quote:
Op maandag 17 oktober 2011 14:59 schreef Je-zus het volgende:[..]
Met het zelf halen van je rijbewijs betwijfel ik of je dan wel (direct) bij de betreffende vervoerder wordt aangenomen.
Heb je randstad en/of consolid al geprobeerd?
- Consolid heb ik geprobeerd, volgens hun woonde ik te ver weg (heb destijds gesolliciteerd voor de plaats Utrecht).
- Randstad had geen opleidingsplaatsen beschikbaar in deze regio.
- Start had een aantal maanden geleden een vacature voor Arnhem. Na het versturen van mijn sollicitatie is mij gevraagd een extra online test te maken. Ondanks dat ik deze test nagenoeg foutloos had gemaakt werd ik toch afgewezen. Er waren opeens toch geen opleidingsplaatsen meer beschikbaar in deze regio

de vacature is toen ook verdwenen, dus waarschijnlijk was het gewoon een fake vacature om mailadressen mee te verkrijgen.
Verder heb ik gesolliciteerd bij Hebu, ook hier woonde ik te ver van de standplaats (Apeldoorn of Harderwijk).
Connexxion (Breng) heeft in de afgelopen 2 jaar geen enkele vacature gehad voor Arnhem.
Bij Arriva was enkele maanden geleden een project voor mensen
tot 21, hiervoor was ik dus opeens te oud

Naar Syntus heb ik enkele weken geleden een open sollicitatie gestuurd. Een paar dagen terug kwam er een netjes aangetekende brief in de bus; helaas woont u te ver weg (Neede)...
Bij alle bovengenoemde bedrijven heb ik gesolliciteerd en/of geinformeerd, maar het lijkt nagenoeg onmogelijk. Of het hele 'u woont te ver weg'-verhaal nou echt zo'n issue is of dat ze gewoon een goeie smoes zochten kunnen we natuurlijk alleen maar naar gissen.
Misschien dat ik daarom via een gewone rijschool het D-rijbewijs zelf kan halen, zodat in ieder geval mijn kansen worden vergroot. Maar als zelfs dat niet het geval is...
Ik hoef ook niet perse a la minute na het slagen aan de slag, maar t hoeft liever ook niet nog jaaaaren te duren.