abonnement Unibet Coolblue
pi_99222814
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog wel mijn vraagtekens bij de haalbaarheid, Linda. Zeker in het begin is het zo fijn om na de ochtendvoeding meteen verder te slapen zodat je kunt compenseren voor de gebroken nachten. Maar goed, dat zie je tegen die tijd wel! En misschien kun je wat WupWup zegt dan later op de ochtend doen.
Nouja, Lotte is op het kdv en mn lief is werken, dus ik kan de hele dag slaapjes inhalen. Maar ik bedenk het nu wel zo makkelijk, wrs valt het vies tegen :P Maargoed, het voornemen is er iig, hoe het uitpakt zien we tzt wel.

thnx voor de tips iig allemaal!
Lotte!
Noah!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:16:58 #202
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99222971
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:05 schreef WupWup het volgende:
Herkenbaar hoor Juud. Ik had in het begin zelfs dagen dat ik nog in m'n pyjama zat tegen de tijd dat vriend alweer thuiskwam van zijn werk. Emma dronk ook graag heel vaak. We zaten aan minimaal 12 voedingen, maar meestal gingen we richting de 15 à 20. Ontelbaar gewoon. Ik kon ook eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee had hoe vaak ze dronk :P
Ik slaap nu ook nog uit, tot half tien of soms nog langer. Tegen de tijd dat we gedouched, aangekleed en gegeten hebben is het rond 12 uur.... Mijn dagen vliegen voorbij. :)
Ik zit denk ik op zo'n 10 voedingen per dag, van ongeveer 30/40 minuten. Vanavond tussen half acht en half tien bleef ze aan het drinken, dat had ik nog niet eerder meegemaakt, nu ligt ze lekker te slapen naast me, met volle buik.
pi_99223493
Nou ja, veel. Biologisch gezien niet ;) Wat ik eerder al zei, in de zwangerschap heeft het kind een 24-uurs infuus. Een mensenbaby is gemaakt om vaak kleine beetjes te drinken. Dat kun je ook terug zien in de samenstelling van onze melk: veel koolhydraten, weinig vet.
pi_99223740
thanks voor jullie antwoorden en het meedenken. aanleggen dan maar ;) de meiden vinden het ook geweldig O+ zolang alles loop heb ik er niks op tegen. ik herkende dit weer niet bij de andere 2 keer bv.
de middelste zag vandaag dat het drupte uit de tepel. dus liet haar zien dat als ik er op drukte dat er melk uit kwam. ze kon alleen maar roepen nog een keer, nog een keer. de kraamhulp had het niet meer van het lachen :D
meneer ligt nu te slapen op mijn benen. met slik geluiden. O+

juud als jij je er goed bij voelt gewoon doen.
mama van 3 kids!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:44:04 #205
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_99224323
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:59 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het wel pittig soms, ik heb dagen dat ik weinig aan de dingen toe kom die ik wil doen, dat is wel even flink wennen...dan ben ik voor me gevoel alleen maar aan het voeden, verschonen, badderen, knuffelen en entertainen. Maar ik wil haar voor geen goud missen hoor... O+
Ik kom nog steeds niet goed toe aan de dingen die ik wil doen :') .

Nathan drinkt nu 3 volledige voedingen (6 uur, 11.30, 19.30/20.00) en een keer wat voeding (7.30/8.00). Netjes, al zeg ik het zelf! Wel lekker zo voor de vakantie. Al zul je zien dat hij daar opeens weer veel meer behoefte heeft om te drinken. Daarnaast zal ik de nachtvoeding ook weer gaan oppakken daar, 's nachts in een tent een flesje maken gaat m.i. niet werken.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:32:15 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_99244200
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ah, dan ga ik even op Davinia wachten voor het meng-verhaal.

Zo kan het inderdaad ook... als beeb miss. al eerder als Lotte wakker is, heeft ze zelfs een hele verse fles. Zo ga ik het maar proberen denk ik. (Zal je zien dat ze het niet meer hoeft :') )
Nesquik mengt prima met moedermelk. Meneer vond het niet te zuipen, maar dat ia een tweede ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:34:43 #207
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_99244257
Wup, hoe gaat het drinken nu bij jou? Heeft je dochter je nwe beleid begrepen?

Pessie, wil je nog steeds afbouwen na Nathans verjaardag?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:02:06 #208
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_99252533
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:34 schreef DaviniaHR het volgende:
Wup, hoe gaat het drinken nu bij jou? Heeft je dochter je nwe beleid begrepen?

Pessie, wil je nog steeds afbouwen na Nathans verjaardag?
Een beetje heel rustig aan. Ik begreep dat als je bewust wilt afbouwen je dit voor 18 maanden moet doen, dus daar ligt nu wel een definitieve grens. Ik wil geen peuter van 3 voeden. Manlief vind het allemaal nu wel prima. Even kijken hoe lang ik het dat nog vind (vooral nu hij boventanden heeft). Nathan begint nu bij de voeding aan het einde van de ochtend flink te donderen, dus ik weet niet hoe lang we die er nog in houden, maar dan zou ik nog maar op 2 echte voedingen zitten en ik ben bang dat dat niet lang goed gaat.
Maar goed, mijn baby is nog klein en nog lang geen 1 O-)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:15:43 #209
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99252896
Ik meld me weer hier! Nadat ik mijn oudste 27 Maanden gevoed heb, ben ik nu met mijn jongste gestart. Een beroerd begin, mag ik wel zeggen. De eerste dagen hapte hij niet goed aan door de misselijkheid en een lui tongetje. Dat resulteerde in flinke kloven en dus pijn.

Hij ging steeds beter happen maar omdat ik zo'n pijn had, ben ik iom de lk overgestapt op kolven. Tussendoor nog een dreigende bo gehad, die gelukkig niet doorzette. Ook groeide baby niet goed. Kortom, het feest was compleet.
Nu breng ik hem langzaam terug aan de borst, dat lukt redelijk, de kloven zijn bijna genezen. Het typische is echter dat hij aan een kant niet vasthoudt, maar telkens na 1 à 2 slikjes loslaat. Bij de andere kant gaat dat wel goed.
De productie is prima, misschien zelfs te veel, aan de 'slechte' kant spuit het eruit, wellicht is dat de reden van het loslaten?

Hopelijk verloopt de overgang terug een beetje vlot, ik ben nu de hele dag bezig met kolven, voeden en voeding geven.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_99257346
Wat schattig Popples O+

pessie, Truus heeft al heel lang boventanden, maar ze bijt zelden hoor. Alleen als ik haar 'dwing' om te drinken of asl ze in slaap valt aan de borst en de tepel uit d'r mond laat glijden met iets teveel haar tanden op elkaar :D

PM-girl, vervelend van de slechte start zeg. Maar fijn dat het nu beter gaat.
Misschien eerst de 'slechte' borst licht afkolven voordat je die aanbiedt?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:55:05 #211
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99259103
Ik kom even het BV topic uitzwaaien :W ;(

Gisteren de electrische kolf ingeleverd, de BV is hier afgebouwd. Na vier borstontstekingen, vasospasmen en kloven, heb ik het afgebouwd. Ik voel me een sissy, ondanks dat iedereen "woohoo" doet, maar ik heb er ergens ook wel vrede mee. Ik heb een stuk meer rust in mijn hoofd en Seth vaart er goed bij. Ik ben wel erg blij dat ik wat foto's heb dat ik Seth voed en voor de 6wk BV die hij heeft gehad. En mijn stashje in de vriezer.

Ik had hier graag nog veeeel langer gepost en het volgehouden, maar het is niet anders.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 juli 2011 @ 23:35:59 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99261040
Takkembah: respect. dat je het toch geprobeerd hebt om vol te houden, toch door hebt willen zetten, maar omwille van seth én jezelf hebt gekozen voor flesvoeding. Respect voor je keuze en je wilskracht in deze. Ik ben plaatsvervangend blij met de foto's die je hebt !
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_99269550
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:10 schreef CrazyPrincess het volgende:

PM-girl, vervelend van de slechte start zeg. Maar fijn dat het nu beter gaat.
Misschien eerst de 'slechte' borst licht afkolven voordat je die aanbiedt?
tegen mij zeiden ze dat je dat beter niet kunt doen omdat je zo de productie juist opkrikt.

pm wat een start, hopelijk gaat het snel beter.

takkem het is toch prima als jullie er goed op doen. je hebt het tenminste wel gedaan. ^O^

pessie :X tanden. maar knap hoor een jaar voeden.

gisteren voor het eerst naar het dorp geweest. toen kwam het besef pas dat als hij honger heeft gewoon in de auto kan eten. 8)7 :D
mama van 3 kids!
  zondag 10 juli 2011 @ 10:51:52 #214
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99269998
Het is weer even wennen he Popples! :D

Mijn productie is toch al veel te groot, omdat ik de dreigende bo heb moeten wegkolven. Die borst produceert gigantisch.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_99270190
oef te veel productie als het eruit spuit is het idd moeilijk voor hem om te drinken.
als je het eruit masseert misschien dat hij later wel goed pakt.

27 maanden voeden _O_

pm ja heel erg wennen na 4,5 jaar. de middelste heeft maar 10 dagen bv gehad met veel geklungel en gehuil en en en(dat tel ik dan niet mee). dus weer heel anders dan met flesjes zitten te zeulen.
ik hoop zo dat we het beide vol kunnen houden.
mama van 3 kids!
  zondag 10 juli 2011 @ 11:33:44 #216
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99270849
O, ik kom er wel weer, daar ga ik voor. Het is alleen even schakelen, ik herinner me vooral het laatste jaar bv met oudste en dat is natuurlijk niet te vergelijken met zo'n hummel!

Ik kijk ook erg uit naar het gemak en tijdsbesparing van zelf voeden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 10 juli 2011 @ 11:50:14 #217
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99271218
PM, je hebt helemaal gelijk.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_99272407
succes, PM en Popples :)
Ik hoop dat jullie kunnen voeden zolang je dat zelf wilt.

Takkembah, jammer dat het niet langer mocht duren maar wat niet is, is niet. Fijn dat je er vrede mee hebt en meer rust is ongelooflijk veel waard.

Ik ging Leah gisteren voeden op het bed van haar broertje.
Lag er een batman zonnebril op zijn nachtkastje en die moest ze op! Was wel een vreemd gezicht. Een meisje voeden met batmanbril op, haha

Nog steeds nu twee voedingen per dag maar ik merk dat het steeds korter wordt en meer voor de leuk dan wat anders. Ze vraagt er wel nog om maar toch denk ik dat het niet maanden meer duurt. Gelukkig heb ik er nu ook vrede mee mocht het stoppen :)
pi_99309945
Haha Batmanbril :D ik vind dat grappen en spelen tijdens het drinken zo leuk O+

Ik heb een vraagje, ik zit hard in dubio over wel of niet electrisch gaan kolven.
Ik moet straks 4 keer per week aan het kolven, meerdere keren per dag. Nu heb ik hier een Medela en een Avent staan, beide handkolven. Van die twee vind ik de Medela veruit het fijnst kolven. Ik heb zero ervaring met electrisch kolven maar nu lees ik her en der dat die mini-electric van Medela een enorme herrie maakt tijdens het kolven, daar heb k niet zo'n trek in. Ik weet ook niet hoe de kolf-faciliteiten gaan zijn strakjes maar ik reken niet op iets heel practisch wup? enig idee?. Om het makkelijk te maken heb ik echt zero budget :') :X dus hoe goedkoper, hoe beter.
Kortom, welke electrische kolf is stil, fijn en goedkoop?

En heeft iemand hier ervaring met de tommee tippee electrische kolf?
:)
  maandag 11 juli 2011 @ 10:28:37 #220
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99312000
Mignonne, geen ervaring met TT kolf, maar wel met Ameda. Fijne dubbelzijdige kolf, nieuw voor ¤150,-, maar omdat hij een gesloten systeem heeft kun je hem ook 2e hands kopen. Zo heb ik die van mij voor ¤45,- gekocht
pi_99312169
Ik heb heel enthousiast een dubbelzijdige elektrische kolf gekocht toen ik weer aan de studie ging (toen Lieuwe 7 maanden was) terwijl ik al gewend was aan handmatig kolven, met de Aventkolf. Ik heb het ding héél snel weer verkocht, ik kolf veel sneller en beter met de handkolf.
Het voordeel van de handkolf vind ik dat ik zelf de 'slagen' kan bepalen. Ik wek een toeschietreflex op en daarna houd ik het vacuüm heel lang vast, zodat de melk doorstroomt. De elektrische kolf maakte aldoor relatief korte pompjes en dat kwam mijn opbrengst niet ten goede.
Als je zelf ook gewend bent om lange slagen te maken (het lijkt wel schaatsen :') ) kan een elektrische kolf nog wel eens tegenvallen.
pi_99312278
Een elektrische aventkolf stel je zelf in. Je kolft in het gewenste ritme, drukt op de knop en hij gaat in dat ritme verder.
Past als opzetstuk op de handkolf.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_99312778
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:36 schreef Jore het volgende:
Ik heb heel enthousiast een dubbelzijdige elektrische kolf gekocht toen ik weer aan de studie ging (toen Lieuwe 7 maanden was) terwijl ik al gewend was aan handmatig kolven, met de Aventkolf. Ik heb het ding héél snel weer verkocht, ik kolf veel sneller en beter met de handkolf.
Het voordeel van de handkolf vind ik dat ik zelf de 'slagen' kan bepalen. Ik wek een toeschietreflex op en daarna houd ik het vacuüm heel lang vast, zodat de melk doorstroomt. De elektrische kolf maakte aldoor relatief korte pompjes en dat kwam mijn opbrengst niet ten goede.
Als je zelf ook gewend bent om lange slagen te maken (het lijkt wel schaatsen :') ) kan een elektrische kolf nog wel eens tegenvallen.
thnx voor de antwoorden :) sugarsnap das een goeie deal idd!

mijn avent kolf laat om de haverklap het vacuum los :? ik vind het borstschild ook niet heel fijn, dat van medela zit lekkerder. En idd, lange slagen, dat herken ik wel. :D Maar ik kolf lastiger nu dan destijds bij oudste, toen kolfde ik met gemak 140 cc uit 1 borst (lang leve overproductie :') ) nu kolf ik met moeite 80 cc uit 2 kanten. En ik weet wel dat 80 cc geen dramatische opbrengst is maar het is niet echt voeding-vervangend ofzo.
Op de een of andere manier heb ik het idee dat een electrische kolf er meer uit krijgt dan ik handmatig kan maar ik weet niet waarom ik dat denk, waarschijnlijk slaat dat nergens op :P

Nouja eerst de vriezer maar eens ontdooien en daarna een flinke voorraad proberen aan te leggen.
:)
pi_99312841
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:40 schreef Vanyel het volgende:
Een elektrische aventkolf stel je zelf in. Je kolft in het gewenste ritme, drukt op de knop en hij gaat in dat ritme verder.
Past als opzetstuk op de handkolf.
Weet ik, want ik heb het motortje, maar hij kolft minder krachtig dan en kan het vacuüm niet zo lang vasthouden als ik wil (want ik wil dat héél lang).
pi_99312906
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

thnx voor de antwoorden :) sugarsnap das een goeie deal idd!

mijn avent kolf laat om de haverklap het vacuum los :? ik vind het borstschild ook niet heel fijn, dat van medela zit lekkerder. En idd, lange slagen, dat herken ik wel. :D Maar ik kolf lastiger nu dan destijds bij oudste, toen kolfde ik met gemak 140 cc uit 1 borst (lang leve overproductie :') ) nu kolf ik met moeite 80 cc uit 2 kanten. En ik weet wel dat 80 cc geen dramatische opbrengst is maar het is niet echt voeding-vervangend ofzo.
Op de een of andere manier heb ik het idee dat een electrische kolf er meer uit krijgt dan ik handmatig kan maar ik weet niet waarom ik dat denk, waarschijnlijk slaat dat nergens op :P

Nouja eerst de vriezer maar eens ontdooien en daarna een flinke voorraad proberen aan te leggen.
Je kunt het proberen, en als het niet werkt weer doorverkopen?
Hoeveel dagen per week ben je weg?
pi_99313009
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:03 schreef Jore het volgende:

[..]

Je kunt het proberen, en als het niet werkt weer doorverkopen?
Hoeveel dagen per week ben je weg?
over het algemeen genomen 4. Met minimaal 2 a 3 voedingen te kolven.
Mocht er een 24-uurs dienst tussen zitten dan zal ik uiteraard meer afwezig zijn en meer moeten kolven.
:)
pi_99313402
Een elektrische kolf kan als voordeel hebben dat je meer kolft, maar er zijn ook genoeg ervaringen van mensen die met een handkolf beter en meer kolven.

Drinkt je jongste goed uit de fles?
pi_99313747
Die paar keer dat ze tot nu toe een fles heeft gehad ging dat eigenlijk probleemloos.

Nouja goed, die budget-prioriteiten liggen nu niet zo dat ik op de proef een electrische kolf aan ga/kan schaffen. Ik zal de komende weken ook veel weg zijn (maar niet zo ver als tzt) dus dat is een mooie oefening voor de handkolf dan. Als het echt niet gaat of als het teveel moeite is dan kijk ik over een week of 3 wel verder.
:)
  maandag 11 juli 2011 @ 11:38:37 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99313895
Zijn ze niet te huren? Dat je ze op die manier uit probeert?
***
pi_99314035
Hm is een idee, maar ik dacht dat thuiszorg enzo alleen bepaalde kolven verhuurde die je niet snel zelf koopt. Hoe zeg je dat. Turbo kolven :P
Kan het wel eens opzoeken ja, goeie :Y
:)
pi_99314526
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:43 schreef mignonne het volgende:
Hm is een idee, maar ik dacht dat thuiszorg enzo alleen bepaalde kolven verhuurde die je niet snel zelf koopt. Hoe zeg je dat. Turbo kolven :P
Kan het wel eens opzoeken ja, goeie :Y
Na heel wat opstartproblemen met de borstvoeding heb ik een week met de symphony en dan ongeveer een maand met de lactina huurkolf volledig gekolfd. Toen heeft mijn baby gelukkig toch nog besloten direct uit de borst te drinken en heb ik mij op een kolf voor erbij georiënteerd. Eerst dacht ik ook de medela mini electric via Marktplaats te kopen, maar ten eerste maakt die echt herrie (in elk geval volgens de YouTube filmpjes) en ten tweede gaat de motor blijkbaar ook
niet zo lang mee. Volgens de medela site is die ook niet bedoeld voor vaak gebruik.
Uiteindelijk is het een Aventhandkolf geworden, als de vacuüm goed is gaat die net zo goed en snel als elektrisch mijns inzien. Ik had ook de medela handkolf geprobeerd (is onderdeel van de Lactina) het voordeel hier is dat die makkelijker in elkaar te zetten is en de melk niet met zoveel kleine onderdelen in aanraking komt dan bij de Avent, maar ik vind het pompen met Avent makkelijker.
Dus eigenlijk heb ik geen ervaring met de elektrische kolven die je normaal koopt, maar een handkolf vind ik net zo makkelijk en snel. Heb je de Avent al een keer zonder dat siliconen inleg ding in het borstschild geprobeerd?
Trouwens huren voor een langere periode is ook nog best duur (hier in elk geval), de Symphony was 2.25/ dag en de Lactina minimaal 30¤/ maand of 1.50/ dag en je moet ook nog borstschilden en flessen kopen (33¤).

Ik was mij daar helemaal niet zo bewust van, maar zwangere die hun eerste kind krijgen en borstvoeding willen geven kunnen het best al voordat het zover is in elk geval de mogelijkheden uitzoeken en kijken, waar in hun omgeving deze dingen te huur/ koop zijn of het aanbod op marktplaats in de gaten houden. Wat je precies nodig hebt weet je pas
wanneer je ermee echt bent begonnen en eventueel problemen krijgt, maar nu moest mijn vriend in de kraamweek alles regelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zana op 11-07-2011 13:03:06 ]
pi_99315293
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 07:58 schreef mignonne het volgende:
wup? enig idee?.
Uh huh. Geen ruimte, geen rechten. Zelf regelen in je eigen tijd. Ik heb regelmatig intervisie gehad terwijl klasgenoot erbij zat te kolven :D Ik denk dat je even moet uitvinden hoe je het snelste kolft, want iedere dag een halve les missen gaat niet opschieten en scoor je ook geen punten mee. Dubbelzijdig elektrisch is vaak het snelt, maar uitzonderingen bevestigen de regel. Overweeg ook gelijk syntospray voor een snellere en makkelijkere tsr.

Oh en van die Avent handkolf: herkenbaar. Zonder dat siliconenschild houdt 'ie wel vacuüm, maar dat is dat veel te hard en met laat ie steeds los en zit alles onder de melk. Dacht dat het aan de mijne lag :')

Welkom terug PM! Lastige start zo. Fijn dat je zoveel ervaring in je bagage hebt, dat scheelt waarschijnlijk wel een boel voor je mindset tijdens de opstartproblemen. Bij een te sterkte TSR kun je de eerste hardste stralen even in een hydrofiel of een bakje laten lopen (ligt eraan hoe handig je bent ;) ) en voeden tegen de zwaartekracht in kan ook helpen. Kan heel goed dat je baby daardoor loslaat.

:W takkembah! Jammer dat je ons gaat verlaten, maar aan je inzet heeft het in elk geval niet gelegen.

Davinia, dank voor het vragen. Het lijkt beter te gaan, dus we gaan zo door ;)
  maandag 11 juli 2011 @ 12:42:04 #233
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99315932
Mignonne, bij vosmedisch kun iig de ameda kolf huren met recht op koop. Moet je natuurlijk wel een eigen setje kopen, maar die zijn niet zo duur.
Ik kolf er nu 4 dagen per week mee, 3 tot 4x per dag.
pi_99316144
Mignnonne, je hebt dus een Avantkolf, maar die vind je niet fijn? Anders heb ik hier nog wel een Avent voor je liggen die je mag gebruiken. Ligt hier toch te verstoffen.
pi_99316423
klopt het trouwens dat de meeste vrouwen met een kolf te maken krijgen in de kraamweek? mijn kraamverzorgster vertelde dat
pi_99316571
Ik niet iig.
pi_99316588
Oooh, een kolf? Ik las een kloof. :')

Wat bedoel je met 'ermee te maken krijgen'?
pi_99316810
Ik ben in de kraamweek wel flink aan het kolven geweest, omdat bartje niet goed aanhapte, en slecht dronk. Na een week is de kolf ook alweer terug gegaan, toen liep het als een trein.

Ik kolf nu wel met een handkolf, en dat gaat wel. Alleen heb ik al een paar dagen pijnlijke borsten, dus ben ook maar even gestopt met nakolven om de boel wat rust te geven...
pi_99317026
Ik kolf het meeste als ik werken moet Zana, in de kraamweek heb ik niet gekolfd :)
pi_99317330
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:01 schreef Ssserpente het volgende:
Oooh, een kolf? Ik las een kloof. :')

Wat bedoel je met 'ermee te maken krijgen'?
dat bijna elke vrouw een kolf nodig heeft om de borstvoeding goed op gang te krijgen?

ik was in het ziekenhuis bevallen en ben daar natuurlijk met borstvoeding gestart, op zich ging dat voor mijn gevoel goed hoewel ik niet goed wist of die ook genoeg binnenkreeg.
toen ik thuis was en de baby werd gewogen was die na één/ twee dagen te veel afgevallen en moest ik bijvoeden met kunstvoeding op advies van de verloskundige en moest er een kolf komen, afkolven, vingervoeden om de 2 uur , toen begon de baby te huilen als ik hem aanlegde en ging die niet meer aan de borst drinken, vingervoeden was dan ook niet meer te doen door de stijgende hoeveelheden en ben ik op een fles overgestapt....ik werd er heel onzeker door, omdat ik dingen "moest doen" die niet bij borstvoeding horen en werd ook behoorlijk vermoeid en gestrest. Ik was bijna gestopt met borstvoeding na mijn kraamweek, was er niet die ene mevrouw uit de borstvoedingswinkel die tegen mijn vriend had gezegd dat ik moest blijven doorgaan en het steeds weer opnieuw moest proberen de baby aan te leggen ook al was het maar heel even. Ik voelde mij net een koe met dat kolven, kunstvoeding bereiden en dan flesjes geven en alles weer schoon maken...je bent er ook zoveel tijd mee kwijt...Op gegeven moment haalde ik in elk geval de nodige milliliters met kolven en hoefde de kunstvoeding niet meer..
Je hebt ook geen tijd om er rustig over na te denken, wat en hoe je het wilt doen, want de baby moet nu eten....ik vond het echt niet leuk.... -O-
pi_99317415
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:01 schreef Ssserpente het volgende:
Oooh, een kolf? Ik las een kloof. :')

Wat bedoel je met 'ermee te maken krijgen'?
Nou, de kolf komt zich dan voorstellen. Geeft netjes een handje, feliciteert met de geboorte van de baby, eet een beschuitje en vertrekt weer.

Ik heb in de eerste kraamweek wel gekolfd i.v.m. verstopte melkkanaaltjes, in de tweede kraamweek niet (toen pas na een week of 5).

Het borstschild van de Avent werkt bij mij trouwens perfect, het is alleen irritant bij het schoonmaken want dan gulpt er altijd nog zo'n slootje melk uit.
pi_99317450
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:23 schreef Zana het volgende:

[..]

dat bijna elke vrouw een kolf nodig heeft om de borstvoeding goed op gang te krijgen?

ik was in het ziekenhuis bevallen en ben daar natuurlijk met borstvoeding gestart, op zich ging dat voor mijn gevoel goed hoewel ik niet goed wist of die ook genoeg binnenkreeg.
toen ik thuis was en de baby werd gewogen was die na één/ twee dagen te veel afgevallen en moest ik bijvoeden met kunstvoeding op advies van de verloskundige en moest er een kolf komen, afkolven, vingervoeden om de 2 uur , toen begon de baby te huilen als ik hem aanlegde en ging die niet meer aan de borst drinken, vingervoeden was dan ook niet meer te doen door de stijgende hoeveelheden en ben ik op een fles overgestapt....ik werd er heel onzeker door, omdat ik dingen "moest doen" die niet bij borstvoeding horen en werd ook behoorlijk vermoeid en gestrest. Ik was bijna gestopt met borstvoeding na mijn kraamweek, was er niet die ene mevrouw uit de borstvoedingswinkel die tegen mijn vriend had gezegd dat ik moest blijven doorgaan en het steeds weer opnieuw moest proberen de baby aan te leggen ook al was het maar heel even. Ik voelde mij net een koe met dat kolven, kunstvoeding bereiden en dan flesjes geven en alles weer schoon maken...je bent er ook zoveel tijd mee kwijt...Op gegeven moment haalde ik in elk geval de nodige milliliters met kolven en hoefde de kunstvoeding niet meer..
Je hebt ook geen tijd om er rustig over na te denken, wat en hoe je het wilt doen, want de baby moet nu eten....ik vond het echt niet leuk.... -O-
Nee hoor, in donker Afrika geven alle vrouwen borstvoeding. Zonder kolf. :)

Je verhaal klinkt idd behoorlijk stressvol. Heb je verder nog tips gehad van die mevrouw van de borstvoedingswinkel?
pi_99317499
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:26 schreef Jore het volgende:

[..]

Nou, de kolf komt zich dan voorstellen. Geeft netjes een handje, feliciteert met de geboorte van de baby, eet een beschuitje en vertrekt weer.

Ik heb in de eerste kraamweek wel gekolfd i.v.m. verstopte melkkanaaltjes, in de tweede kraamweek niet (toen pas na een week of 5).

Het borstschild van de Avent werkt bij mij trouwens perfect, het is alleen irritant bij het schoonmaken want dan gulpt er altijd nog zo'n slootje melk uit.
'Te maken krijgen met' kan ook betekenen dat de kraamverzorgster 'm introduceert en erover vertelt zonder dat je 'm in de kraamweek direct gebruikt, grapjas.
pi_99317500
Ik heb ook geen kolf nodig gehad om de boel op gang te krijgen, juist het tegenovergestelde.
pi_99317531
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:49 schreef Ssserpente het volgende:
Mignnonne, je hebt dus een Avantkolf, maar die vind je niet fijn? Anders heb ik hier nog wel een Avent voor je liggen die je mag gebruiken. Ligt hier toch te verstoffen.
nee ik heb een Avent juist, en die vind ik niet prettig.

Het is okay, ik moet nu toch buitenshuis werken maar wel in de buurt van huis en ik kan eventueel heel makkelijk naar huis toe mocht het nodig zijn om te voeden. Dus dit is een prima gelegenheid om te testen of ik het voor elkaar krijg om een voeding of 3 te kolven enzo. :)

Wup :D nouja dat van de geen rechten wist ik wel, dat had ik bij mn vorige opleiding ook zowel met kolven als met zwangerschapsverlof etc. Nouja goed, op zich zijn mijn meisjes snelle drinkers en ben ik zelf ook een relatief snelle kolver dus het moet tussen de bedrijven door te doen zijn.
En de klasgenootjes moeten maar geen bezwaar hebben tegen het uitzicht van een kolf, ze zullen wel vreemdere dingen zien :+
:)
pi_99317534
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:28 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

'Te maken krijgen met' kan ook betekenen dat de kraamverzorgster 'm introduceert en erover vertelt zonder dat je 'm in de kraamweek direct gebruikt, grapjas.
Sorry heur, ik zeg het ineens voor mijn geestesoog verschijnen en kon het niet laten om het op te schrijven. Bovendien kon ik wel min of meer uit de context opmaken dat ze daadwerkelijk gebruiken bedoelde. Maar het was een heel flauw grapje, ja.
pi_99317616
Ik heb geen kolf nodig gehad bij allebei. Bij de eerste heeft de kraamverzorgster wel op mijn verzoek even uitgelegd hoe het ding werkte en hebben we 'samen' ( :') ) even geoefend. Ik had geen flauw idee hoe die unit werkte en ik vond het wel prettig om van haar wat tips en truuks te krijgen. (zo had ik zelf dus echt nooit uit mezelf bedacht om het schild van de medela kolf een beetje vochtig te maken voor gebruik voor het vacuum, maar het werkt als een tiet!)
:)
pi_99317649
Vooruit, hij was eigenlijk nog best wel grappig ook. :P Ik reageerde mss wat overtrokken. Xcuuuse me!
pi_99317729
Het vacuümprobleem heb ik trouwens ook gehad met de avent, maar toen zette ik m nog niet helemaal goed in elkaar.

De nieuwe witte onderdelen werken ook fijner dan de oude (rondje met kruis erop).
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_99317784
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:35 schreef Vanyel het volgende:
Het vacuümprobleem heb ik trouwens ook gehad met de avent, maar toen zette ik m nog niet helemaal goed in elkaar.

De nieuwe witte onderdelen werken ook fijner dan de oude (rondje met kruis erop).
enig idee wat ik mogelijk verkeerd doe bij het in elkaar zetten dan? misschien ligt t euvel daar.
Ik heb de kolf gekregen van iemand die het ding 2 keer bekeken heeft en toen gestopt is met voeden, hij is dus nagenoeg nieuw en ik vind het zo zonde dat ik hem niet gebruik :') (waar gaaaat dit over :D :') )

ik heb wel een klein rond dopje ofzo erin zitten met een kruisje erop.
:)
pi_99317801
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:31 schreef mignonne het volgende:
Ik heb geen kolf nodig gehad bij allebei. Bij de eerste heeft de kraamverzorgster wel op mijn verzoek even uitgelegd hoe het ding werkte en hebben we 'samen' ( :') ) even geoefend. Ik had geen flauw idee hoe die unit werkte en ik vond het wel prettig om van haar wat tips en truuks te krijgen. (zo had ik zelf dus echt nooit uit mezelf bedacht om het schild van de medela kolf een beetje vochtig te maken voor gebruik voor het vacuum, maar het werkt als een tiet!)
Doe je dat met de avent ook?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_99317923
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Doe je dat met de avent ook?
Eerste keer wel gedaan, tweede keer niet gedaan; maakte voor het loslaten van het vacuum niet uit tot nu toe. In tegenstelling tot die medela die wel veel beter blijft zitten.
:)
pi_99317925
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

enig idee wat ik mogelijk verkeerd doe bij het in elkaar zetten dan? misschien ligt t euvel daar.
Ik heb de kolf gekregen van iemand die het ding 2 keer bekeken heeft en toen gestopt is met voeden, hij is dus nagenoeg nieuw en ik vind het zo zonde dat ik hem niet gebruik :') (waar gaaaat dit over :D :') )

ik heb wel een klein rond dopje ofzo erin zitten met een kruisje erop.
Dat is de oude. Nieuw is een soort afgeplatte kegel.

Ik drukte het harde witte ding met uitsteeksel (pardon ;) ) altijd maar tot de eerste richel in het siliconen dopje. Het moet er helemaal in, dus tot de schijf het siliconen ding raakt. :z
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_99318180
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat is de oude. Nieuw is een soort afgeplatte kegel.

Ik drukte het harde witte ding met uitsteeksel (pardon ;) ) altijd maar tot de eerste richel in het siliconen dopje. Het moet er helemaal in, dus tot de schijf het siliconen ding raakt. :z
oh dat ding, ja dat zit er wel goed in, das bij de andere kolf die ik heb ook los (bij allemaal denk ik?). Nouja het zal wel, niet alle borsten zijn t zelfde dus logisch ook I guess dat de ene kolf voor de een beter werkt dan voor een ander.
:)
pi_99318211
nu met de lactatiedeskundige is dat ook zo een zaak...ik heb de verkeerde verzekering, dus bij mij wordt niets vergoed, niet de huur van een kolf nog de lactatiedeskundige, maar omdat ik in het ziekenhuis bevallen ben kon ik "gratis" gebruik maken van de lactatiedeskundigen die daar werken,

mijn verloskundigenpraktijk van voordat ik bij het ziekenhuis terecht kwam heeft ook de nazorg gedaan in de kraamweek en die wouden mij dan een huisbezoek van een (bevriende?) lactatiedeskundige waar ze mee "samenwerken" aanpratten, nu ja mijn kraamhulp heeft dan eerst met het ziekenhuis gebeld, die hebben compressie aangeraden en eventueel een borstvoedingshulpset met een fles en zo een slangetje wat je naast de tepel houdt...de kraamhulp had dan nog tepelhoedjes gekocht, de verloskundige zei dat je die niet te vaak mag gebruiken...dus allemaal voor mijn gevoel heel tegenstrijdige dingen, je bent in die periode natuurlijk ook nog heel kwetsbaar, je moet van de geboorte herstellen, aan het baby en de nieuwe ritme wennen, voeding geven, er komen mensen over de vloer, ik had helemaal geen ervaring, ik heb alleen tot aan de geboorte gedacht, ik zag het ook echt niet meer zitten dat een lactatiedeskundige iets eraan kon doen, omdat de baby gewoon niet meer wou aanhappen/ in slaap viel of begon met schreeuwen, bovendien wou ik ook geen onnodige kosten maken voor dingen/ advies waar je niets aan hebt als je toch nog moet stoppen met borstvoeding, uiteindelijk is het denk ik wel goed gekomen, omdat ik meer rust kreeg na de kraamweek en op mijn eigen samen met de baby verder kon, waarom die na een maand plotseling toch nog uit de borst ging drinken is mij een raadsel, misschien gewoon omdat die groter werd en dingen ging leren

sorry trouwens als mijn Nederlands soms niet zo goed is, ik ben van oorsprong niet van hier en merk het verschil soms niet wanneer ik iets verkeerd zeg of schrijf, omdat het zo op mijn moedertaal lijkt :@

[ Bericht 5% gewijzigd door Zana op 11-07-2011 14:27:27 ]
pi_99319496
Conclusie is dus gewoon dat je slecht begeleid bent; elke "deskundige" had een ander beleid klaarstaan en dat werkt gewoon niet. Ik raad je voor een volgende keer aan, en dat geldt eigenlijk voor elke kraamvrouw, kies één of maximaal 2 personen waarvan jij denkt dat die voldoende weten en je goed kunnen begeleiden en luister alleen naar hen. Een lactatiekundige is dan bijvoorbeeld een goede keuze of iemand in je eigen omgeving die veel van borstvoeding weet (en niet dénkt te weten ;) ).

Overigens is een lactatiedeskundige geen beschermde titel. Die kun je zelf ook opplakken. Een lactatiekundige (zonder DES) is geschoold en heeft met succes het examen afgelegd. Een lactatiekundige IBCLC heeft het internationaal examen met goed gevolg afgelegd en is vaak de beste keuze.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:38:28 #257
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_99319894
Ik wilde ook al met de tip komen om het borstschild bochtig te maken ivm het vacuum. Dat leerde ik pas met Ylana die truc :X Bij Tobias nooit geweten :') En idd die witte onderdelen moeten góéd in de kolf zitten anders is er ook geen of nauwelijks vacuum.
Net als Jore kolf ik door die slag vast te houden en zo de melk eruit te laten stromen, dat werkt het snelst voor mij. Grappig Jore dat dat bij jou ook zo is!

Mignonne, ik heb wel een elektrisch kolfje liggen ( Medela volgens mij) die ik niet gebruik. Wil je kijken of je het wat vindt qua herrie en gebruik enzo? Dan stuur ik 'm met liefde naar je op.


Ik ben als een idioot haast aan het kolven en masseren geslagen. Ik heb zo'n vreselijk pijnlijke plek in mijn rechterborst. Het is niet rood of hard en ik heb geen koorts maar dat is bij mij geen graadmeter want ik heb letterlijk nog nooit koorts gehad. Ik heb met kolven en masseren geprobeerd de pijnlijke plek weg te krijgen voor het een BO is oid, daar zit ik niet op te wachten. Ylana krijgt die kant ook steeds aangeboden... meer kan ik voor nu niet doen toch?

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 11-07-2011 15:15:36 (Sorry Saff. :@) ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_99320459
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 12:57 schreef Zana het volgende:
klopt het trouwens dat de meeste vrouwen met een kolf te maken krijgen in de kraamweek? mijn kraamverzorgster vertelde dat
Ik niet in elk geval. Nu bijna 14 maanden verder ook nog nooit gekolfd.
Jammer dat het bij jou niet zo ging als je zelf gehoopt had. Jammere is eigenlijk dat veel kraamverzorgsters en verloskundigen net niet genoeg afweten van bv om je te helpen bij problemen.
Ik bedacht me bijvoorbeeld nu pas, dat ik de eerste 3 maanden meer rust had gehad als ik het advies van de kraamverzorgster om 1 borst per voeding aan te bieden om de kloven de kans te geven te helen, niet had opgevolgd. Het kind kwam echt elke 1,5/2 uur... :X
Maar goed, ook ik heb geleerd dat ik een lactatiekundige de volgende keer WEL inschakel ;)

Takkembah, wat jammer dat je ons verlaten moet, en dat zelf een beetje zuur vindt. En toch heb je je niet zomaar overgegeven. Bovendien heeft Seth die 6 weken bv mooi maar weer binnen!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_99320663
Mignonne, wil wel ff foto maken van hoe het bij mijn avent handkolf zit als dat makkelijk is?
pi_99320771
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:27 schreef WupWup het volgende:
Conclusie is dus gewoon dat je slecht begeleid bent; elke "deskundige" had een ander beleid klaarstaan en dat werkt gewoon niet.
Achteraf denk ik dat ook, maar middenin realiseer je het niet zo. Niemand doet het uit kwade wil, maar mijn kraamhulp was 20 jaar oud en had misschien nog niet zo veel ervaring. De verloskundige(n) wou(den) ook alleen maar helpen en de lactatie(des)kundigen uit het ziekenhuis heb ik alleen bij de voorlichtingsbijeenkomst over borstvoeding en een keer tijdens mijn verblijf gezien (was maar een nacht).
Je krijgt zo tegenstrijdige adviezen vooraf en tijdens (niet bijvoeden, wel bijvoeden, vingervoeden, geen fles/ wel fles, je weet niet waarom een baby huilt/ niet huilt, hoe erg het is dat die afgevallen is en hoe het zich allemaal ontwikkeld en wat "normaal" is...gelukkig gaat het bij veel vrouwen ook direct goed
  maandag 11 juli 2011 @ 15:07:51 #261
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99321068
Ik kolf nu ook weer, vanaf de kraamweek, net als bij de oudste.
Toen huurde ik een Symphony en kocht daarna de Medela m.e.p. Ik kolf heel makkelijk, daarom heb ik zo lang plezier van dat ding gehad.

Nu heb ik een tweedehands Medela Pump In Style overgekocht van een user hier, wat een verschil en comfort! :o Zeker voor volledig kolven zoals ik heb gedaan is het een fijn ding. Wel heel duur, zeker als je hem nieuw koopt. Dus aan mijn verhaal heb je helemaal niets :+

En goed nieuws, baby is goed gegroeid dus we zijn goed bezig! Ik voed inmiddels met een tepelhoedje, weer. Dat kolven was ik al vrij snel helemaal schijtbeu dus dit geeft me veel tijd extra.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 11 juli 2011 @ 15:22:47 #262
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99321619
Ik heb een enkele elektrische kolf van Medela, ik vind het wel een handig en fijn ding, maar ik zou als ik vaak moest kolven toch een dubbelzijdige kopen omdat dat gewoon heel veel tijd scheelt.

Ik heb in het ziekenhuis twee keer gekolft, op dag 2, mupke was misselijk en wou niet goed drinken, aangezien er dan 5/6 uur tussen twee voedingen zou zitten heb ik toen gekolft.
Nu thuis nog maar drie keer, gewoon om er handigheid in te krijgen en Lientje zo nu en dan uit een flesje te laten drinken.

Ik heb eens even tijden bijgehouden van Lientje haar drinken, vanaf gisteravond...dat doe ik eigenlijk niet, maar was nu wel eens benieuwd.
17.30 uur, 19.30 uur, 21.45 uur, 23.15 uur, 03.00 uur, 06.30 uur,
08,30 uur, 10.30 uur, 12.30 uur, 14.15 uur.
Meestal twee borsten, soms ook maar een, ik hoef me in ieder geval niet af te vragen hoe het komt dat ze zo hard groeit... :D

Takkembah, ik heb bewondering voor je doorzettingvermogen, ik vind BV geven soms best pittig, en kan me voorstellen dat het met zoveel complicaties echt ondoenlijk is om vol te houden...dus hulde voor de 6 weken. ;)
pi_99321879
hoe lang duurt het voeden bij jullie per keer? ik weet dat dat heel verschillend is, maar ik zit vaak toch zo op 20-30 minuten per borst
pi_99322142
Ow ben ik helemaal vergeten, Takkembah, ik vind het superknap dat je het nog zo lang hebt vol gehouden met alle ellende. :* voor jou
  maandag 11 juli 2011 @ 15:42:43 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_99322422
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:29 schreef Zana het volgende:
hoe lang duurt het voeden bij jullie per keer? ik weet dat dat heel verschillend is, maar ik zit vaak toch zo op 20-30 minuten per borst
En drinkt die kleine dan ook echt de hele tijd effectief? Echt zuigen en slikken, of zit er een hoop gesabbel tussendoor? ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_99322440
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:29 schreef Zana het volgende:
hoe lang duurt het voeden bij jullie per keer? ik weet dat dat heel verschillend is, maar ik zit vaak toch zo op 20-30 minuten per borst
Heel kort, een minuut of 5. Maar ik heb begrepen dat dat uitzonderlijk is. Het zal ongetwijfeld met een (te) sterke tsr te maken hebben.

Takkems :* dikke pakkerd voor jou, die 6 weken steken jij, Seth en je tetten toch maar mooi in je zak! Die pakt niemand je meer af. En wat fijn dat je mooie foto's hebt kunnen nemen O+

PM wat fijn! woehoe kom maar op met die spekjes van jouw melk! *O*

Mrien das lief maar ik denk niet dat het nodig is hoor. Ik vind de kolf redelijk straightforward dus ik kijk er vanavond als ik thuis ben op mn gemak nog wel even naar :)

Saffier buh, ik hoop niet dat het een ontsteking wordt dan :o hopelijk ben je er op tijd bij!
Als je echt echt niets met die electrische doet wil ik wel eens proberen. Wil je hem kwijt eventueel dat ik em van je overneem als het bevalt? En zoja voor hoeveel en fotootje? :P
:)
  maandag 11 juli 2011 @ 16:01:24 #267
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99323106
Lientje drinkt 's nachts vaak maar 10 minuten aan 1 borst.
Overdag meestal twee borsten en dan ben ik zo'n 40 minuten in totaal zoet, incl boeren tussendoor en een schone luier, 15 minuten per borst dus.

's Avonds laat ik haar ook wel lummelen aan de borst, beetje drinken, sabbelen, loslaten en weer aanhappen, dan heb ik daar alle tijd voor en maakt me dat niets uit. Overdag haal ik haar wat sneller van de borst af, als ze loslaat of in slaap valt of al 5 minuten alleen maar aan het sabbelen is, ook vooral in het kader van 'Het is fijn als er geen kloven zijn'.
Die zijn me overigens tot nu toe ook nog bespaard gebleven.
pi_99323111
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En drinkt die kleine dan ook echt de hele tijd effectief? Echt zuigen en slikken, of zit er een hoop gesabbel tussendoor? ;)
dat dus en soms slaapt die ook gewoon in ....ik wist eerst ook niet wanneer die nu goed dronk en wanneer niet, maar denk dat ik het nu wel kan herkennen, kriebelen helpt dan weer en borstcompressie, kan ik nog meer doen?
  maandag 11 juli 2011 @ 16:02:54 #269
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99323174
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:01 schreef Zana het volgende:

[..]

dat dus en soms slaapt die ook gewoon in ....ik wist eerst ook niet wanneer die nu goed dronk en wanneer niet, maar denk dat ik het nu wel kan herkennen, kriebelen helpt dan weer en borstcompressie, kan ik nog meer doen?
Aan de binnenkant van het handje zachtjes drukken, daar zit een drukpunt voor de zuigreflex.
  maandag 11 juli 2011 @ 16:16:13 #270
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99323649
Eline krijgt vanaf deze week een flesje kunstvoeding mee naar het kdv. Ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar om elke dag 2 flessen van 160 cc te kolven. Mijn 'score' van vandaag zit op 230 cc totaal
Ze heeft iig 6 maanden volledig borstvoeding gehad en elke dag is nu mooi meegenomen
  maandag 11 juli 2011 @ 16:39:50 #271
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99324553
Hier is het nog heel wisselend, de tijd dat er gedronken wordt. Maar hij is dan ook nog geen twee weken!

Wat ik me afvroeg, bij de mensen die een cosleeper hebben, je voedt dan liggend toch altijd dezelfde borst? Ik ben nog niet zo'n ster in liggend voeden, maar die andere kant zeker niet.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_99324582
Ik krijg daar ook steeds meer moeite mee. Kolven gaat op zich soepel, er komt alleen een stuk minder uit dan eerder.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 11 juli 2011 @ 17:08:34 #273
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_99325764
Mignonne, hij ligt nu werkeloos in de keukenla, ik moet alleen 'even' de rest van de onderdelen opzoeken. Gooi je adres even deze kant op dan is het verder wel goed. Foto heb ik niet, als ik puf heb zoek ik de specs vanavond even voor je op.


En thanx BE ;) :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_99325785
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:39 schreef PM-girl het volgende:
Hier is het nog heel wisselend, de tijd dat er gedronken wordt. Maar hij is dan ook nog geen twee weken!

Wat ik me afvroeg, bij de mensen die een cosleeper hebben, je voedt dan liggend toch altijd dezelfde borst? Ik ben nog niet zo'n ster in liggend voeden, maar die andere kant zeker niet.
Nee hoor. In het begin kroop ik over Emma heen om de andere kant te voeden, later rolde ik haar over mij heen en nu draai ik gewoon wat door naar m'n buik zodat ze de andere kan aanhappen.
pi_99326079
Off topic, maar volgens mij zitten de meeste mensen met een co-sleeper in dit topic dus ik stel mijn vraag maar even hier. Antwoord mag per pm zodat de boel niet vervuild wordt of in het baby topic anders maar niet iedereen van hier leest daar was mijn redenatie om de vraag hier te stellen.

Voor de mensen die een co-sleeper hebben door middel van een bedje aan hun bed...

Hoe deden jullie dat toen het tijd werd om de lattenbodem naar beneden te zetten? Puck ligt dan een stuk lager dan ik. Ik zou dan de zijkant van het ledikant er weer in kunnen zetten maar het heeft niet mijn voorkeur maar anders ligt Puck dus een stuk lager dan ik en aan één kant is dan mijn bed zijn zijkant. Dat vind ik ook niks.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 11 juli 2011 @ 18:16:29 #276
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_99328337
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:01 schreef Zana het volgende:

[..]

dat dus en soms slaapt die ook gewoon in ....ik wist eerst ook niet wanneer die nu goed dronk en wanneer niet, maar denk dat ik het nu wel kan herkennen, kriebelen helpt dan weer en borstcompressie, kan ik nog meer doen?
Als hij niet meer drinkt gewoon afkoppelen en even wakker maken door wat kleertjes uittrekken ofzo en dan de andere borst aanbieden. Je kan ook gewoon vaker wisselen van kant. Het heeft te maken met de stroom van de melk of ze blijven drinken of dat ze gaan sabbelen en in slaap vallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:17:59 #277
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_99328411
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Off topic, maar volgens mij zitten de meeste mensen met een co-sleeper in dit topic dus ik stel mijn vraag maar even hier. Antwoord mag per pm zodat de boel niet vervuild wordt of in het baby topic anders maar niet iedereen van hier leest daar was mijn redenatie om de vraag hier te stellen.

Voor de mensen die een co-sleeper hebben door middel van een bedje aan hun bed...

Hoe deden jullie dat toen het tijd werd om de lattenbodem naar beneden te zetten? Puck ligt dan een stuk lager dan ik. Ik zou dan de zijkant van het ledikant er weer in kunnen zetten maar het heeft niet mijn voorkeur maar anders ligt Puck dus een stuk lager dan ik en aan één kant is dan mijn bed zijn zijkant. Dat vind ik ook niks.
Gaat Puck echt al zitten dan?
Oh en misschien de andere kant van de co'sleeper tegen de muur. ??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:19:06 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_99328478
Ik heb trouwens nog 2 avent handkolven. Mogen ook weg voor zacht prijsje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_99331256
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gaat Puck echt al zitten dan?
Oh en misschien de andere kant van de co'sleeper tegen de muur. ??
Hij doet sit ups en nee ik wil het bedje nu nog niet naar beneden zetten maar wij hebben geen extra kamer over dus het bedje moet blijven staan waar hij staat en ik vroeg het me opeens wel af hoe dit straks te doen.
Tegen de muur is helaas geen optie i.v.m. indeling en grootte van de slaapkamer
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99361849
Loop ik met zo'n ding het risico de borstvoeding om zeep te helpen bij een kind van 13 maanden?
Leek me erg handig voor de vakantie.

pi_99363092
Je kunt vanaf ongeveer een jaar ander vocht bijgeven naast de borstvoeding, zonder dat daarmee je productie gelijk naar nul gaat. Lief bekertje!
pi_99363243
Idd leuk ding <3
En het leek mij ook al wel kunnen, maar wup is experterder :Y)
:)
pi_99363397
Het gaat me niet zozeer om het andere vocht, maar om het tuitje :)
Het is sowieso maar voor 1,5 week vakantie en daar voor als we oppas hebben of we erop uit gaan.
Thuis wil ik haar leren uit een gewone beker te drinken.
pi_99363917
Oooooh dan helemaal geen zorgen joh! Ze heeft al 13 maanden borstervaring, dat mep je er niet zomaar uit ;) Ik zou als ik jou was wel even testen of ze dat snapt, ik heb er zelf eentje die tuitbekers niet kan namelijk :')
pi_99364571
Ik heb het net getest en het gaat prima *O*

Maar borst blijft toch wel haar favoriet. Zelfs na het drinken uit het mooie flesje (ik heb zelf de Hello Kitty-variant gekocht, dus niet die Nijntje) heeft ze met grote slokken op m'n schoot liggen drinken O+
pi_99365231
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe deden jullie dat toen het tijd werd om de lattenbodem naar beneden te zetten? Puck ligt dan een stuk lager dan ik. Ik zou dan de zijkant van het ledikant er weer in kunnen zetten maar het heeft niet mijn voorkeur maar anders ligt Puck dus een stuk lager dan ik en aan één kant is dan mijn bed zijn zijkant. Dat vind ik ook niks.
Is je bed zo hoog dan? Ik zou de huidige stand van de co-sleeper gerust nog lange tijd durven te gebruiken, zeker totdat er opgetrokken wordt.

