abonnement Unibet Coolblue
pi_99596993
even vraagje, wellicht is iemand er bekent mee hier:
ik heb een simpele site opgezet voor iemand met GetSimple CMS
op mijn testmachine werkt het perfect, echter is dat windows en dus wat minder gevoelig voor schrijfrechten

nou heb ik de boel geupload, een aantal mappen (data en backups + sub-directory's/files) ge-chmod naar 777 maar nog krijg ik er een foutmelding van... iemand toevallig een idee/ervaring mee..

anders ga ik wel nog een accountje registreren om het bij de maker te vragen :+
pi_99597152
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:54 schreef mschol het volgende:

nog krijg ik er een foutmelding van...
Welke foutmelding?
pi_99597216
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:56 schreef Light het volgende:

[..]

Welke foutmelding?
quote:
Fout: Unable to continue: Unable to write config file. CHMOD 777 the folders /data, /backups and their sub-folders and retry
intressant iets: als ik de taal b.v. aanpas, dan worden de wijzigingen wel opgeslagen
pi_99598960
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:58 schreef mschol het volgende:
intressant iets: als ik de taal b.v. aanpas, dan worden de wijzigingen wel opgeslagen
Interessant ander feitje, als je meer informatie geeft zouden we je kunnen helpen :).
Redacted
pi_99601497
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:25 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Interessant ander feitje, als je meer informatie geeft zouden we je kunnen helpen :).
welke andere info valt er te geven..
1) gebruik getsimpel CMS (3.x)
2) hij geeft foutmelding dat er niet geschreven kan worden en dat er ge-chmod moet worden naar 777, wat ik al gedaan heb.

3) ik krijg nog steeds de foutmelding maar hij lijkt het wel aan te passen..
pi_99602003
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:58 schreef mschol het volgende:

intressant iets: als ik de taal b.v. aanpas, dan worden de wijzigingen wel opgeslagen
Dan denk ik dat het iets specifieks voor het cms is. En omdat ik daar geen ervaring mee heb, kan ik je er niet mee helpen. :)
pi_99602108
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:15 schreef Light het volgende:

[..]

Dan denk ik dat het iets specifieks voor het cms is. En omdat ik daar geen ervaring mee heb, kan ik je er niet mee helpen. :)
oke, dat is jammer :P

hmm..
blijkt dat de ftp user en php user niet gelijk zijn, hierdoor kan/mag php niet chmodden
ik heb een bepaalde check in de config uitgeschakeld waardoor het nu wel werkt, aangezien bij getsimple wordt verwezen naar je hoster die dat op moet lossen

[ Bericht 15% gewijzigd door mschol op 18-07-2011 00:45:24 ]
pi_99690304
Ik heb een array genaamd $children en dit is de var_dump:
1array(3) { [0]=> string(1) "4" [1]=> string(1) "9" [2]=> string(2) "13" } 
Ofwel een array met 3 indices, met respectievelijk de waarden '4', '9' en '13'. So far so good, want deze waarden kloppen.

Gelijk daarna begin ik een foreach loop als volgt:
1foreach($children as $child)
En hierin ging van alles mis, dus ik ben gaan uitzoeken wat, en het kwam door het volgende probleem. Als ik het volgende echo in de foreach:
1echo $child['id']
Dan echo'ed ie de waarden: 4, 9 en 1, dus niet 13. Bij alle strings met een lengte langer dan 1 echo'ed ie alleen de eerste character van de id. Dat is het dus het probleem, maar wat veroorzaakt dit probleem? En hoe los ik deze op? Ik voel me zo noob :'(
pi_99690978
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:55 schreef Diabox het volgende:
Ik heb een array genaamd $children en dit is de var_dump:
[ code verwijderd ]

Ofwel een array met 3 indices, met respectievelijk de waarden '4', '9' en '13'. So far so good, want deze waarden kloppen.

Gelijk daarna begin ik een foreach loop als volgt:
[ code verwijderd ]

En hierin ging van alles mis, dus ik ben gaan uitzoeken wat, en het kwam door het volgende probleem. Als ik het volgende echo in de foreach:
[ code verwijderd ]

Dan echo'ed ie de waarden: 4, 9 en 1, dus niet 13. Bij alle strings met een lengte langer dan 1 echo'ed ie alleen de eerste character van de id. Dat is het dus het probleem, maar wat veroorzaakt dit probleem? En hoe los ik deze op? Ik voel me zo noob :'(
register_globals off. zetten in je php.ini :P

vervolgens Apache herstarten.

Bron:
http://stackoverflow.com/(...)urns-first-character
Redacted
pi_99691825
Stond helaas al uit :'(

1register_globals    Off    Off
  woensdag 20 juli 2011 @ 01:48:53 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_99691882
Hoe kom je erbij om $child['id'] te echo'en en niet gewoon $child? Uit de vardump blijkt iig niet dat de elementen van $children zelf ook arrays zijn.
pi_99692202
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 01:48 schreef Tijn het volgende:
Hoe kom je erbij om $child['id'] te echo'en en niet gewoon $child? Uit de vardump blijkt iig niet dat de elementen van $children zelf ook arrays zijn.
Oh my god, helemaal over het hoofd gezien :') Inderdaad, heb het gelijk gefixed en alles werkt nu zoals het hoort, 1000 maal dank!
  woensdag 20 juli 2011 @ 02:04:48 #38
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_99692250
Graag gedaan hoor :7
pi_99694568
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 02:02 schreef Diabox het volgende:

[..]

Oh my god, helemaal over het hoofd gezien :') Inderdaad, heb het gelijk gefixed en alles werkt nu zoals het hoort, 1000 maal dank!
Technische onderbouwing: 'id' geconverteerd naar een integer is 0. Als je dus $string['id'] doet gaat hij onderwater positie 0 van de string opvragen (want strings zijn ook benaderbaar als arrays).
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:32:56 #40
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_99695483
Volgens mij vast al eens besproken, maar gooi hem toch maar weer eens omhoog. :7
Wat gebruiken jullie om PDF's te genereren?

Maak nu gebruik van FPDF. Gaat op zich wel goed, maar zit me mateloos te irriteren dat alles zo nauwkeurig gepositioneerd moet zijn. En kan gewoon met de huidige ontwikkeling van alle software nog niet echt geloven dat er geen betere pakketten/classes beschikbaar zijn die dat niet eenvoudiger kunnen. :')

We moeten een redelijk uitgebreide PDF generator hebben die ook eenvoudig grafieken kan opmaken.
pi_99699866
Een vraagje.

Ik wil een site beveiligen met een ww.

Nu wil ik niet alleen een wachtwoord gebruiken in mijn htaccess maar ook rewriterules?

Waar ga ik de fout in?


Options +FollowSymLinks

RewriteEngine on


AuthGroupFile /dev/null
AuthType Basic
Auth
UserFile /home/*****/.htpasswd/public_html/.htpasswd

AuthName "Mag ik uw ID zien?"

require valid-user

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^*****/(.*).html$ index.php?arg=****&name=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^****/zoeken-(.*).html$ index.php?arg=****-list&query=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^****/(.*)/(.*).html$ index.php?arg=****-item&id=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^****/(.*).html$ index.php?arg=****-list&city=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^(.*).html$ index.php?arg=$1&%{QUERY_STRING} [L,QSA]

Iemand? :D
Just say hi!
pi_99706844
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 08:30 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Technische onderbouwing: 'id' geconverteerd naar een integer is 0. Als je dus $string['id'] doet gaat hij onderwater positie 0 van de string opvragen (want strings zijn ook benaderbaar als arrays).
I know :7 Zat al de hele dag te programmeren en dan zie je soms hele domme fouten niet :'( (was ook al laat :P)
pi_99709057
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:32 schreef ursel het volgende:
Volgens mij vast al eens besproken, maar gooi hem toch maar weer eens omhoog. :7
Wat gebruiken jullie om PDF's te genereren?

Maak nu gebruik van FPDF. Gaat op zich wel goed, maar zit me mateloos te irriteren dat alles zo nauwkeurig gepositioneerd moet zijn. En kan gewoon met de huidige ontwikkeling van alle software nog niet echt geloven dat er geen betere pakketten/classes beschikbaar zijn die dat niet eenvoudiger kunnen. :')

We moeten een redelijk uitgebreide PDF generator hebben die ook eenvoudig grafieken kan opmaken.
Misschien kun je hier wat meer mee ?
Ik kon er in ieder geval veel meer mee dan FPDF

http://code.google.com/p/dompdf/

weet niet of er ook iets inzit voor grafieken, maar dat moet je zelf maar ff kijken
pi_99711568
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 01:48 schreef Tijn het volgende:
Hoe kom je erbij om $child['id'] te echo'en en niet gewoon $child? Uit de vardump blijkt iig niet dat de elementen van $children zelf ook arrays zijn.
daar had ik nog niet aan gedacht :P
Redacted
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:41:19 #45
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_99740826
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:13 schreef 1201Rick het volgende:

[..]

Misschien kun je hier wat meer mee ?
Ik kon er in ieder geval veel meer mee dan FPDF

http://code.google.com/p/dompdf/

weet niet of er ook iets inzit voor grafieken, maar dat moet je zelf maar ff kijken
Zal er eens naar kijken. Tnx.
pi_99741346
Hmmm vraagje... ik heb een tabel met een naam en een status (passed, failed, skipped). Nu wil ik graag van alle namen in de tabel weten hoevaak die naam passed, failed of skipped is. (Er zijn dus rijen met dezelfde naam in de tabel)

Is dit mogelijk om in 1 query te doen? Dus dat ik zoiets als resultaat krijg...

1
2
3
4
5
6
7
8
|---------------------------------------------------------|
| Names  | Count(Passed) | Count(Skipped) | Count(Failed) |
|---------------------------------------------------------|
| Naam_1 |            15 |              4 |             2 |
| Naam_2 |             3 |             32 |             1 |
| Naam_. |             . |              . |             . |
| Naam_N |            12 |              2 |             4 |
----------------------------------------------------------|

Ik gebruik trouwens nu dit

1SELECT COUNT(*), NAAM, STATUS FROM tabel GROUP BY NAAM, STATUS;

Hier krijg ik dan van (bijna) iedere naam 3 records voor (passed, skipped, failed). Ik zeg bijna want als er geen voorkomt met b.v. passed dan geeft ie die natuurlijk niet weer, zou dan liever hebben dat ie dan COUNT(*) 0 retouneert ofzo voor passed.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dale. op 21-07-2011 11:13:32 ]
pi_99741775
1SELECT Names, COUNT(Passed), COUNT(Skipped), COUNT(Failed) FROM tablename GROUP BY Names

Hoe ziet je tabel er precies er uit? En waarom tel je in die tabel niet direct het aantal Passed op. Soort update waar Names = Naam_1 en dan Passed = Passed + 1 :?

Maar als je de structuur van je tabel nog even post dan kan ik beter antwoord geven :)
pi_99742166
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:14 schreef Pakspul het volgende:

[ code verwijderd ]

Hoe ziet je tabel er precies er uit? En waarom tel je in die tabel niet direct het aantal Passed op. Soort update waar Names = Naam_1 en dan Passed = Passed + 1 :?

Maar als je de structuur van je tabel nog even post dan kan ik beter antwoord geven :)
Dat komt omdat het STATUS is opgeslagen als een string wat dus passed, failed, skipped kan hebben en eventueel meer in de toekomst.

1
2
3
4
5
6
CREATE TABLE `tabel` (
  `ID` char(38) NOT NULL,
  `NAAM` varchar(255) DEFAULT NULL,
  `STATUS` varchar(255) DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`ID`),
  ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1$$

Maar iig deze beslissing heb ik dus niet gemaakt he ;D :P
pi_99742382
1SELECT Names, Status, COUNT(ID) AS 'Count' FROM tabel GROUP BY Names, Status

:)
pi_99742538
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:34 schreef Pakspul het volgende:

[ code verwijderd ]

:)
Retouneert hetzelfde als mijn eigen huidige query :P

SELECT COUNT(*), NAAM, STATUS FROM tabel GROUP BY NAAM, STATUS;

Het liefst heb ik zoals in [PHP/(My)SQL] voor dummies #92 verteld maar als ik met jou query (wat aangepast) ook rijen erbij kan krijgen voor wanneer de count 0 is en er dus voor iedere naam 3 rijen is (skipped, passed, failed) ben ik ook blij :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')