abonnement Unibet Coolblue
pi_98447018
Hallo,

Het lijkt mij erg leuk om 'handelen op het internet' een keer uit te proberen. Ik ben van plan om een partij spullen (grappige gadgets o.i.d.) via de groothandel in te kopen en daarna op het internet te verkopen met winst. Als ik telkens andere producten verkoop lijkt een webwinkel mij niet erg handig, omdat deze vaak gebonden is aan een bepaald product. Ik zat te denken om deze spullen dan via marktplaats te verkopen. Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee? Zou dit in de praktijk werken, dat je marktplaats eigenlijk gebruikt als webwinkel. Mensen mailen hun bestelling door, maken het geld over en ik stuur het product naar ze toe. Of zitten hier allerlei regeltjes aan verbonden? Zou ik mij moeten inschrijven bij de KvK omdat ik toch een soort van bedrijfje ben?
Kopen jullie trouwens zelf wel eens producten van bedrijven op marktplaats?

B.v.d
LorM
  dinsdag 21 juni 2011 @ 02:29:47 #2
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_98447185
Als je structureel (veel) geld gaat verdienen zou ik toch wel inschrijven bij de KvK ja, maar als ik het zo lees gaat dat wel meevallen.
pi_98447606
Begin eerst maar eens met uit te rekenen wat een haalbare winstmarge is. Goeie kans dat je het dan afblaast...
pi_98450112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 05:08 schreef r_one het volgende:
Handelen in spullen
Want? Ik heb wel eens 100 zonnebrillen voor 100 euro gekocht en verkocht voor 5 euro per stuk.

Heb ik toch leuk centje aan overgehouden.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_98453331
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 08:56 schreef Chinless het volgende:

[..]

Want? Ik heb wel eens 100 zonnebrillen voor 100 euro gekocht en verkocht voor 5 euro per stuk.

Heb ik toch leuk centje aan overgehouden.
Kijk, dit bedoel ik.
Heb je de brillen op marktplaats verkocht? Hoe ging het in zijn werk? Betaalden mensen vooraf? Was je de brillen gauw kwijt?
pi_98453425
Kijk gelijk even naar alle zaken die erbij komen kijken, alle advertenties online zetten, contact onderhouden via mail/06. Dan het verzenden, enveloppen, postzegels.
Als je daar allemaal rekening mee houdt, hoeveel hou je dan over en hoeveel tijd ben je eraan kwijt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_98458220
Heb het ook gedaan met goedkope gsm en auto accesoires etc.

In de beste maanden had ik misschien 150 euro winst. Daarvoor moest ik dan wel veel naar de brievenbus, mailen, bellen etc. Helaas duurde dit niet lang.

Het vern**keratieve van marktplaats is dat zodra jij een leuke handel hebt er altijd van die ratten zijn die het ook zien en onder jouw prijs gaan zitten. Binnen de kortste keren heb je dan teveel aanbieders en dan verdient niemand er nog leuk aan.

De tijd dat je lucratieve handel hebt(gat in de markt) is vaak heel snel voorbij. Want iedereen kan zien hoevaak een advertentie is bekeken.

Neemt niet weg dat je het altijd kan proberen.

Als ik jou was zou ik gewoon een nep advertentie plaatsen om te kijken hoeveel respons je krijgt.

Dat heb ik ook gedaan toen ik een idee had wat een flinke investering zou vergen. Kreeg toen gelijk een aardig aantal erg serieuze geinteresseerden waarna ik dus een investering heb gedaan van +-5000,- euro.
Terwijl ik maar dacht dat mijn idee slechts 'redelijk' was maar niet heel bijzonder.
pi_98458501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:00 schreef tstile het volgende:

Dan creeer je dat gat in de markt en plaats je een weekje later een groot pakket van dat product onder een kloon en wacht tot de copycats jou spul overkopen om dat dan weer met winst door te verkopen :)
pi_98476257
Kan wel, ik heb dat 15 jaar geleden met die tamagotchies of heten die digitale beestjes?
4 dozen gekocht in totaal 1000 stuks voor 1 gulden 50 per stuk. Ze gingen toen weg voor een tientje per stuk, en 2 voor 17,50.
Jammer genoeg was dit eenmalig. Maar met sommige dingen kun je geluk hebben.
Dit ging niet via digitale wegen, maar gewoon aan de deur :D
pi_98479311
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 08:56 schreef Chinless het volgende:

[..]

Want? Ik heb wel eens 100 zonnebrillen voor 100 euro gekocht en verkocht voor 5 euro per stuk.

Heb ik toch leuk centje aan overgehouden.
Dussssss
pi_98479781
Speur regelmatig op ebay, gadgets en accesoires uit China en Hongkong zijn vaak te bestellen voor de helft van dat ze in NL moeten kosten.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')