abonnement Unibet Coolblue
pi_99404258
Hoi,
In Nederland worden alle woningen die geëxecuteerd worden, verzameld op 1 website. Erg overzichtelijk. Wie weet of je in België ook zo een site hebt?
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:05:48 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99404643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:52 schreef DownToEarth het volgende:
In Nederland worden alle woningen die geëxecuteerd worden, verzameld op 1 website.
Welke website is dat?
censuur :O
pi_99404833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Welke website is dat?
In Nederland heb je www.veilingbiljet.nl of www.veilingnotaris.nl

[ Bericht 11% gewijzigd door DownToEarth op 13-07-2011 15:26:40 ]
pi_99408512
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_99409907
quote:
Bedankt. Ik heb zelf al eens gegoocheld. Maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek. Meestal kom ik bij vrijwillige veilingen uit. Dit is in Belgie gebruikelijker dan in Nederland. Maar ik zoek echt een site zoals veilingbiljet.
pi_99411883
Ik denk dat het concept 'executieverkoop' niet zo'n duidelijk afzonderlijke categorie is in België. Het is gewoon een vorm van openbare verkoop. Openbare verkoop is een vaak gebruikt middel om huizen te verkopen, ook indien er geen dwang is of een bank die geld terug wil (bv. voor vastgoed waat moeilijk een prijs op te plakken is, in een oververhitte of een totaal uitgebluste markt, of wanneer er onenigheid is tussen de eigenaars)
Ik ben dus geneigd te zeggen dat je uit de openbare verkoop niet kunt afleiden of het om een vrijwillige of gedwongen verkoop gaat. Verkoop gebeurt dan via de notaris. Notarissen beslissen zelf hoe ze de verkoop aankondigen - sommigen ouderwetse notarissen doen dit enkel met de gele affiches - zeker wanneer het bv om landbouwgrond gaat.
Vastgoed aangeboden via notarissen vindt je via www.notarimmo.be. Het grootste deel, zoniet alles, is echter ook te vinden op www.immoweb.be, met een icoontje dat aangeeftdat het gaat om een openbare verkoop
pi_99413578
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:23 schreef stapas het volgende:
Ik denk dat het concept 'executieverkoop' niet zo'n duidelijk afzonderlijke categorie is in België. Het is gewoon een vorm van openbare verkoop. Openbare verkoop is een vaak gebruikt middel om huizen te verkopen, ook indien er geen dwang is of een bank die geld terug wil (bv. voor vastgoed waat moeilijk een prijs op te plakken is, in een oververhitte of een totaal uitgebluste markt, of wanneer er onenigheid is tussen de eigenaars)
Ik ben dus geneigd te zeggen dat je uit de openbare verkoop niet kunt afleiden of het om een vrijwillige of gedwongen verkoop gaat. Verkoop gebeurt dan via de notaris. Notarissen beslissen zelf hoe ze de verkoop aankondigen - sommigen ouderwetse notarissen doen dit enkel met de gele affiches - zeker wanneer het bv om landbouwgrond gaat.
Vastgoed aangeboden via notarissen vindt je via www.notarimmo.be. Het grootste deel, zoniet alles, is echter ook te vinden op www.immoweb.be, met een icoontje dat aangeeftdat het gaat om een openbare verkoop
Bedankt voor de reactie en de tips. Dat idee had ik al, dat het in België minder transparant is dan in Nederland. Het is gewoon meer zoekwerk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')