abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 juli 2011 @ 20:17:28 #1
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99291206
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.


Vorige topics.

De OP vind je hier

  zondag 10 juli 2011 @ 20:23:40 #2
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99291494
Nou was gelijk de laaste post die ik deed dus denk open gelijk maar een nieuwe kan wel weer gaan wachten.....nou deze week langs voor mijn proefsessie van Neurofeedback (Brainwave Optimization): en hopen dat het wat stabiliteit kan geven....de verliefdheid is gelukkig alweer verdwenen scheelt ook een hoop....haha en zo maar hopen dat ik langzaam weer uit mijn schulpje kan treden.... en hebben jullie ook zo last van altijd maar vervelen erg onrustig waar je ook bent nooit echt zin om dingen te doen terwijl je wel wat wilt doen...ahhhhh wordt ik gek van!!!!
pi_99292852
Nonverbaal heb je ervaring met neurofeedback?
Ah proefsessie daar las ik even overheen.

Ben wel benieuwd of het werkt eigenlijk.
  zondag 10 juli 2011 @ 21:23:21 #4
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99294856
nee man wordt de eerste keer voor mij dus laat weten wat het me me doet...
pi_99312004
Yes ik ben ook benieuwd! Moet je zeker laten weten.

En tja.. altijd vervelen maar toch niks doen is wel bekend ja.. Ik zet meestal een film aan dan :P
pi_99326281
@ Fes 1-2 hoe lang kun je je op een film concentreren dan?

Ik kijk een kwartiertje en dan heb ik alweer een deel gemist geen aandacht erbij kunnen houden.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:22:51 #7
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_99328647
Nonverbaal kan jij de OP nog aanpassen? Want dan kunnen we het linkje vorige topic denk ik beter vervangen door deze: Topicreeks: ADD & ADHD


Nou volgens mij word mijn darmflora ook gestimuleerd door de Ritalin. Ik dacht eerst aan een spontane lactose-intollerantie maar misschien is het wel een combinatie van factoren. Ik ben er sowieso wel gevoelig voor, kan niet meer tegen geitenkaas en Vifit door een overdosis Vifit. En ik kon sowieso altijd al heel makkelijk dus ik spoel nu wel heel makkelijk door..
Heb momenteel wel al echt dagen last van barstende koppijn. Mn nek zit vooral vaak vast. Morgen maar eens vragen aan de arts of het van de ritalin kan komen..

Zat vandaag wel weer vol ideeen e.d. dus daar ga ik maar eens mee aan de slag ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_99329027
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:21 schreef Dropkogel het volgende:
@ Fes 1-2 hoe lang kun je je op een film concentreren dan?

Ik kijk een kwartiertje en dan heb ik alweer een deel gemist geen aandacht erbij kunnen houden.
Ik hou gewoon van films kijken. Het huis zou in de fik kunnen vliegen en ik zou het pas door hebben als mn kleren vlam vatten :P
  maandag 11 juli 2011 @ 19:04:30 #9
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_99330513
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:32 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik hou gewoon van films kijken. Het huis zou in de fik kunnen vliegen en ik zou het pas door hebben als mn kleren vlam vatten :P
Dat las ik ook ergens als voorbeeld van adhd.

Dat de brandweer tot hun verbijstering een vrouw vonden die gewoon doorwerkte terwijl het kantoorgebouw aan het fikken was. Ze had adhd en was helemaal op gegaan in haar verslag of iets dergelijks.

Owja, ik heb nu bijna een pgber die me thuis begeleid met voornamelijk post.
Dus ik heb alvast een post plan gemaakt met behulp van een boek over adhd.

Post plan:

Elke dag: post ophalen, post verdelen en eigen post openmaken.

Postcentrum/prikbord:
1) vuilnisbak en papierbak
2) postvakje voor post zonder haast (1x op maandag bekijken)

3) prikbord met:
1) rekeningen
2) post afgelopen weken (brief blijft hangen tot afgehandeld)
3) actiepunten
4) bellen
5) Archief doos (tot 1 jaar)
6) Archief map (vanaf 1 jaar tot jaar)

Prikbord:
actiepunten: dingen waarin je op geschrifte moet reageren.

bellen: een werklijst met alle personen die gebeld moeten worden
per week. Binnen een week afhandelen en nieuwe lijst maken.

Belangrijke brieven worden opgehangen na openen totdat ze afgehandeld zijn.

[ Bericht 36% gewijzigd door AcidFay op 11-07-2011 19:11:56 ]
  dinsdag 12 juli 2011 @ 03:35:51 #10
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99353808
@nonverbaal: duiken alleen voor de fun hoor :) ik zou de verantwoordelijkheid voor een ander echt niet durven dragen onder water. En voorlopig kan ik het zelf nog maar half :)

Acidfay: goed van je postplan!
Zo'n systeem (ik heb er 1 in mijn hoofd, niet op papier) werkt goed :)
Wat er misschien nog bij zou kunnen is een terugvalplan voor als je actielijst of prikbord te vol raakt (gebeurt bij mij vaak, doordat er soms post tussen zit waarvan ik niet goed weet hoe ik t moet oplossen/afhandelen). Misschien gebeurt dat bij jou niet hoor, dan negeer mijn opmerking maar :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_99353866
ugh.... wat moet ik hier nou weer mee?
hoe laat is te laat? is dit te laat?
of ben ik alweer te vroeg

ik kijk nu dr who :D geniaal. en probeer mijn verhaal af te maken maar dat is ook zo'n ramp als je gedachten continue verspringen :P.
Redacted
  dinsdag 12 juli 2011 @ 04:58:01 #12
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99354257
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 03:50 schreef cablegunmaster het volgende:
ugh.... wat moet ik hier nou weer mee?
hoe laat is te laat? is dit te laat?
of ben ik alweer te vroeg

ik kijk nu dr who :D geniaal. en probeer mijn verhaal af te maken maar dat is ook zo'n ramp als je gedachten continue verspringen :P.
Whut?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_99368053
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 04:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Whut?
laatmaar , als je me niet snapt is het niet erg, niet iedereen hoeft te snappen wat ik zeg.
Want hetgeen wat ik zeg is niet anders dan een ander alleen een beetje hak op de tak en soms niet geheel duidelijk omdat het lijdende voorwerp jij dus. het onderwerp soms kwijt is :).

Dit mede gemaakt door mijn nicknaam , en mijn gestoordheid en een dikke vlieg die continue op mijn vingers wil zitten .(Echt grote kut vlieg ).
Redacted
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:54:05 #14
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99369722
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:15 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

laatmaar , als je me niet snapt is het niet erg, niet iedereen hoeft te snappen wat ik zeg.
Want hetgeen wat ik zeg is niet anders dan een ander alleen een beetje hak op de tak en soms niet geheel duidelijk omdat het lijdende voorwerp jij dus. het onderwerp soms kwijt is :).

Dit mede gemaakt door mijn nicknaam , en mijn gestoordheid en een dikke vlieg die continue op mijn vingers wil zitten .(Echt grote kut vlieg ).
:)
Is goed!
Sterkte met die vlieg. Of is die al dood en/of vergeten?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 18:38:53 #15
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_99376817
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 03:35 schreef Murmeli het volgende:
Acidfay: goed van je postplan!
Zo'n systeem (ik heb er 1 in mijn hoofd, niet op papier) werkt goed :)
Wat er misschien nog bij zou kunnen is een terugvalplan voor als je actielijst of prikbord te vol raakt (gebeurt bij mij vaak, doordat er soms post tussen zit waarvan ik niet goed weet hoe ik t moet oplossen/afhandelen). Misschien gebeurt dat bij jou niet hoor, dan negeer mijn opmerking maar :)
Goed punt. Als er iets mis kan gaan bij mij dan gebeurt dat waarschijnlijk ook :P

Zal het er met mijn pgber eens over hebben.

Ik denk dat Cablegunmaster bedoelt dat de term 'te laat' erg duidelijk gedefinieerd moet worden. Anders alsnog chaos.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 19:10:37 #16
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99377954
@YskaFredriksson wat bedoel je met OP aanpassen...?weet niet hoe ik dat moet doen..... en hoe zitten de meeste hier met vrienden ik ben er veel verloren omdat ik veel moest verhuizen 15x en omdat ik niet snel vrienden maak ben ik vaak eenzaam niet altijd erg want ben altijd erg op mezelf geweest maar wil graag wat add vrienden om dingen mee te delen waar we tegenaan lopen.....? ik woon zelf in ijmuiden nog mensen die daar vlakbij wonen...? gr tim
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:18:24 #17
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_99384791
Ik heb sowieso moeite met afspraken maken en bijhouden met mensen die niet in mijn directe omgeving zitten. Ik zal wel ongeinteresseerd over komen op sommige mensen.

Maar ik trek me er niet veel van aan. Het is gewoon zo.

15x verhuizen is wel veel. Waarom zo vaak?
  woensdag 13 juli 2011 @ 01:53:21 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99398706
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:18 schreef AcidFay het volgende:
Ik heb sowieso moeite met afspraken maken en bijhouden met mensen die niet in mijn directe omgeving zitten. Ik zal wel ongeinteresseerd over komen op sommige mensen.

Ik ook! Ook met dingen vergeten. Dan zeggenmensen: dan zul je t niet zo belangrijk vinden. Nee hoor, ik vergeet ook belangrijke dingen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_99401168
Hmmmm ze hebben weer iets..

http://www.nu.nl/gezondhe(...)hoogt-kans-adhd.html


Of verhoogt adhd de kans om nicotineverslaafd te worden? En is het dan toch een beetje genetisch bepaald so to speak..
  woensdag 13 juli 2011 @ 08:52:20 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99401538
Oh! Dus daar heb ik adhd door gekregen :')

Godsamme zeg, wat een bullshit. Dr zal heus een verband zijn, maar dan een indirect verband ofzo, of geen oorzaak - gevolg verhaal.
Lekker uit zn verband gerukte cijfertjes waarschijnlijk
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_99401567
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:52 schreef Murmeli het volgende:
Oh! Dus daar heb ik adhd door gekregen :')

Godsamme zeg, wat een bullshit. Dr zal heus een verband zijn, maar dan een indirect verband ofzo, of geen oorzaak - gevolg verhaal.
Lekker uit zn verband gerukte cijfertjes waarschijnlijk
Mwa staat wel netjes expliciet vermeld dat het om een link gaat.. Niets over oorzaak en gevolg... Ik denk alleen dat de schrijver er zo'n kutverhaal van heeft gemaakt.
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:38:17 #22
238488 Crapbag
I love crap
pi_99402271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:54 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Mwa staat wel netjes expliciet vermeld dat het om een link gaat.. Niets over oorzaak en gevolg... Ik denk alleen dat de schrijver er zo'n kutverhaal van heeft gemaakt.
Sja dat krijg je helaas als schrijvers ergens half half wat gegevens krijgen, geen bal verstand van het onderwerp hebben en er maar een verhaaltje van in elkaar flansen :')
Als ik het moet geloven heb ik onderhand overal ADHD van gekregen (mijn ouders hebben overigens nooit gerookt :P )
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:49:18 #23
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99402536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:54 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Mwa staat wel netjes expliciet vermeld dat het om een link gaat.. Niets over oorzaak en gevolg... Ik denk alleen dat de schrijver er zo'n kutverhaal van heeft gemaakt.
Oh ok. Mja ik heb uiteraard maar half gelezen ;)

Kan iemand me ff naar bed sturen. Moet middagdutje doen van mezelf want ben zo moe.
Toch vermoeiend hoor alles, zonder concerta ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_99405536
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Oh ok. Mja ik heb uiteraard maar half gelezen ;)

Kan iemand me ff naar bed sturen. Moet middagdutje doen van mezelf want ben zo moe.
Toch vermoeiend hoor alles, zonder concerta ;)
Hee Murmeli...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:18:18 #25
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99407092
Hihi..... ben er al uit. Moet naar buiten, maar bah, regen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_99407285
Hier is het droog! (rotterdam)
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:45:58 #27
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_99408062
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:22 schreef Fes1-2 het volgende:
Hmmmm ze hebben weer iets..

http://www.nu.nl/gezondhe(...)hoogt-kans-adhd.html


Of verhoogt adhd de kans om nicotineverslaafd te worden? En is het dan toch een beetje genetisch bepaald so to speak..
Ik had er vroeger z'n bagger hekel aan dat mijn vader rookte in de auto. Zijn argument was: je gaat later toch zelf roken. Loser :')
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:23:23 #28
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99419123
ja waarom zo vaak verhuist moet je bij mijn moeder wezen 2x gescheiden....hihi
was al 11x verhuist op mijn 16de en daarna nog 4 x dus ja kon ik ook weinig aan doen
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:38:50 #29
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99419736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:23 schreef Nonverbaal het volgende:
ja waarom zo vaak verhuist moet je bij mijn moeder wezen 2x gescheiden....hihi
was al 11x verhuist op mijn 16de en daarna nog 4 x dus ja kon ik ook weinig aan doen
Niet fijn voor je. Juist jij (door je ad(h)d, hebt rust en structuur nodig. Jammer dat je moeder dat niet kon geven wbt woning. Ze zal dat waarschijnlijk niet hebben geweten, dus is haar waarschijnlijk ook niet aan te rekenen, maar toch jammer.

Kan iemand me weer naar bed sturen? Voor een uurtje of 11 ofzo?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:12:20 #30
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_99422942
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:38 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Niet fijn voor je. Juist jij (door je ad(h)d, hebt rust en structuur nodig. Jammer dat je moeder dat niet kon geven wbt woning. Ze zal dat waarschijnlijk niet hebben geweten, dus is haar waarschijnlijk ook niet aan te rekenen, maar toch jammer.

Kan iemand me weer naar bed sturen? Voor een uurtje of 11 ofzo?
Ik was 11 toen wij onze 5e woning betrokken. Maar bij mij begon het juist na een jaar of 3 weer te kriebelen. Wanneer krijgen we weer wat nieuws? Maar het scheelt dat ik van mijn 6e op dezelfde plek heb gewoond, daarna verhuisden we van Drenthe naar Gelderland en 2 jaar later weer terug naar Drenthe (in een ander dorp dan 2 jaar daarvoor) en vervolgens zijn we binnen het dorp in dezelfde wijk zelfs 2x verhuisd. Ik wilde dus ook niet perse het dorp uit,
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_99424517
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:38 schreef Murmeli het volgende:

[..]


Kan iemand me weer naar bed sturen? Voor een uurtje of 11 ofzo?
Murmeli! Terug van vakantie?
Mag je morgen vertelen want:

NU NAAR BED! o|O

;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:12:59 #32
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99431397
nee zeker niet maar ja het leven zit vol verrassingen goed en minder goed...:) zij was ook niet echt sterk genoeg en zocht dat weer bij mannen waaronder een vreselijke stiefvader maar we moeten er nu maar het beste van maken toch....en ga je zo je tanden poetsen murmeli het is bedtijd hahaha
  donderdag 14 juli 2011 @ 02:39:14 #33
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99441754
Hihi..... ik lag dr al in! Goed he?
Beetje vroeg wakker alleen (half 9 hier)
@sushi: zit nog in maleisië :) vervelend he? Ligt wel iemand te snurken op de kamer naast me :( ik hoop dat ie erin stikt. Ik haat snurkers :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_99446057
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 02:39 schreef Murmeli het volgende:
Hihi..... ik lag dr al in! Goed he?
Beetje vroeg wakker alleen (half 9 hier)
@sushi: zit nog in maleisië :) vervelend he? Ligt wel iemand te snurken op de kamer naast me :( ik hoop dat ie erin stikt. Ik haat snurkers :(
Bah, wat naar voor je om daar met een zon te zitten die maar de hele dag door schijnt, terwijl je hier op de bank uit het raam had kunnen kijken met een dekentje over je benen tegen de kou. En te zien hoe het de hele dag regent en waait. Jij moet nu zeker met allemaal rare dingen om je lijf en op je gezicht weer in het water duiken? Life sucks.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:19:56 #35
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99450676
ja snurkers bahhhh.... en ik slaap vaak naast 2 snurkers en mn hond en mn (ex) vriendin ook nog en dan ben ik ook nog gestopt met blowen dus slaap je nog moeilijker kan niet wachten tot ik weer alleen ben over een half jaar heerlijk rustig s'nachts hahaha moet nog even blijven hier want zij krijgt een ander huis en kan ik hier blijven .....had me weer eens niet ingeschreven voor een eigen huis suffie die ik ben!!!! maar maleisie wel vet hoe was het en in je eentje....?
  donderdag 14 juli 2011 @ 12:31:42 #36
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99451198
en wat doen de meeste add-ers voor werk hier....?
pi_99457152
ik ben eigen baas :')
pi_99458309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:31 schreef Nonverbaal het volgende:
en wat doen de meeste add-ers voor werk hier....?
Vandaag hetgeen controleren wat uit de vouwmachine kwam ( was een beetje schreef) en handleidingen vouwen dus.
Normaal alles wat met grafisch afwerken te maken heeft, kortom het eindprodukt maken nadat het uit de printer of van de drukker afkomt.
Wel part-time trouwens.
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:17:51 #39
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99465131
nou ik moet geen big farma troep in mijn lichaam vroeger wel maar wil ik niet meer ik probeer nu eerst natuurlijke dingen ga de 21ste eerst naar een natuurarts en binnenkort neurofeedback dus helaas turbomuis....
pi_99465590
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:31 schreef Nonverbaal het volgende:
en wat doen de meeste add-ers voor werk hier....?
Niks meer ;( Sta op het punt 100% afgekeurd te worden.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:43:06 #41
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99477863
ahhh en waarom wordt je afgekeurd dan seasushi...? ik zit al een tijdje in de wao maar wil weer wat gaan doen thuiszitten wordt je ook niet vrolijk van,10 jaar terug nog wel knipte ik wiet en had meer dan een gewone baan.....maar dat doe ik al een paar jaar niet meer en nu dus part time postbode maar wil weer 4 dagen in de week gaan werken.....
pi_99482193
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:43 schreef Nonverbaal het volgende:
ahhh en waarom wordt je afgekeurd dan seasushi...? ik zit al een tijdje in de wao maar wil weer wat gaan doen thuiszitten wordt je ook niet vrolijk van,10 jaar terug nog wel knipte ik wiet en had meer dan een gewone baan.....maar dat doe ik al een paar jaar niet meer en nu dus part time postbode maar wil weer 4 dagen in de week gaan werken.....
Eerst maar een paar jaar kijken of ik stabiel kan worden zonder werkdruk.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 15 juli 2011 @ 00:25:19 #43
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99486541
ja de werkdruk wordt al hoger in onze samenleving omdat al die mafketels die ons land regeren al ons geld opmaken en wij ervoor op kunnen draaien ik weet het.....ik moet nog maar zien of ik aan het werk kom, heb geen diploma's en niet echt een goed werkverleden....slik.....maar een uitkering is geen vetpot en geen geld hebben is ook erg kut!!!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 05:39:52 #44
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99532569
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:59 schreef seasushi het volgende:

[..]

