abonnement Unibet Coolblue
pi_99375219


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende FOK!-leden roeien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ons rijke verleden:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 |45|46a|
Belangrijke sites:

Foto's:

NLroei - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
Merijn Soeters - De huisfotograaf van de Roeien is op praktisch alle wedstrijden aanwezig en maakt zeer mooie plaatjes. Te herkennen aan de karakteristieke morsetekens!
Roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
Jan-Edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
A-foto's - Pieter Appelman, oud-roeier van Okeanos, schiet eveneens frequent zijn foto's.
Aviron, nieuwe website met roeifoto's gemaakt door Wouter Nuijten van Vidar.

Algemeen

KNRB - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
KNSRB - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
World Rowing / FISA - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
RowingOne - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud die leuke roeister van de wereldbeker is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
Roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
TopRow - Toprow biedt roeicursussen en bedrijfsroeien aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg, Den Haag, Groningen en Rotterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door SkollZwaar09 op 13-07-2011 09:22:43 ]
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_99376058
Heb wel zin in het SB WK!
pi_99376344
Ben er bij *O*

Gisteren overigens met een c4* op het IJ gevaren :D
pi_99377684
Vergeten jullie niet de oude topics in de OP te zetten? Heb ook het idee dat het hele verhaal wat korter moet worden gemaakt. Vooral de roeiende FOK!kers nemen veel ruimte in beslag. Misschien geen overzicht van wie waar zit maar een soort counter waarin we bijhouden hoeveel FOK!kers al om zijn? Gegrepen door het roeivirus?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99379574
Ik vind het juist leuk om te zien wie waar roeit, daar kijk ik heel vaak naar. Maar misschien kan het wat korter worden weergegeven.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_99384241
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het juist leuk om te zien wie waar roeit, daar kijk ik heel vaak naar. Maar misschien kan het wat korter worden weergegeven.
dit idd.

misschien iets als dit:

- Skøll - Amsterdam:
Leso_Varen (WR), BEFEM, Pullup (C), SkollZwaar09 (WR)

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (WR&C), AHappelstroop (WR), Lucas0 (WR), La_Tramposa (WR)

met als aanduidingen:
- Barlid en recreatieve roeier, geen aanduiding
- Wedstrijdroeier als WR ... of misschien de groepaanduidingen MGZ, EjD, etc.
- Coach als C

en om extra ruimte te besparen, misschien eerst de verenigingen met meerdere leden, en daarna nog een categorie:

Overige Verenigingen
Acheron89 (TJL Argo, Wageningen), pikhoofd (Asopos de Vliet, Leiden), etc.

[ Bericht 13% gewijzigd door SeanFerdi op 12-07-2011 21:16:10 ]
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_99388507
Je kan ook gewoon die lijst in een spoiler plaatsen.
pi_99389959
Ik ben voor BEFEM's pragmatische oplossing, alhoewel ik het eigenlijk ook niet erg vind dat de OP zo lang is: ik kijk er toch alleen naar als ik wat specifieks zoek. Verder spring ik altijd automatisch naar de laatste ongelezen post.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_99401986
Zo dan?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_99402413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:22 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Zo dan?
Ach ja, het werkt maar het lijkt me nu niet erg aanlokkelijk om dat ding up to date te gaan houden.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99406235
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:44 schreef pullup het volgende:

[..]

Ach ja, het werkt maar het lijkt me nu niet erg aanlokkelijk om dat ding up to date te gaan houden.
Vind ik wel meevallen hoor. Spoiler is een mooie oplossing!
Sowieso vind ik hele verhalen bij websites een beetje too much. Maarja, wij zijn er bekend mee en het blijft nou eenmaal een openbare forum.
Over afkortingen achter de namen van de Fokkers; goed idee! Dan blijf je ook niet elke keer het 'jaar' wijzigen. WR = wedstrijdroeier - C = coach - BL = barlid, e.d.; top!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_99413063
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:22 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Zo dan?
Skiffje is met dubbel f :')
pi_99419773
Heb ik dan ook niet gewijzigd, anders had er wel iets anders gestaan...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_99420161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:52 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Vind ik wel meevallen hoor. Spoiler is een mooie oplossing!
Sowieso vind ik hele verhalen bij websites een beetje too much. Maarja, wij zijn er bekend mee en het blijft nou eenmaal een openbare forum.
Over afkortingen achter de namen van de Fokkers; goed idee! Dan blijf je ook niet elke keer het 'jaar' wijzigen. WR = wedstrijdroeier - C = coach - BL = barlid, e.d.; top!
Kwestie van smaak natuurlijk, maar ik denk niet dat het onmogelijk is om hele verhalen online te lezen. Als het maar behapbaar is - en dat is in veel gevallen nog niet zo.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99555665
Vandaag weer een dagje in het teken van roeien. Vanmiddag de plannen voor komend seizoen besproken. Heb er nu al zin in. Vanavond de BBQ voor vrijwilligers voor WU23. Ik ga een auto met camera besturen. Daarnaast gezellig om een aantal bekenden weer te spreken.
  zondag 17 juli 2011 @ 23:09:45 #16
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99597942
Aaaaah hectiek -- honderd miljoen dingen doen voor WK onder 23. Alles op het laatste moment, natuurlijk. Zal blij zijn als het zondag is en ik hopelijk met een gerust hart op het toernooi kan terugkijken.

Voor de geïnteresseerden: we (de groep reporters met wie ik dit jaar een flink aantal Bosbaan-wedstrijden heb gedaan) doen het commentaar tijdens het toernooi.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99620002
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:09 schreef WanEnOonlie het volgende:
Aaaaah hectiek -- honderd miljoen dingen doen voor WK onder 23. Alles op het laatste moment, natuurlijk. Zal blij zijn als het zondag is en ik hopelijk met een gerust hart op het toernooi kan terugkijken.

Voor de geïnteresseerden: we (de groep reporters met wie ik dit jaar een flink aantal Bosbaan-wedstrijden heb gedaan) doen het commentaar tijdens het toernooi.
Dat commentariëren gaat toch wel lukken Of heb je nog meer te doen dit toernooi ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99623026
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:09 schreef WanEnOonlie het volgende:
Aaaaah hectiek -- honderd miljoen dingen doen voor WK onder 23. Alles op het laatste moment, natuurlijk. Zal blij zijn als het zondag is en ik hopelijk met een gerust hart op het toernooi kan terugkijken.

Voor de geïnteresseerden: we (de groep reporters met wie ik dit jaar een flink aantal Bosbaan-wedstrijden heb gedaan) doen het commentaar tijdens het toernooi.
Komt er weer zo'n mooie Who to Watch?
pi_99623827
Ik kom sowieso even kijken op SB WK! Waarschijnlijk volg ik onze LSB4x op de voet!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  maandag 18 juli 2011 @ 16:24:25 #20
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99623864
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:56 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat commentariëren gaat toch wel lukken Of heb je nog meer te doen dit toernooi ?
Commentaar leveren op een groot toernooi met Esten, Letten en Mexicanen is iets anders dan gewoon een Holland Beker. Vergt iets meer voorbereiding. Voor de rest staat NLroei ook niet stil en ben ik gepolst door Row2k om stukjes te schrijven over de Amerikanen. Genoeg te doen dus!

Of er nog een Who to Watch komt? Weet ik eigenlijk niet. Ik moet er sowieso een schrijven voor het programmeboekje, dus misschien dat die zowel daar als op NLroei terecht komt, maar ik heb het idee dat men een beetje 'Who to Watch'-moe aan het worden is. Die van Luzern werd minder gelezen en gewaardeerd dan ik had gedacht. Ter vergelijking: de Who to Watch van de Hollandia kon rekenen op meer dan 110 likes op Facebook, die van Luzern op nul. Dat zegt toch wat.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99625806
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:24 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Commentaar leveren op een groot toernooi met Esten, Letten en Mexicanen is iets anders dan gewoon een Holland Beker. Vergt iets meer voorbereiding. Voor de rest staat NLroei ook niet stil en ben ik gepolst door Row2k om stukjes te schrijven over de Amerikanen. Genoeg te doen dus!

Of er nog een Who to Watch komt? Weet ik eigenlijk niet. Ik moet er sowieso een schrijven voor het programmeboekje, dus misschien dat die zowel daar als op NLroei terecht komt, maar ik heb het idee dat men een beetje 'Who to Watch'-moe aan het worden is. Die van Luzern werd minder gelezen en gewaardeerd dan ik had gedacht. Ter vergelijking: de Who to Watch van de Hollandia kon rekenen op meer dan 110 likes op Facebook, die van Luzern op nul. Dat zegt toch wat.
Ik heb die Who to Watch niet geliked omdat ik al in Luzern zat. Verder vind ik het altijd wel leuk om te lezen welke ploegen ik in de gaten moet houden. Ach, anders scoor ik wel ergens een programmaboekje.
pi_99626062
En mensen vinden het gewoon leuker om over verenigingsboten en underdogs te lezen dan over de gedoodverfde winnaars (bondsploegen), dat is ook het verschil tussen de KHB en Luzern.
Bovendien was half roeiend nederland al onderweg naar Luzern toen dat stuk kwam.

Wat ik wel een beetje jammer vind Michiel zijn al die twittercomments over regen op het WU23. Ten eerste zijn dat slechts voorspellingen, ten tweede doet de organisatie er alles aan om het met elk weertype een geslaagd evenement te maken, dus nu al zeggen dat het zo vervelend wordt met die regen vind ik nogal een negatieve toon zetten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 18 juli 2011 @ 19:29:02 #23
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99631138
Eindelijk het beloofde artikel over Marie-Anne: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2758.html
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99646166
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:29 schreef WanEnOonlie het volgende:
Eindelijk het beloofde artikel over Marie-Anne: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2758.html
Een van je beste stukken van de laatste tijd. Zulke profielen zijn erg leuk en jouw stijl maakt het leuk om te lezen. Ik zou het leuk vinden om vaker van dit soort profielen te lezen. Geeft een gevoel dat je een sporter beter kent waarmee de races leuker worden om te volgen. Een beetje hetzelfde wat ik heb als ik op TV documentaires over sporters zie.

Ik lees overigens altijd jouw who to watch (wat volgens mij toch echt whom to watch moet zijn ;)) Merk dat ik ze leuker vind als ik de velden beter ken. Waardoor ik die voor de ARB en ook de HB leuker vind dan die voor de world cup. Maar ook die van de world cup zijn leuk. Ik controleer meestal wel hoe dicht je erbij zat ;) Dus wat mij betreft zeker door mee blijven gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door wvdwest op 19-07-2011 00:11:58 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:32:13 #25
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99647345
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:03 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Een van je beste stukken van de laatste tijd. Zulke profielen zijn erg leuk en jouw stijl maakt het leuk om te lezen. Ik zou het leuk vinden om vaker van dit soort profielen te lezen. Geeft een gevoel dat je een sporter beter kent waarmee de races leuker worden om te volgen. Een beetje hetzelfde wat ik heb als ik op TV documentaires over sporters zie.

Ik lees overigens altijd jouw who to watch (wat volgens mij toch echt whom to watch moet zijn ;)) Merk dat ik ze leuker vind als ik de velden beter ken. Waardoor ik die voor de ARB en ook de HB leuker vind dan die voor de world cup. Maar ook die van de world cup zijn leuk. Ik controleer meestal wel hoe dicht je erbij zat ;) Dus wat mij betreft zeker door mee blijven gaan.
Haha, je bent niet de eerste die over who/whom to watch begint. Maar ik kan je verzekeren dat het 'Who to Watch' moet zijn. Mijn moeder is opgegroeid in Australië, Amerika en Engeland en ik heb het na de opmerking van Gerard Egelmeers nog eens nagevraagd. Het was volgens haar toch echt 'who'. :)

Dank voor het compliment voor wat betreft het stuk. Ik was er niet helemaal tevreden over, maar ergens moet ik dat gevoel niet vertrouwen, denk ik. Meestal als ik vind dat een artikel geniaal is (om welke reden dan ook) valt het voor de buitenwereld tegen en vice versa. Over het stuk van Wolter heb ik ook drie dagen lopen twijfelen. Liep net bij toeval ook tegen een knoeperd van een fout aan doordat ik op de website van de Muda's aan het rondsnuffelen was. Kan merken dat ik in Luzern te veel andere dingen aan het doen was. De kwaliteit van die stukken laat gewoon te wensen over. Da's overigens geen excuus, wel een constatering.

Het moet beter! Hopelijk kan ik tijdens het WK mijn niveau weer wat omhoog trekken.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:41:34 #26
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99647667
OK, na een korte herlees-sessie: het lift-verhaal sta ik nog steeds achter, maar mist net een bepaalde schwung om het 'af' te maken. Het verhaal over de hoge hoed had veel potentie maar wil veel te veel vertellen. Tot zover mijn eigen analyse. Nu snel slapen voordat ik morgen geen energie meer heb om de Who to Watch te schrijven en een verslagje van mijn bezoek aan het trainingskamp in Hazewinkel te schrijven.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99661570
Inderdaad leuk verhaal over Frenken! Leuke manier om dat soort roeiers beter te leren "kennen".
Willen de roeiers het stuk eerst zelf keuren of vertrouwen ze jou dat je er wat moois van maakt Wan?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:27:39 #28
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99662711
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:00 schreef Leso_Varen het volgende:
Inderdaad leuk verhaal over Frenken! Leuke manier om dat soort roeiers beter te leren "kennen".
Willen de roeiers het stuk eerst zelf keuren of vertrouwen ze jou dat je er wat moois van maakt Wan?
Hangt er vanaf. De ene wel, de andere niet.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99697406
Mooie vraag om hier te stellen: mogen toeschouwers meefietsen met de wedstrijden op dit SB WK?
Ik zie op de site (tickets) dat de 'rijdende tribune' alleen op zaterdag en zondag rijdt. Mogen we hieruit concluderen dat de rest van de dagen het pad open is voor fietsers?
En nog iets; waar volgen we de live tracker?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_99698529
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:52 schreef AHappelstroop het volgende:
Mooie vraag om hier te stellen: mogen toeschouwers meefietsen met de wedstrijden op dit SB WK?
Ik zie op de site (tickets) dat de 'rijdende tribune' alleen op zaterdag en zondag rijdt. Mogen we hieruit concluderen dat de rest van de dagen het pad open is voor fietsers?
En nog iets; waar volgen we de live tracker?
http://www.worldrowing.com/live-results

En of je mag meefietsen kan ik je vanavond wel vertellen want ik ga dat vanmiddag proberen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99698553
Toch een ' Who to watch ' O+
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99699335
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:27 schreef pullup het volgende:

[..]

http://www.worldrowing.com/live-results

En of je mag meefietsen kan ik je vanavond wel vertellen want ik ga dat vanmiddag proberen.
Haha ja dan wil ik het juist ook uitproberen! Ik kreeg al te horen dat je coachkaart nodig hebt om mee te fietsen. Hopelijk doen ze vandaag nog niet zo moeilijk met die kaarten controle..
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_99700237
Sorry voor de verlate Who to Watch. Moest nog een Excel-sheet in elkaar draaien voor het commentaar en heb tot vannacht 3 uur door zitten werken. Vanavond volgt (als het goed is) nog een verslag van mijn bezoek aan het trainingskamp van de U23 equipe in Hazewinkel afgelopen zondag. Daar zal ik ook de talentidentificatie van Jeroen Spaans en Boudewijn van Opstal in verwerken. Leuk gesprek gehad met ze in het (overigens vrij luxe ogende) hotel in het centrum van Mechelen.

Voor de mensen die te lui zijn om zelf eerst naar NLroei te surfen en dan het artikel aan te klikken: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2759.html
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99700256
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:52 schreef AHappelstroop het volgende:
Mooie vraag om hier te stellen: mogen toeschouwers meefietsen met de wedstrijden op dit SB WK?
Ik zie op de site (tickets) dat de 'rijdende tribune' alleen op zaterdag en zondag rijdt. Mogen we hieruit concluderen dat de rest van de dagen het pad open is voor fietsers?
En nog iets; waar volgen we de live tracker?
Toeschouwers mogen in principe niet meefietsen. En de live race tracker is, als altijd, te vinden via http://www.worldrowing.com/live-results

;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99700643
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:23 schreef WanEnOonlie het volgende:
Sorry voor de verlate Who to Watch. Moest nog een Excel-sheet in elkaar draaien voor het commentaar en heb tot vannacht 3 uur door zitten werken. Vanavond volgt (als het goed is) nog een verslag van mijn bezoek aan het trainingskamp van de U23 equipe in Hazewinkel afgelopen zondag. Daar zal ik ook de talentidentificatie van Jeroen Spaans en Boudewijn van Opstal in verwerken. Leuk gesprek gehad met ze in het (overigens vrij luxe ogende) hotel in het centrum van Mechelen.

Voor de mensen die te lui zijn om zelf eerst naar NLroei te surfen en dan het artikel aan te klikken: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2759.html
Tof om te lezen. Ben vooral benieuwd naar de zware 2- en de 8+.

Over de dames 8+, volgens mij zit v Geffen ook in die boot en start die verder ook niet in andere nummers, toch? Net zoals Wielaard
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_99701734
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:39 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Tof om te lezen. Ben vooral benieuwd naar de zware 2- en de 8+.

Over de dames 8+, volgens mij zit v Geffen ook in die boot en start die verder ook niet in andere nummers, toch? Net zoals Wielaard
Lisanne staat niet bij de inschrijvingen, maar ik had wel zoiets opgevangen. Ik zal het aanpassen, maar dan moet ik wel even weten wie wegvalt. Misschien Nicole?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99701914
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:12 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Lisanne staat niet bij de inschrijvingen, maar ik had wel zoiets opgevangen. Ik zal het aanpassen, maar dan moet ik wel even weten wie wegvalt. Misschien Nicole?
Dat was het laatste dat ik heb gehoord inderdaad
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99711005
Man, man, alles moet nog wel even flink op gang komen. Mag ik stiekem niet zeggen, maar hoop dat het morgen beter klopt. Weet niet hoe het overkomt op de Live Tracker?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99714161
Het meefietsen ging aan de tribune kant vandaag prima. :)
Ik schat in dat het morgen en overmorgen ook nog goed te doen is en in het weekeinde zal het smalle paadje wel wat te druk voor me worden dus dan ga ik lekker op de tribune zitten.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99714337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:52 schreef WanEnOonlie het volgende:
Man, man, alles moet nog wel even flink op gang komen. Mag ik stiekem niet zeggen, maar hoop dat het morgen beter klopt. Weet niet hoe het overkomt op de Live Tracker?
Vond het geluid in het begin niet al te best. En het commentaar heb ik wel eens beter gehoord. Bijvoorbeeld het feit dat Hidde bij de BW2- de Engelse commentator alleen vertaalde en daarom Ellen ook Elisabeth noemde. Terwijl toch heel roeiend Nederland het over Ellen heeft. Ook Bart hoorde ik behoorlijk haperen en ehh zeggen. Maar goed het is de eerste dag en gelukkig maar een korte. Morgen weer een kans.
pi_99725051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:12 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Vond het geluid in het begin niet al te best. En het commentaar heb ik wel eens beter gehoord. Bijvoorbeeld het feit dat Hidde bij de BW2- de Engelse commentator alleen vertaalde en daarom Ellen ook Elisabeth noemde. Terwijl toch heel roeiend Nederland het over Ellen heeft. Ook Bart hoorde ik behoorlijk haperen en ehh zeggen. Maar goed het is de eerste dag en gelukkig maar een korte. Morgen weer een kans.
Ze zijn danig onder de indruk van het feest en geïntimideerd door wat wel en vooral ook niet kan. Daardoor zijn er soms goede stukjes en soms mindere. Hoop dat de eerste indruk morgen in ieder geval minder haperend werkt. Sowieso is Frans er dan in plaats van Bart, dus qua ervaring maken we dan een flinke sprong.

Weet overigens dat we te maken hebben met een extern bedrijf (via FISA) dat een hele grote dikke vinger in de pap heeft. Ik heb nul bewegingsruimte (was wel besproken) om de jongens een handje te helpen vanuit de toren. Souffleren, samen wat dingen bespreken. Een vraag stellen. Ik kan niks behalve uitslagen oplezen. Ik hoop dat ik morgenochtend na een gesprek met de regisseur de eerder afgesproken flexibiliteit kan implenteren.

Het mindere geluid ligt ook voor het overgrote deel aan het bedrijf waar we mee (moeten) werken.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99727134
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:59 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ze zijn danig onder de indruk van het feest en geïntimideerd door wat wel en vooral ook niet kan. Daardoor zijn er soms goede stukjes en soms mindere. Hoop dat de eerste indruk morgen in ieder geval minder haperend werkt. Sowieso is Frans er dan in plaats van Bart, dus qua ervaring maken we dan een flinke sprong.

Weet overigens dat we te maken hebben met een extern bedrijf (via FISA) dat een hele grote dikke vinger in de pap heeft. Ik heb nul bewegingsruimte (was wel besproken) om de jongens een handje te helpen vanuit de toren. Souffleren, samen wat dingen bespreken. Een vraag stellen. Ik kan niks behalve uitslagen oplezen. Ik hoop dat ik morgenochtend na een gesprek met de regisseur de eerder afgesproken flexibiliteit kan implenteren.

Het mindere geluid ligt ook voor het overgrote deel aan het bedrijf waar we mee (moeten) werken.
Zou fijn zijn als jij wat meer kan doen inderdaad. Als jouw rol zo blijft kan je beter zelf in een auto gaan zitten. Lijkt me wel lastig om ineens op een andere manier te werken dan jullie gewend zijn. Op de ARB waren jullie top. Maar dat zal richting het weekeinde vast wel beter worden.
pi_99735374
Oe, leuk om te lezen over SBWK! Eerder werd gesteld dat het raar is om in de 4+ te gaan zitten. Dat was toen er geselecteerd werd vooral omdat er al een Groningse 4- aan het kwalificeren was en er naast de 8 van de afvallers een 4+ gemaakt zou worden. Uiteindelijk is dat misschien toch een wat makkelijker "instapnummer" voor een laat geformeerde boot.

Verder is de tombola voor de roei en coachtaakjes van volgend jaar natuurlijk weer begonnen en met MGL '12 zou ik graag de dans willen openen!

Owja, ben wel benieuwd naar het artikel over talentidentificatie. Lees het vooral niet als druk, Michiel. We zijn allemaal blij met je stukken (en hebben genoeg geduld!) Overigens lees ik nu pas je teleurstelling over dat "liken", dat was me nog nooit opgevallen... Zal het voortaan braaf doen als ik een stuk leuk/mooi/interessant vind!
pi_99744874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:33 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Zou fijn zijn als jij wat meer kan doen inderdaad. Als jouw rol zo blijft kan je beter zelf in een auto gaan zitten. Lijkt me wel lastig om ineens op een andere manier te werken dan jullie gewend zijn. Op de ARB waren jullie top. Maar dat zal richting het weekeinde vast wel beter worden.
Het gaat nog steeds niet zoals ik het wil. Ik vind het verschrikkelijk frustrerend maar we zullen halverwege de dag evalueren en dan zien we of ik mijn zin krijg of niet.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99749537
Ja ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is, af en toe valt iemand midden in een zin weg en zo. Maarja het zal elke dag weer beter worden en hopelijk is alles met het weekend geregeld!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_99755117
Hoe is het nu? Graag commentaar zodat ik een afgewogen oordeel (en suggestie) kan geven.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99755521
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:29 schreef WanEnOonlie het volgende:
Hoe is het nu? Graag commentaar zodat ik een afgewogen oordeel (en suggestie) kan geven.
Gaat nu een stuk beter. Zowel geluidskwaliteit als het commentaar zelf zijn beter. Jouw rol blijf ik wat marginaal vinden.
pi_99756905
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:37 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Gaat nu een stuk beter. Zowel geluidskwaliteit als het commentaar zelf zijn beter. Jouw rol blijf ik wat marginaal vinden.
Mijn rol is marginaal maar daar wordt aan gewerkt. Wederom: ik kan niet door een professioneel bedrijf heenbuffelen dat ons door FISA is opgelegd. Maar we gaan het (proberen) aan (te) passen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99758286
Wat mij opviel en wat ik erg raar vond, was dat in het Nederlandse commentaar Wit-Rusland af en toe gewoon Wit-Rusland werd genoemd, maar regelmatig ook Belarus. Dit in tegenstelling tot alle andere landen, die in het Nederlands gewoon bij hun Nederlandse naam genoemd werden. Verder vond ik het Engelse commentaar van de niet-Engelse commentator beduidend minder dan dat van de Engelse commentator. Begrijpelijk overigens, maar toch. Er zaten wel weer leuke verhaaltjes tussen, ipv alleen opnoemen op welke plek een bepaalde boot ligt. Ik heb alleen het ochtendcommentaar gehoord, dus de middag weet ik niet :)
pi_99758950
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:32 schreef ewieee het volgende:
Wat mij opviel en wat ik erg raar vond, was dat in het Nederlandse commentaar Wit-Rusland af en toe gewoon Wit-Rusland werd genoemd, maar regelmatig ook Belarus. Dit in tegenstelling tot alle andere landen, die in het Nederlands gewoon bij hun Nederlandse naam genoemd werden. Verder vond ik het Engelse commentaar van de niet-Engelse commentator beduidend minder dan dat van de Engelse commentator. Begrijpelijk overigens, maar toch. Er zaten wel weer leuke verhaaltjes tussen, ipv alleen opnoemen op welke plek een bepaalde boot ligt. Ik heb alleen het ochtendcommentaar gehoord, dus de middag weet ik niet :)
Dat van Belarus is politiek. We doen daar niet altijd aan mee, maar 'Wit-Rusland' is in de ogen van de Wit-Russische mensen niet goed. Het moet zogenaamd 'Belarus' zijn. Vandaar de wissel.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99772125
Hahahahaha okee, ze zijn het dus gewoon niet eens met onze versie? Dat is eigenlijk wel grappig :p
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:29:22 #52
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99784785
Vandaag weer wat aanpassingen aan commentaar/audio. Hopelijk komt het de coverage ten goede!

We're off!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:00:47 #53
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99787143
Breaking news: de BW8+ heeft zich teruggetrokken uit de finale. Geen duidelijke redenen, maar het is sowieso niet medisch van aard. Misschien iets met conflicterende schema's...?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:31:12 #54
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99789857
En nog steeds niet zoals ik het wil :'(
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99797770
Was wel een stuk beter vandaag. Vond met name Luc? een goede. Maar commentaar klinkt steeds beter en er zijn iets meer losse gesprekken.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:34:48 #56
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99797827
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:33 schreef wvdwest het volgende:
Was wel een stuk beter vandaag. Vond met name Luc? een goede. Maar commentaar klinkt steeds beter en er zijn iets meer losse gesprekken.
Ja, het gaat nu vanmiddag nog beter. Het komt wat meer los en er is meer ruimte om wat te variëren.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99807109
Morgen dus een vervroegd programma vanwege het verwachte slechte weer in de middag. :@
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99807571
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:00 schreef WanEnOonlie het volgende:
Breaking news: de BW8+ heeft zich teruggetrokken uit de finale. Geen duidelijke redenen, maar het is sowieso niet medisch van aard. Misschien iets met conflicterende schema's...?
Dat was inderdaad de reden. Er was nog een verzoek om die race te verplaatsen naar later in de middag maar een van de coaches van de andere ploegen heeft dat niet geaccepteerd.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99811568
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:52 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat was inderdaad de reden. Er was nog een verzoek om die race te verplaatsen naar later in de middag maar een van de coaches van de andere ploegen heeft dat niet geaccepteerd.
Dan ben je ook best een lul als coach :X
pi_99814261
Ja, of zijn ploeg liep daardoor tegen een probleem met een conflicterend schema aan. ;)
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_99819201
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:24 schreef Virmes het volgende:
Ja, of zijn ploeg liep daardoor tegen een probleem met een conflicterend schema aan. ;)
Dat snap ik maar dan is het nog wel kut om die coach te zijn :D
pi_99828927
Eerlijk gezegd vind ik het niet starten van Nederland nog steeds onbegrijpelijk. Niks mis met een wedstrijdje ED'en.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99829666
klopt het dat er nog geen live tracker commentaar is?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_99837394
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 07:41 schreef WanEnOonlie het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het niet starten van Nederland nog steeds onbegrijpelijk. Niks mis met een wedstrijdje ED'en.
Nu zat de race van de 2- er toch wel een beetje dicht op en het is geen ZRB of slotwedstrijden, je hebt die focus gewoon nodig vind ik.

Op zich hadden Inge en Ellen door een wat mindere race het toch al niet makkelijk in die halve finale tegen de Zuidafrikaansen en uiteindelijk bleek de tweede plek vandaag ook een betere baan op te leveren dus ik ben eigenlijk wel blij dat ze het niet gedaan hebben.

Het is ook niet zo dat het achtenplan heel erg lang geleden bedacht was en door al die betrokken coaches even hard werd ondersteund als ik die sfeer zo proefde.
Het was meer zo dat ze het deden zolang er geen last voor de eigen nummers werd ondervonden en toen dat wel het geval was is de stekker er maar uitgetrokken.

Zonde en zuur voor Lisanne en Kirsten die er nu wel op gerekend hadden natuurlijk.

Overigens ben ik blij met beide medailles van vandaag natuurlijk. *O*
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99844714
Vond het een leuke dag. Als chauffeur van camera en commentaar veel meegekregen van de races. Inclusief beide E-finales. Die wel een heel bijzonder toetje waren na de enerverende finales van de ochtend. Met name de halve finale in de L4- was gaaf om te zien. Vier ploegen die streden om drie plekken. Helaas weinig NL ploegen kunnen zien. Wel de race van Nicole gezien en dat was erg spannend met een mooi resultaat.
pi_99844756
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:48 schreef wvdwest het volgende:
Vond het een leuke dag. Als chauffeur van camera en commentaar veel meegekregen van de races. Inclusief beide E-finales. Die wel een heel bijzonder toetje waren na de enerverende finales van de ochtend. Met name de halve finale in de L4- was gaaf om te zien. Vier ploegen die streden om drie plekken. Helaas weinig NL ploegen kunnen zien. Wel de race van Nicole gezien en dat was erg spannend met een mooi resultaat.
Had niet door dat ik bij jou in de auto zat. Man wat kan jij dat heuveltje opscheuren!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99844887
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:49 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Had niet door dat ik bij jou in de auto zat. Man wat kan jij dat heuveltje opscheuren!
Spannend toch ;-) Was leuk om het commentaar van dichtbij te horen. En moet zeggen dat ik Marcus wel een echte prof vind. Hij blijft redelijk onverstoorbaar zijn werk doen.
pi_99845117
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:53 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Spannend toch ;-) Was leuk om het commentaar van dichtbij te horen. En moet zeggen dat ik Marcus wel een echte prof vind. Hij blijft redelijk onverstoorbaar zijn werk doen.
Kwalitatief mag hij nog wel wat beter -- ik vind zijn teksten niet altijd goed.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99845422
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:00 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Kwalitatief mag hij nog wel wat beter -- ik vind zijn teksten niet altijd goed.
Daar heb je wel een punt denk ik. Het is voor mij meer dat hij behoorlijk constant is. Hierdoor luistert het prettig.
pi_99850476
De wind hielp de roeiers in baan zes en zeven een aardig handje geloof ik..
Het evenement staat echt top, mooie sfeer, goede catering en alles lijkt gewoon goed geregeld. Leuk.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_99853210
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:17 schreef SkollZwaar09 het volgende:
De wind hielp de roeiers in baan zes en zeven een aardig handje geloof ik..
Het evenement staat echt top, mooie sfeer, goede catering en alles lijkt gewoon goed geregeld. Leuk.
Ik denk dat het wel mee viel. Tijdens de halve finales hebben ze besloten om de baanindeling te wijzigen. Hierdoor startten de beste ploegen in baan 6 en 7 ipv in 4 en 5. Het was dus ook te verwachten dat in de finales de winnaars uit de hoogste banen zouden komen.
  zondag 24 juli 2011 @ 10:31:07 #72
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99869298
Nu voor de finales ook aanpassingen aan het schema. Overigens hier het stukje van gisteren.

Jammer dat ik in de eerste versie van dat artikel op basis van de wandelgangen nog aangaf dat Inge Janssen naar het WK mocht. Inmiddels blijkt dat mijn oorspronkelijk genoemde vier-zonder (Femke Dekker, Wianka van Dorp, Olivia van Rooijen en Ellen Hogerwerf) toch de juiste was. Doe je niks aan, jammer genoeg.

Zodirect nog een kort stukje op basis van de halve finales, en over een half uur beginnen we!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 24 juli 2011 @ 11:57:46 #73
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99871057
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99871817
quote:
Tot op heden nog geen gunstig gezinde goden. En wederom een briljante race in BLM4- Wat een mooi nummer is dat.

Vraagje, in welke velden zijn de world best times nu al verbeterd?
Zelf even opgezocht
Alle finales van vanmiddag nog niet. De enige A finale die tot op heden geen record heeft opgeleverd is BLM4x. In 11 velden een record. In BLM1x zelfs een World best time overall! Nog 7 velden te gaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door wvdwest op 24-07-2011 13:02:16 (Zelf maar even opgezocht) ]
  zondag 24 juli 2011 @ 14:01:43 #75
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99875198
En het blijft maar regenen. Nu mag het wel weer ophouden! :'(
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99875639
Wat een tijden inderdaad zeg.. LM1x 6.46 :|
Het vrijwilligen houdt voor mij helaas iets vroeger op dan gepland, lig nu ziek in bed..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_99879689
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 21:18 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mee viel. Tijdens de halve finales hebben ze besloten om de baanindeling te wijzigen. Hierdoor startten de beste ploegen in baan 6 en 7 ipv in 4 en 5. Het was dus ook te verwachten dat in de finales de winnaars uit de hoogste banen zouden komen.
Ah, vandaar. Dat maakte de races een stuk minder spannend voor het publiek. Natuurlijk wel terecht voor de atleten.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_99882990
Leuke dag qua wedstrijden en niveau van het roeien, jammer van dit beroerde weer.
Op zich heeft de Nederlandse equipe het geloof ik in de breedte goed gedaan maar misten er echte toppers die voor de eerste plek kunnen meedoen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:55:35 #79
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99893264
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:07 schreef pullup het volgende:
Leuke dag qua wedstrijden en niveau van het roeien, jammer van dit beroerde weer.
Op zich heeft de Nederlandse equipe het geloof ik in de breedte goed gedaan maar misten er echte toppers die voor de eerste plek kunnen meedoen.
Veel A-finales maar geen killers om het af te maken, bedoel je? Vond de lichte dames veelbelovend. Nog niet het gewenste niveau, maar wel een goede stap in de richting. Mannen acht daarentegen teleurstellend -- technisch gezien ook gewoon slecht in mijn ogen.

Verder veel met de medaillewinnaars kunnen praten en interviews met hen gedaan (terug te zien op Roei.tv -- niet alles even denderend, maar goed, er was vaak weinig tijd). Overigens heb ik ook lang met de Amerikaanse coach Mike Teti gesproken. Erg open man! En zit snel op de praatstoel. Moet een leuk artikel opleveren voor Row2k.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99897092
Huh wat deed die Duitse LM4-? Waarom stopten ze?

Oh een snoek blijkbaar..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 24 juli 2011 @ 23:47:08 #81
340480 Fapkoning
Koning van de FOK!ers
pi_99902548
He kerols!
  maandag 25 juli 2011 @ 01:02:21 #82
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99905503
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99911577
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:55 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Veel A-finales maar geen killers om het af te maken, bedoel je? Vond de lichte dames veelbelovend. Nog niet het gewenste niveau, maar wel een goede stap in de richting. Mannen acht daarentegen teleurstellend -- technisch gezien ook gewoon slecht in mijn ogen.

Verder veel met de medaillewinnaars kunnen praten en interviews met hen gedaan (terug te zien op Roei.tv -- niet alles even denderend, maar goed, er was vaak weinig tijd). Overigens heb ik ook lang met de Amerikaanse coach Mike Teti gesproken. Erg open man! En zit snel op de praatstoel. Moet een leuk artikel opleveren voor Row2k.
Ja, veel van de gouden medaille winnaars roeiden al op internationaal SA niveau en eigenlijk was er in de Nederlandse equipe geen ploeg of individu te vinden waarvan je kunt verwachten dat ze volgend jaar echt mee kunnen doen voor de plekken in een van de Olympische boten.

Die lichte dames ook niet eigenlijk, want alhoewel ze hier natuurlijk vrij aardig presteerden is het opvallend dat ze jaar in jaar uit op nationaal niveau voorbij geroeid worden door compleet nieuwe en onervaren roeisters. Die zullen nog wel wat jaartjes in de wachtkamer belanden ben ik bang.

De mannen acht is zwaar teleurstellend inderdaad. Op de een of andere manier lukt het al jaren niet om een degelijke acht op dit niveau te maken en ik geloof nu ook niet dat er veel hele goede SB roeiers in de SA selectie zaten.
Dit is nu in ieder geval het resultaat van een tweejarig project met deze jongens waarbij het vorig jaar eigenlijk nog wat beter ging.

Teti is een mooi figuur :Y
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:22:05 #84
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99914893
Ik denk dat het ligt aan structurele begeleiding van meisjes als Lieve Leijssen en Lisa Wörner. Ik heb het idee dat dit bij Coen lag, maar die heeft gezien zijn persoonlijke situatie nou niet bepaald de mogelijkheid om er dagelijks bij te zijn. Dan helpt dat niet.

Zeg niet dat ze van wereldklasse zijn, maar ze zouden prima vooraan moeten kunnen varen in Nederland. Achter Sigmond, Head en Frenken.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99918001
Ze zijn technisch juist prima begeleid de afgelopen twee jaar door Roel en Jeroen in het CTO :) en dat kun je zien aan de goede prestatie die ze gisteren neerzetten.

Wat volgens mij uiteindelijk ontbreekt is de pure power en het zou best kunnen dat daar nog verbetering in komt de komende jaren, dan heb je wereldtoppers, maar erg hard is dat niet vooruitgegaan de laatste drie jaar.
Dat is dan ook de reden dat ze dit jaar behalve van de drie die jij noemt ook al niet winnen van Annick, Nienke of zelfs Rianne Dekker en ik ze dat niet snel zie doen.

Maar goed, al met al zijn we gezegend met een heel talentrijke groep lichte dames de komende jaren want ik ga er vanuit dat Ilse Paulis na haar Amerikaanse avontuur zich ook in deze mix gaat begeven en weet nu al dat er nog twee SB meisjes zijn die volgend jaar zeker in de buurt komen van Lieve en Lisa.

Nu is het wachten nog op een serieuze bondscoach voor deze groep want dat is toch wel de ontbrekende schakel.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99918181
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:58 schreef pullup het volgende:
Nu is het wachten nog op een serieuze bondscoach voor deze groep want dat is toch wel de ontbrekende schakel.
B-)
pi_99918456
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:58 schreef pullup het volgende:
Ze zijn technisch juist prima begeleid de afgelopen twee jaar door Roel en Jeroen in het CTO :) en dat kun je zien aan de goede prestatie die ze gisteren neerzetten.

Wat volgens mij uiteindelijk ontbreekt is de pure power en het zou best kunnen dat daar nog verbetering in komt de komende jaren, dan heb je wereldtoppers, maar erg hard is dat niet vooruitgegaan de laatste drie jaar.
Dat is dan ook de reden dat ze dit jaar behalve van de drie die jij noemt ook al niet winnen van Annick, Nienke of zelfs Rianne Dekker en ik ze dat niet snel zie doen.

Maar goed, al met al zijn we gezegend met een heel talentrijke groep lichte dames de komende jaren want ik ga er vanuit dat Ilse Paulis na haar Amerikaanse avontuur zich ook in deze mix gaat begeven en weet nu al dat er nog twee SB meisjes zijn die volgend jaar zeker in de buurt komen van Lieve en Lisa.

Nu is het wachten nog op een serieuze bondscoach voor deze groep want dat is toch wel de ontbrekende schakel.
Ik denk dat je gelijk hebt. Al verwacht ik niet dat Ilse licht gaat roeien. Althans wat ik tot op heden heb vernomen zou dat erg lastig worden. Welke twee SB meisjes heb jij op het oog dan?
  maandag 25 juli 2011 @ 14:42:18 #88
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99921615
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:58 schreef pullup het volgende:
Ze zijn technisch juist prima begeleid de afgelopen twee jaar door Roel en Jeroen in het CTO :) en dat kun je zien aan de goede prestatie die ze gisteren neerzetten.

Wat volgens mij uiteindelijk ontbreekt is de pure power en het zou best kunnen dat daar nog verbetering in komt de komende jaren, dan heb je wereldtoppers, maar erg hard is dat niet vooruitgegaan de laatste drie jaar.
Dat is dan ook de reden dat ze dit jaar behalve van de drie die jij noemt ook al niet winnen van Annick, Nienke of zelfs Rianne Dekker en ik ze dat niet snel zie doen.

Maar goed, al met al zijn we gezegend met een heel talentrijke groep lichte dames de komende jaren want ik ga er vanuit dat Ilse Paulis na haar Amerikaanse avontuur zich ook in deze mix gaat begeven en weet nu al dat er nog twee SB meisjes zijn die volgend jaar zeker in de buurt komen van Lieve en Lisa.

Nu is het wachten nog op een serieuze bondscoach voor deze groep want dat is toch wel de ontbrekende schakel.
Misschien bedoelen we hetzelfde, pullup, maar mijn 'structurele begeleiding' behelst iemand die er dagelijks bij is, vertrouwensband, dat soort zaken. Ik kan me vergissen, maar ik heb niet het idee dat Roel of Jeroen dat daadwerkelijk doet. Niks ten nadele van hun inzet, natuurlijk.

Ben ook wel benieuwd welke SB-meisjes je bedoelt. Annick misschien eentje?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99922437
Die zit er toch al bij? Ik denk dat mijn ploeggenootje van afgelopen jaar ook wel wat gaat laten zien..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_99923859
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Die zit er toch al bij? Ik denk dat mijn ploeggenootje van afgelopen jaar ook wel wat gaat laten zien..
Dat denk ik ook. Ik ga haar trouwens komende zondag weer een keertje coachen :)

Overigens denk ik dat Pullup het over de twee Orca dames heeft, José en Marleen. De rest die in het LD1x veld gevaren heeft afgelopen seizoen, heeft hij al genoemd of zijn geen SB meer.
  maandag 25 juli 2011 @ 15:58:11 #91
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99924501
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:42 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Ik ga haar trouwens komende zondag weer een keertje coachen :)

Overigens denk ik dat Pullup het over de twee Orca dames heeft, José en Marleen. De rest die in het LD1x veld gevaren heeft afgelopen seizoen, heeft hij al genoemd of zijn geen SB meer.
We gaan het zien in ieder geval. Vandaag volgt op NLroei nog een artikel over het WK onder 23 en het talentonwikkelingsprogramma van Jeroen Spaans en Boudewijn van Opstal. Deze week zal ik ook samen zitten met een aantal roeiers van de Holland Acht. Verwacht dus weer een stukje in de stijl van het artikel over Marie-Anne.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99924790
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:42 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Ik ga haar trouwens komende zondag weer een keertje coachen :)

Overigens denk ik dat Pullup het over de twee Orca dames heeft, José en Marleen. De rest die in het LD1x veld gevaren heeft afgelopen seizoen, heeft hij al genoemd of zijn geen SB meer.
Dat ploeggenootje inderdaad en een meisje van Skoll die een poging gaat doen volgend jaar om licht te worden.
Voor Jose en Marleen ga ik ook mijn best doen om te kijken hoever die komen. Wellicht is er dus buiten de twee die nu op het WK waren nog wel een vier te maken ook.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 25 juli 2011 @ 16:07:06 #93
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_99924806
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:06 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat ploeggenootje inderdaad en een meisje van Skoll die een poging gaat doen volgend jaar om licht te worden.
Voor Jose en Marleen ga ik ook mijn best doen om te kijken hoever die komen. Wellicht is er dus buiten de twee die nu op het WK waren nog wel een vier te maken ook.
Nine?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_99924842
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:07 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Nine?
Yep, ze is al een heel eind gevorderd ;)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99926222
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:06 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat ploeggenootje inderdaad en een meisje van Skoll die een poging gaat doen volgend jaar om licht te worden.
Voor Jose en Marleen ga ik ook mijn best doen om te kijken hoever die komen. Wellicht is er dus buiten de twee die nu op het WK waren nog wel een vier te maken ook.
Dat zou wel mooi zijn. Dan zijn voor de lichte dames alle nummers gevuld. Is goed voor de onderlinge competitie en daar wordt het niveau alleen maar beter van.

Ben wel benieuwd hoe 'dat ploeggenootje' zich gaat ontwikkelen. Ik heb veel vertrouwen in haar talent.
pi_99926732
Hmm, benieuwd of ik volgend seizoen weer voor Skoll start.. Het lijkt er op dat onze MGZ toch echt met een coachprobleem opgezadeld zit, en daar niet makkelijk uit komt..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_99927003
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:59 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Hmm, benieuwd of ik volgend seizoen weer voor Skoll start.. Het lijkt er op dat onze MGZ toch echt met een coachprobleem opgezadeld zit, en daar niet makkelijk uit komt..
Triton is gewoon leuker ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_99928175
Triton is ook leuk ja, en drie kwartier reizen ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_99930846
Jose was mijn clubachtgenootje :Y Zij is echt keihard.
pi_99985217
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:42 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Misschien bedoelen we hetzelfde, pullup, maar mijn 'structurele begeleiding' behelst iemand die er dagelijks bij is, vertrouwensband, dat soort zaken. Ik kan me vergissen, maar ik heb niet het idee dat Roel of Jeroen dat daadwerkelijk doet. Niks ten nadele van hun inzet, natuurlijk.

Zou toch gokken dat hier de reis naar Italie van de meiden en de inbreng van Marit de laatste weken wel een rol heeft gespeeld bij het resultaat van de lichte dames. Zou me niks verbazen als Marit hier komend jaar ook een rol in gaat krijgen.
pi_99992117
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:48 schreef jw3 het volgende:

[..]

Zou toch gokken dat hier de reis naar Italie van de meiden en de inbreng van Marit de laatste weken wel een rol heeft gespeeld bij het resultaat van de lichte dames. Zou me niks verbazen als Marit hier komend jaar ook een rol in gaat krijgen.
De structurele begeleiding was er natuurlijk wel het hele jaar, ook in de vorm die Wan bedoelde, anders gingen ze al op de Hollandbeker niet zo hard.
Die laatste paar weken zijn vast nuttig geweest omdat ze toen bij andere coaches onderdak moesten zoeken maar dat is echt nooit meer de periode dat je nog extra snelheid kan maken als de basis verrot is.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99992163
Toch is het apart dat die bosbaan de laatste dagen er als een spiegeltje bij ligt.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_99994160
Stiekem best lekker als je voor het eerst in twee jaar weer eens in een skiff stapt ;)
pi_100156967
Vanochtend weer eens gecoacht. Twee skiffjes waaronder de ploeggenoot van La_Tramposa. Was wel weer erg leuk. Heel veel zin in het nieuwe seizoen.
  zondag 31 juli 2011 @ 17:21:53 #105
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_100161633
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:53 schreef wvdwest het volgende:
Vanochtend weer eens gecoacht. Twee skiffjes waaronder de ploeggenoot van La_Tramposa. Was wel weer erg leuk. Heel veel zin in het nieuwe seizoen.
Ik kan ook niet wachten tot er meer te vertellen is dan alleen maar 'klein nieuws'. Krijgen natuurlijk nog wel het WK eind augustus/begin september. Daar kijk ik dan wel weer naar uit.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_100173829
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:21 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik kan ook niet wachten tot er meer te vertellen is dan alleen maar 'klein nieuws'. Krijgen natuurlijk nog wel het WK eind augustus/begin september. Daar kijk ik dan wel weer naar uit.
Ben erg benieuwd naar het WK. Naast de NLse ploegen kijk ik er uit naar de M2- Maar eerst nog het junioren WK.
  zondag 31 juli 2011 @ 23:29:20 #107
131703 pullup
smartie
pi_100176616
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:53 schreef wvdwest het volgende:
Vanochtend weer eens gecoacht. Twee skiffjes waaronder de ploeggenoot van La_Tramposa. Was wel weer erg leuk. Heel veel zin in het nieuwe seizoen.
Ik ben een paar keer mee geweest met het nieuwgevormde dames viertje voor de WK.
Ze gaan gecoached worden door de coach die ook mee was met de DSB 2- en ik kijk de eerste week even mee.
Ik ben in ieder geval ook erg benieuwd naar die Junioren WK ploegen en plan wel om minstens een deel van het WK te gaan kijken.
Bled lijkt me een mooie baan alhoewel ik altijd mijn twijfels heb voor wat betreft roeien als kijksport met die WK's op een meer. _O-
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_100185751
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:29 schreef pullup het volgende:

[..]
Bled lijkt me een mooie baan alhoewel ik altijd mijn twijfels heb voor wat betreft roeien als kijksport met die WK's op een meer. _O-
Ik denk dat het juist beter is: Panoramashots van een wedstrijd op een meer zijn erg mooi om naar te kijken, vooral als ze genomen zijn vanaf een hoge positie zoals in bled kan. Kijk ook maar eens naar de filmpjes van de spelen van Rome 1960 op youtube. Bovendien heb je daar met dat eilandje mooie posities voor een vaste camera en de rest zit nooit meer dan 200m uit de kust.
pi_100200744
Is het artikel over talentontwikkeling van nlroei afgehaald of staat het er nog niet op? Ben wel benieuwd!
pi_100204107
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:25 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Ik denk dat het juist beter is: Panoramashots van een wedstrijd op een meer zijn erg mooi om naar te kijken, vooral als ze genomen zijn vanaf een hoge positie zoals in bled kan. Kijk ook maar eens naar de filmpjes van de spelen van Rome 1960 op youtube. Bovendien heb je daar met dat eilandje mooie posities voor een vaste camera en de rest zit nooit meer dan 200m uit de kust.
Prachtige beelden natuurlijk :) het was een tijdje geleden dat ik die had gezien.
Maar als je echt de race beter op tv wil volgen zijn meerijdende of varende camera's m.i. wel noodzakelijk. Ik vind het toch echt beter te volgen als je regelmatig shots hebt vanaf de zijkant.

Ik heb me bij die beelden van het zwemmen me bijvoorbeeld ook af en toe geërgerd over het camerawerk.
Bij de 50 meter presteerden ze het om een seconde of 10 beelden van onder water te laten zien om vervolgens over te schakelen naar een camera die het veld van achter opnam. Pas daarna kreeg je een overzicht van hoe het er echt voor stond en dan had je de helft van de race al gemist.

Die op een kabel gemonteerde camera van Peking was ook erg fraai overigens, alles hangt uiteindelijk af van de inventiviteit en kwaliteit van de filmcrew.

Vaak is de actie op een meer best ver van de toeschouwers waardoor de live- feel wat verloren kan gaan Aiguebelette was notoir en daarom maakte ik me zorgen. Maar als jij me verzekerd dat het in Bled beter is dan ben ik weer gerustgesteld. :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_100206107
Die Amstelbeker wedstrijd, hoe vaak wordt die gehouden? Ik had er nog nooit van gehoord, maar het ziet er erg tof uit!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_100212831
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:41 schreef pullup het volgende:

[..]

Prachtige beelden natuurlijk :) het was een tijdje geleden dat ik die had gezien.
Maar als je echt de race beter op tv wil volgen zijn meerijdende of varende camera's m.i. wel noodzakelijk. Ik vind het toch echt beter te volgen als je regelmatig shots hebt vanaf de zijkant.

Ik heb me bij die beelden van het zwemmen me bijvoorbeeld ook af en toe geërgerd over het camerawerk.
Bij de 50 meter presteerden ze het om een seconde of 10 beelden van onder water te laten zien om vervolgens over te schakelen naar een camera die het veld van achter opnam. Pas daarna kreeg je een overzicht van hoe het er echt voor stond en dan had je de helft van de race al gemist.

Die op een kabel gemonteerde camera van Peking was ook erg fraai overigens, alles hangt uiteindelijk af van de inventiviteit en kwaliteit van de filmcrew.

Vaak is de actie op een meer best ver van de toeschouwers waardoor de live- feel wat verloren kan gaan Aiguebelette was notoir en daarom maakte ik me zorgen. Maar als jij me verzekerd dat het in Bled beter is dan ben ik weer gerustgesteld. :)
Als ik de layout goed begrijp zitten de tribunes vrij dicht op de baan (het einde is erg smal, ze varen van oost naar west) dus meer dan dichtbij genoeg om met enthousiaste supporters te overbruggen. Aiguebelette is in verhouding een reusachtig meer, ik vermoed dat je Bled het best kan vergelijken met Banyoles.

Ik geloof dat er in Luzern al een cameraboot voor zijbeeld was dus ik neem aan dat die er nu ook weer is, er is in ieder geval ruimte voor.
pi_100217937
Het is natuurlijk vooral een kostenplaatje. Ik begreep via Svetla Otzetova (events director binnen FISA) dat de camera van Peking (die schuin over de baan ging in de laatste 500 meter) niet binnen de begroting van Londen 2012 past. Dat valt dus af.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_100222982
Ohh dat is jammer :( Het camerawerk in Beijing bij het wielrennen was ook al zo briljant, jammer dat er niet meer geld daarheen gaat ipv naar logo's en vlaggen en wat al niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_100240835
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Die Amstelbeker wedstrijd, hoe vaak wordt die gehouden? Ik had er nog nooit van gehoord, maar het ziet er erg tof uit!
Dit is de eerste keer dat ik er van gehoord heb, maar het concept is inderdaad wel tof!
Benieuwd of er een acht van Skoll komt..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_100247152
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:28 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat ik er van gehoord heb, maar het concept is inderdaad wel tof!
Benieuwd of er een acht van Skoll komt..
Het is ook de eerste keer dat-ie georganiseerd wordt.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_100256956
Huh, wat :?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_100319316
Leuk filmpje op Roei.tv (klik) over de Oude Holland Acht tegen de Holland Acht van Nu. Het ging natuurlijk niet om het roeien an sich maar had wel wat meer beelden van de Oude 8 willen zien :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_100345097
Als ik die paar halen die je wel kan zien zie, dan roeien ze niet zo heel erg soepel. Waarschijnlijk dat ze daarom niet zoveel in beeld komen. ;)
Barlid - "want van roeien word je moe"
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:40:36 #120
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_100367866
oja roeien, dat deed ik ook nog wel eens :@
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_100375636
Roeien? Wat is dat?
pi_100394846
De JW4x heeft daarnet zilver gehaald ^O^

Dat is zelfs nog wel beter dan hoe het er naar uitzag op basis van de halve finale dus ik denk dat die meiden heel goed hebben gepiekt, gefocust en gepresteerd.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_100395700
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 17:10 schreef pullup het volgende:
De JW4x heeft daarnet zilver gehaald ^O^

Dat is zelfs nog wel beter dan hoe het er naar uitzag op basis van de halve finale dus ik denk dat die meiden heel goed hebben gepiekt, gefocust en gepresteerd.
Inderdaad. Heel erg mooie prestatie. Benieuwd of de jongens morgen de prestatie kunnen evenaren.
pi_100428623
Best wel jammer dat het hen niet gelukt is. Wel mooi dat de meisjes dubbel eerste worden in de b-finale.
pi_100438918
Voor diegenen onder jullie die het nog niet gezien hebben: http://nos.nl/video/262620-twee-generaties-holland-acht.html
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_100439514
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:01 schreef WanEnOonlie het volgende:
Voor diegenen onder jullie die het nog niet gezien hebben: http://nos.nl/video/262620-twee-generaties-holland-acht.html
Die dunne armpjes in 1968 _O-
pi_100452662
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:01 schreef WanEnOonlie het volgende:
Voor diegenen onder jullie die het nog niet gezien hebben: http://nos.nl/video/262620-twee-generaties-holland-acht.html
Ik heb ze een dag voor die opnames gemaakt werden met zijn allen de boot zien opriggeren, wist niet dat er dit soort plannen waren, maar vermaakte me al met het feit dat ze ongeveer hetzelfde geluidsniveau wisten te produceren als een zware eerste jaars acht.
Het is wel een mooi stel bij elkaar.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_100470419
Ik vind het er best wel netjes uitzien eigenlijk, denk dat ze nog best hard zouden gaan in het veteranen veld (Y)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_100645714
Wat grappig, die oude roeifoto's. En op die foto met Mark Emke lijkt die 2e van links net Conno Kuyt.. geen familie toevallig?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_100657898
Mark Emke/Gerhard Pentenga/Victor Scheffers/Dominique van Ewijk was de volledige ploeg volgens de Worldrowing site :P

Best lekker goedkope Holland pakjes eigenlijk, daar zal het geld niet aan zijn opgegaan.

Pullup moet in een heel oude doos zelfs nog eerdere roeibeelden van een trainende Gobel op de bosbaan hebben en gaat daar ooit nog wel eens naar op zoek.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_100682484
Mocht je het vinden: NLroei houdt zich aanbevolen!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_100751762
Voor als mensen nog een logeer adres zoeken tijdens Henley, alleen nog even de eigenaar achterhalen......

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)0-000-000-euro.dhtml
pi_100773765
Nee, wel voor tijdens de Spelen... :N
pi_100807740
Haha, mooi bericht over dat dure huis. Heb het inmiddels op de NLroei-twitter gezet en ook als korte mededeling bovenaan de hoofdpagina van NLroei.

Dank voor de oplettendheid, jw.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_100858449
Rondje Utrecht - 28 augustus 2011!
Drie mooie parcours op de racefiets voor individuele prestaties, maar ook in ploegverband, speciaal voor roeiend Nederland!
Zie http://www.rondje-utrecht.nl/
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_100938629
http://www.nlroei.nl/displayarticle-2789.html
Nice artikel over de amstel beker, al iets bekend over de gelukkige uitgenodigde verenigingen?
pi_100940867
Ik heb begrepen dat het KNSRB + Skøll, Vidar, Thêta, Gyas en Okeanos is.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_100970545
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101195866
Het nieuwe seizoen gaat weer beginnen. Inmiddels ben ik al weer rustig begonnen met het coachen van de ouderejaars dames. In tegenstelling tot vorig seizoen hoef ik me dit jaar alleen druk te maken over het roeien in kleine nummers :)

Deze week hebben zich 339 nieuwe leden ingeschreven bij Laga. Wederom een record. Dat betekent weer overvolle vlotten en veel wachttijd. Ach het is voor het goede doel zullen we maar zeggen ;)

Hoe is het in de andere steden? Ook al weer begonnen?
pi_101198293
Morgen weer beginnen met MGL. De intro is bijna klaar en er lijkt weer zo'n 200 nieuwe leden aan te komen.
Ik vroeg me trouwens af waarom Nederland toch geen 2+ heeft gestuurd naar het WK. De afvallende 2- zou dat toch gaan doen?
pi_101203493
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:55 schreef De_Brok het volgende:
Ik vroeg me trouwens af waarom Nederland toch geen 2+ heeft gestuurd naar het WK. De afvallende 2- zou dat toch gaan doen?
Dat dacht ik ook.

@Wan: Mooie voorbeschouwing weer. Ik kijk ook erg uit naar de M2- Maar waarom heb je Sluis en Blink niet genoemd daar?
pi_101210482
Nou, komend jaar helaas zelf niet meer roeien, m'n knieblessure blijft maar aanhouden. Daar gaan m'n olympische ambities ;(
Maar wel eerstejaars licht coachen, ook erg mooi, heb d'r zin in!
pi_101220922
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 23:46 schreef wvdwest het volgende:


Deze week hebben zich 339 nieuwe leden ingeschreven bij Laga. Wederom een record. Dat betekent weer overvolle vlotten en veel wachttijd. Ach het is voor het goede doel zullen we maar zeggen ;)

Hoe is het in de andere steden? Ook al weer begonnen?
Dat gaat lekker dus bij Laga!


Ik ben gedeeld voorzitter van de ledenwerving van Skoll, we hebben nu 1 van de twee introductieweken gehad.. Ik heb zelf het idee dat het best aardig gaat, vooral omdat we al aardig wat (fysieke) talenten geinteresseerd hebben gekregen in het roeien!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_101222703
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 16:13 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Dat gaat lekker dus bij Laga!


Ik ben gedeeld voorzitter van de ledenwerving van Skoll, we hebben nu 1 van de twee introductieweken gehad.. Ik heb zelf het idee dat het best aardig gaat, vooral omdat we al aardig wat (fysieke) talenten geinteresseerd hebben gekregen in het roeien!
Succes ermee. Is het jullie al gelukt om Kirsten Lanz binnen te halen? Lijkt me nu een roeister die ik eerder bij Skøll dan bij Nereus vind passen.
pi_101222994
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:07 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Succes ermee. Is het jullie al gelukt om Kirsten Lanz binnen te halen? Lijkt me nu een roeister die ik eerder bij Skøll dan bij Nereus vind passen.
Nog niet ingeschreven, maar dat gaat ze nog wel doen. Ze was dinsdag met n vriendinnetje bij ons aan het eten.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_101281640
Ik heb me eergisteren ingeschreven bij Skoll en wijn gedronken met vier van de ejd van afgelopen seizoen. Gezellig :-)
Zin om weer te roeien!!!
pi_101296115
Hebben niet afgelopen week maar die week ervoor introductieweek gehad in Groningen, bij Gyas hebben zich ruim 330 nieuwe leden ingeschreven, ook voor ons een record :)
pi_101296939
Hebben jullie en Laga daar zoveel ruimte/boten voor?
  zondag 28 augustus 2011 @ 21:13:51 #149
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_101305545
Ik denk dat ik straks maar een jaartje ga stoppen met roeien ;( Tegen de tijd dat ik in zwolle woon is bij boreas de intro al afgelopen, en ik wilde toch eigenlijk wel graag weer een keer met leeftijdsgenoten sporten. Dus dan maar sportschooldingen doen.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_101308568
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:13 schreef Pluizel het volgende:
Ik denk dat ik straks maar een jaartje ga stoppen met roeien ;( Tegen de tijd dat ik in zwolle woon is bij boreas de intro al afgelopen, en ik wilde toch eigenlijk wel graag weer een keer met leeftijdsgenoten sporten. Dus dan maar sportschooldingen doen.
valt vast een mouw aan te passen. zou zonde zijn: roeien is zo leuk!
  zondag 28 augustus 2011 @ 22:01:49 #151
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_101309085
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:54 schreef Fiekie het volgende:

[..]

valt vast een mouw aan te passen. zou zonde zijn: roeien is zo leuk!
ik heb gemaild met jullie abactis en haar de situatie uitgelegd en die begon meteen met dat de intro verplicht is en blabla. En laat zo'n intro me nou net de ballen interesseren, want uitgaan doe ik toch al niet meer (burgerlijk word je vanzelf als weken van >40 uur maakt)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_101312481
quote:
5s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:16 schreef BEFEM het volgende:
Hebben jullie en Laga daar zoveel ruimte/boten voor?
Voor de eerste periode worden boten gehuurd. Daarna gaat het wel met de vloot. Hoewel het altijd beter kan.
pi_101357357
Coach MGZ trouwens.

Mag ik eindelijk lichte pikken uitschelden 8-)

En ik heb het idee dat onze promo wel goed gaat.
pi_101486966
Knap van de vrouwenacht, ik heb 1 keer het Norovirus gehad en toen moest ik niet eens denken aan opstaan, laat staan roeien :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_101488682
Hadden ze collectief norovirus?

Maar da's mooi een ticket binnen met de 5e plek.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_101488763
6 van de 8 wordt er gezegd, dat was ook de reden waarom Femke ipv Roline meeroeide..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_101492798
Waar hadden ze femke dan eigenlijk uit getrokken? Had die de W4- geroeid en was ze al klaar ofzo?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_101495945
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:27 schreef Virmes het volgende:
Waar hadden ze femke dan eigenlijk uit getrokken? Had die de W4- geroeid en was ze al klaar ofzo?
Die hoefde nog niet. Vaart morgen finale.

En of ze het echt zwaar te verduren hadden weet ik niet. Heb nog niet echte badkamerverhalen gehoord.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101511990
Lekker besmettelijk inderdaad, zo'n buikgriepvirus. Moet even terugdenken aan het kerstdiner een aantal jaren terug met de hele (grote) familie...
pi_101515603
In overig nieuws: Nederlandse (Euros) LM2- uitzending naar EURC2011 in Moskou finished als 2e :)
pi_101527916
nice, t gaat best goed met Euros afgelopen tijd, of niet? Die zware tweetjes gingen ook best oke geloof ik?

Net twee weken Skoll promoten achter de rug, ik had de eer om de promotie-cie voor te zitten, best tof! Onze coaches van EJZ zijn nu al helden, die gasten hebben werkelijk alle lange gasten aangesproken en op een ergometer weten te lullen, ik denk dat Skoll dit jaar misschien eens een acceptabel EJZ zou kunnen krijgen ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_101528128
Lekkere typo van FOK!sport. Staat "Rogier Blink en Nanne Sluis van Gays naar de Spelen". :')
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101579391
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 16:54 schreef WanEnOonlie het volgende:
Lekkere typo van FOK!sport. Staat "Rogier Blink en Nanne Sluis van Gays naar de Spelen". :')
:D!
pi_101584309
Zo ik ben er ook weer eens. Ik dacht; even geen roeitrainingen, dan maar ook geen roeiforum ;)
Ondertussen na een leuke en lange vakantie weer begonnen met roeien. Eerstkomende wedstrijd in mijn skiff zal de TBR (15-10) zijn, misschien dat we daarvoor nog de Amstel Beker (25-09) varen met wat zware ballen van Triton.
Afgelopen weekend begonnen, wat een drama zeg! Al roeiend prima, maar zaterdagmiddag was het gewoon veeeel te warm en zondagochtend zeiknat geregend, jeej!
Is iedereen verder ook alweer een (beetje) begonnen?
JW en Wan; leuk gehad in Bled?
Pullup; waarschijnlijk tot donderdag :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_101585959
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 16:46 schreef SkollZwaar09 het volgende:
nice, t gaat best goed met Euros afgelopen tijd, of niet? Die zware tweetjes gingen ook best oke geloof ik?

Net twee weken Skoll promoten achter de rug, ik had de eer om de promotie-cie voor te zitten, best tof! Onze coaches van EJZ zijn nu al helden, die gasten hebben werkelijk alle lange gasten aangesproken en op een ergometer weten te lullen, ik denk dat Skoll dit jaar misschien eens een acceptabel EJZ zou kunnen krijgen ;)
Het gaat weer goed met Euros ja :)
(het dal lijkt aan zijn eind)
pi_101588186
quote:
"We moeten echt gaan kijken hoe we een ploeg als de mannenacht kunnen laten presteren.
Een maand geleden was het nog allemaal hosanna en nu is het opeens kut? Wat een korte termijn visie soms zeg.
pi_101592254
Heb de twee woorden "onder druk" eraan toegevoegd. Dat maakt het iets duidelijker. Neemt niet weg dat het blijft zoals het is.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101597225
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 15:07 schreef WanEnOonlie het volgende:
Heb de twee woorden "onder druk" eraan toegevoegd. Dat maakt het iets duidelijker. Neemt niet weg dat het blijft zoals het is.
Maar ik neem aan dat het een letterlijke quote is? Of is het een samenvatting van wat die gezegd heeft?
pi_101613477
Laat ik voorop stellen dat in de journalistiek veel dingen worden geparafraseerd. Dat is nodig omdat het anders voor geen meter op te schrijven is zodat het lekker wegleest. Dat maakt de uitspraken natuurlijk niet minder kloppend.

Ik heb uitgebreid met Mijnders staan praten. Ruim een half uur zelfs en het was een vrij open discussie waarin we bespraken wat er aan de hand was. De Holland Acht kwam daarbij ter sprake. Hij zei dat die ploeg moest leren presteren. Dat was de letterlijke tekst. Wat Mijnders bedoelde was dat de ploeg dit WK niet goed uit de verf was gekomen, dat er geen reden was waarom het niet gelukt was en dat de ploeg dus moest leren presteren. Onderliggende oorzaak zal ongetwijfeld zijn dat de roeiers voor het eerst echt het idee hadden dat de wereldtitel te grijpen was.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101623494
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:29 schreef WanEnOonlie het volgende:
Laat ik voorop stellen dat in de journalistiek veel dingen worden geparafraseerd. Dat is nodig omdat het anders voor geen meter op te schrijven is zodat het lekker wegleest. Dat maakt de uitspraken natuurlijk niet minder kloppend.

Ik heb uitgebreid met Mijnders staan praten. Ruim een half uur zelfs en het was een vrij open discussie waarin we bespraken wat er aan de hand was. De Holland Acht kwam daarbij ter sprake. Hij zei dat die ploeg moest leren presteren. Dat was de letterlijke tekst. Wat Mijnders bedoelde was dat de ploeg dit WK niet goed uit de verf was gekomen, dat er geen reden was waarom het niet gelukt was en dat de ploeg dus moest leren presteren. Onderliggende oorzaak zal ongetwijfeld zijn dat de roeiers voor het eerst echt het idee hadden dat de wereldtitel te grijpen was.
Dat maakt het duidelijk :P
pi_101625252
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat maakt het duidelijk :P
Ik zal het volgende keer beter opschrijven :)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101702728
Kan ik in de openingspost veranderd worden naar "Coach Jong Damesch"? :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_101703130
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Kan ik in de openingspost veranderd worden naar "Coach Jong Damesch"? :D
Wat is dat?
pi_101703211
quote:
5s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Wat is dat?
Jong duidt over het algemeen aan dat ze de snelste eerstejaars ploeg zijn. Over het algemeen voorbehouden aan de zware acht. Misschien dat Triton geen lichte en zware achten op het water kan leggen? Anders zou ik het ook niet weten.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101703367
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:31 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Jong duidt over het algemeen aan dat ze de snelste eerstejaars ploeg zijn. Over het algemeen voorbehouden aan de zware acht. Misschien dat Triton geen lichte en zware achten op het water kan leggen? Anders zou ik het ook niet weten.
Absoluut of relatief de snelste? En hoe kan je dat weten zonder dat de ploegen al rond zijn :o

Ik snap niks van corporalen :'(
pi_101703471
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Absoluut of relatief de snelste? En hoe kan je dat weten zonder dat de ploegen al rond zijn :o

Ik snap niks van corporalen :'(
Volgens mij zijn titels als 'jong' pas te verdelen als er daadwerkelijk selecties zijn geweest (en een sparmoment). Overigens is er nog nooit iemand 'relatief' wereldkampioen geweest. Het gaat daarom om absolute tijden.

Zoals ik al zei is 'jong' normaal gesproken een eretitel die óf naar licht óf naar zwaar gaat. Niet naar dames.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101703586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:38 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Volgens mij zijn titels als 'jong' pas te verdelen als er daadwerkelijk selecties zijn geweest (en een sparmoment). Overigens is er nog nooit iemand 'relatief' wereldkampioen geweest. Het gaat daarom om absolute tijden.

Zoals ik al zei is 'jong' normaal gesproken een eretitel die óf naar licht óf naar zwaar gaat. Niet naar dames.
Gekke corporalen :{

Overigens zag ik net 2 vrouwtjes hier bij mij huis lopen met een Njord jas aan en hetzelfde gekleed (zomers :') ). Is er wat te doen hier ofzo? :P
pi_101703604
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:42 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Gekke corporalen :{

Overigens zag ik net 2 vrouwtjes hier bij mij huis lopen met een Njord jas aan en hetzelfde gekleed (zomers :') ). Is er wat te doen hier ofzo? :P
Geen idee. Ben al tijden niet meer op de KSRV geweest.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101705964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:31 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Jong duidt over het algemeen aan dat ze de snelste eerstejaars ploeg zijn. Over het algemeen voorbehouden aan de zware acht. Misschien dat Triton geen lichte en zware achten op het water kan leggen? Anders zou ik het ook niet weten.
Bij ons is Jong Damesch gewoon de tweedejaars. Zodra er ook ouderejaars bij zijn is het middengroep.. Heeft niks met eretitels of sparren te maken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_101706151
die corporalen snappen elkaar niet meer!
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_101707062
Volgens mij is Jonghe Acht alleen iets wat de zuid hollanders doen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_101707103
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mij is Jonghe Acht alleen iets wat de zuid hollanders doen :P
Nee hoor. Dat was vroeger schering en inslag. Dat het nu bij jullie een andere betekenis heeft zegt meer over Triton dan over Njord/Laga etc.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101739873
Haha schijnbaar heb ik aan Nicole Beukers gevraagd of ze kan roeien :')
pi_101743233
Does a bear shit in the woods?
pi_101768423
Een bijzondere Holland Acht dit weekend in Duitsland.....

http://www.eonhansecup.de/index.php?id=23
pi_101772119
Wel een leuke verenigingsacht :)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_101778665
Supervet dat er een development veld komt voor licht dames! En een 4x gaat supersnel!! Ik hoop wel dat ze er wat geduld mee hebben want een heel nieuw veld stamp je niet zomaar uit de grond, volgens mij zijn er weinig verenigingen die bij werving van wedstrijdroeiers aan lichte dames denken, het gaat nu alleen nog maar over groot en lang. Zou te cool zijn als het lukt en die eerstejaars 4x+ er ook komt!
*O*
pi_101778948
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:48 schreef jw3 het volgende:
Een bijzondere Holland Acht dit weekend in Duitsland.....

http://www.eonhansecup.de/index.php?id=23
Ik vind het eerlijk gezegd schandalig dat er dit jaar twee keer een verenigingsacht naar grote buitenlandse wedstrijden wordt gestuurd in naam van de KNRB/Holland Acht. Eerst een compleet betaalde (inclusief startgeld!) trip voor het RTC Groningen naar Sint Petersburg en nu een zogenaamde oude acht van Laga die niets meer is dan een veredelde tweede-/derdejaars ploeg. Gewoon ronduit asociaal.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101791121
^^^

Eens, leuk voor die jongens zelf natuurlijk maar de KNRB is zichzelf wel in de voet aan het schieten voor wat betreft de komende jaren als dit soort ploegen totaal niet mee blijken te komen en de organisatoren een echte 'Holland acht' hadden verwacht. Dan is de kans op uitnodiging het volgend jaar natuurlijk gering.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_101810519
Spannende column.
pi_101811680
Hakt er inderdaad stevig in Michiel, daar maak je vast geen vrienden mee bij de bond. :Y)
Wel goed dat het gezegd is, ik ben het namelijk volledig eens met je inhoud.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_101812536
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 12:41 schreef Virmes het volgende:
Hakt er inderdaad stevig in Michiel, daar maak je vast geen vrienden mee bij de bond. :Y)
Wel goed dat het gezegd is, ik ben het namelijk volledig eens met je inhoud.
Ach, als ze niet in de spiegel durven te kijken bij de roeibond hoef ik er geen vrienden mee te zijn. Het is ook te schandalig voor woorden.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101834110
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:42 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Gekke corporalen :{

