abonnement Unibet Coolblue
pi_98897130

quote:
Dubstep is een muziekgenre dat rond 2001 is ontstaan in Engeland. Kenmerkend voor dubstep zijn de baslijnen en het hoge tempo (rond 140 bpm); de drums zitten vaak op de helft daarvan. Dubstep is nauw verwant aan Grime. Het is een vrij jonge, elektronische muziekstroming die in Engeland sinds enkele jaren langzaam maar zeker aan het uitgroeien is tot een gestabiliseerd genre. De eerder genoemde baslijnen zijn sterk geïnspireerd door de veelgebruikte typerende baslijnen van drum & bass. Onder kenners ook wel bekend als de Reese Bass of Wobble Bass.

Dubstep onderscheid zich ook binnen de elektronische muziek door een vaak duidelijk aanwezig accent op de 3e tel, waar andere elektronische genres genres ofwel ook een accent op de 1e tel hebben, ofwel een accent op iedere tel.

In 2009 verscheen de Skream-remix van In For The Kill (La Roux), die ertoe heeft bijgedragen dat dubstep ook buiten Engeland steeds populairder werd. Zo begon het genre in België en Nederland ook buiten de underground aan populariteit te winnen. Het was echter reeds in 2006-2007 dat dubstep in de Belgische underground veel volk begon te trekken, voornamelijk bij evenementen in het Brusselse. In Vlaanderen speelden even later vooral Brugge[1] en Antwerpen[2] een voortrekkersrol in de dubstepwereld.

Dubstep wordt voornamelijk in eigen huis door Londense artiesten op een pc, eventueel verbonden met synthesizers gemaakt. Dubstep is vaak instrumentaal. Wanneer er vocalen gebruikt worden zijn dit samples of zang die geïnspireerd is door hiphop en reggae.
Dubstep-dj's maken vaak gebruik van rewinds en worden vaak ondersteund door MC's.

Op dit moment is Dubstep vooral populair in Europa en in mindere mate in Californië.
Voor meer informatie, specificaties en de evolutie van dubstep wordt verwezen naar: http://en.wikipedia.org/wiki/Dubstep

Documentaires:

Bass Weight: Eenvoudig te vinden op google

dBstep (Vlaamse dubstep-documentaire): Volledig te bekijken op: www.dbstep.be

Partyflock agenda
En dan "dubstep" onder "Genres" aanvinken.


Breakstep - dubstep - grime.
Dubstep & Grime #2
Dubstep & Grime #3
Dubstep & Grime #4
Dubstep (& grime) #5
Dubstep (& Grime) #6
Dubstep (& Grime) #7 Are Bigger Than Hip Hop
Dubstep (& Grime) #8 Broken Afterlife
Dubstep (& Grime) #9 Kicks 'n' Snares
Dubstep (& Grime) #10 Waar diepe basslines rollen
Dubstep (& Grime) # 11 Show 'm the Bass
Dubstep (& Grime) #12 The Sound of the Future
Dubstep (& Grime) #13 One Spliff A Day Keep Da Evil Away
Dubstep (& Grime) #14 Impliers gonna imply
Dubstep (& Grime) #15 And I'm all outta wobbles

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Deeltje 16 :7 Hier verder

Laatste post:
Misschien niet helemaal dubstep, wel een burial-achtige beat. Heerlijk


Weer een nieuwe favoriet erbij _O_
Vanaf 2:00 wordt ie nog beter :9~

Edit: Voor de nieuwkomers, met burial-achtige beat wordt uiteraard de artiest burial bedoeld, check 'm! :)

Welkom in deel 16 van het alsmaar groeiende genre dat dubstep wordt genoemd

[ Bericht 0% gewijzigd door mr.flame op 02-07-2011 14:42:54 ]
pi_98901697
Hallo
pi_98901817
Mr flame, wil je de "wat is dubstep" gedeelte updaten met de huidige wiki?

[ Bericht 2% gewijzigd door AlexanderC op 01-07-2011 14:04:25 ]
Nosce te ipsum.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:00:01 #5
283085 TWP
kassalade
pi_98902785
:)
pi_98906390
Waarom heeft dit zo weinig plays, dit is toch een bekend nummer?!
pi_98909977
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:44 schreef MarsX het volgende:
Waarom heeft dit zo weinig plays, dit is toch een bekend nummer?!
ik kende het niet :@
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:59:03 #9
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98910058
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:44 schreef MarsX het volgende:
Waarom heeft dit zo weinig plays, dit is toch een bekend nummer?!
+1 view :7.
pi_98910287
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:37 schreef AlexanderC het volgende:
Mr flame, wil je de "wat is dubstep" gedeelte updaten met de huidige wiki?
Heb het even aangepast. Dankjewel voor het melden. Moest inderdaad nodig worden geupdate :)
pi_98910472
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:04 schreef mr.flame het volgende:

[..]

Heb het even aangepast. Dankjewel voor het melden. Moest inderdaad nodig worden geupdate :)
super ^O^
Nosce te ipsum.
pi_98910616
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:00 schreef TWP het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zijn er hier mensen die dubstep t-shirts/kleren dragen :P? Ikzelf niet overigens, heb niet graag een opdruk op shirts
pi_98911286
ik ben niet zo bekend met dubstep
maar wie zijn jullie favorieten?
welke albums? :P
pi_98911439
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:24 schreef rumiii het volgende:
ik ben niet zo bekend met dubstep
maar wie zijn jullie favorieten?
welke albums? :P
Ik luister het meest naar de wat meer rustigere dubstep: Clubroot, Burial, Phaeleh, Eleven tigers.

En solitude mixes uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beardslasher op 01-07-2011 15:49:30 ]
pi_98911528
Haha dit was te verwachten, de trailer van Transformers 3 bevat dubstep: :)
_O_ :D Vind het er wel goed bij passen
pi_98911736
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:24 schreef rumiii het volgende:
ik ben niet zo bekend met dubstep
maar wie zijn jullie favorieten?
welke albums? :P
Welke nummers/artiesten ken je / vind je leuk? Dubstep is namelijk een erg breed genre :). Als je die even post kunnen we je hier zeker verder helpen met het vinden van een zelfde soort artiesten/nummers/stijl :9

Welkom in 't dubstep-forum trouwens O+
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:37:52 #17
316920 DonnyDarko
It's a mad world
pi_98912052
Yeeeeey nieuw deel :D
Tonight Is On Again I Talked To All My Friends Into The Village We Get Down Down Down
pi_98912197
'the war against the machines' :7 wobwob
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:33:48 #19
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_98919169
hey mensjes, ik ga me ook even mengen in deze reeks! :D zijn er hier toevallig actievelingen die naar afgelopen Sine zijn geweest?
na na na na na na na Badjasman!
pi_98920491
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:58 schreef MineraalWater het volgende:
Heftig nummer zeg, jammer dat ie niet langer is. Begon nog lekkerder te klinken richting 't einde :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:33 schreef NaRRaToR het volgende:
hey mensjes, ik ga me ook even mengen in deze reeks! :D zijn er hier toevallig actievelingen die naar afgelopen Sine zijn geweest?
Laat ik je eerst even welkom heten in 't dubstep topic. :)
Zelf ben ik niet naar Sine geweest. Misschien kun je een kleine review hier neerzetten (wat je van de artiesten, soundsystem, zaal, publiek vond enz.). Dit is altijd leuk om te lezen voor bezoekers O+
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:33:27 #21
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_98921606
sure waarom ook niet eigenlijk....

Sine: Dubstep 18-6-2011 @ Effenaar, Eindhoven
tijd 23:00 - laat

Ik had zin om naar een dubstep feestje te gaan, maar zoals met veel dingen verschil ik nogal van mijn maten en hun zijn niet zo van de festivals en aparte(re) muziekstromingen. Gelukkig kon ik een maat zover krijgen na het laten horen van wat muziek en ach jah het was maar 8,50 dus waarom niet.

Nou we waren al zo rond 23:00 binnen en het was nog erg rustig in de kleine zaal van de Effenaar. Rustig colaatje gepakt en aan een plekje gezocht. Pinch was al volop bezig met draaien en de eerste voetjes gingen van de vloer. De stijl die hij draaide op dit feest (en dat zal te maken hebben met dat hij opende en omdat ik niet zo van de jungle / reggae invloeden ben) vond ik niet zo heel tof dus maar een beetje genoten van de visuals. Welke overigens dik in orde waren. Er hing achter de artiest een groot scherm waar wat visuals op te zien waren en de naam van de desbetreffende artiest. Het flinke lampenarsenaal (voornamelijk scanners) werd ook al goed benut.

zo rond een uur of half 1 (ik moet het gokken want ik had die avond niet zoveel tijdsbesef meer ;)) begon TMSV (welke later nog in de zaal aan het feesten was). Hij gooide er al flink de beuk in en de voeten gingen bij iedereen goed van de vloer. Wat me heel erg opviel was dat het PA systeem erg zuiver was en zeer kleurrijk aan klanken. Een erg goede afstelling van de mid/ hoge tonen en een zuivere bass. Het volume was aan de lage kant want ik kon nog redelijk zonder moeite een gesprek voeren met mensen. De bass had wat mij betreft wel wat dieper gemogen (die bass moet je niet horen, die moet je voelen) en dat is ook eigenlijk wel het enige kritiekpuntje van deze avond.

Na TMSV was Gaz aan de beurt en dat vond ik niet zo'n interessante set. We zijn dan ook even de deur uit gegaan om(mede omdat we zin hadden in een jointje) later terug te komen. Piro was inmiddels bezig en ging helemaal los. Beetje Grime ertussen was prima vermaak. Later kwam pinch nog eventjes battlen met Piro om het laatste half uurtje te vullen.

De sfeer was goed. Erg relaxede sfeer, gezellige mensen niet te druk. Kortom een aanrader voor iedereen (en zeker voor die 8,50 :P)

Sfeerimpressie (door een vriendin van me die ik daar tegenkwam):


edit- fuck deze fontstyle *pijn aan ogen* GRRRR
Ik merk net dat ik ook even op de vid te horen ben en wel te verstaan in de break van Freestylers (wild jaaaaaaaa roepend xD) gewoon omdat het een retevet nummer is :D

[ Bericht 5% gewijzigd door NaRRaToR op 01-07-2011 19:38:52 ]
na na na na na na na Badjasman!
pi_98922169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:33 schreef NaRRaToR het volgende:
sure waarom ook niet eigenlijk....

Sine: Dubstep 18-6-2011 @ Effenaar, Eindhoven
tijd 23:00 - laat

Ik had zin om naar een dubstep feestje te gaan, maar zoals met veel dingen verschil ik nogal van mijn maten en hun zijn niet zo van de festivals en aparte(re) muziekstromingen. Gelukkig kon ik een maat zover krijgen na het laten horen van wat muziek en ach jah het was maar 8,50 dus waarom niet.

Nou we waren al zo rond 23:00 binnen en het was nog erg rustig in de kleine zaal van de Effenaar. Rustig colaatje gepakt en aan een plekje gezocht. Pinch was al volop bezig met draaien en de eerste voetjes gingen van de vloer. De stijl die hij draaide op dit feest (en dat zal te maken hebben met dat hij opende en omdat ik niet zo van de jungle / reggae invloeden ben) vond ik niet zo heel tof dus maar een beetje genoten van de visuals. Welke overigens dik in orde waren. Er hing achter de artiest een groot scherm waar wat visuals op te zien waren en de naam van de desbetreffende artiest. Het flinke lampenarsenaal (voornamelijk scanners) werd ook al goed benut.

zo rond een uur of half 1 (ik moet het gokken want ik had die avond niet zoveel tijdsbesef meer ;)) begon TMSV (welke later nog in de zaal aan het feesten was). Hij gooide er al flink de beuk in en de voeten gingen bij iedereen goed van de vloer. Wat me heel erg opviel was dat het PA systeem erg zuiver was en zeer kleurrijk aan klanken. Een erg goede afstelling van de mid/ hoge tonen en een zuivere bass. Het volume was aan de lage kant want ik kon nog redelijk zonder moeite een gesprek voeren met mensen. De bass had wat mij betreft wel wat dieper gemogen (die bass moet je niet horen, die moet je voelen) en dat is ook eigenlijk wel het enige kritiekpuntje van deze avond.

Na TMSV was Gaz aan de beurt en dat vond ik niet zo'n interessante set. We zijn dan ook even de deur uit gegaan om(mede omdat we zin hadden in een jointje) later terug te komen. Piro was inmiddels bezig en ging helemaal los. Beetje Grime ertussen was prima vermaak. Later kwam pinch nog eventjes battlen met Piro om het laatste half uurtje te vullen.

De sfeer was goed. Erg relaxede sfeer, gezellige mensen niet te druk. Kortom een aanrader voor iedereen (en zeker voor die 8,50 :P)

Sfeerimpressie (door een vriendin van me die ik daar tegenkwam):


edit- fuck deze fontstyle *pijn aan ogen* GRRRR
Ik merk net dat ik ook even op de vid te horen ben en wel te verstaan in de break van Freestylers (wild jaaaaaaaa roepend xD) gewoon omdat het een retevet nummer is :D
Prachtige review, heb ervan genoten! ^O^

Het volume staat inderdaad wat laag, want je kunt mensen horen schreeuwen, dat mag natuurlijk niet hé :D . Wel goede kwaliteit microfoon op die camera zeg :7
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:01:46 #23
341195 jouwkeuze
studeren aan de hogeschool
pi_98922925
kennen jullie een dubstep nummer met een pistoolschot erin?
pi_98923739
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:28 schreef mr.flame het volgende:
Haha dit was te verwachten, de trailer van Transformers 3 bevat dubstep: :)
_O_ :D Vind het er wel goed bij passen
Noisia _O_
Hajeto!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:30:23 #25
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_98924239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:01 schreef jouwkeuze het volgende:
kennen jullie een dubstep nummer met een pistoolschot erin?
er zijn er vast meerdere maar de eerste die in me opkomt is deze:

na na na na na na na Badjasman!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')