abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:36:23 #1
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_98557055
Hallo. :W

Ik vond het wel eens tijd voor een iets serieuzer topic hier.
Ik heb me er niet zo in verdiept, maar ik weet wel dat de 'Amerikanen' verschrikkelijke dingen hebben gedaan toen ze het land inpikten.
Bizons slachten, zich expres begeven op voor de indianen heilige gronden, genocide.

Zoals de slag bij Wounded Knee.


Meer informatie over de walgelijke daden van de 'Amerikanen' een paar honderd jaar geleden, is meer dan welkom.
En gewoon je haat verwoorden, is ook toegestaan. :Y
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:47:08 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_98557653
Maar, ga dan ook even wat verder terug, en kijk wat de verschillende indiaanse stammen elkaar onderling hebben aangedaan voordat er zich een blanke op Amerikaans grondgebied begaf. Ook in de Amerikaanse vrijheids-oorlog zag je stammen zich allieren met de Britse of Amerikaanse kampen om een vijandige stam te kunnen uitroeien.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:48:08 #3
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_98557718
Boo-fukkin-hoo.

Hier heb je haat even in mijn woorden:
Weer die zeikerige linksmensen die weer eens een potje moeten najanken over iets in het verleden wat toch niet meer aan te passen is. Alsof die kut-Indianen zo lief waren voor de vrouwen en kinderen van de kolonisten! En heb je die stink-bizons wel eens zien kijken dan? Geniepige beesten met een dubbele agenda, wat ik je brom. Uitroeien moet je ze. Wat zeg ik, ausradieren!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:52:24 #4
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_98557969
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:48 schreef ElectricEye het volgende:
Boo-fukkin-hoo.

Hier heb je haat even in mijn woorden:
Weer die zeikerige linksmensen die weer eens een potje moeten najanken over iets in het verleden wat toch niet meer aan te passen is. Alsof die kut-Indianen zo lief waren voor de vrouwen en kinderen van de kolonisten! En heb je die stink-bizons wel eens zien kijken dan? Geniepige beesten met een dubbele agenda, wat ik je brom. Uitroeien moet je ze. Wat zeg ik, ausradieren!
Doe normaal zeg.
Zeg je dat ook over WOII?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_98558015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:48 schreef ElectricEye het volgende:
Boo-fukkin-hoo.

Hier heb je haat even in mijn woorden:
Weer die zeikerige linksmensen die weer eens een potje moeten najanken over iets in het verleden wat toch niet meer aan te passen is. Alsof die kut-Indianen zo lief waren voor de vrouwen en kinderen van de kolonisten! En heb je die stink-bizons wel eens zien kijken dan? Geniepige beesten met een dubbele agenda, wat ik je brom. Uitroeien moet je ze. Wat zeg ik, ausradieren!
hahaha :')
pi_98563768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:17 schreef Rucky het volgende:
De britten deelden dekens uit aan de Indianen voor de koude winter. Een aardig gebaar, ware de echte reden:
quote:
In de Frans-Indiaanse oorlog waren de Indianen met veel grotere getallen aanwezig dan de Engelsen, de Engelsen dachten dat de Indianen aan de kant van de Fransen stonden. Als blijk van goede wil gaven de Engelsen in 1767 de Indianen dekens. Deze dekens waren echter afkomstig van een ziekenhuis waar op dat moment de slachtoffers van een pokkenepidemie werden behandeld, doordat de Indianen deze dekens ook gebruikte brak onder de Indiaanse bevolking een pokkenepidemie uit en daalde het aantal Indianen (en dus tegenstanders van de Engelsen) snel.
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 12:23 schreef Rucky het volgende:
Het was ook niet syfilis maar het pokkenvirus wat door de Spanjaarden werd overgedragen. Toen Cortes in zuid Amerika aankwam hadden zijn bemanningsleden pokken. Die ziekte is overgedragen aan de Indianen en heeft ze toen ernstig verzwakt daar ze geen weerstand hadden. Schattingen over het aantal sterfgevallen onder de Indianen lopen uiteen van 60% tot 90%

Het pokken virus werd razendsnel overgedragen aan de bevolking. Zo snel zelfs dat tegen de tijd dat Cortés en zijn mannen bij een stad aankwamen de bevolking zo verzwakt/uitgedunt was dat ze geen weerstand konden bieden. Het pokkenvirus breide zich tot Noord Amerika uit.

Het pokken virus is ook als wapen gebruikt tegen de Indianen in Noord Amerika. Tijdens een zeer strenge winter deelde het Amerikaans leger dekens uit aan de Indianen. Een nobel gebaar maar de dekens kwamen uit een ziekenhuis waar patienten met pokken waren verpleegd.
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:39:36 #7
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_98564992
de drie eeuwen durende genocide op indianen door de Europeanen was de grootste genocide ooit. in totaal zijn naar schatting 100.000.000 indianen in Amerika omgekomen (zowel noord als zuid).
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:16:25 #8
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_98566640
Goede informatie. :Y
Ik ben best al een tijdje benieuwd naar dit onderwerp, maar op scholen leren ze je hier niks over.
Het wordt eigenlijk een beetje in de doofpot gestopt.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_98585602
quote:
8s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:36 schreef Madame_Paon het volgende:
Hallo. :W

Ik vond het wel eens tijd voor een iets serieuzer topic hier.

Dat vind ik heel moedig van je :+

Ik heb dat ook een keer geprobeerd :')

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:16 schreef Madame_Paon het volgende:
Goede informatie. :Y
Ik ben best al een tijdje benieuwd naar dit onderwerp, maar op scholen leren ze je hier niks over.
Het wordt eigenlijk een beetje in de doofpot gestopt.
misschien heb je hier iets aan

Misdaden tegen Indianen
pi_98588499
Laten we hopen dat deze stam ook echt met rust gelaten wordt zoals beloofd...

http://www.deredactie.be/(...)/110622_stam_amazone

Onbekende indianenstam ontdekt in Amazone
wo 22/06/2011 - 13:33


tenminste... dat beloven ze hier...

http://www.rtl.nl/xl/#/u/63dd1db5-ca58-4d96-acb3-e4a4926dd8c1/
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:40:08 #11
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_98612738
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

misschien heb je hier iets aan

Misdaden tegen Indianen
:o
Dat topic ga ik maar even doorlezen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_98613635
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:40 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

:o
Dat topic ga ik maar even doorlezen.
ja die was een beetje ''gezakt'' :') :P
  Forum Admin vrijdag 24 juni 2011 @ 19:59:52 #13
35723 crew  GGMM
pi_98620542
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat vind ik heel moedig van je :+

Ik heb dat ook een keer geprobeerd :')
En niet zonder succes; ondanks dat er wat minder reacties zijn hier vind ik je topics allemaal het lezen waard geweest. 'Indianen' is geen onuitputtelijke bron van discussie/informatie, dus topics zakken op een gegeven moment helaas weg, vandaar de Sticky: Een overzicht met alle informatie die in dit forum te vinden is.
Ondanks dat je het voor minder man doet dan wanneer je iets in GC/POL post worden dat soort topics heel erg gewaardeerd.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_98620680
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:59 schreef GGMM het volgende:

[..]

En niet zonder succes; ondanks dat er wat minder reacties zijn hier vind ik je topics allemaal het lezen waard geweest. 'Indianen' is geen onuitputtelijke bron van discussie/informatie, dus topics zakken op een gegeven moment helaas weg, vandaar de Sticky: Een overzicht met alle informatie die in dit forum te vinden is.
Ondanks dat je het voor minder man doet dan wanneer je iets in GC/POL post worden dat soort topics heel erg gewaardeerd.
ow... dat wist ik helemaal niet :@

dat is wel mooi en dank je wel oO<
pi_98623054
meteen maar even een topic een ''schopje'' gegeven omdat ik die zelf erg leuk vond

Oude Indiaanse gebruiken
pi_98892002
Een erg goed en interessant boek over de Indianen en hun ondergang in de VS is: Begraaf mijn hart bij de bocht van de rivier, of het orgineel: Bury my heart at Wounded Knee van Dee Brown. Echt een aanrader!
If you lose expectation; you have everything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')