Hoe kom je dáááár nou bij?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Poorboys Trim Restorer idd
Leuk goedje, heel erg zuinig in gebruik.
Mocht je een klein lab flesje ofzo hebben, dan wil ik je best voorzien van een sample
Goede tip is om van te voren rubbers en plastic delen te reinigen met APC, en dan te voeden met Trim Restorer. Dan blijft het super lang mooi!
En APC kun je gebruiken om allerlei smerige dingen te reinigen in/om de auto, en zelfs in huis Verslavend spul.. Wel uitkijken met je lak, want als je em niet sterk verdund kun je je waxlaag ermee aantasten hehe
Verder ben je een echte detailer Je blijft langere bestellijsten maken haha (doe ik ook altijd, en meerdere mensen hier)
Ik was van de week in de wasbox bezig met afdrogen en daarna Red Mist en ik kreeg toch wel een paar jaloerse blikken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:34 schreef Scorpie het volgende:
Ja ik kan het beter in 1 keer goed doen toch, merk dat het toch wel leuk is om te doen ook al krijg ik commentaar van de buren
Tja het blijft gewoon een verslaving. Op een gegeven moment kom je in een stadium dat je niet meer normaal naar een auto kan kijken omdat er allemaal swirls op zitten. Heel vervelend. Mijn handen beginnen dan gewoon te jeuken om die auto onder handen te nemenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Poorboys Trim Restorer idd
Leuk goedje, heel erg zuinig in gebruik.
Mocht je een klein lab flesje ofzo hebben, dan wil ik je best voorzien van een sample
Goede tip is om van te voren rubbers en plastic delen te reinigen met APC, en dan te voeden met Trim Restorer. Dan blijft het super lang mooi!
En APC kun je gebruiken om allerlei smerige dingen te reinigen in/om de auto, en zelfs in huis Verslavend spul.. Wel uitkijken met je lak, want als je em niet sterk verdund kun je je waxlaag ermee aantasten hehe
Verder ben je een echte detailer Je blijft langere bestellijsten maken haha (doe ik ook altijd, en meerdere mensen hier)
Hm oke, ik zal wel eens ff kijken, misschien dat ik ze nog even laat swappen in mijn bestelling.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Scorpie, das waar.
Ik weet niet hoe de Meguiars pads gaan bevallen. Van sommige hoor ik dat de kwaliteit niet super geweldig is. Voor de volgende keer kun je dan ook deze nemen, mocht het niet bevallen:
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator (3,49 p.st dus even duur)
Monello bevalt mij erg goed iig
Die Red Mist doet echt een hoop met je auto. In het begin zag ik het effect nog niet zo, maar toen ik de auto helemaal had behandeld zag ik opeens een veel diepere, donkere glans en een superglad autotje voor me staan.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik was van de week in de wasbox bezig met afdrogen en daarna Red Mist en ik kreeg toch wel een paar jaloerse blikken.
Zelfs nog iemand 1,50 gegeven omdat hij geen geld meer had en z'n auto nog vol met schuim stond.
Die gebruik ik ook. Ze zijn volgens mij ook 1 slagje groter, en liggen gewoon lekker in de hand. Verder zijn ze niet van dat rot foam gemaakt waar ik kippenvel van op mijn armen krijg als ik ze vast pak (wat wel met die pads van meguairs is, tenminste als het dezelfde is als die je bij de NXT 2.0 krijgt)quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja das waar.
Ik weet niet hoe de Meguiars pads gaan bevallen. Van sommige hoor ik dat de kwaliteit niet super geweldig is. Voor de volgende keer kun je dan ook deze nemen, mocht het niet bevallen:
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator (3,49 p.st dus even duur)
Monello bevalt mij erg goed iig
Hmm, ik heb altijd het idee dat red mist je auto minder glad maakt. Niet veel maar wel iets. De glans daarentegenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hm oke, ik zal wel eens ff kijken, misschien dat ik ze nog even laat swappen in mijn bestelling.
[..]
Die Red Mist doet echt een hoop met je auto. In het begin zag ik het effect nog niet zo, maar toen ik de auto helemaal had behandeld zag ik opeens een veel diepere, donkere glans en een superglad autotje voor me staan.
Ik bedoel ook meer glad als in 'slick'quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:41 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Hmm, ik heb altijd het idee dat red mist je auto minder glad maakt. Niet veel maar wel iets. De glans daarentegen
De glans is echt fantastisch inderdaad.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:41 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Hmm, ik heb altijd het idee dat red mist je auto minder glad maakt. Niet veel maar wel iets. De glans daarentegen
Het lijkt op schoensmeer.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik had met het wassen van de auto met Wolfgang Auto Bathe een vreemde ervaring..
Die 'olie' die in de shampoo zit, zorgt ervoor dat je mitt super glad over je lak gaat, en de vervuiling krijgt minder kans om te krassen..
De eerste keer dat je het gebruikt is het een vreemde gewaarwording
Wel is verplicht om je auto daarna te drogen met een doek, anders heb je kans dat er een vettig laagje achterblijft op de ruiten enzo
Red Mist ga ik binnenkort ook maar es zelf ervaren hoe het is.. Meerdere keren gezien, maar zelf nog niet gebruikt..
Zag vandaag trouwens dat Dodo een bandenwax heeft met een matte finish.
30ml potje was iets van 9 euro, en goed om één keer 4 bandjes te doen. De grote pot was voordeliger, maar dat wil ik wel es proberen. Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten. Anders is het ook handig voor opslag van bandjes, om te zorgen dat ze niet uitdrogen
Daar gebruik ik altijd de tire gel van wolfgang voor. Daar wordt je band ook niet echt glimmend van, en het brengt gewoon lekker makkelijk aan.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zag vandaag trouwens dat Dodo een bandenwax heeft met een matte finish.
30ml potje was iets van 9 euro, en goed om één keer 4 bandjes te doen. De grote pot was voordeliger, maar dat wil ik wel es proberen. Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten. Anders is het ook handig voor opslag van bandjes, om te zorgen dat ze niet uitdrogen
Haha, dan klopt het welquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik bedoel ook meer glad als in 'slick'
Dan heb je alleen maar meer reden om hem te drogen, weet je iig zeker dat er niet van die lelijke kalk vlekken achterblijvenquote:Ik had met het wassen van de auto met Wolfgang Auto Bathe een vreemde ervaring..
Die 'olie' die in de shampoo zit, zorgt ervoor dat je mitt super glad over je lak gaat, en de vervuiling krijgt minder kans om te krassen..
De eerste keer dat je het gebruikt is het een vreemde gewaarwording
Wel is verplicht om je auto daarna te drogen met een doek, anders heb je kans dat er een vettig laagje achterblijft op de ruiten enzo
Ik vind die meguars pad ook echt niet lekker. Hij neemt best wel veel wax op in de pad heb ik het idee, en ik kan dat ding gewoon niet vasthouden.. Brrr, krijg al de kriebels als ik er alleen aan denkquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat zijn volgens mij dezelfde pads, en ik hoorde er al meer klachten over.
Ik heb daarom al mijn handpads maar meteen aangeschaft van Monello en Lake Country..
Mooie uitleg, maar als je ziet hoe goed het werkt op velgen en hoeveel mensen het daarvoor gebruiken dan vind ik de term velgenreiniger niet echt verkeerdquote:Op vrijdag 1 juli 2011 06:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iron.X is echt GEEN velgenreiniger.
Het middel reinigt heel goed remstof, vliegroest en andere chemische metaalvervuiling.
Kleine deeltjes metaal worden afgebroken, en dan zijn ze weg. Ingevreten remstof enzo krijg je goed weg, en daarom denkt iedereen dat ze een goede velgenreiniger hebben.
Het is zuurvrij en PH gebalanceerd (6-7pH), en daarom kun je het ook veilig op autolak gebruiken, en je waxlaag wordt er niet door aangetast. Ik heb het gebruikt om mijn dak vliegroest vrij te maken hiermee Werkt als een tierelier
Dat klopt, maar dat komt omdat er dus in remstof veel ijzerdeeltjes zitten. Als je bijvoorbeeld organische blokken hebt (ik weet niet hoe dat in de autowereld zit, maar bij motoren wordt dat gebruikt op de minder sportieve dingen) heeft het echt een stuk minder zin. Als het dan aangekoekt zit op je velg, krijg je het alsnog niet weg met Iron.X.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:59 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Mooie uitleg, maar als je ziet hoe goed het werkt op velgen en hoeveel mensen het daarvoor gebruiken dan vind ik de term velgenreiniger niet echt verkeerd
Maar je kunt er inderdaad meer mee doen dan enkel velgen reinigen. Ik heb het wel specifiek gekocht voor mijn velgen en kwam er later pas achter dat je het ook op andere oppervlakken kunt gebruiken.
Zorg wel dat je velgen GOED schoon zijn van te voren. Zeker om die echte vast zittende plekjes weg te krijgen. Als je je wielen al eerder in een wheel sealant/wax had staan heeft het namelijk geen zin, omdat het dus PH neutraal is. En als je wiel schoon is, zorg je er natuurlijk voor dat de Iron.x beter kan reageren met de vastzittende deeltjes. Als het reageert met delen die je er gewoon normaal af krijgt is dat gewoon zondequote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:09 schreef SToRM81 het volgende:
Ik ben ook niet van plan om het vaak te gebruiken hoor. Ik heb momenteel enkele plekjes op mijn BBS velgen zitten welke ik er zeer moeilijk af krijg en met Iron.X hoop ik die weg te krijgen. Daarna ga ik er direct Wheel Sealant op doen om te voorkomen dat er vastzittend vuil op kan komen.
Dus eerst schoonmaken, dan behandelen met Iron.X en dan de Wheel Wax aanbrengen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Zorg wel dat je velgen GOED schoon zijn van te voren. Zeker om die echte vast zittende plekjes weg te krijgen. Als je je wielen al eerder in een wheel sealant/wax had staan heeft het namelijk geen zin, omdat het dus PH neutraal is. En als je wiel schoon is, zorg je er natuurlijk voor dat de Iron.x beter kan reageren met de vastzittende deeltjes. Als het reageert met delen die je er gewoon normaal af krijgt is dat gewoon zonde
Ik maak het na Iron.x ook altijd nog ff simpel schoon. Blijf het toch een beetje raar spul vinden. Maar inderdaad de volgorde kloptquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus eerst schoonmaken, dan behandelen met Iron.X en dan de Wheel Wax aanbrengen.
Goeie tips!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef M3rcury het volgende:
Zorg wel dat je velgen GOED schoon zijn van te voren. Zeker om die echte vast zittende plekjes weg te krijgen. Als je je wielen al eerder in een wheel sealant/wax had staan heeft het namelijk geen zin, omdat het dus PH neutraal is. En als je wiel schoon is, zorg je er natuurlijk voor dat de Iron.x beter kan reageren met de vastzittende deeltjes. Als het reageert met delen die je er gewoon normaal af krijgt is dat gewoon zonde
Haha.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb even gemailed voor een aanpassing in de pads.
Verder belde net mijn vriendin op, die had mijn e-mail bevestiging van de bestelling gelezen god god god, waar dat allemaal wel niet voor nodig was
En als ze ook een auto heeft, moet je gewoon aanbieden om haar auto een keer onder handen te nemen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:54 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb even uitgelegd dat het allemaal nodig was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |