abonnement Unibet Coolblue
pi_98474067






Ik heb vorige week net het eerste boek van het Song of Ice and Fire/Lied van Ijs en Vuur opnieuw uitgelezen van George RR Martin en was wat op het net aan cruisen voor het tweede deel en wat meer info. Kom ik op meerdere plekken tegen dat HBO dit jaar waarschijnlijk een pilot op gaat nemen om te zien of ze alle boeken in een tv-serie kunnen veranderen.

Om je een idee te geven waar het over gaat, de boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 famillies, de Starks en Lannister die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk en parallel daaraan het verhaal van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Klinkt een beetje corny en cliche maar het is wat mij betreft het allerbeste fantasy boek wat ik tot nu toe gelezen heb. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen. In de boeken zitten niet echt veel tovenaars en met magie gooiende lui, geen dwergen en irritante elven. Enkel pluspunten volgens mij. Lijkt mij heel geknipt voor HBO!



Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart, Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeed en er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.



De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.







En de laatste reactie:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:54 schreef Reuzelbek het volgende:
Niet echt een aflevering waar veel voldoening uit te halen is, deze laatste aflevering. Ze zouden eigenlijk de arm van Jaime Lannister er af moeten hakken zodat hij niet meer kan zwaardvechten en die schenken aan z'n zus of vader.
Dat zou inderdaad wel leuk zijn, vraag me af of hij dan nog steeds kapsones heeft :P
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:02:30 #2
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_98474130
Ik ben blij dat jullie het allemaal nog zo vet vinden, ik vond zoals ik al eerder zei de laatste e.p. best tegenvallen.
Misschien de boeken maar eens bestellen want naar seizoen 2 van de serie kijk ik niet meer naar uit.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:04:36 #3
32402 s0k
..............................
pi_98474216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:54 schreef Reuzelbek het volgende:
Niet echt een aflevering waar veel voldoening uit te halen is, deze laatste aflevering. Ze zouden eigenlijk de arm van Jaime Lannister er af moeten hakken zodat hij niet meer kan zwaardvechten en die schenken aan z'n zus of vader.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..................................................................................................................................................
pi_98474261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:02 schreef Drakire het volgende:
Ik ben blij dat jullie het allemaal nog zo vet vinden, ik vond zoals ik al eerder zei de laatste e.p. best tegenvallen.
Misschien de boeken maar eens bestellen want naar seizoen 2 van de serie kijk ik niet meer naar uit.
Wat had je er van verwacht dan?

Ik vind dat ze wel mooi de verhaallijnen voor seizoen twee hebben opgezet.
Dany met haar draakjes. De Night's Watch die erop uit trekt. King of the North. Tyrion naar King's Landing.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_98474279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:04 schreef s0k het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Money won is twice as sweet as money earned.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:09:33 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_98474409
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:05 schreef neilpad het volgende:

[..]

Wat had je er van verwacht dan?

Ik vind dat ze wel mooi de verhaallijnen voor seizoen twee hebben opgezet.
Dany met haar draakjes. De Night's Watch die erop uit trekt. King of the North. Tyrion naar King's Landing.
En Arya met die smidsjongen. Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_98474499
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:09 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

En Arya met die smidsjongen. Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Ik bedoel maar. Er is nog genoeg om naar uit te kijken.
Ik las al ergens anders dat ze het bij Game Of Thrones wel beter doen zo dan de standaard cliffhanger. Stel dat ze het moment met Ned hadden gepakt ofzo.. dan vraag je je een jaar lang alleen maar af is hij nu wel of niet dood... Nu is er veel meer om naar uit te kijken. Een open cliffhanger ofzo :') .
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_98474517
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:05 schreef neilpad het volgende:

[..]

Wat had je er van verwacht dan?

Ik vind dat ze wel mooi de verhaallijnen voor seizoen twee hebben opgezet.
Dany met haar draakjes. De Night's Watch die erop uit trekt. King of the North. Tyrion naar King's Landing.
Dit. Ben eigenlijk best wel hyped voor seizoen 2. Eerste seizoen had best wat meer actie mogen hebben, had graag Drogo en z'n Khalasar in een gave battle gezien maar hopelijk krijgen we in seizoen genoeg actie ;)
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 19:18:18 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_98474834
Wel jammer dat het nu is afgelopen, ik ben nieuwsgierig naar wat er nou achter "The Wall" is (maar tegen de tijd dat het weer begint heb ik alle boeken wel uitgelezen denk ik).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_98475680
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:18 schreef Karina het volgende:
Wel jammer dat het nu is afgelopen, ik ben nieuwsgierig naar wat er nou achter "The Wall" is (maar tegen de tijd dat het weer begint heb ik alle boeken wel uitgelezen denk ik).
pi_98476091
Maak even een nieuwe titel met toffe quote erin (K)
Kattentrapper...
pi_98476318
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:09 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Echt? Ik kreeg een beetje de indruk dat ze op instorten stond.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_98476492
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Echt? Ik kreeg een beetje de indruk dat ze op instorten stond.
Ik neem aan sterk geacteerd. Ik vond het iig heel goed gedaan. Ook al vind ik haar een lelijk vervelend secreet.

Ik wil ook de boeken gaan kopen, maar mij kennende komen die terecht op de wachtlijst van meer dan 30 boeken voor ik uberhaupt serieus ga overwegen ze te lezen :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_98476538
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:18 schreef Karina het volgende:
Wel jammer dat het nu is afgelopen, ik ben nieuwsgierig naar wat er nou achter "The Wall" is (maar tegen de tijd dat het weer begint heb ik alle boeken wel uitgelezen denk ik).
Het is wel jammer dat het inderdaad begint met de white walkers, maar dat je de rest van het seizoen alleen maar te horen mrijgt hoe eng ze zijn. Zonder te weten of ze echt zo goed zijn in een battle.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 19:55:18 #15
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_98476641
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik neem aan sterk geacteerd. Ik vond het iig heel goed gedaan. Ook al vind ik haar een lelijk vervelend secreet.

Ik wil ook de boeken gaan kopen, maar mij kennende komen die terecht op de wachtlijst van meer dan 30 boeken voor ik uberhaupt serieus ga overwegen ze te lezen :')
Lelijk vind ik haar niet, wel strontirritant :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_98476850
Dit is trouwens ook echt vet, de glazen waar o.a. Tyrion en Tywin uit drinken, handgeblazen.
Beneath the gold, bitter steel
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 19:59:51 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_98476879
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Echt? Ik kreeg een beetje de indruk dat ze op instorten stond.
Ik dacht, die springt naar beneden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Fingon het volgende:
Dit is trouwens ook echt vet, de glazen waar o.a. Tyrion en Tywin uit drinken, handgeblazen.
Mooie glazen, beetje duur, 25 pond per stuk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:02:51 #18
318507 Jester65
Stay frosty
pi_98477024
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik dacht, die springt naar beneden.

Serieus? Ik dacht dat ze Joffry een duw wilde geven.
pi_98477101
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Jester65 het volgende:

[..]

Serieus? Ik dacht dat ze Joffry een duw wilde geven.
Dat dacht ik inderdaad ook, of anders met z'n tweeën naar beneden :P

quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Karina het volgende:
[..]

Mooie glazen, beetje duur, 25 pond per stuk.
Mja, 25 pond voor iets wat volgens mij zeker een half manuur kost valt wel mee, handgemaakt is nou eenmaal duurder.
Beneath the gold, bitter steel
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 20:04:48 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_98477143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Jester65 het volgende:

[..]

Serieus? Ik dacht dat ze Joffry een duw wilde geven.
Ja, maar daarna, toen ze heel even alleen achterbleef voordat ze achter Joffrey aan moest.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 20:06:50 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_98477254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:04 schreef Fingon het volgende:

Mja, 25 pond voor iets wat volgens mij zeker een half manuur kost valt wel mee, handgemaakt is nou eenmaal duurder.
Ja ok, maar ik zou nooit 1 glas kopen, dan zou ik er 4 nemen, dan is het 100 pond, zo zat ik een beetje te denken eigenlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_98477695
Zo mooi zijn ze niet eens.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_98478380
Precies, prullen zijn het. Had ze niet eens echt opgemerkt tijdens de aflevering.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:29:54 #24
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_98478443
Sansa is echt geweldig. Hoe ze van dom wicht veranderd is in een getraumatiseerd, in continue staat van paniek verkerend, maar toch wraaklustig meisje... echt een knap staaltje acteerwerk. (Al helpt de huil-ogen/wangen makeup ook wel natuurlijk). Hoe ze Joffrey bedreigt "Maybe he'll bring me your head as a gift." En later overweegt hem van de brug te duwen (je ziet Joffrey nog even terugdeinsen/schrikken)... Ik vind het erg sterk gedaan.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_98478530
ik vind de slogan overigens wel toepasselijk die op de poster staat, 'you win or you die' en dan ned stark op de troon. optie 2 voor hem dus :P
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:01:07 #26
312527 Cowwithmilk
'De Witte Motor'
pi_98480466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:05 schreef neilpad het volgende:

[..]

Wat had je er van verwacht dan?

Ik vind dat ze wel mooi de verhaallijnen voor seizoen twee hebben opgezet.
Dany met haar draakjes. De Night's Watch die erop uit trekt. King of the North. Tyrion naar King's Landing.
Helemaal mee eens! In mijn mening hebben ze dit briljant gedaan, ik kan niet wachten tot de eerstvolgende aflevering aangezien alle voorbereidingen in aflevering 10 dan verder gewerkt worden. Een redelijk gesloten einde had er voor gezorgd dat ik over een maandje de hele serie alweer vergeten was.
pi_98483975
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja ok, maar ik zou nooit 1 glas kopen, dan zou ik er 4 nemen, dan is het 100 pond, zo zat ik een beetje te denken eigenlijk.
Leuk en duur grapje als je de scene een paar keer over moet doen met de Imp die de glas verrot smijt en rustig vermeld; "Here's your peace"
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:08:22 #28
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_98485106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:52 schreef Creatix het volgende:

[..]

Leuk en duur grapje als je de scene een paar keer over moet doen met de Imp die de glas verrot smijt en rustig vermeld; "Here's your peace"
Dat zijn suikerglazen :+
Maar dan nog, met $8M per aflevering mogen er best wel een of twee glazen sneuvelen.
pi_98485719
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:08 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat zijn suikerglazen :+
Maar dan nog, met $8M per aflevering mogen er best wel een of twee glazen sneuvelen.
Owwwww toch wel :o
pi_98489131
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:29 schreef Zhenar het volgende:
Sansa is echt geweldig. Hoe ze van dom wicht veranderd is in een getraumatiseerd, in continue staat van paniek verkerend, maar toch wraaklustig meisje... echt een knap staaltje acteerwerk. (Al helpt de huil-ogen/wangen makeup ook wel natuurlijk). Hoe ze Joffrey bedreigt "Maybe he'll bring me your head as a gift." En later overweegt hem van de brug te duwen (je ziet Joffrey nog even terugdeinsen/schrikken)... Ik vind het erg sterk gedaan.
Zeer sterk inderdaad. Sowieso de ontwikkelingen van de personages. Ned die eerst onverschrokken, nobel en sterk is en helemaal gebroken is aan het eind. Daenerys die begint als een onderdanig wicht en uitgroeit tot een sterke vrouw.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_98493619
Sansa is mij inderdaad ook positief opgevallen deze laatste aflevering. Tot deze aflevering vond ik het niet echt overtuigend, beetje mat. Maar de laatste aflevering met de scene op de brug bij de afgehakte hoofden was top.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:56:22 #32
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98494216
Maar volgend seizoen dus door zonder Sean Bean, die met zijn status net dat beetje extra moest geven aan de uitstraling van deze serie.
Ik ben benieuwd wie de top/first billed positie van Bean over gaat nemen en hoe het promo materiaal er dan uit komt te zien.
Dat was nu ook vrijwel volledig op Sean Bean gefocust natuurlijk.
  woensdag 22 juni 2011 @ 01:04:01 #33
1234 HiZ
Istanbullu
pi_98494523
Ik vond Sean Bean en het karakter dat hij speelde een van de minst interessante uit de hele serie. Komt misschien ook wel een beetje door het feit dat ik weet dat hij nooit echt een lead was. Ik vind Tyrion en Arya de belangrijkste dragers van de serie op het moment.
pi_98494712
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef HiZ het volgende:
Ik vond Sean Bean en het karakter dat hij speelde een van de minst interessante uit de hele serie. Komt misschien ook wel een beetje door het feit dat ik weet dat hij nooit echt een lead was. Ik vind Tyrion en Arya de belangrijkste dragers van de serie op het moment.
Arya? Ben je niet goed bij je hoofd? :') Dat was de hele serie een randfiguur en gaat nu pas blijkbaar in seizoen twee wat interessants doen. Tyrion is wel goed maar de serie dragen? Ik weet niet of het goed of slecht is maar er is niet echt een karakter dat de serie draagt op het moment.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 22 juni 2011 @ 01:12:38 #35
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98494853
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef HiZ het volgende:
Ik vond Sean Bean en het karakter dat hij speelde een van de minst interessante uit de hele serie. Komt misschien ook wel een beetje door het feit dat ik weet dat hij nooit echt een lead was.
Met je tweede zin ben ik het niet eens, Sean Bean was echt wel dé lead, wanneer hij in beeld kwam spatte de gewichtigheid van het scherm.
Dat zijn karakter minder interessant was komt voort uit het feit dat hij een oprecht goede man was, hondstrouw en een goede vader. Weinig opmerkelijks te melden rond hem, je zou hem bijna kunnen omschrijven als degelijk en saai.

Het zijn juist de karakters met een rauw/ongepolijst randje en scherpe/sarcastische opmerkingen (Tyrion) die vaak populairder zijn, maar dat maakt ze nog niet tot dé lead character.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 22-06-2011 01:18:52 ]
pi_98495520


:')
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  woensdag 22 juni 2011 @ 01:38:48 #37
202546 Baszh
The Dude abides
pi_98495537
:D
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 01:54:33 #38
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_98495839
Plaatje doet het niet, ook niet na 4x F5'en ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 22 juni 2011 @ 02:00:52 #39
202546 Baszh
The Dude abides
pi_98495923


Zo dan? :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:07:41 #40
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98497436
Een einde dat ik niet aan zag komen en interesse wekt voor het volgende seizoen. Tof!
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_98500422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:07 schreef DenWauwelaar het volgende:
Een einde dat ik niet aan zag komen en interesse wekt voor het volgende seizoen. Tof!
Ik wilde dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik klikte op maandagochtend perongeluk dit topic open en zag direct een chick met een draakje op haar schouder. Bah.

Dacht wel gelijk: wauw, dat is nice CGI :').
Amen.
pi_98500477
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Met je tweede zin ben ik het niet eens, Sean Bean was echt wel dé lead, wanneer hij in beeld kwam spatte de gewichtigheid van het scherm.
Dat zijn karakter minder interessant was komt voort uit het feit dat hij een oprecht goede man was, hondstrouw en een goede vader. Weinig opmerkelijks te melden rond hem, je zou hem bijna kunnen omschrijven als degelijk en saai.

Het zijn juist de karakters met een rauw/ongepolijst randje en scherpe/sarcastische opmerkingen (Tyrion) die vaak populairder zijn, maar dat maakt ze nog niet tot dé lead character.
vind dat tyrion toch wel de beste acteerprestatie neerzet. Altijd als hij in beeld kwam veerde ik even op
pi_98500874
quote:
9s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:45 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik wilde dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik klikte op maandagochtend perongeluk dit topic open en zag direct een chick met een draakje op haar schouder. Bah.

Dacht wel gelijk: wauw, dat is nice CGI :').
Had ik ook op een maandag ochtend, zo'n grappig iemand die gelijk neerzet dat Ned onthoofd word...
pi_98501058
Ben ook druk de boeken aan het lezen. Ik kan echt niet een jaar wachten...

Het valt me op dat de serie echt heel dicht bij de boeken blijft, maar dat is ook wel zo omdat George RR Martin betrokken is bij de serie denk ik. Maar de verfilming is goed. Vooral de kindacteurs presteren echt heel goed. In de boeken staan veel kinderen centraal en dat kan weleens misgaan op TV / Film als de kinderen niet zo goed acteren. Maar Sansa, Arya en Joffrey zijn echt heel sterk en trouw aan het boek. Ga seizoen 2 ook zeker checken en ook de DVD'tjes kopen van seizoen 1 als er leuke features bij zitten!
pi_98501117
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:00 schreef Creatix het volgende:

[..]

Had ik ook op een maandag ochtend, zo'n grappig iemand die gelijk neerzet dat Ned onthoofd word...
had de serie gisteren aan iemand aangeraden dus even op youtube de gewonen S1 trailer gezocht, zegt ie: ziet er goed uit alleen kut dat er meteen onder staat dat sean bean in aflevering 9 sterft :(
pi_98501246
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Met je tweede zin ben ik het niet eens, Sean Bean was echt wel dé lead, wanneer hij in beeld kwam spatte de gewichtigheid van het scherm.
Dat zijn karakter minder interessant was komt voort uit het feit dat hij een oprecht goede man was, hondstrouw en een goede vader. Weinig opmerkelijks te melden rond hem, je zou hem bijna kunnen omschrijven als degelijk en saai.

Het zijn juist de karakters met een rauw/ongepolijst randje en scherpe/sarcastische opmerkingen (Tyrion) die vaak populairder zijn, maar dat maakt ze nog niet tot dé lead character.
Maar dat is juist wel leuk aan deze serie (zowel boeken als tv) dat de (ogenschijnlijke) lead die alle virtues van eer, trouw en goedheid vertegenwoordigd daar een hoge prijs voor betaald. In de boeken is het wellicht wat minder sterk met Ned centraal. Maar toch verwacht je niet dat de "goeierik" zo snel het loodje legt. Dat maakt het daarna ook heel spannend aangaande alle andere karakters die je liefhebt vind ik.

En volgens mij noem je karakters zoals Tyrion, breakthrough karakters. Die in eerste instantie niet bedoeld zijn om de lead te zijn maar die zo goed presteren of populair zijn bij de achterban dat ze dat wel een beetje worden. Zoals Homer in de simpsons of The Fonz in happy days of Sheldon Cooper in the big bang theory om maar wat voorbeeldjes te noemen.
pi_98504700
Ned Stark, Khal Drogho en King Robert zijn alle 3 weg, die waren nou juist alle 3 een baas :'(

Verder was het een leuke aflevering maar niet een legendarische season finale waar je toch op hoopt.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:57:31 #49
32402 s0k
..............................
pi_98504786
quote:
Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met nummer xxxxxxxxx helaas nog niet kunnen leveren.

Titel: Game Of Thrones 4-Copy Boxed Set - George R. R. Martin Paperback
Aantal: 1

Wij hebben geen nieuwe leverdatum van de leverancier ontvangen, het blijkt een moeilijk leverbaar artikel te zijn. Onze welgemeende excuses hiervoor.
Pff, al 5 dagen over tijd. Vermoeiend zeg.
..................................................................................................................................................
pi_98504834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:57 schreef s0k het volgende:
[quote=mail van bol.com]
Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met nummer xxxxxxxxx helaas nog niet kunnen leveren.

Titel: Game Of Thrones 4-Copy Boxed Set - George R. R. Martin Paperback
Aantal: 1

Wij hebben geen nieuwe leverdatum van de leverancier ontvangen, het blijkt een moeilijk leverbaar artikel te zijn. Onze welgemeende excuses hiervoor.

Pff, al 5 dagen over tijd. Vermoeiend zeg.
Ik heb de losse boeken besteld, was goedkoper ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')