abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:17:25 #51
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_99240207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:12 schreef Skv het volgende:

[..]

Is dat ook tof als je geen Spaans spreekt? ;( Wil er ook naartoe, volgend jaar zomer.
Het allerleukste aan Colombia zijn de lieve mensen en de leuke gesprekken met hen. Dus ja: zeker proberen wat Spaans te leren van tevoren. Mijn tip: in Arequipa, Peru, bij talenschool Ceica.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:22:46 #52
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_99240389
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 01:27 schreef El_Matador het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)afhankelijkheid.html

En weer een nieuw te bezoeken land erbij. ;) Wordt mijn rode kaartje in Afrika kleiner -O-
Jij bent in Sudan geweest? Ook niet bepaald een typisch vakantieland... Of was het voor werk ofzo?
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_99241319
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:22 schreef Foeske het volgende:

[..]

Jij bent in Sudan geweest? Ook niet bepaald een typisch vakantieland... Of was het voor werk ofzo?
Dat laatste, 3 keer vorig jaar. Drie verschillende maar allemaal boeiende ervaringen.

1) 3 dagen
- verbaasd over de veiligheid van Khartoum
- prettig verbaasd over de "relaxte Afrikaanse" manier van omgaan met elkaar in plaats van de irritante opdringerige "kus-op-de-wang-dolk-in-de-rug" Arabische maniertjes
- Een Nederlandse vrachtwagen uit het dorp van mijn toenmalige vriendin
- Heerlijk Libanees, Ethiopisch en Egyptisch gegeten
- Het huis van wijlen Bin Laden gezien en stiekem vanuit de auto gefotografeerd (ook de enige echte culturele bezienswaardigheid vond ik, maar wel een erg bijzondere)
- Veel lekkere shisha's gerookt (alcohol is streng verboden onder de sharia)
- De beste koffie ooit gedronken en gekocht O+
- En Ethiopisch hout wat gebruikt wordt door vrouwen om ze op te geilen. Echt te bizar voor woorden: een krukje met een gat erin en het hout wordt eronder verbrand (smeult meer dan brandhout). De rook van het hout "maakt de boel lekker strak" vertelde onze (mijn voormalige manager en ik) gids (superrelaxede Australische collega die daar werkte en woonde en een vriendin in Centraal-Canada had :o ). _O-
Lekker Nederlands lullen omdat mijn Duitse manager en die Australier allebei in Nederland gewoond hebben. :D Heerlijk.

2) 2,5 week
- keihard werken
- kakkerlakken in de keuken van het bedrijf waar ik werk
- slapeloze nachten (2-4 uur per nacht)
- als enige blanke volkomen nuchter op een bruiloft tussen 700 Soedanezen dansen (gewenst) en filmen (niet zo gewenst), uitgenodigd en vergezeld door de Soedanese 28-jarige single collega die ik begeleidde (bizarre ervaring, ik had stroopwafels voor de bruid meegenomen ^O^ )
- veel teveel slechte Arabische sigaretten gerookt
- een grappig miniboottochtje over de Blauwe Nijl
- Darfurianen leren kennen
- Geprobeerd wat Arabisch te begrijpen, maar het lukte me niet
- straatBBQ eten en niet ziek worden :o
- een goeie knipbeurt door een professionele en lekker goedkope Turkse kapper. Hoofdmassage en goeie koffie inbegrepen. O+
- het superluxe en peperdure hotel aan de Nijl waar al die dikbetaalde VN'ers rondhangen. Ik zat gewoon in een brak appartementencomplexje met wel een lekker (leeg :( ) zwembad

3)
- Voor een presentatie van 2 uur ingevlogen, niet geslapen, op het vliegveld Jordanen leren kennen die in Soedan gingen studeren (medische wetenschappen) :o
- De meest bizarre presentatie van mijn leven gegeven (mijn manager gaf diezelfde presentatie 2 weken later en voor hem was het de meest schokkende in 20 jaar ervaring), waar men mij trachtte te paaien voor politieke doeleinden. Daar kan ik uiteraard niet aan toegeven, de wetenschap staat voorop
- uitvinden dat men zelfs de shisha verboden heeft (het was nog niet streng genoeg zeker?), iets wat een "belastingmaatregel" zou moeten zijn (hij zou later weer toegestaan worden)

Al met al een grappige ervaring, die je normaal niet krijgt. Maar Zuid-Amerika trekt me gewoon meer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_99244606
Ik wil Khartoum eigenlijk ook al tijden bezoeken, en vriend van me is er dit jaar getrouwd. Toen moest ik afzeggen vanwege werk in Azie, balen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:04:17 #55
154052 RobertVH
I am your father
pi_99401707

visited 29 countries (13%) (+ 'onafhankelijke' republiek van Nagorno Karabakh)

Einde-reis-update. Uiteindelijk niet verder naar China & Oost-Azië, nu nog een paar dagen rust in Dushanbe, Tajikistan. :)

Ik hoop volgend jaar of Iran, Afghanistan, Turkmenistan, Mali, Rusland, Pakistan, toe te kunnen voegen, maar dat zien we dan wel weer. :+
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:46:28 #56
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_99433230
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat laatste, 3 keer vorig jaar. Drie verschillende maar allemaal boeiende ervaringen.

1) 3 dagen
- verbaasd over de veiligheid van Khartoum
- prettig verbaasd over de "relaxte Afrikaanse" manier van omgaan met elkaar in plaats van de irritante opdringerige "kus-op-de-wang-dolk-in-de-rug" Arabische maniertjes
- Een Nederlandse vrachtwagen uit het dorp van mijn toenmalige vriendin
- Heerlijk Libanees, Ethiopisch en Egyptisch gegeten
- Het huis van wijlen Bin Laden gezien en stiekem vanuit de auto gefotografeerd (ook de enige echte culturele bezienswaardigheid vond ik, maar wel een erg bijzondere)
- Veel lekkere shisha's gerookt (alcohol is streng verboden onder de sharia)
- De beste koffie ooit gedronken en gekocht O+
- En Ethiopisch hout wat gebruikt wordt door vrouwen om ze op te geilen. Echt te bizar voor woorden: een krukje met een gat erin en het hout wordt eronder verbrand (smeult meer dan brandhout). De rook van het hout "maakt de boel lekker strak" vertelde onze (mijn voormalige manager en ik) gids (superrelaxede Australische collega die daar werkte en woonde en een vriendin in Centraal-Canada had :o ). _O-
Lekker Nederlands lullen omdat mijn Duitse manager en die Australier allebei in Nederland gewoond hebben. :D Heerlijk.

2) 2,5 week
- keihard werken
- kakkerlakken in de keuken van het bedrijf waar ik werk
- slapeloze nachten (2-4 uur per nacht)
- als enige blanke volkomen nuchter op een bruiloft tussen 700 Soedanezen dansen (gewenst) en filmen (niet zo gewenst), uitgenodigd en vergezeld door de Soedanese 28-jarige single collega die ik begeleidde (bizarre ervaring, ik had stroopwafels voor de bruid meegenomen ^O^ )
- veel teveel slechte Arabische sigaretten gerookt
- een grappig miniboottochtje over de Blauwe Nijl
- Darfurianen leren kennen
- Geprobeerd wat Arabisch te begrijpen, maar het lukte me niet
- straatBBQ eten en niet ziek worden :o
- een goeie knipbeurt door een professionele en lekker goedkope Turkse kapper. Hoofdmassage en goeie koffie inbegrepen. O+
- het superluxe en peperdure hotel aan de Nijl waar al die dikbetaalde VN'ers rondhangen. Ik zat gewoon in een brak appartementencomplexje met wel een lekker (leeg :( ) zwembad

3)
- Voor een presentatie van 2 uur ingevlogen, niet geslapen, op het vliegveld Jordanen leren kennen die in Soedan gingen studeren (medische wetenschappen) :o
- De meest bizarre presentatie van mijn leven gegeven (mijn manager gaf diezelfde presentatie 2 weken later en voor hem was het de meest schokkende in 20 jaar ervaring), waar men mij trachtte te paaien voor politieke doeleinden. Daar kan ik uiteraard niet aan toegeven, de wetenschap staat voorop
- uitvinden dat men zelfs de shisha verboden heeft (het was nog niet streng genoeg zeker?), iets wat een "belastingmaatregel" zou moeten zijn (hij zou later weer toegestaan worden)

Al met al een grappige ervaring, die je normaal niet krijgt. Maar Zuid-Amerika trekt me gewoon meer.
[offtopic] Wauw, interessant! Het enige dat ik van Soedan weet is wat ik heb gelezen in 'What is the what'. Wel een zeer indrukwekkend boek overigens. Maar wat voor werk doe je dan? [/offtopic]
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_99619496
  maandag 18 juli 2011 @ 15:06:04 #58
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99620430
Ik vraag me af wanneer Sudan wordt opgesplitst op het kaartje.
reset
  maandag 18 juli 2011 @ 15:22:35 #59
67670 Skv
Cynist.
pi_99621269
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:17 schreef Foeske het volgende:

[..]

Het allerleukste aan Colombia zijn de lieve mensen en de leuke gesprekken met hen. Dus ja: zeker proberen wat Spaans te leren van tevoren. Mijn tip: in Arequipa, Peru, bij talenschool Ceica.
Thanks! Ik zit er toch over te denken om de taalcursus vast in Nederland te volgen. Ga 4 weken weg, beetje zonde om driekwart van die tijd bij een talenschool te zitten. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:35:18 #60
67670 Skv
Cynist.
pi_99971487

Weer een kleine toevoeging (Polen).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_99973901
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:22 schreef Skv het volgende:

[..]

Thanks! Ik zit er toch over te denken om de taalcursus vast in Nederland te volgen. Ga 4 weken weg, beetje zonde om driekwart van die tijd bij een talenschool te zitten. ;)
Goed plan. In Nederland vast de basics leren en dan in Zuid-Amerika alleen maar Spaans (proberen te) spreken en vragen of anderen je willen corrigeren als je fouten maakt.

Wanneer denk je in Bogota te zijn? ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_99996034

+1, voor het eerst buiten Europa. *O*

Dat wilde ik al heel lang een keer doen, maar pas dit jaar eindelijk de moed gehad om gewoon dat vliegticket te boeken...

Maar wat mij betreft is het ook wel meteen de laatste keer. Alhoewel, als ik mijn posts in deze topicreeks zo teruglees dan doe ik altijd precies niet wat ik opschrijf. :D

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2011 11:22:19 ]
pi_99996128
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:15 schreef Igen het volgende:
...
+1, voor het eerst buiten Europa. *O*

Nou wou ik schrijven dat het wat mij betreft ook meteen de laatste keer is,...
Vielen Japan, Madeira, Turkije en de Canarische eilanden werkelijk zo tegen? :o
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_99996516
quote:
6s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vielen Japan, Madeira, Turkije en de Canarische eilanden werkelijk zo tegen? :o
Madeira, Canarische eilanden :D

Ben nu dus in Japan en dat is wel echt totáál anders dan ik had verwacht. O.a. zo veel ouwe roestige industriële zooi die wij al sinds de jaren '60 (en in Oost-Europa sinds ~1990) niet meer hebben. Kleine scheepswerfjes, grote roestige fabriekscomplexen, gashouders, steenkolengeur op straat... :o Ben ik daarvoor nou 10.000 km gevlogen? Alhoewel, het is best wel boeiend om te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2011 11:31:23 ]
pi_99996621
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Madeira, Canarische eilanden :D

Ben nu dus in Japan en dat is wel echt totáál anders dan ik had verwacht. O.a. zo veel ouwe roestige industriële zooi die wij al sinds de jaren '60 niet meer hebben. Kleine scheepswerfjes, gashouders, steenkolengeur op straat... :o Ben ik daarvoor nou 10.000 km gevlogen? Alhoewel, het is best wel boeiend om te zien.
Volgens mij is Japan zo'n ongelooflijk divers (schitterende natuur, bizarre verstedelijking) land met een extreem andere (en daardoor boeiende) cultuur, dat ik dit soort observaties (zeker voor een reiziger) nogal beperkt vind, eerlijk gezegd...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_99997056
quote:
6s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij is Japan zo'n ongelooflijk divers (schitterende natuur, bizarre verstedelijking) land met een extreem andere (en daardoor boeiende) cultuur, dat ik dit soort observaties (zeker voor een reiziger) nogal beperkt vind, eerlijk gezegd...
Het is gewoon heel opvallend. Veel mensen denken bij Japan aan hi-tech elektronica, maar behalve qua gadgets is het grotendeels gewoon een ontzettend ouderwets land. Het voelt regelmatig alsof je in een Westers land, maar dan van een jaar of 30-40 geleden bent. Dat verwacht je toch niet?

Maar goed, over een paar dagen ga ik echt de natuur in, ben benieuwd hoe dat is. :)
pi_99997237
"grotendeels gewoon een ontzettend ouderwets land."

Hoeveel van het land heb je inmiddels gezien? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_99997865
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:46 schreef El_Matador het volgende:
"grotendeels gewoon een ontzettend ouderwets land."

Hoeveel van het land heb je inmiddels gezien? :')
Osaka (en Mino-o), Hiroshima, Iwakuni, en Nagasaki. Ik weet niet, is dat genoeg om een oordeel te mogen hebben? :?

Anyways, ik ga weer even wat anders doen dan Fok'en.
pi_100010755
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goed plan. In Nederland vast de basics leren en dan in Zuid-Amerika alleen maar Spaans (proberen te) spreken en vragen of anderen je willen corrigeren als je fouten maakt.

Wanneer denk je in Bogota te zijn? ;)
Nog geen idee, de planning is om volgend jaar mei die kant op te gaan. Kan ook een maandje later worden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 28 juli 2011 @ 01:46:40 #70
155616 Proximo
For god, king & country
pi_100032252

visited 36 countries (16%)

Kan tevreden zijn, helaas komen er voorlopig (lees komend jaar) alleen maar trips aan naar landen waar ik al ben geweest dus geen nieuwe kleurtjes :P
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_100035992
+ 2 landen; Kroatië en Bosnië-Herzegovina. Zondag kan ik Iran toevoegen aan het lijstje. Tot nu toe ziet het er zo uit:
pi_100076492
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:06 schreef krioro het volgende:
[ afbeelding]afbeelding ]

Nog steeds 24: United States, Netherlands Antilles, Tunisia, Austria, Belgium, Denmark, Germany, Hungary, Italy, Netherlands, Switzerland, Bosnia And Herzegovina, Croatia, France, Luxembourg, Serbia And Montenegro, Spain, Bulgaria, Czech Republic, Greece, United Kingdom, Turkey, Malaysia, Australia.

En in september komt er eindelijk weer eens een nieuwe toevoeging op mijn kaart, Suriname. *O*
Ik ben nu in Suriname ;)
pi_100076536

Ben ook nog een paar keer op Madeira geweest. Kaartje is nog best wel leeg hihi, ben nog nooit voor mijn werk of andere zaken naar het buitenland geweest, alleen voor vakantie.

Europa (ook niet alle landen), en buiten Europa alleen 1 keer enkele weken in de VS, 1 keer in Turkije en bijna elk jaar naar Suriname (zo'n 8 keer in de afgelopen 10 jaar, ik ben Surinaams)
pi_100083779


visited 50 countries (22%)

wel jammer dat ik Antarctica niet kan aanvinken....

[ Bericht 7% gewijzigd door fishbeer op 29-07-2011 12:42:49 ]
pi_100098920
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 04:15 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik ben nu in Suriname ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 04:27 schreef _Lily_ het volgende:
bijna elk jaar naar Suriname (zo'n 8 keer in de afgelopen 10 jaar, ik ben Surinaams)
Enjoy! Ik ben half Surinaams maar dit wordt mijn eerste keer pas. :o
full stops and exclamation marks
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')