abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 juli 2011 @ 11:21:24 #1
206345 Magenta
Full of colour
pi_99313421
Dit topic gaat over genderdysforie: een discrepantie tussen je fysieke geslacht en je belevingsgeslacht (gender). De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich echt niet thuisvoelen in het lichaam dat ze bij hun geboorte kregen en daar vaak (niet altijd) iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Maar er zijn ook mildere vormen die zich anders uiten. Voor meer informatie kun je terecht op bijvoorbeeld wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genderdysforie

Hier kletsen we verder over de dingen die ons bezighouden.

Nummertje 25 alweer! :o
~Fin
  maandag 11 juli 2011 @ 15:05:32 #2
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_99320979
Woepsie, hoeft natuurlijk niet meer vanwege nieuwe layout

yeay, nieuw topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:10 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Seks, drugs en .....zijn de medicatie die je niet mag hebben ? :9
Seks mag ik wel, vind ik, maar niet als je net je operatie achter je kiezen hebt :p Dus 6 tot 8 weekjes niks :/
Drugs, telt ritalin ook? :P
pi_99326526
Of Ritalin telt daar zijn de meningen over verdeeld ( in mijn omgeving iig)
Als je zonder Ritalin erg veel minder goed functioneert telt dat niet :s)

Seks na de operatie....dat moet je niet willen.

Ik hoop dat ik tegen de tijd dat ik onder het mes mag een partner heb kan hij iig kiekjes maken om het herstel vast te leggen :@ :')
  maandag 11 juli 2011 @ 17:56:40 #4
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_99327556
Wat ik me nu dus al een tijdje afvraag he; als iemand op een wat latere leeftijd (of gewoon net na de puberteit? Ik weet niet wat gebruikelijk is) aan zo'n operatie begint is het dan nog mogelijk om de ehh.. uiterlijke kenmerken van het originele geslacht (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen..) dan nog overtuigend weg te krijgen? Of vanaf welke leeftijd lukt dat niet echt meer? Je ziet namelijk wel eens mensen die er echt laat mee begonnen zijn die naar mijn mening toch niet heel erg overtuigend zijn. Niet dat daar iets mis mee is natuurlijk, het gaat er vooral om dat ze zelf gelukkig zijn, maar dat viel mij dus op.
You're travelling through another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind; a journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination—next stop, the Twilight Zone!
  maandag 11 juli 2011 @ 18:33:53 #5
206345 Magenta
Full of colour
pi_99329087
Voor transvrouwen kan FFS een oplossing zijn..
http://ai.eecs.umich.edu/~mirror/FFS/LynnsFFS.html
~Fin
  maandag 11 juli 2011 @ 18:55:18 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99330078
quote:
5s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:56 schreef MajorTom. het volgende:
Wat ik me nu dus al een tijdje afvraag he; als iemand op een wat latere leeftijd (of gewoon net na de puberteit? Ik weet niet wat gebruikelijk is) aan zo'n operatie begint is het dan nog mogelijk om de ehh.. uiterlijke kenmerken van het originele geslacht (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen..) dan nog overtuigend weg te krijgen? Of vanaf welke leeftijd lukt dat niet echt meer? Je ziet namelijk wel eens mensen die er echt laat mee begonnen zijn die naar mijn mening toch niet heel erg overtuigend zijn. Niet dat daar iets mis mee is natuurlijk, het gaat er vooral om dat ze zelf gelukkig zijn, maar dat viel mij dus op.
Dat ligt aan de persoon zelf. Ik was 28 toen ik begon en was na 6 maanden volledig passabel, en nu helemaal. Maar hoe ouder je bent, hoe langer je hormonen de kans hebben gekregen om op je lijf in te werken (dat stopt niet na de puberteit), hoe lastiger het is om dat "ongedaan te maken".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_99335233
Hoe ouder je bent hoe vrouwelijker of hoe mannelijker je lichaam wordt, net als wonderer schrijft stopt dat niet na de puberteit. Het is vooral afhankelijk van je bouw, een 2 meter lange gespierde dokwerker zal geen tedere dame worden en vice versa.
Hoe ouder je begint, hoe minder je kansen over het algemeen zijn omdat je alle secundaire geslachtskenmerken moet terugdraaien. Denk bij transvrouwen aan de stem die niet door hormonen veranderd en aan kaalheid die misschien blijvend is. Denk bij transvrouwen aan bijvoorbeeld de borsten en heupen.
Ik vind het confronterend om het contrast te zien tussen jongeren die nooit door hun biologische puberteit zijn gekomen en daarmee een natuurlijk uiterlijk hebben en ouderen die de kans niet hadden om vroeg te beginnen en daarom met een achterstand beginnen die ze wellicht nooit meer inhalen. Het gevoel van beide groepen is hetzelfde maar het resultaat zo verschillend. "Oneerlijk" is het enige wat ik erover kan denken.

Persoonlijk boezemt het me wel wat angst in voor de toekomst.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_99335355
Maar als je het als oneerlijk beschrijft, dan is het alsof je zelf die kans niet heb gehad, of was dat ook zo?
pi_99336552
Ik snap venus wel volgens mij. Ze vind het oneerlijk dat als je op latere leeftijd begint een niet meer in te halen achterstand hebt opgelopen. Zo voel ik het ook wel een beetje. Ik zou graag eerder zijn begonnen, een jaar of 10 had een enorm verschil gemaakt.

Deze week weer naar het VU. Zal wel een raar gesprek gaan worden, relaties en seksualiteit was het plan om te bespreken. Maar is mijn vorige gesprek is mijn relatie op de klippen gelopen (we woonden samen).
pi_99337536
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 20:31 schreef Maisnon het volgende:
Maar als je het als oneerlijk beschrijft, dan is het alsof je zelf die kans niet heb gehad, of was dat ook zo?
Hmmm, voor mij voelt het niet alsof ik de kans niet heb gehad omdat je dan in de eerste plaats moet beseffen wat er met je aan de hand is en aan de bel moet trekken.
Nu is het zo dat dit altijd al in me aanwezig is geweest maar ik heb dat nooit kunnen plaatsen. Pas in de puberteit merkte ik door alle veranderingen wat er nu echt aan mij scheelde.
Die dysforie heb ik altijd afgewezen omdat ik het als een waanidee zag, iets waar je wel over kon denken maar wat toch nooit werkelijkheid zou worden. Veel informatie was er toen niet over te vinden want internet was net in opkomst en ik durfde er ook niet over te praten omdat ik bang was hierop veroordeeld te worden.
Mijn moeder heeft wel aan mij gevraagd of ik liever een jongen of een meisje wilde zijn, bang om in de problemen te raken had ik toen gelogen.
Uiteindelijk is het zoals je zelf weet iets wat je niet op lange termijn kan negeren en halfweg de 20 ben ik alsnog in transitie gegaan.

Dus geen kans gehad? Ik denk van niet, het is eerder de kans nooit gegrepen.

Wat ik bedoel met oneerlijk is dat je een groep mensen hebt met dezelfde klachten en gevoelens maar waarbij er zoveel verschil in uiterlijk resultaat en psychisch welzijn is.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:46:27 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99340474
Ik had dat gevoel ook eerst, dat mensen in mijn omgeving de signalen eerder op hadden moeten pikken en mij ernaar hadden moeten vragen... maar aan de andere kant, dan was mijn leven heel anders gelopen en ik weet niet of dat per se beter was geweest.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_99362779
Acceptatie komt soms uit de meest onverwachte hoeken zoals van mijn moeder die met me wilt gaan winkelen, mijn zus die opmerkte: "kruip uit die cocon van je".
Maar helaas zijn er ook mensen van wie je dacht dat het je vrienden waren die nu vragen of je niet meer naast ze wilt zitten in college of zelfs niet meer willen dat je ze in het openbaar aanspreekt.

Je leert wel mensen kennen op deze manier.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:29:40 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99371478
Mees :'(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 13 juli 2011 @ 01:29:16 #14
206345 Magenta
Full of colour
pi_99398188
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:29 schreef wonderer het volgende:
Mees :'(
:?
~Fin
  woensdag 13 juli 2011 @ 04:13:52 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99399943
quote:
5s.gif Op woensdag 13 juli 2011 01:29 schreef Magenta het volgende:

[..]

[ afbeelding ] :?
Een bekende (in onze kringen) transman is plotseling overleden, 43. Hakt er best in.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 13 juli 2011 @ 04:40:51 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99400145
quote:
Droevig bericht: Mees overleden

MeesAfgelopen zondag bereikte ons het bericht dat Mees is overleden. Een schokkend en volledig onverwacht bericht. Mees was voor vele transmannen een inspirerend voorbeeld. Zijn herkenbare verhalen en zijn lach zullen we niet vergeten.

Mees was een van de transmannen die 'out & proud' over zijn verleden is. Hij was op zijn eigen manier actief in de transman-gemeenschap. Zo kwam hij regelmatig naar de Mannengroep in Amsterdam en destijds ook in Roosendaal. Daar vertelde hij over zijn eigen proces, over zijn ervaringen en zijn onzekerheden. En daarmee was hij een goed voorbeeld voor meerdere generaties transjongens en transmannen.

Minder zichtbaar was hij als een van de oprichters van de mailinglijst VM-NL, de besloten mailgroep voor 'iedereen die geboren is in een vrouwenlichaam, maar zich daar niet in thuis voelt'. Als beheerder was hij vaak actief en wist hij op een vaderlijke manier te reageren, waardoor gevoelige punten niet konden escaleren.

Mees was ook een van de bestuursleden van het eerste uur bij (de oprichting van) Stichting Transman. We hebben zijn zinnige bijdragen zeer gewaardeerd. Hij was niet meer als bestuurslid actief, maar bleef op afstand betrokken.

MeesVerder was Mees een alleenstaande vader die zielsveel van zijn zoons hield, verzorgde hij twee honden, konijnen en een kaketoe, en was hij politiek zeer betrokken. Mees is 43 jaar geworden.

Het is een onwerkelijk idee dat Mees er nu niet meer is. We zullen hem zeer missen. Ongetwijfeld zal hij in de herinneringen van velen nog lang voortleven. We wensen zijn gezin, familie en vrienden heel veel sterkte.

Mees wordt zaterdag 16 juli in Bergen op Zoom gecremeerd.


Transjongens en transmannen die naar aanleiding van dit bericht behoefte hebben aan een luisterend oor of een ondersteunend gesprek, kunnen contact opnemen met:
- Holebifoon (Çavaria): (+32) (0)800 99 533, vragen@holebifoon.be, chat via www.holebifoon.be
- Stichting Transman: Jay: (+31) (0)6 45 74 68 28, jay@transman.nl en Edwin: (+31) (0)6 29 75 26 35, edwin@transman.nl
- Transvisie-Schorer: (+31) (0)20 573 94 30, secretariaat@transvisie.nu
Resistance is futile.
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:44:07 #17
206345 Magenta
Full of colour
pi_99402399
Da's heel triest inderdaad. Ik kende hem niet, volg zo nu en dan nog wel eens Transman.nl, dat wel.
~Fin
  donderdag 14 juli 2011 @ 06:52:31 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99443723
http://hormonaltransrex.t(...)ssed-around-to-raise

Radiozender "verloot" een borstvergroting en er is een transvrouw in de race. Iedereen kan stemmen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:00:44 #19
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99671509
Hee, welke banken doen er nou niet moeilijk met aanhef en shit? ING wel namelijk :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:20:08 #20
206345 Magenta
Full of colour
pi_99672051
Rabobank gebruikt geen aanhef op hun post. (hier niet tenminste).
~Fin
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:22:51 #21
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99672144
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:20 schreef Magenta het volgende:
Rabobank gebruikt geen aanhef op hun post. (hier niet tenminste).
Het gaat me vooral om de geslachtsaanduiding bij de rekening zelf, die mensen dus zien als ze geld overmaken of geld van me krijgen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:08:05 #22
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_99695083
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:20 schreef Magenta het volgende:
Rabobank gebruikt geen aanhef op hun post. (hier niet tenminste).
Heb ook Rabobank, en volgens mij doen ze dat bij sommige post wel. Rabobank is ook een samenwerkingsverband tussen lokale banken, dus het kan natuurlijk nogal uitmaken waar je woont.

Heb ze wel gevraagd of ik mijn geslachtsaanduiding kon laten wijzigen, en toen kreeg ik als antwoord dat ik dan met een paspoort bij ze langs moet komen. Het was me niet helemaal duidelijk of ze daarmee een paspoort met een V-tje bedoelen, heb het voorlopig er maar bij laten zitten.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:05:10 #23
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_99706002
Rabobank geeft geen geslachtsaanduiding weer in overschrijvingen of bijvoorbeeld het maandelijks rekeningoverzicht.
In alle andere gevallen wel.
Toevallig kon ik binnen internetbankieren wel m'n naam aanpassen. Maar of dit veel effect heeft weet ik niet.

@ Joanna35
Ze bedoelen idd dat je langs moet komen met een paspoort met een v-tje; ik ben ondertussen al 3 keer verhuisd en heb 3 verschillende filialen gehad, met 3 maal hetzelfde resultaat. Het kan volgens hun wettelijk gezien gewoon niet.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:57:47 #24
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_99708385
Hmm, maar als ik deze en deze post zo lees, dan zou het toch moeten kunnen.

Zal toch eens bij mijn eigen bank langs gaan en ze 't vriendelijk vragen :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:12:10 #25
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_99738900
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 06:52 schreef wonderer het volgende:
Radiozender "verloot" een borstvergroting en er is een transvrouw in de race. Iedereen kan stemmen.
Ze heeft gewonnen ^O^

Transgender Calgarian wins breast implant prize

quote:
The landslide winner of a radio station's controversial breast implant contest is a transgender Calgarian.

The winner of the Amp Radio contest, named by the station only as a musician called Avery, tallied 76 per cent of 30,000 online votes.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:37:47 #26
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_99739477
Researchers discover gene required to maintain male sex throughout life

quote:
The research team, led by Drs. David Zarkower and Vivian Bardwell of the U of M Department of Genetics, Cell Biology and Development, found that removing an important male development gene, called Dmrt1, causes male cells in mouse testis to become female cells.

...

Previous research has shown that removing a gene, called Foxl2, in ovaries caused female cells to become male cells and the ovaries to become more like testes. According to Zarkower, the latest U of M research determines that the gonads of both sexes must actively maintain the original sex determination decision throughout the remainder of life.
Doe mij even zo'n gen-therapie graag ^O^
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_99904547
Ik kom net uit de sauna. Lekker ontspanne en zweten, maar wel naakt. Nu is er nog niets aan me te zien, genoeg mannem die hun benen scheren. Ook al was de "jij hebt van achter gezien best wel een vrouwelijk figuur" opmerking toch fijn. Maar dat was van een bekende die weet van het traject waar ik in wil stappen.

Maar stel voor: Ik ga aan de hormonen, die hebben duidelijk een resultaat in termen van figuur en borsten enzo. Ik presenteer mijzelf als vrouw, maar heb (nog) geen vaginoplastie laten doen. Zou dat een probleem zijn met saunabezoeken? Of kan ik me beter houden bij badkledingdagen, waar ik een en ander kan verbergen.
pi_99907982
De mensen die ik ken stoppen met hun saunabezoekjes tot na de operatie, ik weet niet of ze dat doen vanwege persoonlijk ongemak of om reacties van anderen.

Zelf loop ik er nu ook een beetje tegenaan omdat ik er wat half tussenhang. Ook met zwemmen is er duidelijk iets anders ("Heb jij borstjes?") terwijl hetgeen tussen mijn benen ook niet te verbergen valt.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  maandag 25 juli 2011 @ 06:52:56 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99910444
Als je tegen het onvermijdelijke commentaar kunt, zou ik gewoon gaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:49:39 #30
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_100040829
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:57 schreef Joanne35 het volgende:
Hmm, maar als ik deze en deze post zo lees, dan zou het toch moeten kunnen.

Zal toch eens bij mijn eigen bank langs gaan en ze 't vriendelijk vragen :)
Zelfde weg bewandeld; NIET mogelijk; ga maar naar een andere bank was het antwoord.

Wat ik ook ga doen nadat mijn naam en geslacht veranderd is.

Tevens wordt verwezen in de voorwaarden die daar staan naar een wet die vervallen is, maar nog wel geld.
Maar misschien ten overvloedde:

Artikel 6

De instelling is verplicht de volgende gegevens vast te leggen op een zodanige wijze dat deze toegankelijk zijn:

a. de geslachtsnaam, de voornamen, de geboortedatum, het adres en de woonplaats dan wel plaats van vestiging van de cliënt en van degene te wiens name het depot of de rekening wordt gesteld, van degene die toegang tot het safe-loket zal hebben of degene te wiens name een uitbetaling of transactie wordt verricht, alsmede van hun vertegenwoordigers;

[ Bericht 12% gewijzigd door NoktetMort op 28-07-2011 11:56:27 ]
pi_100041410
Google+ is dan wat moderner en opener. Daar kan je bij geslacht ook gewoon "Overige" selecteren. Ik helemaal in de social media tegenwoordig. Heb ook een transgeorienteerde twitter gestart. Gewoon een plek waar ik mijn gedachten kwijt kan die ik voorlopig nog anoniem wil delen.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:46:43 #32
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_100061653
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:49 schreef NoktetMort het volgende:
a. de geslachtsnaam, de voornamen, de geboortedatum, het adres en de woonplaats dan wel plaats van vestiging van de cliënt en van degene te wiens name het depot of de rekening wordt gesteld, van degene die toegang tot het safe-loket zal hebben of degene te wiens name een uitbetaling of transactie wordt verricht, alsmede van hun vertegenwoordigers;
Maar geslachtsnaam is gewoon je achternaam, als ik dit zo lees zijn ze niet verplicht om het geslacht te noteren.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:18:32 #33
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_100083340
Ik zie het nu inderdaad zelf pas. Dan heb ik de verkeerde passage.
Anyway, mijn vraag heeft zelfs Rabobank Nederland bereikt. Dus sterkte.

