abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 juni 2011 @ 02:28:01 #1
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98541710
Vervolg van: Australië #15



Australië, het kleinste continent en door sommigen ook beschouwd als het grootste eiland, bestaat grotendeels (ongeveer 3/4) uit woestijn. Enkel in het noordoosten zijn er regenwouden, die verder naar het zuiden vaak meer subtropisch dan tropisch zijn. Daar komen de meeste diersoorten voor. Ook in de dorre, hete binnenlanden komen vele soorten voor. In het binnenland zijn er naast woestijnen ook steppe- en savanneachtige gebieden, de scrublands, waar bijvoorbeeld de kangoeroes leven. De meeste dieren van Australië, en dat geldt vooral voor de buideldieren, zijn uniek. Deze zijn een voorbeeld van adaptieve radiatie en nog vrij primitief. Vermoedelijk hadden de Australische buideldieren ooit maar een beperkt aantal voorouders. Ook bestaan er in Australië grootpoothoenders die hun eieren in hopen rottend plantenmateriaal uitbroeden en de temperatuur daarvan controleren (thermometervogels); zodra de kuikens geboren zijn, laten ze die aan hun lot over.

Australië wordt in het noorden door de Timorzee, de Arafurazee, de Golf van Carpentaria en de Straat Torres begrensd, in het oosten door de Koraalzee en de Tasmanzee en ten zuiden door de Straat Bass en de Grote Australische Bocht. De Indische Oceaan ligt ten zuiden en westen van Australië. Het land heeft een totale kustlijn van 25.760 km.
Wie dit leest is alfabeet.
  donderdag 23 juni 2011 @ 02:28:26 #2
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98541714
Even mijn lapo copypasten:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:39 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Als je goedkope producten als rijst, cola of andere zooi wilt is de prijs te vergelijken ja, verse producten zijn echter beduidend duurder in Australië, waar dan ook, althans in 2008.
Heb je geen markten waar zulke producten goedkoper zijn?
Wie dit leest is alfabeet.
  donderdag 23 juni 2011 @ 03:27:14 #3
164283 Luco
Buongiorno!
pi_98541989
Ja. Paddys Markets in Sydney bijvoorbeeld. Betaal je bijna de helft voor groente en fruit. Verder heb je een vismarkt die wel goedkoper zal zijn en ga ik zaterdag naar een vleesmarkt in een pakhuis ergens. Je moet de plekken gewoon leren kennen. Zeker de eerste twee weken weet ik dat ik relatief duur geleefd heb, simpelweg omdat ik de goedkope plekken niet weet en heel veel dingen heb moeten kopen (beddengoed, wasmiddel, wat keukenspullen. Ook nog wat camera accesoires en een fatsoenlijke verloopstekker gekocht aangezien de stekker die ik mee had verdomd onhandig was). Ook uit eten geweest, bowlen met huisgenoten en Yum Cha (wat nog meevalt) dus al met al heb ik deze twee weken een goede 300-400AUD meer uitgegeven dan ik normaal zou doen zonder deze dingen

Komende tijd zal goedkoper worden :).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_98545376
In Cairns zit ook zo'n groente en fruit markt.
Had je ananassen voor 1 dollar.

Voor klusspullen is de Bunnings een goede,
soort superpraxis, zit door het hele land.
Prijs verhouding tot Nederland weet ik niet, maargoed, je gaat toch geen zaag, bijl of schroeven uit Nederland meenemen.
pi_98717744
Welke steden zijn aanraders voor een tussenstop van ongeveer 4 á 5 dagen en welke absoluut niet? Zijn er nog niet aan uit welke stad we willen bezoeken voordat we Australië zelf in vliegen :)
pi_98722753
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:57 schreef buishuis het volgende:
Welke steden zijn aanraders voor een tussenstop van ongeveer 4 á 5 dagen en welke absoluut niet? Zijn er nog niet aan uit welke stad we willen bezoeken voordat we Australië zelf in vliegen :)
Wij nemen Singapore.
pi_98725572
Iemand nog uber toffe dingen die ik moet doen ?
Zoals bijvoorbeeld met haaien zwemmen, parachute springen etc.
  maandag 27 juni 2011 @ 17:04:36 #8
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98725650
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:57 schreef buishuis het volgende:
Welke steden zijn aanraders voor een tussenstop van ongeveer 4 á 5 dagen en welke absoluut niet? Zijn er nog niet aan uit welke stad we willen bezoeken voordat we Australië zelf in vliegen :)
Hongkong of Bangkok misschien?
Wie dit leest is alfabeet.
pi_98770532
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:02 schreef okeokeokeoke het volgende:
Iemand nog uber toffe dingen die ik moet doen ?
Zoals bijvoorbeeld met haaien zwemmen, parachute springen etc.
Een band verwisselen in de zinderende hitte terwijl de vliegen je het leven zuur maken.
pi_98779362
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:57 schreef Soohr het volgende:

[..]

Een band verwisselen in de zinderende hitte terwijl de vliegen je het leven zuur maken.
En er dan achterkomen dat je reserve band ook lek is en de dichtsbijzijnde plek waar je je banden kan laten maken 150 km verderop ligt. (op zondagochtend notabene!)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:29:46 #11
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98954227
Wat raden jullie aan qua boeken? Ik ben van plan ongeveer een halfjaar te gaan en zou onderweg nog wel ergens een verlengde tussenstop willen maken (dacht zelf aan Hongkong). Een flexibel ticket lijkt lastig te combineren met zo'n stop-over. Moet ik dat 'extraatje' dus maar laten vallen en een flexibel ticket nemen (die ik overigens ook zonder extra's niet zo makkelijk kan vinden online), of zou het handiger zijn om gewoon alleen de tickets voor de heenreis te regelen en ter plekke een enkeltje voor de terugreis te boeken? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.
Wie dit leest is alfabeet.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:10:42 #12
104647 JanKort
Je mammie!
pi_98955880
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:29 schreef Corkscrew het volgende:
Wat raden jullie aan qua boeken? Ik ben van plan ongeveer een halfjaar te gaan en zou onderweg nog wel ergens een verlengde tussenstop willen maken (dacht zelf aan Hongkong). Een flexibel ticket lijkt lastig te combineren met zo'n stop-over. Moet ik dat 'extraatje' dus maar laten vallen en een flexibel ticket nemen (die ik overigens ook zonder extra's niet zo makkelijk kan vinden online), of zou het handiger zijn om gewoon alleen de tickets voor de heenreis te regelen en ter plekke een enkeltje voor de terugreis te boeken? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.
Ligt een beetje aan je smaak.
' Het diner' van Herman Koch vind ik zelf een aanrader.
Facet!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:14:50 #13
164283 Luco
Buongiorno!
pi_98956026
Godver :')... Rustig avondje in de kroeg, 75AUD uitgegeven en maar 6 biertjes gedronken. Duur grapje was de Duvel waarvan ik niet verwachtte dat die 20AUD zou zijn.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:24:51 #14
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_98956352
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:10 schreef JanKort het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan je smaak.
' Het diner' van Herman Koch vind ik zelf een aanrader.
Ik vond de ontknoping zelf een beetje voorspelbaar, maar bedankt voor de tip!

Tips voor het boeken van vliegtickets worden ook zeer op prijs gesteld. :P
Wie dit leest is alfabeet.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:50:17 #15
104647 JanKort
Je mammie!
pi_98960790
Ter plekke regelen ;)
Hoe meer je vantevoren vastlegd, hoe meer je betaald.
Niet altijd maar in jou geval, met jou wensen, lijkt me vrijwel onmogelijk het anders te regelen.
Facet!
  maandag 4 juli 2011 @ 21:07:34 #16
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_99037614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:50 schreef JanKort het volgende:
Ter plekke regelen ;)
Hoe meer je vantevoren vastlegd, hoe meer je betaald.
Niet altijd maar in jou geval, met jou wensen, lijkt me vrijwel onmogelijk het anders te regelen.
Zorgt dat niet voor problemen met de douane langskomen en je Working Holiday Visa krijgen? Het lijkt me inderdaad handig om alleen een enkeltje te boeken, maar ik heb meermaals gelezen dat zonder retourtje bij aankomst in de problemen komt.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_99161114
Even 2 posts in 2 reistopics tegelijk. We willen januari en februari reizen door Nieuw Zeeland en Australië, waarbij we vanaf eind januari tot eind februari rondreizen in Australië. Het lijkt mij handig om rond de vliegdata hotels te boeken. Maar verder willen we met de auto ook stukken rijden langs de oostkust tussen Sydney en Cairns. Is een overnachtingsplek (hotel, hostel, b&b, etc) makkelijk te regelen daar op de dag zelf? Het liefst een paar dagen ervoor via internet of zelfs nu al vastleggen?
pi_99163050
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:41 schreef Brad het volgende:
Even 2 posts in 2 reistopics tegelijk. We willen januari en februari reizen door Nieuw Zeeland en Australië, waarbij we vanaf eind januari tot eind februari rondreizen in Australië. Het lijkt mij handig om rond de vliegdata hotels te boeken. Maar verder willen we met de auto ook stukken rijden langs de oostkust tussen Sydney en Cairns. Is een overnachtingsplek (hotel, hostel, b&b, etc) makkelijk te regelen daar op de dag zelf? Het liefst een paar dagen ervoor via internet of zelfs nu al vastleggen?
er is zat,
leg voor de zekerheid een klein tentje in je auto, kan je ook gewoon de campings oprijden
pi_99193667
Gister navraag gedaan via www.australiesite.nl of er de mogelijkheid is om 5 maart 2012 te gaan met als tussenstop heenreis: Hong Kong, en terug rond 15 juli 2012 met tussenstop: Tokyo.
Ben benieuwd!! ^O^
  zondag 10 juli 2011 @ 08:45:53 #20
164283 Luco
Buongiorno!
pi_99268567
Iemand hier ervaring met lange afstanden met de trein door Australië? Overweeg om een AusRail pass te nemen voor 3 maanden (722AUD) en op die manier de grote stukken te overbruggen (en tegelijkertijd dus het binnenland te zien).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 19 juli 2011 @ 08:50:26 #21
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_99652932
Iemand ervaring met Jackaroo en Jillaroo schools? Wij zoeken er nog een in oost, central of zuid. Het liefst een wat minder toeristische maar weet niet of dat haalbaar is.
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:07:46 #22
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_99659570
Ik zal onze plannen nog even toelichten. Vanaf eind aug tot begin okt zijn we 5 weken Down under. We landen en vertrekken in en uit Sydney. Ons doel is veel natuur en cultuur te gaan zien, een aantal grote steden en een goede week Jackaroo en Jillaroo school en cattle drive. En geen moordend tempo :) We hebben nog niets vast staan maar een aantal zaken willen we gaan proberen in te passen:

- Oostkust vanaf Sydney omhoog tot Whitsunday of hoger (vermoedelijk met een camper)
- Kakadu (trein/vliegen)
- Alice springs en alles eromheen (trein)
- Zuidelijk kust rond Melbourne en Wilsons en met Great ocean road erin (camper/auto)
- Jackaroo en Jillaroo school en cattle drive

We realiseren ons dat dit een behoorlijk tempo zal vergen en dat willen we nou zo veel mogelijk voorkomen. Dus we verwachten dat dit niet allemaal gaat lukken. Oostkust zullen we vermoedelijk minimaal een week voor moeten reserveren als we dit op het gemak willen doen. Kakadu lees ik ook dat je daar wel een week kan verblijven. Wellicht dat we dat vervangen door een park wat beter in onze route past. Jackaroo en Jillaroo zal ook wel per week gaan en we hebben er maar 5 :{ We hebben dus nog niets vast staan en ook behalve de heen en terug vlucht nog niets vast staan. Daarbij gaan we ervan uit dat we de meeste zaken daar ook nog wel kunnen regelen. Hoop dat dat ook zo is.

Nog tips? :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Yorout op 19-07-2011 13:17:25 ]
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
pi_99661691
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:07 schreef Yorout het volgende:
Ik zal onze plannen nog even toelichten. Vanaf eind aug tot begin okt zijn we 5 weken Down under. We landen en vertrekken in en uit Sydney. Ons doel is veel natuur en cultuur te gaan zien, een aantal grote steden en een goede week Jackaroo en Jillaroo school en cattle drive. En geen moordend tempo :) We hebben nog niets vast staan maar een aantal zaken willen we gaan proberen in te passen:

- Oostkust vanaf Sydney omhoog tot Whitsunday of hoger (vermoedelijk met een camper)
- Kakadu (trein/vliegen)
- Alice springs en alles eromheen (trein)
- Zuidelijk kust rond Melbourne en Wilsons en met Great ocean road erin (camper/auto)
- Jackaroo en Jillaroo school en cattle drive

We realiseren ons dat dit een behoorlijk tempo zal vergen en dat willen we nou zo veel mogelijk voorkomen. Dus we verwachten dat dit niet allemaal gaat lukken. Oostkust zullen we vermoedelijk minimaal een week voor moeten reserveren als we dit op het gemak willen doen.
minstens en dan doe je het niet op je gemak
quote:
Kakadu lees ik ook dat je daar wel een week kan verblijven. Wellicht dat we dat vervangen door een park wat beter in onze route past.
Ik zou eens kijken naar Litchfield National Park. kleiner, maar daardoor beter te doen in kortee tijd en ook heel mooi, mooier eigenlijk nog dan kakadu.
quote:
Jackaroo en Jillaroo zal ook wel per week gaan en we hebben er maar 5 :{ We hebben dus nog niets vast staan en ook behalve de heen en terug vlucht nog niets vast staan. Daarbij gaan we ervan uit dat we de meeste zaken daar ook nog wel kunnen regelen. Hoop dat dat ook zo is.

Nog tips? :P
Vlieg naar Alice Springs en huur daar dan een auto om de omgeving te bekijken.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:44:59 #24
164283 Luco
Buongiorno!
pi_99663354
Wilde net vragen hoe jullie naar Alice Springs gaan vanaf Whitsundays/Sydney? Vliegen is natuurlijk het snelste maar je zegt zelf de trein (The Ghan?) te willen doen... Ga je dan Sydney - Adelaide - Alice Springs met de trein doen (Indian Pacific - the Ghan) of juist andersom, vanaf Brisbane/Cairns naar Alice Springs vliegen en dan terug treinen?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:49:51 #25
164283 Luco
Buongiorno!
pi_99663570
Overigens is mijn reisplan voor Oktober/November om in 2 weken vanaf Sydney omhoog te kruipen tot de Whitsundays, vanaf daar terug naar Brisbane, en dan naar Darwin te vliegen. Vervolgens op the Ghan stappen en 4 dagen Alice Springs tussendoor. Daarna the Ghan door naar Adelaide. Zal nu in totaal 3.5-4 weken onderweg zijn. Twijfel of ik de Indian-Pacific naar Perth ook nog ga doen of niet, maar daar trek ik dan nog eens een week voor uit. Vervolgens terug vliegen naar Adelaide en dan doortreinen naar Melbourne en weer terug naar Sydney.

Kortgezegd:
Wk. 0: Sydney
Wk. 2 Whitsundays (Tot hier alles per trein)
Wk. 2.5 Darwin (Vliegtuig)
Wk. 3 Alice Springs (trein - The Ghan)
Wk. 4 Adelaide (Trein - The Ghan)
Wk. 6 Melbourne (Trein)
Wk. 7 Sydney (Trein)

En heb dan dus nog 2 weken om op te vullen tussen Adelaide en Melbourne.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luco op 19-07-2011 14:55:57 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:50:35 #26
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_99663593
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:44 schreef Luco het volgende:
Wilde net vragen hoe jullie naar Alice Springs gaan vanaf Whitsundays/Sydney? Vliegen is natuurlijk het snelste maar je zegt zelf de trein (The Ghan?) te willen doen... Ga je dan Sydney - Adelaide - Alice Springs met de trein doen (Indian Pacific - the Ghan) of juist andersom, vanaf Brisbane/Cairns naar Alice Springs vliegen en dan terug treinen?
We willen zeker een stuk trein doen en van of naar Alice Springs komt in aanmerking. Wat of hoe precies hangt af of we richting het noorden willen of het zuiden en welke van de 2 we over slaan. The Ghan, al is het de helft lijkt ons fantastisch! Vanaf de oostkust zal het zeker een vlucht worden, dat is vrij tijdrovend met de auto. Trein is ook een flinke tocht vanaf daar dusss
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:59:51 #27
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_99663981
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:49 schreef Luco het volgende:
Overigens is mijn reisplan voor Oktober/November om in 2 weken vanaf Sydney omhoog te kruipen tot de Whitsundays, vanaf daar terug naar Brisbane, en dan naar Darwin te vliegen. Vervolgens op the Ghan stappen en 4 dagen Alice Springs tussendoor. Daarna the Ghan door naar Adelaide. Zal nu in totaal 3.5-4 weken onderweg zijn. Twijfel of ik de Indian-Pacific naar Perth ook nog ga doen of niet, maar daar trek ik dan nog eens een week voor uit. Vervolgens terug vliegen naar Adelaide en dan doortreinen naar Melbourne en weer terug naar Sydney.

Kortgezegd:
Wk. 0: Sydney
Wk. 2 Whitsundays (Tot hier alles per trein)
Wk. 2.5 Darwin (Vliegtuig)
Wk. 3 Alice Springs (trein - The Ghan)
Wk. 4 Adelaide (Trein - The Ghan)
Wk. 6 Melbourne (Trein)
Wk. 7 Sydney (Trein)

En heb dan dus nog 2 weken om op te vullen tussen Adelaide en Melbourne.
Mooi! Een paar vragen:
Is vliegen vanuit Brisbane gunstiger, dat je daarvoor terug reist?
Ga je rond Darwin nog wat doen, of ga je alleen voor de trein daar naar toe?
Ik lees alleen vluchten en trein. Bewuste keus?
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:05:59 #28
164283 Luco
Buongiorno!
pi_99664257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:59 schreef Yorout het volgende:

[..]

Mooi! Een paar vragen:
Is vliegen vanuit Brisbane gunstiger, dat je daarvoor terug reist?
Ga je rond Darwin nog wat doen, of ga je alleen voor de trein daar naar toe?
Ik lees alleen vluchten en trein. Bewuste keus?
Ik ga een AusRailpass nemen. Kost me 722AUD maar geeft me wel vrij treinreizen in vrijwel heel Australië voor 3 maanden, inclusief stads-OV in Melbourne, Sydney en Brisbane. Ik kan de trein wel doorpakken naar Cairns, maar heb gehoord dat daar weinig te beleven is en het stuk tussen de Whitsundays en Cairns vrij saai is (en je het spectaculairste dus al gehad hebt). Heb al wel op vluchten gezocht vanaf Cairns, maar die geven je een overstap op Brisbane :').

Zoals het er nu uit ziet reis ik alleen en ik zal uiteraard wel mensen tegen komen, maar als ik in m'n eentje een auto zou huren wordt dit gewoon een erg duur grapje (En staat 10-15 dagen auto gelijk aan m'n hele vervoer met de trein). Enige reden dat ik naar Darwin vlieg is omdat de Ghan op en neer doen toch wel erg veel tijd gaat kosten om hetzelfde stuk 2 keer te zien. Hetzelfde voor de Indian-Pacific (als ik die al ga doen). Wellicht dat ik in Alice Springs wel een autotje huur voor de omgeving, maar voor de rest lag het niet echt in de planning.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:01:39 #29
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_99666692
Is het eigenlijk mogelijk een camper te huren zonder einddatum? Dat zou wel makkelijk zijn ;)
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
pi_99695105
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:05 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik ga een AusRailpass nemen. Kost me 722AUD maar geeft me wel vrij treinreizen in vrijwel heel Australië voor 3 maanden, inclusief stads-OV in Melbourne, Sydney en Brisbane. Ik kan de trein wel doorpakken naar Cairns, maar heb gehoord dat daar weinig te beleven is en het stuk tussen de Whitsundays en Cairns vrij saai is (en je het spectaculairste dus al gehad hebt). Heb al wel op vluchten gezocht vanaf Cairns, maar die geven je een overstap op Brisbane :').
Ik vond zelf het stuk tussen Cairns en Brisbane leuker dan het stuk tussen Brisbane en Sydney,
Al zitten daar ook lange stukken met niks tussen. Cairns zelf is een aardige tussenstop, maar leuker is de omgeing ten noorden van Cairns, regenwoud en de mogelijkheid om te snorkelen.
quote:
Zoals het er nu uit ziet reis ik alleen en ik zal uiteraard wel mensen tegen komen, maar als ik in m'n eentje een auto zou huren wordt dit gewoon een erg duur grapje (En staat 10-15 dagen auto gelijk aan m'n hele vervoer met de trein). Enige reden dat ik naar Darwin vlieg is omdat de Ghan op en neer doen toch wel erg veel tijd gaat kosten om hetzelfde stuk 2 keer te zien. Hetzelfde voor de Indian-Pacific (als ik die al ga doen). Wellicht dat ik in Alice Springs wel een autotje huur voor de omgeving, maar voor de rest lag het niet echt in de planning.
Je zult wel een auto moeten huren of een tourtje doen bij Alice Springs, want het stadje zelf is echt niks aan. De bezienswaardigheden liggen er toch weer snel zo'n 300 tot 400 km vandaan (of dat was heen en weer, dat kan ook)
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:52:28 #31
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_99695922
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:01 schreef Yorout het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk een camper te huren zonder einddatum? Dat zou wel makkelijk zijn ;)
Ik quote mezelf even, en heb nog een vraagje.

Is het in september makkelijk, zonder reservering vooraf, een camper te huren in Cairns voor een week of 2?
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
pi_99696139
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:52 schreef Yorout het volgende:

[..]

Ik quote mezelf even, en heb nog een vraagje.

Is het in september makkelijk, zonder reservering vooraf, een camper te huren in Cairns voor een week of 2?
Ik heb je vraag ontweken, want dat weet ik niet.
pi_99875168
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:07 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Zorgt dat niet voor problemen met de douane langskomen en je Working Holiday Visa krijgen? Het lijkt me inderdaad handig om alleen een enkeltje te boeken, maar ik heb meermaals gelezen dat zonder retourtje bij aankomst in de problemen komt.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. M'n Working Holiday Visa heb ik binnen maar ik moet nog een vlucht boeken.
Mijn plan is om eind jan. begin feb. naar Australie te gaan. In oktober wil ik m'n vlucht gaan boeken, maar moet ik per seen een uitgaande vlucht tonen als ik het land binnenkom? Na een jaar Australie zou ik namelijk graag naar Nieuw Zeeland gaan, maar hoe meer ik boek, hoe meer ik aan dingen vast zit (plaats en datum) Daarnaast boek ik graag als er een aanbieding is, en dat zal wel niet ruim een jaar van te voren zijn ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 25 juli 2011 @ 05:30:01 #34
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_99909764
Ik kan je niet garanderen dat niemand er problemen mee heeft, maar ik ben 2 keer Australië binnengekomen zonder retourvlucht te hebben geboekt. Volgens mij ben ik er ook naar gevraagd.
  maandag 25 juli 2011 @ 14:05:16 #35
129836 withxhonor
straight edge
pi_99920150
de atherton tablelands bij cairns zijn wel goed te doen.. en zeker is het er een stuk beter uit te houden.. vanwege de hoogte een stukje minder klam en benauwd.
high fives and stagedives
  maandag 25 juli 2011 @ 18:49:15 #36
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_99929968
Ga dit topic ook maar eens volgen. In oktober is het alweer 3 jaar geleden dat ik er ben geweest, how time flies. ;( Denk er nog heel vaak aan terug. Heb 6 maanden door Oz en 6 weken door Nieuw-Zeeland gebackpackt, in Oz de oostkust, westkust, Tasmanie, stuk tussen Melbourne en Adelaide (GOR) en de outback (stuk tussen Adelaide en Darwin incl Ayers Rock en Alice Springs) gezien. Vond de outback het allervetst, kamperen in the middle of nowhere met duizenden sterren aan de hemel. Man, Australie _O_
pi_99932550
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:00 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. M'n Working Holiday Visa heb ik binnen maar ik moet nog een vlucht boeken.
Mijn plan is om eind jan. begin feb. naar Australie te gaan. In oktober wil ik m'n vlucht gaan boeken, maar moet ik per seen een uitgaande vlucht tonen als ik het land binnenkom? Na een jaar Australie zou ik namelijk graag naar Nieuw Zeeland gaan, maar hoe meer ik boek, hoe meer ik aan dingen vast zit (plaats en datum) Daarnaast boek ik graag als er een aanbieding is, en dat zal wel niet ruim een jaar van te voren zijn ;)
Tickets van Emirates zijn tegen een fee van 250 euri changable, 12 maanden geldig, en als je het een beetje uitmikt kun je een gratis stopover inplannen in Auckland, New Zealand tijdens je terugvlucht vanaf Sydney :) (en op de heenweg in Bangkok, maar dat terzijde, Emirates staat twee gratis stopover toe, en elke volgende is 50 euro :) ).

Zou me niet verbazen als dat een goedkoper alternatief is dan een flexible ticket (op dit moment vind ik retrour tickets naar Sydney voor 1000 euro, wel slechts vier maanden geldig geloof ik).

Kortom, een 'fixed' retourticket boeken houdt niet perse in dat het 'set in stone' is, en ook niet noodzakelijkerwijs dat het veel duurder is.... (overweging)
pi_99940394
Ah dat is een goede tip ^O^ Een enkeltje met Emirates was ook de goedkoopste optie dus daar had ik al naar gekeken.
Het 'probleem' is alleen dat ik niet per see terug hoef naar Nederland. Mocht ik daar een vaste baan vinden dan zou ik er graag blijven (ik ga hier voor onbepaalde tijd weg) en anders ga ik na Australie naar Nieuw Zeeland voor een jaartje.
Een retourtje is dus niet per see nodig, al zal ik wel zo'n soort vlucht moeten gaan boeken denk ik... :{
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 25 juli 2011 @ 22:54:40 #39
344469 Amsel
zonder t
pi_99940969
Ik heb het in m'n hoofd gehaald dat ik in december naar Australië wil. Maar meer dan dat weet ik eigenlijk nog niet. En er is zó veel informatie te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand tips voor een handig startpunt?

Wat ik nu weet:
- zo'n 4 weken in december
- ik heb familie wonen in Brisbane en Sidney dus daar wil ik in ieder geval kort langsgaan
- wil graag een combi van steden, natuur en avontuur
- ik ben vrouw en reis alleen, zal met name met het openbaar vervoer en bussen reizen
- combi van hostels (leuk mensen ontmoeten) en soms een hotel (als ik eens wat meer luxe wil)
- 29, dus te oud voor goedkope jongerentickets

Het begint al met het zoeken naar een ticket: duizend opties (al maken de stop-overs mij niet zo veel uit), maar waaschijnlijk is het in ieder geval het handigst om niet in dezelfde plaats aan te komen als te vertrekken. Dus dan moet ik alweer over de route gaan nadenken en ook daarbij zijn er zoveel opties dat het me duizelt. Veel websites met info gaan óf uit van volledig georganiseerde reizen van een vast aantal weken (dingen als Djoser) óf van backpackers die minstens een half jaar in Australië blijven. Maar ik wil gewoon 4 weken op eigen houtje rondtrekken, nog niet alles strak vastgelegd, maar wel met een vooraf bedachte route in het achterhoofd. Ervaringen en vooral tips over hoe ik nu het beste kan beginnen met de boel plannen zijn erg welkom :)
pi_99962987
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:02 schreef okeokeokeoke het volgende:
Iemand nog uber toffe dingen die ik moet doen ?
Zoals bijvoorbeeld met haaien zwemmen, parachute springen etc.
Hi Oke

Er zijn zoveel leuke dingen die je in OZ kunt doen :D . Wat je voor niet mag en kan overslaan is natuurlijk het surfen ;)
Ook kan ik je het skydiven echt aanraden.
Verder kan je gaan white water raften, bungyjumpen, jetboating of Zorbing dat is ook vet

Veel succes nog he :)
pi_100007875
oi mates,

even een tip voor de ticketzoekers.

Voor rond de 1000 euro met emirates naar Oz of Kiwi, beboekbaar tot 31/7, reisdatum aug - medio dec., vier maanden geldigheid.

Volgens mij een aardige prijs, toch?

http://www.emirates.com/n(...)_eur_459_return.aspx
  maandag 1 augustus 2011 @ 01:15:50 #42
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_100180907
Ik ben nog steeds van plan over een paar weken naar Australië te vertrekken, maar ben er nog niet uit hoe ik het beste mijn verzekeringen kan regelen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met ervaringen en tips.

Ik ga een half jaar naar Australië, op een Working Holiday Visa. Is het het beste om mijn bestaande verzekeringen (reisverzekering, ziektekostenverzekering, WA-verzekering etc.) uit te breiden (en welke dan?) of kan ik het beste een speciale backpackersverzekering nemen (ik heb het idee dat die simpel aan te vragen, maar daardoor ook erg duur zijn).
Wie dit leest is alfabeet.
pi_100525246
Ik zit met een paar lastige vragen!

Mijn vriendin en ik willen vanaf november 4-8 weken werken in Australie, liefst op een plek waar 's avonds en in het weekend wel wat leuks te doen is. We hebben voorkeur voor Sydney, maar werk vinden is belangrijker dan de plek waar het is. Wat dat betreft zijn we flexibel. Tot november zitten we in Nieuw-Zeeland, de vlucht naar Australie moeten we nog boeken.

Ik (man, 28, WO Bedrijfskunde, 2 jaar werkervaring in finance) wil het liefst een baan in financien of administratie ofzo. In ieder geval een baan met een beetje niveau want dat betaalt doorgaans meer. Ik spreek vloeiend engels.
Mijn vriendin (vrouw, 28 MBO, werkervaring in slagerijen en distributiecentra) heeft niet echt een voorkeur qua functies, ze wil alles wel aanpakken. De enige beperking is dat ze steenkolen-engels spreekt, daardoor zullen er wel wat baantjes afvallen.

We willen dus gaan zoeken naar werk via de bekende sites, maar hebben niet echt een idee waar onze kansen het grootste zijn (gezien onze wensen, opleiding-werkervaring) en welke functies. Australie is groot en er zijn tig banen, maar we weten niet zo goed waar we moeten beginnen.

Liefst zitten we in Sydney, maar daar zal het vast druk zijn in het hoogseizoen. En is het uberhaupt wel goed mogelijk om een baantje (op niveau) te vinden door die periode en in die tijd van het jaar? En waar kunnen we het beste zoeken? We willen daarna de oostkust afreizen dus Cairns, Brisbane etc zijn ook best interessante opties.. Maar we zien ff door de bomen het bos niet meer.

Wie heeft er ervaring met werken in Australie en kan ons helpen?
pi_100526556
Blijf nog even wat langer in nederland werken en ga dan alleen reizen
pi_100526832
Das geen optie. Banen eindigen in september, nieuwe beginnen in maart en we willen naar Defqon Australie (festival). De heenreis is dus al geboekt. :) We vertrekken 12 september
pi_100542924
Dan nog zou ik dat maandje werken proberen te skippen.
als het met het budget uitkan.

in 2010 was 5,1% werkeloos in Australie, linkje
dus de situatie is wel vergelijkbaar met Nederland. er is dus wel werk, maar voor zo'n korte periode?
pi_100543540
Tja ik ga liever ook niet werken.. Maar dan redden we het financieel niet vermoed ik
pi_100551746
Mijn vriendin en ik willen volgend jaar 3 maanden rond gaan reizen, en australie is 1 van de potentiele kanshebbers. Het wordt dan een rondreis met huurauto+tentje en af en toe een hotelletje.

Bij het uitzoeken van de kosten voor de huurauto's loop ik echter tegen het fenomeen ' 2e bestuurder' aan. Als je bij een willekeurig autoverhuur bedrijf boekt, zit dit er dan standaard bij of komen voor die 2e bestuurder nog gigantische kosten bij kijken?

Mijn ervaring met de VS is iig niet positief: voor een leuk bedrag een leuke auto boeken en dan ter plekke erachter komen dat je nog tientallen dollars per dag extra moet betalen voor die extra bestuurder :')

(ik kan dit dus even niet zo 1 2 3 vinden op de sites van bijv. hertz/avis en eautohuur etc)

En nog een vraag: ik zie ook wel eens de term 'campervan' voorbij komen. ik krijg de indruk dat dit gewoon omgebouwde busjes zijn. Iemand hier die kan vertellen hoe groot die bedden zijn? Zijn ze een beetje uit te houden voor iemand > 2 meter?
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:54:18 #49
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_100552194
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:43 schreef polariteit het volgende:
En nog een vraag: ik zie ook wel eens de term 'campervan' voorbij komen. ik krijg de indruk dat dit gewoon omgebouwde busjes zijn. Iemand hier die kan vertellen hoe groot die bedden zijn? Zijn ze een beetje uit te houden voor iemand > 2 meter?
Klopt, zijn Toyota Hiace's enzo. Van die turkenbusjes. Je hebt meestal beneden een tweepersoonsbed en daarboven een iets kleinere eenpersoons.
Ik ben 1m86 en paste makkelijk, 2 meter zou ook nog wel moeten lukken. :)
Deze had ik. B-)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_100585871
hey dank je. als ik die dingen zo zie vind ik het een goed alternatief voor auto+tent. scheelt toch weer steeds de tent op- en afzetten :P

ben trouwens geen 2 meter hoor, maar 2.16. weet je nog of je veel ruimte overhad :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_100586136
Jij kijkt zeker niet echt uit naar de vliegreis? :')
pi_100586196
ach, die is wel uit te houden mits ik een goede plek heb. belangrijker vind ik dat ik gedurende die reis 's nachts goed kan maffen :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_100659900
Heb mijn tickets geboekt en ga van 11-11 tot 11-12 naar Australie!

Ik vlieg in en uit vanaf Sydney en heb mn plannen een beetje opgedeeld:
- dag of 5 Sydney en omgeving
- ?
- dag of 4/5 Alice Springs e.o. (binnenlandse vlucht naar Cairns)
- dag of 10 Cairns en omgeving (binnenlandse vlucht naar Sydney)

Ik twijfel nog wat ik hierbij wilde doen. Eigenlijk wilde ik graag Darwin/Kakadu of Lichfield, maar daarvoor zit ik precies in het verkeerde seizoen helaas.

Ik twijfel nog wat ik graag mee wil pakken in plaats daarvan: Melbourne - Sydney? Iets anders? Of het bij deze planning houden en deze 3 componenten uitbouwen in dagen...

De voorpret is overigens wel heel erg leuk O+
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_100663165
Vlieg naar Devonport en doe een paar dagen tasmanie? Cradle mountain np is erg mooi bijv
pi_100790021
Stel je gaat een jaar door Australië rondreizen en daar ook werken. Hoelang blijven jullie meestal op 1 plek om te werken? Ik kan me voorstellen dat wanneer je werk hebt je niet zo snel verder gaat reizen?
pi_100796881
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Stel je gaat een jaar door Australië rondreizen en daar ook werken. Hoelang blijven jullie meestal op 1 plek om te werken? Ik kan me voorstellen dat wanneer je werk hebt je niet zo snel verder gaat reizen?
Wat ik van de werkende backpackers had gehoord aldaar was dat ze meestal periodes van 6 weken op 1 plek bleven om te werken.
pi_100873717
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:06 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zit met een paar lastige vragen!

Mijn vriendin en ik willen vanaf november 4-8 weken werken in Australie, liefst op een plek waar 's avonds en in het weekend wel wat leuks te doen is. We hebben voorkeur voor Sydney, maar werk vinden is belangrijker dan de plek waar het is. Wat dat betreft zijn we flexibel. Tot november zitten we in Nieuw-Zeeland, de vlucht naar Australie moeten we nog boeken.

Ik (man, 28, WO Bedrijfskunde, 2 jaar werkervaring in finance) wil het liefst een baan in financien of administratie ofzo. In ieder geval een baan met een beetje niveau want dat betaalt doorgaans meer. Ik spreek vloeiend engels.
Mijn vriendin (vrouw, 28 MBO, werkervaring in slagerijen en distributiecentra) heeft niet echt een voorkeur qua functies, ze wil alles wel aanpakken. De enige beperking is dat ze steenkolen-engels spreekt, daardoor zullen er wel wat baantjes afvallen.

We willen dus gaan zoeken naar werk via de bekende sites, maar hebben niet echt een idee waar onze kansen het grootste zijn (gezien onze wensen, opleiding-werkervaring) en welke functies. Australie is groot en er zijn tig banen, maar we weten niet zo goed waar we moeten beginnen.

Liefst zitten we in Sydney, maar daar zal het vast druk zijn in het hoogseizoen. En is het uberhaupt wel goed mogelijk om een baantje (op niveau) te vinden door die periode en in die tijd van het jaar? En waar kunnen we het beste zoeken? We willen daarna de oostkust afreizen dus Cairns, Brisbane etc zijn ook best interessante opties.. Maar we zien ff door de bomen het bos niet meer.

Wie heeft er ervaring met werken in Australie en kan ons helpen?
Niemand?

Of iemand die op zijn minst weet waar de grootste kans op werk is rond november - december? Is dat bijv Sydney (want groot) of eerder Melbourne (want groot maar minder 'populair') of juist Cairns ofzo?
pi_100910990
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:24 schreef Stefanovic83 het volgende:
Vlieg naar Devonport en doe een paar dagen tasmanie? Cradle mountain np is erg mooi bijv
Hmm interessant.. heb ik nog niet overwogen! Ga er eens induiken, dank je voor de tip.

Verder nog een vraagje aan de kenners. Zit ik ook in Cairns echt fout qua weer begin december?
Collega van me raadde af om dan nog te gaan omdat de wet ook daar toeslaat. Mss dan beter maar Brisbane e.o. als chillax einde aanhouden?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 22:02:55 #59
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_100914369
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:42 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Niemand?

Of iemand die op zijn minst weet waar de grootste kans op werk is rond november - december? Is dat bijv Sydney (want groot) of eerder Melbourne (want groot maar minder 'populair') of juist Cairns ofzo?
Ehmm dat is niet echt te zeggen. Melbourne is ook groot en zeker niet minder populair. Je moet daar even naar de Harvest Line (ofzo iets, ff googlen) bellen, je hebt daar ook een boekje van en daar staat in waar je in welk seizoen het beste terecht kan. Zij kunnen je ook aan werk helpen. Het is echt heel verschillend en niet echt te zeggen waar je wanneer precies kan zijn als je niet zelf in Oz zit (want dan hoor je het wel van andere backpackers). Ik weet nog wel dat toen wanneer ik de oostkust afging, er overal werk te vinden was en later niet meer (dit was in november oid). Zelf heb ik in maart in Victoria werk gevonden, maarja het is dus heel verschillend.
pi_100919673
Over 2 maanden vertrek ik voor 7 maanden met mijn vriendin naar Autralië/Nieuw-Zeeland. 8-) We doen eerst de oostkust, dan zijn we met nieuwjaar in Sydney, vervolgens nog naar het uiterste zuiden, dan Nieuw-Zeeland en dan de westkust. Ik heb er zin in. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:29:49 #61
164283 Luco
Buongiorno!
pi_100923573
FOK-meet aan de Oostkust :D!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_100928849
18 days to go!
het echte aftellen is begonnen :)

ik ga backpacken voor minimaal 3 maanden en begin in Cairns
:Y
pi_100929348
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:55 schreef Alexxia het volgende:
18 days to go!
het echte aftellen is begonnen :)

ik ga backpacken voor minimaal 3 maanden en begin in Cairns
:Y
Veel plezier, en verleng die periode maar met minstens nog 3 maanden als het kan
pi_100999453
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:14 schreef Soohr het volgende:

[..]

Veel plezier, en verleng die periode maar met minstens nog 3 maanden als het kan
Dit gaat vast wel gebeuren! heb een jaar de tijd :s)
pi_101212005
Iemand ervaring met een korte tijd als tussenstop in Taiwan? We zijn van plan om daar ongeveer 2 weken rond te trekken.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:33:32 #66
240618 Micson
The lonely stoner
pi_101214307
Ik ga 17 november in mijn eentje, en ik ben nu een beetje alle noodzakelijke dingetjes aan het regelen.

Inmiddels ben ik aanbeland bij het verkrijgen van mijn werkvisum, maar kost dat echt 500 dollar ? Ik dacht dat het ongeveer 175 dollar zou zijn, en ook google geeft een aantal resultaten waar deze prijs wordt genoemd..

Weten jullie wat de werkelijke prijs nu echt is? Want 500 dollar is wel weer een rib uit mijn lijf, en mijn budget is al tamelijk karig :{
pi_101215176
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:33 schreef Micson het volgende:
Ik ga 17 november in mijn eentje, en ik ben nu een beetje alle noodzakelijke dingetjes aan het regelen.

Inmiddels ben ik aanbeland bij het verkrijgen van mijn werkvisum, maar kost dat echt 500 dollar ? Ik dacht dat het ongeveer 175 dollar zou zijn, en ook google geeft een aantal resultaten waar deze prijs wordt genoemd..

Weten jullie wat de werkelijke prijs nu echt is? Want 500 dollar is wel weer een rib uit mijn lijf, en mijn budget is al tamelijk karig :{
Ik heb hem ongeveer een maand geleden aangevraagd en moest 270 AUD betalen. Ik kan me niet voorstellen dat die prijs zo omhoog is geschoten. Zit je niet per ongeluk te kijken bij een of ander commercieel visumbureau in plaats van op de officiële website?
Wie dit leest is alfabeet.
pi_101215285
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:33 schreef Micson het volgende:
Ik ga 17 november in mijn eentje, en ik ben nu een beetje alle noodzakelijke dingetjes aan het regelen.

Inmiddels ben ik aanbeland bij het verkrijgen van mijn werkvisum, maar kost dat echt 500 dollar ? Ik dacht dat het ongeveer 175 dollar zou zijn, en ook google geeft een aantal resultaten waar deze prijs wordt genoemd..

Weten jullie wat de werkelijke prijs nu echt is? Want 500 dollar is wel weer een rib uit mijn lijf, en mijn budget is al tamelijk karig :{
Uitgaande dat je een working holiday visa wil hebben moet dat goedkoper kunnen..

even opgezocht: hier en dan de visa wizard doorlopen
quote:
Visa application charge

* First and second Working Holiday visas - 205 Euro (AUD270)

The visa application charge must be paid as part of the visa application process and is generally not refundable. There may be additional costs associated with your visa, such as medical examinations (if required).

Visa application charges are subject to adjustment on 1 July each year.



Accepted methods of payment

* Credit card - only Visa and MasterCard accepted

The visa application charge can also be paid in Australia for an applicant outside Australia.
More information about fees, charges and methods of payment
205 euro dus,
pi_101219866
Ik mis OZ ... Was exact een jaar geleden in Sydney. Heb toen zeven weken rondgetrokken aan de Oostkust, echt een heerlijke tijd gehad daar ! Fraser Island, Whitsundays, Great Barrier, Magnetic Island, Skydive in Byron Bay, ... Feestjes in the Woolshed in Cairns, in Cheeky Monkey's in Byron Bay en The Wheelbarrow in Melbourne, ...
I miss it !
pi_101220393
De Woolshed.. fouter dan fout :') ben er ook geweest _O-
pi_101221435
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:57 schreef Stefanovic83 het volgende:
De Woolshed.. fouter dan fout :') ben er ook geweest _O-
Inderdaad, maar zo heersend ! :)
pi_101224984
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:50 schreef Soohr het volgende:

[..]

Uitgaande dat je een working holiday visa wil hebben moet dat goedkoper kunnen..

even opgezocht: hier en dan de visa wizard doorlopen

[..]

205 euro dus,
Ik heb in mei dit jaar voor 180 euro m'n working holiday visum gekregen (binnen een paar uurtjes electronisch binnen, ideaal) en toen stond de AUD op 1,32...

In oktober ga ik m'n enkeltje Sydney boeken, ga in januari voor minimaal een jaar weg. Heerlijk :7
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_101305151
Iemand tips waar ik zo goedkoop mogelijk een auto kan huren? Of in brisbane of in sydney..
pi_101308422
Yes, ik heb ook m'n ticket geboekt! *O* Ik land 5 december in Cairns, en vertrek 5 januari vanuit Sydney. Ik weet dat ik Oud & Nieuw in Sydney vier, verder heb ik nog geen flauw idee :D
pi_101566428
tvp
pi_101585871
Nog een week *O*
Wie dit leest is alfabeet.
  maandag 26 september 2011 @ 08:22:11 #77
164283 Luco
Buongiorno!
pi_102388763
;(.. Over 8 dagen ga ik Sydney alweer verlaten... Heb m'n treinticket naar, en hostel in Byron Bay zojuist geboekt. Treinritje van 11 uur. Gelukkig heeft de dame achter de balie uit zichzelf al een stoel met extra beenruimte aan me gegeven :).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_102388879
Zucht, byron bay ... Wanna Go back there .
  maandag 26 september 2011 @ 08:34:38 #79
164283 Luco
Buongiorno!
pi_102388897
Ik ga uit van 5 dagen Byron Bay, 4 dagen Surfers Paradise en dan "moet" ik alweer in Brisbane zijn. Heb een kaart voor een band die hier in Australië best bekend is :). Was in een half uur uitverkocht.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_102392225
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 08:34 schreef Luco het volgende:
Ik ga uit van 5 dagen Byron Bay, 4 dagen Surfers Paradise en dan "moet" ik alweer in Brisbane zijn. Heb een kaart voor een band die hier in Australië best bekend is :). Was in een half uur uitverkocht.
Als je zelf geen surfer bent is 4 dagen Surfers Paradise enorm veel.
  maandag 26 september 2011 @ 15:39:37 #81
164283 Luco
Buongiorno!
pi_102400184
Hehe, ik heb nog nooit gesurfd :'). Kan altijd langer in Byron Bay blijven plakken., zolang ik de 14e maar in Brisbane ben.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_102401420
Ik wou zeggen, kan je beter naar Noosa gaan,
maar dat ligt weer ten noorden van Brisbane, dus aan die tip heb je niks.
pi_102420015
Ach in surfers pzradise kun je wel vier dagen zuipen natuurlijk :p maar dat kun je in byron bay ook en het is er wel veel chiller en mooier.
  dinsdag 27 september 2011 @ 02:13:19 #84
164283 Luco
Buongiorno!
pi_102425866
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:09 schreef Soohr het volgende:
Ik wou zeggen, kan je beter naar Noosa gaan,
maar dat ligt weer ten noorden van Brisbane, dus aan die tip heb je niks.
Dat kan vast nadat ik Brisbane gepasseerd ben. Heb mezelf daarna 2 weken de tijd gegeven om Cairns te bereiken.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_102429261
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 02:13 schreef Luco het volgende:

[..]

Dat kan vast nadat ik Brisbane gepasseerd ben. Heb mezelf daarna 2 weken de tijd gegeven om Cairns te bereiken.
Heb je nadat je in cairns bent aangekomen ook nog wat tijd of moet je dan weer vlug door?
pi_102429821
Ik vond surfers paradise zo vreselijk dat ik niet eens uit de bus gestapt ben. De naam klinkt leuk, maar het is gewoon een benidorm voor jonge mensen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_102432432
Ik vond er ook niet zo veel aan. Eén avondje flink gestapt en 's anderdaags weer vertrokken. Het was er ook niet bijster druk toen ik er was (een maandagavond in het 'laagseizoen').
Byron Bay daarentegen 4 dagen/3 nachten gebleven :)
pi_102432492
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:09 schreef BramKVO het volgende:
Ik vond er ook niet zo veel aan. Eén avondje flink gestapt en 's anderdaags weer vertrokken. Het was er ook niet bijster druk toen ik er was (een maandagavond in het 'laagseizoen').
Byron Bay daarentegen 4 dagen/3 nachten gebleven :)
Byron bay was geweldig inderdaad, heel fijn sfeertje :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_102880772
Zojuist mijn enkeltje Sydney geboekt voor ¤202,- :D 19 feb. vlieg ik, kan niet wachten!

Vraagje: als je een working-holdiday visum hebt en je komt het land binnen moet je ook een uitgaande vlucht kunnen tonen (toch?) maar aangezien ik begin februari (het volgende jaar) pas naar Nieuw Zeeland wil kan ik daar nog geen tickets voor boeken. Het is vast niet mogelijk om tegen de immigratie te zeggen dat je over pakweg 2 maanden wel langs komt met je dan geboekte ticket?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_102881147
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:34 schreef Veersesmurf het volgende:
Zojuist mijn enkeltje Sydney geboekt voor ¤202,- :D 19 feb. vlieg ik, kan niet wachten!

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Zit te zoeken medio december tot begin feb. , maar lager dan 1,000 voor een retour lukt me niet. 202 euro voor een enkeltje (althans vanuit Europa) dat is cheap as chips :)
pi_102885136
Ik heb een klein beetje gesmokkeld met m'n Flying Blue miles ;) maar omdat ik straks minimaal 2 jaar weg ben verlopen die anders toch...
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 10 oktober 2011 @ 01:32:46 #92
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_102903787
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:34 schreef Veersesmurf het volgende:
Zojuist mijn enkeltje Sydney geboekt voor ¤202,- :D 19 feb. vlieg ik, kan niet wachten!

Vraagje: als je een working-holdiday visum hebt en je komt het land binnen moet je ook een uitgaande vlucht kunnen tonen (toch?).
Nee. Tenminste een paar jaar geleden niet.
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:24:08 #93
164283 Luco
Buongiorno!
pi_102907346
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:13 schreef Soohr het volgende:

[..]

Heb je nadat je in cairns bent aangekomen ook nog wat tijd of moet je dan weer vlug door?
Ik heb dan nog 4 weken om via Darwin, Adelaide en Melbourne weer in Sydney te komen. Ga zo richting Brisbane, moet nog een verslag schrijven over mn werk in Sydney.. Week Brissy en dan door naar boven!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_102908815
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:24 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik heb dan nog 4 weken om via Darwin, Adelaide en Melbourne weer in Sydney te komen. Ga zo richting Brisbane, moet nog een verslag schrijven over mn werk in Sydney.. Week Brissy en dan door naar boven!
Dat wordt haasten
pi_102950089
Is het aan te raden een laptop mee te nemen? Zijn er algemeen gezien veel wifi punten etc?
pi_102950834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:35 schreef buishuis het volgende:
Is het aan te raden een laptop mee te nemen? Zijn er algemeen gezien veel wifi punten etc?
Ik had er wel een mee,
op campings zijn er vaak wel wifi punten, maar ook kan je je laptop vaak aan het netwerk van een internetcafe hangen.
Dat is wel zo prettig, dan kan je in word al je verhalen schrijven of je foto's vast verkleinen en selecteren. en hoef je maar kort op internet te zitten.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:02:09 #97
356891 Abed
hooggeleid
pi_102950912
Als je naar Byron Bay gaat zou ik het hostel Backpackers Inn nemen aangezien deze direct aan het strand ligt.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_102951986
Alles in Byron Bay ligt toch nagenoeg aan het strand ? :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:48:13 #99
356891 Abed
hooggeleid
pi_102952333
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:36 schreef BramKVO het volgende:
Alles in Byron Bay ligt toch nagenoeg aan het strand ? :)
Nou je staat te kijken hoever je moet lopen anders :) Zat eerst in een ander hostel.

daarnaast, Cheeky Monkeys :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_102953289
Cheeky Monkey's heerst ! :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:11:22 #101
164283 Luco
Buongiorno!
pi_102957926
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:15 schreef BramKVO het volgende:
Cheeky Monkey's heerst ! :)
:'). Kuttent. Zelfs in Groningen zou die tent niet lopen... Woodys vond ik een stuk leuker. Leukste avond heb ik afgelopen zondag in Beach Hotel gehad. 2 DJ's die niet-commerciele house draaiden. 4 uur lang. Leuk publiek. Top avond! Beter dan de vrijdagavond waarbij de sfeer gespannen was en iedereen opstootjes leek te zoeken.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_102958356
Hmm, ik zat in Byron Bay in augustus en toen was er behalve Cheeky Monkey's niet zo veel open hoor. Wel nog één of andere club (misschien één van die zaken die je noemt, zat in een zijstraat), maar die was enkel ih weekend open, dacht ik.
Iedereen ging werkelijk naar Cheeky Monkey's en hoewel het een foute boel is daar en allemaal wat ordinair, vond ik het er best leuk. Een typische, no nonsense backpackersbar met mooie, zatte meiden :p Beetje zoals je in Cairns The Woolshed hebt dus. Thuis ga ik normaal ook niet naar dergelijke bars, op reis moet dat wel kunnen :p
pi_102967648
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 01:32 schreef SlamD het volgende:

[..]

Nee. Tenminste een paar jaar geleden niet.
Dat zou erg mooi zijn. Kan iemand die net terug is met een working-holiday visum dat kunnen bevestigen?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_102976875
Ik zit met Oud & Nieuw in Sydney dit jaar. Het liefst plan ik nog zo min mogelijk en wil ik ook m'n ho(s)tel niet vooraf boeken, maar met de jaarwisseling kan ik me zo voorstellen dat alles vol zit en ik onder een brug moet slapen ;) Iemand ervaringen/tips?
pi_103115652
Ik wil terug ;(
pi_103164923
Oh ik heb echt niet goed genoeg nagedacht over NYE in Sydney, alles wat nog niet vol zit is natuurlijk hartstikke duur, én je moet dan meteen voor minimaal een week en soms zelfs meer boeken. Dat botst nogal met mijn "we zien alles op het laatste moment wel"-mentaliteit... Dus als iemand nog geweldige tips heeft hoor ik het heel graag!

Verder vandaag m'n visum geregeld en alvast wat inkopen gedaan, nu nog 7 weekjes voorpret :)
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:45:23 #107
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103169218
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:36 schreef Amsel het volgende:
Oh ik heb echt niet goed genoeg nagedacht over NYE in Sydney, alles wat nog niet vol zit is natuurlijk hartstikke duur, én je moet dan meteen voor minimaal een week en soms zelfs meer boeken. Dat botst nogal met mijn "we zien alles op het laatste moment wel"-mentaliteit... Dus als iemand nog geweldige tips heeft hoor ik het heel graag!

Verder vandaag m'n visum geregeld en alvast wat inkopen gedaan, nu nog 7 weekjes voorpret :)
Tja nachtje in het park slapen dan maar ;) want alles is idd rond deze tijd al volgeboekt.
pi_103170007
Hoe maak ik als backpacker geld over naar Australië? Ik moet bij de ING namelijk een adres opgeven van de begunstigde (ikzelf dus), maar ik heb geen vast adres...?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_103180652
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:58 schreef Nero22 het volgende:
Hoe maak ik als backpacker geld over naar Australië? Ik moet bij de ING namelijk een adres opgeven van de begunstigde (ikzelf dus), maar ik heb geen vast adres...?
Moest je ook al geen adres opgeven toen je je bankrekening in Australie opende?
Gebruik dat adres.
pi_103184313
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:32 schreef Soohr het volgende:

[..]

Moest je ook al geen adres opgeven toen je je bankrekening in Australie opende?
Gebruik dat adres.
Nee, heb ik niet hoeven doen. Is toen geregeld door de "reisorganisatie". Het enige adres dat ik toen op heb hoeven geven was mijn thuisadres.

Ik heb contact opgenomen met die bank en die vertelde mij dat ik het adres van de bank kon gebruiken. Alright...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_103209591
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:36 schreef Amsel het volgende:
Oh ik heb echt niet goed genoeg nagedacht over NYE in Sydney, alles wat nog niet vol zit is natuurlijk hartstikke duur, én je moet dan meteen voor minimaal een week en soms zelfs meer boeken. Dat botst nogal met mijn "we zien alles op het laatste moment wel"-mentaliteit... Dus als iemand nog geweldige tips heeft hoor ik het heel graag!

Verder vandaag m'n visum geregeld en alvast wat inkopen gedaan, nu nog 7 weekjes voorpret :)
Heb uiteindelijk toch nog een (hopelijk) leuk hostel kunnen boeken. Moet natuurlijk wel de hoofdprijs betalen, maar ach, beter dan onder een brug inderdaad ;) De Kerstdagen hou ik nog wel open, ik weet dan echt nog niet waar ik zit. Desnoods ga ik met een ezeltje in de stal slapen als er in de herberg geen plek meer is :+
pi_103210634
:D
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_103226044
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:27 schreef Amsel het volgende:

[..]

Heb uiteindelijk toch nog een (hopelijk) leuk hostel kunnen boeken. Moet natuurlijk wel de hoofdprijs betalen, maar ach, beter dan onder een brug inderdaad ;) De Kerstdagen hou ik nog wel open, ik weet dan echt nog niet waar ik zit. Desnoods ga ik met een ezeltje in de stal slapen als er in de herberg geen plek meer is :+
Als je iets wil hebben moet je op wel op tijd zijn, dus op de 24e voor 5 uur s'middags ergens aankomen en er 2 dagen blijven,
Wat heb ik lopen racen toen door zo'n stadje op zoek naar de camping,
om 5 voor 5 kwamen we binnen en hadden ze nog 1 cabin.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:25:32 #114
164283 Luco
Buongiorno!
pi_103226126
Ik heb zojuist twee dagen verspild in Rockhampton. Wat een troosteloos gat is dat zeg. Wonen bijna 100.000 mensen maar er is echt he-le-maal niks te doen :').

Vannacht treinen naar Airlie Beach en vrijdag de boot op :D
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_103226402
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:25 schreef Luco het volgende:
Ik heb zojuist twee dagen verspild in Rockhampton. Wat een troosteloos gat is dat zeg. Wonen bijna 100.000 mensen maar er is echt he-le-maal niks te doen :').

Vannacht treinen naar Airlie Beach en vrijdag de boot op :D
Je zit op de route richting het noorden zie ik.
Het casino van Townsville is ook leuk,
Een paar dagen Magnetic Island is ook aan te raden, vooral voor de possums en de turbo papegaaien.

Zorg er wel voor niet na Airlie Beach iets af te dalen naar Mackay,
net zo treurig als Rockhampton
pi_103226730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:25 schreef Luco het volgende:
Ik heb zojuist twee dagen verspild in Rockhampton. Wat een troosteloos gat is dat zeg. Wonen bijna 100.000 mensen maar er is echt he-le-maal niks te doen :').

Vannacht treinen naar Airlie Beach en vrijdag de boot op :D
Rockhampton is inderdaad niet veel soeps, enige wat wij daar gedaan hebben, is een vette biefstuk gegeten :)
Airlie Beach is wel zalig ! Twee dagen cruisen op de Whitsundays en dan nog enkele dagen feesten in Airlie zelf. Bij Magnums krijg je trouwens enkele dagen gratis verblijf als je cruise bij hen boekt.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 04:18:26 #117
164283 Luco
Buongiorno!
pi_103266684
Heb al een boottocht geboekt. Vertrek vrijdag met de Boomerang. Magnetic Island staat ook op het programma, Open Water Dive Certificate halen :D
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_103342112
Kort vraagje.. is 6 a 7 weken genoeg om al backpakkend met het openbaar vervoer een beetje de hoogtepunten aan de oostkust te bezichtigen?? Of zal ik dan veel toeristische attracties moeten skippen??
pi_103351563
Ik heb de oostkust in een kleine zeven weken gedaan, weliswaar met een van. Was wel voldoende, al mocht het gerust week langer zijn. Zeker tussen Sydney en Melbourne toch wat moeten haasten.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:07:28 #120
164283 Luco
Buongiorno!
pi_103358483
Ik doe Sydney - Cairns op het moment in precies 1 maand. Heb Fraser overgeslagen vanwege financiën en tijd, wilde niet constant haasten en overal maar 2 nachtjes blijven. Heb bijna een volle week in Byron Bay gezeten, 5 dagen in Brisbane en zit nu 2 dagen in Airlie Beach. Heb hierna 3 dagen Townsville en 4 dagen Magnetic Island gepland staan en dan 2 dagen Cairns.

Qua tijd komt het allemaal wat kut uit bij mij. Treinen die niet rijden op de dagen dat ik wil reizen, m'n duikcursus die pas volgende week zaterdag begint terwijl ik die dinsdag wilde doen etc. over het stuk Darwin - Adelaide ga ik ruim 2 weken doen, omdat the Ghan maar eens per week rijdt en ik in Alice Springs uit stap op naar Uluru/Ayers Rock te gaan.

Achteraf gezien had ik minder tijd in Brisbane door moeten brengen, Rockhampton over moeten slaan en nog een dag in 1770 door moeten brengen ofzo maar daar kan ik nu niks meer aan veranderen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:09:52 #121
164283 Luco
Buongiorno!
pi_103358522
;( trouwens... Ik ga over 3 uur een zeilboot op om 2 dagen en 2 nachten rond de Whitsunday Islands te varen, maar het waait best hard en het regent hier. Regenseizoen is vroeg blijkbaar.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_103361189
Hm, ik ga het in december precies omgekeerd doen: in een maand van Cairns naar Sydney. Kun je ze niet vragen of ze het regenseizoen nog éven willen uitstellen?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:44:43 #123
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_103361225
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 02:09 schreef Luco het volgende:
;( trouwens... Ik ga over 3 uur een zeilboot op om 2 dagen en 2 nachten rond de Whitsunday Islands te varen
Heb ik ook gedaan vanuit Arlie Beach, was wel 1 van de hoogtepunten van m'n vakantie. _O_
De boot waar ik mee ging heette trouwens de Anaconda III, misschien zit je wel op dezelfde. Zo ja; als je een nachtduik kan maken moet je dat absoluut doen. :Y
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_103361349
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 02:07 schreef Luco het volgende:
Ik doe Sydney - Cairns op het moment in precies 1 maand. Heb Fraser overgeslagen vanwege financiën en tijd, wilde niet constant haasten en overal maar 2 nachtjes blijven. Heb bijna een volle week in Byron Bay gezeten, 5 dagen in Brisbane en zit nu 2 dagen in Airlie Beach. Heb hierna 3 dagen Townsville en 4 dagen Magnetic Island gepland staan en dan 2 dagen Cairns.

Beetje zonde dat je Fraser Island skipt en dan wel vijf dagen in Brisbane zit (heb ik één dag gezeten !) en vier dagen Magnetic doet. Magnetic is zeer leuk, maar vier dagen lijkt me waaaay too long. Al is Fraser inderdaad niet goedkoop natuurlijk.
Townsville is trouwens ook niet bijster speciaal, ben er ook drie dagen geweest. Zou dan eerder wat langer in Cairns zitten dan in Townsville.
pi_103361356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 02:09 schreef Luco het volgende:
;( trouwens... Ik ga over 3 uur een zeilboot op om 2 dagen en 2 nachten rond de Whitsunday Islands te varen, maar het waait best hard en het regent hier. Regenseizoen is vroeg blijkbaar.
Dat is wel kut inderdaad, ik hoop voor je dat het weer nog wijzigt, want zo'n zeiltrip is echt zalig !
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:08:51 #126
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_103361550
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:55 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Beetje zonde dat je Fraser Island skipt en dan wel vijf dagen in Brisbane zit (heb ik één dag gezeten !) en vier dagen Magnetic doet. Magnetic is zeer leuk,
Magnetic is niet leuk, het stikt daar van de klote tering kut vliegen. :r :r :r
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_103361676
Hmm, is me niet bijster opgevallen eerlijk gezegd. Wel van die leuke mini kangoeroes gezien op de rotsen daar :p EN een koala :p
pi_103361925
quote:
8s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:08 schreef mstx het volgende:

[..]

Magnetic is niet leuk, het stikt daar van de klote tering kut vliegen. :r :r :r
Zeker niet in de simpson dessert geweest,
die ene vlieg op magnetic island is niks.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:45:45 #129
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_103362184
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:16 schreef BramKVO het volgende:
Hmm, is me niet bijster opgevallen eerlijk gezegd. Wel van die leuke mini kangoeroes gezien op de rotsen daar :p EN een koala :p
Ik heb in 6 weken geen enkele koala gezien. :'(

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:30 schreef Soohr het volgende:

[..]

Zeker niet in de simpson dessert geweest,
die ene vlieg op magnetic island is niks.
Wie gaat er dan ook vrijwillig naar een woestijn. :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_103362480
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:45 schreef mstx het volgende:

[..]

Ik heb in 6 weken geen enkele koala gezien. :'(

[..]

Wie gaat er dan ook vrijwillig naar een woestijn. :')
Op Magnetic heb ik ook geen koala's gezien,
wel langs de GOR bij Cape Otway. Bomen vol.

In de woestijn zijn we oa langs de Dalhouse Springs geweest,
Een meertje met een temperatuur van 38 graden.

Ik had ook niet verwacht dat de woestijn zo leuk zou zijn, ipv de 4 dagen die we hadden gepland om naar Alice Springs te rijden hebben we er 6 weken over gedaan vanaf Adelaide.
  zondag 23 oktober 2011 @ 08:58:37 #131
164283 Luco
Buongiorno!
pi_103443669
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:55 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Beetje zonde dat je Fraser Island skipt en dan wel vijf dagen in Brisbane zit (heb ik één dag gezeten !) en vier dagen Magnetic doet. Magnetic is zeer leuk, maar vier dagen lijkt me waaaay too long. Al is Fraser inderdaad niet goedkoop natuurlijk.
Townsville is trouwens ook niet bijster speciaal, ben er ook drie dagen geweest. Zou dan eerder wat langer in Cairns zitten dan in Townsville.
Ik moet nog een verslag afmaken van m'n onderzoek in Sydney en heb daarvoor 4 dagen in de bibliotheek in Brisbane gezeten. Wat Magnetic Island betreft... Ik ga daar een duikcursus doen voor m'n Open Water certificate dus moet er wel 4 dagen zitten. De reden dat ik 3 dagen in Townsville zit is dat die cursus pas op zaterdag begint (hostel is vrijdag op zaterdag volgeboekt en kon dus niet donderdag beginnen). Moet dus simpelweg wachten, maar kan dan mooi weer aan m'n verslag werken.

Wat de zeiltrip betreft. Vrijdag wat regen gehad, zaterdag en vandaag strakblauwe lucht, paar wolkjes en simpelweg genoten. Niet verbrand, waar ik ook heel blij mee ben. Sommige lui stapten compleet rood van de boot af... Zat op de Boomerang met 13 anderen. Boot kan 28 gasten vervoeren, maar dit was ideaal. Genoeg lui om je te vermaken, niet te druk waardoor je je gaat ergeren aan anderen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:44:53 #132
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103447933
Fraser Island is episch _O_ echt doen! Met een 4x4 rondcrossen op het eiland, 's nachts in het pikkedonker wildplassen terwijl je bent omsingeld door dingo's :D, enorm vies worden, tent opzetten in de stromende regen en lekker modderig worden, niet in de zee kunnen zwemmen vanwege de haaien en kwallen die voor de kust zitten, een keilange wandeling maken naar het mooiste meer van Fraser waarbij iedereen helemaal kapot en bezweet was... het was het helemaal waard :D FRASER _O_
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:46:08 #133
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103447980
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:59 schreef Soohr het volgende:

[..]

Op Magnetic heb ik ook geen koala's gezien,
wel langs de GOR bij Cape Otway. Bomen vol.

In de woestijn zijn we oa langs de Dalhouse Springs geweest,
Een meertje met een temperatuur van 38 graden.

Ik had ook niet verwacht dat de woestijn zo leuk zou zijn, ipv de 4 dagen die we hadden gepland om naar Alice Springs te rijden hebben we er 6 weken over gedaan vanaf Adelaide.
Daar ben ik ook geweest, met al die vliegen was dat toch? Heb nog lekker met een biertje in dat meer gechilld, good times :Y) ^O^
pi_103455497
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:46 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Daar ben ik ook geweest, met al die vliegen was dat toch? Heb nog lekker met een biertje in dat meer gechilld, good times :Y) ^O^
Ja,
Zo blij was ik in de avond dat de muggen kwamen,
dan waren er geen vliegen meer.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:04:42 #135
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103456705
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:36 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ja,
Zo blij was ik in de avond dat de muggen kwamen,
dan waren er geen vliegen meer.
Hehe inderdaad. Ik weet nog dat ik niet eens normaal m'n thee kon drinken :') om de haverklap vliegen eruit vissen. En ook zo moeilijk eten/drinken met dat vliegennet om je hoofd :P wat overigens wel echt een aanrader is, zo'n ding ^O^
pi_103574594
Het heeft even geduurd, maar na nog geen 3 jaar is de roadtrip movie af :)
en hij duurt maar 1 uur en 4 minuten,


Ik heb alle filmpjes die we gemaakt hebben aan mekaar geplakt,
de meeste zijn vanuit de auto geschoten.
pi_103737684
Ben bezig met het plannen van een reis waarbij we australie ook aan doen. 5 weken rond februari.

Het plan is als volgt:
3 weken sydney - cairns per auto
Vliegen
4 dagen uhluru / alice springs
Vliegen / boot? / via melbourne?
4 dagen Tasmanie
Vliegen / boot
3 dagen melbourne

Vragen:
- wat is een betrouwbare maar niet te dure autorental?
- alle vlieg/boot/auto reismomenten nu al regelen, eigenlijk willen we wat flexibel zijn. 5 weken is weinig voor wat we van plan zijn en we willen misschien ook wel ergens langer blijven in plaats van het schema volgen?
- alice springs / uhluru activiteiten van te voren plannen of pas als we daar zijn? Alles in een of los hotel en activiteiten? Waar te regelen?
- Is tasmanie enkel activiteit? Of is er ook te ontspannen?

Andere tips?
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:45:47 #138
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_103738738
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:16 schreef Brad het volgende:
3 weken sydney - cairns per auto
Dat is wel een beetje kort, ik heb het in 4 weken gedaan en het had nog wel wat langer mogen duren... ligt er ook aan of je ook nog naar Fraser/Whitsundays gaat, ik denk dat je dan 1 van die 2 moet overslaan.

quote:
- alle vlieg/boot/auto reismomenten nu al regelen, eigenlijk willen we wat flexibel zijn. 5 weken is weinig voor wat we van plan zijn en we willen misschien ook wel ergens langer blijven in plaats van het schema volgen?
De auto huur je meestal voor een bepaalde tijd, en voor de vliegtickets is het wel handig om die van te voren te kopen.
Doe je het trouwens echt met een auto of met een camper?

quote:
- alice springs / uhluru activiteiten van te voren plannen of pas als we daar zijn? Alles in een of los hotel en activiteiten? Waar te regelen?
Ik zou een complete tour boeken, vergeet niet dat Alice en Uluru 450km uit elkaar liggen, of je daar makkelijk met de bus kunt weet ik niet. Ik heb zelf een 7-daagse tour gedaan van Darwin naar Alice en Uluru. De 2-daagse tour rond Alice en Uluru kun je ook apart boeken.
http://www.adventuretours(...)/to/uluru-ayers-rock Deze zou ik aanraden, was erg leuk. ^O^
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_103740993
We willen met een auto reizen en onderweg hostels gebruiken voor overnachtingen. Die overnachtingen willen we niet vooraf al regelen, hopelijk is dat niet te lastig...

3 weken is inderdaad kort en we zullen vast must sees skippen, maar anders is het alice springs of tasmanie opofferen.

Een kant en klare tour voor alice springs en uhluru is dus verstandig. Eigenlijk zoeken we iets voor 3 dagen, of is dat dan echt te lang?

Edit: hmm het wordt wel duur 4 dagen alice springs zo... Nog maar eens overna denken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Brad op 30-10-2011 13:56:43 ]
pi_103851133
Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen als ik voor een jaar ga backpacken? Heeft er iemand ervaring met een buitenlandse rekening?

Deze heb ik gevonden:
NAB
ANZ
Commonwealth Bank
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_103852026
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:45 schreef Veersesmurf het volgende:
Bij welke bank kan ik het beste een rekening openen als ik voor een jaar ga backpacken? Heeft er iemand ervaring met een buitenlandse rekening?

Deze heb ik gevonden:
NAB
ANZ
Commonwealth Bank
Gewoon de bank en rekening kiezen waar je geen maandelijkse fees betaalt. Aangezien pinnen bij een vreemde bank geld kost (tussen de $1.5 en $2.5 per keer) is het handig als je een bank kiest met veel eigen ATMs. Pinnen kun je ook als je bij de supermarkt afrekent ("cash out") en kost niets. Let ook op de kleine lettertjes die bij iedere rekening hoort, want soms zit er een maximum aantal transacties per maand aan vast (ook voor ATM, pin en internetbankieren transacties). De drie in je lijstje zijn de drie grootste banken van Australie.

Je kunt vaak de rekening aanvragen voordat je vertrekt. Dan kun je bij aankomst de pas en zo ophalen zonder te hoeven wachten.
pi_103864882
Vorige week ook me tickets geboekt :-)

Ga vanaf eind februari ook 7 weken die kant op. Begin met 4 dagen in Hong Kong en daarna door vliegen naar Sydney. Nog geen idee wat ik verder ga doen maar vind het wel spannend om voor het eerst echt alleen op vakantie te gaan. Heerlijk iets om naar uit te kijken :-D
pi_103868733
Ook even een TVP. Ben nu aan het kijken om een maand of 8,9,10 weg te gaan naar Australie (en eventueel nog Z.O. Azië en N. Zeeland). Aangezien ik nog nooit gebackpackt heb (wel al eens 4 maanden gewoond in Frankrijk winterseizoen) ben ik me nu aan het orienteren op de verschillende mogelijkheden, websites, etc.

Wat is bijvoorbeeld een redelijke termijn om alles in Nederland te regelen? Ik zou eigenlijk weg willen rond februari-maart...
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_103869227
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:37 schreef kalinhos het volgende:
Ook even een TVP. Ben nu aan het kijken om een maand of 8,9,10 weg te gaan naar Australie (en eventueel nog Z.O. Azië en N. Zeeland). Aangezien ik nog nooit gebackpackt heb (wel al eens 4 maanden gewoond in Frankrijk winterseizoen) ben ik me nu aan het orienteren op de verschillende mogelijkheden, websites, etc.

Wat is bijvoorbeeld een redelijke termijn om alles in Nederland te regelen? Ik zou eigenlijk weg willen rond februari-maart...
de working holiday visum had ik binnen 2 werkdagen binnen,
belangrijkste is je vliegticket(s),
hoe dichterbij de vertrekdatum hoe duurder het ticket.

Als je een visum en ticket hebt kan je de rest daar allemaal regelen.
pi_103869490
Ja dat is ook een beetje mijn insteek. Hooguit iets via een organisatie om de eerste dagen wat geregeld te hebben (qua sofnummers etc, ik ga alleen). Qua tickets zijn er alleen 10001 sites dus dat is het bomen-bos verhaal. Ik hoef in principe geen RTW, alleen Z.O. Azië (thailand bv) en dan Australie. Aus-NZ kan ik daar ter plekke nog wel regelen denk ik.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_103870637
W
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:00 schreef kalinhos het volgende:
Ja dat is ook een beetje mijn insteek. Hooguit iets via een organisatie om de eerste dagen wat geregeld te hebben (qua sofnummers etc, ik ga alleen). Qua tickets zijn er alleen 10001 sites dus dat is het bomen-bos verhaal. Ik hoef in principe geen RTW, alleen Z.O. Azië (thailand bv) en dan Australie. Aus-NZ kan ik daar ter plekke nog wel regelen denk ik.
Wij hebben geboekt via http://www.activityinternational.nl/ maar we vertrekken pas in maart. Ze hebben ons iig in het begin goed ondersteund met vragen etc.
  donderdag 3 november 2011 @ 09:46:56 #147
164283 Luco
Buongiorno!
pi_103907293
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:57 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Gewoon de bank en rekening kiezen waar je geen maandelijkse fees betaalt. Aangezien pinnen bij een vreemde bank geld kost (tussen de $1.5 en $2.5 per keer) is het handig als je een bank kiest met veel eigen ATMs. Pinnen kun je ook als je bij de supermarkt afrekent ("cash out") en kost niets. Let ook op de kleine lettertjes die bij iedere rekening hoort, want soms zit er een maximum aantal transacties per maand aan vast (ook voor ATM, pin en internetbankieren transacties). De drie in je lijstje zijn de drie grootste banken van Australie.

Je kunt vaak de rekening aanvragen voordat je vertrekt. Dan kun je bij aankomst de pas en zo ophalen zonder te hoeven wachten.
Commonwealth heeft de meeste ATM's. Daarnaast betaal ik er als internationale student geen fees bij, weet niet hoe dat voor backpackers zit.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_103907842
Hey,

Ik wil vanaf Januari een maand of 3 naar Australie. Heb al wel een beetje gekeken naar vliegtickets en routes maar echt duidelijke plannen heb ik nog niet. Nu vroeg ik me af omdat ik alleen zal gaan reizen of het aan te raden is om iets via een reis/backpack organisatie te boeken met een welkomst/startpakket of dat dat niet echt veel toevoegd?
Never lie, steal, cheat or drink. But if you must lie, lie in the arms of the one you love. If you must steal, steal away from bad company. If you must cheat, cheat death. And if you must drink, drink in the moments that take your breath away.
  donderdag 3 november 2011 @ 10:30:44 #149
164283 Luco
Buongiorno!
pi_103908231
Gewoon alles zelf regelen. Dat heb ik tenminste gedaan. Uiteindelijk ga je er alleen heen. Je kan dan wel met een gigantische groep Nederlanders de eerste week beginnen maar ik ga liever op eigen houtje aan de slag dan.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_103913019
Ja daar is ook wel weer weat voor te zeggen.

Wat is een beetje realistisch budget om mee te nemen qua geld? Ik wil sowieso gaan werken daar, maar los van dat heb je ook gewoon je uitgaven etc. Is 7.000,- genoeg voor een maand of 9-10? + het werken erbij dan (en ja ik weet ook wel een beetje, afhankelijk van hoeveel je werkt etc)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_103913321
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:31 schreef kalinhos het volgende:
Ja daar is ook wel weer weat voor te zeggen.

Wat is een beetje realistisch budget om mee te nemen qua geld? Ik wil sowieso gaan werken daar, maar los van dat heb je ook gewoon je uitgaven etc. Is 7.000,- genoeg voor een maand of 9-10? + het werken erbij dan (en ja ik weet ook wel een beetje, afhankelijk van hoeveel je werkt etc)
Ik had 20k mee voor 2 personen voor 6 maanden,
Dit is wel gelukt, maar is ook gelijk een beetje krap,
zonder de benzine kosten mee te rekenen hadden wij ongeveer 90 dollar per dag te besteden, na de opstartkosten (aanschaf auto, kampeer uitrusting ed)

Nu ben je als je in je eentje gaat wel meer geld kwijt per persoon gezien,
wij hebben veel op campings overnacht, en in je eentje kost dat net zoveel als met zijn tweeen,

maar heengaan met 7k moet genoeg zijn,
als je maar zorgt dat je steeds nog een buffer houdt voor als er geen werk is.
En probeer voor je eigen plezier de baantjes bij een pompstation in een dorpje van 100 inwoners te vermijden.
pi_104070222
Ok...Zijn er ook veel mensen die langs de west-kust gereisd hebben? Alle grote steden, zo goed als eigenlijk alle steden, bevinden zich aan de oost-kant. Is het westen waard om doorheen te reizen of is iedereen die er geweest is, er ook snel weer van terug gegaan?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104074718
In het westen ben ik alleen noordelijk geweest,
Bij Broome, wat een leuk dorpje/stadje aan de kust is.
echt een vakantiebestemming, wat restaurantjes, klein winkelgedeelte, elke maand een maan opkomstviering (als het windstil is, eb en de volle maan komt op dan lijkt het alsof er een trap naar de maan toe is)

Verder ben ik nog bij cape lavique geweest, een 200 km noordelijker dan broome.
Westkust is over het algemeen een mooiere kust, zover ik het heb kunnen zien. Maar je moet er niet heen gaan als je veel wilt feesten.
pi_104082624
Ja ik wil het eigenlijk wel zien, zou het zo raar vinden als je 9-12 maanden in een land/continent bent en gewoon de helft van het land niet gaat zien (niet dat je alles gaat zien in een jaar, etc).

Ik merk dat veel sites gericht op Australie van die pakketten aanbieden, goedkoopste daarvan zit rond de 1500 euro...Volgens mij moet het toch wel goedkoper kunnen (als in 1000-1200) voor een retour Australië? Probleem is dat de returndatum dus nog ong 15-16 maanden ver weg is dus die is nog nergens te boeken, hoe is dat het handigste aan te pakken? Want met een enkeltje kom je niet binnen denk ik.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 7 november 2011 @ 18:34:55 #155
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_104084453
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:45 schreef kalinhos het volgende:
Ja ik wil het eigenlijk wel zien, zou het zo raar vinden als je 9-12 maanden in een land/continent bent en gewoon de helft van het land niet gaat zien (niet dat je alles gaat zien in een jaar, etc).

Ik merk dat veel sites gericht op Australie van die pakketten aanbieden, goedkoopste daarvan zit rond de 1500 euro...Volgens mij moet het toch wel goedkoper kunnen (als in 1000-1200) voor een retour Australië? Probleem is dat de returndatum dus nog ong 15-16 maanden ver weg is dus die is nog nergens te boeken, hoe is dat het handigste aan te pakken? Want met een enkeltje kom je niet binnen denk ik.
Waarom zou je nu al boeken dan, als je een half jaartje tevoren boekt moet het meestal wel lukken een retour te vinden voor 1100 euro of goedkoper... :)
Laatst retourtje Perth voor mijn ouders gevonden voor 980 euro, vorig jaar nog goedkoper zelfs, toen voor 770 euro.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_104106254
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 14:27 schreef Soohr het volgende:
In het westen ben ik alleen noordelijk geweest,
Bij Broome, wat een leuk dorpje/stadje aan de kust is.
echt een vakantiebestemming, wat restaurantjes, klein winkelgedeelte, elke maand een maan opkomstviering (als het windstil is, eb en de volle maan komt op dan lijkt het alsof er een trap naar de maan toe is)

Verder ben ik nog bij cape lavique geweest, een 200 km noordelijker dan broome.
Westkust is over het algemeen een mooiere kust, zover ik het heb kunnen zien. Maar je moet er niet heen gaan als je veel wilt feesten.
Dit zijn een beetje de highlights waarmee je in het circuit wordt doodgegooid, maar ik vond alle dingen waar reclame voor werd gemaakt eigenlijk de grootste tegenvallers, en dingen waar je niet op voorbereid bent en niet de massa op af komt vond ik juist des te indrukwekkender...

oostkust = > Magnetic Island _O_ Ook niet helemaal onbekend onder backpackers, maar het gros pakt fraser island onderweg naar brisbane vanuit cairns. en daar blijft het wel bij..

Een paar scooterjes huren en de hele dag over dat eiland crossen van horseshoe bay naar die andere, ik voelde me echt weer een kind in het pretpark die dag O+ Heel speciaal weekendje was dat achteraf, mooi eiland ook barst van de koala' s.
pi_104106624
Verder trouwens sowiezo australie :9~

Ik weet nog wel dat ik mijn reis begon in sydney, en na in 9 maanden reizen, kampvuur met tent in de outback, duizende kilometers gereden in de auto, barrier reef gedoken, met epic onweer voor de kust op een pikkedonker fraser island, krokodillen over de camping in darwin, bosbranden in victoria, ontelbare toffe mensen ontmoet, kwam ik dan de laatste 3 dagen van mijn reis in mijn eentje terug in Sydney...

Toen keek ik savonds even naar de stars en had ik voor het eerst in mijn leven eens een filisofisch momentje en dacht ik echt DAMN wat is dit land toch indrukwekkend, vooral omdat het ook zo verschrikkelijk ver en in the middle of nowhere ligt.
pi_104109257
Het lijkt mij fantastisch naar ASU/NZ te gaan, maar zolang in een vliegtuig jezus mina daar zie ik echt tegenop.... :(
  dinsdag 8 november 2011 @ 07:08:41 #159
164283 Luco
Buongiorno!
pi_104109476
Toen ik sterren kijken icm Sydney las barstte ik in lachen uit. Er is daar zoveel lichtvervuiling dat je hooguit 20/30 sterren ziet :').

Dat Awesome-gevoel krijg ik elke keer als ik bij het Opera House ben.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_104110129
In de botanical gardens bij ms. macqauries chair niet hoor :*

Maar in de outback is het inderdaad een heel stuk beter.

Viel me trouwens wel op tijdens mijn reis dat aussies over het algemeen heel spontaan en vriendelijk zijn, maar dat je toch altijd op moet passen voor mensen met vreemde intenties, want daar zijn sommigen heel geraffineerd in. Dat soort trucks zijn daar een stuk normaler dan in NL imo.

We stonden met de auto op een camping in port pirie ( laatste stop voor outback ) en op een gegeven moment komt er een opa met zoon ( jaar of 30 ) naar ons toe, ze stonden vlak bij ons.
Handje geven, een beetje lullen naja dat gebeurt vrijwel overal in australie. Hij was automonteur en zei laat me je is ff onder jullie motorkap kijken..

Toen een of ander raar verhaal, en 10 minuten later kwamen ze terug, of ze ze 80 dollar wouden geven voor eten. Natuurlijk niet gedaan, toen nog lang doorgezeurd of we geen geld wouden geven in ruil voor hun oude troep. Ook niet gedaan.
Vervolgens werd de sfeer er wel wat grimmiger op, ze begonnen te schelden etc, en bleven maar naar onze stek toekomen.
Die middag gingen we naar het outback centre, en toen hebben ze ons gewoon gevolgd want toen we naar buiten gingen stonden ze daar in hun auto op ons te wachten. Verder niets gedaan gelukkig, maar we zijn toch maar een nachtje eerder naar een andere camping vertrokken...

En dat soort aparte dingetjes wel vaker meegemaakt, vooral in de wat kleinere dorpjes.
pi_104145465
Als ik in april reis, kom ik uit op een ticket prijs (enkel) van 690 euro. Ik vlieg dan met een tussenstop van enkele dagen in Vietnam, Ho Chi Minh. Vietnam trekt me sowieso wel dus dat zou ideaal zijn. Ik ben erachter dat een skyskanner.nl echt ideaal is om het eea te plannen. Makkelijk een overzichtje wanneer per maand het goedkoper is om te vliegen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104154549
Voor wie tussen nu en 20 nov. in Sydney is, is dit een aanrader:
http://www.sculpturebythesea.com/Home.aspx
Op de costalwalk tussen Bondi en Tamarama (sowieso een mooie stukje, en ook het stuk langs Clovelly trouwens ;) )
  woensdag 9 november 2011 @ 14:01:00 #163
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_104160210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor wie tussen nu en 20 nov. in Sydney is, is dit een aanrader:
http://www.sculpturebythesea.com/Home.aspx
Op de costalwalk tussen Bondi en Tamarama (sowieso een mooie stukje, en ook het stuk langs Clovelly trouwens ;) )
Ja! Da's leuk.

Ook die staircase to the moon in Broome is echt een aanrader, ook een hele gebeurtenis. Strand 's avonds helemaal vol met mensen, echt tof.
pi_104161296
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:01 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Ja! Da's leuk.

Ook die staircase to the moon in Broome is echt een aanrader, ook een hele gebeurtenis. Strand 's avonds helemaal vol met mensen, echt tof.
De gezelligheid en het avondmarktje is leuker dan de de maanopkomst zelf.

Pas wel op in Broome, na 7 uur in de avond kan je geen dozen wijn meer halen. Doe je drank inkopen dus eerder.
In Alice Springs kan dat overigens niet voor 2 uur in de middag. vrij lastig, al die lokale regeltjes omtrent alcohol.
pi_104165273
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:14 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Verder trouwens sowiezo australie :9~

Ik weet nog wel dat ik mijn reis begon in sydney, en na in 9 maanden reizen, kampvuur met tent in de outback, duizende kilometers gereden in de auto, barrier reef gedoken, met epic onweer voor de kust op een pikkedonker fraser island, krokodillen over de camping in darwin, bosbranden in victoria, ontelbare toffe mensen ontmoet, kwam ik dan de laatste 3 dagen van mijn reis in mijn eentje terug in Sydney...

Toen keek ik savonds even naar de stars en had ik voor het eerst in mijn leven eens een filisofisch momentje en dacht ik echt DAMN wat is dit land toch indrukwekkend, vooral omdat het ook zo verschrikkelijk ver en in the middle of nowhere ligt.
Hoeveel was je daar voor kwijt 9 maanden in Aus?
pi_104165866
Vraag die me wel vaker word gesteld inderdaad, maar ik zou er echt even voor moeten gaan zitten om dat te berekenen...

Ik leefde eigenlijk op dezelfde manier daar als in NL, dus met regelmatig uitgaan, niet beknibbelen op eten/drinken, gewoon leuke dingen doen..

Terwijl ik ook met mensen heb gereisd die hun verblijf aldaar voor zichzelf zo naar mogelijk probeerde te maken volgens mij. Alleen smerig goedkoop vreten kopen, 3 maanden buffelen op een farm en dan weer 1 maand reizen...

Maar ik denk dat ik gemiddeld toch wel op 50 euro per dag uitkwam oid. En dat is dan wel inclusief overnachting, benzine voor auto, goed eten, horeca, tourtjes/tripjes etc...

Het is maar net hoe gek je het zelf maakt, al kan ik je wel aanraden om in ieder geval met voldoende geld vanuit NL daarheen te gaan, en niet te denken ''ah ik verdien de rest daar wel''..

In tropische hitte 10 uur op een dag bananen plukken dag in dag uit valt veel mensen namelijk zwaarder dan gedacht...
pi_104167332
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:37 schreef Mister_Bojangles het volgende:

Terwijl ik ook met mensen heb gereisd die hun verblijf aldaar voor zichzelf zo naar mogelijk probeerde te maken volgens mij. Alleen smerig goedkoop vreten kopen, 3 maanden buffelen op een farm en dan weer 1 maand reizen...
Daar heb ik naar zitten kijken,
mensen die een voordeel pak noodels hadden gekocht en vervolgens 10 dagen op rij noodels eten met witte bonen in tomatensaus.

Dat is 1x al niet lekker,
laat staan zoveel dagen achtereen
pi_104167556
noodles _O_

Ik ga naar Aus. met een paar duizend euro, en ga voor minimaal een jaar. Ik ga dan ook niet met de gedachte om daar vakantie te vieren, maar meer om te werken en ondertussen iets van het land te zien. Dat is een redelijk groot verschil dan 'Voor het eerst backpacken door Australie en eigenlijk te weinig geld hebben', want dat lijkt me echt verschrikkelijk :P
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_104169427
Dat heb ik ook. Ik wil ongeveer 7000-8000 meenemen en dan zie ik het wel. Ik wil eigenlijk ook eerst naar Z.O. Azië, qua geld moet dat volgens mij niet een enorm probleem zijn,
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104170349
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:09 schreef kalinhos het volgende:
Dat heb ik ook. Ik wil ongeveer 7000-8000 meenemen en dan zie ik het wel. Ik wil eigenlijk ook eerst naar Z.O. Azië, qua geld moet dat volgens mij niet een enorm probleem zijn,
Kan heel goedkoop, ik heb er in 2 maanden toch meer dan 3000 door heen gejaagd in ZO Azie. Maar dan ook alles gedaan wat ik wilde, drie keer ergens gaan eten per dag, vaak bier, elke tourtje doen wat ik wil, niet altijd de goekoopste kamer dan kan het nog vrij snel gaan. Toch is het beter om klein beetje op je budget te letten.
pi_104170526
Ja paar vrienden van me zijn daar al geweest. Die gaven aan dat ze alles deden wat ze wilden en op 800 per maand uitkwamen. Ik wil sowieso naar Vietnam, en daaropvoglend Cambodja lijkt me ook mooi en daarna Thailand - Maleisie-Australie
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104171655
Mooie plannen, cambodja vond ik geweldig iig! Thailand ook!
Australie moet onderdeel worden van een wereldreis, ambitieus project van me :P maar moet haalbaar zijn.

De westkust spreekt me ook echt aan, lijkt me geweldig die open vlaktes. Rijd de Greyhound bus daar ook?
pi_104192689
Greyhound rijdt ook aan de westkust, wel iets minder vaak dan aan de oostkust..

Vooral landen als vietnam, cambodja zijn super, en de prijzen die je betaalt : _O_
  donderdag 10 november 2011 @ 09:22:59 #174
240618 Micson
The lonely stoner
pi_104192712
Ik ga over precies een week 5 maanden backpacken in Australie met veel te weinig geld.

Ik denk dat ik het een maandje uit probeer te houden met de dikke 1000 euro die ik heb en in die tijd van Sydney naar Melbourne te zijn gereist. In Melbourne wil ik dan een baan zoeken en als ik weer wat geld heb verder reizen :)
pi_104192782
Wat voor baantje/ welke richting zoek je precies dan?

Als je denkt aan de standaardbaantjes als fruitplukken oid dan voorzie ik een zware tijd voor je met veel (zwaar) werken, en weinig reizen omdat je zuurverdiende geld al snel weer op is denk...

Dat kan ook maar net zijn wat je wilt natuurlijk :)
pi_104194442
Je moet toch kunnen aantonen dat je minimaal ¤3500 hebt?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104194892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:39 schreef kalinhos het volgende:
Je moet toch kunnen aantonen dat je minimaal ¤3500 hebt?
Niet altijd,
toen ik het land binnenkwam stonden er enorme rijen voor de bagage controle,
voor gericht op eten,
maar wij werden uit de rij gehaald, naar een nieuwe balie en loop maar door.
niks geen controle,
het is maar hoe je het treft.
  donderdag 10 november 2011 @ 11:21:52 #178
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_104195563
Die bagagecontrole heeft natuurlijk niks met je visum te maken.
De paspoort controle wel, maar die checken vaak ook niks.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:31:18 #179
240618 Micson
The lonely stoner
pi_104198074
Ik dacht eigenlijk aan een baantje in een supermarkt oid. Niet te zwaar en na het werk de stad in.

Alleen in Sydney schijnt helemaal geen werk te krijgen te zijn, vandaar dat ik in Melbourne mijn geluk wil beproeven .

Van die 3500 heb ik inderdaad ook gehoord, maar mijn pa en ma willen deze er vast wel even tijdelijk opzetten, denk ik. :)
pi_104220523
Ik sprak een australier op mijn reis en die zij dat in Adelaide en omgeving werk zat is. Is volgens mij niet heel veer van melbourne vandaan
pi_104242582
Aanraders in Australie waar ik m'n duikbrevet het beste kan halen? Zit er bijvoorbeeld veel prijs verschil tussen Perth en Sydney? En wat zijn verdere duikaanraders? :)
pi_104252042
Cairns :Y

Grootste aanbod dus volgens het vrije marktprincipe ook de scherpste prijzen....

Verder zijn de meeste trips vanuit cairns wel wat massaal en gaan ze ook rustig met 2 boten a 100 man tegelijkertijd naar hetzelfde rif..

Mocht je dat niet willen dan is dat in ieder geval 1 ding waar je goed op moet letten. Misschien is het in het laatste geval handiger om niet vanuit cairns te gaan duiken, maar vanuit een iets kleinere plek. Wel raad ik het great barrier reef aan. Port douglas oid..

Zelf padi gehaald bij ''downunderdive'' prima school, goede begeleiding, goed eten. Niet de aller modernste / snelste boot, maar wel een scherpe prijs en alles gewoon prima voor elkaar :)
pi_104290244
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:56 schreef Soohr het volgende:

[..]

Niet altijd,
toen ik het land binnenkwam stonden er enorme rijen voor de bagage controle,
voor gericht op eten,
maar wij werden uit de rij gehaald, naar een nieuwe balie en loop maar door.
niks geen controle,
het is maar hoe je het treft.
Ik vermoed dat je naar de rij gehaald bent waarbij je bagage niet door de scan hoeft, maar gesnuffeld wordt door de drugshond? :)
Niks geen controle bestaat niet in Oz, imho, maakt niet uit hoe druk het is.

Prachtige beestjes trouwens, ik had bijna gevraagd of ie niet dubbel moest sniffen ;)
pi_104315717
Iemand nog een leuke tip voor een goed hostel in Sydney om mijn trip mee te beginnen? De reviews voor The Blue Parrot zagen er goed uit, maar er zijn zoveel hostels dat ik er niet echt wijs uit kan...

Ik wil graag wat van de stad zien, maar moet ook een aantal dingen regelen dus dicht bij metro/bus zou gemakkelijk zijn. Daarnaast hou ik wel van een partyhostel (zeker om veel mensen te ontmoeten en na ruim 9 maanden werk heb ik dat ook wel verdiend :P )
Meer dan ¤28/29,- was ik niet van plan te gaan betalen, dus het moet nog 'goedkoop' zijn ook ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_104320677
Ik heb zin om te reizen!!!
pi_104340115
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:11 schreef Veersesmurf het volgende:
Iemand nog een leuke tip voor een goed hostel in Sydney om mijn trip mee te beginnen? De reviews voor The Blue Parrot zagen er goed uit, maar er zijn zoveel hostels dat ik er niet echt wijs uit kan...

Ik wil graag wat van de stad zien, maar moet ook een aantal dingen regelen dus dicht bij metro/bus zou gemakkelijk zijn. Daarnaast hou ik wel van een partyhostel (zeker om veel mensen te ontmoeten en na ruim 9 maanden werk heb ik dat ook wel verdiend :P )
Meer dan ¤28/29,- was ik niet van plan te gaan betalen, dus het moet nog 'goedkoop' zijn ook ;)
Dan zou ik eens naar the wakeup kijken, zit een van de leukste bars recht onder het hostel. De ligging is pal naast het station.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2011 00:35:02 ]
pi_104363785
Klinkt goed, bedankt ^O^
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 14 november 2011 @ 19:59:51 #188
240618 Micson
The lonely stoner
pi_104366420
Ik ga er ook even kijken, klinkt inderdaad leuk :)

Nog 3 dagen !
pi_104373183
Wake up is inderdaad heel leuk :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 15 november 2011 @ 02:59:20 #190
164283 Luco
Buongiorno!
pi_104383734
Ik heb m'n duikbrevet op Magnetic Island gehaald. Toffe lui maar de divespot is weinig te zien. Zicht van 1-3 meter door de wind die er die dagen toevallig was, vrij wisselende stromingen. Maar goed, ik heb m'n brevet (en het kostte me maar 300AUD).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_104548818
Vraagje.. in februari / maart ga ik ook alleen naar Australie. Zoals de meeste vlieg ik naar Sydney. Na Sydney bezichtigd te hebben wil ik waarschijnlijk eerst naar Ayers Rock. Wat is het verstandigst / goedkoopst? Nu al een ticket + eventuele excursie te boeken naar Ayers Rock of pas regelen als ik in Sydney ben? Na Ayers Rock wil ik vanaf Alice Springs naar Cairns vliegen. Ook verstandiger om deze nu al vast te plannen zodat je niet in Alice Springs "vast" zit als ik daar geen vliegtuig meer kan regelen omdat deze bijvoorbeeld vol zit.
  zaterdag 19 november 2011 @ 14:28:47 #192
164283 Luco
Buongiorno!
pi_104550911
Al die vluchten gaan dagelijks. Vast zitten zal je dus niet overkomen denk ik. Gewoon paar weken tot een week van tevoren boeken.

Wat Uluru betreft, ga via The Rock Tour. Heb ik een hele toffe trip mee gehad. Vraag als het kan naar Kiwi Sam / Ginger Sam als tourgids!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_104594328
Thanks voor de info.. Ga ik het toch gewoon daar regelen :-)
pi_104666754
Hoe zit het met verzekeren in Australie? (dokter, tandarts etc) Kun je je Nederlandse zorgverzekering door laten lopen, of is het slimmer daar iets af te sluiten?
pi_104681935
Dat ligt er een beetje aan hoelang je gaat volgens mij. Kijk hier even naar: http://www.travellers.com(...)bid/201/Default.aspx

Daarnaast zag ik laatst een mooie verzekering waar ik binnenkort even achteraan ga: http://www.australianbackpackers.nl/verzekering

Ik ga een jaar naar Aus. dus die laatste verzekering is een mooie optie (zeker als je het vergelijkt met normale ziektekosten verzekering...)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_104686300
Man laat miljoen dollar achter in pizzeria

Daar gaat je zuur verdiende bananen-pluk-geld... :P
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:01:24 #197
164283 Luco
Buongiorno!
pi_104696740
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:12 schreef Licko het volgende:
Hoe zit het met verzekeren in Australie? (dokter, tandarts etc) Kun je je Nederlandse zorgverzekering door laten lopen, of is het slimmer daar iets af te sluiten?
De Nederlandse regering heeft een verdrag met de Australische. Als Nederlander kom je dus in aanmerking voor de publieke zorgverzekering (MediCare). Gewoon dat aanvragen dus. Daarnaast moet je gewoon even kijken bij je zorgverzekering wat ze wel en niet dekken in het buitenland.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_104711709
De reciprocal health agreement dekt alleen medisch noodzakelijke behandelingen. Ook dekt Medicare niet alles. Ambulancevervoer is bijvoorbeeld niet gedekt, kan aardig in de papieren lopen als je in de bush iets overkomt en je met het vliegtuig naar het ziekenhuis moet. Daar moet je je apart voor verzekeren.
pi_105164762
Zodra ik in Sydney aankom wil ik graag een camper kopen (klein budget uiteraard) nu weet ik dat er overal in de hostels briefjes hangen waar ze worden aangeboden, maar er zijn ook websites waar dat gebeurd.

Deze heb ik zelf al gevonden -klik- maar ik ben benieuwd of er nog meer van zulke sites zijn? Ik vind het namelijk wel handig om van te voren een beetje te kijken welke merken er op de markt zijn, en wat de vraagprijs ongeveer is.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_105207833
Ik heb zelf via de gumtree voor Melbourne een auto gekocht,
vanuit Nederland al opzoeken en dan via de mail en telefoon (let op het tijdverschil, je wilt niet een verkoper midden in zijn nacht bellen) een auto gereserveerd.

De meeste verkopers zijn er niet zo happig op, een koper die nog aan de andere kant van de wereld woont, maar uiteindelijk lukt het wel.

Let er wel even op dat auto's en dergelijke met een geldige Roadworthy (pink slip) moeten worden verkocht,
dat is een soort APK. Veel verkopers proberen hun waar te slijten zonder dat deze erbij zit en dat kan dan tot een verrassing leiden als je het ding laat keuren.

En let er even op hoelang de "rego" (wegenbelasting) nog geldig is,
deze wordt 1x per jaar betaald en de eigenaar krijgt gewoon een rekening voor 12 maanden, ookal heb je de auto nog maar 1 maand,
ben je dus van plan om 6 maanden ermee te toeren en er zit een rego op die nog 8 maanden geldig is kan je wegenbelasting vrij rijden.

Naast de rego en de pink slip heb je nog een green slip nodig, de WA verzekering.
pi_105218749
Wat is een beetje een reeele prijs voor een retourticket Aus? Ik wil wel een tussenstop in Z.O. Azië, maar aangezien er vrij veel vluchten zo overstappen moet dat geen enorm verschil opleveren lijkt me
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_105227540
Ik en mijn vriendin hebben ook besloten volgend jaar naar australie te gaan :). Ik ben ook op zoek naar tickets, ik wordt er nog niet echt wijs uit.

We zouden graag gaan voor 4 tot 6 weken en ben maar begonnen met het zoeken naar tickets, maar kan nog niet echt vinden waar ik goedkope stopover tickets kan vinden. Wij willen graag een stopover in Hong Kong voor 2 dagen. Is dan 1500 euro waar je aan moet denken?
  maandag 5 december 2011 @ 22:24:44 #203
164283 Luco
Buongiorno!
pi_105230970
Emirates, 1436 inc. StopOver in.Dubai, met visa en alles. Max 3 dagen stopover
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_105261123
Ik heb er zojuist een via worldticketcenter aangevraagd als offerte. via thailand (2 maanden tussenstop) 1100 euro retour
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_105262101
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:24 schreef moz het volgende:
Ik en mijn vriendin hebben ook besloten volgend jaar naar australie te gaan :). Ik ben ook op zoek naar tickets, ik wordt er nog niet echt wijs uit.

We zouden graag gaan voor 4 tot 6 weken en ben maar begonnen met het zoeken naar tickets, maar kan nog niet echt vinden waar ik goedkope stopover tickets kan vinden. Wij willen graag een stopover in Hong Kong voor 2 dagen. Is dan 1500 euro waar je aan moet denken?
Emirates, ziet er goed uit :)

Als ik bij de sales kijk zie ik trouwens nog een stuk goedkopere tickets.... Wij willen alleen in augustus, maar die acties lopen nu nog maar tot en met juni. Loont het over het algemeen om nog even te wachten met tickets?
  vrijdag 9 december 2011 @ 05:40:18 #206
240618 Micson
The lonely stoner
pi_105366166
Ik ben in de NSW state Library in Sydney op dit moment. Ben hier sinds 4 weken en mijn geld begint op de raken.

Iemand een idee hoe je gemakkelijk aan een fruit picking baantje komt? Ik ken de sites Jobaroo en Travellersatwork, maar die zijn nog niet echt waardevol gebleken.

Verder nog Fok-ers hier in Sydney die nog uitgaan dit weekend ? :)
pi_105366426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:00 schreef buishuis het volgende:
Aanraders in Australie waar ik m'n duikbrevet het beste kan halen? Zit er bijvoorbeeld veel prijs verschil tussen Perth en Sydney? En wat zijn verdere duikaanraders? :)
Cairns for sure!
Tsubasa o hirake..
pi_105447919
Voor wie tussen nu en maart naar Sydney gaat:

quote:
MUSIC fans will have a chance to save one of Australia's favourite rock venues brick by brick as part of a public campaign to rescue the debt-ridden Annandale Hotel.

Owners Matt and Dan Rule have already taken expressions of interest in the buy-a-brick project - which will kick off next year - and have sold off the venue's poker machines to keep the business afloat.Under the buy-a-brick plan, music fans will pay $20 - $250 for a brick (membership), bearing a plaque with their name, and a certificate for helping save the Parramatta Rd pub.
http://www.annandalehotel.com/anh/articles.asp?type=1&id=208

De Annandale Hotel is zo'n beetje het equivalent van de Melkweg (of de Effenaar in de tijd van de oude textielfabriek), en is één van de weinige plekken voor alternatieve muziek.

Hun motto is niet voor niks "Fuck this! I am going to the Annandale"
Volgens mij kunnen ze wel wat support gebruiken :)
  zondag 11 december 2011 @ 20:04:09 #209
164283 Luco
Buongiorno!
pi_105465967
Annandale Hotel zat op 10 minuten lopen van waar ik woonde, zag eruit aks een shithole maar had regelmatig goede bandjes. Helaas niks gezien en onder andere The Jezabels gemist...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_105611331
Zodra ik in Australie ben wil ik een rekening openen. Ik wil dan het geld wat ik op mijn Nederlandse rekening heb overzetten naar dollars. Nou heb ik straks van de verkoop van mijn auto ook nog wat euro's cash. Wat is het slimste om hier mee te doen?
1) cash op m'n Nederlandse rekening zetten, en dan het geheel overzetten.
2) cash inwisselen in Australie en dan op m'n Australische rekening zetten.

Cash meenemen naar het buitenland vind ik geen enkel probleem, het gaat mij erom op welke manier ik de meeste dollars krijg ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_105626194
Wat verwacht je dat de dollarprijs gaat doen.
pi_105634090
De dollar zal nog sterker worden dan dat hij al is. Als het kon had ik m'n geld al overgezet, maar ik kan geen rekening openen vanuit het 'buitenland' omdat ik dan met een paspoort langs moet (logisch ook)

Dus in dat geval kan ik het beste...?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_105650125
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:51 schreef Veersesmurf het volgende:
De dollar zal nog sterker worden dan dat hij al is. Als het kon had ik m'n geld al overgezet, maar ik kan geen rekening openen vanuit het 'buitenland' omdat ik dan met een paspoort langs moet (logisch ook)

Dus in dat geval kan ik het beste...?
Je kunt nu al een rekening openen en geld overmaken, vanuit Nederland. Je kunt er alleen niet bij totdat je met je paspoort langs bent geweest.
pi_105650130
... het geld dat je ontvangt bij verkoop van je auto al in Nederland omwisselen naar $AUS.
En de rest overboeken zodra het kan. op zich is een bankrekening snel geregeld, je krijgt wel een bankpasje toegestuurd binnen 10 werkdagen. Dan moet je alleen wel op een plek zijn waar die naartoe wordt gestuurd.
pi_105662979
Is dat hoe de meeste van jullie het hebben gedaan? Een Australische bankrekening openen en daarmee geld opnemen? Mijn reispartner en ik zaten er over te denken om speciaal een ING rekening te openen aangezien je hiermee in het buitenland kan pinnen zonder dat er extra kosten in rekening worden gebracht..
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:04:48 #216
164283 Luco
Buongiorno!
pi_105663964
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:35 schreef buishuis het volgende:
Is dat hoe de meeste van jullie het hebben gedaan? Een Australische bankrekening openen en daarmee geld opnemen? Mijn reispartner en ik zaten er over te denken om speciaal een ING rekening te openen aangezien je hiermee in het buitenland kan pinnen zonder dat er extra kosten in rekening worden gebracht..
Ik had een Aussie rekening, maar het kwam er op neer dat ik al mijn EFTPOS betalingen met m'n credit card deed en daarnaast standaard 100AUD cash bij me had wat ik rechtstreeks vanaf m'n Nederlandse rekening pinde :')
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_105670854
Ik ben momenteel aan het reizen, en al een paar Australiers ontmoet. Vorig jaar er zelf geweest en dat beviel goed.
Nu ben ik afgelopen zomer in NL afgestudeerd, en moet ik op zoek naar een baan. Die Australiers zeggen dat in hun land de banen voor het oprapen liggen, waar het in Nederland best moeilijk is. Hebben jullie enig idee of het voor een Nederlander te doen is een normale baan op niveau te krijgen? Begreep dat je moet aan kunnen tonen een meerwaarde te zijn, hoe gaat dat? En wat is de beste manier om vanuit het buitenland een normale baan te zoeken?

Het is even een gedachtenspinsel, maar wel een aantrekkelijke... maar ik zal niet de enige zijn die dit wil :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:51:15 #218
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_105673757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:35 schreef buishuis het volgende:
Is dat hoe de meeste van jullie het hebben gedaan? Een Australische bankrekening openen en daarmee geld opnemen? Mijn reispartner en ik zaten er over te denken om speciaal een ING rekening te openen aangezien je hiermee in het buitenland kan pinnen zonder dat er extra kosten in rekening worden gebracht..
Had ook een australische bankrekening geopend, maar enige waar we die voor hebben gebruikt is om even een paar duizend dollar te parkeren toen we onze auto in Sydney hadden verkocht. Rest alles met creditcard gedaan en elke paar dagen 500 dollar pinnen. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_105686633
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:51 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Had ook een australische bankrekening geopend, maar enige waar we die voor hebben gebruikt is om even een paar duizend dollar te parkeren toen we onze auto in Sydney hadden verkocht. Rest alles met creditcard gedaan en elke paar dagen 500 dollar pinnen. :)
En deze bedragen gepint vanaf je NL rekening of je Aus rekening?
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:39:50 #220
164283 Luco
Buongiorno!
pi_105687896
Ik merkte dat Commonwealth niks extra's rekende en ABN 2.25 per pintransactie rekende. Andere banken (ANZ, Westpac etc) rekenden zelf vaak ook nog 3AUD per transactie.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_105693994
Ik heb steeds vanaf mijn nederlandse bankrekening gepint, en alles contant betaald, want mijn pas deed het niet in winkels.
En sommige dingen via de credit card.

Let op! In sommige kleine dorpjes krijg je maar 200 dollar per dag uit de automaat, als je dan ook veel diesel verstookt is een tweede rekening wel handig om iig 400 dollar te kunnen pinnen.
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:21:11 #222
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_105700804
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:35 schreef buishuis het volgende:

[..]

En deze bedragen gepint vanaf je NL rekening of je Aus rekening?
Nederlandse rekening, zaken als benzine en hostels voor enkele dagen standaard met creditcard betaald.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_105700972
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:39 schreef Luco het volgende:
Ik merkte dat Commonwealth niks extra's rekende en ABN 2.25 per pintransactie rekende. Andere banken (ANZ, Westpac etc) rekenden zelf vaak ook nog 3AUD per transactie.
+ dat je bij ANZ een kut wisselkoers krijgt, die rekenen namelijk zelf om naar EUR en brengen dat in rekening bij je NL bank, terwijl je bij pinnen bij Commonwealth imho de middenkoers bij je NL bank krijgt :)

ANZ sucks big time. :)
pi_105709324
In 2009 gewoon alles met de creditcard / contant gedaan want je nederlandse bankpas is volgens mij niet zo geschikt voor Eftpos.

Momenteel doen we bijna alles via onze australische account, maar we werken hier dan ook dus daar komt ook geld op binnen. Wel fijn ook, hoef je niet meer elke keer om te rekenen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:56 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben momenteel aan het reizen, en al een paar Australiers ontmoet. Vorig jaar er zelf geweest en dat beviel goed.
Nu ben ik afgelopen zomer in NL afgestudeerd, en moet ik op zoek naar een baan. Die Australiers zeggen dat in hun land de banen voor het oprapen liggen, waar het in Nederland best moeilijk is. Hebben jullie enig idee of het voor een Nederlander te doen is een normale baan op niveau te krijgen? Begreep dat je moet aan kunnen tonen een meerwaarde te zijn, hoe gaat dat? En wat is de beste manier om vanuit het buitenland een normale baan te zoeken?

Het is even een gedachtenspinsel, maar wel een aantrekkelijke... maar ik zal niet de enige zijn die dit wil :)
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het hier een beetje hetzelfde is (voor mijn vakgebied, de rest kan ik niet voor spreken). Ik zocht een baan op WO-niveau in finance, maar die vind je normaal gesproken niet in een weekje. Net zoals in NL dus.
Ik werk nu in een coffee cafe en dat baantje was in 3 minuten geregeld. Mijn vriendin ging daar solliciteren (had een collega van een ander café weer geregeld voor haar), ik ging gewoon maar mee en de volgende dag kon ik beginnen.

Als je niet teveel eisen hebt vind je hier het werk wel denk ik, maar of dat dan ook hetgene is wat je echt zoekt.. dat kan wel wat langer duren, net zoals in NL
pi_105710611
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:09 schreef Stefanovic83 het volgende:
In 2009 gewoon alles met de creditcard / contant gedaan want je nederlandse bankpas is volgens mij niet zo geschikt voor Eftpos.

Momenteel doen we bijna alles via onze australische account, maar we werken hier dan ook dus daar komt ook geld op binnen. Wel fijn ook, hoef je niet meer elke keer om te rekenen.

[..]

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het hier een beetje hetzelfde is (voor mijn vakgebied, de rest kan ik niet voor spreken). Ik zocht een baan op WO-niveau in finance, maar die vind je normaal gesproken niet in een weekje. Net zoals in NL dus.
Ik werk nu in een coffee cafe en dat baantje was in 3 minuten geregeld. Mijn vriendin ging daar solliciteren (had een collega van een ander café weer geregeld voor haar), ik ging gewoon maar mee en de volgende dag kon ik beginnen.

Als je niet teveel eisen hebt vind je hier het werk wel denk ik, maar of dat dan ook hetgene is wat je echt zoekt.. dat kan wel wat langer duren, net zoals in NL
Wat verdien je in zo'n Coffee Cafe?
pi_105839558
wisselt.. ik verdien $19,47 maar daar moet nog belasting vanaf (30%, maar kun je deels wel weer terug krijgen). Cash is het vaak $12 tot $15.
Ben je barista, dan kan het oplopen tot $21 cash bijv.

Een weekje flink werken en ik hark $ 6-700 binnen, dus je kunt wel rap sparen op zich
pi_105869758
Jaaa, ik kan mij hier melden, ik ga eind april twee weken naar Brisbane, Australie *O*
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
pi_105999359
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

+ dat je bij ANZ een kut wisselkoers krijgt, die rekenen namelijk zelf om naar EUR en brengen dat in rekening bij je NL bank, terwijl je bij pinnen bij Commonwealth imho de middenkoers bij je NL bank krijgt :)

ANZ sucks big time. :)
Commonwealth is dus de best optie begrijp ik ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:47 schreef Stefanovic83 het volgende:
wisselt.. ik verdien $19,47 maar daar moet nog belasting vanaf (30%, maar kun je deels wel weer terug krijgen). Cash is het vaak $12 tot $15.
Ben je barista, dan kan het oplopen tot $21 cash bijv.

Een weekje flink werken en ik hark $ 6-700 binnen, dus je kunt wel rap sparen op zich
Die $19,47 zie ik wel meer staan op vacaturesites. Dat is een minimumloon o.i.d. neem ik aan? en weet je toevallig ook hoeveel je van die 30% terug kan krijgen? (aan het einde van het jaar?)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zaterdag 24 december 2011 @ 14:15:26 #229
164283 Luco
Buongiorno!
pi_106000099
CommonWealth vond ik prima. Duidelijke app ook voor mobiel internet bankieren etc. Kon met die app ook de dichtsbijzijnde CW-ATM vinden. CommonWealth heeft sowieso de meeste ATM's in Australië
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_106042412
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:47 schreef Stefanovic83 het volgende:
wisselt.. ik verdien $19,47 maar daar moet nog belasting vanaf (30%, maar kun je deels wel weer terug krijgen). Cash is het vaak $12 tot $15.
Ben je barista, dan kan het oplopen tot $21 cash bijv.

Een weekje flink werken en ik hark $ 6-700 binnen, dus je kunt wel rap sparen op zich
19 dollar is niet slecht zeg. Kan je idd wel aardig je geld weer aanvullen.
pi_106048005
Grappig dat hier de surfies voorbijhollen met een plank onder de arm en een kerstmuts op de knar. :)
pi_106051758
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:52 schreef Veersesmurf het volgende:

Die $19,47 zie ik wel meer staan op vacaturesites. Dat is een minimumloon o.i.d. neem ik aan? en weet je toevallig ook hoeveel je van die 30% terug kan krijgen? (aan het einde van het jaar?)
geen idee, en geen idee :)
pi_106066508
^O^ ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_106603382
Ik wil terug.
pi_106604311
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:47 schreef Travel. het volgende:
Ik wil terug.
ik ook.
pi_106605369
1 maart vertrek ik naar down under 8-)
  maandag 9 januari 2012 @ 16:42:16 #237
164283 Luco
Buongiorno!
pi_106605470
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:47 schreef Travel. het volgende:
Ik wil terug.
QFT
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:16:44 #238
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_106638597
Ik ben geselecteerd voor een exchange (studeren) in Australië. Nu wil ik me natuurlijk het liefst helemaal op voorbereiden, heeft iemand leuke sites of wat dan ook?

Ik ben me al aan het oriënteren op een Jackaroo cursus, surfcursus maar ik wil sowieso ook nog 2/3 maanden daarna gaan reizen (wel in Europese zomer, helaas).
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_106650452
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:16 schreef Skylark. het volgende:
Ik ben geselecteerd voor een exchange (studeren) in Australië. Nu wil ik me natuurlijk het liefst helemaal op voorbereiden, heeft iemand leuke sites of wat dan ook?

Ik ben me al aan het oriënteren op een Jackaroo cursus, surfcursus maar ik wil sowieso ook nog 2/3 maanden daarna gaan reizen (wel in Europese zomer, helaas).
Noord-west is met dertig graden geen verkeerd temperatuurtje hoor
En even een vraag tussendoor, wat ben je nou kwijt aan zo'n exchange?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:44:45 #240
164283 Luco
Buongiorno!
pi_106650805
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:16 schreef Skylark. het volgende:
Ik ben geselecteerd voor een exchange (studeren) in Australië. Nu wil ik me natuurlijk het liefst helemaal op voorbereiden, heeft iemand leuke sites of wat dan ook?

Ik ben me al aan het oriënteren op een Jackaroo cursus, surfcursus maar ik wil sowieso ook nog 2/3 maanden daarna gaan reizen (wel in Europese zomer, helaas).
Waar ga je studeren? Maakt een wereld van verschil natuurlijk!

quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:35 schreef Travel. het volgende:

[..]

Noord-west is met dertig graden geen verkeerd temperatuurtje hoor
En even een vraag tussendoor, wat ben je nou kwijt aan zo'n exchange?
Waarschijnlijk gewoon de fee voor Non-Australian students. In het geval van University of Sydney was dit zo'n 12.000$ per semester. Omdat ik er geen vakken gevolgd heb en ik op uitnodiging van iemand daar erheen ben gegaan was ik in Sydney als "Visiting Scholar". Resultaat: Officieel geen student, dus geen University of Sydney Union lidmaatschap etc, maar wel gewoon elke dag op die prachtige Campus geweest _O_
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_106652035
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:44 schreef Luco het volgende:

[..]

Waar ga je studeren? Maakt een wereld van verschil natuurlijk!

[..]

Waarschijnlijk gewoon de fee voor Non-Australian students. In het geval van University of Sydney was dit zo'n 12.000$ per semester. Omdat ik er geen vakken gevolgd heb en ik op uitnodiging van iemand daar erheen ben gegaan was ik in Sydney als "Visiting Scholar". Resultaat: Officieel geen student, dus geen University of Sydney Union lidmaatschap etc, maar wel gewoon elke dag op die prachtige Campus geweest _O_
''gewoon'' 12.000 euro :') Dag droom.
Denk dat ik ga proberen om in mijn derde jaar bij een bedrijf in Australië of Bangkok stage te lopen ipv te studeren
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:28:03 #242
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_106652674
Ik ga in Sydney studeren!

quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:35 schreef Travel. het volgende:

[..]

Noord-west is met dertig graden geen verkeerd temperatuurtje hoor
En even een vraag tussendoor, wat ben je nou kwijt aan zo'n exchange?
Mijn collegeld van 1700eu, retourticket en wat ik daar uitgeef. Ik reken op zo'n 12.000eu voor een half jaar.

Misschien is het dan wel prettig om vanuit Sydney wanneer mijn semester erop zit in juni naar boven te trekken via Brisbane naar Cairns als het dan echt zo'n prettig weer is. Dan kan ik tijdens m'n studietijd wel ergens tussendoor Melbourne en Canberra bezoeken.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_106652948
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:28 schreef Skylark. het volgende:
Ik ga in Sydney studeren!

[..]

Mijn collegeld van 1700eu, retourticket en wat ik daar uitgeef. Ik reken op zo'n 12.000eu voor een half jaar.

Misschien is het dan wel prettig om vanuit Sydney wanneer mijn semester erop zit in juni naar boven te trekken via Brisbane naar Cairns als het dan echt zo'n prettig weer is. Dan kan ik tijdens m'n studietijd wel ergens tussendoor Melbourne en Canberra bezoeken.
Ahh, maar dat is wat ik mij afvroeg. Je betaalt dus alleen je 1700 (niet het lokale tarief) dat je hier ook betaalt.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:37:51 #244
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_106653202
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:33 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ahh, maar dat is wat ik mij afvroeg. Je betaalt dus alleen je 1700 (niet het lokale tarief) dat je hier ook betaalt.
Precies, het is een officiële uitwisseling van mijn universiteit in mijn masterjaar (bachelor is handiger eigenlijk). Moest ook een selectieprocedure door, maar voordeel is dat ik mijn collegeld gewoon aan mijn universiteit betaal en zij aanvullend betalen aan de universiteit in Sydney.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_106653294
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:37 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Precies, het is een officiële uitwisseling van mijn universiteit in mijn masterjaar (bachelor is handiger eigenlijk). Moest ook een selectieprocedure door, maar voordeel is dat ik mijn collegeld gewoon aan mijn universiteit betaal en zij aanvullend betalen aan de universiteit in Sydney.
Cool, Sydney is in ieder geval een top stad voor wat ik gezien heb! Al zou ik wel twijfelen tussen Melbourne, Sydney en Adelaide.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:42:39 #246
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_106653485
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:39 schreef Travel. het volgende:

[..]

Cool, Sydney is in ieder geval een top stad voor wat ik gezien heb! Al zou ik wel twijfelen tussen Melbourne, Sydney en Adelaide.
Er waren alleen voor deze universiteit al 50 applicaties voor 4 plaatsen, dus ik ben allang blij dat ik uberhaupt naar Oz mag :D :').
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_106653696
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:42 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Er waren alleen voor deze universiteit al 50 applicaties voor 4 plaatsen, dus ik ben allang blij dat ik uberhaupt naar Oz mag :D :').
Dat bedoel ik :')
Ik deed eerst bedrijfskunde, maar zag toen in dat als je überhaupt kans wilt maken op dit soort dingen je talloze extra activiteiten en dergelijke moet hebben gedaan. Daarom doe ik nu ook een studie met in het eerste jaar, waar de kans dus iets groter is :')
pi_106654536
Gaat lekker met die Australische Dollar. Waar ik op 24 nov. nog 1,37 voor een euro kreeg is dat vandaag nog maar 1,23 :{
Toch een heel verschil als je ¤10.000,- wilt overzetten... }:|
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 10 januari 2012 @ 20:14:10 #249
164283 Luco
Buongiorno!
pi_106655285
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:28 schreef Skylark. het volgende:
Ik ga in Sydney studeren!

[..]

Mijn collegeld van 1700eu, retourticket en wat ik daar uitgeef. Ik reken op zo'n 12.000eu voor een half jaar.

Misschien is het dan wel prettig om vanuit Sydney wanneer mijn semester erop zit in juni naar boven te trekken via Brisbane naar Cairns als het dan echt zo'n prettig weer is. Dan kan ik tijdens m'n studietijd wel ergens tussendoor Melbourne en Canberra bezoeken.
Als je vragen over Sydney of USyd hebt, voel vrij me te PMen. Ben zelf dus net terug van 4 maanden USyd en 2 maanden reizen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:05:34 #250
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_106661941
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:14 schreef Luco het volgende:

[..]

Als je vragen over Sydney of USyd hebt, voel vrij me te PMen. Ben zelf dus net terug van 4 maanden USyd en 2 maanden reizen.
Gaaf, ga ik zeker gebruik van maken! Alleen ga ik niet studeren aan de USyd. Maar ik ben echt benieuwd, ik moet m'n vragen echt eens op 'n rijtje gaan zetten.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:22:18 #251
164283 Luco
Buongiorno!
pi_106662801
Wat wordt het dan? UTS of UNSW?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:27:42 #252
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_106663054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:22 schreef Luco het volgende:
Wat wordt het dan? UTS of UNSW?
UTS inderdaad.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:02:47 #253
164283 Luco
Buongiorno!
pi_106664648
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:27 schreef Skylark. het volgende:

[..]

UTS inderdaad.
:{w. In Sydney geldt een ongeschreven regel.

1. University of Sydney (USyd)
2. University of Technology Sydney (UTS)
3. University of New South Wales (UNSW)

Waarbij ik heb meegemaakt dat meiden van UTS direct een gesprek afkapten en wegliepen zodra we zeiden naar USyd te gaan. UNSW gaan we het niet eens over hebben, wordt in Sydney toch gezien als een soort Windesheim/InHolland.

Uiteraard is de rivaliteit vriendschappelijk (Oktoberfest @ UNSW schijnt geniaal te zijn), maar USyd is over het algemeen toch de beste universiteit in Sydney. Heeft ook de mooiste campus (ruim, oude mooie gebouwen etc, in tegenstelling tot UTS wat gewoon een zooi hoge gebouwen met diepe kelders zijn).

Maar goed, ik ben natuuriljk bias-ed want USyd.

[ Bericht 21% gewijzigd door Luco op 10-01-2012 23:10:14 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:32:43 #254
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_106666005
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:02 schreef Luco het volgende:

[..]

:{w. In Sydney geldt een ongeschreven regel.

1. University of Sydney (USyd)
2. University of Technology Sydney (UTS)
3. University of New South Wales (UNSW)
Dat is echt onzin. Het hangt helemaal af van welke studie als je wilt bepalen welke universiteit de beste voor iemand is.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:46:40 #255
164283 Luco
Buongiorno!
pi_106666578
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:32 schreef SlamD het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. Het hangt helemaal af van welke studie als je wilt bepalen welke universiteit de beste voor iemand is.
No shit :')... Ik zeg toch ook ongeschreven regel. Gaat puur om uitstraling en vriendelijke rivaliteit. USyd wordt gezien als elitairder, prestigieuzer en de studenten dragen dit graag uit. Deels uit rivaliteit, deels omdat het zo is. Die uitstraling komt ook door de campus, de college's die op de campus zitten en de leeftijd van USyd vs UTS. USyd straalt gewoon meer uit, period. Ik weet niks van precieze verschillen tussen opleidingen, maar over het algemeen is USyd > UTS > UNSW wel de vuistregel (al is het maar om uitstraling). Vergelijk het maar met WO > HBO > MBO (Waarbij USyd en UTS beide gewoon WO/HBO zijn en UNSW vergelijkbaar is met HBO). De TAFE's daar zijn de MBO opleidingen (Althans, dat is hoe het mij is uitgelegd).

In Australië is dat hele onderscheid tussen HBO en WO er niet. Het zijn allemaal Universities alleen verschilt het dus per opleiding op welk niveau je het mag schalen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_106668413
For something completely different:

Voor wie deze week in Sydney is, is dit wel een leuke tip:

http://www.flickerfest.com.au/
Filmfestival met korte films, drie stappen van Bondi Beach.

Gisteravond geweest, erg leuk :)
  woensdag 11 januari 2012 @ 10:57:39 #257
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_106674547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:02 schreef Luco het volgende:

[..]

:{w. In Sydney geldt een ongeschreven regel.

1. University of Sydney (USyd)
2. University of Technology Sydney (UTS)
3. University of New South Wales (UNSW)

Waarbij ik heb meegemaakt dat meiden van UTS direct een gesprek afkapten en wegliepen zodra we zeiden naar USyd te gaan. UNSW gaan we het niet eens over hebben, wordt in Sydney toch gezien als een soort Windesheim/InHolland.

Uiteraard is de rivaliteit vriendschappelijk (Oktoberfest @ UNSW schijnt geniaal te zijn), maar USyd is over het algemeen toch de beste universiteit in Sydney. Heeft ook de mooiste campus (ruim, oude mooie gebouwen etc, in tegenstelling tot UTS wat gewoon een zooi hoge gebouwen met diepe kelders zijn).

Maar goed, ik ben natuuriljk bias-ed want USyd.
Aha, ik ben benieuwd in ieder geval. Is USyd dan de Macquarie University? Ik heb iig mijn redenen om UTS te kiezen, ik weet inderdaad dat de campus iets minder mooi is maar ach, Australië is mooi genoeg om dat te compenseren.

Ben wel benieuwd hoe het dan met housing zit, ik zag dat 300eu per week (!) normaal is. 1200eu voor een kamer/studio per maand is redelijk duur, vind ik. Is dat echt zo?
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:31:35 #258
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_106675588
Macquarie is weer een andere universiteit. Die ligt een half uur buiten het CBD.
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:44:44 #259
164283 Luco
Buongiorno!
pi_106676007
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:57 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Aha, ik ben benieuwd in ieder geval. Is USyd dan de Macquarie University? Ik heb iig mijn redenen om UTS te kiezen, ik weet inderdaad dat de campus iets minder mooi is maar ach, Australië is mooi genoeg om dat te compenseren.

Ben wel benieuwd hoe het dan met housing zit, ik zag dat 300eu per week (!) normaal is. 1200eu voor een kamer/studio per maand is redelijk duur, vind ik. Is dat echt zo?
Maqcuarie ligt aan de noordkant van Sydney. Ook een goede universiteit alleen minder groot dan USyd en UTS. Sydney zelf is al mooi genoeg om de campus van UTS te compenseren, no worries :).

Wat huisvesting betreft: Ik betaalde 215AUD/wk voor een single room in een best tof huis (met een geschifte huisbaas, dat wel). Ga er maar vanuit dat als je een kamer deelt met iemand (gebeurt een boel in Sydney) je zo'n 150-200AUD/wk kwijt bent en als je single wilt je aankijkt tegen zo'n 200-250AUD/wk. Locatie is dan ook nog eens van invloed uiteraard. In wijken als Newtown, Surrey hills, Camperdown, Glebe, Annandale, Ultimo, Woolloomoolloo, Bondi en Coogee zijn dit wel de gangbare prijzen, zodra je meer buiten het centrum gaat zitten wordt dit natuurlijk lager.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_106677553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:01 schreef Veersesmurf het volgende:
Gaat lekker met die Australische Dollar. Waar ik op 24 nov. nog 1,37 voor een euro kreeg is dat vandaag nog maar 1,23 :{
Toch een heel verschil als je ¤10.000,- wilt overzetten... }:|
Hetzelfde probleem hiero. Ben aan het twijfelen wanneer ik dit het beste kan gaan doen..
pi_106715998
quote:
Je zou denken dat er niets zo simpel is als poepen, maar daar kun je je nog wel eens in vergissen. Volgens een Australische universiteit weten buitenlandse studenten niet hoe je dat zo hygiënisch mogelijk moet doen. De Macquarie University leert hun nu middels een grote poster Wijnaldum uit de selectie te zetten.

De posters hangen al 15 maanden op de bewuste toiletten, maar ze zijn plotseling wereldnieuws naar aanleiding van een Australische politica die vindt dat buitenlanders stinken. De posters zijn in het leven geroepen na een reeks klachten van schoonmakers. Die vonden dat buitenlandse studenten de wc's in een ranzige toestand achterlieten.

Op de posters is een poppetje te zien dat gehurkt op de bril staat met een streep erdoor. Op een ander plaatje zie je het zelfde poppetje dat een bout draait op de vloer. Ook dit mag niet. Ook maandverband in de pot gooien is uit den boze.

Wat mag dan wel, zul je je vast afvragen. Nou, je moet normaal op de pot zitten. Ook gebruikt maandverband hoort in de vuilnisbak. Tenslotte moet je doorspoelen en je handen wassen.

De lachwekkende poster heeft wel zijn doel bereikt. Volgens een woordvoerder van de universiteit worden er geen ranzige plees meer aangetroffen in de universiteit.
  donderdag 12 januari 2012 @ 11:01:15 #262
164283 Luco
Buongiorno!
pi_106716037
Macquarie :{w
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_106724245
Zojuist m'n hostel geboekt voor het begin van m'n 2jaar durende trip. Het is de Blue Parrot geworden Met ¤28,- per nacht is het het duurste hostel waar ik ooit in heb gezeten, maar de reviews zijn goed en Sydney is gewoon niet goedkoop...

Ik begin er zin in te krijgen :Y
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_106724690
Je vertrekt 19feb aan je sig te zien?
pi_106725007
Jep :) nog even een paar weekjes releaxen voordat het echt leven weer begint ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_106725276
Netjes netjes, en wat is je planning om daar 2 jaar te doen? Studie, werken, reizen?
pi_106725636
Reizen en werken. Ik heb een working-holiday voor een jaar, maar die kan ik met een jaar verlengen. Mocht ik ergens vast werk vinden waar ik het naar m'n zin heb, en ik mag ook nog blijven van de regering (niet geheel onbelangrijk ;) ) dan blijf ik hangen...
Zo niet dan ga ik voor een jaar naar Nieuw Zeeland om te werken en te reizen :s)

Ik ben hovenier van beroep en er is ontzettend veel werk in die branche, maar ik geloof niet dat je als tuinmannetje zomaar permanent mag blijven :P
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_106753780
800 dollar en 39 cent op de rekening voelt toch niet zo goed :o. Zit momenteel in Hervey Bay, waar ik druk op zoek ben naar een baantje. Wil echt even een paar maand hard cashen zodat ik daarna weer verder kan, en zoek nu iets in de mijnbouw/verhuizingen/deleveries o.i.d. Heb al een paar weken fruit geplukt maar ben daar toch niet zo'n fan van, maar dat is vooral omdat ik per kilo betaald kreeg en er de helft van de tijd geen werk was, want regen. Werk momenteel 3 uur per dag voor onderkomen in een super hostel, maar wil toch wel graag wat full-times vinden, want ik heb geen zin om hier nog weken niks te zitten doen.

Werk vinden is een bitch :(. Waar in Australie is werk het makkelijkst te vinden, inc fruit plukken?
pi_106753816
Wel een voordeeltje hier, anasassen voor 50 cent :D :D
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:46:47 #270
164283 Luco
Buongiorno!
pi_106754038
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:37 schreef koekjestrommel1 het volgende:
800 dollar en 39 cent op de rekening voelt toch niet zo goed :o. Zit momenteel in Hervey Bay, waar ik druk op zoek ben naar een baantje. Wil echt even een paar maand hard cashen zodat ik daarna weer verder kan, en zoek nu iets in de mijnbouw/verhuizingen/deleveries o.i.d. Heb al een paar weken fruit geplukt maar ben daar toch niet zo'n fan van, maar dat is vooral omdat ik per kilo betaald kreeg en er de helft van de tijd geen werk was, want regen. Werk momenteel 3 uur per dag voor onderkomen in een super hostel, maar wil toch wel graag wat full-times vinden, want ik heb geen zin om hier nog weken niks te zitten doen.

Werk vinden is een bitch :(. Waar in Australie is werk het makkelijkst te vinden, inc fruit plukken?
Mission Beach en Adelaide heb ik goede verhalen over gehoord.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_106754201
Ja dat is het probleem een beetje, ik had ook goede verhalen gehoord over brisbane maar ook dat viel vies tegen ;(. o.a. gesolliciteerd bij diverse farms, een mijnbouw bedrijf, een pizza hut in the middle of nowhere, wat bouwbedrijfjes, maar valt me toch altijd weer tegen hoe weinig reacties je terug krijgt. De meeste laten gewoon nooit meer wat van zich horen, wat me wel een beetje irriteerd want een mailtje dat zegt dat ze me niet willen typen kost 10 seconden..
pi_106763690
iemand ervaring met het kopen van een auto? Waar, wanneer, wat te regelen en hoe het beste te doen? :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:34:22 #273
164283 Luco
Buongiorno!
pi_106768300
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:52 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ja dat is het probleem een beetje, ik had ook goede verhalen gehoord over brisbane maar ook dat viel vies tegen ;(. o.a. gesolliciteerd bij diverse farms, een mijnbouw bedrijf, een pizza hut in the middle of nowhere, wat bouwbedrijfjes, maar valt me toch altijd weer tegen hoe weinig reacties je terug krijgt. De meeste laten gewoon nooit meer wat van zich horen, wat me wel een beetje irriteerd want een mailtje dat zegt dat ze me niet willen typen kost 10 seconden..
Andere plekken waar je (van horen zeggen) makkelijk werk zou moeten kunnen vinden zijn Bundaberg, Rockhampton en Mackay. Niet direct in die stadjes maar absoluut in de regio. Veel fruit plukken, veel mijnbouw ook. Enige jammere is dat die stadjes verder zo kut zijn als wat :')
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 13 januari 2012 @ 19:01:09 #274
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_106771775
Perth is nog altijd booming, daar kun je wel geloof ik wel redelijk makkelijk aan werk komen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_106794553
zit 100 km van Bundaburg af, komen hier ook geregeld mensen vandaan, maar die zeggen ook dat het niet veels soeps is daar momenteel. Ik ga nu eens even een telefoontje plegen naar een roadhouse in de outback die een allrounder nodig hebben, eens kijken wat die zeggen. En als die al iemand hebben dan ga ik hier eens even een windmolenbouwergast opbellen, kijken wat die zegt. En anders...
pi_106796370
Iemand ervaring met spaceships. We reizen nu rond met een rental in NZ en zien ze veel onderweg. Voor iets meer dan een goedkope rental heb je een spacewagon die je kan gebruiken als slaapcamper metmoderne luxe zover dat kan.

Ik vraag me af of zo'n auto echtzo fijn is of dat het snikheet is en veels te weinig slaapruimte. We reizen van Sydney naar Cairns met een rental, maar overwegen nu dus een zo'n spaceship.
pi_106836913
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:27 schreef buishuis het volgende:
iemand ervaring met het kopen van een auto? Waar, wanneer, wat te regelen en hoe het beste te doen? :)
http://forum.fok.nl/topic/1672088/4/50#105207833

paar pagina's terug al wat info over getyped
pi_106871347
Nog paar weken en het feest gaat voor mij ook beginnen :-)

Ik ben van plan om in Australië mijn duikbrevet te gaan halen. Wat zouden jullie aanraden.. alles daar gaan halen of in Nederland van te voren bijvoorbeeld al de theorie en de "zwembad" duiken te gaan doen?

En wat is de beste plaats om dit in Australië te gaan doen?? Cairns of is ergens anders ook aan te raden?
  maandag 23 januari 2012 @ 18:46:14 #279
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_107147013
Hi guys,

Volgende week ga ik voor een maand naar Australië - heb een maandje de tijd voordat ik met m'n nieuwe werk begin. Ik ben momenteel een grove planning aan het maken en heb tips nodig!

Ik vlieg heen & terug naar Sydney, waar ik na aankomst een dag of 4 wil blijven. Daarna staat eigenlijk alles open. Wat ik in ieder geval wil doen is duiken (heb gelezen over 4-5 daagse trips naar het outer Great Barrier Reef), dus ik ga sowieso naar het Noorden. Verder lijkt me het gebied rond Brisbane (de stad, Gold Coast, Byron Bay) ook leuk. Ik hoop een leuke maand te hebben: lekker weer, leuke mensen en leuke (actieve) dingen doen.

Idee is nu:

- Sydney: 4 dagen
- Vliegen naar Brisbane, +/- week de stad en omgeving verkennen
- Vliegen naar Cairns, van daaruit of vanuit Townsville duiken, mogelijk Whitsundays Island. Totaal een kleine 2 weken.
- Afhankelijk van de tijd terug naar Sydney, of een paar dagen naar Melbourne en omgeving.

Heeft iemand tips of must-do's voor mijn reis? Ook rekening houdend met de maand waarin ik ga. Februari is hoogzomer en regentijd in het Noorden begrijp ik.

Ik ben geen student meer, dus het budget is minder belangrijk. Ook tips voor goede (iets luxere) hostels in Sydney zijn zeer welkom!
  maandag 23 januari 2012 @ 22:57:50 #280
164283 Luco
Buongiorno!
pi_107161149
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:46 schreef Eyeopener het volgende:
Hi guys,

Volgende week ga ik voor een maand naar Australië - heb een maandje de tijd voordat ik met m'n nieuwe werk begin. Ik ben momenteel een grove planning aan het maken en heb tips nodig!

Ik vlieg heen & terug naar Sydney, waar ik na aankomst een dag of 4 wil blijven. Daarna staat eigenlijk alles open. Wat ik in ieder geval wil doen is duiken (heb gelezen over 4-5 daagse trips naar het outer Great Barrier Reef), dus ik ga sowieso naar het Noorden. Verder lijkt me het gebied rond Brisbane (de stad, Gold Coast, Byron Bay) ook leuk. Ik hoop een leuke maand te hebben: lekker weer, leuke mensen en leuke (actieve) dingen doen.

Idee is nu:

- Sydney: 4 dagen
- Vliegen naar Brisbane, +/- week de stad en omgeving verkennen
- Vliegen naar Cairns, van daaruit of vanuit Townsville duiken, mogelijk Whitsundays Island. Totaal een kleine 2 weken.
- Afhankelijk van de tijd terug naar Sydney, of een paar dagen naar Melbourne en omgeving.

Heeft iemand tips of must-do's voor mijn reis? Ook rekening houdend met de maand waarin ik ga. Februari is hoogzomer en regentijd in het Noorden begrijp ik.

Ik ben geen student meer, dus het budget is minder belangrijk. Ook tips voor goede (iets luxere) hostels in Sydney zijn zeer welkom!
Als je gaat duiken is de Yongala een must! Wordt volgens mij vanuit Townsville geregeld (Reef Safari bijvoorbeeld). Byron Bay is heerlijk laidback (en ongeveer 2-3 uur reizen vanuit Brisbane). Blijf daar lekker een paar dagen!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_107164220
Cathay Pacific heeft nu een aanbieding voor Australië en Nieuw Zeeland. Retourticket voor maar ¤999.

http://www.cathaypacific.(...)-GS-AMSMULTI-06JAN12

Zijn wel wat voorwaarden aan verbonden:
- Verblijfsduur: min. 7D/ max. 2M
- Reisperiode: Laagseizoen: 8 april t/m 24 juni 2012 en 10 augustus t/m 10 december 2012.
Hoogseizoen: 1 juli t/m 9 augustus 2012.
- etc.
pi_107169125
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:46 schreef Eyeopener het volgende:
Hi guys,

Volgende week ga ik voor een maand naar Australië - heb een maandje de tijd voordat ik met m'n nieuwe werk begin. Ik ben momenteel een grove planning aan het maken en heb tips nodig!

Ik vlieg heen & terug naar Sydney, waar ik na aankomst een dag of 4 wil blijven. Daarna staat eigenlijk alles open. Wat ik in ieder geval wil doen is duiken (heb gelezen over 4-5 daagse trips naar het outer Great Barrier Reef), dus ik ga sowieso naar het Noorden. Verder lijkt me het gebied rond Brisbane (de stad, Gold Coast, Byron Bay) ook leuk. Ik hoop een leuke maand te hebben: lekker weer, leuke mensen en leuke (actieve) dingen doen.

Idee is nu:

- Sydney: 4 dagen
- Vliegen naar Brisbane, +/- week de stad en omgeving verkennen
- Vliegen naar Cairns, van daaruit of vanuit Townsville duiken, mogelijk Whitsundays Island. Totaal een kleine 2 weken.
- Afhankelijk van de tijd terug naar Sydney, of een paar dagen naar Melbourne en omgeving.

Heeft iemand tips of must-do's voor mijn reis? Ook rekening houdend met de maand waarin ik ga. Februari is hoogzomer en regentijd in het Noorden begrijp ik.

Ik ben geen student meer, dus het budget is minder belangrijk. Ook tips voor goede (iets luxere) hostels in Sydney zijn zeer welkom!
Ik ga dit topic ook ff in de gaten houden want ga binnenkort ongeveer hetzelfde doen.. alleen 6 weken :-P

Mag ik vragen waarom je er voor kiest om te vliegen naar Brisbane en Cairns en bijvoorbeeld niet gebruikt maakt van de Greyhound bus?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:41:02 #283
356891 Abed
hooggeleid
pi_107171346
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:46 schreef Eyeopener het volgende:
Hi guys,

Volgende week ga ik voor een maand naar Australië - heb een maandje de tijd voordat ik met m'n nieuwe werk begin. Ik ben momenteel een grove planning aan het maken en heb tips nodig!

Ik vlieg heen & terug naar Sydney, waar ik na aankomst een dag of 4 wil blijven. Daarna staat eigenlijk alles open. Wat ik in ieder geval wil doen is duiken (heb gelezen over 4-5 daagse trips naar het outer Great Barrier Reef), dus ik ga sowieso naar het Noorden. Verder lijkt me het gebied rond Brisbane (de stad, Gold Coast, Byron Bay) ook leuk. Ik hoop een leuke maand te hebben: lekker weer, leuke mensen en leuke (actieve) dingen doen.

Idee is nu:

- Sydney: 4 dagen
- Vliegen naar Brisbane, +/- week de stad en omgeving verkennen
- Vliegen naar Cairns, van daaruit of vanuit Townsville duiken, mogelijk Whitsundays Island. Totaal een kleine 2 weken.
- Afhankelijk van de tijd terug naar Sydney, of een paar dagen naar Melbourne en omgeving.

Heeft iemand tips of must-do's voor mijn reis? Ook rekening houdend met de maand waarin ik ga. Februari is hoogzomer en regentijd in het Noorden begrijp ik.

Ik ben geen student meer, dus het budget is minder belangrijk. Ook tips voor goede (iets luxere) hostels in Sydney zijn zeer welkom!
Soberso Byron Bay. (Backpackers Inn hostel of Arthouse factory) Snoep maar een paar dagen van je week in Brisbane af. In 1 a 2 dagen ben je zeker wel klaar met deze redneck stad.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:24:36 #284
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_107183120
De week is eigenlijk voor Brisbane en Bryon Bay samen. Al ga ik mezelf niet teveel vastleggen: als het erg leuk is kan ik langer blijven.

@robby85 Eigenlijk puur uit tijdsbesparing. Misschien dat het vliegen op Townsville wordt btw: ben ik meteen op de duikspot :-)


Iemand ervaring met het weer in Februari? Beter om meer in het zuiden te blijven?
pi_107248103
Zit nu tijdje in Tasmanië. Verblijf in de buurt van Hobart.

Iemand nog goede tips voor leuke dingen wat je hier ken gaan doen? Heb tot nu toe alleen de waterfall bay en mount wellington gezien. Morgen gaan we naar Mount Field Nat. Park.

Ook gaan we binnenkort met een grote groep naar de westkust, maar dat duurt nog wel ff.

Iemand trouwens ervaringen met het uitgaansleven in Hobart? Welke kroeg/discotheek raden jullie aan?
pi_107258034
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:24 schreef Eyeopener het volgende:
De week is eigenlijk voor Brisbane en Bryon Bay samen. Al ga ik mezelf niet teveel vastleggen: als het erg leuk is kan ik langer blijven.

@robby85 Eigenlijk puur uit tijdsbesparing. Misschien dat het vliegen op Townsville wordt btw: ben ik meteen op de duikspot :-)

Iemand ervaring met het weer in Februari? Beter om meer in het zuiden te blijven?
Ik was er de maand februari. Was nogal wisselvallig qua weer, de ene dag stralende zon, de andere regen. Maar heb gewoon tussen sydney en cairns gereisd en vond het weer geen enorm storende factor.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:54:31 #287
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_107269307
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:32 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik was er de maand februari. Was nogal wisselvallig qua weer, de ene dag stralende zon, de andere regen. Maar heb gewoon tussen sydney en cairns gereisd en vond het weer geen enorm storende factor.
Dank je! Dat is geruststellend om te lezen!
pi_107353434
Hoe is september eigenlijk in Australië?
Het is dan voorjaar volgens mij,
Hoe warm is het dan ongeveer?

Kan je dan beter naar de oost- of westkust gaan?
  zondag 29 januari 2012 @ 11:25:51 #289
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_107353521
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:20 schreef nelisb het volgende:
Hoe is september eigenlijk in Australië?
Het is dan voorjaar volgens mij,
Hoe warm is het dan ongeveer?

Kan je dan beter naar de oost- of westkust gaan?
Warm zat om met je blote bast op het strand rond te lopen. ^O^ Ik zat er toen aan de oostkust.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_107353539
Thanks!

Ga me er eens in verdiepen.
3 weken oostkust lijkt me wel wat.
pi_107354555
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:26 schreef nelisb het volgende:
Thanks!

Ga me er eens in verdiepen.
3 weken oostkust lijkt me wel wat.
In september moet je nog wel een beetje noordelijk zitten voor het lekkere weer,
iig niet naar melbourne of adelaide gaan, dan kan het nog fris zijn.

Wel is dat de perfecte tijd om de simpson dessert en omstreken in te gaan.
overdag een graadje of 23 - 25 en s'nachts zo'n 4 tot 8 graden.
pi_107354705
Dank voor de info.
pi_107361868
Nog precies 3 weken en dan stap ik in het vliegtuig op weg naar Sydney. Kan niet wachten *O*
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_107364011
Gisteren zag ik trouwens op internet de prijs van een liter benzine. Kloppen deze prijzen een beetje? Ik vind het nogal goedkoop eerlijk gezegd...
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_107375801
¤ 1,08 voor een liter benzine kan wel kloppen, is nog aan de prijs vind ik.

De diesel is duurder daar,
Als je bij de Coles of de woolworths (dacht dat je hem zo schreef) boodschappen doet krijg (of kreeg je in 2008 iig) 4 cent korting per liter brandstof bij een tankstation bij de supermarkt.

Aan de oostkust bij Townsville was de brandstof het goedkoopst,
bij Ayers rock was hij het duurst. (2,50 dollar per liter)
pi_107459425
Thanks voor je antwoord Soohr.

Nog maar weer een vraag (wat is dit topic toch heerlijk :P )
Ik zat daarnet voor een uitgaande vlucht te kijken, heb nu een enkeltje, aangezien ik die moet kunnen tonen bij aankomst. Tenminste, dat dacht ik, want ik heb voor de zekerheid de regels nog eens doorgelezen en daar staat het volgende:

Financial requirements.

You must have access to sufficient funds to support yourself for the initial stage of your holiday. Generally, AUD5000 may be regarded as sufficient, but the amount may vary depending on your length of stay and the extent of your travel. You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia.

You may be asked to provide evidence. Evidence may include a certified copy of a bank statement and an air ticket out of Australia.

Er zit nogal een verschil tussen de woordjes 'or' en 'and' en nu ben ik benieuwd welke het is...het liefst koop ik helemaal geen uitgaande vlucht, aangezien ik me wil aanmelden voor een 2de jaar :7
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_107463158
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:30 schreef Veersesmurf het volgende:
Gisteren zag ik trouwens op internet de prijs van een liter benzine. Kloppen deze prijzen een beetje? Ik vind het nogal goedkoop eerlijk gezegd...
Op dit moment circa 1.30 - 1.40 AUS $ per liter (@Sydney)

Unleaded is de goedkoopste variant, maar let wel dat daar ethanol in gemixt is - veel mensen tanken dat niet omdat ze denken dat het niet goed voor de motor is.

Verder zijn prijzen in het weekend hoger dan door de weeks :)

En wat hierboven geschreven is m.b.t. korting met een bon van Woolies of Coles.
pi_107463295
Voor wie trouwens in Sydney is en een auto wil huren voor reizen door NSW (north coast - sout coast - blue mountains; uit te breiden tot de hele zuid oost hoek): http://www.bayswatercarrental.com.au/noBirds.aspx is een vrij goedkoop en betaalbaar bedrijf waar locals zonder auto ook veel gebruik van maken :)
pi_107491322
Ik ben van plan om mijn duik brevet te gaan halen in Australie. Hebben jullie misschien tips waar ik dat het beste kan doen, Port Douglas, Cairns of Townsville? Ik lees namelijk overal verschillende ervaringen qua hoe mooi het is en de prijs.

[ Bericht 59% gewijzigd door Robby85 op 01-02-2012 20:11:33 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:25:40 #300
164283 Luco
Buongiorno!
pi_107496178
Cairns betaal je zo'n 150AUD meer voor je brevet dan in bijvoorbeeld Townsville/Magnetic Island. Voordeel is wel dat je dan in een mooi gebied duikt. Het koraal bij Townsville/Cairns is enkele jaren terug door cyclonen compleet verwoest. Ik heb er ook zo goed als niks gezien. Wilde ik dan alsnog Great Barrier Reef duiken zou me dat in Cairns nog eens 100-150AUD kosten. Kan je beter meteen dat extra neerleggen zodat je direct op GBR duikt.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_107500779
Thanks voor de tip. Als ik er toch al geld aan ga uitgeven dan maar in één keer goed ;-)

Kan niet wachten.. lekker 20+ daar ipv de -5 hier :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')