Bah, wat naar voor je om daar met een zon te zitten die maar de hele dag door schijnt, terwijl je hier op de bank uit het raam had kunnen kijken met een dekentje over je benen tegen de kou. En te zien hoe het de hele dag regent en waait. Jij moet nu zeker met allemaal rare dingen om je lijf en op je gezicht weer in het water duiken? Life sucks.
Hihi..... helaas zit ik niet meer op n eiland, dus duiken enzo zit er ff niet in :(
Ben nu in melaka, een stad 200 km onder kuala lumpur. Wel mooi hier geloof ik. Ga zo ff naar buiten. Heb eerst tot half 10 geslapen en daarna heel uitgebreid gedoucht.
Ik ga mn concerta steeds meer missen. Slapen gaat moeizaam, en was gisteren weer best ongeduldig en opgefokt. Voortaan dus toch maar die toestemming regelen :( bah! Dingen vooruit plannen :r

Trouwens: wat kut dat het in nl zulk slecht weer is! Ik vind t wel fijn dat ik hier beter weer heb :r maar regen was nu ook weer niet nodig geweest. En koud ook niet. Sterkte ermee mensen. 1 troost: ik mag vrijdag ook weer naar het hollandse kutweer :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 05:41:44 #45
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99532573
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:19 schreef Nonverbaal het volgende:
ja snurkers bahhhh.... en ik slaap vaak naast 2 snurkers en mn hond en mn (ex) vriendin ook nog en dan ben ik ook nog gestopt met blowen dus slaap je nog moeilijker kan niet wachten tot ik weer alleen ben over een half jaar heerlijk rustig s'nachts hahaha moet nog even blijven hier want zij krijgt een ander huis en kan ik hier blijven .....had me weer eens niet ingeschreven voor een eigen huis suffie die ik ben!!!! maar maleisie wel vet hoe was het en in je eentje....?
Goed te doen hier alleen! Geen last van mensen waar ik rekening mee moet houden. Hihi.
Zo, en nu eens wat gaan doen, t is al bijna middag :@
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 08:12:20 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99532887
En weer binnen! Wat een hitte. Ik hou echt van warm, maar dit was na 2 uurtjes door de zon struinen ff goed geweest :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 13:31:42 #47
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99538677
oh je bent nog op vakantie geniet van je zonnetje zolang het nog kan hier zuigt het weer weer eens....haha
pi_99540231
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 05:39 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hihi..... helaas zit ik niet meer op n eiland, dus duiken enzo zit er ff niet in :(
Ben nu in melaka, een stad 200 km onder kuala lumpur. Wel mooi hier geloof ik. Ga zo ff naar buiten. Heb eerst tot half 10 geslapen en daarna heel uitgebreid gedoucht.
Ik ga mn concerta steeds meer missen. Slapen gaat moeizaam, en was gisteren weer best ongeduldig en opgefokt. Voortaan dus toch maar die toestemming regelen :( bah! Dingen vooruit plannen :r

Trouwens: wat kut dat het in nl zulk slecht weer is! Ik vind t wel fijn dat ik hier beter weer heb :r maar regen was nu ook weer niet nodig geweest. En koud ook niet. Sterkte ermee mensen. 1 troost: ik mag vrijdag ook weer naar het hollandse kutweer :(
Flinke tocht die je aan het maken ben geloof ik? Ik lees alleen je post en realiseer me dat ik ook geen schengenverklaring heb aangevraagd... KUT!

Zou dat een probleem zijn als je naar spanje gaat?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:23:53 #49
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99547808
Spanje kom je wel weg met alleen een artsenverklaring volgens bij.
Zit je bij psyQ?die regelen dat zo hoor! Wanneer vertrek je?

Ik doe mn best met mn reis. Heb n rondje gemaakt door maleisië. Is leuk. Wordt wel raar aangekeken als je alleen reist. Maar mensen vinden t ook wel tof. Ben ook niet de enige.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:39:03 #50
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99550586
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:31 schreef Nonverbaal het volgende:
en wat doen de meeste add-ers voor werk hier....?


Ik ben Service Cluster Coördinator (soort van Product Manager in ICT)
Nu een super werkplek voor mij, bepaal eigen tijden, thuiswerken en flexibel. Ze motiveren mij in de hyperfocus te komen en blijven mij goed uitdagen :)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:21:06 #51
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99552254
Kijk kijk duracellpower goed geregeld man ben blij voor je...d^^b klinkt precies wat ik zoek haha maar heb nergens papieren voor of een diploma allemaal net niet gelukt...:( heb allen mn schoenveter diploma gehaald in een ver verleden een paar zwem4daage medailles en een reiki 1 diploma en een hoop voetbal vaantjes maar ja daar heb je niet zoveel aan......
  zondag 17 juli 2011 @ 05:07:43 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99570193
Ik zoek ook nog n leukere baan dan die ik nu heb. Weet alleen niet wat :( kantoowerk en murmeli matcht niet zo (gek he bij een adhd-er).
Honger! Ontbijt scoren!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 17 juli 2011 @ 12:56:45 #53
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99574980
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:21 schreef Nonverbaal het volgende:
Kijk kijk duracellpower goed geregeld man ben blij voor je...d^^b klinkt precies wat ik zoek haha maar heb nergens papieren voor of een diploma allemaal net niet gelukt...:( heb allen mn schoenveter diploma gehaald in een ver verleden een paar zwem4daage medailles en een reiki 1 diploma en een hoop voetbal vaantjes maar ja daar heb je niet zoveel aan......
Ik ben van school getrapt en begonnen als stratenmaker zo een 17 jaar geleden... Als een echte ADHD-er vele baantjes gehad. Ook bij dit bedrijf al gewerkt en weer weg gegaan.. Ondertussen wel wat papieren gehaald..

Moraal van het verhaal, blijven zoeken, je vind iets waar je wel je (drukke) ei kwijt kan ;)
  zondag 17 juli 2011 @ 12:58:41 #54
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99575033
Ga trouwens een nieuwe uitdaging aan :)
Vanaf mijn 16de veel geblowt en gedronken (zelf medicatie :P)
Ondanks met drinken en blowen gestopt (sinds ik weet dat ik adhd heb), nu ook het roken aan de kant. Merk dat ik wel veel drukker ben, maar heb nu zoiets van " het is niet anders, deal er maar mee" :)

Cool ADHD filmpje trouwens!
pi_99577228
Leuk filmpje *O*
  zondag 17 juli 2011 @ 14:55:13 #56
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99578858
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:04 schreef Dropkogel het volgende:
Leuk filmpje *O*
Ja he :)
  zondag 17 juli 2011 @ 16:11:35 #57
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99581221
ja ik heb add dus meer dat malen in je hoofd niet dat drukke wat jullie hebben en vooral als ik werk niet leuk vindt heb ik daar grote moeite mee en hou ik niks lang vol hoogstens een jaar en dan moet ik echt weg....had met mn laatste baan erg mazzel na een half jaar kwam er een grote verbouwing op een landgoed met hotel restaurant lounge bar vergaderzalen in een erg groot gebouw en luxe ook kon ik slapend mn geld verdienen hoefden we alleen alles in de gaten te houden af en toe een ronde lopen en kon ik na zolaat slapend mn geld verdienen op de beste en grootste kamer met grote tv of gamen/films kijken....GEWELDIG was dat duurde 4 maanden ofzo maar dat vindt je nooit meer.....
  zondag 17 juli 2011 @ 17:09:58 #58
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99583122
DuracellPower: goed bezig zeg! Jou krijgen ze er niet onder. Top!

Ik probeer al 2 dagen te niksen, lukt niet. Vandaag weer veel gelopen in de hitte ;) en ik was druk zeg, bladiebla ouwehoeren, ik vond mezelf een beetje druk. Dus heb maar ff uitgelegd aan dat meisje waar ik mee op stap was dat ik normaal pillen heb tegen hyperactiviteit ;)

*stuitert naar bed* *eerst douchen*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 18 juli 2011 @ 00:29:15 #59
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99602586
@ Nonverbaal, onderschat het malen in mijn hoofd niet, het is helaas niet zo dat ik allen maar druk ben. ;)

@ Murmeli, tnxs, maar het is bij mij ook al mijn hele leven hard vallen en opstaan hoor :)
Haha, lopen herken ik wel van een vroegere vakantie, laat maar lekker gaan :D
  maandag 18 juli 2011 @ 00:30:31 #60
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99602648
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:11 schreef Nonverbaal het volgende:
ja ik heb add dus meer dat malen in je hoofd niet dat drukke wat jullie hebben en vooral als ik werk niet leuk vindt heb ik daar grote moeite mee en hou ik niks lang vol hoogstens een jaar en dan moet ik echt weg....had met mn laatste baan erg mazzel na een half jaar kwam er een grote verbouwing op een landgoed met hotel restaurant lounge bar vergaderzalen in een erg groot gebouw en luxe ook kon ik slapend mn geld verdienen hoefden we alleen alles in de gaten te houden af en toe een ronde lopen en kon ik na zolaat slapend mn geld verdienen op de beste en grootste kamer met grote tv of gamen/films kijken....GEWELDIG was dat duurde 4 maanden ofzo maar dat vindt je nooit meer.....
Je moet juist iets vinden wat je uitdaagt, niet iets waar je slapend geld verdient, werkt beter ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 11:37:09 #61
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_99613054
ik werk in de ICT in de zorgverlening, nu zo'n 5 jaar. Maar amper vol te houden, zit pas sinds ik hier werk aan de medicatie, en hoop er een keer vanaf te kunnen. Het wordt steeds meer. ADHD, Depressie, overwerkt, enz. :(
  maandag 18 juli 2011 @ 14:37:18 #62
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99619192
Er is alleen zo weinig wat mij uitdaagt vindt niks leuk en wat ik leuk vind kan ik niet doen dus lastig weer maar zoek en gij zult vinden zeggen ze dus laten we positief blijven..........d^^b
pi_99619289
back to noppes, ik word echt ramgek van methylfenidaat.
morgen over week afspraak met psych maar ben 1000 keer liever hyperactief en vrolijk dan hartkloppingen en angsten dat ik doodga
pi_99623513
Dat kan ik me voorstellen missyB.

Tjonge kom ik net thuis van werk even snel naar de C1000 staat er weer iemand zielig te doen.
ik bedoel ik vraag toch niet om haar levensverhaal als ik kapot ben van het werken en eigenlijk na anderhalf uur slaap vannacht snel naar bed wil.
keek ik staat ze gewoon de straatnieuws van een paar maanden geleden te slijten voor 3 euro.

Prima dat je straatkranten verkoopt maar iedereen naschreeuwen die voorbij komt..... })
  maandag 18 juli 2011 @ 18:14:54 #65
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99628073
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:15 schreef Dropkogel het volgende:
Dat kan ik me voorstellen missyB.

Tjonge kom ik net thuis van werk even snel naar de C1000 staat er weer iemand zielig te doen.
ik bedoel ik vraag toch niet om haar levensverhaal als ik kapot ben van het werken en eigenlijk na anderhalf uur slaap vannacht snel naar bed wil.
keek ik staat ze gewoon de straatnieuws van een paar maanden geleden te slijten voor 3 euro.

Prima dat je straatkranten verkoopt maar iedereen naschreeuwen die voorbij komt..... })
Geen spam, ik moet dit met je delen :)

http://druk.konijn.weblog.mpict.nl/2011/07/18/adhd-straatnieuws/
pi_99629762
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:54 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:)
Is goed!
Sterkte met die vlieg. Of is die al dood en/of vergeten?
Die vlieg is dood! nu zijn er 2 nieuwe ;(
Redacted
pi_99641453
quote:
Zo gaat dat inderdaad heel vaak.

Een paar weken geleden toen ik onderweg was naar het VUmc op station zuid heeft U een pakje melk voor me?
Daar moest ik wel even om lachen.

Leuk spontaan blog trouwens :)
pi_99641509
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:59 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Die vlieg is dood! nu zijn er 2 nieuwe ;(
Of gewoon dezelfde....
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:22:47 #69
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99656192
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:34 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Of gewoon dezelfde....
Jah joh! Die reincarneren als n dolle zeg ik je!
En vermenigvuldigen doen ze tegelijk en ook heel rapjes.

Ik heb t warm! Ben er n beetje beroerd van -O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:02:03 #70
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99694976
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:33 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Zo gaat dat inderdaad heel vaak.

Een paar weken geleden toen ik onderweg was naar het VUmc op station zuid heeft U een pakje melk voor me?
Daar moest ik wel even om lachen.

Leuk spontaan blog trouwens :)
tnxs :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:29:02 #71
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99702290
Weer niet gelukt, stil zitten....
Straks bieren, laatste avond moet wel gevierd worden :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:31:23 #72
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99717666
Ze hebben weer iets nieuws ontdekt over ad(h)d

http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWOP_8JXJF8
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:32:26 #73
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:26:35 #74
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_99744451
Dat oog contact maken met mensen die iets van je moeten heb ik ook erg last van.

Sowieso ga ik makkelijk 'staren' naar mensen. Maar dan denk ik totaal ergens anders aan.
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:54:24 #75
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99745647
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:26 schreef AcidFay het volgende:
Dat oog contact maken met mensen die iets van je moeten heb ik ook erg last van.

Sowieso ga ik makkelijk 'staren' naar mensen. Maar dan denk ik totaal ergens anders aan.
Ja, ik moet even contact maken als ik langs loop lijkt het wel, ben sowieso heel bewust van mijn omgeving....Hoe zou dat nu komen :)
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:06:43 #76
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99756926
Nooit last van, bewust van mijn omgeving.... ;)

I wish! Echt alles irriteert.... vooral als ik moe ben en een maand geen concerta op heb. Morgenvroeg als ik thuis kom, gaat er eerst een halve Ritalin in. En dan concerta er achteraan. Ff rust in de kop. Pfffff..... aan toe....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_99808129
De laatste week is ontzettend druk geweest waardoor ik moe ben. Blijkbaar vergroot vermoeidheid mijn gebrek aan concentratie want ik krijg echt niks gedaan terwijl opruimen echt niet zo moeilijk is :')
pi_99834367
Opruimen is soms best moeilijk.
Zo gaat dat hier ( ik heb een 4 kamer appartement waarvan 1 kamer alleen gebruikt is om de was op te hangen)

Maar goed ik begin bij het opruimen van de slaapkamer en bedenk me dat ik wel koffie lust, loop naar de keuken om koffie te zetten.
Vervolgens zie ik zooi in de keuken en ruim het ergste weg.
Dan moet ik nog iets pakken uit de slaapkamer en pak daar wat zooi op.
vervolgens loop ik naar de huiskamer en zie daar mijn agenda liggen, kijk erin en leg dat ding ergens neer.
vervolgens ruim ik de tafel leeg want waar laat ik mijn koffie?

30 min verder en nog niet 1 kamer is een beetje toonbaar :)

Later die week komt de woonbegeleider en zegt heb je niet opgeruimd?
Jawel meerdere dagen zelfs!
Hum zo ziet het er niet uit hoe komt dat?
Tja.......
pi_99859431
wauw ik kom er net achter dat mijn vriendin gilles de la tourette heeft, heb er echt helemaal niks van gemerkt moet ik eerlijk over zijn.
mensen reageren altijd van huh heb jij adhd, aangezien het soms gewoon niet opspeelt ( meds) en soms juist wel ( rebound)

ben trouwens ook op zoek geweest naar een baantje ( na 2 jaar zeggen het te doen)
ben aangenomen als kok bij de kfc, ben benieuwd dus :)
  zondag 24 juli 2011 @ 11:50:05 #80
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99870843
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 12:52 schreef Dropkogel het volgende:
Opruimen is soms best moeilijk.
Zo gaat dat hier ( ik heb een 4 kamer appartement waarvan 1 kamer alleen gebruikt is om de was op te hangen)

Maar goed ik begin bij het opruimen van de slaapkamer en bedenk me dat ik wel koffie lust, loop naar de keuken om koffie te zetten.
Vervolgens zie ik zooi in de keuken en ruim het ergste weg.
Dan moet ik nog iets pakken uit de slaapkamer en pak daar wat zooi op.
vervolgens loop ik naar de huiskamer en zie daar mijn agenda liggen, kijk erin en leg dat ding ergens neer.
vervolgens ruim ik de tafel leeg want waar laat ik mijn koffie?

30 min verder en nog niet 1 kamer is een beetje toonbaar :)

Later die week komt de woonbegeleider en zegt heb je niet opgeruimd?
Jawel meerdere dagen zelfs!
Hum zo ziet het er niet uit hoe komt dat?
Tja.......
Dit gebeurt bijna dagelijks ;)
pi_99871067
Shit ik moet nog opruimen.

Eens kijken hoelang het nu weer duurt *O*
pi_99908397
hahahaha opruimen, praat me er niet van
:+
opruimen komt niet voor in mijn woordenboek :s)
pi_99914856
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 11:58 schreef Dropkogel het volgende:
Shit ik moet nog opruimen.

Eens kijken hoelang het nu weer duurt *O*
moet 6 wasmachines was wegwerken :N Planning : Voordat mijn dochter terug is van vakantie (zondag....)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_99922165
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:20 schreef seasushi het volgende:

[..]

moet 6 wasmachines was wegwerken :N Planning : Voordat mijn dochter terug is van vakantie (zondag....)
Iedere dag 1 was moet lukken toch?

Trouwens het opruimen duurde niet lang gisteren een klein kwartiertje.
pi_99922579
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:58 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Iedere dag 1 was moet lukken toch?

Trouwens het opruimen duurde niet lang gisteren een klein kwartiertje.
de bult die er uit gekomen is, is 1,5 meter hoog...... en ik haat was opruimen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_99923295
Was vouwen is ook hatelijk.
Kan je eerst alles van het rek trekken alles weer in de kreukels :?
  maandag 25 juli 2011 @ 20:31:06 #87
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_99934000
Wasvouwen is bij mij het probleem niet. Was van de bank naar de kast meenemen vergeet ik steeds.
pi_99952598
quote:
Interessant stuk!
-
Hoi weer allemaal trouwens!
@ murmeli... Gewoon meegenomen zonder verklaring of whatsoever... Vond het uiteindelijk wel best aangezien ik toch maar naar spanje ging. :)

Maar uhm. Nu gaat het kut. Kutweer. Kan me niet concentreren. Heb een beetje verslofd met mn medicijnen op vakantie door de onregelmatige dagen (qua slapen en veul drinken). En nu overstroomt mn hoofd alsnog met gedachten...
Wanneer wordt het weer lekker weer? :D
pi_99963273
Echt een gigantisch verhaal zitten schrijven hier net.. Maar ik hou het even kort.

Heb het stuk gelezen (@nonverbaal) en vond de conclusie interessant - ik kon me er heel goed in vinden. Korte vraag: Hebben meer mensen met ADD hier het gevoel dat ze eerder een gebrek aan motivatie hebben dan dat ze impulsief zijn? Oftewel je gaat maar iets anders doen omdat je alles wat je moet doen niet op een rijtje kunt zetten (zeg maar een probleem met de motivatie met als gevolg 'imspulsiviteit'). In de plaats van ik zie iets anders dus ik ga en/of ik moet iets anders doen. (daadwerkelijk afgeleid zijn).

Enige tijd geleden schreef ik hier ook dat ik gerust 2 uur op de bank kon zitten om een filmpje te kijken waar sommige mensen zich echt over verbaasde - die konden dat echt niet en moesten dan iets anders doen.. Naar mijn mening zou het verschil in motivatie (ADD) en afgeleid zijn (ADHD) daar een best goede verklaring voor kunnen zijn..

Andere mensen die zich hier in kunnen vinden?
pi_99967974
Hoi Fok!kers,

Ik ben mezelf wat gaan intereseren in deze reeks omdat ikzelf ook wat problemen heb en me in ADD kan vinden.
NU is mijn vraag wat ik het beste kan doen, dit is nooit vast gesteld of onderzocht door een specialist.
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:00:01 #91
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99968286
Ja heel erg,ik wil heel veel,maar komt weinig uit eigenlijk.....er is ook weinig wat mij echt kan boeien alleen muziek kan mij echt boeien,qua werk kan ik niet zoveel en dan lukt het mij eigenlijk niet om aan de slag te gaan,kan alleen maar kutbanen krijgen en daardoor totaal niet gemotiveerd helaas zou graag weer aan de slag willen maar ben 33 en geen diploma's 10 jaar lang wiet geknipt en moet ik nu de prijs voor betalen....:(
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:01:25 #92
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99968327
Ben wel part-time postbode en vind ik heerlijk geen gezeik van mensen,muziek op en gaan maar is niet meer full-time te doen helaas anders had ik dat wel gedaan........
pi_99968485
Ook het gevoel dat je wel de brains heb om alles te doen maar gewoon niet de 'puf'? Ik zou zelfs tot in den treure aan iemand uit kunnen leggen wat ik eigenlijk zou moeten doen en zelfs hoe je dat allemaal moet gebeuren - om vervolgens 'iets' te bereiken. Het enige probleem is gewoon dat ik het dan dus eigenlijk niet kan :')
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:08:47 #94
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_99968522
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:49 schreef Olment het volgende:
Hoi Fok!kers,

Ik ben mezelf wat gaan intereseren in deze reeks omdat ikzelf ook wat problemen heb en me in ADD kan vinden.
NU is mijn vraag wat ik het beste kan doen, dit is nooit vast gesteld of onderzocht door een specialist.
Naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de psychiater.
pi_99968548
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:49 schreef Olment het volgende:
Hoi Fok!kers,

Ik ben mezelf wat gaan intereseren in deze reeks omdat ikzelf ook wat problemen heb en me in ADD kan vinden.
NU is mijn vraag wat ik het beste kan doen, dit is nooit vast gesteld of onderzocht door een specialist.
Wat zelftestjes doen op internet. Als je vermoeden dan nog groter wordt gewoon naar de huisarts voor verwijzing naar een psychiater. Veel mensen hier zitten ook bij PSYQ maar daar heb ik geen ervaring mee.
pi_99968569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:01 schreef Nonverbaal het volgende:
Ben wel part-time postbode en vind ik heerlijk geen gezeik van mensen,muziek op en gaan maar is niet meer full-time te doen helaas anders had ik dat wel gedaan........
Gewoon omdat je dan lekker wat aan het doen bent en muziek aan het luisteren bent he :P
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:47:11 #97
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99969577
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:07 schreef Fes1-2 het volgende:
Ook het gevoel dat je wel de brains heb om alles te doen maar gewoon niet de 'puf'? Ik zou zelfs tot in den treure aan iemand uit kunnen leggen wat ik eigenlijk zou moeten doen en zelfs hoe je dat allemaal moet gebeuren - om vervolgens 'iets' te bereiken. Het enige probleem is gewoon dat ik het dan dus eigenlijk niet kan :')
Precies wat ik ook heb,heb gerust wel de brains ja,maar maak alles altijd zo groot 10 stappen tegelijk willen maar niet de 'puf' nee en zo dat ik er weer tegenop zie ja
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:06:14 #98
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99970291
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:32 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Interessant stuk!
-
Hoi weer allemaal trouwens!
@ murmeli... Gewoon meegenomen zonder verklaring of whatsoever... Vond het uiteindelijk wel best aangezien ik toch maar naar spanje ging. :)

Maar uhm. Nu gaat het kut. Kutweer. Kan me niet concentreren. Heb een beetje verslofd met mn medicijnen op vakantie door de onregelmatige dagen (qua slapen en veul drinken). En nu overstroomt mn hoofd alsnog met gedachten...
Wanneer wordt het weer lekker weer? :D
Tof dat het goed is gegaan om ze mee te nemen naar Spanje!

Wel klote dat je je nu zo voelt. Ik voel me eerlijk gezegd precies zo :r -O-
Ik slaap ook niet goed genoeg, denk dat ik daardoor weer eens nogal moe ben (ga ik eens om 10 uur naar bed, word ik half 5 wakker...nondeju!)

Hopelijk voel je je weer gauw beter. Misschien gewoon ff een tandje terug in dingen doen, en de rust pakken en lief zijn voor jezelf? Mja en dat weer, praat me er niet van....wat een zeikweer :( Ik dacht vanmorgen: het wordt weer tijd voor de lichttherapie ;) en dat in juli, for godssake :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:00:04 #99
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_99978988
Ik heb al sinds de lente last van 'vast zitten' in mijn hoofd. Contact met mensen lukt amper, Gesprekken langer dan twee minuten komen er niet uit. Concentratie nog meer bagger. Ben wel veel minder 'agressief' maar nu heb ik juist het gevoel dat mensen juist over me heen lopen.

Ik ga nog naar twee festivals, ik ben benieuwd.

Einde klaag modus.

(owja, ik ben ook nogal zeikerig de laatste tijd)
  woensdag 27 juli 2011 @ 08:46:52 #100
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99992643
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:00 schreef AcidFay het volgende:
Ik heb al sinds de lente last van 'vast zitten' in mijn hoofd. Contact met mensen lukt amper, Gesprekken langer dan twee minuten komen er niet uit. Concentratie nog meer bagger. Ben wel veel minder 'agressief' maar nu heb ik juist het gevoel dat mensen juist over me heen lopen.

Ik ga nog naar twee festivals, ik ben benieuwd.

Einde klaag modus.

(owja, ik ben ook nogal zeikerig de laatste tijd)
:* lastig... heb je enig idee waardoor het komt dat je zo vast zit enzo?

Naar welke festivals ga je?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_99993766
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Tof dat het goed is gegaan om ze mee te nemen naar Spanje!

Wel klote dat je je nu zo voelt. Ik voel me eerlijk gezegd precies zo :r -O-
Ik slaap ook niet goed genoeg, denk dat ik daardoor weer eens nogal moe ben (ga ik eens om 10 uur naar bed, word ik half 5 wakker...nondeju!)

Hopelijk voel je je weer gauw beter. Misschien gewoon ff een tandje terug in dingen doen, en de rust pakken en lief zijn voor jezelf? Mja en dat weer, praat me er niet van....wat een zeikweer :( Ik dacht vanmorgen: het wordt weer tijd voor de lichttherapie ;) en dat in juli, for godssake :(
Beetje een back to reality dip of zo denk ik he ;) Ik was al zo lang niet op vakantie geweest en had dus eigenlijk al heel lang geen hele week rust meer gehad.. Nu was mn tripje lang genoeg maar wat langer rust had niet verkeerd geweest hoor. Zondag terug en maandag gelijk weer aan de slag - vol goede moed uiteraard want ik had toch zoveel inspiratie opgedaan en goede ideeën bedacht in de vakantie voor mn zaak zeg maar....... Ja hoor!
Vreemd genoeg wel fris uit mn nest op de maandag morgen (altijd moeite met wakker worden) - en hop werken. Zit je in de auto nog met een bigsmile van "WOW WOW IK GA EEN HOOP DOEN VANDAAG MEN! yiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaa" Vervolgens neem ik plaats op mn stoeltje achter de pc en doe gewoon de hele dag helemaal niets... en nog is niets. :r Alsof je ambities een loopje met je nemen of zo.
Maar goed! Ik heb alweer een paar heule kleine mini dingen gedaan die ik beloofd had om te doen. Ik voel me tegenwoordig echt mega stoer als ik is iets doe wat ik beloofd heb trouwens. Dus we gaan weer de goede kant op zullen we maar zeggen he :) :D Ik hoop bij jou ook! Hier schijnt de zon in ieder geval naar binnen *O*

En helpt die lichttherapie trouwens..? Ik denk dat ik binnenkort maar weer is mn standaard stekkie aan het strand ga bezoeken om ff tot rust te komen.
pi_99997861
Bedankt voor de hulp alvast, ik ga eens wat zelftestjes doen en evt naar de huisarts.
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:08:29 #103
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100001622
Het toppunt van slordig zijn met je medicijnen: nu pas de eerste concerta voor vandaag ingenomen. Was het vergeten. of ik heb hem wel ingenomen vanmorgen en ben dat vergeten (gelukkig slik ik zo'n lage dosering dat een keertje dubbel slikken niet erg is want dat gaat me echt nog wel eens gebeuren...)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:10:18 #104
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100001704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:08 schreef Murmeli het volgende:
Het toppunt van slordig zijn met je medicijnen: nu pas de eerste concerta voor vandaag ingenomen. Was het vergeten. of ik heb hem wel ingenomen vanmorgen en ben dat vergeten (gelukkig slik ik zo'n lage dosering dat een keertje dubbel slikken niet erg is want dat gaat me echt nog wel eens gebeuren...)
haha, blijf je dan niet lang wakker vandaag? je heb van die doosjes die je voor een week of een maand vult, dan zie je meteen of je hem vergeten bent of niet ;)
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:31:23 #105
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100002532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:10 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

haha, blijf je dan niet lang wakker vandaag? je heb van die doosjes die je voor een week of een maand vult, dan zie je meteen of je hem vergeten bent of niet ;)
oja dat is misschien wel wat voor mij, zo'n doosje. zucht... ik lijk wel een seniele bejaarde zeg :(
Nee hoor, ik moet juist concerta slikken om te kunnen slapen. Anders slaap ik niet in. En doorslapen doe ik toch al niet, met of zonder concerta dus dat maakt niet veel uit (al is het frustrerend en waarschijnlijk de aanleiding dat ik nu een kuthumeur heb)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_100005448
Ik heb een aantal zelftestjes gedaan en overall komt eruit:
Uit je antwoorden blijkt dat het mogelijk is dat je ADD of ADHD hebt

"mogelijk". Verstandig om dan toch naar een huisarts te gaan?
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
pi_100006184
Vanochtend Dexamphetamine van mijn psychiater voorgeschreven gekregen en heb het gelijk genomen. Vind het effect positief, niet dat down-gevoel zoals bij Ritalin en heb meer zin om dingen te ondernemen die ik al lang uitstel. Me eetlust is wel weg. Maar Dexamphetamine is toch een vorm van Speed? Ik ben bekend met Speed en het sloopt je lichaam. Doet Dexamphetamine dit niet dan? En ben een fanatieke fitnesser en van Speed weet ik dat het spieren afbreekt. Doet Dexamphetamine dit ook?
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:25:03 #108
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100006888
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:46 schreef Olment het volgende:
Ik heb een aantal zelftestjes gedaan en overall komt eruit:
Uit je antwoorden blijkt dat het mogelijk is dat je ADD of ADHD hebt

"mogelijk". Verstandig om dan toch naar een huisarts te gaan?
Er staat altijd " mogelijk" kan je niet zo even 1,2, 3 testen, dus er zal nooit staan: Je heb ADHD!
je zit er mee, dus is het verstandig om langs de huisarts te gaan :)
pi_100006941
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:25 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Er staat altijd " mogelijk" kan je niet zo even 1,2, 3 testen, dus er zal nooit staan: Je heb ADHD!
je zit er mee, dus is het verstandig om langs de huisarts te gaan :)
ok thanks, ben altijd wat kritisch op zelftests op internet.
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
pi_100010716
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:26 schreef Olment het volgende:

[..]

ok thanks, ben altijd wat kritisch op zelftests op internet.
Als je het echt niet hebt zou er waarschijnlijk geen 'mogelijk' uit komen. Maar ik vond dat ik door alle vragen op zich al een beter beeld kreeg van wat add en adhd is en, ongeacht de uitkomst, werd dat bezoekje aan de huisarts dus steeds vanzelfsprekender.
pi_100011207
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:00 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Als je het echt niet hebt zou er waarschijnlijk geen 'mogelijk' uit komen. Maar ik vond dat ik door alle vragen op zich al een beter beeld kreeg van wat add en adhd is en, ongeacht de uitkomst, werd dat bezoekje aan de huisarts dus steeds vanzelfsprekender.
Klopt, ik herken mezelf in de vele vragen die ze stelden. Het Hyper gedeelte dan weer niet. Heb er aantal jaren geleden over gedacht om me eens te laten testen op adhd (toen was add nog niet erg bekend) maar dit heb ik toen niet gedaan, ik wist niks van add en ik vond mezelf niet hyper dus dacht dat het gewoon lui/oninteresse was.
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
pi_100012451
We horen het wel :)
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:19:23 #113
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_100013356
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:06 schreef Generalissimo het volgende:
Vanochtend Dexamphetamine van mijn psychiater voorgeschreven gekregen en heb het gelijk genomen. Vind het effect positief, niet dat down-gevoel zoals bij Ritalin en heb meer zin om dingen te ondernemen die ik al lang uitstel. Me eetlust is wel weg. Maar Dexamphetamine is toch een vorm van Speed? Ik ben bekend met Speed en het sloopt je lichaam. Doet Dexamphetamine dit niet dan? En ben een fanatieke fitnesser en van Speed weet ik dat het spieren afbreekt. Doet Dexamphetamine dit ook?
Moet je aan je psychiater vragen. Maar gezond lijkt me anders.

Ik had wel eens dat ik een slok water nam en me afvroeg of ik de ritalin nou wel of niet in mijn mond had. Ook in een doosje doen werkte niet want dan maakte ik natuurlijk meerdere doosjes.
Heb ik nou beter door, dat meerdere plekjes maken voor een ding.
pi_100017992
Zou het liefst zonder medicatie door het leven gaan zoals denk ik elke ADHD'er? Ben liever gewoon mezelf zonder de hele dag onder invloed van die zooi. Op de HAVO nam ik alleen medicatie als ik een opdracht moest maken of in een toetsweek. Op het HBO gaat het er anders aan toe en moet je wel opletten tijdens de college's anders heb je er alleen jezelf mee. Dus vanaf volgend jaar weer fulltime aan de medicatie ;(
  donderdag 28 juli 2011 @ 04:00:16 #115
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_100033798
Ik ga pas over 2-3 jaar studeren maar ik hoop dat ik niet aan de medicatie hoef. Maar als ik het nodig vind en het werkt zal ik het zeker doen.

Ik kom het tijd door door van periode naar periode te leven. Ik wil graag een studie beginnen en afronden. Offers ben ik bereid om te maken. Maar mijn hele leven aan de medicatie zie ik niet zitten. Als ik zeventig ben wil ik nog een beetje gezond zijn om te genieten van mijn pensioen.

Maar om eerlijk te zijn tegen mijn psychiater probeer ik het wel gewoon uit. Want nooit geschoten is altijd mis. Maar ik vind medicatie echt niet tof.

OWja, ik ga nog naar castlefest en mysteryland.

[ Bericht 14% gewijzigd door AcidFay op 28-07-2011 13:52:07 ]
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:27:54 #116
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_100096243
Joepe, weekeinde *O*

Iemand nog plannen? Ik heb net wat boeken van bol binnen en ga lekker niksen :)
pi_100120539
Slikt iemand hier dexamphetamine? Of ervaring mee? Zou je me dan een PM willen sturen. Wil er even met iemand over praten die het ook neemt. Paar vraagjes over de dosis enzo. Bedankt alvast!
pi_100129580
hier dexamfetamine :) vraag maar raak
pi_100131260
Ik heb ook wel wat vragen over de dexamfetamine! Dus als je wat antwoorden zou willen geven...?

Merk je verschil tussen Ritalin en dexamfetamine Zo ja, wat?
Van welke bijwerkingen heb je last?
Hoeveel/hoe vaak slik je het?
En eigenlijk is mijn grootste vraag denk ik wel waarom je voor dexamfetamine hebt gekozen?


Ik ben zelf een beetje een vreemde ADHD'er, ik ben nl altijd moe. Of anders gezegd: ik ben nu een jaartje met Ritalin (50mg/dag) bezig (het lukte me niet om fatsoenlijk te functioneren op m'n werk zonder, tijdens m'n studie heb ik het wel altijd zonder gered!) en ik ben tegelijkertijd met Melatonine (5-7,5mg/dag) begonnen. Voordat ik met deze medicatie startte, stuiterde ik voortdurend rond - ook 's nachts. Ik sliep 2 à 3 uur, en zo 1 à 2x per week sliep ik een ochtend of een middag wat bij.
En tja...sinds ik dit alles slik, ben ik altijd moe. Ja, ik functioneer stukken beter en ben blij met de verminderde chaos in mijn hoofd en doen. Maarrrr...ik vind die vermoeidheid zó vervelend. In eerste instantie werd gezegd dat het 'slaap inhalen' kon zijn, maar een jaar na dato vind ik dat wel wat overdreven. Ik heb met momenten mijn oplevingen, maar dat is vooraf niet te voorspellen. Ik heb geprobeerd om een tijdje geen Ritalin/Melatonine te gebruiken, maar geen resultaat. Ik kan overigens ook niet altijd slapen ofzo, maar het is meer de vermoeidheid die me gek maakt. True, ik was voorheen regelmatig wel wat té hyper - maar ieder enthousiasme ontbreekt nu en dat vind ik wel heel naar.

Herkent iemand hier dit? Psychiater heeft er nl geen verklaring voor, maar ik neem aan dat het toch met de medicatie te maken heeft...
pi_100132319
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:08 schreef SterreMarit het volgende:
Ik heb ook wel wat vragen over de dexamfetamine! Dus als je wat antwoorden zou willen geven...?

Merk je verschil tussen Ritalin en dexamfetamine Zo ja, wat?
Van welke bijwerkingen heb je last?
Hoeveel/hoe vaak slik je het?
En eigenlijk is mijn grootste vraag denk ik wel waarom je voor dexamfetamine hebt gekozen?
Ik heb in het verleden ritalin en concerta gebruikt maar ben er nooit tevreden over geweest. Nu ik in september HBO ga doen, na een jaar gewerkt te hebben, wil ik weer aan de medicijnen. En heb hiervoor dinsdag dex gekregen van mijn pscych om te kijken of dit misschien meer iets voor mij is.

Ik merk zeker verschil tussen ritalin en dex. Van ritalin wordt ik neerslachtig en heb ik geen zin om dingen te ondernemen of met mensen te praten. Van dex wordt ik juist vrolijk en krijg ik zin om dingen te regelen die ik al weken heb uitgesteld. Als ritalin uitwerkt wordt ik superdruk in mijn hoofd en kan ik echt totaal niet in slapen komen, lig soms uren wakker. Als dex uitwerkt wordt ik moe en val ik meteen in slaap. Ook heb ik bij dex meer eetlust en zelfs honger. Met ritalin heb ik nooit honger, alleen een leeg gevoel en dan prop ik er iets in om me maag snel te vullen.

Mijn psych heeft mij voorgeschreven 2 keer op een dag 2 tabletjes van 5 mg dexamfetamine te nemen. Maar voor mij is dat te weinig, komt misschien omdat ik zo groot ben en ook wel aardig wat weeg. Ik ben nu eigenlijk een beetje aan het aanrommelen en dat is niet goed. Het gevaar van dex vind ik wel dat je je er echt lekker van gaat voelen. En als je iets meer neemt dan hoort voel je je echt chill en mellow.

Een bijwerking is wel dat ik er oogruis (Visual Snow) van krijg. Dat heb ik sowieso altijd wel maar door de dex wordt dit erg versterkt. Erg storend.
pi_100133176
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:16 schreef dan13lv het volgende:
hier dexamfetamine :) vraag maar raak
hoeveel en hoelaat per dag neem jij?
pi_100195989
Ik wil misschien ook een keertje dex proberen. Gebruik nu al een tijdje concerta wat in het begin echt super was - geen hoofd die overstroomt met gedachten. Heerlijk is dat! Ik kom er alleen achter dat de hoeveelheid werk die ik verricht er nou niet bepaald beter op is geworden..
Nog steeds doe ik vaak niets en weet ik niet waar ik aan kan beginnen.. prioriteiten stellen zit er niet in, maar aan iets beginnen ook niet. Totaal niet eigenlijk. Ik dacht dat ik toe was aan vakantie en dat ik daarna wel weer de motivatie zou vinden om dingen met twee handen vast te pakken. Eenmaal terug zie ik mezelf echter weer de hele dag een beetje nietsnutten...

Mensen die dex gebruiken wel de drive om dingen is even op te pakken? Alles wat ik er tot nu toe over gelezen hebt klinkt in mijn oren iig positief.
pi_100196316
Dan raad ik je aan dex is te proberen. Ik heb in een week al zoveel dingen gedaan en geregeld die ik al veel te lang uitstelden en heb zelfs zin om weer te gaan studeren in september (heb een jaar gewerkt). Van ritalin wordt ik rustig en kan ik goed leren. Maar echt dingen ondernemen, regelen of me kamer schoonmaken doe ik er niet van. Met dex juist wel!
pi_100197238
Hmmm ok.. Ik gaat er achteraan!
Heb jij overigens add of adhd?

[ Bericht 45% gewijzigd door Fes1-2 op 01-08-2011 16:34:05 ]
pi_100207603
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:27 schreef Fes1-2 het volgende:
Hmmm ok.. Ik gaat er achteraan!
Heb jij overigens add of adhd?
ADHD
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:41:21 #126
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100237395
Ik heb gisteren parachute gesprongen *O*

Wonder boven wonder was ik tijdens de vrije val en het zweven de rust zelf. 3 dagen van te voren gestuiterd, maar zodra ik "viel"voelde ik mij kalmer dan misschien wel ooit gevoeld heb :)

Heerlijk, dit was geen eenmalig iets :D
pi_100242927
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:41 schreef DuracellPower het volgende:
Ik heb gisteren parachute gesprongen *O*

Wonder boven wonder was ik tijdens de vrije val en het zweven de rust zelf. 3 dagen van te voren gestuiterd, maar zodra ik "viel"voelde ik mij kalmer dan misschien wel ooit gevoeld heb :)

Heerlijk, dit was geen eenmalig iets :D
WOW! :o (Al moet ik zeggen dat ik erg graag op de grond sta. Dus niet in de lucht en niet onder water enzo)

Hoe lang blijf je dan eigenlijk in de lucht?
Ik heb ooit een keer voor een weddenschap ge-bunjee jumpt, maar dat waren de vervelendste (en duurste) 10 seconden van mijn leven :X }:|
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:54:21 #128
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_100251706
Sommige mensen gaan idd heel hard op bunjee jumpen en parachutes/paragliden.

Persoonlijk wil ik niet eens in de draaimolen. Boven de twee- drie meter krijg ik hoogtevrees :P

Ik heb een keer in mijn leven in een achtbaan geweest. Verschrikkelijk vond ik het,
pi_100262005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:54 schreef AcidFay het volgende:
Sommige mensen gaan idd heel hard op bunjee jumpen en parachutes/paragliden.

Persoonlijk wil ik niet eens in de draaimolen. Boven de twee- drie meter krijg ik hoogtevrees :P

Ik heb een keer in mijn leven in een achtbaan geweest. Verschrikkelijk vond ik het,
Ook die ja. de achtbaan in het donker in de efteling. Mijn dochter wilde dat ik meeging. Groen kwam ik er uit, met een adrenaline rush die uren heeft geduurd. De rest van de dag rond gestuiterd als een gek :D
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_100262078
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:41 schreef DuracellPower het volgende:
Ik heb gisteren parachute gesprongen *O*

Wonder boven wonder was ik tijdens de vrije val en het zweven de rust zelf. 3 dagen van te voren gestuiterd, maar zodra ik "viel"voelde ik mij kalmer dan misschien wel ooit gevoeld heb :)

Heerlijk, dit was geen eenmalig iets :D
Dikke dikke dikke dikke shit! Jaloers fesje hier hoor! :P

Waar heb je dat gedaan?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:32:59 #131
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100262744
Gedaan op Texel, +- 40 sec vrije val en 10 minuten "zweven"
Het was het meest brute wat ik ooit gedaan heb, en ik wou meteen weer... :D

Doodsangsten in het vliegtuig, maar zodra je "los" bent is het zo geweldig!
pi_100266428
Dat is nog best lang! haha. Vet man!
Heb ook wel is zitten denken over zo'n cursus.. hoop geld maar dan mag je ook wat solosprongen maken en dan krijg je een brevet geloof ik. Zou helemaal kikke zijn natuurlijk en volgens mij vallen de kosten voor vervolgsprongen daarna ook best mee :P Sparennnnnnnnnnn
pi_100269089
Ik heb 3x een bungeejump gemaakt dat vond ik ook heerlijk die kick :)

Achteraf bleek dat ik dat beter niet had kunnen doen....vanwege de risicofactor die ik heb met het oog op het terug krijgen van epilepsie.

Dus nu laat ik alles maar wat op de kop gaat en rond draait.
pi_100271229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:29 schreef Fes1-2 het volgende:
Dat is nog best lang! haha. Vet man!
Heb ook wel is zitten denken over zo'n cursus.. hoop geld maar dan mag je ook wat solosprongen maken en dan krijg je een brevet geloof ik. Zou helemaal kikke zijn natuurlijk en volgens mij vallen de kosten voor vervolgsprongen daarna ook best mee :P Sparennnnnnnnnnn
Voor 200 euro kan je een tandemsprong maken, dan zit je vast aan een instructeur.
-weg-
pi_100271466
@ Auti dat is 2 maanden vrijetijdsgeld :N .

Maar goed het lijkt me wel gaaf.
pi_100271519
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:38 schreef Auti het volgende:

[..]

Voor 200 euro kan je een tandemsprong maken, dan zit je vast aan een instructeur.
I know... Ik dacht dat zo'n cursus 1700 euro was met 4 tandemsprongen en 3 solo. Dan krijg je een brevet en mag je dus voortaan altijd zelf springen!
pi_100271667
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:44 schreef Dropkogel het volgende:
@ Auti dat is 2 maanden vrijetijdsgeld :N .

Maar goed het lijkt me wel gaaf.
Ja dat weet ik, ik kan het zelf ook niet 123 doen maar er is wel naar toe te sparen als je het een keer wilt meemaken. Mij lijkt het ook erg leuk om een keer mee te maken.

@ Fes1-2 , zelf springen hoeft voor mij niet, lijkt mij ook een dure hobby, maar ik zou het echt heel erg graag een keer willen meemaken en dan is een tandemsprong prima, het gaat mij gewoon om het gevoel en uitzicht en die ervaring neem ik dan mee.
-weg-
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:38:29 #138
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100273535
Tandensprong is meer dan prima, en elke cent waard!! Ik zou er zou maanden "vrijetijdsgeld" voor opgeven ;)

maar, ik ga nu sparen voor een cursus, ik wil zelf "vliegen" :D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:41:08 #139
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100273659
En ik loop er nog steeds van te stuiteren! ;)
pi_100280744
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:41 schreef DuracellPower het volgende:
En ik loop er nog steeds van te stuiteren! ;)
*O*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:12:29 #141
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100291894
Zo was mijn hele dag :)

En nu ben ik eindelijk moe. 8)7
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:25:18 #143
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100304629
Ik stuiter vandaag op mijn verjaardag weer, vrolijk verder :) *O* *O* *O* *O* *O*

Dit is een goede week ;)
pi_100304969
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:25 schreef DuracellPower het volgende:
Ik stuiter vandaag op mijn verjaardag weer, vrolijk verder :) *O* *O* *O* *O* *O*

Dit is een goede week ;)
Gefeliciteerd man! Stuiterbaas.
pi_100305143
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:25 schreef DuracellPower het volgende:
Ik stuiter vandaag op mijn verjaardag weer, vrolijk verder :) *O* *O* *O* *O* *O*

Dit is een goede week ;)
Gefeli! :* w/ Hoe jong ben je geworden?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:59:50 #146
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100305361
33 jaartjes jong :)
pi_100306141
Hebben hier mensen last van preoccupatie / fiep? Obsessief gedrag bij afwisselende hobby's.

Heb het zelf voornamelijk met hobby's, dan wil ik alles weten, denk er 24/7 aan, koop boeken, ga alles opzoeken op internet en na een jaar of na 2 jaar is het alweer over en ga ik over op een nieuwe hobby. Ga er dan ook te veel in op, niet leuk voor de omgeving.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:45:40 #148
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100306484
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:31 schreef stoeltafel het volgende:
Hebben hier mensen last van preoccupatie / fiep? Obsessief gedrag bij afwisselende hobby's.

Heb het zelf voornamelijk met hobby's, dan wil ik alles weten, denk er 24/7 aan, koop boeken, ga alles opzoeken op internet en na een jaar of na 2 jaar is het alweer over en ga ik over op een nieuwe hobby. Ga er dan ook te veel in op, niet leuk voor de omgeving.
Ja, maar bij mij is het na een dag of 2 weer over :)
pi_100306937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:31 schreef stoeltafel het volgende:
Hebben hier mensen last van preoccupatie / fiep? Obsessief gedrag bij afwisselende hobby's.

Heb het zelf voornamelijk met hobby's, dan wil ik alles weten, denk er 24/7 aan, koop boeken, ga alles opzoeken op internet en na een jaar of na 2 jaar is het alweer over en ga ik over op een nieuwe hobby. Ga er dan ook te veel in op, niet leuk voor de omgeving.
Ja dat ken ik wel. Ben heel wisselvallig. Daarom zou ik nooit een tattoe laten zetten haha. Na 2 dagen denk ik dan toch nee ik wil wat anders of nee ik wil dit eigelijk toch niet.
pi_100311188
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:31 schreef stoeltafel het volgende:
Hebben hier mensen last van preoccupatie / fiep? Obsessief gedrag bij afwisselende hobby's.

Heb het zelf voornamelijk met hobby's, dan wil ik alles weten, denk er 24/7 aan, koop boeken, ga alles opzoeken op internet en na een jaar of na 2 jaar is het alweer over en ga ik over op een nieuwe hobby. Ga er dan ook te veel in op, niet leuk voor de omgeving.
Ja. Maar dat duurt geen 2 jaar. een maandje of 3 ofzo. Zo langzamerhand weet ik van best veel dingen een hoop af, dus ik doe het heel goed met triviant :P Een hoofd vol loze weetjes
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_100311600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:19 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ja. Maar dat duurt geen 2 jaar. een maandje of 3 ofzo. Zo langzamerhand weet ik van best veel dingen een hoop af, dus ik doe het heel goed met triviant :P Een hoofd vol loze weetjes
Haha! hoe herkenbaar :D Ook handig voor weekend miljonairs _O-

Gefeliciteerd DuracellPower *O*
-weg-
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:10:24 #152
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_100314920
Adrenaline junkies ook he die ad(h)d-ers altijd op zoek naar spanning....hihi d^^b
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:18:56 #153
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_100315279
En dat neurofeedback gaat helaas niet lukken :( gaat 1100 euro kosten en verzekering betaalt maar tot 500 euro en uwv betaalt helemaal niks want lijdt niet gelijk naar werk ......dus ben naar een goeie natuur-arts geweest wat wel vergoed werd grotendeels....en ben aan het ontgiften nu 2 weken en gaat goed en dat ik nog niet para was geworden viel hem alles mee,15 jaar lang van alles en nog wat gehad qua hard-drugs en iedere dag blowen met al die pesticiden en weet ik niet al wat ze tegenwoordig in die wiet stoppen om te groeien,hoger breder en sneller......ben al 3 weken gestopt ook met blowen dus helemaal nuchter door het leven....en heb het meest last van frustratie en soms angst voor dingen zij hij ook en hij kon dingen meten wat mijn lichaam nodig had dan werd mijn grip steviger (vingers tegen elkaar drukken,en hij trok eraan)en als het zwakker werd de grip was het niks voor mij erg boeiend allemaal....dus hopen dat ik wat beter in het leven kom op deze manier, het is een begin zeg ik dan maar.....d^^b
pi_100320599
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:18 schreef Nonverbaal het volgende:
En dat neurofeedback gaat helaas niet lukken :( gaat 1100 euro kosten en verzekering betaalt maar tot 500 euro en uwv betaalt helemaal niks want lijdt niet gelijk naar werk ......dus ben naar een goeie natuur-arts geweest wat wel vergoed werd grotendeels....en ben aan het ontgiften nu 2 weken en gaat goed en dat ik nog niet para was geworden viel hem alles mee,15 jaar lang van alles en nog wat gehad qua hard-drugs en iedere dag blowen met al die pesticiden en weet ik niet al wat ze tegenwoordig in die wiet stoppen om te groeien,hoger breder en sneller......ben al 3 weken gestopt ook met blowen dus helemaal nuchter door het leven....en heb het meest last van frustratie en soms angst voor dingen zij hij ook en hij kon dingen meten wat mijn lichaam nodig had dan werd mijn grip steviger (vingers tegen elkaar drukken,en hij trok eraan)en als het zwakker werd de grip was het niks voor mij erg boeiend allemaal....dus hopen dat ik wat beter in het leven kom op deze manier, het is een begin zeg ik dan maar.....d^^b
Ben wel een keer met zo'n vent van andere problemen afgekomen. Kan best werken! Succes
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:03:59 #155
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100321094
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:10 schreef Nonverbaal het volgende:
Adrenaline junkies ook he die ad(h)d-ers altijd op zoek naar spanning....hihi d^^b
hehe klopt hier wel, 2de sprong in september is al bijna besproken, en het motorrijbewijs staat op de planning..alleen vind mijn omgeving dat niet zo een goed idee :?
pi_100321340
Leuk hoor als je net een gesprek zit te voeren maar gewoon op de bank zit te stuiteren.
Om vervolgens niks anders te doen als kletsen.

Al veel te vroeg op vandaag....ga je later naar de winkel voor boodschappen vergeet je drinken.
Weer terug dus zucht.
pi_100323405
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:31 schreef stoeltafel het volgende:
Hebben hier mensen last van preoccupatie / fiep? Obsessief gedrag bij afwisselende hobby's.
Volgens mij hoort dat niet specifiek bij AD(H)D, maar eerder bij Asperger. Hoewel ik me kan voorstellen dat een korte extreme focus bij bepaalde dingen er op kan lijken, alleen dan heet het hyperfocus.

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe hobby, met name op sportief gebied. Door wat lichamelijke problemen moet ik tijdelijk stoppen met hardlopen waar ik van baal. Nu overweeg ik Yoga, want ik ben niet zo van de teamsporten plus de oefeningen zijn denk ik zowel goed voor m'n lichaam (stabiliteit, kracht, controle) en het schijnt ook erg rustgevend te werken wat ook geen kwaad kan :D . Binnenkort maar eens wat meer in verdiepen :)
pi_100323770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:03 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

hehe klopt hier wel, 2de sprong in september is al bijna besproken, en het motorrijbewijs staat op de planning..alleen vind mijn omgeving dat niet zo een goed idee :?
Motorrijbewijs ga ik nooit aan beginnen.. ik rij mezelf dood, gegarandeerd.. Ik weet het ook van mijzelf. Misschien dat jouw omgeving ook bang is dat het verkeerd afloopt?
-weg-
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:40:24 #159
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100324161
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:31 schreef Auti het volgende:

[..]

Motorrijbewijs ga ik nooit aan beginnen.. ik rij mezelf dood, gegarandeerd.. Ik weet het ook van mijzelf. Misschien dat jouw omgeving ook bang is dat het verkeerd afloopt?
Ja natuurlijk is dat de reden ;) Maar op zich, ik rij al +10 jaar auto, en zoek dan ook de kick met enige regelmaat wel op, echter... heb ik alles goed in de gaten en rij ik al die tijd al schade vrij, dus ook niet "door iemand anders zijn schuld" Dus ik denk graag dat wij adhd-er juist heel scherp zijn in dit soort dingen ;)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:55:40 #160
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_100330301
Als ik mn rijbewijs zou halen moet je dan zeggen dat je add hebt of beter van niet...?
pi_100332003
4 Jaar geleden mijn diagnose gehad, en het eindelijk geaccepteerd, afgelopen maandag een goeie intake bij het riagg gehad :) . Fresh new start ofzo. Ze stond er van te kijken dat ik nog niet omviel omdat ik altijd 1000 dingen tegelijk doe :') druk schema maar ik kan nou eenmaal niet zo goed stilzitten :P .
pi_100398435
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:23 schreef Nonverbaal het volgende:
Nou was gelijk de laaste post die ik deed dus denk open gelijk maar een nieuwe kan wel weer gaan wachten.....nou deze week langs voor mijn proefsessie van Neurofeedback (Brainwave Optimization): en hopen dat het wat stabiliteit kan geven....de verliefdheid is gelukkig alweer verdwenen scheelt ook een hoop....haha en zo maar hopen dat ik langzaam weer uit mijn schulpje kan treden.... en hebben jullie ook zo last van altijd maar vervelen erg onrustig waar je ook bent nooit echt zin om dingen te doen terwijl je wel wat wilt doen...ahhhhh wordt ik gek van!!!!
Ik ga wss ook neurofeedback doen.

Heb eerste sessie gehad om te kijken of ze me kunnen helpen. Kwamen wel duidelijke dingen uit, en nu ga ik waarschijnlijk verder met deze sessies.

Heb mij halfjaar geleden - door aandringen van school - laten testen op ADD, als ik dit niet had gedaan was ik voor 2e keer op rij blijven zitten en moest ik van school af omdat mijn cijfers zo slecht waren.

Uit die test is uitgekomen dat ik ADD heb en krijg nu Concerta, door die concerta was ik wel een zombie in de klas, maar heb wel al mijn punten op kunnen halen en ben nu over :D

zit nu op 54 mg, hoeveel zitten jullie eigenlijk?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:57:03 #163
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100401473
2 x 18
Lekker laag he? Van meer word ik zenuwachtig. Dit is wel te weinig op zich, geloof ik. Concentratie is waardeloos
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_100401562
36 was te weinig voor mij, en bij 54 heb ik eigenlijk teveel bijwerkingen, maar heb het er wel voor over want 36 red ik het niet mee :9
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:33:40 #165
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100415820
Ik ben de hele week "druk" geweest, had vandaag een " rustig" dagej gepland met een beetje de was doen enzo, maar verveel mij nu al :(
pi_100417112
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:55 schreef Nonverbaal het volgende:
Als ik mn rijbewijs zou halen moet je dan zeggen dat je add hebt of beter van niet...?
Ik zou het gewoon niet zeggen. Je haalt je veel ellende op de hals. (lees verhalen van sommige users hier) en ws heb je tijdens het rijden er weinig tot geen last van en rijdt je prima (hyperfocus enzo) hoogstens te hard. (ik heb altijd tomtom aan tijdens het rijden die begint te loeien als ik te hard ga. Scheelt mij sindsdien een hoop boetes.)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_100417838
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:33 schreef DuracellPower het volgende:
Ik ben de hele week "druk" geweest, had vandaag een " rustig" dagej gepland met een beetje de was doen enzo, maar verveel mij nu al :(
Hetzelfde hier.

En het feit dat ik er net achter kwam dat het zondag is maakt het niet beter :(
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:51:04 #168
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_100428182
@seasushi,ja dat dacht ik eigenlijk ook al,scheelt een hoop gezeik ja...hihi
pi_100455943
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:31 schreef Auti het volgende:

[..]

Motorrijbewijs ga ik nooit aan beginnen.. ik rij mezelf dood, gegarandeerd.. Ik weet het ook van mijzelf. Misschien dat jouw omgeving ook bang is dat het verkeerd afloopt?
:') Echt zo'n stomme opmerking dat. Of je wilt het of je wilt het niet. Zelfde geld voor duracell.

Kans is overigens groter dat iemand jou dood rijdt en mega hard rijden op een motor is ook niet fijn hoor.. wind enzo.

Ik ben in ieder geval net geslaagd van vind het helemaal geweldig :D :D :D Dan moeten we maar even een ADD/ADHD tochtje gaan maken ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:55 schreef Nonverbaal het volgende:
Als ik mn rijbewijs zou halen moet je dan zeggen dat je add hebt of beter van niet...?
Ik heb het bij mn nieuwe categorieen wel gedaan.. heb nu een rijbewijs wat maar 3 jaar geldig is :( Ik moet mn klacht nog is opsturen want het is niet leuk en NIET eerlijk hoe er met je om gegaan wordt. Naar mijn mening in ieder geval.
pi_100455979
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:51 schreef Nonverbaal het volgende:
@seasushi,ja dat dacht ik eigenlijk ook al,scheelt een hoop gezeik ja...hihi
Mocht je alleen bij een auto ongeluk betrokken raken en ze vinden medicijnen bij je of nemen bloed af, waaruit blijkt dat je medicatie neemt, en je hebt niks gemeld, kun je wel problemen verwachten...
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_100455986
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:41 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon niet zeggen. Je haalt je veel ellende op de hals. (lees verhalen van sommige users hier) en ws heb je tijdens het rijden er weinig tot geen last van en rijdt je prima (hyperfocus enzo) hoogstens te hard. (ik heb altijd tomtom aan tijdens het rijden die begint te loeien als ik te hard ga. Scheelt mij sindsdien een hoop boetes.)
Inderdaad! Doe het maar niet :P Het is in nederland (in tegenstelling tot belgie en frankrijk) ook niet verplicht... Ik wil straks dexamphetamine gaan proberen ipv concerta - zou ik het hele riedeltje nog is mogen doen. Ja hoooooooi.

Edit: Seasushi ninja - edit? :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Fes1-2 op 08-08-2011 11:48:38 ]
pi_100458000
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:40 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Inderdaad! Doe het maar niet :P Het is in nederland (in tegenstelling tot belgie en frankrijk) ook niet verplicht... Ik wil straks dexamphetamine gaan proberen ipv concerta - zou ik het hele riedeltje nog is mogen doen. Ja hoooooooi.

Edit: Seasushi ninja - edit? :P
Nope. Was niet helemaal volledig. Ik slik weliswaar andere medicatie, maar dit heeft psych mij gezegd.: " Zorg dat je zo min mogelijk medicatie in je auto hebt liggen, en vertel niet uit schrik na een ongeval dat je medicatie slikt." Bedrijfsarts wil bewust mijn hoeveelheid medicatie niet weten omdat hij dan ergens medeverantwoordelijk is, als hij mij weer in de auto laat stappen :)

Ofwel artsen vinden het soort regeltjes onzin, maar zijn wel op de hoogte van het gezeik wat je kunt krijgen. Dus: Mijn mening is dat je gewoon in die auto moet stappen, niks melden, maar weten wat het gevolg evt kan zijn. Dat verzekering niks uitkeert. ( Kans van 1 op ? heel veel)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_100459382
Vandaag officieel begonnen met methylfenidaat retard.
Ben heel benieuwd, voel me nu iig duf :(
pi_100459471
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:28 schreef Danbo het volgende:
Vandaag officieel begonnen met methylfenidaat retard.
Ben heel benieuwd, voel me nu iig duf :(
Succes :) Maar retard.. wat bedoel je daar mee?
pi_100465817
Dat is langwerkende ritalin, deze wordt heel weinig voorgeschreven.
Het zit tussen gewone ritalin en concerta in en werkt ongeveer 5 uur, dus je hoeft maar 2x per dag te slikken.

Hoe is bij jullie de instelperiode gegaan, moest de medicatie vaak aangepast worden?
pi_100465949
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:39 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

:') Echt zo'n stomme opmerking dat. Of je wilt het of je wilt het niet. Zelfde geld voor duracell.

Kans is overigens groter dat iemand jou dood rijdt en mega hard rijden op een motor is ook niet fijn hoor.. wind enzo.

Nah, ik heb op mijn 17e een vrij pittig scooterongeluk gehad door mijn eigen schuld en toen ben ik wel een beetje "genezen" van gemotoriseerde tweewielers.
-weg-
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:39:43 #178
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100484154
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:39 schreef DuracellPower het volgende:
Ik heb weer een stukje over adhd geklopt :)

http://druk.konijn.weblog(...)adhd-mijn-kenmerken/
Klinkt heel herkenbaar, leuk geschreven (ok, heb vooral het dik gedrukte gelezen, niet het geduld om het helemaal te lezen)
pi_100484627
Zit in de eindfase van mijn studie en ben alvast aan het kijken voor een baan. Nu ben ik benieuwd of jullie tijdens de sollicitatie vertellen dat je ADHD hebt? ADHD heeft vele voordelen maar het is de vraag of de werkgever ook ziet.

Wat zouden jullie doen, voor de veilige weg kiezen en niks zeggen?
pi_100486094
Denk je dat het nodig is omdat je werkzaamheden er onder kunnen lijden?
Zelf zou ik het niet zeggen tijdens het sollicitatiegesprek omdat er vaak nogal een negatief beeld aan vast zit, inclusief vooroordelen.
Als er tijdens m'n werk iets voor zou doen wat met mijn ADHD te maken zou hebben, zou ik het bespreekbaar maken
pi_100497269
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:20 schreef Auti het volgende:

[..]

Nah, ik heb op mijn 17e een vrij pittig scooterongeluk gehad door mijn eigen schuld en toen ben ik wel een beetje "genezen" van gemotoriseerde tweewielers.
Je bent natuurlijk erg kwetsbaar op een motor. Maar zat je 'jezelf dood te rijden' of lette je gewoon niet goed / voldoende op? Ik gok op die laatste omdat je aangeeft dat het een ongeluk was. Geen probleem als je het om die reden onverstandig vindt om te gaan motor rijden maar een ongeluk is nog altijd heel iets anders dan jezelf dood rijden. Er gebeuren nog altijd, relatief gezien, minder ongelukken met motorrijders en als er iets gebeurt is het meestal niet de eigen schuld. De lessen zorgen daar wel voor.
pi_100498797
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:45 schreef stoeltafel het volgende:
Zit in de eindfase van mijn studie en ben alvast aan het kijken voor een baan. Nu ben ik benieuwd of jullie tijdens de sollicitatie vertellen dat je ADHD hebt? ADHD heeft vele voordelen maar het is de vraag of de werkgever ook ziet.

Wat zouden jullie doen, voor de veilige weg kiezen en niks zeggen?
Dat hangt denk ik van de functie af.

Een verhaaltje:

Toen ik nog geen diagnose had solliciteerde ik bij een grafisch bedrijf als productie medewerker.
In mijn sollicitatie heb ik niks vermeld behalve het stukje korte concentratie te hebben.

Ik werd aangenomen met de voorwaarde dat ik mijn jobcoach zou houden.

Een week of 2 later kwam men er op het werk achter dat ik ook wel heel druk en snel afgeleid was...letterlijk wilde ik rennen om mijn energie kwijt te raken.
( Allemaal goed dan kan je meerdere dingen tegelijk doen)
Weer een week later zei de baas van het bedrijf dat hij graag ADHD ers had omdat ze in staat zijn snel bergen werk te verzetten.

In dat jaar dat ik er werkte heb ik nooit een probleem gehad.

Bij de banen die ik erna kreeg wel.

nu werk ik 10 jaar bij dezelfde werkgever....bij de aanmelding heb ik laten weten dat ik oa een concentratiestoornis heb.
En dat het goed is om na een paar uur van werk te wisselen omdat ik me anders verveel...en zo niet meer aan productie toe kom.
Nu ik een diagnose heb is er meer begrip voor lijkt het.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:12:28 #184
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100499032
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:39 schreef Danbo het volgende:

[..]

Klinkt heel herkenbaar, leuk geschreven (ok, heb vooral het dik gedrukte gelezen, niet het geduld om het helemaal te lezen)
tnxs, vetgedrukte was ook een beetje expres ;)
pi_100499418
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:45 schreef stoeltafel het volgende:
Zit in de eindfase van mijn studie en ben alvast aan het kijken voor een baan. Nu ben ik benieuwd of jullie tijdens de sollicitatie vertellen dat je ADHD hebt? ADHD heeft vele voordelen maar het is de vraag of de werkgever ook ziet.

Wat zouden jullie doen, voor de veilige weg kiezen en niks zeggen?
Ik zit in dezelfde situatie, maar ik ga niks vermelden tijdens een sollicitatie. De kans dat het negatief uitpakt is gewoon te groot, plus voor mij denk ik niet dat het een heel groot verschil maakt. Ik word liever op mijn kwaliteiten aangenomen, die komen voor een deel misschien ook wel voort uit ADHD maar ik vind het niet nodig om dat specifiek te benoemen.

Verder ben ik weer begonnen met m'n medicatie na mijn vakantie. Ik moet zeggen dat ik weinig last had zonder, hoewel ik soms merkte dat ik in gezelschap wel erg druk werd :') .
Het heeft me wel doen afvragen of het effect dat het heeft (wat me nu in verhouding niet zo groot lijkt) wel opweegt tegen de kosten e.d..
pi_100500377
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 08:52 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Je bent natuurlijk erg kwetsbaar op een motor. Maar zat je 'jezelf dood te rijden' of lette je gewoon niet goed / voldoende op? Ik gok op die laatste omdat je aangeeft dat het een ongeluk was. Geen probleem als je het om die reden onverstandig vindt om te gaan motor rijden maar een ongeluk is nog altijd heel iets anders dan jezelf dood rijden. Er gebeuren nog altijd, relatief gezien, minder ongelukken met motorrijders en als er iets gebeurt is het meestal niet de eigen schuld. De lessen zorgen daar wel voor.
Ik reed te hard, onverantwoord, en zwaar overmoedig (dat heb ik nu wel minder).. gewoon veel te wild en toen ik een kruispunt op reed kwam er een auto van rechts die ook zo verkeerd bezig was en die is toen met ruim 60km per uur mijn rechterflank in geklapt.
Nu zal zo'n situatie mij niet meer overkomen, maar ik hou nog steeds van snelheid en zal ook zeker op een motor het gas goed opentrekken (ik hou van racers), op plaatsen waar dat "kan" .. en dat is het punt.. het "kan" dus niet. 1 foutje en het is over.
-weg-
pi_100503938
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:59 schreef pratende-paal het volgende:
36 was te weinig voor mij, en bij 54 heb ik eigenlijk teveel bijwerkingen, maar heb het er wel voor over want 36 red ik het niet mee :9
Waarom neem je dan geen 45mg? Ik nam op een gegeven moment 18 en 27 dus 45mg maar dat was veels te veel. Ben verder gestopt met medicatie, een prikkelbare omgeving werkt voor mij veel beter
pi_100504390
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 10:26 schreef Horchata het volgende:

[..]

Ik zit in dezelfde situatie, maar ik ga niks vermelden tijdens een sollicitatie. De kans dat het negatief uitpakt is gewoon te groot, plus voor mij denk ik niet dat het een heel groot verschil maakt. Ik word liever op mijn kwaliteiten aangenomen, die komen voor een deel misschien ook wel voort uit ADHD maar ik vind het niet nodig om dat specifiek te benoemen.

Verder ben ik weer begonnen met m'n medicatie na mijn vakantie. Ik moet zeggen dat ik weinig last had zonder, hoewel ik soms merkte dat ik in gezelschap wel erg druk werd :') .
Het heeft me wel doen afvragen of het effect dat het heeft (wat me nu in verhouding niet zo groot lijkt) wel opweegt tegen de kosten e.d..
Zou me eerder zorgen over je lichaam. Het is toch een soort drugs wat je slikt en ik vind dat er veels te weinig bekend is over de lange termijn. Verder doet het lichamelijk aardig veel, teminste bij mij.
pi_100506074
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:49 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Zou me eerder zorgen over je lichaam. Het is toch een soort drugs wat je slikt en ik vind dat er veels te weinig bekend is over de lange termijn. Verder doet het lichamelijk aardig veel, teminste bij mij.
Dat is persoonlijke afweging natuurlijk. Lichamelijk heb ik er vrijwel geen last van, het enige verschil wat ik heel duidelijk merk is dat ik geen/weinig hongergevoel heb als ik de medicatie gebruik. Gelukkig ben ik inmiddels gewend daaraan en weet ik dat als ik eenmaal eet ik merk dat ik honger heb.
Ik kan me echter voorstellen dat als je meer of ernstige klachten hebt je er voor kiest om geen medicatie te gebruiken.
pi_100506956
Het heeft niet zoveel met mijn klachten te maken eerder dat ik geestelijk weinig tot niks merk. En dan bedoel ik voor namelijk mijn concentratieboog. Ik wordt wel iets rustiger in mijn praten maar qua hyperfocus is er geen positieve verandering. Moet wel zeggen dat ik nooit echt een storm in mijn hoofd heb. Mijn concentratieboog is nooit zo hoog en kan slecht inschatten hoeveel tijd ik nodig heb.

Zit in de eindfase van mijn studie en als ik kijk wat het beste heeft gewerkt, is een prikkelbare omgeving. Hier heb ik echt kunnen knallen, de tijd vloog echt voorbij waardoor ik echt een inhaalslag heb kunnen maken.

Heb voor mijn school een paper geschreven over ADHD, als mensen het willen lezen kan ik wel een pm sturen. Het gaat over wat ADHD is, hoe het voelt en hoe je er het beste mee om kan gaan op school.
pi_100510296
na veel wikken en wegen net een afspraak gemaakt met de huisarts voor een doorverwijzing naar een psych en evt een diagnose voor add.
Hoop dat hier wat duidelijkheid uit komt want ik wordt er beetje uitgeput van, ben ook hardstikke chaotisch.
Ik heb op mijn werk bv een schroevendraaier vast (geen idee waarom, maar ik heb bijna altijd wel iets vast) die leg ik ergens neer omdat bv de telefoon gaat, daaarna wil ik verder gaan, ben ik die schroevendraaier kwijt.
En dit soort senario's heb ik behoorlijk vaak op een dag.

[ Bericht 42% gewijzigd door Olment op 09-08-2011 16:10:03 ]
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
pi_100532563
Ik ben er inmiddels ook steeds meer van overtuigd dat ik (ook) AD(H)D heb, naast mijn Asperger dus.
En ik hoop echt dat als ik een diagnose heb, er met medicatie eindelijk iets gedaan kan worden aan die constante wervelwind in mijn hoofd.
Nou denk je bij medicatie en AD(H)D natuurlijk al snel aan methylfenidaat, en als je dat in de standaardvorm hebt, dan moet je het dus om de 3 uur slikken (heb ik begrepen). Het lijkt me dat je daarvan enorm gaat schommelen, zeker als je door omstandigheden (een vergadering loopt uit of zo) niet op tijd bent.
Dus dan heeft Concerta (of een ander merk met 12-uurs afgifte natuurlijk als die er zijn) de voorkeur, maar Concerta wordt maar heel erg gedeeltelijk door verzekeraars vergoed, tenzij je de allerduurste pakketten neemt.

Moet ik nou echt 150 euro per maand aan mijn ziektenfonds gaan betalen om het vergoed te krijgen? (En dan is nog maar de vraag of ze dat accepteren omdat ik ook lichamelijk nogal wat mankeer en daar erg dure medicatie voor nodig heb (duizenden euro's per jaar soms helaas) dus kan me voorstellen dat ze daar ook niet heel happig op zijn).

Hoe doen jullie dat?
Gebruiken jullie de standaard methylfenidaat en neem je de schommelingen voor lief? Of betaal je je gewoon scheel aan die pilletjes of aan het ziekenfonds?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_100534221
Pandora, ik gebruik dit: http://www.psyq.nl/Progra(...)-okt-2010/MPH-retard
Wordt vergoed en geeft veel minder schommelingen dan de standaard ritalin.
pi_100535125
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:23 schreef Pandora73 het volgende:

Hoe doen jullie dat?
Gebruiken jullie de standaard methylfenidaat en neem je de schommelingen voor lief? Of betaal je je gewoon scheel aan die pilletjes of aan het ziekenfonds?
Hey, jij ook hier :D
Ik doe het nog op methylfenidaat en het is altijd persoonlijk maar ik ga er ook niet lekker op. Het rimte van innemen is wel aan te leren en de eerste 2 weken zijn sowieso kut ivm instellen en gewennen, maar het heeft best veel bijwerkingen. Dit is voor mij de 3e keer dat ik het probeer en ook de langst durende maar ik wil graag Dex proberen, maar ik heb op het moment geen psych en krijg de meds nu via de huisarts en die wilt niet gaan experimenteren. Dus ik ben bezig met een nieuwe psychiater en dan start de "behandeling" weer opnieuw.
-weg-
  woensdag 10 augustus 2011 @ 02:16:54 #195
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_100538601
Ik gebruik helemaal niks meer,heb genoeg drugs in mijn lichaam gehad,ik neem de schommelingen voor lief,gezond eten,sporten,homeopathische middeltjes,want uiteindelijk wordt je er niet beter op dat kan je zelf ook wel bedenken,uiteindelijk allemaal troep wat je erin gooit,okay soms kan het helpen als je een studie of iets dergelijks doet,maar voor dagelijks gebruik....neen dat doe ik niet...d^^b
pi_100539452
Sinds ik ben gestopt met mijn ritalin gaat het echt helemaal goud met me. Ritalin is gewoon bagger :(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100540358
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:37 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Waarom neem je dan geen 45mg? Ik nam op een gegeven moment 18 en 27 dus 45mg maar dat was veels te veel. Ben verder gestopt met medicatie, een prikkelbare omgeving werkt voor mij veel beter
Ik heb alleen nog pillen van 36 en 54. Dus zou mijn dosis eerst af moeten maken voordat ik met doses kan spelen :)

Hoe doen jullie het met opnieuw beginnen met Concerta?

Ik slik het vooral omdat ik anders geen concentratie voor school heb buiten school heb ik er allemaal niet zo een probleem mee dus slik het deze vakantie ook niet.

Maar is het slim om het langzaam op te bouwen of kan ik gewoon eerste schooldag 54 of 36mg slikken aangezien ik weet dat ik helemaal space (heb echt hetzelfde gevoel als goed stoned zijn) en ik dat wel heerlijk vind op eerste schooldag :+
pi_100542322
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:24 schreef pratende-paal het volgende:

[..]

Ik heb alleen nog pillen van 36 en 54. Dus zou mijn dosis eerst af moeten maken voordat ik met doses kan spelen :)

Hoe doen jullie het met opnieuw beginnen met Concerta?

Ik slik het vooral omdat ik anders geen concentratie voor school heb buiten school heb ik er allemaal niet zo een probleem mee dus slik het deze vakantie ook niet.

Maar is het slim om het langzaam op te bouwen of kan ik gewoon eerste schooldag 54 of 36mg slikken aangezien ik weet dat ik helemaal space (heb echt hetzelfde gevoel als goed stoned zijn) en ik dat wel heerlijk vind op eerste schooldag :+
Dat kan wel... houdt alleen wel rekening met het feit dat je eerder last van bijwerkingen krijgt.
pi_100547370
Ben vandaag begonnen met concerta, eerst 2 weken 18 mg, daarna 2 weken 36 mg en dan moet ik terug naar de psych.
merk er vooralsnog niks van maar ja 18 mg is niet zoveel.
De psych zei trouwens dat bij mensen met ADD de medicatie maar in 60% van de gevallen aanslaat en dat dat bij mensen met ADHD veel meer is.
Heeft iemand dit ook wel eens gehoord? Heb aardig wat gelezen op internet, maar dat was ik nog niet tegen gekomen.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_100547715
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:46 schreef Selyn het volgende:
Ben vandaag begonnen met concerta, eerst 2 weken 18 mg, daarna 2 weken 36 mg en dan moet ik terug naar de psych.
merk er vooralsnog niks van maar ja 18 mg is niet zoveel.
De psych zei trouwens dat bij mensen met ADD de medicatie maar in 60% van de gevallen aanslaat en dat dat bij mensen met ADHD veel meer is.
Heeft iemand dit ook wel eens gehoord? Heb aardig wat gelezen op internet, maar dat was ik nog niet tegen gekomen.
Het is aardig wat maar kom tie dan he.
http://www.devcogneuro.com/Publications/ADD.pdf

Stond toevallig al in dit topic :)

Ik heb overigens meer het idee dat ik alleen in mn hoofd rustig wordt maar alsnog .. niet bijzonder veel doe eigenlijk. Neem nu elke dag concerta 36mg. Merk jij vooralsnog ook niets van de rust in je hoofd dan?
pi_100549932
*O* :{ *O* :{ *O*

Vakantie alles kunnen doen maar gewoon je dag niet hebben.

Was ik van de week in België geen meds meegenomen, is het 4 uur in de ochtend begin ik rond te rennen.
Diegene waarmee ik was doe eens rustig!
Ik zo dat deed ik toch?
Hij uhhhhhhh.

Ach ja ;)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:34:08 #202
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100558917
Meds vergeten..... doe ik hooguit 2x per dag Hihihi....
(irritant....)

Ik word sowieso gek van mezelf. Volgens mij heb ik nu adhd in t kwadraat ofzo, door de stress ofzo. Moest net de tussenmeting van psyQ invullen. Zullen ze niet tof vinden. Alle klachten toegenomen denk ik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_100562048
Dat is niet fijn als je klachten toenemen.
Jammer genoeg doe je er niet veel aan.
pi_100563580
Als jullie medicatie vergeten, krijgen jullie last van een fallback? Snel geirriteerd / aangevallen voelen?
pi_100564110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:46 schreef TAX001 het volgende:
Als jullie medicatie vergeten, krijgen jullie last van een fallback? Snel geirriteerd / aangevallen voelen?
Nee tot nu toe niet.
pi_100567282
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:57 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Het is aardig wat maar kom tie dan he.
http://www.devcogneuro.com/Publications/ADD.pdf

Stond toevallig al in dit topic :)

Ik heb overigens meer het idee dat ik alleen in mn hoofd rustig wordt maar alsnog .. niet bijzonder veel doe eigenlijk. Neem nu elke dag concerta 36mg. Merk jij vooralsnog ook niets van de rust in je hoofd dan?
oh ja daarvan had ik 2 of 3 weken terug al eens een stuk gelezen!(ook dat stukje) vergeten .. :o

Ik heb de hele dag niks gemerkt in ieder geval.
geen rust in m'n hoofd, ook geen bijwerkingen. misschien meer succes over 2 weken, als ik 36 mg mag slikken.

Ik was vandaag juist heel erg vergeetachtig en afgeleid. :{
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:31:49 #207
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100574373
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:46 schreef TAX001 het volgende:
Als jullie medicatie vergeten, krijgen jullie last van een fallback? Snel geirriteerd / aangevallen voelen?
Soms. Maar met die lage dosering die ik nu slik niet.
Mn ex had dat altijd heeeel erg. Die kon je dan beter ff negeren want die werd mokkerig, snel boos en lomp in zijn bewegingen. Dan zette ik hem altijd op een stoel in de woonkamer neer om rustig te worden ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:33:33 #208
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100574450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:03 schreef Dropkogel het volgende:
Dat is niet fijn als je klachten toenemen.
Jammer genoeg doe je er niet veel aan.
Heb nu maar weer de wekker op vaste tijden gezet voor Mn dope. Katten de slaapkamer uitgegooid voor het slapen (zit er dus nu 1 voor de deur te mauwen). Hopen dat het dan beter wordt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:04:45 #209
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_100576148
Zo, vorige week naar castlefest geweest.

Kwam maandag avond weer thuis. Verliep goed. Geen ticjes dit jaar (die mij of klanten opvielen) en kon me redelijk concentreren. Alleen laatste twee dagen waren zwaar. Toen was de energie op. Dus zondag veel gezopen.

Pas vandaag ben ik weer een beetje helder. Lijkt er op dat ik per 5 dagen werken 3 dagen moet bijkomen.
pi_100579183
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:57 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Het is aardig wat maar kom tie dan he.
http://www.devcogneuro.com/Publications/ADD.pdf

Stond toevallig al in dit topic :)

Ik heb overigens meer het idee dat ik alleen in mn hoofd rustig wordt maar alsnog .. niet bijzonder veel doe eigenlijk. Neem nu elke dag concerta 36mg. Merk jij vooralsnog ook niets van de rust in je hoofd dan?
Ik heb zelf het gevoel dat ik niet beter ermee werk, maar mijn docenten zeggen iets anders :)

Rust in me hoofd heb ik alleen als ik zo 'stoned' ben dat ik mijn armen niet meer kan op tillen en alleen lig te liggen eigenlijk.... heerlijk :+
pi_100586998
Hmmmmmmmmm ik heb het vandaag helemaal gehad met alle kut emails die ik binnenkrijg en nooit om gevraagd heb. Spam spam spam
pi_100589977
Toenet bij de huisarts geweest en een verwijzing naar een psych gekrgen. Krijg ergens in oktober te horen wanneer ik op een gesprek kan komen.
Hopelijk is het eerder.
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
pi_100612672
Wat vinden jullie (ADD'ers) van (lichte) aanraking?
Ik kan er absoluut niet tegen. Bijvoorbeeld als er iemand naast me gaan zitten komt er meestal zo'n klein stukje stof van hun shirt tegen mijn huid aan en dan moet ik echt meteen mijn arm wegtrekken anders komt er echt zo'n klote gevoel in mijn hoofd (alsof al mijn aandacht compleet op die aanraking is gefocused, geeft een heel angstig/drukkend gevoel). Bij concerten/festivals is dit echt heel irritant want dan wordt ik op een gegeven moment zo angstig/agressief dat ik de eerstvolgende persoon die me aanraakt een enorme trap wil verkopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:50 schreef Olment het volgende:
Toenet bij de huisarts geweest en een verwijzing naar een psych gekrgen. Krijg ergens in oktober te horen wanneer ik op een gesprek kan komen.
Hopelijk is het eerder.
Kan je niet eerder ergens anders terecht? In een andere plaats, ik weet dat je bijvoorbeeld in Helmond binnen 10 werkdagen een afspraak hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door lennd op 11-08-2011 23:34:48 ]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:36:37 #214
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100618715
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:41 schreef lennd het volgende:
Wat vinden jullie (ADD'ers) van (lichte) aanraking?
Ik kan er absoluut niet tegen. Bijvoorbeeld als er iemand naast me gaan zitten komt er meestal zo'n klein stukje stof van hun shirt tegen mijn huid aan en dan moet ik echt meteen mijn arm wegtrekken anders komt er echt zo'n klote gevoel in mijn hoofd (alsof al mijn aandacht compleet op die aanraking is gefocused, geeft een heel angstig/drukkend gevoel). Bij concerten/festivals is dit echt heel irritant want dan wordt ik op een gegeven moment zo angstig/agressief dat ik de eerstvolgende persoon die me aanraakt een enorme trap wil verkopen.

[..]

Kan je niet eerder ergens anders terecht?
Ik zat vandaag nog in de trein met een chinees naast mij die steeds met zijn been tegen mijn been aantikte tijdens zijn verhaal, en ja ik wou hem een trap verkopen. Maar hij zag aan mij blik dat ik het niet tof vond en stopte ermee :)

Dus ik herken het :)
pi_100629575
Ik herken het ook wel maar niet zo extreem zoals jij verteld... Ik kan er wel tegen ofzo maar fijn is anders :)
pi_100633227
Heeft toch niet echt iets met ADD of ADHD te maken denk ik? Dat is gewoon je comfort zone :P
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:21:09 #217
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_100636210
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:29 schreef Fes1-2 het volgende:
Heeft toch niet echt iets met ADD of ADHD te maken denk ik? Dat is gewoon je comfort zone :P
Ik denk dat het met beiden te maken kan hebben. Bij mij zal het eerder comfortzone zijn denk ik.

Hou niet zo van contact met mensen.
pi_100648313
Hm ik lul altijd tegen van alles en iedereen maar ik kan me ook dood ergeren als iemand zn schoen een beetje tegen die van mij aan zit of zo :P
pi_100658602
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 03:10 schreef pratende-paal het volgende:
Ik herken het ook wel maar niet zo extreem zoals jij verteld... Ik kan er wel tegen ofzo maar fijn is anders :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:29 schreef Fes1-2 het volgende:
Heeft toch niet echt iets met ADD of ADHD te maken denk ik? Dat is gewoon je comfort zone :P
Ik heb er niet altijd zo extreem veel last van. Ik trek meestal gewoon mijn hand/arm/been weg, maar bij een concert dan stapelt zich dat gewoon op. Dan voel ik rechts iets, stap ik naar links en dan voel ik links weer iets, etc ... dan wordt ik echt zeer geïrriteerd/gefrustreerd.

Het is niet alleen een comfortzone volgensmij, mijn vriendin moet het ook niet proberen. Ook niet als we lekker intiem bezig zijn.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:31:25 #220
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100671223
Ik kan er ook niet tegen. Of dat je in de trein zit en achter je zit iemand aan het tafeltje te kutten. Gisteravond zat er iemand achter mij in een auto en stond een paar keer per ongeluk op mijn gordel (dat in de trein deed diezelfde gast ook een paar uur eerder). Moest me behoorlijk inhouden... en drukke plekken kom ik liever niet meer. Word te opgefokt. Bleh.
Denk dat t een combi van comfort zone en ad(h)d is.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_100675489
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:01 schreef Fes1-2 het volgende:
Hm ik lul altijd tegen van alles en iedereen maar ik kan me ook dood ergeren als iemand zn schoen een beetje tegen die van mij aan zit of zo :P
Dit..

Ook niet van vrienden en bekenden trouwens. Alleen dochter en vriend mogen me aanraken, en dan ook nog niet altijd. Ik kan er ontzettend kriebelig van worden als dochterlief in een knuffelbui is. 2 keer is leuk, maar daarna vind ik dat die navelstreng wel weer losgesneden mag worden ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_100748867
Ik heb er allemaal niet zo heel veel last van...
Ik kan overigens wel heel slecht tegen die vriendelijke schouderklopjes.. Of als iemand aardig bedoelt met zn vlakke hand op je rug slaat.. Dat irriteert me zo verschrikkelijk erg of doet op de een of andere manier meer pijn als dat iemand me gewoon een harde beuk/vuist geeft.

Maar gewoon aanrakingen heb ik niet zoveel last van eigenlijk.. Alleen van die irritante dingen als dat iemand zn t-shirt continu tegen je aankomt en zo.
pi_100751086
Ik ben niet zo aanrakerig en hou er ook niet van als anderen dat zijn. Dat heeft vooral met de comfortzone te maken, ik heb al snel zoiets van 'Ok, stapje terug jij..'

Geluiden om me heen vind ik vervelender. Ik ga altijd met koptelefoon op reis om niet andermans (telefoon)gesprekken, nét iets te harde muziek, etc te horen. Als ik een keer zonder m'n eigen muziek op stap ga valt het me altijd pas hoe ontzettend druk stations/bussen zijn :') .
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:01:26 #224
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100777001
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:28 schreef Horchata het volgende:
. Als ik een keer zonder m'n eigen muziek op stap ga valt het me altijd pas hoe ontzettend druk stations/bussen zijn :') .
Ik heb precies hetzelfde als ik. :)
pi_100781041
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:01 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde als ik. :)
Heb jij 2 ikken? :P
pi_100781256
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:10 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Heb jij 2 ikken? :P
Zoals Harrie Jekkers al zegt: (Eigenlijk was ik op zoek naar "Mijn ikken", maar daarvan staat alleen de tekst online kennelijk)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:57:48 #227
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100796966
Haha ik was ff schizofreen :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:16:19 #228
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100797373
Ik heb trouwens weer een stukje geschreven over de neurologische uitleg van ADHD

Ik aas op een linkje in de OP ;)
pi_100809940
Goede tekst mijn ikken.
pi_100810094
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:57 schreef DuracellPower het volgende:
Haha ik was ff schizofreen :)
Vooruit dan maar :P

Ik ook heel even luister maar.

  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:15:42 #231
307943 DuracellPower
Ever lasting power
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:35:56 #232
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100816122
Zijn er hier mensen die circadin gebruiken? Ik heb die gekregen in de hoop dat ik wat beter ga doorslapen. (verlengde afgifte melatonine, ik heb 2 mg, geen idee of dat veel/weinig is).

Wat zijn jullie ervaringen?

Oh en mijn arts wil dat ik de wellbutrin ophoog van 300 naar 450 mg, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel wil. T gaat nu niet zo goed met mijn stemming, maar daar zijn aanwijsbare redenen voor, en er lijkt wat verbetering in te zitten (pas 2 dagen hoor, dus zegt nog niks),ook doordat ik mezelf weer op een strakker ritme heb gezet kryddgro de concerta, en mezelf afentoe een schop onder mn hol geef om de deur uit te gaan als ik liever onder een steen lig.
En eigenlijk wil ik mezelf de kans geven om het zelf te doen ipv er meer antidepressiva in te knallen. Het mag wat mij betreft wel gewoon leven blijven, met ups en downs zoals iedereen die heeft.
Dus ik wil haar (arts dus) misschien ff mailen om dit te overleggen, bijv om het nog n week aan te zien met mijn stemming en als komend weekend weer bagger is kan ik altijd nog naar de pillen grijpen. (ik ben het zat om zo enorm veel pillen etc te gebruiken (ad's, concerta + soms Ritalin, die slaapzooi en nog spray + pillen geven allergie)
Wat zouden jullie doen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:47:05 #233
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100816515
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:35 schreef Murmeli het volgende:
als komend weekend weer bagger is kan ik altijd nog naar de pillen grijpen.

Dat zou ik doen...kijk het aan, geen schande als het niet meteen lukt :)
pi_100825208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:47 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Dat zou ik doen...kijk het aan, geen schande als het niet meteen lukt :)
Mijn mening.. Moodswings horen er een beetje bij. Als het hanteerbaar is en je hebt oook een duidelijke reden, kijk dan even of je het zonder extra pillen kunt.
succes :*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:35:08 #235
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100828651
Thanks, zo zie ik het dus ook.
Op mijn takenlijst voor morgen gezet om de arts te mailen. Tot die tijd blijf ik maar ff op de huidige dosering :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_100841594
@ murmeli. Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt! Weer begonnen met werken trouwens?

Ik kom er gvd net achter dat ik een aantal uur van mn leven gewoon... vrij nutteloos besteed heb. Niks te maken met ADD of zo hoor. Nop. Ik heb een brother laserprinter waar van die toners in zitten die veel te snel leeg gaan... Zogenaamd dan. Uren ben ik bezig geweest om alle sensoren die in dat ding zitten te 'foppen' zodat ze denken dat er weer een volle toner in zit... Ik kon dan makkelijk twee keer zoveel pagina's uitprinten dan wat aangegeven staat.
Lees ik net dat het dus ook kan, het resetten van de toners dus, met een paar drukken op wat knoppen van dat apparaat.. oftewel 30 seconde werk. Maarja ik snap op zich ook wel dat die kut helpdesk van brother of de printshop waar ik die toners haal mij dat niet wilde vertellen. Geldwolven zijn het!
pi_100841993
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 08:30 schreef Fes1-2 het volgende:
@ murmeli. Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt! Weer begonnen met werken trouwens?

Ik kom er gvd net achter dat ik een aantal uur van mn leven gewoon... vrij nutteloos besteed heb. Niks te maken met ADD of zo hoor. Nop. Ik heb een brother laserprinter waar van die toners in zitten die veel te snel leeg gaan... Zogenaamd dan. Uren ben ik bezig geweest om alle sensoren die in dat ding zitten te 'foppen' zodat ze denken dat er weer een volle toner in zit... Ik kon dan makkelijk twee keer zoveel pagina's uitprinten dan wat aangegeven staat.
Lees ik net dat het dus ook kan, het resetten van de toners dus, met een paar drukken op wat knoppen van dat apparaat.. oftewel 30 seconde werk. Maarja ik snap op zich ook wel dat die kut helpdesk van brother of de printshop waar ik die toners haal mij dat niet wilde vertellen. Geldwolven zijn het!
Goeie tip! Scheelt mij weer een paar nutteloze uren! _O_
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_100842060
Klep open doen. Op het knopje "wis/terug" drukken. Kies toner uit de lijst en druk op herstel.
Voila

:') Ik ben daar echt twee volle dagen mee bezig geweest omdat ik het wel een leuke uitdaging vond.. heel die toners uit elkaar gehaald / gedemonteerd. Nu kwam al die poeder uit zo'n toner zetten dus heel het kantoor hier zwart en toen ben ik weer gaan googlen. Kwam ik achter bovenstaand verhaal :') :'(
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:07:22 #239
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100845014
Nou, geen oog dichtgedaan dus :( godver!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_100846282
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:07 schreef Murmeli het volgende:
Nou, geen oog dichtgedaan dus :( godver!
Hmmmmm. hier ook niet. Hadden we fijn online kunnen gaan boter-kaas-eieren ofzo :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_100848729
Kom er wel achter dat er veel te makkelijk medicatie wordt voorgeschreven en minder op gedragstherapie wordt gelet.
JA, weet wel dat het meer geld en tijd kost, maar vind het een makkelijke oplossing waar het probleem niet mee aangepakt wordt, alleen maar wordt verzacht.
Zat een gast in mijn groep die zei: niemand houdt toch van me, hier wordt totaal niet op gereageerd door zowel arts als psycholoog!
Vond het echt schokkend, zaten hem beetje schaapachtig aan te staren en gingen weer verder, terwijl je als professional juist op zulke opmerkingen zou moeten ingaan.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:37:06 #242
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100852807
Ik heb een k*t dag vandaag :(
Werd wakker met een onrustige maag, totaal geen energie om ook maar iets te doen, dus ben gaan "thuiswerken". Zit maar wat naar scherm te staren, ben hondsmoe maar kan niet slapen. Mijn hoofd is in de 7de versnelling en vind niets leuk, alles lijkt nutteloos..

Jammer, ging de laatste weken weer erg goed met mij, 2 stappen vooruit, 1stap terug ofzo.. Voor het eerst in mij leven zoek ik contact met iemand om ff te praten (nooit gedaan, "kom er zelf wel") Neemt niet op is natuurlijk aan het werk, hardloopschoenen aangetrokken (rennen helpt mij altijd wel) 2 stappen gedaan en weer omgedraaid, word behoorlijk gek van mijzelf. Nu net als toppunt zak wiet gehaald om mijn hoofd te sussen, nu voel ik mij ook daar weer kut om |:(

Ik hoop ff uurtje nockout te gaan, en dan deze dag even opnieuw te beginnen! :6
  donderdag 18 augustus 2011 @ 07:39:19 #243
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100884663
Hey DP! Das klote zeg! Heb je nog kunnen slapen?
En hoe is t vandaag?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:39:33 #244
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100889416
Wel geslapen. Gaat beter vandaag, maar ben nog niet in mijn hum :|W
pi_100928431
Hoi mensen. Bijna weekend :) Ik zit nu achter een balie ipv mn ouder bureau, beetje verbouwd hier :) Vind het wel supercool eigenlijk.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:18:24 #246
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_100931702
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:39 schreef DuracellPower het volgende:
Wel geslapen. Gaat beter vandaag, maar ben nog niet in mijn hum :|W
Heb ik ook vaak last van gehad deze zomer. Hoop dat je er snel weer uit komt :)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:22:25 #247
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100931854
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:18 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Heb ik ook vaak last van gehad deze zomer. Hoop dat je er snel weer uit komt :)
Stomme is dat het de laatste 3 weken heel lekker ging allemaal :) En er ook (sinds een tijdje) weer echt zin in had allemaal, dus ik baal dan van zo een crash en burn ineens weer :(
Maar vandaag gaat het al weer beter..denk ik.. ;)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:44:30 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100936826
Altijd fijn, een betere dag.
Mijn dag is weer heel slecht. Ik geloof dat ik niet meer naar mijn werk moet gaan als ik nog dit jaar uit de dip willen komen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_100939889
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:22 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Stomme is dat het de laatste 3 weken heel lekker ging allemaal :) En er ook (sinds een tijdje) weer echt zin in had allemaal, dus ik baal dan van zo een crash en burn ineens weer :(
Maar vandaag gaat het al weer beter..denk ik.. ;)
Bij mij precies andersom... laatste 3 weken ging het kut en deze week eigenlijk weer goed =/

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:44 schreef Murmeli het volgende:
Altijd fijn, een betere dag.
Mijn dag is weer heel slecht. Ik geloof dat ik niet meer naar mijn werk moet gaan als ik nog dit jaar uit de dip willen komen
Ik weet niet of je het serieus bedoelt of gewoon even als ongenoegen over je werk.. Maar zo ja is er niemand daar waar je hier mee over kan praten dan?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:54:30 #250
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100941230
Ik besef mij net dat ik denk te weten hoe het komt :)
Ik zit in een ander huis deze week (katten passen) En heb daardoor niet wezen sporten....Terwijl ik dat de laatste maanden juist +4x per week doe...

Ik denk (hoop :P) dat, dat het is :)
pi_100942919
DP koop een springtouw en ga in de huiskamer springen.

Kut zeg vandaag gewerkt....moest een pietje precies werkje doen.
Niet te doen op een bepaald moment krijg je brandende ogen van het licht dat op het doorzichtige plastic komt ( waar je dan weer iets recht op het randje moet plakken) zodat je even later weer pauze moet houden om je ogen te ontlasten.

Nu heb ik een best wel grote oogafwijking dus veel licht kan ik sowieso al niet hebben.

Net kwam ik dus thuis 14.30 ofzo en heb ik eerst tot 16.00 in het donker zitten schrijven.
Vandaag blijven mijn ogen zeer doen volgens mij.

En ik stuiter vrolijk rond....
Denk je op je werk dus even passende muziek op te hebben om het stuiteren even te verminderen begint iedereen tegen je te praten.
En als het nu ook nog ergens over ging.....tja duidelijk niet dus.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:47:13 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100951783
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:12 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Bij mij precies andersom... laatste 3 weken ging het kut en deze week eigenlijk weer goed =/

[..]

Ik weet niet of je het serieus bedoelt of gewoon even als ongenoegen over je werk.. Maar zo ja is er niemand daar waar je hier mee over kan praten dan?
Ja, ik meen het helaas. Weet niet meer wat ik moet doen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_100955987
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, ik meen het helaas. Weet niet meer wat ik moet doen.
oef..... wat ken ik dit goed... PM en?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 07:31:35 #254
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_100965036
las net een stukje over dat middelen tegen ad(h)d / ssri / anti depressiva gewoon je neuronen kapot maken bij iedere dosis die je neemt...schrikbarend!!!

http://www.adhdfraude.net/blog/

[ Bericht 5% gewijzigd door Nonverbaal op 20-08-2011 07:40:14 ]
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:54:27 #255
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100965871
Zo ben weer in mijn eigen huis en ga de strijd weer eens aan...wassen..poetsen..administratie..sporten.. ben benieuwd :)

Doel is om vanavond moe maar voldaan film te kijken.

[ Bericht 13% gewijzigd door DuracellPower op 20-08-2011 10:03:58 ]
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:02:16 #256
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_100965956
-quote ipv edit sorry-
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:14:25 #257
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_100980048
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:33 schreef seasushi het volgende:

[..]

oef..... wat ken ik dit goed... PM en?
Ik lees je berichtje nu pas... gisteren was drama. Vandaag beter. Toch mn ad's maar verhoogd, geloof alleen dat ik er beroerd van word :(

Moet zo ook nog naar de kroeg :( denk dat dat een half uurtje wordt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_100993459
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 07:31 schreef Nonverbaal het volgende:
las net een stukje over dat middelen tegen ad(h)d / ssri / anti depressiva gewoon je neuronen kapot maken bij iedere dosis die je neemt...schrikbarend!!!

http://www.adhdfraude.net/blog/
:') Bangmakerij. Is het niet zo dat dat soort blogs gesponsord worden door rare corporaties en seksten zoals scientology?
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:33:35 #259
238488 Crapbag
I love crap
pi_100994901
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 05:03 schreef Elco.. het volgende:

[..]

:') Bangmakerij. Is het niet zo dat dat soort blogs gesponsord worden door rare corporaties en seksten zoals scientology?
Vaak wel ja, bangmakerij. Meestal hebben dit soort "onderzoeken" ook totaal geen wetenschappelijke basis of bewijzen voor de uitspraken die ze doen.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:43:19 #260
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101017613
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 20:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik lees je berichtje nu pas... gisteren was drama. Vandaag beter. Toch mn ad's maar verhoogd, geloof alleen dat ik er beroerd van word :(

Moet zo ook nog naar de kroeg :( denk dat dat een half uurtje wordt.
Toch maar weer terug naar de oude dosering. Ik weet ook nooit wat ik wil, hihi. Wel al 2 dagen misselijk :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 21 augustus 2011 @ 22:48:20 #261
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101021135
Denk nou zelf eens na het zijn gewoon synthetische drugs die je dagelijks naar binnen werkt en niet onderdoen voor cocaïne en speed.....maar noem het wat je noemen wil en slik gerust wat je slikken wil.......
pi_101030784
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 22:48 schreef Nonverbaal het volgende:
Denk nou zelf eens na het zijn gewoon synthetische drugs die je dagelijks naar binnen werkt en niet onderdoen voor cocaïne en speed.....maar noem het wat je noemen wil en slik gerust wat je slikken wil.......
Denk je nou echt dat iedereen klakkeloos medicijnen slikt?
Denk je nou niet dat het ook een opluchting kan zijn dat na jaren niet goed hebben kunnen functioneren, op vele fronten het gevoel hebben te falen, constant een hoofd te hebben wat overloopt en totale onrust in je lijf. Door mensen niet begrepen te worden, door o.a. impulsieve acties die je doet. Dat het geen verademing moet zijn als van al dit bovenstaande in ieder geval de scherpe randjes af zijn?
Dat het synthetische middelen zijn, dat is dan maar zo. Als het de rust oplevert en het vermogen iets zinnigs uit je handen te krijgen, of mensen niet constant per ongeluk tegen de haren in te strijken. enz enz.
Het is misschien keuze uit 2 kwaden, maar als de bijwerkingen van zonder, erger zijn dan met medicatie. Dan is dat wat mij betreft de moeite waard.
Dan kun je aan het eind van de rit zeggen " Ik heb een lekker leven geleid" Ipv." Ik heb mijn lijf kostte wat kost clean gehouden van alle medicatie, maar o wat was het een geploeter"
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_101030896
@ Nonverbaal. Wat doe je eigenlijk in dit topic? 'Schrikbarend' dat je dat allemaal geloofd.

Zie dit artikel
http://www.adhdfraude.net/blog/?p=710

Waar hij zijn feiten weerlegt met een artikel wat hij waarschijnlijk niet eens zelf gelezen heeft. Het is iedereen die ritalin slikt bekend dat het medicijn niet geneest maar alleen de symptomen bestrijd. Het staat op alle internet sites en weet ik veel waar dat adhd / add ongeneesbaar is. Hij maakt er gewoon een lomp propaganda verhaal van waar geen reet van klopt maar deze studie zou toch echt zijn standpunt bewijzen... Terwijl dit alom bekend is bij iedereen die ritalin gebruikt.

Oh wacht nog is even.. Hij geeft de pharmaceutische industrie ook al de dood van michael jackson
http://www.adhdfraude.net/blog/?p=653

Zullen we nog even verder gaan of is het je al duidelijk wat voor onzinnige kruistocht deze man voert? Rot alsjeblieft op hier als je niks zinnigs te melden hebt.


Edit:
Nog even een stukje van psyq dan over deze meneer naar aanleiding van een boek wat hij ZELF heeft uitgegeven.. :')
http://www.psyq.nl/Nieuws(...)dische%20megablunder.
Een quote uit het artikel
quote:
En ik zal later ervaren dat het niet bij die ene zin over Mengele blijft. Verderop lees ik Mengele is back' en later zal hij ook Albert Speer, Hitlers minister van bewapening en transport opvoeren en zal hij medewerkers van farmaceutische bedrijven vergelijken met Goebbels, de minister van propaganda van het nazi regiem.
Wat voor man is dit nou echt joh?

[ Bericht 7% gewijzigd door Fes1-2 op 22-08-2011 08:43:46 ]
pi_101031508
Lijkt mij een beetje zo'n "psychiatrie, industrie des doods" figuur.
Een beetje psychotisch..
-weg-
pi_101031528
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 07:31 schreef Nonverbaal het volgende:
las net een stukje over dat middelen tegen ad(h)d / ssri / anti depressiva gewoon je neuronen kapot maken bij iedere dosis die je neemt...schrikbarend!!!

http://www.adhdfraude.net/blog/
Vooral geen pillen slikken dan.
Overigens vind ik dit soort dingen altijd zo'n onzin, alcohol en sigaretten zijn vele malen gevaarlijker en algemeen verkrijgbaar. Ga daar lekker over lopen huilen.
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:04:39 #266
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101047568
Ik heb die troep toch ook niet nodig!!!! en wat doe ik hier eigenlijk,blijkbaar niks dus kom hier ook niet meer jullie zijn gewoon makkelijk en grijpen de meest makkelijke manier aan om er geen last van te hebben......er zijn genoeg andere dingen tegen te doen hoor...gezonde dingen ook,en een industrie des doods is het zeker.....zonder psychotisch te zijn!!!! ga maar eens onderzoek doen voordat je van die domme dingen zegt!!!!
pi_101048421
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:04 schreef Nonverbaal het volgende:
Ik heb die troep toch ook niet nodig!!!! en wat doe ik hier eigenlijk,blijkbaar niks dus kom hier ook niet meer jullie zijn gewoon makkelijk en grijpen de meest makkelijke manier aan om er geen last van te hebben......er zijn genoeg andere dingen tegen te doen hoor...gezonde dingen ook,en een industrie des doods is het zeker.....zonder psychotisch te zijn!!!! ga maar eens onderzoek doen voordat je van die domme dingen zegt!!!!
Je klinkt erg overstuur, daar zijn ook goede pilletjes voor hoor.
pi_101049430
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:04 schreef Nonverbaal het volgende:
Ik heb die troep toch ook niet nodig!!!! en wat doe ik hier eigenlijk,blijkbaar niks dus kom hier ook niet meer jullie zijn gewoon makkelijk en grijpen de meest makkelijke manier aan om er geen last van te hebben......er zijn genoeg andere dingen tegen te doen hoor...gezonde dingen ook,en een industrie des doods is het zeker.....zonder psychotisch te zijn!!!! ga maar eens onderzoek doen voordat je van die domme dingen zegt!!!!
:* stil maar, denk aan je hart. Stress schijnt heel slecht voor je te zijn.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:18:52 #269
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101050334
:X
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101050348
Elke dag blowen is slecht voor je.
-weg-
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:59:36 #271
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101062091
Wie heeft hier nou niks zinnigs te vertellen de meeste niet hoor hier .....en het ging mij alleen om het stukje dat het je neuronen kapot maakt de rest heb ik niet eens gelezen.....dus ga nou niet zo bijdehand doen met dan rot je maar op,je weet blijkbaar niet veel behalve van de farmaceutische industrie.....dan weet je dit ook al natuurlijk: dat de neuronen van alzheimer-patiënten blijken er hetzelfde uit te zien als de kapotgemaakte neuronen bij gebruikers van o.a Ritalin, Concerta en Strattera dus ga lekker door pik......

[ Bericht 100% gewijzigd door Nonverbaal op 22-08-2011 23:15:04 ]
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:02:22 #272
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101062247
En nee Michael Jackson is vermoord door de Illuminati of ben ik nu weer een complotdenker....moehahaha

[ Bericht 100% gewijzigd door Nonverbaal op 22-08-2011 23:16:27 ]
pi_101063055
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:59 schreef Nonverbaal het volgende:
Wie heeft hier nou niks zinnigs te vertellen de meeste niet hoor hier .....en het ging mij alleen om het stukje dat het je neuronen kapot maakt de rest heb ik niet eens gelezen.....dus ga nou niet zo bijdehand doen met dan rot je maar op,je weet blijkbaar niet veel behalve van de farmaceutische industrie.....dan weet je dit ook al natuurlijk: dat de neuronen van alzheimer-patiënten blijken er hetzelfde uit te zien als de kapotgemaakte neuronen bij gebruikers van o.a Ritalin, Concerta en Strattera dus ga lekker door pik......
:D
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:17:35 #274
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101063101
Pillen pillen en nog eens pillen is het advies hier add-ers kunnen beter wegblijven hier.....
pi_101063304
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:17 schreef Nonverbaal het volgende:
Pillen pillen en nog eens pillen is het advies hier add-ers kunnen beter wegblijven hier.....
Ik snap echt niet waarom je zo pissed bent? probeert iemand jou persoonlijk vanuit dit forum pillen door je strot te rammen?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:22:23 #276
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101063360
De werkende stof van ADHD medicatie zoals Ritalin en Concerta, is een cocaïne-achtige stof die de gebruiker psychotisch maakt. Het is dus een psychose opwekkend middel. Dit heeft in veel gevallen tot gevolg dat deze kinderen met antipsychotica behandeld moeten worden of dat ze zelfs moeten worden opgenomen in een psychiatrische inrichting.

Middelen zoals: Ritalin, Concerta, Strattera, XTC, Cocaïne, Cannabis, Prozac en alle nieuwe antidepressiva, verwoesten dosis na dosis het zenuwstelsel op eenzelfde scheikundige en fysiologische manier. Vandaar dat na langdurig gebruik van deze middelen het gedrag steeds met antipsychotica gecorrigeerd moet worden.

De kapotgemaakte neuronen veroorzaken immers een controleverlies op dat gedrag en een veranderde waarneming van de realiteit van de patiënt. Dit vormt dan weer voor de medische industrie een therapeutische aanwijzing die het toedienen van antipsychotica rechtvaardigt. Maar deze behandelingen maakt de patiënt slechts gestoorder, richten een enorme lichamelijke schade aan en hebben soms de dood tot gevolg.

Vroeg u zich ooit af waarom het woord 'bipolair' (twee tegengestelde polen zoals manisch depressief) de laatste tijd zoveel gehoord wordt? Bipolair is de huidige medische kaskraker waarbij men patiënten chemisch laat balanceren op dure stimulerende middelen en de nog duurdere antipsychotica.

In Nederland slikken tienduizenden kinderen het atypische antipsychoticum, Risperdal. Vaak gebruikten deze kinderen daarvoor Ritalin of Concerta. De fabrikant van Concerta (Johnson & Johnson), produceert tevens de Risperdal.

Dit terwijl antipsychotica oorspronkelijk niet goedgekeurd waren voor gebruik bij kinderen.
pi_101063499
..... Euhhhhh, laat me raden, jij zit nu in een psychose?
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:22 schreef Nonverbaal het volgende:
De werkende stof van ADHD medicatie zoals Ritalin en Concerta, is een cocaïne-achtige stof die de gebruiker psychotisch maakt. Het is dus een psychose opwekkend middel. Dit heeft in veel gevallen tot gevolg dat deze kinderen met antipsychotica behandeld moeten worden of dat ze zelfs moeten worden opgenomen in een psychiatrische inrichting.

Middelen zoals: Ritalin, Concerta, Strattera, XTC, Cocaïne, Cannabis, Prozac en alle nieuwe antidepressiva, verwoesten dosis na dosis het zenuwstelsel op eenzelfde scheikundige en fysiologische manier. Vandaar dat na langdurig gebruik van deze middelen het gedrag steeds met antipsychotica gecorrigeerd moet worden.

De kapotgemaakte neuronen veroorzaken immers een controleverlies op dat gedrag en een veranderde waarneming van de realiteit van de patiënt. Dit vormt dan weer voor de medische industrie een therapeutische aanwijzing die het toedienen van antipsychotica rechtvaardigt. Maar deze behandelingen maakt de patiënt slechts gestoorder, richten een enorme lichamelijke schade aan en hebben soms de dood tot gevolg.

Vroeg u zich ooit af waarom het woord 'bipolair' (twee tegengestelde polen zoals manisch depressief) de laatste tijd zoveel gehoord wordt? Bipolair is de huidige medische kaskraker waarbij men patiënten chemisch laat balanceren op dure stimulerende middelen en de nog duurdere antipsychotica.

In Nederland slikken tienduizenden kinderen het atypische antipsychoticum, Risperdal. Vaak gebruikten deze kinderen daarvoor Ritalin of Concerta. De fabrikant van Concerta (Johnson & Johnson), produceert tevens de Risperdal.

Dit terwijl antipsychotica oorspronkelijk niet goedgekeurd waren voor gebruik bij kinderen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:25:06 #278
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101063524
Omdat het gewoon niet goed is en jullie dat blijkbaar niet zien of voor lief nemen....daarom en ze willen geld verdienen,omzetten van 40 miljard per jaar die de big pharma pakt
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:27:40 #279
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101063667
Omdat ik met de waarheid kom ga jij zeggen dat ik een psychose heb je bent raar....nog meer slikken ga je misschien nog wat nuttigs zeggen doos!!
pi_101063682
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:25 schreef Nonverbaal het volgende:
Omdat het gewoon niet goed is en jullie dat blijkbaar niet zien of voor lief nemen....daarom en ze willen geld verdienen,omzetten van 40 miljard per jaar die de big pharma pakt
Nu vooruit, ik kan toch niet slapen dus vertel me maar een alternatief, behalve cognitieve therapie, valeriaan, st. janskruid, de 5 ritmedans, of andere sjamanistische praktijken
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:35:04 #281
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101064193
Wie zegt er dat je er vanaf moet sommige dingen moet je maar voor lief nemen gewoon gezond eten,sporten en als het je helpt therapie nooit verkeerd en meer kan je niet doen ik kan het toch ook, niet altijd makkelijk maar het is zoals het is en wat voor extreem rare dingen heb jij dan dat je niet zonder kan....?
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:36:53 #282
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101064317
Oh ja en weinig tot geen suiker want is erg slecht,gewoon goed voedsel nemen van bv de reformwinkel waar weinig tot geen troep in zit.....
pi_101064933
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:27 schreef Nonverbaal het volgende:
Omdat ik met de waarheid kom ga jij zeggen dat ik een psychose heb je bent raar....nog meer slikken ga je misschien nog wat nuttigs zeggen doos!!
Het lijkt me verstandig dat je eens opzoekt wat het verschil tussen de waarheid en een mening is :').

Niks mis met het hebben van een mening, maar ga die niet als ultieme waarheid verkopen en dan zeuren als mensen het niet met je eens zijn.
pi_101064944
* ongeraffineerde voeding check
* sporten check
* therapie check

En helaas slik ik helemaal geen ritalin,concerta. Wel overwogen, maar wegens wisselwerking met andere medicatie is dat me ten zeerste afgeraden. Dus ja, Ik moet er mee leren leven. Doe ik al 41 jaar, maar het had van mij wel wat soepeler en relaxter gemogen....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_101064955
*

[ Bericht 100% gewijzigd door Horchata op 22-08-2011 23:48:42 (foutje) ]
pi_101064994
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:47 schreef Horchata het volgende:

[..]

heel goed dat je jezelf nog even quote :D
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_101065029
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:47 schreef Horchata het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:48 schreef seasushi het volgende:

[..]

heel goed dat je jezelf nog even quote :D
Nog beter dat ik mezelf meteen verbeter ;)
pi_101065101
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:49 schreef Horchata het volgende:

[..]


[..]

Nog beter dat ik mezelf meteen verbeter ;)
Helaas, te laat. Maar ik vond best dat het er 2 keer mocht staan hoor, dus komt ie:
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:47 schreef Horchata het volgende:

[..]

Het lijkt me verstandig dat je eens opzoekt wat het verschil tussen de waarheid en een mening is :').

Niks mis met het hebben van een mening, maar ga die niet als ultieme waarheid verkopen en dan zeuren als mensen het niet met je eens zijn.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:01:25 #289
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101065684
Dus het is geen feit dat het je neuronen vernietigd...? waar baseer je dat op is toch echt onderzocht en aangetoond dus waarheid.......
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:48:55 #290
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101074733
Er zijn ook onderzoeken die het tegendeel beweren.
Het probleem met dit onderwerp, is dat er voor- en tegenstanders zijn. De voorstanders zorgen dat er uit de onderzoeken komt dat er niks slechts/gevaarlijks is aan deze medicijnen. De tegenstanders zorgen ervoor dat er uit de onderzoeken komt dat het superslecht en gevaarlijk is.
Wij als leken kunnen er écht niet achterkomen welke onderzoeken nou de waarheid spreken en welke niet. Helaas, want ik maak me soms ook zorgen of het nou wel of niet ongezond is om die medicijnen te gebruiken.
Ik heb er zelf voor gekozen het risico maar te nemen, omdat ik altijd depressief en druk in mijn hoofd ook niet zo'n leuk alternatief vind. Ik kan me echter ook heel goed voorstellen dat er mensen zijn die zeggen: in mijn lijf geen pillen, want ik wil de risico's niet nemen. Dat kan ik me heel goed voorstellen, en ik zal daar mensen ook zeker niet op aanvallen oid.

Maar helaas, de waarheid komen we niet te weten, hoe waardeloos ik dat ook vind.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101075754
We hebben in Nederland een onafhankelijke controlerende instantie namelijk het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. Even gezocht op methylfenidaat en dit was een van de laatste artikelen.

http://www.cbg-meb.nl/CBG(...)middelen/default.htm

Het officiële standpunt van weet ik het hoeveel mensen (lees: geleerde mensen met verstand) is dus nog steeds dat adhd medicatie positief is. Maar goed. Jij zal er ook wel zo een zijn die niet geloofd dat de mens ooit op de maan is geland. Let wel even op dat ik hier met echte bronnen kom en echte onderzoeken. Dat is iets anders als de verhalen van die belgische apotheker en een sekte die algeheel tegen de psychiatrie is.


Dat stuk wat jij aanhaalt Nonverbaal is namelijk van de NCRM. Zie http://www.adhd-medicatie.nl/index.htm

NCRM is aanverwant aan de scientology church. Een sekte die de hele psychiatrie onzin vind. Even een quote van de wikipedia om een beeld te vormen. De bronnen van de wikipedia pagina komen van de CCHR (engelse NCRM) dus dit is niet verzonnen, dit zeggen ze gewoon over zichzelf.

quote:
Scientology versus psychiatrie

De georganiseerde Scientologygemeenschap heeft vanaf haar beginperiode fel geageerd tegen de psychiatrische uitgangspunten en praktijk.

De focus op de psychiatrie uit zich op diverse manieren, waarvan de meest opvallende is de oprichting van de Citizens Commission on Human Rights (CCHR); VS, 1969, met Dr Thomas Szasz als medeoprichter). CCHR heeft als expliciete doelstelling het "... onderzoeken en openbaar maken van overtreding van de mensenrechten door de psychiatrie", met het doel "…wetsovertredingen aan het bevoegde gezag te melden en zorgen dat passende maatregelen volgen." (bron: CCRH website). CCHR wordt financieel gesteund door de International Association of Scientologists.

Als derde reden kan worden genoemd het - in ogen van Scientology - schadelijke effect van psychologisch/psychiatrische onderwijskundige filosofieën, die de volgende trits aan gevolgen zou hebben: educatieve missers hebben specifieke gedragsveranderingen tot gevolg (ref. beschrijving Scientology studietechniek) / het betreffende kind wordt gediagnosticeerd als gedragsgestoord (tegenwoordig vooral ADHD) / het kind krijgt een psychiatrisch medicijn voorgeschreven, wat in ogen van Scientologen onnodige en gevaarlijke symptoombestrijding is. CCHR stelt dat in sommige westerse landen tientallen procenten van de schoolgaande jeugd een of ander gedragsbeïnvloedend middel slikt.

In de vierde plaats laakt de Scientologygemeenschap het optreden van psychiaters als deskundigen bij rechtszaken. In dit verband kan de inspanning genoemd worden die de Nederlandse vestiging van CCHR zich heeft getroost bij de TBS hoorzitting in 2006 om te waarschuwen tegen pogingen om gedragsbeïnvloedende psychiatrische middelen te kunnen voorschrijven zonder tussenkomst van de rechter. Overigens doet CCHR pogingen om een archief aan te leggen over gevallen van agressie, moord en zelfmoord, veroorzaakt door middelen die dergelijke effecten juist zouden moeten voorkomen. (bijvoorbeeld Prozac-achtige antidepressiva, maar ook ADHD medicijnen als Ritalin en Strattera; ref. publicaties van FDA en CCHR).

Psychiatrie wordt door Scientology beschouwd als pseudowetenschap. Het psychiatrisch handboek DSM wordt onder Scientologen afgeschilderd als middel om voortdurend nieuwe psychiatrische aandoeningen te creëren.
Maarrrr goed. Nonverbaal jij drinkt zeker ook geen bier? Je moet is weten wat voor onderzoeken daar naar gedaan zijn.
pi_101076058
Vraag me af of je dit wel gelezen had over die belg.
http://www.psyq.nl/Nieuws(...)dische%20megablunder.

Ik ben echt een beetje klaar met dit nutteloze gezeik op de medicijnen hoor. Dat er andere manieren zijn om met een aandoening om te gaan dan het gebruik van pillen is duidelijk. Ik moedig die andere manieren ook zeker aan. Zelf loop ik namelijk ook bij een coach. Maar zo goed als alle bronnen die zeggen dat het neuronen kapot maakt en weet ik veel wat komen van waardeloze propaganda websites. Laten we gewoon even normaal doen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:52:24 #293
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101076329
Ik ben sinds 2 dagen gestopt met de koffie (was nogal een junk) :) Ben benieuwd of het scheelt ;)
pi_101087147
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:52 schreef DuracellPower het volgende:
Ik ben sinds 2 dagen gestopt met de koffie (was nogal een junk) :) Ben benieuwd of het scheelt ;)
En je hebt geen hoofdpijn nu?

Ben daar ook wel benieuwd naar wat jou ervaring is dan.

De mijne na 1 jaar geen koffie gedronken te hebben totaal geen verschil, of beter gezegd het tegenovergestelde van wat ik wilde bereiken....in die tijd bleef ik 24/7 hyper.
pi_101090231
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:52 schreef DuracellPower het volgende:
Ik ben sinds 2 dagen gestopt met de koffie (was nogal een junk) :) Ben benieuwd of het scheelt ;)
Bij heeft het stoppen met caffeïne echt een enorm verschil gemaakt. Ik merk dat ik minder zenuwachtig/trillerig ben en beter slaap. Ik hoop voor je dat het bij jou ook een verschil maakt :).
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:01:53 #296
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101097879
nee drink geen bier nee en blow ook niet meer,heeeeél af en toe nog als ik het echt niet meer trek en koffie ook af en toe nog,en meer groene thee.....:)
En hou wel op over die medicijnen als mensen er behoefte aan hebben en beter functioneren daardoor is het ook goed.....ik heb ik het ook genomen en heb het liever niet maar ieder zijn ding.....
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:07:29 #297
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101101899
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:42 schreef Fes1-2 het volgende:
Vraag me af of je dit wel gelezen had over die belg.
http://www.psyq.nl/Nieuws(...)dische%20megablunder.

Ik ben echt een beetje klaar met dit nutteloze gezeik op de medicijnen hoor. Dat er andere manieren zijn om met een aandoening om te gaan dan het gebruik van pillen is duidelijk. Ik moedig die andere manieren ook zeker aan. Zelf loop ik namelijk ook bij een coach. Maar zo goed als alle bronnen die zeggen dat het neuronen kapot maakt en weet ik veel wat komen van waardeloze propaganda websites. Laten we gewoon even normaal doen.
tja toen ik de keuze kreeg medicatie of niet ben ik er ook voor gegaan. ik kon ook nog nadenken over een neuro..-bla.bla-hersengolven-training-iets (lijkt wel te werken, maar nog geen concrete doorbraken).
een voedings/dieet programma (wel recentelijk een grote doorbraak)
Ondertussen ben ik bezig met een coach (methode van Safren) krijg ik therapie en slik ik medicatie.
ben al zo lang aan het aan kloten dan ga ik niet nog 's even minimaal een jaar lang één of ander (erg duur) dieet-programma volgen of wat dan ook. daar kan ik later ook altijd nog voor kiezen.
Die pillen zouden het voor mij NU even een stuk makkelijker maken!
al dat gezwam over wel of niet gezond.
Ik rook ook, maar van teveel brood eten krijg ik blijkbaar ook kanker.

dus ik ben blij met m'n pilletjes! morgen van 18 mg naar 36 mg. hopen dat dat wel iets doet.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_101117301
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:01 schreef Nonverbaal het volgende:
nee drink geen bier nee en blow ook niet meer,heeeeél af en toe nog als ik het echt niet meer trek en koffie ook af en toe nog,en meer groene thee.....:)
En hou wel op over die medicijnen als mensen er behoefte aan hebben en beter functioneren daardoor is het ook goed.....ik heb ik het ook genomen en heb het liever niet maar ieder zijn ding.....
In groene thee zit ook caffeïne ;) haha. Maar even vooropgesteld. Ik ben het met je eens dat zonder medicijnen beter is dan met. Ik ben alleen van mening dat je jezelf voor de gek houdt als je alles geloofd wat er op die dergelijke sites staat waar je tot nu toe naar hebt gelinkt. Met 6 miljard mensen op de ze wereld gaat er altijd wel wat mis en worden er altijd fouten gemaakt. Sommige mensen worden geboren met 8 tenen en zo zal er ook wel iemand zijn die per direct een hartstilstand krijgt van een pilletje methylfenidaat. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn met een verkeerde diagnose etc etc. Ik vind het alleen zonde om je blind te gaan staren op die missers en je vertrouwen te verliezen in iets waar zo veel mensen baat bij hebben.

quote:
12s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:14 schreef Selyn het volgende:

[..]

tja toen ik de keuze kreeg medicatie of niet ben ik er ook voor gegaan. ik kon ook nog nadenken over een neuro..-bla.bla-hersengolven-training-iets (lijkt wel te werken, maar nog geen concrete doorbraken).
een voedings/dieet programma (wel recentelijk een grote doorbraak)
Ondertussen ben ik bezig met een coach (methode van Safren) krijg ik therapie en slik ik medicatie.
ben al zo lang aan het aan kloten dan ga ik niet nog 's even minimaal een jaar lang één of ander (erg duur) dieet-programma volgen of wat dan ook. daar kan ik later ook altijd nog voor kiezen.
Die pillen zouden het voor mij NU even een stuk makkelijker maken!
al dat gezwam over wel of niet gezond.
Ik rook ook, maar van teveel brood eten krijg ik blijkbaar ook kanker.

dus ik ben blij met m'n pilletjes! morgen van 18 mg naar 36 mg. hopen dat dat wel iets doet.
Ik ben een keer met een dergelijk dieet van iets anders afgeholpen.. Placebo of niet maar (ietswat spiritueel gezien) zou je zelf ook kunnen testen wat goed en slecht voor je is. Is heel makkelijk! Succes iig :)

Ik moet straks weer naar de psych.. kijken of er andere medicijnen zijn die wellicht beter helpen (hoop dat ik niet geflamed ga worden door nonverbaal haha :P)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:55:38 #300
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101118770
Nog geen koppijn gehad :) Maar ik word er ook niet rustiger van ofzo...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:57:11 #301
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101118798
Zal ik hem maar dichtgooien dan :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')