Waarom is de bakolie gedaan? Preventief onderhoud of ... ?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:20 schreef cosmick het volgende:
Gisteren m'n V70N opgehaald .
Mooi afgeleverd; nieuw stuurwiel (was een beetje bezweet), APK, grote beurt, nieuwe olie versnellingsbak en nog wat kleine dingetjes. Al gelijk een paar honderd kilometer gereden (in de regen, airco en ruitenwissers doen het iig prima) en zoooooooooeven met die automaat.
De bekende Eland-stickertjes komen vandaag binnen.
Foto's maak ik ff als 't droog is en de auto ontdaan is van de druppels .
Preventief onderhoud. Zat bij de grote beurt in.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:23 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Waarom is de bakolie gedaan? Preventief onderhoud of ... ?
Mooi zo! Dat zou men vaker mogen doen; het scheelt een hoop revisies. Maar goed, Volvo schrijft het niet voor ... Alleen bij taxi's.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:27 schreef cosmick het volgende:
[..]
Preventief onderhoud. Zat bij de grote beurt in.
Klopt, ik heb inmiddels veel gelezen hier (en op het volvo-forum.nl). En idd; Volvo schrijft het niet voor (alleen bij Taxi's) maar bij Volvospecialist Hardenberg doen ze 't om de 60.000 kilometers.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:28 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Mooi zo! Dat zou men vaker mogen doen. Maar goed, Volvo schrijft het niet voor ... Alleen bij taxi's.
Een dakspoiler is nog aardig prijzig. Ligt er wel aan of hij nog fabrieksaf in die kleur te krijgen is of dat je hem moet spuiten. Reken in elk geval op zo'n 500 à 600 incl. als hij nog gespoten moet worden en op zo'n 450 als dat niet hoeft.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:32 schreef cosmick het volgende:
[..]
Klopt, ik heb inmiddels veel gelezen hier (en op het volvo-forum.nl). En idd; Volvo schrijft het niet voor (alleen bij Taxi's) maar bij Volvospecialist Hardenberg doen ze 't om de 60.000 kilometers.
Nog wel een flinke lijst aan dingetjes gemaakt die ik er op wil hebben (dakspoiler, bekerhouder in dashboard, speakers in de achterdeuren (!), houten stripjes deuren en boven dashboardkastje etc). Bruins (tevens Volvospecialist) zit hier letterlijk om de hoek. Volgende week maar 's langs.
Brrr. De imitaties kosten geen drol, maar schijnen ook weer niet lekker te passen. Ik las op volvo-forum.nl dat je ze voor pak 'm beet 220 euro uit Engeland kan halen. Op Ebay zijn ze zijn goedkoper: http://cgi.ebay.nl/VOLVO-(...)&hash=item2ea8cd029cquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:35 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Een dakspoiler is nog aardig prijzig. Ligt er wel aan of hij nog fabrieksaf te krijgen is of dat je hem moet spuiten. Reken in elk geval op zo'n 500 à 600 incl. als hij nog gespoten moet worden en op zo'n 450 als dat niet hoeft.
Damnit. Da's het nu ook weer niet waard. Misschien dat zoiets tweedehands te krijgen is?quote:De "houten" strips zijn stervensduur. Ik geloof 300+!
Ik kwam er vandaag achter dat ik waarschijnlijk ook geen speakers in de achterdeuren heb. Is dat bij jou het geval dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:32 schreef cosmick het volgende:
[..]
Klopt, ik heb inmiddels veel gelezen hier (en op het volvo-forum.nl). En idd; Volvo schrijft het niet voor (alleen bij Taxi's) maar bij Volvospecialist Hardenberg doen ze 't om de 60.000 kilometers.
Nog wel een flinke lijst aan dingetjes gemaakt die ik er op wil hebben (dakspoiler, bekerhouder in dashboard, speakers in de achterdeuren (!), houten stripjes deuren en boven dashboardkastje etc). Bruins (tevens Volvospecialist) zit hier letterlijk om de hoek. Volgende week maar 's langs.
Klopt ja. Op zich wel aardig geluid, maar je mist toch wat achter je. De roosters zitten er wel (hopelijk ook de draadjes) dus snel maar even speakers regelen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:15 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik kwam er vandaag achter dat ik waarschijnlijk ook geen speakers in de achterdeuren heb. Is dat bij jou het geval dan?
Ik zeg, elektromotor, accu's en meuk eruit en puur RWD op benzine .quote:Volvo C30 met parallelgeschakelde Range Extender
In deze variant levert de driecilinder benzinemotor dankzij een turbo meer vermogen (190 pk/140 kW). Het verschil met de eerstgenoemde C30 is de parallelschakeling; de benzinemotor drijft de achterwielen aan via een automatische zestrapstransmissie (bij de eerste C30-versie zorgt de Range Extender niet direct voor de aandrijving). Deze C30-variant is ook voorzien van een generator (40 kW) die de accu kan opladen om voor langere tijd puur elektrisch aangedreven te rijden. In dat geval levert de elektromotor eveneens 111 pk (82 kW). Samen met de benzinemotor bedraagt het vermogen maar liefst meer dan 300 pk (220 kW). Ook bij deze C30-variant zorgt de Range Extender voor een toename van het bereik met ruim 1.000 kilometer - bovenop de 75 kilometer waarin de accu voorziet.
De lijn van deze wagens blijft prachtig. Veel plezier ermee!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:22 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou onze aanwinst hier nog posten!
Wordt wel tijd om em te poetsen geloof ik . We hebben hem nu 2 weken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een v40 2.0T Sports Edition uit 2004.
Rijdt echt fantastisch .
Ik weet helaas niet hoe die dingen officieel heten; wellicht iets met het woord "lijsten" erin. Tweedehands zijn ze best te krijgen, maar wellicht ook niet al te goedkoop. Daarbij slijt in mijn S60 de houtstructuur van die dingen achter de deurgrepen. Dat zal bij andere gebruikte exemplaren ook wel het geval zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:43 schreef cosmick het volgende:
Damnit. Da's het nu ook weer niet waard. Misschien dat zoiets tweedehands te krijgen is?
Hoe heten die dingen officieel eigenlijk?
Thanx .quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:23 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
De lijn van deze wagens blijft prachtig. Veel plezier ermee!
Mooi hoor!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:22 schreef CasB het volgende:
Pics van mijn nieuwe bak:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |