abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_121845684
schop!

er zijn intussen vast wel meer verse mama's bij die wat te zeggen hebben *O*
:)
pi_121846332
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:53 schreef Orea het volgende:
Wat bijzonder al die vers geboren beebs O+ O+

De mijne dan ook maar :P

L eia J olie

Geboren: 28 juli 2010 om 15:28
Knip voor vacuum, gehecht, maar geen idee hoeveel hechtingen.
Placenta: geen idee, even snel gezien zag er prima uit.
Geboren in het ziekenhuis, ingeleid ivm puppp (zwangerschapsjeuk) Inleiding begon om half 8 's morgens (had ik al 2 cm ontsluiting) om 15:00 volledige ontsluiting en om 15:28 is Leia geboren met de vacuum ivm wegvallende hartslag. Laatste cm's een remifentanil pomp gekregen.
Zwangerschapsduur: 38w1d
Gewicht: 3675
Lengte: ongeveer 49 cm is heel globaal gemeten in het zkh.

Oh leuk O+ dit was van muppetje O+

Dan ook maar die van mini :+

V era M arei

Geboren: 9 juli 2012 om 17:35
1 mini hechting voor de vorm :+
Placenta: gewicht geen idee.
Geboren in het ziekenhuis, ingeleid. Eerste infusen met antibiotica gekregen ivm GBS protocol bij mij, om half 12 zijn de vliezen gebroken en synto aangezet. Om half 2 5 cm, remifentanil gekregen :+ om 16:45 nog steeds 5 cm -O- , synto uitgezet, 17:30 persdrang, 17:35 mini geboren.
Zwangerschapsduur: 38w2d
Gewicht: 3735
Lengte: geen flauw idee, zal rond de 49 cm zijn geweest!
  maandag 21 januari 2013 @ 15:33:48 #103
48000 Vlindur
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_121847345
Naam: J.elte R.oan

Geboren:
4 november 2011
Tijdstip: 00:38
Gewicht: 3510 gram
Lengte: Ī52 cm

Zwangerschapsduur: 38 weken. Inleiden wegens Rhesus Antagonisme
Schade: Niks!
Placenta: Was wat afwijkend en is opgestuurd, maar daar hebben we nooit meer wat van gehoord.
Pijnbestrijding: Remifentanil

Bijzonderheden.
Weer een inleiding voor Rhesus Antagonisme en hij mag weer met 38 weken omdat ik vreselijk last van mijn bekken heb. Ik lig eigenlijk het grootste deel van de dag en de tv staat enorm veel aan om R.ienk te vermaken omdat ik dat niet meer kan.

De veter wordt rond 8:00 ingebracht en J.elte is om 00:38 de dag erna geboren. Om 23:15 had ik nog 'maar' 5 centimeter ontsluiting. Hij is toen ik persdrang kreeg binnen 5 minuten geboren. Hij had ineens haast O+

Ook bij J.elte zat de navelstreng een keer om zn nekje en door de snelle bevalling was hij flink misselijk de eerste dagen. Maar we mochten lekker naar huis de volgende dag en alles is helemaal goed gekomen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlindur op 21-01-2013 17:05:00 (Foto's onder spoiler.) ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
R J H
pi_121847551
Ik dacht dat ik hier wel eens gepost had, ik kan het niet vinden dus zal wel niet :P

Floris
- Geboren op 11 juli 2010 om 7.44
- Geknipt vanwege vaccuumpomp
- Placenta: 710 gram
- Geboren in het ziekenhuis. Begon poliklinisch, werd medisch ivm wens pijnstilling. Uiteindelijk niet gekregen, omdat de ctg niet goed was. Duur gebroken vliezen: 4.59, duur persen: 19 min In totaal duurde alles zo'n 6,5 uur.
- Vaccuumpomp vanwege bradycardie tijdens uitdrijving. In totaal 5 tracties gehad. Hij is na de geboorte bijgeblazen, omdat hij niet goed ademde. Heeft 3 kwartier in de couveuse gelegen en toen mocht hij eruit en was alles goed. Hij had alleen de eerste dagen wel hoofdpijn. Apgar was 7/9/10
- Zwangerschapsduur: 40.5
- Gewicht: 3570 gram
- Lengte is niet gemeten

Elise
- Geboren op 29 juli 2012 om 10.39
- Geknipt, ik denk vanwege haar ligging
- Placenta: 775 gram
- Geboren in het ziekenhuis. Ik wilde poliklinisch, medisch geworden ivm meconiumhoudend vruchtwater. Duur gebroken vliezen: 2 uur 21 min. Duur uitdrijving: 29 min. Hele bevalling duurde zo'n 4 uur (eerste wee om half 7)
- Ze was een sterrenkijker, dus ging allemaal wat moeizaam. Ook had ze bradycardien tijdens de weeen, waardoor er een weeenremmer gegeven is om haar even bij te laten komen. Toen wilden de persweeen niet echt komen waardoor ze een weeopwekker wilden geven, gelukkig kwamen de weeen toen weer terug. Uiteindelijk had ze een prima start. Of zoals de kinderarts zei: Een vliegende start. Apgar was 9/10
- Zwangerschapsduur: 41.5
- Gewicht: 3930 gram.
- Lengte ook dit keer niet gemeten.
pi_121847643
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:15 schreef Cantare het volgende:
Naam: E.lise M.aria C.lazina
Roepnaam: E.lise
Geboren: 24 augustus 2010 om 23.39 uur
Specs: 3698 gram en 50 cm.
Start: op de uitgerekende datum kreeg ik vanaf 9 uur 's ochtends spontaan lichte, regelmatige weeŽn, die helaas maar heel langzaam sterker werden. De volgende dag om 13 uur kwam de vk, ze constateerde 3-4 cm ontsluiting. Het ging te langzaam. Daarom liet ik me overdragen naar het ziekenhuis. Om 14.45 uur ruggenprik, vliezen breken, weeŽnopwekkers erin en wachten maar.
Tijdsduur: De hele riedel 38,5 uur. In de kraamoverdracht staat: vanaf het breken van de vliezen 8 uur en 54 minuten. Uitdrijving 1 uur en 24 minuten.
Zwangerschapsduur: 40 weken en 1dag
Schade: knip, geen idee hoeveel hechtingen. Weinig last van gehad.
Placenta: kwam vanzelf en was in orde. Heb 'm even gezien.
Pijnbestrijding: ruggenprik i.v.m. weeŽnopwekkers
Bijzonderheden: E.lise had wat slijm in haar longen en moest daarom even met de vk mee. Gelukkig kwam ze snel weer terug en heeft ze 't vanaf toen prima gedaan.
Naam: E.mma A.altje C.atharina
Roepnaam: E.mma
Geboren: 28 augustus 2012 om 13.50 uur
Specs: 3955 gram en 51 cm. (lengte heel grofweg gemeten, was waarschijnlijk wat langer)
Start: wederom op de uitgerekende datum met spontane weeŽn.
Tijdsduur: bijna 8 uur. Ik ging heel vlot naar 9 cm. maar mevrouw kon er niet uit, dus duurde het laatste stukje helaas nog een hele tijd. Uiteindelijk is ze met een spoedkeizersnede gehaald.
Zwangerschapsduur: 40 weken precies.
Schade: buikwond met heel veel hechtingen.
Placenta: ik heb 'm gezien, er waren volgens mij geen bijzonderheden.
Pijnbestrijding: ruggenprik i.v.m. keizersnede.
Bijzonderheden: ze lag in kruinligging met het achterhoofd achter en kon niet door mijn bekken, ook niet d.m.v. de vacuŁmpomp, daarom kreeg ik een keizersnede.

Fotootjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 21-01-2013 16:25:27 ]
1 - 2 - 3
pi_121848269
Naam: M.ila E.lea
Roepnaam: Mila
Geboren: 7 augustus 2012 om 5.23 uur
Specs: 3050 gram en +- 48 cm (lengte heel niet gemeten)
Start: breken van vliezen, spontaan thuis om 23.35
Tijdsduur: 6 uur. Na de gebroken vliezen (in bed, bedankt skydda hogt) gaan douchen waar de weeŽn al heel gauw kwamen. Het ging snel, om 00.30 vk gebeld, 1.15 uur 2 cm ontsluiting. Na het autoritje naar het ziekenhuis van een kwartier om 2.30: 5 cm ontsluiting. Om 4.45 mocht ik persen en om 5.23 uur was ze er.
Zwangerschapsduur: 38.5 weken
Schade: knip en een aantal hechtingen
Placenta: ik heb hem gezien (nee hoor mevrouw, ik hoef er geen foto van :X)
Pijnbestrijding: remifentanil
Bijzonderheden: ziekenhuisbevalling vanwege verwijd nierbekken bij M.ila. Een kwartier lang persweeŽn tegenhouden vanwege daling hartslag bij M.ila.

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door SupremeEvil op 21-01-2013 16:00:30 ]
pi_121851034
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie
- Geboren op 23-10-2010 om 18.37
- Gewicht 3605 gram
- Lengte geen idee, is niet gemeten.
- Geknipt voor de vacuumpomp, later bleek ook nog een fikse scheur. (hoorde ik bij de nacontrole)
- Placenta heb ik gezien, en op de foto.
- Geboren met 41+3
- Remifentanil pomp gehad
Geboren in ziekenhuis
veel bloed verloren met de bevalling en daarna naar de ok geweest. Daar ben ik ook gehecht.

Foto's

[ afbeelding ]
een van de eerste foto's

[ afbeelding ]
Net te vroeg geklikt, het is toch echt 3605 gram

[ afbeelding ]
Luuk
- Geboren op 26-11-2012 om 09.57
- Gewicht 3740 gram
- Lengte geschat 52 cm
- duur bevalling: 25-11 om 7 uur in ziekenhuis, toen 1 cm, om 21.00 3 cm. 26-11 om 7 uur 4 cm, om 9.30 bijna 10. Luuk is met 15 minuten persen geboren (Sofie was met 90 minuten)
- subtotaal ruptuur, was nog even spannend of dit in de verloskamer gehecht kon worden of in de o.k.
- Placenta heb ik gezien, en op de foto.
- Geboren met 39+3
- Alles was klaar voor pca pomp, maar toen mocht ik al persen.
Geboren in ziekenhuis, ingeleid wegens weinig vruchtwater. Luuk moest nog een hartfilmpje en gezien worden door de kinderarts, Om 15.00 uur mochten we naar huis.

n.a.v. de vorige keer was de gyn bij het persen aanwezig en stond er een o.k. team klaar, mocht het weer mis gaan.
Onze kraamhulp (hadden we bij Sofie ook) zou bij de bevalling zijn, maar was door de snelle laatste cm, net te laat.

De foto's:
Aankleden:
DSCF5475.JPG

Naar huis *O*
DSCF5489.JPG

Sofie ontmoet haar broertje
DSCF5495.JPG
.Hai Joost, kan je t zien?
  maandag 21 januari 2013 @ 19:14:44 #108
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121856527
S.ilvijn

Geboren: 20-11-12
Tijdstip: 01:26
Gewicht: 3565 gram
Lengte: Ī51 cm

Zwangerschapsduur: 41+3. De dag erna zou ik ingeleid worden
Duur bevalling: 9 uur vanaf het echte werk. De nacht daarvoor langdurig lichte weeŽn gehad met 2 cm als resultaat. Middag daarna gestript, anderhalf uur later barstte het feest los.
Schade: Niet gescheurd e.d., wel een mooie knip met de heggenschaar.
Placenta: Kwam na 11 minuten, was compleet
Pijnbestrijding: Epiduraal O+

Bijzonderheden:

SPOILER
Foto meteen na bevalling
SPOILER
Foto paar dagen oud
SPOILER
Foto nu
SPOILER
pi_121878920
Naam: S.ybren J.oseph B.urg
Geboren: 7 oktober 2012
Tijdstip: 22:40
Gewicht: 3700 gram
Lengte: ...

Zwangerschapsduur: 38 weken 5 dagen
Schade: geen
Placenta: bestond uit twee delen. Vreemd ding!
Pijnbestrijding: geen

Bijzonderheden: Ik was draagmoeder. En bevalling duurde langer dan nodig doordat ik twee uur heb geperst zonder volledige ontsluiting en/of persweeŽn.
Is it a bird?
Is it a plane?
It's an Isaboeing!
pi_121879451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:16 schreef Troeta het volgende:
Geboren: 6 oktober 2010 om 03.32
Tijdsduur bevalling: 30 uur van de eerste herkenbare wee, persen duurde 51 minuten
Uitgescheurd, 6 hechtingen aan de rechterkant.
Placenta: Was prima, maar wel te zien dat ik overtijd was
In het ziekenhuis geboren, ik had een remifentanil pomp
Zwangerschapsduur: 41 weken en 3 dagen
Gewicht: 3360
Lengte: 49 cm

SPOILER
Geboren: 3 augustus 2012 om 15:12
Bevalling: ingeleid met breken van de vliezen en wee-opwekkers, vliezen waren 6 uur 21 minuten gebroken,persen duurde 15 minuten, geen schrammetje
Placenta: Was niet zo mooi meer
In het ziekenhuis geboren, ik had een ruggenprik
Zwangerschapsduur: 41 weken en 1 dag
Gewicht: 3110
Lengte: 48 cm
Bijzonderheden: sterrenkijker in kruinligging en navelstreng om haar nek

SPOILER
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:15:53 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121887740
Naam: Elin
Geboren: 31 juli 2012
Tijdstip: 12:53
Gewicht: 3530 gram
Lengte: 50 cm

Zwangerschapsduur: 41 weken 1 dag
Schade: een piepklein scheurtje dat niet gehecht hoefde te worden
Placenta: ja :+ geen bijzonderheden
Pijnbestrijding: remifentanil bij 8 cm
Duur bevalling: van eerste wee tot baby 12 uur, half uurtje geperst.

Bijzonderheden: weinig. We mochten na 2 uurtjes weer lekker naar huis!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:08:24 #112
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121890172
Naam: M. (als je 't wil weten mag je PM'en :+)
Geboren: 10 okt '12
Tijdstip: 15:41
Gewicht: 3365 gr

Zwangerschapsduur: 38w 1d
Schade: knip (ze moest snel geboren worden ivm te lange dip op wee)
Placenta: zag er prima uit, heb 'm ook nog bekeken. Wel foto's van, niet mee naar huis :')
Pijnbestrijding: Ruggenprik, ik had sinds maandag voorwerk, wo 3.00 zette het eindelijk door maar was de pijn snel zat doordat ik zo moe was.
Duur bevalling: Vanaf dat het doorzette dus eigenlijk maar 12 uur, prima score voor een 1e vind ik :) Heb een half uurtje zelf geperst eerst (zonder gyn) en toen de gyn er was, was ze er al na 10 min.

Ik ben een nachtje gebleven omdat dat makkelijker uitkwam, voordat ik eindelijk gedoucht & gegeten had etc was het al 19.00. Dus bezoek daar laten komen en lekker getukt, volgende ochtend gelijk naar huis :) had nog wel wat koorts van de ruggenprik 's avonds maar was 's ochtends alweer weg.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_147157904
Ik vond dit altijd zo'n leuk topic dat ik besloot dat het toch zinvol was om deze te kicken :+

Naam: M.aud
Datum: 9-10-2014
Tijdstip: 12:40
Gewicht: 3990 gram
Lengte: ca. 52 cm
Zwangerschapsduur: 40w0d
Start bevalling: inleiding wegens verdenking groot kind dmv breken vliezen
Duur bevalling: 4 uur en 10 minuten, waarvan 37 minuten persen
Schade: kleine perineumruptuur en nog 1 extra hechting
Placenta: compleet na 20 minuten
Pijnbestrijding: Geen
Bijzonderheden: ik had graag thuis willen bevallen maar de gynaecoloog vond dat vanwege M's formaat niet verantwoord. Gezien het verloop doen we een eventuele #2 dus mooi thuis :+

net geboren:
SPOILER
1 week oud:
SPOILER
disclaimer
  zondag 30 november 2014 @ 19:47:08 #114
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147158430
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Naam: Elin
Geboren: 31 juli 2012
Gewicht: 3530 gram
Lengte: 50 cm

Zwangerschapsduur: 41 weken 1 dag
Placenta: ja :+ geen bijzonderheden
Pijnbestrijding: remifentanil bij 8 cm
Duur bevalling: van eerste wee tot baby 12 uur, half uurtje geperst.

Bijzonderheden: weinig. We mochten na 2 uurtjes weer lekker naar huis!
Oh, leuk dat je dit topic omhoog schopt SQ!

Hierboven bevalling #1, hieronder #2:

Naam: S.uze E.mma
Geboren: 17 september 2014
Gewicht: 3600 gram
Lengte: geschat 48 cm

Zwangerschapsduur: 39 weken 1 dag
Placenta: kwam na prik meteen, na een minuut of 20, was erg mooi en dik volgens de vk :') :7
Duur bevalling: totaal 5,5 uur, eerst spontaan gebroken vliezen en 2 uur later begonnen de weeŽn. van eerste wee tot baby 3,5 uur, 10 minuutjes geperst.

Bijzonderheden: zelfde verloskamer, verpleegkundige en geboortetijdstip als grote zus.
  zondag 30 november 2014 @ 19:58:54 #115
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_147158907
Naam: S.arah W.ilhemina M.aria
Geboren: 31 juli 2014
Tijdstip: 20:12
Gewicht: 3490 gram
Lengte: 49 cm

Zwangerschapsduur: 37w 5d.
Schade: twee scheurtjes,(4 hechtingen) en 1 schaafwondje
Placenta: na 15 min was helemaal compleet.
Pijnbestrijding: ruggeprik door weeenstorm.
Duur bevalling: vanaf t moment van het breken vd vliezen tot de geboorte, een kleine 5 uur.

