Ik heb net hierin proefgereden:quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:32 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Je kan nog overwegen er een ANWB/Dekra-keuring tegenaan te gooien.
En werkt de airco of zit ie er alleen maar in?
Geen garantie vind ik persoonlijk niet zo gek gezien de leeftijd van de auto.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ik heb net hierin proefgereden:
http://www.autotrader.nl/(...)e--7558|kleur--blauw
Ziet er van binnen en buiten tip top uit. Airco werkt prima en ook de automaat schakelt naar behoren. Eigenlijk niets op aan te merken, behalve wat vocht in de koplamp. Inruilprijs was volgens verwachting. Zit alleen geen garantie op.. althans niet zwart op wit. En dat vind ik ff een obstakel.
Wat rijden dat ding zeg! Pfoeh...! Ik denk er nog even over. Heb iig Volodealer Serva in Amersfoort ff gemaild (bel ze maandag) voor meer info over de auto. Daar is ie namelijk in onderhoud geweest. Spannend!!!
Nee, lijkt me ook niet . Maar aangezien ik mijn kantoor aan huis heb hoef ik er niet dagelijks mee te rijden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:02 schreef IrishBastard het volgende:
Wel een mooie wagen Zal alleen niet zo zuinig zijn, gok ik zo
Pics!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:35 schreef DaDude1987 het volgende:
OP updaten: Volvo 340 DL, gewoon handgeschakeld.
Wat een bak! Heeft mij veel rijplezier op geleverd!
Gedaan maar je kan beter de wiki copy pasten, want ik heb ook geen 440 meer namelijkquote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:52 schreef IrishBastard het volgende:
Heb jullie toegevoegd, kan zelf de wiki niet editten, of weet in ieder geval mijn login niet
Kan iemand mij daar even bij zetten als S40 2.0 van 1997?
Je had em doormiden geknipt, er staat een url ding, die mn naam aan een plaatje koppeltquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:19 schreef IrishBastard het volgende:
Wtf, ik heb niets weggehaald van een link ofzo
Bart-Willem zal ik nog even verwijderen dan
Waarom moet ik verwijderd worden? Ik heb nog altijd 3 Volvo's? Of 4 met de 740 van m'n vriendin meegerekend.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:19 schreef IrishBastard het volgende:
Wtf, ik heb niets weggehaald van een link ofzo
Bart-Willem zal ik nog even verwijderen dan
Je Amazon, volgens Hyman?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:31 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Waarom moet ik verwijderd worden? Ik heb nog altijd 3 Volvo's? Of 4 met de 740 van m'n vriendin meegerekend.
Eens.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:17 schreef Bart-Willem het volgende:
Ding ziet er goed uit, en als het goed bevalt allemaal: waarom niet? Als je het geld ervoor over zou hebben dan zou ik 't wel weten!
Ja die heb ik niet meer inderdaad. En m'n T5-R ook niet meer.quote:
Zo'n S80 T6 is schitterend. De T6 is inderdaad niet de beste Volvo, maar dat komt vooral door de automaatbak. Die bak, van GM dus, is totaal niet berekend op de pk's die zo'n ding in huis heeft. Ik geloof dat hij berekend is op 200, terwijl er 272 in zitten. De T6 is in beginsel ontworpen met 330 pk, maar dat had de bak helemaal niet getrokken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:15 schreef cosmick het volgende:
Zwijmel zwijmel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dub dub.
Las op het Volvo-forum dat de T6 niet de beste Volvo is, temeer door bemoeienis van GM.
Auto voelde echter in het half uur dat ik er mee gereden heb goed en degelijk aan. Smetteloos van binnen en van buiten. Nergens een kraakje en een soepel werkende automaat.
Dat las ik ook ja. Pfoeh! Aangezien de auto er van binnen en buiten heel strak uit ziet, de banden nog goed zijn, remschijven goed, lijkt het me wel een goed onderhouden auto. Zuinig mee omgesprongen (veel beter dan die zwarte S60 waar ik eerder ben wezen kijken... die zag er niet uit).quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Het komt regelmatig voor dat deze bakken worden gereviseerd. Da's een prijzig grapje, zo'n ¤2750 ex.
Het onderhoud van zo'n bak is erg duur. Dat wordt voornamelijk veroorzaakt door het "rioleringsstelsel" over de motor, ofwel de twee turbo's. Die zitten behoorlijk in de weg als men ergens bij moet. Dat zal ook wel voor de distributieriem gelden...quote:Op zondag 19 juni 2011 19:31 schreef cosmick het volgende:
[..]
Dat las ik ook ja. Pfoeh! Aangezien de auto er van binnen en buiten heel strak uit ziet, de banden nog goed zijn, remschijven goed, lijkt het me wel een goed onderhouden auto. Zuinig mee omgesprongen (veel beter dan die zwarte S60 waar ik eerder ben wezen kijken... die zag er niet uit).
Alleen: op de site staat "dealeronderhouden" en "facturen aanwezig". In de praktijk komt het er op neer dat ik daar zelf achteraan moet bij Volvo Amersfoort (was ie in onderhoud). Beetje vaag. En verkoper beweerde aan de hand van lettertjes op de distributieriem te zien dat deze voorlopig niet vervangen hoefde te worden. Nou, dat wil ik wel even zeker weten. Als dat allemaal duidelijk was en gelijk te overleggen was, had ik 'm gelijk gekocht.
Eigenlijk wilde ik 'm voor komend weekend hebben (vakantie), maar ik denk er nog ff over.
Ja, allereerst deze topics goed doorgelezen (volg het eigenlijk al jaren ) en idd ook volvo-forum.nl. 't Gaat voornamelijk om die bak. In de classic waren die beter las ik.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:37 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Overigens zijn er nog meer zwakke punten aan deze auto's, maar ik begreep dat je je al goed had ingelezen op het Volvoforum. Heb zelf een 2.9 gehad (heb inmiddels een S60 2.4T), en dat reed goddelijk. Die is alleen niet te vergelijken met een T6.
GM? De automaatbakken (ook de geartronics) van de S60/V70/S80 zijn gewoon van Aisin AW? Normaal gesproken zijn de AW-bakken probleemloos (zie de AW71, die verdomd goed was), alleen de geartronics en AW5's (die ook in de V70/S60/S80 zitten) zijn wat minder. Maar je merkt gauw genoeg of er wat mis mee is.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Zo'n S80 T6 is schitterend. De T6 is inderdaad niet de beste Volvo, maar dat komt vooral door de automaatbak. Die bak, van GM dus, is totaal niet berekend op de pk's die zo'n ding in huis heeft. Ik geloof dat hij berekend is op 200, terwijl er 272 in zitten. De T6 is in beginsel ontworpen met 330 pk, maar dat had de bak helemaal niet getrokken.
Het komt regelmatig voor dat deze bakken worden gereviseerd. Da's een prijzig grapje, zo'n ¤2750 ex.
940 met andere badgequote:Op maandag 20 juni 2011 11:22 schreef PICHT het volgende:
Net een s90 executive in Malakka gespot, wat een wagen Jammer dat ik m'n camera niet mee had. Wist ook niet eens dat er uberhaupt een s90 was.
940, 960.. Whateverquote:
Valt ook wel weer meequote:
En die exclusive was helemaal vet, met ruime achterbank/stoelen en die middenconsole met koelvakquote:Op maandag 20 juni 2011 20:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo uit mijn hoofd: vooral de motor, kleuren, dashboard, stoelen, front (koplampen, grille, voorschermen, motorkap), bumpers, velgen (ET43 ipv ET25) enz enz enz.
Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...quote:Op maandag 20 juni 2011 20:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo uit mijn hoofd: vooral de motor, kleuren, dashboard, stoelen, front (koplampen, grille, voorschermen, motorkap), bumpers, velgen (ET43 ipv ET25) enz enz enz.
Trouwens: naast de 850 T5 sedan van m'n broer weet ik nog een leuke T5 Estate te koop. Het gaat om een zwarte T5 met beige lederen interieur en een km-stand van slechts 192.000. 8) Ding komt uit 1995 en heeft nog een Belgisch kenteken (even invoeren, wat BPM afrekenen, APK erop en klaar). Ding zal rond de 2000-2250 oid moeten kosten. Er was iemand toch op zoek naar een Estate ipv sedan?
Volgens de BPM calculator van Autoweek (http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php) is dat wel ongeveer 112 euro.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]
Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
Invoer valt ook wel mee dacht ik Paar honderd euro hoogstens.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]
Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
Wat is je budget? Invoeren @ RDW kost 91 Euro (da's inclusief de NL-papieren dan, en daarmee kan je kentekenplaten laten drukken wat je ca 25 Euro gaat kosten). BPM zal een paar Euro zijn (hooguit tientjeswerk).quote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]
Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
quote:
Beter dan de citroen die jij wildequote:
ZX in goede staat is beter te vinden . Heb in ieder geval geen zin om plaatwerk enzo te doen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:11 schreef Hyman het volgende:
[..]
Beter dan de citroen die jij wilde
of je moet een DS nemen
Neequote:
quote:
Hihi dubbele ontkenning.quote:
Doen ze in Amerika alleen maar, dus dat zegt niets.quote:
T6-bakken zijn wel degelijk van GM. Het betreft type 4T65E. Deze zijn ook geleverd in XC90's. Als zo'n bak een totale revisie nodig heeft, ben je eigenlijk goed de sigaar, omdat bepaalde onderdelen niet los verkocht worden door Volvo. Je bent dan in feite veroordeeld tot een sloopbak, die uiteraard ook de nodige slijtage kent. Bij de dealer eentje halen kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel ¤5000 meenemen. En voor hoeveel kilometer die het doet? De bak blijft immers lijden onder het te grote vermogen.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
GM? De automaatbakken (ook de geartronics) van de S60/V70/S80 zijn gewoon van Aisin AW? Normaal gesproken zijn de AW-bakken probleemloos (zie de AW71, die verdomd goed was), alleen de geartronics en AW5's (die ook in de V70/S60/S80 zitten) zijn wat minder. Maar je merkt gauw genoeg of er wat mis mee is.
Ik zie nu ook dat type van GM, maar is dat ook niet weer via AW toevallig?
De hamvraag is welk budget je hebt; ik weet er een aantal te staan. S/V40's met automaat zijn sowieso ver in de minderheid en zijn altijd een stuk duurder dan handbakken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:36 schreef mithrandirrr het volgende:
Mijn S40 2.0 uit 1996 is binnenkort aan vervanging toe
Heb er sinds 2003 154.000km mee gereden (km stand nu 260.000) maar de apk was nu al kiele kiele... Voor de volgende apk (juli 2012) zal er toch aardig wat moeten gebeuren; nieuwe remschijven voor, remleidingen vervangen, en kloplamp verstel apparaatje is kapot. Tevens moet er waarschijnlijk een nieuwe katalysator onder en gaf de accu aan zwak te zijn. Niet meer het geld waar om dat allemaal nog te laten vervangen. Toch best pijnlijk aangezien hij echt nog loopt als een zonnetje en ik nog geen moment genoeg heb gehad van deze wagen.
Ik ben nu dus aan het kijken voor een S40 of V40 uit 2002-2003. Liefst met een een 2.0t motor. Of een T4 (amper te vinden in automaat).
V40's zijn er wel een aantal met een 2.0t motor, maar S40's ook sporadisch.
Ook is een C70 nog een optie, maar ik weet niet zo goed wat voor onkosten ik dan kan verwachten..
Houd dus de oogjes open en ga eens wat wagens bekijken als ze op het pad komen!
Budget is om en nabij de ¤10.000,- voor een 2.0t of een c70. Er staan er een aantal op de autosites, maar ben nog niet wezen proefrijden. Zou graag ook een ietswat aangeklede versie hebben met indien mogelijk xenon verlichting (half) lederen bekleding, een spoilertje en een schuif/kanteldak. Behoorlijk hoge eisen dus!quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:12 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
De hamvraag is welk budget je hebt; ik weet er een aantal te staan. S/V40's met automaat zijn sowieso ver in de minderheid en zijn altijd een stuk duurder dan handbakken.
Een 2.0T is een heerlijke motor. Daar kun je echt zeer goed mee scheuren. Een T4 is leuk, maar je zult al snel wheelspin veroorzaken omdat er gewoonweg veel te veel vermogen op de voorwielen staat. Zo'n ding had beter AWD kunnen zijn.
Een C70 T5 is zeker aan te raden, zeker de eerste exemplaren, want daar lag nog de befaamde motor uit de T5-R in. Als je daar het gas induwt, ben je extra blij met die goede stoelen. Een aandachtspunt is wel dat het een auto is die het goed begint te doen in het petjescircuit. Nieuwe velgen voor die dingen zijn ook erg duur!
Eens.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:13 schreef mithrandirrr het volgende:
Naaah ik vind die stoffe kap echt niet mooi staan. Zonder kap wel érg fraai!
Las ik ja. Classics vind ik eigenlijk ook wel mooier.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zou een classic kopen ipv het nieuwere model. De duurzaamheid van volvo's loopt aardig terug met de nieuwere modellen. Teveel ford samenwerking.
Idemquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Las ik ja. Classics vind ik eigenlijk ook wel mooier.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/7019401
Nee joh, zo'n hoekig oud ding wil je niet in gevonden worden. Ik zou dan eerder kijk naar een s40 uit 2006. http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/7899113quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Las ik ja. Classics vind ik eigenlijk ook wel mooier.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/7019401
Da's niet duur! Jammer dat 't een diesel is.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee joh, zo'n hoekig oud ding wil je niet in gevonden worden. Ik zou dan eerder kijk naar een s40 uit 2006. http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/7899113
Schitterende wagens vind ik dit en voor mijn gevoel zijn ze veel beter gebouwd. In ieder geval het interieur. Ons pa heeft een V70 2,5tdi uit 2000 gehad. Dit was werkelijk een heerlijke auto. Nu rijdt hij een V70 D5 uit 2004 en op uiterlijk is hij erg mooi, maar dat interieur..... als ik aan het plastic trek hoor je het kraken enzo. Dat hoort toch niet bij een volvo!! Ik heb dit helaas ook gemerkt bij de latere versies... S40 jonger dan 2004, V50 etc... Dit weerhoud me ervan zo'n auto te kopen...quote:
Ik wilde een tijdje een volvo kopen. Beetje leasesites gekeken naar s40 om tweedehands te kopen. Daar zag je ook de onderhoudshistorie en de s40'scoorde daar bedroevend slecht. Toen wat in gaan lezen en ford heeft volvo dus verneukt. Ja, ouwe volvo's waren beter. Da's nie alleen een gevoel helaas.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:17 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Schitterende wagens vind ik dit en voor mijn gevoel zijn ze veel beter gebouwd. In ieder geval het interieur. Ons pa heeft een V70 2,5tdi uit 2000 gehad. Dit was werkelijk een heerlijke auto. Nu rijdt hij een V70 D5 uit 2004 en op uiterlijk is hij erg mooi, maar dat interieur..... als ik aan het plastic trek hoor je het kraken enzo. Dat hoort toch niet bij een volvo!! Ik heb dit helaas ook gemerkt bij de latere versies... S40 jonger dan 2004, V50 etc... Dit weerhoud me ervan zo'n auto te kopen...
quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:13 schreef mithrandirrr het volgende:
Naaah ik vind die stoffe kap echt niet mooi staan. Zonder kap wel érg fraai!
Ik ook, maar ik ben echt een cabriofan dus zou enorm vaak met het dak open rijden . En voor de échte winter, mja, daarvoor koop je er een hardtop bij.quote:
quote:Op zondag 26 juni 2011 03:21 schreef mithrandirrr het volgende:
Hmm c70 met hardtop heb ik eigenlijk nooit gezien!
quote:Op zondag 26 juni 2011 03:21 schreef mithrandirrr het volgende:
Hmm c70 met hardtop heb ik eigenlijk nooit gezien! Oude model dan hè
Nog nooit bewust zien rijden Het ken ermee door.quote:Op zondag 26 juni 2011 10:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind zo'n hardtop niet misstaan .
quote:Op zondag 26 juni 2011 11:29 schreef IrishBastard het volgende:
Toch zou ik voor de gewone C70 gaan, al dat extra gewicht kan niet fijn zijn voor het rijgedrag
ach dat beetje verschil. je rijdt niet echt op wegen irl waar dat het verschil gaat maken. een open dak daarentegenquote:Op zondag 26 juni 2011 11:29 schreef IrishBastard het volgende:
Toch zou ik voor de gewone C70 gaan, al dat extra gewicht kan niet fijn zijn voor het rijgedrag
als je snelheid wilt is een motor top.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:13 schreef IrishBastard het volgende:
Scheelt 100 kilo, en waarschijnlijk een stuk stijfheid. Ik zou het wel weten
Dat is dan wel in combinatie met het feit dat zo'n open dak me dus echt gestolen kan worden
voor echte stijfheid en rijplezier koop je bmw natuurlijk. ouwe volvo's zijn ook tof. nieuwe volvo's zijn opgewaardeerde fordjes.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:15 schreef IrishBastard het volgende:
Om maar even appels met peren te gaan vergelijken
Jawel hoor . Heb 'm zelf. Slechts 360.000 km gedraaid.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee joh, zo'n hoekig oud ding wil je niet in gevonden worden.
Da's een Ford Focus met een pakje aan.quote:Ik zou dan eerder kijk naar een s40 uit 2006. http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/7899113
Juist!quote:Op zondag 26 juni 2011 13:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ach dat beetje verschil. je rijdt niet echt op wegen irl waar dat het verschil gaat maken. een open dak daarentegen
Daar zit dus het verschil tussen ons .quote:Op zondag 26 juni 2011 13:04 schreef IrishBastard het volgende:
Mja, zo heeft ieder zijn voorkeuren. Ik zie het voordeel van de cabrio niet zo, zie mezelf niet stukken gaan touren met het dak open ofzo
Het ergste is dat er wel een kern van waarheid in zit. Geldt niet voor alles natuurlijk, maar voor sommige zaken zeker wel.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
voor echte stijfheid en rijplezier koop je bmw natuurlijk. ouwe volvo's zijn ook tof. nieuwe volvo's zijn opgewaardeerde fordjes.
*runs*
Ik vind het ook jammer. Vind de nieuwe modellen best netjes, en niet zo patserig als de meeste andere merken. Had nu een s40 gehad als ze nog zo degelijk waren als de volvo's van 15 jaar terug.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist!
[..]
Daar zit dus het verschil tussen ons .
[..]
Het ergste is dat er wel een kern van waarheid in zit. Geldt niet voor alles natuurlijk, maar voor sommige zaken zeker wel.
Wat rijd je nu dan, wat wel degelijk genoeg is?quote:Op zondag 26 juni 2011 14:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer. Vind de nieuwe modellen best netjes, en niet zo patserig als de meeste andere merken. Had nu een s40 gehad als ze nog zo degelijk waren als de volvo's van 15 jaar terug.
volkswagen. maar heb serieus zitten twijfelen.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:57 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat rijd je nu dan, wat wel degelijk genoeg is?
Het is jammer dat de 'degelijkheid' afgenomen is, maar vraag me af hoe het in verhouding tot andere merken momenteel staat. Qua prijs/kwaliteit lijkt het me namelijk nog steeds niet meer dan redelijk
in welk opzicht.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:02 schreef IrishBastard het volgende:
Maar Volkswagen is wel een stuk duurder?
jups. ruiten en wielen zijn wel standaard. dat was een meevallertje.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:14 schreef IrishBastard het volgende:
Mja, maar die basisuitvoeringen zijn dus niet echt vergelijkbaar, aangezien ik die bij Volvo al behoorlijk compleet vind. Volkswagen levert zelfs nog gewoon stalen velgen standaard
Ah joh, dan leer je je eigen auto waarderen. Ik had dat een tijdje terug ook, toen vroeg ik me af of ik het gas wel genoeg indrukte in de leenauto . Je bent blij als je je Volvo straks weer terug hebt .quote:Op maandag 27 juni 2011 09:57 schreef IrishBastard het volgende:
Na mijn S40 al weer 3/4 jaar te rijden is het even afzien om in een Swift rond te karren nu hij even bij de schadehersteller staat
Onze s40's schelen niet veel dan! (zie dat je 1997 2.0) hebt. Wat is jouw km stand en geen problemen met remleidingen etc? Mijne rijdt ook nog zooo fijn.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:16 schreef IrishBastard het volgende:
Absoluut, dat was exact wat ik dacht Die S40 bevalt me toch wel prima
Ga eens in Zweden kijken. Er rijden daar nog meer 2 en 7 series rond dan S/V40's . En Volvo is niet van de moderne vormgeving, dat moeten gewoon robuust stevige bakken zijn .quote:Op maandag 27 juni 2011 12:49 schreef IrishBastard het volgende:
Wat een doordachte opmerking Dit baseer je op?
Volgens mij zijn het best prima wagens die, afgezien van hun Renaultbak in een aantal modellen, behoorlijk betrouwbaar zijn. Zeker voor het geld wat ze toen gekost hebben. Daarbij hebben ze een in mijn ogen redelijk vooruitstrevende (nu dus nog steeds best moderne) vormgeving, wat van de oudere Volvo modellen niet gezegd kan worden
Geimporteerde auto's? De S/V40 was ook gewoon te koop bij de dealer daar hoor. Maar die wilden ze niet, en terecht.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:52 schreef IrishBastard het volgende:
Wat een onzin
En het is niet heel vreemd dat er in Zweden minder geimporteerde auto's zijn, lijkt mij zo
Maar kwaliteit valt natuurlijk alleen af te lezen aan het aantal auto's dat er in Zweden rondrijdt
Ik zie nog aardig wat 850's rondrijden anders. Ook een meuk aan S/V40.. 200 en 700 zie je eigenlijk zowat niet meer.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef IrishBastard het volgende:
Chryslers zijn hier ook gewoon te koop bij de dealer, maar die moeten dan nog steeds wel gewoon geimporteerd worden. Lijkt me niet meer dan logisch dat alles wat uit het buitenland moet komen (want daar worden ze tenslotte gemaakt) en dus langer duurt wat minder hard loopt.
Qua prijs/kwaliteit is de S/V40 toch zeker een goed model geweest Sluit dan wellicht niet aan bij jouw ideaalbeeld van Volvo, maarja
Ter vergelijk, kijk dan eens hoeveel S/V40's er hier in Nederland rondrijden in vergelijk tot de 2 en 7 serie die volgens jou zo prima zijn Vergelijk het desnoods met de 850, die meer uit die tijd is. Lijkt me stug dat er daar veeeeel meer van rondrijden
1000 S/V40's op een boot ga jij bij de dealer in Zweden niets van merken hoor qua prijs...quote:Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef IrishBastard het volgende:
Chryslers zijn hier ook gewoon te koop bij de dealer, maar die moeten dan nog steeds wel gewoon geimporteerd worden. Lijkt me niet meer dan logisch dat alles wat uit het buitenland moet komen (want daar worden ze tenslotte gemaakt) en dus langer duurt wat minder hard loopt.
Pak dan gewoon een XC90. Daar kan imho weinig tegenop.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:07 schreef r8v2 het volgende:
Een 2, 7 of 9-serie rijdt sowieso beter want RWD .
Ja, AWD is inderdaad goed te vergelijken met RWD .quote:Op maandag 27 juni 2011 15:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Pak dan gewoon een XC90. Daar kan imho weinig tegenop.
Een onveilig hok . Ik rijd nog liever in een 740 uit '85 dan een 440 uit '95.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je bent zelf een auto van 25 jaar oud aan het vergelijken met een nieuwe(re) die daarbij nog eens in hele andere prijsklasses vallen. En dat is wel te vergelijken???
Een 740 is een onveilig en vervuilend hok wanneer je het vergelijkt met een nieuwe S80.
quote:Op maandag 27 juni 2011 16:00 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Een onveilig hok . Ik rijd nog liever in een 740 uit '85 dan een 440 uit '95.
En FWD en AWD is voor leaserijders en huisvrouwen .
De modus is uit 2007. Dat is alweer 12 jaar verder dan een 440... En liever m'n benen kapot dan filet americain in mijn schedel .quote:Op maandag 27 juni 2011 16:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Wat mij betreft een onveilig hok ja. Destijds voldeed het prima en was het zijn tijd zelfs ver vooruit wat veiligheid betreft. Nu hopeloos achterhaald.
Dat bedoel ik dus, appels met peren.......quote:Op maandag 27 juni 2011 16:38 schreef r8v2 het volgende:
[..]
De modus is uit 2007. Dat is alweer 12 jaar verder dan een 440... En liever m'n benen kapot dan filet americain in mijn schedel .
Jammer dat ie geen spoilertje heeftquote:Op maandag 27 juni 2011 19:15 schreef mithrandirrr het volgende:
Hmm ik had een hele geschikte kandidaat gevonden voor een relatief lage prijs. Echter toen ik het kenteken in google invoerde kwam ik op deze site terecht:
http://www.bva-auctions.com/auction/lot/2801/1300034
Hier zie ik dat er toch wel wat krassen op de bumper zitten. Ook liggen er andere velgen op dan bij de advertentie. Zaterdag ga ik even kijken. De vraagprijs is ¤6300,=
Is dat de moeite of hebben jullie er een hard hoofd in?
Een turbo is in principe gebouwd op de levensduur van de auto. In de praktijk wordt dat helaas vaak niet waargemaakt. Het ligt ook zeer aan de rijstijl, maar zo rond de 250.000 km zou ik er serieus rekening mee houden dat het moment van vervangen gekomen is.quote:Op maandag 27 juni 2011 17:28 schreef mithrandirrr het volgende:
Kan iemand misschien iets vertellen over de levensduur van de turbo bij een S40 2.0t?
Opvallend dat ie, ondanks veiling in februari, al sinds november 2010 tenaamgesteld is. Dat zou ik zeker even navragen.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:15 schreef mithrandirrr het volgende:
Hmm ik had een hele geschikte kandidaat gevonden voor een relatief lage prijs. Echter toen ik het kenteken in google invoerde kwam ik op deze site terecht:
http://www.bva-auctions.com/auction/lot/2801/1300034
Hier zie ik dat er toch wel wat krassen op de bumper zitten. Ook liggen er andere velgen op dan bij de advertentie. Zaterdag ga ik even kijken. De vraagprijs is ¤6300,=
Is dat de moeite of hebben jullie er een hard hoofd in?
Dat is eerder logisch. Hij is door een bedrijf gekocht en dus in de bedrijfsvoorraad gekomen. Als een auto in de bedrijfsvoorraad zit issie in principe van niemand (als in, niemand is er verantwoordelijk voor), dus dat wordt ook niet geregistreerd als zodanig.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Opvallend dat ie, ondanks veiling in februari, al sinds november 2010 tenaamgesteld is. Dat zou ik zeker even navragen.
Thx voor de info Het is altijd van belang je auto goed te behandelen, helaas doet niet iedereen dat. Wat bedoelde je trouwens met die knoep op het dak?quote:Op maandag 27 juni 2011 22:46 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Een turbo is in principe gebouwd op de levensduur van de auto. In de praktijk wordt dat helaas vaak niet waargemaakt. Het ligt ook zeer aan de rijstijl, maar zo rond de 250.000 km zou ik er serieus rekening mee houden dat het moment van vervangen gekomen is.
Nog even over die knoep, dat is waarschijnlijk het gelijmde dak. Heeft mijn vriendin d'r S40 ook last van. We hebben dat ding trouwens ruim drie jaar en buiten wat draagarmen en een koplamp nooit dingen aan hoeven vervangen buiten regulier onderhoud. Oja, en de bekende lekkage bij de achterlichten is een keer opgelost.
Als je trouwens op zoek gaat naar een C70 cabrio (best mogelijk voor dat budget; zou alleen wel iets meer ervoor uittrekken), besef dan wel dat die wagens nog weleens willen torderen, met name met de grotere bandenmaten.
Wat betreft je vraag over kinderziektes, deze auto's kennen hun zwakke punten, zoals remklauwen, raamschakelaars en airco. Ik zou ze echter niet laten staan. Goed onderhoud is natuurlijk wel van belang, ook bij een Volvo.
Auto's die bij BVA te koop staan komen meestal voort uit een faillissement of inbeslagnamequote:Op maandag 27 juni 2011 23:29 schreef mithrandirrr het volgende:
Inderdaad
[..]
Thx voor de info Het is altijd van belang je auto goed te behandelen, helaas doet niet iedereen dat. Wat bedoelde je trouwens met die knoep op het dak?
@Mikkie, Dat vond ik inderdaad ook vreemd. Lijkt wel of er een paar rare dingen zijn gebeurd tussen november 2010 en nu... Zou de garage die hem nu verkoopt hem dan ook op de veiling hebben aangeboden? En waarom zit er zoveel tijd tussen (schade?). Zeker iets dat ik moet checken. Verder hoop ik dat de motor e.d. goed in orde is en dat er niet teveel onderhoud aan zit te komen (remschijven om maar iets te noemen).
Lijkt me primaquote:Op maandag 27 juni 2011 23:44 schreef r8v2 het volgende:
Lijkt me duidelijk dus. Bedrijf heeft goedkoop auto gekocht bij veiling, netjes opgelapt en verkoopt hem nu. Hoe moeilijk is het?
Picsquote:Op maandag 27 juni 2011 23:45 schreef bleiblei het volgende:
Woei, mag over twee weken mee doen hier. We hebben afgelopen zaterdag een V40 2.0T sports edition uit 2004 gekocht .
Welke kleur heeft ie?quote:
Beste kleur voor een V40 naar mijn ideequote:
Vraag het je pa, of je je spaarrekening mag plunderen, en vraag of hij de WB betaald.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Waarom heb ik nou geen 5000 euro op de plank liggen en maandelijks genoeg budget om een duurdere auto te onderhouden? Zo'n gave S40 T4 op marktplaats in cream yellow
Wegenbelasting is het probleem niet zo. Meer de verzekeringquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:02 schreef Hyman het volgende:
[..]
Vraag het je pa, of je je spaarrekening mag plunderen, en vraag of hij de WB betaald.
op je pa's naam ook nog?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wegenbelasting is het probleem niet zo. Meer de verzekering
Vinden ze denk ik niet zo leuk bij een T4 .. En moet toch eens zelf schadevrije jaren opbouwenquote:
Voor 80 per maand ja .. Ik rijd nu iets wat budgetair ongeveer een tiende is van het totaal voor een T4quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:45 schreef Mikkie het volgende:
Voor die T4 die jij bedoelt kom ik met mijn gegevens op veertig euro per maand... da's minder dan ik voor mijn 320d betaal . Moet je als beginneling toch ook wel verzekerd krijgen?
Dat doe je toch niet? Dit is meer Golfjes of Civicjes-achtige taferelen. Een verzekering op je vaders naam, wat voor kleuter ben je dan. Gewoon bij je vader in de verzekering, krijg je korting en bouw je no claim op.quote:
Pica'squote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:02 schreef mithrandirrr het volgende:
Als alles goed gaat ben ik komende week de trotse eigenaar van een schitterende blauwe V40 2.0t Europa Sports uit 2003!!!
Ging aanvankelijk voor de S40 kijken maar ik had er geen goed gevoel bij. Auto zou altijd daar in onderhoud zijn geweest en het was gewoon een universele autozaak. Tevens had hij op eigenlijk elk deel wel een klein krasje en hoorde ik toch wel wat rammeltjes met Proefrijden (hoeft niks serieus te zijn).
Toen doorgereden naar de volgende kandidaat (waren immers toch al een goed eind op pad. ). De V40 stond te koop bij Volvo dealer die hem altijd in onderhoud heeft gehad (1 eigenaar). Schitterend exememplaar!! Maar we konden het niet eens worden over de prijs. Later op de middag hebben ze me terug gebeld en maandag laat ik weten of ik akkoord ga. (ik denk het wel )
Klinkt zeker goed! Ben erg benieuwd naar de foto's.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:02 schreef mithrandirrr het volgende:
Als alles goed gaat ben ik komende week de trotse eigenaar van een schitterende blauwe V40 2.0t Europa Sports uit 2003!!!
Ging aanvankelijk voor de S40 kijken maar ik had er geen goed gevoel bij. Auto zou altijd daar in onderhoud zijn geweest en het was gewoon een universele autozaak. Tevens had hij op eigenlijk elk deel wel een klein krasje en hoorde ik toch wel wat rammeltjes met Proefrijden (hoeft niks serieus te zijn).
Toen doorgereden naar de volgende kandidaat (waren immers toch al een goed eind op pad. ). De V40 stond te koop bij Volvo dealer die hem altijd in onderhoud heeft gehad (1 eigenaar). Schitterend exememplaar!! Maar we konden het niet eens worden over de prijs. Later op de middag hebben ze me terug gebeld en maandag laat ik weten of ik akkoord ga. (ik denk het wel )
Moet nog wel een proefrit maken!! Maar met een km stand van 124k maak ik me daar niet zo'n zorgen over!
Klinkt goed! Wel zeker nog even een kritische proefrit maken. En natuurlijk foto's plaatsen als je 'm hebtquote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:02 schreef mithrandirrr het volgende:
Als alles goed gaat ben ik komende week de trotse eigenaar van een schitterende blauwe V40 2.0t Europa Sports uit 2003!!!
Ging aanvankelijk voor de S40 kijken maar ik had er geen goed gevoel bij. Auto zou altijd daar in onderhoud zijn geweest en het was gewoon een universele autozaak. Tevens had hij op eigenlijk elk deel wel een klein krasje en hoorde ik toch wel wat rammeltjes met Proefrijden (hoeft niks serieus te zijn).
Toen doorgereden naar de volgende kandidaat (waren immers toch al een goed eind op pad. ). De V40 stond te koop bij Volvo dealer die hem altijd in onderhoud heeft gehad (1 eigenaar). Schitterend exememplaar!! Maar we konden het niet eens worden over de prijs. Later op de middag hebben ze me terug gebeld en maandag laat ik weten of ik akkoord ga. (ik denk het wel )
Moet nog wel een proefrit maken!! Maar met een km stand van 124k maak ik me daar niet zo'n zorgen over!
Deze toevallig?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zag vandaag een duitse volvo estate, zeer nieuw rype; ik herkende de achterkant iig niet.
Mee eens.quote:
Volvo kent officieel de kleur "khaki" niet. Zie http://www.volvotips.nl/index.php/general/volvo-color-codes/quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:14 schreef Kriegel het volgende:
Khaki noemen ze die kleur.
http://en.wikipedia.org/wiki/Khaki_%28color%29
Bij "shit color" moet ik persoonlijk eerder aan chocoladebruin denken. Wat ik gek genoeg op sommige auto's lang niet lelijk vind, maar ik heb een rare smaak.
Die kleur is alleen geoorloofd op de 79/80-modellen (precies zoals jij die post) en dan uiteraard met een voorspoiler onder de bumper.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:42 schreef r8v2 het volgende:
Chocoladebruin is wel tof op 240's .
[ afbeelding ]
Zijn volgens mij ook alleen maar geleverd op die modellen he .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:35 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Volvo kent officieel de kleur "khaki" niet. Zie http://www.volvotips.nl/index.php/general/volvo-color-codes/
[..]
Die kleur is alleen geoorloofd op de 79/80-modellen (precies zoals jij die post) en dan uiteraard met een voorspoiler onder de bumper.
Zo eentje met vierkante koplampen heeft de vriend van mijn zusje . Ding heeft 2 ton gelopen maar hij is zo perfect onderhouden dat het net lijkt alsof ie er nog maar 20.000 op heeft staan .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:31 schreef Bart-Willem het volgende:
Volgens mij ook, ik heb die kleur ook gezien op de DL-versie (met de vierkante koplampen welke ook geleverd is in 79/80). Later zijn er wel 2 andere bruine kleuren bij gekomen waarvan 1 voor de 264 maar die zie je zelden.
Nope, door dhr. van Vugt gemaakt .quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:54 schreef Bart-Willem het volgende:
Leuke poster, zelf lopen fotosoepen?
Ah ok dank. Ga morgenochtend even goed kijken en natuurlijk rijden.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Grille hebben ze zwart gespoten zo te zien. Ik geloof dat bij de V70 Classics de dubbele airbag al standaard is, in ieder geval wel bij de latere modeljaren en daar valt 1999 ook onder.
Als je goed kijkt zie je op de interieurfoto ook "SRS airbag" staan naast het luchtroostertje. Nou ja: het is niet te lezen maar ik weet dat 't er staat.
Nog niet .quote:Op maandag 11 juli 2011 15:22 schreef PeeJay1980 het volgende:
Niet nodig, deze loopt kogelvrij. Ook geen elektrische problemen
16 jaar oud en 1 van de laatste 480's geleverd in Nederland. De eerste versies hadden veel meer problemen.quote:
Veel zijn slecht inderdaad. Vooral veel turbo's zijn afgetraptquote:Op maandag 11 juli 2011 15:50 schreef r8v2 het volgende:
Oh er zijn wel goede. Maar ook heel veel slechte . Met de introductie hadden zelfs veel dealers moeite met de complexiteit van voornamelijk het elektrische systeem. De eerste V70 had zelfs nog systemen die in de 480 geintroduceerd werden .
Goede keuze!quote:Op maandag 11 juli 2011 14:54 schreef cosmick het volgende:
Nou, de Classic viel toch ff wat tegen. Op zich een fijne auto, maar er waren toch wat minpuntjes (trillend stuur bij afremmen, benzinelucht, aardig wat (diepe) krassen).
Vond ik reden genoeg om toch even verder te kijken. En maar goed ook, want na een rit in deze V70 uit 2002 was ik (en de auto) verkocht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dealeronderhouden, nieuwe distributieriem etc etc. In Momentum-uitvoering dus niet de meest luxe versie, maar wel alle noodzakelijke dingetjes (airco, alarm, cruiscontrol etc). Bij een Volvo-specialist in Hardenberg gekocht dus dat zit (vast) wel goed.
Donderdag haal ik 'm op. Can't wait .
Dank! Die Classic leek mooi en vond ik niet duur gezien de kilometerstand. Maar 't viel gewoon tegen. En ook de toko die 'm te koop aanbood. En ik vond het niet zo prettig dat ik binnenin benzine rook. De 2002 V70 heeft 212k gelopen. Fors, maar het feit dat ie bij een Volvo-specialist (Hardenberg) te koop stond, alle beurten heeft gehad enzovoorts lijkt me dat geen probleem.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:21 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Goede keuze!
Eerlijk gezegd vond ik het al raar dat je bereid was zoveel neer te lappen voor een V70 Classic, alhoewel de auto het met zijn km-stand misschien wel waard was als 'ie verder in extreem nette staat verkeerde. Maar da's helaas niet het geval. Hoeveel heeft deze gelopen?
Je bent niet de enige. Had het tot het vorige topic toe volledig bijgewerkt, maar die wijzigingen staan niet in de wiki...quote:Op maandag 11 juli 2011 15:11 schreef PeeJay1980 het volgende:
Wie heeft mij weer uit het lijstje in de OP gehaald?
Sterker nog, er zijn zelfs ultra-basisuitvoeringen van S80's zónder airco Heb er zelf een gehad met een handmatige. Werkte prima verder. Met die ecc van mij heb ik alleen maar problemen (en ik ben niet de enige).quote:Op maandag 11 juli 2011 16:21 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Goede keuze!
Eerlijk gezegd vond ik het al raar dat je bereid was zoveel neer te lappen voor een V70 Classic, alhoewel de auto het met zijn km-stand misschien wel waard was als 'ie verder in extreem nette staat verkeerde. Maar da's helaas niet het geval. Hoeveel heeft deze gelopen?
Je hebt nu vrijwel dezelfde V70 als ik heb! Die van mij is uit 2001 en eigenlijk de net-niet-basisuitvoering: Comfortline, niet eens halfleer. Maar gelukkig wel climate control (dacht dat 't standaard was bij V70's en S60's maar er is schijnbaar ook een handmatige airco-versie maar die kom je gelukkig zelden tegen), cruise control, alarm, altijd bij de dealer onderhouden geweest (complete bijbel aan facturen zit erbij) enz enz. Ben er echt extreem tevreden over. En het rijdt beter dan een V70 Classic. Enig nadeeltje dat ik me kan bedenken zijn de A-stijlen die soms in de weg zitten bij het kijken en dat je de diepte van de voorkant niet goed in kan schatten. Maar ik was voorheen ook vierkante 940's, 740's, 850's en 240's gewend. En een Amazon was ook makkelijk met de voorkant.
Hoeveel pk levert dat? Zoveel vermogen op de voorbandjes is niet tof.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:42 schreef x3ro het volgende:
Gezien een maatje van mij in de SC fan was heb ik deze volvo op foto gezet. Is de getunede 850 T5-R van een goede vriend van mij. Heb de afgelopen 4 dagen hier lol mee kunnen beleven in Goteborg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij droog weer was het al een beetje tè. Wielspin in z'n 2 en 3 met tractiecontrolle aan en dan ook niet zo zuinig. Ik heb al in meer 'snelle' jongens mogen rijden, maar zo explosief als die turbo is met alleen fwd dat is gewoon héérlijk
Specs:
2.3 liter T5-R blok
Garrett GT30-71R
3 inch piping voor de turbo
3 inch uitlaat van voor naar achter zonder cat
Andere brandstofpomp en injectoren
Porsche 911 remmerij
http://www.vankronenburg.nl/hoofd_nl.html hebben ook een of 2 hele snelle volvo's en nog Nederlands ookquote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef r8v2 het volgende:
Er blijft maar 1 Volvo Turbo de allergrootste baas:
Is 3 inch van voor naar achteren, kun je vrij weinig kanten mee opquote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Alleen jammer van de velgen en de "dikke" uitlaatpot.
Ergens tussen de 400 en 450 op de voorwielen. Op dyno had 'ie er 415 maar liep niet optimaal.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef JJH het volgende:
[..]
Hoeveel pk levert dat? Zoveel vermogen op de voorbandjes is niet tof.
Ja, maar dat is een bedrijf. Ik vind het juist zo mooi dat dat kereltje met vanallerlei onderdelen 500pk in elkaar knutselt. En het is een 242 .quote:Op maandag 11 juli 2011 21:47 schreef x3ro het volgende:
[..]
http://www.vankronenburg.nl/hoofd_nl.html hebben ook een of 2 hele snelle volvo's en nog Nederlands ook
Daar valt toch amper meer mee te rijden...quote:Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef x3ro het volgende:
[..]
Is 3 inch van voor naar achteren, kun je vrij weinig kanten mee op
[..]
Ergens tussen de 400 en 450 op de voorwielen. Op dyno had 'ie er 415 maar liep niet optimaal.
Gaat hard, maar ik vind het echt ontzettend lelijkquote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef r8v2 het volgende:
Er blijft maar 1 Volvo Turbo de allergrootste baas:
Zijn genoeg nette oplossingen van Ferrita of Simons.. Kijk maar op het 850 forumquote:Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef x3ro het volgende:
[..]
Is 3 inch van voor naar achteren, kun je vrij weinig kanten mee op
[..]
Ergens tussen de 400 en 450 op de voorwielen. Op dyno had 'ie er 415 maar liep niet optimaal.
De 1e en 2e versnelling zijn vrij nutteloos, maar dat is omdat hij geen standalone ECU heeft waar je de turbodruk per versnelling kan begrenzen. Deze auto is echt voor rollende sprints gemaakt vanaf zo'n 50 km/h. In Zweden hebben we er een gepimpte Evo 9 en een 911 4S mee zitten pestenquote:Op maandag 11 juli 2011 21:49 schreef JJH het volgende:
[..]
Daar valt toch amper meer mee te rijden...
Lag er al onder, loopt goed met de rest van de setup en is niet aan vervaning toequote:Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zijn genoeg nette oplossingen van Ferrita of Simons.. Kijk maar op het 850 forum
Er is geen mooiere sedan dan een 140/240 .quote:Op maandag 11 juli 2011 21:50 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Gaat hard, maar ik vind het echt ontzettend lelijk
quote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef r8v2 het volgende:
Er blijft maar 1 Volvo Turbo de allergrootste baas:
Dat is wel vet.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef x3ro het volgende:
[..]
De 1e en 2e versnelling zijn vrij nutteloos, maar dat is omdat hij geen standalone ECU heeft waar je de turbodruk per versnelling kan begrenzen. Deze auto is echt voor rollende sprints gemaakt vanaf zo'n 50 km/h. In Zweden hebben we er een gepimpte Evo 9 en een 911 4S mee zitten pesten
Dat gezicht van die dude in de Porker Die dacht dat z'n Porsche t niet meer deed omdat hij die blokkendoos niet los kon rijdenquote:Op maandag 11 juli 2011 21:56 schreef JJH het volgende:
Maar ook in de 3, 4, en 5 heb je torquesteer als een malle volgens mij.
Die van mij ook nietquote:Op maandag 11 juli 2011 21:33 schreef r8v2 het volgende:
Na 4 ton doet mijn ECC het nog prima. Maar dat is dan ook geen S80 .
Ooit zou ik ook wel eens zo'n dikke sleeper willen hebben. Maar dan wel met rwd.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat gezicht van die dude in de Porker Die dacht dat z'n Porsche t niet meer deed omdat hij die blokkendoos niet los kon rijden
Idd wel torquesteer, handjes goed aan 't stuur
En dat doot een 850 met 258k op de klok
Mag ik hopen dat t niet zijn daily isquote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat gezicht van die dude in de Porker Die dacht dat z'n Porsche t niet meer deed omdat hij die blokkendoos niet los kon rijden
Idd wel torquesteer, handjes goed aan 't stuur
En dat doot een 850 met 258k op de klok
940 met T5 blokquote:Op maandag 11 juli 2011 22:16 schreef JJH het volgende:
[..]
Ooit zou ik ook wel eens zo'n dikke sleeper willen hebben. Maar dan wel met rwd.
Dat zal vast wel passen. Maar ik denk dat er met en B230 ook zat gekke dingen te doen zijn.quote:
B230 is een redblock toch? Zijn ook zat gekke dingen mee gedaan jaquote:Op maandag 11 juli 2011 22:21 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat zal vast wel passen. Maar ik denk dat er met en B230 ook zat gekke dingen te doen zijn.
quote:Op maandag 11 juli 2011 22:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
B230 is een redblock toch? Zijn ook zat gekke dingen mee gedaan ja
Heb nog filmpjes gezien van 740 turbo's die meer zijwaarts dan vooruit gingenquote:Op maandag 11 juli 2011 22:23 schreef JJH het volgende:
[..]
Die dingen zijn werkelijk onverwoestbaar.
In Italië is ie al als 2.3 16v geleverd. En natuurlijk ook gewoon met turbo in de 940 turbo.
Nope, dat is zijn dailyquote:Op maandag 11 juli 2011 22:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mag ik hopen dat t niet zijn daily is
Lijkt me niet comfortabel te rijden om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Nope, dat is zijn daily
En JJH, een sleeper rwd zou idd 'leuker' zijn, maar hier heb ik me geweldig mee vermaakt
Dat kan ik ook.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb nog filmpjes gezien van 740 turbo's die meer zijwaarts dan vooruit gingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van de winter ook zo gelachen, ik was aan het spelen geweest in de sneeuw op een grote parkeerplaats. Draai daarna weer de weg op, stuur scherp in gas erop en tegensturen.
Van de andere kant kwam een vrouwtje dat me met doodsangst aankeek.
Mwah, is ook perfect mee te cruisen, gewoon leer/alcantare stoelen, elec. zonnedak, climatecontrol Gewoon schakelen bij 2000 toeren en die turbo draait geeneens mee. Vol blazen doet 'ie pas vanaf de 3000.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Lijkt me niet comfortabel te rijden om eerlijk te zijn.
quote:Op maandag 11 juli 2011 22:37 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat kan ik ook.Dat is bij mij elke winter standaard. Terrified weggebruikers die denken dat ik mijn 240 hok ergens inveeg .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van de winter ook zo gelachen, ik was aan het spelen geweest in de sneeuw op een grote parkeerplaats. Draai daarna weer de weg op, stuur scherp in gas erop en tegensturen.
Van de andere kant kwam een vrouwtje dat me met doodsangst aankeek.
supervet! gefeliciteerd estate?quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:18 schreef CasB het volgende:
Ik wil graag in de OP. Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een Volvo 850 T-5.
Cool!quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:18 schreef CasB het volgende:
Ik wil graag in de OP. Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een Volvo 850 T-5.
Ik vraag me af of je zo'n airco nog wel af kunt vullen. Waarschijnlijk gaat dit om R12 (= freon), maar dat is al langere tijd verboden. Alleen oude voorraad mag nog worden gebruikt in originele installaties, maar niet in gerepareerde dan wel gereviseerde installaties.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:29 schreef Barcaconia het volgende:
Heeft iemand nog een aircopomp liggen voor een hele vroege 240 ('75-'84)?
Waarom is de bakolie gedaan? Preventief onderhoud of ... ?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:20 schreef cosmick het volgende:
Gisteren m'n V70N opgehaald .
Mooi afgeleverd; nieuw stuurwiel (was een beetje bezweet), APK, grote beurt, nieuwe olie versnellingsbak en nog wat kleine dingetjes. Al gelijk een paar honderd kilometer gereden (in de regen, airco en ruitenwissers doen het iig prima) en zoooooooooeven met die automaat.
De bekende Eland-stickertjes komen vandaag binnen.
Foto's maak ik ff als 't droog is en de auto ontdaan is van de druppels .
Preventief onderhoud. Zat bij de grote beurt in.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:23 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Waarom is de bakolie gedaan? Preventief onderhoud of ... ?
Mooi zo! Dat zou men vaker mogen doen; het scheelt een hoop revisies. Maar goed, Volvo schrijft het niet voor ... Alleen bij taxi's.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:27 schreef cosmick het volgende:
[..]
Preventief onderhoud. Zat bij de grote beurt in.
Klopt, ik heb inmiddels veel gelezen hier (en op het volvo-forum.nl). En idd; Volvo schrijft het niet voor (alleen bij Taxi's) maar bij Volvospecialist Hardenberg doen ze 't om de 60.000 kilometers.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:28 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Mooi zo! Dat zou men vaker mogen doen. Maar goed, Volvo schrijft het niet voor ... Alleen bij taxi's.
Een dakspoiler is nog aardig prijzig. Ligt er wel aan of hij nog fabrieksaf in die kleur te krijgen is of dat je hem moet spuiten. Reken in elk geval op zo'n 500 à 600 incl. als hij nog gespoten moet worden en op zo'n 450 als dat niet hoeft.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:32 schreef cosmick het volgende:
[..]
Klopt, ik heb inmiddels veel gelezen hier (en op het volvo-forum.nl). En idd; Volvo schrijft het niet voor (alleen bij Taxi's) maar bij Volvospecialist Hardenberg doen ze 't om de 60.000 kilometers.
Nog wel een flinke lijst aan dingetjes gemaakt die ik er op wil hebben (dakspoiler, bekerhouder in dashboard, speakers in de achterdeuren (!), houten stripjes deuren en boven dashboardkastje etc). Bruins (tevens Volvospecialist) zit hier letterlijk om de hoek. Volgende week maar 's langs.
Brrr. De imitaties kosten geen drol, maar schijnen ook weer niet lekker te passen. Ik las op volvo-forum.nl dat je ze voor pak 'm beet 220 euro uit Engeland kan halen. Op Ebay zijn ze zijn goedkoper: http://cgi.ebay.nl/VOLVO-(...)&hash=item2ea8cd029cquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:35 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Een dakspoiler is nog aardig prijzig. Ligt er wel aan of hij nog fabrieksaf te krijgen is of dat je hem moet spuiten. Reken in elk geval op zo'n 500 à 600 incl. als hij nog gespoten moet worden en op zo'n 450 als dat niet hoeft.
Damnit. Da's het nu ook weer niet waard. Misschien dat zoiets tweedehands te krijgen is?quote:De "houten" strips zijn stervensduur. Ik geloof 300+!
Ik kwam er vandaag achter dat ik waarschijnlijk ook geen speakers in de achterdeuren heb. Is dat bij jou het geval dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:32 schreef cosmick het volgende:
[..]
Klopt, ik heb inmiddels veel gelezen hier (en op het volvo-forum.nl). En idd; Volvo schrijft het niet voor (alleen bij Taxi's) maar bij Volvospecialist Hardenberg doen ze 't om de 60.000 kilometers.
Nog wel een flinke lijst aan dingetjes gemaakt die ik er op wil hebben (dakspoiler, bekerhouder in dashboard, speakers in de achterdeuren (!), houten stripjes deuren en boven dashboardkastje etc). Bruins (tevens Volvospecialist) zit hier letterlijk om de hoek. Volgende week maar 's langs.
Klopt ja. Op zich wel aardig geluid, maar je mist toch wat achter je. De roosters zitten er wel (hopelijk ook de draadjes) dus snel maar even speakers regelen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:15 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik kwam er vandaag achter dat ik waarschijnlijk ook geen speakers in de achterdeuren heb. Is dat bij jou het geval dan?
Ik zeg, elektromotor, accu's en meuk eruit en puur RWD op benzine .quote:Volvo C30 met parallelgeschakelde Range Extender
In deze variant levert de driecilinder benzinemotor dankzij een turbo meer vermogen (190 pk/140 kW). Het verschil met de eerstgenoemde C30 is de parallelschakeling; de benzinemotor drijft de achterwielen aan via een automatische zestrapstransmissie (bij de eerste C30-versie zorgt de Range Extender niet direct voor de aandrijving). Deze C30-variant is ook voorzien van een generator (40 kW) die de accu kan opladen om voor langere tijd puur elektrisch aangedreven te rijden. In dat geval levert de elektromotor eveneens 111 pk (82 kW). Samen met de benzinemotor bedraagt het vermogen maar liefst meer dan 300 pk (220 kW). Ook bij deze C30-variant zorgt de Range Extender voor een toename van het bereik met ruim 1.000 kilometer - bovenop de 75 kilometer waarin de accu voorziet.
De lijn van deze wagens blijft prachtig. Veel plezier ermee!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:22 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou onze aanwinst hier nog posten!
Wordt wel tijd om em te poetsen geloof ik . We hebben hem nu 2 weken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een v40 2.0T Sports Edition uit 2004.
Rijdt echt fantastisch .
Ik weet helaas niet hoe die dingen officieel heten; wellicht iets met het woord "lijsten" erin. Tweedehands zijn ze best te krijgen, maar wellicht ook niet al te goedkoop. Daarbij slijt in mijn S60 de houtstructuur van die dingen achter de deurgrepen. Dat zal bij andere gebruikte exemplaren ook wel het geval zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:43 schreef cosmick het volgende:
Damnit. Da's het nu ook weer niet waard. Misschien dat zoiets tweedehands te krijgen is?
Hoe heten die dingen officieel eigenlijk?
Thanx .quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:23 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
De lijn van deze wagens blijft prachtig. Veel plezier ermee!
Mooi hoor!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:22 schreef CasB het volgende:
Pics van mijn nieuwe bak:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |