met het meenemen van een paar autootjes van Tomica. Dat is inmiddels een beetje uit de hand gelopen en nu importeer ik ze op kleine schaal :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:14:54 #167
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_100749559
Heb zelf o.a. een lading van dit soort dingen; Wonderfrogs, cm of 10-12 groot:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_100750617
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:31 schreef YbKg7 het volgende:
zeg. ik ben niet in japan geweest. maar als jullie je vervelen moeten jullie een keer dit artikel lezen als je je verveelt. http://kotaku.com/5484581/japan-its-not-funny-anymore
goed geschreven (engels) maar ik denk dat het wel overdreven is. volgens mij valt het wel allemaal mee daar. in japan.
Pffff...wat een zeikstraal zeg. Arrogant toontje houdt 'ie er op na. Heb me net door dat ellenlange in vitriool gedrenkte stuk gejammer heengewerkt. Natuurlijk heeft íe op sommige punten best een beetje gelijk, maar om nou overal zo dwars te gaan liggen vind ik niet kunnen. De cultuur daar is zoals 'ie is en als dat 'm niet bevalt kan hij misschien maar beter teruggaan naar waar hij vandaan komt. Aan het pedante toontje te horen is dat waarschijnlijk Californië, New York of Boston.

Overigens heb ik dezelfde alcoholallergie en daar heb ik alleen de eerste twee drankjes last van. Daarna zakt het weer af. Hij is dus ook al geen doorzetter :+
pi_100751890
Alsof mensen er last van hebben als iemand geen alcohol drinkt :')

Anyway, Kyoshi, ben jij een 女 of een 男? Vroeg ik me af :)

Edit: je profiel zegt man, en ik heb altijd gedacht dat je een meisje van rond de 20 was :')
pi_100755489
Zal ik dan ook maar wat foto's posten?


Waterval bij Minoh. Van Osaka een half uurtje met de trein en dan nog een half uurtje wandelen langs een klein weggetje door tropische bossen. Er schijnen zelfs apen te zitten, maar die heb ik niet gezien. Al met al een heerlijke plek om even aan alle stedelijkheid te ontsnappen. En blijkbaar ook een ideale plek voor verliefde stelletjes om na school heen te gaan.


Shitennoji tempel. De toren is open voor publiek (dat zie je niet vaak) en vanaf de top heb je een mooi uitzicht over Osaka.


Ik wilde met de bus over een brug en dat vereiste een overstap. Helaas reed de stadsbus voor het tweede deel van de route maar eens per uur ofzo, en helaas was de overstap in Daiunbashi. Omgeven met industrie die je in het Ruhrgebied allang niet meer vindt, steenkolendampen in de straten, wel een bijzondere ervaring.


Maar het was het wel waard.


In het aquarium: kawaiiiiii!!!!!!! Net als de waterval is ook het aquarium tegen de avond een geliefde bestemming voor verliefde jonge stelletjes, en vooral de bevers en zeeotters trokken veel aandacht.


De herten op Miyajima waren niet irritant zoals in Nara, en reageerden zelfs gewoon totaal niet op het publiek. Zelfs hun blikrichting veranderden ze niet. Daardoor kon je mooie foto's maken (en konden kleine kinderen de beesten rustig aaien).


Van te voren had ik wel even opgezocht wanneer het vloed is. :)


Mijn keus om vooral met stoptreinen te gaan reizen heb ik niet berouwd! Het was heerlijk, langzaam door het Japanse platteland slingeren en te zien wat overal voor 'locals' in- en uitstappen.


Bootexcursie naar Gunkan-Jima. Op dit kleine eilandje was tot 1974 (dacht ik) een steenkolenmijn. Er woonden zo'n 6000 mensen en er waren ook voorzieningen als een basisschool, een zwembad, een bioscoop...


Lang was het eiland in de vergetelheid geraakt, maar nu is er een wandelpad voor toeristische tours aangelegd.


Bij Nagasaki vind je een van de drie beroemde nachtelijke uitzichten van Japan (Inasa-yama).


Oku-iya kazurabashi (lianenbrug). Er zijn er daar twee, dit is de 'vrouwelijke' = lagere brug van de twee.


Het letterlijke hoogtepunt van mijn wandeling. Uitzicht van berg Maruishi, Shikoku.


Aparte plek voor een zwaluwnest. In Ikeda, een klein stadje / dorp op Shikoku.


Verrassingsoptie op de frisdrankautomaat. Dat kon ik natuurlijk niet laten... :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2011 18:05:52 ]
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:09:17 #171
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_100756247
Iemand bij die Snow Monkeys in Jigokudani geweest toevallig?
Foto's?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_100756289
Owh, wat heerlijk die foto's O+
Heimwee ;(

Die foto van dat die steen op dat mannetje z'n kop deed me denken aan deze die wij tegenkwamen in de buurt van Tsumago:



En toen moest ik weer aan deze in Nara denken:



Het veelbesproken artikel ga ik misschien nog wel lezen. Wat een lap tekst zeg -O-
Klinkt inderdaad als een verwende Amerikaan, die zich sowieso al niet voor kan stellen dat er mensen zijn die anders zijn dan Amerikanen. Ik schaamde me regelmatig kapot als gaijin als er weer eens zo'n asociale Amerikaan in de metro de muziekjes op z'n telefoon hard aan had staan. Of in een restaurant een groepje Amerikanen tegenkomen... vreselijk. Vooral omdat je al Westerling toch in eerste instantie al wordt aangezien voor een respectloze Amerikaan. Volgende keer doe ik een T-shirt aan: Ik ben geen Amerikaan :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_100756419
geweldige fotos. :)
igen, was het moeilijk om op Gunkan-Jima te komen? heb eens gelezen dat de excursies beperkt zijn.

en een ramen museum in yokohama.. :)
pi_100756450
Heerlijk dit soort foto's, vooral van die sfeerfoto's zoals straatjes, beglandschappen en slapende locals :D

quote:
Waar is dit ? :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:16:47 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_100756501
Miyajima, eilandje voor de kust van Hiroshima.

Supertoffe foto's Kyoshi!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_100756645
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:14 schreef okiokinl het volgende:
en een ramen museum in yokohama.. :)
Die is tof. Met kleinere porties, zodat je er meer kan uitproberen bij de verschillende specialisten O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_100756728
nice fotos kyoshi vooral dat pokecenter deuntje is echt geniaal :D
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:32:36 #178
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100757020
De herten op Miyajima minder irritant dan die in Nara? Mijn ervaring is precies andersom. In Nara lieten ze ons redelijk met rust, in Miyajima achtervolgen ze je en en duwen ze hun neus in je tas.

Misschien ligt het aan het weer hoe ze zich gedragen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:45:56 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_100757500
Dat ramen museum doet me denken aan de Monogatari onsen op Odaiba.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_100758676
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:14 schreef okiokinl het volgende:
geweldige fotos. :)
igen, was het moeilijk om op Gunkan-Jima te komen? heb eens gelezen dat de excursies beperkt zijn.
Nee hoor, maar als toerist heb je eigenlijk wel even iemand van het ho(s)tel nodig die helpt met boeken. En je moet wat geluk met het weer hebben, want met een beetje slecht weer gaat het al niet door. De zee kan daar namelijk erg woest zijn.
pi_100759575
Mijn bijdrage aan de foto's (van onze reis in oktober 2008 :) )

Tokyo - Imperial Palace East Gardens


Tokyo - Nihon bashi (ja, dat is een snelweg over de loop van de rivier :o )


Tokyo - Nihon bashi


Tokyo - Sumida rivier


Tokyo - Hamarikyu Garden (mijn versie van Kyoshi's foto ;) )


Tokyo - Hamarikyu Garden


Tokyo - Tokyo station


Tokyo - Tokyo station


Tsumago-Magome trail - Mannelijke waterval


Tsumago-Mogome trail - Vrouwelijke waterval


Tsumago-Magome trail


Nara


Nara - Todai-ji


Nara - Kasuga taisha


Ise - Ise Jingu (dit is dus echt alles wat je ervan kunt zien :') )


Oji - Guesthouse


Oji - Guesthouse


Koyasan - Okunoin


Hiroshima - A-bomb dome


Hiroshima - Hiroshima jo


Miyajima - Japanse binnenzee


Miyajima - Itsukushima-jinja


Nagasaki - Inasa yama


Nagasaki - Inasa yama


Nagasaki - Sofukuji?


Nagasaki - Fukusai ji


Nagasaki - 26 martyrs monument


Nagasaki - 26 martyrs monument


Nagasaki - Op weg naar Gunkanjima


Nagasaki - Gunkanjima (helaas was het toen wij er waren net nog niet opengesteld ;( )


Uji - Byodo in (kijk maar eens op een 10 yen muntje)


Kyoto - Fushimi Inari (hij was alle torii aan het tellen :D )


Kyoto - Fushimi Inari


Kyoto - Fushimi Inari


Kyoto - Botanische tuin


Kyoto -Ginkaku ji


Kyoto -Ginkaku ji


Tokyo


[ Bericht 0% gewijzigd door MissMSX op 15-08-2011 14:59:26 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_100760286
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee hoor, maar als toerist heb je eigenlijk wel even iemand van het ho(s)tel nodig die helpt met boeken. En je moet wat geluk met het weer hebben, want met een beetje slecht weer gaat het al niet door. De zee kan daar namelijk erg woest zijn.
ah.. die gaat dan op mn lijstje voor volgende keer.
mooie fotos miss msx !
pi_100760552
Erg mooi dat Fushimi Inari, moest wel lachen om deze foto:

https://lh5.googleusercon(...)hJqVLPM/DSC_6976.jpg

....En hij was wat anders aan het tellen :D
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:06:16 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_100760688
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:00 schreef Melochan het volgende:
Alsof mensen er last van hebben als iemand geen alcohol drinkt :')
Karaoke is niet leuk als er iemand nuchter is. Gewoon niet. Dronken zijn/worden is een van de belangrijkste onderdelen van de Japanse cultuur (het stond bij ons ook in de officiele agenda: 20.00h-23.00h drinking party). Het is al moeilijk om geaccepteerd te worden in Japan, maar als je geen alcohol drinkt hoef je er niet eens aan te beginnen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_100762719
Da's wel een handige tip voor als we in Tokio zijn, gewoon een Karaoke bar binnenlopen, drinken en meezingen :D En volgende dag brak het vliegtuig in terug naar huis...
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:54:29 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_100762880
Dan zul je wel wat vreemd aangekeken worden, want karaokebars zijn daar in de regel anders dan hier :D.
Meestal huur je een (geluidsdicht) hokje met een groep mensen zodat je prive jezelf voor schut kan zetten. Daarop binnenlopen zou eh, wat raar zijn ;).



[ Bericht 15% gewijzigd door speknek op 15-08-2011 16:03:16 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_100765023
Nog een serie. Dit keer uit 2003. De camera is beduidend minder van kwaliteit :D
Wat meer 'grappige' plaatjes om dat te compenseren ;)

Tokyo - Metro of trein


Tokyo - Metro of trein (Het is fuck, niet fuk! :+ )


Tokyo - Senso ji


Tokyo - Hamarikyu gardens


Waarschijnlijk ergens tussen Tokyo en Kyoto - Ook hier hebben ze een hoop fietsen net als bij ons


Kyoto - Imperial Palace (da's nog eens leuk verplicht hardlopen)


Kyoto


Kyoto


Kyoto


Kyoto - Bij Imperial Palace?


Kyoto - Zomaar een straat


Kyoto - Nijo jo


Kyoto - Nijo jo


Kyoto - Nijo jo (Lava what?! :D)


Kyoto


Kyoto - Ginkaku ji


Nara?


Nara?


Nara


Himeji jo


Himeji jo


Himeji jo


Tokyo - Tokyo Tower


Kamakura - Daibutsu


Tokyo - Trein/metro


Tokyo - Tokyo Metropolitan Government Building


Tokyo - Tower Records Shibuya


Tokyo - Metro


Yokohama


Yokohama - Osanbashi


Yokohama - Osanbashi


Tokyo - Ueno
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_100773893
Miyajima met mooi weer is toch ook wel schitterend hoor. :9
pi_100783221
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:00 schreef Melochan het volgende:
Alsof mensen er last van hebben als iemand geen alcohol drinkt :')

Anyway, Kyoshi, ben jij een 女 of een 男? Vroeg ik me af :)

Edit: je profiel zegt man, en ik heb altijd gedacht dat je een meisje van rond de 20 was :')
Ben inderdaad rond de 20, maar geen 女性  :D
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:10 schreef MissMSX het volgende:
Het veelbesproken artikel ga ik misschien nog wel lezen. Wat een lap tekst zeg -O-
Klinkt inderdaad als een verwende Amerikaan, die zich sowieso al niet voor kan stellen dat er mensen zijn die anders zijn dan Amerikanen. Ik schaamde me regelmatig kapot als gaijin als er weer eens zo'n asociale Amerikaan in de metro de muziekjes op z'n telefoon hard aan had staan. Of in een restaurant een groepje Amerikanen tegenkomen... vreselijk. Vooral omdat je al Westerling toch in eerste instantie al wordt aangezien voor een respectloze Amerikaan. Volgende keer doe ik een T-shirt aan: Ik ben geen Amerikaan :P
Ik vind het ook vreemd dat je standaard voor Amerikaan wordt aangezien, terwijl dat duidelijk de groep is die het minst welkom is.
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:16 schreef speknek het volgende:
Miyajima, eilandje voor de kust van Hiroshima.
Supertoffe foto's Kyoshi!
Bedankt! Gezien ze goed bevallen zal ik er later nog wel wat meer posten.
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:23 schreef loonytik het volgende:
nice fotos kyoshi vooral dat pokecenter deuntje is echt geniaal :D
:D Ik was het na 20 minuten helemaal beu, en kon me haast niet voorstellen hoe die medewerkers dat volhielden...
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:32 schreef Jabberwocky het volgende:
De herten op Miyajima minder irritant dan die in Nara? Mijn ervaring is precies andersom. In Nara lieten ze ons redelijk met rust, in Miyajima achtervolgen ze je en en duwen ze hun neus in je tas.
Misschien ligt het aan het weer hoe ze zich gedragen. :P
Ik vond ze in Nara ook irritanter (daar is mijn kaart opgegeten :( ), op Miyajima leken ze gewoon hun ding te doen, al was het wel erg heet.

@MissMSX: Die rustplaats bij Himeji-jo herinner ik me nog precies, roepten ze toen ook al om dat je genoeg moest drinken? Volgens mij heb ik van Ise Jingu een foto die ik niet mocht maken, de security guard keen me niet vriendelijk aan. :'(
pi_100783755
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:44 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Ik vond ze in Nara ook irritanter (daar is mijn kaart opgegeten :( ), op Miyajima leken ze gewoon hun ding te doen, al was het wel erg heet.
Toen ik in Nara was, was het daar ook echt ontzettend heet. Maar ik was er met iemand die per se koekjes voor de herten wilde kopen; dat was misschien niet zo'n goed idee, moest hij zelf ook al gauw toegeven. :+

Op Miyajima werden ze trouwens door de lokale bevolking gevoed met een soort meel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2011 22:54:15 ]
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:11:46 #191
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100785039
Misschien was onze redding in Nara ook wel dat er kinderen waren die koekjes uitdeelden aan de herten, op Miyajima was zo'n afleiding er niet en werd onze tas het doelwit.

Toen wij er waren was het daar ook gruwelijk warm trouwens, in tijden niet zo verbrand als in Miyajima. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100790398
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Karaoke is niet leuk als er iemand nuchter is. Gewoon niet. Dronken zijn/worden is een van de belangrijkste onderdelen van de Japanse cultuur (het stond bij ons ook in de officiele agenda: 20.00h-23.00h drinking party). Het is al moeilijk om geaccepteerd te worden in Japan, maar als je geen alcohol drinkt hoef je er niet eens aan te beginnen.
Nou, het is maar goed dat je het allemaal zo goed weet :')

In ieder geval, kzag een hoop mooie foto's hierboven, leuk hoor!

[ Bericht 9% gewijzigd door Melochan op 16-08-2011 00:59:22 (Laat maar ) ]
  Eindredactie Games dinsdag 16 augustus 2011 @ 07:45:26 #193
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100795399
Heb je bij credit card betalingem je pincode nodig?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_100795538
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:44 schreef Kyoshi het volgende:

@MissMSX: Die rustplaats bij Himeji-jo herinner ik me nog precies, roepten ze toen ook al om dat je genoeg moest drinken?
Dat kan ik me eigenlijk niet zo herinneren. Het was volgens mij beide keren dat ik er was wel goed heet, dus het zo zomaar kunnen :D
quote:
Volgens mij heb ik van Ise Jingu een foto die ik niet mocht maken, de security guard keen me niet vriendelijk aan. :'(
Bij de hoofdingang werden we ook gesommeerd om onze camera weg te doen. We hebben deze foto ergens aan de zijkant gemaakt. Daar was het erg rustig en was helemaal geen beveiliging.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_100797860
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 07:45 schreef donald_dick het volgende:
Heb je bij credit card betalingem je pincode nodig?
ja
pi_100798418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 07:45 schreef donald_dick het volgende:
Heb je bij credit card betalingem je pincode nodig?
Niet overal. Laatste tijd vaak een krabbeltje gezet ipv pincode invoeren.
  Eindredactie Games zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:35:34 #197
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100975956
Morgen stap ik op het vliegtuig richting narita! Waarom schiet de dag niet op :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_100979568
Ken het gevoel :D
pi_100981027
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:35 schreef donald_dick het volgende:
Morgen stap ik op het vliegtuig richting narita! Waarom schiet de dag niet op :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:55 schreef Kyoshi het volgende:
Ken het gevoel :D
Dat heet een luxeprobleem :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  Eindredactie Games zondag 21 augustus 2011 @ 09:04:34 #200
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100994043
Oei het vliegtuig staat al klaar :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_101030316
Dat filmpje ga ik straks op mn gemak bekijken als ik weer thuis ben ! Plus een kop choco :Y
pi_101033339
Hij is weer fijn hoor ! :)

Zit intussen ook op je Youtube kanaal te neuzen naar meer bruikbaar materiaal voor onze reis naar Japan...ooit :D

En intussen ook maar even een abbonomentje genomen op je kanaal. Hoe heette dat programma nu voor die Kana ? Te zien in je 2e Japanse les-video ?

[ Bericht 18% gewijzigd door Meike26 op 22-08-2011 11:20:17 ]
pi_101035962
Heeft geen haast, maar het lijkt me zo veel gemakkelijker om wat van de tekens en taal te begrijpen als we daar zijn ! Lijkt me ook veel leuker om met Japanners een gesprek te kunnen voeren, behalve dan met handen/voeten werk. In de grote steden zal dat wel goed komen, maar als we land-inwaarts gaan vooral profijt hebben van de basiskennis :)

Begin van je video waaide het nogal... Is het typhoon seizoen losgebarsten ?
pi_101036976
Nee hoor, was gewoon een 'storm', maar aangezien ik daar zo hoog liep had de wind vrij spel dus lijkt het net alsof er heel wat aan de hand is. Voor een tyfoon moet je naar filmpje 2 kijken, maar ook dat valt reuze mee daar.

Als je over een jaar of anderhalf naar Japan gaat en je gaat nu gewoon elke dag een beetje oefenen dan lul je tegen die tijd de oren van iemands hoofd af, hoor. ;)
pi_101039384
Ik heb die programmatjes nu gedownload, maar dat zijn dus meer programma's om je kennis te testen als ik het zo zie. Daar kom ik wel uit.

Je filmpjes ga ik binnenkort allemaal weer terug kijken, voornamelijk ook door op je films af te gaan een beetje een selectie te maken van mooie tempels. Edit: Staat in de film titel ;) :D
pi_101046585
ik ben lekker in dusseldorf, zo maar eens tempura eten, t barst hier van de japanners :)
pi_101047080
Kan het niet laten :@ , maar: Düsseldorf :') zit wel Japans cafeetje met de naam Relax Cafe aan de Immermanstrasse waar je heerlijke mango ice tea en ice coffee kunt drinken.
pi_101095901
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:51 schreef Melochan het volgende:
Kan het niet laten :@ , maar: Düsseldorf :') zit wel Japans cafeetje met de naam Relax Cafe aan de Immermanstrasse waar je heerlijke mango ice tea en ice coffee kunt drinken.
tja beetje een grafstad... wel lekker eten dus. :)
pi_101232607
@NegaSado: Heb vandaag al je filmpjes van de pelgrimstocht gekeken. Echt onwijs tof!
Moest toch even googlen hoe je precies gewandeld bent en kwam toen dit plaatje tegen: http://www.shikokuhenrotr(...)final-88_Profile.jpg

Zitten een paar leuke kuitenbijtertjes tussen. Respect voor jou _O_

En bedankt voor het me leren van het woord 痛い :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_101332683
sorrie nog even over dusseldorf, dr lopen hier op zaterdag serieus meer harajuku meisjes/jongens rond dan op zondagen bij harajuku park in tokyo, lol.. echt honderden, allemaal duits natuurlijk. in tokyo is was het jaren geleden al een beetje op zn retour, hier gaan ze helemaal los. :p
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:54:16 #214
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101337687
Net geboekt voor april *O*
KLM, rechtstreeks, 19 dagen.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:09:48 #215
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_101338209
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:23 schreef okiokinl het volgende:

[..]

tja beetje een grafstad... wel lekker eten dus. :)
Japanse restaurants zijn geweldig in Düsseldorf! Vooral Yabase O+

Overigens is de hele stad fantastisch! maar je hebt hem schijnbaar niet goed leren kennen ;)

De wijk waar Japanners wonen is eigenlijk wat saai en belegen, de wijk waar ze gaan eten en waar je alle Japanse restaurants vind is een lelijke stationsbuurt, met erg goede chinese/japanse toko's. De rest van Düsseldorf is fantastisch.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:15:12 #216
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101340525
Dusseldorf, leukste stad van Duitsland, naja, in ieder geval de leukste stad dicht bij de grens O+
Haters everywhere but I don't really care.
pi_101364571
quote:
99s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:09 schreef XL het volgende:

[..]

Japanse restaurants zijn geweldig in Düsseldorf! Vooral Yabase O+

Overigens is de hele stad fantastisch! maar je hebt hem schijnbaar niet goed leren kennen ;)

De wijk waar Japanners wonen is eigenlijk wat saai en belegen, de wijk waar ze gaan eten en waar je alle Japanse restaurants vind is een lelijke stationsbuurt, met erg goede chinese/japanse toko's. De rest van Düsseldorf is fantastisch.
ben er nog steeds, ik vermaak me hier prima. :) t is wel veel lelijke gebouwen, als je buiten de altstadt komt. maar ze maken er wel wat van verder, veel kunst, veel mooie nieuwe architectuur, en toch ook veel verborgen schoonheid. en de japanse gemeenschap, dat maakt het nog extra leuk, want japan- gevoel.
inderdaad een van de leukste steden van duitsland.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:07:55 #218
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_101380444
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:33 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ben er nog steeds, ik vermaak me hier prima. :) t is wel veel lelijke gebouwen, als je buiten de altstadt komt. maar ze maken er wel wat van verder, veel kunst, veel mooie nieuwe architectuur, en toch ook veel verborgen schoonheid. en de japanse gemeenschap, dat maakt het nog extra leuk, want japan- gevoel.
inderdaad een van de leukste steden van duitsland.
Net als veel Duitse steden en Rotterdam hadden ze in Duesseldorf natuurlijk een probleempje waardoor de stad vrij jong is en je een na-oorlogse bouwstijl ziet. Het staat buiten kijf hoe lelijk dat is, maar juist buiten die altstad vindt je de leukste wijken. Derendorf, Pempelfort, Flingern-Nord... die wijken zijn echt superhip. Je moet de Jappen uit Golzheim en de stationsbuurt achter je laten, maar Duesseldorf gaat er dan absoluut op vooruit.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_101404270
Derendorf en Pempelfor ben ik eergisteren helemaal doorheen gelopen, was inderdaad leuk.
vandaag laatste dag, ga ik even naar de overkant kijken, en vanaviond nog een keertje red ramen eten. :)

okee nou weer over japan. :)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:27:03 #220
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_101405478
Takumi dan! Is alweer redelijk on-topic. Beste japanse ramen restaurant in Düsseldorf. Zit aan de Immermannstraße
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_101408356
Is Dusseldorf een leuke stad om een romantisch weekend met zn tweeen door te brengen?
Hebben ongeveer 400 euro budget incl. overnachting en willen graag uit eten en op zondag naar CentrO in Oberhausen :)
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_101442611
quote:
99s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:27 schreef XL het volgende:
Takumi dan! Is alweer redelijk on-topic. Beste japanse ramen restaurant in Düsseldorf. Zit aan de Immermannstraße
lol ja die is goed...
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:42 schreef Mopst3r het volgende:
Is Dusseldorf een leuke stad om een romantisch weekend met zn tweeen door te brengen?
Hebben ongeveer 400 euro budget incl. overnachting en willen graag uit eten en op zondag naar CentrO in Oberhausen :)
ik zou zeggen, ja. langs de rijnkade slenteren is zeker wel romantisch.
en serieus, CentrO, zo ontzettend vet cool was dat, echt niet normaal. die 45 meter hoge boom die er nu instaat (met zweefmuziek en lichtshow) , samen met een foto expo over de wonderen van de wereld. wat een sfeer, ik was zwaar onder de indruk.
pi_101449768
Zit zwaar te twijfelen om in November naar Japan te gaan. Probleem is dat als ik ga, ik alleen ga.

Zijn er hier mensen die al eens alleen zijn gegaan? En dan niet met een groepsreis?
pi_101450380
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:19 schreef thekatorosa het volgende:
Zit zwaar te twijfelen om in November naar Japan te gaan. Probleem is dat als ik ga, ik alleen ga.

Zijn er hier mensen die al eens alleen zijn gegaan? En dan niet met een groepsreis?
Ik ben deze zomer alleen jaar Japan gegaan, alles zelf helemaal alleen. Ik weet niet of november de meeste handige tijd is aangezien het koud zal zijn. Ik hoor altijd dat de lente de beste tijd is om te gaan. Of herfst juist.
pi_101450492
November is toch herfst? Van japan-guide:

quote:
November is one of the best times to visit Japan, as the weather is relatively dry and mild, and the autumn colors are spectacular in many parts of the country. Travel activity tends to be low except around popular autumn leaf spots.
Ik zou het i.i.g. gewoon doen. :)

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2011 15:47:25 ]
pi_101450728
Ik heb ook bewust voor November gekozen ivm de herfst. Ben al eens in de lente geweest maar toen met mijn (inmiddels) ex-vriendin.

Kan me wel voorstellen dat je je eenzaam gaat voelen.
  donderdag 1 september 2011 @ 16:25:55 #227
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101451698
Afgelopen november geweest, was niet koud, maar juist lekker!
Geloof dat november en april beste tijd zijn, qua weer....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_101466734
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:51 schreef thekatorosa het volgende:
Ik heb ook bewust voor November gekozen ivm de herfst. Ben al eens in de lente geweest maar toen met mijn (inmiddels) ex-vriendin.

Kan me wel voorstellen dat je je eenzaam gaat voelen.
Mwah, als je in hostels overnacht duurt het nooit lang voor je gezelschap hebt, mocht je daar behoefte aan hebben.

Ik was in Japan niet alleen (heb wel andere reizen alleen gedaan), maar toch nog wel een paar keer met andere toeristen opgetrokken die ik in de hostels tegenkwam. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_101476534
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:19 schreef thekatorosa het volgende:
Zit zwaar te twijfelen om in November naar Japan te gaan. Probleem is dat als ik ga, ik alleen ga.

Zijn er hier mensen die al eens alleen zijn gegaan? En dan niet met een groepsreis?
Ik ben 1 keer met z'n tween gegaan en 2 keer alleen. Moet zeggen dat het 's avonds, nadat alle bezienswaardigheden gesloten (helaas rond 5 uur) en je je eten op hebt het wat eenzaam kan zijn, je kan wel uitgaan, maar dat wordt snel prijzig. Neem in ieder geval een hotel met een gezamelijk bad, dan kon je nog eens aan de praat. Ik plande meestal tot in ieder geval 8 uur wel wat te doen, dan is de avond ook niet lang meer als je vroeg opstaat. Neem een Japan Rail pass en plan veel dagtrips, dan heb je geen tijd om alleen op je hotelkamer te zitten.

Erg fijn is wel dat als je alleen gaat, je alleen met jezelf rekening hoeft te houden. Je doet lekker wat je wilt.

Ik zou Hokkaido in november wel achterwege laten. De zomerhitte is ook absoluut niet prettig, wees blij dat je in november kan gaan. ;)
pi_101517716
ik ben een keer 3 weken en 2 keer 2 maqanden alleen in japan geweest. in de grote steden ben je nooit alleen als je in hostels slaapt, het is juist wel leuk omdat je toch veel meer met mensen gaat praten als je alleen gaat. en verder hebben bijna alle ryokans en buisness hotels wel kamers met een tvtje, kan je savonds lekker onzin japanse shows kijken. verder gewoon zorgen dat je moe bent, dan is even rust wel lekker, je loopt toch de hele dag tussen de mensen. teken/schrijf boekje en foto toestel mee, en t wordt geweldig.
pi_101554692
M'n immigratie loopt op rolletjes; nog steeds gelukkig getrouwd, 2 banen, gewend aan de omgeving...

Ik werk o.a. ook in de bar van K's House in Kyoto, had het niet beter kunnen treffen. Veel mensen om je heen, drank voor weinig en sinds kort ook Belgisch bier in het assortiment.

De tijd is wel voorbij gevlogen.
leven als een koning
pi_101665742
Ah, kom wel keertje bij je langs dan, Blaetman :) Verder vliegt ook hier de tijd. Tis weer mooi weer, na alle tyfoon ellende, dus das ook mooi :)
pi_101928230
Vandaag beginnen de wereldweken weer. Traditioneel de tijd dat wij gaan shoppen voor tickets. Hopelijk zijn er dit jaar weer tickets AMS-NRT te krijgen voor een mooie prijs. Afgelopen weken al een beetje zitten kijken, maar ik vond de prijzen erg stevig en bovendien vaak met een overstap op Parijs... Duimen dus voor een leuk prijsje voor een direkte vlucht :)
  woensdag 14 september 2011 @ 08:49:46 #234
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101928739
Ben benieuwd, al heb ik pas al geboekt voor eind april.
Rechtsreeks, was 850, idd behoorlijk overdreven, maar ja, vorige keer 741 via Dusseldorf betaald en een keer 741 rechtstreeks...
Wereldweken waren toen rond de 740 ook, dacht ik.
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games woensdag 14 september 2011 @ 08:54:13 #235
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_101928792
Argh! Ik ben afgelopen vrijdag terug gekomen na 3 weken lang rondreizen door Japan en ik wil weer terug!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_101932566
quote:
4s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:54 schreef donald_dick het volgende:
Argh! Ik ben afgelopen vrijdag terug gekomen na 3 weken lang rondreizen door Japan en ik wil weer terug!
fotos! :)
pi_101935487
Zojuist geboekt! *O*

Overigens niet met KLM. Direkte vlucht was 750 (+boekingskosten, cc-toeslag enzovoort, dus eigenlijk iets van 785 oid). Ik zag in het kortingstopic een Lufthansa voucher voor 40 euro, dus ben even gaan kijken en we gaan nu via Frankfurt. Daar stappen we in een A380 (ook nog nooit gedaan. Leek me ook wel leuk) naar Narita. edit: voor de lufthansa vluchten waren we nu 620 euro p.p. kwijt. Goeie deal, lijkt mij

M'n meisje en ik gaan 28-12 t/m 12-01 Tokio weer onveilig maken. Onze derde keer oud en nieuw aldaar. Eerste keer eindigden we in een pub vol expats. Vorig jaar kwamen we uit in een sleazy animeerbar in Shibuya. Ben benieuwd wat het dit jaar wordt :+

[ Bericht 5% gewijzigd door IntensiveGary op 14-09-2011 13:35:30 ]
pi_101936364
KLM Werelddeal weken vallen wat tegen dit jaar.
Vorig jaar kon ik voor iets meer dan ¤500 vliegen, dit jaar is de instapprijs ¤750.
Dat is duurder dan een reguliere vlucht via Parijs!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_101936559
Wordt trouwens 8 tot 28 mei hier. Eerst even paar dagen bij schoonouders in Tokyo, dan Kyoto en de westkust verkennen. :)

Schema:

1. Vertrek Amsterdam
2. Aankomst Tokyo
3. Tokyo
4. Tokyo
5. Tokyo
6. Tokyo
7. Tokyo - Kyoto
8. Kyoto
9. Kyoto
10. Kyoto - Kanazawa
11. Kanazawa
12. Kanazawa - Shirakawago - Gokayama
13. Gokayama - Takayama
14. Takayama - Okuhida
15. Okuhida - Kamikochi - Narai
16. Narai – Tsumago - Magome
17. Magome - Nagoya - Tokyo
18. Tokyo
19. Tokyo
20. Tokyo
21. Tokyo - Amsterdam

Hopelijk kan ik een sumo-wedstrijd bezoeken en het Aoi Matsuri festival zien. Voor de rest: tempels, oude stadjes, hiken in de natuur, onsen en sushi! Nu al zin in! :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_101936746
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 13:54 schreef Strolie75 het volgende:
KLM Werelddeal weken vallen wat tegen dit jaar.
Vorig jaar kon ik voor iets meer dan ¤500 vliegen, dit jaar is de instapprijs ¤750.
Dat is duurder dan een reguliere vlucht via Parijs!
Wij vonden het ook nogal tegenvallen. Alhoewel ik normaal de schurft heb aan overstappen, hebben we daar nu toch maar voor gekozen. Het liefst vlieg ik met KLM. Gewoontedier en zo... Maar Lufthansa kan ik ook wel mee leven. We gaan iig weer!
  woensdag 14 september 2011 @ 14:52:11 #241
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_101938253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:01 schreef Strolie75 het volgende:
Wordt trouwens 8 tot 28 mei hier. Eerst even paar dagen bij schoonouders in Tokyo, dan Kyoto en de westkust verkennen. :)

Schema:

1. Vertrek Amsterdam
2. Aankomst Tokyo
3. Tokyo
4. Tokyo
5. Tokyo
6. Tokyo
7. Tokyo - Kyoto
8. Kyoto
9. Kyoto
10. Kyoto - Kanazawa
11. Kanazawa
12. Kanazawa - Shirakawago - Gokayama
13. Gokayama - Takayama
14. Takayama - Okuhida
15. Okuhida - Kamikochi - Narai
16. Narai – Tsumago - Magome
17. Magome - Nagoya - Tokyo
18. Tokyo
19. Tokyo
20. Tokyo
21. Tokyo - Amsterdam

Hopelijk kan ik een sumo-wedstrijd bezoeken en het Aoi Matsuri festival zien. Voor de rest: tempels, oude stadjes, hiken in de natuur, onsen en sushi! Nu al zin in! :)
aw dit keer niet tegelijk met mij ;) ?
* Kabuto_Raiger gaat wederom in augustus :+
pi_102429552
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:52 schreef Kabuto_Raiger het volgende:aw dit keer niet tegelijk met mij ;) ?
* Kabuto_Raiger gaat wederom in augustus :+
Na 2x in de zomer ben ik wel klaar met de hitte en luchtvochtigheid. :D
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:00:49 #243
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103017297
Nog een ruime week en dan ruim 3 weken Japan... *O*

Mooi topic om er alvast een beetje 'in te komen'... _O_
pi_103023344
:) waar naartoe?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 08:42:24 #245
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103027784
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:53 schreef okiokinl het volgende:
:) waar naartoe?
Deze trip via Koning Aap vanaf Fukuoka en dan op het eind nog een paar dagen extra naar Nagano:

  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:19:23 #246
52034 U
bevindt zich hier
pi_103028449
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Deze trip via Koning Aap vanaf Fukuoka en dan op het eind nog een paar dagen extra naar Nagano:

[ afbeelding ]
Grappig, is bijna precies dezelfde reis die ik van 12 september tot 3 oktober heb gemaakt, met uitzondering van kurashiki en toevoeging van Nikko:



Erg gave reis geweest, veel gezien en beleefd!
Wat zegt U?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:30:16 #247
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103028645
Dit soort highlight-trips zullen dan ook waarschijnlijk vaak dezelfde lokaties aandoen, gok ik.

Nog tips?
  Eindredactie Games donderdag 13 oktober 2011 @ 09:32:20 #248
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_103028674
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Deze trip via Koning Aap vanaf Fukuoka en dan op het eind nog een paar dagen extra naar Nagano:

[ afbeelding ]
Ik snap niet waarom ze een dag besteden in Matsuyama aandoen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_103028720
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ze een dag besteden in Matsuyama aandoen
Omdat er een kasteel staat en een zooitje onsen?

Mensen die alles in een haast willen zien :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:36:08 #250
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103028761
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ze een dag besteden in Matsuyama aandoen
Ik ook nog niet... ;)

quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

Mensen die alles in een haast willen zien :')
:?
  Eindredactie Games donderdag 13 oktober 2011 @ 09:38:10 #251
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_103028811
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

Omdat er een kasteel staat en een zooitje onsen?

Mensen die alles in een haast willen zien :')
Het kasteel is allang niet meer orgineel en je hebt mooiere onsen dan die in Matsuyama. Maar goed, het is er rustig.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_103028843
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:36 schreef MadMaster het volgende:
:?
Waarom zou je geen dag in Matsuyama willen zijn? Ik ken de mensen wel hoor, die alles zo vol plannen dat je toe bent aan vakantie als je klaar bent ;)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:40:13 #253
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103028871
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ze een dag besteden in Matsuyama aandoen
Even gecheckt en ik zie dat er die dag ook een excursie naar Uchiko op het programma staat, dus die dag is niet alleen Matsuyama...
  Eindredactie Games donderdag 13 oktober 2011 @ 09:40:40 #254
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_103028880
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Waarom zou je geen dag in Matsuyama willen zijn? Ik ken de mensen wel hoor, die alles zo vol plannen dat je toe bent aan vakantie als je klaar bent ;)
goed, ik vond het daar niet zo interessant, net zoals takayama. De reis daarnaa toe met de trein was leuk, maar voor de rest was er niks te doen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 13 oktober 2011 @ 09:40:56 #255
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_103028888
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:40 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Even gecheckt en ik zie dat er die dag ook een excursie naar Uchiko op het programma staat, dus die dag is niet alleen Matsuyama...
oke, dat is dan beter :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:41:34 #256
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103028904
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Waarom zou je geen dag in Matsuyama willen zijn? Ik ken de mensen wel hoor, die alles zo vol plannen dat je toe bent aan vakantie als je klaar bent ;)
Dat zeg ik dan ook niet, ik begreep je opmerking 'Mensen die alles in een haast willen zien' alleen even niet...

Ben nog nooit in Japan geweest, wil nu wat indrukken op doen om eventueel later meer specifiek naar een stad of regio te kunnen gaan. En met name de Japanse whiskies interesseren me, dus we gaan ook wat distilleerderijen bezoeken...
pi_103028910
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:40 schreef donald_dick het volgende:

[..]

goed, ik vond het daar niet zo interessant, net zoals takayama. De reis daarnaa toe met de trein was leuk, maar voor de rest was er niks te doen.
Adempauzes O+
En dikke kans dat je niet één keer naar Japan gaat, dus uiteindelijk kun je alle kanten op. Tenminste, we kijken al een beetje naar een vijfde keer, omdat het kan...
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:42:12 #258
52034 U
bevindt zich hier
pi_103028923
Matsuyama vond ik best ok, 1 overnachting daar gedaan met inderdaad Dogo Onsen en het kasteel op het programma. Daarnaast gewoon de stad beetje verkennen, heb je in elk geval niet zoveel toeristen rondlopen..
Wat zegt U?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:42:48 #259
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_103028934
Wat is eigenlijk het verschil tussen het noorden en zuiden van Japan? Veel reizen gaan richting het zuiden namelijk, lijkt me sterk dat het noorden geen bal aan is. Iemand daar geweest? Toegegeven, nog niet het hele topic doorgenomen :@

En is Japan enigszins betaalbaar buiten de grote steden om, logerend in hostels ed?

Lijkt me een super mooi land om heen te gaan deze zomer, vliegtickets kosten nu overigens maar 560e voor een retour op Tokyo.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  Eindredactie Games donderdag 13 oktober 2011 @ 09:45:35 #260
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_103029000
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:41 schreef Pheno het volgende:

[..]

Adempauzes O+

Daar ben ik ook wel voor, maar ik vond het zonde van me dag en misschien heb ik meer energie dan jij :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_103029145
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:45 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel voor, maar ik vond het zonde van me dag en misschien heb ik meer energie dan jij :P
Ik ga op reis voor mijn ontspanning, een andere mindset dus. Waarom zou ik gaan haasten en allerlei indrukken missen? Japan is niet alleen snel, snel, haast, haast ;)

Wat dat met energie te maken heeft, geen idee. Maar daarmee is het ook prima gesteld, ik heb wat gamescrew die dat kunnen beamen. De watjes :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_103029240
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:42 schreef beertenderrr het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen het noorden en zuiden van Japan? Veel reizen gaan richting het zuiden namelijk, lijkt me sterk dat het noorden geen bal aan is. Iemand daar geweest? Toegegeven, nog niet het hele topic doorgenomen :@

En is Japan enigszins betaalbaar buiten de grote steden om, logerend in hostels ed?

Lijkt me een super mooi land om heen te gaan deze zomer, vliegtickets kosten nu overigens maar 560e voor een retour op Tokyo.
Japan is ook betaalbaar in de steden. Je moet niet elke dag uit eten gaan in de duurdere restaurants, maar dat moet je in Nederland ook niet :)

Tokio is qua overnachting vrij prijzig, maar ook Hakone is dat bijvoorbeeld. Sendai is dan weer erg goedkoop en ik vond het een leuke stad, al vraag ik me nu even af of je daarheen wilt met al die vernieling in de stad door de aardbeving. Geen idee of het al is opgeknapt, dat zou je dan moeten checken.

Het noorden is relaxter en mooier (en ruiger) qua natuur. Daarom zijn er ook een stuk minder steden, want het is gewoon niet handig bouwen daar :)

Zelf willen we nog naar het winterfestival in Hokkaido, maar dat zal aankomend jaar niet lukken zoals het er nu uitziet: werk, deadlines en meer ongein. Misschien de lente meepakken, en later nog eens terug in een winter.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Eindredactie Games donderdag 13 oktober 2011 @ 10:00:37 #263
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_103029289
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik ga op reis voor mijn ontspanning, een andere mindset dus. Waarom zou ik gaan haasten en allerlei indrukken missen? Japan is niet alleen snel, snel, haast, haast ;)
ja, maar ik kan ook ontspannen als ik de hele dag van hot naar her ren. Het gaat bij mij juist kriebelen als ik me partner aankijk met de vraag: "Wat nu?" Daarom zou ik het niemand aanraden.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:01:02 #264
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103029299
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik ga op reis voor mijn ontspanning, een andere mindset dus. Waarom zou ik gaan haasten en allerlei indrukken missen? Japan is niet alleen snel, snel, haast, haast ;)
Wat is haasten?
Ik denk dat onze trip ondanks het cityhoppen redelijk relaxed zal zijn, diverse bekenden hebben 'm al naa tevredenheid gedaan. Je hebt plenty tijd om zelf dingen te ondernemen of juist rustig aan te doen. En van dat laatste ben ik ik sowieso niet zo, dus ik denk dat deze trip prima voor mij is...
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:01:21 #265
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103029306
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:00 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja, maar ik kan ook ontspannen als ik de hele dag van hot naar her ren. Het gaat bij mij juist kriebelen als ik me partner aankijk met de vraag: "Wat nu?" Daarom zou ik het niemand aanraden.
Dat dus... :Y
pi_103029335
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:00 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja, maar ik kan ook ontspannen als ik de hele dag van hot naar her ren. Het gaat bij mij juist kriebelen als ik me partner aankijk met de vraag: "Wat nu?" Daarom zou ik het niemand aanraden.
Ik heb echt nog nooit een "wat nu"-ervaring gehad in Japan :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:08:19 #267
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103029430
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik heb echt nog nooit een "wat nu"-ervaring gehad in Japan :D
Kennelijk ben jij meer van 'Alles is goed' en vind je een dag 'niets doen' prima, ongeacht waar je je op de wereld bevind?
Niks mis mee, maar ik kan echt niet een dag niets doen, een dag op een handdoek op het strand liggen vind ik helemaal niks. Duiken, met een bootje varen of een andere zee-/strand-activiteit vind ik daarentegen prima...
pi_103029759
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ze een dag besteden in Matsuyama aandoen
Vorig jaar februari naar Shikoku geweest. Ik vond Matsuyama erg de moeite waard. Mooi kasteel en Onsen, leuk stadje ook.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_103029795
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:40 schreef donald_dick het volgende:
goed, ik vond het daar niet zo interessant, net zoals takayama. De reis daarnaa toe met de trein was leuk, maar voor de rest was er niks te doen.
En Takayama was ook cool! Heerlijk slenteren door die oude straatjes. Ik ga er in mei weer heen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:28:57 #270
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_103029860
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:58 schreef Pheno het volgende:

[..]

Japan is ook betaalbaar in de steden. Je moet niet elke dag uit eten gaan in de duurdere restaurants, maar dat moet je in Nederland ook niet :)

Tokio is qua overnachting vrij prijzig, maar ook Hakone is dat bijvoorbeeld. Sendai is dan weer erg goedkoop en ik vond het een leuke stad, al vraag ik me nu even af of je daarheen wilt met al die vernieling in de stad door de aardbeving. Geen idee of het al is opgeknapt, dat zou je dan moeten checken.

Het noorden is relaxter en mooier (en ruiger) qua natuur. Daarom zijn er ook een stuk minder steden, want het is gewoon niet handig bouwen daar :)

Zelf willen we nog naar het winterfestival in Hokkaido, maar dat zal aankomend jaar niet lukken zoals het er nu uitziet: werk, deadlines en meer ongein. Misschien de lente meepakken, en later nog eens terug in een winter.
Thnx! :) Heeft het zuiden dit totaal niet, of is het gewoon niet te vergelijken? In het zuiden zitten in ieder geval alle grote (toeristische) steden die een bezoek ook zeker waard zijn. En sinds de tsunami zal het vast nog niet opgeknapt zijn. Mogelijk voor een latere keer, of als ik tijd en geld over zou hebben. Ga er een keertje naar kijken.

Dank voor de info in ieder geval ^O^
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_103033607
ik ben ook niet verder noord geweest dan sendai / yamagata. het is allemaal wat meer landelijk, er is gewoon minder te zien. in het zuiden zoef je van de ene attraktie naar de andere.

en ik ga de volgende keer juist naar takayama/ matsuyama. ben ik nog niet geweest, op dat eiland. :)
en over verveling zou ik me geen zorgen maken, ik heb me nog nooit verveeld in japan.
pi_103034396
Inderdaad. En ook op Shikoku is zeker genoeg te zien en te doen. Je moet daarvoor misschien alleen wel even wat meer moeite doen dan japan-guide.com aanklikken. Maar mijn verblijf daar in een klein bergstadje is misschien wel het meest onvergetelijke van m'n hele Japan-reis geweest. :)
pi_103034959
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Kennelijk ben jij meer van 'Alles is goed' en vind je een dag 'niets doen' prima, ongeacht waar je je op de wereld bevind?
Niks mis mee, maar ik kan echt niet een dag niets doen, een dag op een handdoek op het strand liggen vind ik helemaal niks. Duiken, met een bootje varen of een andere zee-/strand-activiteit vind ik daarentegen prima...
Jij noemt het niets doen, ik vind slenteren in oude straatjes in neuzen in kleine winkeltjes al leuk. De 'grote' trekpleisters in de steden heb ik toch al gezien. Juist die kleine dorpjes zijn erg tof en de inwoners nemen ook daar de moeite om met je te communiceren.

De rondreis van hierboven is niets mis mee, mijn eerste Japanreis was ook een georganiseerde. Geen spijt, een prima manier geweest om te orienteren. Ik regel het nu voortaan zelf, omdat je juist weinig tijd krijgt in de kleinere plaatsjes (of ze komen er geheel niet) :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:44:56 #274
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103035458
'Niets doen' tussen quotes, hè...
Ik ken mensen die tijdens hun vakantie de hele dag voor een caravan gaan zitten, op een terras gaan hangen of op het strand, dat noem ik echt niets doen.

Het lijkt me juist fantastisch om door de Japanse straatjes te slingeren en dingen te zien, te doen, te drinken, te eten die we hier niet of nauwelijks hebben. Gelukkig zitten er zat 'rustdagen' in de trip die dat mogelijk maken.

Als het ons bevalt, dan zullen we er nog wel vaker komen en dan zal de insteek anders zijn.
We gaan nu een soort van 'inburgeren'... ;)
pi_103035885
Heb ik ook gedaan, eerst de highlight tour en daarna zelf je plan trekken in latere reizen richting Japan. Vervelen doe je er nooit, zelfs niet met stromende regen. Nou ja, ik zou lang wachten voordat je incheckt op Narita op de terugreis, eenmaal achter de douane is het saaiheid troef :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:01:40 #276
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103036005
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:57 schreef Pheno het volgende:
Nou ja, ik zou lang wachten voordat je incheckt op Narita op de terugreis, eenmaal achter de douane is het saaiheid troef :D
Kijk, dat zijn de nuttige tips waarvoor ik hier kwam.
We vliegen gelukkig al om 11.55u terug, dus zo lang hoeven we niet op Narita te wachten.
Zitten er nog wel wat eetgelegenheden achter de douane? Een laatste Japanse hap lijkt me beter dan een vliegtuigmaaltijd. We vliegen gelukkig wel in één keer terug...
pi_103036084
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Kijk, dat zijn de nuttige tips waarvoor ik hier kwam.
We vliegen gelukkig al om 11.55u terug, dus zo lang hoeven we niet op Narita te wachten.
Zitten er nog wel wat eetgelegenheden achter de douane? Een laatste Japanse hap lijkt me beter dan een vliegtuigmaaltijd. We vliegen gelukkig wel in één keer terug...
Achter de douane is het een stukje duurder en de keus nogal karig. Je kunt beter je koffer dumpen, nog niet de douane ingaan en bij de restaurantjes voor de de douane gaan eten. Of de koffer meenemen, kan ook, er is ruimte zat. Goedkoper, meer keus.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:07:26 #278
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103036191
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

Achter de douane is het een stukje duurder en de keus nogal karig. Je kunt beter je koffer dumpen, nog niet de douane ingaan en bij de restaurantjes voor de de douane gaan eten. Of de koffer meenemen, kan ook, er is ruimte zat. Goedkoper, meer keus.
^O^
Als je nog meer praktische tips hebt, houd ik me aanbevolen...
  Eindredactie Games donderdag 13 oktober 2011 @ 16:22:52 #279
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_103040622
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:25 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

En Takayama was ook cool! Heerlijk slenteren door die oude straatjes. Ik ga er in mei weer heen.
ik vond de World Shrine hartstikke mooi hoor, maar persoonlijk zou ik het inruilen voor een dagje Kiso Valley (http://wikitravel.org/en/Kiso_Valley ) of een dagje Nagoya.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 13 oktober 2011 @ 16:32:54 #280
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_103041014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:07 schreef MadMaster het volgende:

[..]

^O^
Als je nog meer praktische tips hebt, houd ik me aanbevolen...
Hoe lang ga je naar Tokyo? Dag passen voor de metro kan je alleen goedkoop kopen op Narita of op Haneda kopen. Deze zijn wel alleen geldig voor de lijnen van Tokyo Metro. Als deze geschikt voor je zijn is een beetje afhankelijk waar hotel/verblijfplaats is, want als je dicht bij een TOEI metro station zit moet je dus wel een kaartje kopen voor hun metrolijn, waardoor het nog wel een duurder grapje kan worden dan losse kaartjes kopen.

Totaal iets anders, ik kan het je aanraden om je 1ste keer in Tokyo een rondje te doen met de JR Yamanote lijn te nemen. Dit is een cirkel lijn die je naar de belangrijkste plekken neemt. Het duurt iets langer dan een uur om een volledig rondje te doen, maar dan heb je ongeveer een gevoel van hoe ver alle plekken van elkaar af liggen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:45:56 #281
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103041537
quote:
4s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Hoe lang ga je naar Tokyo? Dag passen voor de metro kan je alleen goedkoop kopen op Narita of op Haneda kopen. Deze zijn wel alleen geldig voor de lijnen van Tokyo Metro. Als deze geschikt voor je zijn is een beetje afhankelijk waar hotel/verblijfplaats is, want als je dicht bij een TOEI metro station zit moet je dus wel een kaartje kopen voor hun metrolijn, waardoor het nog wel een duurder grapje kan worden dan losse kaartjes kopen.
We zijn maar 3 dagen in Tokyo, waar me met de shinkansen aankomen vanuit Kyoto.
We zitten in Tokyo in het Hotel Suigetsu Ohgaiso, vlak bij het Ueno trein-/metro station.
Eén van die dagen zullen we Disney Tokyo bezoeken...

quote:
Totaal iets anders, ik kan het je aanraden om je 1ste keer in Tokyo een rondje te doen met de JR Yamanote lijn te nemen. Dit is een cirkel lijn die je naar de belangrijkste plekken neemt. Het duurt iets langer dan een uur om een volledig rondje te doen, maar dan heb je ongeveer een gevoel van hoe ver alle plekken van elkaar af liggen.
^O^
pi_103044480
Vandaag de tickets voor het Ghibli museum binnengekregen!

M'n meisje is nu al helemaal vrolijk :D
pi_103046712
Zojuist ook 2 tickets geboekt via KLM. 3 - 28 mei.
Beetje vroeg, maar goedkoper zal het wel niet worden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_103056116
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]

We zijn maar 3 dagen in Tokyo, waar me met de shinkansen aankomen vanuit Kyoto.
We zitten in Tokyo in het Hotel Suigetsu Ohgaiso, vlak bij het Ueno trein-/metro station.
Eén van die dagen zullen we Disney Tokyo bezoeken...

[..]

^O^
in ueno kun je heerlijk eten, door straatjes slenteren, elke dag markt langs en tussen de spoorlijnen, geweldig park met tempels, musea en dierentuin, een van de leukste stukjes tokyo als je t mij vraagt.

oh en ga ook even de speelgoedwinkel in, recht tegenover het station.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:22:05 #285
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_103065558
Ueno moet ik volgend jaar ook eens gaan verkennen. Tot nu toe alleen de vijver met al die waterlelie's gezien en de markt (fantastisch!). Tijd zat nu voor aangezien ik bij elkaar 12-13 dagen in Tokyo ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Strolie75 op 14-10-2011 09:00:18 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_103065665
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:14 schreef IntensiveGary het volgende:
Vandaag de tickets voor het Ghibli museum binnengekregen!

M'n meisje is nu al helemaal vrolijk :D
Dat is zo tof!

Ik had geen tickets, maar toch binnengekomen door een Ghibli-quiz met een medewerker te spelen _O- De vragen: "Do you know Ghibli?" en "Do you like Ghibli?" waren niet zo lastig te beantwoorden :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_103066465
Ik heb mn reis ook al geboekt, ga 19 november tm 4 december =), Blijf 1.5 week in Tokio bij vrienden en dan nog de rest van de tijd ga ik naar Beppu ( Oita ).

Srsly gonna be best times!

Weet er iemand trouwens een website waar je concerten/evenementen kan checken die er op dat moment in Tokio zijn?

ありがとう ございます!
おまえわ よわい&@#&@#@^#
pi_103072608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:37 schreef Strolie75 het volgende:
Ueno moet ik volgend jaar ook eens gaan verkennen. Tot nu toe alleen de vijver met al die waterlelie's gezien en de markt (fantastisch!). Tijd zat nu voor aangezien ik bij elkaar 12-13 dagen in Tokyo ben.
zeker doen. het park is ook een bloesem hot-spot in de lente, lange lanen vol kersenbomen, prachtig.
de markt is een van de weinige stukjes tokyo waar je nog zo'n buitenmarkt hebt, die je in andere aziatische landen heel veel hebt. tegen de achtergrond van de spoorlijnen (en ertussen en eronder ook) geet het geheel een beetje zo'n science fiction-blade runner gevoel..
pi_103078440
Ben er rond 5 's middags gegaan. Fantastische markt. Yakitori gegeten bij Izakaya's, op straat vis (vette tonijn) die voor een habbekrats werd verkocht. Heeeeerlijk. :Y)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_103080028
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:06 schreef Strolie75 het volgende:
Ben er rond 5 's middags gegaan. Fantastische markt. Yakitori gegeten bij Izakaya's, op straat vis (vette tonijn) die voor een habbekrats werd verkocht. Heeeeerlijk. :Y)
zit je bij een viskraam een bak rijst met sashimi leeg te stokken... :)
pi_103106644
Gratis vliegen naar Japan volgend jaar?: http://weekend.knack.be/l(...)e-1195116636948.htm#

[ Bericht 2% gewijzigd door MissMSX op 15-10-2011 10:01:44 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:50:54 #294
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_103108681
Cool, even onthouden deze.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_103313200
Ik ben op zoek naar zo goedkoop mogelijk verblijf in Tokyo voor twee nachten. Iets in de buurt van de Yamanote lijn. Capsule hotel? Hostel? Iemand suggesties? Alvast bedankt!
pi_103313519
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 04:55 schreef captaintokyo het volgende:
Ik ben op zoek naar zo goedkoop mogelijk verblijf in Tokyo voor twee nachten. Iets in de buurt van de Yamanote lijn. Capsule hotel? Hostel? Iemand suggesties? Alvast bedankt!
Aller-allergoedkoopste is een allnight manga café. Wel zelf slaapzak meenemen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:44:16 #297
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_103313949
Van 13 april tot 4 mei, planning tot nu toe:
- 4 nachten Tokyo
- 3 nachten Kyoto
- 1 Takasago (kennis)
- 5 nachten Osaka (mt. Koya)
- 6 nachten Tokyo, waarschijnlijk terug via Nagoya en Matsumoto
Haters everywhere but I don't really care.
pi_103313960
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:45 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Aller-allergoedkoopste is een allnight manga café. Wel zelf slaapzak meenemen.
Ook heel Japans :D Die ga ik zelf ook onthouden !
pi_103314504
inderdaad, magna cafe.
of mijn vaste stekje: http://www.newkoyo.com/
vanaf ueno 2-3 haltes met de metro+ stukje lopen. mini kamertjes met tv, plee/douce op de gang.
pi_103315030
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 08:44 schreef matthijst het volgende:
Van 13 april tot 4 mei, planning tot nu toe:
- 4 nachten Tokyo
- 3 nachten Kyoto
- 1 Takasago (kennis)
- 5 nachten Osaka (mt. Koya)
- 6 nachten Tokyo, waarschijnlijk terug via Nagoya en Matsumoto
Wat ga je in godsnaam 6 dagen in Osaka doen? Mt. Koyasan is leuk voor 2 dagen/1 nacht. Maar verder... Probeer op de terugweg naast Nagoya en Matsumoto ook Takayama mee te nemen, doe er desnoods een dag langer over. Is het echt waard!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:38:23 #301
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_103320694
Takayama en Kanazawa ben ik vorige keer geweest; inderdaad erg leuk :)
5 nachten Osaka komt uiteindelijk neer op 4 hele dagen daar. 1 dag naar Mt Koya, 1 dag bij een Japanse kennis op bezoek, dus dan nog maar 2 dagen over om ff in de stad te kijken.
Valt mee dus ;)
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')