Succes Blijf lekker rustig en bekijk de foto eerst goed voordat je een antwoord geeft zodat je zeker weet dat je alle eventuele borden/strepen op de weg, op- afritconstructies gezien hebt voordat je een antwoord geeft.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:25 schreef Thrilled het volgende:
Net voor de derde (en laatste ) keer mijn theorieboek doorgenomen.. ik ga zo nog wat oefenexamens maken en dan zien we om 13:00 of het allemaal genoeg is geweest..
toch wel een beetje zenuwachtig...
Dat ligt dan aan de wachttijd van het CBR lijkt me... ik denk niet dat je bij een andere rijschool dan sneller aan de beurt bent. Of je moet natuurlijk in een andere plaats examen gaan doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:46 schreef Devvie het volgende:
Gister te horen gekregen van mn rijschool dat ik over 6weken pas voor mn AVD kan rijden en dat terwijl ik nog maar (ongeveer) 5lessen nodig heb
Ze zouden kijken wat ze voor me konden regelen maar ik heb meteen al aangegeven dat ze met iets heel goeds moeten komen omdat ik al op zoek ben naar een andere rijschool ..
Ik heb hetzelfde hoor, heb ook nog ma 5 lessen voor mijn avd nodig ma moet ook netjes 6 weken wachten ... Dat ligt gewoon aan de wachttijd van het CBR. Alleen heel grote rijscholen kopen examens in op voorhand waardoor je soms eerder kan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:38 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de wachttijd van het CBR lijkt me... ik denk niet dat je bij een andere rijschool dan sneller aan de beurt bent. Of je moet natuurlijk in een andere plaats examen gaan doen.
Ja, daar kwamen ze nu ineens mee idd.. ik had 3weken geleden al aangegeven of het niet eens tijd werd om een examen te plannen..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:38 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan de wachttijd van het CBR lijkt me... ik denk niet dat je bij een andere rijschool dan sneller aan de beurt bent. Of je moet natuurlijk in een andere plaats examen gaan doen.
Even los van jouw specifieke situaties, het opschuiven van meerdere rijstroken in 1 keer is sowieso niet toegestaan omdat je elke keer in een nieuwe situatie komt, en dus via je spiegels opnieuw de situatie moet beoordelen of je een baan kan opschuiven.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:33 schreef Yreal het volgende:
- verhaal over meerdere rijstroken opschuiven -
Bekende oude truc om leerlingen langer te laten rijden. Hoe langer je rijdt, hoe meer $ en hoe meer % dat je slaagt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:46 schreef Devvie het volgende:
[..]
Ja, daar kwamen ze nu ineens mee idd.. ik had 3weken geleden al aangegeven of het niet eens tijd werd om een examen te plannen..
Andere rijschool die ik had gevonden kon me 8augustus al laten afrijden.. vandaag te horen gekregen dat ik bij mijn huidige school 9augustus kan rijden..
Dus uiteindelijk gewoon bij dezelfde rijschool gebleven, ze hebben iig moeite gedaan iets te regelen
maar om het dan op een bomvolle snelweg dan weer wel te verwachten met een giga snelheidsverschil vond ik dan weer raarquote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:36 schreef thenxero het volgende:
Twee rijbanen opschuiven als de weg helemaal leeg is kan je niet echt fout noemen. Je hoeft na 1x opschuiven niks meer te beoordelen want leeg is leeg. Maar volgens de CBR richtlijnen moet je
- kijken
- opschuiven (1 baan)
- kijken
- opschuiven (1 baan)
- ...
etc
8 juni had ik m'n AVB gehaald en daarna zouden ze een planning maken voor AVD inclusief examen. Paar dagen erna belde ze en zei ze dat ik "al" op 13 augustus af kon rijden Dat zou best wel eens dat bekende trucje kunnen zijn ja...quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:35 schreef thenxero het volgende:
[..]
Bekende oude truc om leerlingen langer te laten rijden. Hoe langer je rijdt, hoe meer $ en hoe meer % dat je slaagt.
Ik was het nooit zat, AVB of AVD. Als ik maar kon motorrijdenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:36 schreef The6thgate het volgende:
3 uur AVB? Bah Ik was dat na een uur al zat haha.
Die vond ik juist ontzettend leukquote:En de vertragingsoefening vind ik maar kut
Ik vind herhaling gewoon saai Op de weg er naar toe en terug was veel leuker.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:31 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik was het nooit zat, AVB of AVD. Als ik maar kon motorrijden
Mooi . Ik moet zelf ook nog handschoenen aanschaffen. De vorige keer had ik één handschoen die zo naar beschimmelde zweet stonk dat ik het na ~5x wassen 2 dagen later nog rook.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:48 schreef mstx het volgende:
Vanmiddag even nieuwe handschoenen gehaald, Dainese Guanto Carbon Cover
[ afbeelding ]
M'n oude handschoenen begonnen steeds na een uurtje lessen te knellen, dat was niet echt fijn.
Ik heb het vermoeden dat je ahw gewoon een hele ruime bocht naar rechts hebt genomen en wellicht nog met je knipper naar rechts nog aan, reeds op de linkerstrook bent beland. Dat is dus niet de bedoeling. Het gaat erom dat als je afslaat zoals in afb 1, je altijd dezelfde rijstrook moet houden. Vanaf daar ga je verder en dan is het inderdaad kijken, richting aangeven naar links en gaan en dat mag dus best vlot, maar het startpunt van die hele actie is de rechter baan.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:33 schreef Yreal het volgende:
ik heb nog 1 les voor avd
Even een vraagje tussendoor, ik moest snel weg dus heb het niet meer in mijn instructeur gevraagd achteraf.
[ link | afbeelding ]
http://maps.google.nl/map(...)&cbp=12,2.46,,0,9.24
We draaien hier de weg op (naar rechts dus) en moeten daarna weer de afslag naar links hebben. De weg was leeg dus ik schoof er meteen 2 op. Dat was fout.
Vervolgens gaan we in leidschedam de snelweg op richting Rijswijk.
Hier is het in/uitvoeg stuk gesplits van de rest van de snelweg. Je komt de snelweg op met 3 stroken, rechts naar den haag, midden naar utrecht en links naar de a4. Eenmaal op de a4 heb je 2 stroken aan de linkerkant die a4 blijven, en 2 stroken rechts die de a13 worden. De linker strook stond klem, wij 1 opschuiven en die liep vervolgens ook vast.
[ link | afbeelding ]
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,212.63,,0,1.35
Vanaf de die 2de baan rechts wil mijn instructeur dus dat ik dan wel ineens naar links ga. Ookal kom ik dan van een baan die 10 rijdt, over eentje waar 50 word gereden naar 1tje waar ze 100 gaan. Dat die 2de baan gevaarlijk is werd al snel duidelijk toen truus tuppeware eruit kwam ( zag er prima aankomen, daar niet van) en me sneed.
Maar waarom is zo'n beweging wel veilig dan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |