abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 20:15:23 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_98733788
110626_195885_stadsverlichting.jpg

Zo vaak vragen mensen hoe ze kunnen bijdragen aan een betere wereld. Het antwoord is simpel. Ga regelmatig samen met vrienden en bekenden een uurtje mediteren. Hoe meer mensen op deze manier samen in een helder en coherent bewustzijn zijn, hoe groter het krachtveld zal worden. Het effect van gezamenlijke meditaties is onderzocht:

In 1993 kwamen vierduizend mensen die goed konden mediteren bijeen in Washington, D.C.. Hun doel was de criminaliteit in de stad met twintig procent terug te brengen. Gedurende het experiment, dat acht weken duurde, daalde de criminaliteit met maar liefst 23 procent. Ook waren er minder verkeersongevallen, was het minder druk op de spoedeisende hulp van ziekenhuizen en werden minder mensen ziek. Dergelijke experimenten zijn sindsdien 48 keer succesvol herhaald, onder meer in oorlogsgebieden als Israël en Libanon.

Hoeveel mensen heb je nodig hebt om dit effect ook in je eigen omgeving te bereiken? Dat is ook onderzocht en blijkt ongeveer 1 procent van een samenleving te zijn. Als deze mensen echter geoefend zijn in meditatie, heb je aan de wortel uit 1 procent van een samenleving al genoeg. Voor een stad als Amsterdam, met zo’n achthonderdduizend inwoners, ga je dus effectief worden met negentig mensen. Een heel kleine groep mensen kan dus een groot effect hebben op de samenleving, indien zij coherent zijn - dat betekent: stil, afgestemd, beschikbaar.

Als je een betere wereld wilt, hoef je de straat niet op. Je bent effectiever als je een krachtig, coherent veld creeert. Geen methode is sneller, goedkoper en effectiever. In heel Nederland stellen mensen hun huiskamers open om samen een veld van coherentie te creeren. De meeste huiskamers hebben een eigen agenda en een gezamenlijk moment met alle huiskamers: iedere tweede zondag van de maand tussen 20.00 en 21.00 uur (inloop in stilte vanaf 19.45 uur, toegang gratis). Wil je meedoen of je eigen huiskamer op de kaart zetten? Meer informatie? Data en tijden?
Kijk op: www.stadsverlichting.nu

‘Verbeter de wereld vanuit je huiskamer, ook jij kunt aan de slag!’

In het nieuwe boek van Kris en Tijn Touber wordt beschreven hoe de kracht van stilte kan worden
ingezet voor sociale en maatschappelijke vernieuwing. Mediteren helpt om chaos en geweld te verminderen! En het mooie is ook dat iedereen kan meedoen, gewoon in je eigen huiskamer.

Onderzoek heeft aangetoond dat het werkt. Wanneer de wortel uit 1 procent van de bevolking (voor Nederland zijn dat 400 mensen) ‘aan’ staat voor The Force, dan is er minder chaos en geweld en meer creativiteit, harmonie en flow. In oorlogsgebieden waar wordt gemediteerd vallen zelfs minder bommen.

Bij het ter perse gaan van Stadsverlichting waren 50 huiskamers actief bezig de stilte te verspreiden. Zelfs buiten de landsgrenzen (in Suriname, België en Australië) werden ‘Stadsverlichters’ gesignaleerd.

Kan Nederland opnieuw een gidsland te worden voor de rest van de wereld? De Leeuw brult als nooit tevoren – in stilte.



Winnen!

Lijkt het jou leuk om hier meer over te weten te komen en wil je jouw ervaringen met ons delen? Geef je dan in dit topic op, gewoon door hier te posten met een leuke motivatie en wellicht behoor jij tot de gelukkige winnaars die dit prachtige boek, inclusief meditatie-cd en poster van ons toegestuurd krijgen! We horen dan graag jouw mening en ervaring!
De inzend periode sluit maandag 4 juli 2011 om 23:00 uur, vervolgens kiezen wij in overleg met de TRU moderators de winnaars van de 5 weg te geven boeken. Om die reden kan Crew van FOK! bij deze actie helaas niet meedoen.

Succes!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 27 juni 2011 @ 20:25:38 #2
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_98734302
:') _! nuff said...
  maandag 27 juni 2011 @ 20:28:50 #3
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_98734435
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:25 schreef First het volgende:
:') _! nuff said...
Het wordt verteld met hoog TRU-gehalte, maar er zit zeker een kern van waarheid in dat focus van de menselijke geest invloed heeft op hetgeen waar dat op is gericht.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:46:24 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_98735233
Wat van Baalen zegt :). En verder is dit dus geen discussietopic. Ontopic blijven AUB.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 27 juni 2011 @ 23:40:48 #5
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_98745188
Wat een leuk en nuttig initiatief !!
Op de site kan je je postcode invoeren en dan zie je wie er mee doet
in jouw buurt , in mijn buurt doen er 6 mensen mee , had ik niet verwacht ^O^
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 27 juni 2011 @ 23:43:42 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_98745337
Zelfs in Hoofddorp doet er eentje mee, best grappig inderdaad :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:16:17 #7
349154 Xithy
<3 MasterCard
pi_98755668
Leuk boek, erg spiritueel en je bij de filmpjes voel je gewoon dat het werkt! Voor het eerst dat iemand wetenschappelijk heeft bewezen dat mediteren helpt tegen dit soort dingen!

Heb gelijk gekeken of er 'huishoudens' in de buurt zijn :)
Reizen 2011: Utrecht - Gent - Antwerpen - Groningen - Amsterdam
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:55:25 #8
158732 magge
dát is even geleden!
pi_98757148
Zelf ben ik niet vies van de meditatie techniek ZEN. Ik pas deze toe op momenten dat ik voel dat ik het nodig heb. Drukte in mijn leven, oplossingen zoeken voor problemen, of (helaas te weinig) ter ontspanning. Veel mensen zijn er tegen, ze kunnen niet hun eigen rust vinden. Ik, altijd opzoek geweest naar een geestelijke vorm, gaf het een test en dit bleek een geweldige ervaring.

Dit initiatief was mij niet onbekend, echter wel dat er een boek, nou ja, een beweging bezig was wel. Het lijkt me interessant om te kijken of dit werkelijk effect gaat hebben, om dit van dichtbij te zien lijkt me een mooie verandering. Mijn omgeving heeft dat nu meer nodig dan ooit te voren.
A major source of conflict in the world is the common misconception that words can be true or false.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:27:36 #9
12462 sbonestroo
Music is emotion
pi_98781200
Eigenlijk zou het een natuurlijke gewoonte van ons als mens moeten zijn om je regelmatig met een positieve intentie te richten op de mensen om je heen en de stad of dorp om je heen. Bepaalde groepen mensen noemen het bidden of mediteren. Ik heb het idee dat meditatie of in wat voor vorm dan ook focussen op iets of iemand vanuit liefde echt een positief effect heeft. Ik zou graag deze methode willen gebruiken om het voor ons allemaal beter te maken. Ik ben er in ieder geval positief over. Misschien dat ik mijn huiskamer ook wel beschikbaar stel.

Een goed initiatief! En hiervoor geld zeker, begin bij jezelf!
pi_98814501
Als je tot rust wil komen. Is dit echt iets voor je.
pi_98826142
Ik ben nu al een paar maanden aan het proberen om te mediteren, maar het lukt mij gewoon niet. Ik word afgeleid, heb te weinig tijd of heb er geen zin in.

Maar ik geloof echt dat mediteren dingen kan veranderen. Als iedereen op aarde ineens denkt "nu moet de honger stoppen" dan gaat het stoppen. Als iedereen nu rust wil, dan is dat mogelijk.

Ik geloof wel dat er resultaten zijn over hoe nuttig meditatie is en dat er echte cijfers zijn. Mij lijkt dit boek ook erg fijn om te lezen, geeft mij een bevestiging aan de OP te lezen dat mediteren echt dingen kan veranderen, en het niet zoals veel mensen roepen maar raar en vaag is en dat alleen zweefteven eraan doen.

Ook heb ik de keren dat ik kan mediteren erna zo'n prettig gevoel van rust, en het zou leuk zijn om nog wat meer over meditatie te kunnen lezen :D
Twiddel
pi_98827455
ik doe mee,
ik heb ontzettend veel meoite om rust in mn hoofd en leven te vinden.. en heb slaapproblemen ik hoop dat dit boek voor mij een uitkomst bied!
pi_98858985
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:40 schreef Summers het volgende:
Wat een leuk en nuttig initiatief !!
Op de site kan je je postcode invoeren en dan zie je wie er mee doet
in jouw buurt , in mijn buurt doen er 6 mensen mee , had ik niet verwacht ^O^
In heel Limburg zijn het er 4 :P maargoed. Het is nooit verkeerd om te lezen hoe andere mensen in het leven staan.
Daasnaast wil ik ook wel eens rust in mijn kop :P dus help me! O-)
pi_98904792
Er is maar één leeuw en dat is de Vlaamse. Hier dat boek.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:00:04 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98907104
Helaas niemand in de buurt die meedoet, laat ik de eerste zijn :)
The truth was in here.
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 23:31:46 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99046305
Bedankt voor alle inzendingen. Er kan nu niet meer ingezonden worden. We zullen hier zo spoedig mogelijk de winnaars bekend maken.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:11:43 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99062179
Wat een animo ook .. toch leuk mensen, sta eens open voor iets leuks zoals meditatie. :?
The truth was in here.
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 16:12:34 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99115107
En de winnaars zijn....

*O* Magge , sbonestroo , summer2bird , bastard en casper019 *O*

Alvast van harte gefeliciteerd! En ik ben enorm benieuwd naar hoe jullie het boek gaan vinden O-)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:27:55 #19
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_99117977
Gefeliciteerd *O*
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:33:30 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99120161
Tof! *O*
Heel benieuwd!
The truth was in here.
pi_99121024
Nu nog ff wachten op de mail naar je adresgegevens en dan wachten op het boek! :D

Tof *O*
Twiddel
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:52:19 #22
12462 sbonestroo
Music is emotion
pi_99132489
Cool, ik heb wat gewonnen!

Ik ben benieuwd!
pi_99133657
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:12 schreef senesta het volgende:
En de winnaars zijn....

*O* Magge , sbonestroo , summer2bird , bastard en casper019 *O*

Alvast van harte gefeliciteerd! En ik ben enorm benieuwd naar hoe jullie het boek gaan vinden O-)
wow ik heb geen pm gekregen maar wel gewoonnen JEEEEEY kan niet wachtne tot ik em thuis heb
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:27:32 #24
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_99134740
Wel fijn dat er ook een meditatie cd bij het boek word gegeven :Y
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:42:53 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_99135439
Feli allemaal :). Veel plezier ermee!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')