abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:25:33 #101
258802 Yreal
henk..!
pi_99134663
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:24 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Ach ja, het woord "groep" is ook relatief... Zijn het er 3 of zijn het er 30, dat scheelt ook nogal... Daarnaast zouden automobilisten de groep als geheel kunnen zien en daar rekening mee houden bij het laten invoegen...

Uiteindelijk kunnen veel vragen van het CBR op meerdere manieren geïnterpreteerd worden, je moet alleen net de goede kiezen ;)
dat
pi_99136922
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

Even goede vrienden hoor verder. Ik ben het wel dik met je oneens. Het lijkt me absoluut niet veilig en essentieel op koste wat het kost bij elkaar te blijven. Je vind elkaar snel genoeg weer terug op een snelweg.
Hmm het is jammer dat ik mijn theorieboek net heb uitgeleend want er stond een heel hoofdstuk over in. Maar het komt er op neer dat de eerste en laatste motorrijder zorgen dat de groep bij elkaar blijft.
pi_99137327
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:18 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Hmm het is jammer dat ik mijn theorieboek net heb uitgeleend want er stond een heel hoofdstuk over in. Maar het komt er op neer dat de eerste en laatste motorrijder zorgen dat de groep bij elkaar blijft.
Op de weg wel ja, maar bij zaken als invoegen is gewoon te gevaarlijk om per se bij elkaar te willen blijven.
pi_99138211
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout :')

Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:

Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?

A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich

Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?

Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja :P

Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk :')
Het is C, heb het gister in mijn boek zien staan, en deze vraag kwam ook voorbij op mijn oefenexamens :P
pi_99138805
triest als men dat niet weet...
al ben ik ook niet heilig. helaas
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:38:51 #106
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_99142450
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout :')

Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:

Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?

A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich

Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?

Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja :P

Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk :')
Het goede antwoord is ieder voor zich. Ik heb deze vraag overigens ook op mijn examen gehad :Y Dit staat letterlijk in het VEKA-best boekje.

Als je een ander boekje hebt waar dit niet in staat dan zou ik rondkijken of je een VEKA-best boekje kunt lenen van de derde druk! Zelf had ik de eerste druk en daar misten toch echt een aantal fundamentele dingen zoals het rijden met een aanhanger etc.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_99145848
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:32 schreef Yreal het volgende:
Tuurlijk mag dat. je verlaat de weg immers.
Fout, je mag die doorgetrokken streep niet overschrijden was het antwoord..

quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:03 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Nu we het toch over theorie hebben; had ooit mijn theorie voor de auto met 0 fout gehaald dus dacht dat ik voor de motor wel kon slagen zonder te leren. Ging echt keihard nat met 9 fout :')

Maar in mijn eerste theorie examen kwam dus de volgende vraag voor:

Je wilt met een groep motorrijders invoegen op de snelweg. Wie bepaalt het moment van invoegen?

A: de voorste
B: de achterste
C: ieder voor zich

Toen koos ik voor B, aangezien ik dacht dat deze het meeste overzicht zou hebben. Onderhand zou ik C zeggen, maar ik heb in mijn theorieboek nergens kunnen vinden wat het goede antwoord zou kunnen zijn... Iemand wel?

Uiteindelijk vond ik het theorie examen van de motor echt vele malen moeilijker dan die van de auto... Zaten ook echt van die vragen bij van "moet een motor APK gekeurd zijn?". Als je niet geleerd hebt en je gaat uit van de normale regels mbt auto's dan kiest iedereen voor ja :P

Naja tweede keer toch maar een boekje gehaald bij de ANWB en er werd ineens heel veel duidelijk :')
Zoals anderen inmiddels al hebben gezegd, het antwoord C is de juiste. Hetzelfde geldt voor wie de snelheid bepaalt, iedereen is zelf verantwoordelijk voor de snelheid. Het enige wat word gezegd is dat de voorste rekening moet houden met het accelereren, omdat er anders een harmonica-effect ontstaat doordat de achterliggers eerst achterop raken, en dan ineens moeten versnellen en dan weer afremmen.

Verder is het voor invoegen, inhalen, snelheid en uitvoegen altijd iedereen voor zichzelf ..
pi_99148453
Het zou ook enorm onlogisch zijn als een ander voor je zou gaan bepalen wanneer je invoegt. Zit er een auto naast je, dan bepaal je toch altijd zelf nog om niet te gaan.
pi_99163288
Blij dat ik hem al heb dan *)
pi_99165885
Morgen om 13:00 is het zo ver :P Mn maat komt nu langs en dan gaan we nog even oefenen.. ben benieuwd :P
pi_99177831
Pff zit weer aan de oefenexamens en dan kan ik met mijn gedachten soms echt niet bij sommige vragen :{

Je ziet een plaatje van een gelijkwaardig kruispunt, 1 auto rijd voor je op dezelfde weg en wilt rechts af, en er komt 1 auto van rechts welke links wilt (jouw straat in dus), met daarbij de vraag:

"Is het toegestaan om op kruispunten in te halen?"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:40:52 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_99178444
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:29 schreef Thrilled het volgende:
Pff zit weer aan de oefenexamens en dan kan ik met mijn gedachten soms echt niet bij sommige vragen :{

Je ziet een plaatje van een gelijkwaardig kruispunt, 1 auto rijd voor je op dezelfde weg en wilt rechts af, en er komt 1 auto van rechts welke links wilt (jouw straat in dus), met daarbij de vraag:

"Is het toegestaan om op kruispunten in te halen?"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bedoeling van die vraagstelling met die situatie is precies jouw reaktie; ze gaan er van uit dat jouw logica en eventueel inzicht, zoals je wilt, NEE roepen, want het is de domste plek en manier om in te halen, doch gebeuren een hoop ongelukken nog op die manier, want het mag dus inderdaad wél :Y strikvraag :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_99178597
Ja klopt, en ze mogen me best op die manier testen.. kvind het gewoon heel smerig om er een plaatje bij te doen van de meest gevaarlijke, en risico-volle situatie en dan te vragen of inhalen op kruispunten mag..

Zelfde als je een foto hebt van een dichte mist op de snelweg en vraagt "Is het toegestaan om op snelwegen 120 km/u te rijden?"
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:01:14 #114
258802 Yreal
henk..!
pi_99179396
Tuurlijk mag het, maar jij moet die dude van rechts dan voor laten gaan..

of zie ik het nu verkeerd voor me?
pi_99179618
Je veroorzaakt hier toch hinder als je inhaalt? Ik zou dus ook nee zeggen.
pi_99179622
Ik had er een screenshot van gemaakt, ff uploaden..



En dan uiteraard de bovenste ;)
pi_99179802
Rechts heeft ook voorrang.
pi_99180054
Dat sowieso, maar het gaat er schijnbaar om dat je dat plaatje weg moet denken en gewoon de vraag an sich moet beantwoorden. Ja in het algemeen is het toegestaan om in te halen op een kruispunt. Dat het in die situatie op de afbeelding niet mag is een ander verhaal. Naar mijn weten is het nog steeds verboden om je zodanig te gedragen dat je een ander in gevaar kan brengen of onverantwoorde acties flikt, en dat doe je mijns inziens dus echt wel als je hem hier naar links gooit en over het kruispunt vliegt :P
pi_99180271
Als het een 2 baans weg is, dan mag je inhalen.

1 baans niet. Ook al zou het wettelijk mogen, blijft de vraag of het verstandig is. Het gaat om lullige 10 meters. Die 10 meter kan je ook wel wachten.
pi_99180675
Kijk je uberhaupt wel naar de afbeelding inclusief vraag? ;)

We zitten in t zelfde team he ;)
pi_99181210
Wat een vieze vraag. Maar daar moet je je niet al te druk om maken, in het examen zitten hooguit 3 van zulke vragen. Heb je altijd nog een marge van 2 ;) .
  vrijdag 8 juli 2011 @ 07:28:22 #122
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_99186343
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:19 schreef nero7 het volgende:
Als het een 2 baans weg is, dan mag je inhalen.

1 baans niet. Ook al zou het wettelijk mogen, blijft de vraag of het verstandig is. Het gaat om lullige 10 meters. Die 10 meter kan je ook wel wachten.
Volgens mij bestaan er geen gelijkwaardige kruispunten met 2 rijbanen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_99186903
Inhalen op kruispunten brengt een groot veiligheidsrisico met zich mee. Bij andere vragen doelen ze daar ook op.. Vaak genoeg vragen gezien waar ze zoiets vroegen over inhalen of de maximumsnelheid. Daar vroegen ze dan ook of het mag, maar het antwoord was dan nee omdat je een onveilige situatie creëert . Dat lijkt mij hier ook het geval?

Hoewel daar staat dat het mag, zou ik het gewoon nooit doen :)
Naast dat je rechts voorrang moet verlenen, wat onmogelijk is als je daar gaat inhalen, kan de auto voor je ook opeens besluiten toch links af te gaan omdat hij/zij onbekend is in die regio. Dus ik zou gewoon nooit inhalen op kruispunten :)
pi_99189431
Net voor de derde (en laatste :D ) keer mijn theorieboek doorgenomen.. ik ga zo nog wat oefenexamens maken en dan zien we om 13:00 of het allemaal genoeg is geweest..

toch wel een beetje zenuwachtig...
pi_99189843
Succes :P.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')