Dan zal je ergens C:\X\grafiek.xls moeten vervangen door \grafiek.xls. Geen idee waar though..quote:Op maandag 4 juli 2011 16:42 schreef yozd het volgende:
Ik heb een Word bestand met daarin een koppeling naar een Excel grafiek.
Word bestand: info.doc
Excel bestand met grafiek: grafiek.xls
Beide bestanden staan in directory X. In directory A t/m K staan ook bestanden met de naam grafiek.xls . Als ik info.doc in al die dirs copy, wil ik eigenlijk dat die de grafiek overneemt die in de desbetreffende dir staat. Hoe doe ik dat?
Als ik hem nu copy, blijft die namelijk een koppeling houden met C:\X\grafiek.xls, terwijl ik die dir dus "dynamisch" wil hebben.
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=4456quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:35 schreef sloopkogel het volgende:
Is het mogelijk om met Excel 2010 het volgende te doen.
Ik wil met de muis over een cel gaan (cel met tekst ) en dan moet er een foto te voorschijn komen.
Weet iemand of dat mogelijk is en hoe pas ik dat toe?
Many thanx......!
en hier:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:01 schreef DaFan het volgende:
[..]
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=4456
Als ik Alt-F9 intik in het Word bestand kan je inderdaad het path veranderen, maar als ik daarna de koppeling bijwerk (Ctrl+A en daarna Ctrl+F9, dan vindt die de koppeling niet meer).quote:Op maandag 4 juli 2011 17:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan zal je ergens C:\X\grafiek.xls moeten vervangen door \grafiek.xls. Geen idee waar though..
Ik kijk er waarschijnlijk overheen, maar ik vind die optie nergens?quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:43 schreef Deetch het volgende:
Is bij mijn 2007 word niet zo. Als je link aanpast zoals ik zei gaat het bij mij wel goed.
1 2 3 4 5 6 | Bedrijf A - Bestuurder A1 - 100 Bedrijf A - Bestuurder A2 - 150 Bedrijf B - Bestuurder B1 - 155 Bedrijf C - Bestuurder C1 - 120 Bedrijf C - Bestuurder C2 - 140 Bedrijf C - Bestuurder C3 - 100 |
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:18 schreef DaFan het volgende:
[ afbeelding ]
F1 =
=AVERAGE(IF($A$1:$A$6=E1;$C$1:$C$6))
Bevestigen met Ctrl-Shift-Enter.
En dan slepen naar beneden.
Rechts onderin zit een schuifbalk voor in- en uitzoomen. Of is dat niet wat je bedoelt?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:50 schreef sloopkogel het volgende:
Ik werk met Excel 2010 en ik wil mijn worksheet verkleinen zodat het net zo groot is als mijn beeldscherm. Zodat ik geen schuifbalkjes meer heb maar alles overzichtelijk in 1 oogopslag zonder te scrollen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?
Many thanks......
Dis is niet wat ik eigenlijk bedoel.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:14 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Rechts onderin zit een schuifbalk voor in- en uitzoomen. Of is dat niet wat je bedoelt?
Celbreedte en hoogte kleiner maken en je lettertype verkleinen..quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:37 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Dis is niet wat ik eigenlijk bedoel.
Ik wil het permanent zo hebben......
Klein kickje + wat verduidelijking.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:54 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb in B1:B196 namen (dus tekst-data) staan. Ik wil hierop graag de 'random-toets' toepassen. Heb wat gegoogled maar het lukt mij niet echt.
Iemand?
Je kunt de INDEX-functie gebruiken. Die pakt een bepaalde cel uit een matrix op basis van een kolom- en rijnummer. Als kolom pak je 1, en als rij een ASELECT-waarde (wel afronden!)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:43 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Klein kickje + wat verduidelijking.
In B1:B196 dus de tekstdata. Ik wil in een andere cel dan een willekeurige waarde uit een van die cellen krijgen, zodat ik met F9 dus telkens die andere waarde krijg.
Met '=aselecttussen' lukt het met cijfers wel, maar tekst is dus een ander verhaal..
Ik heb wat gespeeld, maar krijg telkens nog een waarde- of verwijzingserror dus er gaat iets fout, logisch ook want ik snap het nog niet helemaal.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt de INDEX-functie gebruiken. Die pakt een bepaalde cel uit een matrix op basis van een kolom- en rijnummer. Als kolom pak je 1, en als rij een ASELECT-waarde (wel afronden!)
*Nevermind*quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:57 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ik heb wat gespeeld, maar krijg telkens nog een waarde- of verwijzingserror dus er gaat iets fout, logisch ook want ik snap het nog niet helemaal.
Heb nu dit: =INDEX(B1:B196,ASELECTTUSSEN(B1,B196),1)
Je moet doen:quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:57 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ik heb wat gespeeld, maar krijg telkens nog een waarde- of verwijzingserror dus er gaat iets fout, logisch ook want ik snap het nog niet helemaal.
Heb nu dit: =INDEX(B1:B196,ASELECTTUSSEN(B1,B196),1)
Tja, dat kan ook. Maar RIJ(B1) is meestal 1quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:03 schreef DaFan het volgende:
[..]
Je moet doen:
=INDEX(B1:B196,ASELECTTUSSEN(RIJ(B1),RIJ(B196)),1)
Ik ga er altijd maar vanuit dat de formule ook op andere plekken moet werkenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja, dat kan ook. Maar RIJ(B1) is meestal 1
npquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:06 schreef EddyAlbena het volgende:
Ha! Het werkt, super. Beiden bedankt, die extra uitleg vind ik ook wel handig, snap het nu namelijk ook.
Handmatig kan het sowieso wel. Je kunt van een cel inderdaad een hyperlink maken, je doelbestand opgeven en dan bij 'Bladwijzer' het juiste werkblad kiezen. Dat is alleen nogal bewerkelijk. Ik zal eens kijken of ik een geautomatiseerde manier voor je heb.quote:
Je zou een macro kunnen maken die iedere dat het bestand opgeslagen wordt je automagisch een mail stuurt, alleen moet Outlook daar wel voor aan staan geloof ik..quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:29 schreef OA het volgende:
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een melding in de mail te krijgen als een excelbestand is bewerkt cq. opgeslagen?
Ik heb wel al gezocht, maar ik snap het niet
="A"&H1quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:58 schreef Allantois het volgende:
(Excel 2003, NL)
Hoi, heb als excel noob een vraag waar ik via internet niet uit kom.
Ik heb in een cel een uitkomst staan die via meerdere berekeningen elders een bepaalde waarde geeft. Deze waarde is bv 999. Nu wil ik uit deze rij (dus de 999e rij) de waarde van de cel uit een kolom opvragen, bijvoorbeeld A999.
Even geschetst wat ik wil:
H1 = 999 (via meerdere berekeningen)
K1 = A999
Ergo:
H1 = x
K1 = Ax
Hier moet een makkelijke functie voor zijn, maar ik kan hem niet vinden. Ik dacht al makkelijk in K1 de functie "=A(H1)" te doen, maar dat werkt helaas niet
Nu krijg ik heel netjes A999 te staan, maar ik wil de waarde van de cel van A999 overnemen.quote:
=INDIRECT("A"&H1)quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:37 schreef Allantois het volgende:
[..]
Nu krijg ik heel netjes A999 te staan, maar ik wil de waarde van de cel van A999 overnemen.
Volgens mij kan je wel meer dan 1 x-as invoegen, maar ik weet niet precies hoe. Ik werk nooit met grafieken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:36 schreef Levolution het volgende:
Ik heb een leuke vraag. Ik wil graag een staafdiagram met meerdere reeksen gebruiken, maar wel zodanig dat deze 'gescatterd' zijn. Als ik voor een staafdiagram kies, worden de data van de x-as algemeen gecategoriseerd. Bij een scatter grafiek is dit niet het geval; elke reeks heeft dan zijn eigen x-as data. Kan dit ook gerealiseerd worden met een staafdiagram?
Waarom doe je niet in A2:A71 1-70 invullenquote:Op zondag 17 juli 2011 13:24 schreef Maartel het volgende:
Oke, ik weet niet eens zeker of Excel hier het geschikst voor is, maar ik heb min of meer 70 kandidaten die allemaal tegen elkaar op moeten (in duo's, dus elke kandidaat heeft 69 battles).
Nu is dit al veel werk, maar in de tabel die ik gemaakt heb steeds eindeloos op en neer slepen om bij de een een nul en bij de ander een één in te vullen lijkt niet erg efficient.
Is er een manier waarop iig de helft vanzelf ingevuld wordt? (of idealiter een manier/programma dat gewoon in een pop-upje elke combinatie laat verschijnen waarbij ik snel de score in kan vullen)
Uhm, misschien begreep ik het verkeerd, ik dacht bij 'combinatie' aan dat er in elk vakje '1-0' '0-1' etc zou staanquote:Op zondag 17 juli 2011 14:16 schreef DaFan het volgende:
Ja ik bedoel ook een 70x70 tabel, dan is elk veld eronder een combinatie toch?
Maar ik begrijp dat je dat niet wilt?
Haha ok nou dan houdt het voor even op.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:55 schreef Maartel het volgende:
Nee, dat uitgangspunt ken ik wel, maar als in A3 1 staat moet in B2 juist een nul staan, da's t onhandige
Jep, alleen ben ik daar niet echt in thuis, en vrees ik vervolgens net zo lang bezig te zijn om alle cellen van juiste codes te voorzienquote:Op zondag 17 juli 2011 14:55 schreef DaFan het volgende:
[..]
Haha ok nou dan houdt het voor even op.
Of je moet me IFs werken enzo.
Slepen of Copy-Paste.. als je kopieert past ie ook automatisch de celreferentie aan.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:58 schreef Maartel het volgende:
Ah, ik heb de code te pakken!
=ALS(BL6=1;0;1)
als er in die cel een 1 staat wordt t in een andere cel een 0 en andersom..
Alleen hoe krijg ik dit nou makkelijk in alle (of iig de helft van) de cellen gezet zonder dat dat me net zoveel werk kost als handmatig invullen?
Als je een cel selecteerd dan heb je rechtsonderin een groot blokje zitten. Deze kun je naar onder (boven, links rechts) slepen. Hiermee zal hij de conditites van de cel meenemen. Formules stijl etcquote:Op zondag 17 juli 2011 19:58 schreef Maartel het volgende:
Ah, ik heb de code te pakken!
=ALS(BL6=1;0;1)
als er in die cel een 1 staat wordt t in een andere cel een 0 en andersom..
Alleen hoe krijg ik dit nou makkelijk in alle (of iig de helft van) de cellen gezet zonder dat dat me net zoveel werk kost als handmatig invullen?
Ja dat klopt, alleen neemt ie het dan niet correct mee omdat het niet om rechte rijen of een consequente formule gaat..quote:Op zondag 17 juli 2011 20:29 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Als je een cel selecteerd dan heb je rechtsonderin een groot blokje zitten. Deze kun je naar onder (boven, links rechts) slepen. Hiermee zal hij de conditites van de cel meenemen. Formules stijl etc
Gelukkig heeft DaFan al wat werk voor je gedaan, zijn formule wisselt namelijk die cellen om. Alleen omdat de enen en nullen moeten worden omgewisseld wordt het dan:quote:Op zondag 17 juli 2011 20:37 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ja dat klopt, alleen neemt ie het dan niet correct mee omdat het niet om rechte rijen of een consequente formule gaat..
E4 is bijvoorbeeld gelinkt aan G2, terwijl E5 gelinkt is aan H2
Op een moment dat ik ga slepen maakt ie er echter G3 van.
Het vervelende is dat je hem moet doortrekken naar een driehoekig gebied. Je kunt hem slepen over het vierkant, maar dan krijg je een hoop kringverwijzingen. Ben bang dat je toch nog 69 handelingen uit moet voeren om je blad vol te krijgen.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Sub InsertRows() Dim i As Double Dim LastRow As Double LastRow = Cells(65536, 1).End(xlUp).Row For i = LastRow To 2 Step -1 Rows(i).Insert Shift:=xlDown Next i End Sub |
1 2 3 4 | hallo hallo hallo hallo |
1 2 3 4 5 6 7 | hallo > > hallo > > etc... |
Nog een "Rows.Insert Shift:=xlDown" doen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:33 schreef Martijn85 het volgende:
Ik heb een lijst in excel (2010, EN) waar ik na elke niet-lege cel in kolom A 2 rijen wil invoegen.
Had al een code gevonden die 1 rij doet, maar krijg het niet voor elkaar om dit aan te passen
[ code verwijderd ]
dus:
[ code verwijderd ]
moet worden:
[ code verwijderd ]
Iemand enig idee?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Sub InsertRows() Dim i As Double Dim LastRow As Double LastRow = Cells(65536, 1).End(xlUp).Row For i = LastRow To 2 Step -1 Rows(i).Insert Shift:=xlDown Rows(i).Insert Shift:=xlDown Next i End Sub |
Is de tekst die voor en na de omschrijving staat altijd hetzelfde/even lang? Zoals bijvoorbeeld "aaaa zoekterm bbbbb". Er zitten dan 5 karakters voor en 6 karakters na de zoekterm.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:51 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil verticaal zoeken alleen staat er nog tekst voor en tekst na de omschrijving die ik verticaal wil zoeken. Hoe splits ik die cel?
dmv de functie Hyperlink()quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:33 schreef sloopkogel het volgende:
Ik zit met het volgende probleem in excel.
Ik heb 2 excel-files.
In de eerste excel-file wil ik een hyperlink maken en als ik daar op klik wil ik naar de andere excel-file toe.
Die bestaat uit 52 werkbladen ( aantal weken ). Hoe krijg ik het voorelkaar om naar de juiste werkblad te gaan?
dus ik klik op de hyperlink en vervolgens kom ik op de juiste werkblad van de andere excel file uit....
Wie weet het?
Thanx
Kan je daarmee ook het werkblad naar keuze openen? Een excelfile openen lukt wel, maar hoe geef je dan aan welk tabblad je automatisch geopend wil hebben?quote:
Normaal gesproken link je naar een tabblad door [filename.xlsx]'naam van tabblad'!A1 te doen, dat kan in hyperlink() ookquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:57 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Kan je daarmee ook het werkblad naar keuze openen? Een excelfile openen lukt wel, maar hoe geef je dan aan welk tabblad je automatisch geopend wil hebben?
Ik zou daar wel iets op kunnen verzinnen (als ik wat langer na zou denken), maar dan niet mbv Hyperlink()
Het zal best wel door de functie hyperlink kunnen maar hoe kom ik op die werkbladen van de andere file?quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:57 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Kan je daarmee ook het werkblad naar keuze openen? Een excelfile openen lukt wel, maar hoe geef je dan aan welk tabblad je automatisch geopend wil hebben?
Ik zou daar wel iets op kunnen verzinnen (als ik wat langer na zou denken), maar dan niet mbv Hyperlink()
Hoe zou dan zo'n programmeerregel eruit zien?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:00 schreef qu63 het volgende:
[..]
Normaal gesproken link je naar een tabblad door [filename.xlsx]'naam van tabblad'!A1 te doen, dat kan in hyperlink() ook
Thanksquote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nog een "Rows.Insert Shift:=xlDown" doen?
Dus:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Sub InsertRows() Dim c As Range Dim TotalRows As Long TotalRows = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row For I = TotalRows To 2 Step -1 Set c = Range("A" & I) If c.Offset(-1, 0) <> c Then c.Rows("1:2").EntireRow.Insert Shift:=xlDown End If Next I End Sub |
In deze post staat er een en ander over. Misschien dat je daarmee verder kan?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:33 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Het zal best wel door de functie hyperlink kunnen maar hoe kom ik op die werkbladen van de andere file?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Sub InsertRows() Dim c As Range Dim TotalRows As Long TotalRows = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row For i = TotalRows To 2 Step -1 Set c = Range("A" & i) If c.Offset(-1, 0).Value = "" Or c.Value = "" Then Else c.Rows("1:2").EntireRow.Insert Shift:=xlDown End If Next i End Sub |
Hij is fijn Thanks!quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:23 schreef Deetch het volgende:
Dat komt omdat deze regel in je code staat:
If c.Offset(-1, 0) <> c Then
Als je deze code nou eens probeert?
[ code verwijderd ]
nuttig hoorquote:
Ik wilde wat posten, bedacht dat ik er misschien toestemming van een mod voor nodig had en klikte terug. Kreeg een error en mijn deels-post werd gepost. Daarom heb ik het weggehaald.quote:
1 2 3 4 5 6 | =VERGELIJKEN(A1;$B$1:$B$766;0 ) =VERGELIJKEN(A2;$B$1:$B$766;0 ) =VERGELIJKEN(A3;$B$1:$B$766;0 ) =VERGELIJKEN(A4;$B$1:$B$766;0 ) =VERGELIJKEN(A5;$B$1:$B$766;0 ) etc |
Dat is dus juist niet wat ik wil.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:46 schreef hendrik2009 het volgende:
Zie hier:
Dubbele records verwijderen of een lijst met unieke records maken in Excel
http://support.microsoft.com/kb/262277
Kan dus via je advanced filter
Oh, sorry, niet goed gelezen. Een countif in kolom C dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is dus juist niet wat ik wil.
Ik wil de unieke verwijderen of een lijst met dubbele maken
Als Excel 2010 er het zelfde uitziet als 2007:quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:56 schreef borisz het volgende:
Noobvraagje. Ben op een een of andere manier mijn 'formulebalk of functiebalk' kwijt geraakt en het lukt mij niet meer om die balk weer terug te krijgen. Iemand een idee?
(Excel 2010)
Niet als de tekst links van het percentage staat..quote:Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef JDude het volgende:
Komen percentages vaker dan 1 keer voor? Zo nee, dan kun je verticaal zoeken (VERT.ZOEKEN / VLOOKUP) gebruiken.
Een beetje met kolommen schuiven moet wel lukken toch? En als percentage en tekst in 1 cel staan, dan kan 'ie beter maar gewoon stoppen met Excel gebruiken .quote:Op maandag 25 juli 2011 16:04 schreef qu63 het volgende:
Niet als de tekst links van het percentage staat..
Dan gaat het niet nee, maar dat zei ik al.quote:En wat doe je als 80% meer dan 1x in je lijst voorkomt als hoogste waarde?
Bij print preview, page setup je schaal aanpassen naar meer dan 100% zodat het geprinte deel precies op 1 pagina past.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:44 schreef tonygils het volgende:
ik heb in me excel bestand ineens een stukje witruimte aan de rechterkant.
weet iemand hoe je dit kan verwijderen?
Iedere pagina heeft aan de rechterkant witruimte.
Ik heb de pagina liggend, dus zegmaar 29,6cm
nu is tie 27.9 cm
1 | ='_Hidden8'!$A$1:$C$15 |
Welke post?quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:56 schreef static het volgende:
Dat dus. En laten we nu maar gewoon doen of mijn post er niet staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou weer serieus, het lijkt wel komkommertijd.Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:30 schreef Deetch het volgende:
[..]
Welke post?Ik heb nog steeds geen bevredigend antwoord dus als je ideeen hebtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou weer serieus, het lijkt wel komkommertijd.
[Excel] Het grote Excel vragen topic #27
Ben je op zoek naar een antwoord binnen Excel of mag het ook mbv een macro? In het eerste geval heb ik niet direct een idee. Het tweede geval is niet zo moeilijk. Je zou onderstaande macro kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:35 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen bevredigend antwoord dus als je ideeen hebt
[Excel] Het grote Excel vragen topic #27
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | Option Base 1 Sub FindNonUniqueRecords() Dim values() As Variant Dim lastrowA As Long Dim lastrowB As Long Dim arrayLength As Long lastrowA = Range("A65536").End(xlUp).Row lastrowB = Range("B65536").End(xlUp).Row ReDim values(lastrowA) With Sheet1 'Put column A in array For i = 1 To lastrowA values(i) = .Cells(i, 1) Next i arrayLength = UBound(values) 'Check if value in column B is in column A For j = 1 To lastrowB counter = 0 For k = 1 To arrayLength If .Cells(j, 2) = values(k) Then counter = counter + 1 Next k .Cells(j, 256) = counter Next j 'Highlight duplicates For l = 5 To 1 Step -1 If .Cells(l, 256) > 0 Then .Cells(l, 2).Interior.ColorIndex = 3 ' or delete with .Rows(l).Delete Next l 'Delete counter-column .Columns(256).Delete End With End Sub |
1 2 3 4 | 'Put column A in array For i = 1 To lastrowA [b]values(i) = .Cells(i, 1)[/b] Next i |
Die had ik er in gezet om het Bold te maken maar dat werkt kennelijk nietquote:
Ik ga er hier wel van uit dat het werkblad waar je gegevens opstaan de naam 'Sheet1' heeft.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:53 schreef Godtje het volgende:
Ik vind een macro een geweldig idee ik heb er alelen weinig/geen verstand van.
Foutmelding in:
[ code verwijderd ]
Dat stukje.
En ik heb inderdaad waardes in A en B
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Sub Trim_ReFormat() Dim c As Range For Each c In Selection If Application.IsText(c) = True Then c.Value = Trim(c) c.Select SendKeys "{F2}", True SendKeys "{ENTER}", True End If Next c End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Sub Bakkerrrrrrrr() Dim adres As String Dim blad as string adres = ActiveCell.Address 'let op is absolute verwijzing blad = ActiveSheet.Name 'naar blad waar verwijzing komt gaan (Sheet2 vervangen door juiste bladnaam) Sheets("Sheet2").Select 'naar juiste kolom gaan (mag dus ook B1 of C1 etc zijn) Range("A1").Select 'aanpassen aan juiste kolom naam 'naar laatste gevulde cel Application.Goto Reference:="R65536C[0]" Selection.End(xlUp).Select 'in eerstvolgende lege cel de verwijzing plaatsen ActiveCell.Offset(1, 0).Formula = "='" & blad & "'!" & adres End Sub |
Als ik zou snappen wat je wil, dan zou ik je misschien wel kunnen helpen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:11 schreef Bakkerrrrrrrr het volgende:
Ik zie dat hier een paar specialisten zitten mbt excel , daarom deze vraag van een beetje leek ;
Is het mogelijk dat verwijzingen van een cel naar een cel op een ander tabblad gedaan kan worden , en dat deze dan in een lege cel geplaatst wordt als bijv ; A1 vol is zodat hij hem automatisch plaatst in A2.
Mocht dan A2 vol zijn dat hij de doorverwezen info naar A3 plaatst enz ...met als laatste optie bijvoorbeeld A30 . Meer zal ik toch niet nodig hebben.
Wie o wie .
Bakkertje.
is al gedaan hierboven ;-)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als ik zou snappen wat je wil, dan zou ik je misschien wel kunnen helpen.
Oeps, overheen gekekenquote:
Kijk even bij de celopmaak.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:51 schreef Greatmarked het volgende:
Ik ben bezig met een urenregistratie. Heb per dag de begintijd en eindtijd en de formule geeft een totaal. (vb: start: 9:00 eind: 21:00 totaal: 9:00) Als ik nu van alle dagen van de week het totaal wil uitrekenen (vb: 9:00 + 8:30 + 12:00) dan geeft de formule niet het totaal maar hij telt de uren door (dus 26 uur wordt 2:00).
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij totalen gaat geven?
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:51 schreef Greatmarked het volgende:
Ik ben bezig met een urenregistratie. Heb per dag de begintijd en eindtijd en de formule geeft een totaal. (vb: start: 9:00 eind: 21:00 totaal: 9:00) Als ik nu van alle dagen van de week het totaal wil uitrekenen (vb: 9:00 + 8:30 + 12:00) dan geeft de formule niet het totaal maar hij telt de uren door (dus 26 uur wordt 2:00).
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij totalen gaat geven?
En dan kiezen voor [uu]:mm ipv uu:mmquote:
Iemand een linkje naar de opdrachten?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:21 schreef qu63 het volgende:
British teenager named 'Microsoft Excel world champion'
Nooit geweten dat er zelfs een WK voor is!
=vert.zoeken() al geprobeerd?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Weet iemand hoe ik hier 1 cel na een tig tal kan linken? Je kiest een jaartal uit van 2-6 en in het vakje percentage komt dan dat nummer direct te staan. Ik zit te kloten met enorme IF constructies die niet werken. Iemand een idee?
[ afbeelding ]
Bingo! =vlookup(B2,(tabel),(2e rij)) werkte prima! Dank!quote:
Oh ja damn, dat ik daar niet aan dacht! Cool!quote:
Echt 5 sec werk Succes.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:49 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Oh ja damn, dat ik daar niet aan dacht! Cool!
1 | =SOM(GROOTSTE($A$1:$A$6;RIJ(1:3))) |
1 | =SOMPRODUCT(GROOTSTE($A$1:$A$6;RIJ(1:3))) |
Waar gebruik je die "small" dan voor?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:53 schreef Individual het volgende:
Als je een colom (A) voor de klanten zet die zegt IF(COUNTIF('klant B5', 'klantenlijst' B$2:B5)>1, ROW(),"") dan krijg je een rijnummer voor de unieke klanten te staan.
In die andere tabel zet je in colom F 1,2,3,etc. In colom G zet je VLOOKUP(SMALL(colom A,F1),A:B,2,0).
