abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:00:21 #1
50430 Yuki
Student Midwife
pi_98807476
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_98827557
laatste update's:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:15 schreef Mixende_match het volgende:
Nou het is allemaal gelukt hoor. Ti's me best meegevallen. Deed wel ff goed pijn toen ze voelde, inhaakte en er inzetten.

Daarna weinig pijn gehad. Rest van de middag zere buik gehad maar is nu weer over :)

Hoop dat het bloeden snel overgaat!
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:57 schreef olifantje123 het volgende:
Kleine update, ben morgen 3 weken onderweg, af en toe een krampje, nog wel vloeien. Soms minder, soms meer, nu weer iets meer bloed.
Ik vul het schemaatje wat bij het boekje zat netjes in, gewoon voor mezelf.

Op dit moment wat meer kramp, net of ik "echt" ongesteld moet worden, maar dat zou een week te vroeg zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:59 schreef Yuki het volgende:
Gisteren de eerste dag zonder enig vloeien of spotting *O* En dat na nog geen 2 weken, ik ben er blij mee :)
Bij mij is het volgens mij bijna over :)
~ Bonito La Risa ~
pi_98827855
Ik zit maandag op 3 weken, geloof ik. Vandaag kreeg ik, na de lunch, echt enorme last van buikkrampen, en ook voor het eerst echt helderrood bloedverlies.
pi_98830035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zit maandag op 3 weken, geloof ik. Vandaag kreeg ik, na de lunch, echt enorme last van buikkrampen, en ook voor het eerst echt helderrood bloedverlies.
Dat heb ik nu dus ook, gewoon helderrood.
Is wel veeeeeel minder dan wat ik anders had als ik ongesteld ben, ik hou het maar op de menstruatie nu, een weekje te vroeg.
pi_98830804
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:30 schreef olifantje123 het volgende:

[..]

Dat heb ik nu dus ook, gewoon helderrood.
Is wel veeeeeel minder dan wat ik anders had als ik ongesteld ben, ik hou het maar op de menstruatie nu, een weekje te vroeg.
Hier ook een weekje te vroeg. De krampen zijn alleen niet leuk, ik lig soms werkelijkwaar dubbel van de pijn. Had net m'n vriend op skype, en die was er helemaal stil van.
pi_98854938
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hier ook een weekje te vroeg. De krampen zijn alleen niet leuk, ik lig soms werkelijkwaar dubbel van de pijn. Had net m'n vriend op skype, en die was er helemaal stil van.
Dat heb ik ook. De krampen zijn veel erger dan voor de Mirena, het bloedverlies veel minder.
pi_98855913
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:27 schreef Angelfrouk het volgende:
Misschien iets raars om te zeggen, hoor. Maar als je voor de Mirena altijd de pil hebt gebruikt en pas na het plaatsen van de Mirena last hebt van acné, zou het dan niet gewoon door jezelf komen? Dat het dus geen bijwerking van de Mirena is, maar dat je het ook gehad zou hebben als je niet aan de pil was gegaan?
Een bijwerking van de pil is het verminderen van acné...
Dus als je de Mirena er uit haalt en niet meteen weer aan de pil gaat (of een andere vorm van anticonceptie neemt) zal die acné ook niet verdwijnen, want het ligt aan jezelf, niet aan de Mirena.
oh, maar dat vind ik helemaal niet raar hoor (ik was de klagert over de pukkels). het is ook gewoon zoals jij het zegt! maar dan ervaar ik het nog wel als bijwerking omdat ik het eerst nooit had, toch?
ik merk al wel dat het de ene keer meer en erger is dan de andere. het lijkt vooral erger als ik eraan zit.
en ik moet niet aan voortijdige pukkels gaan krabben. je ziet ze dan met het ook helemaal nog niet en doordat ik er aan ga pulken wordt het rood en dikker en pijnlijk en soms zelfs met een korst die lang duurt voor hij weg is..

moet er wel bij zetten dat ik voor de pil ook weinig last had van acne maar toen was ik 16 dus misschien moest het toen nog opkomen..

ik ga er gewoon vanaf blijven en kijken hoe het na de zomer is.. ben ik dan nog niet tevreden dan moet hij eruit en ga ik weer lekker terug naar mn yasminnetje!
pi_98855979
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 07:38 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik na vier jaar ook nog steeds, maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn halve familie een moeilijke huid heeft en ik ook dwars door de Diane35 heen nog meer op een grindtegel leek dan op een vrouw :')
Over een jaar mag hij eruit, maar ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee inmiddels. Okee, vier jaar lang niet ongesteld worden was heerlijk, maar mijn glimhoofd vol kraters kan me gestolen worden. Ik moet toch voor iets anders bij de dokter zijn vandaag, dus ik zal het gelijk eens aankaarten :)
omg.. na vier jaar nog steeds pukkels? dat hou ik echt niet vol! ik weet dat niemand er zo tegenaankijkt verder maar ik vind mezelf echt zo vies met die pukkels, vooral nu ze ook in mijn gezicht komen.. gadvergadvergadver! hahaha helpt ook niet echt dat je sowieso al niet zo'n hoge pet ophebt van jezelf.. als je dan ook nog allemaal pukkels krijgt.. bah!
pi_98856155
ik heb trouwens ook best wel veel last van haaruitval, vanochtend was het zo veel dat ik er bijna bang van werd. Altijd als ik aan mijn haar zit komen er wel een paar haren mee. Kan dat ook door de spiraal komen of ben ik gewoon in de rui? net als mijn kat haha
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 09:46:58 #10
70532 loveli
N
pi_98856607
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:22 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
ik heb trouwens ook best wel veel last van haaruitval, vanochtend was het zo veel dat ik er bijna bang van werd. Altijd als ik aan mijn haar zit komen er wel een paar haren mee. Kan dat ook door de spiraal komen of ben ik gewoon in de rui? net als mijn kat haha
Onder invloed van oestrogenen wordt je haar voller, meer haren zijn in groeifase en minder in rustfase. Je bent gestopt met de pil, dus dat effect van oestrogenen valt weg en je haren gaan in een 'normale' groeicyclus. Omdat het niet-uitvallen geleidelijk ging, heb je dat niet zo gemerkt. Nu gaan in 1 klap veel haren over in rustfase en merk je dat als haaruitval. Dat stabiliseert vanzelf weer als het goed is.

Zo niet, dan moet je even met je ha/gyn overleggen of je beter een ander ac-middel kunt nemen.
crap in = crap out
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:17:08 #11
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_98857327
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:13 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

omg.. na vier jaar nog steeds pukkels? dat hou ik echt niet vol! ik weet dat niemand er zo tegenaankijkt verder maar ik vind mezelf echt zo vies met die pukkels, vooral nu ze ook in mijn gezicht komen.. gadvergadvergadver! hahaha helpt ook niet echt dat je sowieso al niet zo'n hoge pet ophebt van jezelf.. als je dan ook nog allemaal pukkels krijgt.. bah!
Tsja, ik heb al sinds ik aan het puberen ben een 'moeilijke huid', dus ik ben het wel gewend. De laatste tijd had ik helaas wel heel veel akelige, onderhuidse, ontstoken pukkels, die heel slecht genazen.

Mijn huisarts weet wel van aanpakken trouwens. Ik kwam voor iets anders bij hem en dacht 'ik kaart het gelijk even aan'. Toen hij hoorde dat ik er goed over nagedacht had, kon ik gelijk gaan liggen en 2 minuten later stond ik weer buiten, zķnder spiraaltje, maar mét een receptje voor de pil :D
Het uithalen viel ontzettend mee, een flinke prik en dat was het :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:48:48 #12
50430 Yuki
Student Midwife
pi_98873728
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:22 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
ik heb trouwens ook best wel veel last van haaruitval, vanochtend was het zo veel dat ik er bijna bang van werd. Altijd als ik aan mijn haar zit komen er wel een paar haren mee. Kan dat ook door de spiraal komen of ben ik gewoon in de rui? net als mijn kat haha
Dat viel mij vanmorgen ook op! Wel érg veel haren kwijt na het douchen.

Maar dit verklaart misschien wel:
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Onder invloed van oestrogenen wordt je haar voller, meer haren zijn in groeifase en minder in rustfase. Je bent gestopt met de pil, dus dat effect van oestrogenen valt weg en je haren gaan in een 'normale' groeicyclus. Omdat het niet-uitvallen geleidelijk ging, heb je dat niet zo gemerkt. Nu gaan in 1 klap veel haren over in rustfase en merk je dat als haaruitval. Dat stabiliseert vanzelf weer als het goed is.

Zo niet, dan moet je even met je ha/gyn overleggen of je beter een ander ac-middel kunt nemen.
:)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_98876212
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:17 schreef Muck het volgende:

[..]

Tsja, ik heb al sinds ik aan het puberen ben een 'moeilijke huid', dus ik ben het wel gewend. De laatste tijd had ik helaas wel heel veel akelige, onderhuidse, ontstoken pukkels, die heel slecht genazen.

Mijn huisarts weet wel van aanpakken trouwens. Ik kwam voor iets anders bij hem en dacht 'ik kaart het gelijk even aan'. Toen hij hoorde dat ik er goed over nagedacht had, kon ik gelijk gaan liggen en 2 minuten later stond ik weer buiten, zķnder spiraaltje, maar mét een receptje voor de pil :D
Het uithalen viel ontzettend mee, een flinke prik en dat was het :)
Wow wel fijn dat het zo snel en gemakkelijk ging! Heb je nu ook een pil tegen acné?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_99101164
Bij mij gaat ie er na ruim 3 maanden binnenkort weer uit. Heb een afspraak staan voor de 21e.

Ik heb veel meer last van migraine (voorheen misschien 1x in de 2 maanden, nu zeker iedere 2 weken), en als ik ongesteld moet worden leef ik de hele dag op 1000mg paracetamol + 400mg ibuprofen 4 keer per dag en dan nog lig ik dubbel van de pijn. Haaruitval... niet normaal

Ben dr al een keer voor naar de gynacoloog geweest, maar het wordt gewoon afgewimpeld als niets aan te doen. Dus tjah, dan maar weer zonder.

Hoe reageren jullie huisartsen / gynacologen op bijwerkingen van de mirena? Wordt er wel serieus naar gekeken of is het gewoon "ja, jammer joh"
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:10:47 #15
92409 Twinky
Little star.
pi_99101928
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:39 schreef Smukke het volgende:
Bij mij gaat ie er na ruim 3 maanden binnenkort weer uit. Heb een afspraak staan voor de 21e.

Ik heb veel meer last van migraine (voorheen misschien 1x in de 2 maanden, nu zeker iedere 2 weken), en als ik ongesteld moet worden leef ik de hele dag op 1000mg paracetamol + 400mg ibuprofen 4 keer per dag en dan nog lig ik dubbel van de pijn. Haaruitval... niet normaal

Ben dr al een keer voor naar de gynacoloog geweest, maar het wordt gewoon afgewimpeld als niets aan te doen. Dus tjah, dan maar weer zonder.

Hoe reageren jullie huisartsen / gynacologen op bijwerkingen van de mirena? Wordt er wel serieus naar gekeken of is het gewoon "ja, jammer joh"
Nouja, wat verwacht je dan? Extra pillen? De bijwerkingen horen er gewoon bij, als je meer last hebt van het ding dan plezier, laat je het er weer uithalen. Dat is aan jou.
pi_99109553
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:10 schreef Twinky het volgende:

[..]

Nouja, wat verwacht je dan? Extra pillen? De bijwerkingen horen er gewoon bij, als je meer last hebt van het ding dan plezier, laat je het er weer uithalen. Dat is aan jou.
Hmm.. schreef het niet helemaal correct. HA zegt dat de "extra" pijn echt niet van de mirena kan komen (terwijl het wel in de bijsluiter staat), en de gyn zegt dat ze geen echte oorzaak kunnen vinden. Voelde me een beetje met een kluitje in het riet gestuurd.
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:01:55 #17
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_99109681
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:54 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wow wel fijn dat het zo snel en gemakkelijk ging! Heb je nu ook een pil tegen acné?
Oh, even overheen gelezen :@
Ja, het is de Diane35, die ik voorheen ook had :)

Het lijkt wel alsof al het bloed dat er de afgelopen vier jaar niet uit is gekomen er alsnog uitkomt _O- :X
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_99110738
Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de Gyn. Morgen gaat de spiraal er waarschijnlijk ui!!
Mijn excuus is vrouw, wat is die van jou???
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:48:00 #19
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_99111448
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:29 schreef MiSs_LiFe het volgende:
Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de Gyn. Morgen gaat de spiraal er waarschijnlijk ui!!
Spannend! Waarom laat je hem eruit halen?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_99113638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:48 schreef Muck het volgende:

[..]

Spannend! Waarom laat je hem eruit halen?
Omdat ik steeds 2weken ongesteld ben en 2 weken niet. Patroon blijft maar aanhouden en het is gewoon echt heel erg. De buikkrampen die ik heb zijn ook niet om te houden. Cyclus heeft 28 dagen maar ik ben ook echt 28dagen met mijn cyclus bezig. Echt tijd om te genieten heb ik niet. Ben ik niet ongesteld zijn het wel krampen. Het vrijen is ook niet meer gezellig. Mijn vriend voelt hem niet zitten maar ik voel het steken. Als ik in een bepaalde houding zit of lig voel ik het ook steken.
Ik vind het dus heel erg jammer want ik had nu gehoopt dat mijn vriend en ik nu beter waren beschermd tegen kinders *hij is al 2maal door de pil heen gestoken bij vorige vriendin*. Dan maar weer op de 'double dutch' manier want ik heb geen zin meer in dat gedoe met de spiraal -O-
Mijn excuus is vrouw, wat is die van jou???
pi_99114874
Wat een ellende allemaal zo, heb ik blijkbaar heel erg geluk, ben sinds ik aan de mirena begonnen ben niet meer ongesteld geweest, heb geen pijn ervan, helemaal niets, even 2 a 3 daagjes na het zetten nog wat menstruatie-achtige pijn en verder niets.

Maar het zetten, wat een grove ellende wat mij betrefd, het is dat ik na die ruime 5 jaar een beetje vergeten was hoeveel pijn dat deed, alleen daarom nag voor de volgende keer manlief knip knip doen, ik ben wel klaar met al dat anticonseptiegezeur.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:10:44 #22
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_99115049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:06 schreef erodome het volgende:
Wat een ellende allemaal zo, heb ik blijkbaar heel erg geluk, ben sinds ik aan de mirena begonnen ben niet meer ongesteld geweest, heb geen pijn ervan, helemaal niets, even 2 a 3 daagjes na het zetten nog wat menstruatie-achtige pijn en verder niets.

Maar het zetten, wat een grove ellende wat mij betrefd, het is dat ik na die ruime 5 jaar een beetje vergeten was hoeveel pijn dat deed, alleen daarom nag voor de volgende keer manlief knip knip doen, ik ben wel klaar met al dat anticonseptiegezeur.
Bij mij viel het ook reuze mee gelukkig :)
Alleen ben ik mijn puberhuidje zo ontzettend zat, dat de Diane35 een betere oplossing voor mij is.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_99157024
Mijn mirena is er uit. Deed absoluut geen pijn. Alleen een steekje en dan is het gelijk over. Gyn zei dat ik er dan blijkbaar toch niet tegen kon. Ik kon morgen gelijk weer met de pil beginnen :)
Mijn excuus is vrouw, wat is die van jou???
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:50:45 #24
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_99159080
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:00 schreef MiSs_LiFe het volgende:
Mijn mirena is er uit. Deed absoluut geen pijn. Alleen een steekje en dan is het gelijk over. Gyn zei dat ik er dan blijkbaar toch niet tegen kon. Ik kon morgen gelijk weer met de pil beginnen :)
Het viel mij ook heel erg mee :Y
Één prikje en het was over. En ook ik kon gelijk beginnen met de pil :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_99511827
hm. nog steeds pukkels overal! voglens mijn vriend wordt het wel rustiger op mijn rug (daar kan ik het zelf niet goed zien).. maar ik merk dat er nu op mijn buik echt van onder mijn borsten tot boven de schaamstreek ook overal bultjes komen! echt heel irritant. ik ga denk ik binnenkort nog maar een keer met een huisarts praten, ik vraag dan wel of ik bij een andere huisarts mag. Ik wil dat het vast gelegd is ergens dat ik er niet tevreden mee ben, want ik heb met mijzelf afgesproken dat als ik na de zomer, wanneer college weer begint, nog niet tevreden ben (september) dat ik hem dan eruit wil hebben.
begrijp me niet verkeerd, ik vind het eigenlijk een f ijn ding, niet meer aan de pil denken enzo, maar dat was voor mij de enige reden om het ding te nemen. ik had geen problemen met de pil of met de inname van die hormonen ofzo, en slikte hem ook vaak door dus ik werd al bijna niet ongesteld. het leek me gewoon wel makkelijk die mirena. maar nu ik steeds onder de pukkels zit vind ik dat wel jammer. noem me een zeikerd, maar als je nooit pukkels had en nu wel, is dat toch wel een nadelig effect te noemen, toch?
wel een beetje zonde van alle moeite en van mijn 300 euries, maargoed. dit is ook geen doen, ik word er onderhand best ongelukkig van als ik in de spiegel tegen die pukkelkop aan moet kijken!
pi_99511839
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:50 schreef Muck het volgende:

[..]

Het viel mij ook heel erg mee :Y
Één prikje en het was over. En ook ik kon gelijk beginnen met de pil :)
fijn dat het verwijderen meevalt, dat is een goed vooruitzicht!
pi_99511938
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:17 schreef Muck het volgende:

[..]

Tsja, ik heb al sinds ik aan het puberen ben een 'moeilijke huid', dus ik ben het wel gewend. De laatste tijd had ik helaas wel heel veel akelige, onderhuidse, ontstoken pukkels, die heel slecht genazen.

Mijn huisarts weet wel van aanpakken trouwens. Ik kwam voor iets anders bij hem en dacht 'ik kaart het gelijk even aan'. Toen hij hoorde dat ik er goed over nagedacht had, kon ik gelijk gaan liggen en 2 minuten later stond ik weer buiten, zķnder spiraaltje, maar mét een receptje voor de pil :D
Het uithalen viel ontzettend mee, een flinke prik en dat was het :)
wat fijn dat jouw arts wel zo begripvol was. toen ik bij de huisarts kwam heb ik m ijn verhaal niet eens kunnen doen,. ze zei alleen maar: ik zie geen pukkels/ja dat kan een bijwerking zijn.
heeft niet eens onder mijn shirt gekeken op mijn rug of borst, alleen een beetje in mijn nek. was ook een co bij misschien kwam het daardoor, maar ik voelde me echt totaal niet gehoord. binnenkort ga ik weer denk ik. dan vraag ik mooi om een andere arts, die heeft me al eens eerder met iets geholpen omdat mijn eigen arts er weer eens niet was, en toen was zij ook veel begripvoller. wat een gezeur. ik ben er constant mee bezig. liever zou ik eerder vandaag dan morgen teruggaan naar mijn oude vertrouwde yasminnetje!
pi_99513074
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:01 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

fijn dat het verwijderen meevalt, dat is een goed vooruitzicht!
Ik zag er ook tegen op om te verwijderen omdat het zetten wel behoorlijk erg was maar het was even een vervelend prikje maar op het moment dat je het voelt ben je het eigenlijk ook al weer vergeten.
Mijn excuus is vrouw, wat is die van jou???
  zaterdag 16 juli 2011 @ 00:37:25 #29
50430 Yuki
Student Midwife
pi_99527970
Eerste 'menstruatie' met Mirena. Begon mild, maar is nu toch wel wat zwaarder. Maar goed, ik zit nog in de wen-fase, dus ik kan op den duur het bloedverlies nog helemaal kwijtraken... Toch?
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_99538746
Heb ook mijn 1e menstruatie achter de rug, bloedverlies was echt veel en veel minder, alleen was ik er 14 dagen zoet mee.
Nu al 3 dagen helemaal niets, ook geen spotting meer, hoop dat het nu even zo mag blijven.
Ben nu 5 weken onderweg na plaatsing.

Heb voor de rest geen klachten, heel af en toe nog een klein krampje maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Geen pukkels, haarval of wat dan ook, maar ik gebruikte dan ook geen pil.
pi_99671745
Ik ben vandaag op controle gegaan (heb de Mirena ruim 1,5 jaar) en alles was ok :)
Nu moet ik eigenlijk in 2012 nog eens een uitstrijkje laten doen, maar ik denk dat ik dat maar laat zitten.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_99937653
De mijne is er uit. Wat een opluchting, en een verademing. Het verwijderen voelde ik eigenlijk zo goed als niet, alleen wat kramp de rest van de dag. Voel me gelijk een stuk beter, geen hoofdpijn meer, niet meer zo superveel haaruitval en mn humeur is ook 100x beter. *O*
  maandag 25 juli 2011 @ 22:02:24 #33
50430 Yuki
Student Midwife
pi_99938322
Inmiddels bijna 2 weken ongesteld. Het is nu wel een stuk minder dan in het begin, maar ik ben het wel zat nu.

Woensdagochtend op controle. Gelijk eens vragen over de bijwerkingen enzo.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_100184999
Ik ben inmiddels aan mijn 2e menstruatie toe, tussendoor toch wel wat spotting gehad, zit nu op dag 5. Benieuwd hoelang dit nu gaat duren, de 1e menstruatie duurde 14 dagen!!.

@Yuki, is het bij jou nu inmiddels weer weg en hoe was je controle?
Ik moet nog steeds, als menstruatie weg is zal ik ook maar eens gaan ;)
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:01:09 #35
50430 Yuki
Student Midwife
pi_100185213
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:49 schreef olifantje123 het volgende:
Ik ben inmiddels aan mijn 2e menstruatie toe, tussendoor toch wel wat spotting gehad, zit nu op dag 5. Benieuwd hoelang dit nu gaat duren, de 1e menstruatie duurde 14 dagen!!.

@Yuki, is het bij jou nu inmiddels weer weg en hoe was je controle?
Ik moet nog steeds, als menstruatie weg is zal ik ook maar eens gaan ;)
Controle stelde niets voor :D
Menstruatie is inmiddels ook weg, heeft bijna 2 weken geduurd.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_100191734
Ik ben zo onregelmatig als wat met mn menstruaties met de mirena. Ik heb m sinds februari, de krampen zijn inmiddels verdwenen. Mn huid heeft een tijdje wat gerommeld (ik slikte eerst de "diane" pil) maar is nu ook weer rustig, maar die menstruaties... Er s geen touw aan vast te knopen. Soms blijft het 8 weken weg en dan is het weer om de week raak.. Hebben meer mensen daar last van?
pi_100207543
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:48 schreef Smukke het volgende:
De mijne is er uit. Wat een opluchting, en een verademing. Het verwijderen voelde ik eigenlijk zo goed als niet, alleen wat kramp de rest van de dag. Voel me gelijk een stuk beter, geen hoofdpijn meer, niet meer zo superveel haaruitval en mn humeur is ook 100x beter. *O*
klinkt goed! haha.
mijn pukkels zijn enigszins gestabiliseerd, niet zo veel meer als 1 a 2 maanden geleden. heb intussen heel wat concealer gesmeerd en zelfs een foundation aangeschaft (eerste keer haha), maar vandaag voor het eerst niks meer gesmeerd en het zag er niet heel erg maanlandschapperig uit al zeg ik het zelf. eindelijk. hopelijk mag het zo blijven, want ik blijf bij mij standpunt, als het in september weer/nog steeds zo slecht gesteld is met mn huid dan gaat het ding eruit! haha
mijn haar valt nog wel nog steeds zo erg uit. maar mijn kapster zei laatst nog dat ik veel haar heb, dus ik kan nog wel even vooruit haha
pi_100414483
Bij gaat het goed. Net 1e controle gehad en kan er 5 jaar tegen. Zetten voelde ik niks van, amper bloedverlies gehad. Alleen m'n gezichtshuid heb ik idd ook wat uitslag. Het is nog niet zo erg (lang leve de camouflagestift) maar leuk is anders. Ook sneller puistjes... m'n 2e jeugd? (ben 30) ;)
pi_100442167
ik ga 'm van de week laten verwijderen, na 7 jaar trouwe dienst (wel 2 mirena's gehad). Ben benieuwd hoe de eerste keer ongesteld gaat zijn :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 8 augustus 2011 @ 07:36:27 #40
50430 Yuki
Student Midwife
pi_100451309
Gisteren ineens last van spotting :{
Voor een "menstruatie" is het nog te vroeg, en ik hoop dat het snel weer over is.
♥ || Baby catcher in training || ♥
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:53:27 #41
50430 Yuki
Student Midwife
pi_100619466
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 07:36 schreef Yuki het volgende:
Gisteren ineens last van spotting :{
Voor een "menstruatie" is het nog te vroeg, en ik hoop dat het snel weer over is.
En inmiddels is menstruatie 2 echt aangebroken.
Even de kalender erbij gepakt en gezien de eerste dag van mij vorige menstruatie is het wel op tijd. Maar toen duurde het een goede 2 weken... Dus daarom "voelt" het te vroeg :P

En ik hoop van harte dat deze niet weer 2 weken duurt :{
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_100637219
ik ben nu 6 dagen "schoon", krijg wel pijnlijke borsten en een zeurdiger gevoel in mijn buik, het zal toch niet?

Laatste menstruatie was 3 dagen spotting, 8 dagen bloedverlies waarvan 1 dag als vanouds, supertampon was te weinig, 2 dagen spotting en klaar.
pi_100637377
Van de week Mirena laten verwijderen, was binnen 2 tellen klaar en was een stuk aangenamer dan het plaatsen :P

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik ongesteld word. Ik ga maar weer eens tampons in mijn tas gooien :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_100670580
En ook weer spotting vanmorgen, hoop niet dat het doorzet in menstruatie, veels te vroeg nog,
pi_100786924
hebben jullie ooit wat gemerkt van dat je minder snel opgewonden werd na plaatsing of minder vaak zin had?
pi_100796689
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:42 schreef Shizzles het volgende:
hebben jullie ooit wat gemerkt van dat je minder snel opgewonden werd na plaatsing of minder vaak zin had?
nope, niks. Maar wat ik hier lees is dat iedereen anders reageert op de Mirena.

De mensen hierboven worden bijv. nog ongesteld. Ik ben in die 7 jaar nooit ongesteld meer geweest...
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_100802587
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:30 schreef olifantje123 het volgende:
En ook weer spotting vanmorgen, hoop niet dat het doorzet in menstruatie, veels te vroeg nog,
En is daarbij gebleven, was ook te verwaarlozen, maar het was er even, voor de rest nergens geen last meer van *O*
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:42 schreef Shizzles het volgende:
hebben jullie ooit wat gemerkt van dat je minder snel opgewonden werd na plaatsing of minder vaak zin had?
Nee, daar heb ik gelukkig geen last van :P
pi_100805583
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:42 schreef Shizzles het volgende:
hebben jullie ooit wat gemerkt van dat je minder snel opgewonden werd na plaatsing of minder vaak zin had?
Niet zo zeer minder zin in sex nadat de mirena geplaatst was, maar zeker wel meer zin nadat ie er weer uit was.
pi_100805640
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:42 schreef Shizzles het volgende:
hebben jullie ooit wat gemerkt van dat je minder snel opgewonden werd na plaatsing of minder vaak zin had?
Nope.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hč :(
pi_100807864
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:42 schreef Shizzles het volgende:
hebben jullie ooit wat gemerkt van dat je minder snel opgewonden werd na plaatsing of minder vaak zin had?
ja wel een beetje, maar het valt mee hoor.

Haaruitval heb ik ook mega last van. Maar voor de rest niks :)
~ Bonito La Risa ~
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:22:01 #51
92409 Twinky
Little star.
pi_100808577
Ik was trouwens bij de huisarts geweest omdat ik echt elke twee weken bloedde een maand of vier lang, en dat was gewoon vervelend. Zei ze dat de Mirena na drie jaar inderdaad minder werking kan hebben en dat het daaraan kon liggen. Oplossing: nieuwe Mirena als ik weer ongesteld zou zijn. Die heb ik gehaald en ligt nu in mijn kast te wachten, al twee maanden waarin ik niet gebloed heb :') Net alsof mijn lijf bang is :P
pi_100809557
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:42 schreef Shizzles het volgende:
hebben jullie ooit wat gemerkt van dat je minder snel opgewonden werd na plaatsing of minder vaak zin had?
Dat is in eerdere topics wel eens voorbij gekomen. Het schijnt een bijwerking te zijn.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 06:54:33 #53
50430 Yuki
Student Midwife
pi_100841014
Die menstruatie mag van mij wel weer over zijn... Vanaf morgenavond zit ik op lowlands, heb daar niet echt zin in gedoe met tampons enzo :N
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_101032927
En Yuki, heb je het een beetje "droog" kunnen houden? :)

Hier gaat het allemaal goed, geen spotting, moet wel omgesteld worden binnen nu en een paar dagen, maar er is nog niets in aantocht.
Wel een afspraak gemaakt voor de controle, beetje laa wel, maar goed.....
pi_101037562
Ik was steeds verbaast over jullie verhalen van de Mirena en puistjes want ik had er niet zo heel erg last van op een enkel puistje na maar het begint nu (heb de Mirena 1 1/2 jaar) steeds erger te worden. Het is veel erger dan in de puberteit en dat als 31 jarige.... Probeer met gezichtsverzorging het op te lossen want voor de rest ben ik super tevreden over de Mirena... Gebruik nu Vichy maar lijkt niet heel erg te helpen, is eerder erger geworden sinds ik het gebruik. Heeft iemand tips op dit vlak?
pi_101038417
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:16 schreef Suusje79 het volgende:
Ik was steeds verbaast over jullie verhalen van de Mirena en puistjes want ik had er niet zo heel erg last van op een enkel puistje na maar het begint nu (heb de Mirena 1 1/2 jaar) steeds erger te worden. Het is veel erger dan in de puberteit en dat als 31 jarige.... Probeer met gezichtsverzorging het op te lossen want voor de rest ben ik super tevreden over de Mirena... Gebruik nu Vichy maar lijkt niet heel erg te helpen, is eerder erger geworden sinds ik het gebruik. Heeft iemand tips op dit vlak?
Ik gebruik dan wel geen mirena, maar ik ben wel 16 en heb een puberhuidje :+
Bij mij persoonlijk werkt ALLES van nivea, het lijkt wel alsof het speciaal voor mijn huid is gemaakt. Enige tip die ik dan heb is: probeer zoveel mogelijk uit, tot je iets vind wat perfect werkt bij jou. Gewoon bij de vettepuberhuidafdeling kijken bij de kruidvat en dagcrčmepje en nachtcrčmepje halen. Wel consequent opsmeren, het liefst na het douchen als je huid al lekker schoon is. Sowieso iedere ochtend je gezicht even afspoelen met water kan nooit kwaad.
Die byebye spot sos-stick van nivea werkt (bij mij iig) ook heel goed en is handig voor als je niet thuis bent.
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:45:28 #57
50430 Yuki
Student Midwife
pi_101040469
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 10:35 schreef olifantje123 het volgende:
En Yuki, heb je het een beetje "droog" kunnen houden? :)

Hier gaat het allemaal goed, geen spotting, moet wel omgesteld worden binnen nu en een paar dagen, maar er is nog niets in aantocht.
Wel een afspraak gemaakt voor de controle, beetje laa wel, maar goed.....
Mwah. Donderdag (toen we erheen gingen) leek het over te zijn. Ik blij :D
Maar helaas... Toch niet :') Vrijdag en zaterdag gingen niet helemaal euh... "vlekkeloos" :{

Maar nu is het wel over, gelukkig :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_101058290
@Pasopikbijt Bedankt voor je antwoord! Misschien moet ik me toch eens in de "goedkopere" merken verdiepen. Heb hiervoor Clinique gebruikt dat ging in het begin goed maar later niet meer en hetzelfde nu bij Vichy... Lijkt wel of het kaar tijdelijk werkt ofzo...
pi_101122807
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 10:35 schreef olifantje123 het volgende:
En Yuki, heb je het een beetje "droog" kunnen houden? :)

Hier gaat het allemaal goed, geen spotting, moet wel omgesteld worden binnen nu en een paar dagen, maar er is nog niets in aantocht.
Wel een afspraak gemaakt voor de controle, beetje laa wel, maar goed.....
En menstruatie is er weer ;) controle maar even afzeggen tot volgende week.
pi_101135271
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:56 schreef Suusje79 het volgende:
@Pasopikbijt Bedankt voor je antwoord! Misschien moet ik me toch eens in de "goedkopere" merken verdiepen. Heb hiervoor Clinique gebruikt dat ging in het begin goed maar later niet meer en hetzelfde nu bij Vichy... Lijkt wel of het kaar tijdelijk werkt ofzo...
Tsja, de prijs zegt niet altijd even veel ;) Huismerken werken meestal ook prima. Het hangt er maar net vanaf wat bij jouw huid past denk ik.
pi_101142475
Ik heb gister de dokter gebeld vanwege de puisten die steeds erger worden. Ik hoefde niet eens langs te komen, ze heeft een gel van 2,95 voorgeschreven, peroxidespul.
Moet het 6 weken proberen, dan kijken of het beter wordt.

Ben er eigenlijk niet tevreden mee, ik wil een oplossing, geen symtoombestrijding en de rest van mijn leven me 2x per dag insmeren met peroxide. :{
pi_101142721
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:00 schreef Blossom86 het volgende:
Ik heb gister de dokter gebeld vanwege de puisten die steeds erger worden. Ik hoefde niet eens langs te komen, ze heeft een gel van 2,95 voorgeschreven, peroxidespul.
Moet het 6 weken proberen, dan kijken of het beter wordt.

Ben er eigenlijk niet tevreden mee, ik wil een oplossing, geen symtoombestrijding en de rest van mijn leven me 2x per dag insmeren met peroxide. :{
Het woord alleen al klinkt niet echt gezond :') Maarja, als het werkt dan werkt het. Hoewel minder agressieve spulletjes over het algemeen ook werken :P
pi_101148464
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:04 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Het woord alleen al klinkt niet echt gezond :') Maarja, als het werkt dan werkt het. Hoewel minder agressieve spulletjes over het algemeen ook werken :P
Het is benzoyl peroxide.
Ik heb net allemaal slechte dingen gelezen over dat spul op internet. Bovendien bleekt het ook je haar, kleding en beddengoed.
Ik ga morgen de dokter weer bellen, ze haalt dat ding eruit of ik doe het zelf.. Word er gewoon doodziek van, ik ga niet 6 weken dat kutspul gebruiken en al mijn mooie beddengoed verpesten. :(
pi_101156309
Ik heb benzoylperoxide ook een tijdje gebruikt, toen ik nog een puber was. Ik raad het ook niet aan! Het is heel erg agressief en beschadigt de huid.

Wel heel vervelend zeg, dat zoveel hier last hebben van puistjes door de Mirena :o
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_101179544
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 01:37 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb benzoylperoxide ook een tijdje gebruikt, toen ik nog een puber was. Ik raad het ook niet aan! Het is heel erg agressief en beschadigt de huid.

Wel heel vervelend zeg, dat zoveel hier last hebben van puistjes door de Mirena :o
Door te zijn gestopt met de pil :X
pi_101179805
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:27 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Door te zijn gestopt met de pil :X
Maar er waren er ook die de pil voorheen niet gebruikten, toch?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_101180196
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:32 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Maar er waren er ook die de pil voorheen niet gebruikten, toch?
Naar mijn weten hebben die mensen ook gepost dat ze er geen last van hebben ;)
pi_101205321
Ik heb totaal geen last van puistjes of haaruitval, heb dan ook geen pil geslikt.
  Vis een optie? vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:01:07 #69
70532 loveli
N
pi_101205508
Ligt aan de pil die werd gebruikt. Oestrogeen zorgt ervoor dat het haar langer in groeifase blijft, als je stopt met oestrogenen valt die werking weg en krijg je mogelijk even wat haar uitval. De Diane heeft een anti-androgene component, waardoor puistjes en hormoongerelateerde haaruitval verminderen.

In de Mirena zit levonorgestrel, dat is een progestageen met licht androgene eigenschappen, wat als gevolg kan hebben dat er hormoongerelateerde haar- en huidproblemen optreden.
crap in = crap out
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:34:46 #70
50430 Yuki
Student Midwife
pi_101206641
Leek het net even beter te gaan met m'n huid, zag ik gisteren ineens 4 puistjes op m'n gezicht. Uit het niets.

En het voelt ook steeds vettig aan :{
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_101212138
Daarom wil ik gewoon terug naar hoe het was, dus spiraal eruit en weer pil gebruiken.

Maar blijkbaar is dat een ENORM probleem, want ik werd vanochtend alweer afgescheept door de assistentie, die heel pinnig reageerde omdat ik al weer belde, en ze wou geen afspraak maken 'want ik denk echt dat je te snel beslist'. Ze zou de dokter mij wel weer laten bellen.

Ik word er echt pis- en pisnijdig van. Ik ben geen klein kind wat zit te zeiken om een snoepje toch, of wel soms??!
Ze geven mij gewoon het gevoel dat ik zeur, terwijl ik er echt last van heb.

achterlijk gedoe.

[ Bericht 11% gewijzigd door Blossom86 op 26-08-2011 13:53:57 ]
pi_101213273
de dokter heeft mij net gebeld, met haar viel beter te praten. om 14.20 uur wordt hij eruit gehaald, en ik krijg dan gewoon de microgynon/marvelonpil, geen namaaktroep.
Ik heb het nog wel gezegd van die assistente.
pi_101214021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:15 schreef Blossom86 het volgende:
de dokter heeft mij net gebeld, met haar viel beter te praten. om 14.20 uur wordt hij eruit gehaald, en ik krijg dan gewoon de microgynon/marvelonpil, geen namaaktroep.
Ik heb het nog wel gezegd van die assistente.
Oh gelukkig. Ik hoop dat het verwijderen mee zal vallen!!

Wel raar van die assistente, dat ze daar zomaar over denkt te beslissen :?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_101215579
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:28 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oh gelukkig. Ik hoop dat het verwijderen mee zal vallen!!

Wel raar van die assistente, dat ze daar zomaar over denkt te beslissen :?
Dankje, ik voel me al een stuk beter nu ik weet dat hij weg gaat. Net nog even mijn rug goed bekeken, het is gewoon echt heel erg.

En ook fijn; geen doorbraakbloedingen meer. Ik was door de mirena niet meer ongesteld, maar wel elke 2 weken een dag of 3 wat bloedinkjes. Dat schiet ook niet echt op.
En geen pijn meer bij de seks, bij mij én mijn vriend.
pi_101215713
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:56 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Dankje, ik voel me al een stuk beter nu ik weet dat hij weg gaat. Net nog even mijn rug goed bekeken, het is gewoon echt heel erg.

En ook fijn; geen doorbraakbloedingen meer. Ik was door de mirena niet meer ongesteld, maar wel elke 2 weken een dag of 3 wat bloedinkjes. Dat schiet ook niet echt op.
En geen pijn meer bij de seks, bij mij én mijn vriend.
Oh echt vervelend dat je er zoveel last van had.. Dan kan ik me voorstellen dat je opgelucht zal zijn als je er vanaf bent ;)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Vis een optie? vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:37:44 #76
70532 loveli
N
pi_101217377
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:15 schreef Blossom86 het volgende:
de dokter heeft mij net gebeld, met haar viel beter te praten. om 14.20 uur wordt hij eruit gehaald, en ik krijg dan gewoon de microgynon/marvelonpil, geen namaaktroep.
Ik heb het nog wel gezegd van die assistente.
Dat zijn 2 verschillende pillen. De Microgynon bevat hetzelfde hormoon als de Mirena (je krijgt er wel meer van binnen) + een oestrogeen. M30 = Rigevidon30 = Stediril30 = ethinylestradiol + levonorgestrel. Levonorgestrel heeft een licht androgene werking.

Marvelon/Mercilon doet het beter voor de huid, daarin zit ethinylestradiol + desogestrel. Dat hormoon is hetzelfde progestageen als in de minipil Creazette, een broertje van dit hormoon zit in de nuvaring en de Implanon. Het risico op trombose ligt wat hoger dan bij de Microgynon. Voor de rest zou ik zelf deze verkiezen boven Microgynon. Desogestrel heeft een licht anti-androgene werking.

http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
Doorscrollen naar pil en libido/pil en huidaandoeningen.
crap in = crap out
pi_101221002
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat zijn 2 verschillende pillen. De Microgynon bevat hetzelfde hormoon als de Mirena (je krijgt er wel meer van binnen) + een oestrogeen. M30 = Rigevidon30 = Stediril30 = ethinylestradiol + levonorgestrel. Levonorgestrel heeft een licht androgene werking.

Marvelon/Mercilon doet het beter voor de huid, daarin zit ethinylestradiol + desogestrel. Dat hormoon is hetzelfde progestageen als in de minipil Creazette, een broertje van dit hormoon zit in de nuvaring en de Implanon. Het risico op trombose ligt wat hoger dan bij de Microgynon. Voor de rest zou ik zelf deze verkiezen boven Microgynon. Desogestrel heeft een licht anti-androgene werking.

http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm
Doorscrollen naar pil en libido/pil en huidaandoeningen.
Ja weet ik. Ik heb vroeger mycrogynon 30 gehad, en daarna 50. Daarna Diane 35. De laatste pil die ik had was Marvelon. De dokter zei dat ze even wou overleggen welke ik het beste nu kon gaan gebruiken.
Vanwege eerdere depressieve klachten raadde ze aan om een lichtere pil te nemen, de microgynon dus. Zodra ik toch marvelon wil hoef ik maar te bellen en ik krijg het.

Uithalen was easy, niks van gevoeld!

Ik heb het gelezen, marvelon lijkt wel beter inderdaad. Maar ik heb vroeger nooit acne gehad, ook niet toen ik microgynon gebruikte, dus ik kijk het wel even aan.
pi_101329264
Afgelopen vrijdag spiraaltje laten plaatsen.
Plaatsen zelf was zo gepiept, alleen wel erg veel last van krampen die avond gehad. Maar was ook erg heftig ongesteld. Vreemd genoeg ging ik naar de dokter terwijl ik flink helderrood bloedde, en direct na het plaatsen alleen nog maar bruine troep.

Zaterdag was het ergste over, wel een beetje vervelend gevoel.
Gisteren nergens last van gehad. Maar vandaag toch weer een erg naar gevoel en wat kramperig.

Maar goed, mijn baarmoeder zal het ook niet erg leuk hebben gevonden om opeens bij het samentrekken steeds tegen zo'n vreemd voorwerp aan te knallen. Zo voelt het ook, Alsof het een
beetje beurs is van binnen.

Blij dat ik in deze topics op de naproxen ben gestuit, maar die biedt vandaag ook niet echt verlichting. MIsschien nog maar een tweede nemen, of combineren met wat paracetamol en ibuprofen.
pi_101817798
Ik heb afgelopen vrijdag ook de Mirena laten plaatsen bij de gyn. Plaatsen was vrij pijnlijk, flinke steken daarbeneden tijdens het opmeten en het plaatsen zelf. Daarna nog een half uurtje duizelig, dus even bijkomen op de brancard en met de rolstoel naar buiten omdat ik geen zin had om nog langer daar te blijven en lekker mijn eigen bedje in wilde. De gyn zelf was echt zo'n horrordokter, een oudere vrouw met grijs pluishaar en een rare bril.. Gelukkig was er een hele lieve assistente bij, bij wie ik in haar hand mocht knijpen :D

Thuis aangekomen ging het eigenlijk prima en ben ik met een paracetamol en een stukje chocola mn bed in gekropen. Uurtje geslapen en sindsdien nergens last meer van! De 5 min pijn van het plaatsen ben ik ook alweer vergeten, in tegenstelling tot vrijdagmiddag, toen kreeg ik spontaan tranen in mn ogen als ik er aan terugdacht :(

Net als Lizzebeest heb ik ook dat mijn ongesteldheid gelijk is verandert in vieze bruine drab, en dat terwijl ik de Mirena heb laten plaatsen op de eerste dag van mijn menstruatie (die liet op zich wachten, zal je altijd zien, MOET je een keer ongesteld zijn, komt het maar niet!).

Ik heb hiervoor 10 jaar de Microgynon 30 geslikt en tussendoor een keer de Nuvaring geprobeerd, maar dat was niks. Hopen dat ik geen huidproblemen ga krijgen en dat de menstruatie lekker wegblijft :D
pi_101879394
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:53 schreef Blossom86 het volgende:
Daarom wil ik gewoon terug naar hoe het was, dus spiraal eruit en weer pil gebruiken.

Maar blijkbaar is dat een ENORM probleem, want ik werd vanochtend alweer afgescheept door de assistentie, die heel pinnig reageerde omdat ik al weer belde, en ze wou geen afspraak maken 'want ik denk echt dat je te snel beslist'. Ze zou de dokter mij wel weer laten bellen.

Ik word er echt pis- en pisnijdig van. Ik ben geen klein kind wat zit te zeiken om een snoepje toch, of wel soms??!
Ze geven mij gewoon het gevoel dat ik zeur, terwijl ik er echt last van heb.

achterlijk gedoe.
hee Blossom!
ben een tijd niet geweest omdat het weer ff wat beter ging met mijn pukkels, maar het is weer helemaal terug.
wat een verschrikking dat het zo moeiijk was met eruit laten halen, maar wat fijn dat hij er nu uit is!
mijn pukkels zijn weer even erg/erger dan ooit tevoren. gezicht, hals, rug (tot aan mijn billen)! het zijn er niet heeeeel veel, maar vooral veel van die kleine bultjes. ik vind het super lelijk en irritant. jeukt ook. huid voelt ook mega vet aan. haar valt nog steeds heel erg uit. mijn vriend zegt ook dat ik super grote porien heb gekregen op mijn rug, ik heb zo'n vermoeden dat het precies zo is als ZIJN rug (een jongensrug dus, bah!)

heb de spiraal nu 6 maanden. hoe lang had jij hem in totaal?

ik ben van plan om ook de spiraal eruit te laten halen, wil terug naar de yasmin. voel me totaal niet lekker in mijn vel met dit ding, super onzeker. ook totaal geen zin meer in sex, ook niet echt gezellig. wel goede anticonceptie natuurlijk HAHA

maarja de vorige keer dat ik hiervoor naar de HA ging (3 mnd geleden, toen had ik hem dus 3 mnd) vond de HA dat ik geen pukkels had/keek ze helemaal niet. dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen. ik wil sowieso een andere huisarts, deze luistert totaal niet.
ik ga ook geen genoegen nemen met benzoylperoxide, sorry maar inderdaad net als jij ben ik niet van plan symptomen te bestrijden en er iets bij te smeren ipv dat ik geen pilletjes meer hoef te slikken.. dan is het nut toch weg, ik wilde juist de spiraal zodat ik geen pillen meer hoefde te nemen en dan ga ik weer iets smeren wat nog 2x per dag moet ook.. ja daag.

ohh als ik jouw verhaal lees dan heb ik echt zin om te bellen. morgen ochtend maar eens doen, haha. ik wil hem eruit!
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:02:35 #81
92409 Twinky
Little star.
pi_101906088
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:22 schreef Twinky het volgende:
Ik was trouwens bij de huisarts geweest omdat ik echt elke twee weken bloedde een maand of vier lang, en dat was gewoon vervelend. Zei ze dat de Mirena na drie jaar inderdaad minder werking kan hebben en dat het daaraan kon liggen. Oplossing: nieuwe Mirena als ik weer ongesteld zou zijn. Die heb ik gehaald en ligt nu in mijn kast te wachten, al twee maanden waarin ik niet gebloed heb :') Net alsof mijn lijf bang is :P
hehe, na 3 maanden eindelijk ongesteld! Donderdag gaat de nieuwe Mirena erin! Eng!
pi_101916978
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:18 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

hee Blossom!
ben een tijd niet geweest omdat het weer ff wat beter ging met mijn pukkels, maar het is weer helemaal terug.
wat een verschrikking dat het zo moeiijk was met eruit laten halen, maar wat fijn dat hij er nu uit is!
mijn pukkels zijn weer even erg/erger dan ooit tevoren. gezicht, hals, rug (tot aan mijn billen)! het zijn er niet heeeeel veel, maar vooral veel van die kleine bultjes. ik vind het super lelijk en irritant. jeukt ook. huid voelt ook mega vet aan. haar valt nog steeds heel erg uit. mijn vriend zegt ook dat ik super grote porien heb gekregen op mijn rug, ik heb zo'n vermoeden dat het precies zo is als ZIJN rug (een jongensrug dus, bah!)

heb de spiraal nu 6 maanden. hoe lang had jij hem in totaal?

ik ben van plan om ook de spiraal eruit te laten halen, wil terug naar de yasmin. voel me totaal niet lekker in mijn vel met dit ding, super onzeker. ook totaal geen zin meer in sex, ook niet echt gezellig. wel goede anticonceptie natuurlijk HAHA

maarja de vorige keer dat ik hiervoor naar de HA ging (3 mnd geleden, toen had ik hem dus 3 mnd) vond de HA dat ik geen pukkels had/keek ze helemaal niet. dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen. ik wil sowieso een andere huisarts, deze luistert totaal niet.
ik ga ook geen genoegen nemen met benzoylperoxide, sorry maar inderdaad net als jij ben ik niet van plan symptomen te bestrijden en er iets bij te smeren ipv dat ik geen pilletjes meer hoef te slikken.. dan is het nut toch weg, ik wilde juist de spiraal zodat ik geen pillen meer hoefde te nemen en dan ga ik weer iets smeren wat nog 2x per dag moet ook.. ja daag.

ohh als ik jouw verhaal lees dan heb ik echt zin om te bellen. morgen ochtend maar eens doen, haha. ik wil hem eruit!
Wat ontzettend balen zeg dat het bij jou ook steeds erger wordt! Bij mij is dat ook...
Steeds meer op mijn borst en in m'n hals en op mijn wangen bij mijn oren zeg maar (langs haarlijn). Ook heel vette huid en het jeukt.
Ik heb vooral allemaal grote onderhuidse pijnlijke bulten. Soms kan ik niet eens op mijn rug liggen omdat het zo'n pijn doet.

Ik heb de spiraal 8 maanden gehad!
Ben wel blij dat hij nu weg is, maar natuurlijk niet blij met de weinige vorderingen. Ik wil dus toch zsm over op de marvelon pil. Ik wil gewoon terug naar hoe het was.

Ik baal er echt zo van, ik voel me echt lelijk... heb de hele zomer lange mouwen en hoge shirts gedragen.
Ik denk ook wel eens dat die anticonceptiemiddelen je gewoon expres lelijk/labiel/libidoloos maken.

Gewoon een andere huisarts nemen joh, daar heb je recht op! Even rondvragen bij familie/bekenden welke huisartsen fijn zijn, en dan bellen of ze nieuwe patienten aannemen.
Ik ben daar heel makkelijk mee geworden, met tandartsen net zo; als het me niet bevalt ga ik naar een ander. Ze denken altijd dat ze superieur zijn, maar dat zijn ze bij mij echt niet.

Gewoon volhouden meid, als jij hem eruit wil hebben moet hij er gewoon uit, je bent toch niet verplicht om een spiraal te hebben! Mij is het ook gelukt ;)

Ik heb dat peroxidespul trouwens niet meer gebruikt, ik wil mijn lakens niet verpesten, en ook niet maandenlang op een handdoekje slapen. :{w
Ik heb een paar dagen geprobeerd zeezout aangelengd met een beetje water op mijn rug te smeren (met wattenschijfje), maar daar leek het ook erger van te worden.

Ik ga nu proberen een aantal keer onder de zonnebank te gaan, kijken wat dat doet.

Succes met bellen! Laat weten hoe het verder gaat bij jou! :)
pi_101918143
aaaah meiden ik ben bang! ik zat net aan mijn haar en er bleven maar haren komen.. heb er een paar op de grond gegooid maar ben toen eens gaan tellen.. diegene die ik nog in mn hand had.. waren er 35! dat is toch niet normaal! straks heb ik geen haar meer over! :'(
pi_101918476
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:00 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Wat ontzettend balen zeg dat het bij jou ook steeds erger wordt! Bij mij is dat ook...
Steeds meer op mijn borst en in m'n hals en op mijn wangen bij mijn oren zeg maar (langs haarlijn). Ook heel vette huid en het jeukt.
Ik heb vooral allemaal grote onderhuidse pijnlijke bulten. Soms kan ik niet eens op mijn rug liggen omdat het zo'n pijn doet.

Ik heb de spiraal 8 maanden gehad!
Ben wel blij dat hij nu weg is, maar natuurlijk niet blij met de weinige vorderingen. Ik wil dus toch zsm over op de marvelon pil. Ik wil gewoon terug naar hoe het was.

Ik baal er echt zo van, ik voel me echt lelijk... heb de hele zomer lange mouwen en hoge shirts gedragen.
Ik denk ook wel eens dat die anticonceptiemiddelen je gewoon expres lelijk/labiel/libidoloos maken.

Gewoon een andere huisarts nemen joh, daar heb je recht op! Even rondvragen bij familie/bekenden welke huisartsen fijn zijn, en dan bellen of ze nieuwe patienten aannemen.
Ik ben daar heel makkelijk mee geworden, met tandartsen net zo; als het me niet bevalt ga ik naar een ander. Ze denken altijd dat ze superieur zijn, maar dat zijn ze bij mij echt niet.

Gewoon volhouden meid, als jij hem eruit wil hebben moet hij er gewoon uit, je bent toch niet verplicht om een spiraal te hebben! Mij is het ook gelukt ;)

Ik heb dat peroxidespul trouwens niet meer gebruikt, ik wil mijn lakens niet verpesten, en ook niet maandenlang op een handdoekje slapen. :{w
Ik heb een paar dagen geprobeerd zeezout aangelengd met een beetje water op mijn rug te smeren (met wattenschijfje), maar daar leek het ook erger van te worden.

Ik ga nu proberen een aantal keer onder de zonnebank te gaan, kijken wat dat doet.

Succes met bellen! Laat weten hoe het verder gaat bij jou! :)
ohh ja bij je oren bij de haargrens! zo herkenbaar! en inderdaad van die dikke bulten, verschrikkelijk! zoals ik net al postte valt mijn haar ook weer super erg uit, 35 haren net! ik heb echt een hekel aan dat klote ding. de afgelopen twee dagen heb ik ook mega krampen af en toe ineens, zal er ook wel door komen. vandaag heb ik niet kunnen bellen, maar morgen of donderdag doe ik het zeker. hij moet eruit! haha

ik hoop voor jou dat alles ook snel bij het oude is! waarschijnlijk zal het steeds beter gaan naarmate je langer de pil weer gebruikt, tenminste dat hoop ik. heb ook wel verhalen gelezen dat het nooit meer zoals het oude is geworden (had ik dat maar gelezen voor ik aan deze ramp begon....)

Ik zit bij een vrij grote huisartsenpraktijk, dus ik ga gewoon vragen of ik bij een andere huisarts mag. Jammer voor haar dat zij dit niet erg vindt, maar inderdaad het is mijn lijf en als ik het zo vervelend vind dan heb ik er toch recht op dat hij er weer uit gaat, is toch mijn probleem! (mijn vriend zei dat ook al, opzich heeft hij wel gelijk maarja ik wilde het wel ook een kans geven, ben zelf een farmaceut tenslotte en ik weet dat dingen soms wat tijd nodig hebben.. maar t wordt echt geen spatje minder, eerder erger, dus dan hou ik dit echt niet vol.. )...

wat een rotding! ben blij dat er nog meiden zijn die er minder last van hebben, maar voor mij werkt dit gewoon echt niet!
pi_101935239
Gelukkig hier geen haaruitval maar ik blijf spotting houden.
Spiraal zit er nu vanaf 9 juni in en ben in totaal 27 dagen "schoon" geweest.
Na menstruatie 3 dagen niks en dan begint de spotting weer, maar ik hou vol.

Voor de rest geen klachten, geen buikpijn, geen noemenswaardige hoofdpijn (alleen als ik "echt" ongesteld moet worden, even een half dagje, daar herken ik het aan dat het komt).
Geen gewichtstoename.
pi_102197472
Justme: Hoe gaat het nu? Dokter al gebeld?
  zaterdag 24 september 2011 @ 08:53:29 #87
50430 Yuki
Student Midwife
pi_102325481
Enerzijds ben ik blij met m'n spiraaltje, anderzijds zit er een bijwerking aan die ik echt niet tof vind -O-

Deze maand ben ik nog steeds niet ongesteld geworden *O* ik heb sinds de plaatsing van m'n spiraaltje wel iets meer afscheiding, maar iig geen bloedbad van een ruime week meer :s)

However... M'n huid wordt er niet beter van. Ik heb allemaal puistjes en meeëters, en m'n huid glimt als een gek.
Ik probeer het op te vangen met reinigingsproducten e.d., maar tot nu toe heeft het weinig zin.

Nu heb ik ongeveer een maand na het plaatsen ook een soort outbreak van puistjes gehad en die trokken wel weer weg. Ik hoop van harte dat dat nu weer gebeurd, want ik heb altijd een relatief gave huid gehad en nu zie ik eruit als een puber (met m'n 23 jaar) -O-
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_102326223
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2011 08:53 schreef Yuki het volgende:
Enerzijds ben ik blij met m'n spiraaltje, anderzijds zit er een bijwerking aan die ik echt niet tof vind -O-

Deze maand ben ik nog steeds niet ongesteld geworden *O* ik heb sinds de plaatsing van m'n spiraaltje wel iets meer afscheiding, maar iig geen bloedbad van een ruime week meer :s)

However... M'n huid wordt er niet beter van. Ik heb allemaal puistjes en meeëters, en m'n huid glimt als een gek.
Ik probeer het op te vangen met reinigingsproducten e.d., maar tot nu toe heeft het weinig zin.

Nu heb ik ongeveer een maand na het plaatsen ook een soort outbreak van puistjes gehad en die trokken wel weer weg. Ik hoop van harte dat dat nu weer gebeurd, want ik heb altijd een relatief gave huid gehad en nu zie ik eruit als een puber (met m'n 23 jaar) -O-
Welkom bij de club... Maar het kan bij iedereen verschillend zijn, misschien trekt het nog weg bij je. Hoe lang heb je hem nu?
pi_102479942
Net de HA gebeld dat ik de mirena weg wil hebben (nouja de assistente).. morgen gaat de Huisarts me terugbellen. Ik wil hem gewoon echt eruit hebben, klote pukkels, dus ik heb het even wat aangedikt en gezegd dat ik ook heel veel buikpijn heb :P
is de laatste maand trouwens ook zo, en vandaag ben ik voor het eerst ongesteld geworden ook nog eens sinds 7 maanden, natuurlijk weer gevlekt in mijn mooie (én dure) steps-rok. BAH.
Als ze weigert trek ik hem er zelf wel uit! Ben zo ontzettend klaar met dit ding!
pi_102479991
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 21:33 schreef Blossom86 het volgende:
Justme: Hoe gaat het nu? Dokter al gebeld?
hee! nou ik heb vandaag gebeld, had eerder echt geen tijd, zo ontzettend druk met de studie.. maar de huisarts belt me morgen terug om te overleggen ofzo. Maar ik ga gewoon echt op mijn strepen staan en zeggen dat hij eruit moet.
Heb er maar van gemaakt dat ik al maanden veel buikpijn heb (dat is alleen pas de afgelopen maand gekomen, maar ach, leugentje om bestwil ;-) )
pi_102512402
WHIEEEE hij mag eruit eruit eruit!!!!!!! heb nog geen afpsraak staan want ik moet eerst mijn rooster hebben van college, maar eruit zal die! joepieeeeee :D heb niet eens hoeven jokken over de buikpijn, ik zei gewoon ik vind het een rotding en nu heb ik ook de afgelopen maand buikpijn heel erg (dat is wel echt waar).. en toen zei ze nog van we kunnen kijken of hij wel goed zit (echo laten maken in ziekenhuis).. of als je het echt zo'n rotding vind dan halen we hem er gewoon uit en ga je weer lekker terug naar de yasmin..
jAAAAAAA :D:D:D
pi_102519006
Mijne zit er sinds 16 sept in, en sinds die tijd alleen maar buikpijn :r
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_102519187
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
WHIEEEE hij mag eruit eruit eruit!!!!!!! heb nog geen afpsraak staan want ik moet eerst mijn rooster hebben van college, maar eruit zal die! joepieeeeee :D heb niet eens hoeven jokken over de buikpijn, ik zei gewoon ik vind het een rotding en nu heb ik ook de afgelopen maand buikpijn heel erg (dat is wel echt waar).. en toen zei ze nog van we kunnen kijken of hij wel goed zit (echo laten maken in ziekenhuis).. of als je het echt zo'n rotding vind dan halen we hem er gewoon uit en ga je weer lekker terug naar de yasmin..
jAAAAAAA :D:D:D
Jeeeeeeeeeeeeeej wat goed! Fijn voelt dat he!! En ook prettig dat je niet eens hoefde te overdrijven om het gedaan te krijgen! (ik heb wel een beetje overdreven met mijn klachten).

Nou heerlijk voor je! Hopelijk gaan de pukkels snel weg!

Ik heb hier helaas nog totaal geen verbetering, eerder verslechtering, dus ik moet weer de dokter bellen en lobbyen om mijn oude pil terug te krijgen... ze had gezegd dat ik maar hoefde te bellen en ik zou een recept krijgen voor de marvelon.
maar ja ik krijg natuurlijk weer eerst die klote-assistente aan de lijn die mij weer probeert af te schepen... maar ik ga morgen bellen, en als ik het niet krijg bestel ik die pil gewoon via internet, want ik heb nog een oud recept liggen. :)
pi_102519330
Nou, had ik verteld dat de draadjes te kort waren en de huisarts hem dus niet te pakken kreeg? (voor vervanging).
Ik moet nou woensdag naar de gynaecoloog. Ik zei dus dat ik het spannend vond en dat ik niet ongesteld was, of dat erg was.
Nee, zei ze, want ze gingen eerst met een cameraatje in de baarmoeder, en daarvan zou het dan al goed oprekken, dus was het zetten geen probleem meer.
-O-
pi_102520596
quote:
15s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:33 schreef Twinky het volgende:
Nou, had ik verteld dat de draadjes te kort waren en de huisarts hem dus niet te pakken kreeg? (voor vervanging).
Ik moet nou woensdag naar de gynaecoloog. Ik zei dus dat ik het spannend vond en dat ik niet ongesteld was, of dat erg was.
Nee, zei ze, want ze gingen eerst met een cameraatje in de baarmoeder, en daarvan zou het dan al goed oprekken, dus was het zetten geen probleem meer.
-O-
Anders kun je een pilletje vragen waardoor je baarmoedermond wat meer open gaat. Dat moet je dan een aantal uur voor je afspraak inbrengen, en dat helpt best wel goed. Ik heb dat destijds ook gebruikt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_102550308
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:29 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Jeeeeeeeeeeeeeej wat goed! Fijn voelt dat he!! En ook prettig dat je niet eens hoefde te overdrijven om het gedaan te krijgen! (ik heb wel een beetje overdreven met mijn klachten).

Nou heerlijk voor je! Hopelijk gaan de pukkels snel weg!

Ik heb hier helaas nog totaal geen verbetering, eerder verslechtering, dus ik moet weer de dokter bellen en lobbyen om mijn oude pil terug te krijgen... ze had gezegd dat ik maar hoefde te bellen en ik zou een recept krijgen voor de marvelon.
maar ja ik krijg natuurlijk weer eerst die klote-assistente aan de lijn die mij weer probeert af te schepen... maar ik ga morgen bellen, en als ik het niet krijg bestel ik die pil gewoon via internet, want ik heb nog een oud recept liggen. :)
ah dat meen je niet! wat een rot assistente. en waarom zou je niet je oude pil krijgen? je moet het toch zelf betalen toch! Dus wat is het probleem van die assistente dan precies dat je graag het merkmiddel wil hebben? De overheid draait niet meer voor de kosten op dus dan is het toch je eigen keuze :S

Wel slim van je dat je nog een oud recept hebt en om hem dan via internet te bestellen. Ik ben verder niet zo voor via internet bestellen van geneesmiddelen (in opleiding tot apotheker hč ;) ), maar als het zo moeilijk gaat dan moet je toch iets bedenken he!

ik krijg voor zover ik begreep gewoon mijn lieve lieve Yasmin weer terug :D
Wel k*t dat het bij jou eerder nog verslechtert. Daar ben ik ook wel bang voor, maar veel erger dan nu kan het niet. Het is steeds met vlagen heel erg en dan weer niet. Ik dacht de laatste maand van heeee het gaat weg! maar nu is het in alle hevigheid weer terug. Vast omdat ik ook tentamenstress heb, daar lijkt het wel mee samen te hangen. In mijn vakantie had ik eigenlijk nergens last van. Maar ik had het nooit zo erg (eigenlijk helemaal niet) toen ik gewoon de pil gebruikte!

Maar ik ben echt heel blij inderdaad. Nu dus net weer een paar dikke pukkels erbij, dus ik ben zo blij dat ik besloten heb om hem eruit te laten halen. Ik maak een afspraak zodra ik mijn nieuwe rooster weet! Mijn vriend zei gister dat hij ook blij was dat het ding eruit ging! 'Hoef ik niet meer zoveel haren uit het putje te vissen steeds', zei hij. WHAHAHA
pi_102550360
quote:
15s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:33 schreef Twinky het volgende:
Nou, had ik verteld dat de draadjes te kort waren en de huisarts hem dus niet te pakken kreeg? (voor vervanging).
Ik moet nou woensdag naar de gynaecoloog. Ik zei dus dat ik het spannend vond en dat ik niet ongesteld was, of dat erg was.
Nee, zei ze, want ze gingen eerst met een cameraatje in de baarmoeder, en daarvan zou het dan al goed oprekken, dus was het zetten geen probleem meer.
-O-
ieks dat klinkt eng. ik weet niks van zo'n pilletje die je baarmoedermond open laat staan, zoals hierboven gezegd werd, maar misschien moet je dat dan even vragen joh! Dit klinkt echt heel pijnlijk :S

Mijn touwen voel ik gewoon nog, dus dat moet echt geen probleem zijn voor de HA om hem eruit te rukken :P hahahahaaaaa
pi_102550427
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:29 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Jeeeeeeeeeeeeeej wat goed! Fijn voelt dat he!! En ook prettig dat je niet eens hoefde te overdrijven om het gedaan te krijgen! (ik heb wel een beetje overdreven met mijn klachten).

Nou heerlijk voor je! Hopelijk gaan de pukkels snel weg!

Ik heb hier helaas nog totaal geen verbetering, eerder verslechtering, dus ik moet weer de dokter bellen en lobbyen om mijn oude pil terug te krijgen... ze had gezegd dat ik maar hoefde te bellen en ik zou een recept krijgen voor de marvelon.
maar ja ik krijg natuurlijk weer eerst die klote-assistente aan de lijn die mij weer probeert af te schepen... maar ik ga morgen bellen, en als ik het niet krijg bestel ik die pil gewoon via internet, want ik heb nog een oud recept liggen. :)
ik zat trouwens ff te denken he. Kan je niet gewoon met dat oude recept bij je apotheek de marvelon gewoon halen? kan me niet voorstellen dat zij daar moeilijk over doen hoor (tenzij het recept ouder dan 1 jaar is, dan mogen ze het niet meer afleveren). zou ik denk ik niet doen iig als je bij mij in de apotheek kwam. Hooguit krijg je de vraag maar gebruik je die andere dan niet? en dan zeg je gewoon iets van dat het een experiment was om hem te proberen maar dat je toch liever de marvelon hebt? en daarna hoef je als het goed is nooit meer een recept te hebben om de pil te halen en kan je hem gewoon weer steeds halen bij de apotheek.
pi_102642349
wat me trouwens opvalt de laatste maanden: ik val af! zou dat door de mirena komen? ik heb geen idee of dat kan hoor.
ben er trouwens niet heel blij mee. ik woog altijd netjes 63/64 (met 1,80 lengte), maar nu was het steeds 61, en nu vandaag zelfs 59! vind ik eigenlijk wel een beetje weinig.
misschien houd je met de mirena minder vocht vast ofzo? zou dat kunnen? ik zie bij de bijwerkingen overal alleen maar gewichtstoename staan, maar niks over afname..
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:41:21 #100
92409 Twinky
Little star.
pi_102642368
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:40 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
wat me trouwens opvalt de laatste maanden: ik val af! zou dat door de mirena komen? ik heb geen idee of dat kan hoor.
ben er trouwens niet heel blij mee. ik woog altijd netjes 63/64 (met 1,80 lengte), maar nu was het steeds 61, en nu vandaag zelfs 59! vind ik eigenlijk wel een beetje weinig.
misschien houd je met de mirena minder vocht vast ofzo? zou dat kunnen?
ik heb juist het idee meer vast te houden!
pi_102642493
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:41 schreef Twinky het volgende:

[..]

ik heb juist het idee meer vast te houden!
hm. raar he. ik ben al 10 jaar ongeveer op hetzelfde gewicht, en nu voor het eerst dat ik zoveel afval. (4-5 kg vind ik best veel als je er niks voor doet).
ga me bijna zorgen maken!

mijn lief en ik zijn wel gezonder gaan eten sinds 2 maanden, geen frisdrank meer en nauwelijks meer chips/toastjes enzo. wel af en toe een glaasje wijn of een biertje. minder varkensvlees.
dit alles omdat meneer wat te zwaar werd.

maar 4-5 kg verliezen komt toch niet alleen maar daar door denk ik dan? lief is wel ook een paar kg kwijt maar hij is ook weer gaan hardlopen. ik doe zelf helemaal niks aan sport.
pi_102645245
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:54 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

ik zat trouwens ff te denken he. Kan je niet gewoon met dat oude recept bij je apotheek de marvelon gewoon halen? kan me niet voorstellen dat zij daar moeilijk over doen hoor (tenzij het recept ouder dan 1 jaar is, dan mogen ze het niet meer afleveren). zou ik denk ik niet doen iig als je bij mij in de apotheek kwam. Hooguit krijg je de vraag maar gebruik je die andere dan niet? en dan zeg je gewoon iets van dat het een experiment was om hem te proberen maar dat je toch liever de marvelon hebt? en daarna hoef je als het goed is nooit meer een recept te hebben om de pil te halen en kan je hem gewoon weer steeds halen bij de apotheek.
Ik weet niet, die apothekers zijn ook wel bemoeierig hoor! en het recept is van 9 september 2010, das wel balen. Maar ik ga vanmiddag mijn dokter bellen, en als die moeilijk doet probeer ik het met het recept bij de apotheek, en anders via internet.

Eigenlijk vind ik het heel raar dat ik microgynon moest proberen, terwijl die wordt afgeraden bij mensen met puisten. En stom van mezelf dat ik niet gelijk heb doorgezeurd om marvelon te krijgen!
pi_102651762
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:18 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Ik weet niet, die apothekers zijn ook wel bemoeierig hoor! en het recept is van 9 september 2010, das wel balen. Maar ik ga vanmiddag mijn dokter bellen, en als die moeilijk doet probeer ik het met het recept bij de apotheek, en anders via internet.

Eigenlijk vind ik het heel raar dat ik microgynon moest proberen, terwijl die wordt afgeraden bij mensen met puisten. En stom van mezelf dat ik niet gelijk heb doorgezeurd om marvelon te krijgen!
ik kan geen verschil vinden op pukkeligheid bij microgynon of marvelon. wel is er eenverschil in prijs, dus dat kan best de reden zijn.
prijs op medicijnkosten.nl voor marvelon bijna 9 euro, voor microgynon 6 (voor 63 stuks)..

haha apothekers kunnen best bemoeierig zijn hoor maar het slaat gewoon nergens op als je het toch zelf moet betalen. maar aangezien je recept langer dan 1 jaar geleden is uitgeschreven zal de apotheek het als het goed is niet meer afleveren. maar het zou te gek voor woorden zijn als je dokter niet gewoon marvelon wil geven als jij dat wilt!
  Vis een optie? maandag 3 oktober 2011 @ 16:03:35 #104
70532 loveli
N
pi_102651851
Volgens de richtlijnen moet de huisarts eerst een tweede generatiepil voorschrijven, Microgynon dus. Dat is ivm tromboserisico.

Marvelon = derde generatiepil, iets hoger tromboserisico, maar minder huidproblemen (M30 heeft een iets androgene werking).

Is de pil al zonder recept te verkrijgen? In dat geval gewoon proberen om marvelon mee te krijgen.
crap in = crap out
pi_102659469
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:23 schreef Joysa het volgende:
Mijne zit er sinds 16 sept in, en sinds die tijd alleen maar buikpijn :r
Niet over inzitten, ik heb het een maand lang gehad. ;)
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hč :(
pi_102662656
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:33 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Niet over inzitten, ik heb het een maand lang gehad. ;)
Ook al die tijd ongesteld?
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_102675229
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:30 schreef Joysa het volgende:

[..]

Ook al die tijd ongesteld?
iets van 2 weken ja, daarna alleen buikpijn. Toen echt ongesteld geworden, daarna werd t al een stuk minder. Af en toe een vervelende steek. Je kan er knap lang last van houden in elk geval.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hč :(
pi_102677165
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:03 schreef loveli het volgende:
Volgens de richtlijnen moet de huisarts eerst een tweede generatiepil voorschrijven, Microgynon dus. Dat is ivm tromboserisico.

Marvelon = derde generatiepil, iets hoger tromboserisico, maar minder huidproblemen (M30 heeft een iets androgene werking).

Is de pil al zonder recept te verkrijgen? In dat geval gewoon proberen om marvelon mee te krijgen.
daar heb je wel gelijk in maar ze heeft de marvelon al gehad, dan is het toch logischer om gewoon weer te geven wat ze al gebruikt heeft en geen probelemen mee gehad?

ik had zelf ook de yasmin (volgens mij de duurste pil die er is jammer genoeg) en die krijg ik ook gewoon weer terug (tenminste, dat zei de dokter aan de telefoon!)

de pil is niet zonder recept te verkrijgen. je moet in ieder geval één keer een recept van de dokter hebben gehad, daarna mag je hem altijd zonder recept ophalen bij die apotheek waar het recept aanwezig is (waar je het eerste recept hebt ingeleverd dus).
Mogelijk lukt het wel om gewoon naar de apotheek te gaan en te zeggen dat je de marvelon wilt ophalen. aangezien zij al een recept van je hebben.. maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. vrijdag werk ik weer in de apotheek, kan het eens vragen hoe dat bij ons zou gaan.
je kan trouwens ook met een oud doosje met de sticker met je naam enzo, de pil als het goed is gwoon halen bij een andere apotheek dan waar je je eerste recept hebt gebruikt.

[ Bericht 7% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 04-10-2011 09:02:27 ]
pi_102678565
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 01:06 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

iets van 2 weken ja, daarna alleen buikpijn. Toen echt ongesteld geworden, daarna werd t al een stuk minder. Af en toe een vervelende steek. Je kan er knap lang last van houden in elk geval.
Hm dat geeft me hoop. Ben nu al 3,5 week ongesteld.. en dan niet een beetje bloed, nee echt ongesteld :X
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_102696065
Bedankt voor de tips en reacties, maar ik heb gebeld, had een andere assistente aan de lijn, en ik kan de marvelon morgen ophalen bij de apotheek! :)
Ze zei zelfs uit zichzelf "Zal ik er op zetten dat je alleen marvelon wil? geen namaakmerk?" Ze hebben blijkbaar een aantekening gemaakt toen ik de vorige keer zei dat ik alleen merk wil, geen namaaktroep. ^O^
  woensdag 5 oktober 2011 @ 17:22:42 #111
92409 Twinky
Little star.
pi_102740397
Nou, de nieuwe zit erin.

Moest om half 12 bij dagbehandeling Gynaecologie zijn. Daar stond de Gynaecoloog klaar met twee assistentes. Ik moest me uitkleden en dan in de stoel. Daar was eerst de echo met de echodildo, en het beeld werd ook op de muur tegenover de stoel geprojecteerd! Mijn eierstokken waren in orde en verder zag ze niet veel dus verder met de scopie. Een cameraatje met een lichtje en een watersproeier ofzo op een stok werd ingebracht en in mijn baarmoedermond. Al gauw zagen we de draadjes (echt cool om te zien!) en kon ze de oude met een tangetje eruit trekken. Dat viel mee! Beetje krampjes na, maar het was echt zo voorbij.

En toen... de nieuwe erin. Eendenbek, tang op de baarmoedermond, en toen meten en plaatsen. Men, de pijn. In ieder geval een hoop gerommel tussen mijn benen, en af en toe een van de assistentes die zei hoe goed ik het allemaal deed O+ :'). Nou, draadjes moesten nog afgeknipt en toen mompelde de gyn 'o jee'. De mirena zat niet helemaal goed en toen moest het nog beter, met dat camerading erbij. Nou, toen barstte de hel echt los. Auwauwauw en ik kreeg een washandje op mijn voorhoofd en deed het allemaal fantastisch :P Nouja, na ongeveer een half uur was het gedaan en kon ik me voorzichtig aankleden maar toen werd het licht in mijn hoofd. Ze belden naar de bedjes-afdeling en die kwamen met een bed aangereden en mocht ik nog een uurtje bijkomen tussen operatiepatienten. Na de lunch ging het weer een stuk beter en nu zit ik thuis op de bank met nog af en toe wat krampjes.

Volgens mij was de pijn vorige keer wel erger, maar ik weet het niet meer zeker. Het duurde nu wel veel langer! En wel cool dat we mee konden kijken enzo!
pi_102777921
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:22 schreef Twinky het volgende:
Nou, de nieuwe zit erin.

Moest om half 12 bij dagbehandeling Gynaecologie zijn. Daar stond de Gynaecoloog klaar met twee assistentes. Ik moest me uitkleden en dan in de stoel. Daar was eerst de echo met de echodildo, en het beeld werd ook op de muur tegenover de stoel geprojecteerd! Mijn eierstokken waren in orde en verder zag ze niet veel dus verder met de scopie. Een cameraatje met een lichtje en een watersproeier ofzo op een stok werd ingebracht en in mijn baarmoedermond. Al gauw zagen we de draadjes (echt cool om te zien!) en kon ze de oude met een tangetje eruit trekken. Dat viel mee! Beetje krampjes na, maar het was echt zo voorbij.

En toen... de nieuwe erin. Eendenbek, tang op de baarmoedermond, en toen meten en plaatsen. Men, de pijn. In ieder geval een hoop gerommel tussen mijn benen, en af en toe een van de assistentes die zei hoe goed ik het allemaal deed O+ :'). Nou, draadjes moesten nog afgeknipt en toen mompelde de gyn 'o jee'. De mirena zat niet helemaal goed en toen moest het nog beter, met dat camerading erbij. Nou, toen barstte de hel echt los. Auwauwauw en ik kreeg een washandje op mijn voorhoofd en deed het allemaal fantastisch :P Nouja, na ongeveer een half uur was het gedaan en kon ik me voorzichtig aankleden maar toen werd het licht in mijn hoofd. Ze belden naar de bedjes-afdeling en die kwamen met een bed aangereden en mocht ik nog een uurtje bijkomen tussen operatiepatienten. Na de lunch ging het weer een stuk beter en nu zit ik thuis op de bank met nog af en toe wat krampjes.

Volgens mij was de pijn vorige keer wel erger, maar ik weet het niet meer zeker. Het duurde nu wel veel langer! En wel cool dat we mee konden kijken enzo!
Klinkt niet fijn! :{
Hoe gaat het nu?
pi_102778038
Net bij de apotheek geweest om mijn geliefde Marvelonnetje op te halen, hebben ze hem niet!!
Ze weten ook niet wanneer hij weer komt.
Of ik niet toch een namaak wil? Nee!

Ze weten niet eens of het een week of 4 maanden gaat duren. Lekker handig...

Ik zal eens kijken of ik nog een oud doosje heb, en dan leuren langs andere apotheken. Beetje jammer dat ik eigenlijk morgen met een nieuwe strip moet beginnen.. dat wordt dus wéér een maand comdooms gebruiken.

Net was ik een beetje duizelig, mijn eerste gedachte: 'zie je, nu ben ik zwanger! dat krijg je van al dat gezeik!!' :(
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:01:27 #114
92409 Twinky
Little star.
pi_102778325
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:48 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Klinkt niet fijn! :{
Hoe gaat het nu?
Nee, was het ook niet... Het ging gisteren steeds beter, af en toe nog wat weeën :P
Vandaag heb ik de hele dag voor de klas gestaan, en toen de kids naar huis gingen kwamen er ineens weer flinke krampen. Grappig is dat :) maar het is wel te doen :) nu lekker op de bank hangen met een kopje thee.
  Vis een optie? donderdag 6 oktober 2011 @ 23:26:36 #115
70532 loveli
N
pi_102793535
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:52 schreef Blossom86 het volgende:
Net bij de apotheek geweest om mijn geliefde Marvelonnetje op te halen, hebben ze hem niet!!
Ze weten ook niet wanneer hij weer komt.
Of ik niet toch een namaak wil? Nee!

Ze weten niet eens of het een week of 4 maanden gaat duren. Lekker handig...

Ik zal eens kijken of ik nog een oud doosje heb, en dan leuren langs andere apotheken. Beetje jammer dat ik eigenlijk morgen met een nieuwe strip moet beginnen.. dat wordt dus wéér een maand comdooms gebruiken.

Net was ik een beetje duizelig, mijn eerste gedachte: 'zie je, nu ben ik zwanger! dat krijg je van al dat gezeik!!' :(
Tuurlijk kunnen ze hem wel bestellen en anders in het voorraadsysteem kijken bij welke aangesloten apotheek hij wel meteen op te halen is.
crap in = crap out
pi_102798058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 23:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Tuurlijk kunnen ze hem wel bestellen en anders in het voorraadsysteem kijken bij welke aangesloten apotheek hij wel meteen op te halen is.
Echt? Sjongejonge, waarom doen mensen altijd zo? Waarom moet ik hun gaan vertellen hoe ze hun werk moeten doen? Ik word hier zo moe van.

Ik dacht dat er misschien iets mis was bij de fabrikant, omdat ik bij een pil-webshop zag dat hij daar ook niet leverbaar is, dus ik wou al gaan bellen vandaag met de fabrikant. Maar ik ga eerst wel weer terug naar de apo...
pi_102820106
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 23:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Tuurlijk kunnen ze hem wel bestellen en anders in het voorraadsysteem kijken bij welke aangesloten apotheek hij wel meteen op te halen is.
in mijn apotheek kunnen we dat niet hoor (in het systeem van andere apotheken kijken). en je weet ook niet wanneer het komt als het bij de leverancier op onbekend staat helaas. Mensen denken altijd dat we liegen in de apotheek maar da's echt niet zo hoor.
Je moet het toch zelf betalen dus het maakt de apotheek echt niet zoveel uit of je de dure of de goedkope neemt hoor!
pi_102820227
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:52 schreef Blossom86 het volgende:
Net bij de apotheek geweest om mijn geliefde Marvelonnetje op te halen, hebben ze hem niet!!
Ze weten ook niet wanneer hij weer komt.
Of ik niet toch een namaak wil? Nee!

Ze weten niet eens of het een week of 4 maanden gaat duren. Lekker handig...

Ik zal eens kijken of ik nog een oud doosje heb, en dan leuren langs andere apotheken. Beetje jammer dat ik eigenlijk morgen met een nieuwe strip moet beginnen.. dat wordt dus wéér een maand comdooms gebruiken.

Net was ik een beetje duizelig, mijn eerste gedachte: 'zie je, nu ben ik zwanger! dat krijg je van al dat gezeik!!' :(
kun je niet slechts 1 doosje van de generieke (stofnaam) nemen en dan wel met klem zeggen dat je wil dat ze de marvelon voor je bestellen? en dat je dan over 3 maanden weer met de marvelon verder kan? neem aan dat hij er dan toch wel weer is. Ik weet niet meer zo goed of je die al geprobeerd had (generieke) en of je daar tevreden over was of niet..

EDIT:grapje. van de marvelon is helemaal geen generieke hoor. dus je kan helemaal niet de generieke nemen. Ik dacht dat dat er wel was. Marvelon bevat ethinylestradiol/desogestrel, en daarvan is geen stofnaampreparaat beschikbaar hoor! Dus dat slaat nergens op. Dan proberen ze je in de apotheek denk ik toch weer de neppe microgynon aan te smeren!

ik zal maandag eens bij ons kijken of wij hem (marvelon) hebben liggen, dan weten we zeker of er een probleem is of niet haha.
pi_102820570
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:36 schreef Blossom86 het volgende:
Bedankt voor de tips en reacties, maar ik heb gebeld, had een andere assistente aan de lijn, en ik kan de marvelon morgen ophalen bij de apotheek! :)
Ze zei zelfs uit zichzelf "Zal ik er op zetten dat je alleen marvelon wil? geen namaakmerk?" Ze hebben blijkbaar een aantekening gemaakt toen ik de vorige keer zei dat ik alleen merk wil, geen namaaktroep. ^O^
van de marvelon is helemaal geen generiek preparaat op de markt! dus dat is sowieso onzin, haha. Ze weten zelf zeker niet wat er allemaal op de markt is ;(
pi_102820609
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:22 schreef Twinky het volgende:
Nou, de nieuwe zit erin.

Ieks, wat klinkt het allemaal heftig! Hoop dat je je snel beter voelt. Maar jij bent er dan wel tevreden over als je een nieuwe neemt! Fijn voor je :)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:06:03 #121
92409 Twinky
Little star.
pi_102822679
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:19 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ieks, wat klinkt het allemaal heftig! Hoop dat je je snel beter voelt. Maar jij bent er dan wel tevreden over als je een nieuwe neemt! Fijn voor je :)
Ja, over het algemeen wel. Veel minder vaak en minder veel ongesteld, eerste jaar zelfs helemaal niet, en vooral gewoon nergens aan hoeven denken; geen pil, geen condoom, geen nuvaring die moet worden gewisseld, gewoon altijd veilig (vaste relatie).
Maar ook wel nadelen; ik zie echt dat ik meer vocht vasthoud (echt van die sokkenlijnen aan het eind van de dag, opgeblazen buik), nu ineens flink wat puistjes (nooit gehad) op gezicht, armen, borst, rug; na 3 jaar dus ineens heel onregelmatig bloeden enzovoort.

De ergste krampen en bloeding zijn trouwens nu alweer over. Vandaag zelfs alleen een inlegkruisje! Ik was vanmorgen wel benieuwd naar de draadjes en toen ik voorzichtig voelde (wel eng!) was mijn baarmoedermond nog erg gevoelig. De draadjes zijn wel weer vreselijk lang, vind het maar naar dat ze zo door mijn vagina zwemmen. Misschien ga ik toch weer vragen of ze ze weer tot in mijn baarmoedermond kan afknippen, dat was ideaal...
pi_102836382
Nou weer even over de marvelon. Ik werd gisterochtend gebeld door de apotheek dat hij toch ineens binnen is gekomen. Dat geloof je toch niet!
Ze zullen wel een goede deal hebben met die namaakfabrikant, jammer dat wij daar de dupe van zijn.

Justme: ik wil je niet afkraken hoor. Weet jij of dat zo is bij de apotheek? Soms liegen ze gewoon om je een ander merk mee te kunnen geven. Echt schandalig.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 09:10:47 #123
50430 Yuki
Student Midwife
pi_102836552
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 08:40 schreef Blossom86 het volgende:
Nou weer even over de marvelon. Ik werd gisterochtend gebeld door de apotheek dat hij toch ineens binnen is gekomen. Dat geloof je toch niet!
Ze zullen wel een goede deal hebben met die namaakfabrikant, jammer dat wij daar de dupe van zijn.

Justme: ik wil je niet afkraken hoor. Weet jij of dat zo is bij de apotheek? Soms liegen ze gewoon om je een ander merk mee te kunnen geven. Echt schandalig.
Ik wil maandag op m'n werk wel even het gvs checken, even kijken of er een generieke variant is...

En verder heeft het al dan niet verstrekken van een specialité of generiek medicijn te maken met het farmaciebeleid. Generieke middelen zijn in 99% van de gevallen namelijk net zo goed als het merkmiddel, en het is tot maar liefst een factor 20 goedkoper.
Het beleid is dat je bij veel medicijnen eerst een of twee generieke middelen moet proberen, en alleen de specialité vergoed krijgt als je niet tegen het generieke middel kan (bijv ivm allergie).

Ik weet alleen niet of dat ook geldt voor anticonceptie, nu dat toch uit de aanvullende verzekering vergoed wordt. Dan zou je meer vrijheid kunnen hebben...
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_102905430
Whiee even een update van mij! Ik keek vanochtend in de spiegel, zag weer al die wondjes en littekentjes en pukkels, en ik was er klaar mee. Huisarts gebeld, afspraak gemaakt, donderdag gaat hij eruit!
Ik maakte me elke keer zorgen of ik me niet zat aan te stellen over die pukkels, maar ik word er gewoon doodongelukkig van. Een ander zal het niet erg vinden wat ik heb, maar ik ben gewoon al zo onzeker, ik kan die pukkels er gewoon niet bij hebben. Voel me net weer een tiener!
Ik heb 4 november een bruiloft, ik hoop echt dat het dan al minder is met pukkels! Sowieso maar van afblijven van degene die er zijn nu, dan heb ik hopelijk geen dikke korsten tegen die tijd, haha.
pi_102905483
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 08:40 schreef Blossom86 het volgende:
Nou weer even over de marvelon. Ik werd gisterochtend gebeld door de apotheek dat hij toch ineens binnen is gekomen. Dat geloof je toch niet!
Ze zullen wel een goede deal hebben met die namaakfabrikant, jammer dat wij daar de dupe van zijn.

Justme: ik wil je niet afkraken hoor. Weet jij of dat zo is bij de apotheek? Soms liegen ze gewoon om je een ander merk mee te kunnen geven. Echt schandalig.
Haha nee ik voel me niet aangesproken hoor. Er is naar mijn weten geen generieke variant van Marvelon. Het kan wel zijn dat de fabrikant ineens toch kan leveren (dat gebeurt soms), of dat er een parallellevering is gekomen uit het buitenland. Dan krijg je bv de Britse versie van de Marvelon, dus met Engelse teksten erop (of Grieks, of Bulgaars).. Dat gebeurt tegenwoordig best wel vaak. In mijn apotheek waar ik werk hebben we ook altijd de Britse versie van de Yasmin. Daar is niks mis mee, voldoet gewoon aan de eisen en is ook van dezelfde samenstelling.

Wij liegen eigenlijk nooit om iets anders mee te geven, maar zeker met het preferentiebeleid is het wel heel lastig om medicijnen mee te geven met mensen soms. Die willen dan per se een ander merk, maar dat wordt dan gewoon niet vergoed door de verzekering. Dat verschilt dan per maand, dus ik snap ook wel dat de patienten er geen bal meer van snappen en denken dat wij lopen te rommelen. Misschien is dat soms ook wel zo hoor. Ik zeg niet dat alle apothekers even netjes zijn.
pi_102912322
wij hebben de marvelon gewoon liggen en er lijkt bij ons niks mis te zijn met de levering ofzo. maar ik weet eigenlijk niet of dat per apotheek kan verschillen. klinkt raar, maar wie weet?
pi_102951009
Eindelijk voor de controle geweest en alles was prima, ben ook inmiddels 2 weken achter elkaar "schoon". Dit is de langste periode vanaf 9 juni plaatsting.
Geeft de burger weer wat moed ;)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:24:48 #128
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_102951595
Was hier niet ergens een centraal topic over anti conceptie? Ik kan hem niet vinden, ik slik al jaren de pil maar moet er voor mn gezondheid mee stoppen dus ik wil overstappen op iets met geen/zo min mogelijk hormonen. Dacht dat dat ergens op n rijtje stond :P
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  Vis een optie? dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:50:04 #129
70532 loveli
N
pi_102952376
Het centrale pil-topic lijkt me daar een goede plek voor:
[TVT] De Pil deel 12
crap in = crap out
pi_103012805
morgen gaatie eruit!! whoehoe! Maarre rare vraag maar doet het verwijderen ook zo'n zeer? De dokter zei van niet.. En ga je bloeden na het verwijderen? Daar moet ik dan wel ff rekening mee houden nl.. hmm.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:14:17 #131
92409 Twinky
Little star.
pi_103014558
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:43 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
morgen gaatie eruit!! whoehoe! Maarre rare vraag maar doet het verwijderen ook zo'n zeer? De dokter zei van niet.. En ga je bloeden na het verwijderen? Daar moet ik dan wel ff rekening mee houden nl.. hmm.
nou, dat hebben ze dus bij mij gedaan, was bijna niks. Een 'tikje' eigenlijk tegen je baarmoedermond (beetje vergelijkbaar met te snel/te diep seksen, dat het even pijn doet). En dan wat nakrampen. Maar toen ging er bij mij meteen een nieuwe in dus wat daarna gebeurt en met bloeden weet ik niet :)
pi_103027485
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:14 schreef Twinky het volgende:

[..]

nou, dat hebben ze dus bij mij gedaan, was bijna niks. Een 'tikje' eigenlijk tegen je baarmoedermond (beetje vergelijkbaar met te snel/te diep seksen, dat het even pijn doet). En dan wat nakrampen. Maar toen ging er bij mij meteen een nieuwe in dus wat daarna gebeurt en met bloeden weet ik niet :)
hmm haha. na-krampen. Hoop maar dat het niet te erg is. Moet nog naar de uni om een presentatie voor te bereiden en dan ook tot 18u college daarna. Mijn groep wilde al om 10u afspreken, nou daar heb ik even voor gepast, haha. Eerst eens kijken hoe het gaat :p
pi_103028985
nou hij is eruit hoor! viel inderdaad mee hoewel het wel even heeeel zeer deed, haha. Hoop dat alles snel weer een beetje normaal wordt.
Ik twijfelde zelfs op de heenweg nog! elke keer zijn die pukkels weer een beetje weg en dan denk ik het valt wel mee allemaal en dan kijk ik de volgende dag en dan zit het weer helemaal vol. dus ben toch blij dat ik het gedaan heb. plus dat ik dus laatst ook zo ineens weer ging bloeden zomaar terwijl ik in mn mooie rokje liep op de uni.. gelukkig had ik nog tampons in mijn tas maar eigenlijk had ik er niet op gerekend. dat is toch super onhandig.. met de pil weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
pi_103287647
Morgen controle afspraak bij de gynaecoloog.
Komende vrijdag is het precies 6 weken geleden dat ik 'm heb laten zetten.
Ben dus al 6 weken ongesteld, benieuwd wat ze te zeggen hebben :r
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_103334447
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:32 schreef Joysa het volgende:
Morgen controle afspraak bij de gynaecoloog.
Komende vrijdag is het precies 6 weken geleden dat ik 'm heb laten zetten.
Ben dus al 6 weken ongesteld, benieuwd wat ze te zeggen hebben :r
ohh wat vervelend joysa! dat je het volhoudt! hoop voor je dat ze morgen meer duidelijkheid geven! zo is er geen lol aan lijkt me. wel goede anticonceptie :P haha
pi_103334642
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:03 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

ohh wat vervelend joysa! dat je het volhoudt! hoop voor je dat ze morgen meer duidelijkheid geven! zo is er geen lol aan lijkt me. wel goede anticonceptie :P haha
Ik ben het ook helemaal zat :P
Spiraal zat verder wel goed, en verhaaltje over hormonen die zorgen dat bloed dunner wordt, en daardoor zou bloeden stoppen (zo ongeveer, niet precies onthouden :') ).
Maar het bloeden is ook wel echt minder aan het worden, dus het komt vast wel goed :P
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_103534102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:05 schreef olifantje123 het volgende:
Eindelijk voor de controle geweest en alles was prima, ben ook inmiddels 2 weken achter elkaar "schoon". Dit is de langste periode vanaf 9 juni plaatsting.
Geeft de burger weer wat moed ;)
En die schone periode duurde dus precies 2 weken.
Weer 1 1/2 week spotting en echt bloedverlies gehad, nu is het weer weg.
Ik blijf stug volhouden tot januari, is er dan geen verbetering (lees 2 a 3 dagen ongesteld in de maand) dan laat ik het spiraal verwijderen, ik heb geen zin in 2 weken op, 2 weken af.
Heb mezelf dan meer dan een half jaar de kans gegeven. ;)
pi_103557774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:18 schreef olifantje123 het volgende:

[..]

En die schone periode duurde dus precies 2 weken.
Weer 1 1/2 week spotting en echt bloedverlies gehad, nu is het weer weg.
Ik blijf stug volhouden tot januari, is er dan geen verbetering (lees 2 a 3 dagen ongesteld in de maand) dan laat ik het spiraal verwijderen, ik heb geen zin in 2 weken op, 2 weken af.
Heb mezelf dan meer dan een half jaar de kans gegeven. ;)
hmm ja dat klinkt ook wel irritant ja! zo heb je er geen lol aan he :S

mijne is er inmiddels weer een week of 2 uit, voor mijn gevoel is er nu al verbetering met mijn pukkels ookal komen er nog wel een paar nieuwe bij, maar het lijkt nu al minder erg te zijn. misschien zit het wel tussen m'n oren :p
pi_103562242
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

hmm ja dat klinkt ook wel irritant ja! zo heb je er geen lol aan he :S

mijne is er inmiddels weer een week of 2 uit, voor mijn gevoel is er nu al verbetering met mijn pukkels ookal komen er nog wel een paar nieuwe bij, maar het lijkt nu al minder erg te zijn. misschien zit het wel tussen m'n oren :p
Is wel normaal denk ik als niet opeens al je acné weg is; het duurt wel even voordat je hormoonhuishouding weer genormaliseerd is. Of gebruik je nu de pil?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_103612023
Is een soa test verplicht voor het plaatsen van een spiraaltje?(minera)
En is het nog mogelijk je te laten testen als dat ding erin zit?
pi_103789381
Ik moest geen test ondergaan en het lijkt me dat zo;n test echt wel kan met een spiraaltje.
Een spiraal beschermt je niet tegen soa's dus wees slim dan en gebruik condooms
pi_103825149
ik kom ook eens meelezen.
ik overweeg een mirena. of toch een implanon, twijfel nog. het lijkt me heerlijk om een aantal jaar nergens aan te hoeven denken. ook prettig dat ze een lagere en constante dosis hormonen afgeven. Op de laatste pilperiode reageerde ik niet zo lekker op de hormonen dus hopelijk werkt dit beter.

verder heb ik veel last van doorbraakbloedingen bij de pil(1 week ongesteld, 1week vrij, halve tot 1 week doorbraakbloedingen, 1 week vrij, 1 week ongesteld...). hopelijk is dat met een spiraaltje(of implanon) ook minder. wat is jullie ervaring hiermee?

en hoe zit het met vergoeding ( 21 jaar) bij de ene site lees ik dat mirena vergoed word tot 21jaar, weer een andere tot en met 21 jaar. al gevonden, zit in mn aanvullende pakket

[ Bericht 7% gewijzigd door loecje op 01-11-2011 11:52:13 ]
pi_103826950
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:43 schreef loecje het volgende:
ik kom ook eens meelezen.
ik overweeg een mirena. of toch een implanon, twijfel nog. het lijkt me heerlijk om een aantal jaar nergens aan te hoeven denken. ook prettig dat ze een lagere en constante dosis hormonen afgeven. Op de laatste pilperiode reageerde ik niet zo lekker op de hormonen dus hopelijk werkt dit beter.

verder heb ik veel last van doorbraakbloedingen bij de pil(1 week ongesteld, 1week vrij, halve tot 1 week doorbraakbloedingen, 1 week vrij, 1 week ongesteld...). hopelijk is dat met een spiraaltje(of implanon) ook minder. wat is jullie ervaring hiermee?

en hoe zit het met vergoeding ( 21 jaar) bij de ene site lees ik dat mirena vergoed word tot 21jaar, weer een andere tot en met 21 jaar. al gevonden, zit in mn aanvullende pakket
Doorbraakbloedingen verschilt heel erg per persoon. Ik ben zelf nooit meer ongesteld geweest sinds ik de Mirena heb (2 jaar), maar anderen worden elke maand ongesteld, of zelfs heel onregelmatig. Vooral het eerste jaar kan dat heel erg wisselen.
Anders misschien eens met je huisarts overleggen? Doorbraakbloedingen bij de pil hangen natuurlijk ook weer af van hoe sterk de pil was die je gebruikte.

Mijzelf lijkt een implanon echt niks, omdat het toch een grotere dosis hormonen is. Maar de Mirena heeft natuurlijk ook zijn nadelen (daar is in deze topicreeks genoeg over te lezen helaas :X ).
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_103827189
elke maand ongesteld maakt me niets uit. zolang het maar 1x per maand max een week is. en niet meerdere weken zoals nu.

ik kom net bij de huisarts vandaan waarbij alle opties besproken zijn en de mirena en implanon als opties overbleef. de huisarts verwachte dat het minder zou worden, maar met zekerheid zeggen kon ze het niet omdat er altijd weer uitzonderingen zijn waarbij het juist heftiger wordt. dat is bij zowel de mirena als de implanon. ik mag er nu even over nadenken, inlezen enz. en dan morgen ff bellen zodat ik een recept op kan halen voor een van beide.

de bijwerkingen had ik bij de microgynon en diane35. eerst diane gehad zonder problemen, overgestapt naar de microgynon waarbij na een jaar de problemen zijn ontstaan, vervolgens weer terug naar de diane maar daarbij dezelfde bijwerkingen.

[ Bericht 23% gewijzigd door loecje op 01-11-2011 12:51:24 ]
pi_103827298
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:43 schreef loecje het volgende:
ik kom ook eens meelezen.
ik overweeg een mirena. of toch een implanon, twijfel nog. het lijkt me heerlijk om een aantal jaar nergens aan te hoeven denken. ook prettig dat ze een lagere en constante dosis hormonen afgeven. Op de laatste pilperiode reageerde ik niet zo lekker op de hormonen dus hopelijk werkt dit beter.

verder heb ik veel last van doorbraakbloedingen bij de pil(1 week ongesteld, 1week vrij, halve tot 1 week doorbraakbloedingen, 1 week vrij, 1 week ongesteld...). hopelijk is dat met een spiraaltje(of implanon) ook minder. wat is jullie ervaring hiermee?

en hoe zit het met vergoeding ( 21 jaar) bij de ene site lees ik dat mirena vergoed word tot 21jaar, weer een andere tot en met 21 jaar. al gevonden, zit in mn aanvullende pakket
ik had ook heel erg last van doorbraakbloedingen bij de pil, bij vrijwel alle pilsoorten. Nu heb ik mirena, sinds juni, en ik bleod vrijwel helemaal niet meer. 1x zo ongeveer in de 3-4 weken heb ik 1 dag een minimaal beetje donker bloed, maar daar blijft het, tot nu toe, bij!
pi_103827475
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik had ook heel erg last van doorbraakbloedingen bij de pil, bij vrijwel alle pilsoorten. Nu heb ik mirena, sinds juni, en ik bleod vrijwel helemaal niet meer. 1x zo ongeveer in de 3-4 weken heb ik 1 dag een minimaal beetje donker bloed, maar daar blijft het, tot nu toe, bij!
dat zou echt helemaal mooi zijn.
ik hoop op maximaal een week in de maand soort van ongesteld. dan ben ik al tevreden.

waarom heb je gekozen voor een spiraaltje en niet voor bijvoorbeeld een implanon?
pi_103827623
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:52 schreef loecje het volgende:

[..]

dat zou echt helemaal mooi zijn.
ik hoop op maximaal een week in de maand soort van ongesteld. dan ben ik al tevreden.

waarom heb je gekozen voor een spiraaltje en niet voor bijvoorbeeld een implanon?
omdat ik allerlei nare dingen hoorde over de implanon, dat die ging reizen in je arm, etc. etc.
pi_103827955
dat heeft mn huisarts het ook over gehad ja. het is het begin een aantal keer voorgekomen door verkeerde plaatsing. bij degene die zwanger waren geraakt met implanon was de implanon foetsie(of nooit geplaatst en in de spuit blijven zitten) en zaten er geen hormonen in het bloed.

voor een implanon moet ik dan ook naar een andere huisarts in dezelfde praktijk die ervoor speciale cursus/training heeft gehad. en als ik het niet vertouw kunnen (op eigen kosten) de bloedwaardes worden gekeken op hormonen. dus dat vertrouw ik opzich ook wel.

bij mirena kan je het spiraaltje ook kwijt raken en als je dat niet zelf controllert zwanger worden.
pi_103989325
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

hmm ja dat klinkt ook wel irritant ja! zo heb je er geen lol aan he :S

mijne is er inmiddels weer een week of 2 uit, voor mijn gevoel is er nu al verbetering met mijn pukkels ookal komen er nog wel een paar nieuwe bij, maar het lijkt nu al minder erg te zijn. misschien zit het wel tussen m'n oren :p
Gaat erop lijken dat ik in de 2 weken op, 2 weken af fase zit, spotting begint weer en zal wel weer overgaan in bloedverlies :r
pi_104396867
Even een vraagje.. Wat kan ik verwachten bij zo'n controle echo?
AFCA since 1900
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:47:35 #151
92409 Twinky
Little star.
pi_104397143
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:39 schreef A-F-C-A-1900 het volgende:
Even een vraagje.. Wat kan ik verwachten bij zo'n controle echo?
Je komt in een ruimte, waar de gyneacoloog is en meestal ook een assistent. Achter een gordijntje kleed je je uit en dan kom je terug. Je gaat zitten in een stoel met van die beenbeugels. Even kletsen, ondertussen doen zij een soort dik condoom over het echo-apparaat (een beetje zoals een dildo), en ook een soort glijmiddel. Nouja, dan brengen ze dat ding in bij je, roeren er een beetje mee en wiebelen van je ene eierstok naar de andere en ook in het midden waar het ding zit. Je kunt zelf meekijken op een tv-schermpje, maar je ziet vooral een beetje wittige vlekken. Nou, de gynaecoloog zegt "linkereierstok goed... rechtereierstok goed... spiraaltje ook goed" (of als iets niet goed is op een andere manier) en dat was het. Unit er weer uit, kleren weer aan, en klaar.
pi_104397679
dat is wel heel anders dan de controles die ik bij de rongtenstage mocht uitvoeren(onder begeleiding van radioloog natuurlijk)

buik bloot maken, echogel erop. scannen gewoon op de buik(hetzelfde als bij zwangerschap). gluren naar het schermpje en direct bevestiging of alles goed is(of niet).
met 5min sta je weer buiten.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:04:35 #153
92409 Twinky
Little star.
pi_104397780
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:01 schreef loecje het volgende:
dat is wel heel anders dan de controles die ik bij de rongtenstage mocht uitvoeren(onder begeleiding van radioloog natuurlijk)

buik bloot maken, echogel erop. scannen gewoon op de buik(hetzelfde als bij zwangerschap). gluren naar het schermpje en direct bevestiging of alles goed is(of niet).
met 5min sta je weer buiten.
ja dat kan ook, maar ik kreeg elke keer inwendig!
pi_104397882
misschien komt dat doordat het bij de gynacoloog was.
de patiënten die op de röntgen voor controle kwamen waren door de huisarts doorgestuurd.

extern is net zo nauwkeurig wat betreft spiraaltje controle. alleen met intern kan je nog meer zien.
pi_104397900
Dat vroeg ik me inderdaad af ja, of het inwendig zou zijn of niet. Maar dan ga ik daar gewoon van uit. :)

Ben echt super tevreden over mijn spiraaltje tot nu toe trouwens (voor de twijfelaars ;)).
AFCA since 1900
pi_104398039
het kan beide. uitgaan van intern, dan kan het alleen maar meevallen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ga ook voor spiraaltje. vrijdag ff bellen voor recept. kijken of ik die alvast kan krijgen dan kan ik bij de huisarts langs.
en dan wachten totdat ik ongesteld ben(onregelmatig) en dan bellen voor een afspraak paar dagen later.

zucht knoop doorgehakt en nu moet ik weer wachten...

wat moesten jullie ophalen bij de apotheek? huisarts had het over het spiraaltje zelf (duh), pijnstilling en nog iets om de baarmoedermond te laten ontspannen.
ben vooral benieuwd naar dat laatste welk medicatie dat is. ik kan het op internet niets over vinden.
pi_104398073
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:11 schreef loecje het volgende:
het kan beide. uitgaan van intern, dan kan het alleen maar meevallen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ga ook voor spiraaltje. vrijdag ff bellen voor recept. kijken of ik die alvast kan krijgen dan kan ik bij de huisarts langs.
en dan wachten totdat ik ongesteld ben(onregelmatig) en dan bellen voor een afspraak paar dagen later.

zucht knoop doorgehakt en nu moet ik weer wachten...

wat moesten jullie ophalen bij de apotheek? huisarts had het over het spiraaltje zelf (duh), pijnstilling en nog iets om de baarmoedermond te laten ontspannen.
ben vooral benieuwd naar dat laatste welk medicatie dat is. ik kan het op internet niets over vinden.
Ik hoefde alleen de spiraal zelf te halen, verder helemaal niks.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_104398123
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:11 schreef loecje het volgende:
het kan beide. uitgaan van intern, dan kan het alleen maar meevallen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ga ook voor spiraaltje. vrijdag ff bellen voor recept. kijken of ik die alvast kan krijgen dan kan ik bij de huisarts langs.
en dan wachten totdat ik ongesteld ben(onregelmatig) en dan bellen voor een afspraak paar dagen later.

zucht knoop doorgehakt en nu moet ik weer wachten...

wat moesten jullie ophalen bij de apotheek? huisarts had het over het spiraaltje zelf (duh), pijnstilling en nog iets om de baarmoedermond te laten ontspannen.
ben vooral benieuwd naar dat laatste welk medicatie dat is. ik kan het op internet niets over vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest alleen de spiraal halen. De rest hadden ze gewoon bij de huisarts. Maar neem aan dat je daar wel een recept voor krijgt?
AFCA since 1900
pi_104398174
En nu lees ik dat uitwendig wel kan, ik heb het toen gevraagd en de heks gynaecologe zei dat dat nergens kon }:|
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_104398253
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:14 schreef Joysa het volgende:
En nu lees ik dat uitwendig wel kan, ik heb het toen gevraagd en de heks gynaecologe zei dat dat nergens kon }:|
uitwendig was niet bij de gynaecologe maar op de rongen (dus huisarts)
pi_104398277
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:13 schreef A-F-C-A-1900 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest alleen de spiraal halen. De rest hadden ze gewoon bij de huisarts. Maar neem aan dat je daar wel een recept voor krijgt?
geen idee waar ik een recept voor krijg, ik kan pas vrijdag bellen dus dan hoor ik het wel.
maar pijnstilling kreeg je ook bij de huisarts zelf? want dat moet je toch voortijd al innemen?
pi_104398295
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:16 schreef loecje het volgende:

[..]

uitwendig was niet bij de gynaecologe maar op de rongen (dus huisarts)
Ja ik heb het haar expres gevraagd, ook op een andere plek anders.

Ik ga eind deze week bellen als het bloedverlies niet weg is om 'm dr uit te halen :)
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_104398321
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:17 schreef loecje het volgende:

[..]

geen idee waar ik een recept voor krijg, ik kan pas vrijdag bellen dus dan hoor ik het wel.
maar pijnstilling kreeg je ook bij de huisarts zelf? want dat moet je toch voortijd al innemen?
Ik moest maar een iboprufen nemen een half uurtje/uurtje vantevoren, verder heulemaal niks.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_104398421
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:17 schreef loecje het volgende:

[..]

geen idee waar ik een recept voor krijg, ik kan pas vrijdag bellen dus dan hoor ik het wel.
maar pijnstilling kreeg je ook bij de huisarts zelf? want dat moet je toch voortijd al innemen?
Geen idee wat voor pijnstilling je huisarts bedoelt. Bij mij was daar niks van te voren over aangegeven. Ik had zelf 2 ibuprofen genomen voordat ik heen ging en dat vond mijn huisarts wel verstandig om de krampen wat minder pijnlijk te maken.
AFCA since 1900
pi_104398662
ik lees verschillende soorten pijnstilling op internet. van gewoon paracetamol tot diclofenac
en dat andere middel was enkel voor vrouwen die nog geen kinderen hebben. maar daarvan heeft ze geen naam genoemd dus ik kan er niets over vinden.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:45:44 #166
327807 Mariposas
יה&#14
pi_104399409
Zoals Twinky beschrijft, gebeurde het bij mij ook. Die 5 minuten kost trouwens iets van 200 euro, zeg maar dag tegen je eigen risico. :{

Ik heb trouwens sinds kort regelmatig last van wat kramp, net alsof ik ongesteld moet worden. En twee weken geleden ook wat spotting. Dat terwijl ik drieënhalf jaar absoluut nergens last van heb gehad. Beetje jammer. Mirena zit er nu vier jaar in, btw.

Ik heb trouwens niets aan pijnstilling vooraf genomen, was me niet verteld. En baal daar echt van, ik ging echt door de grond tijdens het plaatsen. Moest nog een half uur blijven zitten om een beetje bij te komen, en ben echt naar huis gestrompeld. :{
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:27:56 #167
92409 Twinky
Little star.
pi_104400935
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:45 schreef Mariposas het volgende:
Zoals Twinky beschrijft, gebeurde het bij mij ook. Die 5 minuten kost trouwens iets van 200 euro, zeg maar dag tegen je eigen risico. :{

Ik heb trouwens sinds kort regelmatig last van wat kramp, net alsof ik ongesteld moet worden. En twee weken geleden ook wat spotting. Dat terwijl ik drieënhalf jaar absoluut nergens last van heb gehad. Beetje jammer. Mirena zit er nu vier jaar in, btw.

Ik heb trouwens niets aan pijnstilling vooraf genomen, was me niet verteld. En baal daar echt van, ik ging echt door de grond tijdens het plaatsen. Moest nog een half uur blijven zitten om een beetje bij te komen, en ben echt naar huis gestrompeld. :{
dat had ik ook, ik heb toen een nieuwe gehaald (na ongeveer 3,5 jaar). de huisarts zei dat dat gewoon kan, minder hormonen zijn er dan nog en soms is dat te weinig enzo.
Tweede spiraal deed bij mij wel minder pijn, ging makkelijker ofzo..

Voorafgaand heb ik twee ibuprofen en een paracetamol genomen. Veel helpt het niet maar wel een beetje :) Het is gewoon klote, maar die paar minuten vallen wel mee als je vervolgens dan weer minstens vier jaar nergens over na hoeft te denken ;)
pi_104410217
Nou, controle gehad. Viel weer alles mee :s). En alles zat goed.
AFCA since 1900
pi_104431892
Zojuist eindelijk eens een afspraak gemaakt voor controle, kon vanmiddag al terecht. Is gewoon bij de huisarts dus alleen even de touwtjes checken. Ga wel even goed doorvragen.

Heb namelijk heel lang last gehad van kramp. Begint nu eindelijk minder te worden de laatste paar weken. Maar nog steeds doet het regelmatig even flink 'au'. Dus ik had liever gehad dat er ook de mogelijkheid was om inderdaad iets van een echo oid te doen. Al was het maar om mijzelf gerust te stellen dat het ding niet in mijn baarmoederwand zit te porren ofzo.

Verder ben ik voor een van de eerste keren in mijn leven echt ontzettend hard aan het aankomen. Was altijd van nature net op de grens van te mager. Maar ben in de afgelopen twee maanden 10 kilo aangekomen. Kan komen door het troost voedsel, en kan komen omdat ik flink wat lichaamsbeweging mis, sinds ik omstreeks dezelfde tijd bij mijn toch redelijk fysiek zware baan voor eeuwig ben 'uitgeroosterd'.
Die eerste paar kilo's waren wel leuk, maar het mag nu wel een beetje stoppen. Daarnaast is mijn buik steeds opgezet. en in combinatie met dat nieuw vergaarde buikvet, brr...
Voel mij net zo'n 16 jarig sletje dat zich in net iets te krappe kleding probeert te hijsen, tijd voor nieuwe kleding dus.
  woensdag 16 november 2011 @ 13:15:34 #170
327807 Mariposas
יה&#14
pi_104433102
Ik viel juist af nadat de Mirena geplaatst was.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_104439365
Tja, de uitwerking van die hormonen verschilt nogal per persoon.

Mijn twee beste vriendinnen hebben een enorm verhoging in hun libido gemerkt. Over de mijne zullen we het maar niet meer hebben, want die is echt verwaarloosbaar geworden.
pi_104447348
dat is ook precies de rede waarom ik lang twijfelde. de uitwerking ervan is zo wisselend.
maarja enige manier om erachter te komen is proberen. dus dat gaan we maar doen.
pi_104514716
Ik heb 6 weken geleden de mirena spiraal laten plaatsen met de reden omdat ik hele maanden door ongesteld bleef voordat ik de mirena had. Toen ik de mirena liet plaatsen deed dat best pijn, vooral het samentrekken van mijn baarmoeder en eierstokken deed zeer, die pijn had ik een weekje lang.. Ik heb alleen de dag van het plaatsen bloedverlies gehad, de eerste week wat spotting, daarna nergens last meer van gehad. Toen ik in mijn 3e week ongesteld moest worden verloor ik de eerste dag van mijn menstruatie een druppel, de tweede dag helemaal niks, de derde dag een druppel, de vierde dag twee druppels en daarna was het weg, na 6 weken na plaatsing heb ik controle gehad, dat was afgelopen dinsdag. Alles was goed en kan er nu 5 jaar tegen aan met de hoop dat mijn menstruatie weg blijft.. Alleen mijn vriend voelde het draadje tijdens de seks, maar nu is het draadje wat bijgeknipt en hebben we nergens meer last van! Ideaal!
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:27:31 #174
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104545558
Ik meld me hier ook maar even :+

Sinds gisteren ben ik ook een Mirena eigenaresse. Bij mij deed het plaatsen enorm veel pijn. De arts twijfelde even of hij hem wel wilde plaatsen omdat ik enorm zat te stressen en geen plaatselijke verdoving kon krijgen omdat ik met de auto was. Uiteindelijk heeft hij het wel gedaan en hij was zo ontzettend lief voor me dat het vol te houden was. Maar één keer echt zitten schreeuwen van de pijn om iets dat hij een 'prikje' noemde. Dat was géén 'prikje' }:|

Nu aan de paracetamol, naproxen én aan de pil. Voel me een beetje als een zombie en heb tussendoor aardig wat huilbuien en de behoefte om een bak ijs leeg te eten :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_104546863
Gelukkig dat het uiteindelijk gewoon gelukt is!
Heeft je arts gezegd dat je ook nog de pil moest slikken? Volgens mij wordt dat normaal afgeraden.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:13:54 #176
50430 Yuki
Student Midwife
pi_104546866
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:27 schreef Maraca het volgende:
Ik meld me hier ook maar even :+

Sinds gisteren ben ik ook een Mirena eigenaresse. Bij mij deed het plaatsen enorm veel pijn. De arts twijfelde even of hij hem wel wilde plaatsen omdat ik enorm zat te stressen en geen plaatselijke verdoving kon krijgen omdat ik met de auto was. Uiteindelijk heeft hij het wel gedaan en hij was zo ontzettend lief voor me dat het vol te houden was. Maar één keer echt zitten schreeuwen van de pijn om iets dat hij een 'prikje' noemde. Dat was géén 'prikje' }:|

Nu aan de paracetamol, naproxen én aan de pil. Voel me een beetje als een zombie en heb tussendoor aardig wat huilbuien en de behoefte om een bak ijs leeg te eten :')
Waarom ook aan de pil?
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zaterdag 19 november 2011 @ 14:49:44 #177
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104551685
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:13 schreef Njosnavelin het volgende:
Gelukkig dat het uiteindelijk gewoon gelukt is!
Heeft je arts gezegd dat je ook nog de pil moest slikken? Volgens mij wordt dat normaal afgeraden.
Ja, na het plaatsen van de spiraal heeft hij de pil voorgeschreven. Deze moet ik 3 maanden achter elkaar slikken (zonder stopweek). Had te maken met de vleesboom die hij ontdekte in mijn baarmoeder.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 19 november 2011 @ 15:05:34 #178
50430 Yuki
Student Midwife
pi_104552228
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:49 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, na het plaatsen van de spiraal heeft hij de pil voorgeschreven. Deze moet ik 3 maanden achter elkaar slikken (zonder stopweek). Had te maken met de vleesboom die hij ontdekte in mijn baarmoeder.
Huuu, eng idee. Is het spiraaltje wel verantwoord dan?
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zaterdag 19 november 2011 @ 15:11:29 #179
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104552383
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 15:05 schreef Yuki het volgende:

[..]

Huuu, eng idee. Is het spiraaltje wel verantwoord dan?
Het was maar een klein boompje en mijn arts is eerder iemand die hem niet plaatst dan wel, dus ik vertrouw hem volledig :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_104560366
Wat een actief en informatief forum. Ik lees en deel graag mee.
heb afgelopen donderdag een abortus gehad waarna meteen een mirena is geplaatst. het zetten deed geen pijn want ik had een verdoving voor de ingreep gehad. En ik moest erna pijnstillers slikken. Die dag verloor ik wel wat bloed. Geen pijn toenik thuis was. Op vrijdag maar heel weinig bloedverlies. 's Avonds wel veel kramp. Toen weer pijnstillers genomen. Vandaag helemaal geen bloedverlies meer en nog af en toe een kramp. Moet zeggen dat die krampen ech wel weeen lijken, lijkt totaal niet op menstruatiepijn. Ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat en of ik nog bloed ga verliezen. Zijn er hier meer mensen die de spiraal kregen na een abortus?
Groetjes
pi_104564706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:22 schreef moksimeti het volgende:
Wat een actief en informatief forum. Ik lees en deel graag mee.
heb afgelopen donderdag een abortus gehad waarna meteen een mirena is geplaatst. het zetten deed geen pijn want ik had een verdoving voor de ingreep gehad. En ik moest erna pijnstillers slikken. Die dag verloor ik wel wat bloed. Geen pijn toenik thuis was. Op vrijdag maar heel weinig bloedverlies. 's Avonds wel veel kramp. Toen weer pijnstillers genomen. Vandaag helemaal geen bloedverlies meer en nog af en toe een kramp. Moet zeggen dat die krampen ech wel weeen lijken, lijkt totaal niet op menstruatiepijn. Ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat en of ik nog bloed ga verliezen. Zijn er hier meer mensen die de spiraal kregen na een abortus?
Groetjes
Niet na een abortus, maar ik herken wel dat weeen idee. Dat heeft bij mij (met vlagen) echt wel 8 weken aangehouden. Ik heb mijn mirena sinds februari, ik heb nu nergens last meer van.
pi_104576801
Nadat ik mijn verhaal tikte begon het bloeden. Nu geen weeen meer, wel bloed. Ik vind het interessant en een gedoetje tegelijk. Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen. gisteren met een vriendin erover gesproken, zij heeft al haar tweede en is noooit meer ongesteld. Hoera.
Ik moet over drie weken op controle bij de huisarts, ook vanwege de abortus, maar mijn vriendin moest voor de controle terug naar de gyn waar ze een echo kreeg om te kijken of de mirena goed zat. Vraag me af hoe de huisarts zoiets dan checkt?
  zondag 20 november 2011 @ 10:36:34 #183
50430 Yuki
Student Midwife
pi_104578004
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 07:50 schreef moksimeti het volgende:
Nadat ik mijn verhaal tikte begon het bloeden. Nu geen weeen meer, wel bloed. Ik vind het interessant en een gedoetje tegelijk. Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen. gisteren met een vriendin erover gesproken, zij heeft al haar tweede en is noooit meer ongesteld. Hoera.
Ik moet over drie weken op controle bij de huisarts, ook vanwege de abortus, maar mijn vriendin moest voor de controle terug naar de gyn waar ze een echo kreeg om te kijken of de mirena goed zat. Vraag me af hoe de huisarts zoiets dan checkt?
Inwendig onderzoek, voornamelijk controle of de touwtjes goed zitten.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_104579155
ah, okee, dank voor de uitleg Cutechick! Heb jij de mirena al lang?
Klinkt misschien stom, zeker na een abortus, maar ik heb ongelooflijk zin in sex. hormonen of zo? Maar moet eerst over drie weken naar de controle, tot dat moment is het een no go. Het aftellen is begonnen, zeg maar.
pi_104579289
no go als in dat het nog niet veilig is toch?
mij is verteld dat je direct al weer seks mag hebben(al lijkt me niet dat je daar direct savonds na plaatsing al weer zin in hebt) maar dan met condoom totdat de controle is geweest.
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:38:08 #186
327807 Mariposas
יה&#14
pi_104667330
Weet iemand toevallig wat de kosten zijn van de Mirena zelf (dus niet plaatsen oid)? Zit even te kijken of het handig is om me er nog aanvullend voor te verzekeren.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_104667562
¤ 128 als ik het goed heb gezien.
als je je speciaal daarvoor aanvullend gaat verzekeren. bedenk dan wel dat je eigenrisico hebt van 220 euro.

net ook de recepten opgehaald zo ff langs de apotheek.
op het recept staat natuurlijk het spiraaltje
verder diclofenac/misoprostol tablet voor de avond ervoor en gewoon diclofenac voor uur ervoor en eventueel erna.

Misoprostol is een maagzuurremmer maar heeft als bijwerking dat het lichte baarmoedercontracties veroorzaakt en daarbij de baarmoedermond opent.

[ Bericht 44% gewijzigd door loecje op 22-11-2011 11:03:44 ]
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:21:44 #188
327807 Mariposas
יה&#14
pi_104668606
Meen je niet, wat duur!! Dat gaat me dan veel geld kosten; sowieso het eigen risico voor controle ziekenhuis, en dan ook nog die mirena. Ik denk aan zeker 250 euro totaal. :{
Vergoedingen uit je aanvullende verzekering gaan trouwens niet van je eigen risico af.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_104669666
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:21 schreef Mariposas het volgende:
Meen je niet, wat duur!! Dat gaat me dan veel geld kosten; sowieso het eigen risico voor controle ziekenhuis, en dan ook nog die mirena. Ik denk aan zeker 250 euro totaal. :{
Vergoedingen uit je aanvullende verzekering gaan trouwens niet van je eigen risico af.
Klopt, ik heb er rond de 250 voor moeten betalen.
(en dat is dom, als ik had gewacht tot ik 21 was (wat ik 10 dec wordt) werd het wel vergoed }:| )
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_104670228
duur. tja als je anticonceptie 5 jaar lang moet betalen ben je dat geld ook wel kwijt.

dat vergoedingen vanuit aanvullend pakket niet van je eigenrisico afgaan was ik niet mee bekend. krijg als he goed is vergoed vanuit aanvullend studentenpakket van zilverenkruis.
ik laat het gewoon bij de huisarts plaatsen dus ik heb geen extra ziekenhuis kosten ofzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:50 schreef Joysa het volgende:

[..]

Klopt, ik heb er rond de 250 voor moeten betalen.
(en dat is dom, als ik had gewacht tot ik 21 was (wat ik 10 dec wordt) werd het wel vergoed }:| )
vanaf je 21ste wordt het wel vergoed en daaronder niet? ik heb me er verder niet in verdiept.
pi_104670437
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:06 schreef loecje het volgende:
duur. tja als je anticonceptie 5 jaar lang moet betalen ben je dat geld ook wel kwijt.

dat vergoedingen vanuit aanvullend pakket niet van je eigenrisico afgaan was ik niet mee bekend. krijg als he goed is vergoed vanuit aanvullend studentenpakket van zilverenkruis.
ik laat het gewoon bij de huisarts plaatsen dus ik heb geen extra ziekenhuis kosten ofzo.

[..]

vanaf je 21ste wordt het wel vergoed en daaronder niet? ik heb me er verder niet in verdiept.
Bij mijn zorgverzekering wel, weet niet of het overal zo is.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:21:00 #192
327807 Mariposas
יה&#14
pi_104672448
Onder de 21 jaar zit anticonceptie in het basispakket, wordt overal dus vergoed.
Bij mij heeft de huisarts het 4 jaar geleden geplaatst, daar hoefde ik dus niet voor te betalen. Maar wel voor de mirena zelf. En ik kreeg een maand na plaatsing een inwendige echo in het ziekenhuis. De kosten daarvan (150 euro ongeveer) gingen van mijn eigen risico af.
En natuurlijk valt het over vijf jaar wel mee, maar je moet het wel in een keer even uitgeven.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:39:18 #193
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104684580
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:47 schreef loecje het volgende:
¤ 128 als ik het goed heb gezien.
als je je speciaal daarvoor aanvullend gaat verzekeren. bedenk dan wel dat je eigenrisico hebt van 220 euro.

net ook de recepten opgehaald zo ff langs de apotheek.
op het recept staat natuurlijk het spiraaltje
verder diclofenac/misoprostol tablet voor de avond ervoor en gewoon diclofenac voor uur ervoor en eventueel erna.

Misoprostol is een maagzuurremmer maar heeft als bijwerking dat het lichte baarmoedercontracties veroorzaakt en daarbij de baarmoedermond opent.
Ik was 153 kwijt voor het spiraaltje ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:55:20 #194
50430 Yuki
Student Midwife
pi_104687967
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:38 schreef Mariposas het volgende:
Weet iemand toevallig wat de kosten zijn van de Mirena zelf (dus niet plaatsen oid)? Zit even te kijken of het handig is om me er nog aanvullend voor te verzekeren.
De Mirena wordt, als je boven de 21 bent, evt vergoed uit je aanvullende verzekering.
Het plaatsen gebeurt bij de huisarts (geen verplicht eigen risico) of in het ziekenhuis (wél verplicht eigen risico).

Dat betekent dat je volgend jaar max 220 euro kwijt bent, als je je spiraaltje laat zetten in het ziekenhuis. Ga je naar de huisarts en ben je voldoende aanvullend verzekerd, dan is het "gratis" :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:06 schreef loecje het volgende:
duur. tja als je anticonceptie 5 jaar lang moet betalen ben je dat geld ook wel kwijt.

dat vergoedingen vanuit aanvullend pakket niet van je eigenrisico afgaan was ik niet mee bekend. krijg als he goed is vergoed vanuit aanvullend studentenpakket van zilverenkruis.
ik laat het gewoon bij de huisarts plaatsen dus ik heb geen extra ziekenhuis kosten ofzo.

[..]

vanaf je 21ste wordt het wel vergoed en daaronder niet? ik heb me er verder niet in verdiept.
Tot 21 wordt het vergoed uit de basisverzekering (en moet je dus rekening houden met je eigen risico), vanaf 21 eventueel uit de aanvullende verzekering. Maar ga dan wel bij je zorgverzekeraar even de voorwaarden na, want niet alle aanvullende verzekeringen dekken anticonceptie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_104688400
Wow dat is veel duurder dan hier in België. Het spiraaltje zelf werd bij mij deels vergoed omdat ik nog jonger dan 21 was. Controles kostten mij slechts 20 euro per keer ongeveer.

De pil wordt bij mij niet vergoed na 21 jaar, dus de Mirena is voor mij daarom goedkoper.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:22:48 #196
327807 Mariposas
יה&#14
pi_104693847
@Yuki maar het spiraaltje (a ą150 euro dus) moet je wel zelf betalen, het valt nl onder de regeling geneesmiddelen, net zoals je huisarts je tabletten voorschrijft, deze zitten ook niet in het consult. Je haalt het ook zelf bij de apotheek (meeste gevallen). Ik heb het nog even opgezocht op medicijnkosten.nl en het ding kost ¤ 141,02. :{ En ik kreeg vorige keer een echo in het ziekenhuis na plaatsen, huisarts heeft die apparatuur niet. Dat was toen al mijn eigen risico, dus in elk geval 150 euro. Zal dus sowieso minimaal 220 euro kosten maar waarschijnlijk nog meer,ongeacht of de huisarts het plaatst of een medisch specialist. :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_104698318
maar valt wel onder anti-conceptie en dat zit in mn aanvullende pakket.
dan zou het toch gewoon vergoed moeten worden?
  woensdag 23 november 2011 @ 05:28:15 #198
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104707399
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:23 schreef loecje het volgende:
maar valt wel onder anti-conceptie en dat zit in mn aanvullende pakket.
dan zou het toch gewoon vergoed moeten worden?
Ik heb ook een aanvullend pakket, maar ik kan tot maximaal 50 euro declareren :') (Menzis)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 23 november 2011 @ 09:32:26 #199
327807 Mariposas
יה&#14
pi_104709219
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 05:28 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik heb ook een aanvullend pakket, maar ik kan tot maximaal 50 euro declareren :') (Menzis)
Ik heb nu geen AV maar als ik er een neem kan ik ook tot maximaal 50 euro declareren, zet ook niet echt aan (Anderzorg, eigenlijk ook Menzis dus trouwens). :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 23-11-2011 09:37:44 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_104710448
dan moet ik eens gaan uitzoeken hoe dat bij zilverenkruis zit..
iemand die dat weet? ik kan vanuit hier niet op de site van zilverenkruis komen.
  woensdag 23 november 2011 @ 10:48:25 #201
327807 Mariposas
יה&#14
pi_104710963
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:27 schreef loecje het volgende:
dan moet ik eens gaan uitzoeken hoe dat bij zilverenkruis zit..
iemand die dat weet? ik kan vanuit hier niet op de site van zilverenkruis komen.
www.polisvoorwaardenonline.nl. Wij weten niet welke av jij hebt. ;)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_104711800
studentenpakket. bedankt voor de link, die site kan ik wel openen.

quote:
Wij vergoeden aan vrouwelijke verzekerden de kosten van hormonale
anticonceptiva en spiraaltjes (IUD’s).

Uitsluiting
Wij vergoeden niet de eigen bijdrage (bovenlimietprijs GVS).
nu weer die GVS opzoeken...
pi_104729680
Ik ben benieuwd of ik er nog iets voor moet betalen. Kon het bij de apotheek gewoon zo meenemen, met het recept van de dokter. Misschien dat ik de rekening nog gepresenteerd krijg? Ging ik eigenlijk niet van uit.
Moest voor het plaatsen wel 61 euro betalen, omdat het in de abortuskliniek gebeurde. Die nota heb ik naar m'n verzekering opgestuurd, maar ga er niet van uit dat ik er iets van terug krijg want op de een of andere manier krijg ik noooit iets terug van de verzekering..

Verder ben ik benieuwd hoe het verder gaat met m'n spiraaltje. Had er in het weekend geen last van, maar nu lijk ik wel gewoon ongesteld. Minder bloed dan eerst, maar wel meer krampen.. eugh
  woensdag 23 november 2011 @ 19:56:54 #204
50430 Yuki
Student Midwife
pi_104731417
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:15 schreef loecje het volgende:
studentenpakket. bedankt voor de link, die site kan ik wel openen.

[..]

nu weer die GVS opzoeken...
Loecje, als je wil kan ik morgen op m'n werk wel even checken of er een bovenlimietprijs (eigen bijdrage) is bij de Mirena.
Zover ik weet is dat niet het geval, maar checken kan geen kwaad.

Heb je een Beter Af Plus Polis met 1 of meer sterren? Dan krijg je 'm vergoed :Y
♥ || Baby catcher in training || ♥
  woensdag 23 november 2011 @ 20:01:10 #205
50430 Yuki
Student Midwife
pi_104731652
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:22 schreef Mariposas het volgende:
@Yuki maar het spiraaltje (a ą150 euro dus) moet je wel zelf betalen, het valt nl onder de regeling geneesmiddelen, net zoals je huisarts je tabletten voorschrijft, deze zitten ook niet in het consult. Je haalt het ook zelf bij de apotheek (meeste gevallen). Ik heb het nog even opgezocht op medicijnkosten.nl en het ding kost ¤ 141,02. :{ En ik kreeg vorige keer een echo in het ziekenhuis na plaatsen, huisarts heeft die apparatuur niet. Dat was toen al mijn eigen risico, dus in elk geval 150 euro. Zal dus sowieso minimaal 220 euro kosten maar waarschijnlijk nog meer,ongeacht of de huisarts het plaatst of een medisch specialist. :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het spiraaltje hoef je alleen zelf te betalen als je niet (voldoende) aanvullend verzekerd bent.
Spiraal: zelf dokken of aanvullende verzekering.
Plaatsen: basisverzekering. Bij huisarts zonder eigen risico; in het ziekenhuis mét eigen risico.

Ik heb dit jaar alleen de pijnstiller zelf moeten betalen (geneesmiddel, dus eigen risico); de rest werd volledig vergoed door m'n verzekeraar. Mirena uit de AV, plaatsen uit de basisverzekering zonder eigen risico. Controle ook 100% vergoed, want eveneens bij de huisarts (zonder echo trouwens).

[ Bericht 15% gewijzigd door Yuki op 23-11-2011 20:06:43 ]
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_104733697
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:56 schreef Yuki het volgende:

[..]

Loecje, als je wil kan ik morgen op m'n werk wel even checken of er een bovenlimietprijs (eigen bijdrage) is bij de Mirena.
Zover ik weet is dat niet het geval, maar checken kan geen kwaad.

Heb je een Beter Af Plus Polis met 1 of meer sterren? Dan krijg je 'm vergoed :Y
als je dat zou willen doen graag! dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben.
ja idd Beter Af Plus Polis met 1 ster.
  woensdag 23 november 2011 @ 22:14:43 #207
50430 Yuki
Student Midwife
pi_104740673
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:37 schreef loecje het volgende:

[..]

als je dat zou willen doen graag! dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben.
ja idd Beter Af Plus Polis met 1 ster.
Ik kijk het voor je na morgen, kom er nog op terug!
♥ || Baby catcher in training || ♥
  donderdag 24 november 2011 @ 08:01:48 #208
50430 Yuki
Student Midwife
pi_104749972
Mirena: geen eigen bijdrage!

Loecje, het spiraal zelf krijg je daarom volledig vergoed. Er is wel een kans dat je m voor moet schieten bij de apotheek, maar als je de originele nota opstuurt krijg je het volledige bedrag voor de Mirena terug! :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
  donderdag 24 november 2011 @ 09:13:21 #209
327807 Mariposas
יה&#14
pi_104750997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:01 schreef Yuki het volgende:

[..]

Het spiraaltje hoef je alleen zelf te betalen als je niet (voldoende) aanvullend verzekerd bent.
Spiraal: zelf dokken of aanvullende verzekering.
Plaatsen: basisverzekering. Bij huisarts zonder eigen risico; in het ziekenhuis mét eigen risico.
Wat ik zeg dus. :P In mijn geval gaat me dat dus zo'n 370 euro kosten. Ik denk dat ik maar voor iets anders ga kijken, mede doordat ik eigenlijk niet van plan ben om 'm vijf jaar te laten zitten. Zal wel Implanon worden dan.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_104751912
wat zit er allemaal bij die 370 euro? het spiraaltje zelf is nog niet eens de helft...
implanon is ongeveer net zo duur als een spiraaltje.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 08:01 schreef Yuki het volgende:
Mirena: geen eigen bijdrage!

Loecje, het spiraal zelf krijg je daarom volledig vergoed. Er is wel een kans dat je m voor moet schieten bij de apotheek, maar als je de originele nota opstuurt krijg je het volledige bedrag voor de Mirena terug! :)
dankje!
ik ga hem morgen bij de apotheek halen. hopelijk hoef ik niet direct voor te schieten.
  donderdag 24 november 2011 @ 10:15:30 #211
327807 Mariposas
יה&#14
pi_104752333
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 09:58 schreef loecje het volgende:
wat zit er allemaal bij die 370 euro? het spiraaltje zelf is nog niet eens de helft...
implanon is ongeveer net zo duur als een spiraaltje.

[..]

dankje!
ik ga hem morgen bij de apotheek halen. hopelijk hoef ik niet direct voor te schieten.
Eigen risico echo ziekenhuis. En kosten spiraaltje a 140 euro omdat ik geen AV heb. 370 euro weet ik niet precies, maar in elk geval is die controle 150 euro omdat 4 jaar geleden m'n hele ER er aan op ging.
Implanon kan door de huisarts worden geplaatst en hoef je ook geen echo voor te krijgen. Implanon kost dan alleen 130 euro.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_104752759
spiraaltje wordt bij mij gewoon door de huisarts geplaatst. zonder echo...

implanon mag niet elke huisarts plaatsen. mijn huisarts tenminste niet. daarvoor zou ik dan doorgestuurd worden naar haar collega. die heeft daarvoor wel en cursus/training gevolgt.
bij de kosten afweging zou ik ook de levensduur meenemen. spiraaltje is dan wel iets duurder maar dat is voor 5 jaar terwijl implanon voor 3jaar is.
  donderdag 24 november 2011 @ 10:55:33 #213
327807 Mariposas
יה&#14
pi_104753259
Maar ik heb het over mijn situatie. :) Mijn huisarts laat de controle uitvoeren d.m.v. een echo door een medisch specialist. En mijn huisarts kan wel de Implanon zelf plaatsen. En de levensduur, daar had ik het ook al over in mijn afweging, ik wil 'm zeer waarschijnlijk niet vijf jaar laten zitten. Vandaar dat het dan naar mijn mening voor mij wat prijzig is als ik 'm niet vijf jaar laat zitten.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_104753417
dat snap ik. maar ik zou niet weten waarom een extra echo als de huisarts het ook zelf kan controleren. tenzij de huisarts het niet zeker weet natuurlijk.
controle echo zou voor mij geen probleem zijn aangezien ik mn eigenrisico er toch wel moet betalen. komend jaar verwacht ik niet veel anders aangezien ik weer opnieuw de medische molen in ga.

maar idd als je hem niet 5 jaar wilt laten zitten en de echo in het ziekenhuis erbij. dan gaat het wel een duur grapje worden.

[ Bericht 25% gewijzigd door loecje op 24-11-2011 11:08:53 ]
pi_104753910
Een vraag van mijn vriendin. 6 weken geleden is bij haar de Mirena ingeplaatst tijdens haar ongesteldheid. 2 weken later was ze plots weer ongesteld (incl. buikpijn, bloeding etc). Zou ze nu (4 weken later) weer ongesteld moeten worden of had ze 2 weken geleden ongesteld moeten worden?

Ik hoop dat jullie het begrijpen, ik ben een man en kan het niet zo goed verwoorden ;)
  donderdag 24 november 2011 @ 17:04:53 #216
92409 Twinky
Little star.
pi_104765595
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:20 schreef _The_General_ het volgende:
Een vraag van mijn vriendin. 6 weken geleden is bij haar de Mirena ingeplaatst tijdens haar ongesteldheid. 2 weken later was ze plots weer ongesteld (incl. buikpijn, bloeding etc). Zou ze nu (4 weken later) weer ongesteld moeten worden of had ze 2 weken geleden ongesteld moeten worden?

Ik hoop dat jullie het begrijpen, ik ben een man en kan het niet zo goed verwoorden ;)
er is geen vaste periode waarop je ongesteld wordt... bij de pil komen er hormonen in je lijf waardoor je lijf denkt dat het zwanger is, als je dan stopweek hebt zijn die hormonen er niet en denkt je lijf 'oei, er staat nog een bedje in de baarmoeder maar er zit geen baby in, nou, dan maar opruimen!'. Bij een mirenaspiraal worden die hormonen aan één stuk door afgegeven, maar in mindere mate. Het kan dan zijn dat je 'gewone' hormonen er een beetje tussendoor komen. De gewone hormonen maken een bedje klaar voor de baby, dan komt er een eisprong, en als er geen zaadjes bijkomen, wordt het bedje weer opgeruimd (elke maand). Als het zich allemaal een beetje gestabiliseerd heeft is het dus de bedoeling dat je ongeveer elke maand ongesteld wordt, maar wel minder dan normaal. Maar voordat het allemaal op orde is, kan wel even duren.

Ongesteld zijn (en vooral het niet ongesteld worden) heeft bij de pil/mirena weinig te maken met al dan niet zwanger zijn. je lijf is zo in de war door de hormonen dat het maar bedjes op blijft ruimen ;) als ze dus denkt dat ze zwanger zou kunnen zijn, moet ze even testen!
  donderdag 24 november 2011 @ 23:12:18 #217
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_104786263
Hormonen, hormonen, hormonen, ik word gek van die hormonen. De combinatie spiraal + pil is echt 3x niks :X

Die Naproxen trek ik op de een of andere manier echt niet. Ik word dan enorm emotioneel en als ik iets eet 's morgens krijg ik automatisch zo'n kots-reflex :{ Maar goed, als je 's morgens wakker word met enorm veel pijn (krampen) dan neem je er toch maar 1 want anders kom ik de werkdag ook niet door :N

Ga nog even op mijn tanden bijten. De pijn was te verwachten met de vleesboom dus nu is het een kwestie van de pil blijven slikken tot dat ding dood is en hopelijk neemt daardoor dan ook de pijn af ;( Tot nu toe heb ik de pijn meestal 's avonds en dan kan ik het nog wel verzachten met een kruik.

Het is wel een anticonceptiemiddel ja. Moet er niet aan denken om seks te hebben :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_105064007
Ik heb net een mirena laten zetten bij een kliniek.

Ik vond het redelijk pijnlijk, de arts zei dat het zou voelen als menstruatiepijn maar het was echt wel menstruatiepijn x 10! Ik voel nog niet echt nakrampen ofzo.

Overigens is het hier in the UK 100% gratis, ook geen eigen risico ofzo :) .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_105124002
Ik heb nu best pijnlijke krampen maar ik ben zo goed als gestopt met vloeien! Nog een heel klein beetje bruinige afscheiding. Dat had ik niet verwacht...
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_105126127
Ik breek even in met een vraagje; in juni heb ik de mirena laten plaatsen. Geen centje pijn, ook niet meer ongesteld dus wat dat betreft alleen maar blij. Maar sinds die tijd heb ik veel last van pukkels in mijn gezicht. Volgens de schoonheidsspecialiste zijn het onderhuidse ontstekingen die inderdaad veroorzaakt worden door bijwerkingen van de Mirena. Behalve dat het niet zo mooi is, is het ook pijnlijk in mijn gezicht. Wie herkent dit en heeft er ervaring mee? Blijft het zo? Wordt het meer? Of minder? Anders gaat dat ding er gewoon weer uit....
  zaterdag 3 december 2011 @ 08:37:03 #221
92409 Twinky
Little star.
pi_105126325
yes, ik heb ook pukkels in mijn gezicht. Voor de Mirena nooit, nu wel. Altijd 3 tegelijk ongeveer, soms wat meer of wat minder. Is nooit minder geworden en nu met mijn nieuwe Mirena ook niet. Tsja, je moet er wat voor over hebben denk ik dan :P
pi_105141473
Hmmm dat is balen. Het doet bij mij ook zeer dus het zijn niet gewoon pukkeltjes. :(
pi_105211394
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:12 schreef olifantje123 het volgende:

[..]

Gaat erop lijken dat ik in de 2 weken op, 2 weken af fase zit, spotting begint weer en zal wel weer overgaan in bloedverlies :r
Inmiddels zijn we weer een maand verder, was dus weer ongesteld, niet echt weinig te noemen, daarna 5 dagen "schoon" en dan weer 11 dagen druppeltjes bloed, 2 dagen spotting en nu weer gewoon echt ongesteld.
Ik kan er dus geen pijl op trekken nog na deze 6 maanden.

Als ik mijn kalendertje zo eens bekijk staat het vol met cirkeltjes (bloedverlies) en driehoekjes (spotting) met af en toe eens een stukje witte ruimte.

Toch wil ik het nog niet opgeven, ik heb mezelf tot januari gegeven maar misschien toch nog wat langer proberen, al heb ik er een zwaar hoofd in, ik reageer op het spiraal precies als de pil, bijna 30 jaar geleden, ook steeds last van tussentijds bloedverlies.
Voor de rest geen klachten, alleen wat buikpijn met begin menstruatie (de echte).
Geen hoofdpijnklachten, pukkels of anders.
pi_105237735
Ik zit zwaar in twijfel. Doorverwijzing van de huisarts gekregen een paar weken geleden, om evt. een echo te laten maken. In verband met de kramp die ik regelmatig blijf hebben. Gaat nog steeds redelijk wat naproxen doorheen, wordt minder. Maar blijf last hebben, en steeds een opgezette buik
Libido weer een beetje terug, maar als ik de hand aan mijzelf sla, of eigenlijk de vibrator aan mijzelf sla, dan lijkt dat stomme ding mee te trillen, krijg ik extra kramp, en bloedverlies. Vaak helderrood, wat mij toch zorgen baart.

Verder voel ik mij nog steeds vlak, vooral emotioneel, weinig energie vaak moe, en mijn hoofd voelt steeds wollig. Op zich heeft die vlakte zo zijn voordelen, maar ik mis mijn pieken, en ik mis mijn emoties als drijfveer en motivatie. Ik heb dit op zich wel eens eerder meegemaakt, en alle redenen toe om mij zo te voelen. maar ik bounce altijd snel weer terug. En nu al drie maanden lang niet.

En als een echo toch zoveel geld gaat kosten, neig ik er naar het spiraaltje gewoon te gaan laten verwijderen.

Ik wil niet de schuld geven aan de mirena en ik wil het best de tijd geven, het is nu net drie maanden. En het zou een half jaar duren voordat je lichaam gewend is, daarnaast wordt de kramp steeds minder. Maar ik weet het gewoon niet. Ik begin langzaam een beetje weg te zakken in een flinke dip. En als de oorzaak het spiraaltje zou kunnen zijn, dan ben ik die het liefste kwijt.
pi_105247551
informeer eens bij je verzekering hoe het zit met de vergoeding bij jou pakket.
ik snap het wel, vergelijkbaar heb ik met de pil gehad(alle mogelijke bijwerkingen). daarbij werd ook gezegd van half jaar volghouden en dan zou het over moeten zijn. ik was net die uitzondering waarbij dat niet gebeurde. na een jaar aankwakkelen eindelijk gestopt.

waarschijnlijk deze week mirena plaatsen. ik hoop echt dat dat voor mij beter is.
pi_105283504
Keus gemaakt; ding gaat eruit. Morgen naar de huisarts. Voorlopig maar even zonder iets van hormomen.
  woensdag 7 december 2011 @ 09:03:54 #227
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_105284143
quote:
9s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:14 schreef Mindy80 het volgende:
Keus gemaakt; ding gaat eruit. Morgen naar de huisarts. Voorlopig maar even zonder iets van hormomen.
Alleen vanwege de pukkels? :o Heb je Benzac Benzoylperoxide al geprobeerd? Toegegeven, agressief spul, maar toen ik veel last had van pukkels verdween het als sneeuw voor de zon terwijl die drogisterij zooi niks deed :{w
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_105288797
ik zou ook eerst nog iets daartegen proberen. kan je ook eerst nog even met de huisarts bespreken.

ik hoop dat het qua acne bij mij rustig gaat worden qua. minder zou mooi zijn maar daar ga ik niet vanuit gezien ervaring van anderen. maar ik hoop wel meer stabiel/constant en niet zo'n mega vlaag als ik ongesteld ben.
dan kan ik weer door naar de dermatoloog en hopelijk kom ik dan wel in aanmerking voor een of andere behandeling zonder creme troep/antibiotica.
pi_105289799
Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts voor controle. De Mirena zit er nu drie weken in. Heb er niet veel last van, behalve na het sporten, dan krijg ik buikpijn en beetje bloed. Heb nog niet durven voelen of de touwtjes goed zitten, dat laat ik maar aan de huisarts over. Ben benieuwd hoe het is, de eerste keer weer sexxen, heb er in elk geval veeeeel zin in, :)

Begin trouwens ook wat puistjes te krijgen. Gelukkig over 2 weken naar de schoonheidsspecialiste, heeft die ook weer wat te doen ;))
pi_105295913
Ik heb mijn mirena nu sinds vrijdag, ben tot nu toe eigenlijk wel tevreden.
Ik was even gestresst omdat mij alleen verteld was dat het draadje bij mn baarmoedermond zou zitten, en niet dat hij in het begin ook helemaal onderaan bij de ingang van je vagina kan zitten, ik dus in paniek omdat ik dacht dat dat ding volledig uitgezakt was.

Ik heb niet heel veel klachten meer, wel hoofdpijn en af en toe rugpijn. Mijn 'ergste' klacht vind ik zelf mijn opgezette buik. Mn baarmoeder is nogal opgezwollen en hierdoor lijkt mn buik nog dikker dan ie al was. (Dat is niet zo leuk voor iemand die heel hard haar best doet af te vallen.)

Dit weekend voor het eerst weer seks met mijn vriend, als het lukt.
Ben benieuwd, hoop het wel gewoon.
pi_105295985
Moksimeti, hoezo nu pas seks?
Is jou verteld dat je 3 weken moest wachten oid?
Ik mocht van de gyn seks hebben zodra ik het zelf goed vond voelen, als ik dat de eerste dag al wilde moest ik dat zelf weten.
pi_105299353
omdat ik een abortus had waarna het spiraaltje is geplaatst. Tot een week na de abortus mag je geen seks en niet sporten. Dus dat was week één. Daarna ging ik weer rustig sporten, maar merkte ik wel dat ik dan nog kramp kreeg en bloed verloor. Ik ging ervan uit dat als ik zou sexxen, dat ik dan ook pijn + bloed zou hebben en daar had ik niet zoveel zin in. Morgen naar de dokter en als dan alles goed is, dan ga ik het weer proberen. JOEHOE!! :) :)
pi_105333902
Jeeeeeeeminee, net bij de dokter geweest. Hoop misverstanden, blijkbaar. Zij doet helemaal geen controle, maar verwees me door om een echo te laten maken om te zien of het ding goed zit. Kan pas over 2 weken. Ik: mag ik dan nog geen seks hebben? Zij: beter om te wachten tot na de controle. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!
Ga vanavond in elk geval eens checken hoe het met de touwtjes is.
Wat denken jullie? Is er een kans dat dat ding niet goed zit en daardoor z'n werk niet goed zou doen??
  donderdag 8 december 2011 @ 17:12:06 #234
92409 Twinky
Little star.
pi_105343584
als je de touwtjes voelt zit ie er nog in, als ie er nog inzit maakt een vruchtje weinig kans om in te nestelen dus kun je gewoon seksen :P
pi_105346235
Ik zou het ook gewoon proberen hoor. Als je bang bent om zwanger te worden kun je het met condoom doen.
Ik heb niet gewacht tot de controle met seks, mijn controle was ook pas na 2 maanden ofzo :+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_105346375
al het spiraaltje er gewoon zit geeft het hormonen af dus zou je toch beschermt moeten zijn tegen zwangerschap?
  donderdag 8 december 2011 @ 20:22:19 #237
50430 Yuki
Student Midwife
pi_105351289
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:12 schreef Twinky het volgende:
als je de touwtjes voelt zit ie er nog in, als ie er nog inzit maakt een vruchtje weinig kans om in te nestelen dus kun je gewoon seksen :P
Dit ja :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 18:42 schreef loecje het volgende:
al het spiraaltje er gewoon zit geeft het hormonen af dus zou je toch beschermt moeten zijn tegen zwangerschap?
De hormonen hebben wel even tijd nodig, met héééél veel pech heb je namelijk toch nog net 1 laatste eisprong en dan zou je de pineut zijn.

Maar goed, met dat spiraaltje gaat een evt bevrucht eitje zich echt niet nestelen, dus zwanger word je niet :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_105354073
hormonen van de pil hebben ook geen tijd nodig als je in de stopweek begint.
waarom die van het spiraaltje wel?

mijne is trouwens nog niet geplaatst. mijn eigen huisarts is juist deze week met vakantie. en voor zoiets ga je niet naar een vervanger...
over een maand is het kerstvakantie :( nu heb ik een afspraak voor maandag staan in de hoop dat ik dan nog net ongesteld ben (normaal zondag laatste dag) en mocht dat niet zo zijn dan ga ik om een pil vragen zodat ik volgende maand de stopweek 1 week kan verplaatsen tot 1 week na de kerstvakantie.

ik ken mezelf, ik moet nu niet nog langer gaan wachten anders durf ik niet meer ;)
pi_105440723
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:42 schreef moksimeti het volgende:
Jeeeeeeeminee, net bij de dokter geweest. Hoop misverstanden, blijkbaar. Zij doet helemaal geen controle, maar verwees me door om een echo te laten maken om te zien of het ding goed zit. Kan pas over 2 weken. Ik: mag ik dan nog geen seks hebben? Zij: beter om te wachten tot na de controle. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!
Ga vanavond in elk geval eens checken hoe het met de touwtjes is.
Wat denken jullie? Is er een kans dat dat ding niet goed zit en daardoor z'n werk niet goed zou doen??
Ik heb hem ook laten zetten na mijn abortus, dinsdag 3 weken geleden. Ik bloed nu nog steeds verschrikkelijk, denk alleen maar aan seks en blijf maar last houden van krampen die op weeen lijken. Ik heb op dag 2 gevoeld aan de touwtjes, en die zaten behoorlijk hoog, het lijkt nu alsof mn baarmoeder weer lager is gaan hangen waardoor de touwtjes er bijna uitkomen :/.
Ik heb woesdag de afspraak, ben benieuwd. Hoop dat het bloeden snel ophoud, want ik wil nooit meer terug naar de pil. Wat een onding is dat, 5 jaar geleden door de pil heen zwanger geworden, daarna 3 jaar lang geen pil oid gehad omdat we een tweede wilden, nooit zwanger geworden. Ex en ik gaan uitelkaar, tijd later krijg ik een nieuwe vriend, ik begin met de pil en hoppa na een paar maanden zwanger... Ik en de pil gaan dus niet samen...

[ Bericht 15% gewijzigd door TandooriChicken op 11-12-2011 01:46:42 (Nog niet af) ]
"I went to a bookstore and asked the saleswoman, "Where's the self-help section?" She said if she told me, it would defeat the purpose." ~George Carlin
pi_105471221
Mij werd, door mijn eigen huisarts, het ontzettend afgeraden om bij de huisarts te laten doen. Dit omdat ze dus ook geen echo kunnen laten maken e.d.

Ik heb dit weekend weer seks gehad, precies een week na het plaatsen, ik was zo opgelucht en blij, totaal geen pijn gehad. Vriend voelde het touwtje heel af en toe prikken, maar nu komt die van mij ook tot aan zo'n beetje de uitgang van mn vagina, dus die mag wel geknipt worden.
1 standjes voelde wel vervelend, maargoed mn baarmoeder is nog opgezwollen en alles, dus ik mag niet klagen!

Pijn is ook al stukken minder, afgelopen paar dagen maar 2x een paracetamol genomen. Moet nog wel tampons gebruiken maar neem aan dat t bloeden vanzelf wel een x ophoudt :p
pi_105548496
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:03 schreef Maraca het volgende:

[..]

Alleen vanwege de pukkels? :o Heb je Benzac Benzoylperoxide al geprobeerd? Toegegeven, agressief spul, maar toen ik veel last had van pukkels verdween het als sneeuw voor de zon terwijl die drogisterij zooi niks deed :{w
Heb ik geprobeerd, helpt helaas niet. Maar het zijn geen pukkels maar onderhuidse onderstekingen/bultjes die erg zeer doen. En het worden er steeds meer ook in mijn hals.
pi_105552965
Hier ook een weekje te vroeg. De krampen zijn alleen niet leuk, ik lig soms werkelijkwaar dubbel van de pijn. Had net m'n vriend op skype, en die was er helemaal stil van.
Lectures Division
William Morris Endeavor
Privately Held; 501-1000 employees; Entertainment industry
October 2010 – Present (1 year 3 months) escort amsterdam escorts amsterdam escort amsterdam amsterdam escorts amsterdam escort
pi_105553090
Hier ook weer eens hele erge krampen, maar alleen wat spotting.
Maar die krampen.. pff.. heb ze nooit gehad -O-
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_105554474
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:19 schreef Mindy80 het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd, helpt helaas niet. Maar het zijn geen pukkels maar onderhuidse onderstekingen/bultjes die erg zeer doen. En het worden er steeds meer ook in mijn hals.
dat zijn ook gewoon pukkels, alleen dan onderhuids
die zijn pijnlijk ja :(
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:56:12 #245
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_105560243
Goed, ga waarschijnlijk stoppen met de pil. Ben mezelf niet meer :N Net even naar de huisartsenpost gegaan omdat ik de hele dag door paniekaanvallen had en het gewoon niet meer trok. En ik ken mezelf.. morgenochtend denk ik "oh, het gaat wel.. ladieladiela" en dan komen de aanvallen weer en is de huisarts niet te bereiken }:|

Stiekem wel blij om te horen dat het spiraaltje waarschijnlijk kan blijven zitten. Eerst maar eens kijken wat de gynaecoloog hiervan vindt en of het kan icm de vleesboom en anders maar eens kijken wat ik ga doen. Wel eng om te googlen op Mirena en depressie trouwens :{
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_105572081
Maraca, ik zou me daar niet al te druk over maken, over wat je op internet vindt.
In je achterhoofd houden is goed maar zoek van ieder anticonceptie maar eens op wat de bijwerkingen zijn, ze zullen allemaal mensen met een depressie opleveren. Van de nog veel grotere hoeveelheid mensen waarbij het wel goed gaat zie je dan alleen weer minder, want die hebben geen reden tot klagen ;)

Ik heb mezelf ook ontzettend op lopen vreten door reacties over mn spiraaltje op te gaan zoeken etc, was compleet in paniek toen mn baarmoeder ontzettend opzwol en omdat mn touwtjes zo lang zijn (dat zijn ook de 'symptomen' voor als oa het ding uit je baarmoeder komt, als hij door de wand heenprikt etc.) en er was gewoon niets aan de hand. Levert allemaal stress op terwijl het niet nodig is. Als je denkt dat je iets hebt dan gaat het meestal ook echt zo voelen, dus dat soort dingen kan je, imo, beter gewoon lekker aan artsen overlaten :)
  woensdag 14 december 2011 @ 18:37:47 #247
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_105584749
Nee, maak me ook niet druk over wat op internet staat. Maar maak me wel druk over hoe ik mij voel ;) Zit nu in de 2e dag van mijn "stopweek" (zijn lichtere pillen) en voel me al stukken beter. Morgen een afspraak bij de huisarts en kijken wat zijn advies is.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_105586051
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 18:37 schreef Maraca het volgende:
Nee, maak me ook niet druk over wat op internet staat. Maar maak me wel druk over hoe ik mij voel ;) Zit nu in de 2e dag van mijn "stopweek" (zijn lichtere pillen) en voel me al stukken beter. Morgen een afspraak bij de huisarts en kijken wat zijn advies is.
Ah jij hebt beiden he, ik was voor ik aan de Mirena begon van de Microgynon 30 naar 50 gegaan. Nou mijn vriend heeft het gemerkt. Ik werd een chagerijnig mens, niet meer te genieten. Toen ik stopte met de pil omdat ik erachter kwam dat ik zwanger was, voelde ik me na een paar dagen stukken beter. Het leek of alle last van de wereld van mn schouders was.. Ik hoop dat je snel van alles af bent!
"I went to a bookstore and asked the saleswoman, "Where's the self-help section?" She said if she told me, it would defeat the purpose." ~George Carlin
  donderdag 15 december 2011 @ 16:53:27 #249
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_105620649
Terug van de huisarts. Hij keek me een beetje beduusd aan toen ik vertelde dat ik ook de pil voorgeschreven had gekregen. Wist hij niks van en kon hij ook niet weten omdat de gynaecoloog niks in het dossier had gezet hierover.

Leuk -O-

Goede nieuws is dat ik mag stoppen met de pil *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_105621556
Bah nu zit ik weer in twijfel.

Morgenochtend afspraak met de huisarts om het spiraaltje te laten verwijderen. Afspraak al vorige week gemaakt.

Heb ik nu gewoon al een paar dagen nergens last van, humeur ook veel beter, energieker etc.
Wel nog steeds een opgeblazen buik. Maar goed, eerder ging het ook regelmatig een tijdje wat beter, om vervolgens weer los te barsten. Dus het spiraaltje gaat er toch maar uit.
pi_105621604
artsen en dossier bijhouden...
zucht...
pi_105627239
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:53 schreef Maraca het volgende:
Terug van de huisarts. Hij keek me een beetje beduusd aan toen ik vertelde dat ik ook de pil voorgeschreven had gekregen. Wist hij niks van en kon hij ook niet weten omdat de gynaecoloog niks in het dossier had gezet hierover.

Leuk -O-

Goede nieuws is dat ik mag stoppen met de pil *O*
Oh dat is niet netjes van die gynaecoloog.. Had hij/zij gezegd hoe lang je de pil moest slikken?
En dat was vanwege die vleesboom toch?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 15 december 2011 @ 19:49:18 #253
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_105627728
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:38 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oh dat is niet netjes van die gynaecoloog.. Had hij/zij gezegd hoe lang je de pil moest slikken?
En dat was vanwege die vleesboom toch?
3 maanden, waarvan ik 1 maand vol heb gehouden. En het was idd voor de vleesboom en ook de heftige bloedingen die daarmee gepaard gingen. Maar volgens mijn huisarts is de Mirena meer dan zat, ook voor dat soort klachten.

