Nee, alledrie zijn verharde asfalt wegen, gewoon een gelijkwaardige T-splitsing van asfalt zeg maar, alleen de vrachtwagen komt van de vierde, onverharde weg..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:30 schreef thenxero het volgende:
Is de weg waar jij dan vandaan komt niet toevallig onverhard?
Eventjes van wikipedia:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:35 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nee, alledrie zijn verharde asfalt wegen, gewoon een gelijkwaardige T-splitsing van asfalt zeg maar, alleen de vrachtwagen komt van de vierde, onverharde weg..
Ik heb ook een Verjo boek, daar staat:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef Thrilled het volgende:
Hmm en nog een puntje waarop ik mijn Verjo lesboek dan onduidelijk vind Maar dan zal dat het zijn inderdaad Thx..
Dan nog iets.. ik krijg de remafstand maar niet uitgevogelt.. schijnbaar is de gemiddelde remvertraging 8m/sec², alleen hoe reken ik dat straks uit in het examen? Ik heb wel een mooi lijstje dat je bij bepaalde km/u zoveel meter aflegt in je remafstand.. maar moet ik dan alleen dat lijstje uit het hoofd leren of is er een vuistregel voor? (die wederom niet in mijn boek staat )
0-100 doet ie in 5,3s en top ligt bij de 200. 170 was geen probleem :p.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:03 schreef whY... het volgende:
ah je gaat dus voorbij de 80 ofzo zo traag als een slak. Bochten zijn leuk! Jammer dat ik zelf veel in de spits rijd en nog niet echt tijd heb een stuk te toeren.
Succes nog nero7, misschien koop je een motor die wel lekker doortrekt ondanks dat ie geknepen is.
0-100 in 5.3 sec haalt die van mij niet en 170 ook niet Ach, optrekken gaat nog steeds harder dan de meeste auto's en op de mooie stuurweggetjes heb je ook niet zoveel aan een hoge topquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:55 schreef nero7 het volgende:
[..]
0-100 doet ie in 5,3s en top ligt bij de 200. 170 was geen probleem :p.
Het is dan minder leuk dan ik dacht, dat als ik em in zn 1 goed dootrek, hij em niet op een gegeven moment inhoudt, maar ook al op de 100 zit. Dus het is alleen op snelwegopritten goed te doen.
Heb je de slagingspercentages al opgezocht?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:57 schreef Mederiacvm het volgende:
Het heeft even geduurd maar ook ik ben me nu aan het oriënteren op het motorrijbewijs.
Ik woon in Roermond en heb in de omgeving twee rijscholen gevonden die, mede op basis van geluiden uit mijn omgeving, in aanmerking komen:
Motorrijschool Vos (linkje)
Verkeersschool Succes (linkje)
Hebben mensen hier ervaring met één van beiden? Adviezen voor deze beginner?
Ik heb de berekening in het algemeen gedaan. Het blijkt dat je de snelheid in km/h moet kwadrateren en moet delen door 207,36 om de remafstand in één keer te krijgen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef Thrilled het volgende:
Ik heb wel een mooi lijstje dat je bij bepaalde km/u zoveel meter aflegt in je remafstand.. maar moet ik dan alleen dat lijstje uit het hoofd leren of is er een vuistregel voor? (die wederom niet in mijn boek staat )
Nu heb ik in het boek nergens een definitie gevonden van kruisende bestuurders maar met gezond verstand snap je dat ook wel Alleen ik versta dus onder kruisende bestuurders, dat wanneer beide voertuigen hun gang zouden gaan, er een botsing zou ontstaan. Jouw verklaring van "als hij tegenover je staat is het schijnbaar ook een kruisende bestuurder" ben ik het dan niet helemaal mee eens. Als we allebei rechtdoor willen zijn we geen kruisende bestuurders toch?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:52 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik heb ook een Verjo boek, daar staat:
"Bestuurders op een onverharde weg moeten voorrang verlenen aan kruisende bestuurders op een verharde weg". Als je uit tegenovergestelde richting komt ben je dus blijkbaar geen kruisende bestuurder... beetje vaag inderdaad.
Voorbeeld voor de remafstand:
72 km/h = 20 m/s (delen door 3,6)
Als je met 8m/s² vertraagt sta je dus in 2,5s stil. Je rijdt gedurende die tijd gemiddeld 20/2=10m/s, en dus is je remafstand 25m.
Als je snel kan rekenen lukt dit wel tijdens de vraag
Nee dat kan niet omdat die kwadraat in de formule zitquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:16 schreef ArnosL het volgende:
Oftewel, snelheid gedeeld door twee min 10% is het ongeveer
Als je het met de regel in wikipedia vergelijkt betekent een kruisende bestuurder dus een bestuurder die van links of rechts komt. Je zou het ook kunnen zien op jou manier, daarom is het begrip "kruisende bestuurder" nogal vaag als je het niet precies definieert.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:17 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nu heb ik in het boek nergens een definitie gevonden van kruisende bestuurders maar met gezond verstand snap je dat ook wel Alleen ik versta dus onder kruisende bestuurders, dat wanneer beide voertuigen hun gang zouden gaan, er een botsing zou ontstaan. Jouw verklaring van "als hij tegenover je staat is het schijnbaar ook een kruisende bestuurder" ben ik het dan niet helemaal mee eens. Als we allebei rechtdoor willen zijn we geen kruisende bestuurders toch?
In geval van korte bocht/lange bocht komen we wel in de problemen als we allebei tegelijk gaan dus zou ik nog steeds zeggen dat die meneer op de onverharde weg moet wachten op mij, maar schijnbaar dus niet..
Ja, die heb ik gezien, maar ik vind het lastig de cijfers op waarde te beoordelen als het slechts op basis van een hand vol examens is gebaseerd.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:02 schreef mstx het volgende:
[..]
Heb je de slagingspercentages al opgezocht?
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=10
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=11
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |