abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:49:19 #201
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_99959256
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:43 schreef Skv het volgende:
Heb ook weer wanbetaler. Heeft al aangegeven dat het wat langer duurt, maar na twee herinneringen heb ik nog niks ontvangen. :{
Heeft ie ook aangegeven wanneer ie dan wel gaat betalen?
Zo nee, laat hem een datum noemen, heeft ie dan nog niet betaald, rente en administratiekosten in rekening brengen en voor zover je het nog niet hebt gedaan, in gebreke stellen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:58:17 #202
67670 Skv
Cynist.
pi_99959633
Hij zei 11 dagen geleden 'over een paar dagen'. Heb vorige week woensdag mijn tweede herinnering gestuurd. a.s. woensdag de eerste aanmaning.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:26:08 #203
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_99960691
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:58 schreef Skv het volgende:
Hij zei 11 dagen geleden 'over een paar dagen'. Heb vorige week woensdag mijn tweede herinnering gestuurd. a.s. woensdag de eerste aanmaning.
Een paar dagen is geen datum. Ik vraag dan altijd of het voor het eind van deze werkweek is overgemaakt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:40:47 #204
67670 Skv
Cynist.
pi_99961213
Ik normaal ook, maar hij mailde me naar aanleiding van mijn eerste herinnering dat het 'een paar dagen' langer zou duren. Anyway, woensdag de aanmaning. Dan bel ik direct ook even.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:41:45 #205
67670 Skv
Cynist.
pi_99961250
Die 600 Euro zou wel fijn zijn voor mijn vakantie. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:26:01 #206
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_99998982
Halodio,

Ook ik ben ondernemer, ik vindt het idee van een speciale subgroep wel een goed plan.

Ik heb toen ik starte in 2005 ook best veel topics hier op Fok! doorgelopen en wel een aatal nuttige dingen gevonden.

ik heb een internationaal bedrijf wat zich gespecialiseerd heeft op evenementenmobiliteit. van plan tot uitvoering.
Poęle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_100079329
Leuk topic om te volgen. Zelf geen ondernemer maar al lange tijd plannen om die richting op te gaan.
pi_100090794
Zijn er boeken over ondernemerschap die een must zijn om gelezen te hebben?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_100091574
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:53 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er boeken over ondernemerschap die een must zijn om gelezen te hebben?
http://www.managementboek(...)pics-arko_van_brakel

De auteur is zeer inspirerend en een toonbeeld van hoe je van weinig heel veel kan maken, heeft vele miljoenen verdiend (Wanadoo) en ook weer verloren, heb meerdere workshops/masterclasses van hem gehad.
pi_100126654
Waar trekken jullie de grens als het gaat om service? En hoe? Zelf leg ik uiteraard (net als velen anderen) zoals het hoort veel nadruk op service en klantvriendelijkheid. Op mails reageer ik snel, ik ben erg goed in het in Jip-en-Janneke taal uitleggen en ik peil ook tussendoor, als een website/applicatie eenmaal 'af' is, regelmatig om te controleren of alles naar wens is. Wordt ook erg op prijs gesteld.

Ik heb echter een tweetal klanten die het wel heel bont maken, één daarvan in het bijzonder. bijna dagelijks zitten ze wel in mijn mailbox met allemaal irrelevante vragen en dergelijke. Van die typjes die zeg maar ergens iets lezen, meteen in paniek raken en meteen bij mij aan de bel trekken. Eergisteren nog, meneer leest ergens op een of andere website een nieuwsbericht dat er veel hackers actief zijn, en kan ik weer helemaal uit gaan leggen dat zijn website en CMS echt wel beveiligd zijn. Een keer is niet erg, twee keer ook niet, maar als zulke mensen bijna dagelijks in je mailbox verschijnen wordt het erg snel vervelend. Om nog maar te zwijgen over alle tijd die er in gaat zitten. Het gaat hier gewoon over uren op weekbasis.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit zelf te denken om een soort van ticket/supportsysteem in te voeren waar mensen onder bepaalde onderwerpen tickets kunnen plaatsen. Het aantal onderwerpen is dan uiteraard beperkt, om zo tickets te voorkomen met zaken waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken heb. Principieel ben ik tegen zulke systemen, maar deze klanten zijn wel erg irritant. Zal zoiets werken?
pi_100126772
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:34 schreef SecurityException het volgende:
Waar trekken jullie de grens als het gaat om service? En hoe? Zelf leg ik uiteraard (net als velen anderen) zoals het hoort veel nadruk op service en klantvriendelijkheid. Op mails reageer ik snel, ik ben erg goed in het in Jip-en-Janneke taal uitleggen en ik peil ook tussendoor, als een website/applicatie eenmaal 'af' is, regelmatig om te controleren of alles naar wens is. Wordt ook erg op prijs gesteld.

Ik heb echter een tweetal klanten die het wel heel bont maken, één daarvan in het bijzonder. bijna dagelijks zitten ze wel in mijn mailbox met allemaal irrelevante vragen en dergelijke. Van die typjes die zeg maar ergens iets lezen, meteen in paniek raken en meteen bij mij aan de bel trekken. Eergisteren nog, meneer leest ergens op een of andere website een nieuwsbericht dat er veel hackers actief zijn, en kan ik weer helemaal uit gaan leggen dat zijn website en CMS echt wel beveiligd zijn. Een keer is niet erg, twee keer ook niet, maar als zulke mensen bijna dagelijks in je mailbox verschijnen wordt het erg snel vervelend. Om nog maar te zwijgen over alle tijd die er in gaat zitten. Het gaat hier gewoon over uren op weekbasis.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit zelf te denken om een soort van ticket/supportsysteem in te voeren waar mensen onder bepaalde onderwerpen tickets kunnen plaatsen. Het aantal onderwerpen is dan uiteraard beperkt, om zo tickets te voorkomen met zaken waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken heb. Principieel ben ik tegen zulke systemen, maar deze klanten zijn wel erg irritant. Zal zoiets werken?
Herkenbaar, klanten denken dat als je webhosting aanbied je ook van alle andere internet gerelateerde dingen afweet. Als het irrelevant is van hetgeen wat ik aanbied geef ik dit gewoon netjes aan dat dit niet mijn vakgebied is en ze daarvoor beter ergens anders hulp kunnen vragen, ik stuur ze vaak wel de goede richting op.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:33:46 #212
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_100234678
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:34 schreef SecurityException het volgende:
Waar trekken jullie de grens als het gaat om service? En hoe? Zelf leg ik uiteraard (net als velen anderen) zoals het hoort veel nadruk op service en klantvriendelijkheid. Op mails reageer ik snel, ik ben erg goed in het in Jip-en-Janneke taal uitleggen en ik peil ook tussendoor, als een website/applicatie eenmaal 'af' is, regelmatig om te controleren of alles naar wens is. Wordt ook erg op prijs gesteld.

Ik heb echter een tweetal klanten die het wel heel bont maken, één daarvan in het bijzonder. bijna dagelijks zitten ze wel in mijn mailbox met allemaal irrelevante vragen en dergelijke. Van die typjes die zeg maar ergens iets lezen, meteen in paniek raken en meteen bij mij aan de bel trekken. Eergisteren nog, meneer leest ergens op een of andere website een nieuwsbericht dat er veel hackers actief zijn, en kan ik weer helemaal uit gaan leggen dat zijn website en CMS echt wel beveiligd zijn. Een keer is niet erg, twee keer ook niet, maar als zulke mensen bijna dagelijks in je mailbox verschijnen wordt het erg snel vervelend. Om nog maar te zwijgen over alle tijd die er in gaat zitten. Het gaat hier gewoon over uren op weekbasis.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit zelf te denken om een soort van ticket/supportsysteem in te voeren waar mensen onder bepaalde onderwerpen tickets kunnen plaatsen. Het aantal onderwerpen is dan uiteraard beperkt, om zo tickets te voorkomen met zaken waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken heb. Principieel ben ik tegen zulke systemen, maar deze klanten zijn wel erg irritant. Zal zoiets werken?
Nou je zegt het zelf, je wilt klantvriendelijk blijven.
voor jou is het storend, en lastig, maar het is wel een klant van je.
een andere klant hoor en zie je nooit misschien, dus zou ik een gemiddelde nemen, hoeveel klanten (omzet) heb je, en hoeveel tijd ben je bezig met het beantwoorden van (onzin)vragen.
ik kan me voorstellen dat jij voor jezelf weet wat jij toelaatbaar vindt qua tijd om aan een klant te besteden. wordt dat overschreden zou je misschien dat kunnen compenseren door ergens iets in je tariefstelling aan te passen, dus dat je er een beetje helpdesk kosten in rekening brengt oid.

want waarom komt die klant bij jou, en niet bij een ander, ik mag aannemen voor de kwaliteit en de service, en tja, het klinkt als een dooddoener, maar dit is ondernemerschap, wat niemand je van te voren verteld, maar waar je wel mee te maken hebt.

ik zou me iig niet verstoppen of mijn werkwijze drastisch veranderen, want dat kan je klanten gaan kosten...
Poęle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_100251048
Soms moet je de klant ook duidelijk maken dat hij niet zoveel aan je kan vragen en dan ook verwacht dat er niet meer gefactureerd wordt. Uiteindelijk kan de tijd die erin gaat zitten om zo'n klant zijn vragen te beantwoorden ten koste gaan van andere (potentiële) klanten.
Wil de klant niet meer betalen en blijft hij van die irrelevante vragen stellen, dan is het soms beter als de klant een andere opdrachtgever zoekt.

Dus maak dat hem gewoon duidelijk, misschien heeft hij het zelf niet eens door.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:48:23 #214
216273 Gibson
Play it loud
pi_100351901
Leuk topic! Leuk om de verhalen van anderen te lezen en een plek te hebben waar je met vragen terecht kunt.

Zelf heb ik sinds een jaar een handel in kwaliteits automotive gereedschap (doppensets, schroevendraaiers, steeksleutels, krikken, etc etc), aanverwante verf en onderhoudsmiddelen.

1 april ben ik met een vriend een V.O.F. gestart, een webwinkel gespecialiseerd in zaklampen.
pi_100355612
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:34 schreef SecurityException het volgende:
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit zelf te denken om een soort van ticket/supportsysteem in te voeren waar mensen onder bepaalde onderwerpen tickets kunnen plaatsen. Het aantal onderwerpen is dan uiteraard beperkt, om zo tickets te voorkomen met zaken waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken heb. Principieel ben ik tegen zulke systemen, maar deze klanten zijn wel erg irritant. Zal zoiets werken?
Als ze je directe mail hebben dan omzeilen ze het ticket systeem gewoon. En anders bellen ze wel met 'yooooowwww, ticket ontvangen? Kan je ff antwoorden in de mail? Danke'

Ik vind het soms ook moeilijk naar klanten toe, het is tenslotte een klant en je bedrijf draait niet op gebakken lucht. Maar tijd verspillen aan onnozele vragen kost tijd en dat blijft toch ook geld ;)
Dus tja, soms even doorschuiven en wat bij ons heeft geholpen is een echt belachelijk domme FAQ, refereer klanten met domme vragen er vaak genoeg naartoe en het remt wel een beetje.
Moet je FAQ natuurlijk wel goed gevuld zijn :Y
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:27:36 #216
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100396893
Ik heb al een tijdje een webshop.. nou woon ik niet in Nederland maar wil toch een zaak in Nederland opstarten (heb nederlandse kvk) maar ik hoorde dat economie slecht gaat? ehh ik merk er niks van :P maar zei iemand


kan pand krijgen op A locatie voor niet veel geld.. is dat nu nuttig of beter wachten
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:44:36 #217
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_100397360
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:27 schreef alexmeijer het volgende:
Ik heb al een tijdje een webshop.. nou woon ik niet in Nederland maar wil toch een zaak in Nederland opstarten (heb nederlandse kvk) maar ik hoorde dat economie slecht gaat? ehh ik merk er niks van :P maar zei iemand
Je hoorde dat de economie slecht gaat? Tsja, ik weet niet waar je dan wel woont, maar als je het nieuws had gevolgd had je meer over de huidige economische stand geweten.
quote:
kan pand krijgen op A locatie voor niet veel geld.. is dat nu nuttig of beter wachten
Met deze informatie zeg ik: DOEN! ^O^
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:55:23 #218
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100397700
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:44 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je hoorde dat de economie slecht gaat? Tsja, ik weet niet waar je dan wel woont, maar als je het nieuws had gevolgd had je meer over de huidige economische stand geweten.

[..]

Met deze informatie zeg ik: DOEN! ^O^
ik woon in zweden :)
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_100406520
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:26 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Als ze je directe mail hebben dan omzeilen ze het ticket systeem gewoon. En anders bellen ze wel met 'yooooowwww, ticket ontvangen? Kan je ff antwoorden in de mail? Danke'
Dat flik je bij mij 1 keer. Dan vertel ik je netjes dat tickets netjes op volgorde behandeld worden en dat die van hem heus wel aan de beurt komt.

Belt zo'n zelfde figuur vervolgens nog een keer dan verdwijnt zijn ticket naar de onderkant van de stapel :{w
No amount of money ever bought a second of time.
pi_100418408
Alex Meijer, je hebt dus een webshop en wilt daarnaast ook een fysieke winkel openen of zo? :)
Wat voor producten?
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:36:25 #221
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100418448
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:35 schreef El_Liberaliste het volgende:
Alex Meijer, je hebt dus een webshop en wilt daarnaast ook een fysieke winkel openen of zo? :)
Wat voor producten?
klopt :)
ik verkoop telefoon onderdelen / toebehoren
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_100418513
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:36 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

klopt :)
ik verkoop telefoon onderdelen / toebehoren
Ah grappig, ik ook (nog voor heel even)!
Heb je ook onderzoek gedaan naar de te verwachten hoeveelheid klanten etc. als je en fysieke winkel opent?
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:41:39 #223
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100418601
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:38 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ah grappig, ik ook (nog voor heel even)!
Heb je ook onderzoek gedaan naar de te verwachten hoeveelheid klanten etc. als je en fysieke winkel opent?
Uiteraard, hier in Zuid-Limburg (sittard/geleen) zit niks wat in die richting verkoopt op deze schaal.
Momenteel verkoop ik (online) erg veel producten (praten in 1000de euros (bijna 10,000de)) per maand.

Mensen wouden altijd bij mij langskomen, als ik een echte winkel open heb ik dat al gewonnen.
Omdat mijn tante (verzendpunt nederland) niemand meer aan huis wou hebben.

Verder is de lokatie precies aan een drukke weg (stad) en tegenover de avond winkel en naast een pizza of iets met turkse zaak.
Waar ook veel mensen komen dus :) redelijk dicht bij de ABN enz.
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_100418653
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:41 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Uiteraard, hier in Zuid-Limburg (sittard/geleen) zit niks wat in die richting verkoopt op deze schaal.
Momenteel verkoop ik (online) erg veel producten (praten in 1000de euros (bijna 10,000de)) per maand.

Mensen wouden altijd bij mij langskomen, als ik een echte winkel open heb ik dat al gewonnen.
Omdat mijn tante (verzendpunt nederland) niemand meer aan huis wou hebben.

Verder is de lokatie precies aan een drukke weg (stad) en tegenover de avond winkel en naast een pizza of iets met turkse zaak.
Waar ook veel mensen komen dus :) redelijk dicht bij de ABN enz.
Okay, klinkt goed ^O^
Hou wel rekening met dat het arbeidsintensief is om echt in de zaak te staan de hele dag. Hoewel je natuurlijk prima de webshop vanuit daar kunt beheren.
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:47:19 #225
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100418754
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:43 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Okay, klinkt goed ^O^
Hou wel rekening met dat het arbeidsintensief is om echt in de zaak te staan de hele dag. Hoewel je natuurlijk prima de webshop vanuit daar kunt beheren.
Ja dat snap ik, maar ik heb vroeger (in 2007/8) ook van 6.00 tot 15.00-16.00 in een fabriek gestaan ;) dus kan wel wat hebben.

Ben blij dat ik dat soort zwaar werk heb gedaan, dan weet ik hoe zwaar het kan zijn.
Het probleem is meer, mijn webshop is eigen design, eigen script alles zelf gemaakt.
Ik wil niet na 17.30 nog eens alles verzenden (aangezien ik om 17.00 alles verstuur)

of ik zou 2 voorraaden moeten houden, eentje in sittard (verzendpunt) en eentje in de winkel.
alleen dan zou het betekenen dat niet alles wat ik in de winkel verkoop ook op de website staat.

ook heb ik totaal geen verstand van winkels, welke openings tijden mag je doen en welke niet.
hoe werkt een kassa systeem? barcode scanner.. hoe doe ik dat? hoe koppel ik dat aan mijn systeem van de webshop en ga zo maar verder...

de huur is 714 per maand inc btw en gwl is 140 ofzo :)
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')