Ook vreemd, van de gynaecoloog mocht ik ook geen aspirine slikken terwijl mijn huisarts dat geen probleem vindt.

Zoveel mensen, zoveel wensen verschillende adviezen. *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_105628309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:49 schreef Maraca het volgende:

[..]

3 maanden, waarvan ik 1 maand vol heb gehouden. En het was idd voor de vleesboom en ook de heftige bloedingen die daarmee gepaard gingen. Maar volgens mijn huisarts is de Mirena meer dan zat, ook voor dat soort klachten.

Ook vreemd, van de gynaecoloog mocht ik ook geen aspirine slikken terwijl mijn huisarts dat geen probleem vindt.

Zoveel mensen, zoveel wensen verschillende adviezen. *O*
Wat verwarrend allemaal... Mij is dat nooit gezegd van die aspirine.. Ik dacht dat dat alleen voor het koperspiraaltje gold.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_105630520
Mijn gyn raadde me juist aan om aspirine te nemen bij pijnklachten etc..
Moest er ook 2 nemen een half uur voor het plaatsen, en mocht ze gebruiken zolang het nodig was.
pi_105645834
Gaat het dan inderdaad om aspirine?
Of om andere vormen van pijnstilling zoals paracetamol, ibuprofen etc?

Van aspirene werd altijd gemeend dat het een bloedverdunner was (maar antistoller), waardoor het inderdaad niet zo handig is om te slikken met iets dat met bloedingen gepaard gaat.
  vrijdag 16 december 2011 @ 07:52:59 #257
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_105646107
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 06:58 schreef Lizzebeest het volgende:
Gaat het dan inderdaad om aspirine?
Of om andere vormen van pijnstilling zoals paracetamol, ibuprofen etc?

Van aspirene werd altijd gemeend dat het een bloedverdunner was (maar antistoller), waardoor het inderdaad niet zo handig is om te slikken met iets dat met bloedingen gepaard gaat.
Dat was ook zijn redenering.

Bij ongesteldheid nam ik altijd apririne in omdat paracetamol niet hielp tegen de pijn -O- maar goed, ga het gewoon proberen. Ben het na 4 weken wel zat om me ongesteld te voelen :{w
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_105647185
En Aleve Feminax dan?
Die werkt bij mij wel.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:34:00 #259
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_105647380
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:25 schreef Joysa het volgende:
En Aleve Feminax dan?
Die werkt bij mij wel.
Nooit geprobeerd eigenlijk :@ Aspirine werkte altijd perfect dus nooit de behoefte gehad om over te stappen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_105647500
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nooit geprobeerd eigenlijk :@ Aspirine werkte altijd perfect dus nooit de behoefte gehad om over te stappen.
Oh ik lees weer half :')
Bij mij werkte niks, behalve die Aleve Feminax.. (en ik dacht dat dat gewoon een verkooppraatje was dat het speciaal voor ongestelde vrouwen is :') )

Hier trouwens weer ongesteld, de ene dag veel, de andere dag niks, mijn lichaam snapt het niet helemaal meer geloof ik :')
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:41:18 #261
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_105647542
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:39 schreef Joysa het volgende:

[..]

Oh ik lees weer half :')
Bij mij werkte niks, behalve die Aleve Feminax.. (en ik dacht dat dat gewoon een verkooppraatje was dat het speciaal voor ongestelde vrouwen is :') )

Hier trouwens weer ongesteld, de ene dag veel, de andere dag niks, mijn lichaam snapt het niet helemaal meer geloof ik :')
Dat beeld heb ik er ook bij :@ maar als het voor jou werkt dan is dat helemaal goed _O_
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_105647963
Nee het werkt echt goed, in aleve zit een stofje dat de samentrekkingen (=kramp) van de baarmoeder verminderd. Dus het is geen verkooppraatje ofzo.
Het zal alleen wel minder helpen tegen hoofdpijn e.d.
pi_105647975
Naproxen werkt ook heel goed bij mij, volgens mij is dat hetzelfde als Aleve.

Maraca, heeft de huisarts eigenlijk een echo gedaan om te zien of de vleesboom nu inderdaad weg is? Of moet je daar nog voor naar de gynaecoloog?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_105648139
Hoi ! Even een vraagje: Iemand ervaring met het herplaatsen van mirena?
Begin februari heb ik hem 5 jaar namelijk en ik ben benieuwd of het herplaatsen qua pijn gelijkwaardig is ( :X ) en of ik beter ook ruim van te voren een nieuwe afspraak kan maken bij de dokter.
Dank :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:08:02 #265
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_105648154
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:00 schreef Vanillax het volgende:
Nee het werkt echt goed, in aleve zit een stofje dat de samentrekkingen (=kramp) van de baarmoeder verminderd. Dus het is geen verkooppraatje ofzo.
Het zal alleen wel minder helpen tegen hoofdpijn e.d.
Klinkt niet verkeerd. Denk dat ik het ook maar eens ga proberen :)

quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:00 schreef Njosnavelin het volgende:
Naproxen werkt ook heel goed bij mij, volgens mij is dat hetzelfde als Aleve.

Maraca, heeft de huisarts eigenlijk een echo gedaan om te zien of de vleesboom nu inderdaad weg is? Of moet je daar nog voor naar de gynaecoloog?
Naproxen heb ik meegekregen toen ik het spiraaltje liet plaatsen, maar dat had een vreemd effect op me :? Was er niet heel erg blij mee, terwijl het volgens mij niet veel anders is dan een vorm van aspirine. Vreemd..

Nee, heb in januari weer een afspraak bij de gynaecoloog en dan maken ze ook een echo. Het is nu wel een andere dan degene die het spiraaltje heeft geplaatst.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_105648621
Zo -1 spiraaltje. Kostte even wat moeite de huisarts te overreden. Toch even wat tijd geven, duurt toch wel een half jaar. Zo weinig hormoon, dat je qua gemoedstoestand niets van zou kunnen merken. Opgeblazen buik, vast stress, blahblah. Door stress ook meer reactie op het spiraaltje.
Toch geluisterd toen ik zei dat dit het enige was wat ik op dit moment in mijn leven kon veranderen.

Nu hopen dat het beter gaat.

Trouwens even op de weegschaal van de huisarts gaan staan, ben dus echt tien kilo aangekomen, sinds ik het spiraaltje heb. Van 58 kilo, naar 68. Ik ben onder de indruk van mijn inschattingsvermogen.

edit: toch wel nieuwsgierig wat het effect van naproxen op jou was Maraca. Ik heb ergens een donkerbruinvermoeden, ook aan de naproxen zou kunnen liggen. Die slik ik normaal nooit, sowieso bijna nooit pijnstillers alleen als ik ziek ben. Maar nog nooit zoveel geslikt als sinds ik het spiraaltje had laten plaatsen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lizzebeest op 16-12-2011 10:36:07 ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:40:09 #267
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_105648914
Hopelijk gaat het nu beter met je Lizzebeest :)

Ik werd heel duf en had concentratieproblemen als ik naproxen had ingenomen. Ben er ook heel snel mee gestopt (alleen de eerste 2 dagen geslikt denk ik) en ben overgegaan op paracetamol.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_105649145
hier geen naproxen maar gewoon diclofenac voorgeschreven gekregen.
alleen zit ik met het probleem dat ik telkens ongesteld ben als de huisarts met vakantie is. dus het gaat weer een maand wachten worden.
:X straks durf ik niet meer :X
pi_105652077
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:47 schreef loecje het volgende:
hier geen naproxen maar gewoon diclofenac voorgeschreven gekregen.
alleen zit ik met het probleem dat ik telkens ongesteld ben als de huisarts met vakantie is. dus het gaat weer een maand wachten worden.
:X straks durf ik niet meer :X
Kun je niet vragen aan de assistente of je naar de gynaecoloog mag?
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_105652273
gynacoloog kan ook pas in het nieuwe jaar. met als gevolg dat ik dan moet betalen met dat stomme eigenrisico. dat geld heb ik niet...
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:25:21 #271
50430 Yuki
Student Midwife
pi_105658504
Hier ook weer ongesteld. 4e keer sinds de plaatsing in juli, maar het is nu ook amper een maand terug dat ik het ook was.

In die zin, dat het de vorige keer ruim 3 weken geduurd heeft.
Ik begin toch te twijfelen aan de voordelen van Mirena :{ het bloedverlies is er bepaald niet minder op geworden ook...
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_105659083
zolang het niet meer gaat worden zie ik het voordeel er al wel van.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:02:34 #273
50430 Yuki
Student Midwife
pi_105659814
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:42 schreef loecje het volgende:
zolang het niet meer gaat worden zie ik het voordeel er al wel van.
Bloedverlies is ook voor iedereen anders :)

Bij mij is het sowieso niet minder geworden, en merk ook andere bijwerkingen.

Vettere huid incl puistjes, haar sneller vet, sneller transpiratieluchtjes... :{
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_105660023
bij de pil had ik last van alle mogelijke bijwerkingen. erger dan dat kan het niet worden.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:11:46 #275
50430 Yuki
Student Midwife
pi_105660152
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:08 schreef loecje het volgende:
bij de pil had ik last van alle mogelijke bijwerkingen. erger dan dat kan het niet worden.
Das naar :{

Ik weet ook niet zo goed wat ik hierna nog moet.
Met de pil was m'n bloedverlies ook best heftig maar had ik iig die huidproblemen niet en rook ik m'n transpiratie ook minder of zelfs helemaal niet.
Vooral dat laatste vind ik echt vies :{
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_105660224
je geur veranderd door de hormonen daar kan je weinig aan doen. misschien helpt een andere deo?
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:15:24 #277
50430 Yuki
Student Midwife
pi_105660278
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:13 schreef loecje het volgende:
je geur veranderd door de hormonen daar kan je weinig aan doen. misschien helpt een andere deo?
Al 3 deo's geprobeerd, met m'n oorspronkelijke is het nog het best.
♥ || Baby catcher in training || ♥
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:46:16 #278
92409 Twinky
Little star.
pi_105663413
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:07 schreef PriemGirl het volgende:
Hoi ! Even een vraagje: Iemand ervaring met het herplaatsen van mirena?
Begin februari heb ik hem 5 jaar namelijk en ik ben benieuwd of het herplaatsen qua pijn gelijkwaardig is ( :X ) en of ik beter ook ruim van te voren een nieuwe afspraak kan maken bij de dokter.
Dank :)
ja! ik heb 'm een paar maanden geleden nieuw gehaald! Deed minder pijn, krampen waren ook binnen een dag weer zo goed als voorbij. Beter te doen :)
pi_105664524
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:46 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja! ik heb 'm een paar maanden geleden nieuw gehaald! Deed minder pijn, krampen waren ook binnen een dag weer zo goed als voorbij. Beter te doen :)
Oh das mooi ! Ok even kijken wanneer ik een afspraak kan maken voor februari dan :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_105664960
Lizzebeest, 10 kilo aangekomen? In hoeveel tijd?
Ik ben namelijk bezig met lijnen en ben gewoon netjes dezelfde hoeveelheid als normaal afgevallen de laatste weken, en ik heb m nu 2 weken..
Aankomen zou voor mij echt een hel zijn, ben al zo lang bezig met afvallen :c

Nu zaten er in mijn pil dezelfde hormonen als in het spiraaltje, en daar werd ik ook niet dikker van ofzo, dus ik hoop dat ik minder last van bijwerkingen heb..
pi_105665540
Even mijn ervaring delen na nu 5 jaar mirena te hebben:
Met de pil was ik extreem chagrijnig. Elke maand weer hoodpijn; stress; depressief; extreme mood-swings. Mijn vriend wist meteen wanneer het weer zo ver was -O-
Toen Mirena want daarnaast durfde ik de pil nogal té vaak te vergeten.
Het zetten deed vooral pijn toen ie het 'einde' van mijn baarmoeder moest voelen en daarna heb ik 2 dagen plat gelegen met heftige krampen.. Daarna enkel wat buikpijn en dan niks meer. Na 1 maand nog heftige menstruatie gehad en daarna werd het minder. Na een half jaar had ik niks meer.
Ik heb ook nergens meer last van qua moodswings doordat de hormonen geconcentreerd zijn en niet meer door mijn bloed circuleert. Super super blij!

Echter had de dokter me ook verteld over het nadeel qua cystes. 2 jaar geleden werd een grote cyste ontdekt op mijn rechtereierstok van 5 bij 5cm... Hij was ook gaan bloeden en zat verweven rond mijn eierstok... Ik had die maand daarvoor wel wat krampen gevoeld; maar goed ik dacht dat het door iets verkeerd te eten was o.i.d....
Gelukkig heeft mijn dokter het kunnen opereren waarna ik ook weer aan de pil moest. Dat was wel heftig omdat ik er niet zo goed mee was... Maar het hielp wel om het laatste beetje van de cyste te laten verdwijnen. Daarna om het half jaar controle gehad en niet meer voor gekomen (gelukkig).

Voor mij dus echt een ideale oplossing! Ook gewicht heb ik nergens last van (maar dat had ik ook niet met de pil) en ik ben nog steeds erg gezegend dat het voor mij wel goed werkt :@ Want ik lees inderdaad wel meer nare verhalen...... ;(
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:55:03 #282
92409 Twinky
Little star.
pi_105665773
ja ik ben hier ook ontzettend tevreden. Heb hiervoor de pil gehad en ook de Nuvaring. Het zetten van de Mirena was even kut, maar weegt niet op tegen de jaren plezier die ik ervan heb gehad. Eerste jaar gewoon niet ongesteld geweest, nergens last van, verder weer mijn gezonde jonge libido terug ;) en nooit meer vergeten, hij zit ook niet in de weg, gewoon heel blij mee :)

en qua aankomen.. tsja ik weet het gewoon niet :P ik houd wat vocht vast, eet veel lekkere dingen :P heb wel meer puistjes sinds ik hem heb maar dat vind ik niet opwegen tegen het feit dat ik op zo'n makkelijke manier gegarandeerd geen kindjes krijg :P
pi_105673558
Ik heb net gedouched en dus even de draadjes gevoeld maar ben er toch een beetje onzeker over.
Hij is 2 weken geleden geplaatst en de draadjes zitten nu dubbel/in een lus, wat waarschijnlijk niet erg is maar zelfs dan komen ze nog op 1 vingerkootje na helemaal tot aan beneden.
Ook heb ik het idee dat ze links ergens uit komen ipv uit het midden zegmaar.
Ik heb t even getekend, hoe ze voor mijn gevoel zitten..


Als ik met mijn vinger rechtdoor ga slaan de draadjes namelijk ineens af naar links. Dus of ze moeten daar ook nog in een lus liggen zegmaar, want langer is mn vinger niet. Maar dan zijn die draadjes wel heel erg lang gebleven, volgensmij waren zo lang die draadjes van dat ding helemaal niet.

Ik heb pas over een maand mn eerste controle.
Over of ik veilig ben maak ik me niet zo druk, de gyn en de assistente hebben me beiden verzekerd dat zolang er een onbekend voorwerp in de baarmoeder zit er geen eitje in kan nestelen. Dus al stop je er bij wijze van spreke een knikker in, je kan geen kinderen krijgen..
pi_105674104
hebben jullie allemaal dat die touwtjes zo lang zijn? hoe zit dat met afknippen?
pi_105674341
Mijn gyn zei dat ze het knippen, als het nodig is, bij de eerste controle doen.
Maar ik vind die van mij dus wel erg lang, volgensmij zijn de draadjes van dat ding normaal helemaal niet zo lang.
  zaterdag 17 december 2011 @ 02:05:34 #286
92409 Twinky
Little star.
pi_105682709
Bij mij zijn ze nu ook ontzettend lang, ik had ook het idee dat ze net niet naar buiten komen. Als het goed is worden ze nog wat zachter en krullen ze wat op rond je baarmoedermond en kun je ze nog wel voelen maar geen last meer van.

De vorige keer waren ze korter afgeknipt en had mr. Twinky er wel last van. Toen heeft de gyn het tot in mijn baarmoedermond afgeknipt en kon je ze ook niet meer voelen/controleren. Toen hij er uit moest kon de huisarts de draadjes ook niet meer vinden en moest het bij de gynaecoloog met een enorm camerading :P
pi_105795934
@vanaillax Tien kilo,in zo'n drie maanden. Maar ik denk niet dat veel andere vrouwen zich daar zorgen over hoeven te maken. Het is voor mij juist een strijd om op gewicht te blijven/komen. En ik eet dus vrij veel, gezond, maar veel. Mijn stofwisseling leek plots omgeslagen te zijn. At ook steeds minder, deels omdat mijn buik zo opgezet was, maar ook deels omdat ik weinig honger meer had.

Gaat inmiddels trouwens weer helemaal goed, buik is steeds minder opgezet. En ik ben weer vrolijk, energiek en een stuk helderder. En ik heb sinds vandaag steeds weer hongerdebonger, volgens mij een teken dat mijn stofwisseling weer in zijn oude ritme begint te komen. Nu even niet aan toegeven, of misschien juist wel, wil op zich wel vijf van die tien kilo houden, graag.
pi_105797443
Fijn om positieve verhalen te horen, Twinky en Priemgirl (in dit topic toch veel negatiefs gelezen, maar positieve berichten worden natuurlijk altijd minder gedeeld dan negatieve..).

Ik ben ook nog steeds heel tevreden met mijn Mirena :). Ik heb hem nu sinds 2 jaar, en nog steeds niet ongesteld geworden. Verder als belangrijk pluspunt geen last meer van hoofdpijn, wat ik met de pil wel had. En ook veel meer zin in seks :9
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_105872264
Ik ben nu bijna in mn 3e week en het bloeden wordt al steeds minder, dat vind ik erg fijn. :D
Verder geen erge klachten, enige waar ik in t begin, en nog af en toe, erge last van had is dat naar de wc gaan pijn doet, poepen dan. Maar dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat ik sowieso al zeer gevoelige darmen heb, heb regelmatig een opgezette buik, verstopping/diarree enzo, en ik heb een gekantelde baarmoeder. Dus die ligt lekker tegen een stuk darm aan, en als dan 1 van de 2 opgezet is doet dat zeer..
pi_106036710
als ik nog even mijn ervaringen mag delen: had deze week een controle via een inwendige echo. Ik was een beetje zenuwachtig omdat ik de touwtjes nog niet gevoeld heb en mijn vriend ook niet. De echo was goed in de zin dat het spiraaltje goed zit. Te zien was dat er een flink ei op springen stond (en daar heb ik denk ik nu last van want ik ben al uuuren misselijk). Helaas was ook te zien dat er een flinke cyste (volgens haar veroorzaakt door hormonen??) op een eierstok zat, waardoor ik over 6 weken weer terug moet komen.. boehoe. En als ik in de tussentijd hevige buikpijn krijg, moet ik meteen een dokter bellen. Gadver! Verder ben ik wel happy met de Mirena want na 4 weken ben ik niet meer ongesteld en ik ben beschermd tegen zwangerschap.

Oja. Fijne kerst allemaal :)
pi_106037128
heb je al eerder een echo gehad? of wist je niets van een cyste? zo'n cyste hebben echt veel vrouwen. meestal niets ernstigs maar wel goed om te controleren.
pi_106038600
Oh Loecje, dank voor de geruststelling!! Had begin dit jaar ook een echo, toen was alles goed. Dus zal wel met de hormonen in de Mirena te maken hebben?!
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:58:51 #293
50430 Yuki
Student Midwife
pi_106723514
Dinsdag gaat de Mirena bij mij eruit. Blij toe :X
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_106723593
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:07 schreef PriemGirl het volgende:
Hoi ! Even een vraagje: Iemand ervaring met het herplaatsen van mirena?
Begin februari heb ik hem 5 jaar namelijk en ik ben benieuwd of het herplaatsen qua pijn gelijkwaardig is ( :X ) en of ik beter ook ruim van te voren een nieuwe afspraak kan maken bij de dokter.
Dank :)
Het was bij mij net zo pijnlijk als de vorige keer.
Het eruit halen was een makkie, dus ik dacht al blij, nou dat valt mee, tot de nieuwe erin gezet werd, dat deed weer naar pijn.
Maar die pijn even een een paar daagjes daarna valt in het niet bij 5 jaar zonder zorgen rond kunnen hobbelen zonder zwanger te worden, zonder ongesteld te worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_106725933
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:25 schreef moksimeti het volgende:
Oh Loecje, dank voor de geruststelling!! Had begin dit jaar ook een echo, toen was alles goed. Dus zal wel met de hormonen in de Mirena te maken hebben?!
:Y heeft met de hormonen te maken inderdaad. Meestal wordt het vanzelf 'afgebroken'; maar soms is dat niet het geval... Bij mij was dat dus zo en toen had ik 1 van 5 bij 5cm die hevig was gaan bloeden (maar ik dacht dat het met stress etc... te maken had).
Ik heb voor volgende maand een afspraak staan ^O^ Zie er wat tegenop; maar dan ben ik er inderdaad weer een tijd vanaf :Y
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_106732139
Ik heb morgen (half 9, vroooeeeg) mn eerste controle, dus ben benieuwd.
Ik verlies wel nogsteeds bloed en mn touwtjes zijn veel te lang, dus ik ben blij met die eerste controle, mogen ze meteen aan de slag x')
pi_106741154
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:58 schreef Yuki het volgende:
Dinsdag gaat de Mirena bij mij eruit. Blij toe :X
Jij had hem toch nog niet zo lang? Of ben ik in de war met iemand anders? Valt het tegen?

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:14 schreef Vanillax het volgende:
Ik heb morgen (half 9, vroooeeeg) mn eerste controle, dus ben benieuwd.
Ik verlies wel nogsteeds bloed en mn touwtjes zijn veel te lang, dus ik ben blij met die eerste controle, mogen ze meteen aan de slag x')
Ik denk het wel, bij mij had ze de touwtjes meteen al kort geknipt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_106741295
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:07 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Jij had hem toch nog niet zo lang? Of ben ik in de war met iemand anders? Valt het tegen?
Oh ik lees het net terug op de vorige blz. Jammer dat de mirena zo slecht bevalt. Dan kan ik me voorstellen dat het een opluchting is als hij er weer uit gaat.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_106784805
Mijn touwtjes zijn idd geknipt, ze vond ze toch zelf ook wel erg lang. Is een cm of 2 vanaf.
Verder alles helemaal keurig. :)
pi_106786223
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:07 schreef Vanillax het volgende:
Mijn touwtjes zijn idd geknipt, ze vond ze toch zelf ook wel erg lang. Is een cm of 2 vanaf.
Verder alles helemaal keurig. :)
Mooi :) Dus nu over 2 jaar pas weer ofzo?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 14 januari 2012 @ 11:19:12 #301
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_106796317
Ik zal even mijn ervaring delen nu de Mirena er bijna een jaar uit is.
Toen ik hem nog had, heb ik weinig last gehad van verschijnselen. Mijn menstruaties waren veel minder heftig. Daarvoor kon ik echt krom liggen van de pijn. Ik had in de eerste maanden wel veel prut en wat huidirritaties. Verder geen gekke dingen, voor zover ik weet. Aankomend voorjaar had hij eruit gemoeten, maar hij is er dus eerder uit gegaan. Het heeft even geduurd voordat alle hormonen uit mijn lijf waren. Tenminste, dat idee heb ik. Iedere maand vloeide ik wat meer en langer, net zoals voor ik een kind kreeg. Ik werd het nu wel netjes op tijd. Nu niet meer natuurlijk ;)
Dus als ik straks weer helemaal 'klaar' ben, kies ik waarschijnlijk wederom voor de Mirena.
Als alles goed gaat: tot over een aantal maanden! :W
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')