Overigens was het rollen van Lena een reden om haar naar haar eigen kamer te verhuizen in een gesloten ledikant. Als ik daar geen ruimte voor had, had ik denk ik de zijkant van de co-sleeper er weer ingezet.

Hier staat de co-sleeper nog wel maar ik gebruik hem eigenlijk helemaal niet meer. Lena is volledig over naar haar eigen kamer. 's Nachts vind ik het nog wel fijn omdat ik haar dan aan de zijkant van het bed kan voeden zonder bang te zijn dat ze eruit kukelt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99365269
Oh CP die is gaaf! Mijn mini is helemaal fan van Nijntje, en zegt zelfs iets wat er op lijkt.. O+ Waar heddege die gevonden?

En de mijne snapt de tuitbeker prima, ook dat het ding lekt als ie op de kop gehouden wordt. En er dan mee schudden om nog meer water/thee op de grond te krijgen }:| Oh, en ze drinkt nog steeds bij moi, zo'n 4 keer per etmaal ofzo. Vind het prima zo, hoewel de buitenwereld het erg veel vindt... :?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_99365354
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:39 schreef PM-girl het volgende:

Wat ik me afvroeg, bij de mensen die een cosleeper hebben, je voedt dan liggend toch altijd dezelfde borst? Ik ben nog niet zo'n ster in liggend voeden, maar die andere kant zeker niet.
Ik doe wat WupWup doet, namelijk iets doorrollen naar mijn buik zodat ik de andere borst ook aan kan bieden. Dat was voor mij echt een uitkomst en scheelde het verwisselen van kant 's nachts. Lily kwam indertijd met de tip. Nogmaals bedankt! :*

Overigens moest mijn tepel wennen aan de andere manier van aanhappen waardoor het in het begin even pijnlijk was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99365493
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:16 schreef Sugarsnap het volgende:
Eline krijgt vanaf deze week een flesje kunstvoeding mee naar het kdv. Ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar om elke dag 2 flessen van 160 cc te kolven. Mijn 'score' van vandaag zit op 230 cc totaal
Ze heeft iig 6 maanden volledig borstvoeding gehad en elke dag is nu mooi meegenomen
Ik hoop dat dit je kolfstress scheelt! Gaat het voeden verder nog lekker?

De laatste paar weken drinkt Lena ineens zo kort en gooit ze zichzelf weer achterover. Ik dacht even dat het kwam door een dalende productie, maar ik kolf nog wel oké (al is het niet zoveel als het een tijdje geleden op het hoogtepunt was). Verder heb ik geen aanleiding om spruw te vermoeden. Ik geloof dat ze ineens gewoon veel effectiever drinkt en zichzelf achterover gaat gooien als er geen melkstroom meer is. Borstcompressie werkt heel marginaal.

Herken jij dit misschien van Eline, dat ze nu pas sneller/effectiever drinkt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:03:01 #290
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99367625
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heel kort, een minuut of 5. Maar ik heb begrepen dat dat uitzonderlijk is. Het zal ongetwijfeld met een (te) sterke tsr te maken hebben.

Hier wordt er meestal uit borst 1 tussen de 7 en 10 minuten gedronken en dan nog 5 uit de ander.

Ook kolven gaat heel snel. Ik heb ook een sterkte tsr; als die komt bij het kolven dan is mn potje binnen 3 minuten halfvol.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_99369403
Hier is het nog steeds een kwartier per borst. Dat het niet meer is, komt omdat ik haar meestal na dat kwartier erafpluk.

Kolven gaat de laatste tijd minder goed. Weet niet waar het vandaan komt, maar ik kolf zo'n 100cc minder op een werkdag dan ze drinkt. Vrij irritant.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:17:38 #292
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99370861
Claudia, het voeden zelf gaat gelukkig nog steeds uitstekend! Eline drinkt al een hele tijd ong 5 tot 7 min per kant en laat ook duidelijk merken dat ze genoeg heeft. Maar ze kan ook af en toe lekker bij me liggen tutten. Ik denk dat ik nu zo'n 6 voedingen per dag geef en op 3 van die dagen krijgt ze nu een flesje kv ipv bv. Ik kolf dan nog wel steeds 3x op het werk, maar er zit geen druk meer achter om genoeg te halen.
pi_99371608
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:17 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik kolf dan nog wel steeds 3x op het werk, maar er zit geen druk meer achter om genoeg te halen.
Heb jij ook wel eens 2x per werkdag gekolfd en is het verschil dan heel groot?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:34:33 #294
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_99371705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:09 schreef WupWup het volgende:
Je kunt vanaf ongeveer een jaar ander vocht bijgeven naast de borstvoeding, zonder dat daarmee je productie gelijk naar nul gaat. Lief bekertje!
Ja, ik ben er nu al mee begonnen, maar das omdat ik gewoon niet meer wil kolven.. Thuis drinkt madam eigenlijk alles nog bij mij en weigert ze elke vorm van ander drinken... Elke maandag is stuwdag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_99372751
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 15:46 schreef Vanyel het volgende:
Hier is het nog steeds een kwartier per borst. Dat het niet meer is, komt omdat ik haar meestal na dat kwartier erafpluk.
Ik lees wel eens over een baby die zich voltankt aan de borst en tevreden loslaat. Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt! Lena wil altijd wel doorsabbelen, maar als er geen melk meer komt gaat ze moeilijk doen. Dat is voor mij een teken om te kappen met de borst aanbieden.

Ik kolf trouwens alweer een tijd 2x op een werkdag (4x in de week) en dat gaat goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99372834
Bartje laat zeker na de tweede borst wel los. En als ik hem dan overeind zet komt er een golf melk terug! (ook na borst 1 trouwens). Maar hij blijft er vrolijk onder, dus het zal wel gewoon gulzigheid zijn..
pi_99372931
De 'keerzijde' is dat hier nog nooit gespuugd is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99374611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 14:03 schreef Morretje het volgende:
Oh CP die is gaaf! Mijn mini is helemaal fan van Nijntje, en zegt zelfs iets wat er op lijkt.. O+ Waar heddege die gevonden?

En de mijne snapt de tuitbeker prima, ook dat het ding lekt als ie op de kop gehouden wordt. En er dan mee schudden om nog meer water/thee op de grond te krijgen }:| Oh, en ze drinkt nog steeds bij moi, zo'n 4 keer per etmaal ofzo. Vind het prima zo, hoewel de buitenwereld het erg veel vindt... :?
Bij de Blokker, maar Marskramer heeft ze ook :)

Hoe oud is ze? Heb het niet zo voor de geest :@
pi_99374756
Da's goed kut Tico :(

Truus is wel een loslater. Maar de laatste voeding moet ik haar meestal wel van borst 1 afkoppelen en aan borst 2 leggen. Daar drinkt ze dan ook nog flink en vervolgens sabbelt ze zich meestal in slaap :')
pi_99375004
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 17:42 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Bij de Blokker, maar Marskramer heeft ze ook :)

Hoe oud is ze? Heb het niet zo voor de geest :@
Ah, die hebben we hier ook :P
Ze is bijna 14 maanden.. Iets ouder dan jouw meisje. En productietechnisch gaat het hier prima. Wel gek om te ervaren ergens, dat je in het begin echt moeite moet doen, en dat het na een maand of wat zo 'gewoon' is geworden dat je niet snapt wat anderen bedoelen met 'knap dat je het zo lang volhoudt' etc..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')