quote:
Op zondag 17 juli 2011 11:21 schreef _Multiply86_ het volgende:Nou idd.. sowieso zit er heel wat verschil tussen kort, langhaar en ruwhaar. En dan ook nog eens tussen de verschillende maten, dwerg, kaninchen en standaard. De kleinste zijn toch vaak de etters. Standaard zijn wat makkelijker.
Maar goed, zeeeend vind kleine hondjes gewoon stom en denkt volgens mij dat ze allemaal hetzelfde zijn.

Wat betreft het stom vindn ik heb drie keer in de week een kees en kruising chi/Maltezer
aangezien de eigenaar geen gulden meer aan de opvoeding wil besteden

Kees staat bekend als intelligent en leergierig dat red je dus niet met 3 X 15 minuten uitlaten per dag.
In de afgelopen maanden heeft het geleerd te apporteren,speuren en naast de voet te lopen (zonder lijn )
Die hond wil wel hoor ,maar de eigenaar ..............
Je laat het zien ,je gaat ermee in discussie en tijdens een rondje uitlaten sleuren we ze over straat en schreeuwen we ze toe .
Want die hond is stom?
Elke hond is voor mij gelijk en het probleem zit altijd bij de eigenaar.
Zoveel zit er niet in een hondekop,en het is maar wat JIJ er van maakt.
Hetzelfde als een ''valse,, labrador die zijn dagen in de achtertuin slijt.
Grote werkhond moet twee tot vijf uur actief bezig zijn ,

het boek met het waarom ligt al drie maanden
stof te happen bij de eigenaar maar wel bij een aanvaring flink trappen om het gevecht te beëindigen.
Tuurlijk,maak maar meer adrenaline aan
Want die hond is stom,.......?
Zolang er niet aan de behoeftes word voldaan zal die hond onberekenbaar blijven,ook al is deze bij de achtste maand gecastreerd.
Ja het probleem begon bij het tweede kind wat we kregen,nee er word niet voldoende tijd meer vrij gemaakt voor die hond dat is het probleem.
Schuiven gewoon in rangorde naar achter en met de vakantie blijft de hond thuis.
Wie spoort er dan niet ?
Gemiddelde hond kost je drie uur per dag .
Wanneer je daar niet aan toekomt zou ik eerst eens bij mezelf te raden gaan