Of een groot wringijzer met een buis....quote:Op maandag 22 december 2014 19:51 schreef Erasmo het volgende:
Je hebt van dat spul he, kruipolie heet het.
M'n pols is wat stijf en gevoeligquote:Op maandag 22 december 2014 18:45 schreef Prowl het volgende:
Deed mijn broer ook eens, 3 maanden geen gevoel meer in zn arm
Ik klus de laatste tijd bij een volledig uitgeruste garage, das helemaal top! Allemaal onverwoestbaar spul en zo'n luchtsleutel is echt ideaalquote:Op maandag 22 december 2014 20:33 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Of een groot wringijzer met een buis....
A112?quote:Op maandag 22 december 2014 22:18 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik klus de laatste tijd bij een volledig uitgeruste garage, das helemaal top! Allemaal onverwoestbaar spul en zo'n luchtsleutel is echt ideaal
Laatste fuckup, even vergeten dat ik de bout bovenop één van de achterdempers al eraf gehaald had toen ik onderop de boel aan het losmaken was. Dondert ineens de hele zooi naar beneden, was er net op tijd bij Zo'n baksteun om juist dát te voorkomen had ik er ook echt al gewoon naast staan
Ben overigens nog niet erg lang aan het sleutelen, maar het onderstel van m'n A112je ken ik ondertussen wel een beetje. Binnenkort kenteken er terug op en dan komend jaar eens wat onderdelen gaan verzamelen om het vermogen wat op te krikken. Met een nokkenasje, fatsoenlijke uitlaat en flinke carburateur plus wat werk aan de kop moet 90-100pk wel mogelijk zijn. En dat lijkt weinig, maar het ding weeg ook maar iets van 650kg
[ afbeelding ]
Wonderspul maar voor mijn gevoel duurt dat altijd te lang om intewerkenquote:Op maandag 22 december 2014 19:51 schreef Erasmo het volgende:
Je hebt van dat spul he, kruipolie heet het.
Dat blok kan je weg doenquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:33 schreef Charged het volgende:
Niet een fuck up van mij of vriendin (gelukkig),maar toch..damn!
http://www.dumpert.nl/med(...)rblok_met_water.html
Een daily? SpaghettiMack?quote:Op woensdag 4 november 2015 21:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Tja, tijd voor een kick.
Vandaag en gister van een Daily de bak gereviseerd, alles weer op gebouwd. Werkt de biedingen verkeerd. Links rechts is schakelen. Voor achter is selecteren wat normaal de links rechts beweging is. Kut het zweet brak mij goed uit. Kijken nog eens kijken. Kut bak zal toch niet weer open moeten
Kwam een collega, heb je de kabels niet verwisselt
I know, daarom is het ook rommelquote:Op donderdag 5 november 2015 17:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja een Iveco, is gewoon een Fiat product
En achterruit gewoon drukkenquote:Op donderdag 5 november 2015 00:56 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt ook gewoon de pookknop een kwartslagje draaien
quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:02 schreef Hyperdude het volgende:
Fuck-upje
Lampje in de kofferruimte blijft branden ook met klep dicht. Zag ik aan de druppellader die maar op oranje bleef staan ipv. groen. Ik lampje er uit halen, schakelaar doormeten, schema bekijken. Niets te vinden. Nou ja, toen maar lampje er uit gelaten.
Kom ik er later achter dat de kofferbakverlichting aan blijft als er een deur of motorkap open staat. En die stonden open op een kier, om te drogen na laatste wasbeurt voor winterstalling. Wunderwerk deutscher Ingenieurskunst.
Wel de verklaring waarom er 3 draadjes aan het lamphuisje zijn bevestigd.
Geen schade. Ding heeft 48 uur gebrand ofzo. 5 Watt pitje, schat ik.quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:33 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Niets gesmolten? Bij mij wordt zo'n gloeilampje gloeiend heet en die houder ook, echt ongezond. Voel me genoodzaakt het lampje eruit te halen als ik langer dan 15min de klep open moet hebben, bizar heet wordt het.
Aha, gelukkig! Ja precies zo'n staaf vorming lampje. Leer je wel weer van haha..!quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geen schade. Ding heeft 48 uur gebrand ofzo. 5 Watt pitje, schat ik.
been there done thatquote:Op dinsdag 14 juni 2016 01:41 schreef vannelle het volgende:
Ben ooit eens vergeten de olievuldop terug te plaatsen na het bijvullen.
Is zeker 25 jaar geleden maar die motorkap roest volgens mij nog steeds niet!
wie niet?quote:
Ik ken iemand die zijn moderne dieseltje uit zijn 'klassieker' haalde, omdat kort nadat hij hem er in had gebouwd in Den Haag de wetgeving veranderd is voor oldtimer diesels.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 23:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wie niet?
Ik ken iemand die een modern dieseltje in zijn 'klassieker' bouwde; topproject . En kort daarna veranderden ze in Den Haag de wetgeving voor oldtimer diesels.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:44 schreef Sarasi het volgende:
Het lange verhaal:
"Nu nog vastzetten op moment, de heel plate en de chain guard terugzetten en dan is Eendje hopelijk beter dan gisteren." werd even iets anders.
Vastzetten op moment ging goed, heel plate terugzetten ook, chain guard terugzetten ook. Dat wel. De battery box moest ik ook weer vastschroeven want tijdens het gefrot met die shock (de '11 zou er vanaf de zijkant in moeten kunnen vallen) had ik op den duur besloten de battery box er maar uit te halen. Dat zou het makkelijker maken, dacht ik. Al die boutjes los, trekken, nope, niks. Blijkt er allemaal vrij belangrijke elektronica aan de buitenkant van die box te zijn bevestigd waardoor ik die niet zomaar uit het frame kon tillen. Ik kon zo ook niet zien hoe dat los moest (en niet hoe ik dat weer hetzelfde vast zou kunnen maken), dus maar de boel gelaten. Uiteindelijk viel de shock er inderdaad vrij makkelijk in via de zijkant, toen ik opeens de goede positie en hoek te pakken had.
Maar goed, battery box dus weer vastgeschroefd, zadel erop geklikt, motor naar buiten gereden, pak aangetrokken, klaar voor een testritje.
...
Geen startmotor. Jiffy in, jiffy uit, koppeling in, koppeling uit, stond toch echt in z'n neutraal, deed allemaal niks. De lichten wel, maar de startknop leek wel dood. Motor weer naar binnen gerold, en ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan, want ik had vast te hard aan die battery box getrokken en ergens iets los gehaald of, erger nog, stuk gemaakt. Dus al die contactjes stevig aangedrukt zo goed als 't ging, maar nog niks. Ik kon 't ook allemaal niet goed zien zo, dus ik besloot de zijkappen eraf te halen. Dat ging best prima, maar ik kon nog steeds niks zien wat los of stuk was.
Appje van BlackLining: "Killswitch?"
Wel verdomme.
Dus! Zijkappen weer gemonteerd, zadel erop geklikt, motor naar buiten gereden, pak aangetrokken, klaar voor een testritje. Heerlijk gereden! Helemaal blij, reed geweldig, stiekem ook best trots dat ik dat helemaal zelf gedaan had.
Dus terug in de garage, ik wil nog even een beetje opruimen en m'n noordgereedschap weer terug onder het zadel leggen. Sleutel omgedraaid, niks. Vreemd. Dus ik voel naar die kabel van dat slot, trek eraan, en...
...heb 'm in m'n handen. Die seat lock cable moest los om de zijkappen eraf te halen en die had ik niet weer gemonteerd. Dus nu zat 't zadel vast. Muurvast.
Gelukkig heb ik kleine handen, dacht ik. Ik kon met m'n hand makkelijk tussen de zijkap/subframe en het spatbord, en met m'n vinger in dat mechaniekje. Ik kon het rondje waar dat kabelbolletje in moest vallen voelen zitten, maar ik kreeg er geen grip op. Ik kreeg ook nét m'n vinger er niet achter gehaakt om eraan te trekken, want daarvoor was 't net te diep en het plastic van dat mechaniek sneed zo al als de tyfus in dat stukje tussen m'n wijs- en middelvinger.
Ik heb achtereenvolgens proefondervindelijk ondervonden dat een imbussleutel vastgetapet aan een schroevendraaier te lang kan zijn om de bocht onder het zadel te maken, dat de gebogen kop van de imbussleutel te lang kan zijn om het mechaniekje in te komen, dat schilderstape niet sterker is dan het slotmechaniek, dat het heel lastig is een imbussleutel fatsoenlijk aan een dopverlengstuk vast te tapen zonder dat de imbus vrij rond kan draaien, dat er niet genoeg ruimte was voor mijn vinger plus een imbussleutel, dat ducttape van je vingertop aftrekken veel pijn doet, en dat dit niet ging werken zo.
Toen pas besloot ik 't achterspatbord eronderuit te schroeven. Dat ging wonderlijk makkelijk, ik was met vijf schroefjes klaar. Ding donderde er zo onderuit, toen kon ik van rechts met een imbus in het mechaniek en van links met mijn vinger de imbuskop in 't gaatje duwen, zodat ik met één fikse duw het zadel weer los had.
Direct 't slot weer goed gemonteerd en getest, toen 't spatbord er weer onder geschroefd en TOEN was alles oprecht weer beter dan de dag ervoor.
Nu heb ik overal op m'n vingers kleine schaafwondjes van scherpe plastic randjes en over m'n hele onderarmen blauwe plekken van het subframe.
En terecht.. hele volksstammen motorrijders die hun olie nog niet zelf kunnen peilen, laat staan effe zelf een vering upgrade doen, en dat ook nog zonder slurfjequote:
En laten we wel wezen, de veringupgrade ging verrassend vlekkeloos! Het gebeun kwam daarna pas.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En terecht.. hele volksstammen motorrijders die hun olie nog niet zelf kunnen peilen, laat staan effe zelf een vering upgrade doen, en dat ook nog zonder slurfje
Ja, de voorvork is nog het meest tricky, de achterveer is een kwestie van ruimtelijk inzicht en goed kijken waar hij eruit moet..quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:54 schreef Sarasi het volgende:
[..]
En laten we wel wezen, de veringupgrade ging verrassend vlekkeloos! Het gebeun kwam daarna pas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |