quote:
Op woensdag 29 juni 2011 18:07 schreef Dekatria het volgende:Je gaat mij niet wijsmaken dat met 1 oog rond -2/-3 en een goed oog je even goed zicht hebt. We hebben twee ogen met wat afstand ertussen, juist zodat we een voorwerp van twee verschillende kanten kunnen bekijken en zodoende diepte beter kunnen zien. Als 1 oog dus minder goed is, wordt je inschattingsvermogen dus ook minder.
Mooie proef daarvoor is het naar elkaar brengen van beide wijsvingers. Doet dat met beide ogen open, en dan met 1 oog dicht. Met 1 oog dicht is dat veel lastiger.
Ik herinner me de tijd dat ik ongeveer -3,5 had aan beide ogen en ook weigerde een bril op te doen. Ik kon de gezichten van mensen niet meer onderscheiden, zag geen onderdelen (oog, neus, mond, etc.) meer in gezichten van veraf, en zat net zo te knijpen als Pim en Marianne. Levensgevaarlijk dat ze zonder bril rijden en gewoon totaal niet meekrijgen wat er allemaal gebeurt rondom ze.
Zip it, Shrimpy! ♥
O+ ♥
Niet likken!"When everybody thinks it's crap, it might just be crap"- Barry Weiss