pi_98502678
registreer om deze reclame te verbergen
Ik geloof ook niet dat iemand (fysio/orthopeed/cb-arts/ikzelf) zich ooit echt zorgen heeft gemaakt hoor (wel over afplatting en voorkeurshouding, maar niet over R als persoon). Zijn heup is gewoon nogsteeds niet optimaal. We zullen in december weer zien hoe het er dan voorstaat, Ik ben wel benieuwd.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:59:15 #252
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_98502802
Heb je nog contact gehad over de stand van zijn voeten? Of heb ik dat gemist? :@
A grand adventure has begun.
pi_98502861
Ja, maar dat had ik nog niks over gemeld. Dus je hebt niks gemist.

De fysio gesproken en ze stelde voor om hem toch eerst een maandje te laten oefenen. Meestal trekt het dan heel erg bij. We hebben dus meteen na onze trip Aruba een afspraak. Dan loopt hij bijna twee maanden en dan kan ze er meer over zeggen.

Als hij pijn houdt aan het einde van de dag moet ik wel weer eerder aan de bel trekken. Maar ik had gisteren al de indruk dat dat minder werd.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:09:37 #254
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98503132
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:40 schreef Keshet het volgende:
Asy; ik bedacht me vannacht ineens: Harry eet natuurlijk niet zoveel. Zijn zijn amandelen wel eens bekeken?
Emma's neusamandel is vorige week vrijdag verwijderd en ze eet op dit moment bijna letterlijk het dubbele van wat ze voor de operatie at. Ik had zelf niet verwacht dat de impact zo gigantisch zou zijn maar ben er wel erg, erg blij mee!
Nee, maar denk ook niet dat dát het probleem is. Hij heeft alle andere zaken die daarmee samenhangen/voorkomen niet.
Als ik hem spaghetti voorzet ipv brood eet hij wel een hele berg.
Maar het is al weer goed. Ik vind het gewoon altijd even confronterend als ik zie hoeveel andere kindjes van zijn leeftijd eten. Verstandelijk weet ik ook wel dat hij waarschijnlijk genoeg binnenkrijgt, zeker omdat hij nog 2-3 bv krijgt per dag.

Enne, 's nachts moet je slapen en niet aan ons denken ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:13:36 #255
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98503266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hij is nu anderhalf en loopt (echt) los sinds dit weekend. Ik weet het niet eigenlijk. Echt vroeg is hij in elk geval ook niet. ;)

Hij is niet zorgelijk laat hoor. Doet de dingen netjes binnen de tijd die daar zeg maar voor staat. Maar hij is bijvoorbveeld hier wel de laatste van zijn leeftijdgenootjes, dacht ik.

ik denk het niet, kijk eens naar Roy ;) en word in aug 2.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_98503346
Oh, dat wist ik helemaal niet joh. :* Maar bij jullie houden ze het in de gaten toch?

Ik denk dat Leah van Lily misschien ook nog niet loopt. Ik dacht meer aan de december-groep, toen ik dat schreef. ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:19:48 #257
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98503488
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee, maar denk ook niet dat dát het probleem is. Hij heeft alle andere zaken die daarmee samenhangen/voorkomen niet.
Als ik hem spaghetti voorzet ipv brood eet hij wel een hele berg.
Maar het is al weer goed. Ik vind het gewoon altijd even confronterend als ik zie hoeveel andere kindjes van zijn leeftijd eten. Verstandelijk weet ik ook wel dat hij waarschijnlijk genoeg binnenkrijgt, zeker omdat hij nog 2-3 bv krijgt per dag.

Enne, 's nachts moet je slapen en niet aan ons denken ;)
Geloof me, Aviva leeft ook van de lucht.
Ontbijt: bv + Bertje cereal
Tussendoor: banaan of ander fruit
Lunch: 1 of 2 boterham jam
's middags: fruit/soepstengel
Avondeten: gebakken lucht.

En tussendoor nog wat bv's en wat drinken.

En ze doet het prima op. :)
*O* Trotse mama van Eli (29 augustus 2007) en Aviva (7 januari 2010) *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_98503630
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:13 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik denk het niet, kijk eens naar Roy ;) en word in aug 2.
hahah maar dat is wel laat! geef m groot gelijk trouwens, als ik kon zou ik me ook rond laten tillen de hele dag
03-1-09 Elin
28-9-11 Lex
13-9-13 ?
pi_98503656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:54 schreef Chan het volgende:
Lastig.. Iemand tips? Ideeën? Hoe ik hem 's avonds ook kan laten eten? Ohw ja, als we iets eten dat hij lekker vindt eet hij dus wel gewoon. Ook als hij dan overdag al 5 boterhammen op heeft..
Het is hier echt precies hetzelfde momenteel. Ik ben juist blij dat hij overdag goed eet zodat we niet bang hoeven te zijn dat hij 's nachts wakker wordt van de honger. Ik ga er in ieder geval niet mee rommelen. Hij gaat vast vanzelf wel weer meer eten bij het avondeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:29:39 #260
5428 miss_sly
Amsterdamse mama
pi_98503799
Even voor de duidlelijkheid Asy (en anderen :) ): Dat lijstje wat ik postte van Senna's eetmomenten betreft de momenten dat er iets wordt aangeboden en wat er wordt aangeboden. Dat wordt echt niet altijd allemaal gegeten. Momenteel is ze van het fruit: dan eet ze een banaan en een appel en eventueel nog wat kleins als druiven, aardbeien, mandarijntje, rozijntjes. Brood is niet echt hip op het moment en avondeten is altijd afwachten. Er is neit veel te serveren waar ze geheid van eet, en soms schuift ze eea wat ophaar bordje heen en weer en wil dan een toetje.
&lt;3 Senna &lt;3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98503833
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:29 schreef miss_sly het volgende:
Even voor de duidlelijkheid Asy (en anderen :) ): Dat lijstje wat ik postte van Senna's eetmomenten betreft de momenten dat er iets wordt aangeboden en wat er wordt aangeboden. Dat wordt echt niet altijd allemaal gegeten. Momenteel is ze van het fruit: dan eet ze een banaan en een appel en eventueel nog wat kleins als druiven, aardbeien, mandarijntje, rozijntjes. Brood is niet echt hip op het moment en avondeten is altijd afwachten. Er is neit veel te serveren waar ze geheid van eet, en soms schuift ze eea wat ophaar bordje heen en weer en wil dan een toetje.
van dattem dus ja :)
pi_98503834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De fysio gesproken en ze stelde voor om hem toch eerst een maandje te laten oefenen. Meestal trekt het dan heel erg bij. We hebben dus meteen na onze trip Aruba een afspraak. Dan loopt hij bijna twee maanden en dan kan ze er meer over zeggen.
Dat is ook onze ervaring geweest. Ivan liep al een paar maanden langs de bank toen hij los begon te lopen. Op dat moment liep hij nog steeds met de voetjes naar binnen en met heel kromme pootjes. Hij loopt nu ontzettend goed en afgelopen maand viel het ons op dat het enorm is bijgetrokken.
pi_98503919
Mart zn lijstje (en het wilt per dag natuurlijk nog wel eens verschillen)

O:meestal een bordje pap met vit d
In de weekende vaak een boterham, die we dan lekker lui voor de tv opeten.
Tussendoor: Fruit of een maria koekje
L: 1 of 2 boterhammen met ham/kaas/light jam/smeerkaas/pindakaas en heel soms een keertje pasta.
Tussendoor: Fruit/soepstengel/doosje krentjes
D: wat wij ook eten (aardappels/pasta groente en vlees) anders een potje van olvarit 15+
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:33:26 #264
5428 miss_sly
Amsterdamse mama
pi_98503931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 07:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat was ook mijn insteek, hoor. Ik zat niet met m'n handen in het haar, maar ik wou gewoon even naar Ivans gewicht en lengte kijken en met iemand van gedachten wisselen over zijn eetpatroon en zijn groei. Nu kan ik gewicht zelf wel globaal bekijken met onze personenweegschaal, maar lengte opmeten gaat bijvoorbeeld al moeilijker. Ze stelde zelf in ieder geval via de telefoon voor om langs te komen omdat dat makkelijker praat.

Als ik de eetschema's hier zo bekijk dan eet Ivan eigenlijk helemaal niet buitensporig veel:

- 's ochtends krijgt hij 2 boterhammen die hij meestal niet opeet, en een beker melk
- tussendoor krijgt hij 1-2 stuks fruit
- 's middags 2 boterhammen die altijd opgaan, ook weer met een beker melk
- nog een stuk fruit of een soepstengel/cracker
- met de pot mee, waar hij alleen ei, vis, vlees en soms aardappel of pasta van eet (er zitten regelmatig dagen tussen dat hij er niets van eet en hij alleen een bak yoghurt als vervanging krijgt, maar soms bunkert hij ook weer bergen spinazie weg)

Ivan krijgt dus wel koemelk, altijd 300 ml per dag. Hij vindt het lekker. Verder drinkt hij alleen water. En hij krijgt eigenlijk nog steeds geen gesuikerde dingen. Volgens mij drinkt hij op het kinderdagverblijf wel eens roosvicee, maar thuis taalt hij er niet naar.
Welke wvk had je, wee je dat nog? Maar ik zal nog wel eens bellen dan :)

Wat betreft gesuikerde dingen krijgt Senna dat ook nog zelden. Wij hebben ze eigenlijk nog steeds niet in huis, maar soms als we ergens anders zijn, mag ze best wel eens wat. Ze vindt de boterhammen met hagelslag die bij mijn ouders gegeten worden, ook door de neefjes, zo interessant, dus dat krijgt ze wel eens. En een spekje ofzo. maar thuis is het nog niet heel erg veranderd :)
&lt;3 Senna &lt;3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98503978
Ha mignonne, ben je een nieuwkomer? Ik heb je nog niet eerder zien posten!
pi_98504010
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ha mignonne, ben je een nieuwkomer? Ik heb je nog niet eerder zien posten!
It is I! :7
new and improved en hopelijk een pietsje anoniemig :s)
pi_98504094
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:33 schreef miss_sly het volgende:

Welke wvk had je, wee je dat nog? Maar ik zal nog wel eens bellen dan :)
Geen idee! Ik kreeg volgens mij gewoon iemand aan de lijn (of beter gezegd: ik werd later op de dag teruggebeld) door iemand die dienst had.

Ik vind het zo bevreemdend om te lezen dat er kinderen van Ivans leeftijd zijn die nog een fles met melk of pap krijgen. Waarom doen jullie dat? Is dat een kwestie van noodzaak of is het meer een fijn momentje samen?
pi_98504097
ravi eet de laatste tijd wel alles wat ik aanbied op :@
behalve dan de korstjes van zn brood. broodkorstjes moeten ze hier geen van beiden. bij het avondeten heb ik nu maar een limiet gesteld van anderhalf bordje. anders gaat hij als een soort eindeloze kliko gewoon door
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98504118
Mart krijgt ergens anders ook wel eens een snoepje.
En met verjaardag een klein bakje met chipjes. Maar dit is echt zelfde.
Ook hebben wij kindersnoepjes in huis (komen hier nog wel eens kids over de vloer)
Maar ik denk er zelfs niet eens aan om Mart hiervan wat te geven. Wel zit er een zakje in de luiertas voor onder (zoethoudertje hihi) Maar ook deze zit er al heel lang in :D
pi_98504127
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

It is I! :7
new and improved en hopelijk een pietsje anoniemig :s)
pi_98504360
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geen idee! Ik kreeg volgens mij gewoon iemand aan de lijn (of beter gezegd: ik werd later op de dag teruggebeld) door iemand die dienst had.

Ik vind het zo bevreemdend om te lezen dat er kinderen van Ivans leeftijd zijn die nog een fles met melk of pap krijgen. Waarom doen jullie dat? Is dat een kwestie van noodzaak of is het meer een fijn momentje samen?
Mijn oudste krijgt nog een fles tussen de middag met water en medicijn, op die manier weet ik zeker dat ze alles opdrinkt, t is belangrijk dat ze er niets van laat staan. Noodzaak hier dus.
pi_98504395
Mijn oudste drinkt hier 's ochtends nog een fles pap. :7 Geen enkele noodzaak hier dus. (De fles blijft thuis als we op vaaknte gaan, dus dat wordt de overgang).

Maar bij druemessen vind ik het ook maar bevreemdend. :P
pi_98504437
Mignonne, welkom!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98504487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mignonne, welkom!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
t gaat niet om meelezers verder :) t gaat me meer om later en mogelijk beroep en googlebaarheid en dergelijke. Vandaar :Y)
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:49:53 #275
48000 Vlindur
1 + 1 = 3 eeh, 4!
pi_98504499
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:37 schreef Claudia_x het volgende:

Ik snap het hoor, ik had het zelf ook echt niet zo in de planning, maar omdat Rienk zo vreselijk slecht at leek het me belangrijk dat hij tenmiste nog belangrijke dingen binnen zou krijgen.
Vandaar dat hij nog dreumesvoeding krijgt. En inmiddels kan ik er vast wel gewone pap van maken met (half)volle melk, maar het is wel prima zo. Lekker makkelijk in drinkvorm ;)

mignonne, Eeh, hoe noemen we je 2 kinders dan? Oudste en jongste? Of mag dat nog wel voluit?
Lastig hoor, die klonen ;)
♡ Sa fier as moanne, - en werom ♡
♥ Rienk ♥ en ♥ JeIte ♥
Hodor.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')