En het gehele nummer vandaag uitgekomen op iTunes.quote:Rumours regarding the new release come via a movie trailer. The latest preview clip for The Equalizer, starring Denzel Washington, includes snippets of audio of Guts Over Fear, Eminem’s new track with Sia. At the end of the trailer, a split-second title card indicates that the song will appear both in the movie and on the mysterious Shady XV, due out on Black Friday, which is 28 November. Since the clip’s release, another short video has been posted by Eminem, showing flashes of images of his career’s greatest hits.
(..)
Most fans assume that Shady XV is not a new studio album. Eminem released his last full-length, The Marshall Mathers LP 2, less than a year ago; this would be an uncharacteristically swift follow-up for the rapper. Instead, Shady XV is most likely a nod to Shady Records’ 15th anniversary: although Eminem has released his own greatest hits anthology, Shady has only ever issued one compilation, 2006’s The Re-Up. Like Young Money’s Rise of an Empire or Good Music’s Cruel Summer, Shady XV could be Shady Records’ bid to promote its roster acts, which include Yelawolf and Slaughterhouse.
This new record might also be his way of saluting The Slim Shady LP, which turned 15 in February. At home and in the UK, the 41-year-old’s last six albums have all gone straight to No 1.
Yvonne luistert Eminem? Heb weer respect voor je! Vind zelf 'Rap God', 'Beautiful Pain', 'Berzerk' en 'Legacy' de beste nummers van dat album.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Even weer geluisterd na alle zoetigheid van het ESF, maar Je hebt gelijk.
Vind het maar een matige album. Maar het is dan ook een collaboratie/compilatie. 'Vegas' is dan weer gruwelijk. Echt weer Shady.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Klein kickje.
Nieuw 'album'? Shady XV.
[..]
En het gehele nummer vandaag uitgekomen op iTunes.
Na The Eminem Show moest hij het inderdaad vooral hebben van zijn singles. Rap God, Not Afraid en No Love (minus die verse van Lil' Wayne) vond ik geweldige nummers. Ondanks zijn mindere kwaliteit na zijn hiatus, vind ik hem nog steeds de beste rapper.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:13 schreef SergeantPeper het volgende:
Zowel MMLP2 als ShadyXV zijn ongelooflijk slechte albums. Zijn laatste goede werk dateert uit 2002, hij kan er net zo goed mee stoppen.
Je zou je eens in het genre moeten verdiepen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:42 schreef Gary_Oak het volgende:
Ondanks zijn mindere kwaliteit na zijn hiatus, vind ik hem nog steeds de beste rapper.
Die discussie is al eerder in dit topic gevoerd (ook met jou). Ik ga 'm niet opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je zou je eens in het genre moeten verdiepen.
quote:
Beter dan Eminem.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:59 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Off-topic: wat vind je van Kendrick Lamar?
Ik ben een echte Stan. Maar naast Em luister ik het meest naar Lamar.quote:
Rap God is leuk om 1 a 2 keer te luisteren maar het ontbreekt aan diepgang en is veel te lang. Not Afraid is waardeloos, Eminem kan niet zingen en tenenkrommender dan "Like a fuck you for christmas, his gift is a curse" "stick my dick in a circle but Im not fucking around" of "quit playin' with the scissors and shit, and cut the crap" "fuck the world, feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stopping me" wordt het niet. No Love heeft een aardige flow maar de sample & beat zijn ontzettend slecht en qua teksten slaat het ook allemaal nergens op. "standing on my monopoly board, that means Im on top of my game"quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Na The Eminem Show moest hij het inderdaad vooral hebben van zijn singles. Rap God, Not Afraid en No Love (minus die verse van Lil' Wayne) vond ik geweldige nummers. Ondanks zijn mindere kwaliteit na zijn hiatus, vind ik hem nog steeds de beste rapper.
Ik wilde je post serieus nemen, totdat ik 'Kanye West' zag.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 00:57 schreef SergeantPeper het volgende:
[..]
Rap God is leuk om 1 a 2 keer te luisteren maar het ontbreekt aan diepgang en is veel te lang. Not Afraid is waardeloos, Eminem kan niet zingen en tenenkrommender dan "Like a fuck you for christmas, his gift is a curse" "stick my dick in a circle but Im not fucking around" of "quit playin' with the scissors and shit, and cut the crap" "fuck the world, feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stopping me" wordt het niet. No Love heeft een aardige flow maar de sample & beat zijn ontzettend slecht en qua teksten slaat het ook allemaal nergens op. "standing on my monopoly board, that means Im on top of my game"
Hij focust zich te veel op het technische aspect, terwijl het qua songwriting allemaal bar slecht is (cq. niet om aan te horen). De beste rapper is echt grootse onzin, Kanye West bijv. is 10x beter (dwz constanter en innovatiever) op alle fronten. Eminem was zeker een van de besten tussen 1999 en 2002, maar nu teert hij enkel op zijn naam. Top 30 zou ik hem niet eens meer toe rekenen.
Inderdaad. Maar zoals ik in een voorgaande post zei: na zijn eerste drie studioalbums moest hij het vooral hebben van zijn singles. Maar dat neemt niet weg dat hij een uitstekende rapper is (en voor mij de beste).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:21 schreef Catch22- het volgende:
Kanye wests lyrics vind ik kut en daarbij is het een teringmongool.
Ik vind het goede aan Eminem dat hij techniek en inhoud heeft en dat ook nog eens kan combineren. Tracks als legacy en headlights vind ik erg goed en komen bij mij ook wel binnen. Maar dat is persoonlijk.
Suck a dick, the day you beat me pigs'll fly out my assquote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:21 schreef Catch22- het volgende:
Kanye wests lyrics vind ik kut en daarbij is het een teringmongool.
Ik vind het goede aan Eminem dat hij techniek en inhoud heeft en dat ook nog eens kan combineren. Tracks als legacy en headlights vind ik erg goed en komen bij mij ook wel binnen. Maar dat is persoonlijk.
strakke line. Ieder zijn ding. Ik vind kanye echt een onwijze imbeciel met een ernstige psychische afwijking. Eerste albums waren prima, maar tegenwoordig is het echt een krakitatuur van zichzelf.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:56 schreef SergeantPeper het volgende:
[..]
Suck a dick, the day you beat me pigs'll fly out my ass
In a flying saucer full of Italian sausage
Gelukkig komt Kanye's album binnenkort uit, All Day is beter dan heel MMLP2 samen.
quote:Op maandag 2 maart 2015 22:56 schreef SergeantPeper het volgende:
Gelukkig komt Kanye's album binnenkort uit,
Kanye innoveert en brengt genres bij elkaar. Hoe kun je hem een karikatuur van zichzelf noemen? Als dat voor iemand opgaat is het juist Eminem, die wanhopig teert op zijn oude methoden om controverses te genereren door random celebrities te bashen en "fuck bitches and faggots" teksten. MMLP2 was dat betreft echt het dieptepunt. Nul inspiratie die gast.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:08 schreef Catch22- het volgende:
[..]
strakke line. Ieder zijn ding. Ik vind kanye echt een onwijze imbeciel met een ernstige psychische afwijking. Eerste albums waren prima, maar tegenwoordig is het echt een krakitatuur van zichzelf.
Kanye kan ik onmogelijk serieus nemen. Op 'Forever' stond Eminem ook ver boven de rest uit. Ja, dus ook Kanye. Die mongool verlengt zo vaak aan het einde van een bar de laatste klinker. Gruwelijk irritant.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:07 schreef SergeantPeper het volgende:
[..]
Kanye innoveert en brengt genres bij elkaar. Hoe kun je hem een karikatuur van zichzelf noemen? Als dat voor iemand opgaat is het juist Eminem, die wanhopig teert op zijn oude methoden om controverses te genereren door random celebrities te bashen en "fuck bitches and faggots" teksten. MMLP2 was dat betreft echt het dieptepunt. Nul inspiratie die gast.
Nah, alleen zijn eerste twee albums onder Aftermath kon ik waarderen. Daarna werd hij af en toe zo geforceerd classy met figuren Robin Thicke. Brrr. Keep it real ...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:37 schreef dunkins01 het volgende:
En uiteindelijk kom je tot de conclusie dat 50 Cent de allerbeste is
Als je Eminem's Forever verse leest slaat het helemaal nergens op. Ongelooflijke kuttekst. Goede delivery, dat dan weer wel. Je hoeft Kanye niet serieus te nemen, maar hij is ongeloof consistent ondanks dat hij voor bijna elk album een compleet andere benadering kiest. College Dropout, Late Registration, MBDTF, 808s & HB zijn allen 9/10 tot 10/10 albums, terwijl Yeezus en Graduation beiden ook een ruime 8 scoren imo. Kanye is het rapgenre inmiddels ontstegen (vooral het ensemble artiesten dat hij voor MBDTF bij elkaar heeft weten te brengen is zeer indrukwekkend, een van de beste albums van de laatste 10 jaar), terwijl Eminem alleen maar slechter is geworden. SSLP, MMLP en delen van TES waren fantastisch, terwijl het snel bergafwaarts is gegaan met Encore. Hij heeft feitelijk sinds 2002 geen goed album meer gemaakt. Hij rapt continu in die irritante double-time, hakkerige flow over kant en klare beats waar al een chorus bij is inbegrepen. Het klinkt gewoon voor geen meter.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:20 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Kanye kan ik onmogelijk serieus nemen. Op 'Forever' stond Eminem ook ver boven de rest uit. Ja, dus ook Kanye. Die mongool verlengt zo vaak aan het einde van een bar de laatste klinker. Gruwelijk irritant.
De nummers die je opnoemt van MMLP2 zijn juist de mindere nummers. En Kanye één van de beste albums van de laatste 10 jaar uitbrengen? Doe me een lol. Good kid, m.A.A.d city is het album van deze generatie. Van het niveau MMLP en Illmatic. Nooit dat Kanye die niveaus ooit zal halen. Kanye is een vreselijke commerciële aap, realness is ver bij hem te zoeken. Hij kan het beter houden bij lelijke schoenen voor Adidas ontwerpen. Eminem is geen Slim Shady meer, dat heeft hij vanaf Recovery zo'n beetje achter hem gelaten. Als je enkel dat waardeert, kan ik het wel begrijpen. Maar hij maakt een ontwikkeling door. Vandaar dat ie nummers als Headlights uitbrengt, dat had je in 2000 nooit kunnen verwachten. Eminem vertelt in zijn teksten een verhaal, in tegenstelling tot de meeste andere rappers tegenwoordig die hun eigen pik zuigen. Owh, en als je Guts Over Fear luistert (matig nummer, goede boodschap), begrijp je dat hij tenminste kritisch is op zijn recentere werk. Zie ik die egomaan Kanye nooit doen. Suffering from realness? Nah ...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:37 schreef SergeantPeper het volgende:
[..]
