datquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:24 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Ach ja, het woord "groep" is ook relatief... Zijn het er 3 of zijn het er 30, dat scheelt ook nogal... Daarnaast zouden automobilisten de groep als geheel kunnen zien en daar rekening mee houden bij het laten invoegen...
Uiteindelijk kunnen veel vragen van het CBR op meerdere manieren geïnterpreteerd worden, je moet alleen net de goede kiezen
Hmm het is jammer dat ik mijn theorieboek net heb uitgeleend want er stond een heel hoofdstuk over in. Maar het komt er op neer dat de eerste en laatste motorrijder zorgen dat de groep bij elkaar blijft.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Even goede vrienden hoor verder. Ik ben het wel dik met je oneens. Het lijkt me absoluut niet veilig en essentieel op koste wat het kost bij elkaar te blijven. Je vind elkaar snel genoeg weer terug op een snelweg.
Op de weg wel ja, maar bij zaken als invoegen is gewoon te gevaarlijk om per se bij elkaar te willen blijven.quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:18 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Hmm het is jammer dat ik mijn theorieboek net heb uitgeleend want er stond een heel hoofdstuk over in. Maar het komt er op neer dat de eerste en laatste motorrijder zorgen dat de groep bij elkaar blijft.
Het is C, heb het gister in mijn boek zien staan, en deze vraag kwam ook voorbij op mijn oefenexamensquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout
Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:
Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?
A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich
Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?
Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja
Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk
Het goede antwoord is ieder voor zich. Ik heb deze vraag overigens ook op mijn examen gehad Dit staat letterlijk in het VEKA-best boekje.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout
Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:
Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?
A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich
Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?
Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja
Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk
Fout, je mag die doorgetrokken streep niet overschrijden was het antwoord..quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:32 schreef Yreal het volgende:
Tuurlijk mag dat. je verlaat de weg immers.
Zoals anderen inmiddels al hebben gezegd, het antwoord C is de juiste. Hetzelfde geldt voor wie de snelheid bepaalt, iedereen is zelf verantwoordelijk voor de snelheid. Het enige wat word gezegd is dat de voorste rekening moet houden met het accelereren, omdat er anders een harmonica-effect ontstaat doordat de achterliggers eerst achterop raken, en dan ineens moeten versnellen en dan weer afremmen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout
Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:
Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?
A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich
Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?
Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja
Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:29 schreef Thrilled het volgende:
Pff zit weer aan de oefenexamens en dan kan ik met mijn gedachten soms echt niet bij sommige vragen
Je ziet een plaatje van een gelijkwaardig kruispunt, 1 auto rijd voor je op dezelfde weg en wilt rechts af, en er komt 1 auto van rechts welke links wilt (jouw straat in dus), met daarbij de vraag:
"Is het toegestaan om op kruispunten in te halen?"De bedoeling van die vraagstelling met die situatie is precies jouw reaktie; ze gaan er van uit dat jouw logica en eventueel inzicht, zoals je wilt, NEE roepen, want het is de domste plek en manier om in te halen, doch gebeuren een hoop ongelukken nog op die manier, want het mag dus inderdaad wél strikvraagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Volgens mij bestaan er geen gelijkwaardige kruispunten met 2 rijbanen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:19 schreef nero7 het volgende:
Als het een 2 baans weg is, dan mag je inhalen.
1 baans niet. Ook al zou het wettelijk mogen, blijft de vraag of het verstandig is. Het gaat om lullige 10 meters. Die 10 meter kan je ook wel wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |