abonnement Unibet Coolblue
pi_98594167
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:10 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Ik zou ze allebei halen. Na m'n proefles heb ik meteen een eigen helm, handschoenen en laarzen aangeschaft. Dat is echt zoveel fijner. En duur blijft het toch :+
Haha ik woon samen en als we iets anders willen dan droog brood eten de komende 4 weken, zal ik toch even moeten minderen met de motor-aankopen :P
pi_98595007
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Haha ik woon samen en als we iets anders willen dan droog brood eten de komende 4 weken, zal ik toch even moeten minderen met de motor-aankopen :P
Motorspullen > eten
pi_98595176
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:50 schreef thenxero het volgende:

[..]

Motorspullen > eten
Boze vriendin > Motorspullen > eten
pi_98610188
Eten > vriendin

(zal ze niet leuk vind als ze dit lees :@ )
het is patat
pi_98610545
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:52 schreef jesperrrrsss het volgende:
Eten > vriendin

(zal ze niet leuk vind als ze dit lees :@ )
Is toch ook algemeen bekend dat liefde door de maag gaat?

Ik wil weer motorrijden! Nog even wachten tot maandag. Gaat dan alleen wel 28 graden worden _O- blij dat ik van het oefenterrein af ben zeg.
Too much is never enough!
pi_98610771
ik ga denk ik even een thermo hemd kopen.

heb nu al een thermo broek (gaat de motorbroek ook een stuk makkelijker aan) en elke keer als ik op de de motor zit heb ik lekkere warme benen, maakt niet uit of het heet of koud buiten is, maar mijn boven lijf is dan altijd te koud of te heet :'(

en je voelt echt dat je zweet met je boven lijf :{
het is patat
pi_98629751
Vandaag rijbewijs opgehaald na wat verwarring. Ik belde: ''Nee, hij is er nog niet'' Belt mijn moeder (die wist niet dat ik al had gebeld): ''Ja, hij is er'' -O-
Maargoed, hij was er dus.
Al aardig wat kilometers gemaakt vandaag, maar de helft van de tijd volgas met die kut 25kw :o
Gelukkig wel iets sneller als mijn lesmotor, hij rijdt heerlijk!

Wel jammer dat ik midden in een regenbui kwam. Alles smerig 8)7
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:37:32 #183
258802 Yreal
henk..!
pi_98630672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:22 schreef DarkNoize het volgende:
Vandaag rijbewijs opgehaald na wat verwarring. Ik belde: ''Nee, hij is er nog niet'' Belt mijn moeder (die wist niet dat ik al had gebeld): ''Ja, hij is er'' -O-
Maargoed, hij was er dus.
Al aardig wat kilometers gemaakt vandaag, maar de helft van de tijd volgas met die kut 25kw :o
Gelukkig wel iets sneller als mijn lesmotor, hij rijdt heerlijk!

Wel jammer dat ik midden in een regenbui kwam. Alles smerig 8)7
Dan word je toch juist schoon? :P
pi_98631364
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan word je toch juist schoon? :P
Hij was schoon, was echt geen vuiltje te ontdekken.
Na de rit was er geen schoon plekje meer te ontdekken. Leek wel of ik offroad door de modder had gereden ;(
En dan natuurlijk die leuke plekjes waar je niet bij kan, maar waar wel ontzettend veel zand komt 8)7
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:42:59 #185
289768 Beastie_boys
Professor booty
pi_98633878
Morgen eindelijk weer rijden :) , is alweer een tijdje geleden dat ik op de motor heb gezetn
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:58:56 #186
308153 Bananico
Muchas Maracas!
pi_98634487
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:51 schreef DarkNoize het volgende:

[..]

Hij was schoon, was echt geen vuiltje te ontdekken.
Na de rit was er geen schoon plekje meer te ontdekken. Leek wel of ik offroad door de modder had gereden ;(
En dan natuurlijk die leuke plekjes waar je niet bij kan, maar waar wel ontzettend veel zand komt 8)7
Same here, motor was superschoon- helemaal glimmend! Totdat er een verrekte regenbui (stortbui) kwam overwaaien en ik bij terugkomst weer stond te poetsen:p
It’s better to keep your mouth shut and give the impression that you’re stupid than to open it and remove all doubt.
pi_98637794
Instructeur afgezegd :'(
pi_98638418
Gister als afsluiting van mijn stage mezelf beloond met een tripje naar Motoport :P Ik moet nog handschoenen en een helm hebben, maar heb toch voor iets anders gekozen :P Een mooie broek voor in mijn motorpak. Toevallig dat ik net Jespersss zn verhaal lees over zijn broek.. hij reguleert warmte, vocht-transport en ventileert alsnog.. was een dunne stretchbroek van 60 euro maar hij zit heerlijk.. ik heb nog gewacht met het shirt erbij kopen omdat ik dacht dat mn bovenlichaam wel mee zal vallen omdat ik daar een normaal shirt onder draag. In mijn broek ga ik echter alleen met mn boxershort erin dus dat plakt veeel eerder aan mn benen vast, en volgens mij na 2 uur lessen zit dat verkleefd aan je benen :P

Maar goed, binnenkort dan misschien toch zo'n shirt erbij kopen, maar kheb ook nog een hele mooie helm gezien á 180 euro en hele mooie laarzen á 200 euro ;(

Eerst maar wat rekeningen betalen :')

Maar goed, zo even naar de kapper zodat ik wat minder haar heb onder de helm, en dan zometeen lekker de eerste keer 2 uur lessen!! :D Heb er superveel zin in, het weer is nu wel bagger hier, maar dat zou vanuit het zuidwesten (precies waar ik woon :P ) mooi wegtrekken, dus ik hoop dat het straks om 12:30 in ieder geval niet meer regent en misschien zelfs het zonnetje er doorheen komt..
Heb wel een klein beetje zenuwen, maar vooral veel enthousiasme! :P
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:49:02 #189
289768 Beastie_boys
Professor booty
pi_98640669
Veel plezier alvast :Y , wel jammer van het weer.

Moet zelf rond een uur of 3 rijden wanneer de meeste regen alweer weg is volgens buienradar.
...

Net wezen rijden maar zat er niet zo lekker in, 2 keer motor laten vallen met een halve draai. Moest vertragingsoefening doen en wegrijden uit een parkeervak wat op zich nog wel goed ging.

Daarna bijna de motor laten vallen omdat ik de jiffy vergeten was :@

[ Bericht 43% gewijzigd door Beastie_boys op 25-06-2011 17:08:14 ]
pi_98650765
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 09:28 schreef Thrilled het volgende:
Gister als afsluiting van mijn stage mezelf beloond met een tripje naar Motoport :P Ik moet nog handschoenen en een helm hebben, maar heb toch voor iets anders gekozen :P Een mooie broek voor in mijn motorpak. Toevallig dat ik net Jespersss zn verhaal lees over zijn broek.. hij reguleert warmte, vocht-transport en ventileert alsnog.. was een dunne stretchbroek van 60 euro maar hij zit heerlijk.. ik heb nog gewacht met het shirt erbij kopen omdat ik dacht dat mn bovenlichaam wel mee zal vallen omdat ik daar een normaal shirt onder draag. In mijn broek ga ik echter alleen met mn boxershort erin dus dat plakt veeel eerder aan mn benen vast, en volgens mij na 2 uur lessen zit dat verkleefd aan je benen :P

Maar goed, binnenkort dan misschien toch zo'n shirt erbij kopen, maar kheb ook nog een hele mooie helm gezien á 180 euro en hele mooie laarzen á 200 euro ;(

Eerst maar wat rekeningen betalen :')

Maar goed, zo even naar de kapper zodat ik wat minder haar heb onder de helm, en dan zometeen lekker de eerste keer 2 uur lessen!! :D Heb er superveel zin in, het weer is nu wel bagger hier, maar dat zou vanuit het zuidwesten (precies waar ik woon :P ) mooi wegtrekken, dus ik hoop dat het straks om 12:30 in ieder geval niet meer regent en misschien zelfs het zonnetje er doorheen komt..
Heb wel een klein beetje zenuwen, maar vooral veel enthousiasme! :P
ik weet niet of je leer heb of textiel draagt (ik leer sportpak), maar ik had na wat wisselvallige dagen toch een thermo-hemd gekocht, want rij je op de snelweg(of rond de honderd) en schijnt de zon (is gewoon goed te doen met een lang shirt er onder en een thermo broek), kom je de tunnel uit en is de zon weg een uur lang, dan heeft mijn boven lijf het nou niet echt lekker warm terwijl me bennen echt heerlijk warm zijn (zo voelt het dan).
het is patat
pi_98656465
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:40 schreef whY... het volgende:
Gehandicapten hebben altijd voorrang.
Bestuurders, ook die van gehandicaptenvoertuigen, moeten als zij op het fietspad of op de rijbaan rijden, aan visueel gehandicapten (blinden en slechtzienden) die zijn voorzien van een blindenstok en aan personen die zich moeilijk voortbewegen altijd ongehinderde doorgang verlenen indien zij willen oversteken.
pi_98657608
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:30 schreef beantsje het volgende:

[..]

Bestuurders, ook die van gehandicaptenvoertuigen, moeten als zij op het fietspad of op de rijbaan rijden, aan visueel gehandicapten (blinden en slechtzienden) die zijn voorzien van een blindenstok en aan personen die zich moeilijk voortbewegen altijd ongehinderde doorgang verlenen indien zij willen oversteken.
Wat een onzin! Dan ga ik voortaan ook mank door rood lopen.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:05:43 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_98657835
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:59 schreef thenxero het volgende:

[..]

Wat een onzin! Dan ga ik voortaan ook mank door rood lopen.
Onzin?!?! -O- ik vind dat eigenlijk meer een fatsoensregel; ik stop ook regelmatig voor ouderen die met bijvoorbeeld een rollator lopen, ook al hebben ze geen voorrang. Het feit dat daar een verkeersregel voor is gemaakt zegt wel iets over de gemiddelde weggebruiker van tegenwoordig :X ;(

Respect voor ouderen en minder validen moet niet opgelegd worden, dat heb je gewoon, en anders ben je een lamme tokkie :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_98658847
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Onzin?!?! -O- ik vind dat eigenlijk meer een fatsoensregel; ik stop ook regelmatig voor ouderen die met bijvoorbeeld een rollator lopen, ook al hebben ze geen voorrang. Het feit dat daar een verkeersregel voor is gemaakt zegt wel iets over de gemiddelde weggebruiker van tegenwoordig :X ;(

Respect voor ouderen en minder validen moet niet opgelegd worden, dat heb je gewoon, en anders ben je een lamme tokkie :r
Rustig kerel. :P

De grap is hier dus dat die mensen wel voorrang hebben. Als je iemand met een rollator een keer niet voor laat gaan overtreed je de wet, als ik die quote mag geloven.

Tuurlijk is het wel netjes om rekening te houden met zwakkere mensen in het verkeer, maar dat het verplicht is om iemand te laten oversteken omdat diegene mank loopt, vind ik overdreven. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat dat echt zo is :?
pi_98680139
Misschien een wat late reply, maar ik heb mijn eerste 2 lessen overleefd :D Het weer was ons niet positief gezind, we hebben het eerste uur motregen gehad en vrij veel wind, daarna werd het gelukkig droog. Maar goed, ik moest als eerste achterop naar de les-locatie en alleen dat vond ik al gaaf :') Het is voor mij ongeveer 10 jaar geleden dat ik voor het laatst achterop zat, dus ik genoot alleen al van de heenreis :P

Mijn maat mocht wel alleen op de motor voorop, en eenmaal aangekomen mocht hij wat rondjes gaan rijden over het parkeerterrein. Mij werd haarfijn uitgelegd hoe de motor in elkaar stak, en doordat ik de theorie al 2 keer gelezen had wist ik wel hoe het allemaal werkte. Even wat start/stoppen met de koppeling, aangrijpingspunt etcetera, en voor ik het wist zei hij "rij maar even een stuk en zorg dat je je 6e versnelling haalt, aan het einde terugschakelen naar 1, halve draai maken en terug komen"..

:{ wablief

Zo goed en kwaad als het kon ik de vaart erin, en dat ging allemaal wel makkelijk en vrij natuurlijk :P Gassen, schakelen, afremmen op de motor.. de eerste keer halve draai zei ik letterlijk tegen mezelf "Nou daar gaan we dan :') " dus ik gelijk mn hoofd zover mogelijk draaien, beetje inschuinen en ik had geloof ik 20 meter nodig voor de draai :P , maar ik bleef overeind en vond het eigenlijk verbazingwekkend hoe makkelijk zo'n motor overeind blijft.. alleen bij het wegrijden en stoppen heb ik moeite met balans :P

Maar na dat stukje gingen we noodstop en precisiestop oefenen, en dat vond ik wel eng :P Met 53 km/u (examensnelheid zoals mn instructeur het zegt) in één keer alles geven op een nat wegdek.. ik had aardig wat pogingen nodig voordat ik het redelijk kon :P
En voor ik het wist waren de 2 uur alweer voorbij.. Ik weer achterop en terug naar de rijschool..

Daar zei de instructeur: "En wil je vrijdag zelf rijden naar het oefenterrein?"

:{ ehh.. ja das goed!

ik poep nu al 7 kleuren..rotondes, onoverzichtelijke kruispunten.. hopen dat ik heelhuids aankom dan :P

Maar wat een kick zeg.. ik ben verslaafd!!! Is het al vrijdag :P
  zondag 26 juni 2011 @ 16:30:33 #196
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_98681996
Lekker bezig Thrilled! Och die rotondes ga je hoe dan ook een keer rijden, dan kan je het net zo goed nu doen :D. Rotondes zijn best leuk trouwens, lekker twee keer afschuinen ^O^
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_98683021
Ik rij met de auto soms wel eens over een weg waar hier en daar wat slingers in zitten om de snelheid er uit te halen. Best vervelend...tot je er met de motor langs komt :D Dan is het ineens leuk.
Morgen om 13u m'n 2e les op de weg. Hopelijk ben ik dan niet meer zo strontverkouden want dat lijkt me toch minder fijn met een helm op en een loopneus :')
Too much is never enough!
pi_98683735
Hihi ik gas altijd een beetje extra bij die slingers. Lekker rebels.
pi_98683837
Haha ik ben in ieder geval heel erg benieuwd! Waar ik wel achter ben is dat die helm en laarzen er verdomd snel moeten gaan komen :') De laarzen van de rijschool zijn niet waterdicht en hij heeft alleen systeemhelmen.. deze besloeg en hij knelde wat aan mijn voorhoofd waardoor ik de rest van de dag met hoofdpijn liep.. even flink werken deze week en donderdag maar weer terug naar Motoport :')

Ook zit dat oortje voor geen meter, en door de helm drukt ie nog harder tegen mn hoofd aan..

/klaagmodus
pi_98688233
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 17:22 schreef Thrilled het volgende:
Haha ik ben in ieder geval heel erg benieuwd! Waar ik wel achter ben is dat die helm en laarzen er verdomd snel moeten gaan komen :') De laarzen van de rijschool zijn niet waterdicht en hij heeft alleen systeemhelmen.. deze besloeg en hij knelde wat aan mijn voorhoofd waardoor ik de rest van de dag met hoofdpijn liep.. even flink werken deze week en donderdag maar weer terug naar Motoport :')

Ook zit dat oortje voor geen meter, en door de helm drukt ie nog harder tegen mn hoofd aan..

/klaagmodus
Lol ik zou gewoon beginnen bij een eigen helm. Had de eerste keer ook een helm van de rijschool en na een uur al flinke hoofdpijn. Dat oortje zit trouwens ook bij een goede helm nog steeds vervelend ;)
Too much is never enough!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')