abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 juli 2011 @ 20:53:31 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99336805
Wij hadden het hier net over Tristan en hoe zijn toedoen Schizofrenie weer in een slecht daglicht zet. We kwamen op het onderwerp dat er iemand was die over zijn toestand / plannen oid had gezwegen en daarom medeplichtig was bevonden.

Nu weet ik niet zeker of dat niet in een andere zaak was , zoals Joram van der sloot?
Save Us From Fashion !
pi_99337029
Net of de pliessie wat gaat doen wanneer je zegt dat iemand stemmetjes in zn hoofd heeft en mensen wilt vermoorden... hij was al in behandeling.
Zou jij het serieus nemen?
Mensen brullen heel veel...
Of gaan ze m dan levenslang in de bak stoppen... voor het geval dat?
  maandag 11 juli 2011 @ 20:56:13 #3
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_99337032
Word je dan wel gezien als medeplichtige? Of word je dan alleen maar gepakt omdat je Justitie belemmert in haar onderzoek?
  maandag 11 juli 2011 @ 21:07:37 #4
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99337784
Maar in welke "zaak" was er ook alweer sprake van medeplichtigheid voor zwijgen ?
Save Us From Fashion !
pi_99337910
Medeplichtig niet nee maar belemmering wel de persoon in kwestie zal denk ik net als veel mensen het niet serieus nemen.
The world of SKA music
pi_99338303
Als de betreffende hulpverlener redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat Tristan tot moord over zou gaan, zou het wel eens als medeplichtigheid kunnen worden gezien. Maar omdat in dergelijke gevallen zoveel afwegingen gemaakt worden en dat nauwelijks hard te maken is komt dat er niet vaak van. Terecht, wat mij betreft.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:16:45 #7
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_99338374
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:07 schreef tinoz het volgende:
Maar in welke "zaak" was er ook alweer sprake van medeplichtigheid voor zwijgen ?
Zoveel zaken? V.d Sloot was er niet één van, al herinner ik me wel dat zijn vriendjes op Aruba ook hebben vastgezeten. Maar dat was omdat Joran had gezegd dat zij er iets mee te maken hadden, gewoon om zichzelf vrij te pleiten.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:18:04 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_99338464
WGR?
GC?
POL?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_99453012
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:15 schreef Xa1pt het volgende:
Als de betreffende hulpverlener redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat Tristan tot moord over zou gaan, zou het wel eens als medeplichtigheid kunnen worden gezien. Maar omdat in dergelijke gevallen zoveel afwegingen gemaakt worden en dat nauwelijks hard te maken is komt dat er niet vaak van. Terecht, wat mij betreft.
Wanneer heb je dat vermoeden? Ze hebben zwijgplicht he.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:48:44 #10
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99495879
Valt dat niet onder het beroepsgeheim?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:59:03 #11
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_99556099
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 13:14 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Wanneer heb je dat vermoeden? Ze hebben zwijgplicht he.
Ze mogen echt wel aan de alarmbel trekken als een patient labiel is hoor. Wat denk je, dat als iemand bij de Psy komt en zegt dat hij morgen een vliegtuig gaat kapen en kamikaze gaat op Madurodam dat ze alsnog hun mond moeten houden, en het ''maar moeten laten gebeuren?''

(Voorbeeld is wat extreem, maar get the point.)
De kwestie van de hulpverlener was of hij kon vermoeden dat Tristan tot zoeits in staat was, en geen grapje maakt o.i.d. Dat is een lastige beslissing.
  zondag 17 juli 2011 @ 15:06:07 #12
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_99579195
quote:
5s.gif Op maandag 11 juli 2011 20:53 schreef tinoz het volgende:
Wij hadden het hier net over Tristan en hoe zijn toedoen Schizofrenie weer in een slecht daglicht zet. [..]
Uhm... Het kan aan mij liggen, maar hoe kan schizofrenie in een goed daglicht staan? Ik heb nog nooit een schizofreen gezien die door een psychose iets goeds heeft gedaan.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  zondag 17 juli 2011 @ 15:20:39 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99579595
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:15 schreef Xa1pt het volgende:
Als de betreffende hulpverlener redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat Tristan tot moord over zou gaan, zou het wel eens als medeplichtigheid kunnen worden gezien. Maar omdat in dergelijke gevallen zoveel afwegingen gemaakt worden en dat nauwelijks hard te maken is komt dat er niet vaak van. Terecht, wat mij betreft.
Wat deze meneer zegt.
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:48 schreef galtfactory het volgende:
Valt dat niet onder het beroepsgeheim?
Als hij of zij genoeg reden heeft om aan te nemen dat of de patiënt of anderen in gevaar zijn, dan houdt beroepsgeheim een keer op hoor.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_99729633
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:20 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wat deze meneer zegt.

[..]

Als hij of zij genoeg reden heeft om aan te nemen dat of de patiënt of anderen in gevaar zijn, dan houdt beroepsgeheim een keer op hoor.
Tristan loopt in het gekkenhuis en zegt tegen de dokter ik ga iedereen dood maken, de dokter loopt gewoon door, hij hoort dit immers 1.000.000.000 per dag.
alleen de varianten wisselen nog wel eens.
Mocht Tristan zo pienter zijn en vertellen dokter en heb een wapen vergunning, bezit 3 omgebouwde vol automatische wapens en munitie dan zou het wat anders zijn....
Ik weet niet welke informatie de arts bezat, nimmer jullie.
En als elke patient zegt ik ga iemand vermoorden, dan moet de arts elke keer de politie inschakelen om het te onderzoeken...
gaat 'm niet worden, aanwijzingen zijn niet concreet en tristan zat in een shitty fase van zijn leven.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:05:36 #15
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99756869
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:06 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Uhm... Het kan aan mij liggen, maar hoe kan schizofrenie in een goed daglicht staan? Ik heb nog nooit een schizofreen gezien die door een psychose iets goeds heeft gedaan.
Ow jawel hoor , ik ken mensen die dingen hebben weggegeven enzo, ik ben welleens in de bus gestapt het een groen gele stopdas en wit pak met een lantaarn in mijn handen waarin een kaars brandde , ik wilde het licht naar het centrum van Breda brengen...
Save Us From Fashion !
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:08:22 #16
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99757018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:14 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

Tristan loopt in het gekkenhuis en zegt tegen de dokter ik ga iedereen dood maken, de dokter loopt gewoon door, hij hoort dit immers 1.000.000.000 per dag.
alleen de varianten wisselen nog wel eens.
Mocht Tristan zo pienter zijn en vertellen dokter en heb een wapen vergunning, bezit 3 omgebouwde vol automatische wapens en munitie dan zou het wat anders zijn....
Ik weet niet welke informatie de arts bezat, nimmer jullie.
En als elke patient zegt ik ga iemand vermoorden, dan moet de arts elke keer de politie inschakelen om het te onderzoeken...
gaat 'm niet worden, aanwijzingen zijn niet concreet en tristan zat in een shitty fase van zijn leven.
Niet eens helemaal gelezen maar ik weet dat iemand eens in boosheid iets over een psych zn fam zei em overgeplaatst werd naar een gevangenis . Op de lokatie waar ik zat was het verschillend, hangt ook wel van het personeel af. Als iemand tegen een bepaald iemand vertelde dat ie zelfmoord gedachten had , moest ie maar ff een rondje gaan lopen, maar als iemand een plannetje had en dit openbaar maakte , werd die zonder pardon naar de gesloten afdeling overgebracht
Save Us From Fashion !
  zaterdag 23 juli 2011 @ 11:36:11 #17
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_99832190
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:05 schreef tinoz het volgende:

[..]

Ow jawel hoor , ik ken mensen die dingen hebben weggegeven enzo, ik ben welleens in de bus gestapt het een groen gele stopdas en wit pak met een lantaarn in mijn handen waarin een kaars brandde , ik wilde het licht naar het centrum van Breda brengen...
En wat is daar goed aan? Nee, ik blijf erbij, er is niks goeds aan schizofrenie. Het is onhandig, voor de schizofreen zelf en voor zijn omgeving. Derhalve vind ik 'schizofrenie in een kwaad daglicht zetten' een beetje onzin, het is hetzelfde als 'vandalisme in een kwaad daglicht zetten' of 'koffiezetters met een defect in een kwaad daglicht zetten'.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  zaterdag 23 juli 2011 @ 12:18:26 #18
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99833344
Dat vind ik nogal erg bot en kort door de bocht. Er zijn veel mensen die men schizofrenen noemt. Al deze mensen zijn verschillend maar net als bij andere minderheids groeperingen heeft schizofrenie een stigma.

Save Us From Fashion !
  zondag 24 juli 2011 @ 01:48:04 #19
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_99864480
Dat stigma komt niet uit de lucht vallen.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  zondag 24 juli 2011 @ 10:33:51 #20
151199 tinoz
Alter Reality
pi_99869345
wij vragen ons af hoe oud jij bent
Save Us From Fashion !
pi_99871280
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 11:36 schreef R2cksson het volgende:

[..]

En wat is daar goed aan? Nee, ik blijf erbij, er is niks goeds aan schizofrenie. Het is onhandig, voor de schizofreen zelf en voor zijn omgeving. Derhalve vind ik 'schizofrenie in een kwaad daglicht zetten' een beetje onzin, het is hetzelfde als 'vandalisme in een kwaad daglicht zetten' of 'koffiezetters met een defect in een kwaad daglicht zetten'.
Eens.

Ik denk eerder wel dat men alerter zal moeten gaan worden en het voordeel van de twijfel vaker het maatschappelijke nut zal moeten gaan dienen.
Ik noem dan b.v. die verkregen wapenvergunning..dit had niet mogen gebeuren en had niet hoeven gebeuren als er ook een gedegen psychiatrisch rapport meespeelt in de toezegging op het krijgen van een wapenvergunning b.v. Zal in de toekomst lijkt mij tenminste een vereiste moeten zijn.


@ TS, nee schizofrenie komt niet in een "kwaad daglicht" na het supermarkt gebeuren, wel zullen verkregen vrijheden strenger aangepakt worden en zal er scherper toezicht komen
Voor de Schizofreen lijkend of de hele wereld tegen je is, maar zie het zo, het mes snijdt hierdoor aan 2 kanten, de maatschappij beter beveiligd en de zieke ook beter beveiligd.......Want ik denk niet dat de echte ik van b.v. een Tristan zo vol met haat kan zijn en we dus met een ziek mens te maken hebben, die behandeling nodig heeft.
Helaas tot op de dag van vandaag gaat dat gepaard met hoge dosis medicatie en/of isoleer waarna men de maatschappij weer in mag en bij voorkeur met een RM.


Ik kan me wel voorstellen dat het zo voelt Tinoz, maar geloof me er zijn ook mensen die rationeel kunnen blijven denken hoor en dat zijn er best veel, zie het als een acceptatie voor jezelf door je schouders op te halen voor de onwetende mens (iwh, zijn er ook best veel ;) ).

Ik persoonlijk vind dat de veiligheid van de Maatschappij ten alle tijden voorop moet staan en als daardoor het beroepsgeheim op losse schroeven komt te staan...so be it. Uiteindelijk is het ook in het voordeel van de zieke.
  maandag 25 juli 2011 @ 12:04:24 #22
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_99916343
quote:
5s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:33 schreef tinoz het volgende:
wij vragen ons af hoe oud jij bent
'Jullie' kunnen er vanuit gaan dat ik oud genoeg ben om hierover iets te zeggen.

quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:05 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vind dat de veiligheid van de Maatschappij ten alle tijden voorop moet staan en als daardoor het beroepsgeheim op losse schroeven komt te staan...so be it.
Nee dankje. Geef schizofrenen nog wat meer redenen om hun behandelaars te wantrouwen, dan ben je lekker bezig...

Beroepsgeheim moet blijven. Als er daardoor eens in de 20 jaar een paar lui omkomen (in Alphen waren het er maar een paar, hoe vervelend ook), so be it. Dat is het risico van het leven. Ja, van leven ga je dood, wen er maar aan.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 25 juli 2011 @ 12:09:31 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99916514
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:14 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

Tristan loopt in het gekkenhuis en zegt tegen de dokter ik ga iedereen dood maken, de dokter loopt gewoon door, hij hoort dit immers 1.000.000.000 per dag.
alleen de varianten wisselen nog wel eens.
Mocht Tristan zo pienter zijn en vertellen dokter en heb een wapen vergunning, bezit 3 omgebouwde vol automatische wapens en munitie dan zou het wat anders zijn....
Ik weet niet welke informatie de arts bezat, nimmer jullie.
En als elke patient zegt ik ga iemand vermoorden, dan moet de arts elke keer de politie inschakelen om het te onderzoeken...
gaat 'm niet worden, aanwijzingen zijn niet concreet en tristan zat in een shitty fase van zijn leven.
Ik zeg wanneer een arts genoeg reden heeft om aan te nemen, ik zeg nergens dat dat hier het geval was. Maar het is toch echt niet zo dat ze nooit genoeg reden hebben omdat iedere gek hetzelfde zegt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')