Mocht het je wel lukken, laat het even weten :)
Dan kan ik / kunnen we nog altijd naar elkaar refereren.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:49:34 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100096836
Al jaren spreek ik af en toe de dame bij de kleedhokjes in Target (soort V&D) en dan babbelen we even en alles. Ik heb haar verder nooit iets verteld.

Gister sprak ik haar weer voor het eerst sinds Kerst geloof ik, en ze zei dat ik er geweldig uitzag en dat het vast heel "right" voelde O+ Niks benoemd, maar toch laten weten dat ze me steunt en alles.

Zo lief O+
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:40:54 #35
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100098660
En mijn nieuwe packers zijn binnen :9 Zo even een videootje maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100100468
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:40 schreef wonderer het volgende:
En mijn nieuwe packers zijn binnen :9 Zo even een videootje maken.
Showtime :P
pi_100100553
Wat is dat toch deze week....nou heb ik al 3x binnen amper 2 werkdagen gehoord he gast je stem.

Ik wat is er mis mee?

Zo laag!

Vind dat zelf nogal meevallen.
pi_100157312
Hallo sorry dat ik zo kom binnenvallen met mijn verhaal maar ik ben zelf transgender mtf(MALE TO FEMALE).
Ik wist het al best op vroege leeftijd(6 jaar) maar kon mezelf nooit uiten zoals ik wilde ook uit angst voor reacties op school etc.
Op de leeftijd van 11 begon ik met pruiken en make up,als ik het nu terugkijk echt een ramp haha make up zat voor geen meter en nog maar niet te spreken over de kleding..
Ik heb me toen via de huisarts laten doorverwijzen naar het VU in Amsterdam en daar heb ik ong 1 jaar op de wachtlijst gestaan voor gesprekken en in Februari 2009 was ik aan de beurt!
Na 1 jaar gesprekken,vragenlijsten,onderzoeken kreeg ik pubertijdsremmers die ik tot mijn operatie zal moeten blijven prikken.
Half jaar later nadat ik mijn pubertijdsremmers kreeg,kreeg ik mijn vrouwelijke hormonen eerst 1 MG en inmiddels 2 MG per dag!
Ik heb nu borsten cupa tot b en het groeit nog zeker 2 jaar.
Voel me veel gelukkiger en ben blij dat ik nu overal mezelf kan zijn!
Op school heb ik mijn klas ingelicht en verteld wat transgenderdysforie inhoud en dat het niks met homoseksualiteit te maken heb,maar met je genderrol.
Dit ben ik trouwens :D :@

en zo zag ik er uit net voordat ik met vrouwelijke hormonen begon! ;(

:D :D
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:44:01 #39
206345 Magenta
Full of colour
pi_100190055
Zal ik dan maar de eerste zijn? ;)
Welkom Romy en leuke foto's!
~Fin
pi_100197210
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:44 schreef Magenta het volgende:
Zal ik dan maar de eerste zijn? ;)
Welkom Romy en leuke foto's!
Dank je :P
pi_100202935
Hoi Romy, dat is al een hele transformatie zeg! Veel succes met je transitie!
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_100203761
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:11 schreef Venus-Castina het volgende:
Hoi Romy, dat is al een hele transformatie zeg! Veel succes met je transitie!
Dank je :) :@
pi_100206673
Wauw! Welkom in het topic Romy!

* Fixers is een klein beetje jaloers....
pi_100207008
quote:
11s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:41 schreef Fixers het volgende:
Wauw! Welkom in het topic Romy!

* Fixers is een klein beetje jaloers....
Dank je! :@ :@ waarom jaloers dan?
pi_100208272
You're hot! Echt. :Y

De grootste spijt in mijn leven is dat ik niet eerder dit traject in ben gegaan. Ik heb het idee dat ik langzaam aan tegen een drempel aan ga hikken. Wat publiek gaan en coming out enzo... Ik zal zo langzaam aan eens bezig willen gaan om me in het dagelijks leven steeds vrouwelijker te presenteren. Maar dat is nog best een grote stap.....
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:14:51 #46
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100208359
Lijkt me ook lastiger als je echt in je geboortegeslacht geleefd hebt... mijn coming out was voor niemand een verrassing maar dat is natuurlijk bij lang niet iedereen zo en bij vrouwen sowieso nog lastiger ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100209333
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:13 schreef Fixers het volgende:
You're hot! Echt. :Y

De grootste spijt in mijn leven is dat ik niet eerder dit traject in ben gegaan. Ik heb het idee dat ik langzaam aan tegen een drempel aan ga hikken. Wat publiek gaan en coming out enzo... Ik zal zo langzaam aan eens bezig willen gaan om me in het dagelijks leven steeds vrouwelijker te presenteren. Maar dat is nog best een grote stap.....
Thanks,ja dat snap ik maar is ook moeilijk om somsgelijk actie te ondernemen ivm met reacties van buitenaf!
RESPECT trouwens dat je al bezig bent met alles,slik je ook hormonen?
pi_100209745
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:35 schreef Romygirl het volgende:

[..]

Thanks,ja dat snap ik maar is ook moeilijk om somsgelijk actie te ondernemen ivm met reacties van buitenaf!
RESPECT trouwens dat je al bezig bent met alles,slik je ook hormonen?
Nog niet. Ik heb mij voor het eerst gemeld bij het genderteam toen ik 25 of 26 was, ben inmiddels 28 en heb lang op wachtlijsten gestaan. Nu begonnen met de diagnosegesprekken waarvan ik er 3 gehad heb. Als een en ander volgens het gebruikelijke tijdspad gaat verwacht ik dat ik in het voorjaar aan hormonen kan gaan denken.

Nu weten mijn ouders en een paar naaste familieleden het al. Het grootste deel van mijn vriendenkring is ook al op de hoogte. Maar waar ik toch wel het meeste tegen aan hik is de coming-out op de werkvloer. Ik heb al iets wat lijkt op een carriere, een paar jaar in diverse functies bij een groepje samenwerkende bedrijven. Ik vind het heel moeilijk om hen duidelijk te moeten maken dat jongeman Fixers met alle productkennis toch liever jongedame Fixers is. Ik werk in luxedetailhandel en daar is persoonlijke presentatie best wel een factor op de werkvloer. Ook al zijn er binnen het bedrijf wel functies achter de schermen.
pi_100217504
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nog niet. Ik heb mij voor het eerst gemeld bij het genderteam toen ik 25 of 26 was, ben inmiddels 28 en heb lang op wachtlijsten gestaan. Nu begonnen met de diagnosegesprekken waarvan ik er 3 gehad heb. Als een en ander volgens het gebruikelijke tijdspad gaat verwacht ik dat ik in het voorjaar aan hormonen kan gaan denken.

Nu weten mijn ouders en een paar naaste familieleden het al. Het grootste deel van mijn vriendenkring is ook al op de hoogte. Maar waar ik toch wel het meeste tegen aan hik is de coming-out op de werkvloer. Ik heb al iets wat lijkt op een carriere, een paar jaar in diverse functies bij een groepje samenwerkende bedrijven. Ik vind het heel moeilijk om hen duidelijk te moeten maken dat jongeman Fixers met alle productkennis toch liever jongedame Fixers is. Ik werk in luxedetailhandel en daar is persoonlijke presentatie best wel een factor op de werkvloer. Ook al zijn er binnen het bedrijf wel functies achter de schermen.
Omg die wachtlijsten zijn daar echt te extreem he:O
Veel succes met de gesprekken BTW!

Ja snap ik,maarja ik weet ook niet hoe dat werkt in het bedrijfsleven enso,maar denk wel dat het zal worden geacepteert!
pi_100217690
Ik zit nu anderhalve week aan de androcur maar daar merk je nog niet meteen veel van :')

Nouja, het is ook niet echt het meest drastische ding maar toch. Ik heb alleen last van de vervelende bijwerkingen gehad als minder energie en veel last van mn buik gehad :P
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 00:29:31 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100218065
Androcur is een blocker, toch?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100218870
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:29 schreef wonderer het volgende:
Androcur is een blocker, toch?
Uhuh. En daarnaast krijg ik dus nog de vrouwelijke hormonen, maar nog niet from the get go ;(
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 00:57:18 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100218968
Je bent in ieder geval op pad ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100219395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:57 schreef wonderer het volgende:
Je bent in ieder geval op pad ;)
Zo denk ik er ook maar over :D en eigenlijk komt het er op neer dat hoe meer ik me inzet, hoe sneller het zal gaan :P

Dus als ik klaag over iets langzaams heb ik daar wel grotendeels mezelf aan te danken.

Grotendeels.

Die wachtlijstennnnnnnnnn
pi_100223265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 01:12 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook maar over :D en eigenlijk komt het er op neer dat hoe meer ik me inzet, hoe sneller het zal gaan :P

Dus als ik klaag over iets langzaams heb ik daar wel grotendeels mezelf aan te danken.

Grotendeels.

Die wachtlijstennnnnnnnnn
Jups, zo voelt het hier ook wel. Als ik zelf meer moeite doe gaat het proces sneller. Weet alleen niet zo goed wat de beste stappen zijn. Zijn er praatgroepen in de regio Utrecht of het Gooi?

Ik lijk op weg te zijn een gooische vrouw te worden. :P

Die wachtlijsten zijn echt vreselijk, heeft ruim anderhalf jaar tussen mijn aanmelding en eerste diagnose gesprek gezeten.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:36:38 #56
206345 Magenta
Full of colour
pi_100398866
Paar dingetjes (tis hier zo rustig);

-Iemand de glossy van Transvisie gehad? Ik niet namelijk. Was wel benieuwd.

-Dit is een absolute aanrader voor de vrouwen hier. Zeker voor het netjes houden van de gevoelige delen de eerste maanden na de operatie (die rare vormpjes moet je dan maar even voor lief nemen :|W ).

-Het valt me op dat deze reeks veel lurkers heeft. Nou kan ik me herinneren dat ik in 2005 (of 2006) ook een lurker was en een drempel voelde me tussen de mensen hier te 'mengen'. Mocht je dit als (Genderdysfoor of niet) lurker lezen en twijfelen; twijfel niet en join the club. (Ik hoop hiermee een bepaalde drempel weg te nemen).

-Omdat hier de gewoonte onder users heerst post-op uit deze reeks te verdwijnen (ik geef geen waardeoordeel hoor, het is puur iets wat me opvalt); iedereen die wat post-op ervaringen wil lezen; kan mij pm-en, eventueel ook voor lurkers. Gaat me net iets te ver dat allemaal hier te posten, maar in het kort; ik ben heel tevreden O+
~Fin
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:51:20 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100399323
In de ESTA staat een dubbelinterview met vier TS'en, 2 man en 2 vrouw.

En is die silk-epil nou een scheerapparaat of een epileerapparaat? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:42:26 #58
206345 Magenta
Full of colour
pi_100400899
Scheerapparaat (die 'Silk..' naam is inderdaad een beetje misleidend)
~Fin
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:19:55 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100402286
Jammer, had me wel nuttig geleken verder.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100406720
Echt wat gaat die baard en de stem hard hier.....
Ik had iemand 4 weken niet gesproken en het was wel heel stil aan de andere kant van de telefoon.
Dropkogel ben jij dat echt?
Ik ja hoezo daar ga ik toch niet om liegen.

Trouwens mijn tondeuse is een paar maanden geleden tot levensloos verklaart maar ik heb nog steeds geen nieuwe naar mijn zin kunnen vinden.
Waarop iemand zegt nu kost het je iedere 6 weken 15 euro.
Niks aan te doen ik ga geen baggerding kopen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:26:25 #61
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100409262
:D

We moeten weer een meet doen volgende maand :Y Ben heel benieuwd allemaal :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:06:51 #62
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_100453122
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:36 schreef Magenta het volgende:
-Iemand de glossy van Transvisie gehad? Ik niet namelijk. Was wel benieuwd.
Ik heb zowel de jongeren als de volwassen glossy en vond het wel aardige uitgaven. Erg geschikt om eens uit te lenen aan een kennis die er wat meer over wil weten.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:17:50 #63
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_100453419
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:26 schreef wonderer het volgende:
We moeten weer een meet doen volgende maand :Y Ben heel benieuwd allemaal :)
Heb nog steeds goede herinneringen aan de vorige meet, die heeft me over de streep getrokken om me onder de mensen te begeven als mezelf. Vijfenhalve week later was ik al fulltime, mede dankzij de fok!-ers hier ^O^

Dus ik sluit me aan bij Magenta, lurkers, laat je horen en doe mee, het kan je enorm vooruit helpen :Y
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_100454114
Oh ja een meet! Ik ben wel voor!
pi_100455707
Als mijn agenda het toelaat wil ik best langswippen. Woensdag hebben we ook een gender(jongeren) bbq in A'dam.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_100456034
Woensdag is te kortdag, helaas. Maar ik ga zeker wel de boel in de gatwn houden. Beetje vooruit kijken en plannen, vooral als het op zaterdag is. Ik werk dan normaliter, vrij vragen moet een paar weken van te voren.
pi_100457815
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:05 schreef Romygirl het volgende:
Hallo sorry dat ik zo kom binnenvallen met mijn verhaal maar ik ben zelf transgender mtf(MALE TO FEMALE).
Ik wist het al best op vroege leeftijd(6 jaar) maar kon mezelf nooit uiten zoals ik wilde ook uit angst voor reacties op school etc.
Op de leeftijd van 11 begon ik met pruiken en make up,als ik het nu terugkijk echt een ramp haha make up zat voor geen meter en nog maar niet te spreken over de kleding..
Ik heb me toen via de huisarts laten doorverwijzen naar het VU in Amsterdam en daar heb ik ong 1 jaar op de wachtlijst gestaan voor gesprekken en in Februari 2009 was ik aan de beurt!
Na 1 jaar gesprekken,vragenlijsten,onderzoeken kreeg ik pubertijdsremmers die ik tot mijn operatie zal moeten blijven prikken.
Half jaar later nadat ik mijn pubertijdsremmers kreeg,kreeg ik mijn vrouwelijke hormonen eerst 1 MG en inmiddels 2 MG per dag!
Ik heb nu borsten cupa tot b en het groeit nog zeker 2 jaar.
Voel me veel gelukkiger en ben blij dat ik nu overal mezelf kan zijn!
Op school heb ik mijn klas ingelicht en verteld wat transgenderdysforie inhoud en dat het niks met homoseksualiteit te maken heb,maar met je genderrol.
Dit ben ik trouwens :D :@ [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en zo zag ik er uit net voordat ik met vrouwelijke hormonen begon! ;(
[ afbeelding ]
:D :D
Ik zag je foto in het fototopic en dacht: leuke meid. Toen las ik dit topic en ik had eerlijk gezegd niet kunnen bedenken dat jij vroeger een jongen was. Zie het maar als een compliment.
pi_100463550
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:40 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik zag je foto in het fototopic en dacht: leuke meid. Toen las ik dit topic en ik had eerlijk gezegd niet kunnen bedenken dat jij vroeger een jongen was. Zie het maar als een compliment.
Dank je :@
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:09:45 #69
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100468001
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:40 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik zag je foto in het fototopic en dacht: leuke meid. Toen las ik dit topic en ik had eerlijk gezegd niet kunnen bedenken dat jij vroeger een jongen was. Zie het maar als een compliment.
Ik kan natuurlijk niet voor Romy zelf spreken, maar je moet echt oppassen met dit soort "complimenten". Je trapt namelijk tegelijk de transmensen van wie je het wel "kunt zien" de grond in (en dat zijn onze vrienden), en je hangt het "leuke meid zijn" op aan een conditie (namelijk dat je het niet kunt zien).

Dus als je de volgende keer een transman of transvrouw een compliment wil geven, hou het dan gewoon bij "wat zie je er leuk uit", zonder kwalificaties, dan loop je het minste risico iemand te beledigen.

Ik weet dat je het goed bedoelt en dit is geen aanval, alleen iets om in je achterhoofd te houden volgende keer :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:10:04 #70
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100468022
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:42 schreef Fixers het volgende:
Woensdag is te kortdag, helaas. Maar ik ga zeker wel de boel in de gatwn houden. Beetje vooruit kijken en plannen, vooral als het op zaterdag is. Ik werk dan normaliter, vrij vragen moet een paar weken van te voren.
Ik ben sowieso pas sinds half september in Nederland ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100468137
Hoe zit dat eigenlijk wonderer? Naar ik begrijp woon je in de VS, maar ben je ook regelmatig in Nederland.
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:37:54 #72
206345 Magenta
Full of colour
pi_100469138
Eind September komt voor mij wel uit :)
~Fin
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:41:28 #73
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100469297
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:12 schreef Fixers het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk wonderer? Naar ik begrijp woon je in de VS, maar ben je ook regelmatig in Nederland.
Ja, dat klopt, zo zit dat ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100471390
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet voor Romy zelf spreken, maar je moet echt oppassen met dit soort "complimenten". Je trapt namelijk tegelijk de transmensen van wie je het wel "kunt zien" de grond in (en dat zijn onze vrienden), en je hangt het "leuke meid zijn" op aan een conditie (namelijk dat je het niet kunt zien).

Dus als je de volgende keer een transman of transvrouw een compliment wil geven, hou het dan gewoon bij "wat zie je er leuk uit", zonder kwalificaties, dan loop je het minste risico iemand te beledigen.

Ik weet dat je het goed bedoelt en dit is geen aanval, alleen iets om in je achterhoofd te houden volgende keer :)
In ieder geval dank voor de uitleg. Het was inderdaad helemaal niet de bedoeling iemand te beledigen.
pi_100498258
Dat zou best leuk zijn een meet.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:06:23 #76
296917 Abby79
Being myself!
pi_100564318
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:36 schreef Magenta het volgende:
-Het valt me op dat deze reeks veel lurkers heeft. Nou kan ik me herinneren dat ik in 2005 (of 2006) ook een lurker was en een drempel voelde me tussen de mensen hier te 'mengen'. Mocht je dit als (Genderdysfoor of niet) lurker lezen en twijfelen; twijfel niet en join the club. (Ik hoop hiermee een bepaalde drempel weg te nemen).
Ik ben niet echt een van de lurkers (heb al eerder gepost in deze reeks) maar ben wel iemand die meer mee-leest dan zelf post. Ik heb altijd het gevoel dat er weinig gebeurd wat de moeite van posten is :)
Hoewel ik sinds de vorige post nu wel met hormonen ben begonnen (andocur & progynova). En voornamelijk emotioneel is het verschil behoorlijk te merken, Ik ben vanwege de zomer weer wat oude series aan het her-kijken, en merk dat ik bij sommige zaken vrij makkelijk mee aan het huilen ben, dat gebeurde in de 30 jaar voor die hormonen misschien 2 keer :P
Verder lijkt de lichaamsbeharing wat af te nemen, of zachter te worden, het verschil is lastig te bepalen :) Heb ondertussen ook goedkeuring van de verzekering voor vergoeding van het definitief ontharen, dus daar wil ik in september mee beginnen :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:46 schreef Fixers het volgende:
Die wachtlijsten zijn echt vreselijk, heeft ruim anderhalf jaar tussen mijn aanmelding en eerste diagnose gesprek gezeten.
Ik heb in dat opzicht blijkbaar erg veel geluk gehad, heb me vorig jaar op 1 maart opgegeven, had 24 juni de intake, en 27 juni dit jaar had ik de diagnostische fase al gehad tot het punt dat ik het recept voor hormonen mee kreeg :) En dan zit er nog 2 maanden extra vertraging in, 1 maand door het VU (het duurde 4 weken voor ze me hadden aangemeld in Gent) en nog een maand omdat ik in Oktober vorig jaar op vakantie was, en de diagnostiek dus "pas" in November kon beginnen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:42 schreef Dropkogel het volgende:
Dat zou best leuk zijn een meet.
Inderdaad, lijkt me leuk om eens wat echte mensen aan nicknames te kunnen koppelen :D
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:34:27 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100565532
Utrecht is lekker centraal, is dat een optie voor iedereen? En 's avonds of in het weekend? Mijn weekenden zitten altijd snel vol ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:36:36 #78
296917 Abby79
Being myself!
pi_100568043
Ik kan eigenlijk altijd wel, zeker als het een tijd van te voren geplanned is, dus 's avonds of in het weekend maakt me weinig uit. En Utrecht lijkt me goed, dat is inderdaad lekker centraal :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_100632187
liever het weekend, maar als het avond wordt is di. of vrijavond ook oke.
De rest van de week niet want ik werk veel te vroeg...dus dan zou ik rond 21.30 alweer in de bus naar huis moeten zitten :(
pi_100632226
trouwens moet ik naar het loket burgerzaken voor een nieuwe ID.
die vrouw geloofde me gewoon niet ik moest 3x vertellen waar ik woonde en mijn telnr achterlaten.
mooi maar niet heus vooral het laatste.
en dan die vingerafdrukken het is net een boevenkaart die je jawel afgerond naar boven dan wel weer 44 euro kost.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:38:12 #81
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100645707
Ik werd eindelijk teruggebeld (wakkergebeld :P) door de ING klantenservice.

"Blablabla over het meneer/mevrouw. Waarom wilt u dat eigenlijk?"
* wonderer "Hoort mijn stem?"
"...Ja?"
* wonderer "Zou u het leuk vinden om zodanig constant met mevrouw aangesproken te worden?"

Hee, toen snapte ze het ineens :') Ging met de backoffice bellen en als het goed is wordt het nu overal weggehaald.

Klagen helpt, mensen :P

Ze vroeg ter controle mijn geboortedatum, dus ik al van "September zev... wacht, nee. Zeven september" :') Had ik vorige week ook toen ik mijn achternaam moest spellen, ging automatisch ook in het Engels :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:39:38 #82
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100645762
Droppie, wordt er dan zo duidelijk naar geslacht gekeken als je een nieuwe komt halen? En heb je uitgelegd wat er aan de hand was?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100649038
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:39 schreef wonderer het volgende:
Droppie, wordt er dan zo duidelijk naar geslacht gekeken als je een nieuwe komt halen?
En terecht dat alles goed gecheckt wordt, want als er op zijn paspoort "vrouw" bij het geslacht vermeld staat terwijl ze een man zien dan kan ik me voorstellen dat hij iets uit te leggen heeft.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:55:40 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100649853
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:26 schreef Xenzo het volgende:

[..]

En terecht dat alles goed gecheckt wordt, want als er op zijn paspoort "vrouw" bij het geslacht vermeld staat terwijl ze een man zien dan kan ik me voorstellen dat hij iets uit te leggen heeft.
Maar kijken ze daar dan wel naar?

Voor mij in ieder geval nog een reden om dat hele geslacht gewoon van IDs te schrappen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100651393
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:39 schreef wonderer het volgende:
Droppie, wordt er dan zo duidelijk naar geslacht gekeken als je een nieuwe komt halen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:26 schreef Xenzo het volgende:
En terecht dat alles goed gecheckt wordt, want als er op zijn paspoort "vrouw" bij het geslacht vermeld staat terwijl ze een man zien dan kan ik me voorstellen dat hij iets uit te leggen heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:55 schreef wonderer het volgende:
Maar kijken ze daar dan wel naar?
Ja, dat lijkt mij wel.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:26:46 #86
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100652954
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:44 schreef Xenzo het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ja, dat lijkt mij wel.
Ik bedoel op straat, wijsneus. Jij zegt dat ze erop moeten controleren (bij de overheid) dat het klopt omdat mensen anders iets uit te leggen hebben. Dat ze er bij de overheid echt naar kijken als ze hem uitdelen is dan evident.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100653388
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:26 schreef wonderer het volgende:
Ik bedoel op straat, wijsneus.
Het is "meneer wijsneus" voor u. En ja, ook op straat wordt dat soort details gecheckt bij het geven van een bekeuring. Respect voor de mensen die van geslacht veranderen, want situaties zoals Dropkogel beschreef lijkt mij best lastig.
pi_100653728
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:39 schreef wonderer het volgende:
Droppie, wordt er dan zo duidelijk naar geslacht gekeken als je een nieuwe komt halen? En heb je uitgelegd wat er aan de hand was?
Ik heb niks uitgelegd daar had ik echt geen zin in.
En dan tig keer vragen waar ik woon enz.
Trouwens als ze het zo zeker willen weten vragen ze je wel je postcode en huisnummer, de postcode vroeg ze niet eens.
Bij wijze van spreke had je kunnen zeggen dat je op de Amsterdamsestraatweg 285Bis woont zo slecht werd er gecontroleerd.
pi_100653905
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:26 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik bedoel op straat, wijsneus. Jij zegt dat ze erop moeten controleren (bij de overheid) dat het klopt omdat mensen anders iets uit te leggen hebben. Dat ze er bij de overheid echt naar kijken als ze hem uitdelen is dan evident.
Op straat heb ik dat 1x gehad werd rond 5am aangehouden voor het door rood rijden...de agent vroeg geen ID maar zei dat hij me 1x als man en 1x als vrouw ging aanhouden omdat hij me verdacht van een vals ID.
Dus ik zou 2 bekeringen krijgen voor hetzelfde feit.
Net op dat moment werd hij opgeroepen voor iets anders dat dringend was.
Bekeuring nooit gehad.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:02:31 #90
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100654608
Ik snap niet dat mensen denken dat het vals is :') Als je een vals ID gaat gebruiken, zorg je er toch voor dat die dingen kloppen om geen argwaan te wekken? :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100655058
Lijkt mij ook.
Hij vond het vals omdat hij aan mijn gedrag niet kon opmaken of ik man of vrouw was.
Iets wat hij in die tijd wel aan uiterlijk had kunnen zien maar oke.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:16:21 #92
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100655154
Nog een reden om het gewoon te schrappen. Of de wet eindelijk eens aan te passen dat het veranderen makkelijker wordt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100655230
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:16 schreef wonderer het volgende:
Nog een reden om het gewoon te schrappen. Of de wet eindelijk eens aan te passen dat het veranderen makkelijker wordt.
Nu al te laat om daar nog van te profiteren.
pi_100655314

Dit luisterde ik in die tijd van de aanhouding oa en zag er uit als een echte metalhead inclusief haar, vandaar misschien de verwarring?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:22:54 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100655447
Het is me altijd een raadsel waarom mensen anderen als een bepaald geslacht zien...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100655613
Mij ook....

Volgens sommige mensen is het feit dat ik dit soort dingen als raadsel zie het gevolg van genderdysforie.
Maar als men zo praat denk ik dan kan je er van alles wat misschien niet echt voor de hand ligt wel achter schalen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:35:26 #97
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100656000
Ja, inderdaad :') Treurigheid troef en accepteren dat iemand anders denkt, ho maar, daar moet altijd een (medische) reden voor zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100671355
Uitgesproken van de VARA, klik hier voor de uitzending
Mikael en Orlando, geboren als man, gaan beiden door het leven als vrouw. Nu, boven de 60, ontmoeten ze elkaar voor het eerst om te praten over hun leven en de spijt die ze hebben van hun geslachtsoperatie. De jonge regisseur Marcus Lindeen vertelt dit verhaal door deze spannende ontmoeting te tonen tussen de twee mannen. Mikael is in de jaren '90 geopereerd, Orlando al in 1967. Hij was één van de eerste die een geslachtsverandering onderging in Zweden. Mikael kleedt zich inmiddels weer als man, draagt wijde kleding om zijn borsten te verhullen en doet wanhopige pogingen om de dokters ervan te overtuigen hem terug te veranderen in een man. Hij voelt zich gevangen in een lichaam dat niet het zijne is. Hij vertelt Orlando hoe hij zich verloren voelt tussen twee geslachten. Orlando is een androgyne dandy, gekleed in een rood pak, met een diamanten oorbel. Mikael vindt zijn kleding eigenaardig, aangezien Orlando spijt zegt te hebben van zijn sexe-verandering. Waarom kleedt hij zich nog steeds zo vrouwelijk? Hij geniet ervan om zowel als man als vrouw te leven. Maar er was ook een tijd dat hij zich alleen als vrouw kleedde en gedroeg. Hij is elf jaar getrouwd geweest met een man die niet wist dat Orlando oorspronkelijk een man was.
pi_100671634
quote:
Mikael en Orlando
Gisteren via de website gezien. Goede docu. Misschien niet passend als sjabloon op het leven van sommigen, maar commentaar op website snap ik niet. Het thema heeft alles te maken met transsexualiteit of beter, genderdiversiteit in het algemeen. Vond het inspirerend om eigen hokjesdenken weer eens aan de kaak te stellen.

Uiteraard wel jammer dat geen van twee kennelijk een leven gevonden heeft dat bij hen past (hoewel Orlando blijkbaar wel een bevredigende vorm gevonden heeft). Verandert niets aan eigen situatie, maar ik kijk liever naar een docu als deze dan de bekende 'uit de kast' docu's.

Dat het voor sommigen misschien aanleiding is om het 'traject' ter discussie te stellen, is mogelijk. Maar het is altijd een slechte zaak om de regel te vormen op basis van de uitzondering. Het zou wel handig zijn als er meer empirisch materiaal voorhanden is, dan weten wij tenminste waar wij het over hebben.
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:20:22 #100
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_100711610
De documentaire heeft niets met transseksualiteit te maken omdat de personen geen van beide transseksueel waren.

Genderdiversiteit en transseksualiteit zijn ook twee totaal verschillende dingen. De meeste transseksuelen conformeren zich juist heel erg aan de genderrollen. Als je tegen een transvrouw zegt dat zij genderdivers is, dan is dat eigenlijk een belediging, omdat je haar gender daarmee ontkent. Een transvrouw die als vrouw leeft is net zo min genderdivers als een vrouw die als vrouw leeft dat is. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat een pre-transitie transvrouw die nog als man leeft genderdivers is.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_100716570
quote:
Als je tegen een transvrouw zegt dat zij genderdivers is, dan is dat eigenlijk een belediging,
Andersom ook? Ik kom eigenlijk alleen maar transvrouwen tegen die hier moeite mee hebben. Het afzetten tegen transgenders en travestieten vind ik altijd wat verdacht. Overigens mag je mij gerust genderdivers noemen hoor...Dus er kan 1 protest van de lijst af.

Er zijn talloze definites en interpretaties van die definities. En wij hebben er helemaal niets aan. Emanciperen doe je niet door een groep in 100 kleinere groepjes op te splitsen. Het is slechts zelfbescherming en een variant van 'in de kast blijven'. Des te kleiner de groep, hoe groter de kans dat niemand je opmerkt.

Iedereen die zich niet gelukkig voelt in zijn geboortegeslacht en/of in de maatschappelijke rol die daaruit voortvloeit, zou de handen ineen moeten slaan om 'ons' een stem van betekenis te geven. Dat daarvoor data en wetenschappelijk onderzoek nodig is, kan ik alleen maar bevestigen, en laten wij voor die analyse dan al die definities gebruiken. Maar laten wij het ook voor alle niet-transen zo eenvoudig mogelijk maken. Des te groter de kans op acceptatie.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:44:00 #102
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_100722564
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:03 schreef Onderweg het volgende:
Ik kom eigenlijk alleen maar transvrouwen tegen die hier moeite mee hebben.
Ja, dat lijkt me ook niet zo vreemd, een transseksueel verandert van sekse, niet van gender. Mijn gender is vrouw, was altijd vrouw en zal altijd vrouw blijven. Daar is echt niets 'trans' of 'variants' aan.

Ik ben het echt zat om continu te horen dat ik 'vroeger man' was, of dat ik een 'man ben die een vrouw wil zijn'. Of dat ik een soort derde gender ben. Dat ben ik niet, maar dat impliceer je wel met een term als genderdivers of gendervariant.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_100723150
Je hebt altijd mensen die het moeilijk zullen accepteren, hoe goed geinformeerd de maatschappij ook is, omdat die simpelweg te kortzichtig zijn. Sowieso wanneer ze er zelf niet mee in aanraking komen. Zelfde als met het generaliseren van allochtonen. Hier in deze kleine dorpjes merk ik het heel erg in ieder geval. Ik zit me dan ook wel eens af te vragen of door hun strot duwen wel zo'n goeie oplossing zou zijn. Het samen staan we sterk verhaal snap ik wel, maar ik vind het heel erg moeilijk om daar in mee te doen omdat ik me niet heel graag met transseksualiteit identificeer ;(
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:59:29 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100723166
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me ook niet zo vreemd, een transseksueel verandert van sekse, niet van gender. Mijn gender is vrouw, was altijd vrouw en zal altijd vrouw blijven. Daar is echt niets 'trans' of 'variants' aan.

Ik ben het echt zat om continu te horen dat ik 'vroeger man' was, of dat ik een 'man ben die een vrouw wil zijn'. Of dat ik een soort derde gender ben. Dat ben ik niet, maar dat impliceer je wel met een term als genderdivers of gendervariant.
Maar niet elke transseksueel denkt er zo over. Misschien vrouwen wat meer dan mannen, want ik zie vaker mannen die zich genderqueer (blijven) noemen dan vrouwen, maar zoveel vrouwen zie ik nou ook weer niet. Dus zeggen dat "een transvrouw" beledigd is, is net zo op een hoop gooien als zeggen dat alle transvrouwen genderdivers zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:34:11 #105
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_100724612
Ik heb niet gezegd dat elke transvrouw dan beledigd is, ik heb alleen gezegd dat ik het een belediging vind.

Overigens hebben mannen ook niet zo'n last van de associatie met travestieten zoals vrouwen dat wel hebben, dus dat kan verklaren waarom mannen zich minder druk maken over het benoemen van de verschillen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_100726650
Tja, zonder iemand te willen beledigen, jij (en ook ik) bent nu eenmaal anders dan iemand die direkt in het juiste lichaam geboren is. Ik kan daar echt niets aan veranderen, ook niet post-op. Als iemand mij een travestiet noemt, zit hij/zij er naast (omdat ik nu eenmaal behoefte heb mijn lichaam en sociale rol te wijzigen) maar ik zal dat niemand kwalijk nemen omdat de hele terminologie voor buitenstaanders niet te volgen is. Zelfs 'insiders' hanteren voor alles en nog wat verschillende termen. Ik noem mijzelf transsexueel hoewel mijn situatie niets met sex te maken heeft. Maar het is nu eenmaal voor de meesten het enige dat duidelijkheid verschaft zonder tegelijkertijd een encyclopedie te overhandigen.

Overigens is 'travestiet' een gebruikelijk scheldwoord in de mannengemeenschap, dus of mannen er niet zo'n probleem mee hebben ......Maar je hebt het waarschijnlijk over transmannen, wat direkt weer een verschil met 'mannen geboren in een mannenlichaam' aangeeft. Je kunt mensen die in het juiste lichaam geboren zijn nu eenmaal niet 1:1 overzetten op mensen die dat niet zijn.

Het is niet zo zwart-wit als je wilt en misschien hoopt. Ik heb met mensen gesproken waarvan ik echt geen idee had waar ze 'voor stonden', maar dat maakt in het gesprek niets uit, zolang je maar in staat bent je eigen 'ongemakkelijkheid' opzij te zetten.

Het enige dat ik vraag is dat ik weet wat ik tegen ga komen voordat ik met iemand sex zou hebben, maar zolang de kleren aanblijven maakt het mij niet zoveel uit wat er onder zit. Mijn eigen transzijn zitten tussen mijn oren en niet die van andere mensen.

Maar goed, het blijft een lastige discussie omdat het bijna niet los te zien is van persoonlijke omstandigheden. Ik ken maar weinig mensen die zich daarbij kunnen abstraheren van hun eigen krachten en zwakheden(en ik zeg niet dat ik dat wel kan). Voorlopig is het gokwerk om verklaringen te zoeken, zolang de groep niet groot genoeg is om er meer onderzoek voor te verrichten (en 80% in de kast blijft). Daarom zal de groep (en dat is m.i. alles wat met GD et al te maken heeft) moeten emanciperen.

Het is niet leuk (en ook niet nodig denk ik) om er altijd maar over te moeten praten. Maar het wegstoppen doet de situatie geen goed. Ik zal mij nu (en dat was twee jaar geleden niet zo) niet voor mijn transsexualiteit schamen. Sterker nog, ik vind de (in mijn ogen overdreven) reactie van anderen soms wel grappig. Kom op zeg, de wereld vergaat niet als je buurman een jurk aantrekt :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:25:17 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100726995
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:34 schreef Joanne35 het volgende:
Ik heb niet gezegd dat elke transvrouw dan beledigd is, ik heb alleen gezegd dat ik het een belediging vind.
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:20 schreef Joanne35 het volgende:
Als je tegen een transvrouw zegt dat zij genderdivers is, dan is dat eigenlijk een belediging, omdat je haar gender daarmee ontkent. Een transvrouw die als vrouw leeft is net zo min genderdivers als een vrouw die als vrouw leeft dat is. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat een pre-transitie transvrouw die nog als man leeft genderdivers is.
Dit vatte ik toch echt op als een algemene waarheid en niet alleen iets dat jij vindt...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:08:12 #108
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_100729417
Ik ben blij dat je mij zo hoog acht dat je al mijn uitspraken als algemene waarheden interpreteert. Maar volgens mij was het toch gewoon maar een mening hoor :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:51:54 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100732304
Nou, zo interpreteerde ik dat niet. Maar goed, dan is dat ook weer opgehelderd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100750454
-weg-
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:13:32 #111
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_100754159
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:20 schreef Joanne35 het volgende:

Genderdiversiteit en transseksualiteit zijn ook twee totaal verschillende dingen. De meeste transseksuelen conformeren zich juist heel erg aan de genderrollen. Als je tegen een transvrouw zegt dat zij genderdivers is, dan is dat eigenlijk een belediging, omdat je haar gender daarmee ontkent. Een transvrouw die als vrouw leeft is net zo min genderdivers als een vrouw die als vrouw leeft dat is. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat een pre-transitie transvrouw die nog als man leeft genderdivers is.
Ga ik op zich ook wel mee akkoord :)
Maar ik snap best dat het moeilijk is, ook voor buitenstaanders, ook voor insiders, er zijn zoveel termen die soms ook nog eens door elkaar gebruikt worden.
Want van meerdere kanten bekeken zou ik ook vallen onder genderdivers, ik ben namelijk niet geboren als biologisch meisje....
Terwijl je ook de optiek hebt die hier boven gequote is.

Anyway, meeting, i'm in :)
Alleen heb ik een vraagje, zou mijn partner misschien ook mee mogen komen? Ze valt niet binnen de groep lotgenoten maar zet haarzelf wel in voor genderrechten.
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:45:13 #112
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_100755307
"biologisch meisje", ook al zo'n foute term. :)

Maar ja, terminologie blijft lastig, dat ben ik wel met je eens. Ik heb het idee dat je inzichten ook sterk kunnen veranderen door je transitie heen (althans zo ervaar ik het wel).
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_100768436
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:45 schreef Joanne35 het volgende:
"biologisch meisje", ook al zo'n foute term. :)
Ja, inderdaad. Iedereen is, ongeacht zijn of haar (nieuwe) geslacht, biologisch aangezien wij een product van de natuur zijn (net zoals dat ook het geval is bij platen en dieren).
pi_100768816
Welke naam moet je er dan aan hangen? Want op die manier valt heel veel af.
Genetisch meisje misschien?

Disregard, daar vallen transmannen ook onder.

Een cisgender meisje dan?

[ Bericht 35% gewijzigd door Venus-Castina op 15-08-2011 18:33:15 ]
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:14:53 #115
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100771552
Cisgender wordt hier veel gebruikt ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:45:50 #116
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_100932644
Alleen is het woord cisgender niet echt wijdverbreid bekend.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:18:40 #117
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100955412
Nog niet :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100960180
Ik kan me qua termen er allemaal niet heel erg druk over maken. De helft van wat hier genoemd wordt heeft mijn omgeving toch nog nooit van gehoord. Bijna alle mensen met wie ik het heb besproken, snapten wel meteen dat het iets anders was dan travestie, gelukkig.

Het enige waar ik me aan erger, maar waar ik ze maar luchtig in verbeter, is als ze vervolgens wel zeggen, oh was je gisteren verkleed als meisje oid. Alsof het een verkleedpartij is :P Zeg altijd maar dat ik me juist als jongen aan het verkleden ben en omgekeerd dus wel mezelf ben.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:37:26 #119
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100961264
Mijn moeder op MSN:
(4:32:11 PM) *moeder*: nou knul, ik ga naar bed, ben moe van de vakantie

:D

Realiseerde het me pas nadat ze offline was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:39:22 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100961341
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:05 schreef Maisnon het volgende:
Ik kan me qua termen er allemaal niet heel erg druk over maken. De helft van wat hier genoemd wordt heeft mijn omgeving toch nog nooit van gehoord. Bijna alle mensen met wie ik het heb besproken, snapten wel meteen dat het iets anders was dan travestie, gelukkig.

Het enige waar ik me aan erger, maar waar ik ze maar luchtig in verbeter, is als ze vervolgens wel zeggen, oh was je gisteren verkleed als meisje oid. Alsof het een verkleedpartij is :P Zeg altijd maar dat ik me juist als jongen aan het verkleden ben en omgekeerd dus wel mezelf ben.
Goed antwoord :Y

Ik probeerde een poosje terug iemand aan zijn verstand te peuteren dat "convincing" niet echt het juiste woord was. Zonder zelf uit de kast te komen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100965359
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:37 schreef wonderer het volgende:
Mijn moeder op MSN:
(4:32:11 PM) *moeder*: nou knul, ik ga naar bed, ben moe van de vakantie

:D

Realiseerde het me pas nadat ze offline was.
:D

Die van mij doet de laatste tijd steeds meer mijn mening vragen over kleding enzo. Gisteren bijvoorbeeld nog over schoenen. Ik zie dat wel als een stuk erkenning van het meisje in me. Vroeger deed ze dat nooit, en mijn broer vraagt ze het ook niet. Wellicht ook wel inspelend op de wens een dochter te willen. (Kwam ik kort geleden achter, mijn ouders hadden tijdens de zwangerschap gehoopt dat ik een meisje zou zijn.)

@Maisnon over dat verkleden, dat vind ik voor mijzelf nog niet zo makkelijk gezegd. Ik draag al 28 jaar jongetjes kleding. Dat ben ik gewend. Vrouwelijk kleding voelt goed, maar wel wat onwennig. Ik had het er van de week met de psych ook over: in één keer omgaan zal een te grote schok zijn. Beter stukje bij beetje m'n uiterlijk en zelfpresentatie aanpassen voelt prettiger. Soms is die pleister er in een snelle ruk aftrekken niet de beste methode.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:46:17 #122
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100976213
Niet alleen moet je zelf wennen, je moet je omgeving ook een kans geven om te wennen, vind ik. Niet dat je je volledig naar hen moet schikken, maar je moet ook niet egoistisch zijn en alleen aan jezelf denken, dan maak je acceptatie alleen maar moeilijker. Zeker de mensen die dicht bij je staan willen toch wel een beetje rekening mee gehouden worden. Je bent niet alleen op de wereld, tenslotte :)

Ik had de mazzel dat ik eigenlijk al sinds de puberteit in mannenkleren rondliep, maar da's voor mij natuurlijk eenvoudiger dan voor jullie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100976471
Ja ik heb het nu maar zo verzonnen dat ik de komende weken elke week 1 dag meer als meisje ben :P anders is het gewoon ook niet te doen, zo'n omslag.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:00:55 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100976555
Voor jezelf ook niet, denk ik. Stel je voor dat vanaf morgen iedereen je meteen als vrouw zou behandelen, zou dat niet wennen zijn, en gek? Zelfs al voelt het beter, het is niet iets dat je al gewend bent.

Ik was wel erg blij dat de hormonen traag hun werk deden, maar ik begin NU pas (na twee jaar) niet meer op te kijken van elke "hij"...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:07:41 #125
296917 Abby79
Being myself!
pi_100976699
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:57 schreef Maisnon het volgende:
Ja ik heb het nu maar zo verzonnen dat ik de komende weken elke week 1 dag meer als meisje ben :P anders is het gewoon ook niet te doen, zo'n omslag.
Knap. Ik had zelf het plan ook langzaam om te gaan, maar had ze op het werk al gewaarschuwd voor een "preview" op een dag dat ik 's middags naar Gent zou moeten. Dus maandag 2 mei voor de eerste keer als mezelf naar het werk geweest voor 1 ochtend, en ik kon de volgende dag gewoon niet meer terug naar m'n mannelijke versie. Dus uitenidelijk was dat de eerste dag van m'n full-time vrouw zijn :D De reden dat ik niet terug wilde: die maandag middag voelde het alsof ik uit de gevangenis was gekomen, en die dinsdag wilde ik daar echt niet naar terug.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:00 schreef wonderer het volgende:
Voor jezelf ook niet, denk ik. Stel je voor dat vanaf morgen iedereen je meteen als vrouw zou behandelen, zou dat niet wennen zijn, en gek? Zelfs al voelt het beter, het is niet iets dat je al gewend bent.

Ik was wel erg blij dat de hormonen traag hun werk deden, maar ik begin NU pas (na twee jaar) niet meer op te kijken van elke "hij"...
Dat ligt denk ik aan de voorbereiding, bij mij wist iedereen in m'n sociale cirkel het al een half jaar of meer (dus incl. werk / vrienden / familie). Dus de stap was veel kleiner dan "opeens". En hoewel nog niet iedereen me als vrouw behandeld, probeert (bijna) iedereen het wel, dus dat voelt erg goed :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 08:49 schreef Fixers het volgende:Beter stukje bij beetje m'n uiterlijk en zelfpresentatie aanpassen voelt prettiger. Soms is die pleister er in een snelle ruk aftrekken niet de beste methode.
De eerste keer dat je in een jurk naar het werk gaat, zal het toch even opkijken worden denk ik ;) En in mijn geval was de snelle ruk zeker niet onsuccesvol.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_100983909
Deze week is het mijn 5 maanden T dag....en eerlijk eindelijk begin ik me comfortabel te voelen.

Trouwens irritant hoor die seksdrive zonder partner.
Maar ja als dat alles is teken ik ervoor.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:05:26 #127
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100984951
Heh, ik heb dus helemaal geen verschil gemerkt in die sexdrive ;(

Mijn maatje heeft gister zijn eerste shot gehad :) Wel tof.

Gaat het goed verder, droppie?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100985829
hier loopt bijna alles op rolletjes zo gezegd.
alleen soms een beetje jammer dat je achter de rug om moet horen uh hij gedraagt zich wel als een puber hoor ( voornamelijk de invulling van de ander hoe een puber moet zijn ), maar het vervolgens dan niet tegen mij durven zeggen.

iemand vroeg mij om een boek te schrijven over mijn leven en mijn transitieverhaal.
ik heb nee gezegd...zou niet weten wat dat voor een meerwaarde zou hebben.
als iemand iets wil weten of het leuk vind om schrijfsels te lezen dan leest men mijn gedichten maar denk ik dan.

verder had ik vandaag bijna een blunder....maak je een geluidsopname van je stem op lokatie komt er iemand het cafe waarvoor we stonden uit gelopen.
het einde van de opname was nogal plotseling aangezien niemand daar van mijn verleden weet en me dus gewoon als iets wat verlegen homo ziet.

Trouwens de mannen beginnen er ook steeds mooier uit te zien, ofwel mijn ogen zitten niet bepaald in mijn achterzak :)
pi_100986181
Trouwens totaal offtopic misschien maar oke.

Ik was een week of 2 geleden bij de psychiater voor medicatie controle en hij zegt tegen mij minder zo snel mogelijk met je medicatie ( Risperdal) want de medicatie die je gebruikt is niet goed voor je hormoonwaardes.

Een bijwerking is dus tepelvloed ( ook bij mannen ) veroorzaakt door een te hoge concentratie van een bepaald hormoon.

Ik heb toen ik pre-t was gezegd tegen de endo welke medicatie ik gebruikte en kreeg verder dus niks te horen over mijn Risperdalgebruik.
Toen ik na 3 maanden mijn waardes van de 0 meting te horen kreeg zei de endo dat alles goed was.

De uitslagen van een paar maanden geleden heb ik nog niet terug gehad.

volgens mijn psychiater moet ik alweer dus aan de endocrinoloog vragen hoe het nu zit met de Risperdal.

Hopelijk blijven mijn hormoonwaardes goed want een bijwerking van de Risperdal of eigenlijk 2 die wil ik liever niet kwijt....een bijwerking is nl het stoppen van je menstruatie en de ander is het bijna geheel wegblijven van migraine.
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:06:45 #130
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100987030
Na vijf maanden T heb je waarschijnlijk geen menstruatie meer hoor. En is er niks anders dat tegen migraines werkt? Want dit lijkt me ook niet echt gezond...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100987369
nou iedereen die ik ken die aan de androgel zit had nog zijn menstruatie tot het weghalen van het kippenhok.
die pillen tegen migraine Maxalt of hoe je dat ook schrijft daar wordt ik kotsmisselijk van.
Er zijn ook nog andere pillen maar die worden niet vergoed a +/- 35 euro per pil.
Bijwerking van die pil migraine en Vertigo ( liever niet dus )
bovendien heeft de Risperdal ook nog andere gunstige bijwerkingen dan alleen dat.

eigenlijk het enige vervelende eraan is dus de tepelvloed ( die ik niet heb) en dat je ervan aankomt ookal eet je praktisch niks.
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:18:51 #132
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100987472
Hm. Wazig. Nou ja, maar aan je arts vragen dan...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100987508
Wonderer wanneer kom je naar de EU eigenlijk?

En een datum voor een evt meet........?

Maar goed ik ga eens naar bed het is ongeveer 0.20 u en morgenvroeg moet ik iemand van de bus ophalen :)
pi_100987568
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:18 schreef wonderer het volgende:
Hm. Wazig. Nou ja, maar aan je arts vragen dan...
Ja.

Maar ik blijf het vaag vinden dat mijn psychiater van de GGZ niet even met de endocrinoloog en mijn psycholoog van het genderteam belt als hij zoveel vragen heeft.
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:34:44 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100988160
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:19 schreef Dropkogel het volgende:
Wonderer wanneer kom je naar de EU eigenlijk?

En een datum voor een evt meet........?

Maar goed ik ga eens naar bed het is ongeveer 0.20 u en morgenvroeg moet ik iemand van de bus ophalen :)
Eind september/begin oktober.

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:21 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Ja.

Maar ik blijf het vaag vinden dat mijn psychiater van de GGZ niet even met de endocrinoloog en mijn psycholoog van het genderteam belt als hij zoveel vragen heeft.
Is het ook... Communicatie is blijkbaar niet hun sterktste punt ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100993946
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:07 schreef Abby79 het volgende:

Dat ligt denk ik aan de voorbereiding, bij mij wist iedereen in m'n sociale cirkel het al een half jaar of meer (dus incl. werk / vrienden / familie). Dus de stap was veel kleiner dan "opeens". En hoewel nog niet iedereen me als vrouw behandeld, probeert (bijna) iedereen het wel, dus dat voelt erg goed :)

[..]

De eerste keer dat je in een jurk naar het werk gaat, zal het toch even opkijken worden denk ik ;) En in mijn geval was de snelle ruk zeker niet onsuccesvol.
Vooralsnog weet op mijn werk niemand ergens van. Die coming out is ook wel iets waar ik het meest tegenop zie. Het meest 'aparte' dat ze van mij weten is dat ik breien als hobby heb.
  zondag 21 augustus 2011 @ 08:55:39 #137
296917 Abby79
Being myself!
pi_100994003
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 08:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vooralsnog weet op mijn werk niemand ergens van. Die coming out is ook wel iets waar ik het meest tegenop zie. Het meest 'aparte' dat ze van mij weten is dat ik breien als hobby heb.
Dat weet ik ook nog wel, ik heb er ook echt lang mee gezeten met het "wanneer vertel ik het ze". Op een gegeven moment ben ik echter gewoon met m'n bazen gaan praten (leuk gesprek geworden, na m'n begin met "ik moet iets vertellen" denken ze automatisch dat je opstapt, het bleek iets heeeel anders te zijn :P). Daarna heeft het denk ik nog een maand of 2 geduurt voor ik de rest van het bedrijf op de hoogte had gesteld. Ik probeerde een tijd te vinden dat iedereen er zou zijn, maar zelfs in het kleine bedrijf waar ik werk (ongeveer 12 man) bleek dat onmogelijk. Dus op een gegeven moment op advies van m'n directe leiding gevende hetzelfde gesprek gehad maar dan met bijna iedereen in het bedrijf. En ook daar waren de reacties eerst "ow, hij gaat vertrekken", maar na het gesprek hadden ze bijna meteen zoiets van "ah, ze blijft" :) De paar mensen die er die middag niet waren heb ik dezelfde dag nog een mailtje gestuurd met daarin het verhaal.

Ik moet wel zeggen, ik heb in mijn sociale cirkel echt enorm veel geluk, natuurlijk, iedereen vind het raar of vreemd, maar er is niemand afkeurend, ze steunen me allemaal. Sowieso vind ik het in dat opzicht meevallen, ik ben nergens slechte reacties tegengekomen, alleen dus verbazig. :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:57:25 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101018436
Trouwens!

ING heeft het Mw bij mijn rekeningen weggehaald :D Het kan dus wel. Nou nog even uitzoeken hoe het in internetbankieren weg gaat maar overmaken enzo is geen probleem meer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101029367
@ Wonderer,
Dat is goed nieuws, gefeliciteerd.
  maandag 22 augustus 2011 @ 03:37:28 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101029673
Thanks :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101055939
Voor het eerst bij mn mama vandaag als meisje :P

Ik zou er gaan eten en onaangekondigd was ik er dus als meisje en ze reageerde niet echt vol enthousiasme meteen :') maar dat snapte ik achteraf ook wel. Ik bedoel, ze heeft geen idee wat ik leuk vind qua kleding en hoe het er uit zou zien heeft ze volgens mij niet bij willen stilstaan :P

Maar we kwamen er samen achter dat ze gewoon een andere smaak heeft die eigenlijk niet echt hip is :')

Ze vond mn vest te oudbollig bvb _O- dus daar ging het heel de tijd over en toen liet ik plaatjes zien van wat ik nou leuke kledingstijl vind, en toen ging het over mn zusje dat mn zusje ook niks leuk vind wat mn moeder in de winkel aanwijst etc :P

We konden er wel om lachen erna :P en ze draaide dus wel bij :P en toen kwam ze met dingen aan die ze had gekregen maar die ze zelf niet paste of wat dan ook en daar zaten dingen bij die ik dan weer ordinair vond :P en uiteindelijk was het dus allemaal wel goed :) Ze zal er vroeg of laat toch aan moeten wennen. En het is al laat inmiddels.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:19:06 #142
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101056096
Vinden jullie het moeilijk om een eigen (kleding)stijl te vinden nu je halverwege je leven begint, zeg maar?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101057637
das lang geleden, ik begon op mijn 12de ofzo.
aangezien je dan nog geen eigen geld hebt is het altijd net op het randje van wat je ouders vinden kunnen.
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:48:42 #144
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101057790
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:46 schreef Dropkogel het volgende:
das lang geleden, ik begon op mijn 12de ofzo.
aangezien je dan nog geen eigen geld hebt is het altijd net op het randje van wat je ouders vinden kunnen.
Het was ook meer aan de dames gericht ;) Ik draag ook al sinds ongeveer die tijd herenkleding.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:14:36 #145
206345 Magenta
Full of colour
pi_101059339
Nee hoor, want die smaak had ik al ontwikkeld, had alleen de kleding nog niet :P

Wel grappig dat ik nu van alles en iedereen kleding krijg :D
~Fin
pi_101062427
Ik wist al heel erg welke kleren ik leuk vond :P

Nu nog geld :')

Maar mijn psychologe zei dat er best veel waren die dat moeilijk vonden
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:30:35 #147
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101069354
Ik heb vandaag een shirtje uit de kast getrokken dat ik misschien al zeven of acht jaar heb, ribstof met knoopjes, maatje S... en nu staat het pas echt tof (en een beetje gay :')). Ik ben elke dag blijer met mijn spiegelbeeld :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:25:35 #148
296917 Abby79
Being myself!
pi_101072875
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:19 schreef wonderer het volgende:
Vinden jullie het moeilijk om een eigen (kleding)stijl te vinden nu je halverwege je leven begint, zeg maar?
Net als Dropkogel ben ik rond m'n 12e begonnen met het verzamelen van een 2e garderobe. Natuurlijk, destijds droeg ik die niet publiekelijk (met uitzondering van carnaval in de 3e van het vwo :P - waar alle meiden destijds positief commentaar hadden, met uitzondering over m'n schoenen! ;)).

In de afgelopen 20 jaar is de kledingstijl gewoon meegegroeid. En schijnbaar succesvol, m'n moeder is vaak jaloers op m'n kleding omdat zij amper leuke dingen kan vinden en m'n schoonzusje leent regelmatig wat van m'n kleding (ze staat zelfs in mijn jurk op de trouwfoto's van m'n andere broer! :P)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_101073424
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:19 schreef wonderer het volgende:
Vinden jullie het moeilijk om een eigen (kleding)stijl te vinden nu je halverwege je leven begint, zeg maar?
Best wel. Je moet natuurlijk niet alleen kijken naar wat je mooi vindt maar ook wat goed past/staat bij jouw lichaamsvorm. Als je daar vroeg mee begint dan zal dat langzaam groeien en evolueren. Maar ik heb er nu ook wel moeite mee,
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:43:26 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101073570
Het shirtje in kwestie

Het verschilt dus bij mensen. Ik had gedacht dat meer dames er zoals Fixers mee zouden zitten maar dat valt blijkbaar mee :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:10:04 #151
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_101074027
Tja, mijn halve klerenkast hangt vol miskopen of spul dat ik zelden of nooit draag. Maar dat schijnt normaal te zijn bij vrouwen :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_101083265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 01:30 schreef wonderer het volgende:
Ik heb vandaag een shirtje uit de kast getrokken dat ik misschien al zeven of acht jaar heb, ribstof met knoopjes, maatje S... en nu staat het pas echt tof (en een beetje gay :')). Ik ben elke dag blijer met mijn spiegelbeeld :)
quote:
Ik vind het een stoer shirt. En nee, dit is niet gay!
pi_101087662
Vandaag werd ik versierd op het werk daar was ik helemaal niet blij mee.
Het zit zo meneer X heeft een relatie met meneer Y.
Nou komt meneer X naar me toe of ik zn bijman wil zijn.
WTF.........als meneer X 10 jaar ouder zou zijn zou het mijn vader kunnen zijn.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:10:01 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101095200
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:09 schreef Xenzo het volgende:

[..]


[..]

Ik vind het een stoer shirt. En nee, dit is niet gay!
Niet? Shit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:01 schreef Dropkogel het volgende:
Vandaag werd ik versierd op het werk daar was ik helemaal niet blij mee.
Het zit zo meneer X heeft een relatie met meneer Y.
Nou komt meneer X naar me toe of ik zn bijman wil zijn.
WTF.........als meneer X 10 jaar ouder zou zijn zou het mijn vader kunnen zijn.
Nou ja, je ligt goed in de markt ;) 't Is toch een complimentje :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:23:06 #155
206345 Magenta
Full of colour
pi_101095851
'bijman'? tsk.
~Fin
pi_101116576
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Niet? Shit.

[..]

Nou ja, je ligt goed in de markt ;) 't Is toch een complimentje :D
Inderdaad! Vat het op als een complimentje (je doet toch m>v?) en ga er verder niet op in. Ik ben vaak zat benaderd en gecomplimenteerd door homo'sn dat ze me iets schattigs vinden hebben. Niet ideaal, ik zou dergelijke avances liever van een lesbienne zien. :D Maar hey, 't blijft een compliment.

Shit! Ik had er wél op moeten ingaan. Dan had ik nu wat sugardaddy's kunnen hebben. :P

Al is 'bijman' wel een rare term hoor.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 07:34:43 #157
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101116840
Droppie is vm ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101121507
Mijn nieuwe ID is binnen :?
Zegt de vrouw achter de balie het is maar goed dat je op je foto lijkt!
Ik ja dat mag wel dat ding is net 2 weken oud.

Kijkt ze een collega aan....controleren mijn foto zegt de andere medewerker die achter een andere balie stond geef hem maar zijn ID.
Dag jochie zegt de medewerker die zeker niet met mij bezig was.

Ahum ik ben net jochie af volgens mij...zie er nu niet uit als begin 20.
pi_101122062
Mag ik dan ook een complimentje geven en hij gaat naar:



Wonderer: Dat shirt is stoer :D Ben vorige week naar het vuurwerk in Scheveningen geweest en heb mij mogen vergapen aan ongeveer net zo'n shirtje/verpakking. Een lekker ding bediende bij de strandtent liep daar zijn rondjes, hij was een beetje zo'n australische surfdude, maar die had ongeveer ook zo'n torso :9~
  woensdag 24 augustus 2011 @ 18:33:11 #160
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101136362
Hey, leef jij ook nog :D Dank je wel :*

Droppie, wazig weer. Ik hoop dat ik dat soort gedoe kan voorkomen maar ik zie er nu al tegenop :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101141383
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 07:34 schreef wonderer het volgende:
Droppie is vm ;)
Euh ja, dabedoellik. :@ Het was heel erg vroeg toen ik poste. Met dank aan die twee muggen die me vanmorgen om 4 uur al wakker kregen. :(
pi_101238857
Mijn moeder heeft vandaag haar twee broers verteld over mij. Reactie was positief hoorde ik (was er zelf niet bij). Niets dan respect voor de keuze dat ik er voor uitgekomen ben. Ze vonden ook dat mijn oma het ook gewoon moet gaan weten. Mijn moeder was daar nog wat terughoudend over.
pi_101239694
Ik was vandaag voor het eerst bij een van mn beste vrienden als mezelf :P

Dat heeft gewoon bij hem lang geduurd voordat ik het vertelde juist omdat het zo'n goeie vriend was en ik het moeilijk vond :P

Ze waren allemaal enthousiast gelukkig daar thuis, en hij zei dat het nu lastig was voor hem of hij me nu een hand moest geven of zoenen omdat ik jarig was geweest :') :D

Alleen mijn ehhhh borstarea :') zat voor geen meeeeter deze keer. Ik moet daar echt iets op verzinnen met mijn designskills :')
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:17:53 #164
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101240818
Fijn dat jullie coming outs goed gingen :) Altijd prettig om te weten dat de wereld niet helemaal kut is ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 03:24:10 #165
296917 Abby79
Being myself!
pi_101245288
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:31 schreef Fixers het volgende:
Mijn moeder heeft vandaag haar twee broers verteld over mij. Reactie was positief hoorde ik (was er zelf niet bij). Niets dan respect voor de keuze dat ik er voor uitgekomen ben. Ze vonden ook dat mijn oma het ook gewoon moet gaan weten. Mijn moeder was daar nog wat terughoudend over.
Haha, ik had precies hetzelfde, maar dan aan vaders kant. Uiteindelijk bleek oma er veel beter mee om te kunnen gaan dan pap dacht. Ze was alleen teleurgesteld (voornamelijk in pap) dat zij het pas enkele maanden na mijn ooms & tantes te horen had gekregen :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_101246572
Inderdaad moet je niet te lang wachten met de rest van de familie het te vertellen. Bij mij ging dat als een soort orkaan Irene door de familie. Een hele hoop vragen en aandacht in stortvloed kreeg ik over me heen, maar wel fijn dat het daarna allemaal oke was. :) Soms werkt zo'n orkaan ook wel verfrissend, maar daar zullen ze het straks in New York wel niet mee eens zijn. :D

Kwam er nog een meeting, ik las zoiets op de vorige pagina's ? :)

@wonderer, natuurlijk leef ik nog. Maar ik ga niet al mijn ups en down meer in dit topic neerkalken ;)
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:54:11 #167
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_101268429
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 09:32 schreef Meike26 het volgende:
Inderdaad moet je niet te lang wachten met de rest van de familie het te vertellen. Bij mij ging dat als een soort orkaan Irene door de familie.
Haha, ja, dat had ik ook. Kwam ik b.v. op een dag thuis en vond ik een (ontzettend lieve) brief van mijn oom en tante in de bus die het net van mijn moeder hadden gehoord, dat soort dingen krijg je dan.

Vlak daarna gaf mijn moeder een verjaardagsfeest, knijpt bij het afscheid nemen een andere tante me opeens in de wangen, zegt ze "Sterkte he!", en geeft ze vervolgens een knipoog en zegt ze "Je weet wel wat ik bedoel, he?" :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_101268846
En ik maar hopen dat het binnen mijn familie een keer uitlekt....maar nee mijn ouwe lui houden hun mond stijf dicht.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:06:48 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101268957
Mijn moeder is ook een goeie tamtam ja ;) Kreeg ook ineens mail met impertinente vragen ;)

Droppie, kun je het niet aan een ander familielid vertellen dat wat loslippiger is? Of tijdens een familiefeest of zo, ze zullen nu toch wel dingen aan je merken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101269445
Een familiefeest hebben we nooit.
En degene die het moet weten zie ik nooit alleen.
Me dunkt dat het zakken van een stem wel opvalt mag ik hopen.
pi_101279900
Misschien straks kaartjes sturen met kerst en per ongeluk express de verkeerde kaartjes naar familieleden sturen :

quote:
Beste (naam van goede vriend)

Hoerbij wil ik je hele fijne kerstdagen wensen en een gelukkig nieuwjaar !

P.s. Bedankt voor het luisterend oor, blij dat het hoge woord er uit is
De vragen komen vanzelf, als het goed is :)
2 kaartjes zijn denk ik al voldoende, elke kant 1 "slachtoffer"
pi_101279916
Trouwens, mijn tante wist het ook al van mij dat er iets was, nog voordat ik het zelf echt zeker wist. Ze heeft het nooit echt gedurft om er mee te komen, bang dat ze er naast zou zitten met haar vermoedens. Mijn gekomen-uit was dus geen verrassing voor haar ;)
pi_101280195
Mijn ouders hebben er bewust voor gekozen om de familie op de hoogte te stellen, tenzij ik het graag zelf wilde doen. Nou van mij mogen ze, ik zat al met knikkende knietjes, klamme handjes en het hart in de keel toen ik het alleen al mijn moeder vertelde. Echter kort nadat ik het mijn ouders had verteld, nu ongeveer een jaar geleden, belandden twee familieleden in het ziekenhuis. Om daar niet meer levend uit te komen. Dat heeft nogal wat emotionele stress opgeleverd in de familie, dus het coming-out gebeuren wat op de lange baan geschoven.

Mijn moeder heeft het dus haar broers verteld. Mijn vader aan een oudtante+dochters (waar we veel mee optrekken). Die weten het nu en zijn allemaal positief en respecterend. Mijn moeder twijfelde of mijn grootmoeder het goed op zou pakken, maar volgens mijn ooms moet dat best goedkomen, dat mens is moderner dan we denken.

Het grootste probleem zie ik aan vaders kant. Mijn tante daar zal er niet zo'n moeite mee hebben denk ik zo. Maar die is erg stads en modern. Mijn oom daarentegen is nogal ouderwetsch in dingen. Het valt te bezien hoe hij reageert, maar ik ga me er niet heel druk om maken als 'ie afwijzend is. Mischien is hij er ook prima onder, dat weet je nooit natuurlijk.

Vermoedelijk zullen nog wel wat aha-erlebnissen en "Zie je nu wel!" uitspraken zijn. Een tante heeft ooit al eens tegen mijn moerder gezegd dat ik nog zo'n schattig ventje was, toen ik naar de middelbare school ging. En ik registreer ook nog menig gaydar, van de week nog een man op mijn werk die met me flirtte. :@ :D
pi_101280558
"....dat mens is moderner dan we denken."

Ook niet echt respectvol van je :D:P
  maandag 5 september 2011 @ 15:58:51 #175
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_101593767
Donderdag gebeld naar het VU, mijn operatie wordt waarschijnlijk November. En ik heb eindelijk meer duidelijkheid welke medicijnen ze geven. :)

Nu nog kijken naar een nieuw (Naja 2dehands) bed, want dit ding kan echt niet meer, zeker niet als ik daarna nog circa 4 weken constant op bed lig. En oh wat ben ik blij met katjes die er dan gewoon bij komen liggen O+
  maandag 5 september 2011 @ 16:51:22 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101595691
Afgelopen weekend twee hele middagen zonder shirt buiten gelopen op "vakantie" aan een meer, met anderen erbij. Twee kids die meteen vroegen waar die littekens vandaan kwam en genoegen namen met "surgery" en van de volwassenen natuurlijk geen woord ;) Oh, die vrijheid... O+

Succes met je bed, noktet, en met de operatie!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101596941
Klinkt als een mijlpaal voor je Wonderer :Y

En als je nu tegen die kids had gezegd: "Oh...well.. I had a fight" Klinkt lekker stoer en je hebt er niets aan gelogen :D
  maandag 5 september 2011 @ 17:26:26 #178
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101596988
Niet gelogen? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101597439
Je hebt er toch een aantal jaar voor moeten "vechten" of niet ;)
  maandag 5 september 2011 @ 17:52:52 #180
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101597808
Ah, zo. Nah. Dat viel best mee :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 september 2011 @ 10:52:15 #181
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_101625478
Trouwens, geen woord meer over een meeting?
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:06:51 #182
206345 Magenta
Full of colour
pi_101627501
I'm in. Utrecht, eind van de maand?
~Fin
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:10:56 #183
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101634777
Ja, lijkt me wel ok. Op mijn blog kun je een kalender vinden met mijn bezigheden :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:08:42 #184
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_101638907
Mij maakt het niet uit, ik kan meestal wel :)
pi_101750794
quote:
In KRO De Wandeling van vrijdag 30 september vertelt de 19-jarige Maud openhartig over haar worsteling met haar geslacht. Eind dit jaar krijgt ze een geslachtsveranderende operatie van man naar vrouw. Hella van der Wijst praat met haar hoe het is om als klein kind al een strijd te moeten leveren om te kunnen zijn wie je werkelijk bent. “Het is een gruwelijke fout van de natuur. Ik heb moeten vechten voor mijn geslacht.”
http://pers.kro.nl/index.(...)e=20110930&item=6001
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:10:38 #186
206345 Magenta
Full of colour
pi_101750964
Oh ik dacht dat jij een stuk ouder was!
~Fin
pi_101751758
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:10 schreef Magenta het volgende:
Oh ik dacht dat jij een stuk ouder was!
Ik ben Maud ook niet ;)
Maud is een goede vriendin van me en heel wat verder in het proces. Samen met andere vrienden zijn we bij de opnames geweest die alweer in mei zijn gedaan. Ik ben heel benieuwd wat ze er van hebben gemaakt.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:50:16 #188
206345 Magenta
Full of colour
pi_101752093
Oh ja, zo zat het :)
~Fin
pi_101752483
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:37 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Ik ben Maud ook niet ;)
Maud is een goede vriendin van me en heel wat verder in het proces. Samen met andere vrienden zijn we bij de opnames geweest die alweer in mei zijn gedaan. Ik ben heel benieuwd wat ze er van hebben gemaakt.
Doet ze qua werk iets met school? Dan heb ik haar wel eens gezien en gesproken in de wachtkamer :P want ze lijkt er op
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:33:00 #190
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101755040
quote:
quote:
Ik heb wel is voor de spiegel
:X
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101771851
Hallo.
Hebben jullie een tip van hoe ik het tegen mijn ouders moet zeggen? Naja, mijn moeder weet het al, maar mijn vader nog niet. Ik ben trouwens nieuw en ftm :)
  zaterdag 10 september 2011 @ 00:15:25 #192
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101772447
Duw ze een artikel of zo onder de neus, laat het lezen en zeg dan "zo voel ik me ook".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101774868
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:00 schreef Nezhi het volgende:
Hallo.
Hebben jullie een tip van hoe ik het tegen mijn ouders moet zeggen? Naja, mijn moeder weet het al, maar mijn vader nog niet. Ik ben trouwens nieuw en ftm :)
Nou als ik t pics only topic bekijk dan zijn dat toch al wel wat signalen voor je vader :P wat zegt je moeder over of je vader iets vermoed en hoe hij het op zou vatten?
pi_101803376
Het is wat short notice omdat hij de 15e weer vertrekt, maar LW had me gevraagd of er misschien meer mensen zijn die aan zijn project willen meedoen:

quote:
"A Series of Questions" - Call for Participants
My name is L. Weingarten ("LW"); I'm a US-based photographer visiting the Netherlands Sept 1-15, to attend the Pride Photo Award opening as well as to photograph. I have been working on a body of work, "A Series of Questions," about the questions asked of trangender, transsexual, genderqueer, gender non-conforming, and/or gender variant people, and will be photographing for it during my trip.

For more information on participation and intent of this work, see: http://questionphotoproject.sfiera.net; and http://www.lweingarten.com for images. (Unfortunately my website is only available in English, not Dutch; I don't know any Dutch unfortunately.)

For info on the Pride Photo Award opening and exhibition please see: http://www.pridephotoaward.org/program-2011
Contact: questionphotoproject@gmail.com ("A Series of Questions" inquiries/participation); info@lweingarten.com (general)
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_101803457
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 00:00 schreef Nezhi het volgende:
Hallo.
Hebben jullie een tip van hoe ik het tegen mijn ouders moet zeggen? Naja, mijn moeder weet het al, maar mijn vader nog niet. Ik ben trouwens nieuw en ftm :)
Je kan proberen te peilen hoe je vader er over denkt door over het onderwerp te beginnen. Je kan zeggen dat je iemand hebt ontmoet die trans is, zeggen dat je het er op school over hebt gehad of een filmpje kijken.
Als je dat weet dan kun je de echte confrontatie goed voorbereiden met alle mogelijke vragen die je kunt krijgen.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_101803699
Iemand in mijn familie is al aan de hormonen, en een ander iemand heeft alle operaties al gehad (Beide M > V).
Mijn vader maakt soms nogal wat lullige grapjes, maar hij spreekt wel gewoon met ze en ze komen ook op bezoek. Mijn moeder zegt dat het waarschijnlijk zwaar voor hem zal zijn, en wilt liever dat ik het vertel over enkele jaren wanneer ik de universiteit heb afgerond. Ze hebben nu allebei wel veel aan hun hoofd dus ik wil het hem nu ook liever niet vertellen (vooral financiele problemen etc).

Hij heeft wel al enkele boxershorts van me moeten opvouwen en een hoop 'boys' maatje t-shirtjes ;) En me moeder heeft gewoon mijn binder in de wasmachine gesmeten, geen vragen gesteld ofzo. Ze zijn gescheiden en wonen apart, vandaar dat ze het niet allebei weten.
  zondag 11 september 2011 @ 05:59:22 #197
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101807199
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:29 schreef Venus-Castina het volgende:
Het is wat short notice omdat hij de 15e weer vertrekt, maar LW had me gevraagd of er misschien meer mensen zijn die aan zijn project willen meedoen:

[..]

Kut, ik heb niks voor op het spandoek... :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101810477
Ik kwam zojuist een documentaire tegen wat over transmannen gaat. Het was best interessant om te zien hoe zij omgaan met het lastige proces, maar begrijpen zal ik het nooit, want ik kan me namelijk niet voorstellen hoe het is om geboren te zijn in een verkeerd lichaam. Maar goed, hieronder kunt u de documentaire zien.

  maandag 12 september 2011 @ 18:09:45 #199
206345 Magenta
Full of colour
pi_101864650
Zaterdag 1 Oktober een optie voor een meeting?
~Fin
  maandag 12 september 2011 @ 18:43:03 #200
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101865930
Not for me.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 12 september 2011 @ 19:44:27 #201
206345 Magenta
Full of colour
pi_101869448
Week erna? Het weekend ervoor kan ik niet. Tenzij doordeweeks.
~Fin
  maandag 12 september 2011 @ 19:51:19 #202
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101869814
Ik kan sowieso niet in een weekend.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:46:48 #203
296917 Abby79
Being myself!
pi_101893680
Ik kan eind september / begin oktober niet op zaterdag 1 en 8 oktober, rest is allemaal mogelijk :)

Wonderer, tel je een vrijdagavond bij het weekend? :P

Doordeweeks is bij mij zo goed als altijd mogelijk, maar stelt natuurlijk wel een limiet op tijd ivm werk de volgende dag
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 14 september 2011 @ 11:50:14 #204
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101932915
Even kijken... 23 september kan nog, de rest is bezet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_101935236
Ik stem voor vrijdagavond ergens.
  woensdag 14 september 2011 @ 14:52:27 #206
296917 Abby79
Being myself!
pi_101938261
De 23e dus? :P Wat mij betreft prima. Ik heb alleen geen idee waar "ergens" wordt, aangezien ik de omgeving Utrecht niet goed ken :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_101943560
Wat mij betreft wel de 23ste.

Ik ken Utrecht wel...maar ben niet bekend met de drukte evt op vrijdag dus geen idee van een fijn cafe.
pi_101945982
Das een vrijdag? Dan zou ik eventueel 's avonds kunnen. Ik moet die dagen werken.
  woensdag 14 september 2011 @ 20:26:43 #209
296917 Abby79
Being myself!
pi_101950972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:30 schreef Fixers het volgende:
Das een vrijdag? Dan zou ik eventueel 's avonds kunnen. Ik moet die dagen werken.
Da's idd een vrijdag. Te vroeg zal het iig niet worden, wan er zijn er waarschijnlijk meer die moeten werken :) (ik tot 17:00)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:11:53 #210
206345 Magenta
Full of colour
pi_101973689
23e is voor mij niet echt handig, maar goed gooi wel wat om.
~Fin
pi_101979663
Denk dat ik ook wel kan, onder voorbehoud... loop nog een beetje mank en ben nog wat beurs :')
pi_101993920
Had een brief in de bus dat ik die vrijdag naar de haarkliniek moet voor een controle. Even zien of ik een vrije dag kan krijgen.

Ik hoorde via via van een andere coming-out methode: Gewoon niets vertellen en de transitie doen. Dan komen ze vanzelf wel vragen...
  zaterdag 17 september 2011 @ 16:45:33 #213
206345 Magenta
Full of colour
pi_102058748
Tsja, het is een manier..
~Fin
pi_102078694
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 21:32 schreef Fixers het volgende:
Ik hoorde via via van een andere coming-out methode: Gewoon niets vertellen en de transitie doen. Dan komen ze vanzelf wel vragen...
Die methode heb ik onbewust half gebruikt.
In eerste instantie had ik alleen mijn moeder het maar verteld, de anderen zijn met vragen naar mij toe gekomen. Niet alleen over mijn uiterlijk maar vooral vanwege mijn gedrag omdat ik veel spontaner en meer open was dan het ingesloten jongetje wat ze eigenlijk kenden.
In die zin is het op de meesten overgekomen als een verbetering als blijft het idee van geslacht wisselen nog wel heel eng voor ze.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_102163173
Hebben we al een concreet plan voor vrijdag?
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:31:59 #216
296917 Abby79
Being myself!
pi_102174106
Volgens mij niet... En aangezien ik Utrecht niet ken, zou mijn concrete plan niet verder komen dan "om weet-ik-veel-hoe-laat op het centraal station" ofzo... lijkt me onvoldoende :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_102178866
Ik vind mn stem nog zo moeilijk, sowieso om me daar aan te wagen uberhaupt :P

Hoe hebben jullie dat aangepakt? Meteen met logopedie? Heb dat wel aangevraagd al :P

EDIT Hmpf ;( ik zou 1 november een afspraak hebben en dan met vrouwelijke hormonen ook beginnen waarschijnlijk maar dat is nu de 29e geworden ineens, bah

Maar dan heb ik wel 4 dingen tegelijkertijd meteen :P psych, logo, botscandinges, en endocroetc :P

[ Bericht 22% gewijzigd door Maisnon op 20-09-2011 14:55:59 ]
  donderdag 22 september 2011 @ 10:32:35 #218
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_102253409
Ik ga het helaas morgen niet redden. Een bepaalde instantie heeft besloten niets te doen met het uitbetalen va'n m'n uitkering }:|
pi_102253495
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:31 schreef Abby79 het volgende:
Volgens mij niet... En aangezien ik Utrecht niet ken, zou mijn concrete plan niet verder komen dan "om weet-ik-veel-hoe-laat op het centraal station" ofzo... lijkt me onvoldoende :P
Je moet ergens beginnen. Ik weet niet of anderen ook met de trein komen (ik wel iig) maar op het station of erbij lijkt me prima.
pi_102263519
Helaas kan ik ook niet meer. Er staan andere prioriteiten op de lijst en heb ook problemen met inkomen en uitgaven.... *opdekleintjesletten*

Sorrie maar alsnog veel plezier gewenst morgen !
  donderdag 22 september 2011 @ 19:56:24 #221
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_102271578
Gaat het nou wel of niet door morgen? :D We kunnen ook een andere dag prikken hoor. Maar als het doorgaat, hoe laat waar?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 september 2011 @ 20:10:53 #222
206345 Magenta
Full of colour
pi_102272227
Uur of acht Utrecht centraal?
~Fin
  donderdag 22 september 2011 @ 21:45:20 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_102277447
Ik vind het best.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_102278792
Ik kom niet.
Wat anders tussen gekomen.
  donderdag 22 september 2011 @ 22:27:17 #225
206345 Magenta
Full of colour
pi_102280112
Nou dat loopt wel storm..prioriteiten liggen anders blijkbaar.
~Fin
  donderdag 22 september 2011 @ 22:46:08 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_102281363
:D

We kunnen het ook uitstellen hoor.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_102281859
Ik denk dat dat heel geen slecht idee is uitstellen. Want nu wordt het net niets volgens mij. Ik ga morgen toch een enorme bad-hair-day hebben. Ik moet voor controle bij de haarkliniek en dan mag je er niets in doen. Mijn haar blijft zonder spray dus echt niet zitten
  donderdag 22 september 2011 @ 22:58:18 #228
206345 Magenta
Full of colour
pi_102281954
Dan moet wonderer maar een nieuwe datum prikken. Tevens nogmaals een oproep voor lurkers; als je op een laagdrempelige manier eens met 'gelijkgestemden' wilt praten is dit misschien een optie. PM dan even één van ons.

[ Bericht 9% gewijzigd door Magenta op 22-09-2011 23:06:42 ]
~Fin
  donderdag 22 september 2011 @ 23:16:43 #229
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_102282937
Als je op de link in mijn sig klikt en dan naar 'gebeurtenissenkalender" gaat, kun je zien wanneer ik nog tijd heb ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_102284704
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:58 schreef Magenta het volgende:
Dan moet wonderer maar een nieuwe datum prikken. Tevens nogmaals een oproep voor lurkers; als je op een laagdrempelige manier eens met 'gelijkgestemden' wilt praten is dit misschien een optie. PM dan even één van ons.
Wat magenta zegt. Mijn PM staat open voor alle geintereseerden, ook als je gewoon een vraag hebt die je niet in het topic wilt of durft te stellen.
pi_102313370
Het lijkt me leuk om jullie eens te ontmoeten maar ik kan helaas niet beloven ook te kunnen. Het is de laatste tijd wat drukjes hier.


KRO De Wandeling over een 19 jarig meisje en haar worsteling met haar geslacht:
http://dewandeling.kro.nl(...)09-2011/default.aspx
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_102317395
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:28 schreef Venus-Castina het volgende:
KRO De Wandeling over een 19 jarig meisje en haar worsteling met haar geslacht:
http://dewandeling.kro.nl(...)09-2011/default.aspx
Mooi meisje om te zien, alleen jammer voor haar dat ze haar stem niet mee heeft.
pi_102320959
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 22:47 schreef Xenzo het volgende:
Mooi meisje om te zien, alleen jammer voor haar dat ze haar stem niet mee heeft.
De stem is een obstakel voor veel transvrouwen. Zo gauw je in de mannelijke puberteit bent zijn die veranderingen niet meer terug te draaien, hormonen helpen niet.
Het enige wat je (naast een risicovolle operatie) kunt doen is oefenen, oefenen en oefenen.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_102323956
Ik heb met Maud in de wachtkamer gesproken :) nu weet ik het zeker nu ik zo'n klein stukje al zie
pi_102324937
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:28 schreef Venus-Castina het volgende:
KRO De Wandeling over een 19 jarig meisje en haar worsteling met haar geslacht:
http://dewandeling.kro.nl(...)09-2011/default.aspx
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 22:47 schreef Xenzo het volgende:
Mooi meisje om te zien, alleen jammer voor haar dat ze haar stem niet mee heeft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:01 schreef Venus-Castina het volgende:
De stem is een obstakel voor veel transvrouwen. Zo gauw je in de mannelijke puberteit bent zijn die veranderingen niet meer terug te draaien, hormonen helpen niet.
Het enige wat je (naast een risicovolle operatie) kunt doen is oefenen, oefenen en oefenen.
Welke operatie is dat dan? Sorry, maar ik heb hier geen verstand van aangezien ik geen trans-persoon ben.
pi_102325369
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 04:16 schreef Xenzo het volgende:

Welke operatie is dat dan? Sorry, maar ik heb hier geen verstand van aangezien ik geen trans-persoon ben.
Inkorten/strakker trekken van de stembanden. Verwacht van zoiets geen wonderen. Volgens de KNO arts geeft dat miet meer effect dan je met logopedie kan bereiken. Je hoeft er alleen niet meer zoveel bewuste moeite voor te doen om je stem onder controle te houden.
  zaterdag 24 september 2011 @ 09:05:57 #237
206345 Magenta
Full of colour
pi_102325547
Ik heb een voorbeeld van een na-effect van zo'n operatie gehoord bij logopedie, vond het niet goed klinken. Ja, wel hoger.
~Fin
  zaterdag 24 september 2011 @ 09:25:39 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_102325680
Is morgen nog een optie voor de meet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 24 september 2011 @ 09:27:50 #239
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_102325701
En een stem is meer dan hoog/laag. Een mannenstem kan hoog zijn maar toch onmiskenbaar mannelijk en een vrouwenstem laag en toch vrouwelijk. Het gaat ook om de ruimte in het strottehoofd en borstkas, de resonantie doet echt heel veel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 27 september 2011 @ 00:45:49 #240
107792 Hexley
the Platypus
pi_102424771
quote:


NEWS RELEASE
For immediate release


PRESS CONFERENCE
Date: September 27, 2011

Location: WPATH Conference



Revised "Standards of Care" for transgender, transsexual and other gender noncomforming individuals to be released September 25th, 2011



MINNEAPOLIS / ST. PAUL (September 25, 2011)-The World Professional Association for Transgender Health (WPATH) will release a newly-revised edition of the Standards of Care for the Health of Transsexual, Transgender, and Gender Nonconforming People, on September 25, 2011 at the WPATH conference in Atlanta.

The SOC is considered the standard document of reference on caring for the transsexual, transgender, and gender nonconforming population. The newly-revised SOC will help health professionals better understand how they can offer the most effective care to these individuals. The SOC focuses on primary care, gynecologic and urologic care, reproductive options, voice and communication therapy, mental health services and hormonal and surgical treatment.

"The latest 2011 revisions to the SOC realize that transgender, transsexual, and gender nonconforming people have unique health care needs to promote their overall health and well-being, and that those needs extend beyond hormonal treatment and surgical intervention," said SOC Committee Chair, Eli Coleman, PhD, Professor and Director at Program in Human Sexuality, University of Minnesota.

This is the seventh version of the Standards of Care. The original SOC were published in 1979. Previous revisions occurred in 1980, 1981, 1990, 1998 and 2001.

"The previous versions of the SOC were always perceived to be about the things that a trans person must do to satisfy clinicians, this version is much more clearly about every aspect of what clinicians ought to do in order to properly serve their clients. That is a truly radical reversal . . . one that serves both parties very well," said Christine Burns, SOC International Advisory Committee Member.

More than any other version, 2011 revisions also recognize that gender nonconformity in and of itself is not a disorder and that many people live comfortable lives without having to seek therapy or medical interventions for gender confusion or unhappiness.

This version provides more detailed clinical guidelines to address the health care needs of children, adolescents, and adults with gender dysphoria who need assistance with psychological, hormonal, or surgical care.

In addition to clearly articulating the collaborative relationship needed between transsexual, transgender, and gender nonconforming individuals and health care providers, the new, 2011 revisions provide for new ways of thinking about how cultural relativity and culture competence.

The document includes a call to advocacy for professionals to promote public policies and legal reforms that promote tolerance and equity for gender and sexual diversity. This document recognizes that well-being is not obtained through quality health care alone but a social climate that eliminates of prejudice, discrimination, and stigma and promotes a positive and tolerant society that embraces sexual and gender diversity.

The World Professional Association for Transgender Health (WPATH), formerly known as the (Harry Benjamin International Gender Dysphoria Association, HBIGDA), is a professional organization devoted to the understanding and treatment of gender identity disorders. As an international multidisciplinary professional Association the mission of WPATH is to promote evidence based care, education, research, advocacy, public policy and respect in transgender health.

Click Here to view The NEW Version 7 of the Standards of Care

(Please note: Because of the large file size, this .pdf take a few minutes to load. 2 pages in the introduction are left blank intentionally for printing & binding purposes.)

pi_102427533
Het VU volgt deze richtlijnen toch ook? Dat zal wel een ommezwaai zijn als ze nu klantgericht moeten gaan werken. In plaats van dat wij steeds moeten voldoen aan hun verwachtingen voor je een stapje verder mag.
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:06:25 #242
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_102427692
De SoC zijn slechts richtlijnen, ze bieden heel veel ruimte om er van af te wijken en je eigen richtlijnen te hanteren. De VU heeft de oude SoC ook nooit tot op de letter opgevolgd. Er zullen misschien wel dingen gaan veranderen, maar de VU kennende zal dat allemaal wel heel voorzichtig gaan.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:47:19 #243
107792 Hexley
the Platypus
pi_102435707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:06 schreef Joanne35 het volgende:
De SoC zijn slechts richtlijnen, ze bieden heel veel ruimte om er van af te wijken en je eigen richtlijnen te hanteren. De VU heeft de oude SoC ook nooit tot op de letter opgevolgd. Er zullen misschien wel dingen gaan veranderen, maar de VU kennende zal dat allemaal wel heel voorzichtig gaan.
Net als bij versie 6 kun je je afvragen, wat is dan eigenlijk het nut hiervan? Zou het een vorm van "marketing" zijn?

  dinsdag 27 september 2011 @ 15:19:55 #244
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_102439175
Ik had het misschien iets anders moeten zeggen, de VU houdt zich wel aan de SoC, maar op bepaalde gebieden waren ze strenger dan de minimum-eisen van de SoC. De SoC bood daar ook gewoon ruimte voor, zo was de eis van 1 jaar RLE een minimum-eis, als een behandelaar een langere RLE wou hanteren mocht dat gewoon volgens de SoC. Pas recentelijk heeft de VU de 1-jaar RLE ingevoerd, en ik geloof dat men in Groningen nog steeds een RLE van 1.5 jaar hanteert.

Er zijn nu eenmaal veel partijen bij betrokken (zoals je lijstje al laat zien), met als gevolg dat het moeilijk is om het echt overal over eens te worden. De SoC is dan ook vooral een compromis tussen de meest invloedrijke behandelaars.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_102440416

Sommigen hebben nog steeds niet door dat transgender geen geaardheid is.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_102446734
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:51 schreef Venus-Castina het volgende:
[ afbeelding ]
Sommigen hebben nog steeds niet door dat transgender geen geaardheid is.
Beetje raar inderdaad. Ik kan me wel voorstellen dat als je écht transgender bent, zeg maar je geen man of vrouw voelt, dat geaardheid dan ook niet te beschrijven valt :P
pi_102448673
niemand snap mij hier op het fotum!
hoi
pi_102449171
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:19 schreef nagellak12 het volgende:
niemand snap mij hier op het fotum!
Kan je wat meer vertellen ! Ik snap er niks van ;) Wat betreft Gender-issues ben je hier wel welkom en kan je alles vertellen. Je naam en het getal 12 laten al wel wat raden !
pi_102449817
Nou moe, als ik een anti-trans pil neem dan moet ik daarna ook weer een anti-homo pil nemen. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:49 schreef nagellak12 het volgende:
ik heb mijn teennagels ook altijd gelakt ook al ben ik boy ik heb gewoon meidengevoels dat ik soms meisje wil zijn :)
Hier kan je terecht met al je vragen. Voel je dat je een meisje bent of vind je het gewoon leuk om je als meisje te verkleden en je op te maken?
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:32:05 #250
107792 Hexley
the Platypus
pi_102459904
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:19 schreef Joanne35 het volgende:
Ik had het misschien iets anders moeten zeggen, de VU houdt zich wel aan de SoC, maar op bepaalde gebieden waren ze strenger dan de minimum-eisen van de SoC. De SoC bood daar ook gewoon ruimte voor, zo was de eis van 1 jaar RLE een minimum-eis, als een behandelaar een langere RLE wou hanteren mocht dat gewoon volgens de SoC. Pas recentelijk heeft de VU de 1-jaar RLE ingevoerd, en ik geloof dat men in Groningen nog steeds een RLE van 1.5 jaar hanteert.

Er zijn nu eenmaal veel partijen bij betrokken (zoals je lijstje al laat zien), met als gevolg dat het moeilijk is om het echt overal over eens te worden. De SoC is dan ook vooral een compromis tussen de meest invloedrijke behandelaars.
Het doet mij ergens denken aan mensen die tegen dierenmishandeling zijn en ondertussen wel vrolijk BBQ'en of naar de McDonald's gaan. Ergens toch niet echt geloofwaardig of wel?

Zelfde met het VU, kun je zeggen ruimte en zo, ja voor bijvoorbeeld het UMCG. Die hebben hun naam niet aan een document gehangen met veel lagere eisen, nee het is gewoon ene zeggen en het andere doen.

Verder idd veel partijen maar "weinig variatie", dus die W van world kan men beter gewoon weg kunnen laten.
pi_102534599
Was vandaag met mn moeder naar de stad gegaan gezellig :P

Voor het eerst zeg maar :') (nouja met mn moeder dan)

En gewoon niks gescoord op een sjaal na _O- maar wel een sloot makeup die ik nodig had. Ik heb een beetje een dunne huid rond mn ogen, best donker aan de randen snel en dat is nu zo gefixt :P

Een half uur doen over een broek passen vanwege al het gedoe... 't is nog best lastig omdat ik alleen nog maar blokkers heb dus ik ben nog wel wat hoekig, alle leuke dingen staan al snel dan niet zo leuk meer :P
pi_102566303
Dingen gaande hier.

Gister weer bij het VU geweest. Levensverhaal behandeld. Heb nu nog twee gesprekken staan en dan wil de psych even een tussenbalans op gaan maken om te zien wat er nog nodig is. Klinkt als vooruitgang.

Ik heb ook huiswerk opgekregen. Mijn moeder kwam laatst, vrij plotseling en onverwacht met deze boodschap: "Als je jezelf prettiger voelt in een rok, dan moet je die gewoon aantrekken. Ik heb dat ook tegen je vader en broer gezegd dat ze zoiets van je kunnen verwachten. Je vader wil alleen nog niet dat je het ook op straat doet." Nu pikte ik dat laatste eigenlijk op als xenofobie van mijn vader, psych keek daar anders tegenaan, zij zag het meer als in bescherming nemen. De 'huiswerkopdracht' die hieruit voortvloeide: doe maar. Trek maar vrouwelijke kleding aan thuis en houd een beetje bij wat dat qua emoties losmaakt.
pi_102787454
Wow! Ik voel me zooooo goed nu! Vandaag een vrije dag en maar begonnen met mijn huiswerkopdracht van de psych. Afgelopen zondag met een vriending wezen shoppen voor kleding. Daar overigens geen enkel onvertogen woord gehoord over jongetjeslijf in de damesafdeling enzo. Zelfs uitstekende service gehad met zoeken naar de juiste maat.

Voor het eerst echt mijzelf durven te zijn in de buurt van mijn ouders. Geen onvertogen woord gehoord van vader en broer en mijn moeder vond het er zelfs leuk uitzien. Outfit: bootcut jeans (damn ik heb een lekker kont 8-)) en lange slanke trui waarin ik zelfs een mooie taille heb. Dat ik een platvinkje ben viel niet eens op. *O*

Mooie bevestiging dat ik het goede pad volg.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:29:01 #254
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_102787623
^O^
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 07:39:15 #255
296917 Abby79
Being myself!
pi_102797921
Nice Fixers :D

Gelukkig is inderdaad het meeste winkelpersoneel niet heel verbaasd als je als man in de vrouwenafdeling shopt :) Ik heb eigenlijk nog nooit personeel raar zien kijken (ja, andere bezoekers wel :p) vroeger toen ik nog als man shopte (en eigenlijk zie ik dat nu nog amper). Enige vreemde reactie als man was van een verkoper in Utrecht ergens toen ik en een vriendin 2 dezelfde rokjes afrekende in verschillende maten! ;)

Zelf ben ik gister op gesprek geweest bij een logopediste voor een kennismakingsgesprek. Ze heeft nog geen ervaring met het beoogde traject (schijnbaar zou je daar al meteen weer de randstad voor in moeten gaan), maar ze heeft wel een vriendin in het vak, die wel die ervaring heeft, waar ze terecht kan voor vragen en tips mocht het nodig zijn. Verder is ze wel gespecialiseerd in stem (ipv spraakproblemen), dus ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat helpen :D Volgende week donderdag eerste echte afspraak!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 03:24:39 #256
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_102986969
Iemand behoefte aan mijn exemplaar van Joel, van Carry Slee? Gaat over een transmeisje. 't Enige dat echt aan bod komt is een samenvatting van haar leven doormiddel van een stel brieven en het is behoorlijk heftig (streng gereformeerd milieu) en de rest van het verhaal is niet om door te komen, maar als iemand hem wil lezen, wil ik graag mijn exemplaar afstaan. Ik dacht dat het over een transjochie ging, anders had ik het niet eens gekocht :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 12 oktober 2011 @ 10:31:32 #257
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_102990043
Heb hem ook en vond het best aardig geschreven, maar het is volgens mij ook een meidenboek, niets voor jou ;)

Alleen ben toch negatief over het boek, zie onderstaande spoiler (niet openen als je het boek zelf nog wilt lezen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_103023728
Daarom ben ik inderdaad niet zo weg van Joel.
Een boek wat ik erg goed geschreven vond (een waarbij de schrijver goed onderzoek had gedaan) is "Almost perfect". Dit kun je al voor een tientje krijgen via bol.com.

Het verhaal gaat over een jongen die verliefd wordt op een transmeisje maar daar zelf veel moeite mee heeft omdat hij bang is hoe andere mensen reageren als ze daar achter komen. Langzaam aan groeit hij toch naar haar toe als hij haar beter leert kennen en ontdekt dat ze toch echt in alles behalve haar genen vrouw is.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:35:39 #259
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_103079571
* In Texas wordt je nieuwe geslacht niet erkend na een geslachtsverandering.
* In Texas is het homohuwelijk niet toegestaan.

Die combinatie biedt natuurlijk mogelijkheden :)

HRC trans board member marries as sex opposite of post-op gender

quote:
Transgender Human Rights Campaign board member Megan Stabler has married another woman in Texas by legally declaring her gender as male
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_103085872
Hmh, hebben jullie enig idee hoe ik zou kunnen zwemmen in zwembad? Ik heb al zwemshorts maar ik heb geen idee wat ik als top aanmoet. Gewone shirtjes mogen niet en de zwemshirts die ik met google vind zijn allemaal te kinderachtig.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:37:45 #261
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_103104147
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:25 schreef Nezhi het volgende:
Hmh, hebben jullie enig idee hoe ik zou kunnen zwemmen in zwembad? Ik heb al zwemshorts maar ik heb geen idee wat ik als top aanmoet. Gewone shirtjes mogen niet en de zwemshirts die ik met google vind zijn allemaal te kinderachtig.
http://danae.info/en/

Gesprekje in de foyer van het theater na een voorstelling. Tony Neef wist al van mijn plannen en was heel blij voor mij dat het zo goed ging.

Tony (tegen Jenny Arean): Dit is Micha. Hij schrijft boeken.
ik: *grijns*
Tony: En hij was een zij.
Jenny: *staar*
Ik: Uh, ja.
Jenny: Goed gelukt!

_O-

Oh ja, en een nicht van mijn moeder dacht dat ik mijn man was dus die begon engels tegen me te praten :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:14:59 #262
107792 Hexley
the Platypus
pi_103170901
Beetje off-topic maar kwam net ditte tegen, mss. "leuk" voor als je niets te doen hebt of zo... :)
quote:
BBC One: Me, My Sex and I
DURATION: 50 MINUTES

What is the truth about the sexes? It is a deeply-held assumption that every person is either male or female; but many people are now questioning whether this belief is correct.

This compelling and sensitive documentary unlocks the stories of people born neither entirely male nor female. Conditions like these have been known as 'intersex' and shrouded in unnecessary shame and secrecy for decades. It's estimated that DSDs (Disorders of Sexual Development) are, in fact, as common as twins or red hair - nearly one in 50 of us.

The programme features powerful insights from people living with these conditions, and the medical teams at the forefront of the field, including clinical psychologist Tiger Devore, whose own sex when born was ambiguous.

Video @ BBC iPlayer of als minder legaal Torrentje.
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:56:00 #263
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_103178471
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 01:37 schreef wonderer het volgende:
Tony (tegen Jenny Arean): Dit is Micha. Hij schrijft boeken.
ik: *grijns*
Tony: En hij was een zij.
Niet zo netjes van Tony om je bij het voorstellen aan iemand al meteen te outen :N
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_103228841
Nou, mijn Androcur is bijna op, en aangezien ik niks hoorde belde ik maar naar het VU. Ik moest bijna mn eigen recept opstellen zeg :') was ze nog verbaasd dat ik het niet precies uit mn hoofd weet. Dat het Androcur is, dat weet ik, en 50 mg maar de rest is hocus pocus.

Schrijven ze het ook pas vrijdag uit.

Dat ze dat dan even vertellen van te voren, wanneer ik moet bellen en hoe het zit.

En moet ik nu voor de rest van de tijd telkens opbellen voor een recept? dat kan toch makkelijker :P
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:20:09 #265
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_103233375
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 08:56 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Niet zo netjes van Tony om je bij het voorstellen aan iemand al meteen te outen :N
I know, maar van hem kan ik het wel hebben ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:22:39 #266
206345 Magenta
Full of colour
pi_103233460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:07 schreef Maisnon het volgende:
Nou, mijn Androcur is bijna op, en aangezien ik niks hoorde belde ik maar naar het VU. Ik moest bijna mn eigen recept opstellen zeg :') was ze nog verbaasd dat ik het niet precies uit mn hoofd weet. Dat het Androcur is, dat weet ik, en 50 mg maar de rest is hocus pocus.

Schrijven ze het ook pas vrijdag uit.

Dat ze dat dan even vertellen van te voren, wanneer ik moet bellen en hoe het zit.

En moet ik nu voor de rest van de tijd telkens opbellen voor een recept? dat kan toch makkelijker :P
Dat kan gewoon via de lokale huisarts+apotheek geregeld worden.
~Fin
pi_103234762
Hoe werkt dat dan precies :o dat zou makkelijker zijn.

En waarom stellen ze dat zelf niet even voor ;(
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:03:08 #268
206345 Magenta
Full of colour
pi_103234922
Er is een brief gegaan van het VU naar de huisarts geloof ik. Vervolgens kon ik gewoon herhalingsrecepten bij de apotheek gebruiken of direct opdracht geven aan de huisarts om vervolgens de medicijnen op te halen bij de apotheek. Erg fijn, want A'dam was voor mij nou niet bepaald naast de deur..
~Fin
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:05:03 #269
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_103235002
Je hoeft ook niet naar Amsterdam hoor, de VU stuurt de herhaalrecepten per post op zodat je die bij je eigen apotheek kunt inleveren.

Maar dat je de recepten ook door je eigen huisarts kunt laten uitschrijven wist ik niet.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:06:24 #270
206345 Magenta
Full of colour
pi_103235071
Ja, moet er alleen een brief vanuit het VU naar je huisarts zijn gegaan (daar moet je toestemming voor geven). Vervolgens hebben ze toen voor mij ook automatisch mijn geslachtsaanduiding aangepast bij zowel de huisarts als de apotheek :)
~Fin
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:08:12 #271
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_103235150
Ah, dat laatste zal ik ook nog eens achteraan gaan. Mijn huisarts zei geloof ik ooit dat het niet kon omdat het problemen zou opleveren met de verzekering, maar bij mijn verzekeraar sta ik inmiddels ook als vrouw genoteerd, dus dat argument gaat niet meer op :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:09:51 #272
206345 Magenta
Full of colour
pi_103235218
Ja dat is het 'grappige' van die trajecten, ze verlopen voor iedereen net even anders. Ik was nooit bij mijn opererend chirurg uitgekomen als ik niet iemand met ervaringen (via PMs hier) had gesproken.
~Fin
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:13:04 #273
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_103235339
Overigens heb ik nog steeds mijn NS kortingskaart niet aangepast en kreeg ik gisteren van een conducteur te horen dat ik per ongeluk de NS kortingskaart van mijn man had meegenomen. :D
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:14:37 #274
206345 Magenta
Full of colour
pi_103235408
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:13 schreef Joanne35 het volgende:
Overigens heb ik nog steeds mijn NS kortingskaart niet aangepast en kreeg ik gisteren van een conducteur te horen dat ik per ongeluk de NS kortingskaart van mijn man had meegenomen. :D
Same here. Ik weet ook niet precies hoe dat het beste/snelste kan. Meestal vragen ze er niet naar gelukkig.
~Fin
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:17:11 #275
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_103235511
Ik denk dat je het beste gewoon even contact op kan nemen met de NS consumentenservice of zo. Nieuwe foto's kan je trouwens geloof ik zelf uploaden via "Mijn NS", maar dat Dhr. moet ook worden vervangen, en ik weet niet of dat ook online kan (zal wel niet).
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:18:43 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_103235580
Gewoon bij de balie op een groot station (ik heb het in Utrecht gedaan). Geen enkel probleem.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:08:45 #277
107792 Hexley
the Platypus
pi_103516143
quote:
BBC Three: Sam and Evan: From Girls to Men
DURATION: 1 HOUR
17-year-old Sam and 20-year-old Evan are a gay male couple - but underneath their clothes they have female bodies. What makes this story so exceptional is that they are both in the process of changing their bodies from female to male, at the same time. This film follows their gender journey and the prejudice they encounter along the way - including the humiliation and fear they suffer of having eggs thrown at them as they walk to the bus stop. The documentary tells the story of how Sam and Evan met, fell in love and embarked on a remarkable transgender journey together to transform their bodies from Girls to Men



Online Video Linkje & RapidShare Download (wachtwoord rar-file = HDTV-Shows.net)
pi_103618287
hoi :W

Ik was ff aan t lurken :P Ben zelf gewoon vrouw en voel me ook zo maar daarom niet minder geinteresseerd in het onderwerp genderdysforie en dit topic :)

Vraagje. Hoezeer verandert genderdysforie je leven? :@ Bedoel, dat je je niet vrouw of man voelt terwijl je zo wel geboren bent... dat overkomt je niet van de een op de andere dag. Maar stel dat je inderdaad toch echt wil overgaan naar het andere geslacht. Weet dat dat ook niet in 1 klap is gedaan maar je begint uiteindelijk wel met die stap te nemen. Dat je in dat proces stapt... En dat de hormonen uiteindelijk zn werk gaan doen.. Merk je dat dan echt je leven verandert? Of komt dat pas na een operatie of...? Of niet? Ja iedereen ervaar het toch op zijn of haar eigen manier :P
hier had uw tekst kunnen staan
  donderdag 27 oktober 2011 @ 14:32:49 #279
296917 Abby79
Being myself!
pi_103623905
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:41 schreef Shivers het volgende:
Vraagje. Hoezeer verandert genderdysforie je leven? :@ Bedoel, dat je je niet vrouw of man voelt terwijl je zo wel geboren bent... dat overkomt je niet van de een op de andere dag. Maar stel dat je inderdaad toch echt wil overgaan naar het andere geslacht. Weet dat dat ook niet in 1 klap is gedaan maar je begint uiteindelijk wel met die stap te nemen. Dat je in dat proces stapt... En dat de hormonen uiteindelijk zn werk gaan doen.. Merk je dat dan echt je leven verandert? Of komt dat pas na een operatie of...? Of niet? Ja iedereen ervaar het toch op zijn of haar eigen manier :P
Het ligt er maar net aan wat je met veranderen bedoeld :) Hormonen en een operatie veranderen je lichamelijk/mentaal behoorlijk. Maar is dat veranderen van je leven?

Over sociale zaken als virenden en werk zullen de hormonen en de operatie weinig invloed hebben, de mensen vinden het idee dat je van geslacht wisseld sowieso al vreemd, en of ze meegaand zijn of je opeens niet meer willen zien hangt naar mijn inzien niet af van hormonen of een operatie. Nu heb ik daarin sowieso het goed getroffen, zowel werk als vrienden hebben er nooit problemen van gemaakt. Dus in mijn geval is mijn leven in dat opzicht weinig veranderd.

Natuurlijk, mensen kijken nu vaker vreemd op of je nog even na (ik ben niet bepaald onopvallend in mijn huidige verschijning), maar dat is (voor mij) niet genoeg om mijn leven te laten veranderen. Ik ga niet opeens geen boodschappen meer doen of nooit meer de stad in omdat mensen me af en toe raar aankijken.

Ik denk dat ik daarom moet antwoorden dat in mijn geval, mijn leven weinig is veranderd. De grootste en belangrijkste verandering is dat ik me steeds meer mezelf voel :s)

En wat dat in het verdere traject nog gaat brengen, daar kom ik nog wel achter :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Abby79 op 27-10-2011 17:40:22 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 15:16:42 #280
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_103625622
Wel, mijn leven is totaal veranderd. Van een kluizenaar die altijd alleen thuis zat ben ik veranderd in iemand die altijd een volle agenda heeft, regelmatig uit gaat, en die echte vrienden heeft waarmee ik diepe gesprekken kan voeren tot in de late uurtjes. Vooral de laatste tijd lijkt mijn sociale leven echt in een stroomversnelling te komen, en het bevalt me uitstekend.

Ik verwacht nog wel meer veranderingen, als ik de operaties achter de rug heb wil ik aan een carrière switch gaan werken en de rest van mijn leven ook drastisch gaan omgooien. Voorlopig heb ik dat even uitgesteld omdat zo'n transitie al ingrijpend genoeg is en ik wat stabiliteit daarnaast ook nog wel kan gebruiken.

Voor mij was het kantelpunt het moment waarop ik 24/7 als vrouw ben begonnen te leven, sinds die tijd is mijn leven eigenlijk een opgaande lijn. Maar ook het beginnen met hormonen was een belangrijk punt, die werkten bij mij echt als een antidepressivum.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 27 oktober 2011 @ 17:22:59 #281
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_103630818
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:16 schreef Joanne35 het volgende:
Wel, mijn leven is totaal veranderd. Van een kluizenaar die altijd alleen thuis zat ben ik veranderd in iemand die altijd een volle agenda heeft, regelmatig uit gaat, en die echte vrienden heeft waarmee ik diepe gesprekken kan voeren tot in de late uurtjes. Vooral de laatste tijd lijkt mijn sociale leven echt in een stroomversnelling te komen, en het bevalt me uitstekend.

Ik verwacht nog wel meer veranderingen, als ik de operaties achter de rug heb wil ik aan een carrière switch gaan werken en de rest van mijn leven ook drastisch gaan omgooien. Voorlopig heb ik dat even uitgesteld omdat zo'n transitie al ingrijpend genoeg is en ik wat stabiliteit daarnaast ook nog wel kan gebruiken.

Dat. Met toevoeging dat ik binnenkort single ben voor het eerst sinds mijn 18e ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_103633186
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:22 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat. Met toevoeging dat ik binnenkort single ben voor het eerst sinds mijn 18e ;)
is dat een gevolg ervan? :P Maar dan ben je idd al heul lang single :{ Mis je dat dan niet?

ja ik kwam ook ff lurken ;)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103635815
Mijn leven is nu wel heel erg eenzaam geworden. Ik zie het maar als de stilte voor de storm.

Ben na mijn Bacheloropleiding met het proces begonnen met de hoop dat ik wat kon werken en tegelijkertijd het belangrijkste werk aan mezelf klaar te krijgen :)

Maar de planning lag overhoop toen ik onverwacht een half jaar langer moest wachten op mn eerste gesprek (onder andere). Toen werd werk zoeken ook nog wat lastig, want ja, als ik zo veel ga veranderen fysiek is het (naar mijn mening) best lastig in een functie waar je zelf echt op de voorgrond staat (en dat is best in mijn vakgebied)

Niet iedereen wist het van de vrienden van mn studie, die gingen zelf ook allemaal verder met hun eigen levens, vrienden van thuis begonnen met werken zodat ik ze echt alleen in het weekend zie, en daardoor staat mn sociale leven nu echt op een heel erg laag pitje.

Natuurlijk heb je een boel zelf in de hand, maar ik heb me behoorlijk eenzaam gevoeld op het moment dat ik die vrienden hard nodig heb, omdat het mijn leven even op een ander spoor heeft gezet. Gelukkig heb ik nu al snel werk, en daarna wil ik gewoon met mn Master beginnen, dus dan komt het wel weer.

Maar het was wel even een erge dip zo
pi_103636917
Hoe het je leven veranderd? Ja, dat is heel dubbel eigenlijk.
Aan de ene kant voel ik me heel opgelucht dat het er eindelijk uit is, dat ik me niet meer verborgen hoef te houden, bang hoef te zijn wat anderen ervan denken. Inmiddels leef ik zo goed als volledig als vrouw, met en paar kleine uitzonderingen hier en daar nog. Mijn zelfvertrouwen en sociale leven heeft een vlucht genomen, mijn agenda is veel voller nu.
Aan de andere kant brengt het veel stress en onzekerheid met zich mee. Lichamelijk gezien sta ik nog helemaal nergens omdat die wachtlijst zo ellenlang is. Ik ben gestrest omdat ik bang ben dat het misschien wel te laat is om nog goed in transitie te gaan, dat ik altijd herkenbaar zal blijven als trans. Hoe meer ik er over lees hoe meer imponerend die transitie lijkt, ver weg en misschien onbereikbaar. Zo'n dip kan rustig een paar dagen verpesten, of in dit geval een tentamenweek.

Het mes snijdt dus aan 2 kanten.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 01:54:12 #285
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_103656718
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:17 schreef Apotheose het volgende:

[..]

is dat een gevolg ervan? :P Maar dan ben je idd al heul lang single :{ Mis je dat dan niet?

ja ik kwam ook ff lurken ;)
Nee, ik ben juist binnenkort single, omdat mijn man niet op mannen valt. Maar dat geeft niet ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_103742522
Over het veranderwn later meer. Mijn vader maakte tegen mijn moeder een opmerking die eindigde met "... als je dochter." (ik heb geen zus) *O*
pi_103744387
Het zal ook voor iedereen wel verschillend zijn hoe 't je leven verandert. Terwijl de een hele vooruitgang ziet in het sociale leven is de ander juist heel eenzaam er door geraakt... Zoals Maisnon. Maar @Maisnon, hoor je dan doordeweeks dan niet zoveel van je vrienden? :@ Langskomen als je een drukke baan hebt zal idd wel wat lastiger gaan...

Al lijkt het me ook niet iets wat je leven in 1 kap op zn kop zet toch? Omdat je al een tijd rondloopt met die gevoelens dat je liever het andere geslacht wil zijn. En @VenusCastina, je moet nog een paar operaties ondergaan? :@ Weet je nog geen datum? Die stress lijkt me dan ook killing...

Thx voor de reacties :Y Was wel benieuwd :)
hier had uw tekst kunnen staan
pi_103747607
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:14 schreef Shivers het volgende:
Het zal ook voor iedereen wel verschillend zijn hoe 't je leven verandert. Terwijl de een hele vooruitgang ziet in het sociale leven is de ander juist heel eenzaam er door geraakt... Zoals Maisnon. Maar @Maisnon, hoor je dan doordeweeks dan niet zoveel van je vrienden? :@ Langskomen als je een drukke baan hebt zal idd wel wat lastiger gaan...

Al lijkt het me ook niet iets wat je leven in 1 kap op zn kop zet toch? Omdat je al een tijd rondloopt met die gevoelens dat je liever het andere geslacht wil zijn. En @VenusCastina, je moet nog een paar operaties ondergaan? :@ Weet je nog geen datum? Die stress lijkt me dan ook killing...

Thx voor de reacties :Y Was wel benieuwd :)
Nee niet zo veel, iedereen is een beetje met zn eigen leven en dingen bezig en mijn eigen leven laat nog wat op zich wachten, dus het is nu gewoon erg eenzaam even.

Wat je vraag naar VC betreft :P die hele transitie is niet echt een serie operaties, het gaat eigenlijk zo in het kort:

Je hebt een serie psychologische gesprekken als diagnostiek, en dan start je met vrouwelijke hormonen en blokkers voor mannelijke hormonen. Eigenlijk gebeurt daar voor mijn gevoel al het meeste werk: je huid wordt zachter onder andere, je vetverdeling verandert, je verandert wat in je gezicht, borstgroei (niet zoveel).

Terwijl je dit doet verwachten ze dat je fulltime als vrouw (of als man in de omgekeerde situatie) gaat leven. Na anderhalf jaar geloof ik kom je in aanmerking voor die operatie. Wat er maar eentje is, tenzij het ook over borstvergrotingen of wat dan ook gaat.

Ik heb het idee dat mensen vaak meteen aan operatie dit dat denken, als ze er nog niet zo veel van af weten. Kan ik ze natuurlijk niet kwalijk nemen :) maar het hele proces is dus veel meer dan dat, en begint al ver vantevoren.
pi_103749212
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:32 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Nee niet zo veel, iedereen is een beetje met zn eigen leven en dingen bezig en mijn eigen leven laat nog wat op zich wachten, dus het is nu gewoon erg eenzaam even.

Wat je vraag naar VC betreft :P die hele transitie is niet echt een serie operaties, het gaat eigenlijk zo in het kort:

Je hebt een serie psychologische gesprekken als diagnostiek, en dan start je met vrouwelijke hormonen en blokkers voor mannelijke hormonen. Eigenlijk gebeurt daar voor mijn gevoel al het meeste werk: je huid wordt zachter onder andere, je vetverdeling verandert, je verandert wat in je gezicht, borstgroei (niet zoveel).

Terwijl je dit doet verwachten ze dat je fulltime als vrouw (of als man in de omgekeerde situatie) gaat leven. Na anderhalf jaar geloof ik kom je in aanmerking voor die operatie. Wat er maar eentje is, tenzij het ook over borstvergrotingen of wat dan ook gaat.

Ik heb het idee dat mensen vaak meteen aan operatie dit dat denken, als ze er nog niet zo veel van af weten. Kan ik ze natuurlijk niet kwalijk nemen :) maar het hele proces is dus veel meer dan dat, en begint al ver vantevoren.
ja ik wist ook wel dat er eerst een heel psychologisch onderzoek aan vooraf gaat. Lijkt me ook niet dat je zomaar onder het mes mag :P Maar dacht bij 'transitie' aan operaties. Maar goed, wist wel dat er nog een heel traject aan vooraf gaat. My bad ;)
hier had uw tekst kunnen staan
pi_103816559
In Spuiten en Slikken wilt Romy afrekenen met alle nare opmerkingen en vragen die ze krijgt door publiekelijk open kaart te spelen.

http://spuitenenslikken.b(...)3b2749e78b41467479fe

Een mooie boodschap van haar en ook wel nodig.
Het is wel jammer dat het weer spectaculair gebracht moest worden met "Het is een man" de hele tijd.

quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:14 schreef Shivers het volgende:@VenusCastina, je moet nog een paar operaties ondergaan? :@ Weet je nog geen datum? Die stress lijkt me dan ook killing...
De operatie, dat is nog wel een eindje in de toekomst. Ik sta nog aan het begin en moet nog aan de diagnose beginnen. Vooral het wachten is echt slopend omdat je weet dat er iets aan gedaan kan worden maar het gewoon niet gebeurt. Intussen doe ik wel zoveel mogelijk zoals uitkomen tegen vrienden, familie, langzaam verandert de garderobe: vrouwelijke kleding erin, en mannelijke eruit, en het leven als vrouw komt op gang.
Voor alles aan je lichaam daar heb je wel andere hulp bij nodig. Nu is het zo dat als je je aanmeld bij het VUmc dat je dan een wachtlijst van ongeveer een jaar hebt. Dan ga je in diagnose om te kijken of je echt trans bent of dat het misschien iets anders is. Dat duurt zeker 6 maanden. Hierna kun je hormonen krijgen en voor de dames onder ons ook stem training en je gezichtshaar laten epileren. Je moet dan ook echt als vrouw gaan leven en als je dat een jaar hebt gedaan kun je op de wachtlijst gezet worden voor de operatie.
Al met al denk ik dat je toch wel zeker 4 jaar met het hele proces bezig bent.

[ Bericht 64% gewijzigd door Venus-Castina op 01-11-2011 00:22:36 ]
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  dinsdag 1 november 2011 @ 07:06:35 #291
296917 Abby79
Being myself!
pi_103819423
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 00:15 schreef Venus-Castina het volgende:
Je moet dan ook echt als vrouw gaan leven en als je dat een jaar hebt gedaan kun je op de wachtlijst gezet worden voor de operatie.
Zit daar bij het VU een minimum periode aan? :o

Zoals de meeste wel weten loop ik het traject via Gent; ik leef nu een half jaar als vrouw, en de eerste afspraak met de chirurg staat voor 10 januari. Het is echter niet dat ik er dan aan vast zit, dit is puur ter kennismaking zodat ik op die wachtlijst kom. Maar mocht ik uiteindelijk toch beslissen er vanaf te zien, dan is dat geen probleem. vind het een beetje vreemd dat je in Amsterdam minimaal een jaar zou moeten wachten voor een wachtlijst die anderhalf tot twee jaar duurt...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:25:27 #292
206345 Magenta
Full of colour
pi_103828434
Ik heb volgende maand het laatste (afsluitende) gesprek bij het VU. Tevens heb verder ook niet het idee nog veel toe te kunnen voegen hier dus ik wil jullie allemaal heel veel voorspoed wensen met jullie traject.

Vergeet in de moeilijke periodes niet waarom je dit bent aangegaan! Als jullie ervaringen ook maar ìets zullen lijken op die van mij dan zijn die dagen,weken en maanden wachten het uiteindelijk MEER dan waard, echt waar.

Ik zal af en toe nog wel eens meelezen en PM-en kan natuurlijk altijd.

Tevens dikke :* voor alle support.

:W
~Fin
pi_103828850
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:25 schreef Magenta het volgende:
Tevens dikke :* voor alle support.
En een stevige knuf terug.
Veel geluk meid!
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:02:54 #294
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_103856601
Ik sluit me helemaal aan bij Venus-Castina, veel geluk in je verdere leven, Magenta! *O*
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:18:30 #295
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_103857418
Magenta ^O^
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_103889004
Tof Magenta :)

Aan de chicks hier :P (misschien leest Magenta dit nog)

Ik heb echt best wel veel last van mn buik sinds ik aan die Androcur zit. Daarvoor ook al wel wat zwakker, maar het is dus de laatste tijd echt erg.

Hadden jullie ook last van wat nare bijwerkingen en is dat een beetje weggegaan na verloop van tijd?
  woensdag 2 november 2011 @ 20:36:05 #297
296917 Abby79
Being myself!
pi_103890618
Ik zit nu 4 maanden aan zowel de Androcur als de Progynova (tegelijk gestart), maar heb daar gelukkig geen last van (gehad). Hoe lang slik je de Androcur nu?
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_103891951
Sinds begin augustus ongeveer, iets meer dan 3 maanden. Zou ook gisteren mn gesprek hebben gehad + afspraak bij hormoondeskundige voor de volgende stap (eindelijk!)

Maar dat hebben ze even 4 weken opgeschoven :') pft

Ik heb van alle bijwerkingen wel wat gemerkt maar het is niet zo dat ik er echt echt last van heb. Merkte dat ik een beetje energieverlies had ed bij sporten, dat ik wat sneller duizelig ben als ik snel opsta :') en dus last van mn buik wat, maarja. 't Is allemaal wel minder geworden hoor gelukkig
  woensdag 2 november 2011 @ 21:37:52 #299
107792 Hexley
the Platypus
  woensdag 2 november 2011 @ 22:23:19 #300
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_103896835
Ik heb heel in het begin een paar keer gehad dat ik last had van behoorlijk pijnlijke buikkrampen, maar dat is slechts een keer of 2 voorgekomen. Sinds die tijd heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad.

Heb wel last van een verminderde hoeveelheid hemoglobine, ik zit echt tegen de vrouwelijke ondergrens aan (en ver beneden de mannelijke), ze dachten bij de VU zelfs al bijna dat ik aan bloedarmoede leed.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_103898086
Ik heb het vast wel eens eerder gezegd, maar ik zeg het graag nog een keer: ik heb diep respect voor jullie allemaal, want als ik lees wat jullie moeten ondergaan om gelukkig te worden dan is dat niet niks.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')