abonnement Unibet Coolblue
pi_98956090
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII

New York City Part XLVIII

Deze OP is hier te vinden
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2011 @ 18:18:23 #2
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98956151
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:12 schreef Skaai het volgende:
Jersey Garden Mall moet ook een geweldig outlet shopcentre zijn, 200 winkels! Met de bus vanaf Port Authority richting Jersey Garden Malls (stopt voor de deur) voor $5 :)
8-)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:01:05 #3
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98959426
Ik vond het zelf tegenvallen hoor, Jersey Gardens. Als je wat langer in NYC bent is het leuk, maar als je maar een dag of 5, 6 hebt dan zou ik het overslaan. Je hebt in de gewone TH-stores bijvoorbeeld ook overhemden van 50 dollar, gewoon huidige collectie, dat is al cheap genoeg voor mij. Dan hoef ik niet de tweede garnituur te hebben voor nog 10 dollar minder.
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2011 @ 20:41:03 #4
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_98960522
Ja maar ik hoef geen overhemden, ik ben een vrouw en ik wil shoppen shoppen shoppen!

:P
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:47:27 #5
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_98960693
Dat kan in Manhattan beter dan waar ook. Bij Jersey Gardens heb je veel winkels op dezelfde plaats, da's wel handig, maar in Manhattan vind je mooiere kleding voor niet zo heel veel meer :)
pi_98961697
Ik heb even vergeleken, en ik ken zelf meer merken van de Woodbury outlet. Niet dat ik nou zo'n merkenfreak ben qua kleding, maar qua schoenen op zich wel een beetje. En een 'uitstapje' leek me ook gewoon wel leuk.

Het een sluit het ander niet uit he, shoppen kan je op beide plaatsen goed, denk ik :P En goedkoop is het in de USA haast per definitie...
pi_98976053
Nogmaals, net als Omni ben ik van mening dat je, als je slechts een kleine week gaat, dat soort uitstapjes gewoon moet laten. Koopjes heb je in Manhattan ook. Jersey Gardens werkte voor mij ook niet, Woodbury ligt nog een stuk verder weg. Kost je gewoon een dag NY, zou ik er in elk geval niet meer voor over hebben.
pi_98976258
Volgens mij is Woodbury de beste om te doen. Daar gingen in ieder geval mijn vrouwelijke collega's altijd heen, en die vermaakten zich wel aardig volgens mij _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98980170
Ik twijfel even over wat ik moet doen. Fantastische aanbieding misgelopen. Nu heb ik 2 opties, wachten tot er nog een aanbieding komt (als dat al het geval is) of nu een mindere reis (vergeleken bij de aanbieding) boeken voor meer geld. We willen eind november gaan.

Edit: en is Hotel Carter écht zo verschrikkelijk? We zoeken eigenlijk alleen een plekje om te slapen.
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 14:40:01 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_98980984
Nou ja, tripadvisor spreekt boekdelen... It's up to you natuurlijk, maar persoonlijk zou ik me er niet aan wagen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 3 juli 2011 @ 14:48:29 #11
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_98981302
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou ja, tripadvisor spreekt boekdelen... It's up to you natuurlijk, maar persoonlijk zou ik me er niet aan wagen
Idd, meerdere verhalen over bebloede lakens en de vergelijking met een bordeel. Ook van mensen die dachten: we zijn er toch maar om te slapen.. zoiets kan wel je reis negatief beinvloeden denk ik!
pi_98981361
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:12 schreef Soulagement het volgende:
Edit: en is Hotel Carter écht zo verschrikkelijk? We zoeken eigenlijk alleen een plekje om te slapen.
Als je daar boekt heb je gewoon een bord voor je kop en moeten ze je bij je terugvlucht naar Nederland gewoon toegang tot het land weigeren...
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 14:54:37 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_98981520
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:48 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Idd, meerdere verhalen over bebloede lakens en de vergelijking met een bordeel. Ook van mensen die dachten: we zijn er toch maar om te slapen.. zoiets kan wel je reis negatief beinvloeden denk ik!
Blader eens door de foto's op Tripadvisor, en bekijk de foto's van bed bugs, kakkerlakken en (dode) muizen onder het bed :') Alleen maar om te slapen hè ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98981825
Penn is beter he? Ja toch, he?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 3 juli 2011 @ 15:18:55 #15
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_98982480
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Penn is beter he? Ja toch, he?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pennsylvania is echt goed te doen!! Echt!! Vonden meerdere familieleden van ons ook! Ligging is ook top en het is betaalbaar!
pi_98982632
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:18 schreef Starlie het volgende:

[..]

Pennsylvania is echt goed te doen!! Echt!! Vonden meerdere familieleden van ons ook! Ligging is ook top en het is betaalbaar!
Haha goed om te horen. Ik vind het een groot voordeel dat er reviews enzo op internet te vinden zijn tegenwoordig, maar ik vind het vaak lastig om ze (op basis van ratings) te beoordelen. Er zijn mensen die hard gillen "OMFG there's no bathtub' en het hotel dan een 3 geven. Tja, dat boeit mij weinig, en bladderende verf ga ik niet dood van. Zolang het schoon is en ik fatsoenlijk slaap, ben ik vaak al blij :D
pi_98983204
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Blader eens door de foto's op Tripadvisor, en bekijk de foto's van bed bugs, kakkerlakken en (dode) muizen onder het bed :') Alleen maar om te slapen hè ;)
Ik ben dat voor de lol toch eens gaan doen... BAH!!

Wij slapen in Oktober in The Harlem Flophouse.. Nu al zin in!
Be brave. Be kind.
  ESF Reporter zondag 3 juli 2011 @ 20:02:05 #18
87554 Cee
Welluk?
pi_98993887
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Penn is beter he? Ja toch, he?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er twee keer gezeten, prima ligging, goed hotel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 3 juli 2011 @ 21:40:51 #19
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_98998748
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Blader eens door de foto's op Tripadvisor, en bekijk de foto's van bed bugs, kakkerlakken en (dode) muizen onder het bed :') Alleen maar om te slapen hè ;)
Wel knap dat er nog steeds mensen boeken :D.

Ik filter altijd op rating bij Tripadvisor en dan lees ik de reviews nog door voordat ik ga boeken. Het is wel wat duurder maar ik heb nog geen enkele keer een vieze kamer gehad.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_99012764
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Blader eens door de foto's op Tripadvisor, en bekijk de foto's van bed bugs, kakkerlakken en (dode) muizen onder het bed :') Alleen maar om te slapen hè ;)
Ahh, dat is ranzig.

Dollar gaat wel weer de goede kant op ^O^
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
  maandag 4 juli 2011 @ 21:34:19 #21
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99039305
Je kan in Penn ook een penn 5000 kamer boeken, iets groter, ontbijt (bagels, muffins en zoete broodjes) maar vooral: gratis internet.
Ga dr over 2 maandjes voor de 7e keer heen, vind de ligging echt super.
1x in hotel new yorker geweest, die is mooi, maar duurder.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_99051176
Snap eerlijk gezegd niet waarom zoveel nederlanders voor 'de 3 hotels' gaan. Stamt zeker nog uit de tijd van Peter Langout e.d. Er zijn allemaal hippe leuke nieuwe hotels op zelfde locaties die meestal hetzelfde of minder kosten dan penn e.a. en 10x beter zijn.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 07:08:45 #23
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99053182
Omdat je bij Penn weet wat je krijgt (en wat je niet krijgt). Maar inderdaad: er zijn ondertussen vast betere hotels. Zelf ook wel zitten kijken maar uiteindelijk toch maar weer Penn gedaan, want lekker makkelijk.
Haters everywhere but I don't really care.
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2011 @ 08:49:27 #24
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_99054034
Wij gaan naar hotel Wolcott, zag er wel lekker kitsch uit O+
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_99054331
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:34 schreef matthijst het volgende:
Je kan in Penn ook een penn 5000 kamer boeken, iets groter, ontbijt (bagels, muffins en zoete broodjes) maar vooral: gratis internet.
Ga dr over 2 maandjes voor de 7e keer heen, vind de ligging echt super.
1x in hotel new yorker geweest, die is mooi, maar duurder.
Hmm... Ik weet niet eens wat voor kamer we hebben haha. Superior met een tweepersoons geloof ik. Zit ontbijt er niet standaard bij? Ach, zo niet, ontbijten in de city heeft ook z'n charme :)
pi_99054584
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 01:35 schreef zeebeschuit het volgende:
Snap eerlijk gezegd niet waarom zoveel nederlanders voor 'de 3 hotels' gaan. Stamt zeker nog uit de tijd van Peter Langout e.d. Er zijn allemaal hippe leuke nieuwe hotels op zelfde locaties die meestal hetzelfde of minder kosten dan penn e.a. en 10x beter zijn.
En je komt er ook minder Nederlanders tegen :D.
Get it and Bet it
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:37:53 #27
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99054836
Standaard geen ontbijt in Penn, maar d'r zit zat eten dichtbij natuurlijk....
Gaan vaak naar deli rond 36th&7th, met van die mexicanen achter de balie...
Egg on a Roll with ham and cheese :9~ :9~ :9~
Haters everywhere but I don't really care.
pi_99065867
Hoe streng zijn ze bij bars en clubs mbt kleding en schoenen? Wordt je aan de deur geweigerd als je sneakers draagt?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 10:32:16 #29
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_99189697
Ben in 2009 en 2010 in New York geweest. Na de 2e keer had ik me voorgenomen om de volgende keer een andere reisbestemming te nemen, omdat ik ook wat meer van de wereld wil zien. Maar nu begint het toch weer te kriebelen. :D Wat een geweldige stad. O+

Helaas laten de financien het dit jaar niet toe voor een reis New York, mischien volgend jaar.
pi_99213635
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:37 schreef matthijst het volgende:
Standaard geen ontbijt in Penn, maar d'r zit zat eten dichtbij natuurlijk....
Gaan vaak naar deli rond 36th&7th, met van die mexicanen achter de balie...
Egg on a Roll with ham and cheese :9~ :9~ :9~
Bedoel je soms de Bread Factory? Geweldige tent!!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:02:00 #31
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99219279
Op google maps heet het Garden Cafe, op de rechterhoek van 35th & 7th.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_99220131
Zijn hier trouwens mensen die ten tijde van 11 september in New York zullen zijn? Ik ben er een week eerder, maar ik ben best benieuwd of daar wat te merken valt qua sfeer zeg maar. Wel zal er waarschijnlijk extra gecontroleerd worden op het vliegveld, zeker mijn reisgezelschap; er zit iemand met een 'buitenlands uiterlijk' bij. :+
  ESF Reporter vrijdag 8 juli 2011 @ 22:17:29 #33
87554 Cee
Welluk?
pi_99223006
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:20 schreef MetBas het volgende:
Zijn hier trouwens mensen die ten tijde van 11 september in New York zullen zijn? Ik ben er een week eerder, maar ik ben best benieuwd of daar wat te merken valt qua sfeer zeg maar.
Ik was er op 11/9/2004, toen was voornamelijk hoe meer je richting Battery Park ging er iets van te merken. En toen was het slechts 3 jaar geleden. Denk dat het nu met het 10-year-anniversary meer van te merken is dan andere jaren, maar dan met name bij de herdenkingsplaats en je zal natuurlijk her en der Amerikanen zien lopen met speciale t-shirts. Qua algemene nervositeit en extra strenge controles denk ik dat het niet zo veel extremer zal zijn dan normaal.
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 22:21:34 #34
45833 crew  Fogel
pi_99223185
Ik vlieg morgenmiddag of -avond. De hele week 25-30 graden. Blergh.
Denk dat ik zondag even de stad in ga om rond te kijken, dan een week werken (uurtje ten noorden van de stad) en zaterdag weer terug in de avond, dus voor de middag waarschijnlijk nog even de toerist uithangen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:29:47 #35
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_99223593
Ja het is al lange tijd erg warm in NY!! Maar toen wij er waren was het wel heel extreem... Krijg het weer warm als ik eraan denk ;)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 00:26:07 #36
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99229061
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:20 schreef MetBas het volgende:
Zijn hier trouwens mensen die ten tijde van 11 september in New York zullen zijn? Ik ben er een week eerder, maar ik ben best benieuwd of daar wat te merken valt qua sfeer zeg maar. Wel zal er waarschijnlijk extra gecontroleerd worden op het vliegveld, zeker mijn reisgezelschap; er zit iemand met een 'buitenlands uiterlijk' bij. :+
Ik ben er ook de week ervoor :(
Volgens mij hebben ze dikke schijnwerpers die de lucht in stralen, op 9/11
Haters everywhere but I don't really care.
pi_99245384
Hey ff een vraagje.

Heb ik een nieuw paspoort nodig om te reizen naar USA ?
Ik heb een geldig paspoort maar zit geen chip of vingerafdruk in.

Oh en klopt het dat je bij binnenkomst vingerafdrukken moet afgeven ? en met een nieuwpaspoort dit niet hoeft ? dan heeft een nieuw paspoort misschien voordeel omdat je dan niet in zon rij hoeft te staan ?
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 16:21:10 #38
45833 crew  Fogel
pi_99245523
Je paspoort moet "machine readable" zijn, chip of vingerafdruk zijn niet noodzakelijk. Kijk of op de harde plasic pagina met je foto erop aan de onderkant zo'n haakjes staan >>> met daarachter onder andere je naam. Zo ja, dan voldoet je paspoort.

Bij binnenkomst moet je inderdaad vingerafdrukken afgeven, gewoon je vingers op een glazen plaat leggen en klaar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99245784
Ah oke ja dan voldoet mijn paspoort wel.

nog even iets anders ik vlieg dus met n tussenstop in Philadelphia en heb daar maar 1.5 uur de tijd om mn aansluiting te halen. Hoe zit het dan met bagage wordt deze direct naar NYC gestuurd of moet ik in Philadelphia ook staan wachten en weer inchecken ?
Ben namelijk beetje bang dat dat niet lukt in 1.5uur omdat ik wellis n uur heb staan wachten op mn bagage..
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:29:53 #40
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99245819
Vraag het voor de zekerheid effe aan je operator bij het inchecken van je bagage, maar lijkt me sterk dat je die zelf op moet halen en weer in moet checken
pi_99246286
oke ja beetje vaag ze zeggen dat ik in Philadelphia mn baggage van de ene naar de andere carousell moet brengen omdat ze nog n keer gechecked moeten worden. op de terug weg hoefde dit niet.
pi_99252847
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:41 schreef MrSweets het volgende:
oke ja beetje vaag ze zeggen dat ik in Philadelphia mn baggage van de ene naar de andere carousell moet brengen omdat ze nog n keer gechecked moeten worden. op de terug weg hoefde dit niet.
Klopt. Eerste stope in VS altijd zelf je koffer van de band halen, en bij de goede band weer afgeven.
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 17:04:30 #43
45833 crew  Fogel
pi_99325600
Gister van ongeveer 9.30-17u door de stad gewandeld. Alle wolkenkrabbers zijn erg indrukwekkend. Misschien vrijdag een dag vrij nemen om nog een keer terug te gaan en dan ook ten noorden van Grand Central Station/Rockefeller kijken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:08:44 #44
12621 tcr
*nix 4ever
pi_99367813
Voor de snelle beslissers, er zijn weer tickets voor ¤335 naar New York (en Boston) in februari en maart 2012.

Via www.delta.com te boeken, 19 maart vlieg ik :) Paar daagjes NY en dan met huurauto even heen en weer naar Boston om daar de boel te verkennen. Vlieg gewoon met KLM.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:18:32 #45
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99368173
Thanks!
pi_99370913
Hmm nice! Plan van tcr klinkt goed. Ga denk ik ook zoiets doen...

Thanks!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:19:07 #47
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99370961
Dan begint het meteen weer te jeuken! Maar ja... Om nu voor de vijfde keer in 2 jaar naar NYC te gaan :')
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:22:14 #48
12621 tcr
*nix 4ever
pi_99371116
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:19 schreef Omnifacer het volgende:
Dan begint het meteen weer te jeuken! Maar ja... Om nu voor de vijfde keer in 2 jaar naar NYC te gaan :')
Boston is ook 335 euro :) wel optimaal gebruik van je ESTA, die is 2 jaar geldig :).
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:23:07 #49
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99371151
Jah, ben al eens in Boston geweest, gekoppeld aan NYC toen. Leuke stad _O_

Misschien eens kijken voor andere bestemmingen in de US.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:36:48 #50
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99371808
Damn, lijkt erop dattie al weg is ;(
  dinsdag 12 juli 2011 @ 19:33:12 #51
12621 tcr
*nix 4ever
pi_99379026
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:36 schreef Omnifacer het volgende:
Damn, lijkt erop dattie al weg is ;(
Inderdaad, zelfde periode, nu bijna 2x zoveel voor de ticket (¤664 ipv ¤335). Zou delta nu echt uitverkocht zijn. Ik kwam er toevallig achter doordat vliegwinkel beweerde dat je naar Boston kon voor 408 euro. Maar via die site kon ik niks 'goedkoops' vinden.

Nieuwe countdown aanmaken voor deze vakantie :) Terwijl ik voor de tijd al een andere vakantie en wat weekendtrips heb gepland :).

250 dagen en counting...
  dinsdag 12 juli 2011 @ 19:41:16 #52
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99379465
Vorige keer had Delta ook aanbiedingen, en die waren toen ook ineens weg. Was iets van vier weken terug ofzo. Zal wel gewoon marketingtactiek zijn.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:21:14 #53
12621 tcr
*nix 4ever
pi_99381474
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:41 schreef Omnifacer het volgende:
Vorige keer had Delta ook aanbiedingen, en die waren toen ook ineens weg. Was iets van vier weken terug ofzo. Zal wel gewoon marketingtactiek zijn.
Dat was eind juni, dus nog geen 2 weken terug. Toen te laat gekocht, nu op tijd. Tja, gewoon af en toe twitter en andere bronnen raadplegen.
pi_99509601
Even een slightly offtopic vraag maar welke ik toch hier plaats omdat ik denk ik hier de meeste ervaringen kan horen. Wat is jullie ervaring met AMS-JFK met KLM, gelet op voornamelijk beenruimte en comfort? Ik ben 1.90m en heb vrij lange benen, dus ik heb een beetje vrees dat ik enorm bagger moet zitten in een gewone economy stoel. Dat laat mij drie opties: economy comfort, stoel met extra beenruimte, stoel in rij van twee. Laatsgenoemde doe ik niet want die heeft geen extra beenruimte, dus dan blijven de eerste twee over.

Weet iemand iets over:
-de prijs van een upgrade naar economy comfort / stoel met extra beenruimte op AMS-JFK
-of dit de moeite waard is
-en welke van de twee dan

Thanks. :)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 18:20:50 #55
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99510687
Of aan het gangpad gaan zitten en je benen een beetje naar de zijkant?

Ben 1,87, leg mn benen altijd onder de stoel voor me :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_99510803
Ja, m'n ma zei al dat ze gangpadstoelen had geboekt (wist niet eens dat dat kon) maar zei laatst dat ik maar even moest uitzoeken of een upgrade loont. Alleen zit met benen op gangpad dan niet in de weg voor het personeel met karretjes e.d.? Niet dat je helemaal schuin moet gaan liggen, maar alsnog.
pi_99511230
Je kunt ze weghalen als ze erlangs moeten met zo'n karretje, dat is niet zo'n probleem. Doe ik meestal ook, heb één keer meegemaakt dat er een probleem van gemaakt werd omdat ik de vluchtroute zou blokkeren.. juist. Af en toe ff een loopje nemen en je houdt het wel uit. :P

Het ligt ook aan het toestel en hoe vol het zit hoor. Als je in een 757 vliegt(weet niet of KLM daarmee vliegt) is het irritant om lange benen te hebben als het druk is, als er stoelen over zijn ga je daar gewoon zitten en bezet je in je uppie 3 stoelen. Áls je het geld en de wil hebt om voor economy comfort te gaan.. gewoon doen. Zit lekkerder.

[ Bericht 0% gewijzigd door TJV op 15-07-2011 19:36:09 ]
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_99512924
Je moet rekenen op zo'n 100/130 euro per enkele reis voor economy comfort.
Ik heb het gedaan toen ik naar Tokyo vloog met KLM en vond het het geld absoluut waard. Maar ik ben dan ook bijna 1.95m met ook nog eens erg lange benen.
Mijn ervaring is dat de EC ruimte lang niet altijd vol is, dus je kan je stoel waarschijnlijk ook nog eens vol naar achteren gooien.
Voor mij nooit meer de normale economy op zo'n afstand.
pi_99532197
Hallo kenners

M'n vriendin en ik gaan 20 november 4 volle dagen dagen naar NYC om daarna door te vliegen naar de Westkust en daar nog wat te touren.

New York is natuurlijk gigantisch groot en er valt zoveel te doen dat ik het een beetje kwijt ben.
Wat zijn de absolute must-see's en do's als je er voor de eerste keer komt?

Goeden OP trouwens ^O^
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_99543747
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 04:06 schreef GroenerDanGras het volgende:
Hallo kenners

M'n vriendin en ik gaan 20 november 4 volle dagen dagen naar NYC om daarna door te vliegen naar de Westkust en daar nog wat te touren.

New York is natuurlijk gigantisch groot en er valt zoveel te doen dat ik het een beetje kwijt ben.
Wat zijn de absolute must-see's en do's als je er voor de eerste keer komt?

Goeden OP trouwens ^O^
De standaard 'attracties' zijn allemaal wel nice, en daarnaast gewoon door de stad lopen en leuke restaurantjes etc aandoen.

Central Park
5th avenue
Statue of liberty
Empire state building
Brooklyn bridge

Mochten jullie van sport houden, Knicks (NBA)_O_. Hebben wij toen ook gedaan, was heel vet. Je hebt ook de Rangers (NHL) en Mets en Jankees (MLB), maar ik volg het basketball vrij intensief, dus NHL en MLB weet ik niet zoveel van. NBA wedstrijd is echt vet om een keer te bekijken.

Er is zo ontzettend veel te zien en doen, ik heb me echt geen seconde verveeld. Ik hou er nooit zo van om te veel te plannen, plezier heb je toch wel en je ziet genoeg.
  Moderator zaterdag 16 juli 2011 @ 22:48:35 #61
45833 crew  Fogel
pi_99560724
Ik ben niet lang, maar vond de eco comfort toch zeer de moeite waard. Tip: bestel een klm vlucht via delta en dan zijn de eco comfort stoelen gratis te boeken.
Ik vlieg over iets meer dan een uur weer richting amsterdam.

En als iemand gratis online wil op jfk stuur dan maar een pm.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99581806
Oh trouwens, nog even een vraagje. Omdat we met zes man zijn en bagage hebben en zo, vroegen we ons af of het misschien niet handiger/leuker is om een limousine te nemen van JFK naar hotel (was mijn moeders idee :+ ). Iemand ervaring met een bepaalde service?

Edit: zit me net te bedenken dat in een limo amper bagage past. :') Wat is dan handig om te huren, gaat om zes personen met zes koffers.

[ Bericht 25% gewijzigd door MetBas op 17-07-2011 16:58:58 ]
  Moderator zondag 17 juli 2011 @ 17:38:35 #63
45833 crew  Fogel
pi_99583995
De NY taxi's hebben een flat rate van JFK naar Manhattan, $45. Twee van die dingen, of 1 minivan, nemen en je bent voor rond de 100 dollar al klaar.
En let erop dat een limosine niet perse zo'n streched limo is zoals je in films ziet, een Audi A8 valt ook onder de limosine klasse bijvoorbeeld.
In een Suburban of een Escalade pas je ook met 6 man en 6 koffers. Viel me op dat die vaak als hotel shuttle gebruikt worden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99623618
Vraagje met betrekking tot broadway:

Over 2 weken samen met mijn ouders en 2 broers in NY. Willen misschien een avondje naar een show @ broadway. Kunnen we dit het beste al vanaf hier boeken of daar kijken wat er lastminute over is? Wat is qua kosten het voordeligst, iemand tips? Een specifieke show nog niet op het oog...
pi_99623755
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:18 schreef Superrudi het volgende:
Vraagje met betrekking tot broadway:

Over 2 weken samen met mijn ouders en 2 broers in NY. Willen misschien een avondje naar een show @ broadway. Kunnen we dit het beste al vanaf hier boeken of daar kijken wat er lastminute over is? Wat is qua kosten het voordeligst, iemand tips? Een specifieke show nog niet op het oog...
Bij TKTS op Times Square kan je in ieder geval met behoorlijke kortingen nog kaartjes kopen voor dezelfde avond. Maar het kan dat er niks bij zit waar je dan naartoe wilt, of dat het al uitverkocht is. Maar als het je verder niet zoveel uitmaakt kan je het daar best op gokken. Als je per sé ergens naartoe wilt is het wel handiger om van tevoren een kaartje te regelen.

En misschien kunnen ze je in het hotel wel helpen? :)
pi_99624013
Dat TKTS had ik idd ook gevonden op internet. Opzich maakt het niet uit waarnaartoe en denk dat het prijstechnisch interessanter is om dan daar met 25%/50% korting een kaartje te kopen. Heb je er ervaring mee?
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 16:37:59 #67
45833 crew  Fogel
pi_99624381
Zaterdagmiddag stond het hele bord vol met 40 en 50% korting.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99624449
Kan iemand met ervaring mij vertellen of je daar grote kans van slagen hebt met tickets voor Lion King?
pi_99624806
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:39 schreef MetBas het volgende:
Kan iemand met ervaring mij vertellen of je daar grote kans van slagen hebt met tickets voor Lion King?
Mwa, Lion King is toch wel een van de meest populaire shows op Broadway. Je kunt er op gokken, maar ik heb gezien hoe belachelijk lang die rij was daar bij TKTS (op een zaterdagmiddag toegegeven). Ga dus vroeg of koop ze vooraf online.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_99638367
Mijn plan is om 5 dagen (inclusief aankomst + vertrekdag) naar New YOrk te gaan met mijn vriendin. Ik ben er al een keer geweest (3dagen ofzo).

Is dit genoeg om 'alle' hoogtepunten te zien?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 18 juli 2011 @ 21:57:14 #71
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99639115
Zeker, kan makkelijk
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 18 juli 2011 @ 23:00:30 #72
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_99643044
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Mijn plan is om 5 dagen (inclusief aankomst + vertrekdag) naar New YOrk te gaan met mijn vriendin. Ik ben er al een keer geweest (3dagen ofzo).

Is dit genoeg om 'alle' hoogtepunten te zien?
Ik ben er 8 volle dagen geweest en ik had meer kunnen doen, maar als je musea skipt en effectief plant dan moet je wel iedere buurt op Manhattan kunnen zien.
  maandag 18 juli 2011 @ 23:05:36 #73
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99643357
Op dit soort vragen is maar 1 antwoord mogelijk: zelfs een volle maand is niet genoeg als je alle leuke dingen wil doen die er zijn. Je zult idd keuzes moeten maken en effectief moeten plannen... En gewoon nog een keertje terug moeten komen ;)
pi_99648395
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa, Lion King is toch wel een van de meest populaire shows op Broadway. Je kunt er op gokken, maar ik heb gezien hoe belachelijk lang die rij was daar bij TKTS (op een zaterdagmiddag toegegeven). Ga dus vroeg of koop ze vooraf online.
Edit: Al gevonden :)
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_99658215
De grotere musicals moet je inderdaad vooraf bestellen, want aan die rijen te zien zijn ze standaard uitverkocht. :D Tenzij je via je hotel wat tickets kan regelen, sommige hotels kunnen zelfs aan vip-tickets komen voor wat extra's..
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:47:33 #76
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_99663464
Hmmm, ik zal tegen de zomer van 2012 weer eens richting NYC gaan. Denk dat ik middels kayak.com wel een prijsknaller wat betreft vliegticket kan scoren.
pi_99665348
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:25 schreef TJV het volgende:
De grotere musicals moet je inderdaad vooraf bestellen, want aan die rijen te zien zijn ze standaard uitverkocht. :D Tenzij je via je hotel wat tickets kan regelen, sommige hotels kunnen zelfs aan vip-tickets komen voor wat extra's..
Zou ieder hotel dat kunnen regelen, of geldt dat alleen voor de echt dure hotels? (Zit zelf binnenkort in het Barclay Intercontinental en dat is ook niet echt een budgethotel maar alsnog). En is dat dan ook met korting? :P
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:26:36 #78
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99676552
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:47 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, ik zal tegen de zomer van 2012 weer eens richting NYC gaan. Denk dat ik middels kayak.com wel een prijsknaller wat betreft vliegticket kan scoren.
Op een of andere manier vergeet ik daar de hele tijd te kijken
pi_99686272
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:28 schreef MetBas het volgende:

[..]

Zou ieder hotel dat kunnen regelen, of geldt dat alleen voor de echt dure hotels? (Zit zelf binnenkort in het Barclay Intercontinental en dat is ook niet echt een budgethotel maar alsnog). En is dat dan ook met korting? :P
Twee jaar geleden ben ik met mijn pa mee geweest toen hij voor zijn werk naar NY moest. Toen zaten we in het Four Seasons(baas betaalde :P ) en toen we buiten in de rij geen kaarten konden krijgen, probeerden we het in het hotel en kregen we direct vip- kaarten met fikse korting toegeschoven. Leuk om mee te maken. :D Er zijn in kleinere hotels ook altijd mogelijkheden om kaarten te bestellen, maar ik denk dat daar gewoon op=op geldt. Ik zou ze ff mailen, of gewoon vooraf bestellen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_99688527
Is het handig ok vooraf te reserveren voor empire state building ? Of is er altijd wel plek ? Sta je lang in de rij als je het niet doet ?
pi_99693385
Er zullen vast wel rijen staan. Met zo'n New York pas waarmee je al die culturele dingen kan doen hoef je niet in de rij te staan, las ik.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 06:32:10 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_99693957
Bij het Empire State wel, de truc daar is om vroeg te gaan. Wij deden dat niet en hebben een uur in van die Efteling achtige rijtjes gestaan :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99695457
En ik kom juist weer doorlopen daar... Stond vrijwel niemand om 7pm. :P
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:40:50 #84
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_99695670
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:26 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Op een of andere manier vergeet ik daar de hele tijd te kijken
Minpunt is dat je maar een maand of 4 ´vooruit´ kunt kijken. Maar wel een verdraaid handige site.
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:44:21 #85
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_99695754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:17 schreef MrSweets het volgende:
Is het handig ok vooraf te reserveren voor empire state building ? Of is er altijd wel plek ? Sta je lang in de rij als je het niet doet ?
Ik ging rond 9:30 uur ´t gebouw in en stond binnen een kwartier boven, even later was de wachttijd minimaal 60-90 minuten schat ik :X
Het Rockefeller Center biedt ook spectaculair uitzicht op o.a het ESB met doorgaans kortere wachttijden ...
pi_99696609
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 06:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Bij het Empire State wel, de truc daar is om vroeg te gaan. Wij deden dat niet en hebben een uur in van die Efteling achtige rijtjes gestaan :')
Wij ook (we gingen 's avonds) :'). Op een gegeven moment stond er zo'n lange rij dat mensen die niet wilde wachten 6 verdiepingen met de trap omhoog mochten. Dat hebben we maar gedaan, want we stonden al een minuut of 45 in de rij.

Ik denk overigens wel dat het uitzicht vanaf Rockefeller mooier is (en je staat recht voor het ESB). Meer ruimte om rond te lopen voor mijn gevoel, meerdere lagen en ipv een hek is er glas, dus daar kun je ook beter doorheen kijken/foto's maken. Het kan aan het tijdstip gelegen hebben natuurlijk, maar bij ESB was het ellebogenwerk om van het uitzicht te genieten.
pi_99698300
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:18 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Het kan aan het tijdstip gelegen hebben natuurlijk, maar bij ESB was het ellebogenwerk om van het uitzicht te genieten.
Dat denk ik wel een beetje, en misschien de tijd van het jaar wel? Ik ben in november voor 't laatst geweest, en met dank aan de jetlag stonden we er op 't moment dat de kassa's 's ochtends opengingen. En zeker 20/25 minuten van het uitzicht genoten, met maximaal 50 anderen denk ik..
pi_99698483
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:20 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Dat denk ik wel een beetje, en misschien de tijd van het jaar wel? Ik ben in november voor 't laatst geweest, en met dank aan de jetlag stonden we er op 't moment dat de kassa's 's ochtends opengingen. En zeker 20/25 minuten van het uitzicht genoten, met maximaal 50 anderen denk ik..
Oh dat is netjes, dan kun je tenminste op je gemak rustig alles bekijken/rondlopen. Dan zal het tijdstip en tijd van het jaar wel geweest zijn (laatste week van mei, rond een uur of 19:30).
pi_99729898
ik ga over een paar weken een weekje naar NY en ik vroeg me eigenlijk af wat de beste (en goedkoopste) manier is om jezelf en je koffers te vervoeren naar je hotel (penn)

suggesties?
pi_99729967
Welk vliegveld land je?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_99730269
Wat is het verschil tussen Empire state 86nd floor en 102nd floor ?
als je 102nd floor wilt betaal je meer, is dit het waard ? of is alleen 86nd floor het zelfde ?
pi_99731996
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_99734961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Welk vliegveld land je?
Ik heb dezelfde vraag, 2 pers. vanaf Newark.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 06:59:16 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_99737693
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:27 schreef MrSweets het volgende:
Wat is het verschil tussen Empire state 86nd floor en 102nd floor ?
als je 102nd floor wilt betaal je meer, is dit het waard ? of is alleen 86nd floor het zelfde ?
Wij zijn tot 86 geweest, ook al heul hoog :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  ESF Reporter donderdag 21 juli 2011 @ 07:25:32 #95
87554 Cee
Welluk?
pi_99737796
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:27 schreef MrSweets het volgende:
Wat is het verschil tussen Empire state 86nd floor en 102nd floor ?
als je 102nd floor wilt betaal je meer, is dit het waard ? of is alleen 86nd floor het zelfde ?
Op de 102nd floor waai je makkelijker weg. :)
Qua uitzicht is het niet veel anders. Qua drukte en ruimte wel (voller en krapper). Maar, ben het eens met Butterfly91, ik zou toch ook even zeker Top of the Rocks checken (Rockafeller building). Daar is het veel minder druk en ik vond het uitzicht nog mooier (want je ziet dan o.a. de ESB) en het is allemaal ruimer opgezet. Het is iets minder hoog maar daar merk je weinig van.
  donderdag 21 juli 2011 @ 08:42:49 #96
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99738435
Vanaf JFK kan je met airtrain en trein, naar het schijnt voor $11,25, sta je in 45 minuten voor Penn Station.

Vanaf Newark nemen wij meestal zo'n shuttlebusje, die stoppen ergens bij 42nd & 8th.
Of, de laatste keer eerst met de Airtrain naar Jersey Gardens gegaan, daar geshopt en toen met de 'normale' bus naar Port Authority.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 08:57:40 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_99738633
Vanaf JFK met airtrain en metro is $ 7,50.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:23:53 #98
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99739160
OK, maar metro duurt langer dan met de trein.
Tenminste, dat zei m'n pa, die was vorige week heen met metro en terug met trein gegaan.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_99740213
Als je vanaf Newark naar het Penn hotel moet kun je beter de Airtrain pakken. Kost je 15 dollar voor een enkeltje p.p. Volg de borden op het vliegveld richting Airtrain. Koop VOORDAT je de roltrappen opgaat een kaartje bij de automaat. Stukje airtrain, dan de echte trein en binnen 45 minuten sta je bij je hotel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_99752843
Paar weken terug was ik er weer even op doorreis, echter bleek je niet meer een 1day metropass te kunnen halen.
pi_99777947
"Lekker" weertje nu in NY. Gevoelstemperatuur 48ºC :X

pi_99778775
My god. Hoop dat dat eind augustus wat anders is.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:16:22 #103
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_99808534
Nou wat een weer he! Al een paar maanden inmiddels!! Bizare gevoelstemperatuur ook.
pi_99809391
102°F nu! :o
  ESF Reporter vrijdag 22 juli 2011 @ 21:38:22 #105
87554 Cee
Welluk?
pi_99814958
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 19:16 schreef Starlie het volgende:
Nou wat een weer he! Al een paar maanden inmiddels!! Bizare gevoelstemperatuur ook.
Het versterkt ook nog eens dat heerlijke aroma van de hotdogkraampjes en de vuilniszakken en de uitlaten. :9~
pi_99818728
dan is het in de underground helemaal niet meer uit te houden!! wij waren er met gemiddeld 33 graden en elke keer als je onder de grond ging kwam er weer zo'n warmteklap...
Hooray for boobies!
pi_99820394
Wedden dat die locals nog steeds onbezweet rondlopen? Unfair! :P
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:57:09 #108
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_99822787
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef TJV het volgende:
Wedden dat die locals nog steeds onbezweet rondlopen? Unfair! :P
Ja strak in pak...
  zaterdag 23 juli 2011 @ 00:00:16 #109
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_99822924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:45 schreef MetBas het volgende:
My god. Hoop dat dat eind augustus wat anders is.
Dan kan het ook nog bloedheet zijn.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zaterdag 23 juli 2011 @ 01:32:59 #110
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99825732
Dit is vast al veel gevraagd, maar hoe zit het met een visum? Kun je als NL inwoner gewoon naar NY vliegen zonder visum? Het gaat om een reisje van ongeveer een week. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 23 juli 2011 @ 01:34:33 #111
12621 tcr
*nix 4ever
pi_99825769
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 01:32 schreef Jabberwocky het volgende:
Dit is vast al veel gevraagd, maar hoe zit het met een visum? Kun je als NL inwoner gewoon naar NY vliegen zonder visum? Het gaat om een reisje van ongeveer een week. :)
Het is geen echt visum, je moet een ESTA aanvragen: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Kost je 14 dollar volgens mij, 2 jaar geldig. Minimaal 72uur voor vertrek. De mijne loopt in augustus af, dus tijd voor een nieuwe :|.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 02:16:00 #112
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99826513
Ok cool, bedankt. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_99827497
Is het normaal dat die taxi chaufeurs zo om tips vragen ?
Rit was 31.10 ofzo, ik zeg maak er 32 dan.ben dan wrs wel heel gierig :P maar dan zegt die: so you dont tip ? blablabla you dont tip ? $36 ? vraagt die dan.

pff ja vind het altijd beetje meh als mensen op tips vragen, mar zal wel normaal doen.

Maar hoe doen jullie dit ? altijd tippen of niet ?
pi_99827508
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:44 schreef MrSweets het volgende:
Is het normaal dat die taxi chaufeurs zo om tips vragen ?
Rit was 31.10 ofzo, ik zeg maak er 32 van.ben dan wrs wel heel gierig maargoed ny is al duur genoeg :P maar dan zegt die: so you dont tip ? blablabla you dont tip ? $36 ? vraagt die dan.

pff ja vind het altijd beetje meh als mensen op tips vragen, mar zal wel normaal doen.

Maar hoe doen jullie dit ? altijd tippen of niet ?
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 06:49:19 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_99828675
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:44 schreef MrSweets het volgende:
Is het normaal dat die taxi chaufeurs zo om tips vragen ?
Rit was 31.10 ofzo, ik zeg maak er 32 dan.ben dan wrs wel heel gierig :P maar dan zegt die: so you dont tip ? blablabla you dont tip ? $36 ? vraagt die dan.

pff ja vind het altijd beetje meh als mensen op tips vragen, mar zal wel normaal doen.

Maar hoe doen jullie dit ? altijd tippen of niet ?
Ze zijn gewend om fooi te krijgen en beledigd als ze het niet krijgen. Is cultuur daar. Ik houd er zelf niet zo van, ik geef in NL bijvoorbeeld alleen fooi bij goed presteren, anders niet. In Amerika geef ik wel wat, daar hoort het nu eenmaal
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 23 juli 2011 @ 09:20:13 #116
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99829683
15% is normaal ofzo.
Dus ja, die 2,89% van jou was wat weinig misschien.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_99831438
Pff, ben blij dat ik pas in september ga, als ik die temperaturen zie :)
pi_99831607
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:44 schreef MrSweets het volgende:
Is het normaal dat die taxi chaufeurs zo om tips vragen ?
Rit was 31.10 ofzo, ik zeg maak er 32 dan.ben dan wrs wel heel gierig :P maar dan zegt die: so you dont tip ? blablabla you dont tip ? $36 ? vraagt die dan.

pff ja vind het altijd beetje meh als mensen op tips vragen, mar zal wel normaal doen.

Maar hoe doen jullie dit ? altijd tippen of niet ?
Normaal gesproken komt er altijd fooi bij kijken, ook in restaurants. 10-15% is normaal. Ligt dichter tegen de 15% aan.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 11:09:48 #119
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_99831617
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:44 schreef MrSweets het volgende:
Is het normaal dat die taxi chaufeurs zo om tips vragen ?
Rit was 31.10 ofzo, ik zeg maak er 32 dan.ben dan wrs wel heel gierig :P maar dan zegt die: so you dont tip ? blablabla you dont tip ? $36 ? vraagt die dan.

pff ja vind het altijd beetje meh als mensen op tips vragen, mar zal wel normaal doen.

Maar hoe doen jullie dit ? altijd tippen of niet ?
35 geven.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_99833428
als je een android phone hebt is er een mooie widget op de fooi te bereken! zo maar een tip.. ;)
Hooray for boobies!
pi_99833994
Moet je echt iédereen een tip geven dan?
  ESF Reporter zaterdag 23 juli 2011 @ 13:11:23 #122
87554 Cee
Welluk?
pi_99834990
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 12:40 schreef MetBas het volgende:
Moet je echt iédereen een tip geven dan?
Niks moet natuurlijk, maar het wordt wel van je verwacht. Taxichauffeurs, obers, bellboys, kamermeisjes.
pi_99835011
Iedereen is een groot woord, maar bij restaurants, taxichauffeurs, housekeeping (mocht je in een luxe hotel zitten ook degene die de koffers draagt) en als je bijvoorbeeld een tour hebt gedaan (met guide) is het wel wenselijk/wordt er verwacht dat je een tip geeft.

Edit: Wat Cee zegt dus.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 13:14:05 #124
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_99835083
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 12:40 schreef MetBas het volgende:
Moet je echt iédereen een tip geven dan?
Bij de McDonald's hoeft het niet :D
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  ESF Reporter zaterdag 23 juli 2011 @ 13:14:51 #125
87554 Cee
Welluk?
pi_99835110
Laten we inderdaad wel even duidelijk stellen dat ze wel raar opkijken als je bijvoorbeeld de puisterige McDonald's hamburger-schuiver een fooi geeft. :P

-edit: PirE, je bent me voor. :D
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 13:24:37 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_99835452
Maar als je echt slechte service hebt, hoeft het natuurlijk ook niet. Maar eigenlijk wordt het dan ook verwacht
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99835697
let ook op je bon die je krijgt, soms staat de tip al bij het totaalbedrag in! zou zonde zijn als je 2x een tip geeft..
Hooray for boobies!
pi_99867145
Zijn de musea's in NYC eigenlijk gratis ?
Las ergens dat de admission fee een donatie suggestie was. Dus dat je zelf mag bepalen of en hoeveel je doneert. Klopt dit ?
  zondag 24 juli 2011 @ 22:40:43 #129
64792 Mryc
play me one more song
pi_99899498
Waarschijnlijk april 2012 voor de derde keer - kan nu al nauwelijks wachten :-)
pi_99899986
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 05:10 schreef MrSweets het volgende:
Zijn de musea's in NYC eigenlijk gratis ?
Las ergens dat de admission fee een donatie suggestie was. Dus dat je zelf mag bepalen of en hoeveel je doneert. Klopt dit ?
Dat klopt, of je dat ook echt wilt/durft te doen is een tweede. Persoonlijk interesseert het me niet om 10-15 euro te betalen voor een mooi museum. Wel kun je bijvoorbeeld op internet eventueel bekijken of je goedkopere kaartjes kunt scoren. Zo hadden wij voor Bodies 3 kaarten voor de prijs van 2.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 07:16:08 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_99910649
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat klopt, of je dat ook echt wilt/durft te doen is een tweede. Persoonlijk interesseert het me niet om 10-15 euro te betalen voor een mooi museum. Wel kun je bijvoorbeeld op internet eventueel bekijken of je goedkopere kaartjes kunt scoren. Zo hadden wij voor Bodies 3 kaarten voor de prijs van 2.
Ik vind dat zo'n gedoe, bij zo'n museum staan te emmeren omdat je goedkoop naar binnen wilt. Wij hebben een New York Pass gekocht, omdat veel dingen die we wilden zien, daarbij inbegrepen waren. Lekker makkelijk, en dan heb je ook dat gedoe aan de kassa niet. Oké, je betaalt een vast bedrag, en misschien iets teveel, maar die musea daar zijn het echt wel waar.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  ESF Reporter maandag 25 juli 2011 @ 07:19:56 #132
87554 Cee
Welluk?
pi_99910675
Ik vond zo'n NY Pass ook ideaal. Met name ook omdat ik dan minder het gevoel had dat ik minstens 3 uur door een museum moest lopen om het 't geld waard te laten zijn. Niet dat die musea dat niet zijn, maar toch. Ik was bijvoorbeeld al een keer in 't MET geweest en een paar jaar later was ik er weer en er was een speciale tijdelijke expositie die ik graag wilde zien. Met zo'n NY Pass loop je dan makkelijker naar binnen, je hoeft niet te overwegen of je het geld er nog eens aan uit wil geven. :)
  maandag 25 juli 2011 @ 15:57:50 #133
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_99924485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:47 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Jij wilde amper een dollar fooi geven?!
_O-
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  maandag 25 juli 2011 @ 17:11:44 #134
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99927132
Ik ga in september een week naar New York. Eerst richting de Niagara Falls, Delaware Water Gap en wat andere natuurdingetjes, maar ik sluit de week af met drie volle dagen in de stad. Ben er nog nooit geweest. Zat te denken om gewoon wat rond te lopen, sfeer op te doen, dingen als Times Square, Statue of Liberty, Brooklyn Bridge, Empire State Building, Central Park allemaal te bekijken enzo, en iets van twee musea (MoMA en Guggenheim denk ik). Mis ik essentials?

Ik heb niet meer tijd, het is dat ik de Falls kado kreeg (lucky me :P ) en ik er dus ook een eerste kennismaking met New York zelf aan toe wilde voegen. De diepte in, dat komt volgende keer. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_99927439
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 03:44 schreef MrSweets het volgende:
Is het normaal dat die taxi chaufeurs zo om tips vragen ?
Rit was 31.10 ofzo, ik zeg maak er 32 dan.ben dan wrs wel heel gierig :P maar dan zegt die: so you dont tip ? blablabla you dont tip ? $36 ? vraagt die dan.

pff ja vind het altijd beetje meh als mensen op tips vragen, mar zal wel normaal doen.

Maar hoe doen jullie dit ? altijd tippen of niet ?
Maak er 32 van :')

OMG :D 36 is wel het MINIMALE wat je ervan kon maken ja.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:23:35 #136
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99927519
Ligt er een beetje aan wat precies je voorkeur heeft. Alsje echt op zoek wil gaan naar de toeristendingen dan heb je al een aardig rijtje te pakken denk ik, en als je toch weet dat je een andere keer terugkomt voor langere tijd dan zou ik het er lekker bij laten :)

Wel kwestie van goed plannen. Als je maar drie dagen hebt zou ik niet zomaar rond gaan lopen en het risico lopen dat je een halve dag verliest :D Tip: koop ergens een reisgidsje ofzo, zodat je weet waar alles zit, download een metromap en stippel zo je plannen uit voor drie dagen :) Sommige dingen kun je makkelijk combineren, bijvoorbeeld WTC en Brooklyn Bridge etc.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:24:11 #137
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99927543
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:21 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Maak er 32 van :')

OMG :D 36 is wel het MINIMALE wat je ervan kon maken ja.
Inderdaad, lekker de gierige Hollander uithangen _O-
  maandag 25 juli 2011 @ 17:33:29 #138
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99927771
Ik ga inderdaad niet zonder kaart en basic gidsje op pad. Bedankt in ieder geval. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 25 juli 2011 @ 17:44:54 #139
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99928083
Ik wil ook :')
pi_99929392
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:11 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ga in september een week naar New York. Eerst richting de Niagara Falls, Delaware Water Gap en wat andere natuurdingetjes, maar ik sluit de week af met drie volle dagen in de stad. Ben er nog nooit geweest. Zat te denken om gewoon wat rond te lopen, sfeer op te doen, dingen als Times Square, Statue of Liberty, Brooklyn Bridge, Empire State Building, Central Park allemaal te bekijken enzo, en iets van twee musea (MoMA en Guggenheim denk ik). Mis ik essentials?

Ik heb niet meer tijd, het is dat ik de Falls kado kreeg (lucky me :P ) en ik er dus ook een eerste kennismaking met New York zelf aan toe wilde voegen. De diepte in, dat komt volgende keer. :)
Ik heb zelf op Google Maps alle dingen ingevuld waar ik graag heen wilde, en als je er dan een routebeschrijving van maakt (in Google Maps) zie je ze allemaal op 1 kaartje. Kan je zelf dus gemakkelijk bekijken wat er dicht bij elkaar ligt en wat je gelijk mee kunt pakken en wat niet. :) Die routebeschrijving doet er dan verder niet toe, maar 't is een makkelijk overzicht zo.
pi_99932322
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:44 schreef Omnifacer het volgende:
Ik wil ook :')
Gisteren geboekt voor maart, vriend! w/
  maandag 25 juli 2011 @ 19:52:19 #142
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99932369
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:51 schreef Fargo het volgende:

[..]

Gisteren geboekt voor maart, vriend! w/
Nice! Waar? Hoe duur?
pi_99948380
Whooo!! Eind augustus ga ik voor 10 dagen naar NYC! Het word m'n 2e keer en ik heb er echt weer zin in! Ik heb al heel wat wereld steden bezocht maar NYC is toch echt de gaafste! Ik krijg er echt zo'n capitol-of-the-world-vibe bij!

Net als in 2008 is het helaas weer Hotel Carter geworden... vond het wat zonde geld om 600 euro meer te betalen voor een iets wat beter hotel. Die geef ik liever uit in NYC. Ik neem een pot slaappilletjes mee, dus ik zal waarschijnlijk niet merken dat er ratten aan m'n teen nagels knagen! :D

Ik zit me nu al te verlekkeren om weer lekker te slenteren door de avenues & Central Park de musea en andere toffe bezienswaardigheden te bezoeken! In 2008 heb ik The Lion King op Broadway gezien en nu ga ik voor Spider-Man: Turn Off The Dark. En stiekem wil ik ook nog naar een baseball game van de New York Yankees! Daar moet ik alleen nog ff m'n vriendin van overtuigen hehe!

Ben ook erg nieuwsgierig naar die Liberty tower. De vorige keer dat ik daar langs liep waren ze net begonnen met de eerste werkzaamheden. Ik vlieg nog voor 11/09/2011 weer terug, maar ben benieuwd of je toch iets van die sfeer proeft.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  ESF Reporter dinsdag 26 juli 2011 @ 07:12:41 #144
87554 Cee
Welluk?
pi_99949587
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 03:41 schreef CoExist het volgende:
Ik neem een pot slaappilletjes mee, dus ik zal waarschijnlijk niet merken dat er ratten aan m'n teen nagels knagen!
:D That's the spirit! ^O^

Ik ben ook ooit naar een baseball wedstrijd geweest, heb er de ballen verstand van maar ik keek m'n ogen uit. Uiteindelijk vond ik het de 30 dollar voor m'n bleacher-seats meer dan waard, ondanks het feit dat na 3 slagen het spel 3 uur lang werd stopgezet vanwege de regen en het uiteindelijk werd uitgesteld.
pi_99955397
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 03:41 schreef CoExist het volgende:
Whooo!! Eind augustus ga ik voor 10 dagen naar NYC! Het word m'n 2e keer en ik heb er echt weer zin in! Ik heb al heel wat wereld steden bezocht maar NYC is toch echt de gaafste! Ik krijg er echt zo'n capitol-of-the-world-vibe bij!

Net als in 2008 is het helaas weer Hotel Carter geworden... vond het wat zonde geld om 600 euro meer te betalen voor een iets wat beter hotel. Die geef ik liever uit in NYC. Ik neem een pot slaappilletjes mee, dus ik zal waarschijnlijk niet merken dat er ratten aan m'n teen nagels knagen! :D

Ik zit me nu al te verlekkeren om weer lekker te slenteren door de avenues & Central Park de musea en andere toffe bezienswaardigheden te bezoeken! In 2008 heb ik The Lion King op Broadway gezien en nu ga ik voor Spider-Man: Turn Off The Dark. En stiekem wil ik ook nog naar een baseball game van de New York Yankees! Daar moet ik alleen nog ff m'n vriendin van overtuigen hehe!

Ben ook erg nieuwsgierig naar die Liberty tower. De vorige keer dat ik daar langs liep waren ze net begonnen met de eerste werkzaamheden. Ik vlieg nog voor 11/09/2011 weer terug, maar ben benieuwd of je toch iets van die sfeer proeft.
Je bedoelt de Freedom Tower denk ik, onderdeel van het nieuwe WTC.



Is inmiddels al een kleine 300 meter volgens mij.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:51:12 #146
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_99969726
Eind mei waren wij in NY was toen al vreselijk warm waren toen ook wel een soort van blij dat we weer nasr huis gingen maar nu begint het toch wel weer te kriebelen! Gaan denk ik als de Freedom Tower klaar is, ben wel nieuwsgierig hoe het eindresultaat is! Maar helaas duurt het nog even voordat hij klaar is!

Zag laats op Discovery trouwens een documantaire over een zeer zware aardeving welke ze "eerdaags" in Manhattan verwachten... Zou echt zooo zonde zijn!
pi_99972603
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:52 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Nice! Waar? Hoe duur?
Opnieuw op Long Island. Vorige keer aangenaam verrast door het Country Inn & Suites, maar die is niet beschikbaart in maart. Daarom gekozen voor het Verve Hotel, twee straten verder dan het Country. Nu slechts zeven nachten, omdat we redelijk wat vakanties hebben gepland in 2012, en onze vrije dagen nu eenmaal niet op onze rug groeien. Zeven nachten in een King Room in het Verve Hotel kost trouwens ook niet veel, in totaal EUR 570,00 om precies te zijn. Da's natuurlijk een schijntje!
pi_99972893
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:00 schreef Fargo het volgende:

[..]

Opnieuw op Long Island. Vorige keer aangenaam verrast door het Country Inn & Suites, maar die is niet beschikbaart in maart. Daarom gekozen voor het Verve Hotel, twee straten verder dan het Country. Nu slechts zeven nachten, omdat we redelijk wat vakanties hebben gepland in 2012, en onze vrije dagen nu eenmaal niet op onze rug groeien. Zeven nachten in een King Room in het Verve Hotel kost trouwens ook niet veel, in totaal EUR 570,00 om precies te zijn. Da's natuurlijk een schijntje!
Dank voor de tip, die ga ik de volgende keer als ik naar NY ga eens uitproberen! Country Inn was inderdaad meer dan prima, vooral de locatie was gewoon top voor de prijs.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:07:20 #149
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99972906
Sounds good! En je vlucht?
pi_99973047
Jet Airways, net als de vorige keer. Met afstand de beste maatschappij waar ik ooit mee gevlogen heb. Ik bedoel, je kent mij...en zelfs ik had genoeg beenruimte ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:12:03 #151
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_99973119
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:10 schreef Fargo het volgende:
Jet Airways, net als de vorige keer. Met afstand de beste maatschappij waar ik ooit mee gevlogen heb. Ik bedoel, je kent mij...en zelfs ik had genoeg beenruimte ;)
Hoe lang ben jij als ik vragen mag? Mijn vriend is nl. 2 meter... Boeken nu altijd extra beenruimte.
pi_99973495
Ik ben 1.91m en in elk toestel was het al proppen geblazen, maar hier had ik plek zat. Kijk, languit liggen is er niet bij, maar ik zat met mijn twee knietjes ook niet in de rug van mijn voorganger te porren.

Bovendien is Jet Airways erg comfortabel, luxe en bovenal...gewoon niet duur voor een rechtstreekse vlucht naar JFK.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:29:33 #153
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99973973
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:10 schreef Fargo het volgende:
Jet Airways, net als de vorige keer. Met afstand de beste maatschappij waar ik ooit mee gevlogen heb. Ik bedoel, je kent mij...en zelfs ik had genoeg beenruimte ;)
:D Leuk man, om zo'n passie te hebben. Zijn er bepaalde plekjes waar je standaard heengaat in NYC? Bars, restaurants, ms iets anders?
pi_99977754
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:00 schreef Fargo het volgende:

[..]

Opnieuw op Long Island. Vorige keer aangenaam verrast door het Country Inn & Suites, maar die is niet beschikbaart in maart. Daarom gekozen voor het Verve Hotel, twee straten verder dan het Country. Nu slechts zeven nachten, omdat we redelijk wat vakanties hebben gepland in 2012, en onze vrije dagen nu eenmaal niet op onze rug groeien. Zeven nachten in een King Room in het Verve Hotel kost trouwens ook niet veel, in totaal EUR 570,00 om precies te zijn. Da's natuurlijk een schijntje!
Verbleef de laatste keer dat ik er was ook in The Verve in Long Island City (maart 2010). Tophotel!
Hele goede lokatie, extreem ruime kamers voor NY-begrippen. Prima bed en ontbijt. Ga je geen spijt van krijgen.
pi_99992692
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:29 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

:D Leuk man, om zo'n passie te hebben. Zijn er bepaalde plekjes waar je standaard heengaat in NYC? Bars, restaurants, ms iets anders?
In onze Pennsylvania-tijd gingen we ontbijten bij The Bread Factory, een paar straten uptown. De laatste keer aten we 's morgens in het Country Inn. Verder spraken we eigenlijk weinig af, meestal besloten we pas bij het ontbijt wat we die dag gingen doen. Een museum, of een middagje hangen en lezen in Bryant Park. Of we kozen voor een bepaalde wijk en gingen daar wandelen. Onderweg, gedurende de dag, hadden we wel onze vaste plekjes. De lekkerste verse jus d'orange bij de Pret a Manger, de pumpkin scone (in het najaar althans) en de blueberry scone bij de Starbucks, Ben's Pizzeria, Eileen's Cupcakes in SoHo (één van mijn favoriete wijken) en, verklaar ons voor gek, elke avond eten we op Union Square bij de Whole Foods. Mijn vriendin schept zich daar wat soep en salades bij elkaar, ik sta meestal in de rij voor wat mac-and-cheese, of een mals kippetje. En dan boven bij het raam, met uitzicht op het plein, zitten en genieten van het eten. Oh ja, dan nog het belangrijkste...na het eten een frozen yoghurt halen bij de Red Mango (een paar 100 meter van Union Square vandaan).

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:37 schreef DUK het volgende:

[..]

Verbleef de laatste keer dat ik er was ook in The Verve in Long Island City (maart 2010). Tophotel!
Hele goede lokatie, extreem ruime kamers voor NY-begrippen. Prima bed en ontbijt. Ga je geen spijt van krijgen.
Goed om te horen! Thnx... Gelet op de reacties en de foto's lijken me de formule van beide hotels hetzelfde. Goed nieuws dus :)
pi_99997553
Whole Foods FTW! Echt een fantastisch concept.
pi_99997960
Penn is me 100% meegevallen. Echt, niets mis met dat hotel. Hadden gelukkig een kamer in de schaduw en fatsoenlijke airco, dus we hebben de hittegolf van afgelopen week overleefd. Door de stad banjeren met meer dan 40 graden is wel heftig, dus we gaan niet meer midden in de zomer, haha. Maar we hebben er weinig voor hoeven laten. Veel gezien, gedaan en beleefd. Whole Foods was inderdaad erg leuk, wij hebben ook twee keer op Union Square gegeten :D En cupcakes bij Butter Lane in east village, echt een aanrader.
En we hebben veel geshopt... voor weinig geld! Heerlijke stad, ik wil snel terug!
pi_100000881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:53 schreef DUK het volgende:
Whole Foods FTW! Echt een fantastisch concept.
Maar het werkt eigenlijk alleen in de VS, omdat je daar nou eenmaal geen fatsoenlijke supermarkten hebt in de grote steden. In Londen werkt het bijvoorbeeld al niet, die winkel draait zwaar verlies sinds de opening. En in Nederland gaat ook niemand voor dubbele prijzen shoppen bij de biologische supermarkt...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100001113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 08:50 schreef Fargo het volgende:

[..]

In onze Pennsylvania-tijd gingen we ontbijten bij The Bread Factory, een paar straten uptown. De laatste keer aten we 's morgens in het Country Inn. Verder spraken we eigenlijk weinig af, meestal besloten we pas bij het ontbijt wat we die dag gingen doen. Een museum, of een middagje hangen en lezen in Bryant Park. Of we kozen voor een bepaalde wijk en gingen daar wandelen. Onderweg, gedurende de dag, hadden we wel onze vaste plekjes. De lekkerste verse jus d'orange bij de Pret a Manger, de pumpkin scone (in het najaar althans) en de blueberry scone bij de Starbucks, Ben's Pizzeria, Eileen's Cupcakes in SoHo (één van mijn favoriete wijken) en, verklaar ons voor gek, elke avond eten we op Union Square bij de Whole Foods. Mijn vriendin schept zich daar wat soep en salades bij elkaar, ik sta meestal in de rij voor wat mac-and-cheese, of een mals kippetje. En dan boven bij het raam, met uitzicht op het plein, zitten en genieten van het eten. Oh ja, dan nog het belangrijkste...na het eten een frozen yoghurt halen bij de Red Mango (een paar 100 meter van Union Square vandaan).

Ik verklaar niemand voor gek natuurlijk, maar heb je nooit zin om juist elke dag iets nieuws te ontdekken? Ik ben waarschijnlijk in Londen al teveel gewend aan de Wholefoods, Starbucks en Pret, maar dan kan ik me moeilijk voorstellen dat je dan elke keer hetzelfde wil? Maar goed, Dat zal wel een persoonlijke voorkeur zijn natuurlijk, iedereen zijn ding ;)

Trouwens wel enorme zin om weer een keer naar NY te gaan, ben nu inmiddels al 2 jaar niet meer geweest... Hopelijk snel voor werk en anders maar een keer voor een lang weekendje wat vrienden bezoeken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100003805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar het werkt eigenlijk alleen in de VS, omdat je daar nou eenmaal geen fatsoenlijke supermarkten hebt in de grote steden. In Londen werkt het bijvoorbeeld al niet, die winkel draait zwaar verlies sinds de opening. En in Nederland gaat ook niemand voor dubbele prijzen shoppen bij de biologische supermarkt...
Dat is inderdaad waar. Daarnaast is de versafdeling van een gemiddeld Amerikaans supermarkt niet echt te vergelijken met wat we hier in Europa zijn gewend. Al gauw is Whole Foods dan iets unieks in hun ogen, zeker in stadscentra en zeker in NY.

Ik had inderdaad gelezen dat er ook een Whole Foods in Londen was. Wellicht zelfs meerdere. Gaat het echt zo slecht?
pi_100006571
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:02 schreef DUK het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar. Daarnaast is de versafdeling van een gemiddeld Amerikaans supermarkt niet echt te vergelijken met wat we hier in Europa zijn gewend. Al gauw is Whole Foods dan iets unieks in hun ogen, zeker in stadscentra en zeker in NY.

Ik had inderdaad gelezen dat er ook een Whole Foods in Londen was. Wellicht zelfs meerdere. Gaat het echt zo slecht?
Volgens mij £15m verlies in jaar 1 (2007/2008) en £35m in jaar 2 (2008/2009). Dat is 1 winkel...

Dus ja, het kost ze redelijk veel geld, maar ze willen blijkbaar graag een "bruggehoofd" in Europa. De Wholefoods in Londen is trouwens wel nog een stap omhoog van de gemiddelde Wholefoods in de VS. Nog groter, nog mooier, etc... En qua locatie ook niet echt zuinig, op High Street Ken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100008390
Ouch! Die op High Street Ken ken ik niet. Ik dacht dat er eentje was vlakbij mijn werk (hoofdkantoor, zit nu in NL) nabij Clapham Junction.

Zal die op High Street Ken eens bezoeken binnenkort....als ze nog niet failliet zijn tegen die tijd.... :)
pi_100008435
Wat is dat Whole Foods dan precies, een soort hypermarche?
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:07:25 #164
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100008500
Londen heeft vijf Wholefoods winkels, al is die in Kensington de grootste ja. :)

Ik kom zelf wel eens in de Wholefoods bij Camden Town, dat is dichter bij huis.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100010449
Alleen de vestiging in Kensington kun je vergelijken met de VS, de andere vestigingen in de UK zijn ooit overgenomen van een of andere keten van "kleinere" ecologische winkels.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100123140
Zijn er vanaf begin augustus tevallig nog nl'ers in Hotel Wellington te vinden?
Iemand btw ook een review over dit hotel? Heb al het jammerlijke nieuws meegekregen dat wifi tegen betaling is...:(
allesch kan kapodt
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:04:00 #167
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100123949
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 08:50 schreef Fargo het volgende:

In onze Pennsylvania-tijd gingen we ontbijten bij The Bread Factory, een paar straten uptown. De laatste keer aten we 's morgens in het Country Inn. Verder spraken we eigenlijk weinig af, meestal besloten we pas bij het ontbijt wat we die dag gingen doen. Een museum, of een middagje hangen en lezen in Bryant Park. Of we kozen voor een bepaalde wijk en gingen daar wandelen. Onderweg, gedurende de dag, hadden we wel onze vaste plekjes. De lekkerste verse jus d'orange bij de Pret a Manger, de pumpkin scone (in het najaar althans) en de blueberry scone bij de Starbucks, Ben's Pizzeria, Eileen's Cupcakes in SoHo (één van mijn favoriete wijken) en, verklaar ons voor gek, elke avond eten we op Union Square bij de Whole Foods. Mijn vriendin schept zich daar wat soep en salades bij elkaar, ik sta meestal in de rij voor wat mac-and-cheese, of een mals kippetje. En dan boven bij het raam, met uitzicht op het plein, zitten en genieten van het eten. Oh ja, dan nog het belangrijkste...na het eten een frozen yoghurt halen bij de Red Mango (een paar 100 meter van Union Square vandaan).

Dat hebben wij ook paar keer gedaan, precies zo. Eten bij Whole Foods, en daarna frozen yoghurt :9~

Echt leuk is dat, als je een beetje je eigen stekkies hebt in zo'n stad. Ik moet altijd even een burger eten bij de Burger Joint in het Parker Meridien Hotel, en cheesecake eten bij Junior's :)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:16:15 #168
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_100136902
Ik bekijk nu weer de mogelijkheden voor 'n eventuele trip naar NYC in april volgend jaar. Ik ben 2x eerder daar geweest en eigen badkamer in hotelkamer was steeds een harde eis. Na ervaringen op campings in Noorwegen besef ik echter dat gedeelde badkamers eigenlijk zo'n ramp niet is. Expedia is een handige hulpmiddel om hotels met gunstige prijzen én goede beoordelingen te traceren, boeking zal geschieden op de website van betreffende hotel.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:27:51 #169
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100137405
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik bekijk nu weer de mogelijkheden voor 'n eventuele trip naar NYC in april volgend jaar. Ik ben 2x eerder daar geweest en eigen badkamer in hotelkamer was steeds een harde eis. Na ervaringen op campings in Noorwegen besef ik echter dat gedeelde badkamers eigenlijk zo'n ramp niet is. Expedia is een handige hulpmiddel om hotels met gunstige prijzen én goede beoordelingen te traceren, boeking zal geschieden op de website van betreffende hotel.
Ik zeg het tegen iedereen: Financial District Apartment
pi_100139860
Als die ticketprijzen nou eens wat omlaag gaan, zit ik er aan te denken om begin volgend jaar ook weer te gaan voor een weekje. Maart dit jaar 320 euro betaald _O_ Kom nu niet onder de 500 uit, zeker niet vanuit Amsterdam, wat voor mij het makkelijkste werkt.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:27:45 #171
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100139961
Eerste keer dat ik ging, in 2009, 340 euro half augustus _O_

Vorig jaar kwamen er rond november hoop aanbiedingen voor januari - maart, rond 325 idd... Hopelijk dit jaar weer
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:46:30 #172
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_100140625
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:27 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ik zeg het tegen iedereen: Financial District Apartment
Interessante optie zo te zien, alhoewel nog geen vrije kamers in de door mij beoogde periode.

Retourvliegtickets naar NYC heb ik nog niet voor beneden de 500 euro gehad, niet goed rondgezocht blijkt nu. Ditmaal wil ik onder 450 euro uitkomen ... !
pi_100330236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:27 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ik zeg het tegen iedereen: Financial District Apartment
Via welke site heb jij geboekt? Alle sites waar ik het probeer geven ze alle periodes uitverkocht.
En het heeft dus allemaal 2 persoonskamers met gemeenschappelijke douche/wc's? Heb je een site met foto's?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:05:52 #174
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100330854
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:54 schreef dijkhuis het volgende:

[..]

Via welke site heb jij geboekt? Alle sites waar ik het probeer geven ze alle periodes uitverkocht.
En het heeft dus allemaal 2 persoonskamers met gemeenschappelijke douche/wc's? Heb je een site met foto's?
Ja, allemaal, maar is vrij schoon, en ze hebben best goed ingerichte kamers voor een hostel (wifi, pc in sommige gevallen, koelkast, tv met veel zenders, microwave) hoewel wel redelijk klein. Ik heb hostelbookers gebruikt, kan best zijn dat het uitverkocht is want vrij populair. Ze hebben trouwens ook een locatie die iets noordelijker ligt, maar ben het adres ervan vergeten. Beide locaties zijn eigendom van een Joodse organisatie, en de naam daarvan staat denk ik wel in de omschrijving op hostelbookers. Check google even dan kom je zeker op de naam van die 2e locatie uit :)
pi_100332129
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:05 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ja, allemaal, maar is vrij schoon, en ze hebben best goed ingerichte kamers voor een hostel (wifi, pc in sommige gevallen, koelkast, tv met veel zenders, microwave) hoewel wel redelijk klein. Ik heb hostelbookers gebruikt, kan best zijn dat het uitverkocht is want vrij populair. Ze hebben trouwens ook een locatie die iets noordelijker ligt, maar ben het adres ervan vergeten. Beide locaties zijn eigendom van een Joodse organisatie, en de naam daarvan staat denk ik wel in de omschrijving op hostelbookers. Check google even dan kom je zeker op de naam van die 2e locatie uit :)
Hmm ik kan het hele hostel niet vinden op hostelbookers, welke periode ik ook selecteer. Vaag!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:01:31 #176
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100336874
Vanaf 18 september. Hostelsclub was inderdaad zo'n beetje de enige site waar ik ze nog kan boeken, alle andere sites is de FDA weg of niet te boeken. Vond ik beetje raar. Maar jij bent er vorige week nog geweest? Ze hebben geen eigen website?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:04:43 #178
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100337291
Nee niet vorige week, was er begin juni voor tweede keer. Nee, geen eigen site :(
pi_100395222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik verklaar niemand voor gek natuurlijk, maar heb je nooit zin om juist elke dag iets nieuws te ontdekken? Ik ben waarschijnlijk in Londen al teveel gewend aan de Wholefoods, Starbucks en Pret, maar dan kan ik me moeilijk voorstellen dat je dan elke keer hetzelfde wil? Maar goed, Dat zal wel een persoonlijke voorkeur zijn natuurlijk, iedereen zijn ding ;)

Die behoefte heb ik niet echt, eerlijk gezegd. Eten in een diner is best speciaal, leuk ook nog wel, maar voor de echte kwaliteitskeukens moet je toch vaak naar de wat duurdere restaurantjes. En dat geld heb ik simpelweg niet. Ik denk dat wat locatie, kwaliteit en budget betreft, de Whole Foods voor mij een van de betere keuzes is. Er zullen heus wel betaalbare pareltjes bij zitten, tussen al die kleine eettentjes in de stad. Maar ik ga niet het risico lopen dat ik 10 dagen slecht eten voorgeschoteld krijg, terwijl ik weet dat ik op Union Square, met een mals kippetje voor me, de stad lekker aan me voorbij kan zien trekken ;)
pi_100397507
Iedereen zijn ding. Ik check van tevoren wat alle goeie tentjes zijn, ben nogal een smulpaap... En je kunt voor weinig erg goed eten in NY. Juist de "goeie" restaurants laat ik liever hangen, die zijn in NY vaak niet eens echt goed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100398399
Ja, geloof ook echt dat er pareltjes van eettentjes liggen, kwalitatief gezien. Ook al zie je dat vaak aan de buitenkant niet af en is de plek alleen bekend bij locals. Ach, misschien in maart maar eens wat anders proberen. Dan gaan we weer :)
pi_100443033
een vraagje: ik wil graag naar een wedstrijd van NY Yankees gaan, kun je de kaartjes daar nog regelen of is het beter om nu al te doen (ik ga al volgende week)?
pi_100444613
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:19 schreef Zynthor het volgende:
een vraagje: ik wil graag naar een wedstrijd van NY Yankees gaan, kun je de kaartjes daar nog regelen of is het beter om nu al te doen (ik ga al volgende week)?
Is er geen zomerstop op dit moment?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:53:25 #184
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100444816
Zou het nu doen, via stubhub.com.
pi_100445307
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:53 schreef Omnifacer het volgende:
Zou het nu doen, via stubhub.com.
Zou het nu doen, via www.ticketmaster.com of gewoon via club zelf.