Als je Eminem's Forever verse leest slaat het helemaal nergens op. Ongelooflijke kuttekst. Goede delivery, dat dan weer wel. Je hoeft Kanye niet serieus te nemen, maar hij is ongeloof consistent ondanks dat hij voor bijna elk album een compleet andere benadering kiest. College Dropout, Late Registration, MBDTF, 808s & HB zijn allen 9/10 tot 10/10 albums, terwijl Yeezus en Graduation beiden ook een ruime 8 scoren imo. Kanye is het rapgenre inmiddels ontstegen (vooral het ensemble artiesten dat hij voor MBDTF bij elkaar heeft weten te brengen is zeer indrukwekkend, een van de beste albums van de laatste 10 jaar), terwijl Eminem alleen maar slechter is geworden. SSLP, MMLP en delen van TES waren fantastisch, terwijl het snel bergafwaarts is gegaan met Encore. Hij heeft feitelijk sinds 2002 geen goed album meer gemaakt. Hij rapt continu in die irritante double-time, hakkerige flow over kant en klare beats waar al een chorus bij is inbegrepen. Het klinkt gewoon voor geen meter.
Ik denk dat de enige goede nummers die hij de laatste jaren gemaakt heeft Deja Vu, Going Through Changes en Bad Guy zijn, de rest is allemaal middelmaat of slechter. Legacy vond ik teleurstellend, vooral door het zwakke verse 3. Hij kan er maar beter mee stoppen en wat oud ongebruikt materiaal uit zijn goede tijd (99-01) uitbrengen.
MBDTF is een van de, zo niet het beste hip-hop album aller tijden. De score op Metacritic van 94 spreekt boekdelen. Als er iets is wat Kanye niet is is het een hoer van de commercie. Yeezus is een van de meest polariserende en gewaagde albums van de laatste jaren, evenals 808s & HB baanbrekend was. Wat een onzin spui je ook over "realness"; het is me wel duidelijk dat je nooit echt goed naar de teksten van Kanye geluisterd hebt. Ja, hij is megalomaan en uit zich af en toe als zodanig (tekenend voorbeeld Taylor Swift incident), maar tegelijkertijd geeft hij die tekortkomingen ook toe op MBDTF en 808s. Runaway is hiervan denk ik wel het beste voorbeeld (en ook het beste nummer op het album).quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:32 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
De nummers die je opnoemt van MMLP2 zijn juist de mindere nummers. En Kanye één van de beste albums van de laatste 10 jaar uitbrengen? Doe me een lol. Good kid, m.A.A.d city is het album van deze generatie. Van het niveau MMLP en Illmatic. Nooit dat Kanye die niveaus ooit zal halen. Kanye is een vreselijke commerciële aap, realness is ver bij hem te zoeken. Hij kan het beter houden bij lelijke schoenen voor Adidas ontwerpen. Eminem is geen Slim Shady meer, dat heeft hij vanaf Recovery zo'n beetje achter hem gelaten. Als je enkel dat waardeert, kan ik het wel begrijpen. Maar hij maakt een ontwikkeling door. Vandaar dat ie nummers als Headlights uitbrengt, dat had je in 2000 nooit kunnen verwachten. Eminem vertelt in zijn teksten een verhaal, in tegenstelling tot de meeste andere rappers tegenwoordig die hun eigen pik zuigen. Owh, en als je Guts Over Fear luistert (matig nummer, goede boodschap), begrijp je dat hij tenminste kritisch is op zijn recentere werk. Zie ik die egomaan Kanye nooit doen. Suffering from realness? Nah ...
quote:Eminem's music has been unrelievedly awful now for a full decade. The tenor and quality of that awfulness have varied slightly—2004's Encore was awful in an embarrassed, shrugging, transparent way; Relapse's awfulness lay in its regressive puerility. On Recovery, he discovered a new and commercially successful kind of awful, mixing the ugly viscera of domestic abuse with power-ballad glucose.
The awfulness he settled on for last year's endless Marshall Mathers LP 2 seems to be his new default: He's aggressively, thoroughly, eagerly awful, like a sociopathic A-student who thinks he's figured out exactly what you are looking for. In this case, it's snarling syllables and endless vitriol. He has never been working harder, Eminem has observed in interviews; in the sense that he's released a 78-minute album and another disc of new music all in the last year, he's right. But the wearying, dispiriting, and frankly numbing output of his current career phase isn't "work." It's maniacal persistence, of the same sort that leads some douche to text a woman 38 times about the $32k he made in June.
Seconds into the 2xCD label compilation Shady XV, which pairs 12 new songs with a disc of "greatest hits," Eminem fires up his rappity-rap sputtering chainsaw, and it never ceases for the spiritually exhausting hour that follows. Even at his peak, his rapping was never melodious, but at his nadir, he has all the musicality of a leaf-blower. The production functions simply, like a stopwatch: It's there to tell him when to start and when to stop, and occasionally a juiced-up power-rock chorus interrupts him. Submitting production to an Eminem album must feel, for a producer, something like a novelist feeding their manuscript into a wood chipper. On the one hand, you are guaranteed unprecedented exposure, and on the other, you are all but ensuring that no one will notice a note of your work.
These days, Eminem raps in a near-constant shout, with every line escalating into rage spittle that erases all tension or continuity or emotional impact. In his will to annihilate, he's also abandoned all claims to sense. "Affable guy next door's laughable/ My next whore's gonna have mechanical arms that'll jack me off with a lotion dispenser/ With a motion sensor/ No emotion, hence I guess a sick prick dies hard/ I got a Magic Johnson," he babbles on "Shady XV". He then goes onto say "I'll slap Linda Ronstadt with a lobster" and adds something about "Charles Hamilton slash Manson and Bronson (grr) animal snarls." There's nothing here to be impressed by.
Or observe this string of logorrhea from "Right For Me": "Roses are violet, mollys are blue, lost in a ball of confusion it's all an illusion/ It's probably the shrooms I'm on, cuz I think I started hallucinating/ Cuz I just thought I heard Jay Electronica and Odd Future's new shit/ And all I could do was just follow the music and end up with Paula Abdul at Lollapalooza filling water balloons with nail polish remover." Could you even read all that without your eyes glazing over?
Mathers' great talent—his 180-degree ear for how everything can be made to rhyme with everything else, how chains of these rhyming lines can be erected into dizzying towers—has officially devolved into a tic. His verses denature all sense of pronunciation and meter and natural speech rhythm; you could probably read this review as one long Eminem verse.
The glimmers of self-awareness that pop up here and there are the passing thoughts of a superstar, bobbing bottles of insight in an ocean of gibberish. "A martyr on a private charter/ Whose life could be harder?" he sneers at himself on "Shady XV". On "Fine Line", he wonders "Is it really my soul to keep, or have I sold it cheap?" Occasionally he buries a confession in plain sight, as on "Fine Line": "Sometimes I just wanna walk into Target and look at shit, browse, I don't even wanna buy nothing, I just wanna fuckin' wanna walk around inside it/ Look how excited I sound when I get to talking about life and everything about it I miss." There's nothing artful or even interesting about that phrasing, or the way he tortures and twists the vowels so they rhyme ("sometimes" finds its way mashed up against "I don't", which is forced to then rhyme with "I just", "inside it", "excited I sound" and "I miss", a mess of nonsensical emphases), but the feeling is legible, an isolation and a prevailing sense of unworthiness that has always lingered beneath Mathers' hateful snarl.
The greatest-hits disc is a misnomer: It's mostly a grab-bag of Shady throwaways and deep cuts. But there are some good songs here: Obie Trice gets three of them, all good and worth rescuing from the commercially doomed albums they were buried on. There's the Dre-produced "The Setup", from Cheers; "Cry Now [Shady Remix]"; and the Entourage theme song "Wanna Know", in which Trice spits over a tumbling garage rock sample. For some reason, several cuts from 50 Cent's Get Rich or Die Tryin', one of the most ubiquitous rap albums in history, are reproduced. There are a couple of decent, bruising Slaughterhouse songs. But the presence of these songs is mostly a signifier of the Shady Industry, the group of hangers-on that on some level seems to keep Mathers going.
On the saccharine Sia-featuring single "Guts Over Fear", Eminem baldly admits to resorting to the sophomore and puerile tactics here—threatening to punch Lana Del Rey in a BET freestyle, or threatening to rape Iggy Azalea on "Vegas"—because he has no other ideas, and nothing further to say, and is painfully aware of it: "There's no more emotion for me to pull from/ Just a bunch of playful songs that I make for fun/ So, to the break of dawn, here I go, recycling the same old song," he says. The frankness of the message is remarkable: We're stuck with him, an aging white man with nothing left to say gripping the biggest bullhorn in hip-hop.
Kijk, niet iedereen kan Eminem waarderen. Maar Kanye boven hem? Onmogelijk. Jij bent letterlijk de eerste hiphopliefhebber die ik dat hoor zeggen. Als je nou met namen als Nas, 2Pac, Biggie, Rakim en KRS-One zou komen, zou ik je serieus nemen. Maar Kanye schaar ik naast die swaggy rappers als Tyga, Wiz Khalifa, Lil' Wayne, A$AP Rocky, Drake en Big Sean. Ik snap niet dat je niet kunt beweren dat Kanye een hoer van de commercie is. Op zijn teksten beweert hij dat misschien, maar hij is bezig met allerlei designershit ... Tja ... En ik heb nergens beweerd dat de huidige Eminem nog steeds on top of the game is. Niemand is dat nu overduidelijk (Kendrick heeft de potentie). Tot slot is je top 5 echt wack. Als we alles vanaf Encore pas meenemen en Encore zelf dus niet, hoort iets van When I'm Gone, No Love, Rap God, Don't Front en Legacy daarbij.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:59 schreef SergeantPeper het volgende:
[..]
MBDTF is een van de, zo niet het beste hip-hop album aller tijden. De score op Metacritic van 94 spreekt boekdelen. Als er iets is wat Kanye niet is is het een hoer van de commercie. Yeezus is een van de meest polariserende en gewaagde albums van de laatste jaren, evenals 808s & HB baanbrekend was. Wat een onzin spui je ook over "realness"; het is me wel duidelijk dat je nooit echt goed naar de teksten van Kanye geluisterd hebt. Ja, hij is megalomaan en uit zich af en toe als zodanig (tekenend voorbeeld Taylor Swift incident), maar tegelijkertijd geeft hij die tekortkomingen ook toe op MBDTF en 808s. Runaway is hiervan denk ik wel het beste voorbeeld (en ook het beste nummer op het album).
Bv.
[Verse 1]
My friend showed me pictures of his kids
And all I could show him was pictures of my cribs
He said his daughter got a brand new report card (card)
And all I got was a brand new sports car
Over Eminem dan maar. Welke "ontwikkeling" is dat dan precies? Men zegt inderdaad dat hij volwassen wordt (en inderdaad, wanneer hij een serieuze poging tot een introspectief, emotioneel beladen nummer doet vaak met succes), maar 90% van zijn nummers staan bol van de tenenkrommende punchlines over toilethumor, bitches en faggots. Het probleem zit hem i.m.o. deels in dat hij minder van zichzelf laat zien in zijn muziek. Vergelijk de Eminem van vroeger (die Love You More maakt; vanuit eigen ervaring geschreven) van nu, die het generieke Love The Way You Lie maakt (beiden over hetzelfde onderwerp). Eerstgenoemde was briljant, de laatste slechts een succes omdat 16 jarige meisjes het refrein van Rihanna zo catchy vonden. Een top 5 van Eminem nummers van de laatste 10 jaar zou zijn 1) Deja Vu 2) Going Through Changes 3) Bad Guy (voornamelijk door verse 4) 4) Cocaine 5) ...hier heb ik dus al moeite mee lol. Headlights was op papier een aardig idee maar vreselijk slecht uitgevoerd, niet om aan te horen.
Over GoF; inderdaad hij is kritisch op zijn eigen werk. Maar getuigt wel van erg weinig inspiratie. "Ik moet stoppen met celebrity's bashen en meer emo muziek maken zoals Not Afraid voor onzekere pubers". En dat staat dan op hetzelfde album als Vegas dat weer in de eerste categorie nummers valt, staat bol van de hypocrisie dus die boodschap.
Onderstaand stuk van Pitchfork dekt de lading prima
[..]
Ik had het natuurlijk ook hier bij kunnen houden.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:43 schreef GGMM het volgende:
Kanye West heeft niks met hip-hop te maken
Ik ken anders genoeg mensen die er hetzelfde over denken.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Kijk, niet iedereen kan Eminem waarderen. Maar Kanye boven hem? Onmogelijk. Jij bent letterlijk de eerste hiphopliefhebber die ik dat hoor zeggen.
Ik heb zo het vermoeden dat je maar wat roept, en dat je eigenlijk helemaal geen idee hebt wat voor muziek Kanye zoal heeft gemaakt. Graag een onderbouwing van deze categorisatie.quote:Maar Kanye schaar ik naast die swaggy rappers als Tyga, Wiz Khalifa, Lil' Wayne, A$AP Rocky, Drake en Big Sean.
Het gaat niet enkel om zijn teksten. Zijn muziek is vooruitstrevend en in toenemende mate experimenteel geworden naarmate hij bekender werd. Als hij een hoer van de commercie was had hij bijvoorbeeld nooit Yeezus uitgebracht. Hij gaat 100% zijn eigen weg en is niet bang van paden af te wijken die eerder succesvol zijn gebleken (anders had hij nog een soul-ingegeven album als Late Registration of College Dropout gemaakt), juist een kenmerk van artistieke integriteit. En dat hij bezig is met "designer-shit" is niet relevant. Als dat een passie van hem is, prima toch? Ik zie het probleem niet.quote:Ik snap niet dat je niet kunt beweren dat Kanye een hoer van de commercie is. Op zijn teksten beweert hij dat misschien, maar hij is bezig met allerlei designershit ... Tja ...
Haha. When I'm Gone is het enige nummer in dat rijtje dat enige merit heeft (al is de tenenkrommende zin "But baby we're in Sweden, how did you get to SWEDEN?!?" nogal afleidend in v3). No Love heeft een waardeloze beat en sample, en zijn delivery maskeert de vele gedrochten aan teksten "I'm standing on my monopoly board, that means Im on top of my game" Rap God dan, een 6 minuten lange rijm die bol staat van de willekeur en onnodige double-time flow. Dat nummer was meer een gimmick, puur technische showcase van zijn verschillende flows dan een goed nummer. Don't Front, qua tekst aardig maar dodelijk saai. Legacy komt onnodig geforceerd over doordat hij elke zin met dezelfde rijm wil eindigen. Nee, beter dan de nummers die ik noemde heeft hij niet gemaakt.quote:En ik heb nergens beweerd dat de huidige Eminem nog steeds on top of the game is. Niemand is dat nu overduidelijk (Kendrick heeft de potentie). Tot slot is je top 5 echt wack. Als we alles vanaf Encore pas meenemen en Encore zelf dus niet, hoort iets van When I'm Gone, No Love, Rap God, Don't Front en Legacy daarbij.
Ik waag te betwijfelen dat je Kanye's muziek ooit een eerlijke kans hebt gegeven, anders zou je niet dit soort onzin spuien. Stronger is niet eens top 30 Kanye Westquote:Je quote is tl;dr. Heb het eerder gezegd en zeg het weer: na zijn The Eminem Show moest hij het hebben van individuele nummers. Van Kanye vond ik alleen Stronger wel ok. De rest van hem is wack.
Met een subjectieve grafiek. Bedankt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:31 schreef SergeantPeper het volgende:
Laat ik de discussie met deze afbeelding dan maar definitief beslechten.
[ afbeelding ]
En ik ken anders genoeg mensen die nog in de paashaas geloven. Jezus, wat ben jij een vreselijke Stan met tunnelvisie. Ben je nou serieus of trol je? Fijn dat je je meer vermaakt met Kanye dan Eminem, maar objectief gezien is Em echt beter. Als we dan toch over critics hebben ... Googel maar eens op 'top ten rappers'. Eminem staat er altijd in. Kanye nooit. En vind het wel frappant dat je Kanye met Eminem vergelijkt, met de bijzondere noot dat je zegt dat Kanye GOAT is. Beter dan de namen die ik noemde? Beter dan 2Pac, Biggie, Rakim, KRS-One? Really?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:31 schreef SergeantPeper het volgende:
Laat ik de discussie met deze afbeelding dan maar definitief beslechten.
[ afbeelding ]
Wat een kutnummerquote:Op vrijdag 10 november 2017 18:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nieuwe Eminem ft. Beyonce
https://open.spotify.com/track/7zLGHiDWd9T1Rxw4PQCb13
Hij is gekloond.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:19 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Wat een kutnummer
Ik mis de oude Shady
Je kan Kanye en Eminem totaal niet met elkaar vergelijken. Het zijn 2 compleet verschillende stijlen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:48 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
En ik ken anders genoeg mensen die nog in de paashaas geloven. Jezus, wat ben jij een vreselijke Stan met tunnelvisie. Ben je nou serieus of trol je? Fijn dat je je meer vermaakt met Kanye dan Eminem, maar objectief gezien is Em echt beter. Als we dan toch over critics hebben ... Googel maar eens op 'top ten rappers'. Eminem staat er altijd in. Kanye nooit. En vind het wel frappant dat je Kanye met Eminem vergelijkt, met de bijzondere noot dat je zegt dat Kanye GOAT is. Beter dan de namen die ik noemde? Beter dan 2Pac, Biggie, Rakim, KRS-One? Really?
Wauw, je pakt individuele bars uit die je wack vindt. Heeft elke track van elke rapper wel. No Love heeft juist een geweldige beat. Just Blaze is ook een prima producer. En zie je Kanye de skills brengen die Em heeft op Rap God? Laat staan om net als in Legacy precies in elke verse hetzelfde rijmschema te gebruiken ... "Speaking on this song with Billboard, Eminem said: 'I don’t know if anyone will get this, like this is super-nerdy, but the rhyming words in that song never change. And that’s just one of the things that I do to try to challenge myself. I wanted to try to make a whole song where the rhyming words never changed.' Indeed, the whole song as rhymes the vowel sounds of 'eye', 'aw', and 'in'. Also note how his voice has been given the effect of sounding like it’s being played on a vinyl record." En over Don't Front: "Let insults fly even sixty seconds that go by, so you know I meant it." Zoek zelf maar uit wat er hiermee wordt bedoeld.
En Kanye is gewoon een commerciële hoer. Punt. Leuk dat hij het tegendeel beweert op zijn tracks, maar daden zeggen meer dan woorden. Laat hem lekker bij zijn ontworpen sneakers blijven. Noem anders het beste nummer van Kanye ooit op, dan zal ik er eens proberen om er serieus naar te luisteren.
The internetz will always remember.quote:Op dinsdag 14 november 2017 10:03 schreef kalinhos het volgende:
Fijn, 2,5jaar later gewoon dezelfde discussie nog eens opstarten.
quote:Op dinsdag 14 november 2017 08:48 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Je kan Kanye en Eminem totaal niet met elkaar vergelijken. Het zijn 2 compleet verschillende stijlen.
Waar Kanye het meer heeft van zijn producties heeft Em het meer op de rauwe lyrics.
En ja... de meeste samples zijn allemaal gecopy pasted door Kanye. Maar neemt niet weg dat hij verdomt goeie samples maakt.
Mijn beste album van Kanye: My Beautiful Dark Twisted Fantasy
Mijn beste album van Eminem: The Eminem Show
Veel en veel te pop.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:35 schreef kalinhos het volgende:
15-12 een nieuw album
Features met:
Beyoncé - dat vond ik best een kutnummer
Ed Sheeran
Alicia Keys
Skylar Grey
X Ambassadors
Pink
Ben benieuwd maar vrees met grote vrezen
Aldus streep waarom Eminem nu liedjes maakt met Beyoncé en Alicia Keys.quote:Op maandag 18 december 2017 20:53 schreef _--_ het volgende:
[..]
rapper feat. rapper is [ afbeelding ] Dan kun je zoiets als boef en lil kleine verwachten
Mijn mening, wat erg he.quote:Op maandag 18 december 2017 21:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Aldus streep waarom Eminem nu liedjes maakt met Beyoncé en Alicia Keys.
Kut album en jij doet alsof het geweldig is.quote:
Nee, ik vind het geweldig. Vandaar het woordje 'mening'.quote:Op maandag 18 december 2017 21:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Kut album en jij doet alsof het geweldig is.
Als jij dat geweldig vind ben je een mongool.quote:Op maandag 18 december 2017 21:09 schreef _--_ het volgende:
[..]
Nee, ik vind het geweldig. Vandaar het woordje 'mening'.
Doe eens normaal man, TR gemacht.quote:Op maandag 18 december 2017 21:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Als jij dat geweldig vind ben je een mongool.
Is mijn mening
Eminem Show is het laatste degelijke wat Em heeft uitgebracht.quote:Op dinsdag 19 december 2017 12:25 schreef Leonos het volgende:
Leuke discussie
Anyway, album nu drie keer geprobeerd te luisteren, maar wat een bagger
Jammer, had op een Eminem Show of iets dergelijks gehoopt.
Mee eens meningen mag je hebben en onderbouwen. Daarvoor hoef je niet te gaan schelden.quote:
"went to jail, to get a bit of semen in his bum,quote:
vanaf 82,50...tsja. Ik betaalde op Wembley 60pond in 2014 dus t valt nog meequote:Op maandag 29 januari 2018 10:25 schreef indiaantje89 het volgende:
Deze eindbaas komt naar Goffertpark, prijzen zijn wel behoorlijk hoog. Maar ben er wel bij denk ik.
Ik hoor daar veel mensen boos over, maar die mensen vergeten dat je als artiest 'vroeger' een album verkocht voor 20 euro (en lang daarvoor 30 of 35 gulden ofzo?) en dat dat nu gemiddeld 2 euro per album is via Spotify of Itunes.. Ook al is de 'tussenhandel' (cd drukken, transport etc) er grotendeels tussenuit: artiesten hebben aan cd's voor de helft minder inkomsten.quote:Op maandag 29 januari 2018 13:08 schreef md89 het volgende:
Eindelijk! En gelukkig geen festival maar een concert. Ik vind de prijzen ook nog wel meevallen..ja het is veel geld maar dat betaal je zo'n beetje voor elke grote artiest tegenwoordig.
Sowieso die antwoordquote:Op maandag 29 januari 2018 10:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
"went to jail, to get a bit of semen in his bum,
en was never seen again"
Ik moest wel even gniffelen
Aan de ene kant wel. Ik vind z'n laatste 2 cd's echt duidelijker minder dan The Slim Shady LP en The Marshall Mathers LP.quote:
Voor het eerst... sinds 2003 .quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:46 schreef Roland010 het volgende:
Raakt dit binnen een half uurtje uitverkocht morgen denken jullie?
Ik bedoel: het is Eminem. Eminem voor het eerst (en misschien wel voor het laatst, je weet het maar nooit) in Nederland. Maar wel in het Goffert Park; dat is wat anders dan een Ziggo Dome of zelfs een Arena.
Legacy act hè, heeft geen nieuw materiaal nodig om de stadions uit te verkopen (en snap dan ook niet waarom hij dat dan nog doet).quote:Op donderdag 1 februari 2018 23:36 schreef Leonos het volgende:
Vergane glorie helaas.
Laatste album ook weer weinig aan.
Sorry, ik vergat de 'in 15 jaar' idd. Toen al fan, maar was zelf net 15 dus nog net te jong om naar zo'n concert te gaanquote:Op donderdag 1 februari 2018 23:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Voor het eerst... sinds 2003 .
Maar toch, zoals ik al zei: hij scoorde afgelopen half jaar nog behoorlijke hits met Pink, Beyonce en momenteel met Ed Sheeran. Niet zulke 'legendarische' nummers als b.v. Stan, maar nog steeds nummers die de halve dag op de radio zijn.quote:Legacy act hè, heeft geen nieuw materiaal nodig om de stadions uit te verkopen (en snap dan ook niet waarom hij dat dan nog doet).
Ja, om dan antwoord te geven op mijn eigen vraag: "om commercieel relevant te blijven". Elke popsingle die hij in de afgelopen jaren heeft gedaan is weer ongekend succesvol. Neem bijvoorbeeld 'Love The Way You Lie', het meest succesvolle liedje uit Amerika dat jaar, of iets in die trant. De naam, de artiest, dé meest succesvolle artiest van afgelopen 25 jaar, in keiharde cijfers.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 00:08 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Maar toch, zoals ik al zei: hij scoorde afgelopen half jaar nog behoorlijke hits met Pink, Beyonce en momenteel met Ed Sheeran. Niet zulke 'legendarische' nummers als b.v. Stan, maar nog steeds nummers die de halve dag op de radio zijn.
Yes Golden Circle tickets zijn binnen .. nice.. straks nog even Gaslight Anthem tickets scoren.quote:
Gaslight yes!quote:Op vrijdag 2 februari 2018 09:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Yes Golden Circle tickets zijn binnen .. nice.. straks nog even Gaslight Anthem tickets scoren.
Ik vind eigenlijk alleen de Slim Shady LP en Marshall Matters, wel 'iets hebben', maar graag naar luisteren doe ik het nog niet.. (Dan zijn er wel honderden leukere hiphop-artiesten, toen, daarvoor en sinds ).quote:Op donderdag 1 februari 2018 23:36 schreef Leonos het volgende:
Vergane glorie helaas.
Laatste album ook weer weinig aan.
Ik zg er net 80 op ticketswap staan, allemaal voor 103,95, maximale prijs.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 00:07 schreef Roland010 het volgende:
Hier ook m'n ticket binnen
Holy shit, 65.000 kaarten in 20 minuten verkocht Ik had toen ik dat las eigenlijk verwacht dat er duizenden tickets op Ticketswap zouden staan en die doorverkoop-sites tientallen tot honderden tickets aan zouden bieden, maar op Ticketswap gewoon 0 tickets aangeboden op dit moment, op viagogo ook niet bijzonder veel en ook de (walgelijke) doorverkoop-sites bieden ze niet massaal aan.
Dat betekend dus dat echt 90-95 % een kaartje heeft gekocht om echt zelf naar Eminem te gaan (i.p.v. als handelswaar, wat je tegenwoordig vaak ziet). Geweldig dat Slim Shady nog zo'n enorme fanbase heeft in Nederland.
Op dit moment 0. En 80 (op basis van 65.000) is echt extreem weinig in verhouding.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 00:27 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik zg er net 80 op ticketswap staan, allemaal voor 103,95, maximale prijs.
Mee eens (al zullen er ook veel mensen 3 of 4 kaarten verkopen, dan wordt het al richting de 100 euro). Maar sowieso, ik ben blij dat we nu Ticketswap hebben met die limiet van 20 %. Triest dat er een groep mensen is die de kaarten alleen koopt om ze (dezelfde dag nog) te verkopen. Dat is niet slim 'zaken doen' maar gewoon je medemens en echte fans naaien, om er zelf makkelijk wat mee te verdienen.quote:Dan ben je oprecht zielig vind ik, al die moeite voor een winst van 21,45.
Ik had wel verwacht dat het net uitverkocht zou raken, maar dan eerder in de laatste week ofzo.quote:Maargoed, met de verkoop zowel in Nederland als Duitsland had ik eigenlijk totaal geen problemen dus hd verwacht dat t nog niet uitverkocht zou zijn maar wel dus.
Het heet wel 'the revival tour', dus ik ben wel bang dat ie een aanzienlijk deel van z'n nieuwe album zal gaan doen. Maar als het concert duurt van 18:30 tot 23:00 (waarvan Eminem zelf 3 tot 3,5 uur op z'n rekening zal nemen lijkt me) dus ruim genoeg tijd om My name is, Role model, The Real Slim Shady, Stan, Lose yourself, The way i am, Without me, Just lose it, rap god, when i'm gone en nog de halve Slim Shady en Marshall Mathers LP's te doen.quote:Hopen dattie, net als in 2014 Londen, zijn nieuwe album veel links laat liggen. Gewoon oude bangers, daar komt toch iedereen voor.
Z’n post-retirement sets zitten redelijk gestructureerd in elkaar. 7 à 8 dezelfde liedjes uit het classic 1998-2001 tijdperk, de 9 zelfde uit 2002-2004, één en dezelfde van ‘Relapse’ (en dan ook nog eens verre van de beste) en een stuk of 8 post-2009 liedjes, dus daar zullen een stuk of 3 nu van worden ingewisseld voor liedjes van de nieuwe plaat.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 00:42 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Het heet wel 'the revival tour', dus ik ben wel bang dat ie een aanzienlijk deel van z'n nieuwe album zal gaan doen. Maar als het concert duurt van 18:30 tot 23:00 (waarvan Eminem zelf 3 tot 3,5 uur op z'n rekening zal nemen lijkt me) dus ruim genoeg tijd om My name is, Role model, The Real Slim Shady, Stan, Lose yourself, The way i am, Without me, Just lose it, rap god, when i'm gone en nog de halve Slim Shady en Marshall Mathers LP's te doen.
Dat lijkt me op zich een prima verdeling.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 01:21 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Z’n post-retirement sets zitten redelijk gestructureerd in elkaar. 7 à 8 dezelfde liedjes uit het classic 1998-2001 tijdperk, de 9 zelfde uit 2002-2004, één en dezelfde van ‘Relapse’ (en dan ook nog eens verre van de beste) en een stuk of 8 post-2009 liedjes, dus daar zullen een stuk of 3 nu van worden ingewisseld voor liedjes van de nieuwe plaat.
1,5 uur, echt zo weinig? Doodzone, zo'n medley. Dat zijn eerder sets die je op een festival doet. Op een concert mag je wel meer uitpakken, al die mensen komen alleen voor hem. En betalen een prijs die je normaal betaald voor een volle dag festival, met 2 of 3 headliners.quote:Verwacht echt niet langer dan een uurtje of 2, ik geloof dat Parijs ’13 inclusief toegift nog korter was. Ik kan het opzoeken, maar het was geloof ik krap aan anderhalf uur inclusief veel praatjes, toen een break, en één laatste kneiter. Veel van de classics ook in een medley-variant, ik tel ze allemaal mee, maar hij ging toen (en dat zal hij 6 jaar later nog wel 1 op 1 zo doen) in minder dan 5 minuten door ‘My Name Is’, ‘The Real Slim Shady’ en ‘Without Me’ heen, coupletje-refreintje, start and stop, en weer door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |