vrijdag 17 juni 2011 @ 18:44:59 #76
140043 Isdatzo
Algemeen expert.
pi_98303135
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:32 schreef SP22 het volgende:
Weeeeekend!!

Ik heb het weer overleefd vandaag. En net de laatste klant wilde ruzie maken. Nou kon ie krijgen ook! Ik heb echt engelengeduld met oude mensen enzo, maar mensen die hun zin door willen drijven terwijl common sense en logica het tegendeel bewijst en dan ook nog over vergoedingen gaan zeuren ben ik snel klaar mee.
Het zou niks voor mij zijn. Ik heb helemaaaaaal geen geduld met dat soort dingen :') .
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef L.no het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar Isdatzo heeft vast gelijk.
pi_98303196
De ergsten zijn de zelfbenoemde ICT-ers.... Die denken alles beter te weten.. Waarom bel je dan een helpdesk?!?!
pi_98303368
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:44 schreef taxibabe het volgende:

[..]

De zee!!!! Die ga ik morgen ook eindelijk na 4-5 jaar weer zien!! *O*
Je woont in het Oosten van het land? Ik vind het ook altijd heerlijk op het strand. Binnen 30 minuutjes ben ik in Hoek van Holland waar ik dan ook regelmatig te vinden ben, buiten het hoog seizoen om. Die drukte vind ik maar niets.

quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:44 schreef SP22 het volgende:

[..]

Deze niet.. en ik ben inmiddels wel ervaren en standvastig genoeg dat ze het niet vragen of gewoon de hoorn erop gooien. Ik leg ook duidelijk uit waarom iets zo is of waarom het niet kan/werkt, waardoor mijn "kennis" blijkt en ik niet zomaar wat roep. Maar als je zelf ergens onzekerheid laat merken ben je er geweest en gaan ze dat eisen idd.
Zo een baan zou wel wat voor mij zijn denk ik. Ik kan ook vrij goed met allerlei mensen overweg hoe bot ze ook doen, ook al heb ik gelijk. Maar dan moet ik wel over de kennis beschikken.

quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:46 schreef SP22 het volgende:
De ergsten zijn de zelfbenoemde ICT-ers.... Die denken alles beter te weten.. Waarom bel je dan een helpdesk?!?!
Maar ik maak ook wel eens mee dat ze letterlijk gaan uitleggen waar ik met mijn muis heen moet terwijl ik er al ben voordat ze het hadden uitgelegd. Ik snap ook wel dat dat een procedure is maar kom op, je kan toch wel horen dat ik al het 1 en ander zelf weet. Alleen net niet alles.
pi_98303460
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:50 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Je woont in het Oosten van het land? Ik vind het ook altijd heerlijk op het strand. Binnen 30 minuutjes ben ik in Hoek van Holland waar ik dan ook regelmatig te vinden ben, buiten het hoog seizoen om. Die drukte vind ik maar niets.

Yup, woon maar 5 km van Duitsland. Dus morgen lekker uitwaaien, heerlijk!
Un modrwy i ddangos ein cariad, Un modrwy i´n clymu
manonneke.nl
52weken52foto's
pi_98303511
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:53 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Yup, woon maar 5 km van Duitsland. Dus morgen lekker uitwaaien, heerlijk!
Welk strand ga je heen?
pi_98303566
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:54 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Welk strand ga je heen?
Scheveningen :D
Ga morgen naar Delft, gezellig bij bij PdeHoog buurten en dan ook lekker naar het strand.
Un modrwy i ddangos ein cariad, Un modrwy i´n clymu
manonneke.nl
52weken52foto's
pi_98303627
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:50 schreef Wiebeldak het volgende:

Maar ik maak ook wel eens mee dat ze letterlijk gaan uitleggen waar ik met mijn muis heen moet terwijl ik er al ben voordat ze het hadden uitgelegd. Ik snap ook wel dat dat een procedure is maar kom op, je kan toch wel horen dat ik al het 1 en ander zelf weet. Alleen net niet alles.
Voorkennis hebben en wel de rechte weg in willen werkt ook prima. En daar pas ik mn taal en snelheid ook op aan. Dan ga ik niet meer stap voor stap de weg wijzen. Maar wat ik al zei.. ik ben een veterane in dit werk en ik kan makkelijker de procedures wat losser interpreteren zeg maar. En als ik het niet weet, dan ben ik daar ook gewoon eerlijk in.

Maar de zelfbenoemde ICT-ers weten zelfs het apparaatbeheer niet te vinden enzo.. Vandaar "zelfbenoemd" :') 8)7
pi_98303743
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:56 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Scheveningen :D
Ga morgen naar Delft, gezellig bij bij PdeHoog buurten en dan ook lekker naar het strand.
Daar ben ik pas nog geweest. Is een heel leuke stad voor fotografie met al die grachtjes enzo. Veel plezier iig.

quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:57 schreef SP22 het volgende:

[..]

Voorkennis hebben en wel de rechte weg in willen werkt ook prima. En daar pas ik mn taal en snelheid ook op aan. Dan ga ik niet meer stap voor stap de weg wijzen. Maar wat ik al zei.. ik ben een veterane in dit werk en ik kan makkelijker de procedures wat losser interpreteren zeg maar. En als ik het niet weet, dan ben ik daar ook gewoon eerlijk in.

Maar de zelfbenoemde ICT-ers weten zelfs het apparaatbeheer niet te vinden enzo.. Vandaar "zelfbenoemd" :') 8)7
Ohh dat soort mensen :D. Dan schat ik mezelf toch een stuk hoger in dan een zelfbenoemd ict'r. Heb zelf ook op een helpdesk gewerkt voor Dunnet computers maar dan aan de balie. Was eigenlijk wel erg leuk werk, vooral al de studentes die hun laptop weer eens gesloopt hadden :P
pi_98303787
Jaaaa jaaaaa.. :D ;)
pi_98303833
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:02 schreef SP22 het volgende:
Jaaaa jaaaaa.. :D ;)
Niet?
pi_98303882
Ik heb 2 jaar technisch informatica gedaan waarna ik overging op medewerker beheer informatie systemen maar niet 1 opleiding afgerond omdat ik echt een hekel aan school heb. Ik zet een computer in elkaar met een blinddoek om maar met software, met name netwerken, zit ik nog wel eens te stoeien.
Ik leerde zelfs nog werken met dos :D
pi_98304013
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:05 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik heb 2 jaar technisch informatica gedaan waarna ik overging op medewerker beheer informatie systemen maar niet 1 opleiding afgerond omdat ik echt een hekel aan school heb. Ik zet een computer in elkaar met een blinddoek om maar met software, met name netwerken, zit ik nog wel eens te stoeien.
Mijn kennis is ook puur helpdesk ervaring en gezonde nieuwsgierigheid hoor. Ik heb helemaal geen ict achtergrond. Maar als het om ADSL internet gaat weet ik best wat.
pi_98304164
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:08 schreef SP22 het volgende:

[..]

Mijn kennis is ook puur helpdesk ervaring en gezonde nieuwsgierigheid hoor. Ik heb helemaal geen ict achtergrond. Maar als het om ADSL internet gaat weet ik best wat.
Ik vind een computer ook gewoon erg interessant.

Je moet eens weten hoe vaak ik vroeger de pc van mijn ouders gesloopt had omdat ik in de bios zat te klooien om over te clocken enzo, echt geweldig. Zelfs eens een moederbord door laten branden omdat ik dacht dat het sneller kon :P
Waren wat batterijtjes geknapt.
pi_98304247
lol!

Echt 70% van de calls gaan over draadloos internet.. dat moesten ze echt afschaffen. Of erbij zeggen dat het eventueel misschien zou kunnen werken ipv het puur op draadloos te verkopen.
pi_98304311
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:13 schreef SP22 het volgende:
lol!

Echt 70% van de calls gaan over draadloos internet.. dat moesten ze echt afschaffen. Of erbij zeggen dat het eventueel misschien zou kunnen werken ipv het puur op draadloos te verkopen.
Ik snap ook wel dat mensen daar moeite mee kunnen hebben. IP adressen, 192.168.1.1.? wat is dat, DSN? QUE? Draadloos lijkt voor een leek idd een wiskundige puzzel denk ik.
pi_98304379
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:15 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ik snap ook wel dat mensen daar moeite mee kunnen hebben. IP adressen, 192.168.1.1.? wat is dat, DSN? QUE? Draadloos is lijkt voor een leek idd een wiskundige puzzel denk ik.
Het is ook gewoon niet stabiel.. Sommige huizen zijn er echt niet geschikt voor. Kun je hoog en laag springen, maar het werkt gewoon niet goed.
pi_98304463
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:16 schreef SP22 het volgende:

[..]

Het is ook gewoon niet stabiel.. Sommige huizen zijn er echt niet geschikt voor. Kun je hoog en laag springen, maar het werkt gewoon niet goed.
Ik heb ook het idee dat het minder goed werkt als je in een buurt woont waar veel meer draadloze verbindingen actief zijn.
Bij mijn ouders had ik nooit problemen met draadloos internet. Als ik zocht naar verbindingen kon ik er misschien 4 vinden. Hier zijn dat er 30 waarvan sommige niet eens beveiligd zijn. Dan verander ik de verbinding naam altijd naar: Beveiligen! :D
pi_98304566
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:19 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat het minder goed werkt als je in een buurt woont waar veel meer draadloze verbindingen actief zijn.
Bij mijn ouders had ik nooit problemen met draadloos internet. Als ik zocht naar verbindingen kon ik er misschien 4 vinden. Hier zijn dat er 30 waarvan sommige niet eens beveiligd zijn. Dan verander ik de verbinding altijd naar: Beveiligen! :D
Hier bij mij thuis werkt het als een zonnetje.. Wat wil je ook met gipsmuurtjes. :D
pi_98304594
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:21 schreef SP22 het volgende:

[..]

Hier bij mij thuis werkt het als een zonnetje.. Wat wil je ook met gipsmuurtjes. :D
Dat heb ik dus ook. Maar ik krijg die snelheid er echt niet uit. Kan ook aan de laptop liggen.
pi_98304713
Ik haal makkelijk 1.5 Mb/s downloadsnelheid... Vind ik vrij netjes voor een tot 20 Mbit draadloos verbindinkje..
pi_98304944
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:24 schreef SP22 het volgende:
Ik haal makkelijk 1.5 Mb/s downloadsnelheid... Vind ik vrij netjes voor een tot 20 Mbit draadloos verbindinkje..
Behoorlijk ja. Zit zelf ook met ADSL. Zou graag weer kabel willen maar dan kom ik weer bij UPC terecht. En ik heb nog altijd het idee dat ik bij hun in het systeem sta als een asociale gek. Maarja, dat zijn dan ook echt idioten daar aan die helpdesk.
Dat was ook voor het eerst dat ik echt bonje had met mensen aan een helpdesk. Die snappen echt niet waar je het over heb over het algemeen. Sommige kon ik amper verstaan door een accent. Dat kan toch niet. Anderen waren wel redelijk maar het probleem was nog altijd niet opgelost.
Is ook een erg lang verhaal die zeker een jaar heeft geduurd bij UPC waarna ik alles heb opgezegd. Ging om een automatisch incasso wat automatisch werd omgezet naar een faktuur op mijn UPC waar ik niet eens wachtwoord of gebruikers naam van had. Dus hoe kan ik dan mijn rekeningen betalen?
Igg heel veel gezeik.

Het internet was daarin tegen wel erg goed met zo goed als nooit storingen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 19:31:50 #97
140043 Isdatzo
Algemeen expert.
pi_98304985
speedtest.PNG
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef L.no het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar Isdatzo heeft vast gelijk.
pi_98305006
En dan wil je alles opzeggen: Okey een klein momentje ik ga u even doorverbinden.
Om vervolgens een soort van Docter Phill aan de lijn te krijgen die alles goed probeert te praten.
pi_98305025
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:31 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
Daar zat ik ook aan. 120 mbit glasvezel idd.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')