Stubhub alleen als het uitverkocht is. (want je betaalt bijna altijd meer)
  maandag 8 augustus 2011 @ 00:08:07 #186
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100445590
Oh vooruit dan maar. Jij bent nu in de US toch?
pi_100457092
bedankt voor de tips, ik zal zo even die sites checken, het lijkt me erg leuk om een keer een sportwedstrijd op z'n amerikaans mee te maken
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:56:25 #188
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_100464934
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:16 schreef Zynthor het volgende:
bedankt voor de tips, ik zal zo even die sites checken, het lijkt me erg leuk om een keer een sportwedstrijd op z'n amerikaans mee te maken
Wedstrijd van de NY Knicks is ook vet! DE-FENCE :D! Ik heb zelf helemaal niets met basketbal, maar dit was echt leuk!
pi_100800009
Nog een weekje! *O*

Weet iemand wat de beste site is om het weer te checken in ny? Heb wat gegoogled maar er zit nogal wat verschil in weerbeeld tussen sommige sites :{
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:25:01 #190
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_100803636
weather.com
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:26:10 #191
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100803678
Er zijn weer goedkope tickets bij connections.be, voor winter 2012
pi_100806995
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:26 schreef Omnifacer het volgende:
Er zijn weer goedkope tickets bij connections.be, voor winter 2012
Wow, ¤ 374,65. Alleen jammer dat je eerst verplicht met de trein van Brussel naar Schiphol moet.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:11:02 #193
12621 tcr
*nix 4ever
pi_100808174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:26 schreef Omnifacer het volgende:
Er zijn weer goedkope tickets bij connections.be, voor winter 2012
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:42 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wow, ¤ 374,65. Alleen jammer dat je eerst verplicht met de trein van Brussel naar Schiphol moet.
Blijft een rare constructie, via Antwerpen heb je ook veel van die KLM tickets die zo veel goedkoper zijn. Het schijnt dat je de kaartjes een dag van te voren kan ophalen in Brussel, maar daar schiet je ook niet veel mee op. Als het om een Thalys kaartje gaat mag het zelfs verder van te voren (2 weken uit mijn hoofd). Zolang je dat treinkaartje maar hebt is het goed, dan kun je ook 'rechtstreeks' naar Schiphol.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:11:02 #194
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_100933594
Zo, reis was al geboekt. Gisteren alvast de New York Pass besteld en treinkaartjes voor een dagje Philly :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101038819
Zo, tickets geboekt, wij zijn van 27 september tot 1 oktober in NYC te vinden :) Rechtstreekse vlucht vanaf Brussel met Delta en we logeren in het Helmsley Park Lane Hotel.

Ik ben nu begonnen met het plannen van wat we daar allemaal gaan bekijken, vind het wel moeilijk om de afstanden in te schatten en hoeveel tijd je moet rekenen per attractie.
pi_101039494
Als je je planning af hebt zou je hem dan willen posten?
  Moderator maandag 22 augustus 2011 @ 14:13:06 #197
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_101039498
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:11 schreef HeatWave het volgende:
Zo, reis was al geboekt. Gisteren alvast de New York Pass besteld en treinkaartjes voor een dagje Philly :).
Philadelphia ben ik ook geweest, was onderdeel van een rondreis een paar jaar geleden.

Die Liberty Bell was een beetje een tegenvaller. Ik bedoel, dan zie je dat ding, en dan..ja...nou ja, hij is een beetje klein, eigenlijk :') maar verder wel de moeite waard natuurlijk, Philadelphia in z'n algemeen bedoel ik dan, en uiteraard 'moet' je dan ook een foto maken, op de Rocky Steps, oftewel de 72 trappen naar de ingang van het Philadelphia Museum of Art. :)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:14:58 #198
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101039553
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Philadelphia ben ik ook geweest, was onderdeel van een rondreis een paar jaar geleden.

Die Liberty Bell was een beetje een tegenvaller. Ik bedoel, dan zie je dat ding, en dan..ja...nou ja, hij is een beetje klein, eigenlijk :') maar verder wel de moeite waard natuurlijk, Philadelphia in z'n algemeen bedoel ik dan, en uiteraard 'moet' je dan ook een foto maken, op de Rocky Steps, oftewel de 72 trappen naar de ingang van het Philadelphia Museum of Art. :)
Ach, dat is vaak met dat soort dingen, ff blik werpen en weer verder :).
Die trap staat wel op de planning idd.

De andere 6 dagen zijn gewoon voor NY gereserveerd, wil in zo weinig mogelijk tijd even de verplichte dingen doen, en daarna gewoon NY in, de straat op zeg maar.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 22 augustus 2011 @ 14:18:04 #199
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_101039636
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, dat is vaak met dat soort dingen, ff blik werpen en weer verder :).
Die trap staat wel op de planning idd.

De andere 6 dagen zijn gewoon voor NY gereserveerd, wil in zo weinig mogelijk tijd even de verplichte dingen doen, en daarna gewoon NY in, de straat op zeg maar.
Ja, ik ben met mijn vriendin de eerste week van maart geweest, was voor mij de 3e keer, voor haar de 1e keer, en voor mij was het alweer een aantal jaar geleden, dus dingen als het ESB weer gedaan uiteraard.

NY is ge-wel-dig. Ook als je niet de toeristische dingen doet, maar gewoon wat rondloopt/kijkt/doet. Gewoon de sfeer en het 'leven' daar proeven. Heerlijk.

Vorig jaar ook samen een rondreis gedaan aan de westkust van de USA, was voor mij ook de 2e keer, dus ja, ik ben erg fan van de VS ;) Dit jaar laat ik 'm even liggen, en gaan we 16 dagen naar Mexico, lekker zon/zee/strand, ff tot rust komen ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_101040074
Wat is trouwens de 'beste' hop on hop off operator in NY? Zijn best veel verschillende.
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:40:05 #201
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_101040284
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:32 schreef MetBas het volgende:
Wat is trouwens de 'beste' hop on hop off operator in NY? Zijn best veel verschillende.
Naar mijn weten heb je er maar 2... Maar die mannen met de rode jassen daar hebben wij het bij gedaan en we vonden wel dat zij de beste, meest uitgebreide routes hadden. Voor een eerste keer NY is zoiets wel leuk maar daarna zou ik echt voor de metro gaan!
pi_101040493
Oh grapje. Ik dacht van 'nou ik heb er al twee gevonden, dan zijn er vast nog veel meer'. :+

Maar ok thanks! Maar lijkt mij wel leuk om gewoon rond te rijden en gemakkelijk rond te kunnen kijken vanuit zo'n open bus en zo. Eens kijken of dat 's avonds ook kan, want dat is wel heel tof.
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:49:43 #203
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_101040620
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:46 schreef MetBas het volgende:
Oh grapje. Ik dacht van 'nou ik heb er al twee gevonden, dan zijn er vast nog veel meer'. :+

Maar ok thanks! Maar lijkt mij wel leuk om gewoon rond te rijden en gemakkelijk rond te kunnen kijken vanuit zo'n open bus en zo. Eens kijken of dat 's avonds ook kan, want dat is wel heel tof.
Misschien zijn er ook wel meer hoor maar dat is mij dan nooit opgevallen :)
Je kunt het ook s'avonds doen, maar volgens mij betaal je daar wel meer voor. Tenzij je in de winter gaat dan begint het rond half 5 al donker te worden en als je een overdag kaart hebt dan loopt deze volgens mij tot 18.00 uur dus dan kun je i.i.g. anderhalf uur in het donker zitten ;) Is dan vooral op Times Square heel gaaf vonden wij!
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:52:07 #204
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101040708
Ik vertik het om in zo'n rondreisbus te gaan zitten hoor, die zie ik hier (amsterdam) al genoeg rijden en die mensen bestempel ik ook als "most likely to be robbed" :').

Nee, ik ontkom er niet aan als ik naar de toeristische landmarks ga, maar verder is het doel zo goed mogelijk in de massa op te gaan en vooral niet op te vallen ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101040907
Wij gaan in oktober 6 dagen met een groep van 8.Twee tieners 14 en 16, 2 in de twintig (me) en 4 boven de 50.

Ik heb met iedereen afgesproken dat ze 5 dingen kiezen die ze graag willen zien/doen. Waar dus niet de must sees onder vallen zoals ESB, central park, de BB en Lady Liberty.

We zullen niet alles als groep gaan doen. Ik wil voor de oudere een big apple greeter regelen en een foodtour.

We slapen in een BB in Harlem met 4 kamers. We hebben dus een brownstone voor ons alleen. Erg leuk.

Het komt al dichterbij :P
Be brave. Be kind.
  † In Memoriam † maandag 22 augustus 2011 @ 17:52:57 #206
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101047141
Nog een maandje *O*
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:52:53 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_101049271
quote:
17s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:52 schreef Skaai het volgende:
Nog een maandje *O*
Dan zitten we samen in NYC denk ik! :)
  † In Memoriam † maandag 22 augustus 2011 @ 18:54:23 #208
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101049321
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:52 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dan zitten we samen in NYC denk ik! :)
Ik ben er van 21 t/m 27 september :)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_101049609
Nog een week! :D
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:06:31 #210
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_101049806
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:54 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik ben er van 21 t/m 27 september :)
Ah, wij van 17 t/m 24 :) kunnen we nog even aan elkaar zwaaien!
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:35:25 #211
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_101051125
Ook geboekt voor 2 weken feest, nu al enorm ongeduldig!
M'n 3e keer NYC.

[ Bericht 12% gewijzigd door Noax op 22-08-2011 23:18:12 ]
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  † In Memoriam † maandag 22 augustus 2011 @ 20:48:56 #212
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101054584
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:06 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ah, wij van 17 t/m 24 :) kunnen we nog even aan elkaar zwaaien!
Waar zit jullie hotel?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:55:06 #213
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_101061833
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:48 schreef Skaai het volgende:

[..]

Waar zit jullie hotel?
Wij zitten niet in een hotel, maar via Airbnb (appartement). Jullie?
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:43:13 #214
19142 tslh
Never at ease.....
pi_101064670
Zo, wederom geboekt voor Kerst en Nieuwjaar :) Nu maar hopen dat de tijd een beetje snel gaat!
Life is funny. Well, yours is. To me.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:12:49 #215
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_101066251
quote:
6s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:43 schreef tslh het volgende:
Zo, wederom geboekt voor Kerst en Nieuwjaar :) Nu maar hopen dat de tijd een beetje snel gaat!
Al speciale dingen in je gedachten om te doen tijdens de feestdagen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Noax op 23-08-2011 00:18:48 ]
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:25:46 #216
19142 tslh
Never at ease.....
pi_101083972
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:12 schreef Noax het volgende:

[..]

Al speciale dingen in je gedachten om te doen tijdens de feestdagen?
Het is voor mij niet nieuw, maaar mijn 4e of 5e keer dat ik daar ben in die periode: wat WEL speciaal is dit jaar is dat mijn broer vader is geworden (en ik dus oom!), zijn nieuwe huis heeft (over een maandje) en dit dus de eerste Kerst/Oud en nieuw in hun nieuwe huis. In de VS zijn tradities zoals feestdagen vieren met familie erg belangrijk, dus ik ben bij het begin van deze traditie :)

Daarnaast natuurlijk vaak de stad in, zeker de etalages checken bij Macy's, etc. etc. Meestal beginnen we ruim van te voren aan een 'agenda' en dat zal nu niet anders worden 8-)
Ik heb er zin in!

Hier nog even knip/plak van mijn afgelopen juli trip (een paar dingen die we vaak doen):

- Zoals altijd in elk geval een lekkere hamburger eten bij The Spotted Pig (enige barfood restaurant met een Michelin ster) (http://eatthecity-ny.blog(...)h-michelin-star.html)
- Naar een (of meer) beergardens
- Thais/aziatisch eten bij Sea (http://nymag.com/listings/restaurant/sea02/)
- Mega Margarita's bij Dallas BBQ
- Wellicht nog ff naar Coney Island voor een Nathan's hotdog en wat langs de boulevard slenteren
- Een limo wijn tour (ook in de winter mogelijk!)
- Beer Sampler bij Heartland Brewery
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_101084110
Volgende week vlieg ik ook! M'n 2e keer New York! Heb er nu al zin in!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_101088395
quote:
Ik heb je eerste link gebruikt.

Op welke dag vertrek jij MetBas? En met welke vliegmaatschappij?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_101088498
Ik vertrek de 29e (volgende week maandag), met KLM. O+
pi_101090120
quote:
Is toch duidelijk? De tweede is een soort van scam waarbij je meer dan 50 Euro gaat betalen. Zullen vast weer duizenden mensen intrappen die niet lezen..
pi_101090575
Ja door dat .gov vertrouwde ik die ene site ook meer, maar ik twijfelde toch nog even omdat die tweede er wat mooier en professioneler uit zag enzo. :+
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:16:29 #223
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101090721
Zie ook de voorwaarden van de 2de, Google Translate zou er trots op zijn :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101090833
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:12 schreef MetBas het volgende:
Ja door dat .gov vertrouwde ik die ene site ook meer, maar ik twijfelde toch nog even omdat die tweede er wat mooier en professioneler uit zag enzo. :+
Want? Gov is officieel domein.

En ja die bedrijven zijn niet gek natuurlijk en proberen het allemaal zo officieel mogelijk te laten lijken. En zelfs via google ads proberen ze mensen erin te laten tuinen. Amerikaanse overheid zou er eigenlijk iets tegen moeten doen maar kunnen weinig aangezien de diensten duidelijk vermelden dat jij ze betaalt voor de dienst die zij voor je doen (i.e. letterlijk copypasten van door jou ingevoerde info op de officiele site) en daar is opzich niks strafbaars aan.
pi_101090898
Ja die neppe was 't eerste resultaat op Google bij zoeken naar 'ESTA', ik denk dat best veel daar nog in trappen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:50:38 #226
64792 Mryc
play me one more song
pi_101099824
Aardbeving gevoeld in NY. :o
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:47:21 #228
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101100355
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:37 schreef MetBas het volgende:
Aardbeving gevoeld in NY. :o
Hou je op?! :P
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_101101455
Vreemd gedoe met die neppe ESTA websites! Ik kreeg van het reisbureau een soort handleiding mee met hoe en wat.

Ik vlieg volgende week dinsdag 30 aug. met Continental Airlines!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_101101474
Nee serieus... Heel twitter staat er vol mee... Niet dat dat veel zegt maar toch
Be brave. Be kind.
pi_101110857
Hallo,

Ik lees al enige tijd mee op dit topic en zie zojuist enkele berichten over de verschillende ESTA websites. Ik zit (met één vriend) van 6 tot 15 september in New York.
Vorige week hebben wij via http://www.migrationexper(...)/online_application/ het reisdocument aangevraagd. Ik was zelf enkele maanden geleden wel al op de 'officiële' website van esta.cbp.dhs.gov geweest en ging er vanuit dat er ook maar één website hiervoor zou zijn. Toen wij onze reisdocumenten aanvroegen heb ik er verder ook niet op gelet, hij heeft voornamelijk alles ingevuld. Wij betaalde $ 39,98 p/p. Dit is dus behoorlijk als ik het goed begrijp.

Verder nog mensen in dezelfde periode in NY?
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 07:18:23 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_101116765
Dat scheelt aanzienlijk ja :o Wij hebben via de officiele site $ 14,95 betaald geloof ik.

Makkelijk geld verdiend zo, voor die website
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:38:48 #233
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_101117399
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 07:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat scheelt aanzienlijk ja :o Wij hebben via de officiele site $ 14,95 betaald geloof ik.

Makkelijk geld verdiend zo, voor die website
Dat idd, maar de meer belangrijke vraag: is het wel een officieel document wat je hebt ingevuld, en niet een scam? Anders kom je dadelijk de US niet in.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:19:44 #234
353585 spotreisje
Op zoek naar reisaanbiedingen
pi_101119237
New York - Amsterdam, retour 387 euro met KLM of Delta Airlines

Reis tussen 1 november 2011 en 31 maart 2012. Op dit moment veel tickets beschikbaar.

Tarief alleen beschikbaar bij een verblijf van minimaal 6 dagen of met een zaterdag of zondag in het verblijf

Tarief niet beschikbaar bij een verblijf langer dan 3 maanden
Altijd op zoek naar reisjes voor een spotprijs
pi_101122178
Zie ze hier zelfs voor 335. In december 2011. Via Amsterdam (skyscanner.net)
pi_101122332
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:54 schreef 3E3A37 het volgende:
Hallo,

Ik lees al enige tijd mee op dit topic en zie zojuist enkele berichten over de verschillende ESTA websites. Ik zit (met één vriend) van 6 tot 15 september in New York.
Vorige week hebben wij via http://www.migrationexper(...)/online_application/ het reisdocument aangevraagd. Ik was zelf enkele maanden geleden wel al op de 'officiële' website van esta.cbp.dhs.gov geweest en ging er vanuit dat er ook maar één website hiervoor zou zijn. Toen wij onze reisdocumenten aanvroegen heb ik er verder ook niet op gelet, hij heeft voornamelijk alles ingevuld. Wij betaalde $ 39,98 p/p. Dit is dus behoorlijk als ik het goed begrijp.
Die sites kwam ik ook tegen :) Het is veel teveel; voor 15 dollar moet je klaar zijn. Het is dus zaak na te gaan of het inderdaad officiele documenten zijn die je hebt ingevuld.
-
pi_101122405
Verleidelijke prijzen om even op en neer te gaan :P
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_101122436
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:46 schreef MetBas het volgende:
Oh grapje. Ik dacht van 'nou ik heb er al twee gevonden, dan zijn er vast nog veel meer'. :+

Maar ok thanks! Maar lijkt mij wel leuk om gewoon rond te rijden en gemakkelijk rond te kunnen kijken vanuit zo'n open bus en zo. Eens kijken of dat 's avonds ook kan, want dat is wel heel tof.
ik heb dat toen ook savonds gedaan.
Is idd wel vet als je dan bijvoorbeeld over de Brooklyn bridge gaat en je ziet overal die lichten branden.
pi_101128970
Hoe toeristisch ook, wij gaan ook gewoon zo'n hop-on bus regelen :) Lijkt me dat je dan tijdens het rijden al meer ziet dan in de Metro toch ?
Heb nu deze op het oog : http://www.citysightsny.com/tourpage.php?item=SNY&ref=cj
Zowiezo dag gratis ;)
Iemand ervaring met dat bedrijf ?
pi_101129885
Ticket gekocht! 30 mrt - 5 apr met KLM. Directe vlucht AMS-JFK voor ¤ 386 *O*

Duurt dus nog wel even, maar des te langer de voorpret!

Nu nog op zoek naar een hotel/hostel. Las hier over Financial District Apartments maar kan daar heel weinig over vinden (maar 1 review op tripadvisor) en is volgens mij ook nog niet te boeken voor in die periode? Ik zoek eigenlijk een schone kamer voor minder dan $100 per nacht (ik ga alleen). Vorige keer in Howard Johnson Inn gezeten in Queens (Long Island City), dat is prima bevallen maar het lijkt me nu wel weer eens leuk om wat centraler te zitten.
pi_101130120
Barclay intercontinental. O+
pi_101130428
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:44 schreef MetBas het volgende:
Barclay intercontinental. O+
$375 per nacht is iets boven m'n budget. :P
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 18:46:25 #243
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101136793
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
Ticket gekocht! 30 mrt - 5 apr met KLM. Directe vlucht AMS-JFK voor ¤ 386 *O*

Duurt dus nog wel even, maar des te langer de voorpret!

Voordat je het weet is het zover. Bijna een jaar geleden heb ik besloten om samen met 2 vriendinnen naar NY te gaan, en nu duurt het nog maar een maand! *O*
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:05:33 #244
12621 tcr
*nix 4ever
pi_101137516
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
Ticket gekocht! 30 mrt - 5 apr met KLM. Directe vlucht AMS-JFK voor ¤ 386 *O*

Duurt dus nog wel even, maar des te langer de voorpret!

Nu nog op zoek naar een hotel/hostel. Las hier over Financial District Apartments maar kan daar heel weinig over vinden (maar 1 review op tripadvisor) en is volgens mij ook nog niet te boeken voor in die periode? Ik zoek eigenlijk een schone kamer voor minder dan $100 per nacht (ik ga alleen). Vorige keer in Howard Johnson Inn gezeten in Queens (Long Island City), dat is prima bevallen maar het lijkt me nu wel weer eens leuk om wat centraler te zitten.
Ga avontuurlijk, probeer een kamer via Hotwire.com !!!
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 19:07:40 #245
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101137621
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:05 schreef tcr het volgende:

[..]

Ga avontuurlijk, probeer een kamer via Hotwire.com !!!
Waar is nou je hele post gebleven? :{
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:11:39 #246
12621 tcr
*nix 4ever
pi_101137805
Las later pas je 100 dollar limiet, 100 dollar voor Manahattan is volgens mij onmogelijk, zie eentje voor 100 euro per nacht:

3 sterren "Downtown - SoHo - Financial District area" voor 732 euro.

Als je goedkoper wilt, moet je in New Jersey gaan slapen (Hoboken), daar heb je een 2,5 sterren hotel voor net geen 500 euro voor die periode. Met gratis ontbijt. Jammer geen goede tip welk hotel het zou kunnen zijn, dus of het vlak naast een metro richting New York zit kan ik niet zeggen.

Gewoon nog even wachten en tegen december pas echt serieus gaan kijken (of de Dollar moet eens een goede sprong maken :)).
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:12:03 #247
12621 tcr
*nix 4ever
pi_101137820
quote:
11s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:07 schreef Skaai het volgende:

[..]

Waar is nou je hele post gebleven? :{
Zag de 100 dollar limiet te laat, zat met een kamer van 180 dollar :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:15:16 #248
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_101137953
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:05 schreef tcr het volgende:

[..]

Ga avontuurlijk, probeer een kamer via Hotwire.com !!!
Wat is dat?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:16:36 #249
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_101138014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
Ticket gekocht! 30 mrt - 5 apr met KLM. Directe vlucht AMS-JFK voor ¤ 386 *O*

Duurt dus nog wel even, maar des te langer de voorpret!

Nu nog op zoek naar een hotel/hostel. Las hier over Financial District Apartments maar kan daar heel weinig over vinden (maar 1 review op tripadvisor) en is volgens mij ook nog niet te boeken voor in die periode? Ik zoek eigenlijk een schone kamer voor minder dan $100 per nacht (ik ga alleen). Vorige keer in Howard Johnson Inn gezeten in Queens (Long Island City), dat is prima bevallen maar het lijkt me nu wel weer eens leuk om wat centraler te zitten.
Is met dat budget van 100 dollar airbnb niet iets voor jou? Voor dat geld kan je daar een aanzienlijk grotere, schonere en meer centrale kamer krijgen denk ik!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:22:26 #250
12621 tcr
*nix 4ever
pi_101138255
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:15 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Wat is dat?
Via hotwire kun je hotels boeken zonder dat je weet welk hotel het is. Hierdoor kun je tot 50% besparen op de hotelkosten. Je kiest gewoon de periode, de ongevere lokatie (New York is verdeeld in aardig wat gebieden) en je krijgt een lijst met de sterren (op basis van Hotwire niet wat het hotel zelf geeft) en voorzieningen. Pas nadat je geboekt hebt weet je welk hotel je hebt geboekt. De hotels zijn dus niet te annuleren.

Met wat hulp van beterbidding.com e.d. is in veel gevallen het hotel te raden voor de boeking.

Begin dit jaar regelmatig gebruik van gemaakt in Texas, had toch geen voorkeur voor hotels en op die trip 750 euro aan hotelkosten bespaard (berekend met boeken van de hotels via Expedia.nl) (9 nachten in vier verschillende hotels).

Ook gebruik gemaakt van Priceline.com, maar die is wat trickier (maar wel meer voordeel te halen, als je het goed doet).
pi_101139068
Vorige keer Hotwire en Priceline uitgebreid geprobeerd maar dat is toen niks geworden. En eigenlijk wil ik ook wel precies weten waar ik terecht kom, want dichtbij een metrostation is wel een vereiste. Uiteindelijk is het toen dus Howard Johnson Inn (Long Island City) geworden, dat was een zeer fatsoenlijke kamer met eigen sanitair voor $100 p/n (incl. tax). Ook vlakbij een metrostation (F-lijn / station 21st St / Queensbridge) dus zat in no-time in Manhattan. Zou dus best weer ergens in die buurt willen zitten (zijn meerdere vergelijkbare hotels daar), maar aangezien ik toch nog tijd zat heb ga ik eerst wel op zoek naar een goede deal op Manhattan. Een hostel vind ik overigens ook prima en die zijn zeker te vinden voor minder dan $100.

De flashdeals van booking.com zien er ook goed uit, ga ik ook in de gaten houden! :)


quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:16 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Is met dat budget van 100 dollar airbnb niet iets voor jou? Voor dat geld kan je daar een aanzienlijk grotere, schonere en meer centrale kamer krijgen denk ik!
Ga ik ook even naar kijken! Thanks!

[ Bericht 13% gewijzigd door Tourniquet op 24-08-2011 20:06:47 ]
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:34:09 #252
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_101141158
quote:
[...]
Ga ik ook even naar kijken! Thanks!
Wij zullen in dit appartement verblijven, voor 59 euro per nacht, op Manhattan. Krijgt erg veel positieve reviews en al hoewel wij er nog niet zijn geweest, maakt de verhuurster tot nu toe een goede indruk in de mailtjes die ik met haar heb gewisseld.
pi_101160605
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij zullen in dit appartement verblijven, voor 59 euro per nacht, op Manhattan. Krijgt erg veel positieve reviews en al hoewel wij er nog niet zijn geweest, maakt de verhuurster tot nu toe een goede indruk in de mailtjes die ik met haar heb gewisseld.
Die noteer ik even :Y
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:04:38 #254
12621 tcr
*nix 4ever
pi_101160918
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:41 schreef Tourniquet het volgende:
Vorige keer Hotwire en Priceline uitgebreid geprobeerd maar dat is toen niks geworden. En eigenlijk wil ik ook wel precies weten waar ik terecht kom, want dichtbij een metrostation is wel een vereiste. Uiteindelijk is het toen dus Howard Johnson Inn (Long Island City) geworden, dat was een zeer fatsoenlijke kamer met eigen sanitair voor $100 p/n (incl. tax). Ook vlakbij een metrostation (F-lijn / station 21st St / Queensbridge) dus zat in no-time in Manhattan.
Tja als je al in Long Island gaat zitten (of Hoboken), dan wil je dat soort dingen wel weten. Zelf ga ik toch echt proberen voor een hotel op het eiland zelf. Dan maar iets meer betalen (maar via Priceline niet teveel).

Met Hotwire kun je trouwens redelijk goed een schatting maken welk hotel het is, even via betterbidding.com zoeken, of een nieuwe thread openen en 99% kans dat je weet welk hotel het is/wordt. Maar het blijft natuurlijk een gok.
pi_101162748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:39 schreef existenz het volgende:

[..]

Die noteer ik even :Y
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_101169135
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:04 schreef tcr het volgende:

[..]

Tja als je al in Long Island gaat zitten (of Hoboken), dan wil je dat soort dingen wel weten. Zelf ga ik toch echt proberen voor een hotel op het eiland zelf. Dan maar iets meer betalen (maar via Priceline niet teveel).

Met Hotwire kun je trouwens redelijk goed een schatting maken welk hotel het is, even via betterbidding.com zoeken, of een nieuwe thread openen en 99% kans dat je weet welk hotel het is/wordt. Maar het blijft natuurlijk een gok.
Net over de brug is natuurlijk ook al Long Island en da's eigenlijk al vele malen dichterbij 'the action' dan bijvoorbeeld dat appartement in Harlem waar net naar werd gelinkt. Heb nu drie keer in Pennsylvania gezeten, alle keren meer dan anderhalf uur in de rij gestaan om in te checken, kleine bedden, oude en smerige badkamers...ik heb het daar wel gezien eerlijk gezegd. Zeker nu de laatste keer op Long Island zo goed is bevallen. Niemand voor ons bij het inchecken, koffers gestald op de zeer ruime kamers en binnen een half uurtje lopend op pak hem beet de hoek van 5th en Central Park (bij de Apple Store). En dat voor meer dan eenderde van de prijs.

Vorige week de tickets geboekt, rechtstreeks van Brussel naar JFK met Jet Airways voor 411 euro. In totaal zijn wij per persoon voor 7 nachten NY 'slechts' 695 euro kwijt. En dat terwijl we bijvoorbeeld de allereerste keer voor 8 nachten Pennsylvania (incl rechtstreekse vlucht met Air Berlin vanaf Dusseldorf) bijna het drievoudige kwijt waren.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:50:23 #257
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_101169476
Prima deal hoor Fargo *O*
pi_101169785
Zeker man! Zo redden we het met gemak twee keer per jaar :cheer
  donderdag 25 augustus 2011 @ 15:40:46 #259
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_101173097
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:41 schreef Fargo het volgende:

[..]

Net over de brug is natuurlijk ook al Long Island en da's eigenlijk al vele malen dichterbij 'the action' dan bijvoorbeeld dat appartement in Harlem waar net naar werd gelinkt. Heb nu drie keer in Pennsylvania gezeten, alle keren meer dan anderhalf uur in de rij gestaan om in te checken, kleine bedden, oude en smerige badkamers...ik heb het daar wel gezien eerlijk gezegd. Zeker nu de laatste keer op Long Island zo goed is bevallen. Niemand voor ons bij het inchecken, koffers gestald op de zeer ruime kamers en binnen een half uurtje lopend op pak hem beet de hoek van 5th en Central Park (bij de Apple Store). En dat voor meer dan eenderde van de prijs.

Vorige week de tickets geboekt, rechtstreeks van Brussel naar JFK met Jet Airways voor 411 euro. In totaal zijn wij per persoon voor 7 nachten NY 'slechts' 695 euro kwijt. En dat terwijl we bijvoorbeeld de allereerste keer voor 8 nachten Pennsylvania (incl rechtstreekse vlucht met Air Berlin vanaf Dusseldorf) bijna het drievoudige kwijt waren.
Welk hotel zit je op Long Island?
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:13:04 #260
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_101174236
Pennsylvania moet je gewoon Penn 5000 kamer boeken, dan kan je om de hoek inchecken zonder wachten en je krijgt gratis internet + ontbijt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_101177539
Long Island City is inderdaad prima en je zit met de metro zo in hartje Manhattan (9 minuten van 21 St/Queensborough naar Rockefeller Center). Verder vond ik de buurt eigenlijk alleen geschikt om er te slapen. :P

Ben nu rond aan het kijken naar een bed (bijv. via www.airbnb.com) in Williamsburg (Brooklyn), rond Bedford Avenue station. Dan zit je met de L-line ook in een minuut of 8 op Union Square, plus ik vond het echt een hele leuke, gezellige buurt vol barretjes en restaurantjes. Ben vorige keren 2 keer naar een concert in The Music Hall of Williamsburg geweest, is daar ook vlakbij.
pi_101177726
Hebben jullie nog leuke ideetjes voor een 14 en 16 jarige om te doen/ ervaren/ zien.
Be brave. Be kind.
pi_101204332
quote:
Als voorbereiding op de orkaan Irene van aankomend weekend heeft de gouverneur van de staat New York de noodtoestand uitgeroepen. Hulpmaatregelen kunnen hierdoor sneller op gang komen.

Een aantal andere staten en steden aan de oostkust van de Verenigde Staten namen dezelfde besluiten. Zo worden een aantal ziekenhuizen en bejaardenhuizen in laag gelegen delen van de stad New York vandaag geëvacueerd. Morgenochtend wordt vervolgens besloten over de eventuele evacuatie van circa 250.000 New Yorkers.

"Het is goed denkbaar dat we zaterdagmorgen zullen zeggen: 'jullie moeten wegwezen uit die gebieden", zo zei burgemeester Michael Bloomberg van New York in een persconferentie. Bloomberg verwacht dat de orkaan mogelijk ook het openbaar vervoer in New York zwaar zal hinderen. New York werd in 1985 voor het laatst getroffen door een zware orkaan.

In de staat New Jersey hebben al 750.000 bewoners van laag gelegen kustgebieden te horen gekregen dat ze hun woningen moeten verlaten. In de hoofdstad Washington DC werden treindiensten uit voorzorg geschrapt.
Oh fuck ik ben daar maandag. _O-
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:24:42 #264
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101204373
Ja hoor, ik ga ook een keer naar NY, volgens mij IS er geen NY meer als ik ga :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101204649
Wanneer ben jij d'r? :P
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:35:10 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_101204679
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 09:34 schreef MetBas het volgende:
Wanneer ben jij d'r? :P
Begin sept :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101204690
Ja fuck ik ook. _O-

't Zou wel lekker weer worden.
pi_101205022
In september 2008 was ik in New York en toen kwam tropische storm Gustav over! Stond toen samen met m'n vriendin op de Empire State Building en we waren helemaal alleen! ;-) De wind beukte echt snoerhard op de skyscraper, was gewoon niet meer normaal.

Grappig was dat al die straat verkopers met hun fake Prada tasjes dan opeens paraplu's staan te verkopen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_101205428
Haha is in Rome net zo. Normaal verkopen ze van die 'zonparaplu's' en serieus het regende nog geen twee minuten en opeens verkochten ze gewone paraplu's. :D
pi_101206903
Niets mis met Long Island City inderdaad. Helemaal als je tegen Astoria/Queens zit. Prima wijk.
Wij zaten er de laatste keer ook (heb ik al eerder vermeld in dit topic) en gaan de volgende keer er weer zitten.
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:58:56 #271
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101228542
quote:
Openbaar vervoer New York wordt stilgelegd vanwege Irene
NEW YORK - Het openbaar vervoer in en om de stad New York wordt zaterdag vanaf 12.00 uur (18.00 uur Nederlandse tijd) stilgelegd wegens de komst van de orkaan Irene.

Dat heeft gouverneur Andrew Cuomo van de staat New York vrijdag bekendgemaakt.
De bruggen in de stad zullen worden afgesloten, zodra de storm een kracht bereikt van 96 kilometer per uur.
Obama
De Amerikaanse president Barack Obama keert vrijdagavond al van vakantie terug. Dat heeft het Witte Huis bekendgemaakt. Hij heeft daartoe besloten wegens de komst van de orkaan Irene. Obama zou tot zaterdag op het eiland Martha's Vineyard ten oosten van de staat Massachusetts blijven.
:o.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_101245980
Zou die orkaan ver strekkende gevolgen hebben voor de rest van de week?
  Moderator zaterdag 27 augustus 2011 @ 07:15:01 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_101245981
Zou zomaar kunnen. Ligt er helemaal aan hoe hard Irene toeslaat. Dat is van te voren niet echt te voorspellen. Maar stel dat bijvoorbeeld de metro onderloopt, ik kan me voorstellen dat dat één twee drie weer goed is...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101245984
Dat is zeker waar.. Maar ik vind het zo'n onwerkelijk idee, New York in puin.
pi_101245997
quote:
NEW YORK - De drie belangrijkste vliegvelden van New York gaan zaterdag vanaf 12.00 uur (18.00 uur Nederlandse tijd) dicht voor inkomende vluchten wegens de komst van de orkaan Irene.
Foto: AFP

De vliegvelden John F. Kennedy International Airport en LaGuardia Airport in New York en Newark Liberty International Airport blijven wel open voor vertrekkende vluchten. Dat hebben de luchtvaartautoriteiten in de Verenigde Staten vrijdagavond laat (lokale tijd) gemeld.

Het openbaar vervoer in en om de stad New York komt vanaf het middaguur ook stil te liggen. Spoorwegmaatschappij Amtrak heeft aangekondigd dat treindiensten worden geschrapt op het traject dat Washington en New York verbindt met Boston.

Theaters in New York hebben besloten hun deuren gesloten te houden totdat het noodweer over de stad is getrokken. De bruggen in de miljoenenstad worden afgesloten zodra de storm een kracht bereikt van 96 kilometer per uur.
pi_101246224
Oeii... Ik vertrek dinsdag naar NYC. Zou niet echt tof zijn als het niet door ging! En volgens mij werkt mijn annuleringsverzekering niet bij onvoorziene weersomstandigheden.

Vorig jaar heb ik ook al mijn citytrip naar Moskou moeten annuleren vanwege die bosbranden.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:02:38 #277
155227 crew  Guppy
dus
pi_101247808
Ik hoop voor jullie dat jullie gewoon kunnen gaan!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:44:56 #278
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_101248590
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 07:17 schreef MetBas het volgende:
Dat is zeker waar.. Maar ik vind het zo'n onwerkelijk idee, New York in puin.
Het zal allemaal wel meevallen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_101248678
Ik hoop het, ik hoop het.
  Moderator zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:58:02 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_101248867
Vast wel, in de meeste gevallen is het een storm in een glas water :D

Overigens willen ze nu niks mis laten gaan, na Katrina. Daarom nemen ze nu extra maatregelen, better safe than sorry

[ Bericht 27% gewijzigd door Guppy op 27-08-2011 12:10:02 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101249794
Ook balen voor toeristen die er nu zijn. Zit je dus in een schuilkelder tijdens je citytrip...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_101250104
Ik ga over twee weken, hopelijk is het dan allemaal weer een normaal, maar daar ga ik vooralsnog maar vanuit. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_101250198
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:36 schreef CoExist het volgende:
Ook balen voor toeristen die er nu zijn. Zit je dus in een schuilkelder tijdens je citytrip...
:')
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:16:40 #284
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_101250864
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:36 schreef CoExist het volgende:
Ook balen voor toeristen die er nu zijn. Zit je dus in een schuilkelder tijdens je citytrip...
Is toch ruig, je hoopt vooraf op een spannend weekje NYC en je krijgt gratis een aardbeving en een hurricane voor je kiezen _O_
pi_101255290
Allerlei vluchten geannuleerd nu.
  † In Memoriam † zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:25:45 #286
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101256404
Alle vluchten vandaag naar NY geannuleerd. Alle vluchten morgen zijn op voorhand al geannuleerd :{
Scheelt mij weer werk morgen :@, maar wel mooi balen als je deze dagen zou vliegen.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:27:18 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_101256457
Nogal... Zeg maar dag tegen je ticket...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101257004
Ik zou maandag gaan. Ben benieuwd of dat gaat lukken.
pi_101280635
Ik zie net op mijn Schiphol app dat de vluchten naar NYC maandag nog wel vertrekken. Maar dat kan natuurlijk zo veranderen! Vanmiddag rond 18.00 uur (NL tijd) doet Irene NYC aan.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_101294854
En alle vluchten naar NYC op maandag zijn nu ook geannuleerd... Ik hoop dat dinsdag alles weer OK is.

Wat ga je nu doen MetBas? Is er een omboekregeling of annuleringsverzekering?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_101299514
Wat, waar lees je dat?
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:43:06 #292
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_101300320
Tjezus dat zou kl#te zijn als je niet kunt gaan morgen!! Succes!
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:45:07 #293
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_101300387
Met welke maatschappij vlieg je? Op KLM.nl staat nog niks over morgen
pi_101300566
Volgens mij gaat het om een misverstand, zowel KLM als Schiphol (app/site) hebben het alleen over annuleringen voor vluchten vandaag.
  † In Memoriam † zondag 28 augustus 2011 @ 19:52:22 #295
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101300617
Alles wat nu deze dagen vertraagd zal allemaal doorvertragen. Passagiers die vandaag op Philadelphia zouden vliegen konden op zijn vroegst op vrijdag worden ingeboekt, althans dat was het verhaal van 2 passagiers vanmorgen. Die hebben vervolgens peperdure tickets bij Delta gekocht om toch thuis te komen.
Het is namelijk niet handig voor een maatschappij om bijvoorbeeld alle pax van vandaag op de kist van morgen te zetten, en de pax van morgen op de kist van overmorgen. Logischer (niet eerlijker) is het om de pax van vandaag te verdelen op vluchten waar eventueel plaatsen beschikbaar zijn.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  † In Memoriam † zondag 28 augustus 2011 @ 19:53:45 #296
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101300666
Een lichtpuntje aan de horizon:

quote:
NEW YORK - New York heeft het ergste gehad van de tropische storm Irene. Dat heeft de chef van de hulpdiensten zondag gezegd tegen nieuwszender CNN.

Enkele districten staan blank maar in het algemeen ''hebben we het doorstaan''.
Het centrum van Irene hangt nu boven New York, maar later op de dag worden nog stevige winden verwacht.

De vliegvelden van New York en New Jersey blijven zondag dicht wegens de tropische storm Irene. Mogelijk gaan ze maandag laat weer open. Dat hebben de luchtvaartautoriteiten laten weten.
Verder is het evacuatiebevel ingetrokken, waardoor mensen in lagergelegen gebieden van de metropool weer naar huis mogen.

Het dodental door de tropische storm Irene is zondag gestegen tot veertien. Dat hebben de hulpdiensten laten weten. De doden vielen in zes staten.
North Carolina, waar Irene als orkaan aan land kwam, telt zes dodelijke slachtoffers. Onder de doden is een brandweerman die tijdens een reddingsactie in het water in New Jersey het leven liet.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_101304258
Vanmiddag rond 17.00 uur waren de vluchten voor maandag nog geannuleerd. Alles staat nu weer op schema! Hooray! Veel plezier daar MetBas!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  † In Memoriam † zondag 28 augustus 2011 @ 20:58:48 #298
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_101304520
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_101304605
quote:
Haha ja, was echt raar toen ik vannacht keek kon je de mensen tellen.
pi_101304666
De koffers zijn gepakt en de vlucht gaat door, ik ben weg! Op naar 't Barclay. O+
pi_101304788
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:00 schreef MetBas het volgende:
De koffers zijn gepakt en de vlucht gaat door, ik ben weg! Op naar 't Barclay. O+
Veel plezier.
Is het je eerste keer?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')