abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 20:41:48 #1
45833 crew  Fogel
pi_98429731
Vervolg van Berlijn #10 (waar deze OP ook vandaan komt).
Panorama foto van de Reichstag, klikbaar

Berlijn is de hoofdstad van Duitsland en als stadsstaat een deelstaat van dat land. Het is een metropool en de grootste stad van het land, met 3,5 miljoen inwoners. Het is tevens een van de grootste steden van de Europese Unie. Ook geldt het in Europa als een van de grootste culturele, politieke en wetenschappelijke centra. De stad is ook bekend voor het hoog-ontwikkelde culturele leven (festivals, nachtleven, musea, kunsttentoonstellingen enz.) en de liberale levensstijl, moderne tijdgeest en de lage kosten. Bovendien is Berlijn is een van de groenste steden van Europa: 18% van Berlijn bestaat uit natuur en parken en 7% uit meren, rivieren en kanalen.

De stad ligt in het noordoosten van het land, aan de rivier de Spree en wordt omsloten door de deelstaat Brandenburg, waarvan ze sinds 1920 geen deel meer uitmaakt.


Vorige delen: Berlijn Berlijn (deel 2) Berlijn (deel 3) Berlijn(deel 5)

Leuke/nuttige websites over Berlijn: Berlijn website en blog, met nieuwtjes, tips en weetjes over Berlijn, gemaakt door Leinonlein, gebaseerd op eigen ervaringen. Berlijnforum.nl

5.gif Reis en verblijf

Hoe je er het goedkoopst / op welke manier kunt komen, kun je vragen in Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4 Met de trein is goedkoop en snel (www.bahn.de of www.nsinternationaal.nl), voor 58 euro heb je een retour vanaf Amsterdam via Hengelo, mits je minimaal 2 weken van te voren boekt. Meer informatie over reizen met de trein naar Berlijn. Met het vliegtuig is soms goedkoper en sneller vanaf Schiphol (www.airberlin.com of www.transavia.com). Prijzen ook vanaf 58 euro voor ee retourtje incl. tax. Er tijden ook bussen (Eurolines) van Nederland naar Berlijn en ook liften is een optie (www.mitfahrzentrale.de)

Voor goedkoop lastminutes hotels in Duitsland kijk je op http://www.freehotels.info/, op Booking.comof soms aanbiedingen op www.nstravel.nl



Een plattegrondje van de metro, S-Bahn en U-bahn, voor meer OV-info: http://www.bvg.de/

6.gif Bezienswaardigheden

Een rijtje + Reichstag + Brandenburger Tor + Vorderasiatisch Museum (Pergamon Museum) + Checkpoint Charlie + Pariser Platz + Synagoge + Hamburger Bahnhof: vroeger station, nu museum voor hedendaagse kunst + Joods Museum + Kufurstendam + Friedrichstrasse + (Restaurant) Tacheles + Siegessaule + East Side Gallery + de Kaiser Wilhelm Gedchtniskirche + Prenzlauer Berg + Stasi-Zentrale + Fernsehturm + Alexanderplatz + Hackesche Hofe + Het Olympisch Stadion + Berliner Unterwelten Even buiten Berlijn: + Sachsenhausen concentratiekamp + Potsdam (Hollandische Viertel en Schloss Sanssouci +...

East side Gallery

3.giftips

quote:
eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen. Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!

quote:
Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
Eten en drinken

+ Berliner Weisse | en natuurlijk alle Duitse bieren + Currywurst | de beste van heel Duitsland! + Bratwurst | al vanaf 1 euro! + Dner Kebab | goedkopen EN beter dan in Nederland + koffie | op iedere straathoek kun je koffie kopen!

4.gifUitgaans & vermaak tips: + New Berlin Pub Crawl | met een group touristen onder begeleiding een kroegentocht doen + Solar Club | restaurant / loungebar op de 17 etage, heel tof! + Cascade | Club in de buurt van Kudamm + 90 Grad | Exclusieve club met veel feesten + Felix | Club/restaurant onder Hotel Adlon + Tresor | techno, electro, tech-house, house club + Kulturbrauerei | Groot complex met diverse clubs, galerieen en concertzalen + Club Kalkscheune | Niet alleen maar optredens, ook fijne feesten en culturele avonden. + Maria am Ostbahnhof | T.Raumschmiere is kind aan huis in deze bunker. + Club Magnet | Optredens van emo en indiebands, ook wave/punk/madchester/britpop avonden. + K-17 | Metal en punk optredens en parties + Knaack Club | + Silverwings | + Cinestar | Internationale bisocoop in Sony Center op Potsdammer platz + Autokino | Een autobioscoop zoals bij de Flintstones!

6.gif Enkele foto's

















Heb je zelf wat te melden over Berlijn, ga je er binnenkort naartoe en heb je nog vragen of wil laten weten hoe het is geweest, dan ben je welkom om dat hier met anderen te delen.

Is het topic vol? Haal deze OP dan van de Fok wiki

4.gif TVP\\\'s met anderen delen doen we dus niet aan

[ Bericht 52% gewijzigd door Fogel op 20-06-2011 20:47:40 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_98429858
Hier heb je dus geen zak aan, zal ik maar een nieuw topic openen (op een fatsoenlijke manier?)

Berlijn #11
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 21:07:09 #3
45833 crew  Fogel
pi_98431268
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:43 schreef RacerDKB het volgende:
Hier heb je dus geen zak aan, zal ik maar een nieuw topic openen (op een fatsoenlijke manier?)

Berlijn #11
Lijkt me niet echt nodig eigenlijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_98431340
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt nodig eigenlijk.
Nee nu niet meer maar toen ik die opende was dit topic nog een zooitje.

Terwijl ik gewoon in topic 10 op de Nieuw Topic knop ramde en in 5 seconden klaar was.

  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 21:09:38 #5
45833 crew  Fogel
pi_98431403
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Nee nu niet meer maar toen ik die opende was dit topic nog een zooitje.

Terwijl ik gewoon in topic 10 op de Nieuw Topic knop ramde en in 5 seconden klaar was.

[ afbeelding ]
Had heel die knop niet gezien, dus was terwijl ik met andere dingen bezig was de OP in elkaar aan het editen :)
Maargoed, opgelost nu dus en heb al een TR gedaan voor dat andere topic.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_98431742
Het topic maakt nu ook deel uit van een topicchain. Als je op 'open niet deel' klikt, wordt ook automatisch het reeksnummer opgehoogd.

O ja, Berlijn :7
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:51:55 #7
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_98434251
Berlijn :D

Ben nu een tof boek aan het lezen "Geister Stätten", over allemaal onbekende verlaten plekken in Berlijn en omgeving. Ook dingen die ik nog niet kende dus tijd voor een ontdekkingstocht binnenkort!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_98442559
Is hier iemand wel eens bij een concert geweest in de Zitadelle Spandau? Elke zomer hebben ze daar een concertreeks en deze keer komt Morrissey ook. Superblij natuurlijk om daar eens een concert mee te maken. Ben benieuwd, want het lijkt me echt een sfeervolle locatie. De enige keer dat ik er was regende het keihard en wou ik geen toegangsgeld betalen, maar nu kom ik toch binnen.
pi_98518538
zijn er hier ook mensen die in Berlijn wonen?? Ik heb me ingeschreven op de FU en HU, maar ben nog niet toegelaten.....
pi_98872917
Natuurlijk al wel 1000 keer gevraagd maar toch,

Ga met een maat 23 juli naar Berlijn en wel om 3 dagen goed kapot te gaan, om dit te bewerkstelligen zijn we dan ook opzoek naar wat goede underground minimal/techno tenten, op het absurde af. Nou zitten hier ongetwijfeld ervaringsdeskundigen die de plekken wel weten.

Alvast bedankt!
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:38:49 #11
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_98873379
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:26 schreef jovink het volgende:
Natuurlijk al wel 1000 keer gevraagd maar toch,

Ga met een maat 23 juli naar Berlijn en wel om 3 dagen goed kapot te gaan, om dit te bewerkstelligen zijn we dan ook opzoek naar wat goede underground minimal/techno tenten, op het absurde af. Nou zitten hier ongetwijfeld ervaringsdeskundigen die de plekken wel weten.

Alvast bedankt!
Raw-tempel bijvoorbeeld en ook verder op het terrein zitten wat leuke clubs like M.I.K.Z
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:37:46 #12
327807 Mariposas
יה&#14
pi_98912049
Vorige week geboekt voor een lang weekend in oktober. *O* Iemand nog een aanrader voor een leuk boekje over Berlijn (reisgids)? Ik heb nu 100% Berlijn te leen, maar ik ben er niet zo kapot van.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:44:39 #13
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_98912423
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:37 schreef Mariposas het volgende:
Vorige week geboekt voor een lang weekend in oktober. *O* Iemand nog een aanrader voor een leuk boekje over Berlijn (reisgids)? Ik heb nu 100% Berlijn te leen, maar ik ben er niet zo kapot van.
Beter wordt je er wel kapot van. 100% berlijn is een goede gids.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:44:07 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98915159
Euj!

Ik ga als het goed is eind Augustus 4 dagen met mijn meisje. Ik volg het hier dus even.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_98915314
Ga 22 juli voor 3 dagen naar berlijn!
Iemand idee voor een goed en niet te duur hotel?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:50:14 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_98915395
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:44 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Beter wordt je er wel kapot van. 100% berlijn is een goede gids.
Ik vind het niet interessant, grootste gedeelte gaat over winkels en restaurants, erg weinig over bezienswaardigheden. Het is gewoon niet wat ik zoek.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 2 juli 2011 @ 03:02:23 #17
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_98939807
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:50 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik vind het niet interessant, grootste gedeelte gaat over winkels en restaurants, erg weinig over bezienswaardigheden. Het is gewoon niet wat ik zoek.
<spam>Misschien dat je wat leuke dingetjes op mijn blog kunt vinden? Berlijn-blog.nl, je kunt er vanalles vinden, maar helaas (nog) niet in boekvorm :P</spam>

Als je wel echt iets in boekvorm zoekt ka ik je Boze geesten va Berlijn aanraden, een hoop achtergrondinformatie maar niet echt een reisgids. Of de capitoolgids, hoewel die weer heel beeldgestuurd is.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_99007375
Ga met twee vrienden een Eurotrip doen met Interrail, first stop: Berlijn.
We blijven er drie dagen, iemand nog tips voor leuke kroegjes? :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 4 juli 2011 @ 13:55:09 #19
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_99019949
Oranienstrasse, en verder genoeg leuke clubs. Watergate, tresor etc.
pi_99042172
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:45 schreef MaxC het volgende:
Ga met twee vrienden een Eurotrip doen met Interrail, first stop: Berlijn.
We blijven er drie dagen, iemand nog tips voor leuke kroegjes? :P
Wanneer ga je?
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_99048817
Berghain!

Nog mensen recent geweest en zo ja hoe ben je binnengekomen? Wat had je aan? Schijnt vrij streng (random) deurbeleid te zijn. Kom je erin in een kapotte spijkerbroek en een V shirt, of is dit te simpel?
pi_99051361
Je hoeft er niet echt fancy uit te zien, volgens mij selecteren ze vooral op attitude en uitstraling. Als je duidelijk een toerist bent die geen technoliefhebber is maar gewoon Berghain eens mee wil maken omdat iedereen het daarover heeft, maak je waarschijnlijk minder kans.
pi_99055203
Nog andere ervaringsdeskundigen?
pi_99074636
Kom je vaker op technofeestjes? Zo ja, dan hoef je je niet anders voor te doen dan daar.
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 22:10:21 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99129874
Is Berlijn met de auto vanaf het oosten van Nederland (twente) ;) qua afstand redelijk te doen ? Heeft iemand daar ervaring mee ?

Of is het beter/sneller/goedkoper om bijvoorbeeld met het vliegtuig of met de internationale trein te gaan ?

Is Berlijn überhaupt een stad waar je makkelijk met de auto uit de voeten kunt ?

Wij zitten er namelijk aan te denken om een midweek oid. in de zomervakantie na Berlijn te gaan *O*
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:12:21 #26
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_99130010
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Is Berlijn met de auto vanaf het oosten van Nederland (twente) ;) qua afstand redelijk te doen ? Heeft iemand daar ervaring mee ?

Of is het beter/sneller/goedkoper om bijvoorbeeld met het vliegtuig of met de internationale trein te gaan ?

Is Berlijn überhaupt een stad waar je makkelijk met de auto uit de voeten kunt ?

Wij zitten er namelijk aan te denken om een midweek oid. in de zomervakantie na Berlijn te gaan *O*
Zou toch zonder veel hindernissen in 5 en een half uur te doen moeten zijn.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 21:45:38 #27
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:42:12 #28
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_99194543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Is Berlijn met de auto vanaf het oosten van Nederland (twente) ;) qua afstand redelijk te doen ? Heeft iemand daar ervaring mee ?

Of is het beter/sneller/goedkoper om bijvoorbeeld met het vliegtuig of met de internationale trein te gaan ?

Is Berlijn überhaupt een stad waar je makkelijk met de auto uit de voeten kunt ?

Wij zitten er namelijk aan te denken om een midweek oid. in de zomervakantie na Berlijn te gaan *O*
Definieer "het oosten" :P. In Maastricht/Aken heb je Germanwings die naar Berlijn vliegt, dat is misschien een optie. De internationale trein is denk ik het snelst, zeker als je dichtbij station Hengelo/Deventer woont. Vanaf hier gaat er een directe trein naar het centrum van Berlijn, ga uit van 6 uurtjes reistijd. Mijn ervaring is dat de auto meestal niet de snelste manier is, maar wel goedkoop (als je volle bak gaat) en dat je wat meer flexibiliteit hebt. Op één of andere manier is er altijd wel érgens file onderweg en ik houd van lange rustpauzes onderweg. Houd er wel rekening mee dat je voor je auto een milieusticker nodig hebt.

Dus het komt erop neer dat het qua reistijd niet heel veel uitmaakt...
Levenswerk: Berlijn Blog.
  FOK!fotograaf zaterdag 9 juli 2011 @ 20:26:14 #29
18921 freud
Who's John Galt?
pi_99253216
Binnenkort ook weer naar Berlijn. Blijf het een toffe stad vinden. Ga zeker nog eten bij Bocca di Bacco (was ook te zien in Unknown). Erg lekker eten, en cheapo in vergelijking met Londen of NL. Wel beetje volgezet imo, en licht te fel, maar het eten is O+.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 22:34:14 #30
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99258187
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:42 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Definieer "het oosten" :P. In Maastricht/Aken heb je Germanwings die naar Berlijn vliegt, dat is misschien een optie. De internationale trein is denk ik het snelst, zeker als je dichtbij station Hengelo/Deventer woont. Vanaf hier gaat er een directe trein naar het centrum van Berlijn, ga uit van 6 uurtjes reistijd. Mijn ervaring is dat de auto meestal niet de snelste manier is, maar wel goedkoop (als je volle bak gaat) en dat je wat meer flexibiliteit hebt. Op één of andere manier is er altijd wel érgens file onderweg en ik houd van lange rustpauzes onderweg. Houd er wel rekening mee dat je voor je auto een milieusticker nodig hebt.

Dus het komt erop neer dat het qua reistijd niet heel veel uitmaakt...
Met het oosten bedoel ik nabij de stedendriehoek Hengelo - Almelo - Enschede ;), ik denk zelf dat ik dan toch voor de auto kies; zelf heb ik geen hekel aan auto rijden en je bent altijd net wat flexibeler. Vorig jaar zijn we naar Hamburg en omgeving geweest en heb toen ook al een mileusticker aangevraagd ;)
pi_99259478
Met je vertrektijden ben je wel flexibeler ja, maar geldt dat ook als je eenmaal in de stad bent? Berlijn leek me op het eerste gezicht niet de meest dramatische stad om met de auto te doen, maar ov vind ik dan vaak wel wat relaxter.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 23:27:51 #32
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99260705
In Hamburg en Bremen heb ik verleden jaar nooit geen problemen gehad qua reizen met de auto, ik verwacht niet dat het in Berlijn heel veel anders zal zijn ;)

Binnen de stad zelf denk ik dat de U of S bahn wel veel makkelijker is om korte afstanden te reizen; en als je een hotel beetje strategisch kiest heb je misschien ter plekke helemaal geen auto nodig.
Daarbij vind ik reizen met de trein te duur; heb even op nshispeed.nl gekeken en voor ¤ 139,- een retourtje Hengelo - Berlijn vind ik veelte duur, dan kan ik net zo goed met de auto gaan en dan kan ik zelf beslissen hoe of wat ;)

En laten we het maar niet over erheen vliegen hebben, ik en mijn vriendin hebben nog nooit gevlogen :@ daarbij kan ik mij niet indenken dat je voor minder dan ¤ 140,- met twee personen een retourtje naar Berlijn hebt
  FOK!fotograaf zaterdag 9 juli 2011 @ 23:58:50 #33
18921 freud
Who's John Galt?
pi_99261913
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:27 schreef Vonkenboer het volgende:
In Hamburg en Bremen heb ik verleden jaar nooit geen problemen gehad qua reizen met de auto, ik verwacht niet dat het in Berlijn heel veel anders zal zijn ;)

Binnen de stad zelf denk ik dat de U of S bahn wel veel makkelijker is om korte afstanden te reizen; en als je een hotel beetje strategisch kiest heb je misschien ter plekke helemaal geen auto nodig.
Daarbij vind ik reizen met de trein te duur; heb even op nshispeed.nl gekeken en voor ¤ 139,- een retourtje Hengelo - Berlijn vind ik veelte duur, dan kan ik net zo goed met de auto gaan en dan kan ik zelf beslissen hoe of wat ;)

En laten we het maar niet over erheen vliegen hebben, ik en mijn vriendin hebben nog nooit gevlogen :@ daarbij kan ik mij niet indenken dat je voor minder dan ¤ 140,- met twee personen een retourtje naar Berlijn hebt
Tickets zijn 49 euro pp. Met belastingen... 125 euro. Serieus...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_99262965
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:27 schreef Vonkenboer het volgende:
In Hamburg en Bremen heb ik verleden jaar nooit geen problemen gehad qua reizen met de auto, ik verwacht niet dat het in Berlijn heel veel anders zal zijn ;)

Binnen de stad zelf denk ik dat de U of S bahn wel veel makkelijker is om korte afstanden te reizen; en als je een hotel beetje strategisch kiest heb je misschien ter plekke helemaal geen auto nodig.
Daarbij vind ik reizen met de trein te duur; heb even op nshispeed.nl gekeken en voor ¤ 139,- een retourtje Hengelo - Berlijn vind ik veelte duur, dan kan ik net zo goed met de auto gaan en dan kan ik zelf beslissen hoe of wat ;)

En laten we het maar niet over erheen vliegen hebben, ik en mijn vriendin hebben nog nooit gevlogen :@ daarbij kan ik mij niet indenken dat je voor minder dan ¤ 140,- met twee personen een retourtje naar Berlijn hebt
NSHispeed is ook kut, als je via DB boekt kan je wel voor zo'n 80,- heen en weer. Maar dat zal op korte termijn midden in de zomer wellicht niet meer lukken.

Vliegen vind ik zelf ook wat teveel gedoe, terwijl de tijdwinst hooguit een uur of 2 is. Bovendien is het niet zo leuk voor de ijsberen, dus als het even kan probeer ik dat te vermijden. :P
  Moderator zondag 10 juli 2011 @ 13:48:32 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99275205
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:58 schreef freud het volgende:

[..]

Tickets zijn 49 euro pp. Met belastingen... 125 euro. Serieus...
Op korte termijn; een week of 3 zie ik echt geen tickets van ¤ 125,- hoor !

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:28 schreef StormWarning het volgende:

[..]

NSHispeed is ook kut, als je via DB boekt kan je wel voor zo'n 80,- heen en weer. Maar dat zal op korte termijn midden in de zomer wellicht niet meer lukken.

Vliegen vind ik zelf ook wat teveel gedoe, terwijl de tijdwinst hooguit een uur of 2 is. Bovendien is het niet zo leuk voor de ijsberen, dus als het even kan probeer ik dat te vermijden. :P
Denk inderdaad dat dat niet echt haalbaar meer is op korte termijn -O-
Dan maar gewoon met de auto ;)

Heeft er iemand ervaring met één van de volgende twee hotels in Berlijn ?

- Hotel Tryp Berlin Mitte - Chausseestrasse 33 Berlijn
http://www.solmelia.com/h(...)tryp-berlin/home.htm

- Hotel Mark Apart
http://www.booking.com/ho(...)n.nl.html?aid=311093;label=hotel-61565-de-J4*pg*xRpe*0ckjuOygFwAS3726103854;ws=&gclid=CNmA2qLa9qkCFYOJDgodoE_hXg
  zondag 10 juli 2011 @ 18:49:40 #36
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_99288038
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:27 schreef Vonkenboer het volgende:
In Hamburg en Bremen heb ik verleden jaar nooit geen problemen gehad qua reizen met de auto, ik verwacht niet dat het in Berlijn heel veel anders zal zijn ;)

Binnen de stad zelf denk ik dat de U of S bahn wel veel makkelijker is om korte afstanden te reizen; en als je een hotel beetje strategisch kiest heb je misschien ter plekke helemaal geen auto nodig.
Daarbij vind ik reizen met de trein te duur; heb even op nshispeed.nl gekeken en voor ¤ 139,- een retourtje Hengelo - Berlijn vind ik veelte duur, dan kan ik net zo goed met de auto gaan en dan kan ik zelf beslissen hoe of wat ;)

En laten we het maar niet over erheen vliegen hebben, ik en mijn vriendin hebben nog nooit gevlogen :@ daarbij kan ik mij niet indenken dat je voor minder dan ¤ 140,- met twee personen een retourtje naar Berlijn hebt
Dan is de auto wel een goede keuze, zeker als je toch al zo'n sticker hebt. Parkeren kan vaak gratis, ook dichtbij het centrum. En ik weet niet hoelang je blijft, maar een tripje naar Potsdam of Sachsenhausen is ook wat makkelijker met de auto :)

De hotels die je noemt ken ik niet maar dit zijn mijn favorieten -> http://berlijn-blog.nl/overnachtingen/
Levenswerk: Berlijn Blog.
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 17:53:42 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99327438
Ik had al gekeken naar die hotels op jou weblog, maar ze zijn voor ons wat aan de prijzige kant.
40 á 45 euro per nacht per persoon vind ik eigenlijk al wel genoeg, en voor een hostel voel ik (en voornamelijk mijn vriendin) dan weer niet wat.

De bedoeling is om een week in Berlijn te blijven, een dag of twee á drie zijn we denk ik zeker al wel kwijt aan Berlijn en zijn bezienswaardigheden, we hebben een dag uitgetrokken voor de dierentuin in Berlijn (al betwijfel ik of je dat in een dag überhaupt wel kunt bekijken zo ontzettend groot lijkt mij dat daar _O-, Sachsemhausen staat ook op de to do list.

Eigenlijk denk ik dat een week veelte kort is om alles te kunnen zien ! :D
  Moderator dinsdag 12 juli 2011 @ 21:00:42 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99383678
Een hele goede vraag voor de kenners van Berlijn, de voorgaande hotels die we hebben uitgezocht waren niet beschikbaar. Nu hebben we nog twee mogelijke hotels !

Mogelijkheid 1.
Europa City Berlin
Konstanzer Str 60
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijkheid 2
Ibis Berlin Potsdamer Platz
Anhalter Strasse 4
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat de hotels vrij ver uit elkaar liggen twijfelen we heel erg tussen mogelijkheid 1 en 2, welk gebied is toeristisch gezien veel handiger ? Zijn er grote + punten aan de locatie van Hotel 1 of 2 ?

Wie kan ons verder helpen, want wij weten het echt even niet meer.... :@
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:44:50 #39
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_99393373
Ik zou voor optie 2 gaan. Beiden liggen redelijk centraal, maar het centrum van Berlijn is huge dus dat zegt ansich nog weinig. Vanaf Potsdamer Platz zit je net even wat dichter bij alles in de buurt, zeker wanneer je ook wat dingetjes wil bekijken die wat oostelijker liggen (denk east side gallery bijvoorbeeld). De westkant van Berlijn (Ku'damm) trekt de meeste mensen toch wat minder... Ik zeg optie 2!
Levenswerk: Berlijn Blog.
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 18:21:09 #40
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99421240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:44 schreef Leinonlein het volgende:
Ik zou voor optie 2 gaan. Beiden liggen redelijk centraal, maar het centrum van Berlijn is huge dus dat zegt ansich nog weinig. Vanaf Potsdamer Platz zit je net even wat dichter bij alles in de buurt, zeker wanneer je ook wat dingetjes wil bekijken die wat oostelijker liggen (denk east side gallery bijvoorbeeld). De westkant van Berlijn (Ku'damm) trekt de meeste mensen toch wat minder... Ik zeg optie 2!
Grappig dat het reisbureau dan weer precies met een tegenstrijdige reactie komt :X dat geeft weer meer onduidelijkheden ...

Het reisbureau zei...

quote:
Ik heb de 2 hotels bekeken en het zijn inderdaad 2 verschillende hotels.
Beide hotels zijn goed. Het is alleen zoals u ook al dacht, het Ibis Berlin Potsdamer Platz is dichter bij de grote bezienswaardigheden en veel is op loopafstand te doen.
Hotel Europa City ligt in een zijstraat van de Kurfurstendam, de grootste winkelstraat van Berlijn met diverse winkels, terrasjes en restaurants. De afstand naar de bezienswaardigheden zijn dus een stuk verder. Het openbaar vervoer is echter goed geregeld in Berlijn.
Wilt u dichtbij de bezienswaardigheden verblijven dan zou ik kiezen voor het Ibis Berlin, maar wilt u de mengeling van gezelligheid en cultuur ( de bezienswaardigheden per openbaar vervoer bekijken ) dan zou ik kiezen voor hotel Europa City. De meeste toeristische hotels liggen ook nabij de Kurfurstendam.
pi_99421621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Grappig dat het reisbureau dan weer precies met een tegenstrijdige reactie komt :X dat geeft weer meer onduidelijkheden ...

Het reisbureau zei...

[..]

Het ligt er denk ik aan naar wat voor 'gezelligheid en cultuur' je op zoek bent. In Friedrichshain, Kreuzberg en Prenzlauer Berg heb je dat zeker ook wel, het is alleen wat rauwer (en dus veel interessanter en leuker, als je het mij vraagt). En qua uitgaan is daar ook een stuk meer te beleven.
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:41:20 #42
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_99421865
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Grappig dat het reisbureau dan weer precies met een tegenstrijdige reactie komt :X dat geeft weer meer onduidelijkheden ...

Het reisbureau zei...

[..]

Dat er meer hotels in het westen (lees: Ku'damm) liggen heeft m.i. niets te maken met de "mengeling van gezelligheid en cultuur" (want die heb je daar gewoon amper, ik hoor het graag als iemand een leuk terras weet nabij Ku'damm...) maar met de historie. Vroeger werden er nou eenmaal minder hotels in Oost-Berlijn gebouwd omdat je daar als toerist minder makkelijk binnenkwam. Maar goed, zo heb je in het westen ook wel weer bezienswaardigheden (Schloss Charlottenburg, Gedächtniskirche) maar in het oosten net even wat meer. Ik geloof dat ik het er niet makkelijker op maak, maar ik zou nog steeds voor optie 2 gaan :D.

@MCH jajaja oke, excusi :P
Levenswerk: Berlijn Blog.
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 19:49:22 #43
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99424464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:33 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Het ligt er denk ik aan naar wat voor 'gezelligheid en cultuur' je op zoek bent. In Friedrichshain, Kreuzberg en Prenzlauer Berg heb je dat zeker ook wel, het is alleen wat rauwer (en dus veel interessanter en leuker, als je het mij vraagt). En qua uitgaan is daar ook een stuk meer te beleven.
Tjah hoe moet ik het omschrijven, als "gewoon" "doorsnee" bestempelde eettentjes, cafe's, bars, kroegen e.d. vind ik al goed genoeg; het hoeft van mij niet perse echt rauw te zijn.

Mit einem Wiener Schnitzel und ein großes bier, voor een goede prijs ben ik doorgaans al wel tevreden. Een bar of cafe hoeft van mij niet echt extra vagant oid. te zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:41 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Dat er meer hotels in het westen (lees: Ku'damm) liggen heeft m.i. niets te maken met de "mengeling van gezelligheid en cultuur" (want die heb je daar gewoon amper, ik hoor het graag als iemand een leuk terras weet nabij Ku'damm...) maar met de historie. Vroeger werden er nou eenmaal minder hotels in Oost-Berlijn gebouwd omdat je daar als toerist minder makkelijk binnenkwam. Maar goed, zo heb je in het westen ook wel weer bezienswaardigheden (Schloss Charlottenburg, Gedächtniskirche) maar in het oosten net even wat meer. Ik geloof dat ik het er niet makkelijker op maak, maar ik zou nog steeds voor optie 2 gaan :D.

@MCH jajaja oke, excusi :P
Zijn er in de omgeving van hotel nr 2 ook genoeg leuke eet gelegenheden binnen redelijke loopafstand of ligt dat gebied meer afgelegen ?
pi_99466642
Weet iemand welke eindstation je moet nemen als je naar berlijn gaat? Ik heb voor mn ouders hotel geboekt bij alexanderplatz. Is alexanderplatz een centrale punt v
  donderdag 14 juli 2011 @ 23:31:57 #45
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_99484341
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:46 schreef Mekkalomp het volgende:
Weet iemand welke eindstation je moet nemen als je naar berlijn gaat? Ik heb voor mn ouders hotel geboekt bij alexanderplatz. Is alexanderplatz een centrale punt v
Alex - zoals het in de volksmond wordt genoemd - ligt erg centraal. Uitstappen bij Hauptbahnhof (dit is niet de eindhalte), en vanaf hier nog een klein stukje met de S-Bahn. Is goed te doen :)
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_99484687
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Tjah hoe moet ik het omschrijven, als "gewoon" "doorsnee" bestempelde eettentjes, cafe's, bars, kroegen e.d. vind ik al goed genoeg; het hoeft van mij niet perse echt rauw te zijn.

Mit einem Wiener Schnitzel und ein großes bier, voor een goede prijs ben ik doorgaans al wel tevreden. Een bar of cafe hoeft van mij niet echt extra vagant oid. te zijn.
Nou, dat is in het oosten iig genoeg te vinden en ws ook nog goedkoper dan in het westen. Je moet ook weer niet denken dat er alleen kraakpanden staan ofzo, verre van dat. :)
pi_99487508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:31 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Alex - zoals het in de volksmond wordt genoemd - ligt erg centraal. Uitstappen bij Hauptbahnhof (dit is niet de eindhalte), en vanaf hier nog een klein stukje met de S-Bahn. Is goed te doen :)
Oke! Hauptbahnhof is toch berlin hbf?
pi_99487833
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:54 schreef Mekkalomp het volgende:

[..]

Oke! Hauptbahnhof is toch berlin hbf?
What else? :)
  Moderator vrijdag 15 juli 2011 @ 18:53:02 #49
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99511620
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:41 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Dat er meer hotels in het westen (lees: Ku'damm) liggen heeft m.i. niets te maken met de "mengeling van gezelligheid en cultuur" (want die heb je daar gewoon amper, ik hoor het graag als iemand een leuk terras weet nabij Ku'damm...) maar met de historie. Vroeger werden er nou eenmaal minder hotels in Oost-Berlijn gebouwd omdat je daar als toerist minder makkelijk binnenkwam. Maar goed, zo heb je in het westen ook wel weer bezienswaardigheden (Schloss Charlottenburg, Gedächtniskirche) maar in het oosten net even wat meer. Ik geloof dat ik het er niet makkelijker op maak, maar ik zou nog steeds voor optie 2 gaan :D.

@MCH jajaja oke, excusi :P
De kogel is door de kerk; we gaan naar hotel nr 2 :) *O*
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:24:14 #50
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_99517994
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:41 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Dat er meer hotels in het westen (lees: Ku'damm) liggen heeft m.i. niets te maken met de "mengeling van gezelligheid en cultuur" (want die heb je daar gewoon amper, ik hoor het graag als iemand een leuk terras weet nabij Ku'damm...) maar met de historie. Vroeger werden er nou eenmaal minder hotels in Oost-Berlijn gebouwd omdat je daar als toerist minder makkelijk binnenkwam. Maar goed, zo heb je in het westen ook wel weer bezienswaardigheden (Schloss Charlottenburg, Gedächtniskirche) maar in het oosten net even wat meer. Ik geloof dat ik het er niet makkelijker op maak, maar ik zou nog steeds voor optie 2 gaan :D.

@MCH jajaja oke, excusi :P
Ik zat aan de Ku'damm en heb inderdaad moeten zoeken naar een goed terras. Maar op de kruising tegenover de C&A zit de Alt Berliner Biersalon, dit was opzich nog wel een leuk terras. Verder is Vapiano aan te raden, een mengeling tussen een zelfbedieningsrestaurant en een Italiaan. Zeer goede kwaliteit, en ook nog goedkoop. De Ku'damm, ja qua gezelligheid, het is niet bepaald een hippe wijk/straat, en als je jong bent kun je beter naar een andere wijk gaan. Toch is het opzich wel redelijk leuk om een beetje langs die winkels te slenteren. Het is toch dé straat van Berlijn.

En wat is dat toch met de U1 als ik in Berlijn ben, dat ding ligt alweer open :N Daarnaast is het blijkbaar onmogelijk om een Nederlandse krant te vinden(die van de juiste dag is). Ik verwacht eigenlijk wel dat ze om 3 uur een telegraaf van vandaag in het kadewe hebben, maar ik heb veel standjes/kiosken/winkels/warenhuizen afgezocht, geen enkele keer de krant van vandaag tegengekomen :')

[ Bericht 9% gewijzigd door LDS op 16-07-2011 16:26:22 ]
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_99613825
Is Berlijn een bestemming waar het aan te raden is zo lang mogelijk te wachten met het boeken van een hotel om de echte aanbiedingen te vinden?

Als ik nu hotels zoek voor a.s. zaterdag is het een stuk goedkoper dan de periode dat we een vakantie berlijn willen doen (midden september). Vlucht is nu erg goed te doen en zal waarschijnlijk alleen maar duurder worden. Goed idee om alvast een vlucht te boeken en een aantal dagen voor vertrek hotel? Of is de kans dan groot dat ik de laatste kamers moet boeken tegen de hoofdprijs?
pi_99648635
Ik zit jetzt in Berlijn *O* helaas nog maar 2 dagen, bevalt goed hier
  woensdag 20 juli 2011 @ 01:08:27 #53
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_99690771
Iemand ervaring met het vliegen met luchtvaartmaatschappij 'Germanwings' naar Berlijn, is het wat?
Of kan ik beter 30 euro extra bijleggen voor Lufthansa?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_99703600
Germanwings is wat Transavia van KLM is. ;) Dik in orde, maar wel budget.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99708306
Vanaf welke luchthaven vlieg je dan, Düsseldorf? Anders zou je ook Ryanair vanaf Weeze kunnen overwegen. Is zeker goedkoper en bij maximaal 1 uur vliegtijd maakt het comfort ook niet zoveel uit.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:22:45 #56
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_99717287
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:56 schreef Terpentin07 het volgende:
Vanaf welke luchthaven vlieg je dan, Düsseldorf? Anders zou je ook Ryanair vanaf Weeze kunnen overwegen. Is zeker goedkoper en bij maximaal 1 uur vliegtijd maakt het comfort ook niet zoveel uit.
Qua luchthavens heb ik keuzes in overvloed, ik woon precies tussen Dusseldorf, Eindhoven en Maastricht in.
Comfort vind ik niet belangrijk bij een 1-urige vlucht, het gaat mij om veiligheid en betrouwbaarheid van luchtvaartmaatschappij. Maar Weeze, dat ligt toch in Duitsland?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_99717699
Weeze ligt direct achter de duitse grens. Maar ik heb net gekeken en blijkbaar zijn er geen ryanair vluchten meer tussen weeze en berlijn.
pi_99718403
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:06 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Germanwings is wat Transavia van KLM is. ;) Dik in orde, maar wel budget.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Eurowings is ook weer voor 49% in bezit van Lufthansa :P

Als het qua tijd niks uitmaakt of je naar Dusseldorf of Maastricht moet zou ik de laatste pakken. Goedkoper dus en je bent waarschijnlijk ook sneller de luchthaven uit omdat het een stuk kleiner is dan DUS ^O^
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:52:30 #59
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_99718533
En voor aankomst in Berlijn, Tegel of Schonefeld?

Berlijn Tegel heb ik al ervaring mee toen ik 2 jaar geleden in Berlijn moest overstappen tussen Bangkok en Dusseldorf in, maar hoe is Schonefeld?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_99718959
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:52 schreef Asskicker14 het volgende:
En voor aankomst in Berlijn, Tegel of Schonefeld?

Berlijn Tegel heb ik al ervaring mee toen ik 2 jaar geleden in Berlijn moest overstappen tussen Bangkok en Dusseldorf in, maar hoe is Schonefeld?
Schonefeld is zo'n 25 minuten met de S-Bahn vanaf Ostbahnhof. Is niet bepaald een modern vliegveld en veel te klein voor de huidige drukte daar. En je moet nog een stuk lopen vanaf de S-Bahn.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:37:11 #61
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_99720561
Is er ergens een openbaar vervoer routeplanner (website) om te bepalen hoe optimaal van Schönefeld Flughafe naar Potzdamer Platz te komen?

Btw; S-bahn verwijst naar bovengrondse openbaar vervoer en U-bahn verwijst naar ondergrondse openbaar vervoer (metro), ofniet?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_99721319
S(tadt)-bahn rechtstreeks van Schonefeld naar Friedrichstrasse, daar overstappen op de U(ntergrund)-bahn (2 haltes) naar Potsdamerplatz lijkt me het eenvoudigst.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_99721388
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Is er ergens een openbaar vervoer routeplanner (website) om te bepalen hoe optimaal van Schönefeld Flughafe naar Potzdamer Platz te komen?

Btw; S-bahn verwijst naar bovengrondse openbaar vervoer en U-bahn verwijst naar ondergrondse openbaar vervoer (metro), ofniet?
Pak de standaard U/S-bahn kaart erbij.

Volgens mij kun je vanaf SXF naar Ostkreuz, daar overstappen op S naar Friedrich en vanuit daar met U naar Potzdamer Platz.

S-bahn is meer een soort snel-metro die vooral grote stations aandoet en ook tot ver buiten het centrum rijdt, meestal bovengronds.
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:03:59 #64
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_99721878
Thanks iedereen, ik weet genoeg voor nu.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_99726782
Heb alweer heimwee naar Berlijn. Ook vanwege aanhoudende woningvindproblemen in Amsterdam. Voor 400 euro heb je in Berlijn al een apartementje in een centraal deel van de stad....denk er toch nog steeds over naar Berlijn te verhuizen...leuke mensen, goede voorzieningen, relaxte sfeer, veel plaats...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_99732429
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:27 schreef JohnDDD het volgende:
Heb alweer heimwee naar Berlijn. Ook vanwege aanhoudende woningvindproblemen in Amsterdam. Voor 400 euro heb je in Berlijn al een apartementje in een centraal deel van de stad....denk er toch nog steeds over naar Berlijn te verhuizen...leuke mensen, goede voorzieningen, relaxte sfeer, veel plaats...
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat werk vinden daar lastig is...
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 11:58:14 #67
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zaterdag 23 juli 2011 @ 13:54:39 #68
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_99836365
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:53 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]


Volgens mij kun je vanaf SXF naar Ostkreuz, daar overstappen op S naar Friedrich en vanuit daar met U naar Potzdamer Platz.


Dit klopt, de S-Bahn gaat niet meer rechtstreeks. Je kunt ook de trein nemen vanaf SXF richting centrum. Maar check http://www.fahrinfo-berlin.de/ en dan kun je per tijdstip zien wat de snelste route is.

Werk vinden is een drama in Berlijn, dus bereid je daar maar vast op voor als je die kant op gaat ;).
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_99836642
zo maar tussendoor; Als ik aan Berlijn denk denk ik altijd maar aan 1 ding als eerste als ik er ben. :9~


Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:24:23 #70
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_99837256
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:03 schreef rubje het volgende:
zo maar tussendoor; Als ik aan Berlijn denk denk ik altijd maar aan 1 ding als eerste als ik er ben. :9~

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:9~ :9~

Curry 36 blijft mijn favo! En witty's op de Wittenbergplatz :9~
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_99849186
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 11:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo even de koffers inpakken en dan morgen vroeg ab nach Berlin *O*
Goede reis en veel plezier!
pi_99889818
Vanuit Apeldoorn deed ik er vorig jaar zes uur over inclusief de 15 minuten pauze om de 2 uur. met een auto die rond de 140 reed deed ik het nog redelijk rustig aan. Auto is ook goedkoper uiteindelijk, trein is de laatste jaren schrikbarend duur geworden. Weet nog wel dat je voor 49 retour ging 6 jaar geleden!
Hooray for boobies!
pi_99889863
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:24 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

:9~ :9~

Curry 36 blijft mijn favo! En witty's op de Wittenbergplatz :9~
is dat het tentje tussen KDW en het metrostation? zo ja helemaal eens! :)
Hooray for boobies!
pi_99893255
Ik snap niet dat mensen de currywurst uit Berlijn zo lekker vinden. Er gaat niets boven currywurst uit het ruhrgebied. :9
pi_99927786
Komende donderdag is het zo ver! Dan vlieg ik naar Berlijn!
M'n man is er al vanwege een congres, en wij plakken er nog een lang weekend achteraan :P
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:30:07 #76
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_100092257
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:54 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

is dat het tentje tussen KDW en het metrostation? zo ja helemaal eens! :)
Klopt O+ . Hmm ja de Currywurst is nou eenmaal Berlijns maar in Keulen heb ik ook eens een hele lekkere gehad bij een tentje die de saus in heel verschillende soorten scherpte hadden. Geen idee meer hoe die heet maar die was ook lekker!

Nog even en dan ben ik weer lekker twee maanden in mijn favo stad O+ .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_100105268
Ik vertrek komende woensdag met vier vrienden voor 5 dagen naar Berlijn. Overdag uiteraard de bezienswaardigheden van de stad bekijken maar 's avond ook het bekende nachtleven opzoeken. Iemand nog tips qua clubs? Ik had al iets over Tresor gelezen maar voor de rest is het aanbod zo mega groot!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:07:27 #78
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_100125865
Hier ga ik ook maar eens meelezen. Het gaat er eindelijk eens van komen, ik ga Berlijn zien.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_100275515
Morgenochtend de trein in richting Berlijn, t/m maandag.

Bier(-festival), clubs, nog meer clubs, currywurst. O+ :9
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_100378835
Een aanmerking op de OP, bij uitgaansgelegenheden staat ook Maria am Ostbahnhoff.
Deze club is, helaas, gesloten sinds Mei. In plaats van Maria am Ostbahnhoff zou je club watergate in de OP kunnen zetten, een van de populairste clubs in heel Berlijn.

http://www.water-gate.de/
pi_100418613
Alleen maar regen gehad. Alle dagen, 24 uur per dag.
Musea gezien en voor de rest goed nageregend. De eerste indruk was dus niet fantastisch. Wie weet in de toekomst nog eens, met zonzekerheid.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_100418962
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:42 schreef Natalie het volgende:
Alleen maar regen gehad. Alle dagen, 24 uur per dag.
Musea gezien en voor de rest goed nageregend. De eerste indruk was dus niet fantastisch. Wie weet in de toekomst nog eens, met zonzekerheid.
Je kan net pech hebben. Twee weken terug toen ik er was heb ik in 8 dagen maar 1 avond/nachtje regen gehad, de rest van de dagen geen een keer een lange broek aan gehad en hele tijd luchtige shirtjes omdat het 24 graden of meer was.

Zelfs nog een avond gebarbecued in het park zonder dat het een moment koud was.

En dat was die week dat er in Nederland zo'n beetje elke dag een weeralarm was en er wateroverlast door de regen was.
pi_100428923
Het is inderdaad wel zo dat een regenachtig berlijn of een droog berlijn een groot verschil maakt.
Hooray for boobies!
pi_100430571
Ik was in Berlijn van 17 juli t/m 24 juli en bij aankomst hadden we een enorm regenachtige avond. Daarna ongeveer 2,5 dag goed weer met zelfs een strandmiddag aan de Muggelsee, maar voor de rest was het bar herfstweer met superveel regen. Gelukkig is er dan ook genoeg te doen zoals blacklight midgetgolf, het computerspellenmuseum of de vele overdekte winkelcentra.
pi_100438303
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:17 schreef Kevanovich het volgende:
Ik vertrek komende woensdag met vier vrienden voor 5 dagen naar Berlijn. Overdag uiteraard de bezienswaardigheden van de stad bekijken maar 's avond ook het bekende nachtleven opzoeken. Iemand nog tips qua clubs? Ik had al iets over Tresor gelezen maar voor de rest is het aanbod zo mega groot!
watergate, berghein/panorambar, bar25 (als het nog bestaat)
niet naar: Weekend, matrix.
"Denken, is de ziel die met zichzelf praat."
"Wat zonder bewijs beweerd wordt, kan ook zonder bewijs ontkend worden."
pi_100442192
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:49 schreef Giallorosso het volgende:

[..]

watergate, berghein/panorambar, bar25 (als het nog bestaat)
niet naar: Weekend, matrix.
bar25 is niet meer
The new hottest thing is club der visionaire. Ben verscheidene keren op straat aangesproken of ik de weg ernaar toe wist.
pi_100464259
Ik zoek nog steeds goede restaurantjes, niet te duur, maar ook zeker niet te goedkoop. Iemand tips?
pi_100476093
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 19:09 schreef MCH het volgende:
Ik was in Berlijn van 17 juli t/m 24 juli en bij aankomst hadden we een enorm regenachtige avond. Daarna ongeveer 2,5 dag goed weer met zelfs een strandmiddag aan de Muggelsee, maar voor de rest was het bar herfstweer met superveel regen. Gelukkig is er dan ook genoeg te doen zoals blacklight midgetgolf, het computerspellenmuseum of de vele overdekte winkelcentra.
Grappig, ik was er 12 t/m 20 juli en die 17 juli was de enige regen die ik gezien heb (wat ik hiervoor ook postte, de ene dag regen was dus die dag). Inderdaad de 18e en 19e prachtig weer gehad, en de 20e weet ik niet zo erg meer maar toen ging ik weg.

Maar jammer voor je, als je een week eerder was gegaan had je mooi weer vrees ik :P
pi_100487427
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:23 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Grappig, ik was er 12 t/m 20 juli en die 17 juli was de enige regen die ik gezien heb (wat ik hiervoor ook postte, de ene dag regen was dus die dag). Inderdaad de 18e en 19e prachtig weer gehad, en de 20e weet ik niet zo erg meer maar toen ging ik weg.

Maar jammer voor je, als je een week eerder was gegaan had je mooi weer vrees ik :P
Ach ik heb alle varianten in Berlijn - tot de knieën in de sneeuw tot en met 35 plus - meegemaakt en ik vermaak me altijd.
pi_100557674
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:41 schreef plakkert- het volgende:
Ik zoek nog steeds goede restaurantjes, niet te duur, maar ook zeker niet te goedkoop. Iemand tips?
Als je van Italiaans eten houd moet je zeker even Vapiano checken. Self-service concept, maar net zo veel kwaliteit als een gewone Italiaan. Pizza moet je bijvoorbeeld bij een counter bestellen, je krijgt evt al je drankje mee en een pieper, als je pizza klaar is gaat dat ding geluid maken en trillen. Bij binnenkomst krijg je een kaartje waarmee je alles kunt 'betalen', en aan het einde ga je naar de kassa toe om het af te rekenen, of als je buiten zit schiet je een ober aan. Hippe tent ook, als ik het publiek zo bekeek.


quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:23 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Grappig, ik was er 12 t/m 20 juli en die 17 juli was de enige regen die ik gezien heb (wat ik hiervoor ook postte, de ene dag regen was dus die dag). Inderdaad de 18e en 19e prachtig weer gehad, en de 20e weet ik niet zo erg meer maar toen ging ik weg.

Maar jammer voor je, als je een week eerder was gegaan had je mooi weer vrees ik :P
Ik ben 11 juli t/m 15 juli geweest, heerlijk weer gehad, hele tijd ook droog. Zelfs op de dag zelf werd er onweer en veel regen voor Berlijn voorspeld, maar uiteindelijk geen druppel regen gezien.
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:53:13 #91
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_100572396
Ik ga morgen naar Berlijn toe met 3 kameraden voor 7 dagen :) We gaan vanaf Hengelo met de trein :) Lekker de hele reis in het barrijtuig zitten :9 We slapen in het Baxpax Downtown Hostel.

Heb er echt veel zin an :D Nog niet eerder geweest :)
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_100573494
Ik ga morgenochtend met mijn broer 2 dagen, we hebben echt totaal niks gepland. Ben benieuwd waar we stranden en waar we ergens slapen :')
pi_100640798
ik weet niet of hier nog iemand is, maar ik zoek eigenlijk een goed idee om nu (vrij letterlijk eigenlijk, ik bedoel vandaag) heel goedkoop in berlijn te komen?
ik heb geen rijbewijs en via cheaptickets kom ik alleen op dure tickets

vroeger had schiphol ook een soort lastminute balie ding en een telefoonlijn die je kon bellen
ik weet dat de telefoonlijn iig niet meer bestaat, weet iemand of de balie nog wel bestaat en of je daar dan tickets kunt krijgen die wel goedkoop zijn?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:31:29 #94
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_100640861
trein? Als moet je dan wel geluk hebben.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_100641185
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:31 schreef Catch22- het volgende:
trein? Als moet je dan wel geluk hebben.
ja had ik ook al aan gedacht maar die website van de ns is nogal vreemd
hij geeft me namelijk vooral treinen voor vandaag die al lang vertrokken zijn...
dus nu geloof ik hem ook niet zo als hij zegt dat er nog plekken vrij zijn in de treinen die nog gaan :P

maar tnx
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_100674962
Ik krijg in september een mailtje terug van de Neue Schüle für Fotografie, wil daar een halfjaar studeren. Spannunddddddddddddd
pi_100759614
Wat een stad _O_

Club Magnet is echt een mega-aanrader. Vette muziek en leuk volk binnen.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_100760111
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:41 schreef Breach het volgende:
Wat een stad _O_

Club Magnet is echt een mega-aanrader. Vette muziek en leuk volk binnen.
Welke was dat ook al weer? Volgens mij ben ik daar ook geweest maar weet het niet zeker meer.

Naast Watergate, eerst een trap omhoog, dan kon je links een zaal in waar je in de zaal links een paar banken had, rechts het dans gedeelte, en in het midden aan de muur de bar.
Terug naar die trap, dat was het halletje met toegang tot de plee, een 2e muziekzaal, en een rokerszaal?

Als dat hem is, die is inderdaad vet _O_ Bijzonder goede sfeer, vette aankleding (die wc's helemaal onder met stift en stickers etc), en goede muziek.
pi_100760265
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:53 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Welke was dat ook al weer? Volgens mij ben ik daar ook geweest maar weet het niet zeker meer.

Naast Watergate, eerst een trap omhoog, dan kon je links een zaal in waar je in de zaal links een paar banken had, rechts het dans gedeelte, en in het midden aan de muur de bar.
Terug naar die trap, dat was het halletje met toegang tot de plee, een 2e muziekzaal, en een rokerszaal?

Als dat hem is, die is inderdaad vet _O_ Bijzonder goede sfeer, vette aankleding (die wc's helemaal onder met stift en stickers etc), en goede muziek.
Hij zit naast Watergate ja. Maar de tering wat een tent. In Nederland heb ik nog nooit zo goed kunnen stappen als daar.

Sowieso Berlijn, wat een vrije sfeer in die stad O+
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_100760319
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:57 schreef Breach het volgende:

[..]

Hij zit naast Watergate ja. Maar de tering wat een tent. In Nederland heb ik nog nooit zo goed kunnen stappen als daar.

Sowieso Berlijn, wat een vrije sfeer in die stad O+
Mja ik dacht dat het Magnet was, maar ik keek net wat fotootjes op internet en die kwamen me helemaal niet bekend voor.
pi_100760525
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:59 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Mja ik dacht dat het Magnet was, maar ik keek net wat fotootjes op internet en die kwamen me helemaal niet bekend voor.
Het moet m wel zijn. Je beschrijving klinkt exact hetzelfde als dat ik me die tent herinner.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_100786957
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:59 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Mja ik dacht dat het Magnet was, maar ik keek net wat fotootjes op internet en die kwamen me helemaal niet bekend voor.
Magnet zit daar pas 2-3 jaar dus misschien heb je foto's van de oude locatie gezien. Plus dat ze afgelopen jaar de indeling van enkele zalen ook weer wat veranderd hebben. Dus daar kan het aan liggen, maar Magnet is een toptent inderdaad!
pi_100799460
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja had ik ook al aan gedacht maar die website van de ns is nogal vreemd
hij geeft me namelijk vooral treinen voor vandaag die al lang vertrokken zijn...
dus nu geloof ik hem ook niet zo als hij zegt dat er nog plekken vrij zijn in de treinen die nog gaan :P

maar tnx
NS-site is ontzettend kut idd, je moet het gewoon via de site van DB boeken. Is waarschijnlijk nog goedkoper ook.
pi_101073116
Net terug, geweldige stad!
We zijn maar terug gereden in ritme van de afgelopen dagen :)

Sage (donderdag rock@sage), SO36, Magnet, Matrix, Suicide Circus,... geweldige avonden (nachten) gehad! Nog lekker op het strand gelegen bij het badeschiff.
Prachtig om te zien hoe de meest uiteenlopende types zich samen vermaken vooral in SC.

ook heerlijk om op een willekeurige straathoek een biertje te halen voor de terug weg om 7:30

special thanks aan aan alle tips in deze reeks en www.berlijn-blog.nl :)

[ Bericht 3% gewijzigd door GibsonSG op 23-08-2011 08:03:07 ]
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:42:57 #105
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_101121575
Net terug van een lang weekend Berlijn. Veels te kort!

Alles is daar zo GROOT! Echt allemaal van die enorme gebouwen. Wij kwamen iig veel tijd te kort dus we gaan nog een keer ooit haha.. Word volgend jaar pas denk ik.

Donderdag na aankomst een heel stuk gelopen. Vanaf ons hotel (Movenpick in Kreuzberg) naar Potsdamerplatz. Stukkie muur bekeken, wat gedronken in het Sony gebouw en vervolgens weer verder. Langs de Brandenburgertor, Reichstag, stukje water, een winkel met echt een fantastische etalage (honderden oude naaimachines!) en daarna door naar de Oranienburgerstrasse. Daar gegeten bij Amrit. Was echt prima. Een voorgerecht is eigenlijk niet nodig voor de hoeveelheid van het hoofdgerecht maar wel echt lekker. Daarna nog het Tacheless in geweest. Het was dat mijn ouders er klaar mee waren maar wij konden daar zo wel 2u rond lopen. Vervolgens terug over Unter der Linden. Was toch al heel wat aangezien wij om 16.00 ongeveer in Berlijn waren ;)

Vrijdag naar de Turkse Markt in Kreuzberg! En daarna geen flauw idee meer in welke volgorde we hebben het gedaan. We wilden iig die Fernseherturn in. Alleen er stond een ongelofelijk lange rij. Dat kon je dan wel weer omzeilen door zelf je kaartjes uit een automaat te trekken maar er zit dus ook een wachtrij voor de ingang. Op een bord kan je zien welke kaartnr's er naar binnen mogen en wat het laatste nr is dat is verkocht. Daar konden wij al wel uit concluderen dat het zeker nog een uur duurde voordat je aan de beurt was. Aangezien mijn ouders niet mee wilden vonden we de wachttijden teveel gedoe dus hebben we dat maar overgeslagen.
Voor de rest de Dom en daarna een rondje met de S-bahn door de stad. Uitgestapt om bij de Automobilen raritaten te kijken. Leuk voor de autoliefhebber ;)
Daarna gegeten bij La Mandria. Was goed te doen voor die prijs. Daarna zijn we de stad nog door geweest.

Zaterdag gesplitst van mijn ouders voor het tempo en de verschillende interesses. Op naar het KaDeWe! We waren wel erg nieuwsgierig. Net zoals alles in Berlijn was ook dit weer enorm met vooral de meeste absurde hoge prijzen. Leuk om te kijken maar het enige wat wij hebben gekocht is Mountain Dew. Smaken die wij in Nederland nog niet hadden gezien dus dat was wel een goede. En flesjes mountain dew. Wel bizar, de flesjes Mountain Dew van een halve liter waren goedkoper (1,23) dan de blikjes (1,98). En nog snoepjes die Mike Ike heten want vriend heet Mike. Vervolgens nog langs de Kreativmarkt ook van de KaDeWe op -1. Dat betekend dus aan de overkant van de straat. Je moet het maar net weten.. Wij hebben ons rot gezocht en er waren meerdere medewerkers die het ook niet wisten. Ze hadden er leuke stofjes maar die prijzen waren echt van de zotte. Dezelfde stofjes weet ik op meerdere plekken (online) ook te liggen alleen dan voor 18 euro ipv 29 euro!!!!!

We zijn daar nog in de lipstick en poederdoos kerk geweest. Wat een gedrochten. Als je binnenstaat zijn al die blauwe raampjes nog wel leuk. Maar als je het dan nog even bij 1 patroon (die raampjes) houd. Nee cirkels op de vloer, die strepen op de achterkanten van de stoelen. Mwaaah nee!

Vervolgens naar het Museuminsel om te belanden in het Duits Historisch Museum. Gezien de tijd eerst door de oudheid gelopen. Vervolgens snel door de eerste wereldoorlog en daarna door naar de tijdelijke tentoonstelling over de 2e wereld oorlog die was verlengd tot 29 augustus. We gaan nog een keer terug voor de rest. 's avonds gegeten bij Morelos. En 's avonds weer door naar de Oranienburgerstrasse om bij Tacheless nog wat dingen te scoren. En daarna nog lang op het terras gezeten daar. We hebben minstens 15 vrijgezellenfeestjes voorbij zien komen. Genoeg om te bekijken!

Zondag weer naar huis via Potsdam. Sans Souci is enorm, we zijn er daar niet uit geweest alleen even een rondje met de auto. Wel even lopend het centrum in geweest.

We waren graag de Reichstag ingeweest alleen kwamen we er dinsdag voor vertrek pas achter dat je daar tegenwoordig voor moet reserveren. 3 a 4 dagen van te voren. Onze enige mogelijkheid was zondag om 08:45. En dat leek mij niet handig op de dag van vertrek.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_101377051
Ik ga met een vriend een paar dagen naar Berlijn. We willen daar het eea bekijken, en verder de nodige bieren drinken. We willen overnachten in een hostel, en we twijfelen nog tussen 2 hostels. De locaties van de twee hostels:
1. http://tinyurl.com/3ugdmye
2. http://tinyurl.com/3dg7rxh

Iemand enig idee welke buurt het leukst is, voornamelijk qua nachtleven, kroegjes, barretjes etc.?

[ Bericht 7% gewijzigd door BoniBoni op 30-08-2011 19:45:26 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:26:11 #107
18921 freud
Who's John Galt?
pi_101387423
Ook terug uit Berlijn. Bocca di Bacco blijft O+...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_101387804
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:39 schreef BoniBoni het volgende:
Ik ga met een vriend een paar dagen naar Berlijn. We willen daar het eea bekijken, en verder de nodige bieren drinken. We willen overnachten in een hostel, en we twijfelen nog tussen 2 hostels. De locaties van de twee hostels:
1. http://tinyurl.com/3ugdmye
2. http://tinyurl.com/3dg7rxh

Iemand enig idee welke buurt het leukst is, voornamelijk qua nachtleven, kroegjes, barretjes etc.?
Allebei niet echt fantastisch. Al ben ik nog nooit zelf in Moabit geweest.

Vind persoonlijk Kreuzberg en Friedrichshain, qua uitgaan en levendigheid, een prima uitvalsbasis. Weet zeker dat je daar een leuk hostel kan vinden.

btw Ik weet niet hoe belangrijk je lokatie vindt. In principe is alles goed te doen met S/U-bahn (zeker in het weekend natuurlijk).

[ Bericht 4% gewijzigd door Fukjoeman op 30-08-2011 21:39:06 ]
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:48:05 #109
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_101388716
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:39 schreef BoniBoni het volgende:
Ik ga met een vriend een paar dagen naar Berlijn. We willen daar het eea bekijken, en verder de nodige bieren drinken. We willen overnachten in een hostel, en we twijfelen nog tussen 2 hostels. De locaties van de twee hostels:
1. http://tinyurl.com/3ugdmye
2. http://tinyurl.com/3dg7rxh

Iemand enig idee welke buurt het leukst is, voornamelijk qua nachtleven, kroegjes, barretjes etc.?
Ik zat zelf in het Baxpax Downtown hostel. Midden in de stad, en veel kroegjes en barretjes in de buurt :) http://www.baxpax.de/downtown/en/home/
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_101389392
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:32 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

Allebei niet echt fantastisch. Al ben ik nog nooit zelf in Moabit geweest.

Vind persoonlijk Kreuzberg en Friedrichshain, qua uitgaan en levendigheid, een prima uitvalsbasis. Weet zeker dat je daar een leuk hostel kan vinden.

btw Ik weet niet hoe belangrijk je lokatie vindt. In principe is alles goed te doen met S/U-bahn (zeker in het weekend natuurlijk).
Thanks, dat is nuttige info :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:48 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ik zat zelf in het Baxpax Downtown hostel. Midden in de stad, en veel kroegjes en barretjes in de buurt :) http://www.baxpax.de/downtown/en/home/
Bedankt voor de tip, heb m in de lijst met tel.nummers opgenomen!
  zaterdag 3 september 2011 @ 17:12:34 #111
330733 Bo_Risky
DJ/Producer/Musicfreak
pi_101528619
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:37 schreef Mariposas het volgende:
Vorige week geboekt voor een lang weekend in oktober. *O* Iemand nog een aanrader voor een leuk boekje over Berlijn (reisgids)? Ik heb nu 100% Berlijn te leen, maar ik ben er niet zo kapot van.
de TIME OUT GUIDE koop ik altijd van elke grote stad waar ik naar toe ga, met humor geschreven door lokale mensen die van toffe dingen houden! :-)
http://www.DJSCHOOLUTRECHT.nl voor DJ les, DJ workshops, DJ cursussen, bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeestjes.
We geven les in Beatmatchen, Scratchen, Traktor, Ableton, Reason, Logic, Cubase en Fruityloops.
  zaterdag 3 september 2011 @ 17:14:49 #112
330733 Bo_Risky
DJ/Producer/Musicfreak
pi_101528667
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:50 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik vind het niet interessant, grootste gedeelte gaat over winkels en restaurants, erg weinig over bezienswaardigheden. Het is gewoon niet wat ik zoek.
Als ik een Stedentrip doe koop ik altijd de TIME OUT GUIDE, superleuk met humor geschreven door locals en van alles wat, leuke markten, geschiedenis, winkels, resto's, bars etc... :-)
http://www.DJSCHOOLUTRECHT.nl voor DJ les, DJ workshops, DJ cursussen, bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeestjes.
We geven les in Beatmatchen, Scratchen, Traktor, Ableton, Reason, Logic, Cubase en Fruityloops.
  dinsdag 6 september 2011 @ 13:37:10 #113
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_101629959

Real Scenes: Berlin door Resident Advisor

Goed filmpje over onder andere de underground Technoscene van Berlijn. O+
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_102623037
Heeft iemand ervaringen met het Ibis Hotel bij OstBahnHof (Ibis Berlin City Ost, An der Schillingbrucke 2)? Of weet iemand een ander goed hotel of hostel in de buurt van An der Schillingbrucke?
pi_102969950
26 t/m 30 oktober ga ik erheen met mijn vriendin, heerlijk. Vrijdagavond/nacht en zaterdagavond/nacht zijn al wel volgepland (Berghain en Katerholzig), maar als iemand nog goede hangouts weet voor woensdag of donderdagavond? Hoor het graag!

Ook een zeer goede kroeg of bijzonder restaurant is welkom als tip natuurlijk!
pi_102982105
Afgelopen zomer in Ostel gezeten, vlakbij Ostbanhof, is prima bevallen. We hadden een 2 persoonskamer maar er zijn ook slaapzalen. Erg eenvoudig allemaal maar heel goedkoop, en handig gelegen.

Als je een beetje van alternatieve muziek houd is the Sage een echte aanrader, Rock at sage op de donderdag. Erg vette avond gehad daar, een zaal met wat hardere metal achtige muziek, in de kelder wat meer crossover, en ook nog een zaal waar ze indie/klasiekers draaien.
(de ingang is trouwes langs de trap van het metro station, we zijn er een paar keer voorbij gelopen voordat we t doorhadden ;) )

Verder ook nog vette avonden gehad in de Magnet, en de Matrix. De Matrix wel meer een standaard discotheek, wel op een vette locatie, in oude metrotunnels ofzoiets.
De RAW tempel is ook zeker de moeite waard om snachts eens langs te gaan, altijd maar de vraag wat je in dat krakers territorium tegen komt; Overdag een relax terras bij een klimtoren/skatehal, Salsa les, beachvollybal om 5u snachts, outdoor ambient techno party op zondag nacht/maandag (Suicide circus, elke zondag volgens mij wat te doen)
pi_102982394
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:28 schreef frenkck het volgende:
26 t/m 30 oktober ga ik erheen met mijn vriendin, heerlijk. Vrijdagavond/nacht en zaterdagavond/nacht zijn al wel volgepland (Berghain en Katerholzig), maar als iemand nog goede hangouts weet voor woensdag of donderdagavond? Hoor het graag!

Ook een zeer goede kroeg of bijzonder restaurant is welkom als tip natuurlijk!
Donderdag: Golden Gate. Behoorlijk rauwe tent, maar als je van de muziek in Berghain houdt is dit ook geen probleem. Hele toffe sfeer, voelt heel underground aan maar is eigenlijk best gezellig.
pi_102983668
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:39 schreef BoniBoni het volgende:
Ik ga met een vriend een paar dagen naar Berlijn. We willen daar het eea bekijken, en verder de nodige bieren drinken. We willen overnachten in een hostel, en we twijfelen nog tussen 2 hostels. De locaties van de twee hostels:
1. http://tinyurl.com/3ugdmye
2. http://tinyurl.com/3dg7rxh

Iemand enig idee welke buurt het leukst is, voornamelijk qua nachtleven, kroegjes, barretjes etc.?
Oost-Berlijn is top :) Ik heb hele goede ervaring met het plus hostel daar en het sunflower hostel. Veel te beleven ook in dat gebied.
pi_102988233
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 13:37 schreef ondeugend het volgende:

Real Scenes: Berlin door Resident Advisor

Goed filmpje over onder andere de underground Technoscene van Berlijn. O+
_O_ Geweldig, ik word spontaan relaxt als ik al die kleuren en mensen zie en muziek hoor _O_
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_103327874
Van plan om in de eerste week van januari enkele dagen naar Berlijn te gaan. Misschien met vrienden, maar wellicht alleen.
Heeft iemand ervaring met deze hostel : http://www.hostelbookers.com/hostels/germany/berlin/54537/

Als ik alleen ga, wil ik toch wat kunnen socializen natuurlijk, ofwel in de hostel, of in leuke bars.
pi_103381220
20 december gaan we weer 4 dagen richting berlijn.... :)
Hooray for boobies!
pi_103383133
25 december gaan we 8 dagen naar Berlijn *O*
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:43:28 #123
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_103383163
Ik wil ook weer!
Maar ik wil een leuke reisgenoot. :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_103383443
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:43 schreef ondeugend het volgende:
Ik wil ook weer!
Maar ik wil een leuke reisgenoot. :)
Ben je een niet onknappe, leuke, joviale meid ? Zo ja, kunnen we samen gaan :p
pi_103429022
Even een hele suffe vraag, wat is nou eigenlijk het 'centrum' van Berlijn? Zit bijvoorbeeld Hotel NH Berlin Alexanderplatz of Angleterre Hotel een beetje centraal of..?
pi_103433766
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:14 schreef MetBas het volgende:
Even een hele suffe vraag, wat is nou eigenlijk het 'centrum' van Berlijn? Zit bijvoorbeeld Hotel NH Berlin Alexanderplatz of Angleterre Hotel een beetje centraal of..?
Mitte (want midden)
pi_103435963
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:00 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Mitte (want midden)
Ik dacht nog 'dat zou te makkelijk zijn'.. :+ Thanks!
pi_103444326
Is het toegelaten om een string te dragen in de zwembaden in Berlijn?
pi_103453115
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:19 schreef danniet10 het volgende:
Is het toegelaten om een string te dragen in de zwembaden in Berlijn?
Dat hangt van je figuur af..
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:10:10 #130
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_103682396
Is het in Berlijn een beetje te doen tussen kerst en oud & nieuw?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_103694498
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:10 schreef Jabberwocky het volgende:
Is het in Berlijn een beetje te doen tussen kerst en oud & nieuw?
Extra druk met toeristen, maar verder goed te doen. Kerstmarkten staan er ook nog wel en O&N is natuurlijk letterlijk en figuurlijk een knalfeest dus beter ga je dat ook meemaken.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:41:58 #132
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_103695057
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 00:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Extra druk met toeristen, maar verder goed te doen. Kerstmarkten staan er ook nog wel en O&N is natuurlijk letterlijk en figuurlijk een knalfeest dus beter ga je dat ook meemaken.
Ok, klinkt prima.
Oud en nieuw doen we in Londen, Berlijn misschien volgend jaar dan als dit reisje bevalt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_103867422
Moeders word morgen 50 en we gaan met de family naar berlijn.

Iemand tips om dingen die je moet zien? We zijn daar vanaf vrijdag t/m zondag.

Moeders en zussen willen winkelen dus dat komt wel goed denk ik

En heeft iemand ook tips qua restaurants?

Alvast bedankt :D
  woensdag 2 november 2011 @ 17:09:51 #134
358650 RolandvVisser
what goes around, comes around
pi_103881143
Hey! Heb een tijdje in Berlijn gewoond, dus miss dat ik je een aantal tips kan geven:
-Qua winkelen zit je op zich wel goed in de Wilmersdorferstrasse in Charlottenburg. Als je van winkelcentra houdt: der zijn der genoeg! KaDaWe (zeer fameus), op de Alexanderplatz in Steglitz.
-Musea genoeg, maar het Mauermuseum bij Checkpoint Charlie is een aanrader. Verder heb je nog het DDR museum, Het Curryworstmuseum^^(voor de liefhebber), Het Museumeiland en het Joods museum. Maar ligt eraan waar je van houdt...keuze genoeg dit weekend!
-Ondanks het goedkope eten niet erg vaak uit eten geweest maar als ik ben gegaan heb ik soms op deze website gekeken:http://berlijn-blog.nl/eten-en-drinken/restaurants/#.
-En natuurlijk niet te missen; de toeristische attracties zoals het Brandenburger Tor, de Gendarmenmarkt (erg mooi!) en de Reichstag.
Veel plezier!
pi_103888567
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:09 schreef RolandvVisser het volgende:
Hey! Heb een tijdje in Berlijn gewoond, dus miss dat ik je een aantal tips kan geven:
-Qua winkelen zit je op zich wel goed in de Wilmersdorferstrasse in Charlottenburg. Als je van winkelcentra houdt: der zijn der genoeg! KaDaWe (zeer fameus), op de Alexanderplatz in Steglitz.
-Musea genoeg, maar het Mauermuseum bij Checkpoint Charlie is een aanrader. Verder heb je nog het DDR museum, Het Curryworstmuseum^^(voor de liefhebber), Het Museumeiland en het Joods museum. Maar ligt eraan waar je van houdt...keuze genoeg dit weekend!
-Ondanks het goedkope eten niet erg vaak uit eten geweest maar als ik ben gegaan heb ik soms op deze website gekeken:http://berlijn-blog.nl/eten-en-drinken/restaurants/#.
-En natuurlijk niet te missen; de toeristische attracties zoals het Brandenburger Tor, de Gendarmenmarkt (erg mooi!) en de Reichstag.
Veel plezier!
Bedankt erg aardig van je :D
  donderdag 3 november 2011 @ 10:46:17 #136
358650 RolandvVisser
what goes around, comes around
pi_103908551
Hoop dat je er iets aan hebt! Is het de eerste keer dat jullie gaan? Zorg ook iig dat je een plattegrond mee de stad inneemt (hier staat ook het metrostelsel op). Deze kun waarschijnlijk gewoon in je hotel krijgen; is gratis:)
pi_103908922
of op je smartphone zetten. heb wat apps (android) voor berlijn die ik geregeld gebruik als ik daar ben. ideaal!
Hooray for boobies!
pi_103909065
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:46 schreef RolandvVisser het volgende:
Hoop dat je er iets aan hebt! Is het de eerste keer dat jullie gaan? Zorg ook iig dat je een plattegrond mee de stad inneemt (hier staat ook het metrostelsel op). Deze kun waarschijnlijk gewoon in je hotel krijgen; is gratis:)
Ik zal het vragen daar :D Ja is de eerste keer. En ja ik heb hier zeker wel wat aan
  vrijdag 4 november 2011 @ 11:11:02 #139
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_103950943
6-7-8 januari lekker naar Berlijn met 3 vrienden :D

Via hotelweek.nl ff hotelletje geboekt voor 2 nachten slechts 50 euro voor 2 nachten incl ontbijt ( per persoon ).

Gaan vooral ook eigenlijk om te feesten in Berlijn, schijnbaar die techno ( bunkers ? ) schijnen wel heftig te zijn ?

Iemand hier ervaring mee ? :)

Heb er al zin in !
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_103956038
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:11 schreef Maikuuul het volgende:
6-7-8 januari lekker naar Berlijn met 3 vrienden :D

Via hotelweek.nl ff hotelletje geboekt voor 2 nachten slechts 50 euro voor 2 nachten incl ontbijt ( per persoon ).

Gaan vooral ook eigenlijk om te feesten in Berlijn, schijnbaar die techno ( bunkers ? ) schijnen wel heftig te zijn ?

Iemand hier ervaring mee ? :)


Heb er al zin in !
Vraag het deze boss:
pi_103958053
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:11 schreef Maikuuul het volgende:
6-7-8 januari lekker naar Berlijn met 3 vrienden :D

Via hotelweek.nl ff hotelletje geboekt voor 2 nachten slechts 50 euro voor 2 nachten incl ontbijt ( per persoon ).

Gaan vooral ook eigenlijk om te feesten in Berlijn, schijnbaar die techno ( bunkers ? ) schijnen wel heftig te zijn ?

Iemand hier ervaring mee ? :)

Heb er al zin in !
Watergate O+ O+
Berghain/Panoramabar O+ O+
Tresor O+

Oh en jullie zijn met 4 gasten? succes met binnenkomen... Probeer wat chicks te regelen anders kan het lastig worden.
pi_103960170
Ga volgend jaar voor het eerst naar Berlijn. Serieus nog nooit geweest. Heb er zin in, dus even volgen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_103981083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:05 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Watergate O+ O+
Berghain/Panoramabar O+ O+
Tresor O+

Oh en jullie zijn met 4 gasten? succes met binnenkomen... Probeer wat chicks te regelen anders kan het lastig worden.
Goede tip!

Ken geen stad waarbij er zo moeilijk wordt gedaan aan de deur als Berlijn.

Nein, zu viel Menner :r
pi_103986082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 23:17 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

Goede tip!

Ken geen stad waarbij er zo moeilijk wordt gedaan aan de deur als Berlijn.

Nein, zu viel Menner :r
Tresor valt nog wel mee, maar dat is dan ook duidelijk in het publiek terug te zien.
pi_104001023
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 23:17 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

Goede tip!

Ken geen stad waarbij er zo moeilijk wordt gedaan aan de deur als Berlijn.

Nein, zu viel Menner :r
In Londen vond ik ze wat dat betreft ook vrij streng. Als ik dan met mijn vriendin en haar vriendinnen in de rij voor de club stond, kwamen er altijd wel jongens vragen of ze met ons mee naar binnen mochten als 'de vriend van...'
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_104046196
Het was een leuk weekend weg. Veel dingen gezien qua oorlog etc.

Even gewinkeld in potdammer platz? En gewoon lekker gegeten in een winkelcentrum.

Ook nog even in KaDeWe geweest. Machtig wat een groot warenhuis.

Zeer geslaagd
pi_104124130
Iemand ervaring met Plus Hostel ?
pi_104290543
30 dec-1 jan in berlijn! Heb onwijs veel zin in oud en nieuw! Ons hostel zit 10 min. lopen van checkpoint charlie! Eindelijk naar Berlijn!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_104349029
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:09 schreef RolandvVisser het volgende:
Hey! Heb een tijdje in Berlijn gewoond, dus miss dat ik je een aantal tips kan geven:
-Qua winkelen zit je op zich wel goed in de Wilmersdorferstrasse in Charlottenburg. Als je van winkelcentra houdt: der zijn der genoeg! KaDaWe (zeer fameus), op de Alexanderplatz in Steglitz.
-Musea genoeg, maar het Mauermuseum bij Checkpoint Charlie is een aanrader. Verder heb je nog het DDR museum, Het Curryworstmuseum^^(voor de liefhebber), Het Museumeiland en het Joods museum. Maar ligt eraan waar je van houdt...keuze genoeg dit weekend!
-Ondanks het goedkope eten niet erg vaak uit eten geweest maar als ik ben gegaan heb ik soms op deze website gekeken:http://berlijn-blog.nl/eten-en-drinken/restaurants/#.
-En natuurlijk niet te missen; de toeristische attracties zoals het Brandenburger Tor, de Gendarmenmarkt (erg mooi!) en de Reichstag.
Veel plezier!
Ik vind de Wilmersdorferstraße in Charlottenburg wel wat prijzig hoor en vooral zijn het ook maar saaie winkels. Ik raad eerder het oosten van Berlijn aan. In elk opzicht: uitgaan, eten en shoppen. Kastanienallee in Prenzlauer Berg is een aanrader (eigenlijk een beetje alle straten in die buurt) de Hakeschen Höfe (en alles daarond) ook. Eten kun je in het oosten van Berlijn en in Mitte heel goedkoop en goed. Je kunt eigenlijk nergens missen (was mijn ervaring). Bovendien vind ik het westen van Berlijn echt lelijk. Maar dat is gewoon mijn mening.
pi_104398310
Over twee weken ben ik weer een lang weekend in Berlijn.
Ik heb de vorige keer deze folder ergens zien liggen, zag er goed uit, maar heeft iemand ervaring met de volgende tours?


http://www.newberlintours.com/daily-tours/free-tour.html
  donderdag 17 november 2011 @ 16:33:22 #151
358650 RolandvVisser
what goes around, comes around
pi_104479273
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:57 schreef margaretha_01 het volgende:
30 dec-1 jan in berlijn! Heb onwijs veel zin in oud en nieuw! Ons hostel zit 10 min. lopen van checkpoint charlie! Eindelijk naar Berlijn!
Veel plezier! Nieuwjaar in Berlijn is echt superleuk:)
pi_104638981
Iemand een goede tip voor een mooi feestje zondag de 4e?
Zaterdagnacht gaan we naar Tresor (althans dat is tot nu toe de bedoeling), maar op de zondag vind ik niet zoveel.

Alles is welkom zolang het geen rock is.
  maandag 21 november 2011 @ 18:30:39 #153
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_104639892
Je kunt gewoon in Tresor blijven hoor. ;)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_104641221
Weet iemand nog een spectaculair restaurant waar je gewoon gegeten moet hebben?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_104642620
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:30 schreef ondeugend het volgende:
Je kunt gewoon in Tresor blijven hoor. ;)
pi_104668111
Wij ook oud en nieuw in Berlijn! 28 dec - 1 januari.

Weet iemand of de S en U Bahn rijden in de nacht van oud en nieuw? En zo ja; is het mogelijk om dan rond een uur of 2/3 nog een verplaatsing te doen van de Brandenburger Tor naar 1 of andere club? Of is dit i.v.m. drukte echt niet te doen?
pi_104671317
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wij ook oud en nieuw in Berlijn! 28 dec - 1 januari.

Weet iemand of de S en U Bahn rijden in de nacht van oud en nieuw? En zo ja; is het mogelijk om dan rond een uur of 2/3 nog een verplaatsing te doen van de Brandenburger Tor naar 1 of andere club? Of is dit i.v.m. drukte echt niet te doen?
De S-bahn zelf is wel te doen.

Echter 1 tip: ga niet naar de Brandenburger Tor. Daar komen letterlijk 1 miljoen mensen op af. Voor je daar weer weg bent ben je bevroren en een paar uur verder en daarnaast stelt het bijzonder weinig voor.
pi_104671627
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:43 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

De S-bahn zelf is wel te doen.

Echter 1 tip: ga niet naar de Brandenburger Tor. Daar komen letterlijk 1 miljoen mensen op af. Voor je daar weer weg bent ben je bevroren en een paar uur verder en daarnaast stelt het bijzonder weinig voor.
Wij vonden het wel leuk om eerst bij het Brandenburger Tor te feesten en dan naar de club te gaan.
pi_104675982
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wij ook oud en nieuw in Berlijn! 28 dec - 1 januari.

Weet iemand of de S en U Bahn rijden in de nacht van oud en nieuw? En zo ja; is het mogelijk om dan rond een uur of 2/3 nog een verplaatsing te doen van de Brandenburger Tor naar 1 of andere club? Of is dit i.v.m. drukte echt niet te doen?
Alles rijdt volgens zaterdagdienstregeling, dus de hele nacht door. Station Brandenburger Tor gaat dicht dus je moet 1 station verder lopen. Het is wel druk in het ov, maar niet urenlang. Voor een goed plekje op straat moet je wel vroeg komen. En als je dit festijn nog nooit hebt meegemaakt moet je gewoon lekker heengaan. Leuke belevenis.
  maandag 28 november 2011 @ 10:47:20 #160
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_104914376
Dit weekend weer in Berlijn gearriveerd, geen idee hoe lang ik dit keer blijf. Ja, dit is een verhuisbericht :D. Vandaag maar inschrijven bij de gemeente en zulks!

Voor oud en nieuw overweeg ik de Kulturbrauerei, iemand daar al eens geweest met oud en nieuw?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_104914607
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:47 schreef Leinonlein het volgende:
Voor oud en nieuw overweeg ik de Kulturbrauerei, iemand daar al eens geweest met oud en nieuw?
Duurrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_104916259
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:47 schreef Leinonlein het volgende:
Dit weekend weer in Berlijn gearriveerd, geen idee hoe lang ik dit keer blijf. Ja, dit is een verhuisbericht :D. Vandaag maar inschrijven bij de gemeente en zulks!

Voor oud en nieuw overweeg ik de Kulturbrauerei, iemand daar al eens geweest met oud en nieuw?
En dat zonder vooraf werk te hebben? Of wat is het plan..?

*ook graag wilt
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  maandag 28 november 2011 @ 17:03:54 #163
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_104927870
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2011 11:48 schreef Breach het volgende:

[..]

En dat zonder vooraf werk te hebben? Of wat is het plan..?

*ook graag wilt
Werk had ik al geregeld, ik begin per 1 december in een nieuwe functie. Ik zou niet zo snel permanent naar Berlijn verhuizen zonder enige zekerheid te hebben aldaar, ik heb nu namelijk ook geen woning meer in Nederland :D.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_104934117
berlijn laat je nooit meer los ofwel? ;) :)
Hooray for boobies!
  maandag 28 november 2011 @ 21:04:19 #165
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_104940832
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:28 schreef Spockjuh_ het volgende:
berlijn laat je nooit meer los ofwel? ;) :)
Nope, deze stad maakt me gewoon gelukkig!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_106019096
vrijdag weer terug gevlogen na 4 dagen berlijn! ouders hadden zin in een paar kerstmarkten en zochten nog een gratis gids... ;) denk dat ze nu wel overtuigt zijn van de schoonheid van de stad en de overdaad aan geschiedenis en musea.
Hooray for boobies!
pi_106024547
Ik zit er woensdag 28 december t/m 3 januari met m'n ouders en zus. O+

Ik wil naar het feest in Weekend met O&N, iemand enig idee hoe duur dat ongeveer wordt?
pi_106041845
Ik zit aan Berlijn te denken voor half Jan.
Kan iemand noemen welke wijk(en) ik het beste kan zitten?
Zal een hotel worden en willen een mix van cafe's restaurants en misschien een clubje maar dat is niet het belangrijkste.
  zondag 25 december 2011 @ 23:03:58 #169
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106041943
Morgen naar Berlijn voor een paar dagen. _O_
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106042997
Volgens mij ben ik al aardig verliefd O+

http://www.michelbergerhotel.com/
pi_106043147
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:00 schreef Godtje het volgende:
Ik zit aan Berlijn te denken voor half Jan.
Kan iemand noemen welke wijk(en) ik het beste kan zitten?
Zal een hotel worden en willen een mix van cafe's restaurants en misschien een clubje maar dat is niet het belangrijkste.
Kreuzberg O+ en Mitte.
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 10:22:53 #172
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106051285
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:00 schreef Godtje het volgende:
Ik zit aan Berlijn te denken voor half Jan.
Kan iemand noemen welke wijk(en) ik het beste kan zitten?
Zal een hotel worden en willen een mix van cafe's restaurants en misschien een clubje maar dat is niet het belangrijkste.
Afgelopen zomer verbleven ik en mijn vriendin in het Ibis hotel aan de potsdammer platz ( http://www.eurobookings.c(...)i0n60CFQKEDgodSH5RnQ ) hote is redelijk goed gelegen, dicht bij de U en de S bahnen en allerlei horeca op loopafstand :).
pi_106055727
gewoon een hotel zoeken ergens in Mitte, kreuzberg of charlottenburg. het OV is dusdanig geniaal dat je altijd wel een restaurant binnen 15 minuten met ov of lopen hebt zitten. Daarnaast zit je met bovenstaande wijken redelijk centraal en heb je alle monumenten, musea e.d. binnen handbereik.

Zat afgelopen week zelf aan de konstanzerstrasse wat een zijstraat is van de kurfurstendamm. Met 1x overstappen zat ik binnen het kwartier een heul stuk verder in berlijn op de Alexanderplatz en gesundbrunnen
Hooray for boobies!
pi_106056898
Dank :)
pi_106094681
Ik ga vanaf 30 december een jaartje wonen en werken in Berlijn. Kijk er erg naar uit! Hopen dat t appartementje een beetje rlxed is. Club Matrixx iets voor oud op nieuw ?
pi_106099125
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:43 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

De S-bahn zelf is wel te doen.

Echter 1 tip: ga niet naar de Brandenburger Tor. Daar komen letterlijk 1 miljoen mensen op af. Voor je daar weer weg bent ben je bevroren en een paar uur verder en daarnaast stelt het bijzonder weinig voor.
Jeeej overmorgen dan eindelijk naar Berlijn! Ik ga wel op ouwejaarsavond naar Brandenburger Tor, misschien is het niet super leuk, maar het lijkt me gaaf om een keer meegemaakt te hebben, en voor de volgende keer weet ik dan iig uit ervaring of het het waard is om nog een keer buiten te vieren of niet! (net zoals jij, fukjoeman, het uit ervaring zegt, neem ik aan ;)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_106106949
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:08 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Jeeej overmorgen dan eindelijk naar Berlijn! Ik ga wel op ouwejaarsavond naar Brandenburger Tor, misschien is het niet super leuk, maar het lijkt me gaaf om een keer meegemaakt te hebben, en voor de volgende keer weet ik dan iig uit ervaring of het het waard is om nog een keer buiten te vieren of niet! (net zoals jij, fukjoeman, het uit ervaring zegt, neem ik aan ;)
Zeker, is voor iedereen ook anders natuurlijk.

Toen ik bij de Branderburger Tor was met oud en nieuw (2009-2010) was ik voor het eerst in Berlijn. Was meteen verliefd, en sindsdien alweer een keer of 6/7 geweest. Vetste stad van Europa, by far _O_
pi_106108257
Wij waren ook bij het Brandenburger Tor met oud en nieuw '09-'10. Viel opzich nogal tegen, maar we waren daar wel anderen tegengekomen die iets leuks wisten om na afloop heen te gaan. Da's ook zo mooi aan Berlijn, dat je zo spontaan ergens heen kan gaan ipv. dat alles al weken van te voren uitverkocht is. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2011 23:11:12 ]
pi_106119362
Oh geboekt trouwens. 4 nachten 22-1/26-1
Nu een speurtocht naar leuke restaurantjes. Tips zijn welkom :)
pi_106140305
Lieve lieve lieve lieve mensen

Zijn er mensen die heel toevallig naar Berlijn gaan met O&N en nog een plekje vrijhebben in de auto? Mijn plannen zijn last-minute gecancelled, en er zit daar een vriendin te verpieteren. Ik zou ikweetniethoe dankbaar zijn als iemand me zou kunnen helpen.

Ik wil natuurlijk mijn share benzinekosten betalen + een beetje liefde.

Dankuwel voor het luisteren :P
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_106151801
Misschien heb je hier wat aan: mitfahrgelegenheit
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_106151872
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:45 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

Zeker, is voor iedereen ook anders natuurlijk.

Toen ik bij de Branderburger Tor was met oud en nieuw (2009-2010) was ik voor het eerst in Berlijn. Was meteen verliefd, en sindsdien alweer een keer of 6/7 geweest. Vetste stad van Europa, by far _O_
Voor mij wordt het ook de eerste keer Berlijn, en hoop dat het ondanks de regenachtige en koude weersvoorspellingen, het ook een onvergetelijke ervaring zal zijn!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_106182946
Laatste dag in Berlijn, die clubs aan de Revaler Straße in Friedrichshain! _O_

Afgelopen dinsdag ontdekt, zag er allemaal maar wat grauw uit, die verlaten plaatsen met fabriekshallen vol graffiti, om vervolgens een van de clubs binnen te gaan en op een 80's party uit te komen. Wat een contrast. :')
Maar gisteren was het weer meer techno gericht. Straks nog maar een keertje voordat we morgen weer naar huis gaan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106182992
Berghain geweest? :P

Echt een aanrader _O_
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_106183174
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:43 schreef TripleP het volgende:
Berghain geweest? :P

Echt een aanrader _O_
Nee, die moeten we volgende keer maar doen dan.

Ik heb de naam Cassiopeia onthouden, die van gisteren weet ik niet meer hoe ie heet.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106246782
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:46 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Nee, die moeten we volgende keer maar doen dan.

Ik heb de naam Cassiopeia onthouden, die van gisteren weet ik niet meer hoe ie heet.
RAW of Suicide Circus?
pi_106248260
RAW volgens mij ja. :)

Suicide Circus klinkt me totaal niet bekend in de oren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106291798
Ik ben blij dat ik nog leef, om 12 uur bij de Oberbaumbrucke staan is toch wel wat anders dan de Brandenburger Tor. 8)7
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 23:05:49 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106334764
Ik ga aanstaande donderdag weer richting Berlijn, tot zondag :) ben er al een paar keer geweest dus de bezienswaardigheden ken ik inmiddels wel, ben nu vooral op zoek naar leuke plekken die minder bekend/toeristisch zijn :) tips?

Vorige keer zijn we heel tof uitgeweest, een avond naar de Bang Bang Club en een avond naar de Gruner Salon, lekkere alternatieve indie :) ik hoor veel over de Magnet Club, is dat een beetje vergelijkbaar?

En iemand nog goede tips voor leuke restaurantjes? Vorige keer naar een taoastestaurant geweest bij de hackischer markt (leuke buurt!) en dat was erg goed!

Berlijn O+ dit wordt mijn 5e keer :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_106338329
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:05 schreef MaJo het volgende:
Ik ga aanstaande donderdag weer richting Berlijn, tot zondag :) ben er al een paar keer geweest dus de bezienswaardigheden ken ik inmiddels wel, ben nu vooral op zoek naar leuke plekken die minder bekend/toeristisch zijn :) tips?

Vorige keer zijn we heel tof uitgeweest, een avond naar de Bang Bang Club en een avond naar de Gruner Salon, lekkere alternatieve indie :) ik hoor veel over de Magnet Club, is dat een beetje vergelijkbaar?

En iemand nog goede tips voor leuke restaurantjes? Vorige keer naar een taoastestaurant geweest bij de hackischer markt (leuke buurt!) en dat was erg goed!

Berlijn O+ dit wordt mijn 5e keer :)
Hoe serieus moeten we je nemen als je Hackescher Markt na 4 keer Berlijn nog steeds zo'n leuke buurt vindt? Yuppen plek met veel toeristen = te hoge prijzen. Anyway, Bang Bang Club heet nu Levee Club (wel zelfde plek). Het verschilt per avond wat er wordt gedraaid maar volgens mij niet veel indie meer. Daarvoor kun je misschien op donderdagavond beter naar Magnet gaan want dan is daar Karrera Club (even googlen). Overigens wordt Magnet volgens mij een beetje het afvoerputje van andere clubs want ze hebben nauwelijks deurbeleid. Wat ik overigens niet heel erg vind. Gruner Salon is ook maar heel incidenteel wat te doen. Kijk anders gewoon op de website van deze clubs of google op dit rijtje: Kaffee Burger, Lido, Rosi's, Kulturbrauerei, SO36, Sage Club. Voor restaurants heb ik twee Berlijn gespecialiseerde foodblogs gevonden waar ik aardig van ga watertanden. :9~ Daar vind je vast iets van je eigen smaak http://foodieinberlin.com/ en http://www.thewednesdaychef.com/berlin_on_a_platter/
pi_106338669
http://www.computerspielemuseum.de/ Veel zelf spelen!
http://www.bauhaus.de/
http://www.glienicker-bruecke.de/ vanaf S-Bahnhf Wannsee naar Glienicker Brucke met de bus vanaf daar wandelen door Klein Glienicke naar S-Bahnhf Babelsberg. Leuke pittige route met veel historie!
pi_106346707
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:18 schreef MCH het volgende:
http://www.computerspielemuseum.de/ Veel zelf spelen!
http://www.bauhaus.de/
http://www.glienicker-bruecke.de/ vanaf S-Bahnhf Wannsee naar Glienicker Brucke met de bus vanaf daar wandelen door Klein Glienicke naar S-Bahnhf Babelsberg. Leuke pittige route met veel historie!
Bauhaus Archiv vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, maar dat is misschien mijn smaak. http://www.broehan-museum.de/en_index.html vond ik leuker, maar dan hou ik ook wel van Art Nouveau/Art Deco. Zit tegenover Schloss Charlottenburg.
pi_106348218
Net terug van de 3e keer Berlijn, inclusief Oud en Nieuw. Was weer top. Blijft de tofste stad in Europa.

Hoogtepunt deze keer was de rondleiding door het bunkergedeelte van U-Bahnhof Gesundbrunnen door Berliner Unterwelten http://berliner-unterwelten.de/. Kan ik iedereen met een beetje interesse in de geschiedenis van Berlijn wel aanraden. Toffe gids ook.

Ook al weer genoeg inspiratie voor een 4e, 5e en 6e bezoek opgedaan :P
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 17:05:06 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106361758
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoe serieus moeten we je nemen als je Hackescher Markt na 4 keer Berlijn nog steeds zo'n leuke buurt vindt? Yuppen plek met veel toeristen = te hoge prijzen.
:o Dat is niet lief -O- Fyi: de eerste twee keer dat ik in Berlijn was was in 1988 en in 1989, daarvan kan ik me eigenlijk alleen nog de muur en het afbreken ervan herinneren. De derde keer was ik er met mijn moeder in 2008, toen heb ik alleen de sights gezien. In 2009 was ik er met mijn vriendje en ben toen meer het uitgaansleven gaan verkennen, en het restaurantje bij de Hackescher Markt was toen fantastisch O+ En als ik me niet vergis zat Bang Bang Club daar toch ook?
quote:
Anyway, Bang Bang Club heet nu Levee Club (wel zelfde plek). Het verschilt per avond wat er wordt gedraaid maar volgens mij niet veel indie meer. Daarvoor kun je misschien op donderdagavond beter naar Magnet gaan want dan is daar Karrera Club (even googlen). Overigens wordt Magnet volgens mij een beetje het afvoerputje van andere clubs want ze hebben nauwelijks deurbeleid. Wat ik overigens niet heel erg vind. Gruner Salon is ook maar heel incidenteel wat te doen. Kijk anders gewoon op de website van deze clubs of google op dit rijtje: Kaffee Burger, Lido, Rosi's, Kulturbrauerei, SO36, Sage Club.
Levee kan ik overslaan dus :) In de Roter Salon is aanstaande zaterdag Kill all Hipsters, een toffe dansavond waar ik in Utrecht wel eens heen ga. Waar baseer je dat trouwens op dat er in Roter/Grüner Salon maar incidenteel wat te doen is? Tot nu toe heb ik iedereen die ik het aangeraden heb een toffe avond bezorgt en er twee jaar geleden ook een toffe avond gehad :)

Magnet heb ik al van veel mensen gehoord dat dat echt "mijn ding" is dus ik ga wel even buurten denk ik :)

quote:
Voor restaurants heb ik twee Berlijn gespecialiseerde foodblogs gevonden waar ik aardig van ga watertanden. :9~ Daar vind je vast iets van je eigen smaak http://foodieinberlin.com/ en http://www.thewednesdaychef.com/berlin_on_a_platter/
Ik ga het checken, thanks ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_106365749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

:o Dat is niet lief -O- Fyi: de eerste twee keer dat ik in Berlijn was was in 1988 en in 1989, daarvan kan ik me eigenlijk alleen nog de muur en het afbreken ervan herinneren. De derde keer was ik er met mijn moeder in 2008, toen heb ik alleen de sights gezien. In 2009 was ik er met mijn vriendje en ben toen meer het uitgaansleven gaan verkennen, en het restaurantje bij de Hackescher Markt was toen fantastisch O+ En als ik me niet vergis zat Bang Bang Club daar toch ook?

[..]

Levee kan ik overslaan dus :) In de Roter Salon is aanstaande zaterdag Kill all Hipsters, een toffe dansavond waar ik in Utrecht wel eens heen ga. Waar baseer je dat trouwens op dat er in Roter/Grüner Salon maar incidenteel wat te doen is? Tot nu toe heb ik iedereen die ik het aangeraden heb een toffe avond bezorgt en er twee jaar geleden ook een toffe avond gehad :)

Magnet heb ik al van veel mensen gehoord dat dat echt "mijn ding" is dus ik ga wel even buurten denk ik :)

[..]

Ik ga het checken, thanks ^O^
Ik dacht dat je op zoek was naar 'alternatieve indie' en zo vaak zijn er in de Volksbuhne (Rot/Grun Salon) geen dansavonden met dergelijke muziek. Ergo, je hebt geluk dat er iets te doen is daar tijdens je korte verblijf.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2012 19:03:06 ]
pi_106365866
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:07 schreef n0a het volgende:

[..]

Bauhaus Archiv vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, maar dat is misschien mijn smaak. http://www.broehan-museum.de/en_index.html vond ik leuker, maar dan hou ik ook wel van Art Nouveau/Art Deco. Zit tegenover Schloss Charlottenburg.
Dat ligt dan inderdaad aan je smaak. Ik vond het erg tof maar dat is misschien mijn smaak en de gratis audiotour verschaft veel informatie.
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 19:56:59 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106368130
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik dacht dat je op zoek was naar 'alternatieve indie' en zo vaak zijn er in de Volksbuhne (Rot/Grun Salon) geen dansavonden met dergelijke muziek. Ergo, je hebt geluk dat er iets te doen is daar tijdens je korte verblijf.
Wow dat is de tweede keer dat je uit de hoogte doet tegen me :?

Ik bedoel inderdaad alternatieve indie ja :Y En waarschijnlijk is dat vaak op zaterdag in de Volksbuhne of echt een kwestie van geluk inderdaad :D Anyway, ik ga er zaterdag zeker heen ^O^ Wel eens geweest?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 19:57:55 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106368168
Iemand trouwens ervaring met de street art tour? Lijkt me gaaf O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_106380160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow dat is de tweede keer dat je uit de hoogte doet tegen me :?

Ik bedoel inderdaad alternatieve indie ja :Y En waarschijnlijk is dat vaak op zaterdag in de Volksbuhne of echt een kwestie van geluk inderdaad :D Anyway, ik ga er zaterdag zeker heen ^O^ Wel eens geweest?
Wat nou uit de hoogte? Die conclusie kun je zelf toch ook trekken als je de programmering van deze zaal ziet. Ik ben er ook eens geweest en dat was stiekem best tof. Er kwamen hele traditionele mensen dus niet van die hipsters met brillen en gekke sjaals. Geen idee of het in de groene of rode salon was maar we moesten ergens aan de zijkant het gebouw in en het was vet rustig, we dachten eerst dat we verkeerd zaten. In de zaal was het juist precies goed, veel ruimte op de dansvloer. Het was een avond van het Hamburgse indie dj-team Revolver. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2012 00:01:25 ]
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 00:03:52 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106380445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat nou uit de hoogte? Die conclusie kun je zelf toch ook trekken als je de programmering van deze zaal ziet. Ik ben er ook eens geweest en dat was stiekem best tof. Er kwamen hele traditionele mensen dus niet van die hipsters met brillen en gekke sjaals. Geen idee of het in de groene of rode salon was maar we moesten ergens aan de zijkant het gebouw in en het was vet rustig, we dachten eerst dat we verkeerd zaten. In de zaal was het juist precies goed, veel ruimte op de dansvloer. Het was een avond van het Hamburgse indie dj-team Revolver. :)
Dat idee had ik een beetje :@ Het feit dat het niet zo hip is vind ik ook zo tof ^O^ Die gemaakte hipheid hou ik helemaal niet van :D In eerste instantie dacht ik dat ik op een soort schoolfeest beland was maar toen het eenmaal drukker werd was het echt top *O* Toen waren er ook helemaal geen toeristen, dat draagt ook wel bij aan de sfeer denk ik :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 4 januari 2012 @ 08:34:51 #201
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_106386144
Komende vrijdag voor de 2de keer richting Berlijn.
De tip over Berliner Unterwelten vind ik erg goed, dat gaan we zeer zeker doen! :)
pi_106438224
Oud en Nieuw in Berlijn gevierd, top! Met zijn 10en een topfeest gehad op de Brandenburger Tor en wat goed georganiseerd, onder de indruk.

4 dagen doorgebracht in Berlijn, wat een interessante stad. Het heeft niet mijn hart gestolen maar me wel geïntegreerd zodanig dat ik absoluut een keer terugwil. We hebben wel echte toeristen uitgehangen, alle bekende highlights bezocht. En uiteraard een paar feestjes en clubs.

Ons appartement was een betaalbare aanrader overigens: Appartments am Brandenburger Tor. Centraal, netjes, simpel maar alles was aanwezig en dus betaalbaar. We betaalden ¤ 111 pp voor 3 nachten.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:40:45 #203
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_106575351
Net terug uit Berlijn :)

Ik vond de bezienswaardigheden wel meevallen eigenlijk qua schoonheid.

Zijn 2x gaan clubben, naar club Weekend ( op de 13de verdieping feesten heeft wel iets :) ).

Zaterdag in WaterGate club gaan feesten, stonden op de gastenlijst dus binnenkomen met 5 jongens was niet zo'n heel groot probleem. Wel echt gruwelijk vet die LED-wall.

Het is schijnbaar zeer moeilijk om in de WG club binnen te komen als je buitenlander bent ? Dat is wat ze zeiden in club Weekend in ieder geval, mensen van Fok! die geweigerd zijn ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_106576242
Ben 2 keer naar Watergate geweest en 2 keer binnen gekomen, 2e keer werden we in eerste instantie geweigerd maar kwamen later alsnog binnen met de polsbandjes van mensen die naar buiten kwamen :') Bleek het een soort bi-avond te zijn :P

Maar wat een club _O_ vooral met zonsopkomst het uitzicht op de oberbaumbrucke, geweldig.

Zie ook deze mooie beelden van de waterfloor vanaf 3:10

[ Bericht 0% gewijzigd door Kwalberto op 08-01-2012 21:17:49 ]
  zondag 8 januari 2012 @ 23:01:15 #205
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_106584030
Ja de locatie van Watergate is gewoon perfect.

Bij de Weekend club zeiden dat het bijna onmogelijk was als je met 5 jongens was uit een ander land dan duitsland en binnen wilde kome ;)

We gingen rond 5 uur weg dus zonsopkomst niet mee mogen maken, maar die led wall is echt geweldig.

Weekend club zou ik niet aanraden gezien de muziek pas rond half 3 leuk werd. Wel een mooi uitzicht verder :Y
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_106589008
Ja dat is ook wel te merken aan het publiek, weinig (buitenlandse) toeristen en het man/vrouw gehalte was ongeveer 50/50, wat ook vrij zeldzaam is bij andere clubs. Hoe ben je op die gastenlijst terecht gekomen dan?
  maandag 9 januari 2012 @ 01:12:35 #207
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_106589059
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 01:08 schreef Kwalberto het volgende:
Ja dat is ook wel te merken aan het publiek, weinig (buitenlandse) toeristen en het man/vrouw gehalte was ongeveer 50/50, wat ook vrij zeldzaam is bij andere clubs. Hoe ben je op die gastenlijst terecht gekomen dan?
Connecties ;) een vriend van me had dat geregeld, een dj die hij kent is resident in die club, marco nogiets, hij heeft ons op de gastenlijst gezet (ik denk dat we er wel opstonden maar die vrouw deed moeilijk en zei dat we er niet opstonden ). Toen ff het mailtje erbij gepakt waarin stond dat er erop stonden en toen ging het opeens wel :').

Het man/vrouw % was idd 50/50, en volgens mij werd je ook redelijk op uiterlijk beoordeelt want er liepen heel veel mooie dames rond :Y
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_106589116
Marco Resmann? Die doet ook de Watergate 10 mixtape (zijn sowieso aanraders)

En inderdaad wat een dames :9~ Ik krijg last van heimwee nu :P
  maandag 9 januari 2012 @ 01:21:04 #209
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_106589179
Yeah Marco Resmann had het voor ons gefixed ;)

Ik denk dat de vrouw 5 jongens misschien een beetje teveel van het goede vond omdat ze ons in eerste instantie niet wilde binnenlaten ?

Wat ik jammer vind van berlijn is dat de gebouwen een grauwe uitstraling hebben ....

Kan misschien ook aan het grauwe weer hebben gelegen maar mooi is anders
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_106589527
Zonder gastenlijst wordt het met 5 man wordt het waarschijnlijk een lastig verhaal ja.

En ja Berlijn is een vrij arme stad veel grauwe gebouwen en leegstand, maar juist daardoor is er zoveel ruimte voor creatieve projecten en een underground scene, er is toch ruimte zat.
  Moderator dinsdag 10 januari 2012 @ 01:21:28 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106629035
Weer terug na 4 dagen Berlijn. Wat is het toch een toffe stad!

Hoogtepunt deze keer was Prenzlauerberg met z'n vele relaxte cafeetjes en tweedehands winkels O+ het mauerpark met vlooienmarkt op zondag is een aanrader :)

Magnet Club was leuk maar je moet je wel voorbereiden op lange wachttijden, met name bij de garderobe :X Wat dat betreft is het een stuk beter geregeld bij de Roter Salon en daar is ook een leuker publiek :)

Al met al vooral een relaxt weekend gehad :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_106629528
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 01:21 schreef Maikuuul het volgende:
Wat ik jammer vind van berlijn is dat de gebouwen een grauwe uitstraling hebben ....
Dat vind ik juist de charme van Berlijn. Ziet er lekker verpauperd uit, net als jijzelf na een weekend clubben :D
  dinsdag 10 januari 2012 @ 17:03:43 #213
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_106647082
Vind dat juist ook wel de charme van de stad.

Afgelopen weekend voor de 3de keer in Berlijn geweest en wederom de gebruikelijke dingen gezien, mede doordat mijn reisgenoten pas de 1ste keer in Berlijn waren:
- Brandenburger Tor
- Reichstag (maak een reservering online, scheelt tijd en je hoeft niet in de rij te staan)
- Sony Center
- Topografie of Terror (heel nieuw centrum, ik kon alleen het houten bouwwerk nog herinneren)
- Checkpoint Charlie
- Berlin Unterwelt (wij deden Tour 1, waar je dus een WWII bunker ingaat en uitgelegd krijgt waar deze bunker voor diende, plus een kleine impresse van de Berlijnse metro.
- Berlin Tempelhof (verlaten vliegveld in de stad, is nu immens park geworden, leuk voor eens doorheen te wandelen)

Zaterdagavond op stap geweest in de Oranienstraße, waar veel leuke tentjes zitten. Paar cocktailbarren bezocht en nog wat lokale cafés. Erg gezellig! Geëindigd op een mega fout Mexicaanse party in een tent waar ik de naam niet meer van weet :)
pi_106696208
Hebben alle vliegvelden rond berlijn (tegel, schoenefeld) goede verbindingen met het centrum?
pi_106696789
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 01:55 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Dat vind ik juist de charme van Berlijn. Ziet er lekker verpauperd uit, net als jijzelf na een weekend clubben :D
Jij snapt mij.
pi_106698609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:20 schreef staticdata het volgende:
Hebben alle vliegvelden rond berlijn (tegel, schoenefeld) goede verbindingen met het centrum?
Tegel een bus (TXL bus) elke 10 minuten, duurt ongeveer een halfuurtje. Vanaf Schonefeld kan je met de S-Bahn of de RE-express treinen. Ook ongeveer een halfuurtje.

Vanaf begin juni gaat Tegel dicht en gaan alle vluchten naar Schonefeld wat dan Brandenburg komt te heten ;)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_106898816
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 01:55 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Dat vind ik juist de charme van Berlijn. Ziet er lekker verpauperd uit, net als jijzelf na een weekend clubben :D
Idd, het lijkt ook volstrekt normaal te zijn om op zondagmiddag helemaal vercrackt over straat te lopen. Waar ik me dan in Nederland toch een beetje een paria voel, kijkt in Berlijn niemand er vreemd van op - sterker nog, je bent lang de enige niet.
pi_106925527
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 01:12 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Idd, het lijkt ook volstrekt normaal te zijn om op zondagmiddag helemaal vercrackt over straat te lopen. Waar ik me dan in Nederland toch een beetje een paria voel, kijkt in Berlijn niemand er vreemd van op - sterker nog, je bent lang de enige niet.
Mensen met drankflessen volgen en zien waar je uitkomt. _O_

In ons geval was dat eerst een concert van Enter Shikari en daarna gewoon op Alexanderplatz, maar leuk was het wel. O+
pi_106927395
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:26 schreef Mexicaantje. het volgende:

[..]

Mensen met drankflessen volgen en zien waar je uitkomt. _O_

In ons geval was dat eerst een concert van Enter Shikari en daarna gewoon op Alexanderplatz, maar leuk was het wel. O+
Wat vet! Ik vond Enter Shikari als 14/15 jarig grut echt de shit. :D
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_106942867
Oh ja we zijn niet naar binnen gegaan. Bedoelde meer het volgen wat fucking grappig was.
pi_106975592
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:55 schreef Mexicaantje. het volgende:
Oh ja we zijn niet naar binnen gegaan. Bedoelde meer het volgen wat fucking grappig was.
:')
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:50:57 #222
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_107010769
Wat me opviel is dat zeer veel mensen gewoon met flessen bier op straat liepen :)



gezellig !
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_107011126
Ja! En dan ook gewoon gezellig idd, men loopt daar niet zo lomp en lam te schreeuwen als groepen drinkende mensen in Nederland op straat..
pi_107014756
Ik was er afgelopen zomer en zelfs zakenmannen volledig in pak in de U-Bahn nemen nog een pilsje.

En als je buiten wat drinkt op een druk punt is het niet eens zó asociaal om je flesje ergens neer te zetten, al die zwervers leven op statiegeld leek het wel.
pi_107016223
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 00:15 schreef RacerDKB het volgende:
En als je buiten wat drinkt op een druk punt is het niet eens zó asociaal om je flesje ergens neer te zetten, al die zwervers leven op statiegeld leek het wel.
Sterker nog, dat hoort zelfs zo. Als je biertje leeg is zet je hem op straat voor de zwervers :D
  vrijdag 20 januari 2012 @ 08:52:48 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_107019482
Ik wil met hemelvaart 4 dagen naar Berlijn, wie weet er een leuk hotel (mag een beetje trendy zijn) voor 100 euro per nacht? Of wat is de leukste wijk van Berlijn om te slapen. Ik ga overigens met de auto, dus wat tips over waar ik de auto kwijt kan is ook handig.
pi_107019563
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 08:52 schreef Blik het volgende:
Ik wil met hemelvaart 4 dagen naar Berlijn, wie weet er een leuk hotel (mag een beetje trendy zijn) voor 100 euro per nacht? Of wat is de leukste wijk van Berlijn om te slapen. Ik ga overigens met de auto, dus wat tips over waar ik de auto kwijt kan is ook handig.
Via de bekende sites is dit hotel regelmatig voor minder dan de 115 E per nacht die op de website staat. Dicht bij OV en op kruipafstand van de tofste clubs van Berlijn.

http://www.nh-hotels.de/nh/de/hotels/deutschland/berlin/nhow-berlin.html

Andel Hotel is ook tof. http://www.andelsberlin.com/en/rooms/

Zou iig in Oost gaan zitten.
pi_107019678
Ik wilde eerst ook voor design hotel gaan en dan was dit de keuze
http://www.michelbergerhotel.com/#/de/hotel

Ik ga zondag uiteindelijk naar een ander maar die misschien volgende keer.
pi_107019722
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:09 schreef Godtje het volgende:
Ik wilde eerst ook voor design hotel gaan en dan was dit de keuze
http://www.michelbergerhotel.com/#/de/hotel

Ik ga zondag uiteindelijk naar een ander maar die misschien volgende keer.
Leuk! Die sla ik ook even op :)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:24:48 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_107019962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:09 schreef Godtje het volgende:
Ik wilde eerst ook voor design hotel gaan en dan was dit de keuze
http://www.michelbergerhotel.com/#/de/hotel

Ik ga zondag uiteindelijk naar een ander maar die misschien volgende keer.
Grappig, dat was precies degene die ik ook had gevonden. Vond het er wel gaaf uitzien
pi_107020083
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Grappig, dat was precies degene die ik ook had gevonden. Vond het er wel gaaf uitzien
Ik ook.
Maar ik heb een keer verstandig gedaan en voor goedkoop gegaan want ik zit toch niet in de kamer :P Maar toch kriebelt het.

Ze waren ook nog eens bezet de dag dat ik wilde geloof ik dus beslissing was iets makkelijker.
  zondag 22 januari 2012 @ 18:24:52 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_107106783
Zojuist 3 nachten geboekt in Michelbergerhotel tijdens Hemelvaart. Heb er nu al zin in :)
pi_107110368
Ik vind het ook wat overdreven. Voor 2 nachten in het Michelberberger kan ik 7 nachten in een ander hotel slapen.
  zondag 22 januari 2012 @ 21:04:17 #234
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_107114269
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 01:00 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Sterker nog, dat hoort zelfs zo. Als je biertje leeg is zet je hem op straat voor de zwervers :D
Pcies... goed vanzelf ontstaan systeem daar. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 08:52 schreef Blik het volgende:
Ik ga overigens met de auto, dus wat tips over waar ik de auto kwijt kan is ook handig.
Overal waar een plekje is... mijn ervaring is dat er veelal geen parkeermeters zijn.
Misschien in het echte centrum maar in de veel leukere wijken rondom Mitte niet. Dus auto parkeren en er niet meer naar omkijken is mijn advies. Behalve als je echt buiten berlijn wilt gaan dagtrippen. :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_107115858
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 00:15 schreef RacerDKB het volgende:
Ik was er afgelopen zomer en zelfs zakenmannen volledig in pak in de U-Bahn nemen nog een pilsje.

En als je buiten wat drinkt op een druk punt is het niet eens zó asociaal om je flesje ergens neer te zetten, al die zwervers leven op statiegeld leek het wel.
Ja dat is het ook, niet alleen in Berlijn maar in haast alle grote Duitse steden. In kleine steden en dorpen zijn ze heel netjes, dus daar pleuren ze het in de prullenbak :D

Ik had laatst in Köln een zwerver een paar flesjes en een vol blikje Euroshopper Energydrink gegeven en die werd me een partij blij :P haha

In Berlijn ben ik al heel vaak geweest en ga ik (gok ik zo) ook nog heel veel komen.

Ik ga (mits het weer goed is) altijd met de fiets touren daar, echt een aanrader! En als je gaat clubben of geen zin hebt om te fietsen is de U-Bahn ook perfect en als je het wat luxer wil, dan zijn de taxi's ook niet extreem duur.

Berlijn is prima maar Düsseldorf en Köln zijn ook super en niet al te ver weg (zeker voor ons Limburgers en Brabanders niet :P )
  zondag 22 januari 2012 @ 21:34:42 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_107116538
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:56 schreef MCH het volgende:
Ik vind het ook wat overdreven. Voor 2 nachten in het Michelberberger kan ik 7 nachten in een ander hotel slapen.
Ik boek ook één keer in mijn leven een "duur" hotel, krijg ik meteen commentaar :')

Iedereen heeft zijn eigen budget, dus als jij 30 euro per nacht uitgeeft voor een overnachting is dat ook prima. Ik kies er dit keer voor om wat extra uit te geven voor een overnachting met een gave sfeer, samen met mijn vriendin. De volgende keer slaap ik weer in een goedkoop hostel (zoals ik al jaren doe in bijv. Azië)
  zondag 22 januari 2012 @ 21:35:40 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_107116612
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:04 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Pcies... goed vanzelf ontstaan systeem daar. :)

[..]

Overal waar een plekje is... mijn ervaring is dat er veelal geen parkeermeters zijn.
Misschien in het echte centrum maar in de veel leukere wijken rondom Mitte niet. Dus auto parkeren en er niet meer naar omkijken is mijn advies. Behalve als je echt buiten berlijn wilt gaan dagtrippen. :)
Parkeren heb ik ook al geregeld, maar thx anyways :)
  zondag 22 januari 2012 @ 21:37:37 #238
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_107116740
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik boek ook één keer in mijn leven een "duur" hotel, krijg ik meteen commentaar :')

Iedereen heeft zijn eigen budget, dus als jij 30 euro per nacht uitgeeft voor een overnachting is dat ook prima. Ik kies er dit keer voor om wat extra uit te geven voor een overnachting met een gave sfeer, samen met mijn vriendin. De volgende keer slaap ik weer in een goedkoop hostel (zoals ik al jaren doe in bijv. Azië)
Je hebt gelijk hoor... soms mag je best eens lief voor jezelf zijn. :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_107118563
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik boek ook één keer in mijn leven een "duur" hotel, krijg ik meteen commentaar :')

Iedereen heeft zijn eigen budget, dus als jij 30 euro per nacht uitgeeft voor een overnachting is dat ook prima. Ik kies er dit keer voor om wat extra uit te geven voor een overnachting met een gave sfeer, samen met mijn vriendin. De volgende keer slaap ik weer in een goedkoop hostel (zoals ik al jaren doe in bijv. Azië)
Ach ja, moet je inderdaad ook zelf weten. Gemaakte hipheid kost (in Berlijn) nou eenmaal veel.
pi_107119017
Die site van dat hotel ziet er trouwens wel ruig uit :D
  zondag 22 januari 2012 @ 22:17:26 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_107119351
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Ach ja, moet je inderdaad ook zelf weten. Gemaakte hipheid kost (in Berlijn) nou eenmaal veel.
Ik zie het al, de expert heeft gesproken :')
pi_107119792
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zie het al, de expert heeft gesproken :')
_O_
  zondag 22 januari 2012 @ 22:42:23 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_107120879
Het was geen compliment :')
pi_107120954
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:42 schreef Blik het volgende:
Het was geen compliment :')
Wil je nog tips om je tijd daar te vullen? :9~
  zondag 22 januari 2012 @ 22:46:07 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_107121098
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Wil je nog tips om je tijd daar te vullen? :9~
Als je dan wel normaal kunt doen, dan hoor ik graag tips :)
pi_107122653
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Als je dan wel normaal kunt doen, dan hoor ik graag tips :)
Ik blijf bij mijn mening, zoiets heb je denk ik ook pas door als je Berlijn een keer of tien hebt bezocht. De eerste paar keer is Berlijn natuurlijk een walhalla, en terecht. :7

Maar goed, tips. Ik weet niet wat je leuk vindt en de meeste toeristische dingen in het centrum van Berlijn kun je ook eenvoudig zelf googlen of in dit topic vinden. Daarom een tip om de rondleiding in Sammlung Boros nu al te boeken, als je dat een week of twee voor je bezoek gaat doen dan ben je gegarandeerd te laat. Het is een museum/galerie met een bijzonder, historisch verhaal en wat overal terugkomt in de tiplijstjes. Hier een wat uitgebreider verhaal. Als je nog wat specifieks zoekt dan laat je het maar weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2012 23:18:30 ]
  zondag 22 januari 2012 @ 23:19:41 #247
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_107122906
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:24 schreef MCH het volgende:
Ik ben blij dat ik nog leef, om 12 uur bij de Oberbaumbrucke staan is toch wel wat anders dan de Brandenburger Tor. 8)7
Leg deze nog even uit? :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_107123215
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:19 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Leg deze nog even uit? :)
Bij de Brandenburger Tor sta je hutje mutje en op een 'afgesloten' terrein dus als het goed is is daar geen illegaal vuurwerk en krijgen mensen niet de kans om vuurpijlen horizontaal af te steken of bommen voor je voeten te werpen. Althans, wel minder dan op de Oberbaumbrucke het geval is. Ook al was het super gezellig, heel prettig vond ik de lakse manier van vuurwerk afsteken daar niet. (8>
  maandag 23 januari 2012 @ 10:41:36 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_107131478
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik blijf bij mijn mening, zoiets heb je denk ik ook pas door als je Berlijn een keer of tien hebt bezocht. De eerste paar keer is Berlijn natuurlijk een walhalla, en terecht. :7

Dat is gelukkig aan iedereen voor zichzelf om te beslissen wat zijn budget is voor accomodatie, eten/drinken etc. Vervoer is voor mij gratis (want lease-auto), dus ik hou meer budget over voor andere zaken. Ik geef ook graag wat meer geld uit aan goed eten, dan heb ik vrij weinig behoefte aan een opmerking dat ik ook bij een tentje op straat een heerlijke curryworst kan eten... Daarnaast is er ook nog een persoonlijke reden waarom ik (lees: vriendin) kies voor een meer relaxed hotel dan een hostel. Kortom: laat iedereen gewoon zelf beslissen hoe die zijn geld uitgeeft zonder daar direct een waarde-oordeel over te geven.

Verder bedankt voor de tip, ik zal het meenemen :)
pi_107141667
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is gelukkig aan iedereen voor zichzelf om te beslissen wat zijn budget is voor accomodatie, eten/drinken etc. Vervoer is voor mij gratis (want lease-auto), dus ik hou meer budget over voor andere zaken. Ik geef ook graag wat meer geld uit aan goed eten, dan heb ik vrij weinig behoefte aan een opmerking dat ik ook bij een tentje op straat een heerlijke curryworst kan eten... Daarnaast is er ook nog een persoonlijke reden waarom ik (lees: vriendin) kies voor een meer relaxed hotel dan een hostel. Kortom: laat iedereen gewoon zelf beslissen hoe die zijn geld uitgeeft zonder daar direct een waarde-oordeel over te geven.

Verder bedankt voor de tip, ik zal het meenemen :)
Ik snap niet dat jij je zo persoonlijk aangevallen voelt als ik zeg dat sommige hipster dingen in Berlijn overrated duur zijn.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2012 16:05:35 ]
pi_107141913
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik snap niet dat jij je zo persoonlijk aangevallen voelt als ik zeg dat sommige hipster dingen in Berlijn overrated duur zijn.
Zelfs hipster dingen zijn vergeleken met andere Europese steden nog goedkoop :P
  maandag 23 januari 2012 @ 22:23:53 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_107159238
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik snap niet dat jij je zo persoonlijk aangevallen voelt als ik zeg dat sommige hipster dingen in Berlijn overrated duur zijn.
Ik snap niet waarom jij je druk maakt over waar iemand zijn overnachting boekt. Had je ook gezeurt als ik zei dat ik bij het Hilton ging slapen voor 3 nachten?

Prima als je mensen tips wilt geven over Berlijn, maar dat wijsneuzerige en uit de hoogte doen wordt snel vervelend.
pi_107159656
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik snap niet dat jij je zo persoonlijk aangevallen voelt als ik zeg dat sommige hipster dingen in Berlijn overrated duur zijn.
Iedereen weet dat zo'n hotel overrated duur is, je hoeft niet net te doen alsof jij de insiderbaas bent die dat met z'n wereldwijsheid even heeft ontdekt. En als mensen het nu eenmaal leuk vinden om daar te verblijven ipv in een goedkoop hostel en het geld er kennelijk voor over hebben, wat boeit jou dat dan?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:21:18 #254
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_107169390
Sowieso,

Figuren die vet blij zijn als ze voor 10euro per nacht in een hostel kunnen liggen. Dat je niet zoveel geld hebt oke, maar waarom zou je met allemaal vreemden op een kamer willen liggen en dan de douche delen?

Nee dan geef ik liever een paar tientjes extra uit.

En je vervolgens wel voor 50euro per avond klem zuipen he! :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_107172582
Ieder zijn voorkeur he ;).

Je kan ook een appartement huren wat vaak goedkoper is dan een hotel en er zitten leuke bij. Ik ga dat voor in Berlijn proberen.

Het ligt allemaal aan je budget :P
pi_107182945
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:21 schreef Maikuuul het volgende:
Sowieso,

Figuren die vet blij zijn als ze voor 10euro per nacht in een hostel kunnen liggen. Dat je niet zoveel geld hebt oke, maar waarom zou je met allemaal vreemden op een kamer willen liggen en dan de douche delen?

Nee dan geef ik liever een paar tientjes extra uit.

En je vervolgens wel voor 50euro per avond klem zuipen he! :')
Mooi hoe alles hier weer wordt verdraaid, ik had het over een gewoon hotel van een keten. Niks geen hostel met een gedeelde kamer.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:29:21 #257
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_107187534
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:21 schreef Maikuuul het volgende:
Sowieso,

Figuren die vet blij zijn als ze voor 10euro per nacht in een hostel kunnen liggen. Dat je niet zoveel geld hebt oke, maar waarom zou je met allemaal vreemden op een kamer willen liggen en dan de douche delen?

Nee dan geef ik liever een paar tientjes extra uit.

En je vervolgens wel voor 50euro per avond klem zuipen he! :')
Aan de andere kant: als mensen toch alleen maar op hun kamer komen om te slapen, waarom dan niet zo goedkoop mogelijk? Dan liever wat geld overhouden om te zuipen.

Je kunt het zo draaien als je zelf wilt natuurlijk. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:52:33 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_107194187
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Mooi hoe alles hier weer wordt verdraaid, ik had het over een gewoon hotel van een keten. Niks geen hostel met een gedeelde kamer.
Knap als je dat lukt, 180 euro voor 7 nachten in hotel van een keten, wijs mij die keten eens aan voor 25 euro per nacht

Never mind, ik vind het eigenlijk al te kansloos dat 90 euro per nacht als "te duur" wordt gezien en niet wordt geaccepteerd door sommigen. Het is gewoon ongefundeerd. Ik bespaar weer geld door niet grof op stap te gaan iedere avond, en mijn reis ernaartoe is ook nog eens gratis aangezien ik met de lease-auto ga. Zal me niks verbazen als mijn weekend Berlijn nog goedkoper is dan dat van de mensen die alle dagen gaan 'clubben' in het centrum
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:55:31 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_107194351
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:29 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Aan de andere kant: als mensen toch alleen maar op hun kamer komen om te slapen, waarom dan niet zo goedkoop mogelijk? Dan liever wat geld overhouden om te zuipen.

Je kunt het zo draaien als je zelf wilt natuurlijk. :P
Helemaal mee eens, normaal gesproken zou ik ook zoiets doen. Echter is gezien de conditie van mijn vrienden de kans aanwezig dat we ook nog regelmatig in ons hotel te vinden zullen zijn. Vandaar de keuze voor een gezellig uitziend hotel i.p.v. hostel
pi_107195346
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:21 schreef Maikuuul het volgende:
Sowieso,

Figuren die vet blij zijn als ze voor 10euro per nacht in een hostel kunnen liggen. Dat je niet zoveel geld hebt oke, maar waarom zou je met allemaal vreemden op een kamer willen liggen en dan de douche delen?

Nee dan geef ik liever een paar tientjes extra uit.

En je vervolgens wel voor 50euro per avond klem zuipen he! :')
Kun je ze wel leren wat hendig sjiek is! *O* :Y
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_107195759
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Knap als je dat lukt, 180 euro voor 7 nachten in hotel van een keten, wijs mij die keten eens aan voor 25 euro per nacht

Never mind, ik vind het eigenlijk al te kansloos dat 90 euro per nacht als "te duur" wordt gezien en niet wordt geaccepteerd door sommigen. Het is gewoon ongefundeerd. Ik bespaar weer geld door niet grof op stap te gaan iedere avond, en mijn reis ernaartoe is ook nog eens gratis aangezien ik met de lease-auto ga. Zal me niks verbazen als mijn weekend Berlijn nog goedkoper is dan dat van de mensen die alle dagen gaan 'clubben' in het centrum
http://www.hotel-berlin-city-east.com/ ^O^
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:51:49 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_107197419
quote:
Is gewoon minimaal 70 euro per nacht (goedkoopste tarief, niet te cancellen) voor de periode dat ik ga. Dus probeer het nog eens
pi_107199574
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Is gewoon minimaal 70 euro per nacht (goedkoopste tarief, niet te cancellen) voor de periode dat ik ga. Dus probeer het nog eens
:O

Mooi, jij weet ook wel hoe een vergelijkingssites werkt (zoveelste nacht gratis, kortingscodes). Op zo'n manier krijg ik dus altijd goede goedkope hotels in Berlijn.

Deze rekening van dat hotel zat nog in m'n e-mail:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Kamer 1 : Standaardkamer, tweepersoons 
 
Aantal nachten: 3 Nacht(en) 
 
Aantal gasten: 2 Volwassenen 
 
 
Kosten per nacht: Zondag 25 December 2011  42.05¤ 
Maandag 26 December 2011  42.05¤ 
Dinsdag 27 December 2011  0.00¤ 
 
  
Coupon toegepast 10% korting -8.41¤ 
 
Terugvorderbare belastingen & toeslagen 5.30¤ 
 
  
 
Totaal
(inclusief belastingen en kosten)
(inkl. Steuern und Gebühren) 80.99¤ 
 
 


[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2012 22:42:18 ]
pi_107202258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:52 schreef Blik het volgende:
Zal me niks verbazen als mijn weekend Berlijn nog goedkoper is dan dat van de mensen die alle dagen gaan 'clubben' in het centrum
Mwah.. voor 25,- kan je al een topnacht hebben. Dat hoef je hier niet te proberen. :P
pi_107202414
Fernsehturm als header. O+
  woensdag 25 januari 2012 @ 08:05:24 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_107207537
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:28 schreef MCH het volgende:

[..]

:O

Mooi, jij weet ook wel hoe een vergelijkingssites werkt (zoveelste nacht gratis, kortingscodes). Op zo'n manier krijg ik dus altijd goede goedkope hotels in Berlijn.

Deze rekening van dat hotel zat nog in m'n e-mail:
[ code verwijderd ]

Leuk voor je, echter totaal niet te vergelijken. Hotels zijn zo goed als leeg gedurende kerst en zodoende worden er enorme kortingen gegegeven in die periode. Ik ga half mei, wat sowieso al een drukkere periode is voor stedentrips. Verder is het vanwege hemelvaart ook nog eens het ideale lange weekend, dus het zal gewoon druk zijn. Kortom, die kortingen ga je nooit krijgen in de periode dat ik ga
pi_107208986
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Leuk voor je, echter totaal niet te vergelijken. Hotels zijn zo goed als leeg gedurende kerst en zodoende worden er enorme kortingen gegegeven in die periode. Ik ga half mei, wat sowieso al een drukkere periode is voor stedentrips. Verder is het vanwege hemelvaart ook nog eens het ideale lange weekend, dus het zal gewoon druk zijn. Kortom, die kortingen ga je nooit krijgen in de periode dat ik ga
Vooruit je hebt gelijk, de dagen daarna werd dat hotel duurder dus daarom heb ik allerlei combinaties uitgezocht en heb ik dus nog 4 nachten in een ander hotel geslapen waardoor het alsnog dus supergoedkoop was gezien over 7 nachten. Afgelopen zomer idem, toen wel zeven nachten voor 235 euro in dat hotel. En de zomer en zeker tussen kerst en O&N zit Berlijn nagenoeg volgeboekt.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 09:40:38 ]
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:52:52 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_107286661
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Maar goed, tips. Ik weet niet wat je leuk vindt en de meeste toeristische dingen in het centrum van Berlijn kun je ook eenvoudig zelf googlen of in dit topic vinden. Daarom een tip om de rondleiding in Sammlung Boros nu al te boeken, als je dat een week of twee voor je bezoek gaat doen dan ben je gegarandeerd te laat. Het is een museum/galerie met een bijzonder, historisch verhaal en wat overal terugkomt in de tiplijstjes. Hier een wat uitgebreider verhaal. Als je nog wat specifieks zoekt dan laat je het maar weten.
Rondleiding geboekt :)

Nog andere leuke dingen?
pi_107286984
Terug *O*
Blij met hotel geweest want daar was ik inderdaad weinig en het was rete goedkoop. 120 voor 4 nachten.

De kamer was erg groot en alles was schoon.

Barretjes en restaurants redelijk dichtbij en de metro op 3 minuten lopen. Wat is Berlijn vooral een leuke leefstad en geen kijkstad. Ik hou er van. Hele relaxte mensen en heel weinig toeristen gezien.

Ik heb genoten. :)
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 10:12:44 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107287061
Wat ben je toch een zuurpruim MCH, tegen mij zat je laatst ook al te zeuren _O-

Wij sliepen trouwens in het Holliday Inn, 3 nachten voor 100 euro (in totaal voor 2 personen). Goede deal ^O^

Veel plezier in Berlijn Blik! Ben je er al eens eerder geweest?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107287187
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:09 schreef Godtje het volgende:
Terug *O*
Blij met hotel geweest want daar was ik inderdaad weinig en het was rete goedkoop. 120 voor 4 nachten.

De kamer was erg groot en alles was schoon.

Barretjes en restaurants redelijk dichtbij en de metro op 3 minuten lopen. Wat is Berlijn vooral een leuke leefstad en geen kijkstad. Ik hou er van. Hele relaxte mensen en heel weinig toeristen gezien.

Ik heb genoten. :)
Te lui om terug te zoeken, welk hotel zat je? :P
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:23:34 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_107287290
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:12 schreef MaJo het volgende:
Wat ben je toch een zuurpruim MCH, tegen mij zat je laatst ook al te zeuren _O-

Wij sliepen trouwens in het Holliday Inn, 3 nachten voor 100 euro (in totaal voor 2 personen). Goede deal ^O^

Veel plezier in Berlijn Blik! Ben je er al eens eerder geweest?
Nope, dus ben erg benieuwd en op zoek naar tips :)
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 10:25:43 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107287342
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Nope, dus ben erg benieuwd en op zoek naar tips :)
Dan ga je zeker een leuke tijd hebben ^O^ Ik heb nu even haast maar ik zal later even wat tips posten :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107287463
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:18 schreef staticdata het volgende:

[..]

Te lui om terug te zoeken, welk hotel zat je? :P
http://www.plushostels.com/plusberlin

Gedeeld hostel/hotel

Ik zat in het hotel gedeelte en grote nette kamers voor een nette prijs in friedrichshain.
Eventueel een nadeel.....het is een gedeeld hostel dus in de centrale hal zijn wat 16-22 jarige en in de bar.

Maar ik heb er persoonlijk geen seconde last van gehad. De beperkte tijd dat ik er was.
Op de gang hoorde ik niks. Alles stil.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:35:22 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_107287568
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dan ga je zeker een leuke tijd hebben ^O^ Ik heb nu even haast maar ik zal later even wat tips posten :)
Fijn ^O^
pi_107287841
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Nope, dus ben erg benieuwd en op zoek naar tips :)
Als het een beetje lekker weer is; huur een fiets (eigenlijk sowieso doen) en ga naar het Grunewald. Sowieso al fijn om rond te hangen met lekker weer, maar er zijn ook nog wel wat toffe dingen te zien:

* Gleis 17 bij station Grunewald; maakte op mij meer indruk dan het Holocaust memorial.
* Teufelsberg. Bovenop staat een radarstation van waar de Amerikanen in de koude oorlog de Russen bespieden.

Stasi gevangenis is ook indrukwekkend. Je wordt vaak rondgeleid door mensen die daar zelf vast hebben gezeten. (dit is niet in grunewald btw).
pi_107288520
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:12 schreef MaJo het volgende:
Wat ben je toch een zuurpruim MCH, tegen mij zat je laatst ook al te zeuren _O-

Wij sliepen trouwens in het Holliday Inn, 3 nachten voor 100 euro (in totaal voor 2 personen). Goede deal ^O^

Veel plezier in Berlijn Blik! Ben je er al eens eerder geweest?
Jij zegt nu toch precies hetzelfde, alleen wat genuanceerder. :P Maar zat je in Hol Inn Landsberger Allee, waar 4 tramlijnen elkaar zo ongeveer kruisen?
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 12:27:48 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107290873
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij zegt nu toch precies hetzelfde, alleen wat genuanceerder. :P Maar zat je in Hol Inn Landsberger Allee, waar 4 tramlijnen elkaar zo ongeveer kruisen?
Nee ik zeg alleen dat ik blij was met een goede deal ;) Maar iedereen moet uitgeven wat ie wil :)

Landsberger Allee inderdaad :Y Was goed te doen met de trams en dan 's nachts een taxi terug a 10 euro ^O^ In de tram het hele weekend zwartgereden omdat we steeds geen cash hadden om een kaartje te kopen _O- Op een gegeven moment maar zo gelaten :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107369416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als het een beetje lekker weer is; huur een fiets (eigenlijk sowieso doen) en ga naar het Grunewald. Sowieso al fijn om rond te hangen met lekker weer, maar er zijn ook nog wel wat toffe dingen te zien:

* Gleis 17 bij station Grunewald; maakte op mij meer indruk dan het Holocaust memorial.
* Teufelsberg. Bovenop staat een radarstation van waar de Amerikanen in de koude oorlog de Russen bespieden.

Stasi gevangenis is ook indrukwekkend. Je wordt vaak rondgeleid door mensen die daar zelf vast hebben gezeten. (dit is niet in grunewald btw).
Weissensee het meer en park in de wijk Weissensee is ook echt relaxed. Gezellig fietsen, zwemmen, uitrusten met een bootje over de Weissensee, heerlijk :)

Deze wijk ligt boven Prenzlauer Berg.

Zitat: Stasi gevangenis is ook indrukwekkend. Je wordt vaak rondgeleid door mensen die daar zelf vast hebben gezeten Ende Zitat

Als je die gevangenis in Hohenschönhausen bedoeld, heb je gelijk :) Dat is echt een aanradertje :)
pi_107380246
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:09 schreef Ruder het volgende:

[..]

Weissensee het meer en park in de wijk Weissensee is ook echt relaxed. Gezellig fietsen, zwemmen, uitrusten met een bootje over de Weissensee, heerlijk :)

Deze wijk ligt boven Prenzlauer Berg.

Zitat: Stasi gevangenis is ook indrukwekkend. Je wordt vaak rondgeleid door mensen die daar zelf vast hebben gezeten Ende Zitat

Als je die gevangenis in Hohenschönhausen bedoeld, heb je gelijk :) Dat is echt een aanradertje :)

Weissensee is vies man, dat ik daar ooit in gezwommen heb. :r
  zondag 29 januari 2012 @ 22:51:10 #281
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_107383090
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Weissensee is vies man, dat ik daar ooit in gezwommen heb. :r
Dat verklaart je niet genuanceerdheid! :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_107383509
Krumme Lanke *;
pi_107384314
quote:
11s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:51 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat verklaart je niet genuanceerdheid! :D
Ongenuanceerd bedoel je? Kan ook niet anders zeggen dan dat de Weissensee in de zomer een smerige plek is.
  zondag 29 januari 2012 @ 23:17:02 #284
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_107384462
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:14 schreef Tess_Princess het volgende:

[..]

Ongenuanceerd bedoel je? Kan ook niet anders zeggen dan dat de Weissensee in de zomer een smerige plek is.
Dat bedoel ik. :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_107392832
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:09 schreef Ruder het volgende:

[..]

Weissensee het meer en park in de wijk Weissensee is ook echt relaxed. Gezellig fietsen, zwemmen, uitrusten met een bootje over de Weissensee, heerlijk :)

Deze wijk ligt boven Prenzlauer Berg.

Zitat: Stasi gevangenis is ook indrukwekkend. Je wordt vaak rondgeleid door mensen die daar zelf vast hebben gezeten Ende Zitat

Als je die gevangenis in Hohenschönhausen bedoeld, heb je gelijk :) Dat is echt een aanradertje :)

Hohenschönhausen inderdaad.
pi_107396607
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Weissensee is vies man, dat ik daar ooit in gezwommen heb. :r
Die Müggelsee in Köpenick is dan misschien een alternatief. Is wel erg groot, kun je ook met een boot overheen :).

Het leukste bij de Müggelsee is eigenlijk het Brauhaus in Friedrichshagen :) gezellig biertjes drinken een beetje naar het meer kijken :P
pi_107398627
Bauhausarchiv is ook een dikke aanrader als je ervan houdt. _O_
pi_107514417
Ben van plan het weekend van 17 maart naar Berlijn te gaan. En dan dit feest meepakken:
http://www.residentadvisor.net/event.aspx?325412 :9~ _O_
pi_107516793
Ik kwam per ongeluk deze link tegen van kleine bioscopen in Berlijn en waar je je weer in de tijd terug waant. Erg leuk!

Iemand vertelde dat er een hele rits aan dit soort bioscoopjes is. Iemand dit kan beamen?
pi_107518626
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:48 schreef Iwanius het volgende:
Ik kwam per ongeluk deze link tegen van kleine bioscopen in Berlijn en waar je je weer in de tijd terug waant. Erg leuk!

Iemand vertelde dat er een hele rits aan dit soort bioscoopjes is. Iemand dit kan beamen?
De oude Camera bioscoop (nu Images) in Groningen heeft ook nog wel zo'n sfeertje, alleen dat programmabord op de voorkant van de gevel doet het hem inderdaad, zeer sfeervol. Ik ben laatst in Kino Central geweest, ook best wel een nostalgische locatie en mooie kleine zaaltjes. Babylon is ook nog wel een aanrader, en hier kun je ook nog wel een aantal foto's zien van bioscopen in Berlijn. Al zijn er op Potsdammer Platz ook (grote) goede bioscopen met heerlijke stoelen.
pi_107520426
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:29 schreef tech4u het volgende:
Ben van plan het weekend van 17 maart naar Berlijn te gaan. En dan dit feest meepakken:
http://www.residentadvisor.net/event.aspx?325412 :9~ _O_
Nice :9~ Nu maar hopen dat je binnen komt ;)
pi_107521877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:29 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Nice :9~ Nu maar hopen dat je binnen komt ;)
Ik ga mijn best doen. Als ik er niet in kom trek ik wat anders aan en probeer ik het nog een keer.
  donderdag 2 februari 2012 @ 23:20:12 #293
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_107540686
Ben nu 2 x in berlijn geweest. Geweldige stad. Wil in de zomervakantie met me vriendin gaan.
Nu heb ik bij oad iets leuks gezien voor een leuke prijs.
Voor 236.50 met 2 personen vliegen vanaf AMS. 3 nachten in hotel europa city. Zit alleen geen transfer bij.
Maar dit is toch echt een prijs die ik niet kan laten lopen.
Nu alleen mijn vraag: Ik ben nog geen 18, mijn vriendin ook niet. kan ik dan wel gewoon boeken via een reisbureau?
En weet iemand misschien hoelaat de vluchten van ams naar berlijn zijn( Globaal )

Thanks
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_107540992
Ik vloog met KLM vanaf AMS naar Berlijn Tegel (TXL) en dat ging heen om 10:05 tot 11:20 en terug om 17:25 tot 18:45. Wanneer ga je? Als je half juni gaat of later land je op het ''nieuwe'' vliegveld, Berlin Brandenburg.

Maar neem maar aan dat er genoeg vliegtuigen gaan per dag hoor :P Denk dat je elk tijdstip wat je wilt wel waar kan maken, maar met zo'n aanbieding is het vaak wel zo dat je afwijkende tijden hebt, 's nachts ofzo. Maar dat moet je bij OAD bekijken.

Transfer van vliegveld naar je bestemming kost geen drol, gewoon even uitzoeken wat het goedkoopste is voor 2 personen qua OV, dan kan je elke dag een onbeperkt-ticket kopen of voor de hele week. Ik kocht voor 5 man elke dag een kaartje van rond de ¤15 en dan kon je onbeperkt reizen in de zones die er toe deden, ideaal.

Ik heb zelf ook een reis geboekt toen ik 17 was via internet (Sunweb) en dat kan gewoon ja. En anders je ouders vragen.

Overigens twijfel ik aan je ¤236,50, is dat niet per persoon? Ik neem haast aan van wel, waar heb je die aanbieding gevonden?
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:08:08 #295
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_107542778
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:27 schreef RacerDKB het volgende:
Ik vloog met KLM vanaf AMS naar Berlijn Tegel (TXL) en dat ging heen om 10:05 tot 11:20 en terug om 17:25 tot 18:45. Wanneer ga je? Als je half juni gaat of later land je op het ''nieuwe'' vliegveld, Berlin Brandenburg.

Maar neem maar aan dat er genoeg vliegtuigen gaan per dag hoor :P Denk dat je elk tijdstip wat je wilt wel waar kan maken, maar met zo'n aanbieding is het vaak wel zo dat je afwijkende tijden hebt, 's nachts ofzo. Maar dat moet je bij OAD bekijken.

Transfer van vliegveld naar je bestemming kost geen drol, gewoon even uitzoeken wat het goedkoopste is voor 2 personen qua OV, dan kan je elke dag een onbeperkt-ticket kopen of voor de hele week. Ik kocht voor 5 man elke dag een kaartje van rond de ¤15 en dan kon je onbeperkt reizen in de zones die er toe deden, ideaal.

Ik heb zelf ook een reis geboekt toen ik 17 was via internet (Sunweb) en dat kan gewoon ja. En anders je ouders vragen.

Overigens twijfel ik aan je ¤236,50, is dat niet per persoon? Ik neem haast aan van wel, waar heb je die aanbieding gevonden?
Bedankt voor de info :)
Die prijs is echt voor 2 personen. Idd spotgoedkoop. Was bij d-reizen informeren en via Oad was het voor die prijs. En heb de print hier thuis liggen. Met de trein was al meteen 100 euro meer p.p.
Ik zou willen gaan op 8 of 9 juli.

Via internet kan ik nog niet kijken voor Juli anders had ik ff een linkje geplaatst.
Aangezien ik zelf bij een reisbureau stage loop, kan ik dus wel al zoeken naar gunstige prijzen.
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:23:40 #296
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_107550010
In maart voor de 4de keer richting Berlijn, alleen nu met een groep van 20 man.
Ben een beetje aan het zoeken naar hostels voor 20 man. Natuurlijk al Generator Berlin gevonden, maar ik meen dat ik laatst ergens een hostel zag waarbij een clubtour al inbegrepen zat. Iemand enig idee?
pi_107550598
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:39 schreef MCH het volgende:

[..]

De oude Camera bioscoop (nu Images) in Groningen heeft ook nog wel zo'n sfeertje, alleen dat programmabord op de voorkant van de gevel doet het hem inderdaad, zeer sfeervol. Ik ben laatst in Kino Central geweest, ook best wel een nostalgische locatie en mooie kleine zaaltjes. Babylon is ook nog wel een aanrader, en hier kun je ook nog wel een aantal foto's zien van bioscopen in Berlijn. Al zijn er op Potsdammer Platz ook (grote) goede bioscopen met heerlijke stoelen.
Mooi. Ik ben niet zo voor die grote mega-bioscopen met al dat high-tech. Ik vind ze vaak onpersoonlijk en kil in uitstraling. Echt een filmfabriek zeg ik soms.

Bedankt voor je links naar andere kleinere bioscopen van weleer.
pi_107560552
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:42 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Mooi. Ik ben niet zo voor die grote mega-bioscopen met al dat high-tech. Ik vind ze vaak onpersoonlijk en kil in uitstraling. Echt een filmfabriek zeg ik soms.

Bedankt voor je links naar andere kleinere bioscopen van weleer.
;)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:11:28 #299
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_107564601
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:27 schreef RacerDKB het volgende:
Transfer van vliegveld naar je bestemming kost geen drol, gewoon even uitzoeken wat het goedkoopste is voor 2 personen qua OV, dan kan je elke dag een onbeperkt-ticket kopen of voor de hele week. Ik kocht voor 5 man elke dag een kaartje van rond de ¤15 en dan kon je onbeperkt reizen in de zones die er toe deden, ideaal.
Gewoon 2 Berlin Welcome Cards voor 5 dagen kopen. Of 72 uur, als je laat heen vliegt en vroeg terug. Krijg je nog veel kortingen ook.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_107610081
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:29 schreef tech4u het volgende:
Ben van plan het weekend van 17 maart naar Berlijn te gaan. En dan dit feest meepakken:
http://www.residentadvisor.net/event.aspx?325412 :9~ _O_
Nice! Dat weekend ga ik weer naar Berlijn toe en ik hoopte stiekem al op een erg leuk feestje, goed gegokt dus!
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:22:37 #301
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_107748019
Weet iemand misschien leuke uitgaansplekken in berlijn? Een discotheek of iets dergelijks. Wel belangrijk, mijn vriendin en ik zijn beide 17, dus iets in die categorie
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')