Overigens zag ik net 2 vrouwtjes hier bij mij huis lopen met een Njord jas aan en hetzelfde gekleed (zomers :') ). Is er wat te doen hier ofzo? :P
Er was donderdagavond een bierfest ivm afroeiperiode. Overdag gewoon trainen. MGD had donderdag volgens mij de nultest voor de selecties, zou het geweest kunnen zijn.
pi_101836090
Roel Braas is vandaag vader geworden van een dochtertje :)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_101938907
Dat ziet er op het eerste gezicht uit als een geniaal artikel over de hoeveelheid aanmeldingen bij de studentenverenigingen. Het bijgeleverde staatje is al informatief c_/

Nu nog even lezen :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_101940919
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:12 schreef pullup het volgende:
Dat ziet er op het eerste gezicht uit als een geniaal artikel over de hoeveelheid aanmeldingen bij de studentenverenigingen. Het bijgeleverde staatje is al informatief c_/

Nu nog even lezen :P
"geniaal artikel" :') Niet zo overdreven, joh. :P
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102173239
Roeien lijkt mij ook wel wat ! Ik woon als laatstejaars sinds kort in Utrecht en wil me hier aan gaan melden voor een club. Na even georiënteerd te hebben lijken alle clubs mij wel heel erg leuk. (Orca, Triton en Viking) Heb al van Triton te horen gekregen dat ze een enorme wachtrij hebben en volgens mij geld dit ook voor de andere clubs. Ik zelf ben straks student af en ik vraag me af wat voor een vereniging dan het beste bij mij zou passen. Ik ben trouwens 24.
pi_102175831
Leuk dat je interesse krijgt in roeien!

Over het algemeen zijn studentenverenigingen niet zo geschikt voor afgestudeerden, zeker niet als je dan nog moet beginnen. Dan is Viking dus automatisch de club om naar te kijken, als burgervereniging zijnde.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_102177356
Daar komt nog bij dat zowel Triton als Orca een ledenstop hebben waardoor nu aanmelden misschien wat lastiger wordt. (maar nooit geschoten is altijd mis)
pi_102213783
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:24 schreef ocf81 het volgende:
Daar komt nog bij dat zowel Triton als Orca een ledenstop hebben waardoor nu aanmelden misschien wat lastiger wordt. (maar nooit geschoten is altijd mis)
In principe nemen wij bij Triton geen leden meer aan, mits ze enig roei-ervaring hebben. Als je niet bekend bent met roeien, dan is het handig om het inderdaad bij een burgervereniging te leren, als je bijna bent afgestudeerd. Succes!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_102221693
tenzij, geen mits ;)

Maar er is ook nog lente-introductieweek!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_102222456
Dank voor de reacties. Heb mij aangemeld via de website voor Viking. Nu krijg ik vanzelf bericht als er weer een startersgroep gaat beginnen wat twee keer per jaar gebeurd. Er is alleen een wachtrij van een half jaar.
pi_102233710
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:05 schreef marckvandijk het volgende:
Dank voor de reacties. Heb mij aangemeld via de website voor Viking. Nu krijg ik vanzelf bericht als er weer een startersgroep gaat beginnen wat twee keer per jaar gebeurd. Er is alleen een wachtrij van een half jaar.
Dat is jammer. Er zijn natuurlijk in de omgeving van Utrecht nog een aantal roeiverenigingen, maar ik kan me voorstellen dat je liever binnen de stad blijft.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102234981
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:17 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Dat is jammer. Er zijn natuurlijk in de omgeving van Utrecht nog een aantal roeiverenigingen, maar ik kan me voorstellen dat je liever binnen de stad blijft.
Het doel is juist om een sociaal netwerk op te bouwen en daarnaast een beetje te sporten (roeien) dus een vereniging buiten Utrecht is inderdaad geen optie ! Dus nu maar een andere sportvereniging opzoeken en dan zien we over anderhalf jaar wel verder. Ik moet wel 10 euro betalen om me aan te melden, dus ik hoop dat ik nog steeds in Utrecht woon over 1,5 jaar. :P
  woensdag 21 september 2011 @ 22:46:47 #205
340480 Fapkoning
Koning van de FOK!ers
pi_102242874
De vereniging Viking is een zeer eminente keuze! Ik roei daar namelijk ook! :7
pi_102246853
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:46 schreef Fapkoning het volgende:
De vereniging Viking is een zeer eminente keuze! Ik roei daar namelijk ook! :7
Ik ben blij dat je er zo content mee bent, maar ik kan je pas over anderhalf jaar de hand schudden.
  donderdag 22 september 2011 @ 20:42:19 #207
340480 Fapkoning
Koning van de FOK!ers
pi_102273806
Dat is mooi om te horen dat er mede FOK!ers ook bij Viking gaan roeien! Want volgens mij ben ik de enige vikinger hier op FOK! :D
pi_102281671
* Bellah gaat ook weer roeien... Najaarsbokaal starten in een 4+. Zin in *O*
pi_102283817
Uitschrijven of niet, hmmmmmmmmmmm.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 september 2011 @ 23:47:53 #210
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_102284650
quote:
11s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:32 schreef BEFEM het volgende:
Uitschrijven of niet, hmmmmmmmmmmm.
Ga nog een jaartje roeien, puur ter vermaak voor ons :Y)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_102284770
quote:
6s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:47 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ga nog een jaartje roeien, puur ter vermaak voor ons :Y)
Volgens mij heb ik evenveel gewonnen als jij.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 september 2011 @ 23:50:55 #212
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_102284845
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik evenveel gewonnen als jij.
Twee ergoblikken, 5 compo wedstrijden en een bokaal :Y)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 september 2011 @ 23:51:30 #213
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_102284879
Oh waarom hap ik ook.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 september 2011 @ 23:51:41 #214
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_102284887
KUT Befum.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_102285443
quote:
11s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:32 schreef BEFEM het volgende:
Uitschrijven of niet, hmmmmmmmmmmm.
Inschrijven moet je, Abcoude - Amsterdam komt er weer aan + die weddenschap over je volgende NKIR eindtijd staat ook nog steeds :(
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_102285465
En inderdaad kut Befum :(
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_102290646
Als iemand nog ontzettende coachambities heeft, sluit je bij mij aan! Momenteel ben ik de enige coach van 7 tweedejaars dames...
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_102290697
Vreemd trouwens, dat tijdens deze 'zomerstop' van de nationale roeiselectie zowel de website van de mudas als die van de vrouwenacht het niet doen :9
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_102291267
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:05 schreef pullup het volgende:

[..]

Inschrijven moet je, Abcoude - Amsterdam komt er weer aan + die weddenschap over je volgende NKIR eindtijd staat ook nog steeds :(
Gaat niet lukken.

Mijn roei''carriere'' is voorbij.
pi_102291279
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 september 2011 10:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Als iemand nog ontzettende coachambities heeft, sluit je bij mij aan! Momenteel ben ik de enige coach van 7 tweedejaars dames...
Oeeeeeee dames coachen :9
pi_102291803
Volgende maand naar Lausanne en Sint Petersburg :-) Voor onderzoek en interview.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102427741
Hoe beviel de Amstelbeker?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_102439846
Wat mij betreft prima. Wat is er eigenlijk gebeurd met het topic? Het lijkt een beetje doods? De zomervakantie is toch echt voorbij mensen!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102441913
Ja! Leven in de brouwerij!

Amstel Beker was wel gezellig, vooral vanwege 't lekkere weer (en witbier op de tap). Jammer van de Orca dames die er in de finale afgingen tegen Nereus.

Ik ga weer roeien ajuus :W
pi_102470676
Tja, tot nu toe nog weinig te melden..
'k ben druk bezig met trainen om een laatste seizoen te knallen..
Wel leuk, Annemiek bemoeit zich nu ook met de zware middengroep, das wel n goede motivatie om nog net iets meer te geven tijdens trainingen!
Enne, leuk trouwens dat mw Rom-Colthoff het talentcentrum z-holland gaat coachen. Ze heeft ons vorig jaar in de 2- een paar keer gecoacht, waarbij we echt fikse stappen maakten!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_102499076
http://press.discovery.co(...)rth-james-cracknell/

Misschien nog een nieuwtje voor op NLroei? Een stuk indrukwekkender dan wipe-out winnen :9
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_102509786
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:58 schreef La_Tramposa het volgende:
http://press.discovery.co(...)rth-james-cracknell/

Misschien nog een nieuwtje voor op NLroei? Een stuk indrukwekkender dan wipe-out winnen :9
Beetje lang geleden alleen -- de Marathon des Sables in kwestie heeft hij gelopen in april 2010. Ik was al aan het twijfelen over Wipeout. Wel indrukwekkend, daar niet van!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102509892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:45 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Beetje lang geleden alleen -- de Marathon des Sables in kwestie heeft hij gelopen in april 2010. Ik was al aan het twijfelen over Wipeout. Wel indrukwekkend, daar niet van!
Hij heeft overigens daarna nog meegedaan aan de 'Coldest Race on Earth'.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102528529
In other news:
8+ door midden als gevolg van snelheidsovertreding binnenvaartschipper.

De Parayba, een van de oudere 8'en uit de vloot van D.R.V. Euros is vandaag doormidden gebroken nadat een schipper in de tegenovergestelde richting op (te) hoge snelheid passeerde. De roeiers zijn allemaal heel aan wal gekomen, maar de boot is in delen teruggekomen bij Euros. De schipper in kwestie zal worden aangesproken op zijn vaargedrag, en de schade zal worden verhaald.

Ik was zelf aan het coachen ten tijde van het ongeluk, en moest mijn roeiers laten houden om er voor te zorgen dat ze niet om zouden slaan.

Te gek voor woorden eigenlijk dat een schipper zo over het kanaal scheurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2011 10:08:43 ]
pi_102538494
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:27 schreef ocf81 het volgende:
In other news:
8+ door midden als gevolg van snelheidsovertreding binnenvaartschipper.
...
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_102540794
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 02:51 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
OMG :X
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_102542923
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:40 schreef pullup het volgende:

[..]

OMG :X
We zijn allang blij dat hij over niemand heen is gevaren, en als bonuspunt: het was een ondeelbare acht, en nou is hij deelbaar. :P
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_102557256
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 02:51 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik jat even je foto voor NLroei ;-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102563414
Dat is wel echt wat je noemt 'door midden'. Moeten spannende momenten geweest zijn...
pi_102567701
Precies voor je voeten door :{
pi_102569600
Gelukje dat ie precies tussen twee plekken door is? Ik moet er niet aan denken dat ie op dol-hoogte een boot in komt rammen, knappe jongen die de aanstormende boot dan nog kan ontwijken..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_102569959
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 23:25 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Gelukje dat ie precies tussen twee plekken door is? Ik moet er niet aan denken dat ie op dol-hoogte een boot in komt rammen, knappe jongen die de aanstormende boot dan nog kan ontwijken..
gelukkig is er geen contact tussen de boten geweest, Het waren gewoon gigantische golven achter die boot, en toen onze ouwe praam door die golven opgetild werd, is 'ie door z'n hoeven gezakt.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_102580044
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 23:33 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

gelukkig is er geen contact tussen de boten geweest, Het waren gewoon gigantische golven achter die boot, en toen onze ouwe praam door die golven opgetild werd, is 'ie door z'n hoeven gezakt.
Haha oh wow, nog steeds erg natuurlijk, maar dat maakt het verhaal wel een beetje knulliger om te vertellen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_102581523
Waar ik me over verbaas is dat er 27 mensen het artikel hebben aangeraden. Wat maakt dit zo interessant? Of zijn alle Euroïden uit hun schulp gekropen hiervoor?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102585084
Mooi filmpje met de Canadese topcoach Mike Sprachlen over motivatie:
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel zondag 2 oktober 2011 @ 16:02:42 #242
1455 Keroppi
kool kikker
pi_102613606
Ik zag dat het hierboven over Viking ging, maar zijn hier nog meer 'burger' roeiers? ;)

Ik heb een aantal jaar bij Orca geroeid maar ben nu sinds enkele maanden lid van die Leythe.
Chick on a mission
pi_102623950
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:02 schreef Keroppi het volgende:
Ik zag dat het hierboven over Viking ging, maar zijn hier nog meer 'burger' roeiers? ;)

Ik heb een aantal jaar bij Orca geroeid maar ben nu sinds enkele maanden lid van die Leythe.
Geen burgerroeier, maar wel een buurvrouw ;)
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:50:18 #244
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_102625043
http://www.nlroei.nl/displayarticle-2842.html

Interview met Maurits Hendriks over roeien.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:11:21 #245
340480 Fapkoning
Koning van de FOK!ers
pi_102626504
Ik ben een wedstrijdroeier :D
pi_102640626
@Wan; doet t niet.

Deze is ook mooi:
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_102640681
quote:
Euh.. dat is hetzelfde filmpje :-) Kevin Light had alleen het filmpje offline gehaald en nu weer online gezet. Weet niet waarom.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel maandag 3 oktober 2011 @ 10:07:31 #248
1455 Keroppi
kool kikker
pi_102641616
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:35 schreef zwaan90 het volgende:

[..]

Geen burgerroeier, maar wel een buurvrouw ;)
Orca? Daar kom ik vandaan :)
Chick on a mission
pi_102641837
Haha, oke. Kwam m tegen op de facebookfeed van de Kiwi 2-.
Vond t al n beetje toevallig..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_102641979
Volgens Kevin kreeg hij de audio en de video niet gesynced. Inmiddels dus wel :)

Sinds een paar dagen laden de pagina's van FOK niet goed -- soms kan ik niet quoten zonder de code zelf in te typen. Irritant.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102643630
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:07 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Orca? Daar kom ik vandaan :)
Nee ben nu een buurvrouw, roei bij Njord ;)
  FOK!fossiel maandag 3 oktober 2011 @ 11:59:45 #252
1455 Keroppi
kool kikker
pi_102644614
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:29 schreef zwaan90 het volgende:

[..]

Nee ben nu een buurvrouw, roei bij Njord ;)
Ohja.. had ik kunnen bedenken met de zwaan ;)
Chick on a mission
pi_102646358
Compotaartjeej *O*

Vet filmpje!
pi_102651398
Zo, afroeikamp zit er ook weer op. Heb weer goed mijn best mogen doen met het laten zweten van de (nu) eerstejaars. Dasje hangt nu aan het nekje en hebben nu officieel 'lid' voor hun achternaam.
Met nog een schorre stem ga ik na 3 dagen niet getraind te hebben weer het bootje in. Op naar de TBR!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_102657600
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102661075
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:47 schreef AHappelstroop het volgende:
Op naar de TBR!
Wat ga je starten? Zag dat Seekfam al ging skiffen.

Wil er zelf ook aan de bak, maar mijn aanvraag ligt nog bij het bestuur. Vond het ook wel jammer dat 2x en 1x veld tegelijk is, want ik wilde eventueel in meerdere boottypen tegelijk starten (onder het motto: nu ik er toch ben).


Van het weekend nog lekker bezig geweest. Kon het niet weerstaan, dat gladde water.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_102679373
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:01 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Wat ga je starten? Zag dat Seekfam al ging skiffen.

Als ik start, start ik de LH1x. Ik ga het tot op het laatste moment aankijken.
Twee keer starten kan je doen, maar inderdaad niet die 2 velden. Sowieso vind ik de TBR niet relaxt om 2 keer te starten, maar dat is persoonlijk ;)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_102680958
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102691501
Vers van de pers: Maurice Leeser (directeur KNRB) vertrekt per 1 december. Komt wel een beetje abrupt, kan ik jullie vertellen. Later meer (als ik 'm gesproken heb).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102694706
Ik neem de functie wel over.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_102709907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:10 schreef Sjobber het volgende:
Ik neem de functie wel over.
nou, waar maken we ons druk om. dat organiseren we hier wel even op fok.
pi_102712475
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:41 schreef Fiekie het volgende:

[..]

nou, waar maken we ons druk om. dat organiseren we hier wel even op fok.
Ik moet nog voorzitter van Boreas worden.
pi_102712558
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik moet nog voorzitter van Boreas worden.
Ja, dat dat nog niet gelukt is, is je eigen schuld. Vanavond wordt alweer een bestuur ingestemd waarvan jij aan het hoofd had kúnnen staan, Ananas!
pi_102715244
Zat er toch wel een beetje aan te komen dacht ik, en ook een goede positie verbetering voor Maurice. Denk dat de samenwerking met het watersportverbond er wel weer beter op gaat worden, en ook dat is goed voor de roeisport.
pi_102715545
Heeft iemand een concreet antwoord op de vraag waarom in roeien doorgaans alleen de eerste plek telt, terwijl bij NK's en Olympische Spelens er wel zilver en brons te behalen valt?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:17:36 #266
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_102715973
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:10 schreef Bellah het volgende:
Heeft iemand een concreet antwoord op de vraag waarom in roeien doorgaans alleen de eerste plek telt, terwijl bij NK's en Olympische Spelens er wel zilver en brons te behalen valt?
Ik verwacht dat het te maken heeft met het aantal velden & deelnemers.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_102716270
Het is een nationaal gebruik, dat puur pragmatisch is. Niemand onthoudt toch de tweede of derde plek, alleen blikken tellen. Dus wordt dat ook zo uitgevoerd en krijgt alleen de eerste blik.

Wat Leeser betreft: het KNWV heeft net de kanobond geannexeerd, dan denk ik dat er nu wel opgepast moet worden dat dat niet ook gebeurt met de KNRB. Dat zijn toch echt bonden die geen enkele overeenkomst hebben.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_102716495
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:10 schreef Bellah het volgende:
Heeft iemand een concreet antwoord op de vraag waarom in roeien doorgaans alleen de eerste plek telt, terwijl bij NK's en Olympische Spelens er wel zilver en brons te behalen valt?
Bij NK's is de medaille voor de tweede en derde ook iets recents.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102727741
http://www.nlroei.nl/displayarticle-2846.html

Artikel over Leeser. Toch wel een beetje sprake van 'oud zeer'.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102769522
Vanavond weer eens roeien bij de USR met mijn 2- maatje! Zin in.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_102773406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:42 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vanavond weer eens roeien bij de USR met mijn 2- maatje! Zin in.
Maar waar was je gisteren voor jullie streepje?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_102805475
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar waar was je gisteren voor jullie streepje?
Hij was bang gestreept te worden
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_102816253
Misschien waren twee dagen in Utrecht teveel van 't goeie?

Herfstregatta gewonnen. Nu de Tromp roeien als compo :)
pi_102830668
Het is weer lekker volle bak bij de TBR volgende week
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_102830736
Ik had de Tromp graag gestart, maar het feest gaat helaas niet door.
Enige wat ik mee krijg is een langzame knake boot. En als ik 50 euro mag betalen om die wedstrijd te starten, wil ik ook iets fatsoenlijks onder mijn kont.
Als competitie roeier wordt je gewoon niet serieus genomen.
Beleid :r
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_102833475
Inschrijvingen gesloten, dat schiet niet op natuurlijk. Net iets te laat bedacht :N

[ Bericht 56% gewijzigd door Bellah op 08-10-2011 01:16:42 ]
pi_102842637
Jammer, want t water waar je tijdens de TBR op vaart is wel heel erg mooi..
@tramposa; Ik hoorde t net iets te laat en had al andere afspraken, was er graag bij geweest. T streepje stond wel mooi op de Kuntze ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_102854266
Ik trouwens niet meer editten (?) dus maar in n nieuwe post:

Nogal n paar opvallende inschrijvingen voor de Abcoude - Amsterdam!

Er starten wat bondsroeiers, zowel van de SA- als de SB selectie. Leuke tegenstanders voor mijn eerstejaars dus, en dat terwijl ze n stuur van 95+ kg hebben ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_102868526
Haha die inschrijvingen, wtf :')
  zondag 9 oktober 2011 @ 12:03:31 #280
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_102869444
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2011 11:16 schreef BEFEM het volgende:
Haha die inschrijvingen, wtf :')
Blink cum suis willen het baanrecord van de Holland Vier verbeteren. Vandaar dat ze 'op oorlogssterkte' zijn met allemaal roeiers die lang hard kunnen varen (Klem, Kuiper, Blink, mindere mate ook Vellenga).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:25:32 #281
340480 Fapkoning
Koning van de FOK!ers
pi_102882285
Hoi, heeft iemand hier misschien een tempometer te koop?
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:51:45 #282
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_102882866
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:03 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Blink cum suis willen het baanrecord van de Holland Vier verbeteren. Vandaar dat ze 'op oorlogssterkte' zijn met allemaal roeiers die lang hard kunnen varen (Klem, Kuiper, Blink, mindere mate ook Vellenga).
Niet Klem, maar Hamburger. Klem en Hendriks voeren niet in een C4 maar in een echte wherry. Hier artikel over vandaag: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2849.html

@Fapkoning sorry, heb geen tempometers. Je zou kunnen overwegen jezelf te registreren op NLroei en daar op het forum voor Vraag & Aanbod (http://www.nlroei.nl/PNphpBB2+viewforum-f-4.html) te vragen of mensen er nog een hebben?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102895466
Eerst 12 Kilometer oproeien en lukt het een van de dames om binnen de honderd meter haar riem te breken :D :')

Ik hoop dat er volgend jaar bij die dames wat meer ploegen gaan inschrijven de AA is een best leuke wedstrijd
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_102928217
Afgelopen weekeinde de Minervadames 8 zien trainen in Delft. Was erg leuk om te zien. En prettig om met andere coaches over mijn roeisters te spreken. Een van de trainingen samen met Ans Rom Colthoff meegefietst. Was erg leuk en geeft veel vertrouwen voor het RTC dit jaar. Heel ander gevoel dan vorig seizoen.

En veel zin in de Tromp. Leuke velden en zoals het er nu uitziet redelijk goed weer, zoals traditioneel tijdens de Tromp.
pi_102935235
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_102954337
Ik stop over 2,5 week officieel met mijn fantastische roeicarrière.
Nog even het prachtige Hilversums Kanaal over aankomend weekend, wat rommelen in de 4- en 8+ op de Apesop en dan is het dag tegen de mooie bootjes. Ik ga verder als coach bij Triton.

Helaas Wan, dan heb je nooit een goede interview met mij af kunnen leggen als roeier zijnde. Misschien een keer als coach dan als ik een paar jaar verder ben, of nu ik stop met roeien - een fotootje bij de hunks? ;) Leuk stuk btw :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_102960383
Over hunks gesproken... Leuke column Wan! _O-

Jammer Busje, wat ga je coachen? Dus toch niet helemaal dag tegen de mooie bootjes (maar wel bier!)
pi_102963597
Dank! Wist niet goed of ik het nu wel of niet moest plaatsen. Misschien dat niet iedereen op een monoloog over roeibabes en -hunks zit te wachten. Kennelijk vinden genoeg mensen het leuk (getuige de hits, reacties en likes).

En het stukje van vandaag: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2851.html

Reageer ook even in de poll (evt. met opmerking): http://www.nlroei.nl/displaypoll-98.html

Oja, en als je NLroei graag leest: we stellen een Like op Facebook op prijs!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103060640
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103061191
Een d-mark was toch meer dan een gulden? Wat een plan! :)
pi_103090169
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103091771
quote:
Topidee !!
Dat ziet er dus simpel en compleet logisch uit en net zoals als alle goede ideeën het ziet er meteen zo uit alsof het eigenlijk niet anders kan.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_103118883
Gefeliciteerd met je blik, AHappelstroop!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_103133326
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:07 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Gefeliciteerd met je blik, AHappelstroop!
Aah bedankt! Mooi zo'n afsluiter toch? :)
Nu EJZ coachen, heb da sinn in!!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_103134633
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_103142717
Leuk artikel!
Marten gefeliciteerd, inderdaad een supermooie afsluiting!
Ben ook trots op mijn ex ploeggenootje dat in haar oude bootje gewoon bijna het hele DSB1x veld aanveegt :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_103226423
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:04 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Aah bedankt! Mooi zo'n afsluiter toch? :)
Nu EJZ coachen, heb da sinn in!!
Yo, nog gefeliciteerd met je blik, wat ga je op de apesop starten?
pi_103268183
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:40 schreef jw3 het volgende:

[..]

Yo, nog gefeliciteerd met je blik, wat ga je op de apesop starten?
Dank! Apesop in de 4- en in de 8+. Laatste halen :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_103370370
Oud Skoll dingetje binnengekregen *O*
pi_103415310
Nog 1 post en dan mag iemand een nieuwe aanmaken :)
Wat zullen we als titel doen?
- Selecties, koud en brakke ochtenden.
- Een nieuw seizoen brengt mooie herinneringen!
- Wedstrijdroeier of competitieroeier; we genieten allemaal!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_103416975
Vind de eerste of derde titel wel mooi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')