abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 juli 2011 @ 21:00:19 #1
208890 June.
Seriously?
pi_99337326


Vorige delen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatste vijf delen:
Geneeskunde [Deel 61]
Geneeskunde [Deel 62]
Geneeskunde [Deel 62]
Geneeskunde [Deel 64]
Geneeskunde [Deel 65]
Geneeskunde [Deel 66]


Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
Geneeskundestudent
Arts en Student
Medisch Student
Co-motions
VVAA
NHG Standaarden
Overzicht handige links van mol_air
Medische rekenmachine
Websurg - tekst en video's van voornamelijk laparoscopische chirurgie
Artsus.nl - medisch weblog voor de jonge medicus

IB Groep
Loten? Hoe en wat


Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)


Rijksuniversiteit Groningen (410)
Zij-instroom
Decentrale Selectie (50 % van de plaatsen)
• 40 collegeweken per jaar
Barney.jpg MaxC (2007)
Pluizel (2006)
Starla (2002)
Honeymooner (2003)


VU Amsterdam (350)
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
plaatje.JPG DDM (2000?)
pmdomela (2008)
laura27md9c.jpg Laertes (2009)


Universiteit van Amsterdam (350)
Decentrale selectie (50% van de plaatsen)
Zwaardvisch (2003)
Merel1808 (2008)
Christiaan (2009)
n71371853610_693.jpg fusionfake (2009)
Kassaa (2009)



Universiteit Leiden (315)
Zij-instroom
• 39 collegeweken per jaar
ASY.jpg intoxicated (2004)
bonusbaas.gif Repeat (2005)


Universiteit Utrecht (344)
Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
• 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU'06)
fok-uitzicht-ani.gif dr.dunno
gohan16 (2005)
Leejow (2007)
abbeyroad.jpg iofn (2005)
schaapje.jpg Bellah (2007)


Erasmus Universiteit Rotterdam (410)
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
WKava.gif Switchboy (2007)
Ludacriss (2010)
madmaniac (2010)


Radboud Universiteit Nijmegen (330)
• 40 collegeweken per jaar
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
ralphie.jpg ralfie (2003)
Avatar%2004.gif June. (2006)
Untitled-2.png dotKoen (2007)
Rituals%20logo4.gif Rituals (2009)


Universiteit Maastricht (341)
thumb.jpg Seam (2008)
avater_fok.JPG BloodyVirginMary (2009)

Anders
EricT (Biomedische Wetenschappen en Geneeskunde Groningen)
(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topic :) voeg jezelf toe op de wiki pagina)

WELKOM

De bron van de OP vind je hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde
Shine bright like a diamond.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:01:20 #2
208890 June.
Seriously?
pi_99337395
:7
Shine bright like a diamond.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:13:55 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_99338154
Zeauuu ladies & people, al aan het genieten van de vakantie of nog gekweld door co-schappen? :7
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:14:39 #4
208890 June.
Seriously?
pi_99338211
Welke vakantie? :P
Shine bright like a diamond.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:39:03 #5
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99339984
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 20:57 schreef June. het volgende:
Ik ga ook nog wel ff kijken zo :P
Kom maar op >:) :P.
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:13 schreef dr.dunno het volgende:
Zeauuu ladies & people, al aan het genieten van de vakantie of nog gekweld door co-schappen? :7
Veel aan het werken om m'n collegegeld voor volgend jaar bij elkaar te verdienen :P. En ik vermoed dat ik vanaf eind deze week kan gaan leren voor een hertentamen :').
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_99340469
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:13 schreef dr.dunno het volgende:
Zeauuu ladies & people, al aan het genieten van de vakantie of nog gekweld door co-schappen? :7
Vakantie? Qu'est-ce que c'est?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99341673
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:13 schreef dr.dunno het volgende:
Zeauuu ladies & people, al aan het genieten van de vakantie of nog gekweld door co-schappen? :7
Hier voorbereiding heelkunde! Voorblok zit goed in elkaar.

Alleen nu pas thuis van vergaderingen en ik moet drie uur durend snijzaalpracticum abdomen voor morgen nog voorbereiden ;( .

[ Bericht 3% gewijzigd door dotKoen op 12-07-2011 17:42:57 ]
pi_99343410
Nu laatste week SEH, vind het jammer dat dit co-schap afgelopen is. Volgende week donderdag nog spreekuurtoets en daarna ook 3 weekjes vakantie. Ga een eurotrip doen met Interail langs allemaal mooie steden :7
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_99344145
Nog drie weken afzien en dan voor het eerst in mn leven kamperen!

tvp
pi_99344205
quote:
17s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:52 schreef Repeat het volgende:
Nog drie weken afzien en dan voor het eerst in mn leven kamperen!
Wat ben je dan aan het doen waar het afzien is?
pi_99349361
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:13 schreef dr.dunno het volgende:
Zeauuu ladies & people, al aan het genieten van de vakantie of nog gekweld door co-schappen? :7
Dit is al mijn vijfde week vakantie O+
En nog bijna vijf te gaan voordat de herkansingen beginnen O+
  dinsdag 12 juli 2011 @ 01:22:25 #12
299601 ZwarteSteen
Kop die steen
pi_99351369
nog 2 dagen tot de uitslag :'(
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
pi_99352140
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:13 schreef dr.dunno het volgende:
Zeauuu ladies & people, al aan het genieten van de vakantie of nog gekweld door co-schappen? :7
ik heb vakantie, zit in het buitenland. Pas over 2 weken weer beginnen (kindergeneeskunde)

ik word echter wel gekweld haha, als ik aan het zkh denk word ik echt depri. Soms vraag ik me af of ik het allemaal nog wel leuk vind
pi_99359456
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 01:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
ik word echter wel gekweld haha, als ik aan het zkh denk word ik echt depri. Soms vraag ik me af of ik het allemaal nog wel leuk vind
Niet elk coschap is leuk, maar uiteindelijk kom je vast wel ergens op je plekje, binnen of buiten het ziekenhuis :) Maar voor nu even doorzetten ;)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99360086
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 01:22 schreef ZwarteSteen het volgende:
nog 2 dagen tot de uitslag :'(
Welke lotingsklasse? En welke faculteit op 1?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:37:29 #16
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99366691
@ DDM, de dehydratie/SIADH-vraag is geschrapt! :P Door de extra vervallen vragen ligt mijn percentage gelukkig iets hoger en gezien de cesuur heb ik hem als alles goed is gehaald! *O* w/

De cesuur ligt nu op 33,5% = voldoende :o :'). Daarmee heeft 69,3% een voldoende.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_99369184
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:37 schreef Rituals het volgende:
@ DDM, de dehydratie/SIADH-vraag is geschrapt! :P Door de extra vervallen vragen ligt mijn percentage gelukkig iets hoger en gezien de cesuur heb ik hem als alles goed is gehaald! *O* w/

De cesuur ligt nu op 33,5% = voldoende :o :'). Daarmee heeft 69,3% een voldoende.
Hoe kan dat dan? Bij ons moet je altijd ongeveer 60% goed hebben voor een 6, zelfs als het slagingspercentage daarmee 10% is :{
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:48:51 #18
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99369506
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:41 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan? Bij ons moet je altijd ongeveer 60% goed hebben voor een 6, zelfs als het slagingspercentage daarmee 10% is :{
Hebben jullie dezelfde correctie voor gokken als wij? (zoals bij de VGT)

Verder weet ik niet precies hoe de cesuur bij ons wordt bepaald (dotKoen of June misschien wel), maar volgens mij wordt die bepaald aan de hand van de mensen die het tentamen het beste hebben gemaakt. Normaal ligt de cesuur bij ons ongeveer op 50% meen ik.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_99369884
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:48 schreef Rituals het volgende:

[..]

Hebben jullie dezelfde correctie voor gokken als wij? (zoals bij de VGT)

Verder weet ik niet precies hoe de cesuur bij ons wordt bepaald (dotKoen of June misschien wel), maar volgens mij wordt die bepaald aan de hand van de mensen die het tentamen het beste hebben gemaakt. Normaal ligt de cesuur bij ons ongeveer op 50% meen ik.
Wij hebben geen correctie voor gokken (voor zover ik weet), maar meestal ook een sterke minderheid aan meerkeuzevragen. Hier kijken ze wel naar de kwaliteit van de vragen aan de hand van de scores (als een student die alle andere vragen goed heeft een bepaalde vraag fout heeft, is de kans groter dat het gewoon een slechte vraag is, dan als een student die alle andere vragen ook fout heeft die bepaalde vraag fout heeft), en daarmee verdwijnt er nog wel eens een vraag of 2, maar over het algemeen blijft het bij ongeveer 60% een 6.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:04:51 #20
299601 ZwarteSteen
Kop die steen
pi_99373108
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:43 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Welke lotingsklasse? En welke faculteit op 1?
Gemiddeld een 6.9 dus lotingsklasse D, met de decentrale selectie heb ik zo'n net wel/net niet nummer. Op nummer 1 Maastricht 2 Nijmegen
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:07:50 #21
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99373242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:57 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Wij hebben geen correctie voor gokken (voor zover ik weet), maar meestal ook een sterke minderheid aan meerkeuzevragen. Hier kijken ze wel naar de kwaliteit van de vragen aan de hand van de scores (als een student die alle andere vragen goed heeft een bepaalde vraag fout heeft, is de kans groter dat het gewoon een slechte vraag is, dan als een student die alle andere vragen ook fout heeft die bepaalde vraag fout heeft), en daarmee verdwijnt er nog wel eens een vraag of 2, maar over het algemeen blijft het bij ongeveer 60% een 6.
Volgens mij wordt de kwaliteit van de vragen bij ons ook zo bepaald. Ik heb net even gekeken wat mijn score zou zijn zonder correctie voor gokken en dan had ik ongeveer 63% goed (ipv 40%), dus die correctie voor gokken maakt veel verschil.
Your body. Your soul. Your rituals.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:08:43 #22
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99373285
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:04 schreef ZwarteSteen het volgende:

[..]

Gemiddeld een 6.9 dus lotingsklasse D, met de decentrale selectie heb ik zo'n net wel/net niet nummer. Op nummer 1 Maastricht 2 Nijmegen
Spannend! Wat is je eventuele tweede keuze qua studie?
Your body. Your soul. Your rituals.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 17:11:42 #23
299601 ZwarteSteen
Kop die steen
pi_99373426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:08 schreef Rituals het volgende:

[..]

Spannend! Wat is je eventuele tweede keuze qua studie?
Biomedische wetenschappen in Maastricht, volgens mij de meest gebruikte back-up studie na gezondheidswetenschappen. :')
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
pi_99373598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:48 schreef Rituals het volgende:

[..]

Hebben jullie dezelfde correctie voor gokken als wij? (zoals bij de VGT)

Verder weet ik niet precies hoe de cesuur bij ons wordt bepaald (dotKoen of June misschien wel), maar volgens mij wordt die bepaald aan de hand van de mensen die het tentamen het beste hebben gemaakt. Normaal ligt de cesuur bij ons ongeveer op 50% meen ik.
De faculteit maakt een itemanalyse waar meestal twee normen in staan: een 50% absolute grens en een de Cohen-Schotanus norm: 60% van wat absolute score die beste student (of een percentage beste studenten) heeft gehaald voor een voldoende. Meestal liggen die niet veel van elkaar af. De faculteit geeft de examinator dan een statistisch onderbouwd advies welke norm te volgen of om de norm aan te passen. Ook van de statistische kwaliteit van de vragen krijgt de examinator een overzicht, met daarbij weer adviezen voor het laten vallen van vragen of sleutelaanpassingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 12-07-2011 17:42:42 ]
pi_99376824
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:26 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Niet elk coschap is leuk, maar uiteindelijk kom je vast wel ergens op je plekje, binnen of buiten het ziekenhuis :) Maar voor nu even doorzetten ;)
ik weet het.... nu stoppen is ook geen optie hoor, ik moet het wel afmaken. Maar ik zit er wel compleet doorheen en als ik zie hoe enthousiast jullie allemaal hier zijn.... terwijl mijn haar alweer overeind gaat staan als ik alleen maar een stom normaal woord hoor als *dehydratie* of *hypertensie* of wat maar ook met het vak te maken heeft ;)

Iemand dat wel es meegemaakt? (voor langere periode)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 18:47:41 #26
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_99377104
Hier inmiddels klaar met alles t/m jaar 5, alleen nog een inhaaltentamen van m'n andere studie (en dan ook op de scriptie na de master daarvan binnen); daarna ga ik even een flink aantal weken op sebattical naar het buitenland.

... en volgend semester die hoerige voortgangstoets natuurlijk, leuk zo'n voortgangstoetsvakantie }:|
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 19:05:29 #27
208890 June.
Seriously?
pi_99377780
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:47 schreef dr.dunno het volgende:
Hier inmiddels klaar met alles t/m jaar 5, alleen nog een inhaaltentamen van m'n andere studie (en dan ook op de scriptie na de master daarvan binnen); daarna ga ik even een flink aantal weken op sebattical naar het buitenland.

... en volgend semester die hoerige voortgangstoets natuurlijk, leuk zo'n voortgangstoetsvakantie }:|
En hoe zit het dan met je coschappen? Bij ons kun je er niet zomaar er tussenuit als je eenmaal begonnen bent aan de klinische fase.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 19:23:40 #28
208890 June.
Seriously?
pi_99378568
Haha, wat ik nu lees, DDM de dermatoloog :P Van alle markten thuis

quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2010 15:00 schreef DDM het volgende:
Je kan denken aan een vorm van psoariasis, maar ik denk eerder dat het hier gaat om seborroisch eczeem. Wat daar goed tegen helpt is wat Lienekien benoemde: Rooscure. Je kan het ook op recept krijgen, Dan heet het Nizoral (ketoconazol).
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:01:38 #29
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99380495
nog 3 dagen en dan vakantie.... Verder blijk ik een bijna compleet onvermogen te hebben om al mijn vingers op de goede plek te laten eindigen bij het aantrekken van steriele handschoenen. :')
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_99384785
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:39 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

ik weet het.... nu stoppen is ook geen optie hoor, ik moet het wel afmaken. Maar ik zit er wel compleet doorheen en als ik zie hoe enthousiast jullie allemaal hier zijn.... terwijl mijn haar alweer overeind gaat staan als ik alleen maar een stom normaal woord hoor als *dehydratie* of *hypertensie* of wat maar ook met het vak te maken heeft ;)

Iemand dat wel es meegemaakt? (voor langere periode)
Ja hoor, regelmatig. M'n studieschuld weerhield me er op den duur van te stoppen. Als ik het over kon doen, had ik geen geneeskunde meer gekozen. Ik herken me in dit topic ook nooit in het enthousiasme over bepaalde cases. Er is 1 vak dat ik leuk vind en dat is de gynaecologie. Mocht dat em niet worden, dan heb ik een probleem, want dan wil vrees ik dat ik niets meer met m'n studie ga doen... In het ziekenhuis waar ik werk heeft zeker een kwart van de assistenten in meer of mindere mate spijt van hun keuze, maar ze zijn doorgegaan omdat ze nou eenmaal eraan begonnen waren, niet wisten wat ze anders moesten en het zonde vonden omdat ze toch het geluk hadden gehad ingeloot te zijn.

Ik ben nog altijd in twijfel of ik alle ultiem enthousiaste mensen over geneeskunde moet geloven, maar het zal wel dat het voor een groot deel echt hun passie is oid..
pi_99384805
Stiekem vind ik heelkunde (althans, het voorbereidende vak) veel leuker dan ik als beschouwende coassistent had voorgesteld :')
pi_99384934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:18 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Ik ben nog altijd in twijfel of ik alle ultiem enthousiaste mensen over geneeskunde moet geloven, maar het zal wel dat het voor een groot deel echt hun passie is oid..
Ik heb nooit echt getwijfeld aan mijn keuze. Ik vind het oprecht over het algemeen heel leuk. Ik kan me wel voorstellen dat het saai wordt als je een aantal jaar in het vak zit, daar maak ik me soms wel zorgen om.
pi_99385128
Heeft iemand toevallig (zou wel heel toevallig zijn, dat geef ik toe) een PDF naar de ATLS Student Course Manual? Op mijn werk hebben we er wel 1, maar heb er graag ook toegang toe als ik thuis zit.
pi_99385481
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:37 schreef Rituals het volgende:
@ DDM, de dehydratie/SIADH-vraag is geschrapt! :P Door de extra vervallen vragen ligt mijn percentage gelukkig iets hoger en gezien de cesuur heb ik hem als alles goed is gehaald! *O* w/

De cesuur ligt nu op 33,5% = voldoende :o :'). Daarmee heeft 69,3% een voldoende.
Jeeeeeeej *O*


quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:23 schreef June. het volgende:
Haha, wat ik nu lees, DDM de dermatoloog :P Van alle markten thuis

[..]

Haha ja! Heb een brede interesse; een van de vele redenen waarom ik voor interne heb gekozen.

Maar dit is wel basale dermatologie hoor :9
pi_99403891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:20 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik heb nooit echt getwijfeld aan mijn keuze. Ik vind het oprecht over het algemeen heel leuk. Ik kan me wel voorstellen dat het saai wordt als je een aantal jaar in het vak zit, daar maak ik me soms wel zorgen om.
Ik ook niet. Ik was dat kind dat haar hele leven lang al dokter wilde worden, dat tranen met tuiten heeft gehuild toen ze werd uitgeloot en vervolgens alles op alles heeft gezet om decentraal geselecteerd te worden ( wat ook is gelukt)

En op de uni heb ik nooit spijt gehad, altijd met plezier gewerkt en goede cijfers gehaald. Nu na 9 maanden coschappen nog steeds mogelijk om cum laude af te studeren. En ik merk ook dat ik best goed met patiënten kan omgaan. Ik heb tot nu toe altijd goede coschappen gehad.

MAAR TOCH. Dat hele wereldje. De druk op je. Ik voel me in het ziekenhuis het grootste deel van de dag een loser. Ik zie ook niks wat bij me past. De snijdende vakken vind ik het leukst maar ik vond die chirurgen onder elkaar vreselijk.

Eigenlijk heb ik dan hetzelfde als honeymooner. Ik vind dan alleen gyn leuk. Maarja ik heb wegren-neigingen bij bevallingen dus dat schiet ook niet op.

Bedankt voor je antw honeymooner! Had geen idee dat het ook veel onder assistenten speelt. Hoe gaat het trouwens met je zusje, weten jullie al iets?
pi_99405233
Haha nou ik heb wegren-neigingen bij de gynaecologische OK's en wil juist alleen maar obstetrie, dus samen zouden we een goede gyn zijn denk ik! :)
Bij mij heeft heel erg meegespeeld dat ik eigenlijk veel liever iets op HBO-niveau wilde gaan doen, maar omdat ik vanaf kleins af aan ook altijd het hoogste van het hoogste wilde, heb ik me op de 1 of andere manier daar een beetje door laten leiden. Ik vond geneeskunde de leukste studie op universitair niveau en kinderarts worden leek me geweldig. Dat was eigenlijk direct over bij m'n coschap kindergeneeskunde, maar gelukkig was ik inmiddels wel gefascineerd door de gyn, maar dan dus wel alleen de obstetrische en de fertiliteitskant. Ik wil in principe perinatoloog worden, maar het hele gebeuren rondom in opleiding komen, wetenschappelijk artikelen publiceren staat me nogal tegen, dus misschien word ik wel parttime een soort van kliniekarts op de verloskamers en ga dan aanvullend een eigen zaak beginnen in wat ik wel echt 100% leuk vind..

Met m'n zusje is het niet zo goed, ze heeft een superzeldzaam soort tumor, beetje het meisje met de 9 pruiken-verhaal, voor wie dat boek kent, en de pathologie laat op zich wachten door de ingewikkeldheid. Ze gaat vandaag over naar een specialistisch centrum en vooralsnog praten we iig wel over behandelingen, maar geen mens weet hoe het gaat lopen, dat het heftig wordt, is zeker.. :(
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:31:44 #37
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99407554
Wat vervelend dat het zo lang duurt honeymooner. nu maar hopen dat de tumor ondanks de zeldzaamheid wel supergoed te behandelen is. wat dat betreft hopen dat ze een beetje op het meisje met de 9 pruiken lijkt ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_99410136
Nog één dag tot de lotinguitslag. Zit in klasse C (7 tot 7,5) en dit is al de tweede keer dat ik meeloot voor Geneeskunde. Studeer op dit moment Farmacie. Spannend!
pi_99410474
Spannend! Wat is je eerste keus? :)
pi_99410650
Groningen :).
pi_99410732
Goede keus! ;)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_99415122
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:47 schreef dr.dunno het volgende:
Hier inmiddels klaar met alles t/m jaar 5, alleen nog een inhaaltentamen van m'n andere studie (en dan ook op de scriptie na de master daarvan binnen); daarna ga ik even een flink aantal weken op sebattical naar het buitenland.

... en volgend semester die hoerige voortgangstoets natuurlijk, leuk zo'n voortgangstoetsvakantie }:|
Oh, ja ik ga in september de VGT voor het eerst maken... studeer jij er ook echt voor? Want ik heb 2 weekjes vakantie, net daarvoor... en dan ga ik eindelijk ook even het land uit, dus zal wel niet van komen om Robbins uit mn hoofd te leren, zoals van der Tweel aanraadde.

Nu coschap interne. Tsja, wat zal ik zeggen.

Honeymooner +zusje: Sterkte!! Hoop dat die pathologie een beetje snel binnenkomt.
pi_99415889
Studeren voor de VGT :')
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_99416951
Ohhh... I did it! :D *O*
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:22:13 #45
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99419079
Als vrijwilliger of omdat je faalde in infuus prikken ;)
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99419754
Omdat alle anderen faalden in het prikken van een infuus bij iemand zonder tensie ;)
Stiekem voelt het dan toch wel heel heroïsch om met zo'n boor naar voren te stappen en "zzzzoeeemmmm" zo'n ding te plaatsen :@
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:07:25 #47
208890 June.
Seriously?
pi_99422742
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:37 schreef intoxicated het volgende:
Ohhh... I did it! :D *O*
Ik heb dat ook eens gedaan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:11:56 #48
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99425408
ik heb alleen een keer gezien dat zo'n botboor geen verschil maakt bij iemand met een geruptureerd AAA :o
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:31:47 #49
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99426315
via een botboor kun je helaas geen EVAR uitvoeren.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99427101
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:06 schreef MaxC het volgende:
Studeren voor de VGT :')
Sorry, ik bedoelde UVT.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:57:18 #51
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99427473
Paar oude UVT's oefenen. En een beetje onthouden bij welke vakken je echt niets wist en dat de volgende keer iets daarvan doornemen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99445309
En? Waar blijven de nieuwe eerstejaars?
pi_99445338
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:23 schreef dotKoen het volgende:
En? Waar blijven de nieuwe eerstejaars?
Die studeren dit jaar allemaal BMW ;)
pi_99446032
Opleiding: b geneeskunde Resultaat: IngelootUniversiteit Maastricht
Verder heb ik geen lotnummer, volgnummer of instelling. Ben ik dan toch decentraal geselecteerd? :D :D :D
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
pi_99446037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:58 schreef ZwarteSteen het volgende:
Opleiding: b geneeskunde Resultaat: IngelootUniversiteit Maastricht
Verder heb ik geen lotnummer, volgnummer of instelling. Ben ik dan toch decentraal geselecteerd? :D :D :D
*O*
pi_99446235
Wij gaan vandaag al onze nieuwe eerstejaars het uitnodigingspakketje voor de intro sturen, wat een feest *O*
pi_99446822
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:58 schreef ZwarteSteen het volgende:
Opleiding: b geneeskunde Resultaat: IngelootUniversiteit Maastricht
Verder heb ik geen lotnummer, volgnummer of instelling. Ben ik dan toch decentraal geselecteerd? :D :D :D
Gefeliciteerd! *O*
Over 6 jaar ben je dokter :P
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99446913
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:58 schreef ZwarteSteen het volgende:
Opleiding: b geneeskunde Resultaat: IngelootUniversiteit Maastricht
Verder heb ik geen lotnummer, volgnummer of instelling. Ben ik dan toch decentraal geselecteerd? :D :D :D
Yepz! Gefeliciteerd!
pi_99446934
Broertje uitgeloot ;(
pi_99447011
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:32 schreef dotKoen het volgende:
Broertje uitgeloot ;(
Dat is jammer :'( Deed hij ook niet mee met de decentrale selectie in Nijmegen waar jij hem in geholpen had, als ik me goed herinner?

@iedereen: Bedankt :D :D
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
pi_99447183
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:35 schreef ZwarteSteen het volgende:

[..]

Dat is jammer :'( Deed hij ook niet mee met de decentrale selectie in Nijmegen waar jij hem in geholpen had, als ik me goed herinner?
Jup. Ook decentraal net te laag. En lotingsklasse D, dus hij had ook weinig kans.
pi_99447189
Bam, ingeloot in Groningen! Klasse C. Wel tweede keer dat ik meeloot.

@dotKoen: jammer! Misschien heeft ie een laag volgnummer, zodat de kans dat ie wordt nageplaatst redelijk groot is?
pi_99447245
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:41 schreef Perzikvrucht het volgende:
Bam, ingeloot in Groningen! Klasse C. Wel tweede keer dat ik meeloot.
Gefeliciteerd!
quote:
@dotKoen: jammer! Misschien heeft ie een laag volgnummer, zodat de kans dat ie wordt nageplaatst redelijk groot is?
Wellicht, ik weet z'n lotnummer niet.
pi_99447250
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:41 schreef Perzikvrucht het volgende:
Bam, ingeloot in Groningen! Klasse C. Wel tweede keer dat ik meeloot.
*O*
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99448739
Alle ingelotenen gefeliciteerd! :)
pi_99450197
Uitgeloot... in C, met volgnummer 1859. Zeer kansloos.
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:28:32 #67
182531 Megaman
Gewoon mega, man.
pi_99451062
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:25 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Die studeren dit jaar allemaal BMW ;)
ken ~10 medestudenten bmw die nu aan het stressen zijn om het lotingsresultaat
pi_99451335
Ik ben gewoon ingeloot!! _O_
Meteen de eerste keer! Ik had er al niet meer op gerekend, verwachtte MIK te gaan doen.
Het is alleen wel in Leiden (mijn 3e keus) terwijl mijn 1e en 2e voorkeuren in Amsterdam waren - dus ik ga morgen wel zorgen dat ik meedoe aan de ruilbeurs.

Mijn felicitaties aan alle anderen die zijn ingeloot *O*
pi_99451855
Leiden *O* Veel beter dan de VU en ook beter dan het AMC! Gefeliciteerd *O* :)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:52:35 #70
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99452086
gefeliciteerd ingelotenen! *O*
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:56:05 #71
182531 Megaman
Gewoon mega, man.
pi_99452253
meteen inschrijven voor Medisch Contact en al die andere spam :')
pi_99454594
Studielink doet stroef :(. Langzaam + veel fouten = frustratie!
pi_99455172
Uitgeloot, klasse C.

Volgnummer 1171 en ik had onder de 593 moeten zitten.

Frustrerend, zeer frustrerend
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:09:01 #74
182531 Megaman
Gewoon mega, man.
pi_99455360
Megaman heeft net te horen gekregen dat hij in het 2e jaar geneeskunde mag beginnen *O*

en minder in de derde persoon moet praten over zichzelf
pi_99456203
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:09 schreef Megaman het volgende:
Megaman heeft net te horen gekregen dat hij in het 2e jaar geneeskunde mag beginnen *O*

en minder in de derde persoon moet praten over zichzelf
Toepasselijke UI, ook 8-)
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:39:50 #76
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99456693
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:32 schreef dotKoen het volgende:
Broertje uitgeloot ;(
Mijn broertje ook ;(. Hij wil nu BMW gaan doen in Maastricht, maar eerst nog kijken of hij kans maakt op BMW in Nijmegen bij de tweede loting. Weet jij of er überhaupt (een kleine) kans is dat hij hier op die manier geplaatst wordt voor BMW?

Mensen die zijn ingeloot: gefeliciteerd! *O*
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_99461406
Oh nee medisch contact... na 2 weken heb je al geen tijd meer om ze te lezen!
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:13:46 #78
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_99464896
Gefeliciteerd iedereen!

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:06 schreef Ludacriss het volgende:
Oh nee medisch contact... na 2 weken heb je al geen tijd meer om ze te lezen!
So true :P
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:19:08 #79
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_99465221
Net terug van summer school trouwens, echt goed in elkaar gezet en leerzaam, veel internationale sprekers, ook de vrouw die de campagne voor het HPV-vaccin heeft ingevoerd in Engeland, je ziet wat een goede campagne doet met de dekkingsgraad van een vaccin
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:45:55 #80
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99466597
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:06 schreef Ludacriss het volgende:
Oh nee medisch contact... na 2 weken heb je al geen tijd meer om ze te lezen!
digitaal gratis lidmaatschap is wel verrekte handig, dan kun je bij al die tuchtzaken enzo (Y)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_99467552
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:06 schreef Ludacriss het volgende:
Oh nee medisch contact... na 2 weken heb je al geen tijd meer om ze te lezen!
En dan neem je nog een abonnement op het NTVG en dan heb je helemaal geen tijd meer :').
pi_99467637
Ow fuck het NtvG, was weer te laat met opzeggen en zit er weer een jaar aan vast. Nu iig wel opgezegd, nutteloos blad..
Ingelotenen: gefeliciteerd!
Weet oprecht nog helemaal dat gevoel toen ik de brief kreeg (jaja, goede oude tijd toen het nog niet digitaal ging) en ik las dat ik ingeloot was.
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:12:08 #83
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99467708
toen ik werd ingeloot heb ik staan springen in het hotel in kroatië waar we de computer even mochten gebruiken :D beetje jammer alleen dat de vriend waarmee ik het ging bekijken niet was ingeloot en de rest van de vakantie me heeft genegeerd :')
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_99467747
Ik weet nog oprecht het gevoel dat ik na een dag colleges farmacie terugkwam en las dat ik naar Nijmegen moest verhuizen (en dus nageplaatst was) :{
pi_99468160
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:39 schreef Rituals het volgende:

[..]
Weet jij of er überhaupt (een kleine) kans is dat hij hier op die manier geplaatst wordt voor BMW?
Nee, weet ik niet. Mijn broer gaat nu ook iets heel anders doen aan een technische universiteit.
pi_99468560
Gefeliciteerd nieuwe eerstejaars!!

Zo, ik ga weer lekker studeren.
pi_99469321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:35 schreef HappyGirl91 het volgende:
Ik ben gewoon ingeloot!! _O_
Meteen de eerste keer! Ik had er al niet meer op gerekend, verwachtte MIK te gaan doen.
Het is alleen wel in Leiden (mijn 3e keus) terwijl mijn 1e en 2e voorkeuren in Amsterdam waren - dus ik ga morgen wel zorgen dat ik meedoe aan de ruilbeurs.

Mijn felicitaties aan alle anderen die zijn ingeloot *O*
Zeker ruilen, het AMC is sowieso de leukste, dan krijg je binnenkort een door mij persoonlijk dichtgestrikte uitnodiging voor de introductieweek! *O*
pi_99471301
quote:
99s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:47 schreef intoxicated het volgende:
Leiden *O* Veel beter dan de VU en ook beter dan het AMC! Gefeliciteerd *O* :)
Wat is dit voor opmerking? :'(
pi_99475284
Interne co-schap op SEH afgesloten met een dikke 8 (gegeven door de opleidingscoördinator van Interne) :) , moet ook zeggen dat ik het een hele toffe specialisatie begin te vinden.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_99481361
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:57 schreef MaxC het volgende:
Interne co-schap op SEH afgesloten met een dikke 8 (gegeven door de opleidingscoördinator van Interne) :) , moet ook zeggen dat ik het een hele toffe specialisatie begin te vinden.
^O^
pi_99490423
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:24 schreef Honeymooner het volgende:
Haha nou ik heb wegren-neigingen bij de gynaecologische OK's en wil juist alleen maar obstetrie, dus samen zouden we een goede gyn zijn denk ik! :)
Bij mij heeft heel erg meegespeeld dat ik eigenlijk veel liever iets op HBO-niveau wilde gaan doen, maar omdat ik vanaf kleins af aan ook altijd het hoogste van het hoogste wilde, heb ik me op de 1 of andere manier daar een beetje door laten leiden. Ik vond geneeskunde de leukste studie op universitair niveau en kinderarts worden leek me geweldig. Dat was eigenlijk direct over bij m'n coschap kindergeneeskunde, maar gelukkig was ik inmiddels wel gefascineerd door de gyn, maar dan dus wel alleen de obstetrische en de fertiliteitskant. Ik wi
l in principe perinatoloog worden, maar het hele gebeuren rondom in opleiding
komen, wetenschappelijk artikelen publiceren staat me nogal tegen, dus misschien word ik wel parttime een soort
van kliniekarts op de verloskamers en ga dan aanvullend een eigen zaak beginnen in wat ik wel echt 100% leuk vind.

Met m'n zusje is het niet zo goed, ze heeft een superzeldzaam soort tumor, beetje het meisje met de 9 pruiken-verhaal, voor wie dat boek kent, en de
pathologie laat op zich wachten door de ingewikkeldheid. Ze gaat vandaag over naar een specialistisch centrum en vooralsnog praten we iig wel over behandelingen, maar geen mens weet
hoe het gaat lopen, dat het heftig wordt, is zeker.. :(
Dit is echt mijn nachtmerrie. Sterkte jullie. Hou je ons op de hoogte? (als je bv behoefte hebt om iets van je af te schrijven mag je me pmmen hoor)

Ik vind de fertiliteit ook ECHT leuk. Heb
er onderzoek gedaan, die endocrinologie is super interessant.

Ik heb een tripje naar Suriname geboekt voor later dit jaar. Ik zal het nodig hebben na de komende coschappen: kinder, psychiatrie en neurologie. Haha als ik een paar vakken vreselijk vind...

Ik ga uiteraard wel 100% m'n best doen dus ik heb nog 2 weken om mezelf streng toe te spreken. Haha hopelijk jaag ik de kersverse eerstejaars geen angst aan met hoe rooskleurig het na 5 jaar ervaren word
pi_99490452
Anekdote haha, tijdens 1 van m'n vorige coschappen had ik m'n bevindingen in de status geschreven, waarna de assistent het controleerde.

Verbetert ze een woord van mij en schrijft in m'n feedbackboekje: geen spelfouten maken in status.

Maar dat woord was correct gespeld en nadat zij het veranderd had stond het juist fout. Hehe
  vrijdag 15 juli 2011 @ 07:35:45 #93
208890 June.
Seriously?
pi_99491136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:12 schreef Pluizel het volgende:
toen ik werd ingeloot heb ik staan springen in het hotel in kroatië waar we de computer even mochten gebruiken :D beetje jammer alleen dat de vriend waarmee ik het ging bekijken niet was ingeloot en de rest van de vakantie me heeft genegeerd :')
Haha. Ik ging heel vroeg opstaan en dan lekker tegen de computer schreeuwen, omdat de ib-groep site vastliep :P Uiteindelijk had ik iets van lotnummer 32 ofzo, echt heel laag.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 07:38:07 #94
208890 June.
Seriously?
pi_99491154
Trouwens, ik zit met een dilemma. Ben al 2,5 week aan het hoesten, groenig sputum en moe. Verder niks, behalve in het begin misschien wat koorts (maar niet gemeten want geen thermometer en direct pcm :P ) . What to do? Naar HA voor AB?
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 10:59:23 #95
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_99494475
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 07:38 schreef June. het volgende:
Trouwens, ik zit met een dilemma. Ben al 2,5 week aan het hoesten, groenig sputum en moe. Verder niks, behalve in het begin misschien wat koorts (maar niet gemeten want geen thermometer en direct pcm :P ) . What to do? Naar HA voor AB?
Even met de stethoscoop op je rug luisteren :P Al zegt het niet zoveel als je niks hoort bij het zuchten als je net gehoest hebt.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_99504642
X-thorax?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 16:57:30 #97
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99507519
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 07:38 schreef June. het volgende:
Trouwens, ik zit met een dilemma. Ben al 2,5 week aan het hoesten, groenig sputum en moe. Verder niks, behalve in het begin misschien wat koorts (maar niet gemeten want geen thermometer en direct pcm :P ) . What to do? Naar HA voor AB?
zo lang je niet buiten adem raakt van een trapje lopen en de koorts niet terugkomt zou ik het mooi accepteren. Tegenwoordig geven huisartsen geen AB meer voor bronchitis (tenzij je astma hebt).
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_99509674
Vandaag iemand op SEH gezien met het RS3PE-syndroom :o
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 15 juli 2011 @ 18:40:23 #99
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99511259
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:53 schreef MaxC het volgende:
Vandaag iemand op SEH gezien met het RS3PE-syndroom :o

wtf is dat?

ik mocht trouwens vandaag alle 5 laparoscopiewondjes hechten van de chirurg, en hij deed ook gewoon z'n steriele pak uit en liep weg. Pas later kwam ie even terug om te zien of ik het wel goed deed. Wel tof 8-)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_99512155
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 18:40 schreef Pluizel het volgende:

[..]

wtf is dat?

Dat zei ik ook tegen de reumatoloog-assistent :') Dr. Google doet wonderen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:23:23 #101
208890 June.
Seriously?
pi_99512556
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 16:57 schreef Pluizel het volgende:

[..]

zo lang je niet buiten adem raakt van een trapje lopen en de koorts niet terugkomt zou ik het mooi accepteren. Tegenwoordig geven huisartsen geen AB meer voor bronchitis (tenzij je astma hebt).
Ja nou, dan ben ik dus wel :P Volgende week consulten en dus met de step door heel UMC.. Maar ik kijk het nog wel even aan.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:36:48 #102
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99512994
R/amoxicilline 500mg
Dtd no 20 tabl.
S: 3dd1

Krabbel

Mw. June 12-3-2008

Vanaf vandaag geen Co meer *O*
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99513153
Gefeliciteerd!! *O*
Waar ga je aan het werk? :)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99513633
Ben ik dan de enige die het nog doet zoals het hoort?

R
fac
da
S

?
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:57:50 #105
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99513759
de fac laat ik inmiddels weg, maar verder gebruik ik ook nog braaf R, da en S
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_99513979
Ik doe alleen maar R en S.
Dat Dtd heb ik überhaupt nooit geleerd..
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:09:45 #107
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99514188
Waar staat fac voor? Ik ken t niet eens.

Fac = maak. Dat is alleen voor smeerseltjes die de apotheker zelf moet samenstellen. Dtd no. = geef zodanige dosis. Da = geef, dit gebruik je als je het niet in aantallen Kan uitdrukken zoals smeerseltjes waarin je het in grammen uitdrukt.

Ik weet nog niet waar ik ga werken, maar ben aan t kijken voor een anios plek chirurgie voor over een paar maanden.

[ Bericht 42% gewijzigd door gohan16 op 15-07-2011 20:27:50 (Fac opgezocht) ]
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:25:48 #108
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99514832
fac is latijn voor maak. daar komt dus achter of het een tablet of een rectiole oid moet worden
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:30:48 #109
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99515033
Ah, ik moet je gelijk geven. Het komt nog uit de oudheid, dan klopt t idd.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 23:28:57 #110
208890 June.
Seriously?
pi_99524494
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:09 schreef gohan16 het volgende:
Waar staat fac voor? Ik ken t niet eens.

Fac = maak. Dat is alleen voor smeerseltjes die de apotheker zelf moet samenstellen. Dtd no. = geef zodanige dosis. Da = geef, dit gebruik je als je het niet in aantallen Kan uitdrukken zoals smeerseltjes waarin je het in grammen uitdrukt.

Ik weet nog niet waar ik ga werken, maar ben aan t kijken voor een anios plek chirurgie voor over een paar maanden.
Alleen jammer dat de meeste apothekers te beroerd zijn om hun eigen smeersels te maken; meestal word je gedwongen om fna te kiezen..
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 23:29:35 #111
208890 June.
Seriously?
pi_99524529
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:36 schreef gohan16 het volgende:
R/amoxicilline 500mg
Dtd no 20 tabl.
S: 3dd1

Krabbel

Mw. June 12-3-2008

Vanaf vandaag geen Co meer *O*
Gefeliciteerd :)
Shine bright like a diamond.
pi_99532896
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:54 schreef starla het volgende:
Ben ik dan de enige die het nog doet zoals het hoort?

R
fac
da
S

?
Ja, je bent de enige :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99535265
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:54 schreef starla het volgende:
Ben ik dan de enige die het nog doet zoals het hoort?

R
fac
da
S

?
Nee, zo leren we het in Groningen ook :P

Vreemd eigenlijk dat het zo verschillend is in Nederland
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_99537078
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 11:33 schreef MaxC het volgende:

[..]

Nee, zo leren we het in Groningen ook :P

Vreemd eigenlijk dat het zo verschillend is in Nederland
Starla heeft dat neem ik aan ook in Groningen geleerd.

Het voorbeeldrecept dat wij leren bij start klinische fase is:

Datum: 22-11-2010
Naam arts: <internist>
Telefoon: 024-3611111 sein nr: *81 <nr>

R/ metropolol 100mg retard tabl.

dtd n0: 14

S.1dd 100mg

Naam patient: mevr. Ziek Paraaf:BS
Geb. Dat.: 1-1-ooit

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 16-07-2011 12:46:15 ]
pi_99537881
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 12:38 schreef dotKoen het volgende:
Het voorbeeldrecept dat wij leren bij start klinische fase is:

... metropolol ...
Ik mag toch hopen van niet :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99538851
Klassieke fout _O-
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_99540002
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:05 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen van niet :X
_O-

verder qua recept heb ik het ook zo geleerd als Dotkoen
pi_99540154
Had even een vraagje over de inschrijving en aanmelding van Geneeskunde. Ik heb nu dus zo'n bewijs van toelating (op papier). Ik heb me via Studielink ingeschreven (na de loting heb ik de inschrijving vervolgd). Moet ik nu nog wat doen, of is het wachten totdat ze alles hebben gecontroleerd?

Er staat namelijk op de bewijs van toelating dat ik me binnen 4 weken moet aanmelden via Studielink en aan de onderwijsinstelling (RUG in dit geval). Wat moet ik nu nog bij de RUG doen? Of gaat alles via Studielink?

En ten slotte: ik heb dus twee jaar studiefinanciering gekregen toen ik farmacie studeerde. Moet ik nu nog iets wijzigen aan mijn studiefinanciering? Of gaat dit automatisch (via studielink)?
pi_99540908
Die reclames soms :')



Dus kinders, nu gaan we leren wat het verschil tussen een infarct en een ritmestoornis nou eigenlijk is :+ 8)7
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99541928
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:36 schreef gohan16 het volgende:
R/amoxicilline 500mg
Dtd no 20 tabl.
S: 3dd1

Krabbel

Mw. June 12-3-2008

Vanaf vandaag geen Co meer *O*
Gefeliciteerd :) Heb je je eindgesprek bij prof. vdT of prof. S en wanneer? Ik moet nog 6 weken dan ben ik ook co af *O*

Oh en mocht je een hele slechte EBCR onder ogen krijgen, graag een voldoende geven. We dachten dat we het konden compenseren met de eerdere EBCR's maar dat bleek niet zo te zijn. :') En ik heb geen zin om mijn afstuderen hierdoor te moeten uitstellen ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door iofn op 16-07-2011 15:26:08 ]
pi_99542287
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:05 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen van niet :X
Oh, dat had ik nog niet eens gezien. Ik heb het echt letterlijk gekopieerd uit het hoorcollege van Blackboard!

[ Bericht 6% gewijzigd door dotKoen op 16-07-2011 17:07:40 ]
pi_99545504
Schande! :P
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99549714
Altijd kritisch blijven dotkoen 
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:17:03 #124
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_99549908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:05 schreef June. het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met je coschappen? Bij ons kun je er niet zomaar er tussenuit als je eenmaal begonnen bent aan de klinische fase.
In Utrecht kun je zelf een planning regelen en vaak ook je eigen co-schappen regelen, ik heb al meerdere keren daarmee geschoven zonder problemen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:20:38 #125
208890 June.
Seriously?
pi_99550023
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 14:44 schreef intoxicated het volgende:
Die reclames soms :')

[ afbeelding ]

Dus kinders, nu gaan we leren wat het verschil tussen een infarct en een ritmestoornis nou eigenlijk is :+ 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:27:22 #126
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_99550228
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:47 schreef Cottontail het volgende:

[..]

Oh, ja ik ga in september de VGT voor het eerst maken... studeer jij er ook echt voor? Want ik heb 2 weekjes vakantie, net daarvoor... en dan ga ik eindelijk ook even het land uit, dus zal wel niet van komen om Robbins uit mn hoofd te leren, zoals van der Tweel aanraadde.
Robbins heb ik al ooit uit m'n hoofd geleerd (sterker nog, zelfs samengevat), geloof me, dat gaat je niet helpen. :)

Sommige studenten roepen dat ze er nooit wat voor doen en lijken het te halen (zelfs al in jaar 4), anderen zoals ik halen (verdiend) hoge cijfers bij co-schappen en krijgen het er gewoon niet uit bij deze UVT. Er blijft dan weinig over behalve studeren, ik heb zelf natuurlijk ook wel leukere dingen te doen met m'n vakantie, temeer ik vanaf september weer m'n master rechten af moet ronden en dus weer stevig aan de bak moet, maar wat moet dat moet. }:|
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:30:43 #127
208890 June.
Seriously?
pi_99550326
Wat wil je gaan doen dan dr.dunno, als je ook je master rechten hebt?
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:36:29 #128
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_99550508
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:30 schreef June. het volgende:
Wat wil je gaan doen dan dr.dunno, als je ook je master rechten hebt?
Ik ben privaatrechtelijk afgestudeerd (bachelor) met focus op gezondheidsrecht, in de master (af op 1 vak en scriptie na) heb ik dit voortgezet en zal ik ook mijn scriptie zeer waarschijnlijk op dat gebied doen. Dit soort kennis is fantastisch om te hebben in de praktijk om je ass te coveren, 't staat leuk op je CV en binnen een maatschap en evt. zorginstelling kun je jezelf er onmisbaar mee maken. Bovendien is het in het deskundologencircuit :+ goed te gelde te maken onder de noemer 'consultancy'. En meer geld houdt in meer tijd voor leuke dingen buiten werk.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:48:22 #129
208890 June.
Seriously?
pi_99550904
Nice :)
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:59:14 #130
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_99551317
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:48 schreef June. het volgende:
Nice :)
dank :)

maar ik ben vast niet de enige die er naast de studie iets bij doet om verschil te maken met de rest, toch? jij? :)
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:00:28 #131
208890 June.
Seriously?
pi_99551384
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:59 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dank :)

maar ik ben vast niet de enige die er naast de studie iets bij doet om verschil te maken met de rest, toch? jij? :)
Haha nee, groot gelijk. Ik heb in wat commissies gezeten en een artikel gepubliceerd. En nu ben ik opnieuw bezig met onderzoek :) En verder natuurlijk opvallen tijdens coschappen.
Shine bright like a diamond.
pi_99552802
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:00 schreef June. het volgende:

[..]

Haha nee, groot gelijk. Ik heb in wat commissies gezeten en een artikel gepubliceerd. En nu ben ik opnieuw bezig met onderzoek :) En verder natuurlijk opvallen tijdens coschappen.
Dat artikel in The Netherlands journal of medicine?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:24:00 #133
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_99554651
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:00 schreef June. het volgende:

[..]

Haha nee, groot gelijk. Ik heb in wat commissies gezeten en een artikel gepubliceerd. En nu ben ik opnieuw bezig met onderzoek :) En verder natuurlijk opvallen tijdens coschappen.
ahja, nu komt de aap toch nog uit de mouw ;)

wat voor onderzoek?

en hoe opvallen tijdens de co-schappen?
* dr.dunno vindt dit soort opmerkingen altijd prachtig food for thought.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_99556541
Heb eigenlijk alleen een paar commissies en een bijbaantje in farmaceutisch bedrijf op mijn CV staan ;( Nog niks aan onderzoek gedaan

Ga gewoon mijn semi-arts stage in een perifeer ziekenhuis en hopen dat ik daarna als ANIOS op die afdeling kan blijven werken :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_99556786
Hier ook nog geen onderzoek... Wel een enigszins interessante functie bij het UMC als blokcommissielid. En tot nu toe bij 2 van de 3 afgesloten co-schappen de vraag gehad om t.z.t. te solliciteren voor de opleiding :s) . Maar goed, tot nu toe niet in het UMC (en dus bij de hoofdopleider zelf) gezeten, dus of ik daar wat aan heb?

[ Bericht 14% gewijzigd door dotKoen op 16-07-2011 21:26:09 ]
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:56:22 #136
208890 June.
Seriously?
pi_99558429
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:36 schreef DDM het volgende:

[..]

Dat artikel in The Netherlands journal of medicine?
Klopt, deze . Niet in een heel hoogstaand blad ofzo, maar toch ;)

quote:
6s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:24 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ahja, nu komt de aap toch nog uit de mouw ;)

wat voor onderzoek?

en hoe opvallen tijdens de co-schappen?
* dr.dunno vindt dit soort opmerkingen altijd prachtig food for thought.
Ik bedoel meer tijdens je senior coschap of keuze coschap; in je laatste fase. Kun je misschien blijven plakken :)
Shine bright like a diamond.
pi_99580227
:')
pi_99580983
Die patiënt moet wel heel erg van RT houden om zo lang stil te blijven liggen _O-
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_99588376
Mijn vriendin word arts, ben zo trots:)
pi_99588811
quote:
17s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:11 schreef lipper het volgende:
Mijn vriendin word arts, ben zo trots:)
Ahh, wat ben je toch een lieverd!! O+ *;
pi_99589154
Welkom! Waar ga je heen? :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 17 juli 2011 @ 20:35:54 #142
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99589283
Gefeliciteerd met je plaats, dat is slecht stap 1.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99589543
quote:
4s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:35 schreef gohan16 het volgende:
Gefeliciteerd met je plaats, dat is slecht stap 1.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stap 2 lukt 80% van de studenten, dus daar zou ik me niet zo druk over maken. En verder: salariëring van assistenten zit allemaal in CAO's, dus heel veel verschil zal daar niet in zitten.

quote:
17s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:25 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Ahh, wat ben je toch een lieverd!! O+ *;
Welkom! Veel plezier!
pi_99589993
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:33 schreef MaxC het volgende:
Welkom! Waar ga je heen? :)
:) Bedankt! Ik had hier op de dag van de lotingsuitslag al gereageerd, trouwens :D
Leiden. Het was mijn derde keus, na de UvA en de VU, maar ik ben er alsnog heel blij mee.
Ik hoopte hier onder andere wat mede-eerstejaars tegen te komen die ook naar Leiden gaan, maar tot nu toe nog niks :'(

quote:
4s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:35 schreef gohan16 het volgende:
Gefeliciteerd met je plaats, dat is slecht stap 1.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is je vergeven, jongen (8> Een beetje realiteitszin op z'n tijd kan geen kwaad.
Maar ik ben me bewust van het feit dat het geen makkelijke studie is, hoor. En dat doet er niet toe - als een ander het kan, dan kan ik het ook ;)

Waar zitten trouwens jullie allemaal?
pi_99590210
quote:
4s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:35 schreef gohan16 het volgende:
Gefeliciteerd met je plaats, dat is slecht stap 1.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is je vergeven, jongen (8> Een beetje realiteitszin op z'n tijd kan geen kwaad.
Ik ben me bewust van het feit dat het geen makkelijke studie is, hoor. En dat doet er niet toe - als een ander het kan, dan kan ik het ook ;)
pi_99590407
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:47 schreef HappyGirl91 het volgende:

Waar zitten trouwens jullie allemaal?
Nijmegen 8-) Afgezien van het feit dat onze internisten metoprolol niet kunnen spellen. En het mijn derde keus was :')

Je ziet trouwens een overzicht van alle regulars in de openingspost.
  zondag 17 juli 2011 @ 21:01:37 #147
208890 June.
Seriously?
pi_99590817
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:50 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Het is je vergeven, jongen (8> Een beetje realiteitszin op z'n tijd kan geen kwaad.
Ik ben me bewust van het feit dat het geen makkelijke studie is, hoor. En dat doet er niet toe - als een ander het kan, dan kan ik het ook ;)
De stof is echt niet moeilijk, je moet gewoon veel weten. Dat is alles.
Shine bright like a diamond.
pi_99591416
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:54 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nijmegen 8-) Afgezien van het feit dat onze internisten metoprolol niet kunnen spellen. En het mijn derde keus was :')

Je ziet trouwens een overzicht van alle regulars in de openingspost.
:D Ik zag het net en ik heb mezelf aan de Wiki toegevoegd *O* Heel suf, maar het voelde wel lekker eigenlijk
pi_99591586
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:12 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

:D Ik zag het net en ik heb mezelf aan de Wiki toegevoegd *O* Heel suf, maar het voelde wel lekker eigenlijk
Allen wordt die wiki niet (noodzakelijk) meer gebruikt, omdat je nu de reeksfunctie hebt. Nou ja, dan moet diegene die het nieuwe deel opent wat beter opletten.

Of we spammen dit deel vanavond vol, dan komt het zeker goed :P

Tijd geleden trouwens, dat dit een echt slowchattopic was. Aan de andere kant, dat was vooral wanneer Seam c.s. jailbait hier postten :')
  zondag 17 juli 2011 @ 21:23:01 #150
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99592049
Is Seam opgepakt oid? of gelyncht door de partij rechten voor kinderen oid? :D
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99592079
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:14 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Allen wordt die wiki niet (noodzakelijk) meer gebruikt, omdat je nu de reeksfunctie hebt. Nou ja, dan moet diegene die het nieuwe deel opent wat beter opletten.

Of we spammen dit deel vanavond vol, dan komt het zeker goed :P

Tijd geleden trouwens, dat dit een echt slowchattopic was. Aan de andere kant, dat was vooral wanneer Seam c.s. jailbait hier postten :')
Kut. Ik vond het al zo vreemd dat 'ie in december 2009 voor het laatst was aangepast... :') :D
pi_99592484
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:23 schreef gohan16 het volgende:
Is Seam opgepakt oid? of gelyncht door de partij rechten voor kinderen oid? :D
In het vorige topic was hij nog present, zal wel meevallen :P

Ach, in augustus en september zal ik de sjaars hier wel entertainen met spectaculaire OK en SEH-verhalen :').
  zondag 17 juli 2011 @ 21:35:29 #153
208890 June.
Seriously?
pi_99592689
Straks als senior co op de Interne lijkt me ook wel tof. Allemaal co's die net begonnen zijn en nog onwennig etc :P
Shine bright like a diamond.
pi_99592744
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:35 schreef June. het volgende:
Straks als senior co op de Interne lijkt me ook wel tof. Allemaal co's die net begonnen zijn en nog onwennig etc :P
In het Radboud? Welke afdeling?
  zondag 17 juli 2011 @ 21:37:30 #155
208890 June.
Seriously?
pi_99592789
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:36 schreef dotKoen het volgende:

[..]

In het Radboud? Welke afdeling?
Nope, Rijnstate. Gelukkig niet in het UMC zeg ;)
Shine bright like a diamond.
pi_99592858
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:37 schreef June. het volgende:

[..]

Nope, Rijnstate.
Ah, mooi ziekenhuis. Er zit daar trouwens een assistent die echt een verschrikkelijke bitch is tegen co's. Deed daar als neuro co een consult voor de interne, begon ze tegen mij te klagen hoe kut haar interne co was :').

Weet je al wel welke onderafdeling je doet van interne?
pi_99594329
Zei iemand slowchat?
pi_99594555
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:05 schreef iofn het volgende:
Zei iemand slowchat?
Jup!

Morgen een werkgroep proctologie :') En een beetje katheters inbrengen op fantomen.
pi_99594713
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:09 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Jup!

Morgen een werkgroep proctologie :') En een beetje katheters inbrengen op fantomen.
_O- Een keer procto spreekuur bij dermat meegelopen, wat een hel. :')

Morgen beginnen bij mijn laatste stage van jaar 6, bij de sociale geneeskunde, of ik me om 9 uur wilde melden. _O_ _O_
pi_99594750
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:47 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

[..]

Het is je vergeven, jongen (8> Een beetje realiteitszin op z'n tijd kan geen kwaad.
Maar ik ben me bewust van het feit dat het geen makkelijke studie is, hoor. En dat doet er niet toe - als een ander het kan, dan kan ik het ook ;)

Waar zitten trouwens jullie allemaal?
Rotterdam, 2e keus maar dik tevreden
pi_99594792
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:12 schreef iofn het volgende:

[..]

_O- Een keer procto spreekuur bij dermat meegelopen, wat een hel. :')

Morgen beginnen bij mijn laatste stage van jaar 6, bij de sociale geneeskunde, of ik me om 9 uur wilde melden. _O_ _O_
Waar zit je voor sociale? Arbodienst? GGD?
pi_99594956
Ik ging net mijn eigen longen + hart ausculteren.... gewoon om er weer ff in te komen als ik straks weer begin

Hoor ik een vette souffle :? :?

Ik heb nergens last van, zal wel onschuldig zijn toch? Morgen maar bezoekje huisarts
pi_99594980
RIVM, zelf geregelde plek. Ik moest nog 6 weken ergens mee invullen en toen bood een kennis me daar een plek aan, prima. Met een beetje geluk kan ik ook mijn twee artikelen éindelijk afmaken in de tijd die ik daar over heb. *O*
pi_99595042
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:17 schreef iofn het volgende:
RIVM, zelf geregelde plek. Ik moest nog 6 weken ergens mee invullen en toen bood een kennis me daar een plek aan, prima. Met een beetje geluk kan ik ook mijn twee artikelen éindelijk afmaken in de tijd die ik daar over heb. *O*
Kijk, dat lijkt me erg gaaf. Wij mogen niets zelf regelen en dan kom je dus bij zo'n verzekeringsarts te zitten :')
pi_99595071
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:17 schreef _Lily_ het volgende:
Ik ging net mijn eigen longen + hart ausculteren.... gewoon om er weer ff in te komen als ik straks weer begin

Hoor ik een vette souffle :? :?

Ik heb nergens last van, zal wel onschuldig zijn toch? Morgen maar bezoekje huisarts
Paging dr. Intoxicated, dr. Intoxicated to topic no. 79 please.
pi_99595160
Ik heb mijn reguliere coschap sociale bij de GGD gedaan, daar heb ik 4 weken achter een computer gezeten met de opdracht om een plan te bedenken om de papieren dossiers in de JGZ te digitaliseren.

En ja, dat was net zo lame als het klinkt. :')
pi_99595430
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:20 schreef iofn het volgende:
Ik heb mijn reguliere coschap sociale bij de GGD gedaan, daar heb ik 4 weken achter een computer gezeten met de opdracht om een plan te bedenken om de papieren dossiers in de JGZ te digitaliseren.

En ja, dat was net zo lame als het klinkt. :')
Wij hebben godzijdank maar 2 weken sociale. Wel 4 weken ouderengnk.
pi_99596036
Casus!

Een sportieve jongeman presenteert zich op de SEH met per acuut onstane pijn in linkerbil en been, wat is uw waarschijnlijkheidsdiagnose?

  zondag 17 juli 2011 @ 22:41:46 #169
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99596234
dd laesio spina acutus metallum

automobiel geinduceerd
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99596277
Wielrennen :r
pi_99596585
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:38 schreef iofn het volgende:
Casus!

Een sportieve jongeman presenteert zich op de SEH met per acuut onstane pijn in linkerbil en been, wat is uw waarschijnlijkheidsdiagnose?

[ afbeelding ]
ruptuur gluteus maximus
  zondag 17 juli 2011 @ 22:48:44 #172
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_99596630
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:17 schreef _Lily_ het volgende:
Ik ging net mijn eigen longen + hart ausculteren.... gewoon om er weer ff in te komen als ik straks weer begin

Hoor ik een vette souffle :? :?

Ik heb nergens last van, zal wel onschuldig zijn toch? Morgen maar bezoekje huisarts
Hangt er vanaf wanneer je 'm hoort, als het een S3 is zal het waarschijnlijk onschuldig zijn gok ik
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_99596671
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:41 schreef gohan16 het volgende:
dd laesio spina acutus metallum

automobiel geinduceerd
Lala, toch maar niet.

[ Bericht 17% gewijzigd door iofn op 17-07-2011 22:59:49 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 22:49:16 #174
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99596680
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:17 schreef _Lily_ het volgende:
Ik ging net mijn eigen longen + hart ausculteren.... gewoon om er weer ff in te komen als ik straks weer begin

Hoor ik een vette souffle :? :?

Ik heb nergens last van, zal wel onschuldig zijn toch? Morgen maar bezoekje huisarts
Weet je wel zeker dat het een souffle is? Zo ja waar is de PM? Geleid over carotiden?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zondag 17 juli 2011 @ 22:58:39 #175
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99597263
help me verdomme met SOGGEN! :')
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99597265
Ooow scary, ik heb ook al 100x m'n eigen hart geluisterd, vooral tijdens m'n cardio co-schap was ik nogal gefascineerd.. Ik heb een gespleten eerste toon, terwijl we volgens mij altijd geleerd hebben dat de 2e toon fysiologisch gespleten kan zijn.. Naja, tis miniem dus ik heb daar nooit wat mee gedaan..
Enne verder idd: weet je zeker dat het een souffle is?
pi_99597299
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:58 schreef gohan16 het volgende:
help me verdomme met SOGGEN! :')
Portfolio vermijdend gedrag?
  zondag 17 juli 2011 @ 22:59:52 #178
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99597334
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:59 schreef iofn het volgende:

[..]

Portfolio vermijdend gedrag?
Juist'm
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99597356
Wanneer heb je je gesprek?
  zondag 17 juli 2011 @ 23:01:38 #180
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99597444
komende week inleveren en volgende week gesprek bij prof S.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99597467
Ik hoef pas weer te reflecteren in oktober *O*

Morgen om 08:00 college urologie :O

Casuistiek al voorbereid, behalve de casus waar het over voorwandplastieken, prolapsen en dergelijke horror gaat. Dat laat ik mooi aan mijn collegae over, te lam om het gynaecologieboek erbij te pakken :')
  zondag 17 juli 2011 @ 23:04:07 #182
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99597594
sommige oude vrouwtjes keren zichzelf letterlijk binnenste buiten bij een hoestbui
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99597690
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:01 schreef gohan16 het volgende:
komende week inleveren en volgende week gesprek bij prof S.
Spanning ende sensatie.

Ik heb mijn portfolio eindelijk wat op orde gebracht, alleen moet ik wel al mijn reflectieverslagen nog schrijven :')

Heb trouwens een afspraak over promo-onderzoek staan, je weet vast wel met wie. ^O^
  zondag 17 juli 2011 @ 23:08:14 #184
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99597849
geslachtsveranderingsoperatie ookal gepland?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99597870
Onderwijs tijdens dit voorbereidingsblok heelkunde is wel mooi trouwens. Zo'n chirurg die jaren in de tropen heeft gewerkt en nu tegen z'n pensioen aan zit als docent. Bij elke anatomische structuur, chirurgische techniek of instrument kan die kerel het eponiem noemen en iets over die naamgever vertellen. _O_

Daarnaast zijn ze niet zo serieus als die internisten of psychiaters :)
pi_99597928
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:08 schreef gohan16 het volgende:
geslachtsveranderingsoperatie ookal gepland?
Na mijn zonnige vakantie ben ik in ieder geval blond, het is een begin zullen we maar zeggen. :')
pi_99598063
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:08 schreef dotKoen het volgende:
Onderwijs tijdens dit voorbereidingsblok heelkunde is wel mooi trouwens. Zo'n chirurg die jaren in de tropen heeft gewerkt en nu tegen z'n pensioen aan zit als docent. Bij elke anatomische structuur, chirurgische techniek of instrument kan die kerel het eponiem noemen en iets over die naamgever vertellen. _O_

Daarnaast zijn ze niet zo serieus als die internisten of psychiaters :)
Het is toch niet onze immer geliefde ex-AZU chirurg die niet meer mocht opereren omdat hij dronken op OK stond, maar wel elke werkgroep liet uitlopen op zijn embolectomie bij de vrouw van de sultan van Brunei?
  zondag 17 juli 2011 @ 23:14:32 #188
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99598257
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:09 schreef iofn het volgende:

[..]

Na mijn zonnige vakantie ben ik in ieder geval blond, het is een begin zullen we maar zeggen. :')
:D

En dat verhaal van het dronken op OK staan wordt wel erg in twijfel getrokken door velen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99598274
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:11 schreef iofn het volgende:

[..]

Het is toch niet onze immer geliefde ex-AZU chirurg die niet meer mocht opereren omdat hij dronken op OK stond, maar wel elke werkgroep liet uitlopen op zijn embolectomie bij de vrouw van de sultan van Brunei?
De enige ex-UMCU chirurg die nu bij ons zit is bij mijn weten H.G.G.? Nee, die is het niet. Deze chirurg heeft nauwelijks in Nederland gepraktiseerd (wat ook de reden is waarom hij onderwijschirurg is en geen praktiserend chirurg meer).
  zondag 17 juli 2011 @ 23:16:22 #190
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99598368
Die iofn bedoeld is dan ook niet meer praktiserend.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99598475
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:16 schreef gohan16 het volgende:
Die iofn bedoeld is dan ook niet meer praktiserend.
Ah, OK. Over de andere overwijschirurg van dit blok (maar die nu op vakantie is) doen ook dergelijke verhalen de ronde. Net als over een onderwijsradioloog. Van die laatste zou het me niets verbazen, wat een enge kerel is dat :').
pi_99598515
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:14 schreef gohan16 het volgende:

[..]

:D

En dat verhaal van het dronken op OK staan wordt wel erg in twijfel getrokken door velen.
Ja, ik weet het, ken nog wel meer verhalen. Het zal bij hem ook wel te maken hebben met dat hij te lang niet in NL heeft geopereerd. Hij heeft me toen bij voorbereidend blok wel getraumatiseerd door mijn hechtkunstwerk in een keer kapot te trekken met de mededeling: FOUTFOUTFOUT. :')
pi_99598521
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:49 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat het een souffle is? Zo ja waar is de PM? Geleid over carotiden?
ja denk het wel.... hij is heel duidelijk. Geen thrills ofzo
Hij is hoorbaar over alle kleppen met een duidelijk puntum maximum 2e intercostaal links. Geen voortgeleiding over carotiden. Systolisch. Graad 3

Geen 3e of 4e toon

Denken jullie dat mijn gedachte dat het onschuldig is terecht is? Of zouden jullie dit nachecken
pi_99598585
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:08 schreef dotKoen het volgende:
Onderwijs tijdens dit voorbereidingsblok heelkunde is wel mooi trouwens. Zo'n chirurg die jaren in de tropen heeft gewerkt en nu tegen z'n pensioen aan zit als docent. Bij elke anatomische structuur, chirurgische techniek of instrument kan die kerel het eponiem noemen en iets over die naamgever vertellen. _O_

Daarnaast zijn ze niet zo serieus als die internisten of psychiaters :)
aan het overwegen om toch de snijdende kant op te gaan? ;)
pi_99598629
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

aan het overwegen om toch de snijdende kant op te gaan? ;)
Ik kan het me niet voorstellen, maar krijg wel steeds meer zin in mijn co-schap heelkunde.
  zondag 17 juli 2011 @ 23:21:42 #196
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99598732
dd pulmonaliskleppathologie, pulmonale hypertensie,

Ik zou morgen nog eens luisteren, niks acuuts. En wel laten checken, maar de kans bestaat dat je HA het niet hoort.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99598794
quote:
13s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:21 schreef gohan16 het volgende:
dd pulmonaliskleppathologie, pulmonale hypertensie,
zonder klachten? (haha maak me niet bang)
  zondag 17 juli 2011 @ 23:25:15 #198
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99598966
is ook zeer onwaarschijnlijk.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99598976
quote:
13s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:21 schreef gohan16 het volgende:
dd pulmonaliskleppathologie, pulmonale hypertensie,

Ik zou morgen nog eens luisteren, niks acuuts. En wel laten checken, maar de kans bestaat dat je HA het niet hoort.
ja dat doe ik denk ik
Als ik het morgen nog steeds hoor bel ik de HA ff
  zondag 17 juli 2011 @ 23:27:41 #200
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99599135
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:18 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ah, OK. Over de andere overwijschirurg van dit blok (maar die nu op vakantie is) doen ook dergelijke verhalen de ronde. Net als over een onderwijsradioloog. Van die laatste zou het me niets verbazen, wat een enge kerel is dat :').
Met zo'n rond brilletje? :P Die is niet praktiserend in ieder geval.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_99599149
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:30 schreef dotKoen het volgende:

[..]

In het vorige topic was hij nog present, zal wel meevallen :P

Ach, in augustus en september zal ik de sjaars hier wel entertainen met spectaculaire OK en SEH-verhalen :').
*O* *O*

... Hoeft toch niet per se in augustus? :D
pi_99599190
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:27 schreef Rituals het volgende:

[..]

Met zo'n rond brilletje? :P Die is niet praktiserend in ieder geval.
Jazeker. Ik weet dat het niet praktiserend is, maar waarom is de grote vraag. Vorige week weer een COO+toets van hem gehad. Wat een figuur :')
pi_99599287
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:27 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

*O* *O*

... Hoeft toch niet per se in augustus? :D
Nou, ik loop pas vanaf 8 augustus weer rond in een witte jas, eerst nog voorblok en een weekje vakantie.

Nu trouwens al 3 maanden geen witte jas aangehad, schande!
  zondag 17 juli 2011 @ 23:30:58 #204
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99599349
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:28 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Jazeker. Vorige week weer een COO Beeldvorming abdomen van hem gehad. Wat een figuur :')
Inderdaad :'). Ben benieuwd hoe zijn patiëntencontact was vroeger :P.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_99599658
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:30 schreef Rituals het volgende:

[..]

Inderdaad :'). Ben benieuwd hoe zijn patiëntencontact was vroeger :P.
Toch fijn dat het om een radioloog gaat. Als het geen interventieradioloog was, dan ging het patientcontact alleen maar om een paar keer een echokop een op een patiënt zetten.
pi_99599705
Ik had nog twee goede verhalen uit het ziekenhuis waar ik onlangs mijn ASAS deed, maar ik schat het net iets te herkenbaar en absoluut tuchtzaak waardig in dat ik het nog maar even wat maanden vasthoudt. O-)
pi_99599787
Oh, voor mijn co-schap heelkunde: lopen co's daar doorgaans ook rond in een witte broek? Lijkt me wel handig eigenlijk. En als je dan een witte broek draagt, wat voor schoenen moeten daarbij?
pi_99599801
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:36 schreef iofn het volgende:
Ik had nog twee goede verhalen uit het ziekenhuis waar ik onlangs mijn ASAS deed, maar ik schat het net iets te herkenbaar en absoluut tuchtzaak waardig in dat ik het nog maar even wat maanden vasthoudt. O-)
Roddels :9~
  zondag 17 juli 2011 @ 23:40:18 #209
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99599960
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:37 schreef dotKoen het volgende:
Oh, voor mijn co-schap heelkunde: lopen co's daar doorgaans ook rond in een witte broek? Lijkt me wel handig eigenlijk. En als je dan een witte broek draagt, wat voor schoenen moeten daarbij?
Leren (glad) schoenen of van die witte zweedse klompen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zondag 17 juli 2011 @ 23:40:57 #210
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99600004
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:36 schreef iofn het volgende:
Ik had nog twee goede verhalen uit het ziekenhuis waar ik onlangs mijn ASAS deed, maar ik schat het net iets te herkenbaar en absoluut tuchtzaak waardig in dat ik het nog maar even wat maanden vasthoudt. O-)
toch geen semi-faalartsactie?!
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99600106
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:30 schreef dotKoen het volgende:

[..]


Nu trouwens al 3 maanden geen witte jas aangehad, schande!
Dat is toch heerlijk ;) Ik loop het liefst zonder, alleen het kan vaak niet. Maar bij kindergeneeskunde heb ik mn kans gegrepen hihi. Toen ik zag dat de AIOS het geen probleem vond heb ik mn jas voor de rest van het coschap aan de wilgen gehangen.

Bij heelkunde hadden wij (als co's) overigens geen witte broek aan. Je kan het vast wel doen, maar ik denk niet dat het noodzakelijk is. Ik had wel regelmatig een OK-pak aan, was praktisch (en zit heerlijk hehe)

En daarbij gwn klompen
pi_99600242
quote:
11s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:40 schreef gohan16 het volgende:

[..]

toch geen semi-faalartsactie?!
Nee, ik had met beide casussen niets te maken gelukkig
  zondag 17 juli 2011 @ 23:44:44 #213
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99600253
Daar sta je dan op de poli en afdeling in je pyamapakje, heel professioneel...

uit het perspectief van de patient dan he
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zondag 17 juli 2011 @ 23:46:39 #214
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99600375
laatste zin van je post zou ik weglaten....
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99600421
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:44 schreef gohan16 het volgende:
Daar sta je dan op de poli en afdeling in je pyamapakje, heel professioneel...

uit het perspectief van de patient dan he
Op de poli had ik geen OK-pak aan ;) Dan heb ik toch geen OK's?

En verder, vette pech. Ik denk niet dat ik veel ben opgevallen aangezien de artsen het ook deden

Edit: Overigens altijd met witte jas eroverheen
pi_99600555
Die uniformen van de heelkunde in het UMC waren wel vreselijk vond ik, zodra ik op de spoed stond gewoon in mijn eigen kloffie met lange witte jas erover.

Niet je op de spoed iets te doen had, afgezien van iemands scrotum omhoog houden omdat er een kogel in zat en de prof daar wel een goede foto van wilde maken. :')
pi_99600819
Ja, de OK-pakken hier in het Radboud zijn ook kut. Hoop dat ze in het CWZ betere pakken hebben.
pi_99600982
quote:
Hanley WB, Hanley AJ. The efficacy of stethoscope placement when not in use: traditional versus "cool".CMAJ. 2000 Dec 12;163(12):1562-3.

Abstract
OBJECTIVE:
To determine whether the "cool" or circumcervical placement of the stethoscope when not in use is as efficacious as the traditional placement in terms of transfer time to the functional position.

METHODS:
Measurement of time taken by 100 health care professionals in each group to transfer stethoscope to functional position.

RESULTS AND INTERPRETATION:
The cool group was much slower than the traditional group, despite their younger years. This wasted time could translate into a substantial financial burden on Canada's health care system.


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC80581/
:')
pi_99601058
Met die petjes ook.
pi_99601114
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:59 schreef iofn het volgende:
Met die petjes ook.
Dat is een belangrijke predictor voor coolness, een omgekeerd petje.
  maandag 18 juli 2011 @ 00:00:37 #221
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99601120
Stethoscoop over je nek hangen :')

Gewoon opvouwen in je jaszak, hoeft niemand te zien hoe je probeert cool te doen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99601185
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:00 schreef gohan16 het volgende:
Stethoscoop over je nek hangen :')

Gewoon opvouwen in je jaszak, hoeft niemand te zien hoe je probeert cool te doen.
Jup! En mijn Cardiology III :7 is ook te kort om om mijn nek te hangen.
  maandag 18 juli 2011 @ 00:03:45 #223
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_99601283
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:00 schreef gohan16 het volgende:
Stethoscoop over je nek hangen :')

Gewoon opvouwen in je jaszak, hoeft niemand te zien hoe je probeert cool te doen.
Wat pas grappig is: verpleegsters die 'm in de 'cool' stand omhebben :p
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  maandag 18 juli 2011 @ 00:03:53 #224
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99601288
Weten jullie wat de ejaculatiesnelheid is van de mens?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99601348
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:03 schreef gohan16 het volgende:
Weten jullie wat de ejaculatiesnelheid is van de mens?
Nou, vertel? Of is het experiment nog niet bij de primaire (harde :') ) eindpunten uitgekomen?

:')
pi_99601404
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:03 schreef gohan16 het volgende:
Weten jullie wat de ejaculatiesnelheid is van de mens?
Heeft J je dat verteld?
  maandag 18 juli 2011 @ 00:06:17 #227
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99601433
Nee een van de bazen

45km/hr, dus voortaan kun je zeggen dat je net zo hard kan als een bromfiets.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99601538
Ga je nu uro doen of blijft het de heelkunde danwel ortho eigenlijk?
  maandag 18 juli 2011 @ 00:09:22 #229
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99601618
dat is mn top 3 zonder onderverdeling van voorkeur.

edit: geen algemene overigens.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99601971
Tof, ben je al aan het solliciteren?
  maandag 18 juli 2011 @ 00:17:08 #231
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99602065
Nee nog niet, heb niet zo'n haast om te beginnen
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99602527
Ik ga maar eens slapen, voor die afbeulende werkdag bij de sociale van morgen.
pi_99603280
Ik wou mezelf bij de wiki zetten maar hoe doe je dat?
pi_99605285
Heb ik ook gedaan, maar heeft geen nut zolang de reeks-knop wordt gebruikt.
We zullen dus gewoon op moeten letten en ervoor zorgen dat degene die het nieuwe deel opent, de OP even uit de wiki haalt.
  maandag 18 juli 2011 @ 01:55:21 #235
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99605755
modje vragen kan ook, dat ie de wiki in de OP plakt
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99605914
Waarom slaap ik nog niet, terwijl ik over 6 uur college heb? ;(
pi_99608099
Vakantie hebben en dan nog om 6:00 uur wakker worden. Kutepifyse...
I feel kinda Locrian today
pi_99608224
Ik schrok net wakker, dacht dat ik me verslapen had, maar het was 06:44 op mijn iPhone :')
  maandag 18 juli 2011 @ 07:40:56 #239
208890 June.
Seriously?
pi_99608481
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:37 schreef dotKoen het volgende:
Oh, voor mijn co-schap heelkunde: lopen co's daar doorgaans ook rond in een witte broek? Lijkt me wel handig eigenlijk. En als je dan een witte broek draagt, wat voor schoenen moeten daarbij?
Ik wel; net als bij Gyn. Alleen bij dat laatste was het wel nodig, zeker op de VK :P . Ik heb eens 3x mijn broek in 2u vervangen :')

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:38 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ah, mooi ziekenhuis. Er zit daar trouwens een assistent die echt een verschrikkelijke bitch is tegen co's. Deed daar als neuro co een consult voor de interne, begon ze tegen mij te klagen hoe kut haar interne co was :').

Weet je al wel welke onderafdeling je doet van interne?
Oh haha, die ken ik niet. Heb mijn gewone interne daar gedaan. Straks ga ik naar de MDL, helaas niet helemaal mijn eerste keuze, maar het schijnt er wel tof te zijn :)
Shine bright like a diamond.
pi_99608512
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:19 schreef dotKoen het volgende:
Paging dr. Intoxicated, dr. Intoxicated to topic no. 79 please.
Present!
Maar ziek... bah... Vroeger (als klein kind :6 ) dacht ik altijd dat dokters nooit ziek waren en zichzelf altijd beter kunnen maken. Niets is minder waar ;(
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:58 schreef Honeymooner het volgende:
Ooow scary, ik heb ook al 100x m'n eigen hart geluisterd, vooral tijdens m'n cardio co-schap was ik nogal gefascineerd.. Ik heb een gespleten eerste toon, terwijl we volgens mij altijd geleerd hebben dat de 2e toon fysiologisch gespleten kan zijn.. Naja, tis miniem dus ik heb daar nooit wat mee gedaan..
Enne verder idd: weet je zeker dat het een souffle is?
Grappig :) Ik heb ook een circa 100ms gespleten eerste harttoon. Een tijdje terug, in het kader van oefening O-) , een echo-cor gemaakt, die geen duidelijk verschil in de sluittijden van de mitralis- en tricuspidalisklep toonde. Toen vond ik het wel best :+
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:18 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
ja denk het wel.... hij is heel duidelijk. Geen thrills ofzo
Hij is hoorbaar over alle kleppen met een duidelijk puntum maximum 2e intercostaal links. Geen voortgeleiding over carotiden. Systolisch. Graad 3
Geen 3e of 4e toon
Denken jullie dat mijn gedachte dat het onschuldig is terecht is? Of zouden jullie dit nachecken
Graad III is echt heel erg luid, weet je het zeker? Continu aanwezig? Als het reëel is, is het wel iets om even (niet met gillende spoed) te laten bekijken.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99613688
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2011 07:46 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Present!
Maar ziek... bah... Vroeger (als klein kind :6 ) dacht ik altijd dat dokters nooit ziek waren en zichzelf altijd beter kunnen maken. Niets is minder waar ;(

Ziek maar wel een beetje op Fok! rondhangen? Schoolziek! o|O

R/ metocloperamide 10mg
Dtd n0 20
S. 2dd1

Nee, beterschap hoor :) ;)
pi_99617252
Eerst metoclopramide fout spellen en dan ook nog eens verkeerd voorschrijven.

;)
I feel kinda Locrian today
pi_99617453
Dyslexie... het heerst in Nijmegen ;)

Overigens, dotKoen, wil je me allerlei Parkinsonistische symptomen bezorgen ofzo? Primperan is zoooo 1990 :{w

Stiekem heb ik hier wel een strip liggen :P
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99617465
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:46 schreef starla het volgende:
Eerst metoclopramide fout spellen en dan ook nog eens verkeerd voorschrijven.

;)
Ach, de apotheek begrijpt het ongetwijfeld. Maar verkeerd voorschrijven?
  maandag 18 juli 2011 @ 13:55:41 #245
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99617607
Je vergeet "fac: supp."
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99617623
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:55 schreef gohan16 het volgende:
Je vergeet fac
:')
pi_99617755
Iemand nog tips voor aankomende spreekuurtoets?
Het is zo lekker onoverzichtelijk, dus geen idee waar ik moet beginnen met voorbereiden..
Bla blabla bla bladiebladiebla
  maandag 18 juli 2011 @ 14:42:26 #248
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99619378
gewoon overal op zeggen dat het erg vervelend is en vragen hoe de patient er zich bij voelt dan heb je een 10, zelfs zonder medisch inhoudelijke vragen te hebben gesteld.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99622635
Wat gohan zegt...goh wat vervelend voor u. Hoe ging u er mee om toen u het verschrikkelijke nieuws hoorde? En uw kinderen? Echt heel naar hoor. Nou, veel sterkte. Ik wens uw naasten ook alle kracht toe om dit te verwerken. Zo'n otitis media is nogal wat.
I feel kinda Locrian today
pi_99623102
Die laatste zin :'( :'(
Wat ben jij toch enorm droog soms _O-
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99626005
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:59 schreef Pjottertje het volgende:
Iemand nog tips voor aankomende spreekuurtoets?
Het is zo lekker onoverzichtelijk, dus geen idee waar ik moet beginnen met voorbereiden..
Ook Groningen? :o

Heb hem namelijk donderdag. Mijn hele coachgroep zit er om te stressen en de helft zit aan de propranolol :')

Maak me zelf er niet zo druk over, het is gewoon een goede indicatie hoe ver je bent. Ga alleen nog wat casussen doorkijken van blok dat ik als eerste had, is wat weggezakt :P

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxC op 18-07-2011 17:30:11 ]
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_99626322
JONGENS! Metropolol, metocloperamide en propanol!

Ik zeg niks... :{ :(
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  maandag 18 juli 2011 @ 17:25:13 #253
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_99626330
Worden bèta blokkers vaak fout gespeld ofzo? :P

edit/te laat : (
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_99626463
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:25 schreef intoxicated het volgende:
JONGENS! Metropolol, metocloperamide en propanol!

Ik zeg niks... :{ :(
:@

Ter verdediging, propanol bestaat echt :+
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 18 juli 2011 @ 17:44:41 #255
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99626987
Selokeen, domperidon is makkelijker en Wtf is de merknaam van priors plok(=iPhone correctie van propranolol)?!

Inderine, patent verlopen 1988
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99628890
Inderal :@
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99628982
Dekapine
I feel kinda Locrian today
pi_99629042
Chlooresterol :Y)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_99631224
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2011 07:46 schreef intoxicated het volgende:

[..]

[..]

Graad III is echt heel erg luid, weet je het zeker? Continu aanwezig? Als het reëel is, is het wel iets om even (niet met gillende spoed) te laten bekijken.
jup... of nja, ik vond hem behoorlijk luid haha. En continu aanwezig (dwz bij elke systole)
Inmiddels laten luisteren door mn moeder (arts) die hoorde het meteen. Morgen dokter even bellen, kon vandaag geen afspraak meer maken.
pi_99631385
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:29 schreef MaxC het volgende:

[..]

:@

Ter verdediging, propanol bestaat echt :+
ja, maar dat wil je niet voorschrijven aan je patient nietwaar?
  maandag 18 juli 2011 @ 19:59:00 #261
208890 June.
Seriously?
pi_99632689
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:59 schreef Pjottertje het volgende:
Iemand nog tips voor aankomende spreekuurtoets?
Het is zo lekker onoverzichtelijk, dus geen idee waar ik moet beginnen met voorbereiden..
SCEGS :Y
Shine bright like a diamond.
pi_99639269
ALTIS BAFOV _O_


:')
pi_99639874
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:30 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

jup... of nja, ik vond hem behoorlijk luid haha. En continu aanwezig (dwz bij elke systole)
Inmiddels laten luisteren door mn moeder (arts) die hoorde het meteen. Morgen dokter even bellen, kon vandaag geen afspraak meer maken.
Klinkt als een ejectiegeruis van de pulmonalis. Vaak onschuldig, tenzij het onderliggend lijden een anemie is. En misschien ben je wel zwanger :D
  maandag 18 juli 2011 @ 22:53:15 #264
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99642639
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:59 schreef iofn het volgende:
ALTIS BAFOV _O_


:')
Altis bavof hebben mijn medische ontwikkeling vertraagd :( Het heeft me jaren gekost om het af te leren en geleerd om een goede anamnese af te nemen. Sowieso fail om dat aan te leren door psychologen en 50 jarige kassawieven(simulatiepts.).
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99643298
Een van die communicatiecoaches zit hier bij de verkiezingen altijd op het stembureau, ben telkens bang dat hij me herkent :{

Overigens heb ik heel verantwoord de roos van Leary in de praktijk gebracht toen een opgeblazen bodybuilder verhaal kwam halen waarom zijn vrouw met ontslag mocht. ^O^
pi_99643478
Ik was wel het dicht bij de deur gaan zitten voor de zekerheid overigens. :')
pi_99646142
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:15 schreef MaxC het volgende:

[..]

Ook Groningen? :o

Heb hem namelijk donderdag. Mijn hele coachgroep zit er om te stressen en de helft zit aan de propranolol :')

Maak me zelf er niet zo druk over, het is gewoon een goede indicatie hoe ver je bent. Ga alleen nog wat casussen doorkijken van blok dat ik als eerste had, is wat weggezakt :P
Jep! Ik zit zelf nog niet aan de bèta's, maar hoor het om me heen ook. Ik heb de mijne ook donderdag. Ik snap de drukte niet. Heb van bijna 40 casus de uitwerking en er zitten geen heeele rare dingen in, maar toch is het schijnbaar huge deal...[ben wel benieuwd nu welk coachgroepnr je hebt:p laatmaar, weet al wie je bent:p]

Editje: also, het is totaal geen goeie indicatie van hoe ver je bent. Het is een (voor velen) met stress overgoten video waarin je laat zien hoe je een vooraf ingestudeerd stukje kunt opdreunen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pjottertje op 19-07-2011 00:11:14 (trololol) ]
Bla blabla bla bladiebladiebla
pi_99652274
Waarschijnlijk toch geen neurologische casus ;(
I feel kinda Locrian today
pi_99653095
Wat zijn ze hier op Fok behulpzaam. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Nieuwe aangevraagd maar die is naar een hele oude account gestuurd waar ik niet meer op kan inloggen (studentenaccount).
Probeerde ik dus in te loggen...krijg ik meteen een PM met: kies een normale nick man.
(nick was: kloonvanstarlaHELP) :') Nah goed, nul op het rekest.

Dus vanaf nu ga ik met een nieuwe nick verder: starla_II.

:P

(zie boven...mijn laatste post als starla ;( )

[ Bericht 11% gewijzigd door starla_II op 19-07-2011 09:13:16 ]
hax pax max deus adimax
pi_99653296
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:02 schreef starla_II het volgende:
Wat zijn ze hier op Fok behulpzaam. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Nieuwe aangevraagd maar die is naar een hele oude account gestuurd waar ik niet meer op kan inloggen (studentenaccount).
Probeerde ik dus in te loggen...krijg ik meteen een PM met: kies een normale nick man.
(nick was: kloonvanstarlaHELP) :') Nah goed, nul op het rekest.

Dus vanaf nu ga ik met een nieuwe nick verder: starla_II.

:P

(zie boven...mijn laatste post als starla ;( )
Maar goed, nu wel een reden om die stomme beer door een reflexhamer volgens Buck (toch?) te vervangen. :P
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 09:15:48 #271
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_99653298
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:02 schreef starla_II het volgende:
Wat zijn ze hier op Fok behulpzaam. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Nieuwe aangevraagd maar die is naar een hele oude account gestuurd waar ik niet meer op kan inloggen (studentenaccount).
Probeerde ik dus in te loggen...krijg ik meteen een PM met: kies een normale nick man.
(nick was: kloonvanstarlaHELP) :') Nah goed, nul op het rekest.

Dus vanaf nu ga ik met een nieuwe nick verder: starla_II.

:P

(zie boven...mijn laatste post als starla ;( )
Had mij even aangeschoten :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_99653389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:15 schreef Renesite het volgende:

[..]

Had mij even aangeschoten :)
Ach, het is goed zo. Blijkbaar was mijn avatar toch al niet geliefd.

@Koen: stomme beer? Oppassen jij! :P
hax pax max deus adimax
pi_99653450
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:22 schreef starla_II het volgende:

[..]

Ach, het is goed zo. Blijkbaar was mijn avatar toch al niet geliefd.

@Koen: stomme beer? Oppassen jij! :P
Ik vond die beer nooit zo passen bij de toon en inhoud van je posts ;). Maar misschien zat er een verhaal achter?
pi_99653584
De beer en ik go way back. Maar dat wordt een sentimenteel verhaal, wat niet goed past bij mijn nieuwe avatar.
hax pax max deus adimax
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:48:48 #275
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99655348
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 07:18 schreef starla het volgende:
Waarschijnlijk toch geen neurologische casus ;(
jawel hoor, mijn casus had destijds een HNP! 8-)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_99658473
Ruzie met een orthopeed :')
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:25:30 #277
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99660278
Wat heb je verkeerd gedaan?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99660480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:25 schreef gohan16 het volgende:
Wat heb je verkeerd gedaan?
Ach, hij had ook wel een beetje gelijk, ik was niet bij zijn hoorcollege vanochtend geweest, en een paar uur later hadden we een practicum onderzoek bewegingsapparaat. Omdat ik er 's ochtends niet was, moest ik voor de rest van de groep een knie onderzoeken (wat prima lukte), maar ik keek volgens hem te verveeld :').
pi_99660905
yeeeeeeeaaah

de beer is back!
I feel kinda Locrian today
pi_99661332
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:43 schreef starla het volgende:
yeeeeeeeaaah

de beer is back!
*O*
pi_99671842
O+
*HappyGirl91 komt met een verzoekje*

Zou degene die het volgende deel opent alsjeblieft de OP vervangen door die uit de Wiki (ivm updates)?
:*
pi_99678240
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:57 schreef dotKoen het volgende:

[..]

:')
Damn, ongemerkt ben ik dus cool. Na afloop van onderzoek doe ik hem trouwens wel weer in mijn jaszak. Maar de uncoole manier zoals daar... dat zou ik echt nooooit doen. Wie weet waar je stehoscoop dan tegenaan klotst... misschien haalt ie mijn kruis wel? Geen idee?
pi_99683071
Wat gaan die dagen sociale toch tergend traag :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 07:16:23 #284
208890 June.
Seriously?
pi_99694094
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:37 schreef iofn het volgende:
Wat gaan die dagen sociale toch tergend traag :')
Hoe lang heb jij dat wel niet? Wij maar 2 weken :P
Shine bright like a diamond.
pi_99694167
Vandaag operatieve technieken. Ergo: laesies van de onderste extremiteit bij S. s. domesticus behandelen. :s)
pi_99695095
Go donati, go donati!
I feel kinda Locrian today
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:28:07 #287
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99696800
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:37 schreef iofn het volgende:
Wat gaan die dagen sociale toch tergend traag :')
herkenning :') zelfs de HAIO die er zat verveelde zich de blubber :D
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_99703152
Moet ook aangeven waar ik mijn sociale co-schap wil lopen. Bedrijfsarts of verzekering lijkt me niks :') , denk dat ik maar sportgeneeskunde doe. Of iemand anders nog suggesties? :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:42:17 #289
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_99707637
verpleeghuis! Dan doe je nog een beetje iets medisch
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:22:57 #290
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99709458
Verslavingszorg is ook heel interessant. Mooie verhalen en enigzins medisch inhoudelijk.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99712056
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:54 schreef MaxC het volgende:
Moet ook aangeven waar ik mijn sociale co-schap wil lopen. Bedrijfsarts of verzekering lijkt me niks :') , denk dat ik maar sportgeneeskunde doe. Of iemand anders nog suggesties? :P
Forensische geneeskunde een optie?
pi_99712140
Hechten is trouwens best leuk :) Mijn varkenspoot had een lipoom, dus dat heb ik direct maar even geëxideerd.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:03:09 #293
208890 June.
Seriously?
pi_99714018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:42 schreef Pluizel het volgende:
verpleeghuis! Dan doe je nog een beetje iets medisch
Dat is geen sociale, maar ouderenzorg. Dat is bij ons een heel apart coschap.
Ik loop trouwens straks mee met de GGD, hopelijk kan ik mee met de forensisch geneeskundige. Lijkt me wel tof :P
Shine bright like a diamond.
pi_99714299
Goedemiddag! Vraag: Op welke faculteit heb je het vaakste de kans om naar het buitenland te gaan? En weten jullie of Erasmus common is onder geneeskundestudenten?
pi_99715006
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:11 schreef Dorien52 het volgende:
Goedemiddag! Vraag: Op welke faculteit heb je het vaakste de kans om naar het buitenland te gaan? En weten jullie of Erasmus common is onder geneeskundestudenten?
Meestal is het niet bijzonder veel. Hier in Nijmegen in de bachelor kun je 2 maanden (11 ECTS) als vrij keuzeonderdeel doen in de bachelor. Met toestemming van de examencie zou je dat in het buitenland kunnen doen. Daarnaast zijn er in de bachelor wat summer schools in het buitenland, maar daar krijg je geen punten voor.

Bij de master kun je in Nijmegen in plaats van de keuze coschappen een co-schap ontwikkelingssamenwerking doen. Daar regelt de faculteit plekken voor. Ook zijn er soms plekken voor reguliere coschappen (heelkunde, gynaecologie) op Aruba. Verder kun je in de master je wetenschappelijke stage (3 maanden) in het buitenland doen. Ook keuze coschappen zou je, als je het zelf regelt in het buitenland kunnen doen.

Of Erasmus gebruikelijk is weet ik niet, het is wel mogelijk. Meer info op http://www.umcn.nl/Onderw(...)derenbuitenland.aspx
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:32:49 #296
208890 June.
Seriously?
pi_99715236
Ja, eigenlijk iedere student die op stage gaat in Europa komt in aanmerking voor de Erasmusbeurs; en in Nijmegen kun je kiezen voor 3 maanden keuzecoschap, geen 2 dotKoen :P
Shine bright like a diamond.
pi_99715404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:32 schreef June. het volgende:
Ja, eigenlijk iedere student die op stage gaat in Europa komt in aanmerking voor de Erasmusbeurs; en in Nijmegen kun je kiezen voor 3 maanden keuzecoschap, geen 2 dotKoen :P
Huh, dat staat er toch niet? Je mag in de bachelor toch maar 2 VKO's in het buitenland doen, omdat je anders 5BOSA8 niet kunt doen?

In de master mag je idd alle 3 de keuzecoschappen (al dan niet samengevoegd) in het buitenland doen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:38:35 #298
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_99715466
In Utrecht mag je na jaar 3 alle coschappen in het buitenland doen, behalve het regulier coschap huisarts oid.

Heel veel mensen doen dat dan ook. Ik denk dat meer dan de helft van de studenten een coschap in het buitenland doen. Je moet wel alles zelf regelen, gaat af en toe moeizaam, maar het lukt uiteindelijk wel. Je moet wel alles zelf betalen, er is geen beurs oid.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_99715548
In R'dam was een en ander vrij simpel te regelen. Je kunt keuzeonderwijs, onderzoekstage en keuze-co-schappen in het buitenland doen. Plus reguliere co-schappen in overleg. De erasmusbeurs en dacht ik ook nog een beurs vd uni zelf kun je aanvragen. Voor ontwikkelingslanden zijn ook weer potjes beschikbaar. Voor de specialeonderzoeksmasters kun je naar Harvard ed.

Inmiddels is er wel een een ander gewijzigd qua opleiding, maar het lijkt mij dat internationalisering nog sterker is nu.
pi_99715694
En bijna
pi_99715708
dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')