abonnement Unibet Coolblue
pi_99253938
Mijn zoon heeft vandaag bij vrienden de lcd tv met een scherp voorwerk bewerkt waardoor er krassen op het scherm zitten.

Hoe kan ik dat regelen met de verzekering? Moet ik nu met mijn assurantieadviseur maandag bellen of moet het stel waar de tv van is eerst actie ondernemen?

Ik kan maandag pas bellen met mijn adviseur, maar wil morgen nog even met de vrienden bellen om aan te geven hoe we het moeten oplossen. Nu is jullie vast ook weleens iets overkomen waarbij de WA verzekering aangesproken moest worden.

Wie kan mij de gang van zaken vertellen?

Ik kan zelf niet bellen met mijn verzekeringsmaatschappij aangezien ik bij een maatschappij zit waar de assurantiepersoon je contactpersoon is (is vaak handig, maar als je iets in het weekeinde wilt weten weer niet).
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2011 @ 20:48:18 #2
37843 lady-wrb
kortaf
pi_99254125
Dit valt gewoon onder je AVP verzekering en die zul je dus moeten inlichten en die zullen de schade uitbetalen (of dat een dagwaarde of nieuwwaarde is weet ik dan weer niet).
pi_99254145
Jij meld de schade bij de tussenpersoon met de gegevens van hun en verwachtte schade.

Verzekering neemt contact op met die vrienden hoeveel de schade is en of ze dit kunnen aantonen. Op basis daarvan wordt een X bedrag op de rekening van die vrienden.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:51:28 #5
18642 detulp050
Oud Reviewer
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:53:45 #6
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99254246
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:51 schreef Chinless het volgende:
Jij meld de schade bij de tussenpersoon met de gegevens van hun en verwachtte schade.

Verzekering neemt contact op met die vrienden hoeveel de schade is en of ze dit kunnen aantonen. Op basis daarvan wordt een X bedrag op de rekening van die vrienden.
Dit dus.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:56:37 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99254386
Als je zegt "zoon", hoe oud is-ie dan? Want dat speelt hierbij zeker mee!
Als-ie 3 is is de vraag wat je zoontje met een scherp voorwerp doet, als-ie 14 is is het gewoon vandalisme en daar valt niet tegen te verzekeren.
censuur :O
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2011 @ 21:00:11 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_99254556
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je zegt "zoon", hoe oud is-ie dan? Want dat speelt hierbij zeker mee!
Als-ie 3 is is de vraag wat je zoontje met een scherp voorwerp doet, als-ie 14 is is het gewoon vandalisme en daar valt niet tegen te verzekeren.
ja hallo, een legoblokje kan ook scherp zijn hoor. je mag toch aannemen dat hij niet met een aardappelschilmesje rondliep?
pi_99254604
Als hij 14 was ging hij maandagochtend beginnen met een krantenwijk om mij terug te betalen omdat ik dan de tv zou voorschieten.

Maar hij is bijna 4. Het was met een deksel van een pot met kralen, scherp is wat relatief, maar scherp genoeg om krassen mee te maken in een tv.

Ik ga maandag even die tussenpersoon bellen en de gegevens van mijn vrienden doorgeven. Ik heb alleen geen idee wat de tv gekost heeft, zal ze dat morgen even vragen. Hoop wel dat ze de nieuwwaarde vergoeden, tv is al 3 jaar oud namelijk, maar ze waren er wel zuinig op. Anders moet ik misschien zelf nog wat bijleggen, moet ook geen klein barstje in een vriendschap zijn, maar ik wil het wel via de verzekering doen omdat ik daar toch ook premie voor betaal en dat doe je toch om in dit soort gevallen ook er gebruik van te maken.

Nou, het is mij helder. Bedankt voor de hulp en we komen er zo wel uit.
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2011 @ 21:29:43 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_99339309
Ga je serieus bijbetalen?

Ik ga geen nieuwe auto voor mn buren kopen omdat mijn zoon op de auto van ze gekrast heeft.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_99339469
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:29 schreef moussy het volgende:
Ga je serieus bijbetalen?

Ik ga geen nieuwe auto voor mn buren kopen omdat mijn zoon op de auto van ze gekrast heeft.
Zo'n kras is redelijk eenvoudig weer te repareren, een diepe kras in een TV-scherm is dat niet. En dan komt het erop neer dat de TV vergoed moet worden.
pi_99339517
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:29 schreef moussy het volgende:
Ga je serieus bijbetalen?

Ik ga geen nieuwe auto voor mn buren kopen omdat mijn zoon op de auto van ze gekrast heeft.
Ik zou ook bijbetalen, de buren hebben er niet om gevraagd.
Als ik de buur was zou ik het bijbetalen overigens weigeren.

Zo gaan die dingen, zorg altijd dat je dingen van jouw kant goed oplost.
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2011 @ 21:35:30 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_99339727
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:32 schreef MaGNeT het volgende:
Zo gaan die dingen, zorg altijd dat je dingen van jouw kant goed oplost.
Dat doet mn verzekering al. Wij zijn met een bloemetje geweest met excuses van mijn zoon en de verzekering mag de rest doen. Ik ga echt niks bijbetalen. Ook niet voor een tv ;)
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_99339785
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:35 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat doet mn verzekering al. Wij zijn met een bloemetje geweest met excuses van mijn zoon en de verzekering mag de rest doen. Ik ga echt niks bijbetalen. Ook niet voor een tv ;)
Als TS goed verzekerd is hoeft ze natuurlijk ook niet bij te betalen.
pi_99339943
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:32 schreef MaGNeT het volgende:
Zo gaan die dingen, zorg altijd dat je dingen van jouw kant goed oplost.
Precies, en dit zijn vrienden en een vriendschap is wel meer waard dan een paar honderd euro. Maar ik neem aan dat de maatschappij het wel gaat vergoeden. Tenminste, als ik dat schadeformulier nu eens ga ontvangen, dat had ik al moeten hebben. Morgen mijn assurantieman maar eens achter zijn broek aanzitten.
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2011 @ 21:40:04 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_99340056
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:38 schreef knuffelpoes het volgende:

[..]

Precies, en dit zijn vrienden en een vriendschap is wel meer waard dan een paar honderd euro. Maar ik neem aan dat de maatschappij het wel gaat vergoeden. Tenminste, als ik dat schadeformulier nu eens ga ontvangen, dat had ik al moeten hebben. Morgen mijn assurantieman maar eens achter zijn broek aanzitten.
Morgen bij de post waarschijnlijk, of zou die het langs brengen?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_99340182
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:35 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat doet mn verzekering al. Wij zijn met een bloemetje geweest met excuses van mijn zoon en de verzekering mag de rest doen. Ik ga echt niks bijbetalen. Ook niet voor een tv ;)
Als TS niet verzekerd zou zijn, zou ze het sowieso zelf moeten betalen.

Het verschil tussen "verzekerd zijn" en "goed verzekerd zijn" zou ik dan zelf ophoesten als ik daarmee de goede band kon behouden.
Het is natuurlijk niet het probleem van de buren dat ik niet of slecht verzekerd ben; zij moeten geen last hebben van de door mij(n zoontje) vernielde TV.

Naja, zo kijk ik er dan tegenaan :)
pi_99340307
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als TS niet verzekerd zou zijn, zou ze het sowieso zelf moeten betalen.

Het verschil tussen "verzekerd zijn" en "goed verzekerd zijn" zou ik dan zelf ophoesten als ik daarmee de goede band kon behouden.
Het is natuurlijk niet het probleem van de buren dat ik niet of slecht verzekerd ben; zij moeten geen last hebben van de door mij(n zoontje) vernielde TV.

Naja, zo kijk ik er dan tegenaan :)
Lijkt me ook niet meer dan logisch.
pi_99340315
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:40 schreef moussy het volgende:

[..]

Morgen bij de post waarschijnlijk, of zou die het langs brengen?
Nee, hij zou het langsbrengen en in de brievenbus stoppen. Ik bel hem morgenochtend nog wel een keer, moet het namelijk wel snel melden en mijn assurantiemannetje zegt altijd wel dat het goedkomt, maar ik ken die verzekeringsmaatschappijen wel en als het om geld gaat proberen ze alles aan te grijpen om er onderuit te komen.

Verder heb ik volgens mij gewoon een wa verzekering, zit denk ik niet veel verschil tussen de maatschappijen met dit type verzekering.

Gelukkig is een tv goedkoper dan een auto, maar wil het wel goed afhandelen, het zijn wel goede vrienden en andersom kan het ook gebeuren en zou ik het ook graag goed opgelost zien. Maar eerst maar eens aankijken wat er gaat gebeuren.
pi_99340850
Als ze een onheilendekking hebben kunnen ze het daarop claimen tegen vergoeding van nieuwwaarde. Anders dagwaarde.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99341479
Als de dagwaarde betaald wordt, dan mogen ze toch de tv behouden?

TV was 4 jaar geleden 1800 euro, eens zien wat ze daarvan gaan maken.
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2011 @ 22:08:02 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_99341837
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:02 schreef knuffelpoes het volgende:
Als de dagwaarde betaald wordt, dan mogen ze toch de tv behouden?

TV was 4 jaar geleden 1800 euro, eens zien wat ze daarvan gaan maken.
mijn verzekering keert geen geld uit, ze vervangen of repareren.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_99342268
nou, we zien wel even wat er gaat gebeuren dan, ik heb de voorwaarden heel vluchtig bekeken ,maar het is retedruk op het werk / thuis net voor de vakantie en ik laat het mijn assurantiemannetje maar regelen, dan hoor ik wel wat er gaat gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')