Met een beetje spelen kom je er wel uit en dan heb je een automatische unieke lijst ipv dat met de unieke filter (of pivottable) te doen.
1 | ws.Columns(i + Range("Column_First_TestCase") - 1).Replace What:=sFind, Replacement:=sReplace, LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=False |
Had ik al gereageerd? Nee he?quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:25 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Ik ga er hier wel van uit dat het werkblad waar je gegevens opstaan de naam 'Sheet1' heeft.
1 2 3 4 5 6 7 | a b b c c d d e e f f g g a |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Option Base 1 Sub FindNonUniqueRecords() Dim values() As Variant Dim lastrowA As Long Dim lastrowB As Long Dim arrayLength As Long lastrowA = Range("A65536").End(xlUp).Row lastrowB = Range("B65536").End(xlUp).Row ReDim values(lastrowA) With Blad5 'Put column A in array For i = 1 To lastrowA values(i) = .Cells(i, 1) Next i arrayLength = UBound(values) 'Check if value in column B is in column A For j = 1 To lastrowB counter = 0 For k = 1 To arrayLength If .Cells(j, 2) = values(k) Then counter = counter + 1 Next k .Cells(j, 256) = counter Next j 'Highlight duplicates For l = 5 To 1 Step -1 If .Cells(l, 256) > 0 Then .Cells(l, 2).Interior.ColorIndex = 3 ' or delete with .Rows(l).Delete Next l 'Delete counter-column .Columns(256).Delete End With End Sub |
Dat zei ikquote:
quote:
vast wel op googlequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:27 schreef portabel het volgende:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een simpele excel sheet voor producten die ik verkoop. Klant, winst, verzendkosten e.d. en met formules e.d. erin. Een ook een unieke ID voor elke nieuwe "bestelling" Is vast ergens wel een voorbeeld van?
microsoft.com bied ze ook aan: http://office.microsoft.c(...)&av=zxl140&mkt=en-usquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:52 schreef Stansfield het volgende:
Je hebt toch ook van die sjablomen? Ik weet ff niet waar die ook alweer zitten.
Met een simpele pogoplug (kost ca. ¤ 50) kun je het in eigen beheer houden.. Veiliger ook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:12 schreef portabel het volgende:
Dank je wel. Ik zal even wat toelichten.
Google docs kan je vanaf elke computer benaderen. En zo kan ik overal mn gegevens inzien. Ik ga nog verder zoeken...
En je wilt dan ook zien welk kwartaal het betreft neem ik aan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:12 schreef -aad- het volgende:
Klopt ja, titels met jaar/kwartaal met daaronder een paar honderd bedrijven en de waardes voor elk kwartaal. Wat ik er niet bij zette is dat ik voor elke regel de negatieve waarde dus op die regel wil hebben.
Dat zou helemaal mooi zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:22 schreef sanger het volgende:
[..]
En je wilt dan ook zien welk kwartaal het betreft neem ik aan?
Kun je niet beter met voorwaardelijke opmaak de cellen rood laten kleuren ofzo?
Dank. Ik krijg alles voor elkaar en het lukt voor 1 cel (uit 1 cel) of voor alle cellen. Maar ik kan niet 1tje kleuren uit een groepje cellen. Welke IF formaat zou ik dan moeten kiezen qua conditioneel formatting?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:43 schreef Deetch het volgende:
Voorwaardelijke opmaak in de cellen B1:B10 toepassen. Hier kun je dan als formule invoeren "=A1" en dan kun je het type opmaak kiezen.
Ik heb het voor elkaar.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:13 schreef Deetch het volgende:
=$A$1 gebruiken ipv A1 en eerst conditional formatting voor 1 cel doen en die cel kopieren naar de andere.
Ik werk trouwens met Office 2007 in 2003 werkt het net even anders, hier zou je zelf even wat moeten proberen.
Thanks! Dat is inderdaad precies wat ik wilde. Ik had die MIN zelf ook moeten kunnen bedenken... Tweede deel snap ik nog niet helemaal, maar hij werk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:15 schreef Deetch het volgende:
zoiets?
=MIN(C2:F2) & " (" & INDIRECT(ADDRESS(1,MATCH(MIN(C2:F2),C2:F2,0)+2))& ")"
er van uitgaande dat de waarden van de verschillende kwartelen in kolom C tm F lopen en je het laagste getal wilt. Indirect/address/match combo geeft de waarde uit de bovenste rij, de 1 in de address formule van de kolom waarin de minimale waarde staat. Match geeft een relatief adress dus je moet er 2 bij optellen om te compenseren voor het feit dat je in kolom C begint met zoeken.
graag gedaan. De help functie van excel geeft voor alle functies wel een simpele beschrijving, daar kom je dan een heel eind mee.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:11 schreef -aad- het volgende:
[..]
Thanks! Dat is inderdaad precies wat ik wilde. Ik had die MIN zelf ook moeten kunnen bedenken... Tweede deel snap ik nog niet helemaal, maar hij werk.
kan niet, moet je een tweede kolom aanmaken met de volgende formule:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:22 schreef een2drie het volgende:
Weet iemand misschien hoe je een datum die op deze manier staat: 20110808, automatisch zo laten schrijfen dat Excel het herkent als een datum, zodat het ook in een grafiek goed staat?
Werkt niet?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:44 schreef Deetch het volgende:
[..]
kan niet, moet je een tweede kolom aanmaken met de volgende formule:
=DATE(LEFT(A1,4),MID(A1,5,2),RIGHT(A1,2))
Aah, dat zal de reden dan wel zijn Nederlands dus.quote:
daarom moet je ook even je taal en versie geven.quote:
Zoals ook in de OP staat..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:23 schreef Deetch het volgende:
[..]
daarom moet je ook even je taal en versie geven.
1 2 3 4 5 | nov 2009 5 dev 2009 4 jan 2010 9 feb 2010 3 ... |
Ben je bekend met VBA? Ik heb wel een functie hier die berekend wat jij nodig hebt. Je stopt er een maand/jaar en een lijst data in en deze bepaalt vervolgens hoeveel van de data in de lijst in de opgegeven maand liggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:30 schreef Jump het volgende:
Hmm, ik had een apart topic geopend, maar deze zal misschien beter zijn
Ik heb een probleempje met Excel waar ik niet echt aan uit geraak. Ik heb een kolom waarin een 500 tal datums staan. Gaande van eind 2009 tot vandaag. Daarnaast zou ik graag een kleine tabel hebben waarin het aantal datums staat, gegroepeerd per maand.
Zoiets dus:
[ code verwijderd ]
Het eerste kolommetje kan ik desgewenst verder trekken, maar voor het aantal te zoeken vind ik de formule maar niet.
Alle datums zijn in het formaat dag/maand/jaar en ik heb 2010 EN versie.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Function DatesInMonth(thisDate As Date, list As Range) As Long maand = month(thisDate) jaar = Year(thisDate) counter = 0 For Each cell In list If month(cell) = maand And Year(cell) = jaar Then counter = counter + 1 Next cell DatesInMonth = counter End Function |
dat ben jij helemaal niet dafan die doet altijd alles met sumproduct.quote:
Wees eens wat duidelijker. Wat voor grafiek, welke 2e lijn etc.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:07 schreef een2drie het volgende:
Waarom lukt het me nou nog steeds niet om een tweede lijn in een grafiek te tekenen die ongeveer halverwege begint
Iemand die me kan helpen?
Nederlandse Ecel 2010 dus
Hartelijk dank Deze werkt goed (enkel de , vervangen door ; ).quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:01 schreef Deetch het volgende:
Onderstaande functie telt het aantal data in de cellen A1:A10 die vallen in de maand mei (5) van het jaar 2012.
=SUMPRODUCT(--(MONTH(A1:A10)=5),--(YEAR(A1:A10)=2012))
dubbele data worden overigens wel meegetelt.
sumproduct is echt wel de bom!!!
dankje!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:22 schreef Deetch het volgende:
Ik heb ook altijd ruzie met de lijngrafieken in excel 2007.
Belangrijkste is dat je je datasets goed hebt.
kolom A bevat de datums van je eerste deel van de lijn en direct daaronder de datums van je twee deel van de lijn.
kolom B bevat de waarden van je eerste deel van de lijn
kolom C bevat de waarden van het tweede deel van de lijn.
Zo dus
A1 B1
A2 B2
A3 B3
A4 --- C4
A5 --- C5
dan selecteer je A1 tm C5 en maakt een lijngrafiek
Betekent dit dan nog steeds dat je bij het openen van het bestand een foutmelding krijgt dat de draaitabellen niet bijgewerkt kunnen worden, of wordt dit voorkomen als je in VBA die code opneemt?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:32 schreef DaFan het volgende:
Met VBA je beveiliging eraf halen zodra het blad aangepast wordt, dan de draaitabel bijwerken en weer beveiligen?
Je kunt een macro laten starten op het moment dat het bestand wordt geopend en die de draaitabel laten bijwerken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:43 schreef Zhukov het volgende:
[..]
Betekent dit dan nog steeds dat je bij het openen van het bestand een foutmelding krijgt dat de draaitabellen niet bijgewerkt kunnen worden, of wordt dit voorkomen als je in VBA die code opneemt?
Overigens zijn bij ons de beveiligingsinstellingen standaard ingesteld op 'panisch', waardoor je bij het gebruik van macro's en koppelingen ook altijd een beveiligingswaarschuwing krijgt boven de invoerbalk..
1 2 3 4 5 6 7 | Private Sub Workbook_Open() beveiliging uit draaitabel aanpassen beveiliging weer aan End Sub |
Bedankt Deetch, dat werkt idd goed.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 08:54 schreef Deetch het volgende:
[..]
Je kunt een macro laten starten op het moment dat het bestand wordt geopend en die de draaitabel laten bijwerken.
Ga naar visual basic editor, selecteer het item ThisWorkbook (dus niet de macro modules) en maak hier de volgende code:
[ code verwijderd ]
Wat jij panisch noemt is overigens medium :-) Bij panisch krijg je niet eens een melding dat er een macro is geblokkeerd.
1 2 3 4 5 | Private Sub Workbook_Open() ActiveSheet.Unprotect Password:="wachtwoord" ThisWorkbook.RefreshAll ActiveSheet.Protect Password:="wachtwoord" End Sub |
"ActiveWorkbook.UpdateLink Name:=ActiveWorkbook.LinkSources"quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:45 schreef Zhukov het volgende:
[..]
Bedankt Deetch, dat werkt idd goed.
Ik heb nu de volgende code in ThisWorkbook gezet:
[ code verwijderd ]
Wat nu alleen nog vervelend is, is dat op het moment dat het bestand wordt geopend de koppelingen met het bestand met brongegevens nog niet zijn bijgewerkt. Maw de draaitabel die nu wordt ververst, wordt vernieuwd obv de 'oude' koppelingen. Ik heb onder 'gegevens' en 'koppelingen bijwerken' al aangegeven dat dit automatisch moet gebeuren, maar dit doet Excel nu pas nadat de draaitabellen (bij het openen van het bestand) zijn bijgewerkt.
Kan ik aan bovenstaande code een regel toevoegen dat Excel éérst de koppelingen met het andere Excel-bestand bijwerkt en daarna de draaitabellen ververst?
moet je de macrocode ook met een password afschermen dus.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:59 schreef DaFan het volgende:
Ik denk eerst workbook.calculate oid?
Dek erom dat je gebruikers met Alt-F11 gewoon het ww kunnen inzien.
Al in c:/program files/office/ oid gekeken?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:56 schreef Maartel het volgende:
Als je perongeluk op 'niet bewaren' klikt voor een automatisch opgeslagen versie van een bestand, staat het dan toevallig nog wel ergens in een tijdelijke map?
Windows was door een update abrupt afgesloten en doordat ik niet besefte hoe lang ik niet gesaved had ben ik nu dagen werk kwijt
Jep, maar daarin staan zo'n beetje 100 mappen met ieder weer 20 submappenquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
Al in c:/program files/office/ oid gekeken?
Zoeken op .xls/.xlsx?quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:12 schreef Maartel het volgende:
[..]
Jep, maar daarin staan zo'n beetje 100 mappen met ieder weer 20 submappen
eventueel sorteren op grootte?quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:12 schreef Maartel het volgende:
[..]
Jep, maar daarin staan zo'n beetje 100 mappen met ieder weer 20 submappen
Kijk eens bij namen beheren (lint -> formules) en bewerk daar je afdrukbereikquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:36 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een keer met het kopieren van een cel per ongeluk via ctrl end pijltje naar beneden ofzo iets op de allerlaatste cel in heen werkblad gezet, dit heb ik al weer verwijderd. Maar nu wil ik dus mijn printbereik aangeven. Maar dan komt hij met een printbereik tm de allerlaatste regel. Hoe kan ik dat nu makkelijk aanpassen ipv de blauwe lijn 10.000 blz omhoog slepen?
Tnx.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
Kijk eens bij namen beheren (lint -> formules) en bewerk daar je afdrukbereik
Kan wel, alleen heb ik daar absoluut geen verstand van... Iets met Excel zou een stuk makkelijker zijn en dan is het voor andere collega's van mij ook nog bewerkbaar.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:24 schreef DaFan het volgende:
Kan je die berekeningen niet gewoon met javascript/asp/php oid doen? Excel sheet lijkt me zo overdreven en moeilijk qua beveiliging.
Ja dat snap ik ook wel, maar toch zijn er programma's die dat mogelijk maken...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:20 schreef Deetch het volgende:
online dingen invoeren en verwerken doe je niet via excel.
Uhh, ja dat is wazig Die H klopt al niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:13 schreef DaFan het volgende:
Waarom doe je dan H in je SOMPRODUCT? Maar denk dat ik het wel snap. Je krijgt dus gaten in je grafiek?
Overal waar dan #N/A staat, geeft de grafiek een 0 en dat levert een gek plaatje opquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:22 schreef DaFan het volgende:
Ik heb even gekeken en het lukt me niet rechtstreeks in de data waar de grafiek gebruik van maakt.
Wat wel is een hulpkolom toevoegen (naar R bv) en die maken:
=IF(OR(Q10="P";Q10="");NA();R10)
Die doortrekken, en dan je y-as die hulpkolom maken.
De reden dat je NA() moet gebruiken is dat Excel 0 of lege waardes wél plot. En #N/A niet. Het is wel lelijker in je sheet maar die kolom kan je wel verbergen, die werkt toch automatisch bij.
Uhh, een wat?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:50 schreef DaFan het volgende:
He dat is vreemd bij niet...dan trekt ie de lijn gewoon door.
Wat gebeurt er als je er een X-Y scatter van maakt ?
Ontbrekende cellen/waardes overslaan?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:29 schreef DaFan het volgende:
Ja dat ja, maar dat doet het dus ook niet ... vreemd want mij lukt het wel zo met #N/A.
Iemand anders ingevingen?
Maar hoe krijg je dat automatisch voor elkaar?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:47 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ontbrekende cellen/waardes overslaan?
Ok, dan heb ik pech gehadquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:16 schreef DaFan het volgende:
Daar is de #N/A dus voor...Dat kan niet op een andere manier
Dat moet je instellen bij de garfiekoptiesquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:13 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je dat automatisch voor elkaar?
Bedankt voor het snellle antwoord en de link, ga er even mee rommelen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:24 schreef DaFan het volgende:
Niet zonder UDf en waarschijnlijk erg veel geklooi in je formules:
http://www.mcgimpsey.com/excel/udfs/prevsheet.html
Je kan ook je sheetnaam gebruiken in je formules.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:24 schreef DaFan het volgende:
Niet zonder UDf en waarschijnlijk erg veel geklooi in je formules:
http://www.mcgimpsey.com/excel/udfs/prevsheet.html
Ohja tuurlijk je hebt alleen de huidige sheetnaam nodigquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan ook je sheetnaam gebruiken in je formules.
"=DEEL(CEL("bestandsnaam";$B$1);VIND.ALLES("]";CEL("bestandsnaam";$B$1))+1;256)"
1 2 3 4 5 6 | Function PrevSheet(rCell As Range) Application.Volatile Dim i As Integer i = rCell.Cells(1).Parent.Index PrevSheet = Sheets(i - 1).Range(rCell.Address) End Function |
Bedankt, heb nu voor het gemak alles op number gezet, maar dezelfde fout blijft erin zitten (ligt er waarschijnlijk deels aan dat het een ongesorteerde lijst is en misschien ook aan de grootte, meer dan 800.000 rijen en dat is dan de kleine van de twee sets die ik heb). Ben nu een beetje met match en index aan het klooien.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:48 schreef Deetch het volgende:
=vlookup(a1,M:N,2,0) gebruiken. Moet echter het gezochte nummer wel exact in kolom M staan (dus inclusief voorloopnullen)
Zo te zien zijn kolom M en N als tekst opgeslagen? Dan moet je dus ook de unieke nummers als tekst opslaan inclusief voorloopnullen anders vindt je ze niet goed.
800000 keer nesten?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:15 schreef sanger het volgende:
Kun je niet beter met een IF formule werken?
Had het aantal nog niet gezienquote:
En om de bijbehorende waarde in kolom N te krijgen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:06 schreef Fogel het volgende:
De oplossing was =MATCH(A1;M:M; 0)
En ik heb een snellere PC nodig
De waarde kwam automatisch vanuituit kolom N in B te staan (de formule staat in B)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:30 schreef Deetch het volgende:
[..]
En om de bijbehorende waarde in kolom N te krijgen.
=INDIRECT("N"&MATCH(A1,M:M,0))
Ja, met match, zie boven. Nu is mijn lijst gepseudonymiseerd (wat wil zeggen dat het nog wel traceerbaar is als je de key hebt, maar de key stuur ik op naar een 3rd party -is verplicht in mijn geval- en flikker die zelf weg zodat mijn set in ieder geval anonym is).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:08 schreef Individual het volgende:
@ Fogel, is het al gelukt? Ik anonymiseer heel veel in Excel en combineer daarvoor de advanced filter > RAND() > VLOOKUP zodat je meerdere dezelfde waarden in een lijst dezelfde random waarde geeft.
hey, als eerst erg bedankt voor het reageren.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:08 schreef Individual het volgende:
zoiets als dit?
http://www.mrexcel.com/forum/showpost.php?p=107302&postcount=7
Vervang de maanden voor de fabrieken en de T's voor de steden. Zo krijg je alles in 1 kleur en je horizontale as met 2 verschillende categorieen.
Wat voor toets? Waar is het voor?
Voor 2003 heb ik ooit het Excel Expert Specialist examen gedaan (toen het hoogst haalbare van microsoft) en veeeel te makkelijk voor zo'n dure titel.
@ Fogel, is het al gelukt? Ik anonymiseer heel veel in Excel en combineer daarvoor de advanced filter > RAND() > VLOOKUP zodat je meerdere dezelfde waarden in een lijst dezelfde random waarde geeft.
Waarom zou je in godesnaam excel voor zoiets gebruiken?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:47 schreef Fogel het volgende:
Ik dacht dat de begrenzing van het maximum aantal rijen in Excel 2010 weg was, maar blijkbaar is dat niet helemaal waar... mijn dataset met iets meer dan 6 miljoen rijen ( ) past niet.
Heb Access maar weer uit het stof gehaald, die kan er wel mee omgaan.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:47 schreef Fogel het volgende:
Ik dacht dat de begrenzing van het maximum aantal rijen in Excel 2010 weg was, maar blijkbaar is dat niet helemaal waar... mijn dataset met iets meer dan 6 miljoen rijen ( ) past niet.
Heb Access maar weer uit het stof gehaald, die kan er wel mee omgaan.
Vraag dat aan degenen die de dataset leverden. Meestal geven ze kleine sets als excel formaat, maar nu dus een keer een snoeigrote comma-delimited text file. Vandaar dat ik die om te beginnen met excel wilde openenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:58 schreef ralfie het volgende:
[..]
Waarom zou je in godesnaam excel voor zoiets gebruiken?
niet zo heel erg denk ikquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:41 schreef DaFan het volgende:
En in SQL.
Weet niet hoe blij een huis, tuin en keukendatabaseprogramma wordt van 6 miljoen rijen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Dim LastRow LastRow = Range("A65536").End(xlUp).Row For i = 1 To LastRow For j = 1 To 9 If Cells(i, j).Value > Range("K" & i).Value Then MsgBox Cells(i, j).Address End If Next j Next i |
Ik heb het vandaag tijden de toets geprobeerd en het is gelukkig gelukt. Ik snap niet wat ik anders had gedaan dan de vorige keren Misschien niet van alle data's de gemiddelde genomen ? iig is het gelukt, tnx voor het vragenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:58 schreef Individual het volgende:
[..]
@s-h: is het gelukt? Die link is voor de data structuur. Al die data kan je selecteren en dan krijg je een as met 2 categorieen.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:19 schreef DaFan het volgende:
Moet je er niet gewoon ff .Value achterzetten (achter Offset())
Top, ik ga het morgen allebei even proberen!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:22 schreef DaFan het volgende:
Deze werkt gewoon prima bij mij
[ code verwijderd ]
Kopieer en leerquote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:06 schreef Rejected het volgende:
Top, ik ga het morgen allebei even proberen!
Ben niet zo ervaren met VBA, dus het kan zijn dat mijn code erg inefficient is.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:22 schreef DaFan het volgende:
Deze werkt gewoon prima bij mij
[ code verwijderd ]
Het lukt allebei niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:19 schreef DaFan het volgende:
Moet je er niet gewoon ff .Value achterzetten (achter Offset())
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Sub momentum() countw = 0 k = 3 For g = 0 To 500 Step 1 'aantal rijen countw = 0 Dim winc As Double decilew = Range("AA5").Offset(g).Value For i = 0 To 24 Step 1 'aantal kolommen If Range("B5").Offset(g, i).Value > decilew Then 'hoger? count w = countw + 1 win = (Range("Prijzen!B5").Offset(k + g, i).Value / Range("Prijzen!B5").Offset(g, i).Value) - 1 Range("AC2").Offset(countwinner - 1).Value = win EndIf Next i Next g |
1 2 3 | a = Range("Prijzen!B5").Offset(omlaag, i).Value b = Range("Prijzen!B5").Offset(g, i).Value winner = (a / b) - 1 |
1 | winner = a + b |
Wat zijn die "Step 1" verwijzingen op regel 5 en 10?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:03 schreef Rejected het volgende:
[..]
[..]
Het lukt allebei niet.
[ code verwijderd ]
In B5 t/m Y5 heb ik dus waarden zitten die ik wil vergelijken met cel AA5.
Als groter, dan berekening. Gaat allemaal goed totdat AA5 een negatief getal is, krijg dan een Overflow error.
Bij debug wordt regel 15 geel gemarkeerd, dan zit de fout denk ik hierin.
Wanneer ik die regel uitsplits:
[ code verwijderd ]
Krijg ik de foutmelding in regel 3. Ik kan a blijkbaar niet delen door b, terwijl dit wiskundig wel mogelijk is (b is nooit nul).
Wanneer ik deze waarden bijv optel, dan krijg ik de foutmelding niet.
[ code verwijderd ]
Met Step kan je aangeven hoe groot de stapgrootte van je For loop moet zijn (bv 0,1). Hier is het overbodig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 22:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat zijn die "Step 1" verwijzingen op regel 5 en 10?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 | Sub Momentum2() Dim countwinner As Integer Dim countloser As Integer Dim decw As Double Dim decl As Double k = 3 For g = 0 To 30 Step 1 decw = Range("AA5").Offset(g).Value decl = Range("AB5").Offset(g).Value countloser = 0 countwinner = 0 Dim omlaag As Integer omlaag = k + g For i = 0 To 24 Step 1 'winner of loser? If Range("B5").Offset(g, i).Value > decw Then 'winner? countwinner = countwinner + 1 Dim qwn As Long Dim qwo As Long qwn = Range("Prijzen!B5").Offset(omlaag, i).Value qwo = Range("Prijzen!B5").Offset(g, i).Value winner = (qwn / qwo) - 1 Range("AC2").Offset(countwinner - 1).Value = winner ElseIf Range("B5").Offset(g, i).Value < decl Then 'loser? countloser = countloser + 1 loser = -((Range("Prijzen!B5").Offset(omlaag, i).Value / Range("Prijzen!B5").Offset(g, i).Value) - 1) Range("AD2").Offset(countloser - 1).Value = loser End If Next i Range("AE1") = countwinner + 1 Range("AJ1").Formula = "=SUM(INDIRECT(""AC2:AC""&AE1))" sumwin = Range("AJ1").Value If countwinner = 0 Then Range("AE5").Offset(g) = 0 Else: Range("AE5").Offset(g) = sumwin / countwinner End If Range("AF1") = countloser + 1 Range("AK1").Formula = "=SUM(INDIRECT(""AD2:AD""&AF1))" sumlose = Range("AK1").Value If countloser = 0 Then Range("AF5").Offset(g) = 0 Else: Range("AF5").Offset(g) = sumlose / countloser End If If countwinner + countloser = 0 Then retmom = (sumlose + sumwin) / 1 Else: retmom = (sumlose + sumwin) / (countwinner + countloser) End If Range("AG5").Offset(g) = retmom Next g End Sub |
Thanks! Ik zat met de count te rommelen, was me niet bewust dat die commando's in de nederlandse Excell anders warenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |