abonnement Unibet Coolblue
pi_98424042
Hoi,

Ik ben bezig met een buitendeur kaalmaken en nu zag ik best grote kieren
tussen het houtwerk. Waar zou ik dit het beste mee kunnen opvullen.
Zie de foto's voor een voorbeeld.



pi_98424513
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_98424628
Uhm ja en welke dan zal nog wel verschil in zitten ivm met werken van het hout
pi_98424884
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:15 schreef noobzr het volgende:
Uhm ja en welke dan zal nog wel verschil in zitten ivm met werken van het hout
http://www.alabastine.nl/(...)atie-Handleiding.pdf

Hier wordt het er specifiek bijvermeld, maar kneedbaar hout is ook geschikt ;)
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_98425429
Ok dankjewel dan kan ik morgen weer even vooruit. Nu gaat het helemaal goed komen.
pi_98427008
Ik als schilder zou stopverf gebruiken.

Duurt wat langer met stoppen, maar werkt zeker.

Dan heb ik het wel over toupret stopverf.
pi_98429717
Acrylaatkit, makkelijk, goedkoop, flexibel en overschilderbaar.
pi_98430568
Polymax express, overschilderbaar en makkelijk aan te brengen. Mijn complete huis zit ermee in elkaar.
met een koekje
pi_98431414
Koop gewone epoxy en niet dat setje van albastine. Dat eindprodukt van albastine stelt niet zo veel voor.
pi_98431435
ja en polymax kost zo'n 10 euro per bus en stopverf kost dat nog niet per kilo...
pi_98434929
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:10 schreef klaaskootstra het volgende:
ja en polymax kost zo'n 10 euro per bus en stopverf kost dat nog niet per kilo...
Als ik zie hoeveel uren er al in die deur zitten dan kijk je ook niet op een paar euro. Voor 15 euro aan epoxy ben je al klaar (375 gram) maar voor 20 euro heb je 750 gr. Wil je echt een permanente oplossing dan is epoxy echt het beste. Als je tien jaar verder bent zie je echt het verschil wel met andere produkten en ook wel eerder. Ook is dat het enige wat hout beschermt tegen inwatering. Met epoxy heb je nooit meer omkijken naar die deur.

[ Bericht 5% gewijzigd door machtpen op 20-06-2011 23:58:19 ]
  FOK!fotograaf maandag 20 juni 2011 @ 22:13:52 #12
17893 Forno
pi_98436031
Epoxy idd, die krimpt niet en is ongevoelig voor vocht.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 02:09:23 #13
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98446795
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:00 schreef machtpen het volgende:

[..]

Als ik zie hoeveel uren er al in die deur zitten dan kijk je ook niet op een paar euro. ....
wara haal je die conclussie vandaan ?

Ik zie eigenlijk niks meer op de foto dan je in 5 minuten kaal hebt,.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98447181
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 02:09 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

wara haal je die conclussie vandaan ?

Ik zie eigenlijk niks meer op de foto dan je in 5 minuten kaal hebt,.
Als jij dat in 5 minuten kunt dan heb ik heel veel werk voor je.
pi_98467375
Epoxy er in kieperen blij een kort door de bocht en ondoordacht advies.

Ten eerste is epoxy de naam van een chemische verbinding.
TS zou een product op deze basis kunnen gebruiken maar dan moet je hem of plamuur of epoxy hars met een vuller adviseren.

Ten tweede kan epoxy alleen toegepast worden wanneer het hout drooggenoeg is.

ten derde is epoxy eigenlijk gewoon vieze, chemische troep die weliswaar briljant plakt en zeer sterk is, maar voor deze toepassing vooral duur en overkill is.
pi_98469454
Je kunt gewoon een paar keer een epoxy laag opbrengen, epoxy is vullend en die kier gaat vanzelf dicht. Je kunt eventueel eerst normaal epoxyen en dan zelf je plamuur maken met een filler of gewoon wat houtstof en dit daarna weer afwerken met een laag epoxy.

Hout moet altijd droog zijn als je het gaat bewerken dat geldt niet alleen voor epoxy maar voor alles wat je erop smeert. Ga je op nat hout werken krijg je overal problemen mee.

Het is allemaal chemisch, duur is het ook niet met 15 euro. Overkilll is het zeker niet aangezien epoxy het enige is wat lang meegaat en waterdicht is.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juni 2011 @ 18:23:59 #17
17893 Forno
pi_98472635
Een groot blaatverhaal van Klaas.

Buiten moet je of epoxyplamuur gebruiken of niets. De rest is gewoon niet duurzaam genoeg. Dat het duur is, is ook onzin. Niet zo goedkoop als alabastine allesvuller van een paar euro nee, goh wat erg.
pi_98477504
quote:
Buiten moet je of epoxyplamuur gebruiken of niets. De rest is gewoon niet duurzaam genoeg.
Dit is ook maar een halve waarheid.
Vraag het aan een vakschilder, en die zal in ruim de helft voor stopverf kiezen.
De andere helft zal kiezen voor woodfill ( http://www.bestel-verf.nl(...)olyesterplamuur.html )
pi_98488211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:11 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Dit is ook maar een halve waarheid.
Vraag het aan een vakschilder, en die zal in ruim de helft voor stopverf kiezen.
De andere helft zal kiezen voor woodfill ( http://www.bestel-verf.nl(...)olyesterplamuur.html )
Polyester is sowieso een nogo omdat je daarmee een doodskleed maakt op hout. Vinylester kan wel.

De vakschilder heeft helemaal geen kennis van hout en tweecomponentenprodukten ga dan naar een jachtschilder die aan houten boten werkt of een schilder die ook hout restaureert met epoxy bij bv monumenten.

Epoxy is gewoon het beste en enige als je het goed wilt doen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:23:26 #20
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98499860
Dergelijke naden heb ik in mijn huis bij houtwerk ook aangetroffen, meer dan me lief is.

Ik eigenwijs, ben dit te lijf gegaan met idd plamuur van het betre merk.

Mijn pa pakte de epoxy. Ik boos, want die troep wilde ik niet op mijn hout zien.

Hij zal het wel weten, maar ik heb het nooit gezegt dat de naden die hij heeft bewerkt met epoxy de enige naden zijn die nog steeds niet zichtbaar zijn... }:|
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98504938
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:58 schreef machtpen het volgende:

[..]

Polyester is sowieso een nogo omdat je daarmee een doodskleed maakt op hout. Vinylester kan wel.

De vakschilder heeft helemaal geen kennis van hout en tweecomponentenprodukten ga dan naar een jachtschilder die aan houten boten werkt of een schilder die ook hout restaureert met epoxy bij bv monumenten.

Epoxy is gewoon het beste en enige als je het goed wilt doen.
Machtpen is een beetje een strijer....

Een deur herstellen hoort bij de vakschilder, welke heeft geleerd om deuren en kozijnen te herstellen waar nodig.
Een deur is dus een heel ander product dan een boot waar een jachtschilder mee bezig is.

Machtpen zal wel 's nachts over epoxy dromen... In bijna alle topics waar hij in reageert, is het 2componenten dit, 2componenten dat, en epoxy.

Mijn advies is:
De naden in de deur stoppen met stopverf van toupret.
Daarna plamuren met lakplamuur.
Dan plaatselijk gronden.
Dan de hele gronden.
( vergeet de bovenkant en onderkant niet!!! )
Dan voorlakken en aflakken.

[ Bericht 7% gewijzigd door bobenjanneke op 22-06-2011 13:24:40 ]
  FOK!fotograaf woensdag 22 juni 2011 @ 17:40:58 #22
17893 Forno
pi_98516330
Epoxy is gewoon de betere plamuur, krimpvrij, bikkelhard en vochtbestendig. Heeft geen zin om dat te ontkennen. Dat jij het niet gebruikt doet daar niks aan af.
pi_98518790
De vak schilder heeft geen moderne materiaalkennis. Het werk wat wordt afgeleverd gaat misschien een zeven jaar mee , met modernere materialen zijn veel betere resultaten te behalen. Voor het herstellen van hout heb je een timmerman nodig en helemaal geen schilder.

Het is natuurlijk wel handig dat de klant om de zeven jaar moet terugkomen.
pi_98521021
quote:
Voor het herstellen van hout heb je een timmerman nodig en helemaal geen schilder.
Het is natuurlijk wel handig dat de klant om de zeven jaar moet terugkomen.
Juist voor het herstellen van hout heb je een schilder nodig. Een timmerman sloopt er een stuk kozijn tussenuit, en zet er weer een stuk in terug. Dan mag de schilder het nog afwerken.

De schilder is ter plekke, en weet hoe en wat. Dat ze na 7 jaar terug moeten, is een fabeltje omdat er steeds meer met garantie wordt gewerkt.

Een schilder is ervaren in het verwijderen van houtrot, en het herstellen van kozijnen met onder andere Sigma Flexidur ZK ( http://www.sigma.nl/assor(...)gma-flexidur-zk.aspx.)

Voor kozijnen is een 2k epoxy uitermate geschikt, maar ik blijf er bij dat voor een deur stopverf het beste is.
Ook vakschilders worden vaak bijgeschoold, omdat de verfindustrie niet stilstaat.
pi_98522644
En dit is een forum voor klussers die een vraag stellen als ze er niet uit komen.

Als je 2 komponenten gaat gebruiken, en je plamuurt te veel of verkeert, ben je weer als een gek bezig met machinaal te schuren.

Dan is het werken met plamuur en stopverf een stuk gemakkelijker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')