abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_98268192
Wat zijn reële kosten die een makelaar in rekening mag brengen voor het in de verkoop zetten / verkopen van je huis?

Voorbeeld makelaar 1:
EUR 1.995 eenmalig
of
EUR 995 + 10% van het verschil tussen aanbiedprijs een uiteindelijke verkoopprijs

Voorbeeld makelaar 2:
1,5% ex BTW over verkoopprijs + eenmalig 400 EUR ex BTW publicatiekosten + 215 EUR (incl BTW) per jaar voor publicatie op Funda.

Dat zijn bij twee makelaars al sowieso 3 verschillende methoden... en hoe weet je dat je niet genaaid wordt? Wat is hoog? Wat is normaal?
pi_98268376
Eerste voorbeeld is nogal raar, aangezien het als verkoper in je voordeel is dat het verschil tussen vraagprijs en verkoopprijs zo klein mogelijk is. En in dat voorbeeld verdient de makelaar meer hoe groter dat verschil is.

Zou theoretisch kunnen als er meer geboden wordt dan vraagprijs, maar dat is in de huidige markt niet echt reeel.
pi_98270783
Die eerste is wel heel raar, stel je huis staat voor 150k te koop en wordt voor 100k verkocht, dan betaal je de makelaar dus 10% van 50k = 5k? Dan heeft de makelaar er dus alle belang bij om een zo laag mogelijke verkoopprijs voor jouw woning te realiseren. Bij aankoopbegelijding is deze constructie een stuk gangbaarder.

Ik heb zelf voor de tweede constructie gekozen, echter wel wat beter uitonderhandeld dan jouw aanbod, ik betaal eenmalig ¤450,- ex BTW advertentiekosten en bij verkoop 1,4% inclusief BTW.

Volgens sommigen moet je de verkoop trouwens altijd zelf doen en wordt je dus sowieso genaaid.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 22:20:26 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98271134
Schopje Werk, Geldzaken en Recht :)

Lijkt mij dat het topic daar beter op ze plaats is !
pi_98276347
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:14 schreef DroogDok het volgende:
Die eerste is wel heel raar, stel je huis staat voor 150k te koop en wordt voor 100k verkocht, dan betaal je de makelaar dus 10% van 50k = 5k? Dan heeft de makelaar er dus alle belang bij om een zo laag mogelijke verkoopprijs voor jouw woning te realiseren. Bij aankoopbegelijding is deze constructie een stuk gangbaarder.

Ik heb zelf voor de tweede constructie gekozen, echter wel wat beter uitonderhandeld dan jouw aanbod, ik betaal eenmalig ¤450,- ex BTW advertentiekosten en bij verkoop 1,4% inclusief BTW.

Volgens sommigen moet je de verkoop trouwens altijd zelf doen en wordt je dus sowieso genaaid.
Ik heb nog niets uitonderhandeld, maar blijkbaar moet je ook echt onderhandelen. Echter ik wil een aantal makelaars horen voordat ik er een pak om te onderhandelen.

Die kosten apart voor Funda vind ik ook ergerlijk... als bijna geworden monopolist vragen ze de hoofdprijs en ben je bijna verplicht hier in mee te gaan. Of zijn er ook makelaars die dit in de courtage meenemen?
pi_98283981
kosten apart voor funda? dat is zo'n beetje het belangrijkste van wat ze doen om de verkoop op te starten...

beetje gek dat ze daar apart geld voor vragen...

Ik heb 2 jaar terug met een vijftal makelaars gesproken, en allemaal hanteerden ze een percentage van de verkoopprijs en eventuele extra kosten voor een open dag ofzo.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_98285391
Al eens gedacht over makelaarsland.nl oid? Dan kan je het toch allemaal zelf?
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juni 2011 @ 11:09:24 #8
13368 NiGeLaToR
pi_98286289
In mijn regio voeren alle gevestigde makelaars 1 tarief, 1,85% ex btw. Daarin irriteer ik me over twee dingen; sinds wanneer betalen consumenten ex btw prijzen en sinds wanneer doen we aan prijsafspraken?

Enfin, puntje bij paaltje kun je nog zo'n self service makelaar via internet gebruiken, maar uiteindelijk verkocht onze makelaar ons huis in 1 week via z'n eigen netwerk. Was het geld is ons geval dus wel waard, ook al was het voor hem snel verdiend. Zie je huis in deze tijd maar 's in 1 week te verkopen - stonden 15 woningen te koop in de straat :')
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:17:05 #9
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98286509
let op dat je niet zomaar in een of ander blad (wat de makelaar zelf uit geeft) komt te staan á een euro of 150 per keer (ex btw) is ons ook gebeurd. In hun eigen glossy wat geen hond leest laat staan voor onze doelgroep was gericht. Dit zijn vaak de kleine lettertjes uit het contract.

en spreek ook vante voren af hoe lang het gaat duren voor dat je zonder kosten(courtage) weg kunt. Zodat je achteraf geen verrassingen krijgt. Of dubbele courtage mag betalen als je een ander in de arm hebt genomen. Vraag daar duidelijk naar.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:30:08 #10
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98286923
Het is doodnormaal om bij een makelaar in ieder geval voor "no cure no pay" te gaan. Onzin dus om kosten te gaan maken zonder dat je huis verkocht wordt. Daarnaast kun je nog onderhandelen over een vaste courtage van X% van de verkoopprijs en een bonussysteem waarbij ze meer krijgen naarmate ze dichter bij de vraagprijs zitten, of een combinatie van beiden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juni 2011 @ 12:49:40 #11
13368 NiGeLaToR
pi_98289698
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:30 schreef Catbert het volgende:
Het is doodnormaal om bij een makelaar in ieder geval voor "no cure no pay" te gaan. Onzin dus om kosten te gaan maken zonder dat je huis verkocht wordt. Daarnaast kun je nog onderhandelen over een vaste courtage van X% van de verkoopprijs en een bonussysteem waarbij ze meer krijgen naarmate ze dichter bij de vraagprijs zitten, of een combinatie van beiden.
Aangezien ze tegenwoordig zo 50-100 per meewerkend makelaar op Funda hebben staan vragen ze vrijwel altijd geld voor plaatsing en advertentie. Op zich logisch, die kosten maken ze ook echt en kan me voorstellen dat als je dat even voor moet schieten van 240.000 onverkoopbare woningen in NL dat er geen makelaar meer overblijft.

Verder eensch over die glossy, plaatsing zou ik ook skippen. Wat je wel kan doen is zelf helpen met aandacht richten op je advertentie via facebook, twitter en zelfs google adwords.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:56:28 #12
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98289952
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:49 schreef NiGeLaToR het volgende:
Aangezien ze tegenwoordig zo 50-100 per meewerkend makelaar op Funda hebben staan vragen ze vrijwel altijd geld voor plaatsing en advertentie. Op zich logisch, die kosten maken ze ook echt en kan me voorstellen dat als je dat even voor moet schieten van 240.000 onverkoopbare woningen in NL dat er geen makelaar meer overblijft.
Dat plaatsen zijn de kosten niet. Ik ga daar niet voor betalen. Het is voor makelaars op dit moment geen makkelijke tijd, dus als ze het er niet mee eens zijn is er wel een ander te vinden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:45:13 #13
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98291467
Persoonlijk vind ik funda erg belangerijk maar is dat niet alleen het belang van de client maar vooral voor de makelaar zelf, zonder funda of andere site is het tenslotte niet bekend dat het huis te koop staat, het is een uithang bord op internet dus vind ik dat deze kosten eigenlijk bij de makelaar horen te liggen.Zij verdienen tenslotte alleen bij verkoop en is hun belang hierbij aanzienlijk.

Kosten voor foto's (mits goed gemaakt door een fotograaf en er professioneel uit zien) mogen best berekend worden, maar het verhaaltje dat ze een keer typen voor funda en hun etalage mogen niet berekend worden. Maar lever je zelf foto's of maakt je makelaar die zelf met een franse slag dan niet.

Als jij wilt dat er meer wordt geadverteerd , of extra's als huizenroutes worden georganiseerd dan moet je daar zelf voor kiezen en dan ook meebetalen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:47:37 #14
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98291545
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:45 schreef rac het volgende:
Persoonlijk vind ik funda erg belangerijk maar is dat niet alleen het belang van de client maar vooral voor de makelaar zelf, zonder funda of andere site is het tenslotte niet bekend dat het huis te koop staat, het is een uithang bord op internet dus vind ik dat deze kosten eigenlijk bij de makelaar horen te liggen.Zij verdienen tenslotte alleen bij verkoop en is hun belang hierbij aanzienlijk.
Goed punt. Het maakt vooral hun werk makkelijker. Als ze geluk hebben meldt een koper zich via Funda en is het enige wat ze hoeven doen voor die 1.85% foto's maken, de zooi op Funda zetten en een keer de deur open doen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:54:04 #15
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98291748
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:47 schreef Catbert het volgende:

[..]

Goed punt. Het maakt vooral hun werk makkelijker. Als ze geluk hebben meldt een koper zich via Funda en is het enige wat ze hoeven doen voor die 1.85% foto's maken, de zooi op Funda zetten en een keer de deur open doen.
Ik geloof niet dat dat het enige is wat ze doen, 10 jaar geleden was het wel zo maar tegenwoordig moeten ze er toch echt wat harder voor werken.

als je een keer hebt meegmaakt hoe moeilijk sommige mensen zijn en wat ze eisen is het toch wel wat anders dan toen de huizen wegvlogen.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juni 2011 @ 14:16:22 #16
13368 NiGeLaToR
pi_98292591
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat plaatsen zijn de kosten niet. Ik ga daar niet voor betalen. Het is voor makelaars op dit moment geen makkelijke tijd, dus als ze het er niet mee eens zijn is er wel een ander te vinden.
Er is altijd een ander te vinden, maar je moet juist die ene nemen die je huis gaat verkopen. Maargoed, ieder moet het zelf uitzoeken, wij kozen er voor de volle mep te betalen en verkochten ons huis wel, al die andere huizen in de straat, staan nog steeds (net als afgelopen twee jaar) te koop. Makelaar moet jouw huis ook graag willen verkopen, als ie er toch weinig/niets aan verdient, tjah, dan zal die best z'n best doen als iemand belt, maar kiest ie liever 1 van de 80(0)(0)(0) andere huizen uit om te adviseren als iemand 'net iets anders zoekt'. Das de ellende, voor elke potentiële koper staan er 101 huizen te koop (bij wijze van.. ).
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:18:51 #17
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98292684
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:54 schreef rac het volgende:
Ik geloof niet dat dat het enige is wat ze doen, 10 jaar geleden was het wel zo maar tegenwoordig moeten ze er toch echt wat harder voor werken.

als je een keer hebt meegmaakt hoe moeilijk sommige mensen zijn en wat ze eisen is het toch wel wat anders dan toen de huizen wegvlogen.
Tuurlijk, maar in essentie doen ze niet heel veel meer hoor. Ze gaan voor een appartementje niet heel hard lopen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98297010
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:30 schreef Catbert het volgende:
Het is doodnormaal om bij een makelaar in ieder geval voor "no cure no pay" te gaan.
Dit is echt onzin, het is juist hoogst ongebruikelijk en vrijwel onmogelijk. Zodra ze het huis niet voor je verkocht hebben en je besluit over te stappen naar een andere makelaar, krijg je gewoon een rekening voor gemaakte kosten. Die afspraak hebben makelaars onderling gemaakt...logisch ook, anders zou er een oneerlijke concurrentie tussen makelaars ontstaan en moeten ze allemaal met "no cure no pay" gaan adverteren om nog klanten binnen te halen. Dan gooien ze dus hun eigen ruiten in en wordt er helemaal geen stuiver meer verdiend.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:37:55 #19
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98298558
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:59 schreef PierreBetfair het volgende:
Dit is echt onzin, het is juist hoogst ongebruikelijk en vrijwel onmogelijk.
Niet hier in Utrecht.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:01:49 #20
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_98301663
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:30 schreef Catbert het volgende:
Het is doodnormaal om bij een makelaar in ieder geval voor "no cure no pay" te gaan. Onzin dus om kosten te gaan maken zonder dat je huis verkocht wordt. Daarnaast kun je nog onderhandelen over een vaste courtage van X% van de verkoopprijs en een bonussysteem waarbij ze meer krijgen naarmate ze dichter bij de vraagprijs zitten, of een combinatie van beiden.
Neem aan dat je bedoelt 'no cure no pay' betreffende de courtage. Voor advertenties in de lokale krant en de plaasting op Funda betalen vind ik niet meer dan logisch, ook in geval van niet verkopen.

Verder vind ik courtage grote onzin. Waarom moet je voor een huis van 200.000 minder betalen om te verkopen dan voor een huis van 1.000.000

Denk dat je moet gaan voor de grootste in de omgeving. Die heeft tenminste een groot aanbod en daarmee waarschijnlijk een groter klanten bestand.
Ook hoi !
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:03:58 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98301735
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:01 schreef Inlognaam het volgende:
Neem aan dat je bedoelt 'no cure no pay' betreffende de courtage. Voor advertenties in de lokale krant en de plaasting op Funda betalen vind ik niet meer dan logisch, ook in geval van niet verkopen.
Ik vind het helemaal niet logisch voor Funda te betalen. Advertentie in de krant vind ik wat anders, maar Funda kost ze niks.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98301855
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:37 schreef Catbert het volgende:

[..]

Niet hier in Utrecht.
Hoe weet je dat zo zeker? Welke makelaar doet dat dan?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:08:37 #23
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98301898
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoe weet je dat zo zeker? Welke makelaar doet dat dan?
Ik heb zelf m'n appartement in de verkoop gehad vorig jaar, en hoefde niks te betalen toen ik 'em er weer uit haalde.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98302727
Een die ik ken makelaar rekent 230 EUR ex btw afmeldkosten als je de opdracht opzegt.

Funda kost wel geld, Funda is een grote partij waar je als makelaar lid van moet worden. Ze sturen blijkbaar een factuur naar de makelaar van ca 215 EUR per woning die ze erop zetten per jaar.
pi_98302809
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:37 schreef Catbert het volgende:

[..]

Niet hier in Utrecht.
Hier in Vianen is dat ook gewoon te doen hoor.
pi_98302979
Volgens mij is het gewoon een bijzondere overeenkomst ex boek 7 en kunnen ze vragen wat ze willen, als mensen daar akkoord mee gaan en het gaat de redelijkheid en billijkheid niet te buiten tenminste (en dat zal eeeecht niet snel zijn als je zelf voor die prijs tekent). Tenzij de vereniging van makelaars iets aan dwingende bepalingen daarover kent.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:42:03 #27
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98303020
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:33 schreef elkravo het volgende:
Funda kost wel geld, Funda is een grote partij waar je als makelaar lid van moet worden.
:')

Funda is gewoon van de NVM. Het kost een makelaar echt geen 200 euro om een huis aan te melden.

En van die 'afmeldkosten'; ze kunnen rekenen wat ze willen. Ik kies zelf m'n makelaar uit en aangezien ze toch bijzonder weinig uitvoeren voor je ga ik echt geen afmeldkosten betalen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:23:45 #28
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_98312830
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:42 schreef Catbert het volgende:

[..]

:')

Funda is gewoon van de NVM. Het kost een makelaar echt geen 200 euro om een huis aan te melden.

En van die 'afmeldkosten'; ze kunnen rekenen wat ze willen. Ik kies zelf m'n makelaar uit en aangezien ze toch bijzonder weinig uitvoeren voor je ga ik echt geen afmeldkosten betalen.
Sterker nog, het is gratis:
http://www.funda.nl/verko(...)advertentie-op-funda
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_98313902
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:42 schreef Catbert het volgende:

[..]

:')

Funda is gewoon van de NVM. Het kost een makelaar echt geen 200 euro om een huis aan te melden.

En van die 'afmeldkosten'; ze kunnen rekenen wat ze willen. Ik kies zelf m'n makelaar uit en aangezien ze toch bijzonder weinig uitvoeren voor je ga ik echt geen afmeldkosten betalen.
Ook Wegener Media zit achte funda...

Over de afmeldkosten... tja... als je de keuze hebt. De vraag is... heb je die keuze?
pi_98314276
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:23 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Sterker nog, het is gratis:
http://www.funda.nl/verko(...)advertentie-op-funda
Misschien is dat alleen voor NVM leden?
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juni 2011 @ 22:56:46 #31
13368 NiGeLaToR
pi_98314504
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:52 schreef elkravo het volgende:

[..]

Misschien is dat alleen voor NVM leden?
Voor niets gaat de zon op; dus zelfs als het plaatsen van de advertentie zelf gratis is - dan kost het maken van de foto's en txt natuurlijk wel geld. De vraag is 'waar betaal je je makelaar voor'?
Als je louter op Funda wil en dat hij/zij rondleidingen regelt, dan moet je zeker bezuinigen op de kosten - maar als je wilt dat hij/zij een dagtaak van de verkoop van jouw huis maakt - dan kost je dat geld.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 01:01:51 #32
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98321020
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:56 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Voor niets gaat de zon op; dus zelfs als het plaatsen van de advertentie zelf gratis is - dan kost het maken van de foto's en txt natuurlijk wel geld. De vraag is 'waar betaal je je makelaar voor'?
Als je louter op Funda wil en dat hij/zij rondleidingen regelt, dan moet je zeker bezuinigen op de kosten - maar als je wilt dat hij/zij een dagtaak van de verkoop van jouw huis maakt - dan kost je dat geld.
Dat denken is net zo als denken dat je dealer gelijk heeft als 'ie je vertelt dat die remblokjes echt moeten vervangen worden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98325450
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:08 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik heb zelf m'n appartement in de verkoop gehad vorig jaar, en hoefde niks te betalen toen ik 'em er weer uit haalde.
Die makelaar zal nu wel failliet zijn. In verkoop zetten kost al ongeveer 1 dag, en daarna pak je steeds 1 a 2 uur van zn tijd voor elke bezichtiging. Makelaar weet zelf ook wel dat de kans dat hij je huis verkoopt niet erg groot is, en dus hoogstwaarschijnlijk voor jan lul heeft gewerkt als hij niks rekent zodra je overstapt. Dan kan een makelaar in deze tijd zn kantoor binnen een jaar wel sluiten, tenzij hij de courtage flink opschroeft, maar dat doet ook niemand.
pi_98325733
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:28 schreef elkravo het volgende:
Wat zijn reële kosten die een makelaar in rekening mag brengen voor het in de verkoop zetten / verkopen van je huis?

Voorbeeld makelaar 1:
EUR 1.995 eenmalig
of
EUR 995 + 10% van het verschil tussen aanbiedprijs een uiteindelijke verkoopprijs

Voorbeeld makelaar 2:
1,5% ex BTW over verkoopprijs + eenmalig 400 EUR ex BTW publicatiekosten + 215 EUR (incl BTW) per jaar voor publicatie op Funda.

Dat zijn bij twee makelaars al sowieso 3 verschillende methoden... en hoe weet je dat je niet genaaid wordt? Wat is hoog? Wat is normaal?
Doorrekenen wat het voor jullie zou betekenen. Ik zou per definitie niet voor optie 2 van makelaar 1 gaan. Dat kan namelijk alle kanten op gaan. Als hij het zou aanpassen naar :
EUR 995 + 10% van het verschil tussen aanbiedprijs een uiteindelijke verkoopprijs boven de vraagprijs dan zou ik er geen problemen mee hebben.

Waarom doe je niet iets van 0,2% per maand van de courtage af als het huis nog niet verkocht is. Dus hoe eerder je dat hok kan verkopen, hoe meer het je kost en des te harder ze in het begin zullen lopen. Je kan zoveel met die makelaars doen. Bekijk gewoon wat je voorkeur geniet en geef dat aan die gasten aan.
pi_98326852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:28 schreef elkravo het volgende:
Wat zijn reële kosten die een makelaar in rekening mag brengen voor het in de verkoop zetten / verkopen van je huis?

Voorbeeld makelaar 1:
EUR 1.995 eenmalig
of
EUR 995 + 10% van het verschil tussen aanbiedprijs een uiteindelijke verkoopprijs

Voorbeeld makelaar 2:
1,5% ex BTW over verkoopprijs + eenmalig 400 EUR ex BTW publicatiekosten + 215 EUR (incl BTW) per jaar voor publicatie op Funda.

Dat zijn bij twee makelaars al sowieso 3 verschillende methoden... en hoe weet je dat je niet genaaid wordt? Wat is hoog? Wat is normaal?
Voorbeeld 2 is normaal. Tussen de 1.5 en 2% courtage en rond de 500-600 euro die je betaalt om het in de verkoop te zetten.

Voorbeeld 1, deel 2, zal wel een foutje zijn. Het huis gaat natuurlijk nooit boven de vraagprijs verkocht worden.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 12:49:36 #36
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98329800
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 08:41 schreef PierreBetfair het volgende:
Die makelaar zal nu wel failliet zijn.
:')

Nee, het is van de best lopende makelaars in Utrecht die niet leven van het hun klanten een poot uit draaien.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  FOK!fotograaf zaterdag 18 juni 2011 @ 21:26:12 #37
13368 NiGeLaToR
pi_98347821
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 01:01 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat denken is net zo als denken dat je dealer gelijk heeft als 'ie je vertelt dat die remblokjes echt moeten vervangen worden.
Soms is dat ook echt nodig. Als ik pmze situatie vergelijk met die van duizenden anderen prijs ik me gelukkig ondanks dat we de volle mep betaalden. Huis verkocht, droomhuis gekocht, zonder risico, in een paar weken tijd. Vergeleken bij al die mensen met hun huis +twee jaar in de verkoop met evt. een 2e huis denk ik dat we het goed gedaan hebben. Dat jij vindt dat je een paar tientjes kunt besparen door je makelaar te demotiveren is in mijn eigen penny wise, pound foolish...

Maargoed, kijken hoe fannatiek jouw makelaar voor je aan de slag gaat.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')