abonnement Unibet Coolblue
pi_98912208
Het zal een aantal mensen over de streep trekken om nu een huis te kopen... Ik vermoed dat de 'winst' wel een beetje gedeeld gaat worden met de verkoper. Immers, doordat alle kopers een soort bonus krijgen van 10k op een 250k huis is er iets meer opwaardse druk op de markt. Of... minder neerwaardse druk ;)

Maar vooral woningruil wordt een stuk minder pijnlijk natuurlijk. Ik denk dat de teller twee dipjes gaat krijgen, namelijk over twee maanden en over twaalf maanden (als de boel bijna afloopt). Of we daartussen de 250.000 gaan aanstippen wordt twijvelachtiger, mede omdat de zomer begonnen is.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:46:10 #152
324665 meth77
to do or not to do
pi_98912496
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:40 schreef Istrilyin het volgende:
Het zal een aantal mensen over de streep trekken om nu een huis te kopen... Ik vermoed dat de 'winst' wel een beetje gedeeld gaat worden met de verkoper. Immers, doordat alle kopers een soort bonus krijgen van 10k op een 250k huis is er iets meer opwaardse druk op de markt. Of... minder neerwaardse druk ;)

Maar vooral woningruil wordt een stuk minder pijnlijk natuurlijk. Ik denk dat de teller twee dipjes gaat krijgen, namelijk over twee maanden en over twaalf maanden (als de boel bijna afloopt). Of we daartussen de 250.000 gaan aanstippen wordt twijfelachtiger, mede omdat de zomer begonnen is.
De angst dat het oude huis niet verkocht is voor volgend jaar zal toch blijven.
De druk op de woningmarkt gaat door

Het is dus ook onjuist om dit een tijdelijke maatregel te noemen
pi_98934606
Voor kopers is het iets gunstiger geworden.
Verkopers die denken nu extra te cashen vallen vanzelf buiten de boot door te hoge vraagprijs.

250.000 gaat dit jaar nog komen, in November gok ik.
pi_98941505
Ik vind het zelf wel vervelend dat ze de gedorven kosten uit de overdrachtsbelasting gaan compenseren met onder andere het afschaffen van de spaarloon :(

244.913 huizen te koop
pi_98941625
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:49 schreef antfukker het volgende:
Ik vind het zelf wel vervelend dat ze de gedorven kosten uit de overdrachtsbelasting gaan compenseren met onder andere het afschaffen van de spaarloon :(

244.913 huizen te koop
Het zou wel frappant zijn als mensen opeens denken: toch maar het huis te koop zetten _O-.
pi_98942172
quote:
'Lagere overdrachtsbelasting permanent'

Frits Wester denkt dat het kabinet de verlaging van de overdrachtsbelasting op woningen van 6 naar 2 procent een meer permanent karakter zullen geven dan nu is afgesproken. Dit zei de politiek analist vrijdag in de EO-talkshow Knevel & Van den Brink. De belastingmaatregel die de regering vrijdag nam zou tijdelijk voor een jaar moeten gelden.

"Ik snap heel goed dat niemand uit het kabinet speculeert over het verlengen van die maatregel, dat kan niet, want dan ben je het korte termijn-effect kwijt. Maar ik weet zeker dat als deze maatregel een succes is dat er grote druk vanuit de markt en de politiek komt op het kabinet om de lagere overdrachtsbelasting toch maar te verlengen", legt Wester uit.

Volgens de RTL-journalist is de maatregel te vergelijken met een omgekeerde Kwartje van Kok. Tijdelijk bedoelt, maar uiteindelijk toch permanent. CDA-minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner benadrukte in de uitzending echter dat het wel een tijdelijke maatregel betrof.
  zondag 3 juli 2011 @ 01:41:49 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98971168
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Het zou wel frappant zijn als mensen opeens denken: toch maar het huis te koop zetten _O-.
toch wel kennelijk

245.035 huizen te koop
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 juli 2011 @ 02:12:03 #158
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_98971732
Even uit Het Parool van Zaterdag, dat soort verkopers :')
Echt ik hoop dat ze hun huis alsnog nooit kwijt raken :{w



:') _O-

Zo halen wij de 250k langzaam maar zeker toch wel deze zomer :s)
pi_98971805
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 02:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Even uit Het Parool van Zaterdag, dat soort verkopers :')
Echt ik hoop dat ze hun huis alsnog nooit kwijt raken :{w

[ link | afbeelding ]

:') _O-

Zo halen wij de 250k langzaam maar zeker toch wel deze zomer :s)
Dat is dus wel de praktijk, denken dit te sturen is naief.

Daarom denk ik dus ook dat dit een green shoot is die over een paar maanden alweer geen effect heeft.
pi_98973557
Het zullen ook de babyboomers zijn de definitief de huizenmarkt de nek omdraait. Immers zij hebben de meeste marge in hun verkoopprijs. Zij zullen na een 20% daling nog steeds winst hebben op hun premie a woning. Je zou ze maar naast je hebben terwijl jullie beide het huis te koop hebben staan.
  zondag 3 juli 2011 @ 09:03:34 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98973673
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 02:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Even uit Het Parool van Zaterdag, dat soort verkopers :')
Echt ik hoop dat ze hun huis alsnog nooit kwijt raken :{w

[ link | afbeelding ]

:') _O-

Zo halen wij de 250k langzaam maar zeker toch wel deze zomer :s)
Feitelijk hebben die verkopers natuurlijk wel gelijk. De afschaffing van de overdrachtsbelasting is eigenlijk een cadeautje aan de huizenverkopers (want die hoeven hierdoor minder te zakken met de prijs).
De vraag is uiteraard of de huizenmarkt stil ligt omdat kopers niet willen (kunnen) kopen of dat verkopers niet willen zakken met de prijs. Met deze maatregel voorkomt Rutte dat die verkopers moeten zakken. Alles, alles, alles immers om de bubble in stand te houden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_98974845
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 02:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Even uit Het Parool van Zaterdag, dat soort verkopers :')
Echt ik hoop dat ze hun huis alsnog nooit kwijt raken :{w

[ link | afbeelding ]

:') _O-

Zo halen wij de 250k langzaam maar zeker toch wel deze zomer :s)
'Prijs huis hoger door lagere belasting'

_O- :').
pi_98975457
quote:
'Verdere subsidiëring woningmarkt'

De verlaging van de overdrachtsbelasting van 6 naar 2 procent zorgt per saldo voor een nog verdere subsidiëring van de woningmarkt. Hiervoor waarschuwt de Tilburgse hoogleraar economie Lans Bovenberg zondag in een woningmarktanalyse in de Volkskrant.

Door het sterk verlagen van de overdrachtsbelasting wordt ook het aanpassen van bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek nog moeilijker. Bovenberg: "Hét probleem van de woningmarkt is de enorme overheidssubsidiëring. Daar komt nu nog eens 1,2 miljard euro bij. De overdrachtsbelasting was altijd het wisselgeld waarmee de regering bij een integrale hervorming van de woningmarkt politiek gevoelige maatregelen als het geleidelijk afschaffen van de hypotheekrenteaftrek kon terugbetalen. Nu is dat wisselgeld op."

Bezitsbelasting
De Amsterdamse hoogleraar woningmarkt Johan Conijn beweert echter wat anders. Hij heeft goede hoop dat de verlaging volgend jaar binnen het budget van de woningmarkt gefinancierd kan worden: "Zo zou er een bezitsbelasting kunnen komen. Dat is iets dat je niet onder grote tijdsdruk invoert, maar het kabinet heeft er nu een jaar de tijd voor."

Conijn bevestigde ook het vermoeden van politiek verslaggever Frits Wester dat de lagere overdrachtsbelasting permanent is, en niet voor slechts één jaar. Hij kan zich niet voorstellen dat het kabinet de overdrachtsbelasting volgend jaar weer verhoogd: "Politici kunnen nu natuurlijk niet zeggen dat dit permanent is, maar het zou dramatisch zijn als ze de belasting volgens jaar weer verhogen. Politiek is dat amper te verkopen."

Alternatief benadeelde rijken
De Volkskrant-woningmarktanalyse legt ook uit waarom het kabinet niet alleen de overdrachtsbelasting voor starters heeft aangepakt. "Te ingewikkeld. Wat doe je bijvoorbeeld met mensen die gescheiden zijn en met een nieuwe partner een huis kopen?", zei VVD-premier Mark Rutte.

Een andere, goedkopere, optie om de eerste 100.000 euro vrij te stellen, werd afgeschoten omdat het kabinet vindt dat dat rijken relatief benadeelt.
:') _O-.
  zondag 3 juli 2011 @ 12:22:15 #164
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_98976829
quote:
Ja, echt hé. Wat kunnen mensen Nederlanders toch inhalig zijn. Ik zag afgelopen zaterdag tot mijn stomme verbazing op de voorpagina van de Telegraaf (ja ik weet het :') ) een jong paar dat nu van de "winstmarge" op hun nieuwe huis een dakkapel gingen kopen _O- . Krijg je bij wijze van spreken maar net een hypotheek rond om een huis kopen, krijg je door de nieuwe regeling wat lucht, en ga je die marge gelijk weer uitgeven aan een uitbouw :D .
Jeffster! _O_
pi_98976961
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:22 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Ja, echt hé. Wat kunnen mensen Nederlanders toch inhalig zijn. Ik zag afgelopen zaterdag tot mijn stomme verbazing op de voorpagina van de Telegraaf (ja ik weet het :') ) een jong paar dat nu van de "winstmarge" op hun nieuwe huis een dakkapel gingen kopen _O- . Krijg je bij wijze van spreken maar net een hypotheek rond om een huis kopen, krijg je door de nieuwe regeling wat lucht, en ga je die marge gelijk weer uitgeven aan een uitbouw :D .
Wel verbazingwekkend dat mensen zich zo zorgen maken om een paar duizend euro, maar dat ze met gemak een hypotheek van 250.000-half miljoen euro aangaan. Ik vind dit echt absurd. Waarom wel hoge hypotheken aangaan en doen alsof geld water is, maar vervolgens moeilijk doen over een paar duizend euro prijsverlaging :')?
pi_98977139
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:22 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Ja, echt hé. Wat kunnen mensen Nederlanders toch inhalig zijn. Ik zag afgelopen zaterdag tot mijn stomme verbazing op de voorpagina van de Telegraaf (ja ik weet het :') ) een jong paar dat nu van de "winstmarge" op hun nieuwe huis een dakkapel gingen kopen _O- . Krijg je bij wijze van spreken maar net een hypotheek rond om een huis kopen, krijg je door de nieuwe regeling wat lucht, en ga je die marge gelijk weer uitgeven aan een uitbouw :D .
En Donner zei in Knevel dat het weer positief is dat mensen weer gingen verbouwen etc.

Ja leuk, wat is er positief aan meer verbouwingen als men hogere schulden aangaat? Als mensen dat nu betalen vanuit hun spaarpot is dat geen probleem. Maar men stimuleert door die lagere overdrachtsbelasting om gewoon weer hogere schulden aan te gaan en het geld uit te geven aan verbouwingen.
  zondag 3 juli 2011 @ 13:48:31 #167
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_98979385
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:31 schreef pberends het volgende:

[..]

En Donner zei in Knevel dat het weer positief is dat mensen weer gingen verbouwen etc.

Ja leuk, wat is er positief aan meer verbouwingen als men hogere schulden aangaat? Als mensen dat nu betalen vanuit hun spaarpot is dat geen probleem. Maar men stimuleert door die lagere overdrachtsbelasting om gewoon weer hogere schulden aan te gaan en het geld uit te geven aan verbouwingen.
Hogere schulden zijn prettig voor de banken en politici moeten toch ergens hun zakken vullen na de politiek? _O-

Van vanmorgen:


[ Bericht 11% gewijzigd door WammesWaggel op 03-07-2011 14:14:21 ]
pi_98982621
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 09:03 schreef LXIV het volgende:

Feitelijk hebben die verkopers natuurlijk wel gelijk. De afschaffing van de overdrachtsbelasting is eigenlijk een cadeautje aan de huizenverkopers (want die hoeven hierdoor minder te zakken met de prijs).
De vraag is uiteraard of de huizenmarkt stil ligt omdat kopers niet willen (kunnen) kopen of dat verkopers niet willen zakken met de prijs. Met deze maatregel voorkomt Rutte dat die verkopers moeten zakken. Alles, alles, alles immers om de bubble in stand te houden.
Inderdaad, men wil meer tijd winnen om de bubble langzaam leeg te laten lopen. Helaas gaat dit natuurlijk niet op. De gewillige leenslaven die nu een iets lagere prijzen weten te pakken dunnen hierdoor extra snel uit. Daarna valt de markt volgens mij nog in een dieper gat dan voorheen.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
  zondag 3 juli 2011 @ 15:44:44 #169
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98983543
Ben benieuwd wanneer de starters corporatiewoningen kunnen kopen tegen 75% van de taxatiewaarde, dat met de 2% OV belasting zal wel schelen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 juli 2011 @ 17:41:46 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98988497
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:22 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Ja, echt hé. Wat kunnen mensen Nederlanders toch inhalig zijn. Ik zag afgelopen zaterdag tot mijn stomme verbazing op de voorpagina van de Telegraaf (ja ik weet het :') ) een jong paar dat nu van de "winstmarge" op hun nieuwe huis een dakkapel gingen kopen _O- . Krijg je bij wijze van spreken maar net een hypotheek rond om een huis kopen, krijg je door de nieuwe regeling wat lucht, en ga je die marge gelijk weer uitgeven aan een uitbouw :D .
Zo werkt het nu eenmaal. Dat paar is niet stom, de regering faalt omdat ze onvoldoende economisch inzicht hebben dit in te zien. Het is gewoon een cadeautje van de Nederlandse samenleving richting de huizenbezitters. Die door dit kabinet natuurlijk toch al bijzonder ruimschoots van cadeautjes voorzien worden.

Ja, je kunt er zelf ook voor kiezen huizenbezitter te worden. Dat is nu juist de bedoeling. Zijn alle stimuleringsmaatregelen voor de kopers niet voldoende, dan pushen we wel door huren duurder en onaantrekkelijker te maken. Die onderkant aan de piramide moet opgevuld worden, anders stort het systeem in. En iets in de vraagprijzen zakken is ondenkbaar, want mensen hebben recht op immer stijgende huizenprijzen. Staat in de grondwet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 3 juli 2011 @ 17:46:01 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98988690
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 17:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo werkt het nu eenmaal. Dat paar is niet stom, de regering faalt omdat ze onvoldoende economisch inzicht hebben dit in te zien. Het is gewoon een cadeautje van de Nederlandse samenleving richting de huizenbezitters. Die door dit kabinet natuurlijk toch al bijzonder ruimschoots van cadeautjes voorzien worden.

Ja, je kunt er zelf ook voor kiezen huizenbezitter te worden. Dat is nu juist de bedoeling. Zijn alle stimuleringsmaatregelen voor de kopers niet voldoende, dan pushen we wel door huren duurder en onaantrekkelijker te maken. Die onderkant aan de piramide moet opgevuld worden, anders stort het systeem in. En iets in de vraagprijzen zakken is ondenkbaar, want mensen hebben recht op immer stijgende huizenprijzen. Staat in de grondwet.
Ik verwacht binnenkort een huurbelasting naar inkomen om de OV te compenseren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_98989110
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2011 08:29 schreef BeffJeck het volgende:
Het zullen ook de babyboomers zijn de definitief de huizenmarkt de nek omdraait. Immers zij hebben de meeste marge in hun verkoopprijs. Zij zullen na een 20% daling nog steeds winst hebben op hun premie a woning. Je zou ze maar naast je hebben terwijl jullie beide het huis te koop hebben staan.
Ja maar die willen dus allemaal verkopen, omdat ze nog willen genieten van hun laatste paar jaren op aarde :'). Een wereldreisje allemaal met hun overwaarde..
pi_98990377
Best ziek overigens dat het kabinet de nieuwbouw in de steek laat, door daar niet de btw te verlagen. Ze willen zeker dat er zoveel mogelijk fysieke krapte op de woningmarkt is om zo de huizenprijs extra te ondersteunen :').
pi_98990542
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:48 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Hogere schulden zijn prettig voor de banken en politici moeten toch ergens hun zakken vullen na de politiek? _O-

Van vanmorgen:
[ link | afbeelding ]


Vorig jaar stabiliseerde de markt zich toch vanaf eind juni. Zeker met die maatregel van het kabinet zou het snel moeten gaan dalen :? In 2009 daalde de markt zelfs vanaf eind juni.
  zondag 3 juli 2011 @ 19:35:11 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98992878
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:30 schreef pberends het volgende:
Best ziek overigens dat het kabinet de nieuwbouw in de steek laat, door daar niet de btw te verlagen. Ze willen zeker dat er zoveel mogelijk fysieke krapte op de woningmarkt is om zo de huizenprijs extra te ondersteunen :').
Wat heeft de huizenbezitter aan goedkopere nieuwbouwwoningen? Wordt daarmee het in stand houden van de bubble bevorderd? Ik denk het niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 3 juli 2011 @ 19:36:25 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98992928
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:34 schreef pberends het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Vorig jaar stabiliseerde de markt zich toch vanaf eind juni. Zeker met die maatregel van het kabinet zou het snel moeten gaan dalen :? In 2009 daalde de markt zelfs vanaf eind juni.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik zou er niet op durven wedden dat het gaat dalen. De financieringsruimte blijft eigenlijk ongeveer net zo krap. Misschien dat het zelfs stijgt, omdat verkopers die de markt te somber inzagen nu wel hun woning op de markt zetten.

Weet het dus niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:28:26 #177
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_98994972
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:30 schreef pberends het volgende:
Best ziek overigens dat het kabinet de nieuwbouw in de steek laat, door daar niet de btw te verlagen. Ze willen zeker dat er zoveel mogelijk fysieke krapte op de woningmarkt is om zo de huizenprijs extra te ondersteunen :').
Zou Elco Brinkman vergeten zijn om een politica een nieuwe keuken te beloven? :')
  zondag 3 juli 2011 @ 20:40:48 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98995552
Overigens profiteert de nieuwbouw hier indirect ook van, als de woningmarkt weer op gang komt. BAM en Heijmans stegen niet voor niets 5% toen het bekend werd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:44:02 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98995722
Deze maatregel verandert niets aan de betaalbaarheid en heeft dus geen invloed op de kopers, wel op het aantal te koop aangeboden woningen en de verkopers zullen wijzen op het recente voordeeltje en niet meer zo hard willen zakken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 juli 2011 @ 21:07:32 #180
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_98996931
Denk juist dat veel wachtende starters nu juist wel gaan kopen, precies wat de markt nodig heeft. Zorgt vervolgens voor een sneeuwbaleffect aangezien tegenwoordig de nieuwe kopers de huidige verkopers zijn.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_98998020
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:07 schreef Bayswater het volgende:
Denk juist dat veel wachtende starters nu juist wel gaan kopen, precies wat de markt nodig heeft. Zorgt vervolgens voor een sneeuwbaleffect aangezien tegenwoordig de nieuwe kopers de huidige verkopers zijn.
Nu gaan kopen omdat je 8k voordeliger uit bent? Sneeuwbaleffect? Eeuwig stijgende prijzen of een mogelijke stagnatie op hoog niveau? Het lijkt mij allemaal onlogisch :)
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:00:07 #182
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_98999795
Mij niet. We zullen het zien.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 3 juli 2011 @ 22:10:44 #183
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_99000499
Het zou wel vreemd zijn als je eerst op 8k na je hypotheek niet rond kon krijgen, en nu ineens wel.
Jeffster! _O_
pi_99003454
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:10 schreef IDisposable het volgende:
Het zou wel vreemd zijn als je eerst op 8k na je hypotheek niet rond kon krijgen, en nu ineens wel.
My point :)

Jarenlang kon er telkens meer geleend worden door alles en iedereen om maar mee te mogen doen aan het grote Nationale pyramidespel. Echt niemand liet zich die droom ontnemen door 8k.
Nee... waar we nu mee te maken hebben is dat er simpelweg niet meer genoeg deelnemers zijn die gewillig hun hoofd door de strop steken. Wat tot enkele jaren geleden het hoogst mogelijk haalbare was in de Nederlandse samenleving nl. een eigen huis word door de jongste generatie gezien als een blok beton aan het been. Het heeft even geduurd... maar de wens om een eigen huis te bezitten tegen elke prijs is voorlopig weg en gaat ook niet meer terug komen w/
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99003697
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:10 schreef IDisposable het volgende:
Het zou wel vreemd zijn als je eerst op 8k na je hypotheek niet rond kon krijgen, en nu ineens wel.
idd, als die 4% (3,8% eigenlijk) daling al het verschil moet maken.

Zolang het scenario deflatoir is zal het 'vast' blijven zitten, wachten loont immers.
pi_99003715
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:00 schreef Bayswater het volgende:
Mij niet. We zullen het zien.
Het zit op slot en dat blijft het voorlopig.
pi_99004469
quote:
3s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:09 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het zit op slot en dat blijft het voorlopig.
Op slot? Welnee... de markt is gewoon erg stroperig. Er worden nog steeds huizen verkocht maar het volume is gehalveerd.
Het mooie hieraan is dat prijsstijgingen niet meer aan de orde van de dag zijn, dalingen zien we ook nog niet in extreme mate omdat de meeste mensen nog geen noodzaak hebben om te verkopen. Ik vermoed dat de 'nieuwe prijsstelling' gaat komen uit de hoek van de nieuwbouw.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99011017
244.942 huizen te koop.
  maandag 4 juli 2011 @ 07:17:43 #189
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_99011041
Ons bod op ons gewenste huis is vrijdag geaccepteerd....een uur nadat definitief was dat de overdrachtsbelasting naar 2% ging. Dubbele meevaller dus
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  maandag 4 juli 2011 @ 07:35:11 #190
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99011134
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 07:17 schreef joers1 het volgende:
Ons bod op ons gewenste huis is vrijdag geaccepteerd....een uur nadat definitief was dat de overdrachtsbelasting naar 2% ging. Dubbele meevaller dus
leuk voor je ^O^
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_99011377
Sowieso kan het best zijn dat de teller gewoon doorstijgt nietwaar? Mensen denken nu wellicht van, goh ik kan meer vragen voor mijn huis laat ik hem toch maar te koop zetten!

Het is hier wel een verzameling van zure mensen aan het worden trouwens, ik zie dat het begrip leenkneus weer hoogtij viert.
  maandag 4 juli 2011 @ 08:24:16 #192
324665 meth77
to do or not to do
pi_99011506
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 08:13 schreef inXs het volgende:
Sowieso kan het best zijn dat de teller gewoon doorstijgt nietwaar? Mensen denken nu wellicht van, goh ik kan meer vragen voor mijn huis laat ik hem toch maar te koop zetten!
Ik verwacht het wel, De betaalbaarheid neemt niet of nauwelijks toe.
Dan had de regering moeten toestaan dat het inkomen van de nieuwe buurman volledig mag worden meegeteld of de vlucht van de babyboorm naar het buitenland moeten stoppen en de uitverkoop door corporaties moeten verbieden
  maandag 4 juli 2011 @ 08:26:16 #193
349154 Xithy
<3 MasterCard
pi_99011524
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 08:13 schreef inXs het volgende:ik zie dat het begrip leenkneus weer hoogtij viert.
Waar precies?
Reizen 2011: Utrecht - Gent - Antwerpen - Groningen - Amsterdam
  maandag 4 juli 2011 @ 08:58:47 #194
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_99011889
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:10 schreef IDisposable het volgende:
Het zou wel vreemd zijn als je eerst op 8k na je hypotheek niet rond kon krijgen, en nu ineens wel.
Gaat om het feit dat een in de toekomst doorstromende starter voor zijn gevoel niet 6 % maar slechts 2 % kwijt is over zijn eerste huis (de belangrijkste potentiele koper voor de markt nu). Daarbij denkt niet iedereen zo hard na over de huizenmarkt als menigeen hier in de huizenmarkttopics. Ook bepaalt een vrouw erg veel en we hebben hier al eerder ontdekt dat het Vivaforum heel anders denkt over een huis kopen (of verkopen).
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 4 juli 2011 @ 09:24:51 #195
324665 meth77
to do or not to do
pi_99012272
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 08:58 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Gaat om het feit dat een in de toekomst doorstromende starter voor zijn gevoel niet 6 % maar slechts 2 % kwijt is over zijn eerste huis (de belangrijkste potentiele koper voor de markt nu).
Wie een ander huis wil kopen denkt helemaal niet aan 6% of 2% , maar alleen of de bank het nieuwe huis wil financieren als ie zijn eigen hut verkocht heeft

En dan is het zaak om een vast dienstverband te hebben en een beetje overwaarde op het oude huis
pi_99012891
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 08:13 schreef inXs het volgende:

Het is hier wel een verzameling van zure mensen aan het worden trouwens, ik zie dat het begrip leenkneus weer hoogtij viert.
Weet je zeker dat je wel dit topic aan het lezen was :?
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
  maandag 4 juli 2011 @ 15:37:43 #197
324665 meth77
to do or not to do
pi_99023810
ben wel benieuwd wat Mr. Donner gaat doen als ondanks de OV verlaging er geen nieuwe doorstroming op gang komt en woningprijzen verder blijven dalen
pi_99024074
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:37 schreef meth77 het volgende:
ben wel benieuwd wat Mr. Donner gaat doen als ondanks de OV verlaging er geen nieuwe doorstroming op gang komt en woningprijzen verder blijven dalen
Dan wordt zijn onderwaarde nog groter. :)
  maandag 4 juli 2011 @ 15:59:49 #199
332258 huiz3nmarkt-0pt1m1st
kopen, kopen, kopen
pi_99024690
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:37 schreef meth77 het volgende:
ben wel benieuwd wat Mr. Donner gaat doen als ondanks de OV verlaging er geen nieuwe doorstroming op gang komt en woningprijzen verder blijven dalen
Ik denk dat Donner dan de volgende subsidie van stal trekt en terecht natuurlijk. Piet Hein (niet te verwarren met de zeerover) heeft 1,1 miljoen hypotheek op zijn paleis waar hij zelf maar 8 ton voor betaald heeft. Het is natuurlijk niet eerlijk als je zoveel verdient, bijna geen belasting betaald en je zo hard inzet voor ALLE Nederlanders dat je dan geen winst zou mogen maken op je geleende woning.
Een eigen huis, een plek onder de zon
Zoals het klokje in het eigen huis tikt, tikt ze nergens
Oost, west, eigen huis best
Huren is voor de buren
pi_99053336
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 07:13 schreef krapula het volgende:
244.942 huizen te koop.
244.825 huizen te koop
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')