Dit kunnen ze natuurlijk niet zomaar doen terwijl je contract al loopt. Als ze dat wel doen, mag je gratis je abo opzeggen, en de telefoon houden.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:58 schreef OverRated het volgende:
Voip is gewoon bellen via internet, zoals Skype en Viber. Het zal wel niet mogen bij Vodafone, maar het werkt wel gewoon. Maak je daar maar geen zorgen om![]()
SMSoip is SMS via internet, zoals WhatsApp. Hier is de laatste tijd veel ophef over, omdat Vodafone en KPN dit willen belasten met extra kosten. Als je hier bang voor bent kun je beter T-Mobile nemen.
Maar het is toch zo dat het al in de voorwaarden staat dat dit niet mag en dat ze het daardoor altijd kunnen verbieden, ook tijdens de looptijd van je contract?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:11 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Dit kunnen ze natuurlijk niet zomaar doen terwijl je contract al loopt. Als ze dat wel doen, mag je gratis je abo opzeggen, en de telefoon houden.
Oeh als dat er staat dan is het waarschijnlijk idd wel zo dat ze het kunnen verbieden. Maar er extra geld voor vragen bij gebruik is weer wat anders. Dan moet je idd even goed de voorwaarden lezen hierover. (en de regering wilde het volgens mij ook verbieden om er extra geld voor te vragen)quote:Op zondag 19 juni 2011 22:15 schreef OverRated het volgende:
[..]
Maar het is toch zo dat het al in de voorwaarden staat dat dit niet mag en dat ze het daardoor altijd kunnen verbieden, ook tijdens de looptijd van je contract?
Dat is wat ik dacht in ieder geval
Klopt alleen is door een rechter besloten dat dit niet mag in NLquote:Op zondag 19 juni 2011 21:58 schreef OverRated het volgende:
[..]
Hier is de laatste tijd veel ophef over, omdat Vodafone en KPN dit willen belasten met extra kosten.
En terecht internet kosten voor telefoon zijn belachelijk. Word maar eens tijd dat internet word toegevoegd als levensbehoefte dan word internet overal gratisquote:Op zondag 19 juni 2011 22:40 schreef netolk het volgende:
[..]
Klopt alleen is door een rechter besloten dat dit niet mag in NL
Ok. Ze mogen dus geen extra kosten rekenen, maar wel die diensten stopzetten?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:40 schreef netolk het volgende:
[..]
Klopt alleen is door een rechter besloten dat dit niet mag in NL
Nee, ze mogen er wel extra kosten voor reken ze mogen alleen niet kijken of je dit soort data stuurt, vanwege privacy schending. Om te kijken of je zoiets gebruikt moeten ze de "pakketjes" die jij naar iemand anders stuurt helemaal uitpakken en kijken wat het is en daarna doorsturen, en dat uitpakken is dus verbodenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:48 schreef OverRated het volgende:
[..]
Ok. Ze mogen dus geen extra kosten rekenen, maar wel die diensten stopzetten?
Gaaf, werd tijdquote:Op zondag 19 juni 2011 22:42 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
En terecht internet kosten voor telefoon zijn belachelijk. Word maar eens tijd dat internet word toegevoegd als levensbehoefte dan word internet overal gratis![]()
en ja daar zijn ze mee bezig.
leuk, dit kan dus wel zonder extra kosten ze mogen namelijk niet controleren of je het gebruiktquote:Op zondag 19 juni 2011 23:01 schreef bulbjes het volgende:
Weet iemand of Voip en SMSoip bij andere telefoons (behalve de Iphone) wel mag? Volgens mij kan/ mag je alleen met de Iphone geen Voip en SMSoip gebruiken bij Vodafone (tenzij extra bijbetalen) maar met de andere foons wel. Iemand die dit weet?
EDIT:
Ah ik zie het al, het mag nietMaakt dus niet uit welke foon je hebt....
"Met dit abonnement kunt u bellen en smsen uit één bundel en internetten op uw mobiel met een snelheid van 3.6 Mbps/384 Kpbs. De gesprekken worden per minuut berekend. Uw beltegoed blijft
1 maand geldig. Voor belminuten en smsjes buiten de bundel betaalt u ¤0,30. Het versturen van mms valt binnen uw bundel. U ontvangt gratis een standaard online rekening. Een rekening per post
kan worden aangevraagd. Dit kost ¤2,75 per rekening. Met dit abonnement kunt u geen gebruik maken van VoIP en SMSoIP-diesten. Gebruik in combinatie met pc/laptop, excessief gebruik van audio/
video streaming is tevens niet toegestaan. Indien u toch gebruik wilt maken van VoIP-diensten, dan kan dat alleen vanaf het Bel+Sms+Web 620 2 jaar Sim Only (¤39,95) en hoger met de Internet Bellen
BloX. Deze extra dienst kost ¤5 per maand. Mobiel internet is op basis van FUP. Dat wil zeggen, dat het datagebruik niet regelmatig tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde
datagebruik van alle gebruikers. VoIP is niet beschikbaar op een 1 jarig Sim Only abonnement. Standaard betaalt u ¤1,50 per MB voor data roaming in de Vodafone Passport landen, ongeacht of u
aangemeld bent voor Vodafone Passport.
Bij het aansluiten van uw nieuwe abonnement, betaalt u eenmalig aansluitkosten van ¤9,50. Bij het verlengen van uw abonnement betaalt u geen aansluitkosten. Voor bellen en smsen in, naar en vanuit
het buitenland gelden andere tarieven en aanvullende voorwaarden. Deze kosten worden apart in rekening gebracht.
Vodafone Sms"
Dat het niet mag, wil het dan ook zeggen dat het niet KAN (als je verder niks aan je foon doet, ik ben een n00b dus ik sleutel er verder zelf niet aan)?
En daar hoef je verder niet voor aan je foon te sleutelen? Gewoon legaal Skype en Whatsapp erop zetten en dan doettie het gewoon wel?quote:Op zondag 19 juni 2011 23:56 schreef netolk het volgende:
[..]
leuk, dit kan dus wel zonder extra kosten ze mogen namelijk niet controleren of je het gebruikt
zie ook mijn eerdere post
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |