abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:25:48 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_134117504
Acteur Kees Brusse overleden

Acteur Kees Brusse is overleden. Brusse, onder meer bekend om zijn rol in Ciske de Rat (Wolfgang Staudte) is 88 jaar oud geworden.



De acteur stierf maandagavond kort voor middernacht in het Rosa Spierhuis in Laren, waar hij sinds januari verbleef nadat hij was teruggekeerd uit Perth in Australië. Hij is 88 jaar geworden.

Kees Brussse wordt in besloten kring gecremeerd.

Brusse maakte als 11-jarige zijn debuut als filmacteur.

Hij speelde tot 1999 in tal van films en televisieproducties. Zo speelde hij in de eerste Nederlandse televisieserie Pension Hommeles en was hij de commissaris in Maigret. Ook maakte hij naam in Tussen wal en schip en Man van alledag. Hij regisseerde daarnaast films, was te horen in hoorspelen en was het gezicht van tv-commercials voor Shell en Zwitserleven.

Brusse ontving in 1982 de Gouden Televizier-Ring voor Mensen zoals jij en ik. In het spelprogramma Wie van de drie was hij panellid naast Albert Mol, Martine Bijl en Sonja Barend.

Hij werd in 1987 benoemd tot ridder in de Orde van Oranje-Nassau

http://www.nu.nl/film/3650490/acteur-kees-brusse-overleden.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_134121906
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Acteur Kees Brusse overleden

Acteur Kees Brusse is overleden. Brusse, onder meer bekend om zijn rol in Ciske de Rat (Wolfgang Staudte) is 88 jaar oud geworden.

[ afbeelding ]

De acteur stierf maandagavond kort voor middernacht in het Rosa Spierhuis in Laren, waar hij sinds januari verbleef nadat hij was teruggekeerd uit Perth in Australië. Hij is 88 jaar geworden.

Kees Brussse wordt in besloten kring gecremeerd.

Brusse maakte als 11-jarige zijn debuut als filmacteur.

Hij speelde tot 1999 in tal van films en televisieproducties. Zo speelde hij in de eerste Nederlandse televisieserie Pension Hommeles en was hij de commissaris in Maigret. Ook maakte hij naam in Tussen wal en schip en Man van alledag. Hij regisseerde daarnaast films, was te horen in hoorspelen en was het gezicht van tv-commercials voor Shell en Zwitserleven.

Brusse ontving in 1982 de Gouden Televizier-Ring voor Mensen zoals jij en ik. In het spelprogramma Wie van de drie was hij panellid naast Albert Mol, Martine Bijl en Sonja Barend.

Hij werd in 1987 benoemd tot ridder in de Orde van Oranje-Nassau

http://www.nu.nl/film/3650490/acteur-kees-brusse-overleden.html
Was toch een soort icoon, Kees Brusse.
En de stem bij Dagboek van een herdershond, niet te vergeten.
I´m back.
pi_134128185
Eleanor Parker



De Amerikaanse actrice Eleanor Parker, die een rol had in de iconische film "The Sound of Music", is overleden. Ze was 91 jaar.

De roodharige actrice speelde barones Elsa Schräder, de verloofde van kapitein Von Trapp. In de film verliest ze hem uiteindelijk aan het kindermeisje Maria, gespeeld door Julie Andrews.

Jaren vijftig

Parker had met "The Sound of Music" haar laatste grote filmrol. In de jaren vijftig was ze onder meer te zien in "Detective Story", "Caged" en "Interrupted Melody".

De drie rollen leverden haar Oscar-nominaties op, maar ze won de prestigieuze filmprijs nooit.

Complicaties

Een vriend van de familie heeft haar overlijden gemeld aan het Amerikaanse persbureau AP. Parker stierf in het bijzijn van haar kinderen aan complicaties bij een longontsteking.

(Bron ; http://nos.nl/artikel/584699-barones-uit-sound-of-music-dood.html)

*RIP* ik geniet toch altijd weer als ik de Sound of Music op tv zie :@ O+ :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_134141782
Het heeft toch wel wat, die stijlvolle actrices van die tijd. Echte dames.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  † In Memoriam † woensdag 11 december 2013 @ 21:26:46 #205
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134165936
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:47 schreef Rhalius het volgende:
Het heeft toch wel wat, die stijlvolle actrices van die tijd. Echte dames.
Geldt ook voor de heren hoor.

Ik denk dat de meeste mensen vroeger stijlvoller waren. En dan heb ik het echt niet over uiterlijkheden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_134176732
Scheelt ook dat het publiek toen nog niet zo bezig was met he prive leven van de acteurs en actrices toen.

Maar zelfs zo iemand als Tallulah Bankhead zou ik nog steeds een echte dame noemen, ondanks dat ze verslavingen had aan drank, drugs en sex. Ondanks dat alles, had ze nog steeds een zekere waardigheid, iets sensueels.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  donderdag 12 december 2013 @ 01:13:26 #207
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_134178434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Acteur Kees Brusse overleden

Acteur Kees Brusse is overleden. Brusse, onder meer bekend om zijn rol in Ciske de Rat (Wolfgang Staudte) is 88 jaar oud geworden.

[ afbeelding ]

De acteur stierf maandagavond kort voor middernacht in het Rosa Spierhuis in Laren, waar hij sinds januari verbleef nadat hij was teruggekeerd uit Perth in Australië. Hij is 88 jaar geworden.

Kees Brussse wordt in besloten kring gecremeerd.

Brusse maakte als 11-jarige zijn debuut als filmacteur.

Hij speelde tot 1999 in tal van films en televisieproducties. Zo speelde hij in de eerste Nederlandse televisieserie Pension Hommeles en was hij de commissaris in Maigret. Ook maakte hij naam in Tussen wal en schip en Man van alledag. Hij regisseerde daarnaast films, was te horen in hoorspelen en was het gezicht van tv-commercials voor Shell en Zwitserleven.

Brusse ontving in 1982 de Gouden Televizier-Ring voor Mensen zoals jij en ik. In het spelprogramma Wie van de drie was hij panellid naast Albert Mol, Martine Bijl en Sonja Barend.

Hij werd in 1987 benoemd tot ridder in de Orde van Oranje-Nassau

http://www.nu.nl/film/3650490/acteur-kees-brusse-overleden.html
Ouwe Voice of Holland

Maybe the best

rest
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_134301327
quote:
Ierse acteur Peter O'Toole is overleden

Verwijs naar dit item met onderstaande URL.

Peter O'Toole werd geboren in Ierland, maar groeide op in Leeds, Engeland. Hij verliet school op jonge leeftijd, maar kreeg na zijn legertijd een beurs voor de gerenommeerde Londense theaterschool Royal Academy of Dramatic Art.

O'Toole maakte naam als theateracteur: hij vertolkte heel wat rollen in drama's van Shakespeare. Wereldberoemd werd hij toen David Lean hem in 1962 castte voor de titelrol in "Lawrence of Arabia".

Hij kreeg er een Oscarnominatie voor. Er zouden er later nog zeven volgen, o.a. voor rollen in "Becket", "The lion in winter" en "Goodbye". In 2003 kreeg hij een ere-Oscar. In eerste instantie weigerde hij die: hij schreef de leden van de Academy een brief waarin hij uitlegde dat hij nog niet uitgespeeld was. Vorig jaar stopte hij dan toch, op zijn 79e, met acteren.
Bron: www.deredactie.be
Ouwe drinkeboer... toch nog 81. Vriend van Richard Burton. ^O^ .
Geeft hoop.
RIP

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 15-12-2013 20:21:59 ]
I´m back.
pi_134360438
Peter O'Toole ;(
Laatste film waarin ik hem zag was hij een koning die doodging.
Wat een mooie metafoor.
RIP
  woensdag 1 januari 2014 @ 20:00:06 #210
293776 Steppenpferd
Dont tread on me
pi_134959218
Acteur James Avery, vooral bekend door zijn rol van Will Smiths 'Uncle Phil' in de comedyserie 'The Fresh Prince of Bel-Air', is overleden.

]De acteur is 65 jaar geworden. James lag al in het ziekenhuis in LA, het is nog onduidelijk wat er met hem aan de hand was.

Op Oudejaarsavond verslechterde zijn toestand, meldt TMZ.com. Zijn vrouw Barbara was net even weg om iets te eten te halen toen de acteur plotseling stierf.

James speelde de rol van Philip Banks in The Fresh Prince of Bel-Air vanaf 1990 tot het einde van de serie in 1996.

James speelde onder meer ook rollen in de series Star Trek: Enterprise en The Closer.

pi_134959736
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:00 schreef Steppenpferd het volgende:
Acteur James Avery, vooral bekend door zijn rol van Will Smiths 'Uncle Phil' in de comedyserie 'The Fresh Prince of Bel-Air', is overleden.

]De acteur is 65 jaar geworden. James lag al in het ziekenhuis in LA, het is nog onduidelijk wat er met hem aan de hand was.

Op Oudejaarsavond verslechterde zijn toestand, meldt TMZ.com. Zijn vrouw Barbara was net even weg om iets te eten te halen toen de acteur plotseling stierf.

James speelde de rol van Philip Banks in The Fresh Prince of Bel-Air vanaf 1990 tot het einde van de serie in 1996.

James speelde onder meer ook rollen in de series Star Trek: Enterprise en The Closer.

[ afbeelding ]
Fuck,je bent me voor ;(
pi_134959975
Die leek in The Fresh Prince al 65 :o
  donderdag 2 januari 2014 @ 10:39:45 #213
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_134976661
Hij had een open hartoperatie gehad. Grappig, dat de ene bron dat wel weet, maar de andere niet.

http://www.dailymail.co.u(...)ry-dies-aged-65.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_134977671
Helemaal gemist dat Joan Fontaine een paar weken geleden op 96 jarige leeftijd is overleden.

Haar 1 jaar oudere zus (Olivia de Haviland) leeft nog.
pi_136033837
Acteur Edmond Classen overleden
maandag 27 jan 2014, 22:52

De acteur Edmond Classen is op 75-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie laten weten. Classen was vooral bekend van tv-series zoals Het Zonnetje in Huis en Oppassen!!!, waarin hij één van de opa's speelde na de dood van Coen Flink.

De acteur speelde verder in Vrienden voor het leven en in Flodder, de tv-serie. Door dat laatste optreden kreeg hij ook een rol in de film Flodder 3.

Edmond Classen was ook een veelgevraagd stemacteur. Hij was in meer dan 40 hoorspelen te horen. Hij was de vader van de actrice Kiki Classen, onder meer bekend van Zeg 'ns AAA.

pi_136048365
Hans Veerman

Film- televisie- en hoorspelacteur Hans Veerman is afgelopen zaterdag in een ziekenhuis in Utrecht op 80-jarige leeftijd overleden.

Veerman speelde in televisieseries als Medisch Centrum West, Baantjer en Flodder. Ook speelde hij in de film De Lift waarin hij in een liftschacht wordt gesleurd.

Hoorspel

Veerman begon zijn loopbaan in de jaren vijftig als hoorspelacteur; daar ontmoette hij zijn levensgezel, acteur Hans Karsenbarg.

Twintig jaar later maakte hij de overstap naar theater, film en televisie. Een van zijn laatste rollen was in Goede Tijden Slechte Tijden, enkele jaren geleden.

Hans Veerman was al geruime tijd ziek.

(Bron ; http://nos.nl/artikel/603098-acteur-hans-veerman-overleden.html)



Ik ken ´em vooral door Medisch Centrum West waar ik vroeger erg graag naar keek, nog een van de beste Nederlandse series ooit ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 2 februari 2014 @ 19:42:46 #217
293776 Steppenpferd
Dont tread on me
pi_136252061
Lees net dat ook philip seymour hoffman overleden zou zijn :(

Award-winning actor Philip Seymour Hoffman was found dead Sunday afternoon in his New York City apartment, a law-enforcement official said.

The New York Police Department is investigating, and the Office of the Chief Medical Examiner to determine exact cause of death. The official said Mr. Hoffman, 46 years old, was found dead at his apartment at 35 Bethune St. in the West Village neighborhood of Manhattan.

Mr. Hoffman won the Academy Award for Best Actor for the 2005 film, "Capote."


  zondag 2 februari 2014 @ 19:54:24 #218
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_136252657
:o
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  ESF Reporter zondag 2 februari 2014 @ 19:54:45 #219
87554 Cee
Welluk?
pi_136252672
Wel, godverdomme.
  zondag 2 februari 2014 @ 19:59:09 #221
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_136252898
Ik had geen idee dat die drugs problemen had.
Gaat een goed acteur aan verloren... ;(
pi_136253170
:o :o :o
  zondag 2 februari 2014 @ 20:05:22 #223
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136253243
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik had geen idee dat die drugs problemen had.
Gaat een goed acteur aan verloren... ;(
Hij was vrij recent weer terug gevallen. Heroine ook nog.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_136253931
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_136254042
Philip Seymour Hoffmann overleden, lees ik net.
Philip Seymour Hoffman - IMDb
46
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')