abonnement Unibet Coolblue
pi_121845684
schop!

er zijn intussen vast wel meer verse mama's bij die wat te zeggen hebben *O*
:)
pi_121846332
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:53 schreef Orea het volgende:
Wat bijzonder al die vers geboren beebs O+ O+

De mijne dan ook maar :P

L eia J olie

Geboren: 28 juli 2010 om 15:28
Knip voor vacuum, gehecht, maar geen idee hoeveel hechtingen.
Placenta: geen idee, even snel gezien zag er prima uit.
Geboren in het ziekenhuis, ingeleid ivm puppp (zwangerschapsjeuk) Inleiding begon om half 8 's morgens (had ik al 2 cm ontsluiting) om 15:00 volledige ontsluiting en om 15:28 is Leia geboren met de vacuum ivm wegvallende hartslag. Laatste cm's een remifentanil pomp gekregen.
Zwangerschapsduur: 38w1d
Gewicht: 3675
Lengte: ongeveer 49 cm is heel globaal gemeten in het zkh.

Oh leuk O+ dit was van muppetje O+

Dan ook maar die van mini :+

V era M arei

Geboren: 9 juli 2012 om 17:35
1 mini hechting voor de vorm :+
Placenta: gewicht geen idee.
Geboren in het ziekenhuis, ingeleid. Eerste infusen met antibiotica gekregen ivm GBS protocol bij mij, om half 12 zijn de vliezen gebroken en synto aangezet. Om half 2 5 cm, remifentanil gekregen :+ om 16:45 nog steeds 5 cm -O- , synto uitgezet, 17:30 persdrang, 17:35 mini geboren.
Zwangerschapsduur: 38w2d
Gewicht: 3735
Lengte: geen flauw idee, zal rond de 49 cm zijn geweest!
  maandag 21 januari 2013 @ 15:33:48 #103
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_121847345
Naam: J.elte R.oan

Geboren:
4 november 2011
Tijdstip: 00:38
Gewicht: 3510 gram
Lengte: ±52 cm

Locatie: Ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten
Zwangerschapsduur: 38 weken. Inleiden wegens Rhesus Antagonisme
Schade: Niks!
Placenta: Was wat afwijkend en is opgestuurd, maar daar hebben we nooit meer wat van gehoord.
Pijnbestrijding: Remifentanil

Bijzonderheden.
Weer een inleiding voor Rhesus Antagonisme en hij mag weer met 38 weken omdat ik vreselijk last van mijn bekken heb. Ik lig eigenlijk het grootste deel van de dag en de tv staat enorm veel aan om R.ienk te vermaken omdat ik dat niet meer kan.

De veter wordt rond 8:00 ingebracht en J.elte is om 00:38 de dag erna geboren. Om 23:15 had ik nog 'maar' 5 centimeter ontsluiting. Hij is toen ik persdrang kreeg binnen 5 minuten geboren. Hij had ineens haast O+

Ook bij J.elte zat de navelstreng een keer om zn nekje en door de snelle bevalling was hij flink misselijk de eerste dagen. Maar we mochten lekker naar huis de volgende dag en alles is helemaal goed gekomen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 21-01-2013 17:05:00 (Foto's onder spoiler.) ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_121847551
Ik dacht dat ik hier wel eens gepost had, ik kan het niet vinden dus zal wel niet :P

Floris
- Geboren op 11 juli 2010 om 7.44
- Geknipt vanwege vaccuumpomp
- Placenta: 710 gram
- Geboren in het ziekenhuis. Begon poliklinisch, werd medisch ivm wens pijnstilling. Uiteindelijk niet gekregen, omdat de ctg niet goed was. Duur gebroken vliezen: 4.59, duur persen: 19 min In totaal duurde alles zo'n 6,5 uur.
- Vaccuumpomp vanwege bradycardie tijdens uitdrijving. In totaal 5 tracties gehad. Hij is na de geboorte bijgeblazen, omdat hij niet goed ademde. Heeft 3 kwartier in de couveuse gelegen en toen mocht hij eruit en was alles goed. Hij had alleen de eerste dagen wel hoofdpijn. Apgar was 7/9/10
- Zwangerschapsduur: 40.5
- Gewicht: 3570 gram
- Lengte is niet gemeten

Elise
- Geboren op 29 juli 2012 om 10.39
- Geknipt, ik denk vanwege haar ligging
- Placenta: 775 gram
- Geboren in het ziekenhuis. Ik wilde poliklinisch, medisch geworden ivm meconiumhoudend vruchtwater. Duur gebroken vliezen: 2 uur 21 min. Duur uitdrijving: 29 min. Hele bevalling duurde zo'n 4 uur (eerste wee om half 7)
- Ze was een sterrenkijker, dus ging allemaal wat moeizaam. Ook had ze bradycardien tijdens de weeen, waardoor er een weeenremmer gegeven is om haar even bij te laten komen. Toen wilden de persweeen niet echt komen waardoor ze een weeopwekker wilden geven, gelukkig kwamen de weeen toen weer terug. Uiteindelijk had ze een prima start. Of zoals de kinderarts zei: Een vliegende start. Apgar was 9/10
- Zwangerschapsduur: 41.5
- Gewicht: 3930 gram.
- Lengte ook dit keer niet gemeten.
pi_121847643
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:15 schreef Cantare het volgende:
Naam: E.lise M.aria C.lazina
Roepnaam: E.lise
Geboren: 24 augustus 2010 om 23.39 uur
Specs: 3698 gram en 50 cm.
Start: op de uitgerekende datum kreeg ik vanaf 9 uur 's ochtends spontaan lichte, regelmatige weeën, die helaas maar heel langzaam sterker werden. De volgende dag om 13 uur kwam de vk, ze constateerde 3-4 cm ontsluiting. Het ging te langzaam. Daarom liet ik me overdragen naar het ziekenhuis. Om 14.45 uur ruggenprik, vliezen breken, weeënopwekkers erin en wachten maar.
Tijdsduur: De hele riedel 38,5 uur. In de kraamoverdracht staat: vanaf het breken van de vliezen 8 uur en 54 minuten. Uitdrijving 1 uur en 24 minuten.
Zwangerschapsduur: 40 weken en 1dag
Schade: knip, geen idee hoeveel hechtingen. Weinig last van gehad.
Placenta: kwam vanzelf en was in orde. Heb 'm even gezien.
Pijnbestrijding: ruggenprik i.v.m. weeënopwekkers
Bijzonderheden: E.lise had wat slijm in haar longen en moest daarom even met de vk mee. Gelukkig kwam ze snel weer terug en heeft ze 't vanaf toen prima gedaan.
Naam: E.mma A.altje C.atharina
Roepnaam: E.mma
Geboren: 28 augustus 2012 om 13.50 uur
Specs: 3955 gram en 51 cm. (lengte heel grofweg gemeten, was waarschijnlijk wat langer)
Start: wederom op de uitgerekende datum met spontane weeën.
Tijdsduur: bijna 8 uur. Ik ging heel vlot naar 9 cm. maar mevrouw kon er niet uit, dus duurde het laatste stukje helaas nog een hele tijd. Uiteindelijk is ze met een spoedkeizersnede gehaald.
Zwangerschapsduur: 40 weken precies.
Schade: buikwond met heel veel hechtingen.
Placenta: ik heb 'm gezien, er waren volgens mij geen bijzonderheden.
Pijnbestrijding: ruggenprik i.v.m. keizersnede.
Bijzonderheden: ze lag in kruinligging met het achterhoofd achter en kon niet door mijn bekken, ook niet d.m.v. de vacuümpomp, daarom kreeg ik een keizersnede.

Fotootjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 21-01-2013 16:25:27 ]
pi_121848269
Naam: M.ila E.lea
Roepnaam: Mila
Geboren: 7 augustus 2012 om 5.23 uur
Specs: 3050 gram en +- 48 cm (lengte heel niet gemeten)
Start: breken van vliezen, spontaan thuis om 23.35
Tijdsduur: 6 uur. Na de gebroken vliezen (in bed, bedankt skydda hogt) gaan douchen waar de weeën al heel gauw kwamen. Het ging snel, om 00.30 vk gebeld, 1.15 uur 2 cm ontsluiting. Na het autoritje naar het ziekenhuis van een kwartier om 2.30: 5 cm ontsluiting. Om 4.45 mocht ik persen en om 5.23 uur was ze er.
Zwangerschapsduur: 38.5 weken
Schade: knip en een aantal hechtingen
Placenta: ik heb hem gezien (nee hoor mevrouw, ik hoef er geen foto van :X)
Pijnbestrijding: remifentanil
Bijzonderheden: ziekenhuisbevalling vanwege verwijd nierbekken bij M.ila. Een kwartier lang persweeën tegenhouden vanwege daling hartslag bij M.ila.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door SupremeEvil op 21-01-2013 16:00:30 ]
pi_121851034
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie
- Geboren op 23-10-2010 om 18.37
- Gewicht 3605 gram
- Lengte geen idee, is niet gemeten.
- Geknipt voor de vacuumpomp, later bleek ook nog een fikse scheur. (hoorde ik bij de nacontrole)
- Placenta heb ik gezien, en op de foto.
- Geboren met 41+3
- Remifentanil pomp gehad
Geboren in ziekenhuis
veel bloed verloren met de bevalling en daarna naar de ok geweest. Daar ben ik ook gehecht.

Foto's

[ afbeelding ]
een van de eerste foto's

[ afbeelding ]
Net te vroeg geklikt, het is toch echt 3605 gram

[ afbeelding ]
Luuk
- Geboren op 26-11-2012 om 09.57
- Gewicht 3740 gram
- Lengte geschat 52 cm
- duur bevalling: 25-11 om 7 uur in ziekenhuis, toen 1 cm, om 21.00 3 cm. 26-11 om 7 uur 4 cm, om 9.30 bijna 10. Luuk is met 15 minuten persen geboren (Sofie was met 90 minuten)
- subtotaal ruptuur, was nog even spannend of dit in de verloskamer gehecht kon worden of in de o.k.
- Placenta heb ik gezien, en op de foto.
- Geboren met 39+3
- Alles was klaar voor pca pomp, maar toen mocht ik al persen.
Geboren in ziekenhuis, ingeleid wegens weinig vruchtwater. Luuk moest nog een hartfilmpje en gezien worden door de kinderarts, Om 15.00 uur mochten we naar huis.

n.a.v. de vorige keer was de gyn bij het persen aanwezig en stond er een o.k. team klaar, mocht het weer mis gaan.
Onze kraamhulp (hadden we bij Sofie ook) zou bij de bevalling zijn, maar was door de snelle laatste cm, net te laat.

De foto's:
Aankleden:


Naar huis *O*


Sofie ontmoet haar broertje
*poef* nu is het weg
  maandag 21 januari 2013 @ 19:14:44 #108
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121856527
S.ilvijn

Geboren: 20-11-12
Tijdstip: 01:26
Gewicht: 3565 gram
Lengte: ±51 cm

Locatie: Catharina Zhs Eindhoven
Zwangerschapsduur: 41+3. De dag erna zou ik ingeleid worden
Duur bevalling: 9 uur vanaf het echte werk. De nacht daarvoor langdurig lichte weeën gehad met 2 cm als resultaat. Middag daarna gestript, anderhalf uur later barstte het feest los.
Schade: Niet gescheurd e.d., wel een mooie knip met de heggenschaar.
Placenta: Kwam na 11 minuten, was compleet
Pijnbestrijding: Epiduraal O+

Bijzonderheden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto meteen na bevalling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto paar dagen oud
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto nu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121878920
Naam: S.ybren J.oseph B.urg
Geboren: 7 oktober 2012
Tijdstip: 22:40
Gewicht: 3700 gram
Lengte: ...

Locatie: MCL (Leeuwarden)
Zwangerschapsduur: 38 weken 5 dagen
Schade: geen
Placenta: bestond uit twee delen. Vreemd ding!
Pijnbestrijding: geen

Bijzonderheden: Ik was draagmoeder. En bevalling duurde langer dan nodig doordat ik twee uur heb geperst zonder volledige ontsluiting en/of persweeën.
pi_121879451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:16 schreef Troeta het volgende:
Geboren: 6 oktober 2010 om 03.32
Tijdsduur bevalling: 30 uur van de eerste herkenbare wee, persen duurde 51 minuten
Uitgescheurd, 6 hechtingen aan de rechterkant.
Placenta: Was prima, maar wel te zien dat ik overtijd was
In het ziekenhuis geboren, ik had een remifentanil pomp
Zwangerschapsduur: 41 weken en 3 dagen
Gewicht: 3360
Lengte: 49 cm

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geboren: 3 augustus 2012 om 15:12
Bevalling: ingeleid met breken van de vliezen en wee-opwekkers, vliezen waren 6 uur 21 minuten gebroken,persen duurde 15 minuten, geen schrammetje
Placenta: Was niet zo mooi meer
In het ziekenhuis geboren, ik had een ruggenprik
Zwangerschapsduur: 41 weken en 1 dag
Gewicht: 3110
Lengte: 48 cm
Bijzonderheden: sterrenkijker in kruinligging en navelstreng om haar nek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:15:53 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121887740
Naam: Elin
Geboren: 31 juli 2012
Tijdstip: 12:53
Gewicht: 3530 gram
Lengte: 50 cm

Locatie: Rode Kruis Ziekenhuis, Beverwijk
Zwangerschapsduur: 41 weken 1 dag
Schade: een piepklein scheurtje dat niet gehecht hoefde te worden
Placenta: ja :+ geen bijzonderheden
Pijnbestrijding: remifentanil bij 8 cm
Duur bevalling: van eerste wee tot baby 12 uur, half uurtje geperst.

Bijzonderheden: weinig. We mochten na 2 uurtjes weer lekker naar huis!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:08:24 #112
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121890172
Naam: M. (als je 't wil weten mag je PM'en :+)
Geboren: 10 okt '12
Tijdstip: 15:41
Gewicht: 3365 gr
Lengte: 48 cm

Locatie: Ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 38w 1d
Schade: knip (ze moest snel geboren worden ivm te lange dip op wee)
Placenta: zag er prima uit, heb 'm ook nog bekeken. Wel foto's van, niet mee naar huis :')
Pijnbestrijding: Ruggenprik, ik had sinds maandag voorwerk, wo 3.00 zette het eindelijk door maar was de pijn snel zat doordat ik zo moe was.
Duur bevalling: Vanaf dat het doorzette dus eigenlijk maar 12 uur, prima score voor een 1e vind ik :) Heb een half uurtje zelf geperst eerst (zonder gyn) en toen de gyn er was, was ze er al na 10 min.

Ik ben een nachtje gebleven omdat dat makkelijker uitkwam, voordat ik eindelijk gedoucht & gegeten had etc was het al 19.00. Dus bezoek daar laten komen en lekker getukt, volgende ochtend gelijk naar huis :) had nog wel wat koorts van de ruggenprik 's avonds maar was 's ochtends alweer weg.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 30 november 2014 @ 19:34:17 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_147157904
Ik vond dit altijd zo'n leuk topic dat ik besloot dat het toch zinvol was om deze te kicken :+

Naam: M.aud
Datum: 9-10-2014
Tijdstip: 12:40
Gewicht: 3990 gram
Lengte: ca. 52 cm
Locatie: Sint Annaziekenhuis Geldrop
Zwangerschapsduur: 40w0d
Start bevalling: inleiding wegens verdenking groot kind dmv breken vliezen
Duur bevalling: 4 uur en 10 minuten, waarvan 37 minuten persen
Schade: kleine perineumruptuur en nog 1 extra hechting
Placenta: compleet na 20 minuten
Pijnbestrijding: Geen
Bijzonderheden: ik had graag thuis willen bevallen maar de gynaecoloog vond dat vanwege M's formaat niet verantwoord. Gezien het verloop doen we een eventuele #2 dus mooi thuis :+

net geboren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 week oud:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
  zondag 30 november 2014 @ 19:47:08 #114
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147158430
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Naam: Elin
Geboren: 31 juli 2012
Tijdstip: 12:53
Gewicht: 3530 gram
Lengte: 50 cm

Locatie: Rode Kruis Ziekenhuis, Beverwijk
Zwangerschapsduur: 41 weken 1 dag
Schade: een piepklein scheurtje dat niet gehecht hoefde te worden
Placenta: ja :+ geen bijzonderheden
Pijnbestrijding: remifentanil bij 8 cm
Duur bevalling: van eerste wee tot baby 12 uur, half uurtje geperst.

Bijzonderheden: weinig. We mochten na 2 uurtjes weer lekker naar huis!
Oh, leuk dat je dit topic omhoog schopt SQ!

Hierboven bevalling #1, hieronder #2:

Naam: S.uze E.mma
Geboren: 17 september 2014
Tijdstip: 12:53
Gewicht: 3600 gram
Lengte: geschat 48 cm

Locatie: Rode Kruis Ziekenhuis, Beverwijk
Zwangerschapsduur: 39 weken 1 dag
Schade: een piepklein scheurtje dat niet gehecht hoefde te worden
Placenta: kwam na prik meteen, na een minuut of 20, was erg mooi en dik volgens de vk :') :7
Pijnbestrijding: geen
Duur bevalling: totaal 5,5 uur, eerst spontaan gebroken vliezen en 2 uur later begonnen de weeën. van eerste wee tot baby 3,5 uur, 10 minuutjes geperst.

Bijzonderheden: zelfde verloskamer, verpleegkundige en geboortetijdstip als grote zus.
pi_147158907
Naam: S.arah W.ilhemina M.aria
Geboren: 31 juli 2014
Tijdstip: 20:12
Gewicht: 3490 gram
Lengte: 49 cm

Locatie: Ijsselland ziekenhuis in Capelle a/d ijssel
Zwangerschapsduur: 37w 5d.
Schade: twee scheurtjes,(4 hechtingen) en 1 schaafwondje
Placenta: na 15 min was helemaal compleet.
Pijnbestrijding: ruggeprik door weeenstorm.
Duur bevalling: vanaf t moment van het breken vd vliezen tot de geboorte, een kleine 5 uur.

Bijzonderheden: Na een kleine week opname ivm verminderd leven en hypertensie ben ik ingeleid met 37 weken en 5 dagen.
ivm medicatie zou ik 48 uur moeten blijven maar na 16 uur mochten we lekker naar huis
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 november 2014 @ 20:00:24 #116
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147158963
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:14 schreef Spees_Eend het volgende:
S.ilvijn

Geboren: 20-11-12
Tijdstip: 01:26
Gewicht: 3565 gram
Lengte: ±51 cm

Locatie: Catharina Zhs Eindhoven
Zwangerschapsduur: 41+3. De dag erna zou ik ingeleid worden
Duur bevalling: 9 uur vanaf het echte werk. De nacht daarvoor langdurig lichte weeën gehad met 2 cm als resultaat. Middag daarna gestript, anderhalf uur later barstte het feest los.
Schade: Niet gescheurd e.d., wel een mooie knip met de heggenschaar.
Placenta: Kwam na 11 minuten, was compleet
Pijnbestrijding: Epiduraal O+

Bijzonderheden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto meteen na bevalling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto paar dagen oud
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto nu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja dit topic bestond ook nog! Gezien hoe weinig ik omhoog moest scrollen naar mn vorige bevalling, was de populariteit even ver te zoeken ja :+

Naam: S.uze
Datum: 08-10-2014
Tijdstip: 03:27
Gewicht: 3620 gram
Lengte: ca. 50 cm
Locatie: CZ Ehv
Zwangerschapsduur: 40w3d
Start bevalling: spontaan gebroken vliezen avond 40+2
Duur bevalling: 6 uur vanaf gebroken vliezen, maar 4 uur vanaf eerste wee. 7 minuten persen
Schade: vrijwel niets. Een hechting 'voor de zekerheid'
Placenta: moeizaam, buik duwen, leek compleet maar bleek achteraf niet zo te zijn.
Pijnbestrijding: Geen
Bijzonderheden: kickass bevalling :7. En fluxus+OK.

Foto vlak na bevalling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto gisteren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Spees_Eend op 30-11-2014 20:10:30 ]
pi_147163795
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 20:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja dit topic bestond ook nog! Gezien hoe weinig ik omhoog moest scrollen naar mn vorige bevalling, was de populariteit even ver te zoeken ja :+
Ow ja, dit was best een tof topic. Maar Femke staat er ook nog niet bij:

Naam: F.emke L.isanne
Geboren: 15 mei 2013
Tijdstip: 20:59u
Gewicht: 3720g
Lengte: niet gemeten

Locatie: MMC Veldhoven
Zwangerschapsduur: 40w5d (précies even lang als haar grote broer Lars. Hij is alleen een half uurtje eerder geboren: bij 40w5d om 20:24u :D)
Schade: Paar hechtinkjes, niet noemenswaardig
Placenta: Redelijk snel na de bevalling
Pijnbestrijding: geen (tijd voor) gehad
Duur bevalling: uurtje of twee

Bijzonderheden: Rond half zeven 's avonds twijfelde ik nog of ik die avond naar zwangerschapszwemmen zou gaan of niet. Het 'rommelde' wel naar mijn gevoel, maar dat bubbelbad na het zwemmen klonk wel erg aanlokkelijk... Kwartiertje later besloten toch maar niet te gaan, nog een kwartier later toch maar de verloskundige gebeld, en amper 2 uur later had ik Femke al in m'n armen... O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147166038
Ohh leuk! Las hier altijd mee.

Naam: T.hias Nicholas
Geboren: 15 oktober 2013
Tijdstip: 4:20
Gewicht: 3900 gram
Lengte: Schatting 51 cm
Locatie: RKZ Den Haag
Zwangerschapsduur: 41w2d
Schade: Ks-litteken
Placenta: Was schijnbaar prachtig ;)
Pijnbestrijding: Epiduraal
Duur bevalling: Vanaf inleiding 20 uur, vanaf start weeën 10 uur.

Bijzonderheden:
Bij 40w5d gedraaid van hoofd- naar dwarsligging. Versie gehad (succesvol) maar toch ingeleid ivm verdenking groot kind icm draaien. Uiteindelijk spoedks ivm 'suboptimale CTG'.

Direct na de ks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 dag oud:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147166248
Kijk dit topic vind ik leuk! We doen er gewoon 2 :)


Naam: Ow. (Grote broer)
Geboren: 15 januari 2013
Tijdstip: 04.10
Gewicht: 2200 gram
Lengte: 44 cm

Locatie: SFG in Rotterdam
Zwangerschapsduur: 35w 2d
Schade: een ritssluiting ;)
Placenta: geen idee, gebruikt voor onderzoek naar hellp
Pijnbestrijding: ruggenprik, want een keizersnede zonder pijnbestrijding lijkt mij pijnlijk :D
Duur bevalling: vanaf t moment van de eerste wee tot aan de bevalling 45 minuten
Apgarscore: 6,7,8

Bijzonderheden: Ik werd met 35 weken opgenomen in het ziekenhuis met de diagnose hellp. Ik was er slecht aan toe en werd de volgende dag ingeleid. Toen 's nachts langzaam de weeën begonnen begon de hartslag van Ow te dippen en raakte ook mijn hartslag en bloeddruk van slag, waarna ze na slechts 15 min weeën al besloten tot een spoedkeizersnede.
Maar het kwam uiteindelijk allemaal goed ;)

Nummer 2:
Naam: Js. (Kleine broer)
Geboren: 4 oktober 2014
Tijdstip: 10.00
Gewicht: 3300 gram
Lengte: 48 cm

Locatie: SFG Rotterdam
Zwangerschapsduur: 38w 6d
Schade: twee scheurtjes, met 6 hechtingen
Placenta: na enkele minuten en helemaal compleet
Pijnbestrijding: geen
Duur bevalling: vanaf t moment van het breken vd vliezen tot aan de geboorte, 8 uur. Vanaf de eerste vervelende weeën tot aan de geboorte een klein uurtje. 22 min geperst :)
Apgarscore: 9,10

Bijzonderheden: De dag voor mijn bevalling had ik met de gyn een datum voor een keizersnede afgesproken, omdat ik geen inleiding wou en ze mij liever voor de 41 weken zag bevallen. Maar daar schrok Js zo van dat hij meteen de uitgang zocht ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 30-11-2014 22:41:20 ]
pi_147166911
Oh wat leuk, dit topic kende ik helemaal niet! :D

Gewoon, omdat het kan;

Naam: Billy
Geboren: 27 november 2012
Tijdstip: 16.28
Gewicht: 3940 gr
Lengte: +/- 53 cm
Locatie: Ziekenhuis Drachten
Zwangerschapsduur: 39+4 wk
Schade: Gehecht scheurtje (Meneer kwam met z'n handje voor z'n oogjes naar buiten...)
Placenta: Is er met grof geweld uitgehaald -> net geen fluxus (1300ml bloed verloren)
Pijnbestrijding: Pompje
Duur bevalling: 10.00 start inleiding, met verweekte bmm en 2cm ontsluiting. 16.00 persweeën, 16.28 geboren.

Bijzonderheden: Versuft te wereld gekomen, dus ter controle 3 dagen in het ziekenhuis moeten blijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2014 22:38:56 ]
  zondag 30 november 2014 @ 23:08:12 #121
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147168534
Naam: S.
Geboren: 1 oktober 2013
Tijdstip: 10:15
Gewicht: 2810 gram
Lengte: 48
Locatie: Ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 40+3
Schade: een ritssluiting
Placenta: geen idee :?
Pijnbestrijding: ruggenprik
Duur bevalling: vanaf spontaan breken vliezen 10 uur en 3 kwartier via ks.

Bijzonderheden: na een veel dippende ctg besloten tot spoedks. Reden dubbele navelstreng om haar nek.
pi_147169334
He, leuk!

Naam: I.ris C.ornelia G.eertje
Roepnaam: I.ris
Geboren: 3 juni 2014 om 05.20 uur
Specs: 3395 gram, lengte niet gemeten
Start: de vliezen braken spontaan en de weeën begonnen daarna ook vanzelf
Tijdsduur: 1 uur en 20 minuten. Om 4.00 uur werd ik wakker van een felle kramp in mijn buik. De vliezen braken en snel daarna kreeg ik weeën. Vanwege meconiumhoudend vruchtwater, een niet ingedaalde baby en een keizersnede bij de vorige baby, moest ik gelijk naar het ziekenhuis. Nog in de auto gingen de ontsluitingsweeën al over in persweeën. Om 5.00 uur lag ik op het verlosbed en mocht ik gelijk meepersen. 20 minuten later was ze er.
Zwangerschapsduur: 38 weken en 6 dagen.
Schade: scheurtje, 4 hechtingen
Placenta: zag er goed uit
Pijnbestrijding: geen
Bijzonderheden: ze was net als haar twee zussen een sterrenkijker, de elektrode om de hartslag te meten zat op haar voorhoofd. Door haar wat kleinere formaat kon ze gelukkig toch zonder hulpmiddelen geboren worden.

Fotootjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 december 2014 @ 05:00:12 #123
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_147174451
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef Enfermera het volgende:
Naam: M. (als je 't wil weten mag je PM'en :+)
Geboren: 10 okt '12
Tijdstip: 15:41
Gewicht: 3365 gr
Lengte: 48 cm

Locatie: Ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 38w 1d
Schade: knip (ze moest snel geboren worden ivm te lange dip op wee)
Placenta: zag er prima uit, heb 'm ook nog bekeken. Wel foto's van, niet mee naar huis :')
Pijnbestrijding: Ruggenprik, ik had sinds maandag voorwerk, wo 3.00 zette het eindelijk door maar was de pijn snel zat doordat ik zo moe was.
Duur bevalling: Vanaf dat het doorzette dus eigenlijk maar 12 uur, prima score voor een 1e vind ik :) Heb een half uurtje zelf geperst eerst (zonder gyn) en toen de gyn er was, was ze er al na 10 min.

Ik ben een nachtje gebleven omdat dat makkelijker uitkwam, voordat ik eindelijk gedoucht & gegeten had etc was het al 19.00. Dus bezoek daar laten komen en lekker getukt, volgende ochtend gelijk naar huis :) had nog wel wat koorts van de ruggenprik 's avonds maar was 's ochtends alweer weg.
Ah, ik was dit topic ook vergeten ja! Ik zag 'm weer staan in mn MyAt :D

Hier dochter nr 2:

Naam: M. (ja, tweede M, niet dezelfde naam nee, als je 'm wilt weten mag je PM'en) ;)
Datum: 25 mei 2014
Tijdstip: 4:37
Gewicht: 3135gram
Lengte: 48cm (net als dr grote zus)
Locatie: ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 38+4
Start bevalling: donderdagochtend (38+1) vroeg vliezen half gebroken, maar sijpelde maar een beetje en er gebeurde vervolgens niets. Zaterdagochtend gemeld in het zh ivm 48u gebroken vliezen. Uiteindelijk om 12.00 's middags eerste pil gehad. Weeen begonnen wel iets maar niet heel pijnlijk. Begon in de ochtend met 1-2cm en in de namiddag 2-3. Bleef zo de hele avond, maar weeen waren nog wel te doen. Omdat t goed ging wilden ze niet nog een pil doen. Uiteindelijk in de avond werden de weeen wel heftiger maar zorgden ze niet voor meer ontsluiting. Ze wilden pijnstilling geven zodat ik even kon slapen (het was inmiddels middernacht) en kijken hoe dat zou lopen. Half 2 knalden de weeen er weer dwars doorheen. Ik bellen; ja, probeer nog maar even te slapen was het antwoord :') ik was inmiddels in de kribbige fase DUS ROT OP MET JE SLAPEN JA DAT LUKT NIET.
Gyn kwam, ja, we kunnen je vliezen breken en even zien hoe dat gaat. Oke joh prima (ik gok dat ik nog wat onder invloed van de morfine was :+ ). Dit was rond 3.00, dat ze de vliezen braken dus.
Vervolgens een weeenstorm van heb ik jou daar, ik dacht dat ik dood ging. Ruggenprik please! Nee, het ging te snel, was het antwoord, en ik wist dat eigenlijk ook wel. Geen idee hoe ik het heb gedaan maar ongeveer een cm per wee, 4.30 volledige ontsluiting en mevrouw werd gelanceerd zowat. Omdat ze er toch niet helemaal doorheen kon een knipje van ongeveer een cm (ze zat al zo ver eruit dat de schaar niet verder kon :') ) en is dus om 4.37 geboren O+ Manlief heeft dr over kunnen pakken van de gyn, hebben we ook foto's van (vriendin was erbij net als bij oudste dochter), ze zijn zo mooi.
En omdat ze in de ochtend geboren is, een half uurtje later kwam de zon op en foto's in dat licht, zucht O+ zo mooi!

Duur bevalling: tja, je kan 4 dagen zeggen maar dat vond ik het niet :+ ik zou zeggen 7 uur, vanaf 's avonds dat het echt wat vervelender begon te worden.
Placenta: prima, net als de vorige
Schade: mini knipje en klein scheurtje
Pijnbestrijding: alleen morfine om te slapen, verder niet
Bijzonderheden: hele andere bevalling dan de eerste, niet te vergelijken. Bizar die weeenstorm. Zh was splinternieuw dus alles in dezelfde kamer, heel fijn. Stuk minder bloedverlies en door de halve knip & halve scheur voelde ik me al heel snel veel beter.

Zie nu dat het een half bevallingsverhaal is geworden, sorry he :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Enfermera op 01-12-2014 05:09:27 ]
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_147174577
Naam: Lucas Maarten
Datum: 04-10-14
Tijd: 3.20
Specs: 44cm en 2560 gram
Zwangerschapsduur: 34 weken
Locatie: zkh
Start: krampen, een aantal uur zelf opgevangen en weggeschreven als indalingskrampen, want 34 weken. Om 22.45 toch even overleg met vk, die constateerde om 23.30 2cm :o Om middernacht waren we in het zkh, om 3.15 flinke persdrang en 4 weeën verder om 3.20 was daar onze zoon. Meteen mee met de kinderarts, maar vanwege goede stats, bloedwaarden en apgar mocht hij voordat hij naar de neo ging nog een half uur op mijn borst liggen.

Pijnstilling: nope, alleen verdoving voor de...
Schade: knip & hechtingen (hartslag daalde wat teveel tijdens weeën, dus we hadden haast)

Placenta: kwam spontaan direct na baby, zag er goed uit (en staat prachtig op de foto)

Duur bevalling: amper 8 uur, waarvan 4 uur zonder dat we het door hadden.

Luc:


En met 5 dagen & 8 weken:

Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147175357
Deze kende ik niet, wat leuk!

Kind nr 1:

Naam: J.T.
Datum: 07-01-2008
Tijdstip: 23:16
Gewicht: 2885 gram
Lengte: 48 cm
Locatie: Waterlandziekenhuis Purmerend
Zwangerschapsduur: 40 weken
Start bevalling: Op 07-01 rond 16:00 uur 's middags lichte weeen, rond 20:30 's avonds hadden deze tot 1 cm ontsluiting geleid, bleek in het zkhs. Naar huis gestuurd door de vk, omdat 'dit nog wel de hele nacht duurt' Eenmaal thuis kwam ik in een mega-weeenstorm terecht waarbij ook mijn vliezen braken. Om 22:15 waren we weer in het ziekenhuis omdat ik tegen de muren op vloog van ellende, alwaar ik ook meteen persweeen kreeg. Ik was in minder dan twee uur van 1 naar 10cm gegaan.
Duur bevalling: Ehm, 7 uur dus?
Schade: 'Gelukkig, net geen totaalruptuur!' aldus de gyn :')
Placenta: Kwam een aantal minuten na het kind, compleet en wel.
Pijnbestrijding: Geen. Ik smeekte er wel om, maar toen had ik al volledige ontsluiting.
Bijzonderheden: Geen!

Kind nr 2:

Naam: L.M.
Datum: 24-04-2013
Tijdstip: 21:00
Gewicht: 1545 gram
Lengte: ca. 36cm
Locatie: Waterlandziekenhuis Purmerend
Zwangerschapsduur: 33+5
Start bevalling: inleiding wegen ernstige pre-eclampsie
Duur bevalling: vanaf start inleiding tot zijn geboorte 9 uur.
Schade: keizersnedewond :+
Placenta: compleet, manueel verwijderd door gyn na ks.
Pijnbestrijding: Morfine (omdat ks)
Bijzonderheden: Inleiding wegens ernstige pe die later overging in hellp, wegens foetale nood besloten tot spoedks onder volledige narcose. Hij 'kwam slap, bleek, en niet ademend ter wereld' aldus het dossier, met een apgar van 3. Na enige hulp met ademen trok hij gelukkig bij, en vanaf toen was hij stabiel en ijzersterk. Ik werd na de ks opgenomen op de IC vanwege complicaties voortvloeiende uit de pe/hellp.
pi_147176132
Wat leuk om deze verhalen van jullie allemaal te lezen. Veel dingen wist ik al maar zo onder elkaar maakt het wel heel bijzonder.

Naam: Eva Eli.za
Geboren: 21 mei 2013
Tijdstip: 22.03
Gewicht: 3945 gram
Lengte: 49,5 cm
Locatie: Ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 38 weken en 3 dagen. Ingeleid wegens suboptimale CTG en weinig leven.
Schade: keizersnede wond
Placenta: Ik heb geen idee
Pijnbestrijding: ruggenprik en pethidine
Duur bevalling: De eerste weeën kreeg ik 20 mei rond 18 uur, in de nacht wel geslapen met pethidine en toen vanaf 6.30 in de ochtend weer volop weeën. Om 22.03 is ze ter wereld gekomen met een KS.

Bijzonderheden: De baby bleek in het vruchtwater gepoept te hebben, gezien de kleur van het vruchtwater ook al langere tijd geleden.
De CTG's waren al een tijd niet optimaal, uiteindelijk tweede pinksterdag moeten melden voor een ballonkathether waarbij ik direct de hele avond weeën kreeg. De volgende dag heb ik de hele dag weeën gehad maar Eva bleek niet voldoende ingedaald te zijn waardoor de ontsluiting stagneerde op een cm of 8. Uiteindelijk een keizersnede geworden.
Fluxus na de keizersnede omdat mijn baarmoeder niet samen wou knijpen.

[ Bericht 3% gewijzigd door .Sparkling. op 01-12-2014 11:56:49 ]
E.
pi_147176618
Naam: I.mre T.horben
Geboren: 12 november 2014
Tijdstip: 04.55 uur
Gewicht: 3380 gram
Lengte: niet gemeten
Locatie: thuis
Zwangerschapsduur: 40w2d
Schade: paar inwendige hechtingen
Placenta: spontaan na 10 minuten, compleet
Pijnbestrijding: geen
Duur bevalling: 2 uur en 25 minuten: ik werd om half 3 's nachts wakker van een wee en had om 4 uur persdrang, maar toen was de vk er nog niet. Mocht om 4.25 uur gaan persen en om 4.55 uur was hij er!
Bijzonderheden: geen, eigenlijk! Door de snelheid was het heftig en rugweeën zijn niet tof, maar ik zou het zo weer doen.

SPOILER: Net na de bevalling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 1 december 2014 @ 11:37:45 #128
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_147178362
Oehhh, tof! En ik mag ook, want ik heb ook een O+ Baby O+

Even onder spoiler ivm herleidbaarheid info, maar inclusief foto's. Here we go:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 1 december 2014 @ 12:06:13 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147179223
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:44 schreef Kyara het volgende:
M.idas

Geboren: 11 januari 2012 om 18:02 uur
Gewicht: 3390 gram
Lengte: 51 cm

Start: weeen vanaf 10 januari rond 13:00 uur
Tijdsduur bevalling: in elk geval 23 uur in de verloskamer geweest.
Locatie: ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 40w4d
Schade: knip, geen idee hoeveel hechtingen
Placenta: manueel verwijderd op de ok
Pijnbestrijding: ruggeprik

Bijzonderheden: na de eerste weeen kwam er snel regelmaat in. Om 19.00 uur in het ziekenhuis gearriveerd. In de nacht bleek de ontsluiting niet te vorderen en werden de weeen ondraaglijk. Om 01:00 uur een ruggeprik gekregen, vliezen gebroken en aan de weeenopwekkers gezet. Dit doet uiteindelijk ook weinig. Uiteindelijk blijkt dat de niet vorderende ontsluiting komt doordat Midas' hoofdje niet helemaal goed ligt. Doordat ik wel persweeen krijg wordt besloten om van 16:45 tot 17:15 uur proberen te persen. De ok is inmiddels al in gereedheid gebracht voor een keizersnede. Persen gaat goed en met behulp van knip en vaccuumpomp wordt Midas om 18:02 uur geboren. Daarna moet ik vrij snel naar de ok om de placenta te verwijderen (door fluxus 1600 cc bloed verloren). Helaas heeft Midas tijdens de bevalling een infectie opgelopen waardoor hij op 13 januari opgenomen wordt op de kinderafdeling voor een antibioticakuur van een week.

J.A. en D.E.

Geboren: 25 januari 2013 om 11.18 en 11.20 uur
Gewicht: 1905 gram en 1925 gram
Lengte: 46 en 47 cm

Start: gebroken vliezen op woensdagavond. Weeën begonnen op vrijdagochtend
Tijdsduur bevalling: ligt er aan vanaf wanneer je rekent
Locatie: ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 33+3
Schade: spoedks
Placenta: ik denk dat de gyn die ook wel meteen heeft verwijderd.
Pijnbestrijding: uiteraard

Bijzonderheden: Met gebroken vliezen naar het ziekenhuis, longrijping en weeenremmers gehad. Vrijdagochtend beginnen rugweeën en om half 10 naar de verloskamers. Net geen 2 cm ontsluiting. Ondanks stuitligging, tweeling en prematuur mag ik het zelf doen. Om 11 uur 5 cm ontsluiting en navelstreng tussen de beentjes van J. Echo gemaakt voor de zekerheid. Heleboel drukte. Dan iedereen met spoed naar de OK, inclusief 2 kinderartsen + team voor de meisjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 01-12-2014 14:52:47 ]
pi_147183547
Naam: R
Geboren: 11 oktober 2014
Tijdstip: 10.59
Gewicht: 4705 gram
Lengte: 54 cm
Locatie: Ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 41+5
Schade: 5 hechtingen waarvan 1 diepe, subtotaal
Placenta: Gezien en man er een foto van laten maken :P Spul in het infuus gekregen om het op te wekken, kwam er snel uit.
Pijnbestrijding:Pethedine prik
Duur bevalling: 15 uur waarvan 1 uur persen. (VK heeft vliezen gebroken en toen begonnen de weeën, vanaf daar gerekend)

Bijzonderheden: Apgar score 1 (daarna 5 en 9), ademde drie minuten niet, schouderdistocie en gepoept in vruchtwater en dat ingeslikt. Was thuis in bevalbad begonnen maar het vorderde niet en toen in het ziekenhuis aan de weeënopwekkers. Zo'n grote baby had niemand zien aankomen. Hij heeft in couveuse gelegen en drie dagen ter controle op de kinderafdeling.
pi_147185085
Naam: E.lin Y.rsa Z.ara N.ina
Geboren: 24 nov 2014
Tijd: 16:25
Lengte: 48 cm
Gewicht: 3060 gram
Locatie: bea zkh in G.orinchem
Zwangerschapsduur: 40 wk.
Duur bevalling: 8 uur incl. 2 uur persen.
Weeën kwamen vanaf het begin om de 2 minuten.
Schade: geen knip geen scheur :+ en toch vacuüm.
Placenta: prima en "mooi" :r

Pijnbestrijding: epi die niet werkte... ;(

Bijzonderheden:
20 nov nachtje slapen in ziekenhuis ivm hoge bloeddruk. En slecht slapen. Dus plat gespoten.

22 nov opgenomen ivm hoge bloeddruk, laag ijzer en overige nare symptomen en klachten.. Ik had al 1 cm ontsluiting.

23 november ballon katheter. Zorgde voor 4 cm ontsluiting.

24 november: inleiden.
Weeën storm, falende ruggenprik. Hartslag kind omlaag. Sterrenkijker dus vacuüm ( zonder knip of scheur!! ).

26 nov naar huis met mijn prachtige E.lin



Nog geen 5 minuten oud.




Schoon gepoetst in de ochtend zon.

5 dagen oud


Born to Lose, but Built to Win.
  maandag 1 december 2014 @ 17:15:33 #132
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_147189302
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:08 schreef Sugarsnap het volgende:
Bram Teunis George
Geboren op 31-03-2009 om 12.17
Locatie: ziekenhuis, poliklinisch, werd medische indicatie ivm foetale nood
Knip: 1 ivm vacuum
Tijdsduur: ontsluiting 7,5 uur, persen 8 min
Gewicht: 3550
Lengte: niet gemeten, ong 49 cm
Termijn: 40+4
Gewicht placenta: 680 gram
Pijnstilling: Pethidine aan het begin van de bevalling ivm niet vorderende ontsluiting ('voor'weeën)
Medicatie: weeënopwekkers ivm geen krachtige weeën
Bijzonderheden: bradycardie tijdens het persen, hartslag ging naar 50 pm. Vandaar een vacuum.

Net geboren
[ afbeelding ]

Op de weegschaal
[ afbeelding ]

1 dag oud
[ afbeelding ]

Eline Catharina Helena
Geboren op 08-01-2011 om 7.45
Locatie: ziekenhuis, medische indicatie ivm hoge bloeddruk
Scheur: 1 kleintje, 2 hechtingen
Tijdsduur: ontsluiting 3,5 uur, persen 7 min
Gewicht: 3000
Lengte: niet gemeten, ong 45 cm
Termijn: 39+1
Gewicht placenta: 645 gram
Pijnstilling: Remifentanil
Bijzonderheden: Eline zag blauw omdat ze haar navelstreng vast had en haar handje naast haar hoofdje. De placenta is gelanceerd door een paar keer hoesten.

Net geboren
[ afbeelding ]

Op de weegschaal
[ afbeelding ]

12 uur oud
[ afbeelding ]
Om mijn verhaal compleet te maken

Gijs Jozef Benjamin
Geboren op 31 juli 2014 om 05.44
Locatie: poliklinisch in CZ, Eindhoven
Hechtingen: 2 voor het net
Tijdsduur: ontsluiting 4,5 uur persen 6 min
Gewicht: 3740 gram
Lengte: ong 50 cm
Termijn: 39+3
Gewicht placenta: geen idee, zag er goed uit
Pijnstilling: geen
Bijzonderheden: G.ijs kon niet op temperatuur komen en heeft daarvoor ongeveer 2,5 uur in de couveuse gelegen. Hij deelt zijn voornaam met de partner van de verloskundige.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sugarsnap op 01-12-2014 22:45:24 ]
pi_147191569
Naam: E.smee
Geboren: 15 juli 2014
Tijdstip: 20.20u.
Gewicht: 3485 gram
Lengte: 49 cm
Locatie: Ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 40+5
Schade: Een flinke knip
Placenta: Zag er prima uit.
Pijnbestrijding: Geen
Duur bevalling: Gerekend vanaf de gebroken vliezen 5,5 uur, inclusief 1,5 uur persen.

Bijzonderheden: Geboren d.m.v .vacuümverlossing.
  maandag 1 december 2014 @ 19:06:49 #134
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_147193616
Naam: E.line
Geboren: 25 maart 2014
Tijdstip: 18:24 uur
Gewicht: 2465 gram
Lengte: 48 cm
Locatie: het ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 39 weken + 6 dagen
Schade: 1 knip, 3 hechtingen
Placenta: in orde
Pijnbestrijding: Geen
Duur bevalling: Gerekend vanaf de gebroken vliezen 4 uur en 48 minuten inclusief 14 minuten persen

Bijzonderheden: dysmaturiteit en verminderd leven de laatste dagen

Vanaf het moment dat mijn vliezen werden gebroken tot aan de geboorte, constante weeënstorm.. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstebuiltje op 01-12-2014 22:15:31 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 1 december 2014 @ 19:11:09 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_147193872
leuk dat het topic weer zo opleeft! O+
En toch best wat vlotte bevallingen :o
disclaimer
pi_147200048
Ohh wow, super bijzonder om de paspoorten zo te lezen!
  maandag 1 december 2014 @ 21:22:51 #137
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147200570
Veel spontaan gebroken vliezen! Dacht dat dat maar vrij weinig voor kwam als begin van een bevalling.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_147200584
Naam: R.ebecca A.malya
Geboren: 25 Nov. 2011
Tijdstip: 9:50 uur
Gewicht: 3835
Lengte: 52cm
Locatie: Boven ij ziekenhuis in Amsterdam
Zwangerschapsduur: 39weken 5 dagen
Schade: schaafwondje, 2 hechtingen.
Placenta: Prachtig! staat op de foto
Pijnbestrijding: Niks. Ging te snel.
Duur bevalling: vanaf 6 uur weeën. 7 uur ziekenhuis. Vliezen gebroken om 8 uur tijdens het rond lopen in de kamer. Helemaal van zelf!

Bijzonderheden: Ik raakte in paniek omdat het zo veel pijn deed en zo snel ging. En ik heb veel bloed verloren. 2 keer flauw gevallen daarna ook.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147200716
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:22 schreef AwayTL het volgende:
Veel spontaan gebroken vliezen! Dacht dat dat maar vrij weinig voor kwam als begin van een bevalling.
Het was inderdaad heel bijzonder! ineens zo'n enorme warme plons :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147200754
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:22 schreef AwayTL het volgende:
Veel spontaan gebroken vliezen! Dacht dat dat maar vrij weinig voor kwam als begin van een bevalling.
Dacht ik ook idd. Tenminste, dat had ik ergens ( :') ) gelezen.
pi_147200998
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 12:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

J.A. en D.E.

Geboren: 25 januari 2013 om 11.18 en 11.20 uur
Gewicht: 1905 gram en 1925 gram
Lengte: 46 en 47 cm

Start: gebroken vliezen op woensdagavond. Weeën begonnen op vrijdagochtend
Tijdsduur bevalling: ligt er aan vanaf wanneer je rekent
Locatie: ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 33+3
Schade: spoedks
Placenta: ik denk dat de gyn die ook wel meteen heeft verwijderd.
Pijnbestrijding: uiteraard

Bijzonderheden: Met gebroken vliezen naar het ziekenhuis, longrijping en weeenremmers gehad. Vrijdagochtend beginnen rugweeën en om half 10 naar de verloskamers. Net geen 2 cm ontsluiting. Ondanks stuitligging, tweeling en prematuur mag ik het zelf doen. Om 11 uur 5 cm ontsluiting en navelstreng tussen de beentjes van J. Echo gemaakt voor de zekerheid. Heleboel drukte. Dan iedereen met spoed naar de OK, inclusief 2 kinderartsen + team voor de meisjes.
<3
Heftig was het!!

En kijk ze nu!! O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 1 december 2014 @ 21:37:55 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147201366
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:31 schreef bitterend het volgende:

[..]

<3
Heftig was het!!

En kijk ze nu!! O+ O+
:Y

hoewel ik M's bevalling ook best heftig vind, om het terug te lezen (ook in z&g bijvoorbeeld).
  maandag 1 december 2014 @ 22:01:04 #143
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147202623
Naam: J.esse
Geboren: 2 januari 2013
Tijdstip: 23.21u
Gewicht: 1920 gram
Lengte: 46 cm
Locatie: Elisabethziekenhuis Tilburg
Zwangerschapsduur: 34.2
Schade: een paar hechtingen
Placenta: geen idee
Pijnbestrijding: Ja!
Duur bevalling: Vanaf start inleiding 11 uur

Bijzonderheden:

31-12 controle bij vk, hoge bloedddruk, naar ziekenhuis, na 1.5 uur aan de monitor naar huis gestuurd, lijkt in orde...

1-1 voel me niet goed, bandgevoel, weer naar zkh (want feestdag, dus vlk werkt vanuit zkh vandaag). Bloeddruk te hoog, leverwaarden niet goed, urine niet goed :(. Vriend komt snel terug vanuit nieuwjaarsvisite in Zeeland. Ik moet een nachtje blijven (denk ik dan nog...)

2-1 Foute boel, HELLP wordt rond 12 uur bevestigd. Word ingeleid (spuit + gel). Doet eerst niet zo veel, maar na verhoging infuus weeenstorm :(. Heb er zelf niet veel van meegekregen, voel me inmiddels beroerd :(

J. wordt gezond en wel geboren, gaat wel naar neo, maar hoeft niet in couveuse en geen beademing. Ik mag maar erg kort bij m (gaat niet zo goed met me), en word de komende 3 dagen 2 keer per dag naar de neo gereden in bed met verpleegkundige erbij. Na 3 dagen verhuisd naar moeder-kind kamer op kinderafdeling en ik ben daar gebeleven tot J. 8 dagen was. J. mocht na 3 weken het zkh verlaten.
pi_147203009
Tof om dit allemaal zo te lezen! En nog best wel wat kindjes met de pomp gehaald zie ik!

Naam: Nora
Geboren: 20 juli 2014
Tijdstip: 03:21
Gewicht: 4265 gr.
Lengte: 52 cm.
Locatie: Ikazia ziekenhuis te Rotterdam
Zwangerschapsduur: 40 weken en 3 dagen
Schade: een knip en wat hechtingen
Placenta: werd vrij snel geboren en zag er prima uit
Pijnbestrijding: Ruggeprik
Duur bevalling: vliezen werden om 12 uur gebroken, rond 02:00 de 10 cm ontsluiting behaald. Daarna uur geperst zonder persweeen en uiteindelijk is ze door de gyn met pomp gehaald.

Bijzonderheden: Ingeleid vanwege minder leven voelen.

2 dagen na de bevalling:
  maandag 1 december 2014 @ 22:11:39 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_147203130
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:23 schreef bitterend het volgende:
Naam: R.ebecca A.malya
Geboren: 25 Nov. 2011
Tijdstip: 9:50 uur
Gewicht: 3835
Lengte: 52cm
Locatie: Boven ij ziekenhuis in Amsterdam
Zwangerschapsduur: 39weken 5 dagen
Schade: schaafwondje, 2 hechtingen.
Placenta: Prachtig! staat op de foto
Pijnbestrijding: Niks. Ging te snel.
Duur bevalling: vanaf 6 uur weeën. 7 uur ziekenhuis. Vliezen gebroken om 8 uur tijdens het rond lopen in de kamer. Helemaal van zelf!

Bijzonderheden: Ik raakte in paniek omdat het zo veel pijn deed en zo snel ging. En ik heb veel bloed verloren. 2 keer flauw gevallen daarna ook.
Psst ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:41 schreef bitterend het volgende:
R.e.b.e.c.c.a A.m.a.l.y.a

Geboortedatum: 25-11-2011
Zwangerschapsduur: 39+6 (was de volgende dag uitgerekend)
Geboren in: Ziekenhuis in Amsterdam
Duur bevalling: om 5uur begonnen de weeën, om half 7 was de vlos er...5-6cm geconstateerd. 7uur in het zh...de vliezen braken spontaan terwijl ik de vlos had gevraagd wanneer die ongeveer moeten breken :') uitdrijving 38 minuten. Kleintje is om 9:48 geboren.
Geen pijnstilling, geen knip, geen medische ingrepen
Gewicht: 3835gram
Lengte: 51 cm ongeveer
Hechtingen: een paar binnen aan de rechter kant, 1 schaafwond aan de linker kant maar die is niet gehecht.
Placenta: was erg mooi! heb er foto's van gemaakt uieraard
Bijzonderheden: 1 liter bloed verloren, infuus met vocht en ijzer gekregen en 2 nachten zh doorgebracht.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

<3
helemaal flieft op mijn popje
[ afbeelding ]
:D
disclaimer
pi_147203353
Oh :o :@ :')
oops!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147209787
Met als enige verschil de zwangerschapsduur :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_147216106
39+6 is de correcte :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:03:58 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147217227
Zo te zien heeft nog niemand hier mijn zwangerschapsduur geëvenaard (42 weken) :').
KuikenGuppy
pi_147217260
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:03 schreef Burdie het volgende:
Zo te zien heeft nog niemand hier mijn zwangerschapsduur geëvenaard (42 weken) :').
LB geloof ik, maar ze heeft geen paspoortje neergezet ;)
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:13:03 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_147217454
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:03 schreef Burdie het volgende:
Zo te zien heeft nog niemand hier mijn zwangerschapsduur geëvenaard (42 weken) :').
jawel, flugel!
disclaimer
pi_147217455
Ja LB dacht ik ook!
pi_147218234
Cwen, was nog langer ;)
Maar die staat er niet bij :')
pi_147218815
Ik deed 42.3, en er zijn er wel meer langer doorgelopen, maar ook geen paspoortje.
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:08:55 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147218849
Ja Ophelia was ook lang idd :X

Ik ga ook ff een paspoortje typen, leuk!
pi_147219093
Ja, 42+1. Zal er ook wel eentje maken :D
Home is where the O+ is...
  dinsdag 2 december 2014 @ 15:37:04 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147219599
Naam: E. va L. inne
Geboren op: 14 april 2013 om 19:05
Gewicht: 3440
Lengte: 50 cm
Locatie: in het ziekenhuis ivm inleiding
Zwangerschapsduur: 42 weken
Duur bevalling: 12 uur vanaf het breken van de vliezen, persen heeft 3 kwartier geduurd
Pijnbestrijding: ruggeprik
Schade: 1 knip en een klein scheurtje (weet eigenlijk niet of die laatste gehecht is)
Bijzonderheden:
- E zat nog best onder het huidsmeer
- De ruggeprik bleef in mijn linkerbeen hangen, waardoor ik de volgende ochtend pas naar huis mocht
- Ik had eigenlijk nog helemaal niet ingeleid willen worden, ik genoot zó van het zwangerzijn! Maar ik durfde toch niet zo goed te wachten als de risico's wel groter werden.

Net vers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drie dagen oud:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door LadyBlack op 02-12-2014 15:43:39 ]
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:08:18 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147220625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik deed 42.3, en er zijn er wel meer langer doorgelopen, maar ook geen paspoortje.
Ja, afgaande op de paspoortjes bedoelde ik idd ;).
Misschien tik ik ook nog wel een.

/sc
KuikenGuppy
pi_147221049
Lb, wat leuk om te lezen dat onze dochters op tijd af bijna 24 uur schelen :D En zo herkenbaar, ik heb een foto van toen ze net geboren was waarop ik d'r ook nog steeds herken als ze aan de borst ligt! Ook het zwanger zijn vond ik hartstikke leuk, ik had ook nog makkelijk weken voort gekund, maar kleintje Pluis wilde zelf komen :)
pi_147221456
Oe leuk topic dit!

Naam: K.iron
Geboren: 22-11-2014
Tijdstip: 4.29
Gewicht: 3360 gram
Lengte: 48 cm
Locatie: Thuis
Zwangerschapsduur: 39 weken
Schade: Geen!
Placenta: Zat nog aan navelstreng toen deze geboren werd. Was de tweede keer in de carrière van de vk dat ze dat meemaakte :)
Pijnbestrijding: Geen
Duur bevalling: 1 uur en 4 minuten :s)

Bijzonderheden: Uiteindelijk een super snelle bevalling, na een paar dagen veel gerommel. Om half 12 een slaappil genomen om vervolgens om 3:25 uur wakker te worden van lekkend vruchtwater, Na een nasty weeënstorm en 10 minuten persen is K.iron om 4:29 uur geboren. Stortbevalling :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_147231208
Volgens mij heb ik hier nog nooit gepost! Leuk topic O+, maar ook wel weer heftig om sommige verhalen terug te zien :*.

Naam: I.van
Geboren: 12-06-2012
Tijdstip: 17.03
Gewicht: 2460 gram
Lengte: rond de 43-45 cm
Locatie: poliklinisch in zkh
Zwangerschapsduur: 38 weken 3 dagen
Schade: Paar inwendige en uitwendige hechtingen
Placenta: Gezien, geen bijzonderheden
Pijnbestrijding: Geen
Duur bevalling: vanaf eerste wee ca. 10 uur, vanaf breken vliezen 2,5 uur.
Apgar: 9/10/10

Bijzonderheden: weeën waren erg krachtig en ondanks dat ze steeds met tussenpozen van 4 minuten kwamen vorderde de ontsluiting prima. Verloskundige was onderweg voor eerste check toen mijn vliezen braken rond 14.30. Toen 6 cm dus snel naar zkh. Aldaar bijna volledig ontsloten en enige tijd persweeën moeten opvangen.

Door lage gewicht wat dysmature probleempjes en na 5 dagen weer naar zkh wegens stille ondervoeding. Gelukkig van korte duur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147231774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik deed 42.3, en er zijn er wel meer langer doorgelopen, maar ook geen paspoortje.
Sta je hier ook ergens??
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147232338
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:33 schreef bitterend het volgende:

[..]

Sta je hier ook ergens??
Nee, vind het niet erg dat alle info online bijelkaar te sprokkelen is, maar voor mij hoeft het niet in een overzicht. Verder is dit topic wel O+ O+ O+
pi_147234232
Dit topic kende ik helemaal niet. Maar leuk om het hier allemaal na te kunnen lezen. O+ .

Naam: I.solde C.ornelie
Geboren: 27-01-2014
Tijdstip: 18.37
Gewicht: 3559 gram
Lengte: niet gemeten
Locatie: Geboortekliniek MCH
Zwangerschapsduur: 41 weken en 5 dagen
Schade: geen
Placenta: zag er nog heel goed uit, gelet op duur zwangerschap (alhoewel ik niet zelf heb gekeken, dus volgens de vk :+)
Pijnbestrijding: geen
Duur bevalling: eerste wee rond 5.00 's ochtends, rond 14.00 6 cm ontsluiting, vliezen gebroken om 15.00 bij 7 cm, persfase van 17.05 - 18.37

Bijzonderheden: eigenlijk geen. Het was gewoon een goede bevalling. Ontsluitingsfase kon ik goed aan, het laatste stuk na het breken van de vliezen was wel zwaar, omdat ik toen heftige rugweeën kreeg en de persfase duurde vrij lang. Aan het einde had ik even een moment dat ik het niet meer zag zitten en dat ik dacht dat ik haar er nooit uit zou krijgen, maar toen ging het eigenlijk toch vrij snel en ik zal nooit het gevoel vergeten toen ze er dan 'ineens' was. Ik kon het gewoon niet geloven. Wat een euforie! O+ . :'( . :) .

De allereerste foto die ik zelf van haar maakte, toen we saampjes aan het einde van de avond op de kamer lagen in de Geboortekliniek (met een machtig uitzicht over haar geboortestad).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een toepasselijk kraamcadeau. Op 27 januari 2014 begon I te schrijven aan haar eigen verhaal. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 3 december 2014 @ 09:38:51 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147240092
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 15:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Naam: E.lin Y.rsa Z.ara N.ina
Geboren: 24 nov 2014
Tijd: 16:25
Lengte: 48 cm
Gewicht: 3060 gram
Locatie: bea zkh in G.orinchem
Zwangerschapsduur: 40 wk.
Duur bevalling: 8 uur incl. 2 uur persen.
Weeën kwamen vanaf het begin om de 2 minuten.
Schade: geen knip geen scheur :+ en toch vacuüm.
Placenta: prima en "mooi" :r

Pijnbestrijding: epi die niet werkte... ;(

Bijzonderheden:
20 nov nachtje slapen in ziekenhuis ivm hoge bloeddruk. En slecht slapen. Dus plat gespoten.

22 nov opgenomen ivm hoge bloeddruk, laag ijzer en overige nare symptomen en klachten.. Ik had al 1 cm ontsluiting.

23 november ballon katheter. Zorgde voor 4 cm ontsluiting.

24 november: inleiden.
Weeën storm, falende ruggenprik. Hartslag kind omlaag. Sterrenkijker dus vacuüm ( zonder knip of scheur!! ).

26 nov naar huis met mijn prachtige E.lin


Nog geen 5 minuten oud. [ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Schoon gepoetst in de ochtend zon.

5 dagen oud


[ afbeelding ]
Hey, stadsgenootje? :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 december 2014 @ 10:00:07 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147240544
Wat een tof topic O+ Eens kijken wat ik me nog kan herinneren :)

Naam: Max
Geboren: 17-02-2006
Tijdstip: 13:55
Gewicht: 4000 gram
Lengte: 48 cm
Locatie: Thuis O+
Zwangerschapsduur: erm, volgens mij 41 wk, 5 dg
Schade: Nada!
Placenta: Mooi! Geen idee wat ie woog ofzo. Hij kwam er gewoon netjes in 1 deel uit, geen last van gehad.
Pijnbestrijding: Rugmassage met olie'tje van de verloskundige O+
Duur bevalling: 7u, waarvan 6,5 u weeënstorm :'( en een halfuurtje persen
Bijzonderheden: Max brak waarschijnlijk zijn sleutelbeen tijdens de bevalling :')

Net uit buik, maar wel al ingepakt


Paar uur oud


8,5 jaar later O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147240568
pinguit, wat een stuk is jouw zoon! O+
pi_147240665
Inderdaad!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147271485
En op die eerste en laatste foto heeftie gewoon al dezelfde wenkbrauwen!! Hij lijkt veel op je Pinquit!
pi_147271911
nou idd wat een binkie! Dat wordt nog wat met al die meiden. ;)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 4 december 2014 @ 12:18:49 #171
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_147275290
Dacht dat ik het al een keertje ingevuld had maar niet dus. Dus alsnog van onze dames.

Naam: K.
Uitgerekende datum: 9-11-2006
Datum: 7-11-2006
Tijdstip: 01.27
Gewicht: 3970 gram
Lengte: 58 cm
Locatie: GHZ te Gouda
Zwangerschapsduur: 39.5
Start bevalling: Vliezen gebroken thuis 5.30
Duur bevalling: +/- 20 uur en een half uur persen
Schade: Beschadigde rugzenuw, knip, scheur en heel veel hechtingen.
Placenta: langs me heen gegaan.
Pijnbestrijding: Half werkende ruggenprik

Naam: E.
Uitgerekende datum: 19-09-2008
Datum: 6-8-2008
Tijdstip: 12.56
Gewicht: 3265 gram
Lengte: 51 cm
Locatie: GHZ te Gouda
Zwangerschapsduur: 33.5
Start bevalling: Keizersnede
Duur bevalling: 12.40 ging ik onder algehele narcose
Schade: Keizersnede wond
Placenta: Niet gezien.
Pijnbestrijding: Algehele narcose

[ Bericht 3% gewijzigd door Books1 op 04-12-2014 12:24:57 ]
If you can dream it, you can do it...
  donderdag 4 december 2014 @ 12:20:56 #172
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_147275343
2 keer beetje overdreven!
If you can dream it, you can do it...
  donderdag 4 december 2014 @ 12:23:52 #173
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147275409
Books, wow, klopt dat paspoortje van je tweede echt? 7 weken te vroeg en meer dan 6 pond?

De schade bij je eerste klinkt echt heel na ja, kut :X , auch!
  donderdag 4 december 2014 @ 12:26:36 #174
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_147275469
Ja dat klopt echt daarom en door andere oorzaken is ze zo vroeg gehaald met verder wel alle problemen van een prematuurtje. Die nog steeds niet helemaal onder controle zijn maar verder is het een echte zesjarige inmiddels.
If you can dream it, you can do it...
  donderdag 4 december 2014 @ 13:26:02 #175
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147276939
Books, ik vond een 'gewoon' prematuurtje met bijbehorend laag gewicht al helftig, maar dit lijkt me ook zwaar -O- :*
pi_147290290
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:38 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hey, stadsgenootje? :)
Toch niet :D ik woon aan de andere kant van de rivier. (brabant). Maar in G.orinchem is wel het ziekenhuis waar ik heen moet. :+

Edit: wow jouw zoon is een knappert!!
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147290330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:09 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Toch niet :D ik woon aan de andere kant van de rivier. (brabant). Maar in G.orinchem is wel het ziekenhuis waar ik heen moet. :+
Ah, dichtsbijzijnde ZH dan :) Kom je uit S'wijk dan? :P sorry, nieuwsgierig :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147296177
L.u.c J.ohannes M.ee.s

Uitgerekende datum: 18-10-2012
Datum: 18-10-2012
Tijdstip: 21:53
Gewicht: 3340 gram
Lengte: 53 cm
Locatie: Flevoziekenhuis
Zwangerschapsduur: 40 weken
Start bevalling: inbrengen ballon, uurtje of 9 in de ochtend.
Duur bevalling: tja, wat moeilijk in te schatten, denk toen ik echt rug weeen kreeg zo'n 10 uur.
Persen iets van 20 min.
Schade: niks
Placenta: prima verder, foto van :+
Pijnbestrijding: niks
scheuren: gelukkig niet


paar minuten oud
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geen idee hoe oud :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
paar weken geleden lol @KDV
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Skoap op 04-12-2014 23:52:43 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147297692
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:18 schreef Books1 het volgende:
Dacht dat ik het al een keertje ingevuld had maar niet dus. Dus alsnog van onze dames.

Naam: K.
Uitgerekende datum: 9-11-2006
Datum: 7-11-2006
Tijdstip: 01.27
Gewicht: 3970 gram
Lengte: 58 cm
Locatie: GHZ te Gouda
Zwangerschapsduur: 39.5
Start bevalling: Vliezen gebroken thuis 5.30
Duur bevalling: +/- 20 uur en een half uur persen
Schade: Beschadigde rugzenuw, knip, scheur en heel veel hechtingen.
Placenta: langs me heen gegaan.
Pijnbestrijding: Half werkende ruggenprik

Naam: E.
Uitgerekende datum: 19-09-2008
Datum: 6-8-2008
Tijdstip: 12.56
Gewicht: 3265 gram
Lengte: 51 cm
Locatie: GHZ te Gouda
Zwangerschapsduur: 33.5
Start bevalling: Keizersnede
Duur bevalling: 12.40 ging ik onder algehele narcose
Schade: Keizersnede wond
Placenta: Niet gezien.
Pijnbestrijding: Algehele narcose
Gouda O+
S. 2014
J. 2016
pi_147301826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:11 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ah, dichtsbijzijnde ZH dan :) Kom je uit S'wijk dan? :P sorry, nieuwsgierig :')
dichtstbijzijnde ZH ja. Maar nee ook niet ;) Maar ben ook niet van plan om dat te posten waar dan wel.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147304884
Riley M.argaretha

Uitgerekende datum: 23-01-2013
Datum: 23-01-2013
Tijdstip: 23.22
Gewicht: 3395 gram
Lengte: 49 cm
Locatie: Vlietland
Zwangerschapsduur: 40 weken
Start bevalling: gebroken vliezen
Duur bevalling: ongeveer twee uur
Persen: zelfde tijd
Schade: hechtingen door knip
Placenta: niet gezien, maar van mijn zus en tante hoorde ik dat die heel bijzonder was
Pijnbestrijding: niks
scheuren: gelukkig niet
pi_147404090
Oh deze kende ik nog niet!

Naam: M.elle S.joerd T.obias
Geboren: 24-10-2014
Tijdstip: 21:42
Gewicht: 3750 gram
Lengte: 53 cm (schatting)
Locatie: Haga RKZ
Zwangerschapsduur: 40 wk 2 dagen
Schade: Een prachtige ritssluiting onder mn buikflabbes. Oh en een litteken op M's hoofd van een tang of een scalpel :X
Placenta: Geen idee!
Pijnbestrijding: Epiduraal bij 3cm ontsluiting, opgespoten voor de keizersnede, extra remifentanil tijdens de ks.
Duur bevalling: het infuus met syntocin is rond 9u 's ochtends gezet. Ks ca. 12,5 uur later.

Bijzonderheden: Ingeleid wegens zwangerschapsdiabetes. Geen klachten, normaal geschatte baby maar mocht niet doorlopen ivm diabetesprotocol. Volgens de internist achteraf had ik pech met het protocol en had ik objectief gezien eigenlijk geen diabetes, alleen een gefaalde OGTT.

Ivm niet vorderende ontsluiting op 5cm gedurende 5 uur, ondanks syntocin en epiduraal, en ivm dippende hartslag van de baby gehaald met ks.

Tijdens ks werkte de epiduraal aan de rechterkant toch niet goed. Veel pijn van gehad en ben flink bijverdoofd. We konden immers niet meer terug :')

Net geboren


Paar uur oud


Zes weken oud
Kwak
pi_147405288
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:00 schreef milka82 het volgende:
Hier ga ik toch wel weer van rammelen hoor!

Naam: Lisanne
Geboortedatum: 28 september 2002 om 0.28 uur in het Bonifatius Hospitaal te Leeuwarden (ligt nu tegen de vlakte)
Schade: keizersnede wegens niet vorderende ontsluiting na 24 uur
Geboren met 40 weken en 4 dagen
4090 gram
Bijzonderheden: Lisanne was een sterrenkijker,daardoor vorderde de ontsluiting niet,ze kwam niet verder in het bekken.

Naam: Marèn Carlijn
Geboortedatum: 19 februari om 12.20 uur in Nij Smellinghe te Drachten
Geboren met 39 weken en 1 dag
3896 gram
Bijzonderheden: zou een geplande keizersnede krijgen op 22 februari ivm ziekte van Lyme bij mij,maar baarmoeder begon te scheuren op litteken van vorige ks,dus alsnog een spoedks. Daarna nog 8 dagen in het ziekenhuis gelegen met een liquorlek door de ruggenprik.
En de dames hebben ook nog een broertje gekregen....

Naam: Ivar Adrianus Sjoerd
Uitgerekende datum: 20-03-2013
Geboortedatum: 06-03-2013 om 15.20 uur in NijSmellinghe
Geboren met 38 weken met een geplande keizersnede
3795 gram en 49 cm
pi_147525660
Ik dacht echt dat ik ooit van Eva al een paspoort had gemaakt, maar kan het nergens meer terugvinden.
Nou ja. ..

Naam: Eva Lynn
Geboren: 08 mei 2011
tijd: 10.42
Uitgerekende datum 02 mei 2011
Zwangerschapsduur: 40,5 weken
Gewicht: 3860 gram
Lengte: 54 cm
Geboren in: ruwaard van putte ziekenhuis
Bevallingsduur: 10,5 uur van eerste wee tot geboorte
Schade: paar hechtingen door scheurtje
Pijnstilling: pethidineprik

Bijzonderheden: geboren op moederdag O+
Zelf nog na de bevalling bijna 2 weken zoet geweest met mijn blaas, omdat plassen niet ging.


Naam: Rosalie
Geboortedatum: 29 maart 2013
Tijd: 19.53
Uitgerekende datum: 14 april 2013
Zwangerschapsduur: 37.5 weken
Gewicht: 3130
Lengte: 51 cm
Geboren in: rvp ziekenhuis
Bevallingsduur: bijna 12 uur
Schade: geen
Pijnstilling: remifentanil

Bijzonderheden: ingeleid ivm zwangerschapscholestase. Inleiding duurde vrij lang ondanks start met 3 cm ontsluiting. Bleek doordat ze nog een stuk vlies op haar hoofd had. Daarna weeën storm wat eindigde in de geboorte na 3 persweeën. Heb haar zelf aangepakt O+
Daarna fluxus en bijna 3,5 liter bloed verloren.
Volgende dag 13.00 waren we thuis

(En ik weet toch ineens de gewichten niet meer zeker :@ )
pi_147526464
Danic, woon je ook in Spijkenisse? Effe offtopic :)
pi_147527772
Dit mag ondertussen ook wel een keer :D

Naam: L.isa
Geboren: 04-07-2014
Tijdstip: 18:24
Gewicht: 1590 gram
Lengte: niet gemeten
Locatie: Maxima Medisch Centrum
Zwangerschapsduur: 33 weken 0 dagen
Schade: Een litteken van de keizersnede waar ik eigenlijk gewoon heel erg trots op ben O+
Placenta: Opgestuurd naar het lab, nooit meer iets van gehoord :P
Pijnbestrijding: het OK-verslag meldt 'geen', maar daar bedoelen ze vast naast de ruggenprik mee waarschijnlijk, want die heb ik echt wel gehad :D
Duur bevalling: 25 minuten :+

Bijzonderheden: wekelijkse controle in het ziekenhuis in verband met hoge bloeddruk. De CTG was 'niet zo mooi' en we gingen van:
'we willen je morgen weer even terugzien', naar:
'misschien moet je een nachtje blijven', naar:
'we gaan nu de baby halen'.
En nu was echt *nu*, meteen naar de OK en nog geen half uur later waren we ineens mamma en pappa O+

Ze heeft 5 weken in het ziekenhuis gelegen en daar alle afdelingen gezien (NICU, Medium Care, Kinderafdeling), maar wat heeft ze het goed gedaan, trotse mamma hier O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147537388


[ Bericht 100% gewijzigd door danic op 13-12-2014 09:39:05 ]
pi_147542139
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:51 schreef Kursor het volgende:
Naam: Marit J.ente
Geboren: 10 april 2010 om 11.31 uur
Gewicht: 2880 gram
Lengte: niet gemeten, schatting thuis 49cm

Start: gebroken vliezen, meconiumhoudend vruchtwater
Tijdsduur bevalling: 14,5 uur, waarvan officieel 30 minuten persen (maar daarvoor al wel een uur persweeen; erg druk in het ziekenhuis)
Zwangerschapsduur: 40w0d
Schade: knip, geen idee hoeveel hechtingen...flinke tijd bezig geweest
Placenta: circumvellata (nog een soort wal/ring buiten de vliezen), velamenteuze insertie (aanhechting navelstreng op de vliezen ipv op de placenta)
Pijnbestrijding: geen

Bijzonderheden: een half uur na de geboorte is de placenta op de verloskamer "manueel" verwijderd (niet de goede term, maar wel hoe het voor mij voelde). De placenta lag namelijk compleet los in de baarmoeder, maar wilde niet geboren worden en kon ook niet aan de navelstreng naar buiten geleid worden door de aanhechting op de vliezen (bleek later). Dit heeft geresulteerd in bijna 1,5 liter bloedverlies (fluxus) en daarom is besloten om op de verloskamer in te grijpen en niet naar de OK te gaan (placenta lag volgens de gynaecoloog voor het grijpen). Tot het nagesprek heb ik, in m'n hoofd, vreselijk last gehad van deze ingreep...nu doet het alleen nog maar pijn als ik er aan denk.
Naam: J.une C.ato
Geboren: 22 mei 2014 om 04.06 uur
Gewicht: 3240 gram
Lengte: niet gemeten, schatting thuis 52cm

Start: gebroken vliezen,
Tijdsduur bevalling: 5 uur vanaf breken vliezen, waarvan 26 minuten persen (eerste wee een uur na breken vliezen en om 01.30uur met maar 1cm al ingestuurd naar het ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 40w4d
Schade: knip, geen idee hoeveel hechtingen (heel los gehecht...was geen doen)
Placenta: geen bijzonderheden, kwam gelukkig snel. Wel direct oxytocine-injectie gehad.
Pijnbestrijding: geen

Bijzonderheden: m'n schoonmoeder was aanwezig bij de bevalling (en natuurlijk ook m'n man). Gaf mij een beetje rust, want ik heb jaren tegen dit moment opgezien. Ondanks goed voorbereiden, praten, bevalplan maken kwam de spanning er toch met een heftige paniekaanval uit na het breken van de vliezen.
Een bevallling valt niet te plannen, zeker niet tussen een berg sollicitaties die m'n man had door. Z'n nieuwe werkgever was als eerste op de hoogte. Arbeidsvoorwaardengesprek van die ochtend maar via mail afgezegd na het breken van de vliezen.
pi_147543187
Naam: L. ucas
Geboren: 1-3-13
Tijdstip: 19.19
Gewicht: 4120
Locatie: Ziekenhuis Leiderdorp
Zwangerschapsduur: 41 weken
Schade: Perineumruptuur en inwendige hechtingen
Placenta: Blegh
Pijnbestrijding: geen
Duur bevalling: 2,5 uur waarvan 1 uur persen

Bijzonderheden: Opgenomen met koorts, GBS-draagster.
  zondag 22 februari 2015 @ 17:22:44 #190
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_149924443
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 05:50 schreef NotTheSame het volgende:
B.r.i.t.t. P.etronella M.argaretha
Werknaam: Draak

*Geboren: 16-12-2011 om 14.55uur
*Tijdsduur bevalling: 25 minuten vanaf prikken epiduraal, daarna nog 60 minuten ivm dichtmaken.
*Placenta: Niet zelf gezien, maar was volgens de gyn in orde.
*Zwangerschapsduur: 38+0
*Gewicht: 2520 gram
*Lengte: ongeveer 45 cm
*Schade: KS, dus mooie bikinilijnsnede van 10-15cm
*Pijnbestrijding: Tijdens ks: epiduraal, na ks: Paracetamol en Naproxen (had ook nog morfinepomp aangesloten maar nooit gebruikt)
*Bijzonderheden: KS wegens stuitligging en dysmatuur. Donderdag voor bevalling op controle dacht de gyn dat het vruchtwater verminderd was en de buikmetingen weken te ver af. Er werd besloten een ks in te plannen. Eigenlijk zou ik pas een week later geholpen worden maar ivm feestdagen, privéredenen en naderende spoed heeft men besloten me vrijdagmiddag, notabene op m'n eigen verjaardag, te verlossen.
M.a.d.s. P.etrus M.arinus
Werknaam: Piranha

*Geboren: 14-1-2015 om 18.46uur
*Tijdsduur bevalling: zo'n 9 uur vanaf de eerste wee.
*Placenta: Niet gezien, bewuste keuze.
*Zwangerschapsduur: 39+6
*Gewicht: 3365gram
*Lengte: ongeveer 51cm
*Schade: een mooie knip
*Pijnbestrijding: geen
*Bijzonderheden: KS stond voor 15-1-2015 gepland, maar de dag daarvoor had ik ineens bloedverlies. Meteen de verloskamers gebeld, die stuurde mij naar de poli. Eenmaal op de poli kreeg ik weeën en na een echo en toucheerpoging mocht ik naar de verloskamers. Om 13.30uur de vliezen gebroken en om 18.46uur was hij er.
pi_149931024
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:11 schreef Poppejans het volgende:
Wolf
Geboren op 10-12-2009 om 16.44 uur
scheuren: semi totaal ruptuur (uitgescheurd richting anus.Gelukkig net niet tot op de spier)
Placenta: Geen idee, wou ik niet zien en ook geen foto van
Thuis geboren
Geen pijnstilling, geen knip, geen vacuum.
*geboren met 41+4 dagen.
*3690 gram
*zijn lengte is niet gemeten na geboorte
Bijzonderheden: Bevallen op de baarkruk.
Na thuisbevalling toch naar het ziekenhuis ivm uitscheuren.Daar onder narcose gehecht en 1 nachtje gebleven.+ Wolf had in het vruchtwater gepoept, een inschattingsfoutje van de vk tijdens de bevalling thuis, zij dacht dat het geen poep was in mn vuchtwater.

Bevallen in de woonkamer voor de kerstboom :D ik ben tijdens de weeen door het bed gezakt


Lily
*Geboren op 26 april 2014 om 5:35
*Zwangerschapsduur was precies 40 weken!
*Thuis geboren
*Ze woog 3110 gram
*Placenta vertoonde geen bijz
*Geen pijnstilling gehad
*1 knipje ivm het erge uitscheuren bij vorige bevalling.
* Duur van de bevalling was vanaf de eerste wee 3,5 uurtjes.Het ging me zo mega snel allemaal!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_149931637
Naam: S.ara
Geboren: 12-5-12
Tijdstip: 06:43
Gewicht: 3865
Locatie: Ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 41+3
Schade: subtotaal ruptuur
Placenta: 600gram
Pijnbestrijding: ruggeprik
Duur bevalling: bijna 16uren vanaf de 1e wee.

------------------

Naam: E.mma L.ise
Geboren: 5-11-14
Tijdstip: 16:42
Gewicht: 3230 gram
Locatie: ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 37+4
Schade: ruptuur
Placenta: groot. 1.5kg (2 placenta's)
Pijnbestrijding: ruggeprik
Duur bevalling: 4:45 uur vanaf de eerste pijnlijke wee.

Bijzonderheden: Tweelingbevalling. E had de navelstreng om haar nek.

------------------

Naam: S.ophie J.ulia
Geboren: 5-11-14
Tijdstip: 17:45
Gewicht: 2295 gram
Locatie: ziekenhuis
Zwangerschapsduur: 37+4
Schade: ruptuur
Placenta: groot. 1,5kg
Pijnbestrijding: ruggeprik.
Duur bevalling: 5:45uur vanaf de eerste pijnlijke wee.

Bijzonderheden: S draaide na de geboorte van E van hoofdligging naar dwarsligging. Na veel duwen door vk (wat pijnlijk was, mocht ze niet doen van me :@) ben ik uiteindelijk zelf op mijn buik gaan duwen en zo kwam S weer in hoofdligging.
Er zat een uur tussen de geboorte van E en S.
pi_149934884
Wat mooi al die paspoortjes. O+ Ik gooi mijne er ook eens in.

Naam: L.isa M.arja M.artina
Datum: 10-04-10
Tijdstip: 03:24 uur
Gewicht: 3380 gram
Lengte: 50 cm
Locatie: thuis
Zwangerschapsduur: 40+3
Start bevalling: natuurlijk op gang gekomen
Duur bevalling: vanaf eerste wee naar baby in 4 uur en 9 minuten, inclusief een uur persen
Schade: 1 doorlopende hechting
Placenta: compleet en heel mooi
Pijnbestrijding: geen
Apgar: 9-10-10
Bijzonderheden: geen, het ging lekker snel en ik zou op deze manier wel 10 keer willen bevallen. :)

Naam: T.im J.ohannes M.artin
Datum: 14-03-14
Tijdstip: 14:08
Gewicht: 3870 gram
Lengte: 50 cm
Locatie: LUMC
Zwangerschapsduur: 39+3
Start bevalling: ingeleid
Duur bevalling: 7:38 uur vliezen gebroken en op mijn verzoek hebben we 2 uur gewacht om te kijken of er eventueel vanzelf iets op gang zou komen. Uiteindelijk is pas om 10:30 het infuus met opwekkers aangegaan en om 11:30 voelde ik de eerste pijnlijke wee. Vanaf het moment dat ik mocht persen heeft het nog 6 minuten (3 weeën) geduurd voordat hij geboren werd.
Schade: geen
Placenta: twee aan elkaar gegroeide placenta's
Pijnbestrijding: geen
Apgar: 9-10-10
Bijzonderheden: geen persweeën, ik perste als ik een golfje zag op de CTG :'), fluxus, totaal 2,5 liter bloedverlies. De placenta was niet in zijn geheel naar buiten gekomen, dus moest na een paar uur op de OK nog verwijderd worden. Verder was mijn baarmoeder een beetje lui doordat hij zo opgerekt was, dus die wilde ook niet goed samentrekken en daar heb ik een hele nacht lang medicatie voor gehad. De dag na de bevalling mochten we met zijn allen naar huis.

Naam: S.ven G.erardus T.hias
Datum: 14-03-14
Tijdstip: 14:27
Gewicht: 3670 gram
Lengte: 52 cm
Locatie: LUMC
Zwangerschapsduur: 39+3
Start bevalling: ingeleid
Duur bevalling: Na de geboorte van T.im is S.ven eerst in mijn buik in de juiste positie gemanoeuvreerd door de gynaecoloog en daarna zijn de vliezen gebroken. Helaas kwam de navelstreng naar buiten omdat S.ven niet voldoende ingedaald was en daardoor ontstond foetale nood. Vanaf het moment dat ik mocht persen heeft het maar 2 minuten (3 weeën) geduurd voordat S.ven geboren werd. Voordat ik mocht gaan persen werd er een kiwi-cup op het hoofdje van S.ven aangesloten zodat de gyn mee kont trekken en hij zo snel mogelijk geboren zou worden.
Schade: geen
Placenta: twee aan elkaar gegroeide placenta's
Pijnbestrijding: geen
Apgar: 4-7-8
Bijzonderheden: geen persweeën, navelstrengprolaps en daardoor foetale nood. Ook als ik geen wee had heb ik geperst in verband met de ernstige situatie. S.ven is zonder persweeën geboren met behulp van een kiwi cup. Na de geboorte is hij gelijk weggehaald om op gang geholpen te worden.
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:23:37 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_152562781
Kick! zijn er nog nieuwe paspoortjes?
disclaimer
pi_152566836
Naam: M.ilou C.eleste
Datum: 15-10-2014
Tijdstip: 06:20
Gewicht: 3598 gram
Lengte: 48 cm
Locatie: thuis begonnen, daarna naar geboortehuis Neo en vervolgens CWZ voor pijnbestrijding
Zwangerschapsduur: 40+6
Start bevalling: 14-10-2014 rond 05:00 na verliezen slijmprop direct regelmatige weeën
Duur bevalling: ongeveer 25,5 uur
Schade: klein schaafwondje labia minora
Placenta: zag er goed uit. Geen smoothie van gemaakt
Pijnbestrijding: in het geboortehuis Neo steriele waterinjecties (doen freaking pijn!) om rugweeën te verlichten, maar er was geen verlichting. Na niet vorderende ontsluiting samen met vk besloten toch voor de ruggenprik te gaan.
Apgar: 9-10-10
Bijzonderheden:
Lou was niet ingedaald. Na breken van de vliezen door verloskundige besloot Lou haar hoofd te draaien en moest ik de weeën op mijn zij opvangen.
Ruggenprik werkte onvoldoende.
Heel veel rugweeën ;(
Na bevalling zijn we een beetje 'vergeten' door het ziekenhuispersoneel. Paar keer gebeld en toen ze eindelijk kwamen om Lou te wegen en meten had ze nog maar een temperatuur van 35.7 °C. We mochten daardoor niet direct naar huis, ze moest eerst met 2 kruiken en een paar dikke dekens opgewarmd worden.

Om 12:00 zaten we weer in de auto op weg naar huis O+
  maandag 27 juli 2015 @ 14:55:07 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_154674903
Nog eens een klein schopje! :s)
disclaimer
pi_154675781
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:20 schreef Phaidra het volgende:
Volgens mij heb ik hier nog nooit gepost! Leuk topic O+, maar ook wel weer heftig om sommige verhalen terug te zien :*.

Naam: I.van
Geboren: 12-06-2012
Tijdstip: 17.03
Gewicht: 2460 gram
Lengte: rond de 43-45 cm
Locatie: poliklinisch in zkh
Zwangerschapsduur: 38 weken 3 dagen
Schade: Paar inwendige en uitwendige hechtingen
Placenta: Gezien, geen bijzonderheden
Pijnbestrijding: Geen
Duur bevalling: vanaf eerste wee ca. 10 uur, vanaf breken vliezen 2,5 uur.
Apgar: 9/10/10

Bijzonderheden: weeën waren erg krachtig en ondanks dat ze steeds met tussenpozen van 4 minuten kwamen vorderde de ontsluiting prima. Verloskundige was onderweg voor eerste check toen mijn vliezen braken rond 14.30. Toen 6 cm dus snel naar zkh. Aldaar bijna volledig ontsloten en enige tijd persweeën moeten opvangen.

Door lage gewicht wat dysmature probleempjes en na 5 dagen weer naar zkh wegens stille ondervoeding. Gelukkig van korte duur.
aanvulling voor zijn broertje O+

Naam: A.rthur
Geboren: 11-02-2015
Tijdstip: 16.54
Gewicht: 2580 gram
Lengte: rond de 43-45 cm
Locatie: thuis
Zwangerschapsduur: 38 weken 3 dagen
Schade: 3 hechtingen
Placenta: Gezien, geen bijzonderheden
Pijnbestrijding: Geen
Duur bevalling: vanaf eerste wee 4 uur
Apgar: 9/10/10

Snelle en voorspoedige bevalling met exact dezelfde termijn als zijn grote broer. Bijna hetzelfde tijdstip ook nog :D. Gelukkig was A iets groter en dronk gelijk heel goed aan de borst.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154680800
Naam: Yuna
Geboren: 09-03-2015
tijdstip: 0:22
Gewicht 3320 gram
Lengte 48 cm
locatie: JBZ, Den Bosch
Zwangerschapsduur: 41 weken
Schade: ritssluiting onderaan de buik
Placenta: geen idee
Pijnbestrijding: zo'n spuitje een uur nadat persweeen begonnen en de KS prik en al die zooi achteraf. (Pcm, naproxweetikhet enzo)
Duur: ongeveer 20 uur
Apgar: 9/10
Bijzonderheden: Y lag in stuit, gekozen voor natuurlijke stuitbevalling, maar bleef steken op 7cm. Na 5 uur persweeen wegpuffen (hoera voor spuitje) een KS gehad. Ik lag zelf in de kreukels, maar Y had nergens last van en deed het meteen super goed. O+
pi_154681512
Ohja, leuk topic! O+

Naam: E.vi
Geboren: 14-05-2015
Tijdstip: 3:21
Gewicht: 3760 gram
Lengte: 50 cm (maar achteraf gezien waarschijnlijk langer)
Locatie: Bravis BoZ
Zwangerschapsduur: 41w5d
Schade: klein knipje
Placenta: tof om te zien (maar verder niks mee gedaan ofzo)
Pijnbestrijding: ruggenprik
Duur: 18 uur (vanaf breken van vliezen)
Apgar: 8/9/10
Bijzonderheden: vk heeft thuis m'n vliezen gebroken om de boel op gang te brengen; uiteindelijk toch doorgeleid m.b.v. infuus (had toen al 6cm maar geen weeën). Met infuus kreeg ik wel weeën, maar ontsluiting vorderde niet. Ruggenprik gehad en toen vrij snel volledige ontsluiting, maar juist weer geen persdrang... Drie uur lang gewacht, maar uiteindelijk (vrijwel) zonder persweeën een uurtje geperst tot ze er was.
Twee uur na de bevalling kreeg ik onder de douche een fluxus en verloor 1,5 liter bloed door onvoldoende samentrekkende baarmoeder. Daardoor een nachtje moeten blijven.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_154681698
Naam: Tim
Geboren: 28-03-2015
tijdstip: 15.45 uur
Gewicht 3780 gram
Lengte 50 cm
locatie: Jeroen Bosch Ziekenhuis te 's-Hertogenbosch
Zwangerschapsduur: 37.2 weken, ingeleid ergens hoge bloeddruk, verminderd leven voelen en weinig vruchtwater.
Schade: enkele scheurtjes (ik weet het niet eens precies, was met andere dingen bezig)
Placenta: zag er normaal uit
Pijnbestrijding: geen
Duur: Vanaf het breken van de vliezen 6.45 uur, vanaf de eerste weeën zo'n 4 uur.
Apgar: 9/9/9, maar daarna werd het minder
Bijzonderheden:
Heb je even? ;) korte versie:
Kreunen na geboorte --> couveuse --> grauw zien --> saturatie 55%--> couveuse afdeling en zuurstof --> overleg met MMC in Veldhoven --> team naar DB -->geïntubeerd naar MMC -->week op NICU vanwege onrijpe longen.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')