Bijzonderheden: Na een kleine week opname ivm verminderd leven en hypertensie ben ik ingeleid met 37 weken en 5 dagen.
ivm medicatie zou ik 48 uur moeten blijven maar na 16 uur mochten we lekker naar huis
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 november 2014 @ 20:00:24 #116
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147158963
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:14 schreef Spees_Eend het volgende:
S.ilvijn

Geboren: 20-11-12
Tijdstip: 01:26
Gewicht: 3565 gram
Lengte: Ī51 cm

Zwangerschapsduur: 41+3. De dag erna zou ik ingeleid worden
Duur bevalling: 9 uur vanaf het echte werk. De nacht daarvoor langdurig lichte weeŽn gehad met 2 cm als resultaat. Middag daarna gestript, anderhalf uur later barstte het feest los.
Schade: Niet gescheurd e.d., wel een mooie knip met de heggenschaar.
Placenta: Kwam na 11 minuten, was compleet
Pijnbestrijding: Epiduraal O+

Bijzonderheden:

SPOILER
Foto meteen na bevalling
SPOILER
Foto paar dagen oud
SPOILER
Foto nu
SPOILER
Oh ja dit topic bestond ook nog! Gezien hoe weinig ik omhoog moest scrollen naar mn vorige bevalling, was de populariteit even ver te zoeken ja :+

Naam: S.uze
Datum: 08-10-2014
Tijdstip: 03:27
Gewicht: 3620 gram
Lengte: ca. 50 cm
Zwangerschapsduur: 40w3d
Start bevalling: spontaan gebroken vliezen avond 40+2
Duur bevalling: 6 uur vanaf gebroken vliezen, maar 4 uur vanaf eerste wee. 7 minuten persen
Schade: vrijwel niets. Een hechting 'voor de zekerheid'
Placenta: moeizaam, buik duwen, leek compleet maar bleek achteraf niet zo te zijn.
Pijnbestrijding: Geen
Bijzonderheden: kickass bevalling :7. En fluxus+OK.

Foto vlak na bevalling:
SPOILER
Foto gisteren:
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Spees_Eend op 30-11-2014 20:10:30 ]
pi_147163795
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 20:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja dit topic bestond ook nog! Gezien hoe weinig ik omhoog moest scrollen naar mn vorige bevalling, was de populariteit even ver te zoeken ja :+
Ow ja, dit was best een tof topic. Maar Femke staat er ook nog niet bij:

Naam: F.emke L.isanne
Geboren: 15 mei 2013
Tijdstip: 20:59u
Gewicht: 3720g
Lengte: niet gemeten

Zwangerschapsduur: 40w5d (prťcies even lang als haar grote broer Lars. Hij is alleen een half uurtje eerder geboren: bij 40w5d om 20:24u :D)
Schade: Paar hechtinkjes, niet noemenswaardig
Placenta: Redelijk snel na de bevalling
Pijnbestrijding: geen (tijd voor) gehad
Duur bevalling: uurtje of twee

Bijzonderheden: Rond half zeven 's avonds twijfelde ik nog of ik die avond naar zwangerschapszwemmen zou gaan of niet. Het 'rommelde' wel naar mijn gevoel, maar dat bubbelbad na het zwemmen klonk wel erg aanlokkelijk... Kwartiertje later besloten toch maar niet te gaan, nog een kwartier later toch maar de verloskundige gebeld, en amper 2 uur later had ik Femke al in m'n armen... O+ O+

SPOILER
pi_147166038
Ohh leuk! Las hier altijd mee.

Naam: T.hias Nicholas
Geboren: 15 oktober 2013
Tijdstip: 4:20
Gewicht: 3900 gram
Lengte: Schatting 51 cm
Zwangerschapsduur: 41w2d
Schade: Ks-litteken
Placenta: Was schijnbaar prachtig ;)
Pijnbestrijding: Epiduraal
Duur bevalling: Vanaf inleiding 20 uur, vanaf start weeŽn 10 uur.

Bijzonderheden:
Bij 40w5d gedraaid van hoofd- naar dwarsligging. Versie gehad (succesvol) maar toch ingeleid ivm verdenking groot kind icm draaien. Uiteindelijk spoedks ivm 'suboptimale CTG'.

Direct na de ks:
SPOILER
1 dag oud:
SPOILER
Nu:
SPOILER
Sweet like candy to my soul
Sweet you rock and sweet you roll
Lost for you, I'm so lost for you..
<a href="http://global.thebump.com/tickers/tt190c03.aspx" rel="nofollow" target="_blank">T.</a>
pi_147166248
Kijk dit topic vind ik leuk! We doen er gewoon 2 :)

Naam: Ow. (Grote broer)
Geboren: 15 januari 2013
Tijdstip: 04.10
Gewicht: 2200 gram
Lengte: 44 cm

Zwangerschapsduur: 35w 2d
Schade: een ritssluiting ;)
Placenta: geen idee, gebruikt voor onderzoek naar hellp
Pijnbestrijding: ruggenprik, want een keizersnede zonder pijnbestrijding lijkt mij pijnlijk :D
Duur bevalling: vanaf t moment van de eerste wee tot aan de bevalling 45 minuten
Apgarscore: 6,7,8

Bijzonderheden: Ik werd met 35 weken opgenomen in het ziekenhuis met de diagnose hellp. Ik was er slecht aan toe en werd de volgende dag ingeleid. Toen 's nachts langzaam de weeŽn begonnen begon de hartslag van Ow te dippen en raakte ook mijn hartslag en bloeddruk van slag, waarna ze na slechts 15 min weeŽn al besloten tot een spoedkeizersnede.
Maar het kwam uiteindelijk allemaal goed ;)

Nummer 2:
Naam: Js. (Kleine broer)
Geboren: 4 oktober 2014
Tijdstip: 10.00
Gewicht: 3300 gram

Zwangerschapsduur: 38w 6d
Schade: twee scheurtjes, met 6 hechtingen
Placenta: na enkele minuten en helemaal compleet
Duur bevalling: vanaf t moment van het breken vd vliezen tot aan de geboorte, 8 uur. Vanaf de eerste vervelende weeŽn tot aan de geboorte een klein uurtje. 22 min geperst :)
Apgarscore: 9,10

Bijzonderheden: De dag voor mijn bevalling had ik met de gyn een datum voor een keizersnede afgesproken, omdat ik geen inleiding wou en ze mij liever voor de 41 weken zag bevallen. Maar daar schrok Js zo van dat hij meteen de uitgang zocht ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 30-11-2014 22:41:20 ]
  zondag 30 november 2014 @ 22:36:55 #120
275013 Poes.
Jaime Lannister
pi_147166911
Oh wat leuk, dit topic kende ik helemaal niet! :D

Gewoon, omdat het kan;

Naam: Billy
Geboren: 27 november 2012
Tijdstip: 16.28
Gewicht: 3940 gr
Lengte: +/- 53 cm
Zwangerschapsduur: 39+4 wk
Schade: Gehecht scheurtje (Meneer kwam met z'n handje voor z'n oogjes naar buiten...)
Placenta: Is er met grof geweld uitgehaald -> net geen fluxus (1300ml bloed verloren)
Pijnbestrijding: Pompje
Duur bevalling: 10.00 start inleiding, met verweekte bmm en 2cm ontsluiting. 16.00 persweeŽn, 16.28 geboren.

Bijzonderheden: Versuft te wereld gekomen, dus ter controle 3 dagen in het ziekenhuis moeten blijven.
SPOILER
''There are no men like me. Only me.''
  zondag 30 november 2014 @ 23:08:12 #121
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147168534
Naam: S.
Geboren: 1 oktober 2013
Tijdstip: 10:15
Gewicht: 2810 gram
Lengte: 48
Zwangerschapsduur: 40+3
Schade: een ritssluiting
Placenta: geen idee :?
Pijnbestrijding: ruggenprik
Duur bevalling: vanaf spontaan breken vliezen 10 uur en 3 kwartier via ks.

Bijzonderheden: na een veel dippende ctg besloten tot spoedks. Reden dubbele navelstreng om haar nek.
pi_147169334
He, leuk!

Naam: I.ris C.ornelia G.eertje
Roepnaam: I.ris
Geboren: 3 juni 2014 om 05.20 uur
Specs: 3395 gram, lengte niet gemeten
Start: de vliezen braken spontaan en de weeŽn begonnen daarna ook vanzelf
Tijdsduur: 1 uur en 20 minuten. Om 4.00 uur werd ik wakker van een felle kramp in mijn buik. De vliezen braken en snel daarna kreeg ik weeŽn. Vanwege meconiumhoudend vruchtwater, een niet ingedaalde baby en een keizersnede bij de vorige baby, moest ik gelijk naar het ziekenhuis. Nog in de auto gingen de ontsluitingsweeŽn al over in persweeŽn. Om 5.00 uur lag ik op het verlosbed en mocht ik gelijk meepersen. 20 minuten later was ze er.
Zwangerschapsduur: 38 weken en 6 dagen.
Schade: scheurtje, 4 hechtingen
Placenta: zag er goed uit
Bijzonderheden: ze was net als haar twee zussen een sterrenkijker, de elektrode om de hartslag te meten zat op haar voorhoofd. Door haar wat kleinere formaat kon ze gelukkig toch zonder hulpmiddelen geboren worden.

Fotootjes:

SPOILER
1 - 2 - 3
  maandag 1 december 2014 @ 05:00:12 #123
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_147174451
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef Enfermera het volgende:
Naam: M. (als je 't wil weten mag je PM'en :+)
Geboren: 10 okt '12
Tijdstip: 15:41
Gewicht: 3365 gr

Zwangerschapsduur: 38w 1d
Schade: knip (ze moest snel geboren worden ivm te lange dip op wee)
Placenta: zag er prima uit, heb 'm ook nog bekeken. Wel foto's van, niet mee naar huis :')
Pijnbestrijding: Ruggenprik, ik had sinds maandag voorwerk, wo 3.00 zette het eindelijk door maar was de pijn snel zat doordat ik zo moe was.
Duur bevalling: Vanaf dat het doorzette dus eigenlijk maar 12 uur, prima score voor een 1e vind ik :) Heb een half uurtje zelf geperst eerst (zonder gyn) en toen de gyn er was, was ze er al na 10 min.

Ik ben een nachtje gebleven omdat dat makkelijker uitkwam, voordat ik eindelijk gedoucht & gegeten had etc was het al 19.00. Dus bezoek daar laten komen en lekker getukt, volgende ochtend gelijk naar huis :) had nog wel wat koorts van de ruggenprik 's avonds maar was 's ochtends alweer weg.
Ah, ik was dit topic ook vergeten ja! Ik zag 'm weer staan in mn MyAt :D

Hier dochter nr 2:

Naam: M. (ja, tweede M, niet dezelfde naam nee, als je 'm wilt weten mag je PM'en) ;)
Datum: 25 mei 2014
Tijdstip: 4:37
Gewicht: 3135gram
Lengte: 48cm (net als dr grote zus)
Zwangerschapsduur: 38+4
Start bevalling: donderdagochtend (38+1) vroeg vliezen half gebroken, maar sijpelde maar een beetje en er gebeurde vervolgens niets. Zaterdagochtend gemeld in het zh ivm 48u gebroken vliezen. Uiteindelijk om 12.00 's middags eerste pil gehad. Weeen begonnen wel iets maar niet heel pijnlijk. Begon in de ochtend met 1-2cm en in de namiddag 2-3. Bleef zo de hele avond, maar weeen waren nog wel te doen. Omdat t goed ging wilden ze niet nog een pil doen. Uiteindelijk in de avond werden de weeen wel heftiger maar zorgden ze niet voor meer ontsluiting. Ze wilden pijnstilling geven zodat ik even kon slapen (het was inmiddels middernacht) en kijken hoe dat zou lopen. Half 2 knalden de weeen er weer dwars doorheen. Ik bellen; ja, probeer nog maar even te slapen was het antwoord :') ik was inmiddels in de kribbige fase DUS ROT OP MET JE SLAPEN JA DAT LUKT NIET.
Gyn kwam, ja, we kunnen je vliezen breken en even zien hoe dat gaat. Oke joh prima (ik gok dat ik nog wat onder invloed van de morfine was :+ ). Dit was rond 3.00, dat ze de vliezen braken dus.
Vervolgens een weeenstorm van heb ik jou daar, ik dacht dat ik dood ging. Ruggenprik please! Nee, het ging te snel, was het antwoord, en ik wist dat eigenlijk ook wel. Geen idee hoe ik het heb gedaan maar ongeveer een cm per wee, 4.30 volledige ontsluiting en mevrouw werd gelanceerd zowat. Omdat ze er toch niet helemaal doorheen kon een knipje van ongeveer een cm (ze zat al zo ver eruit dat de schaar niet verder kon :') ) en is dus om 4.37 geboren O+ Manlief heeft dr over kunnen pakken van de gyn, hebben we ook foto's van (vriendin was erbij net als bij oudste dochter), ze zijn zo mooi.
En omdat ze in de ochtend geboren is, een half uurtje later kwam de zon op en foto's in dat licht, zucht O+ zo mooi!

Duur bevalling: tja, je kan 4 dagen zeggen maar dat vond ik het niet :+ ik zou zeggen 7 uur, vanaf 's avonds dat het echt wat vervelender begon te worden.
Placenta: prima, net als de vorige
Schade: mini knipje en klein scheurtje
Pijnbestrijding: alleen morfine om te slapen, verder niet
Bijzonderheden: hele andere bevalling dan de eerste, niet te vergelijken. Bizar die weeenstorm. Zh was splinternieuw dus alles in dezelfde kamer, heel fijn. Stuk minder bloedverlies en door de halve knip & halve scheur voelde ik me al heel snel veel beter.

Zie nu dat het een half bevallingsverhaal is geworden, sorry he :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Enfermera op 01-12-2014 05:09:27 ]
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_147174577
Naam: Lucas Maarten
Datum: 04-10-14
Tijd: 3.20
Specs: 44cm en 2560 gram
Zwangerschapsduur: 34 weken
Start: krampen, een aantal uur zelf opgevangen en weggeschreven als indalingskrampen, want 34 weken. Om 22.45 toch even overleg met vk, die constateerde om 23.30 2cm :o Om middernacht waren we in het zkh, om 3.15 flinke persdrang en 4 weeŽn verder om 3.20 was daar onze zoon. Meteen mee met de kinderarts, maar vanwege goede stats, bloedwaarden en apgar mocht hij voordat hij naar de neo ging nog een half uur op mijn borst liggen.

Pijnstilling: nope, alleen verdoving voor de...
Schade: knip & hechtingen (hartslag daalde wat teveel tijdens weeŽn, dus we hadden haast)

Placenta: kwam spontaan direct na baby, zag er goed uit (en staat prachtig op de foto)

Duur bevalling: amper 8 uur, waarvan 4 uur zonder dat we het door hadden.

Luc:
Foto-YEKGL3SE-D.jpg

En met 5 dagen & 8 weken:

Photo-OZUIAFLH-D.jpg
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147175357
Deze kende ik niet, wat leuk!

Kind nr 1:

Naam: J.T.
Datum: 07-01-2008
Tijdstip: 23:16
Gewicht: 2885 gram
Zwangerschapsduur: 40 weken
Start bevalling: Op 07-01 rond 16:00 uur 's middags lichte weeen, rond 20:30 's avonds hadden deze tot 1 cm ontsluiting geleid, bleek in het zkhs. Naar huis gestuurd door de vk, omdat 'dit nog wel de hele nacht duurt' Eenmaal thuis kwam ik in een mega-weeenstorm terecht waarbij ook mijn vliezen braken. Om 22:15 waren we weer in het ziekenhuis omdat ik tegen de muren op vloog van ellende, alwaar ik ook meteen persweeen kreeg. Ik was in minder dan twee uur van 1 naar 10cm gegaan.
Duur bevalling: Ehm, 7 uur dus?
Schade: 'Gelukkig, net geen totaalruptuur!' aldus de gyn :')
Placenta: Kwam een aantal minuten na het kind, compleet en wel.
Pijnbestrijding: Geen. Ik smeekte er wel om, maar toen had ik al volledige ontsluiting.
Bijzonderheden: Geen!

Kind nr 2:

Naam: L.M.
Datum: 24-04-2013
Tijdstip: 21:00
Gewicht: 1545 gram
Lengte: ca. 36cm
Zwangerschapsduur: 33+5
Start bevalling: inleiding wegen ernstige pre-eclampsie
Duur bevalling: vanaf start inleiding tot zijn geboorte 9 uur.
Schade: keizersnedewond :+
Placenta: compleet, manueel verwijderd door gyn na ks.
Pijnbestrijding: Morfine (omdat ks)
Bijzonderheden: Inleiding wegens ernstige pe die later overging in hellp, wegens foetale nood besloten tot spoedks onder volledige narcose. Hij 'kwam slap, bleek, en niet ademend ter wereld' aldus het dossier, met een apgar van 3. Na enige hulp met ademen trok hij gelukkig bij, en vanaf toen was hij stabiel en ijzersterk. Ik werd na de ks opgenomen op de IC vanwege complicaties voortvloeiende uit de pe/hellp.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')